نظر منتشر شده
۲۰۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 288285
چرا مهدی هاشمی پیش دستی کرد؟
کارناوال نمایشی مهدی هاشمی
بخش تعاملی الف - مصطفی شریعت، 19 مرداد 94
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۲


مهدی هاشمی روز گذشته خود را به زندان اوین معرفی کرد. او کارناوال به راه انداخت تا به جای کسی که به اتهام فساد اقتصادی محکوم شده است با ژست یک قهرمان وارد زندان شود. او تلاش کرد با همراهی اعضای خانواده و در ظاهر با اقدامی داوطلبانه و البته مظلومانه این واقعه مهم را با تحریف درجهت فریب افکار عمومی سامان بخشد.

مهدی هاشمی با حکم دادگاه محکوم و پس از طی مراحل قانونی تجدیدنظرخواهی و... حکم نهایی جهت احراز، ابلاغ شده بود. تردید ندارم که مهدی هاشمی آنقدر دسترسی به اطلاعات دارد که بداند دستگاه قضایی قرار بوده طی یکی دو روز آینده او را جهت اجرای حکم راهی زندان اوین کند. پس مشاوران سیاسی و رسانه ای و تبلیغاتی وی به او خاطرنشان می‌کنند که بهتر است با معرفی خود به زندان تلاش کند تا ضمن ناعادلانه و سیاسی خواندن حکم دادگاه دست به قهرمان سازی بزند.

جالب است کسانی که در رسانه‌های خود مرتباً ژاپن و کشورهای دیگر را به خاطر مبارزه با فساد در بالاترین سطوح می‌ستودند و از آن‌ها الگویی برای کشورمان می‌ساختند، امروز که فرزند یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های انقلاب به اتهام فساد اقتصادی در کشور توسط دستگاه قضایی محاکمه و زندانی می‌شود آن را سیاسی و... معرفی می‌کنند.

باید دستگاه قضایی را ستود که در میانه این همه فشار پنهان و آشکار، ضرب آهنگ عدالت را بار دیگر نواخت و نشان داد که بدون ملاحظه کانون‌های قدرت و جوسازی‌های رسانه ای داخل و خارج، سیر خود را در تحقق عدالت می‌پیماید.

انقلاب در طول بیش از سه دهه از عمر خود موارد بسیاری از این قبیل را تجربه کرده است. شخصیت‌های خودساخته، انقلابی و سرد و گرم چشیده نشان داده‌اند که در مواجهه با چنین وقایعی هرگز از اصولی که همواره مردم را به آن فراخوانده‌اند عدول نخواهد کرد. چه فرزند آن‌ها امروز پای میز محاکمه باشد چه متخلفین دیگر. تخلف از هیچ کس پذیرفتنی نیست و از نزدیکان و خویشان بزرگان نپذیرفتنی تر.

اما واکنش روزنامه‌های جریان خاص به زندان رفتن مهدی هاشمی نیز در نوع خود جالب توجه است. جدای از فیلم خداحافظی آیت الله هاشمی با پسرش که صبح به زندان رفتن وی به طور گسترده دست به دست شد، آن دسته از روزنامه‌هایی که برای زندان رفتن رحیمی از تیترهای با مضمون تأخیر قوه قضائیه دررسیدگی به پرونده و یا خوشحالی از دستگیری مفسدین اقتصادی استفاده می‌کردند، درباره مهدی هاشمی که جرائمی مشابهی دارد از تیترهای همچون «دعا و بوسه آیت الله هاشمی بدرقه پسر» یا «بدرقه پسر با دعای پدر» استفاده می‌کنند تا به قول رئیس قوه قضائیه با ساختن فیلم وداع و مظلوم نمایی، آرای قوه قضائیه را تخریب کنند.

فراموش نکنیم مهدی هاشمی امروز به دلیل فساد اقتصادی در مسیر فعالیت‌هایی که به حق و یا ناحق به آن‌ها ورود کرده بود محکوم شده است نه دلیل دیگر. حامیان سیاسی وی نیز بدانند نمی‌تواند برای اهداف سیاسی و جناحی خود یک روز برای محکومیت رقیب سیاسی خود در مدح دستگاه قضایی غزلسرایی کنند و روز دیگر به خاطر محکومیت هم حزبی خود مرثیه و آه وفغان سردهند.
نکته پایانی آنکه خوب است بدانند پرونده مهدی هاشمی احتمالاً ابعاد دیگری نیز دارد که شایسته رسیدگی قوه قضائیه است.
 
