نظر منتشر شده
۱۶۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 222610
نامه 110 نماينده مجلس به ضرغامی:
اجازه نقد بسته به ظاهر زيبای توافق ژنو را بدهيد
بخش داخلی الف، 24 فروردین 93
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۷
۱۱۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای از عزت‌الله ضرغامی، رئیس سازمان صداوسیما، خواسته اند وقتی را برای منتقدین ژنو در رسانه‌های ملی فراهم آورد تا آنها نقطه‌نظرات خود پیرامون این توافق را بیان کنند.

در متن نامه آمده است: ‹‹در رسانه ملی مسئولین مذاکرات صدها ساعت حاضر شدند و به صورت یکطرفه و مونولوگ کار خود را در بسته زیبا ارائه نمودند و کمتر منتقدی اجازه حضور در رسانه ملی را داشت تا داخل این بسته به ظاهر زیبا را برای مردم پرافتخار ایران مشخص کند.››

امضاي كنندگان اين نامه در ادامه آورده اند كه: ‹‹هرچند گستاخی‌های طرف‌های مذاکره‌کننده در عدم پذیرش سفیر ایران در سازمان ملل، دیدار با براندازان، تحریم‌های جدید علیه ملت ایران، صدور قطعنامه‌های توهین‌آمیز، زیر سوال بردن انتخابات مردم در خرداد ۹۲، فشار برای آزادی ازدواج همجنس‌بازان، توهین کلامی مستمر، فشار حقوقی بشری بر ملت پرافتخار در خدمت به بشریت از طرف بی‌آبروترین کشورها در حوزه حقوق بشر، همه و همه زیبایی ظاهری این بسته از بین برده‌اند.››

همانطور كه نمايندگان امضا كننده اين نامه آورده اند اين دومين تلاش آنها براي حضور در رسانه ملي و نقد توافق ژنو است.

اولين بار در اواسط بهمن ماه بود كه ۱۹ نماينده مجلس شوراي اسلامي در نامه‌ای از رییس سازمان صدا و سیما درخواست کرده بودند فرصتی فراهم کند تا منتقدان توافقنامه ژنو ضمن بیان نظرات خود با حضور موافقان به بحث و بررسی موضوع بپردازند. امضاکنندگان آن نامه بیان کرده بودند «رییس‌جمهور در سخنان خود در جمع اساتید دانشگاه نه تنها اساتید دانشگاه را به جهت عدم دفاع از توافقنامه ژنو به ترسو بودن متهم کرده است بلکه منتقدان این توافقنامه را با ادبیات نامناسبی کم سواد خطاب کرده است.»

سیدمحمود نبویان، سیدحسین نقوی حسینی، محمدجواد کولیوند، حسین طلا، محمد دهقان، ابراهیم کارخانه‌ای، اسماعیل کوثری، مهرداد بذرپاش، مهدی کوچک‌زاده، حمید رسایی، سیدمهدی موسوی‌نژاد، سلیمانی،‌علی‌اصغر زارعی، حسینیان، حسین نجابت، سیدمسعود میرکاظمی، زهره طبیب‌زاده و سودانی جمعی از امضا‌کنندگان نامه بودند.

اما عزت الله ضرغامي دفعه قبل با رد درخواست آنها، در نامه اش به یکی از امضاکنندگان (حجت الاسلام حمید رسایی) نوشته بود: «با تشکر از نامه مهم و مستدل شما، قاعدتا در کنار پخش آن اظهار نظر (اظهارنظر رئیس جمهور)، حقی برای پاسخگویی و طرح نظرات متفاوت با قرائت رسمی دولت باید وجود داشته باشد. مضاف بر این که رئیس جمهور محترم نیز اخیرا در مورد ضرورت نقد حقوقی توافقنامه ژنو توسط کارشناسان و صاحب نظران تاکید کردند. با این حال لازم است به استحضار برسانم در این مقطع زمانی، سیاست رسانه ملی در موضوع مذاکرات هسته ای کاملا تبیینی و حمایتی است و تضعیف دولت و دستگاه دیپلماسی کشور با به چالش کشیدن سیاست‌ها و اقدامات در حال انجام به صلاح کشور نمی‌باشد.»

ضرغامي در ادامه افزوده بود: «با عذرخواهی فراوان امیدواریم با گذشت زمان و مهیا شدن شرایط، زمینه انجام بحث های کارشناسی و تضارب آراء در خصوص جوانب حقوقی این توافقنامه با حضور اندیشمندان و صاحب نظران این عرصه فراهم شود.»

اما اين بار نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با تعداد بسيار بيشتري كه شامل هر دو فراكسيون مجلس هستند اين درخواست را مطرح نموده اند. حال بايد به انتظار نشست و ديد كه رئيس سازمان صدا و سيما در قبال آنها چه واكنشي را در پيش خواهد گرفت.

به گزارش الف، اسامی امضا کنندگان این نامه به این شرح می باشد:

۱. منصور حقیقت پور نماینده اردبیل، نیر و نمین

۲. سیدحسین نقوی حسینی نماینده ورامین و پیشوا

۳. محمدرضا باهنر نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر

۴. اسماعیل کوثری نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر

۵. مهرداد بذرپاش نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر

۶. سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی نماینده مشهد و کلات

۷. عطاءالله سلطانی صبور نماینده رزن

۸. ابراهیم کارخانه ای نماینده همدان و فامنین

۹. سیدعلی طاهری نماینده گرگان و آق قلا

۱۰. سیدمحمود نبویان تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر

۱۱. زهره طبیب زاده نوری نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر

۱۲. فاطمه آلیا نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر

۱۳. لاله افتخاری نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر

۱۴. مهدی کوچک زاده نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر

۱۵. روح الله حسینیان نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر

۱۶. سیدمرتضی حسینی نماینده قزوین، آبیک و البرز

۱۷. محمدرضا آشتیانی نماینده قم

۱۸. سیدمهدی هاشمی نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر

۱۹. احمد بخشایش اردستانی نماینده اردستان

۲۰. الیاس نادران نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر

۲۱. مرتضی آقا تهرانی نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر

۲۲. رضا صابری نماینده رامیان و آزادشهر

۲۳. عبدالوحید فیاضی نماینده نور و محمودآباد

۲۴. شهروز افخمی نماینده ملکان

۲۵. حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان

۲۶. حسینعلی حاجی نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار

۲۷. سیدحسین ذوالانوار نماینده شیراز

۲۸. نصراله پژمانفر نماینده مشهد و کلات

۲۹. حجت الله خدایی سوری نماینده دلفان و سلسله

۳۰. علی کائیدی نماینده پلدختر و ملاوی

۳۱. سیدمسعود میرکاظمی نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر

۳۲. جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات

۳۳. علیرضا سلیمی نماینده محلات و دلیجان

۳۴. محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان و راور

۳۵. محمدضا امیری کهنوج نماینده کهنوج، منوجان و رودبار جنوب

۳۶. ناصر سودانی نماینده اهواز

۳۷. مجتبی رحماندوست نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر

۳۸. حسین نجابت نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر

۳۹. حسین طلا نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر

۴۰. علی اصغر زارعی نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر

۴۱. حمید رسایی نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر

۴۲. بهرام بیرانوند نماینده بروجرد

۴۳. عباس پاپی زاده نماینده دزفول

۴۴. محمدصالح جوکار نماینده یزد و صدوق

۴۵. مهدی زاهدی نماینده کرمان و راور

۴۶. ابراهیم آقا محمدی نماینده خرم آباد و دوره

۴۷. احمد سالک نماینده اصفهان

۴۸. علیرضا زاکانی نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر

۴۹. محمد حسن آصفری نماینده اراک، کمیجان و خندان

۵۰. سیدمحمد بیاتیان نماینده بیجار

۵۱. روح الله عباسپور نماینده بویین زهرا

۵۲. سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان

۵۳. نادر قاضی پور نماینده ارومیه

۵۴. علیرضا محجوب نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر

۵۵. حسین آذین نماینده رفسنجان و نار

۵۶. رحمت الله نوروزی نماینده علی آباد کتول

۵۷. عبدالکریم جمیری نماینده بوشهر، دیلم و گناوه

۵۸. عباس مقتدایی نماینده اصفهان

۵۹. فرهاد بشیری نماینده پاکدشت

۶۰. محمد سلیمانی نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر

۶۱. غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده رشت

۶۲. محمداسماعیل سعیدی نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر

۶۳. ابوالقاسم خسروی نماینده سمنان و مهدی شهر

۶۴. فاطمه رهبر نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر

۶۵. سیدمهدی موسوی نژاد نماینده دشتستان

۶۶. ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد

۶۷. عبدالله تمیمی نماینده شادگان

۶۸. محمد اسماعیلی نماینده زنجان و طارم

۶۹. اسماعیل جلیلی نماینده مسجدسلیمان، لالی و اندیکا

۷۰. سیدمحمدباقر عبادی نماینده بیرجند و درمیان

۷۱. محمدمهدی رهبری نماینده رودسر و املش

۷۲. ابوالقاسم جراره نماینده بندرعباس، قشم و حاجی آباد

۷۳. حبیب آقاجری نماینده بندر ماهشهر و امیدیه

۷۴. مصطفی افضلی فرد نماینده اردبیل، نیر و مین

۷۵. حسین فتاحی نماینده شهر بابک

۷۶. دخیل عباس زارع زاده مهریزی نماینده مهریز و بافق

۷۷. محمد فیروزی نماینده نطنز و قمصر

۷۸. سیدسعید حیدری طیب نماینده کرمانشاه

۷۹. وحید احمدی نماینده کنگاور

۸۰. سالار مرادی نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران

۸۱. فتح الله حسینی نماینده قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب

