«مدیر یکدقیقهای»؛ دکتر کنت بلانچارد و دکتر اسپنسر جانسون؛ ترجمه لیلا الوندیان؛ دات
مدیر یکدقیقهاینویسنده: دکتر کنت بلانچارد و دکتر اسپنسر جانسون
ترجمه: لیلا الوندیان
ناشر: دات، چاپ سوم ۱۳۹۰
۱۰۲ صفحه ۲۲۰۰ تومان
این کتاب را
فروشگاه اینترنتی شهر کتاب تا یک هفته پس از معرفی، با
۱۰% تخفیف ویژه عرضه میکند، در صورت تمایل
اینجا کلیک کنید
***
چه نکاتی شما را در یقین به اینکه با کتابی کارآمد و مؤثر روبرو هستید و باید آن را بخرید، قانع میکند؟ در کتاب مدیر یکدقیقهای با تعداد قابلتوجهی از این شعارها روبرو هستید: بهرهوری، تولید و آسایش فردی خود را افزایش دهید.
بیش از ده سال، هزاران مدیر ارشد کمپانیهای بزرگ در سراسر آمریکا، از فنون ارائهشده در این کتاب بهره گرفتند و درنتیجه به نتایج موردنظر خود رسیدهاند. کتاب حاضر تاکنون سه و نیم میلیون نسخه فروش داشته است. نتایج مورداشاره در این کتاب از طریق فراگیری روشهای مدیریت که برای هر سازمان و کارمندانش ثمربخش بوده حاصلشده است.
صدها هزار زن و مرد درصدها سازمان مختلف آمریکا، شامل چیس منتهن بانک، سیتی آو پتسبورگ، هالیدی این، امریکن کن،دانشگاه هاروارد، دانشگاه کرنل، پپسی کولا و بسیاری سازمانهای کوچک و بزرگ از توصیههای مدیر یکدقیقهای سود بردهاند.
اما اینکه دلیلی برای اثبات این موارد وجود داشته باشد یا نه درست به یک نکته برمیگردد و آن چیزی نیست جز اینکه خودتان کتاب را خوانده و ببینید میتوانید که به آنچه کتاب ادعای انجامش را داشته اعتماد کنید یا نه؟
حقیقت این است که در سالهای دور و نزدیک کتابهای زیادی در حوزه مدیریت منتشرشدهاند، کم نبودهاند کسانی که با خواندن این کتابها و با بکار بستن توصیههایی بهاصطلاح کاملاً معکوس رسیدهاند.
به یک دلیل ساده که چیزی نیست جز در نظر گرفتن تفاوتهای فرهنگی و اجتماعی جامعه ایرانی با جوامع غربی. نکته اینجاست که ایدههایی که در ظاهر بسیار زیبا و کارآمد به نظر میرسد اگر بدون در نظر گرفتن این فاکتورها در سازمانهای داخلی بکار گرفته شوند تا به نتایجی کاملاً برعکس برسند. کما اینکه چنین نمونههای ناموفقی را احتمال در پیرامون خود بسیار دیدهایم.