کلمات کلیدی : مهدی هاشمی
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۶:۰۹:۲۹
همین آقازاده در کشور ؟ (3107466) (alef-8)
 
سید میثم
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۷:۰۷:۴۰
الف که عادت کرده نظرات مخالف رو منتشر نکنه. بخصوص اگر انتقادی به دستگاه قضا باشه.
اما یه سوال از نویسنده متن فوق بپرسم به نظر شمایی که برای دستگاه قضا هورا می کشی که مهدی هاشمی رو بالاخره به زندان فرستاد چرا این دستگاه در به زندان انداختن متهم ردیف اول فاجعه کهریزک اهمال می کند؟ چرا اطرافیان فاسد رییس جمهور سابق همچنان آزادند؟ چرا برادر رییس قوه قضاییه محاکمه نمیشود؟ و.... (3107647) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۸:۵۴:۴۶
همچین شما میگی فاجعه کهریزک که انگاری نیم میلیون نفر رو قتل عام کردند ، شاید هم اصلا اطلاعی از " فاجعه کهریزک " نداشته باشی و فقط چیزی شنیده ای .
اما با وجود اینکه هیچکس بدون محاکمه نباید مورد تعرض قرار بگیره باید در نظر داشته باشید که افرادی چه آگاهانه و چه ناآگاهانه قصد ایجاد جنگ داخلی در ایران را داشتند ، همانند سوریه ، لیبی ، اوکراین و ....... و اگر موفق میشدند الان همه ما درگیر یک جنگ بودیم و هیچگونه امنیتی نداشتیم . (3107927) (alef-13)
 
شكرالله
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۲۲:۱۳:۲۱
اگر كسي يك نفر را بيگناه بكشد، گويي كه تمام مردم را كشته است. كوچك نكن اصل موضوع را برادر. (3108265) (alef-8)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۲۲:۳۰:۱۵
جنابعالی قر آن خوانده ای که میگه
کسی که یک نفر بیگناه را بکشه مثل آن است که تمام مردم را کشته است. (3108299) (alef-8)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۱ ۱۹:۰۹:۰۸
بله و لی شما می دونی موسوی عامل کهریزک بود
کی بود می گفت تقلبه که ما هم باور کردیم ولی بعد معلوم شد دروغ بود
کی بود می گفت بریزین تو خیابون خیلی ها رو به خاطر هیچی به کشتن داد
تحریک و دروغ و خیانت
نامه های سرگشادش رو که یادمون نمی ره شماره 24 و 25 و.... (3112007) (alef-2)
 
الله اکبر
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۲۲:۳۷:۲۱
اگر فاجعه نبود رهبر اعلام به رسیدگی نمی داد

بعد هم چه ربطی داره حتماً بقول شما باید نیم میلیون قتل عام بشن تا بشه فاجعه
یقیناً شما هم بی اطلاعی

نمی دونی بدون

اولا گذاشتن نام سوریه کنار لیبی جفا به ملت مقاوم سوریه است
لیبی معمر قذافی داشت که مردم رو می کشت تا بمونه اما سوریه نه

دوم اینکه اگر فرد یا افرادی دارای نظراتی باشند که می خواهند بصورت مدنی بدون حمله مسلحانه اعلام کنند این حکومت هست که باید مدبرانه مدیریت کند تا نه تنها سرکوب نشه بلکه این حرکت را بنفع خود تمام بکند

امنیت یک مقوله صرفاً برخوردی و پلیسی و اطلاعاتی نیست بلکه امری است از احساس قاطبه ی یک ملت و فرهنگ سرچشمه می گیرد و از مشارکت جمعی در پیش برد یک هدف

