پایگاه خبری الف 3 اسفند 1395 ساعت 2:15 http://alef.ir/vdchmqnkm23nkmd.tft2.html?447555 -------------------------------------------------- عنوان : قطار وعده‌های مدیرکل فرودگاه خراسان رضوی بدون عذرخواهی از مسافران -------------------------------------------------- متن : مدیرکل فرودگاه خراسان رضوی در نشست خبری باز هم فرافکنی کرد و بدون حتی یک عذرخواهی ساده شرکت‌های هواپیمایی را مقصر تمام مشکلات معرفی کرد. به گزارش فارس، محمد باقر قاسم‌زاده عصر امروز در نشست خبری در سالن اجتماعات اداره‌کل فرودگاه خراسان رضوی با اشاره به اینکه هم‌زمان با 9 صبح شنبه 30 بهمن‌ماه فرودگاه مشهد برای پرواز هواپیماها آماده بود، عنوان کرد: اگر شرکت‌های هواپیمایی عملیات یخ‌زدایی را زودتر انجام می‌دادند این مشکلات ایجاد نمی‌شد. وی با تأکید بر اینکه در این امر شرکت‌های هواپیمایی مقصر هستند، اضافه کرد: در طول سه روز گذشته 376 پرواز در فرودگاه مشهد صورت گرفت که بیش از 54 هزار مسافر داخلی و خارجی جابه‌جا شدند. مدیرکل فرودگاه خراسان رضوی با اشاره به اینکه از این میزان مسافر، بیش از 10 هزار نفر خارجی بودند اضافه کرد: بی‌تردید، در صورت عدم ایجاد شرایط ایمن برای پرواز، اجازه هیچ پروازی داده نمی‌شود، یکی از برنامه‌های فرودگاه مشهد بعد از این اتفاقات این است که تحت هیچ عنوان مسافران یک ساعت نیز برای پرواز خود معطل نشوند. قاسم‌زاده همچنین خط و نشانی نیز برای شرکت‌های هواپیمایی در مشهد کشید و گفت: اگر این موضوع دوباره تکرار شود، بی‌تردید بر اساس چارچوب قوانین نظارتی که در اختیار فرودگاه خراسان رضوی است، با رؤسای این شرکت‌ها برخورد می‌شود و آن‌ها از سمت خود عزل می‌گردند. وی از انجام 376 پرواز ایمن در سه روز گذشته در فرودگاه مشهد خبر داد و متذکر شد: این سه روز برخلاف تصور مردم و اخبار منتشر شده در فضای مجازی، جزء روزهای عادی بود نه بحرانی! مدیرکل فرودگاه خراسان رضوی با اشاره به تفاوت وظایف فرودگاه و شرکت‌های هواپیمایی گفت: رسیدگی به تأخیرها از جمله وظایف شرکت‌های هواپیمایی است اما ارائه تسهیلات به مسافران، کنترل ترافیک هوایی، نگه‌داری سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی همراه با پاک‌سازی و زیباسازی محیط از جمله وظایف فرودگاه است. قاسم‌زاده ادامه داد: یکی از موارد مستمری که از سوی مسافران سؤال می‌شود عدم وجود اطلاعات پرواز در پرتال فرودگاه مشهد است که این امر به دلیل عدم اعلام برخی شرکت‌های هوایی به فرودگاه برای اطلاعات پرواز به‌ویژه لغو پرواز است. وی با تکذیب مسائل امنیتی موجود در پرواز ماهان یادآور شد: با توجه به زمان‌بر بودن عملیات یخ زدایی در پرواز بوئینگ 747 و اعلام نظر کارشناس مبنی بر عدم ایمن بودن این پرواز و نیاز بیشتر به یخ‌زدایی هواپیما، بنابر این در آن لحظه به همه مسافران اعلام شد که در صورتی‌که قصد خروج از هواپیما را دارند، می‌توانند پیاده شوند که اتفاقاً 60 نفر نیز از آن پیاده شدند اما بقیه مسافران برای حضور در این هواپیما اعلام آمادگی کردند تا پرواز صورت گیرد. مدیر فرودگاه خراسان رضوی با تأکید بر اینکه لغو پرواز در همه کشورها صورت می‌گیرد بیان کرد: عملکرد شرکت‌های هواپیمایی به صورت مستمر تهیه و به سازمان هواپیمایی کشور ارائه می‌شود تا علاوه‌بر نظارت کلی فرودگاه خراسان رضوی به عملکرد شرکت‌های مذکور، سازمان هواپیمایی نیز نظارت خود را انجام دهد. قاسم‌زاده در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه «چرا در روزهای گذشته که مشکلاتی در فرودگاه ایجاد شده بود، به‌عنوان مدیر اجرایی، شما و روابط عمومی تلفن‌های همراه خود را برای رفع ابهامات و سؤالات اصحاب رسانه پاسخ نمی‌دادید؟ گفت: اولاً شماره تماسی که اصحاب رسانه از من دارند سه سال است که قطع بوده و آن‌ها شماره جدید مرا ندارند، دوم اینکه من همه خبرنگاران را نمی‌شناسم که بخواهم شماره آن‌ها را پاسخ دهم بنابراین لازم است شماره تماس اصحاب رسانه به فرودگاه داده شود تا پس ازثبت هر کدام در تلفن همراه من، در هر زمانی امکان پاسخ به خبرنگاران را داشته باشم. گفتنی است حداقل انتظار در این نشست یک عذرخواهی ساده بود که متأسفانه محقق نشد و بازهم همه تقصیرها به گردن شرکت‌های هواپیمایی انداخته شد.