پایگاه خبری الف 7 مرداد 1396 ساعت 15:30 http://alef.ir/vdcc0eq0e2bqoe8.ala2.html?496646 -------------------------------------------------- عنوان : جلب نظر مشتریان با تبلیغ اغواکننده دمنوش‌های گیاهی -------------------------------------------------- متن : یک متخصص تغذیه گفت: متاسفانه در برخی از فروشگاه‌ها نیز شاهد این موضوع هستیم که برای جذب مشتری صحبت از ضمانت تاثیر این دمنوش‌ها می‌شود که این نوع تبلیغات فقط برای اغواگری و جلب نظر مشتری صورت می‌گیرد. مجیدحاجی فرجی متخصص تغذیه در گفت‌وگو با فارس درخصوص تبلیغات دمنوش‌های مفید برای شفافیت و زیبایی پوست اظهار کرد: اصولا از دمنوش‌ها برای مشکلاتی نظیر نفخ معده و آرام بخشی استفاده می‌شود. وی افزود: آنچه امروزه به عنوان روش‌های درمانی در برخی شبکه‌های مجازی تبلیغ می‌شود از هیچ‌گونه مستندات علمی برخوردار نیست و تایید این ادعاها نیازمند آزمایش‌های بالینی است. حاجی فرجی تصریح کرد: این گیاهان دارویی باید عصاره گیری شوند و پس از انجام کارهای آزمایشگاهی و بالینی اثرات مفید آن‌ها در شاخص‌هایی که قابل اندازه‌گیری هستند مشخص شود. این متخصص تغذیه عنوان کرد: در برخی از شبکه‌های مجازی مشاهده می‌کنیم که برخی دمنوش‌ها را با ادعای لاغری،چاقی و برطرف کردن ریزش مو تبلیغات می‌کنند که این موارد نیز نیازمند انجام آزمایشات دقیق است و تازمانی که خواص آن‌ها اثبات نشود نمی‌توان انتظار داشت که این گیاهان برای روش‌های پیشگیری و درمانی مفید واقع شوند. وی ادامه داد: مصرف این دمنوش‌ها بصورت روزانه و متنوع منع نمی‌شود اما اگر در مصرف آن‌ها زیاده روی شود ممکن است عوارض خود را دارا باشد. حاجی فرجی تصریح کرد: متاسفانه در برخی از فروشگاه‌ها نیز شاهد این موضوع هستیم که برای جذب مشتری صحبت ضمانت تاثیر این دمنوش‌ها می‌شود که این نوع تبلیغات فقط برای اغواگری و جلب نظر مشتری صورت می‌گیرد. وی در پایان گفت: در علم پزشکی چیزی به نام ضمانت وجود ندارد و بسیاری از داروها که در سال‌های گذشته مورد استفاده بوده‌اند اکنون منسوخ و داروهای دیگری جای‌گزین آنها شده است.