همانند ابتدای انقلاب که منافقین سعی در آشوب و جنگ داخلی داستند که ترد شدند از دامن ملت منسجم و انقلابی (3108305) (alef-8)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۰۰:۳۸:۵۷
اگر شما رهبري رو قبول داريد بهتره بدونيد که ايشون از روز اول مکرر فرمودند که راه حل موضوع انتخابات در کف خيابان نيست.بعد از اتمام حجت ايشون کسانيکه واقعا رهبر رو قبول داشتن مي بايست دست از حضور در خيابان مي کشيدند. اما اينکار رو نکردند و بعد از اون موضوع کهريزک پيش اومد.البته کسي از تخلفات کهريزک حمايت نمي کنه اما بايد بدوني که الفتنه اشد من القتل. يعني کاري که فتنه گران کردند بالاتر از قتل بوده. (3124203) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۲۳:۲۲:۱۳
ببخشید تو فاجعه کهریزک تعداد کم بود !!! سر بدم خدمتون ! (3108411) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۲۳:۴۴:۰۱
اصولا جان ادم ها برای امثال شما اهمیتی ندارد ! هر کس یک نفر را بکشد جامعه ای را کشته این سخن پیامبر (ص) (3108460) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۰۶:۱۴:۱۴
انصافا فتنه ای بالاترازفتنه سبزآمریکایی نبودومهدی هاشمی یک ازطراحان ساختارشکن بودچراقوه قضاییه بایک مجرم امنیتی مماشاه می کندوحکم سبک می دهد تاآنقدررودارشودکه کارنوال وداع برای فریب ملت به راه اندازد (3108713) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۱۰:۴۵:۳۱
اینا مجوزه شکنجه و کشتار تو کهریزک میشه؟ (3108942) (alef-13)
 
کاظم
۱۳۹۴-۰۵-۲۱ ۰۰:۲۶:۰۶
به نظر من صلاح نیست که جلسات دادگاه از صدا و سیما پخش شود. چون جو ساکت جامعه را ملتهب می کند. و این همان چیزی است که می خواهند. (3109953) (alef-8)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۲۰:۵۴:۰۱
پس هدف وسیله رو توجیه میکند؟؟؟؟ آدم هایی که تفکرشان مانند شماست واقعا برای نسل بشر خطرناکند! هر بی اخلاقی را برای حفظ منافع انی شون توجیه می کنند! (3109675) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۲۳:۱۷:۱۵
واقعا استدلال قویی داشتی رفیق معلوم شد جون انسان ها برای شما خیلی ارزشمنده. در قرآن از قتل یک بی گناه تعببر به قتل همه انسان ها می شود بعد حضرت عالی منتظر قتل عام نیم میلیون نفری برای لفظ فاجعه هستی جدا متاسفم (3109849) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۱ ۰۱:۴۵:۵۹
متاسفانه این خاندان از مادر تا پسر حاضرند تمام نظام و کشور اینده ملت را پایین بکشند اما خود کمی از سطح ادعاهای خود پایینتر نیایند
وقتی مهدی میگوید دادگاه علنی باشد یعنی ابرو نظام را با فاش کردن اسراری که بخاطر روابط خانوادگی سوئ استفاده از مسئولیتهای انها بدان دست یافته را بدون کمترین دلسوزی برای نظام فاش کند وگرنه دیگر چه گفته که میتواند دفاعی برای چنین گناه های اشکار باشد (3110037) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۳ ۱۱:۲۶:۴۵
