نظر منتشر شده
۱۱۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 472974
چرا به حجت الاسلام رئیسی رای بدهیم؟
احمد توکلی، ۲۷ اردیبهشت ۹۶
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۸
این خدمتگزار شما قصد نداشت به طور مصداقی درباره انتخابات ریاست جمهوری نظری ابراز کند، اما به دو دلیل در پاسخ به پرسش‌های مکرر برخی از هموطنان احساس وظیفه کردم در امر انتخاب مناسب‌تر، نظرم را به اطلاع شما برسانم. باشد که این نکات به شما در انتخابی بهتر یاری رساند.

نخست آنکه حوادث ضمن تبلیغات انتخاباتی و مشی و موضع‌گیری‌های رئیس‌جمهور محترم در مقام نامزد انتخابات، نگرانی‌هایی را برانگیخته است که آگاهی هموطنان از آنها نیز لازم است.

دوم آنکه آرایش صحنه تغییر کرده و گزینه منتخب، یکی از آقایان رئیسی و روحانی خواهد بود. در این موقعیت، به دلایل متعدد با لحاظ نقاط ضعف و قوت جناب آقای رئیسی را برای برگزیده شدن به ریاست جمهوری شایسته میدانم و به وی رأی می‌دهم.

اما نگرانی‌ها...
آقای روحانی در دوران تبلیغات انتخاباتی کاملاً در هیئت یک سیاستمدار متعصب ظاهر شد و با صراحت و مکرراً بدون آنکه به انتقادات خیرخواهانه رفیق و رقیب اعتنا کند، نامزدهای انتخابات و به تبع آنها مردم را به دو قطب طرفدار تعامل با جهان و جنگ‌طلب، طرفدار توسعه و خواهان آشفتگی، عزت جویان و انزواطلبان، آرامش‌خواهان و حامیان تنش و خلاصه راه و بیراهه تقسیم کرد. از همین سنخ مواضع که بیشتر متوجه نظام سیاسی کشور است تا اشخاص.

آقای روحانی بی‌محابا تمام سیاستمداران و نهادهای بسیاری در حاکمیت را با اتهامات موهومی نواخت که نه یک رئیس‌جمهور بلکه از یک فرد عادی بی‌تجربه نیز سر نمی‌زند و تنها از مخالفان نظام برمی‌آید. دیوارکشی در پیاده‌رو، در طول 38 سال تنها اعدام و زندان بلد بودن، منطقی جز ممنوع کردن نداشتن، منشأ ناامنی در کشور و منطقه بودن، زبان بریدن و لب دوختن... . اگر رسانه‌های امروزی نبود از یک رئیس‌جمهور باورکردنی نبود. این اعتدال است یا افراطی‌گری؟

این را هم توجه بفرمایید که دولت با کمال جسارت تخلفی نیست که به دولت قبل نسبت داده باشد و زشت‌تر و گسترده‌تر از آن را مرتکب نشده باشد. از دخالت بی‌پروای وزرا و مقامات و دستگاه‌های رسمی دولتی تحت عناوین رسمی در انتخابات تا وام ده‌میلیونی به دهیاران در این ایام، از توزیع سود سهام عدالت تا اعلام پیامکی برقراری مجدد یارانه به کسانی که طبق قانون یارانه آنِها قطع شده بود و تخلفات تأسف‌بار دیگر. اگر فردی با همکاری دسته‌ای زیر عَلَم اعتدال، افراطی‌ترین رفتار را داشته باشد و زیر عَلَم دموکراسی و قانون از ارتکاب زشت‌ترین اقدامات غیرقانونی پروا نکند، نگران کننده نیست؟ آیا اینان شایسته اعتماد و ریاست بر جمهور مردم‌اند؟

 دسته‌بندی دیو و دلبری و نگاه افراطی که از خصوصیات رویکرد و رفتار اشرافی و طرد مطلق دیگران ملازمه دارد، باعث شده که ایشان هیچ ضعف و نارسایی را در دولت خویش نپذیرد و با صراحت تام اعلام کند هر آنچه وعده داده‌ام انجام داده‌ام و وعده‌های انجام نشده، به این دلیل بود که نگذاشته‌اند!

بدین ترتیب اگر رأی به آقای روحانی به ادامه صدارتش منجر شود با عدم تفاهم و تعارضی که با بخش مهم و گسترده‌ای از حاکمیت پیدا می‌کند چگونه خواهد توانست به وعده‌هایی که داده است عمل کند. در دوره اول که ایشان خود را حلقه وصل نیروهای مختلف اجتماع معرفی می‌کرد مدعی است که همه ناتوانی‌ها به دلیل ممانعت دیگران بوده است؛ حالا که با این مواضع تند و غیرمنطقی و غیرواقعی، به مقابله با بسیاری از نهادها و ارکان کشور پرداخته است؛ چگونه خواهد توانست از ظرفیت‌های کشور برای تحقق وعده‌هایش بهره بگیرد؟ و در پایان چهار سال مجدداً نگوید که نگذاشتند.

هدف از قانون اساسی، تأمین اهدافی بلند به دست کسانی است که می‌خواهند با هم کار کنند نه آنکه با یکدیگر پیکار کنند.

این سوال به طور جدی مطرح است که آقای روحانی با مواضع و رفتار فوق آیا سوگند ریاست جمهوری را نقض نکرده است و می تواند در آینده نسبت به آن پایبند باشد؟!

در مقابل، آقای رئیسی با تفاهم با همه ارکان حکومت، فرصت تازه‌ای برای تأمین خواسته‌های ملت فراهم می‌سازد. اگر هیچ دلیل دیگری جز آن تضاد بین قول و عمل و آن تعارض بین رئیس‌جمهور و نهادهای دیگر در آقای روحانی و این تفاهم بین آقای رئیسی و ارکان دیگر حکومت نباشد باز عملگرایی و عقلانیت ما را به سمت آقای رئیسی هدایت می‌کند. به ویژه آنکه نگاه سلبی آقای رئیسی به اجتناب از اصحاب انحراف و فتنه منحصر می‌شود با این قید که حضوراً به بنده گفتند «البته من هرکس را که با دولت قبل کار کرده منحرف نمی‌دانم و هر اصلاح‌طلبی را هم فتنه‌گر نمی‌شناسم» مخصوصاً آنکه پیشنهاد بنده برای بکار گیری برادران اصلاح‌طلب عدالت‌خواه با حسن قبول ایشان روبرو شد.

در صورت تعلق اراده شما ملت بر انتخاب آقای رئیسی، من شعار ایشان را که گفته‌اند «نه بازگشت به قبل و نه ادامه وضع موجود، بلکه تغییر به نفع مردم» و سایر شعارهایشان را، به ویژه اصرار بر شفافیت را، عهدشان با ملت می‌دانم و  با کمال استقلال رأی، عملکرد دولت را رصد می‌کنم و ان‌شاءالله از منافع شما ملت دفاع خواهم کرد.

البته با اقدام مدبرانه و خیرخواهانه برادر محترم آقای قالیباف و دعوت آقای رئیسی از ایشان برای همکاری در دولت، امید توفیق اجرای تعهدات و وعده‌ها بیشتر شده است. به امید ایرانی آبادتر و مردمی با زندگی کریمانه‌تر.
خادم ملت ایران
احمد توکلی
27 اردیبهشت 1396
۱۳۹۶/۰۵/۲۴ ۱۱:۴۱
 
۱۳۹۶/۰۳/۰۴ ۱۳:۰۴
 
۱۳۹۶/۰۳/۰۴ ۱۲:۵۰
 
۱۳۹۶/۰۳/۰۴ ۱۱:۱۲
 
۱۳۹۶/۰۲/۲۷ ۰۶:۵۲
 
۱۳۹۶/۰۲/۱۷ ۱۳:۲۲
 
۱۳۹۶/۰۲/۰۹ ۱۶:۰۷
 
۱۳۹۶/۰۲/۰۹ ۱۴:۰۴
 
۱۳۹۶/۰۲/۰۳ ۱۹:۱۴
 
۱۳۹۶/۰۲/۰۳ ۱۶:۳۴
 
 
کلمات کلیدی : احمد توکلی+انتخابات ریاست جمهوری+رای توکلی+رئیسی
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۵:۳۰:۵۵
جناب توکلی همواره نگاه منثبت به فرمایشاتتان داشتم
املاک نجومی، تخلفات دولت دهم و یازدهم و...
همیشه منصف بودید
اما کاش این بار هم به اضطرار که تفکر خود شماست به روحانی رای می دادید.
اقای رئیسی ناشناخته هستند، آقای رئیسی هرچقدرم خوب باشند اطرافیان ایشان به شدت عدم مقبولیت دارند.
فضای نخبگانی ایشون افرادی چون سعید قاسمی،‌الله کرم، حسینی، نیکزاد،‌قزوه و ... هستند که حداقل مانند شما منصف نیستند
من ضمن احترام کامل به شما پاکی شما و ... به هیچ عنوان به کاندیدای شما رای نخواهم داد
حتی اگر به روحانی هم رای ندهم( که معتقدم بین بدتر و بدتر باید انسان فرد بد (یعنی روحانی)‌را انتخاب کند
دوستدار همیشگی شما (4366251) (alef-1)
 
محند جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۶:۳۹:۵۴
امروز به کارمندان بانک ها بخشنامه افزایش وام هایشان و پلکانی کردن اقساط و وان خودرو دادن اینهم بک راه جذب ارا برای دولت فعلی . لطفا به این مورد تخلف انتخاباتی مانند واریز یارانه های قطع شده رسیدگی نمایید اقایان ناظر انتخاباتی (4366700) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۷:۲۷:۰۲
چرا دروغ میگی من کارمند بانکم چرا شابعه پراکنی میکنی روز جمعه جواب تو وامثال تو رو میدیم لطفا به احترا م ازادی منتشر کنید (4366970) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۷:۴۳:۱۶
این روال همه ی دولتها بوده پس ایراد الکی نگیرید (4367037) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۷:۵۱:۳۸
الف مدیونی نظر مرا پخش نکنی!

