پایگاه خبری الف 1 تير 1395 ساعت 18:11 http://alef.ir/vdcbwsbf5rhb0gp.uiur.html?365082 -------------------------------------------------- عنوان : پاسخ جمشید آرین به نامه دوم خانم ابتکار -------------------------------------------------- متن : جمشید آرین در کانال تلگرامی خود نوشت: در تاریخ ۲۳ خرداد سال ۹۵ خانم دکتر ابتکار در صفحه شخصی اینستاگرام خود متن دروغ ، گزارش خلاف واقع که جرم کیفری دارد زیر را انتشار دادند: به گزارش فردا، "باسلام.خودروی برقی معرفی شده از سوی جمشید آرین در سال ۱۳۸۱ قدیمی ترین فن آوری ممکن در حوزه تولید خودروی برقی محسوب میشد. و به دلیل استفاده از تعداد زیادی باطری سربی جهت تامین برق، بخش عمده وزن آن به باطری اختصاص داشت. این نوع خودرو نه تنها برای شهری مثل تهران باشیب های تند قابلیت استفاده نداشت، بلکه وزن بالا نیز محدودیت زیادی در سرعت خودرو ایجاد میکرد. در همان ایام خودرو سازانی چون سایپا هم اقدام به تولید چنین خودروی هایی کردند ولی به دلیل تکنولوژی ابتدایی و مشکلاتی که توضیح داده شد مورد توجه قرار نگرفت. ذکر این نکته ضروروی است که بعد از ۱۴ سال قطعا پیشرفت قابل توجهی در سیستم خودرو های برقی صورت گرفته و آنان را جهت استفاده شهری مطلوب کرده است. به این لحاظ خودرو سازان با تجربه و صاحبت مقام به این سوی روی آورده اند و محصولات با کیفیت و کارایی بالا تولید میکنند. اظهار نظر صورت گرفته در مورد خودروی معرفی شده در سال ۸۱ نیز دقیقا مبنای علمی و اجرایی داشته و هیچ قصدی در کار نبوده است. حالا اینکه بعد از ۱۴ سال وی به دائما به مکاتبات سالیان گذشته مراجعه میکند به نظر موضوع منفعت ملی نیست. چرا که خودروی نام برده به هیچ وجه با استانداردهای روز دنیا مطابقت نداشته و تولید داخلی اگر بی کیفیت باشد هم خریدار ناراضی خواهد بود و هم اعتماد مردم را از بین میبرد." اینجانب در تاریخ ۲۵ خرداد به متن دروغ ، گزارش خلاف واقع و شبهات وارد شده در پست خانم ابتکار در ۸ صفحه با جزئیات مستدل و مستند پاسخ دادم که شرح آن در این مقال نمیگنجد.(برای اطلاع از جزئیات جوابیه به کانال تلگرامی بنده مراجعه شود.) لازم به ذکر است این پست ایشان که در صفحه شخصی اینستاگرام انتشار یافت توسط دهها نفر رویت شده و تصویر آن موجود میباشد. اما متاسفانه ایشان بدون پاسخگویی و توجه به استدلال ها و استنادات های ارائه شده در جوابیه، پست دیگری را در تاریخ ۲۹خرداد در صفحه اینستاگرام خود به شرح زیر منتشر نمودند: که عملی غیرحرفه ای از طرف معاون رییس جمهور بهمراه با توهین ، دروغ ، گزارش خلاف واقع محسوب میشود. نامه منسوب به اینجانب عکس بالا جعلی است و از جاعلان آن شکایت کرده و موضوع را مورد پیگیری قرار خواهم داد. در این نامه نه تنها امضا کاملا جعلی و غیر واقعی است، بلکه ادبیات نامه و عنوان به کار رفته برای امضا کننده نیز سابقه نداشته است. متاسفانه مدتی است فردی به نام جمشید آرین مدعی ساخت خودروی برقی با دروغ پراکنی و جوسازی سعی در بازار گرمی برای خود دارد که