نفس وقتی یک تروریست را تو اسمان دستگیر می کنند چطور بعد از 4 سال نمی توانند قاتل چند نفر در کهریزک را مشخص کنند ؟ مگر گهریزک زیر نظر نظام قضایی نیست ؟ چطور باید متهم در ان کشته شود ؟ (3114680) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۲۰:۵۴:۰۹
آقای مرتضوی بیست و اندی سال در ق. ق. مشغول به فعالیت بوده و پرونده های زیادی زیر دستش بوده، و هیچ اتهامی بهشون وارد نبود و دائم ازشون تقدیر و تجلیل میشد، اما همینکه تصمیم میگیرن در دولت دکتر احمدی نژاد کار بکنن، سیل اتهامات بهشون وارد شد. ایشون رو متهم کردن که چرا به همراه چند قاضی دیگر، ۳ نفر از متهمین به فتنه رو دستور دادید به کهریزک بفرستند؟ خوب باید به هتل رامسر میفرستادنشون؟ بدرفتاریهای کهریزک که زیر نظر سازمان زندانها اداره میشه، ربطش به این ۳ تا قاضی چیه؟! (3108128) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۲۳:۴۷:۰۹
یعنی باور کنیم در دوران قضاوت. این آقا. ( مرتضوی) تخلفاتی نبوده؟ (3108469) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۰۰:۱۸:۰۴
با نظر شما مخالفم و با نظر اقاى ميثم موافق هستم (3108523) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۰۸:۵۵:۱۸
ایشون به دلیل همین تخلفات از قوه قضائیه اخراج شد (3108805) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۱۰:۴۳:۱۱
این مطلب را واقعاً راست گفتی قاضی متهمی را زندانی می کند استاندارد یا عدم استاندارد زندان ربطی به قاضی ندارد
همین آقای مهدی هاشمی که به زندان رفته آیا قضات صادر کننده رای باید محل زندانی بودن وی را تأیید نمایند (3108935) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۱۳:۲۴:۴۹
قوه قضاییه را به این متهم نبندید قاضی بوده خلاف کرده باید مجازات بشه ربطی هم به دولت احمدی نژاد نداره (3109191) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۱۶:۲۹:۲۱
شما بلاشک نون خور آقای مرتضوی بودی . ایشون نون خورهای زیادی در جاهای مختلف داشت . انشاالله روزی هم ایشون و هم نون خورهاش محاکمه و رو سیاه تر از آنچه الان هستند می شوند . اگر هم به این دنیا نشد ، ما به آخرت ایمان داریم و این سنت لاینغیر الهی است . (3109403) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۱ ۰۷:۳۰:۳۱
با این استدلال شما پس همه کسانی که به نحوی از مهدی هاشمی و پدر گرامیشان دفاع می کنند نون خور انها بوده اند! بنازم به این منطق امروز اصلاح طلبان! هر کس از توافق انتقاد می کند کاسب تحریم است! هر کس بگوید دوران احمی نژاد به آن سیاهی که شما می گویید نبوده است نون خور احمدی نژاد است! (3110140) (alef-13)
 