۸۲. موسی غضنفرآبادی نماینده بم و ریگان

۸۳. سیدهاشم بنی هاشمی نماینده مشهد و کلات

۸۴. میرقسمت موسوی اصل نماینده گرمی

۸۵. محمدابراهیم رضایی نماینده خمین

۸۶. محمدجواد نظری مهر نماینده کردکوی و ترکمن

۸۷. امیرعباس سلطانی نماینده رزن

۸۸. عبدالله سامری نماینده خرمشهر و جزیره مینو

۸۹. محمد جواد کولیوند نماینده کرج

۹۰. احمد آریایی نژاد نماینده ملایر

۹۱. بیژن نوباوه نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر

۹۲. سیدسعید زمانیان دهکردی نماینده شهرکرد

۹۳. مفید کیایی نژاد نماینده ساوجبلاغ و نظر آباد

۹۴. احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم

۹۵. سیدرمضان شجاعی کیاسری نماینده ساری و میاندرود

۹۶. احمدعلی مقیمی نماینده بهشهر و نکا

۹۷. حمیدرضا مشهدی عباسی نماینده دماوند و فیروزکوه

۹۸. سیدعلی محمد بزرگواری نماینده کهکیلویه و بهمئی

۹۹. علی اکبر ناصری نماینده بابل

۱۰۰. علی علیلو نماینده شبستر

۱۰۱. جعفر قادری نماینده شیراز

۱۰۲. سیدبهلول حسینی نماینده میانه

۱۰۳. محمد رزم نماینده کرمانشاه

۱۰۴. صفر نعیمی رز نماینده آستارا

۱۰۵. عیسی امامی نماینده گرگان و آق قلا

۱۰۶.محمدعلی اسفنانی نماینده فریدن، فریدونشهر و چادگان

۱۰۷. جبار کوچکی نژاد نماینده رشت

۱۰۸. جمشید جعفرپور نماینده لارستان و خنج

۱۰۹. مهدی عیسی زاده نماینده میاندوآب، شاهین و تکاب

۱۱۰. حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۴:۴۳:۴۷
فقط چند نفس عمیق!!!! (2076927) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۷:۳۸:۳۲
چرا باید دولتمردان اینقدر خود را ضعیف نشان دهند که اروپایی‌ها این جسارت‌ها را به ملت روا دارند و شبیه آمریکای قبل از انقلاب با ما رفتار کنند؟ (2077575) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۷:۳۸:۵۲
کاش از ان‌پی‌تی خارج می‌شدیم تا حالا مدیرکل آژانس، اسرائیل غاصب را شریکی ارزشمند برای آژانس معرفی نمی‌کرد! (2077577) (alef-10)
 
ارمیا
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۸:۱۱:۲۵
چه عجب!...
یه حرکتی دیدیم...
امیدوارم صدا و سیما و همچنین دولت از این درخواست استقبال کنن...
شتیده شدن صدای مخالف باعث پخته تر شدن مذاکرات میشه... (2077687) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۰۱:۱۸:۳۲
کاش همه نظرات مقام معظم رهبری را بدون چون وچرا می پذیرفتند وجلوتراز رهبری حرکت نمی کردند.چند ماهی است که کشور رنگ آرامش را به خود می بیند اما مثل اینکه بعضی ها دلشان برای بحران آفرینی های گذشته تنگ شده است. بخاطر خدا بگذارید این آرامش ادامه داشته باشد.ضمنا از درایت آقای ضرغامی تشکر می کنم. (2080267) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۸:۳۹:۵۲
اگه مسیر فعلی دولت صحیح باشه پس این نقد کمک کننده است و همیشه نقد کردن یه موضوع به روشنگری بیشتر و تصمیم گیری بهتر کمک میکنه.
معمولا کسانی که از نقد فرار میکنند یه مشکلی دارند. (2077755) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۸:۵۵:۴۵
نمایندگان محترم که اکثرا" از ری و اسلامشهرند که (2077783) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۹:۱۹:۲۷
یکی نفهمه انگار در دوره پیش که قطع نامه شورای امنیت تصویب شد کسی جرات داشت نقد کنه ! + اون صد هزار تا قطع نامه و تحریم و .... (2077831) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۰:۱۷:۳۵
چرا این آقایان در مورد فساد اقتصادی گسترده در کشور نامه نگاری نمی کنند!!؟
انتقاد این نمایندگان بیشتر از سر خصومت با دولت روحانی است نه توافق ژنو. (2082924) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۴:۵۶:۱۵
به نظر من باید 110 نماینده را یک طرف و زیباکلام را در طرف دیگر بگذارند ببینن حریف یک نفر می شوند (2076986) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۷:۵۵:۵۱
زیبا کلام نه، حافظ منافع آمریکا در ایران (2077644) (alef-10)
 
فرزاد
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۸:۰۳:۰۸
اتفاقا دكتر زيبا كلام در اين رابطه مقاله جالبي دارند. به دوستداران ايشان توصيه مي كنم مقاله ايشان در اين باب را در سايت ايشان مطالعه نمايند. (2077668) (alef-10)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۸:۵۷:۰۵
دقیقا انتظار دیدن همین اسامی رو داشتم ، فقط میخواستم بپرسم شما کدوم طرفید؟؟؟
مردم؟؟؟ خودتون؟؟؟ یا... (2077788) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۹:۵۳:۲۲
برای من جالبه که چرا موضوعات اساسی اقتصادی و بحرانی بورس کشور مورد اعتراض این آقایان نیست!!! یعنی این نمایندگان محترم فقط به کسانی اعتراض می کنند که از دارودسته آقای احمدی نژاد نباشه؟ (2077938) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۰:۱۴:۲۷
بنظرم آقای ضرغامی باید این 110نفر رو ارجاع بدن به رهبری مثل اینکه این 110 نفر دلسوز تر از رهبری در مورد مصالح ملی هستن!!!
واقعا خجالت آوره بعد حرف ولایتمداری که میشه ادعا هم دارن (2077973) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۰:۵۷:۵۶
زیبا کلام؟!!!
توهم تو رو هم گرفته آقا جون
مگه فکر کردین زیبا کلام کیه؟؟!
تازه این توافق ترکمانچای رو همون زیباکلامتون هم ازش دفاع نکرد! (2078063) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۲:۱۹:۴۲
همین که رهبری حمایت کرده کافیه. شما چکاره اید. (2078231) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۰۰:۱۰:۱۵
لطفا پیام رهبری را دوباره بازخوانی کنی در پیام رهبری آماده است که آن چیزی که ریئس جمهور در مورد توافق فرموده اند مورد تایید است نه توافق ژنو.... (2085968) (alef-6)
 
مرد
۱۳۹۳-۰۱-۲۸ ۱۸:۳۲:۳۶
زیبا کلام بزرگترین شومن (show man) ایران (2085525) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۳:۳۵:۱۱
من گرچه مخالف دیدگاه های مرسوم نمایندگان امضا کننده نامه هستم و آنها را در اقلیت می دانم و معتقدم اگر انتخابات دیگری برگزار شود حتی 10% آنها دوباره رای نمی آورند, اما معتقدم نمایندگان می توانند و باید دولت را نقد کنند. البته جای این نقد بخصوص در مسایل سیاست خارجی و امنیت ملی قطعاً پشت درهای بسته خواهد بود و نه در رسانه ملی. (گرچه از امضا کنندگان واضح است که آنها اهداف سیاسی دارند و می خواهند در رسانه ها مطرح باشند.)
اما لحن رئیس صدا و سیما به مثابه یک انسان مقتدر در مقابل مجلس هم زیبنده این خاک و بوم نیست. (2080106) (alef-13)
 
الف
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۴:۵۷:۳۴
این اسامی برای آگاهی مردم عالیه (2076990) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۸:۲۷:۲۶
اینها به هر طریقی شده نمی خواهند تیم مذاکره کننده موفق بشه (2077722) (alef-13)
 
mostafa
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۵:۰۵:۵۲
من به عنوان یک ایرانی که به آقای روحانی رای داده ام می خواهم این ایده که با غرب تفاهم کنیم را دولت ازمایش کند. نماینده های محترمی که مخالف توافق هستند قبلا حرفهایشان را به کرسی نشانده اند و نتایج آن را هم دیدیم.

