پایگاه خبری الف 7 مرداد 1396 ساعت 15:30 http://alef.ir/vdcc0eq0e2bqoe8.ala2.html?496646 -------------------------------------------------- عنوان : جلب نظر مشتریان با تبلیغ اغواکننده دمنوش‌های گیاهی -------------------------------------------------- متن : یک متخصص تغذیه گفت: متاسفانه در برخی از فروشگاه ها نیز شاهد این موضوع هستیم که برای جذب مشتری صحبت از ضمانت تاثیر این دمنوش ها می شود که این نوع تبلیغات فقط برای اغواگری و جلب نظر مشتری صورت می گیرد. مجیدحاجی فرجی متخصص تغذیه در گفت وگو با فارس درخصوص تبلیغات دمنوش های مفید برای شفافیت و زیبایی پوست اظهار کرد: اصولا از دمنوش ها برای مشکلاتی نظیر نفخ معده و آرام بخشی استفاده می شود. وی افزود: آنچه امروزه به عنوان روش های درمانی در برخی شبکه های مجازی تبلیغ می شود از هیچ گونه مستندات علمی برخوردار نیست و تایید این ادعاها نیازمند آزمایش های بالینی است. حاجی فرجی تصریح کرد: این گیاهان دارویی باید عصاره گیری شوند و پس از انجام کارهای آزمایشگاهی و بالینی اثرات مفید آن ها در شاخص هایی که قابل اندازه گیری هستند مشخص شود. این متخصص تغذیه عنوان کرد: در برخی از شبکه های مجازی مشاهده می کنیم که برخی دمنوش ها را با ادعای لاغری،چاقی و برطرف کردن ریزش مو تبلیغات می کنند که این موارد نیز نیازمند انجام آزمایشات دقیق است و تازمانی که خواص آن ها اثبات نشود نمی توان انتظار داشت که این گیاهان برای روش های پیشگیری و درمانی مفید واقع شوند. وی ادامه داد: مصرف این دمنوش ها بصورت روزانه و متنوع منع نمی شود اما اگر در مصرف آن ها زیاده روی شود ممکن است عوارض خود را دارا باشد. حاجی فرجی تصریح کرد: متاسفانه در برخی از فروشگاه ها نیز شاهد این موضوع هستیم که برای جذب مشتری صحبت ضمانت تاثیر این دمنوش ها می شود که این نوع تبلیغات فقط برای اغواگری و جلب نظر مشتری صورت می گیرد. وی در پایان گفت: در علم پزشکی چیزی به نام ضمانت وجود ندارد و بسیاری از داروها که در سال های گذشته مورد استفاده بوده اند اکنون منسوخ و داروهای دیگری جای گزین آنها شده است.