موضوع از سوی معاونت محیط زیست انسانی سازمان پاسخ گفته شده است. خودروی ادعایی وی در سال۱۳۸۱ قدیمی ترین فن آوری تولید خوروبرقی بوده و به دلیل استفاده از تعداد زیاد باطری سربی نه تنها برای شهری مثل تهران با شیب های تند قابلیت استفاده نداشت، بلکه به طور کل محدودیت زیادی داشت. در آن سال ها خودرو سازانی چون سایپا هم اقدام به تولید خودرو برقی کردند ولی به دلیل تکنولوژی ابتدائی مورد توجه قرار نگرفت. در سال های اخیر البته پیشرفت فابل توجهی در خودروهای برقی صورت گرفته و خودروسازان با تجربه محصولات با کیفیت و با کارائی بالا تولید می کنند که خریداران را گرفتار مشکلات پس از خرید نسازد. دولت یازدهم نیز از این فناوری حمایت جدی داشته و به طور مثال با تولید باطری های لیتیومی زیرساخت های آن را فراهم کرده است. از سوی دیگر تعرفه های گمرکی را به صفر رسانده تا شهروندان امکان بهتری برای خرید این نوع خودرو داشته باشند. تولید کنندگان خودروهای هیبریدی و برقی نیز اکنون طیف وسیعی از کارخانجات و نیز مبتکرین و مخترعین را تشکیل می دهند که می بایست در هماهنگی با مبادی ذی ربط مانند وزارت صنایع کار خود را پیش ببرند. بنابراین وابسته ساختن تولید این خودروها به رییس سازمان حفاظت محیط زیست نوعی جوسازی بوده که مقاصد دیگری را دنبال می کند. متاسفانه گروهی نیز ناآگاهانه اسیر این جوسازی ها می شوند که از جمله برنامه ثریا در سیما است. این برنامه متاسفانه نامه جعلی مورد بحث را نشان داده که در صورت عدم جبران آن مورد پیگیری حقوقی قرار خواهد گرفت. این سئوال هم باقیست که اگر در سال ۸۱ به مدعی مورد بحث پاسخ منفی داده شده چرا در دولت های نهم و دهم با ثروتی که در دسترس بوده از وی حمایت نشده و حالا بعد از ۱۴ سال یادشان افتاده است. در هر حال جاعلان این نامه و منتشر کنندگانو تکثیر کنندگان آن را مورد پیگیرد قانونی قرار خواهم داد. ۱- در متن پست اول منتشر شده ایشان دو نامه ای است که دکتر ابتکار و معاون ایشان دکتر متصدی در سال ۱۳۸۱ از طرف سازمان محیط زیست صادر گردیده خودشان آنرا در سطر ششم تایید نموده اند ، اما متاسفانه در در پست دوم سطر اول ایشانمحتوای نامه و امضاء را منکر میشوند. ۲ - خانم ابتکار از مجموع ۵نامه رسمی به سه نهاد دولتی که دو نامه من به سازمان محیط زیست بوده است و سه نامه دیگر وزارت صنایع، سازمان گسترش و وزارت نفت صادر شده است فقط یکی از دو نامه را جعلی اعلام کرده اند. در دو نامه ای که پاسخ شما به اختراعات من در سال ۱۳۸۱ صادر نموده اید یکی از آنها به امضای معاون و رئیس کمیته آلودگی هوای تهران جناب دکتر متصدی و نامه دوم با امضا ریاست سازمان محیط زیست بوده است.