اگر منصف هستید کمی سکوت کنید بگزارید رییس جمهور منتخب کارش را با آرامش انجام دهد. (2077023) (alef-13)
 
ارمیا
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۸:۰۹:۰۳
چرا سکوت؟
اگه به راهی که میروند ایمان دارید چرا از نقدر میترسید
همیشه نقد به حرکت کمک میکنه برادر (2077683) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۳:۳۷:۰۰
بله اما جای نقد نمایندگان در رسانه ها نیست, آن هم در مسائل سیاست خارجی و امنیت ملی. نمایندگان ابزارهای زیادی برای نقد و پرسشگری دارند و اگر حسن نیت داشته باشند نیازی نیست روی ذهنیت مردم تاثیر منفی بگذارند. (2080108) (alef-13)
 
مجید
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۴:۵۱:۲۶
اینها نقد نیست تخریب است .حالا کی می خواد نقد کنه لر کوچک یا لر بزرگ (2083522) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۸:۴۷:۱۹
اگه دولت فعلی هم مثل دولت قبلی دچار افراط شد چیکار کنیم؟
افراط گذشته ما را در خطر تفریط فعلی قرار داده.
باید مواظب باشیم دولت فعلی برای فرار از تندرویهای گذشته از این طرف بام نیفتد.
دشمن تراشی کردن و التماس کردن هردو بد هستند. (2077767) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۱:۱۲:۵۷
ببخشید ولی آقایانی که اکنون در مصدر قدرت هستند در زمانی که خارج از قدرت بودند سکوت نکردند

توافقی که به مراتب بهتر و عزتمندانه تر از توافق فعلی بود در مرز انعقاد با شکست مواجه کردند

یادتان نیست سال 87 به دشمن پیغام داده بودند که شما که می خواهید توافق کنید یک سال صبر کنید تا ما (دوستان تان) سر کار بیاییم

الف عزیز برای بیطرفانه ماندن بحث لازم است گاهی چنین نظرتی را هم تایید بفرمایید (2078101) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۱:۲۵:۳۰
10 سال پیش اعتماد کردیما (2078127) (alef-13)
 
شاغلام عوام
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۵:۰۵:۵۹
آخه چرا خودتون رو می زنید به اون راه؟!
شما خوب می دونید مسائل شفاف بشه معلوم میشه یک سری تصمیمات پیچیده و خاص با هماهنگی انجام شده اونوقت میخوایید کیو محکوم کنید؟! (2077025) (alef-13)
 
منصور
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۵:۱۰:۱۴
ما هم نسبت به این نمایندگان محترم انتقاد داریم کجا نامه بنویسیم؟!! (2077047) (alef-5)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۵:۵۸:۳۰
حرف اول و آخر ما با دولت این است که در مقابله با دشمنان هر موقع کوتاه آمده‌ایم آنها گستاخ‌تر شده یک قدم جلوتر آمده‌اند عامل اصلی پررو شدن اروپایی‌ها انفعال برخی از دولتمردان است. (2077234) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۷:۲۹:۳۴
به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد می‌کنم هم‌سنگ قطعنامه پارلمان اروپا قطعنامه‌ای حاوی این موارد را به تصویب برساند:
1- مسلمانان در اروپا با آزادی مطلق فعالیت داشته باشند.
2- اراذل واوباش اروپایی‌ اهانت‌کننده به مسلمانان محاکمه و مجازات شوند.
3- مسئولین ایرانی در سفر به این کشورها آزادند تا با مخالفان آنها تشکیل جلسه دهند.
4- چون انتخابات‌شان دموکراتیک نیست ضوابط انتخابات ایران در این کشورها اعمال شود. (2077520) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۷:۳۴:۵۲
میشه بگی دقیقا با سیاستی که شما 8 سال پیش گرفتید آنها چطور عقب نشینی کردند؟ یکم برگرد روزنامه های آن زمان رو بخون. قرارداد نفت در برابر غذا با هند شده بود راه نجات ما. عزیز من موافق این جمله نیستم ولی بر فرض محال حتی اگر ما به یک کشور با ج بدیم بهتر از ان است که به 200 کشور باج بدهیم که البته اینطور نیست و می توان براساس منافع ملی و احترام متقابل مذاکره کرد. باید بهتون یادآوری کنم که اوضاع آنقدر خراب بود که چین و روسیه هم 4 قعطنامه تحریمی بر علیه ما امضا کردند. یکم حافظه هم خوب چیزی است. (2077552) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۸:۴۱:۱۶
نمی‌دانستم فریاد زدن ظریف بر سر کری جلوی 6 وزیر کشورهای بزرگ جهان، به معنای کوتاه آمدن است. (2077759) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۳:۱۹:۱۱
ظریف کی فریاد زد. کلمات ترجمه را باورنکنید. (2078254) (alef-10)
 
ارمیا
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۸:۵۲:۵۳
بفرمایید عامل ادامه تحریم ها و وضع تحریم های جدید!...
چون چند وقت بود دیگه همه ی دنیا از تحریم ایران خسته شده بودن و داشتن به آمریکا فشار میاوردن به خاطر همین در چند مرحله آمریکا چند کشور و شرکت رو از تحریم علیه ایران معاف کرد...
دولت باید به خاطر تشویق آمریکا به ادامه تحریم ها پاسخگو باشه...
الف لطفا منتشر کن... (2077778) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۵:۵۹:۰۵
شما میتوانید شکایت خود را به صندوق شکایات بیاندازید و هر چهار سال یک بار در این صندوق باز میشود (2077237) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۷:۳۹:۵۷
حتما میندازم. الف کار خوبی کردی اسامی رو گذاشتی حتما با لیست روز رای گیری اون چک میکنم. اون کسی که خودش رو مدافع کارگرین نشون میده و اسمش اینجاست چطور حاضر میشه اینو امضا کنه در حالی که میدونه اگر این توافق نامه نبود الان زندگی خیلی از کارگران به خاک سیاه نشته بود و دلار الان حدود 8000 تومان بود (2077583) (alef-10)
 
مسعود
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۶:۰۰:۳۸
حالا اگه اين حضراتِ كارت هديه بگير ؛ گذاشتند تحريم ها و اين فشار اقتصادي وارده بر ملت برداشته شود ! (2077245) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۰:۱۵:۱۳
چقدر هم تا الان برداشته شده. (2077975) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۱:۱۵:۴۵
مطمئنن آقایان دولتی بهترین استفاده کنندگان تحریم هستند که با توسل به تحریم ها به قدرت رسیده اند
و کدام آدم عاقلی حاضر می شود عامل قدرت خود را از بین ببرد؟


الف جان هم اینک نیازمند تایید های سبزتان هستیم (2078105) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۶:۰۳:۰۶
آخه دولت معجزه هزار سوم که اصلاً اشتباه نداشته به خاطر همین این آقایان در آن 8 سال سکوت کرده بودند. (2077254) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۸:۲۲:۰۵
دیگه از این جمله 8سال سکوت حالم بهم میخوره -کامنت نویسان گرامی لطفا استراتژی خودشون رو تغیر بدن وگرنه لو میرن و حقوقشون قطع میشه (2077710) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۰:۳۹:۰۰
البته سکوت نکردند بلکه آب به آسیاب احمدی نژاد ریختند. (2078031) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۶:۲۷:۲۸
اقای نماینده که مستقیم و غیر مستقیم درامد داری و به فکر اهداف جناحی هستی به خدا به مقدسات عالم قسم ما مستاصل هستیم در مجلس به فکر کار برای مردم باشید به امیرالمومنین نفرینتون میکنم حتی اگر بخندید والله خدا از اه مظلوم نمیگذره (2077322) (alef-13)
 
