پایگاه خبری الف 21 مرداد 1393 ساعت 18:31 http://alef.ir/vdcfyed01w6dmva.igiw.html?237619 -------------------------------------------------- عنوان : «هفت پرسش استراتژیک»؛ رابرت سایمونز، ترجمه مسعود سلطانی؛ نشر آریانا قلم -------------------------------------------------- متن : هفت پرسش استراتژیک نویسنده: رابرت سایمونز ترجمه: مسعود سلطانی نشر آریانا قلم، چاپ اول ۱۳۹۳ ۱۷۶صفحه، ۹۸۰۰ تومان فروشگاه اینترنتی شهر کتاب، این کتاب را تا یک هفته پس از معرفی، با ۱۰% تخفیف ویژه عرضه می کند، در صورت تمایل اینجا کلیک کنید. **** آیا می دانید برای گرفتن یک مشاور خوب مدیریت ، چقـدر باید هزینه کنید؟ چقدر تابه حال هزینه کرده اید؟ آیا از انبوه تئوری ها و نظریه ها و ابزارهای مدیریت خسته شده اید؟ آیا به این نتیجه رسیده اید که پیاده سازی اغلب این ابزارها برای شرایط کسب‏ و‏کار شما خیلی سخت و شاید غیرممکن است؟ رابــرت سایمـونز پس از ۲۵ سال تجربه مشاوره و آموزش به مدیران و تدریس در مدرسه بازرگانی هاروارد به این نتیجه رسیده است که خود شما بهترین مشاور برای کسب‏ و‏ کارتان هستید. وی در کتاب هفت پرسش استراتژیک بیان می کند که بسیاری از مدیران با دلایلی قابل تأمل، نسبت به مفید بودن روش های نوین مدیریت تردید دارند. مشاوران و ناشران مدیریت، به طور پیوسته رویكردهای تازه ای عرضه می كنند و مدعی هستند كه با این رویكردها به بهبودِ عملكردی معجزه آسا دست خواهید یافت. بیشتر این ایده ها اغلب به سختی برای انواع مختلف شرایط کسب وکار مناسب هستند و یا اصلاً کمکی به حل مشکل نمی کنند. سایمونز می گوید: همیشه این نگرانی را داشته ام كه برای مشكلات پیچیده كسب وكارها، راه حل های عمومی و دم دستی به کار رود. در سال هایی كه استاد مدرسه بازرگانی هاروارد بوده ام، مُدهای مدیریتی بسیاری آمده و رفته اند؛ من این الگوها و راه كارهای از پیش تعریف شده را بر مبنای آخرین نظریه ها و تكنیك ها، تدریس كرده ام. نوشتن كتاب و مشاوره های آن چنانی، كاری ساده است؛ اداره كسب وكار بسیار دشوار است. نمی توانید دور بایستید و دستی بر آتش نداشته باشید. باید درگیر كار شوید و به جزییات دقت كنید. درباره این کتاب بیشتر بخوانید