و طبق روال عادی در مکاتبات اداری مسئولیت سازمانی نامه ها با رییس میباشد. یعنی در هرشرایطی ایشان نمیتوانند منکر این مکاتبات شوند. همانطور که میدانید طبق روال و قانون امضای هیچ مقامی توسط گیرنده نامه شناسایی نمیشود و نامه ها و پاسخ ها بعضا توسط فکس، پست یا به صورت دستی داده میشود و گیرندگان نامه در هر حال به سربرگ نامه صادره از سازمان ها اعتماد میکنند و پیگیر صحت و سقم امضای نامه نمیشوند. ۳ - به هر حال از نظر قانونی چه یک نامه چه دو نامه، هر کدام بهتنهایی که محتوای ان مخالفت و رد اختراع من بوده است به عنوان یک سند مهم در جلوگیری از یک انقلاب صنعتی به نام "انقلاب صنعتی پایدار" میتواند مورد استناد دادستان کل به عنوان مدعی العموم قرار گیرد. دو نامه خانم ابتکار و نامه های وزیر نفت و سازمان گسترش وزارت صنایع خود اسنادی هستند که حاکی از یک اشتباه بزرگ در نگاه خوشبیانه و در نگاه دقیق دادستان کل میتواند به عنوان یک خیانت ملی قلمداد شود ۴- خوشبختانه ریاست فعلی سازمان محیط زیست، بعد از گذشت ۱۵ سال هنوز متن نامه خود را تایید میکنند چه در رسانه چه در صفحه شخصی ایسنتا گرام خود، با این تفاوت که ۱۵ سال پیش آداب صحبت و نگارش بایک محقق رعایت میشد و امروز باتوهین و تحقیر، فقط به فکر اهداف سیاسی خودشان ، البته امیدوارم فقط خودشان، باشند. ۵ - در ادامه چون جنابعالی و تیم شما پس از گذشت یکهفته از انتشار اولین پست شما در ایسنتاگرام که با پاسخ صریح و مستند اینجانب در ۸صفحه مواجه شدید، نتوانستید حتی یک بند از این ۸صفحه را زیر سوال ببرید در یک حرکت سیاسی زشت نامه ای را که طی شش ماه گذشته سه بار توسط سه شبکه تلویزیونی: باشگاه خبرنگاران جوان در شبکه اول، سپس در برنامه چوب خط در شبکه افق و برنامه ثریا ... ایران با آگاهی دادن به شما و هر بار با دعوت از شما در خود برنامه تلویزیونی که سکوت اختیار کردید، و هیچ اعتراضی تا کنون به انتشار این نامه نداشتید و حتی همکاران خود را در مناظره شرکت داده اید چگونه به یکباره جعلی قلمداد کرده اید. گویا حواستان نبوده که در اولین پست اینستاگرامی خودتان صراحتا گفته اید "اظهار نظر صورت گرفته ....." شما در پست قبلی با این اظهار نظر در حقیقت وجود نامه را و متن ان را تایید میکنید برای بار دیگر و اینبار در نامه دوم خود نامه را چعلی اعلام میکنید هم متن نامه را هم امضای ان را ، ۶ - خانم دکتر ابتکار نگذاشتند تکنولوژی مهم و استراتِژیکی که انقلابی در سیستم حمل و نقل ما به وجود می اورد در کشور ما تاسیس ، راه اندازی وگسترش یابد تا امروز ما بااشتغال بیش از سه میلیون نفر دراین بخش بزرگ صنعتی، با کاهش مصرف حداقل ۲۸ میلیون لیتر بنزین مورد علاقه ریاست سازمان محیط زیست) منتج به عدم ورود آلودگی هوا گردد. ده ها مورد از اینگونه اطلاعات و اسناد را من در اختیار دادستان کل و کمیسیون ۹۰ مجلس قرار خواهم داد.تا نقش مدیریت شده سازمانی شما در جلوگیری از ایجاد این تکنولوژی در این کشور ثابت گردد. ۷- متاسفانه سرکار خانم ابتکار انقدر به خودشان، تیمشان و قدرت شان متکی هستند که بزرگترین توهین ها و دروغ ها را در نسبت به من روا داشته است. و من به شما اجازه نمیدهم که بجای غذرخواهی و اشتباه بزرگ استراتژیک شما با بازیهای سیاسی مرا تخریب کنید. در روزهای گذشته شما متوجه شدید که افکار عمومی به شدت در حال شکل گیری و حمایت از یک مخترع ایرانی میباشد و انچه که شما را به هراس انداخته تا جسارت توهین و دروغ دیگری رانسبت به من روا دارند ترس از مطالبه مردمی است که مسلما حواسشان به همه جا هست. ۸ - ریاست سازمان محیط زیست، اعلام داشته اند که پروژه من به چه دلیل توسط دولت های نهم و دهم مورد حمایت قرار نگرفته است ؟ بگذارید برای خانم ابتکار و سایرین، برای چندمین بار مطلبی را روشن کنم. تا کنون در هیچ کجا و هیچ فضای مجازی من از گروه خاص و یا شخص خاصی حمایت و طرفداری ننموده ام اصلا به من ارتباطی نداشته و ندارد که چه کسی اصلاح طلب است و چه کسی اصول گراست ، دولت یازدهم است یا دوازدهم یا هشتم ، یا نهم، یا ... اینها شغل من نیست، خواهش میکنم این را متوجه شوید که هر بار در یک چاله که توسط خودتان گیر کرده اید مشکلات و ناتوانی های خود را به عهده این دولت یا آن دولت نیندازید. به خدا قسم، مردم حالشان از این حرف ها به هم میخورد کار و شغل من -که شامل هزاران مدارک و مستندات معتبر میباشد- حاکی از ان است که طی بیش از ۳۷ سال گذشته فقط کارهای علمی و تحقیقاتی و تولیدی و صنعتی بوده است خانم ابتکار و امثالهم جدال های سیاسی، ضعف ها و ناتوانی مدیریتی کار خود را و بلایایی که بر سر محیط زیست ایران در سه سال گذشته آورده اند را سعی میکنند. با توهین دروع افترا به امثال بنده جبران کنید ؟ ۹- جرم سنگین خانم ابتکار دو نامه است که در سال ۱۳۸۱ در سربرگ سازمان محیط زیست صادر شد و امروز بعد از ۱۵ سال با جسارت و اهانت بر روی آن تاکید دارند. من خانم ابتکار و کارشناسان ایشان را به اولین کنفرانس خودروهای الکتریکی و هایبیرید الکتریک در اروپا دعوت میکنم. پست های خانم ابتکار و نامه های شان را و مدارک ۱۲۰۰ صفحه از فعالیتهایم را در اختیار سازمان IPCC و رئیس کنفرانس خودروهای الکتریکی و هیبرید الکتریک اتحادیه اروپا قرار میدهم،تا این هیات بین المللی علمی در مورد رفتار ریاست یک سازمان محیط زیستی با یک "مخترع انقلاب صنعتی پایدار”قضاوت نمایید و آنها بگویند خودروی آریانا ۷۹۲ از تکنولوژی قدیمی بر خوردار بوده است یا خیر؟ ۱۰ - من شخصا به سازمان شما مراجعه کردم و با معاون شما جلسه داشتم ، زمستان سال ۹۴ نماینده مجلس اقای تابش و عضو کمیسیون محیط زیست نامه مرا جداگانه برای شما فرستاد ،خواهش میکنم معنی تدبیر را در همین سه سالی که شما بر مسند ریاست سازمان بوده اید معنی برایم مشخص کنید. زمانی که نامه ای برای دولت های گذشته ارسال میشد طبق روال قانونی بین یک هفته تا سه ماه دریافت پاسخ مثبت و منفی نامه دریافت میگردید، اینجانب دوازده نامه برای دولت تدبیر به همراه مستندات فرستادم . حتی برای نمونه به یک نامه پاسخ داده نشد. آیا این همان تدبیری است که شما فرمودید، و یا دیگر هشیار تر شده اید و نمیخواهید اشتباهات ۱۵ سال گذشته را با پاسخی غیر منطقی تکرار کنید. ۱۱ - به نظر من دلیل این شیوه رفتاری و تدبیر این است که که این تکنولوژی خط قرمز اقایان میباشد. آنها برای اینکه خلاف حرف اینجانب را ثابت کنند نه تنها به واردات از فرانسه، چین، کره جنوبی و ژاپن ادامه میدهند