میلاد
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۲۱:۵۵:۱۴
شما نگرران نباش این اتهامات مهدی هاشمی برا ۱۵ سال پیشه تازه اونم با اغماض بررسی کردن.ابن بزرگترین فساد مالی تاریخ بوده فقط ده سال؟؟؟! (3108243) (alef-8)
 
حران
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۲۳:۰۱:۰۴
چرا سران فتنه که خونها ریختند و مملکت را چند ناهی سیاه کردند و آبروی کشور را بردند و همین انروز مقامات آمریکایی از خیانتها و خباثتهای سران فتنه پرده برپاشتند در قصر هستند و نه در حصر!؟! (3108359) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۱ ۱۲:۳۳:۰۱
چون جرئت محاکمو شون رو ندارن! (3110915) (alef-3)
 
روستایی
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۰۰:۳۴:۰۳
بحث های بی معنی ! دزد پسر شاهم باشه دزده پسر هاشمی هم باشه دزده متاسفم برای دوستانی که از دزدی حمایت میکنن واز مظلوم نمایی پدر دزد حرف میزنن بجای اینکه این کار پدر دزد رو محکوم کنند دستگاه قضایی رو محکوم میکنن که طرفداران احمدی نژاد را به زندان انداخته چه بازی سیاسی (3108548) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۰۲:۴۴:۵۶
کهریزک رو خانواده های مقتولین رضایت دادن نابغه. (3108637) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۰۶:۴۳:۱۲
آنچه ما برای پیشرفت اقتصادی و رفاه آینده نیاز داریم مبارزه شدید با فساد است. اگر همه چیز را سیاسی ببینیم هیچ وقت نمی توانیم امیدوار باشیم که فساد ریشه کن شود.
برخورد ما مردم باید طوری باشد که محکومان اقتصادی سرافکنده باشند نه اینکه با غرور به زندان بروند. حال چه رحیمی باشد چه مهدی هاشمی. مبارزه با فساد اصل است و هرکس و از هر جناحی که باشد باید در دید مردم خوار و سرافکنده باشد. (3108733) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۰۶:۵۷:۳۹
اگربنا به عدالت بود باعث وبانی های فتنه 88 ت اعدام میشدند (3108745) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۰۸:۲۷:۴۲
اونم ایشاللا به زودی
احمدی نژاد هم ایشاللا به زودی
اجالتا زندانی شدن مهدی هاشمی جیگر مردم رو ختک کرد و نشون داد نظام قوی تر از اینهاست که خیلی ها فکر میکردن
دستگاه قضا دمت گرم (3108783) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۱۹:۴۹:۲۲
كاش كه قوه قضاييه براى همه عدالت رو با اين قدرت و استحكام اجرا كنه.
نه اين كه يكى رو با بهانه مصلحت يكى رو با بهانه قدرت معاف كنه و اون وقت بياد و يكى رو براى نمايش قدرت به مخالفان محكوم كنه.در مجرم بدون اين آقازاده كوچك ترين شكى نيست ولى چرا در هزار و يك مورد ديگه قوه قضاييه همين واكنش و اقتدار رو نشون نمى ده؟؟ (3109611) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۲۱:۳۷:۴۷
مردمی که من میشناسم افرادی نیستن که با زندان رفتن یا آزار دیدن کسی دلشون یا جیگرشون خنک شه!! مراقب باشیم موقع حرف زدنمون به خودمون و همه هموطنامون توهین نکنیم. (3109706) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۱۲:۵۴:۴۸
چي ميگي؟؟؟ چند سال طول كشيد تا مهدي هاشمي ببرن دادگاهي كنن حكم صادر كن تا بره زندان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ همين قدر هم براي مواردي كه شما گفتي طول خواهد كشيد اينجا ايران نه امريكا و اروپا (3109155) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۱۳:۲۹:۰۶
شما که راست میگی فیلم دادگاه پخش کنین؟؟؟؟؟؟؟؟ (3109198) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۱ ۰۰:۱۳:۴۲
چرا رئیس دولت دهم با آنهمه خرابکاری در نظام مجاکمه نشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (3109940) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۴-۰۵-۲۱ ۰۲:۴۵:۴۹
اين 1621 نفر كه مثبت دادند حقيقتا وجود دارند يا مجازا توليد شدند؟ ها (3110065) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۵-۲۱ ۲۰:۵۴:۵۶
این حربه دیگه جواب نمیده که تا دستگاه قضایی قاطعیت نشون میده بسیج میشید و اون رو متهم به سیاسی کاری میکنید .این همون دستگاه قضایی است که رحیمی را محاکمه و راهی زندان کرد بقایی رو گرفت و ... بس کنید این سیاست بازی رو. (3112211) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۴ ۰۸:۵۵:۵۳
آقا میثم آسیاب به نوبت (3115794) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۷:۳۱:۱۱
یادش بخیر احمدی نژاد تو جریان مناظره سال 88 پرده از این ماجرا برداشت ولی همه بهش گفتن تهمت می زنی چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (3107717) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۸:۲۶:۵۷
از کسی بگو که معاون اولش دزد از کار در نیامده باشد و خودش هم با ایل و تبار به نیوزورک نرفته و در هتل 5 ستاره جا خوش نکرده باشد . 700 میلیارد دلار را به آب داد . مگر هاشمی روی هم 2 میلیون دلار بیشتر خورده آنهم به فرض؟؟ (3107870) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۹:۴۳:۳۴
بالاخره کسی که زور میزد تحریم ها زیاد بشه تا فشار به نظام زیاد بشه به زندان افتاد (3107996) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۹:۴۳:۵۹
باز هم یه بام و دو هوای همیشگی مدعیان اصلاح طلبی (3107998) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۰۶:۱۷:۰۴
اصلاحات بانفاق پیوندخورده است (3108717) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۱۷:۴۱:۴۳
درود بر قوه قضاییه

