پرسش‌های خبرنگاران از رییس تلویزیون / چالش‌هایی از نوع اصغر فرهادی، میرباقری، شجریان و ...

بخش فرهنگی الف، 18 اسفند 95

18 اسفند 1395 ساعت 11:14


معاون سیما شامگاه گذشته همراه با مدیران شبکه‌های تلویزیونی در نشست پایانی سال با خبرنگاران شرکت کرد و پس از ارائه‌ی توضیحاتی درباره‌ی برنامه‌های نوروزی، برای نخستین بار پس از انتصاب دوباره به این سمت، به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش ایسنا، مرتضی میرباقری در نشست خبری برنامه‌های نوروزی، درباره برنامه سینمایی «هفت» گفت: ما علاوه بر برنامه هفت، برنامه‌های دیگری همچون «چشم شب روشن» و «سینما دو» هم داریم که دیدگاه‌های متفاوتی دارند اما باز هم معتقدیم باید برخی رویه‌های برنامه «هفت» اصلاح شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا صداوسیما به موفقیت اصغر فرهادی در اسکار آنطور که شایسته بود، نپرداخت؟ افزود: ما همان زمانی که خبر منتشر شد در برنامه فرمول یک خبر را پخش کردیم و در برنامه‌های مختلف هم که همچنان ادامه دارد به این خبر و موفقیت پرداختیم.
 
معاون سیما درباره ادامه پخش نشدن صدای محمدرضا شجریان از صداوسیما هم گفت: محمدرضا شجریان بعد از انتخابات ۸۸ برای خودش یک منعی قرار داد که ما نمی‌توانیم صدایش را پخش کنیم. اگر ایشان از مواضع خود بعد از انتخابات ۸۸ عدول کرده و بازگشته باشد و آن را اعلام کند، ما صدای ایشان را پخش می‌کنیم.

مرتضی میرباقری در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر وعده ساخت سریال‌های الف ویژه که در بدو ورود وی اتفاق افتاد اما عملا این وعده تاکنون محقق نشده است، اظهار کرد: تصویب یک سریال، راه‌اندازی آن و انتخاب لوکیش برای آن بسیار زمان‌بر است. ما در ابتدای ورودمان برای اینکه این سریال‌ها راه بیفتند، اطلاع‌رسانی کردیم اما راه‌ افتادن این سریال‌ها نزدیک به هشت ماه زمان می‌برد؛ چراکه بازیگرانی که در این سریال‌ها هستند باید قرارداد چند ساله با ما و سازندگان سریال داشته باشند.

او درباره‌ی ساخت سریال «سلمان» و بازگشت میرباقری به تلویزیون توضیح داد: میرباقری در حال حاضر در حال نهایی کردن سریال سلمان است. او یکی از سرمایه‌های بزرگ ما است و کارهایی نظیر مختارنامه هم در دوره مدیریت قبلی بنده طراحی و ساخته شده است.

معاون سیما در بخش دیگری از نشست پرسش و پاسخ با خبرنگاران درباره‌ی کاهش مخاطبان تلویزیون مطرح کرد: ما در حال حاضر در تراز زمانی هستیم که بیشترین مخاطبان را نسبت به سنوات قبل داشته‌ایم. به نوعی که در نظرسنجی که ایسپا انجام داده است به نسبت سال گذشته تلویزیون به میزان ۱۵ درصد افزایش مخاطب داشته است. و به شکل قاطع می‌گویم تلویزیون جمهوری اسلامی ایران امروز بیشترین مخاطب را دارد و نسبت به گذشته افت نکرده است.وی  در ادامه درباره‌ی مساله اسپانسرها به ویژه تبلیغ بیش از حد کالای قابلمه که با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شده است، اظهار کرد: تلویزیون به هیچ وجه راضی به این تبلیغات نیست اما نکته‌ای که وجود دارد این است که صدا و سیما باید حدود نیمی از بودجه‌اش را از طریق مشارکت با اسپانسرها به دست بیاورد. ما تمام تلاشمان این است که این تاثیر اسپانسرها را در مدیریت پیام به حداقل برسانیم.


کد مطلب: 452356

آدرس مطلب: http://alef.ir/vdccpiq0e2bqp18.ala2.html?452356

الف
  http://alef.ir