مجتبی
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۶:۳۱:۳۳
این شگرد دیگه قدیمی شده.هر وقت دولت از صداوسیما بخاطر عملکرد ضد منافع ملی وجناحی اش انتقاد میکنه یکسری نماینده که اصلیهاشان از جبهه پایداری هستند ودر صداوسیما هم خیلی نفوذ دارند یک نامه مینویسند به ضرغامی وتقاضای آنتن برای انتقاد از توافق ژنو میکنند وضرغامی هم با رد کردن آن مثلا بیطرفی ورویکرد طرفداری از دولت را به خیال خودش به منصه ظهور میرسونه:)به خدا مردم خیلی باهوش تر از آن هستند که شما فکر میکنید.من به دولت پیشنهاد میکنم که اتفاقا خودش از صدا وسیما درخواست کنه که به این نماینده ها آنتن برای گفتن حرفهایشان بده.حتی مناظره هم با آقایان لیلاز یا سریع القلم وآقایانی که قبلا برای مناظره با این آقایان اعلام آمادگی کرده بودند نیاز نداره.بیان هرچی میخوان بگن.حرفی برای گفتن ندارند.هشت سال مدیریت کشور دستشان بود ومردم را به خاک سیاه نشاندند.چی میخوان بگن؟مطمئن باشید هرچی بگن تازه مردم بیشتر میفهمن که چرا در این هشت وضعیت کشور به این مرحله رسید.مناظره هم لازم نداره.نمایندگان محترم این نامه نگاریها ونخ نما شده دیگه قدیمی شده.دستتان برای همه رو شده.فقط خدامیدونه اگر این دولت سه ماه دیرتر سرکار می آمد مردم الان در چه وضعیتی بودند.تنها نقطه ضعف بزرگ دولت در حال حاضر عملکرد بسیار ضعیفش در بازار سرمایه وبورس است. (2077339) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۹:۱۰:۲۷
مجتبی عملکرد ضعیف بورس تهران به دولت آقای روحانی ارتباط نداره. این تیم مدیریتی احمدی نژاده که همچنان بعد از 8 سال قدرت تمام و کمال رو در بورس بدست دارن و همان حبابی که در طول 8 سال ساختند حالا که بازار کمی منطقی شده حباب در حال تخلیه هست. متاسفانه برخلاف همه جای دنیا بورس ایران همپا و نشانگر اقتصاد کشور نیست. (2077813) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۷:۱۲:۳۷
خدا رو شکر که مقام رهبری اشراف کامل بر مذاکرات دارند و تیم فعال آقای ظریف هیچ نکته ای را از ایشان پنهاد نمی دارند وگرنه این برخی نمایندگان چه میکردند؟ شاید از الان دارند مبارزه انتخاباتی برای دور بعد مجلس راه میاندازند!

آقای ظریف و مهندس زنگنه 2 فعالترین و خوش فکر ترین اعضای کابینه هستند.
نمیدونم چرا این برخی نمایندگان نسبت به کمکاری و اهمال تیم آقای طیب نیا هیچ اعتراضی ندارند؟
مردم منتظر حماسه اقتصادی هستند تا ندانم کاری های تیم اقتصادی قبلی برطرف شود اما متاسفانه هیچ برنامه اقتصادی منسجمی ارائه نمی شود چون هنوز در وزارت اقتصاد از برخی مدیران پرورش یافته دولت قبل استفاده می شود. (2077475) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۷:۳۲:۰۵
از مسئولین دیپلماسی کشور درخواست می‌کنم که صادقانه به ملت اعلام کنند که چه رفتاری از آنها طی 7-8 ماهه اخیر سرزده که اروپائی‌ها چنین جسارتی به ملت رشید و انقلابی و شهیدپرور نمایند و با صراحت در قطعنامه خود خواستار آزادی و رواج همجنس‌بازی در ایران بشوند؟ از نمایندگان مجلس می خواهم که این موضوع را پیگیری کنند. (2077536) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۷:۳۲:۲۲
متأسفانه باید گفت روحیه تساهل و تسامح بعضی از مسئولین، اروپایی‌ها را به یاوه‌گویی علیه ملت و کشور ایران واداشته است. باید با تأسی از رهبر معظم انقلاب جواب دندان‌شکن به آنها داد. (2077537) (alef-10)
 
علي
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۳:۳۴:۵۳
تا كي شعار! ياوه همين حرفاي شماست برادر من بس كنيد ديگه (2081359) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۱:۱۷:۴۳
خود رهبری فرمودن من در جزئیات دخالت نمی کنم
شما لطفا از نام رهبری سوء استفاده نکنید (2078111) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۱:۴۲:۴۸
بعید است که مقصود فرمایش ایشان را متوجه نشده باشید. (2078151) (alef-10)
 
هموطن
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۵:۲۷:۳۶
بیچاره ضرغامی که از همه باید ببینه!!!!!

از دولت تدبیر و دار و دستش....

از پایداری ها ....

از اقوام...

از اصناف...

از......

حتی از همین الف........... . (2077106) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۸:۳۰:۰۶
هنوز یادمان هست که میلیون‌ها ایرانی و رییس جمهور مملکت یک ساعت و نیم به دلیل نظر ایشان منتظر ماندند. (2077731) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۵:۲۸:۱۲
ازشما نمایندگان تقاضا می شود اول اصطلاحات مربوط به معاهدات بین المللی را مطالعه کنید بعد اظهار نظر کنید تا مایه آبروریزی نشود (NPT با MPT ) جابجا نشود (2077108) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۸:۲۸:۴۶
بی تردید نخواهند گذاشت این مذاکرات سرانجامی داشته باشه این خط اینم نشون (2077727) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۱:۴۶:۳۳
اگر به نظر این‌ها بود خیلی چیزها نمی‌شد. دست حق را پس از به نتیجه رسیدن مذاکرات انشالله ببینیم. (2078166) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۹:۰۶:۱۷
معدن هم به اشتباه دره توریستی خوانده نشود . (2077801) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۵:۳۰:۲۷
بايد به منتقدان فعاليت هسته اي هم وقت داد (2077115) (alef-5)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۶:۰۰:۴۰
مخالف هستم اینا به اندازه کافی روزنامه و بلندگوی مجلس دارند (2077246) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۱:۱۹:۳۹
شما ظاهرا تا حالا به کیوسک روزنامه فروشی ها مراجعه نکردی تا ببینید چند روزنامه مجیز گوی دولتتند و چند روزنامه منتقد دولت
به لطف دولت گرامی هم که نشریات مردمی هر روز در حال کاهشند (2078116) (alef-13)
 
امیرحسین
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۱۵:۱۳:۰۰
مردمی؟؟؟حالا که فعلا مردم بیشتر با اصلاحاتن تا اون مفت خوری توی مجلس!!!
تو اگه مردم رو فقط اقلیتی مثل خودت میدونی همون بهتر که تریبون نداشته باشید.شما سواد دارید که بخواین حرف بزنید (2079029) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۶:۰۰:۵۹
وقت اضافه . (2077247) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۶:۱۸:۰۰
بايد اجازه نقد نمايندگاني كه كارت هديه گرفتند نيز داده شود . (2077294) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۸:۲۶:۲۴
مخصوصا از اونایی که اصلاح طلب هستند ! (2077719) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۱:۴۷:۰۶
چه ایرادی داره؟ جناحی نباشیم. هر کی گرفته کار بدی کرده؟
اما چند درصدشون اصلاح‌طلب بودند؟ (2078169) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۷:۱۰:۳۸
دیگه اون گذشت. ما الان در میانه نوشتن توافقنامه دایمی هستیم گیر اینها هنوز در توافقنامه موقت گیر کرده است؟! (2077467) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۸:۴۱:۵۴
افراط 8 سال گذشته این عبرت را داشت که هیچگاه یکطرفه حرکت نکنیم.
مسلما نقد و کارشناسی مفید خواهد بود. (2077761) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۵:۳۱:۲۶
من هم موافقم البته به شرطی که به موافقان این توافق هم وقت داده شود. (2077120) (alef-5)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۶:۵۰:۲۷
تا الان هر چی وقت بوده مال موافقان توافق بوده نه مخالفان (2077399) (alef-5)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۷:۳۷:۳۰
جدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ میشه چند تا مثال بزنی؟ مثلا کدوم دکتر و استاد دانشگاه؟ صحبت مسئولین که خبر است. (2077565) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۸:۳۰:۳۲
به اندازه‌ی کافی گوشمان آزرده از صدای بلند مخالفان هست. والسلام. (2077732) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۸:۳۲:۰۴
شما تلویزیون نداری؟ به موافقان هم وقت بدهند ! روتو برم (2077735) (alef-13)
 
امین
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۵:۳۵:۱۸
ایکاش همیشه به منتقدین وقت داده میشد (2077137) (alef-5)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۵:۳۵:۴۶
شماها 8 سال به اندازه کافی حرف زدید (2077142) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۷:۳۱:۰۸
متاسفم از این کوته فکری خوب نگاه کن اوضاع این آش به حدی شور شده که برخی نماینده های اصلاح طلب هم پای نامه فوق را امضا کرده اند چرا مناظره ،چرا منطق نه؟ (2077531) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۸:۳۱:۱۰
البته باز هم حرف می‌زنند و اصلاً به روی مبارک خودشان نمی‌آورند که 8 سال پیش بر کشور چه گذشت. (2077733) (alef-13)
 
ایرانیم
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۵:۳۶:۵۵
عکسی که الف از ضرغامی گذاشته، نماد بی تفاوتی یا حتی دهن کجی ضرغامی به منتقدان توافق ژنوه؛