مرگ بر منافق (3109464) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۲۱:۵۹:۳۵
پس اکثریت ملت منافق شدن به قول شما ! خجالت بکش عمو (3109741) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۲۰:۴۶:۵۹
دکتر احمدی نژاد در مناظره انتخاباتی ۸۸:

آقای موسوی من دوست دارم شما را ، این چه نحوه هزینه کردن است از کجا می اید. یک مورد رشت الکتریک بدون هیچ مزایده ای دادند به دوستان جناب اقای کرباسچی ، همسر اقای کرباسچی و همسر اقای قبه ، کارخانه را از بیخ تراشیدن زمینش را بفروشند و دهها مورد اینطور ، 400 هکتار زمین در هرمزگان گرفتند مردم برای دو هکتار و چهار تا جوان بتوانند بروند سرکار لنگند.



بی قانونی اینهاست جناب اقای موسوی استات اویل بی قانونی است که طرف می اید اینجا محاکمه می شود و محکوم می شود از زندان فراری داده می شود و می رود خارج و تهش پسر اقای هاشمی است .



بی قانونی در پسران بعضی از همین اقایانی است که امروز از شما حمایت می کنند .پسر اقای ناطق چطوری میلیاردر شد خود ، اقای ناطق چطوری دارد زندگی می کند اینها حامیان شما هستند بی قانونی انهاست جناب اقای موسوی ما قانون را نمی پذیریم یک مورد هم نمی توانید بیاورید.



من اینجا پرونده ای دارم برای یک خانم شما می شناسید در تبلیغات انتخاباتی کنار شما می نشیند،برخلاف همه قوانین کشور همزمان که کارمند بوده دو تا رشته فوق لیسانس خوانده در دانشگاه ازاد دکترا گرفته بدون کنکور و بعد در رشته غیر مرتبط دانشیار شده استادیار شده بدون اینکه شرایطش را داشته باشد رییس دانشگاه شده اینها بی قانونی است .



من با اینها مخالفم من می گویم با رانت بازی و باند بازی و ا ین جور چیزهایی که یک عده ببرند بقیه محروم باشند من با اینها مخالفم جناب اقای موسوی نه با قانون، بنده تابع قانونم ودولت ما قانون مدارترین است ، من وارد آمار نشدم برای اینکه درهمین دوره ای که می گوید اقتصاد ضربه خورده بهترین وضعیت اقتصاد نسبت به قبل است نسبت به دوره شما که عالی است نسبت به قبلی ها هم ، اینجا گزارش هست دقیق ، اماری است که منتشر شده اما من سواال می کنم گزینش ها را امام در زمان چه کسی منحل کرد در زمان ما یا زمان شما . (3108109) (alef-13)
 
رزمنده بی پول
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۰۶:۵۷:۲۹
تمام بد اخلاقیها از همان منازره شروع شد اقای اخمدی نژاد همه را لکد کرد تا خود بالا رود نه به فرمانده جنک احترام کرد به همه برچسبی میزد حرمت شکنی در شبکه ملی شد کار را بجایی کشاند اسرار نظامی و هسته ای کشور را زیر سؤال برد مردم ارام بودن این حرفهای اساس یا بی اساس دل خیلی را خالی کرد و به دشمنان قسم خور ده انقلاب جای سؤاستفاده داد هر حرفی و هر سخنی را در همه جا نمیگویند
اقای نویسنده نه جناح حق میگویند نه شما بنظرم همه جناح چپ و راست نه دلسوز کشورید نه دلسوز مقام معظم انقلابید خدا حافظ انقلاب و اقا باشد اشآالله (3108744) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۰۹:۰۵:۵۸
معنی مخالفت با رانت و باندبازی رو هم فهمیدیم. رحیمی و زنجانی و مشایی و ... (3108817) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۱۱:۲۸:۳۷
بی قانونی یعنی صادق م.
بی قانونی یعنی سعید م.
بی قانونی یعنی اسفندیار.
بی قانونی یعنی بقا....
بی قانونی یعنی قبیله ای به نیویورک مهاجرت کردن.
بی قانونی یعنی گم شدن انصاف؛ انسانیت؛ پول و ثروت ملی و شرف. (3109008) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۲۱:۴۵:۲۱
اختلاس میلیاردی در دولت چه کسی اتفاق افتاد؟ آقایی که حرف فردی را می زنی که تمام تبلیغاتش خلاف شرع و قانون و عرف بود. لطفا بس کنید. البته بنده هم منتقد برخی آقایان قبلی هستم ولی بی قانونی نمی کنم و تا اثبات جرم و قبل از محکومیت در دادگاه، محکوم نمی کنم و تهمت و افترا نمی زنم. فرق واضح و مبرهن است (3109717) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۱ ۰۷:۳۴:۲۵
واقعاً اگر براي دولت احمدي‌نژاد بخواي بنويسي ، فكر كنم يه چند صفحه‌اي بايد بنويسي

