تعداد مدارس استعدادهای درخشان کاهش می یابد

3 اسفند 1395 ساعت 7:22


دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: اعضای شورا بر ضرورت عدم تفکیک دانش‌آموزان با استعدادهای برتر از سایر دانش‌آموزان و تقویت طرح «شهاب»‌ تأکید کرده و تأسیس مدارس تیزهوشان را با ویژگی‌های خاص، در حد ضرورت و حداقلی تعیین کردند.

مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به برگزاری نهصد و چهل و یکمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش، اظهار داشت: این جلسه با حضور وزیر آموزش و پرورش و اعضای شورای عالی آموزش و پرورش برگزار شد.

وی ادامه داد: در ابتدای جلسه اعضای شورای عالی آموزش و پرورش از برگزاری نشست نمایندگان شورای عالی آموزش و پرورش به مناسبت صد و بیست سالگی تأسیس این شورا و بزرگداشت مدرسه دارالفنون تقدیر کردند.

نوید ادهم افزود: اولین موضوع بررسی آیین‌نامه مدارس استعدادهای درخشان بود که این آیین‌نامه به استناد مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش تحت عنوان «کلیات نظام استعدادهای برتر» تدوین شده است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش یادآور شد: در این جلسه موافقان و مخالفان در زمینه ابعاد موضوع استعدادهای درخشان و دانش‌آموزان تیزهوش نظرات خود را بیان کردند که در جمع‌بندی این نظرات بر ضرورت عدم تفکیک دانش‌آموزان با استعدادهای برتر از سایر دانش‌آموزان و تقویت طرح «شهاب»‌ تأکید کرده و تأسیس مدارس استعدادهای درخشان را با ویژگی‌های خاص، در حد ضرورت و حداقلی تعیین کردند.

وی متذکر شد: بر اساس این اصل کلی، مقرر شد آیین‌نامه مدارس استعدادهای درخشان به ویژه «بند شرایط پذیرش دانش‌آموز» مورد بازنگری جدید قرار گرفته و در جلسات آینده مطرح شود. 

نوید ادهم اضافه کرد: ماده واحده‌ای در خصوص «نحوه تطبیق کارنامه‌های دوره‌های تحصیلی سابق با ساختار آموزشی» به تصویب رسید که بررسی و تصویب این انطباق به کمیسیون معین شورای عالی واگذار شد. 

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: شورای عالی آموزش و پرورش در راستای تفویض اختیار،‌ بررسی و تعیین برخی آیین‌نامه‌ها از جمله آیین‌نامه آموزشی دوره سوم متوسطه، آیین‌نامه ارزشیابی دوره اول متوسطه و نحوه ادامه دروس انتخابی پایه یازدهم را به کمیسیون تلفیقی شورای عالی آموزش و پرورش واگذار کرد.


کد مطلب: 447585

آدرس مطلب: http://alef.ir/vdcaa0nym49nym1.k5k4.html?447585

الف
  http://alef.ir