عدم پای بندی پارس خودرو به تعهدات

بخش تعاملی الف - محمدرضا جدیدی

12 آذر 1392 ساعت 8:36

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.


این قصه خودرو سازها هم عجب داستانی شده است. ازقیمت بالای بی دلیل آن گرفته تا پایین بودن کیفیت محصولات و خدمات مربوط به آن.

اما آن چه که برایم تازگی دارد حتی به تعهدات خودشان نیز پای بند نیستند.

اینجانب ابتدای تابستان ۹۲ خودروی ال ۹۰ دریکی از نمایندگی های پارس خودرو (نمایندگی کفاش محمدی واقع در تهران خیابان تهران نو) ثبت نام نمودم و مبلغ ۱۸میلیون تومان هم به عنوان پیش ثبت نام پرداخت نمودم. روز اول مهر بنا به دلایلی به همان نمایندگی مراجعه و انصراف خودم را از ثبت نام انجام شده اعلام کردم.

برگه ای که به عنوان فرم انصراف در اختیار من گذاشته شد شامل چند بند بود. مثلا این که بنده هم حق ندارم از انصراف خودم پشیمان شوم و یکی دیگر این که خودرو ساز متعهد است ظرف حداکثر سی روز مبلغ ثبت نامی اینجانب را برگرداند.

در موعد مقرر وقتی تماس گرفتم تا دریافت چک را پیگیری کنم گفتند تا ۴۵ روز طول می کشد. بعد از ۴۵ روز وقتی تماس گرفتم گفتند پارس خودرو پول شما را بعد از ۶۰ روز می دهد. پرسیدم مگر در برگه نوشته نشده بود حداکثر سی روزه تسویه می شود. جواب شنیدم شرکت پارس خودرو این تصمیم را گرفته است. بعد از ۶۶ روز که مجددا پیگیری کردم می فرمایند هنوز چک شما حاضر نشده است. در مقابل اعتراض بنده جواب می دهند خودتان شخصا به پارس خودرو مراجعه نمایید.

من سوالم این است:
اولا آیا نباید یک مقام مسول رسیدگی کند که چرا شرکت خودروسازی پارس خودرو به تعهد خود عمل نمی نماید؟
ثانیا اگر نمایندگی ها وظیفه دارند امور مربوط به مشتریان را پیگیری نمایند پس چرا به همین راحتی شانه خالی کرده و مشتری را مستقیما به شرکت پارس خودرو حواله می دهند؟

ممنون میشوم با اعلام این موضوع زمینه رسیدگی را فراهم فرمایید. تا لااقل شرکت های خودروسازی هر تصمیمی که دلشان می خواهد را یکطرفه و به نفع خود اتخاذ ننمایند.


کد مطلب: 207113

آدرس مطلب: http://alef.ir/vdcb8zb5frhbg8p.uiur.html?207113

الف
  http://alef.ir