بلکه حتی نام و اختراع مرا بر روی محصولات خودشان همچون خودروی الکتریکی چینی iEV۷ نامگذاری نمودند و یا شرکت وارد کننده تاکسی های هیبرید آرین تاکسی را و یا شرکت وارد کننده ماشین های گلف نام آریا را برای خود انتخاب نمود. سازمان گسترش با شرکت ال جی کره جنوبی برای تولید خودروهای التکریکی تفاهم نامه امضا کردند در سفر خانم پاک رئیس جمهمور کره جنوبی به ایران و این همان بازی تکراری است که با عنوان تولید و ساخت داخل اینبار به جای خودروهای بنزینی در مورد خودروهای الکتریک و هایبرید الکتریک توسط ایران خودرو و سایپا تکرار میگردد تا بار دیگر ایران را ۴۰ سال عقب تر از بقیه بیاندازید. ۱۲ - سر کار خانم ابتکار، قبل از اعلام شکایت شما، اینجانب از دادستان کل به عنوان مدعی العموم تقاضا کردم طبق قانون اساسی وارد این پرونده حساس ملی شود تا منافع ملی و سلامتی مردم که با اشتباهات شما از بین رفته و به خطر افتاده را مورد رسیدگی قرار دهد. در پایان یادآوری جمله ای از دکتر حسابی را بی راه نمیدانم :"جهان سوم جایی است که هر کس بخواهد مملکتش را آباد کند خانه اش خراب میشود و هر کس بخواه خانه اش را اباد کند باید در ویرانی مملکتش بکوشد” و اتفاقا تلاش من اینست ثابت کنم امروز در کشور ایران و در راستای اقتصاد مقاومتی نه ایران میخواهد جهان سومی باشد نه آباد کنندگان خانه اشان خراب میشود. میدانید او چرا این سخن تلخ را به زبان آورد؟ چون میدانست بعد از مرگش هم عده ای سعی در تخریب او دارند. میدانید چرا شما و امثال شما چنین حسی را در دکتر حسابی و بقیه ایجاد کرده و میکنید چون دکتر حسابی نیز از معدود افرادی بود که بعد از تحصیلات عالیه در رشته فیزیک در اروپا و امریکا نماند و به ایران امد و به کشورش خدمت کرد. این دقیقا جرم کسانی است که بخواهند به کشورشان خدمت کنند . االبته دوران دکتر حسابی دانشمندان و فرزانگانی مانند شما بر مسند کار نبودند که این قدر وقیحانه و بیشرمانه تلاش در تخریب محققین و دانشمندان خودشان نمایند. اینجانب فقط طی پانزده سال گذشته بیش از هفتاد هزار ساعت بر روی ایده ها و اختراعاتی کار کردم که همه آنها به محصول نهایی تبدیل شدند و دستارودهای علمی آن نیز امروز طبق مستندات در کشورهای مترقی و بزرگترین صنایع خودروسازی جهان مورد استفاده قرار میگیرد. شما در بین هشتاد میلیون جمعیت ایران کسی را با این همه علم و تکنولوژیهای در زمینه خودروهای هوشمند الکتریک iEV و خودروهای هوشمند هایبیرید الکتریک iHEV و ایستگاههای شارژ هوشمند iCS به عمل همراه با دستاوردها و محصول نهایی پیدا نمیکنید. و این جرم من است چون حقیر همان یکنفر است ؟ چون رشوه ندادم و مدارکش را به سازمان بازرسی دادم ، چون دروغ نگفتم و در کارم صداقت داشتم حالا خدا را شکر از جلد در آمدید تا دیده شوید و با دروغ و گزارش خلاف واقع مرا میخواهید تخریب کنید . خانم ابتکار شما میبایست نگران عملکرد خودتان و پاسخگوی میلیونها ایرانی در موضعات محیط زیست وسلامتی مردم باشید. جمشید آرین اصل مخقق و مخترع تهران مورخ ۲۹خرداد ۹۵