شاید خود ضرغامی هم ناراحته و فقط به خاطر مصلحته که..... (2077149) (alef-5)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۵:۴۱:۲۶
بشرط مناظره دو طرف موافق و مخالف و أعلام شماره پيامگي براي ديدن نظر مردم بصورت بخش زنده است با تشكر (2077165) (alef-5)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۵:۵۹:۳۰
یک بار در برنامه‌ی مناظره اتفاقی برای پیامک‌ها افتاد که شاید بدانید. (2077239) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۵:۴۲:۵۲
واقعا از هم زدن بیخود این موضوع چه نفعی می برند نمایندگان محترم ما؟! اینها تو دولت دهم کجا بودند؟ آها انتخابات مجلس جدید رو نمی خوان از دست بدن؟ (2077170) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۵:۴۳:۳۱
اگر دولت ، مذاکرات هسته ای را موفقیت قرن !! می داند ، چرا از نقد آن واهمه دارد ؟ (2077174) (alef-5)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۶:۰۰:۱۱
دولت آن را موفقیت قرن ندانست. دشمن ایران یعنی نتونی‌یهو (صهیونیست) آن را موفقیت قرن برای ایران خواند. :) شاد باشی (2077243) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۰:۱۷:۱۰
کی بود می گفت دنیا در مقابل ایران سر تعزیم فرود آورد با این توافق؟! نتانیاهو؟ (2077979) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۱:۴۴:۴۳
شما اول به من بگو ببینم، صهیونیست‌ها چرا با این توافق هراسان شدند و گفتند ما آن را اجرا نمی‌کنیم؟

چرا شرمن رفت آنجا و در کنار صهیونیست‌ها گفت غنی‌سازی را قبول کرده‌ایم؟
بعد از شرمن هم دیگران رفتند و همین را گفتند؟ (2078160) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۶:۰۲:۳۸
چون ما عملکرد شما را در 4 سال گذشته دیده ایم و از ان بالا تر میخواهید (2077250) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۶:۱۴:۰۰
شما مثل اینکه متوهم شده اید که صدا و سیما طرفدار دولت است. اگر هم در مواردی مراعات خواست اکثریت ملت را میکند بخاطر این است که از سطوح بالاتری تصمیم گیری شده و کارد به استخوان رسیده است. لطفا منتقدین بگویند چگونه می توان تحریم را برداشت ما مریدشان میشویم هشت سال دولت قبلی هم گوارای وجودشان. (2077279) (alef-13)
 
اصغر
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۶:۴۶:۱۲
پ ن پ ! كاغذ پاره خواندن تحريم ها موفقيت هزاره سوم بوده !!! (2077385) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۸:۲۷:۳۷
کاغذ پاره خواندن مذاکرات توسط دیپلمات لبخند شما هم انجام شد ! (2077724) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۰:۱۸:۰۲
پس چرا اینقدر واهمه؟! (2077982) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۱:۲۲:۱۵
اگر کسانی از داخل برای دشمنان پالس نمی فرستادند قطعنامه ها ارزشش در حد همان کاغذپاره ها بود (2078120) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۱:۵۴:۵۱
خوبه همه (تأکید می‌کنم همه) از اصولگرا تا بقیه دارن میگن ضعف مدیریتی دولت محبوب شما و وابستگی هر روز بیشتر دیروزش بود که اقتصاد مملکت رو به این روز انداخت. (2078183) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۱:۵۵:۵۷
لابد دولت روحانی بود زمانیکه تهدید به تحریم نفت شدیم، وابستگی‌اش رو به نفت بیشتر کرد؟!

لابد معاون اول دولت روحانی بود تهدید کرد که اگر نفت ایران تحریم بشه تنگه‌ی هرمز رو می‌بندیم؟! (2078189) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۶:۴۸:۵۵
برای اینکه طرف مقابل در عرصه رقابتهای سیاسی برای شکست دادن رقیبش به هیچ دین،شرع واخلاقی پایبند نیست وهردروغ وراستی را(به صورت میکس شده!!!)در تریبونهایی مثل صداوسیما که چندین میلیون بیننده دارد میگوید ولی جوابیه هایش باید درروزنامه ها وسایتها با حداقل یک پنجاهم بیننده منتشر شود.مناظرات سال 88 که ان شالله یادتان هست؟جالبیش اینه که تازه برای احمدی نژاد وقت بیشتر برای جوابگویی به اتهامات در نظر گرفتند!!!!خداوکیلی خیلی باحالید. (2077393) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۷:۰۸:۱۳
چون این آقایان 8 سال فرصت داشتند روش و نظرشان را پیاده کنند و البته کردند و ما هم همچنان داریم توان می دیم!! مسئله نقد نیست، مسئله نقاد است و راه حل جایگزینی که پیشنهاد می کند! اگر حاضر بودند بدون هجمه و با در نظر گرفتن راهی به غیر از رویارویی با همه دنیا نقد کنند بسیار هم خوب بود، ولی آقایان نقد نمی کنند بلکه تهدید می کنند، آنهم نه فقط یانکی های آمریکا را بلکه همه غیر از اعضاء حزب خودشان!! (2077455) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۸:۲۸:۲۹
خب اگر تهمت می زنند موافقین هم فرصت پاسخگویی دارند ، اگر توانش را داشته باشند ! (2077726) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۵:۴۵:۴۴
چون غیر از مقام معظم رهبری و تیم مذاکره کننده کسی از محتویات مذاکرات با خبر نیست پس نقد ان کار درستی نیست
برای ما همین که رهبر عزیز مخالفتی ندارند یعنی مذاکرات در مسیر درست پیش میرود و نیازی نیست برخی کاسه داغ تر از آش شوند (2077186) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۸:۲۹:۰۲
مخوصا تو اون 16 سال ! (2077728) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۵:۵۳:۰۰
اكثر نماينده ها فقط بلدند چوب لاي چرخ دولت بگذارند . نماينده هاي محترم اين نكته را خوب بفهمند كه مردم تشخيص شان اگر از آنها بيشتر نباشد كمتر نيست و اصلا" نيازي به اصطلاح روشنگري شما نيست مردم به مسئولين اجرائي اعتماد دارند شما هم بهتر است به كاري كه به شما محول شده بپردازيد . (2077212) (alef-13)
 
مسافر
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۶:۰۳:۲۸
آقای توکلی شما چرا امضا نکردید؟ (2077255) (alef-5)
 
وطن پرست
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۶:۰۵:۳۲
توافق نامه ای که در تمام انچه برای ما به نمایش گذاشته شده (به غیر از آنچه هر زگاهی رومیشود )ملت ایران باید ببخشند وطرف مذاکره بازهم زیادخواهی کند .چه جای دفاع ونقد می ماند (2077260) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۶:۰۸:۵۲
اون زمان که اقای جلیلی میرفتن برای مذاکرات و بیانیه میدادن و برمیگشتن و روز به روز تحریم ها بیشتر میشد ایا کسی حتی جرات حرف زدن در مورد بیانیه رو داشت چه برسه به نقد؟
ایا همین اقایون اجازه میدادن کسی بیاد در صدا و سیما بگه چرا تحریم شدیم؟
اگر مقاله ای نوشته میشد احیانا روزنامه دو روزه پلمپ نبود؟
(2077264) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۰:۲۷:۵۲
کدوم توافق بوده که بخوان نقدش کنن
واقعا معلومه کیا اینجا کامنتهای حمایت امیز میذارن
به قول رئیس جمهور کسایی که از جاهای خاص پول میگیرن
روزنامه های زنجیره ای (2078006) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۰:۳۲:۰۶
اقای ضرغامی بنده خدا حق داره اخه عاقبت 9دی ویالثارات رو دیده
همینجوری سر یه مجری براش مشکل درست کردن وای که بخوان توافق ژنو رونقدکنن؟؟
ضمنا اقایون نماینده بدونن وقتی توی مجلس یه عده میگفتن چرا متن توافق رو محرمانه است خیلی ها ساکت بودند.اما حالا که کار از کار گذشته صداشون دراومده.بابا رای اعتماد به ظریف از اول اشتباه بود چرا نمیخواین قبول کنید؟ (2078013) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۶:۱۲:۰۴
مناظره طرفهای مخالف با توافق نامه ژنو و موافقان بصورت زنده و امکان نظرسنجی عمومی همزمان در شبکه ملی. (2077274) (alef-5)
 
majid r
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۶:۳۰:۵۹
ما اگر در این زمان توافق ژنو را به نقد بگذاریم دست خودمان را برای دشمنان رو کرده ایم هر کسی از طرف دولت برای مناظره بیاید نمی تواند دفاع کند چون نمی تواند تمام جزئیات و ترفندهای مد نظر رئیس جمهور و آقای ظریف را بیان کند. (2077335) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۸:۳۳:۳۲
ترفند ؟ حالت خوبه ؟ سال 82 هم همینها بودند . ترفندشان را دیدیم. (2077739) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۱:۵۶:۴۳
بالاغیرتاً کتاب دکتر روحانی رو خواندی یا نه؟ نخواندی عزیزم. برو بخوان دستت میاد چی بوده. خب؟ ضمناً رهبر معظم انقلاب در سال 84 از اقدام تیم هسته‌ای حمایت کردند. (2078191) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۶:۳۳:۰۰
نمایندهای مجلس دغدغه مردم رو که ندارن سیاست زده شدن همش موافق این و مخالف اونن...اخیرا ندیدیم که واسه معشیت مردم حرفی بزنن ...شدن نماینده همدیگه (2077347) (alef-13)
 
