پایگاه خبری الف 4 اسفند 1393 ساعت 16:34 http://alef.ir/vdcguq9xxak93q4.rpra.html?261172 -------------------------------------------------- عنوان : «مدیر یک‌دقیقه‌ای»؛ دکتر کنت بلانچارد و دکتر اسپنسر جانسون؛ ترجمه لی‌لا الوندیان؛ دات -------------------------------------------------- متن : مدیر یک دقیقه ای نویسنده: دکتر کنت بلانچارد و دکتر اسپنسر جانسون ترجمه: لی لا الوندیان ناشر: دات، چاپ سوم ۱۳۹۰ ۱۰۲ صفحه ۲۲۰۰ تومان این کتاب را فروشگاه اینترنتی شهر کتاب تا یک هفته پس از معرفی، با ۱۰% تخفیف ویژه عرضه می کند، در صورت تمایل اینجا کلیک کنید *** چه نکاتی شما را در یقین به این که با کتابی کارآمد و مؤثر روبرو هستید و باید آن را بخرید، قانع می کند؟ در کتاب مدیر یک دقیقه ای با تعداد قابل توجهی از این شعارها روبرو هستید: بهره وری، تولید و آسایش فردی خود را افزایش دهید. بیش از ده سال، هزاران مدیر ارشد کمپانی های بزرگ در سراسر آمریکا، از فنون ارائه شده در این کتاب بهره گرفتند و درنتیجه به نتایج موردنظر خود رسیده اند. کتاب حاضر تاکنون سه و نیم میلیون نسخه فروش داشته است. نتایج مورداشاره در این کتاب از طریق فراگیری روش های مدیریت که برای هر سازمان و کارمندانش ثمربخش بوده حاصل شده است. صدها هزار زن و مرد درصدها سازمان مختلف آمریکا، شامل چیس منتهن بانک، سیتی آو پتسبورگ، هالیدی این، امریکن کن،دانشگاه هاروارد، دانشگاه کرنل، پپسی کولا و بسیاری سازمان های کوچک و بزرگ از توصیه های مدیر یک دقیقه ای سود برده اند. اما اینکه دلیلی برای اثبات این موارد وجود داشته باشد یا نه درست به یک نکته برمی گردد و آن چیزی نیست جز اینکه خودتان کتاب را خوانده و ببینید می توانید که به آنچه کتاب ادعای انجامش را داشته اعتماد کنید یا نه؟ حقیقت این است که در سال های دور و نزدیک کتاب های زیادی در حوزه مدیریت منتشرشده اند، کم نبوده اند کسانی که با خواندن این کتاب ها و با بکار بستن توصیه هایی به اصطلاح کاملاً معکوس رسیده اند. به یک دلیل ساده که چیزی نیست جز در نظر گرفتن تفاوت های فرهنگی و اجتماعی جامعه ایرانی با جوامع غربی. نکته اینجاست که ایده هایی که در ظاهر بسیار زیبا و کارآمد به نظر می رسد اگر بدون در نظر گرفتن این فاکتورها در سازمان های داخلی بکار گرفته شوند تا به نتایجی کاملاً برعکس برسند. کما اینکه چنین نمونه های ناموفقی را احتمال در پیرامون خود بسیار دیده ایم.