من از همانهایی هستم که کار میکنند و ماهها درست نمیخورند و نمی پوشند و به این امید زنده اند که شاید دوستان دلشان سوخت حق الزحمه را پرداخت کردند.

خجالت نکشیدی پول حق التدریس بنده را 3 روز مانده به انتخابات به حساب ریختی؟

اصلا میدانی این چندین ماه بر من و امثال من چگونه گذشت؟

تا امروز گرسنه بودن من برایت بی اهمیت بود، خواستی شب رای دادن سر گرسنه بر زمین نگذارم.


زنده باد اتحاد به نفع مردم
درود بر قالیباف و میرسلیم

رای ما رئیسی (4367092) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۷:۵۶:۰۸
با احترام به نظرات برادر عزیزم جناب آقای توکلی رای من فقط روحانی (4367122) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۷:۴۶:۱۷
اقاى توكلى شجاع و نسبتا با انصاف كه امروزها يك مقدار درجه انصافتان كم شده
امروز در سايتها و خبرها عكس خواننده اى معلوم الحال و با بدنى پر از تتو و و و و
را همراه با اقاى رييسى ديدم و صحبتهاى ايشان را شنيدم ،
كاملا مشخص است كه همان جريان انحراف دارد مسير اقاى رييسى را در همين
اوايل كار تغيير ميدهد ،
وقتى مدتى قبل ان هياهوى بزرگ براى كنسرتى نجيب و مجوز دار و اصيل در مشهد
توسط امام جمعه و افراد همفكر اقاى رييسى اجازه اجراء نيافت و امام جمعه با قطعيت
با اين مسئله مخالفت نمود ، صحيح نيست و عجيب مينمايد كه اقاى رييسى با فردى
كه مجوز فعاليت ندارد و اكثر فعاليت مثلا هنرى اش زير زمينى است و خلاصه با
موسيقى و فرهنگ ايران كيلومترها فاصله دارد ، بخواهد با عكس گرفتن با ايشان و اينجور
مسايل اقاى رييسى بخواهند راى از ميان اين طرز فكر جمع كنند ،
اقاى توكلى به ايشان بگوييد اين نوع رفتارها نتيجه عكس ميدهد و همان حاميان
خود را نيز هاج و واج نموده و اين فكر كه براى قدرت هركارى ميكنيد را به ذهن
ميرساند . (4367062) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۸:۱۹:۳۵
آقاي توكلي عزيز
صميمانه بگم خيلي ارادت دارم خدمت شما و جنابعالي را فردي حق طلب ميدانم و با وجود اينكه با نظر شما مخالفم از ارادتم نسبت به شما كم نشده اما خواهش مي كنم به سخني كه با شما دارم به دقت توجه كنيد:
فرض كنيم (دوستان لطفاً عصباني نشوند اين فقط يك فرض است!) بله فرض كنيم الان 31 شهريور سال 59 است و جنگ عراق و ايران آغاز شده و شما جواني هستيد در خارج از كشور كه خود را به اين منطقه رسانده ايد ولي نميدانيد در كدام جبهه بايد بجنگيد. خب شروع مي كنيد به تحقيق در اين مورد. ابتدا به سنگرهاي بسيجيان خط مقدم مي رويد و متأسفانه مشاهده مي كنيد كه آنها مشغول عيش و نوش و ميگساري هستند!! خيلي عصباني مي شويد و تصميم ميگيريد موضوع را به فرمانده آنها گزارش كنيد. ولي وقتي به ستاد فرماندهي مي رسيد متوجه ميشويد كه آنجا وضعيت خيلي بدتر است!!! پس تصميم ميگيريد سري به سنگر عراقيها بزنيد. وقتي به آنجا مي رويد ميبينيد كه عراقيها همه قرآن بر سر گرفته اند و مشغول دعا و نيايشند و فرماندهان آنها هم در كمال زهد و تقوا و بي اعتنا به دنيا و مافيها به نماز و عبادت مشغولند و ... آقاي توكلي! لطفاً بفرماييد در فرض مشاهده چنين شرايطي تصميم شما چيست؟ آيا تصميم داريد در جبهه صداميان با ايران بجنگيد يا قصد داريد به سنگر بسيجيان رفته و در كنار آنان با متجاوزين بعثي نبرد كنيد؟ آقاي توكلي! براي اينكه ببينيم در كدام جبهه بايد بجنگيم، نبايد به نفرات آن جبهه نگاه كنيم. نبايد به ادبيات فرماندهان آن جبهه توجه كنيم. نبايد به جيب آنها يا زهد و ورع آنها و ... توجه كنيم. ما بايد فقط به جهت حركت آنها نگاه كنيم نه چيز ديگر. جهت حركت تيم آقاي روحاني (نه فقط شخص ايشان) به سمت ترسيم يك مسير روشن در جهت پيشرفت و نجات ايران در صحنه پر تلاطم و پرآشوب جهاني است. هر چند بنده اخلاق و ادبيات ايشان را نمي پسندم اما جهت حركت آقايان قاليباف و رييسي و تيم آنها جهت حركت گروهي است كه با شعارهاي پوپوليستي، بدون بررسيهاي علمي، بدون اتكاء به دانش روز در زمينه هاي رشد اقتصادي، بدون علم ديپلماسي جهاني، بدون برنامه ريزي دقيق و صرفاً با تكيه بر موج كمبودها و سرخوردگيهاي اجتماعي، خود را در معرض انتخاب مردم قرار داده اند. نه آقاي توكلي! من به آقاي روحاني رأي ميدهم با دلي پرخون از برخي رفتارها و اخلاق ايشان. به آقاي روحاني رأي ميدهم چون ميدانم وقتي مي گويد بودجه، وقتي سخن از برنامه است، وقتي مقوله رشد اقتصادي مطرح است، وقتي بحث جذب سرمايه خارجي است، وقتي نياز به ديپلماسي جهاني است و ... او ميفهمد اين موضوعات يعني چه. ميداند تناسبات بين اين مقوله ها چگونه است. تيمش هم نسبت به اين موضوعات اشراف دارد. آقاي توكلي! شما وقتي ميخواهيد از اينجا بروم مريوان قطعاً ترجيح ميدهيد با يك راننده كافر، بداخلاق و ضدانقلاب اما حرفه اي، مسلط و "راه بلد" اين مسير را طي كنيد تا يك راننده انقلابي، مسلمان و خوش اخلاق اما ناشي، جاهل و عجول.
يا علي (4367245) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۸:۴۰:۳۷
جناب آقای توکلی از شما انتظار نداشتم ، شما که اقتصاددان هستید ، آیا نمیدانید اگر وعده آقای رئیسی مبنی بر سه برابر کردن یارانه ها تحقق یابدباید حدود 105 هزار میلیارد تومان یارانه بدهیم که در حدود 1.5 برابر درآمد نفتی کشور که 72000 میلیارد تومان است میشود ، و این یعنی چاپ پول بدون پشتوانه که نتیجه اش ونزوئلایی شدن ایران ، تورم 800 درصدی ، تعطیلی کارخانه ها و قحطی مواد غذایی است . اگر اشتباه میگم با عدد و رقم تصحیح بفرمایید . (4367332) (alef-13)
 
باقر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۵:۳۱:۳۳
روحانی67/02% آرای انتخابات 96 ریاست جمهور دوازدهم و رییسی 18/12% (4366255) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۷:۵۷:۴۶
در فضای مجازی روحانی ۷۵٪ در صد رای دارد ولی رای واقعی روحانی در بین مردم ۲۷٪درصد است. (4367130) (alef-13)
 
