استیضاح وزیر آموزش، با چه هدفی؟

بخش تعاملی الف - مزبان حبیبی

29 تير 1393 ساعت 13:39

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.


چندی است که خبرهایی درباره استیضاح وزیر آموزش و پرورش به گوش می رسد، صرف نظر از اینکه ۶ بند ذکر شده در استیضاح وزیر، هیچکدام مختص این دوره نیست و اینکه نویسنده به هیچ عنوان قصد دفاع از ایشان را ندارد و با مراجعه به یادداشت های گذشته ام می توان این موضوع را بررسی نمود، قرارم بر این نبود که در این باره اضهار نظر نمایم زیرا از اصلاح سیستم آموزش و پرورش سال هاست که قطع امید نموده ام و صرفا با انجام وظیفه خود در حد توان سعی در اصلاح سیستم در اطراف خود دارم، اما بندهای ذکر شده و اخبار پیرامون آن مرا بر آن داشت تا چند خطی برای نمایندگان محترم مجلس بنگارم، هر چند می دانم هیچ توجهی به آن نخواهند نمود.

از تمام این موارد گذشته، نمایندگان محترم به نکات زیر در مورد بندهای مطرح شده در طرح استیضاح توجه نمایند:

۱- عزیزان نماینده لطف کرده و اسامی کسانی را که در منطقه غیر بومی مشغول به کار هستند را اعلام نمایند، البته همان هایی را اعلام کنند که مستند به آن وزیر را استیضاح می کنند، چرا که بیم این می رود که برخی از هموطنان دچار این شبهه شوند که مبادا ایشان پس از اعمال فشار بر وزیر و عدم نتیجه گیری از آن طریق به این نتیجه رسیده باشند، البته بنده چنین فکری نمی کنم و می دانم که جنابان نماینده از این اتهام مبری هستند.

۲- در مورد " انتصاب مدیران آموزش و پرورش" این نکته قابل ذکر است که بسیاری از فرهنگیان نیز با این انتصابات مخالفند، البته نه از نوع مخالفت برادران نماینده، چرا که مخالفت ما فرهنگیان از این بابت است که بسیاری از منصبین از این وزارتخانه، نه بر اساس گرایشات سیاسی که بر اساس دوری و نزدیکی به راس قدرت انجام شده، همانطوری که در دولت های نهم و دهم و قبل از آن بوده است و چرا ایشان در آن زمان معترض نشده اند جای سوال دارد.

۳- پیرامون "عدم پرداخت حقوق بازنشستگان و یا به تعویق افتادن حقوق آنکه " نکته غامض تر می شود، چرا که بدهکارترین دولت به فرهنگیان دولت دهم است و هنوز بسیاری از مطالبات مربوط به قبل از دولت یازدهم پرداخت نشده است، لطفا پیگیری آن مطالبات نیز باشید. از این جمله: حق الزحمه امتحانات، حق الزحمه انتخابات، پاداش های بازنشستگی، حق الزحمه تصحیح اوراق که بطور ناقص پرداخت شد، نقل و انتقالات، سهم دولت از بیمه طلایی، سهم دولت از ذخیره فرهنگیان، پاداش بازنشستگان و ...

۴- در مورد " " خواهشمندیم اسامی این افراد اعلام شود تا ما نیز مساله برایمان روشن شود که نمایندگان محترم از چه کسانی دفاع می کنند. بسیاری از فرهنگیان در سال های متمادی گذشته، همواره از این مشکل رنج برده اند، اگر نمایندگان محترم هدفشان حل مشکل این ها باشد که ما نیز سپاسگزاریم و از استیضاح به شدت حمایت می کنیم، اما این برادارن تا کنون فکر کرده اند اگر در منطقه ای نیروی بومی نباشد چه باید کرد؟

در پایان پاره ای مشکلات که می توان به بنده های استیضاح اضافه نمود را خدمت این دوستان ارائه می نمایم، باشد که مورد عنایت قرار گیرد:

پایین آمدن شان معلمی در حد مبصر کلاس، به گونه ای که فرهنگیان در مناطق دور افتاده خود را رها شده تصور می کنند و هیچ پشتیبانی نمی یابند.

عدم پاسخگویی سیستم آموزش و پرورش به سوالات مطرح شده پیرامون کارایی سیستم آموزشی در تربیت نیروهای مومن و متهعد، چرا که بسیاری از نوکیسه های فعلی که بوی از اخلاق نبرده اند نیز پرورش یافته همین سیستم هستند.

درجایی خواندم که سن فحشا به نوجوانی رسیده است، چرا سیستم آموزش و پرورش قادر به تربیت صحیح این افراد نیست؟

چرا پس از سال ها هزینه در آموزش و پرورش، هنوز نتوانسته ایم پاسخ سوال " علم بهتر است یا ثروت" را بیابیم، چرا که بسیاری از مردم در پاسخ به آن مردد هستند.

در پایان موفقیت و سربلندی همه را خواهانم.


کد مطلب: 235031

آدرس مطلب: http://alef.ir/vdcbfsb58rhbfgp.uiur.html?235031

الف
  http://alef.ir