مصطفي
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۶:۳۶:۲۷
آيا كساني كه خواستار نقد توافق هسته اي در تلويزيون هستند، تحمل شنيدن پاسخ‌هاي تيم مذاكره كننده را نيز خواهند داشت؟! آيا كساني كه حرف از نابودي دستاوردهاي هسته اي در توافق ژنو مي زنند، اجازه مي‌دهند تيم مقابل نيز، جزييات پيشنهادهاي تيم سابق مذاكره كننده ايران در" 2010 وين، 2011 تهران (برزيل و تركيه) و قزاقستان 2012 " را براي مردم تشريح كنند؟!اجازه مي‌دهند مردم بدانند كه در آنجا چه امتيازهايي را پيشنهاد داده بوديم؟! (2077360) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۶:۳۸:۲۰
پرزیدنت روحانی یک بار گفت توافق بزرگ قرن و دیگر نگفت . حالا شما اینقدر اشتباهش را به رویش نیاورید شرمنده می شود . ظریف هم این روزها میگوید توافق ژنو اجبار زمانه بوده . خدا عاقبتمان را به خیر کند که دم و دستگاه ما دست چه کسانی افتاده است . (2077364) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۶:۳۹:۴۴
نمایندگان امضاء کننده اگر صد نفر هستند که به اندازه صد نطق در مجلس وقت برای اظهار نظر دارند. دیگر چه تریبونی بهتر از این؟ آقایان امضاء کننده مانند کودکان به دنبال بهانه گیری هستند. آقایان به انجام وظائف خود برسید و وقت خود، مردم و دولت را تلف نکنید. (2077370) (alef-13)
 
barzin
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۶:۴۲:۲۳
حالا چرا نمایندگان این همه اسرار دارند که از طریق تلویزیون نقد کنند؟ آیا روزنامه و سایت و همایش و کنفرانس برایشان کافی نیست؟ حرف نگفته ای دارند که فقط می توانند از طریق تلویزیون بزنند؟

خوشبختانه مخالفان توافق ژنو از هر فرصتی برای نقد توافق ژنو از طریق تمامی رسانه های در دسرسشان استفاده کردند و در آخر هم می گویند دولت اجازه نقد نمی دهد! (2077374) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۶:۴۳:۵۷
اي كاش نماينده ها براي انتقاد از موضوعات ديگه هم نامه مينوشتند براي رسانه ضرغامي . (2077378) (alef-5)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۶:۵۲:۴۷
این نمایندگان باید وضعیت اقتصادی و سکو ت 8 سال گذشته خود را نقد بفرمایند ! (2077407) (alef-13)
 
پرهام
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۶:۵۳:۳۲
هر چند بنده از موافقان مذاکرات هستم ولی باید به منتقدان هم در رسانه ملی وقت داد مثلا مناظره ای با حضور دو طرف( هرچند در 8 سال گذشته به مخالفین رئیس دولت قبل بخصوص در سال 88 وقت داده نشد) (2077408) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۱:۲۸:۲۲
برنامه پایش به صورت یکطرفه به تریبون مخالفان دولت دهم تبدیل شده بود
شما لطف کن از چیزی که اطلاع نداری دربارش نظر نده (2078132) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۲:۰۲:۴۴
حضور وزیر اقتصادی دولت دهم پس از روی کار آمدن دولت یازدهم و دفاع از وضعیت اقتصادی اسف‌بار دولت دهم در این برنامه چه معنایی می‌دهد؟ (2078200) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۱۶:۴۰:۵۶
برنامه پایش بلندگو مخالفت با دولت 10 شده بود اما تو 2 ماه آخر کار دولت که داشتن با اون برنامه ها به جریان انحرافی اخطار میدادند (2079235) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۶:۵۳:۵۸
مگه زمان احمدی نژاد و جلیلی کسی اجازه نقد داشت ؟؟؟ (2077409) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۸:۳۴:۱۱
روزنامه ها و تریبونهایتان یکسره توهین میکرد . یادت رفته ؟ (2077741) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۱۶:۴۲:۲۵
نه خیر نداشت و اولین وتنها نقد را اقای ولایتی در مناظره انتخابات سال 92 انجام داد (2079240) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۱:۲۸:۳۶
بله داشت (2078133) (alef-13)
 
کیومرث
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۶:۵۶:۱۱
از نمایندگان محترم در خواست داریم اول اجازه دهند عاقلان سنگ قبلی را که آقای احمدی نژاد - البته با سکوت حمایت آمیز آنان - به این چاه انداخته در آورند بعدا سنگ های بعدی را بیندازند (2077417) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۷:۰۶:۰۶
من با انتقاد موافقم اما با نظر اين نمايندگان مخالف !

براي برسي موضوع بايد مناظره برگزار شود ، يعني به موافقان و مخالفان فرصتي برابر داده شود ، اما چه موقع ؟
وقتي مذاكرات پايان يافت ، وقتي دولت اوباما در امريكا و دولت روحاني در ايران به كار خود پايان دادند وقتي ارزش مذاكرات ژنو كم رنگ شد آن موقع محققان مي توانند درباره آن بحث كنند .

اين آقايان نماينده واقعا" اينقدر بي اطلاع هستند ؟
آنها نمي توانند در جلسات تشخيث مصلحت نظام ، شوراي امنيت ملي و حتي از طريق بيت رهبري پيگير مسئله شوند ؟

جز اين است كه دغدغه آقايان كشاندن بحث به سطح عموم است ؟

اگر اساتيد دانشگاه كه از مراكز قدرت به دور بودند اين حرف پذيرفتني بود از شما كه عنوان نماينده مجلس را يدك مي كشيد غيرقابل قبول است .
يعني شما نمي توانيد بدون اينكه بحث را به مطبوعات بكشيد درباره آن بحث كنيد ؟
آيا غير از اين است كه رهبري ، رياست جمهوري و شوراي امنيت ملي در جريان امرو هستند ؟
آيا غير از اين است كه رهبري از ادامه مذاكرات پشتيباني كرده اند ؟
اگر تيم هسته اي جرمي مرتكب شده شجاعت برخورد با آن را داشته باشيد وگرنه سكوت كرده و اجازه دهيد بزرگان نظام و البته منتخبان ملت كار را به پيش برند (2077447) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۷:۰۷:۵۴
جديدا"‌ بالاخره بعد از مدتها اظهار نظر درباره توافق ايران ، برزيل ، تركيه شروع شده است ، پيشنهاد مي كنم از داستان ممبادله شروع كنيم البته اگر اين نمايندگان مخالفتي ندارند (2077452) (alef-13)
 
جواد
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۷:۱۰:۱۷
خیلی پیشنهاد خوبیه بشرطی که به منتقدان سایر رویه های نظام هم اجازه بدند در صدا و سیما حرف بزنند.
آیا منتقدان عملکرد یکطرفه صدا و سیما و شورای نگهبان و بعضی نهادهای نظامی هم می توانند در صدا و سیما حرفشون رو بزنند؟
آیا منتقدان سیاستهای هسته ای زمان احمدی نژاد هم میتونند اون رویه هشت ساله رو که منجر به تحریم های گسترده علیه نظام شد رو نقد کنند؟
آیا اجازه میدن قرائت رسمی حکومت از فتنه 88 مورد نقد قرار بگیره؟
آیا اجازه نقد به عملکرد قوه قضائیه و خیلی نهادهای دیگه که به هیج جا پاسخ گو نیستند هم داده میشه؟
آیا اجازه نقد به بیتفاوتی نظام به هنجارشکنیهای گروهای فشار و لباس شخصیها و... داده میشه؟
آیا میتوان حصر کردن بدون محاکمه بعضی از سابقون نظام رو در تلویزیون نقد کرد؟
و ....... (2077463) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۷:۱۲:۳۸
از سایت الف ممنون بابت اینکه اسامی کامل نمایندگان امضاکننده رو نوشت لا اقل من به عنوان یک یزدی دیگه مطمئن شدم دور بعد به نماینده شهرمون که این نامه رو امضا کرده رای ندم (2077476) (alef-13)
 
hwws@gddg
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۷:۱۳:۱۶
انتقاد ازتوافق ژنو به سود مملکت نیست (2077479) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۷:۱۳:۵۲
مثل اینکه خیلی ها دوست ندارند مشکل مردم در بحث تحریم ها حل بشه (2077482) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۷:۱۶:۳۵
بدهی بابک زنجانی کارت هدیه مرتضوی و 000000000 (2077490) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۷:۳۰:۴۵
خوب کردین اسم این نماینده ها رو گذاشتین. برای انتخاب نکردنشون در انتخابات بعدی لازمه (2077529) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۷:۳۲:۰۰
به نظر من شائبه طرفداری صدا و سیما از هر شخص یا جناحی به ضرر آن شخص یا جناح تمام میشود و از چشم مردم می‌‌افتد بنا بر این بهتر است مخالفان توافق هسته‌ای هرچه بیشتر به تلویزیون بیایند و حرف بزنند. این به نفع دولت است. (2077535) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۷:۳۷:۲۷
مگر ژنو سرگرمي است شما كار اباداني كشور و رسيدگي به معيشت مردم را رها كرديد
و حتي خودتان را جلوتر از رهبري ميبينيد چرا ؟ قدر مسلم شما دغدغه مردم را نداريد (2077564) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۸:۰۴:۴۶
قط به فکر منافع خودشون و کارت هدیه هستن. حال مردم از این سیاسی کاری ها دیگه بهم میخوره. (2077673) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۸:۲۳:۴۴
چرا صداوسیما درباره‌ی بابک زنجانی و مرتضوی مناظره نمی‌گذارد؟! (2077714) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۸:۳۸:۰۸
نمایندگان ملت چقد دوست دارن ملت زیر بار فشار تحریم باشه! (2077749) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۸:۳۹:۲۷
مردم اسم این نماینده ها را تا روز انتخابات فراموش نکنن . (2077753) (alef-13)
 