امیر حسین سلطان/تهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۷:۵۹:۳۲
اصلا بنا را بگذاریم که رئیس جمهور دوره دوازدهم دکتر روحانی نباشند(فرض محال محال نیست) و بالاتر اینکه فرض کنیم جناب آقای دکتر توکلی کاملا بحق از جناب آقای دکتر روحانی دلخور باشند و حتی تمام انتقادات و ایرادات ایشان هم به دولت و رئیس دولت یازدهم کاملا وارد باشد(باز فرض محال محال نیست) و اینکه ایشان هم بسان همه ملت حق انتخاب دارند. اما از جناب دکتر توکلی پذیرفتنی نیست به عنوان یک شخصیت ممتاز در حوزه اقتصاد و با داشتن سوابق اجرایی در سطوح عالی و نمایندگی مجلس به نامزدی رای بدهند که به غیر از غلیظ شدن گرایشات جناحی نمی توان علت دیگری را برای این انتخاب توسط ایشان تصور کرد که جای بسی تاسف است. خب به هر دلیلی دکتر روحانی را مردود می دانید!!! اشکالی ندارد! اما اگر واقعا به خاطر گرایشات شدید جناحی نیست لطفا جناب دکتر توکلی ادله محکم ارائه نمایند پس حالا چرا جناب آقای مهندس میرسلیم نه و جناب آقای رئیسی آری؟! اگر جناب مهندس میرسلیم انتخاب ایشان بود مطلقا محل سئوال و مناقشه با جناب آقای دکتر توکلی و آنهم طی 2 کامنت نبود. و من الله التوفیق. (4367141) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۵:۳۳:۴۱
شفافیت و عدالت!!! ترا این روزها بهتر فهمیدیم (4366267) (alef-1)
 
علینراد تخنه پز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۶:۴۲:۰۳
از جناب ریسی انتظار داربم به هیج وجه از وزرا ومدیران احمدی نژاد در دولتشان استفاده نکنند زیرا حریان انحرافی ایشان را نیز به تباهی میکشد (4366710) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۷:۵۴:۲۶
نه به عقب برمیگردیم.
نه وضع موجود را تحمل میکنیم.

تغییر به نفع مردم

رای ما رئیسی (4367109) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۵:۳۴:۲۸
فقط روحانی (4366270) (alef-1)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۵:۳۵:۱۱
شما از اولم رئیسی بودی .از تمام نوشته های سایتت تابلو بود. (4366277) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۸:۰۱:۲۱
موافقم. نمیدونم چرا الان اینجوری دلیل میارین. ولی من دیگر اعنماد ندارم به شما.
بهتر بود به منافع مردم فکر میکردید تا جناحی. (4367160) (alef-13)
 
علی عادل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۵:۳۶:۲۱
آقای دکتر مراقب باشید همانگونه به آقای احمدی نژاد رای داده بودید ، مجددا پشیمان نشوید ! (4366286) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۷:۱۴:۰۰
فعلا که از اون 50.5 درصدی که دور قبل به روحانی رای دادند حودو20 درصدشون پشیمان هستند

شما بفکر پشیمانی خودتون باشید نه مرد بزرگی مثل توکلی (4366890) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۷:۲۰:۴۲
شناختی که از آقای توکلی دارم سخت دلسوز هستند ولی متاسفانه درموقع تصمیم گیری دلشون یه جایی گیر میکنه که نمی تونه پاپس بکشه .حمایت از احمدی نزاد و.... (4366930) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۵:۳۷:۲۶
تمام سایت شما شده تبلیغ رییسی و تخریب روحانی بعد میگی نمی خواستم مصداقی وارد شوم؟ دست مریزاد. مردم را چگونه فرض کردی مومن! (4366296) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۵:۳۷:۴۲
درود بر رئیسی و مرد عدالت خواه احمد توکلی (4366300) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۵:۳۸:۰۸
وظیفه ما هم این است به روحانی رای دهیم (4366301) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۷:۵۹:۱۸
وظیفه ی ما هم رای به رئیسی (4367139) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۵:۳۸:۱۹
جناب توکلی
با تمام احترامی که برای شما و سایت الف قائلم متاسفانه باید بگم بشدت جانبدارانه و بد عمل کردین.من همیشه شمارو بعنوان انسان منطقی قبول داشتم ولی دیدم کاملا نسبت به شما عوض شد.نه بخاطر اینکه آقای روحانی رو نقد کردین،نه به هیچ وجه.
جدای از بحث خبرها و تحلیلهای جانبدارانه و گاها خارج از انصافتون،تقریبا حتی یک بارهم از عملکرد و صحبت هایی جریان اصولگرا که خیلی وقتها اشتباه و تحریف شده بود انتقاد نکردین.
انصاف هم چیز خوبیه جناب توکلی،زندگی از فردای بعد انتخابات ادامه داری ولی دید خیلیها از جمله خود من نسبت به شما و انصافتون کاملا تغییر کرد
یا علی (4366302) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۵:۳۸:۳۱
تخریب و دسته بندی را اول قالیباف شروع کرد
روحانی در مناطره اول کاملا با متانت و صبر رفتار کرد (4366303) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۵:۳۹:۰۲
نا امیدمون کردی دکتر (4366305) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۵:۴۰:۲۹
فعلا که اعضای ستاد ایشون رو دور وبری های احمدی نژاد تشکیل دادن.این خودش یک علامت بزرگ خطره. (4366314) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۵:۴۲:۴۳
اگه دلایل تو اینه که من بیشتر مصمم شدم به روحانی رای دهم
پس از رای آوردن روحانی تا ۴ سال به الف سرک هم نخواهم کشید (4366331) (alef-13)
 
حميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۵:۴۵:۰۳
جناب اقاي توكلي ،اگر اقاي رئيسي انتخاب شوند

4 ميليون شغل ايجاد ميكنند

كلا مشكل فرهنكيان را براي هميشه حل ميكنند

فقر را ريشه كن ميكنند

مشكل اقتصاد را حل ميكنند

ايا اين مواردي كه ايشان گفتند واقعا امكان دارد؟ (4366350) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۸:۰۱:۳۱
اگر نگاه به داخل باشد می شود.
اما اگر به دست بیگانه باشد، نه.

تا کی صبر کنیم آنها برایمان بخشنامه صادر کنند.
ما می توانیم.

رای ما رئیسی (4367162) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۵:۴۵:۲۲
توکلی شما قبل از سخنرانی های روحانی هم همین موضع مخالفت داشتید (4366354) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۵:۴۷:۴۸
احسنت به شما دکتر عزیز که زمان شناس هستید. 16 سال است که شما را رصد می کنم اکثرا به انصاف سخن گفته ای. (4366372) (alef-2)
 
سید💚ابراهیم رئیسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۵:۴۸:۳۶
چرا؟چون حامی محرومان و دست بوس تک تک پدرومادر شهدای دفاع مقدس و حرم است و از کم کاری و ترس و ناامیدی بیزار است.خدا پشت و پناهت سید 💚به امید برد بالای ۹۰% ،۸صبح جمعه 🕗 خودم اولین نفر بهت رای میدم. (4366378) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۵:۴۸:۴۵
آقای توکلی شما یک بار توصیه یک غلط کردید لطفا دیگر توصیه نکنید ممنون (4366382) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۵:۵۳:۰۸
سلام ، آيا عكس مربوط به ملاقات آقاي رئيسي باخواننده زير زميني به نام تتلو را ديده ايد كه ، مي فرمائيد چرا بايد به آقاي رئيسي راي بدهيم ، فكر نمي كنيد هدف براي ايشان هر وسيله اي را توجيه مي كند (4366418) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۵:۵۳:۰۸
انجام نشدن کار خیلی وقتها بهتر از خراب انجام شدن هست. (4366419) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۵:۵۴:۰۷
من خودم صدمه دیده تفکرات خطی هستم که رئیسی و هوادانش دنبال میکنن.من به خاطر طرفداری از یک حزب خاص از داشتن کار محروم شدم چون همین آقایان به عنوان تصمیم گیرنده بودند.رئیسی میگه در دولت من تمام مذاهب و احزاب و تفکرات آزاد هستن.این دروغه و میشه از کسایی که دارن همایتش میکنن و به عنوان وزیر احتمالی معرفی میشن فهمید.
رای من قطعا روحانی است. (4366427) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۵:۵۴:۴۰
شخص آقای رئیسی انسان میانه رویی است... اما نگرانی بنده از اعضای فعال ستاد ایشان است... (4366429) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۵:۵۵:۴۵
با تمام احترامی که برای جنابعالی قایل هستم اما به آقای روحانی رای میدهم. (4366436) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۵:۵۶:۰۵
درود و هزاران درود
به امید پیروی مستضعفین بر مستکبرین جامعه (4366438) (alef-13)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۵:۵۷:۳۶
حداقل بیش از نیمی از کل مردم ایران و بیش از 80 درصد نخبگان افکار و نظراتش را قبول ندارند. گویم که در داخل بتواند با توجه به بهران های منطقه ای که در همه آن های ایران درگیر است . می خواهد چه کند. (4366447) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۵:۵۸:۴۱
از دیدار اقای رئیسی و تتلو هم گزارش تهیه می کردید (4366457) (alef-13)
 
رمضانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۵:۵۹:۰۵
رأی من روحانی (4366464) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۵:۵۹:۲۷
با سلام. با احترام به نظر شما و همه دوستانی که به جناب آقای رئیسی رای خواهند داد، بهتر بود در مورد وعده ها، شعارها و رفتارهای غیر مسئولانه ایشان هم توضیح می دادید. وعده چند برابر کردن یارانه ها نه عملی است و نه به صلاح اقتصاد. این یعنی افزایش تورم که قشر ضعیف را آسیب پذیرتر خواهد کرد. استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای انتقال مردم از شهرستانهای استان تهران به مصلا باز هم نمونه ای از رفتارهای نامناسب است. بهتر است نقد منصفانه و بی طرفانه باشد.بله بنده هم اعتقاد دارم که در مناظره ها بداخلاقی سیاسی وجود داشت و همه افراد حاضر در مناظره، البته به غیر از آقای هاشمی طبا، مرتکب آن شدند.
لطفا نظرات را هم انتشار دهید اگر به فضای نقد و اندیشه اعتقاد دارید. (4366470) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۸:۰۵:۰۳
رای ما رئیسی (4367182) (alef-13)
 
بهروز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۶:۰۰:۵۹
آقاي دكتر پس چگونه آقاي خاتمي بزرگ توانست بيست سال پيش با توجه به شرايط گذشته اين كشور رااداره كنه و رشد اقتصادي 8درصدي را بدست بياره و......... (4366485) (alef-1)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۶:۰۲:۳۸
شما رو به خدا یکمی شرم و حیا داشته باشید. آقای توکلی حمایتتون از احمدی‌نژاد یادتونه؟ آخه خدا وکیلی روحانی انقدر بده که برا عوض کردنش دست به دامن تتلو شدین؟ نگاه های آقای رئیسی تو اون ویدئو با تتلو خیلی حرف داره والبته خیلی گریه داره به حال مملکت. (4366495) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۷:۵۸:۵۲
دوست عزیر شما نگاه دوقطبی دارید.
بنده نظر آقای توکلی در مورد رای به احمدی نژاد و نه به موسوی را دیدم شما هم ببین و بعد قضاوت کن که درست گفته بود یا نه؟ لطفا ببین ....

یارانه ها قطع شده داره وصل میشه..
راه اهن همدان قبل از تکمیل افتتاح ...
وزرا تبلیغات میکنند ...

به نظرتون قبلا مخالف این کارها نبودید؟.... (4367136) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۸:۰۶:۲۸
تتلو یک نفر است. رای خود را دارد.

شما فقط چند روزی ایشان را تحمل کنید.

چرا نمی کنید؟

کجا رفت آزادی بیانتان؟

شما هرآنچه ادعا میکردید را باختید.

رای ما رئیسی (4367186) (alef-13)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۶:۰۳:۵۰
با رای به روحانی اجاز نمی دهیم دوران دولت دهم تکرار شود. (4366502) (alef-1)
 
ziabia
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۶:۰۶:۰۴
درود بر دکتر توکلی و درود بر تمام انقلابیون خستگی ناپذیر (4366514) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۶:۰۶:۱۹
مردد بودم ولی با توجه اتفاقات این چند روزه و اینکه در دولت فعلی هیچ عزم و اراده و توانی نمی بینم و با تشکر از زحمات دکتر روحانی و همکارانشان به آقای رئیسی رای می دهم
به امید ایرانی آبادتر (4366515) (alef-1)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۶:۰۷:۲۰
آقای توکلی
متاسفانه با تمام احترامی که به شما قائلم این دفعه این همانند گذشته طرفداری شما غلط است همانند جانبداری تان از احمدی نژاد! (4366523) (alef-1)
 
ح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۶:۰۷:۲۳
جناب توکلی شما با همان منطقی که از احمدی نژاد حمایت میکردی، حالا داری از ریسی حمایت میکنی. (4366524) (alef-1)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۶:۰۹:۱۳
زمانی که اصولگرایان در اقدامی هماهنگ دست به تخریب دولت میزدند و با سرپوش گذاشتن بر تمام اقدامات دولت مدام انتظار شق القمر در طی چهار سال را داشتند چه انتظاری داشتید؟
گویی مملکت در سال 92 گلستان بود و رونق و رشد اقتصادی عدم تورم درکشور حاکم بود و این دولت باعث شد که کشور به وضع بد [!] امروز گرفتار شود.
رقیبان جناب روحانی با بی انصافی و عوام فریبی بدون توجه به شرایطی که در سال 92 دولت را تحویل جریان اعتدال دادند مدام مدعی بودند که بعله در طی این چهار سال کاری صورت نگرفته !
تورم خود به خود کاهش پیدا کرده!
برجام که هیچ ثمری نداشته!
فروش نفت هم که کلا کار اشتباهی بود!
و ...
حال شما از روحانی در مقابل این سیاه نمایی همه جانبه اصولگرایان چه انتظاری دارید؟
انتظار دارید ساکت بنشیند تا دوباره دولت به دست فردی بیفتد که همهگی تیم تشکیل دهنده دولتش همان دولت 8 سال قبل بود ؟ (4366538) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۶:۱۰:۲۸
آقای توکلی من تنها و تنها به یک دلیل به آقای روحانی رای میدهم و آن این است

شما به راحتی و گاهی بی محابا این دولت را در کمال آرامش و بدون ترس و نگرانی نقد کردید.
برحی از خوانندگان شما بویژه در این بیست روز اخیر به شدت به شحص روحانی و دولت او تاختند و سایت شما در آرامش و بدون ترس و نگرانی از قیلتر شدن آنها را نشر دادند

این آزادی برای شما برایم بسیار مهم است چرا که اگر فردی مانند شما و سایتی مانند سایت شما، با دولت های احمدی نژاد چنین میکرد بی شک محاکمه و فیلتر میشد.

خداوند تبارک و تعالی ما و شما را عاقبت بخیر گرداند. خیر پیش (4366544) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۶:۳۲:۰۹
پیچ های اینستاگرامی منتقد دولت ، همگی فیلتر شدند. (4366657) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۶:۳۲:۲۱
اگر انصاف داری نقدهای آن زمان توکلی را ر احمدی نژاد بخوان !!!!!! (4366659) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۶:۳۴:۱۵
درود بر اقای توکلی. دولت روحانی ، جناحی ترین دولت بعد انقلاب بود. (4366669) (alef-2)
 
علیرضا فلامرزی جهرمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۶:۳۸:۵۰
از انصاف گذاشتید برادر عزیز.سایت الف در دوره ی آقای احمدی نژاد هم رییس جمهور رو آماج انتقاد داشت. (4366697) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۷:۴۹:۳۳
مقالات بیست روز گذشته سایت الف را راجع به شخص روحانی و دولت وی با مقالات نوشته شده درباره احمدی نژاد و دولتش را مقایسه نمایید. به واقیت پی خواهید برد. پیام کاربران را نیز مقایسه فرمائید

ملاک خیر و شر خدا است. این روزها به تاریخ خواهند پیوست و آنچه می ماند سخن حق است که کمتر در سایت الف نسبت به روحانی دیدیم (4367081) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۸:۱۰:۵۳
خوب که چی شد .پراید شد 18 میلیون .همه چی 4 برابر شد.حالا تو هی بگو احمدی نژاد بد بد بد. (4367210) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۸:۱۱:۵۳
احسنت.

حرفی که من با آن صدها رای برای روحانی جمع کرده ام (4367216) (alef-13)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۶:۱۰:۳۹
جناب آقای توکلی! آیا شما مطمئنی فاجعه دولت احمدی نژاد در دولت آقای رئیسی تکرار نشه؟ نود درصد دور و بری های آقای رئیسی همون گروه دولت مهرورزن به علاوه آقای علم الهدی. (4366547) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۶:۵۵:۳۱
من به روحانی صادق ، آیت الله رییسی رای می دهم (4366785) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۷:۱۳:۲۲
آخر هفته با همه دوستانم قرار گذاشتیم به رییسی رای بدهیم. (4366887) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۷:۲۶:۳۶
استقبال اصفهان را که از رییسی دیدم، فهمیدم این کارخداست، مکه میشه در عرﺽ چند هفته یک آدمی که حتي یک درصد مردم او را نمی شناختند و طی همین چند هفته از سوی رسانه های بیگانه و روزنامه ها و سایت های زنجیره ای اصلاح طلب ها و اعتدالی ها و دولتی ها و توسط روحانی و جهانگیری انواع دروغ ها و تهمت را به او زدند میدان بزرگ چهارباغ اصهان برای استقبال و حمایت از او با آن شکوه و عظمت پر شود ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!! ای ملت عزیز ایران همین دلیل کافی است که به رییسی رای بدهیم،
من از همه دوستان عزیزی که می خواهند به رییسی رای دهند خواهش می کنم همین متن فوق کپی کنید و منتشر کنید تا کسانی که در خواب غفلت اند ،متوجه شوند که خداوند چگونه محبت بندگان مخلصش را در دل مردم می اندازد

سایت عزیز الف برای رﺽای خدا منتشر کنید، (4366968) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۶:۱۲:۲۵
الانه که برخی اصلاح طلب نماها بیان و دودمان توکلی رو با انواع اتهامات مورد ناسزا و توهین قرار دهند

این است منش آزادی اندیشه و ازادی بیان اینها که سالهاست سرمداران شان به جامعه اثبات کرده اند.

