پایگاه خبری الف 2 خرداد 1396 ساعت 7:18 http://alef.ir/vdcgyt9t7ak9uu4.rpra.html?474798 -------------------------------------------------- عنوان : ۵ روش برای افزایش سوخت و ساز بدن با ورزش -------------------------------------------------- متن : افزایش سوخت و ساز بدن می تواند به کاهش وزن کمک کند و با روش های مختلف می توان با ورزش بیش تر به افزایش سوخت و ساز رسید. به گزارش ایسنا، با روش های زیر می توانید سوخت و ساز بدن به کمک ورزش را افزایش دهید و به تناسب اندام ایده آل خود برسید: ۱- عضلات را پرورش دهید: عضلات بیش تر از چربی ها کالری می سوزانند. وزنه زدن می تواند سوخت و ساز بدن را تا حد زیادی افزایش دهد. می توانید با تکرار بیش تر و با وزنه سبک تر، وزنه بزنید تا بیش تر شاهد رشد عضلات باشید و کم تر فشاری به بدن وارد شود. ۲- انجام ورزش های کوتاه مدت و شدید: انجام ورزش های کوتاه مدت و شدید راهی سریع برای سوزاندن چربی های بدن است و سوخت و ساز را افزایش می دهد. ورزش های کوتاه مدت و شدید در نصف زمان انجام ورزش های عادی همان مقدار کالری سوزی دارند. ۳- در طول روز حرکت کنید: در طول روز حرکت کنید و به بهانه های مختلف ضربان قلب را افزایش دهید و قدرت بدن را بیش تر کنید. برای مثال به جای آسانسور از پله استفاده کنید یا به جای ماشین، پیاده خرید کنید. ۴- نبست زمان ورزش با تغذیه را تنظیم کنید: اگر کالری زیادی مصرف نمی کنید، ورزش هوازی طولانی مدت انجام ندهید. اگر این کار را بکنید عضلات آب می شوند. سعی کنید بر روی شدت ورزش تمرکز کنید و به زمان کاری نداشته باشید. بدین شکل چربی سوزی بیش تری خواهید داشت. ۵- استراحت کنید: ریکاوری و استراحت بسیار مهم است. استراحت کمک می کند که عضلات رشد کنند و سوخت و ساز بدن افزایش یابد.