حقگو
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۹:۰۹:۳۱
درمذاکرات دستاورد شهدای هسته ایدر پیش پای غربی ها ذبح شد و فتح الفتوحش خواندند. (2077810) (alef-13)
 
التیام
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۹:۵۵:۴۲
وقتی اسم آقای محجوب اصلاح طلب هم تو لیست هست باید فهمید یه جای توافق نامه مشکل داره که حتی صدای ایشونم دراومده! (2077941) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۹:۵۹:۳۴
الف جان به این نمایندگان بگوید .کامنت های این گزارش رو بخوانندو یا به مردم رجوع شود. به فکر مردم باشند نه منافع حزب خود (2077946) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۰:۰۴:۲۹
تعداد نمایندگان 109 نفر می باشد .چون نماینده شهرستان رزن آقای عطاء الله سلطانی صبور می باشد که هم در ردیف 7 قید گردیده و البته با اسم اشتباهی (امیر عباس) مجددا در ردیف 87 نیز قید گردیده.

قابل توجه - الف- (2077953) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۰:۲۱:۰۴
این ها می دانند موفقیت روحانی یعنی خارج شدن اینها از دایره انتخاب مردم و همه کار می کنند تا زوحانی موفق نشود (2077986) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۰:۳۷:۰۲
بزرگترین اشتباه دولت روحانی انتقال پرونده مذاکرات هسته ای از شورای عالی امنیت ملی به وزارت امورخارجه بود که این کار به اعتقاد من کمتر خردمندانه دست منتقدان قسم خورده دولت را بسیار باز گذاشت که مع الاسف شاهدیم اقدام به یارگیری هم کرده اند. قطعا برای طرف خارجی تفاوتی نمی کرد پرونده در شورای امنیت ملی باشد یا وزارت خارجه؛ اما برای فضای داخلی کاملا معادلات را تغییر می داد... این اشتباه اگر مذاکرات هسته ای را به بن بست نرساند روحانی و دولت او شانس آورده است زیرا در کشور فریادهای انسانهایی که مستدل حرف نمی زنند بیشتر شنیده می شود (2078026) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۰:۳۷:۵۹
متاسفانه در این لیست اسامی امضا کنندگان؛ نامی از نمایندگان با انصاف؛ معتدل و اندیشمند دیده نمی شود (2078028) (alef-13)
 
انسان
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۰:۴۱:۴۶
بنظرم، اول ملت ایران، این نمایندگان به ظاهر زیبا رانقد کنند و عملکردشان بررسی شود ،سپس اگر صلا حیت داشتند انوقت اظهار نظر کنند. (2078034) (alef-13)
 
شهروند
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۰:۴۳:۴۳
این تعداد بدانند که در دوره بعدی جایی در مجلس ندارند. (2078040) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۱:۰۱:۴۰
فضای نقد خیلی خوبه اما برای همه.
نمیشه افرادی دولت فعلی رو نقد کنند اما منتقدین دولت قبل یا شورای نگهبان در زندان باشند.
نمیشه از رویه دولت مستقر انتقاد کرد اما انتقاد از رویه قوه قضائیه و شورای نگهبان و سپاه و بسیج و صدا و سیما ممنوع باشه.
یک بام و دوهوا که نمیشه. (2078072) (alef-13)
 
بنده خدا
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۱:۰۵:۴۸
بااحترام به نظر دوستان، بنده شهادت ميدهم در مجلس اقاي توکلي جزو نمايندگان واقعي ملت هموار از کارهاي غير قانوني دولت سابق که مسئول نابساماني کشور است انتقاد ميکرد اما از نمايندگان محترم بايد سئوال کرد چرا اجازه داديد احمدي نژاد کشور را به ويرانه تبديل کند شما ابزار لازم را درمجلس جهت مقابله با بي قانوني هاي احمدي نژاد داشتيد اما شهامت لازم را نداشتيد آيا مجلس جاي حال کردن است؟زياده عرضي نيست از اين نمايندگان محترم خواهش ميکنم مقاله اقتصاد قانون و رييس جمهور را در ايتنرنت سرچ نمايند و مطالعه کنند تا بداند چه قصوري داشته اند. امثال توکلي و مطهري و... نمايندگان واقعي ملت هستند. (2078083) (alef-13)
 
کارمند صدا سیما
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۱:۲۵:۱۱
دوستان گرامی: دولت تدبیر هنوز بودجه مصوب صداسیما را نداده است...برای همین موضوع است که صدا سیما را به را داره تبلیغ یارانه نگیری میکنه...برای همینه که صداسیما همش داره برنامه مشارکتی پخش میکنه...دوستان تدبیر رو امید دارند درحق صدا سیما ظلم میکند و بشدت...برخی از آیتم های حقوقی ما حذف شده است...اونم بخاظر کمبود بودجه و منابع مالی....

و در اخر خیلی از مردم فکر میکنند ما حداقل زمان کاری و بیشترین حقوق را داریم

در حالت معمول کارمند سازمان باید 12 ساعت در روز در محل کار حضور داشته باشد و عده ای دیگر 16 ساعت و حتی 24 ساعت در بدترین حالت استرس که اگر اشتباهی رخ بده به تمام دستگاههای دولتی و غیر دولتی باید جواب بدی (2078124) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۲:۰۳:۳۵
چطور رییس سازمان حق داره میلیون‌ها ایرانی و رییس جمهور مملکت را 1:30 ساعت منتظر نگه دارد؟ (2078202) (alef-10)
 
جواد
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۴:۴۰:۴۴
همان کاری که شما با یک لشکر یک ملیون نفری در صدا وسیما با بوجه میلیارد دلاری نمیتوانید انجام بدید را یک گروه بیست نفره درفلان کانال کذایی انجام میدند مشکل شما بوجه نیست بلکه بی کفایتی مدیران وبرنامه سازان صدا وسیماست که بوجه ملت را حیف ومیل میکنند وخروجی کارشان همیشه هیچ بوده وخواهد بود وبهترین پیشنهاد برای یک مجموعه غیر کار امد انحلال ان ااست همانگونه که در یونان رادیو وتلویزیون ملی را به علت خرج تراشی وناکارامدی منحل کردند وشبکه های خصوصی بدون کوچکترین کمک مالی دولتی همان کار را انجام میدهند واز در امد خود به دولت مالیات هم پرداخت میکنند (2083498) (alef-13)
 
مهدي
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۱:۴۶:۱۲
از نمايندگان مشهد ممنونم... (2078164) (alef-10)
 
علي وأرنا
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۲:۴۴:۴۹
اولا هيچ كس حق ندارد از رهبري عزيزمان براي خود و جناح و يا دسته اي مايه بذارد، ضمنا اقاي ضرغامي زماني كه كار از كار بگذرد ، ديگه چه فايده اي دارد حضور منتقد ان به توافق؟! اگر دولت ترسي ندارد چرا مانع نقد توافق ژنو از سوي افرادي كه اطلاعات لازم را دارند، ميشود؟ بارها بيان شد كه دولت تمام توان خود را گذشته براي به ثمر رسيدن توافق با غرب؟! به هر قيمتي كه شده ، و دل خوش كرده بر اين اساس و بدست اوردن منابع مالي به أهداف خود برسد، حال دستاوردهاي هسته اي از بين برود و خون شهيدان مهم نيست، و دوباره كشور داراي پاشنه اشيل شود و هر وقت غرب خواست بتواند فشار وارد كند و به أهداف شؤمش برسد ؟! بايد همين حالا نقد و بررسي شود و نه زماني كه همه چيز نابود شد، ضمنا رهبر عزيز بر همين اساس كه فردا نگويند اجازه نداند ما مذاكره كنيم ، اين اجازه را فرمودند ، والا ايشان از اول هم مي دانستند كه غربيها قابل اعتماد نيستند، فقط خواستند تا غرب چهره واقعي اش را نشان دهد كه اينكار را كرد غرب، (2078247) (alef-10)
 
کیان
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۰:۳۸:۴۳
ای کاش این نماینده های محترم اونموقع که هزاران قطعنامه علیه کشورمون صادر میشد اینقدر نامه به رییس جمهور می زدن و کارت زرد می دادند!!! اونموقع کجا بودین آقایوننننننننننننننننننننننننن (2079727) (alef-13)
 