همه ازادند در فکر کردن و نظر ولی بشرطی که به آنچه که ما میگوییم فکر کنند (4366555) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۶:۱۳:۱۳
برادر عزیز اقای توکلی با این استدلال شما بیشتر پی به مظلومیت اقای روحانی بردم به دلایل زیر:
1. میفرمایید روحانی انشقاق در جامعه ایجاد کرده ولی متاسفانه درصدی کردن جامعه به 4 و 96 از سوی نامزد مورد حمایت شما اتفاق افتاد و از سمت شما هیچ اعتراضی صورت نگرفت
2.فرمودید اقای روحانی نظام را در مظن اتهام قرا دادند ولی اگر به فیلمهای تبلیغاتی نامزدهای مود حمایتتان نگاه کنید انچنان کشور را د سیاه نمایی فقر و بدبختی نمایش دادها ند که حتی ضد انقلاب هم اینچنین ادعا نداشت و متاسفانه تا مدتها از این فیلمها و سیاه نمایی ها در شبکه ها بیگانه بر ضد کشور استفاده خواهد شد و باز هم صدایی از شما نشنیدیم
3.تخلفاتی که میفرمایید بیشتر به یک بهانه شبیه است تا واقعیت از جمله ارسال پیامک خارج از روال عادی اتفاق نیفتاده و اتفاقا رییس جمهور دستور اکید دادند که یک وقت کاری صورت نگیرد که چنین برداشتی صورت گیرد که ایکاش بجای ایجاد شبهه از این فرمان رییس جمهور تقدیر میکردید
4. در نهایت به هر منتخبی که مردم برای ریاست جمهوری انتخاب کردندپیشاپیش تبریک میگویم و برایشان ارزوی موفقیت دارم. (4366562) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۶:۱۳:۳۲
به خاطر سوابق و تجربه درخشان ایشان در اقتصاد که اگر از ایشان بپرسید درآمد ناخالص ملی یعنی چی بلد نیست به خاطرتخصص ایشان در زمینه نفت و گاز و
همچنین
نین دیپلماسی قوی و اینکه چهره سرشناسی در روابط بین‌الملل است به ایشان....... (4366563) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۶:۱۳:۴۰
برادر عزیز اقای توکلی با این استدلال شما بیشتر پی به مظلومیت اقای روحانی بردم به دلایل زیر:
1. میفرمایید روحانی انشقاق در جامعه ایجاد کرده ولی متاسفانه درصدی کردن جامعه به 4 و 96 از سوی نامزد مورد حمایت شما اتفاق افتاد و از سمت شما هیچ اعتراضی صورت نگرفت
2.فرمودید اقای روحانی نظام را در مظن اتهام قرا دادند ولی اگر به فیلمهای تبلیغاتی نامزدهای مود حمایتتان نگاه کنید انچنان کشور را د سیاه نمایی فقر و بدبختی نمایش دادها ند که حتی ضد انقلاب هم اینچنین ادعا نداشت و متاسفانه تا مدتها از این فیلمها و سیاه نمایی ها در شبکه ها بیگانه بر ضد کشور استفاده خواهد شد و باز هم صدایی از شما نشنیدیم
3.تخلفاتی که میفرمایید بیشتر به یک بهانه شبیه است تا واقعیت از جمله ارسال پیامک خارج از روال عادی اتفاق نیفتاده و اتفاقا رییس جمهور دستور اکید دادند که یک وقت کاری صورت نگیرد که چنین برداشتی صورت گیرد که ایکاش بجای ایجاد شبهه از این فرمان رییس جمهور تقدیر میکردید
4. در نهایت به هر منتخبی که مردم برای ریاست جمهوری انتخاب کردندپیشاپیش تبریک میگویم و برایشان ارزوی موفقیت دارم. (4366566) (alef-13)
 
ايراني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۶:۱۴:۰۹
جناب توكلي تعصب را كنار بگذاريد و حقيقت را ملاحظه كنيد.
امروز اتفاقي افتاد كه كاملا نشان داد جناب رئيسي با اينكه فردي مومن و پاك است، اما به دليل عدم تجربه كافي در سياست كاملا تحت تاثير مشاوران و اطرافيان خود هستند. ديدار ايشان با يك خواننده رپ زير زميني كه موجبات تفکرش حتي در فيلم منتشره كاملا مشهود است. نشان داد كه ايشان انساني ناپخته و ساده مي باشند كه كاملا گوش به فرمان اطرافيان و مشاوران خويش است. شايد نمونه بارز اين ناپختگي را مي توان تنها در آقاي منتظري ديد كه بر خلاف صفات اخلاقي و ديني برجسته شان ، سادگي ايشان در دنياي سياست باعث شد كه آن فتنه ها در بيت ايشان پيش آيد. بنده واقعا به عنوان يك مسلمان شيعه متاسف شدم كه ديدم ايشان چطور بازيچه يك انسان فاسد مي گردد و فايل صوتي كه اين فرد پس از ديدار خود منتشر كرده نشان مي دهد كه چقدر از اين سو استفاده از خادم حرم امام هشتم شيعيان خوشحال است . (4366569) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۶:۱۵:۳۰
شما یا خیلی زرنگی یا ساده. البته احتمال زیاد دومی درسته. آیا روحانی شروع کننده بود؟ آقای قالیباف فقط برای دعوا و انتقام گیری آمده بود. آمده بود تا فضا را متشنج کنه . 96 درصد و 4 درصد را کی دائما تکرار میکرد. کی دایما تکرار میکرد دولت دروغگو؟ قالیباف الان دست تو دست کی داره؟ فکر کردی ما کوریم آقای توکلی؟
از اول نقشه کشیده بودند که فضا را تند و روحانی را وادار به عکس العمل کنه. جناب توکلی آیا دور و بری های رییسی را نمی بینی؟ آیا جز تکرار اینکه یارانه فقرا را سه برابر می کنیم چیز دیگری هم گفته اند تا حالا؟
آیا دولت وضع بهداشت را بهتر نکرده؟ آیا سیاست خارجی بهتر نشده؟ آیا اینکه با کشورهای قوی دنیا تعامل داریم بهتره یا اینکه بریم جزایر قمر؟
این چه استدلال عجیبی است که می فرمایید رای به روحانی به دلیل اینکه بخشهای دیگر حاکمیت با ایشون مشکل دارند اشتباه است؟ احمدی نژاد که از صدا و سیما تا نیروهای نظامی و امامان جمعه پشتش بودن چه کار کرد؟ من یکی در دوره احمدی نژاد از خونه دار شدن نا امید شدم. هنوزم مستاجرم. سال نود میخواستم یه پراید بخرم تا اومدم 7 ملیون جور کنم شد 11 تومن تا 11 تومن جور کردم شد 15 تومن. آخرش سال نود و دو تونستم یه پراید 82 با 8 ملیون بخرم. این حکومت داریه؟ اتفاقا برخلاف نظر شما تمرکز قدرت در دست یک گروه فقط به بدتر شدن وضع منجر میشه. همونطور که دوره احمدی نژاد شد.


آقای رییسی با چه تیمی میخواد اقتصاد رو بهتر کنه؟ با قالیباف و جلیلی و زاهدی؟ (4366574) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۶:۱۶:۱۰
دمت گرم (4366576) (alef-1)
 
اکبری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۶:۱۶:۳۱
صد البته نظر و رای و درخواست و بیانیه شما تاثیر چندانی در رای مردم نخواهد داشت. چون کاملا غیر منصفانه و منفعت طلبانه نظر داده اید....
خدا هم ما را و هم شما را که مدعی همه چیز هستید به راه راست هدایت فرماید. (4366577) (alef-1)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۶:۱۹:۲۴
از آقای توکلی تعجب کردم.
1- بسیاری از مواضع آقای روحانی و جهانگیری ، مقابله با بداخلاقی ها و دروغ پردازیهای آقای قالیباف و طرفداران افراطی آقای رئیسی بوده است . متاسفانه سنت بدی که احمدی نژاد گذاشت و با تهمت و عوامفریبی رای آورد ، مورد تقلید آقای قالیباف و دوستان بداخلاق جناب رئیسی قرار گرفت و جز این راهی برای جناب روحانی نبود.
2- این که تخلفات دولت قبل را دولت روحانی هم تکرار کرده است، بی انصافی بسیار بزرگی است. اگر آنهمه خلاف قانون ها و تزریق نقدینگی هایی که منچر به تورم افسار گسیخته شده بود در این دولت هم تکرار میشد، هرگز تورم به زیر ده درصد نمیرسید.
3- این که روحانی روش های اشتباه و مخرب در سیاست خارجی و نحوه برخورد با مطبوعات و اصحاب اندیشه و رسانه را نقد میکند ، درخواست به جا و حق است و اصلا متوجه حاکمیت نیست، بلکه متوجه جناحهایی در حکومت است که هنوز نحوه تعامل با مخالفان را نیاموخته اند و تنها ابزارشان ، بازداشت و زندان و .... است.
انشاء الله جناب توکلی در این فرصت باقیمانده متوجه اشتباه شان بشوند (4366587) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۶:۲۰:۵۹
من هم که تا امروز سایت شما رو ندیده بودم و باور کردم شما نمی خواستی مصداقی صحبت کنی (4366596) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۶:۲۱:۵۵
کاش روحانی رای نیاره..... (4366601) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۶:۲۲:۳۸
به خاطر خدا به رءیسی رای ندید.
فقط یک لحظه فکر کنید جلیلی و .... دوباره عنان کار رو به دست بگیرن.
خدا اون روز رو نیاره. (4366606) (alef-13)
 
