تصاویر/خیز تازه واردهای لکسوس برای ورود به ایران
14 ارديبهشت 1395 ساعت 9:43
در حدود ۲۶ سال پیش، کمپانی تویوتا شرکتی را بنیان نهاد که علاوه بر موفقیت تجاری در صنعت خودروسازی جهان، در برند سازی و مدیریت کلان سر مشق قدرت های صنعتی دنیا قرار گرفت.
به گزارش فرادید، هرچند در آن سال ها تویوتا یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان جهان بود، اما. برخلاف خودروسازان ایرانی، مدیران ژاپنی همواره در فکر گسترش بازار خود بودند و شاید همین موضوع مهم ترین دلیل ظهور لکسوس باشد چرا که در آن زمان، تویوتا در بازار خودروهاس لوکس و اسگرت توان رقابت با برندهای برتر، همجون مرسدس بنز را نداشت.
مدیران تویوتا می دانستند که بازار جهانی از آنها توقع ساخت خودورهای بادوام و مقرون به صرفه خانوادگی را دارد و تولید یک ماشین لوکس و اسپرت تحت نام تویوتا می تواند سرمایه گزاری سنگین در طراحی و تولید اینگونه محصولات را به شکست ختم کند.
پس ابداع شرکتی جدید با نامی متفاوت، حتی خارج از ژاپن می توانست اولین قدم دراین راه باشد. آقای ایجی تویودا (مدیرعامل وقت تویوتا) شرکت لکسوس را در ۱۹۸۹ در کالیفرنیا امریکا تاسیس کرد.
با گذشت تنها دو دهه، لکسوس مبدل به بزرگ ترین تولید کننده خودروهای اسپرت ژاپن شد و امروزه علی زغم حضور شرکت های بزرگ و قدیمی در صنایع مختلف ژاپن (خصوصا در صنایع برق و الکترونیک) لکسوس در زمره ده برند برتر و با ارزش اقتصادی این کشور قرا گرفته است.
ظهور لکسوس از همان ابتدا، منسجم و با برنامه ریزی دقیق صورت گرفت به طوری که درسال اول، ۶۰ طراح برجسته و ۱۴۰۰ مهندس، ۴۵۰ نمونه آزمایشی را با سرمایه گزاری یک میلیارد دلاری تویوتا از قبل آماده داشتند و همان سال در نمایشگاه خودروی دیترویت امریکا، اولین محصول خود، لکسوس LS۴۰۰ را به نمایش عمومی گذاشتند. سال بعد این خودرو که هم در طراحی و هم در نوع پیشرانه کاملا سبک و سیاق ماشین های لوکس امریکایی را به همراه داشت با موفقیتی چشمگیر فروش بیش از ۵۰ هزار دستگاه در امریکا را تجربه کرد.
کد مطلب: 350236
آدرس مطلب: http://alef.ir/vdcgwz9w3ak9nx4.rpra.html?350236