زخم تقدیر نمایندگان کردستان از سازندگان سد داریان را با چه مرهمی شفا دهیم؟

بخش تعاملی الف - مهرشاد منصوری

16 مهر 1393 ساعت 12:58

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.


بنده به عنوان یک تولید کننده قطعات الکترونیکی-البته در سطح کوچک- یکی از مسائلی که همیشه در طراحی و محاسبه قیمت تمام شده در نظر میگیرم بحث گارانتی و خدمات پس از فروش است.

حتی گاها در قراردادها خسارتی که کارکرد بد دستگاه ممکن است به بار بیاورد به عهده بنده گذاشته می شود حتی اگر خود دستگاه هم خراب نشده باشد.

قیمت این تولیدات گاهی ۱۰۰۰۰ تومان بر واحد بیشتر نیست و شاید سود ان ۳ هزار تومان هم نباشد ولی در اصل مطلب تغییری حاصل نمی شود چون ممکن است همین دستگاه خسارتی بسیار بزرگتر به مصرف کننده وارد کند و برای مثال باعث اتش سوزی یک منزل شود. (البته خدا را شکر و گوش شیطان ناشنوا، تاحالا که نشده!)

این مقدمه را گفتم تا قیاسی داشته باشم با شغل پزشکان محترم!
هفته پیش بنده به علت چند روز احساس ضعف عمومی به سراغ یک پزشک متخصص داری بورد فلان از انگلیس و نشان فلان از فلان جا در نزدیکی منزل رفتم تا علاوه بر در دادن داروی مربوطه یک ازمایش خون هم برای بنده زحمت بکشند و داخل دفترچه بنویسند.

ایشان سه عدد امپول برای بنده نوشتند-از یک مدل امپول- که باید هفته ای یکبار تزریق می کردم و البته چند قرص ویتامین هم برای بنده نوشتند.

منِ از همه جا بیخبر هم امپول را تزریق کردم و به خانه برگشتم و به خیال اینکه امپول تقویتی بوده سعی در تلقین به خوب شدن داشتم ولی خبری نشد که نشد!

نهایتا یکی از دو امپول باقیمانده را برداشتم و اسم ان را در اینترنت سرچ کردم و دیدم که برای درمان یائسگی زودرس و سرطان پروستات و چند بیماری بیربط دیگر کاربرد دارد و به هیچ وجه هم نباید زودتر از ۳ هفته یکبار تزریق شود و گفتم شاید داروخانه اشتباه داده که دیدم خیر نسخه دقیقا همین را تجویز کرده و با تماس به یک پزشک اشنا نهایتا فرمودند اصلا نباید این را تزریق می کردم!

دوباره همان بحث"مسوولیت معکوس" برای بنده تداعی شد و اینکه چطور پزشک هایی که با جان و سلامتی مردم و عملا سرنوشت یک خانواده سر و کار دارند به راحتی اشتباه می کنند و در هر حال هم ویزیت خود را می گیرند و اگر زیر میزی لازم است آن را هم نوش جان می کنند ولی به اندازه ۱۰۰۰ تومن هم مسوولیتی در قبال اشتباهاتشان ندارند ولی مشتری های ما گاها محصولی که غلطک از روی آن رد شده را به عنوان اینکه گارانتی دارد با اخم و تخم و طلبکاری برای تعمیر یا تعویض رایگان مرجوع می کنند و البته هزینه پیک یا باربری را هم پس کرایه می نمایند!


کد مطلب: 244642

آدرس مطلب: http://alef.ir/vdcjxxe88uqexmz.fsfu.html?244642

الف
  http://alef.ir