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۶:۲۴:۰۴
جناب توکلی جنابعالی جانب انصاف را رعایت نکردی برادر من. همانگونه که سایت جنابعالی نیز همین خطا را مرتکب شد. امیدوارم مثل دوره های قبلی شرمنده خود و ملت نباشید (4366619) (alef-1)
 
رای میدم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۷:۲۸:۰۶
روزی نبود که در حمایت از رئیسی و قالیباف و در مخالفت با روحانی مقاله ای تو این سایت نباشه بعد میگن ما اظهار نظر نکردیم که رای مون به کی نزدیکه!
آقای توکلی که مطمئنن نظر شما روی رای چند ده میلیون نفر تاثیر داره امثال حسن عباسی، سعید قاسمی، سعید جلیلی، پناهیان، نیکزاد، الله کرم و ... دور و بر ابراهیم نبی هم باشند کارش با کرام الکاتبینه چه برسه به آقای رئیسی.
در ضمن خوب صورت پنهان خود و جناحتون رو نمایان کردین. خیلی رسمی اعلان کردین فلانی رای بیاره نمیذاریم کاری بکنه! همونطور که تو این چند سال تمام سعیتون رو کردین. اما نمیتونین میدونین چرا؟ چون طرف مقابل شما افرادی است، امثال عارف و جهانگیری و ظریف داره. خاتمی و مرحوم هاشمی به کنار. (4366975) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۶:۳۷:۲۱
شهر 4 میلیونی مشهد از کنسرت قانونی محروم هست ولی دیدار رییسی با خواننده غیر قانونی و زیر زمینی (4366686) (alef-13)
 
درود بر حسن روحانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۶:۳۳:۱۲
آقای توکلی عزیز،
چند سوال مطرح می کنم
آیا آقای روحانی عاقل تر ومدیر و مدبرتر است یا آقای رئیسی؟
آیا آقای روحانی با برنامه تر عمل کرده است و برنامه دارد یا آقای رئیسی که اصلا برنامه ندارد و نه برنامه ارئه کرده است؟
آیا آقای روحانی سابقه اجرایی بیشتر دارد یا آقای رئیسی که اصلا سابقه اجرایی ندارد؟
آیا آقای روحانی شناختش و درکش از روابط بین الملل و سیاست خارجی و داخلی بیشتر است یا آقای رئیسی که فقط در دستگاه قضا بوده است؟
ایا آقای روحانی توانمندتر است یا آقای رئیسی؟
آقای روحانی هم در قوه مقننه به عنوان نماینده بوده است هم در پستهای امنیتی بوده هم در مذاکرات بین المللی چه در قرداد آتش بس ایران و عراق بوده و چه در مذاکرات سعد آباد با سه کشور اروپایی و ...
آیا شناخت آقای روحانی از مولفه های امنیت ملی بیشتر است یا آقا رئیسی؟
آقای توکلی عزیز
معیار برای انتخاب رئیس جمهور ، درستی و صداقت و کارامدی و سابقه اجرایی است و موارد بالایی که اشاره کردید ملاک اصلی برای انتخاب نیست
فردی که هیج سابقه اجرایی ندارد آیا شایسته ریاست جمهوری است؟
فردی که هیچ برنامه ای برای اداره کشور ندارد چه در حوزه سیاست داخلی و خارجی وچه در حوزه فرهنگ و اقتصاد آیا شایسته ریاست جمهوری است؟
آیا فردی که بیشتر اعضای کابینه ی احمدی نژاد را در ستادش دارد چگونه می تواند ادعای عدم بازگشت به گذشته را وعده دهد؟
فردی که میخواهد با سه برابر کردن یارانه ها تورم وحشتناکی را بر دوش مردم بگذارد ایا شایسته ریاست جمهوری است؟
آقا توکلی عزیز
آن چه که باعث می شود ملاک ما را برای انتخاباب ریاست جمهور مختل کند تعصب است نه موارد بالا. (4366663) (alef-13)
 
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۶:۳۳:۵۲
جناب آقای توکلی
سلام علیکم

اگرچه در سایت شما بارها نظرات کاملا در شان و داری اصول اخلاقی ، اما مخالف با نگاه ارائه شده قرار داده ام که متاسفانه منتشر نشده است ، اما بازهم چنین میکنم.

در ابتدا عرض کنم که :
مشخصا از لحاظ دیدگاه حزبی در نقطه مقابل حضرتعالی قرار دارم ، اما ، همیشه از آنرو که برخوردهای جنابعالی را دور از تعصب میدیدم ، احساس قرابت نظری مینمودم. قرابت نظری که واقعا مابین اصول گرایان غیر تندرو ، اعتدالیون و اصلاح طلبان غیر تندرو وجود دارد و بسیار دارای نقطه نظرات مشترک هستند.

اما نوشتار بالای جنابعالی را متاسفانه کاملا خارج از بعد تحلیلی و کاملا بی انصافانه دریافتم.

خلاصه نظری که از نوشتار شما به دست می آید آن است که :

چون آقای روحانی در چند روز تبلیغات انتخابات ، به زعم شما ، بداخلاقی نموده است ، به رقیب ایشان رای می دهید.

سوال ساده :

آیا رقیب ایشان چه جناب رییسی و از آن بدتر چه جناب قالیباف که امروز دیگر رسما متحد جناب رییسی شده اند ، به زعم شما که مدعی انصاف هستید ، هیچگونه بد اخلاقی انجام نداند ؟ وعده های ناشدنی نداند ؟ به مردم قول های نشدنی ، از نگاه شما که سالهاست در این کشور مسند دارید ، ندادند ؟

از دیگر سوی ، میفرمائید به آقای روحانی از آنرو رای نمیدهید که میترسید با تمام نظام در چهار سال بعدیشان مشکل داشته باشند و کار پیش نرود ؟

برادر اگر حرف شما درست باشد و ایشان با تمام نظام مخالفت کرده باشد ولی ایشان حق بگویند ، آیا به این دلیل رای ندادن به ایشان خداپسندانه است ؟ آیا عمل کردن به وظیفه را می توان به دلیل مشکلات حذف نمود ؟

ضمن آنکه شما ، منصفانه می دانید که لااقل ریاست مجلسی که جنابعالی چندین سال در آن حضور مفید داشته اید ، از رقبای ایشان به خاطر نکاتی که گفته بودند ، به آن علت که نشدنی است ، گلایه مند شد ...

و در نهایت

آیا آقای روحانی را به روشی که در نوشتار خود آورده اید ، تنها باید در سبد همین چند روز از میان بیش از سه سال و نیم تلاش اندازه گیری نمود ؟

کاش از سه سال و نیم فعالیت ایشان ، مشکلات را می فرموده و به رقیبشان رای می داید. تمرکز کردن بر چند روز ، واقعا منصفانه نیست ....

آقای توکلی

گرچه بعید میدانم که این نوشتار نیز از طرف سایت معظم الف منتشر گردد اما ....

بزرگوار

ملت ایران به ریش سفیدان و السابقون خود بیش از حزب و دسته و لیست اعتماد می کنند.
این اعتماد در جایگاه خداوندی ارزشی بزرگ و البته مسئولیتی بس بزرگ تر است.

مراقب موهبتی که خداوند به شما عطا نموده است باشید.

وَ بَشِّر عِباٰدي الَّذينَ يَسْتَمِعونَ القُول وَ يَتَّخِذونَ اَحْسَنه (4366667) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۶:۳۶:۴۷
عالی بود آقای توکلی (4366682) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۶:۴۲:۱۸
اقاي توكلي با تمام احترامي كه برايتان قائلم وشما را فردي دلسوز وسالم مي دانم ازتان خواهش مي كنم اين درخواست نداشته باشيد اقاي رئيسي زمان احمدي نژاد رئيس سازمان بازرسي بودچرا در مقابل ان فساد گسترده وحق كشي ها نايستاد. من خود مديري بودم بجرم مبارزه با فساد اداري اگر سوابق پرونده ان سازمان خواستيد در خدمتتان هستم بازنشسته پيش ازموعد و خانه نشين شدم ديگر به هيچ كدام راي نخواهم داد. براي مبارزه با فساد خيلي دير شده.... (4366712) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۶:۴۲:۵۰
کاش می شد این متن رو همه بخونن! (4366713) (alef-2)
 
حسن روحانی دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۶:۵۲:۰۲
.