میثم ل
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۱:۵۰:۱۹
من با نقد و انتقاد موافقم اما همیشه و درباره ی همه ی موضوعاتی که به سرنوشت و زندگی اجتماعی ملت ربط دارد و نه مسائلی که گزینشی اند و با اهداف جناحی.
ازنمایندگانی که این نامه رو امضا کردند سوال میکنم : دلیل اینکه در مجلس شورای اسلامی چندین کمیسیون تخصصی وجود دارد چیه ؟
آیا غیر ازاینه که هرکسی در حیطه ی تخصصی خودش اثرگذارتر است ؟
کشور ایران برای پیشرفت به نمایندگانی همچون آقای توکلی و مطهری نیاز دارند که هر وقت اظهار نظری میکنند دردی ازدردهای جامعه را نشانه می روند ، و برای گرفتن حق ملت با کسی تعارف ندارند( برملا کردن اختلاس ها .. دفاع از مظلوم ، دفاع از آزادی های مدنی... پرداختن به مسائل اقتصادی و معیشت مردم )
اسم بعضی از نمایندگان امضاکننده رودیدم که جزء کمیسیون مثلا کشاورزی مجلس است و تحصیلات او هم ارتباطی با علوم سیاسی یا حقوق ندارد ، حالا این نماینده اگر فرضا بخواهددر مقابل یکی از مذاکره کنندگان بنشیند میخواد چی بگه ؟ پس کار را به کاردان بسپاریم
بعضی از مخاطبین درباره اقای زیباکلام نظر مخالف دادند اما من معتقدم که ما باید به حرف ونظر افراد توجه کنیم و با معیار عقل آن رابسنجیم و مثلا اگرشخصی در بعضی موارد با زیباکلام اختلاف نظر دارد دلیل نمیشه که به طور کامل ایشان را نفی کنید. (2079870) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۰۰:۱۱:۵۰
با سلام و احترام به همه منتقدان
سوالي كه براي من به عنوان يك هموطن مطرح است اينكه ايا دوستان نمي دانند كشور در چه شرايط بود كه رهبري .... مطرح كردند و ايا نمي دانند چرا ج اا وارد مذاكره شد و از همه مهمتر ايا به اراء مردم احترام نمي گذارند كه اين همه با هو و جنجال به دنبال به شكست كشاندن توافقات هستند مردم در اين انخابات به مشي اعتدال راي داده اند نه ترن بي ترمز و مشي پرخاشگري
طبيعي است كه هر انسان عاقل و هوشمندي مي داند كه در ميز مذاكرات طرفين بر اساس شرايط و پشتوانه خود مذاكره مي كنند در حالي كه طرف مقابل جزءيات وضعيت شما را مي داند ايا مي توان بلوف زد (2080164) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۰۱:۲۹:۲۴
ضمن اینکه یک اصلاح طلب هستم و حق مخالفان میدانم که انتقاد خود را مطرح کنند اما کاش هشت سال گذشته میگذاشتند ما هم مخالفتمان را با تحریم روی تحریم امدن اعلام کنیم کاش میگذاشتند از اختلاسهای هزاران میلیاردی سخن گفت کاش میشد از خزانه خالی هم سخن گفت کاش میشد از بردن هدایای ریاست جمهوری از کاخ سخن گفت کاش میشد از دانشگاه غیر قانونی احمدی هم سخن گفت کاش میشد از اختلاس مشایی رحیمی ووووو تمام نمایندگان هم سخن گفت کاش میشد از اینکه سرنوشت فاضل لاریجانی چه شد هم سخن گفت کاش خاتمی دوباره در تلوزیون اجازه داشت بیاید کاش میشد میر حسین از خود دفاع کند کاش میشد خانم رهنورد هم اظهار نظر کند (2080278) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۰۹:۱۰:۱۷
1- قبلا نیز رییس این سازمان به نمایندگان گفته بود که فعلا صلاح نمی داند مطلب با جهت گیری دیگر پخش شود.
2- قبلا هم به یاد داریم که تشخیص دادند تا اقدامات شهردار وقت تهران احمدی نژاد حداقل یکی دو بار در هفته به طور مفصل از شبکه تهران و یک تا نزدیکیهای انتخابات نهم ریاست جمهوری پخش گردد.
3- قبلا صلاح ندیدند که افراد ذی حق حتی در سطح منصوب رهبری در پست ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام یا رییس بازرسی ویژه رهبری و بسیاری دیگر از طریق تلویزیون به اتهامات تشنج آفرین و بی اعتمادساز کاندید حاضر در مناظره تلویزیونی پاسخ دهند.
4- قبلا هم صلاح ندیدند که طی 37 دوره پرداخت غیر قانونی ، ویران کننده و تورم زای یارانه کسی در تلویزیون حضور یافته و به اینهمه تخلف و کج راهه انتقاد نماید.
5- قبلا هم صلاح ندیدند که کسی در خصوص درستی یا نادرستی سیاستهای اتخاذی ابتدایی دستگاههای مسئول در خصوص انرژی هسته ای مطلبی در این رسانه به زبان آورد.
6- قبلا نیز صلاح ندیدند که حتی جشنواره ملی و دولتی فیلم و سایر بخشهای فجر از رسانه ملی پخش مستقیم داشته باشند.
7- قبلا حتی صلاح ندیدند که ممانعت مذکور با ظرافتهای فنی انجام شده و مردم و بینندگان احساس توهین و تحقیر نداشته باشند.
8- قبلا نیر بارها صلاح ندیدند که روسای جمهور و برخی مقامات ارشد از امکان انعکاس دیدگاهایی خارج از اعمال مدیریت این سازمان از طریق تلویزیون برخوردار باشند.
9- قبلا نیز ... بگذریم
10- اقای ضرغامی اگر صلاح می دانید بفرمایید چه مرجع قانونی به شما اجازه تشخیص مصالح نظام ، کشور و مردم را داده است؟
11- آقای ضرغامی شما مصلحت سنجی می کنید یا دیگرانی نیز با شما سهیم هستند که قطعا توجه به دیدگاههای کارشاسی درون سازمانی را شما هم توهین به شعور مردم بدانید.
12- اقای ضرغامی شما و سازمانتان در برابر چه مرجع قانونی پاسخگو هستید؟
13- آقای ضرغامی بررسی هزینه کرد سازمان شما نه از حیث قانونی که از حیث فنی می تواند عملی باشد؟
14- آقای ضرغامی گمان می کنید چرا پشت بامهای خانه های کشورمان حتی در سطح روستاهای دور افتاده فاقد آب و بهداشتی در سیطره گیرنده های ماهواره قرار گرفته است؟
البته اگر مصلحت می دانید. (2080489) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۰۹:۱۵:۲۷
سلام؛ این آقایان نماینده احساس عدم وجود آزادی در بیان نظرات خود را احساس می کنند. به نظر من حق دارند ولی این ملت سالهاست که چنینی احساسی را در زمینه های مختلف دارند. به نظر من صدا و سیما باید تغییر رویه دهد و اجازه دهد ملت هم بتوانند در زمینه های مختلف از جمله همین مسئله هسته ای نظرات خود را بیان کنند. سالهاست که نظرات مخالفی برای سیاستهای هسته ای وجود دارد که هرگز اجازه انتشار نیافته اند. (2080499) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۱:۵۶:۱۶
نقد غنی سازی و .... را هم اجازه دهید (2081055) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۶:۰۱:۳۲
همین اقایان که به حق در زمان احمدی نژاد وکیل الدوله نام گرفتند اکنون بدنبال نقد بر نامه ای هستند که در ۸سال گذشته نحوه مذاکره را حتی یکبارنه خودشان نقد کردند ونه اجازه دادنددیگران نقد کنند (2081917) (alef-10)
 
مجتبي
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۰۸:۱۹:۵۳
اين هم از توافق باقدرت هاي جهاني دلار3200تومن شد گراني گراني گراني (2082776) (alef-6)
 
جواد
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۴:۲۸:۳۸
خوب هشت سال اقای جلیلی وتیم مزاکره کننده قبلی دایما در رفت وامد بودند وبه تمام پیشنهادها فقط نه گفتند وهیچ موقع به طرف مقابل حق اظهار نظر داده نشد حالا که تیم مزاکره کننده تمام مزاکرات صورت گرفته را با رهبری هماهنگ میکند وتا کنون از خط انقلاب خارج نشده ورهبر هم فرموده این مزاکرات باید اذامه داشته باشد اقایان با شلوغ بازی دنبال چه هستند اهداف انها نقد نیست بلکه قصد کار شکنی دارند همان طور در طرف مقابل نمایندگان به مراتب تند رو تر از اقایان هم همین منظور را دارد وجالبتر اینکه تمام خواسته اسراییل هم کار شکنی در مزاکرات است هدف مشترک نمایندگان اینطرف وان طرف واسراییل مشکوک است ودوستاران ایران وکسانی که دلشان درگرو عزت وابادانی ایران است این هم دلی وهم فکری وهم عملی را کاملا رصدمکنند ودر اینده نزدیک به اهداف پلشت ددمنشان یک نه بزرگ خواهند گفت
تا سیه روی شود هر که در او غش باشد (2083481) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.