ولي خيلي جالبه كه هيچ كس نتونست از دولت خاتمي چيزي بكشه بيرون .... خيلي معني داره .... ولي ايشون هيچوقت ادعاي پاكي و درستي نكرد (3110146) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۰۸:۳۰:۳۲
با کنار هم قرار دادن کلماتی که پایه و اساس نداره دعوا راه ننداز. اگه سختت نمیاد آمار به آب دادن پولهای این دولت و معاون اولش و وزیر نفتش و کزسنت و ... رو هم بخون و اینجا بنویس و محاکمه شون کن... (3108786) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۱۴:۴۰:۴۵
جدی گفتی اینارو؟! (3109279) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۱۸:۰۳:۴۰
بهنظرم الف بهترين نمونه ازادي بيان ىر ايران است (3109485) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۵-۲۱ ۰۸:۵۲:۱۱
دکتر خودش انصاف پاک هست دکتر خودش گفته هرکی تو دولت من خلافی داشته حتی از نزدیک تران من باشد محاکمه سنگین کنید خواهشششششششش می کنم درج کن (3110279) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۴ ۰۹:۰۹:۳۶
2 میلیون دلار را اگر با دلار 7 تومان آن زمان مقایسه، بله خیلی بیشتر از این ها خورده (3115823) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۹:۳۷:۲۷
بله! احمدی نژاد حق نداره بیاد تو تلویزیون اسم ببره! مرد بود میبرد دادگاه تو اون 8 سال ریاست جمهوریش! یکبار شد یک مفسد اقتصادی رو دولتش ببره دادگاه؟ فقط هی میگفت اسامی مفسدین تو جیبمه، تو جیبمه! تهش هم یک معاونش رفت زندان، یکی هم بازداشتگاه،یکی هم بخاطر کهریزک 200 هزارتومن جریمه شد، خودش هم که اصلا برای قوه ی قضاییه اعتباری قایل نیست بره تو دادگاهش شرکت کنه! (3107986) (alef-13)
 
آزاده
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۱۴:۲۲:۴۸
دوست من اون اسامی که میگفت منظورش دفترچه تلفنش بود بنده خدا. (3109259) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۱ ۱۱:۳۰:۵۶
17 میلیارد خودش چی ؟ (3110689) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۹:۰۲:۰۷
من نه داداگاهی شدن و نه زندانی شدن آقای رحیمی رو قبول دارم نه آقای مه آفرید و نه آقای هاشمی

هر موقع دستگا قضا در مقابل دید مردم آنها را محاکمه کرد و همه رسانه ها با آزادی بیان راحت تونستن بنویستند آن موقع میتوان به عدالت دستگاه قضا اطمینان کرد

همچنین برادر دستگاه قضا را چرا محاکمه نمیکنند؟ البته اگه اونم قراره پشت درهای بسته باشه همون بهتر که نشه

(3107932) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۲۰:۰۰:۳۱
نا خواسته به نفع هاشمی کار کردند (3108033) (alef-13)
 
مرتضی
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۲۰:۵۱:۵۱
فراموش نمی کنم که در سال 88 و 89 و 90 صدایی گوش را کر می کرد که مهدی هاشمی ((((فتننننننه)))) و نه مفسد اقتصادی!!!!!!!!
علت محاکمه و درخواست بازگشت ایشان تا جایی که یادم می آید این بود. (3108120) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۲۳:۱۴:۳۶
با زیرکی هاشمی و درخواست پخش دادگاهش توپ به زمین قوه قضاییه افتاد (3108393) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۰۰:۴۲:۳۳
توی ژاپن هم دادرسی غیر علنیه؟! (3108564) (alef-13)
 