.... از وقتی که مرا به خدا و قرآن قسم دادند

که به رییسی رای دهم !!!


مطمئن شدم که رای ما حق روحانی است .


واقعا عجب مردی است این آقای روحانی که

در برابر این همه هجمه نابرابر مقاومت می کند !!!

لرزش دست های مردانه آقای روحانی را دیدید که ترس هجمه های نامردانه و نابرابر چه طور می لرزیدند !!!

در میدان قدرت جویی ؛ اخلاق رنگ باخته است .

و من متاسفم !!!



شنبه به امید خداوند حامی مظلومان و پاکباختگان دکتر روحانی رییس جمهور خواهند شد . ان شاءالله تعالی




ای مرد

مردانه دوستت داریم


به خاطر مردانگی ات

ای دوست

. (4366757) (alef-13)
 
امیر حسین سلطان/تهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۶:۵۲:۵۸
جناب دکتر توکلی بزرگوار به عنوان یک معلم گچ خورده و بازنشسته فرهنگی برای نسل کنونی کشورم بسیار متاثرم که گرایشات شدید جناحی در این عصر و زمانه به حدی رسیده است که یک شخصیت سیاسی ، اقتصادی همچون جنابعالی و برغم همه تصورات فراجناحی از شخصیت جنابعالی با این مرقومه تان خط بطلان بر تمامی این تصورات و شناخت نسبی از شخصیت خودتان لااقل در حد و اندازه سایت وزین الف به تصویر کشیده اید که هضم اتخاذ این تصمیم تان برای این حقیر بسیار سنگین و ناممکن است. اما در این لحظات خطیر بسیار خرسندم و خدا را بسیار شاکرم که در پی انتشار نامه تان به جناب آقای دکتر روحانی موفق شدم جسارت نمایم و طی یک تماس تلفنی نسبتا مفصل با آقازاده گرامی و بسیار متین تان صریحا و شدیدا از غیرمنصفانه بودن آن نامه تان و آن موضعگیری غیرمنصفانه تان نسبت به اظهارات جناب آقای رئیس جمهور در سفرهای انتخاباتی سخن بگویم و گلایه نمایم و نمی دانم پیغام حقیر به محضرتان منتقل شده یا خیر. می بخشید - والسلام. (4366763) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۶:۵۳:۵۰
جالبه حامیان روحانی یا در فضای مجازی زیاد هستند یا در مناطق بالاشهر برخی شهرهای بزرگ و کلا از واقعیات اکثریت مردم جامعه به دور هستند. از مجاز بیدار شوید و واقعیات را بپذیرید چون واقعیت اکثریت مردم خواهان رفتن روحانی هستند. (4366771) (alef-13)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۶:۵۹:۵۸
"این خدمتگزار شما قصد نداشت به طور مصداقی درباره انتخابات ریاست جمهوری نظری ابراز کند..."

واقعا که آقای توکلی . سایت شما از هر تخریبی علیه روحانی که توانست و از طرفداری از رئیسی فروگذار نکرد ، بعد می فرمایید تا الان نمی خواستم مصداقی صحبت کنم !

آقای توکلی ! حلاوت (!) مدیریت احمدی نژاد هنوز از کاممان نرفته ، همو که شما و جناح شما به او رای دادید و این همه هزینه برای مملکت درست شد، دست آخر هم فرمودید : ببخشید !!!!

جناب توکلی ! می دانید که این کاندیدایی که امروز سنگش را - مجددا به اشتباه - به سینه می زنید ، کوچکترین سابقه مدیریت اقتصادی و سیاست خارجی ندارد!

حضرت توکلی ! می دانید که دور و بری های او همان دور و بری های رفیق (!) سابقتان هستند ، همو که مملکت را به خاک سیاه نشاند !

آقای توکلی ! همین سایت شما در خصوص ورود حهانگیری چقدر چرتکه ننداخت که " وقت مردم را تلف کرد " ، ولی وقتی دوست گاز انبری شما انصراف داد فریاد به به و چه چهتان به آسمان رفت از عقل و درایت و ایثار و اقدام انقلابی او!

می بینید ! با همین چند مثال ساده ، شما را می توان آیینه تمام نمای جناح اصولگرا دانست ( که البته شما جزو عقلایشان هستید - تو خود حدیث مفصل بخوان ... ) . برای همین هم نه الان و نه هیچوقت دیگر نباید به جناح اصولگرا رای داد.
لطفا چاپ کنید هر چند خوشایندتان نیست . (4366812) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۷:۰۱:۴۵
آقای توکلی این واقعن اعتقاد شماست یا تعلق به یک جناح مجبورتون کرده؟ (4366827) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۷:۰۳:۵۹
ممنون آقای توکلی , انشالله به لطف خدا و همت مردم اولین رئییس جمهور تک دوره ای ایران را تجربه خواهیم کرد. (4366844) (alef-13)
 
ایرانی فراموش شده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۷:۰۷:۴۴
جناب توکلی شما مصداق : فاعتبروا یا اولولالباب هستید. لطفاً جانب انصاف را نگهدارید. شما که اهل تخصص و دارای تفکر و بینش علمی هستید و مردی دیندارید چرا بی انصافی می کنید (4366865) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۷:۱۶:۲۱
به گزارش فرارو، بعد از دیدار امیر تتلو خواننده زیرزمین طی تماسی با عباس عبدی جویای تحلیل وی از این اتفاق شدیم. او که در ابتدا از این دیدار اطلاع نداشت بعد از مطلع شدن خندید و گفت: اتفاقا به نظر من این اتفاق بدی نیست. اینگونه مردم می‌بینند که اینها وقتی به رای نیاز ندارند کنسرت‌های مشهد را لغو می کنند و مانع از صدور مجوز می‌شوند. اما حالا که نیاز دارند مردم به آنها رای بدهند با خواننده زیرزمینی دیدار می کنند.

همچنین عبدی در پاسخ به این سوال که آیا این دیدار می تواند تاثیر مثبت در رای ابراهیم رئیسی داشته باشد، اظهار کرد: نه اصلا این گونه نیست. فاصله آرای آقای روحانی با آقای رئیسی آنقدر زیاد است که 50تا تتلو هم نمی تواند آن را جبران کند. (4366901) (alef-13)
 
dayani
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۷:۲۶:۱۴
با اطیمنان از نادرستی مطالب شما به روحانی رای می دهم . چند سال است که شما وارد این جریانات هستید و متاسفانه همیشه هم اشتباه کرده اید. این مورد نیز اشتباه بزرگی است که رئیسی بدون برنامه و قاضی رفتار را بهتر از روحانی چهار سال برای بهبود اوضاع کوشیده ، ترجیح می دهید. (4366966) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۷:۲۹:۰۸
فکر کنم اگر بخواهیم یه مقاله درباره اینکه "چرا به رئیسی رای ندهیم" بنویسیم باید یه کتاب بنویسیم (4366983) (alef-13)
 
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۷:۴۳:۲۹
والا نمیدونم شخص شما این مطلب را میخوانید یا نه ولی واقعیت امر بنده همیشه از صحبتها.انتقادات و نظرات شما و البته آقای نادران استقبال میکردم و رویه مثبت شما در رابطه با مسایل اقتصادی و اجتماعی را در حد مفتضی دنبال میکردم...ولی فقط در مواقع مواجهه شما عزیزان با قدرتی که ممکن است در زندگیتان تغییری ایجاد کند میشود شما را بهتر شناخت.یکی از دوستان از انتخاب بد و بدتر سخن به میان آورد که برای صاحبان فکر و منطق حرفی کاملا درست است و مثل گذشته ما بد(روحانی)را انتخاب میکنیم نه بدتر ر... (4367038) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۷:۵۴:۴۴
آقای توکلی اکثر قریب به اتفاق نخبگان علمی و فرهنگی و ورزشی(جدای از اقشار مختلف مردم) میخوان دوباره به روحانی اعتماد کنند و 4 سال هم به ایشون فرصت بدن.متاسفانه من فکر می کنم تعصبات جناحیتان چنین تصمیمی را برایتان رقم زده است.کمی منصف باشید و به این سوال بنده حقیر پاسخ بدید: آقای رئیسی به جزء اهرم یارانه سه برابری (که معتقدم توهین به شعور ملت هست) چه جاذبه دیگه ای برای رای دهندگان داره؟ کدوم نخبه دانشگاهی یا اقتصاد دان همه فن حریفی رو گرد ایشان میبینید؟آیا میدونید با عملی نمودن وعده یارانه سه برابری چه بلبشویی در وضعیت اقتصاد پیش میاد؟ ممنون از توجهی که می کنید. (4367111) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۷:۵۵:۱۳
جناب آقای توکلی
سلام علیکم
بنده تا آنجایی که اطلاع دارم شخص شما در جریان کامل فساد مالی صورت گرفته در ماجرای املاک نجومی بودید.
و تا آنجا که میدانم فساد مال برای شما محرض گشته است.
حال یک سوال
اگر اطلاعات بنده غلط است لطفا اطلاع رسانی نمایید.
و اگر عرایض بنده صحیح است بعنوان شحصی که مدعی مسلمانی هستبد بفرمایید آـقای قالیباف را چطور هنوز برادر خطاب میکنید. چطور حضور یک شخص خاطی (آنهم به چه بزرگی) را در کنار دوست خود یک هشدار بزرگ نمیدانید. (4367114) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۸:۰۰:۵۵
من به دلایل دیگران کاری اگر نداشته باشم ولی این سوال و جوابش مرا وادار می کند که به روحانی نه بگویم

1-با کدام دلیل باید بپذیرم که در کشورمان وقتی کارمند و کارگر و معلم و معدنچی و کشاورز در تنگی معیشت و محرومیت دارند غرق می شوند و ندارند که بخورند وزندگی کنند در کابینه روحای و اطراف و حواشی اش حقوق ها و مزایایی رد و بدل شود که حتی در ارپا و آمریکا و رژیم پهلوی هم بی سابقه و مذموم بوده ؟

2- چطور بعضی از مردم این حقوقهای نجومی و رانت های افسانه ای را که در این دولت اتفاق افتاده اصلا نمی بینند یعنی کورند یا عقیده ای به عدالت و انصاف و خدا و قیمات ندارند (اینجا روی صحبتم با کسانی است که میل وو هوس انتخاب روحانی را دارند بدون هیچ حجت شرعی و قانونی و اخلاقی ) ایا اصلا عقیده ای به انصاف و عدالت ندارند ؟

3- به چه دلیل باید به روحانی رای بدهیم در حالی که بعد از انقلاب حتی قبل از انقلاب در کشور ما رئیس دولتی وجود نداشته که اینقدر به منتقدین به مردم دارای افکار و نظرهای دیگر اشخاص متخصص مومن و شریف به احاد مردم کشور توهین و ترش روئی و بد دهنی نموده خود را طلبکار و ارباب آنها بداند و با کمال زشت اخلاقی فقط خود را دارای خرد و عقل و هوش و سواد و اخلاق (کدام اخلاق خدا می داند) و درایت بداند
آیا همین سه دلیل کافی نیست تا هر انسان دارای شخصیت اجتماعی و حقوق شهروندی و شعور نسبی و عزت طلب و نسبتا با هوش بداند که این شخص (آقای روحانی ) دارای آن استانداردهای اجتماعی و سیاسی و اخلاقی لازم برای تصدی ریاست یک کشور نیست ؟
اگر پاسختان نه هست باید گفت که نه از روی علم و انصاف و تشرع این نه را
گفته اید ،بلکه از روی لجبازی و منافع طلبی مادی و یا خدای نکرده بعلت عدم برخوردای از قوه تشخیص چنین حرف منطقی را که طبیعت هر انسان در روی کره زمین قبولش داردرا رد می کنید (4367157) (alef-13)
 
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۸:۰۴:۱۱
متن را خواندیم. غیرقابل قبول بود. رأی ما روحانی است. (4367176) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۸:۰۶:۳۶
میدانم که خوشتان نمیاید اما نشان دادید که از ذکاوت سیاسی برخور دار نیستید با این موضع گیری با رای مردم اگر روزی خواستارش باشید خدا حافظی کردید . صد ها انتقاد به روحانی وارد است اما این جوانان در خیابان ها عاشق روحانی نیستند نگران طرف مقابل اند . هنر مندان یکپارچه علی رغم تفاوت ها را نادیده گرفته اید یعنی با این جماعت بکل کاری ندارید اشکالی ندارد مگر روزنامه کیهان چه میکرد شما هم قدم در همان راه گذاشتید مبارک است حد اقل صداقتتان ارزشمند است . (4367188) (alef-13)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۸:۱۴:۲۷
بنده از جناب توکلی توقع بیشتر داشتم ، تعصب جناحی ، شما را از حقیقت دور کرده است
مگر اعضای ستاد و اطرافیان آقای رئیسی ، برنامه ها و تحصیلات آقای رئیسی را ارزیابی نفرمودید ؟
مگر رفتار جناب آقای قالیباف (معاون اول رئیسی) را ارزیابی نفرمودید ؟
ما یه ضرب المثل داریم که میگه فلانی سوزن را در پای رقیب می بیند ولی میخ بزرگ را در چشم خودش نمی بیند
روحانی ایراداتی دارد ولی آقای رئیسی نه اقتصاد دان است و نه تجربه امور اجرایی دارد و تیمش همان تیم احمدی نژاد است
با این تیم احتمال زیاد گل به خودی است
جهت جلوگیری از فاجعه دولت نهم و دهم ، رای من روحانی است (4367228) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۸:۱۶:۲۳
جناب توکلی به راستی این برادران ارزشی راجع به دیدار امیر تتلو با جناب رییسی چه حرفی دارند؟
به خدا اگرروحانی این کاررومیکرد روزنامه کیهان ووطن امروز عزای عمومی اعلام میکردند.
دیدین مشاوران ایشون تنها دنبال قدرتند واز ساده بودن ایشان نهایت استفاده رو میکنند.
شما کجا امیر تتلو کجا....
موندم این بچه مسجدیها و طرفداران حزب الهی ایشان الان چه پاسخی دارند .هر جوابی بدین تنها علتش شیرینی قدرت و خرید رای به هر قیمتی هست.مگر میشود خادم آستان قدس با یک آدم معلوم الحال نان به نرخ روز خور ملاقات کند .
اولش باورم نشد تا اینکه فیلم دیدار ایشون رو تو اینستاگرام تتلو دیدم.
فردا روزی هم همین تتلو رفت خارج علیه مقدسات اواز خوند اونوقت آقایان علما خجالت بکشند.
فقط اگرروحانی این کاررو میکرد چه باوایی براش درست میکردین.
ومکرو ومکرواله واله خیرالماکرین. (4367233) (alef-13)
 
رسول مشهدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۸:۱۷:۱۲
از شما بعيد است آقاي توكلي
آقاي رييسي با تكيه بر برنامه آقاي جليلي و اعضاي دولت نهم و دهم و بدون سابقه كار اجرايي موثر چه برتري نسبت به روحاني دارد؟
ايشان در مورد عربستان با ناپختگي همين چند روز پيش فرمودند عربستان غده سرطاني خوانده.آيا ميشود با چنين اظهارات نسجيده اي كشور را به ايشان سپرد؟
كسي كه تا قبل از انتخابات بر آمدن يا نيامدن ترديد داشت چگونه ميشود يك شبه برنامه 400 صفحه اي ارائه دهد؟
آيا غير از اين است كه ايشان بدون پشتوانه اجرايي و بدون برنامه پا به ميدان گذاشته است؟
از شما بعيد است كه به چنين فردي راي بدهيد. (4367236) (alef-13)
 
salam
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۸:۲۴:۵۷
جناب توکلی ، جدا متاسفم ، چقدر خوب بود اگر کمی انصاف را رعایت میکردید .
آقای توکلی واقعا شما خواست مردم فهیم ایران را تشخیص نمیدهید ؟.
شما خواست هنر مندان ، ورزشکاران ، دانشگاهیان و....، ، و اکثریت نخبگان این مملکت را درک نمیکنید ؟ .
جناب توکلی ، مطمئنا این چنین نیست و شما حد اقل همه مطالب را درک نموده ااید ولی چرا با این نوشته غیر واقعی و نابجا ، میخواهید باعث اشتباه حداقل گروهی اندک شوید ؟ . (4367267) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۸:۴۰:۵۶
من بيش از ده سال است كه خواننده سايت الف هستم. اين سايت بجز در مواقع انتخابات مواضع بحقي دارد ولي نميدانم چرا زمان انتخابات علقه ها و تعصبات حزبي باعث خروج از ميدان انصاف مي‌شود و جالب اينست كه اول از همه خود سايت پشيمان مي‌شود. نمونه اش سالهاي بعد از انتخابات 84 و 88 ولي بازهم تعصبات حزبي و قومي و قبيله اي اجازه نمي‌دهد كه تصميم گيري درستي داشته باشد.
حال آقاي توكلي كه در اين كشور وزير بوده و دو دوره كانديداي رياست جمهوري و چندين دوره نماينده مجلس وقتي اينگونه فكر و عمل مي‌كند بايد به حال اين مملكت گريست كه بدست چه افرادي افتاده است.
افرادي كه احساساتشان بر عقلشان غلبه دارد و مابقي نيز چنين هستند.
واي بر اين كشور با اين تصميم گيرندگان. (4367334) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۸:۴۱:۱۸
شما از اول تصمیمتون رای به رئیسی بود، حالا هر روز یه توجیه براش میارید (4367335) (alef-13)
 
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۸:۴۵:۱۴
شوخی میکنی مگه روحانی یک دهم قولی که داده ام رو میتونه عملی کنه کجاست کاسبی این مالیات ارزش افزوده زندگی برای کارخانحات نذاشته رای ما رییسی (4367353) (alef-13)