آقا
۱۳۹۴-۰۵-۲۱ ۰۹:۲۲:۴۳
همین یک دونه هست ؟
دیگه آقازاده یا یقه سفید دیگه ای نداریم !!!!!! (3110338) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۶:۱۱:۱۵
آرای قضایی باتاخیر محاکمه مهدی هاشمی باعث تداعی این موضوع شده که این مشکل سیاسی بوده است وگرنه فسادمالی ایشان درقبل84رخ داده یعنی قوه قضاییه با تاخیری 14ساله برای ایشان ده سال محکومیت صادرکرده است!! (3107475) (alef-8)
 
یک آدم
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۷:۰۹:۴۱
کلاً همه اینا به کنار
واقعاً مسئله اینجاست که متاسفانه هر جا قدرت سیاسی نهفته باشد فساد هم هست! ولی من دلم برای این مملکت می سوزه که یک نظام شهید پرور و اسلامی، اختلاس گران کلانش از بین آقا زاده ها و مسئولین هست. می دونید، میخوام بگم این نشون میده سرمایه و ثروت هیچ وقت و در هیچ دولتی بین مردم توزیع نشده و دست خواص بوده. چیزی که در دولت ها با کمی و شدت و ضعف بین مردم تقسیم شده فقر و فشار بوده. مردمی که بخاطر کشور فشارهای تحریم را به دوش کشیدند در حالی که حالشو خواص بردند مردمی که رفتند جنگ و در دفاع مقدس و دوران جنگ با کوپن و قناعت زندگی کردند در حالی که خواص لذتش رو در پشت صحنه بردند و مردمی که همیشه مشوق مسئولین اجرایی هستند اما دریغ و صد دریغ. و این قصه ادامه دارد. و دردناک تر اینکه دستگاه های قضایی هم عاری از سیاسی کاری نیستند این یک ضعف است.
والسلام
مخلص همه عزیزان (3107653) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۲۱:۱۴:۰۴
اقای مرعشی خوب گفته اند جرم احمدی نژاد سه چیز است
1- ایشان نان دو گروه چپ و راست را اجر کردند
2- خارج از دایره مدیران وزیر انتخاب کردند
3- به مردم پول نقد دادند و در انها توقع ایجاد کردند که می شود این همه پول را به مردم داد و نخورد (3109685) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۱ ۰۰:۲۷:۰۲
لطفا مغلطه نفرمایید. (3109955) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۷:۱۴:۳۱
اگر یادتون باشه از سال 88 به مدت چند سال تو ایران نبود و بعد از بازگشت روند دادگاه آغاز شد. لطفا شبهه پراکنی نکنید زیرا پرونده رحیمی هم مال سال ها قبل بود (3107668) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۷:۲۸:۱۱
این محاکمه در چهارچوب فساد اقتصادی نبوده است بلکه برای چیدن پر و بال عده ای طراحی شده است وگرنه به قول شما از سال 84 قوه قضاییه کجا بوده؟ (3107710) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۶:۱۴:۰۹
امید است که همه (تاکید می کنم همه) مفسدان اقتصادی و سیاسی در دادگاه دنیوی و اخروی محاکمه و محکوم شوند. (3107485) (alef-8)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۶:۱۷:۵۵
جالبه رحیمی ام حکمش رو غیر قانونی میدونست.... (3107494) (alef-8)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۸:۲۱:۵۰
رحیمی با مهدی هاشمب قابل قیاس نیست او معاون اول رییس جمهور بود (3107852) (alef-13)
 
سید مهدی
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۹:۵۶:۳۸
میزان فساد اقتصادیشون هم قابل قیاس نیست. واسه مهدی هاشمی خیلی بیشتر از رحیمیه. (3108022) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۲۳:۰۱:۳۵
آره تو راست میگی !!!
۲ میلیون دلار از ۲ میلیارد دلار بیشتره ؟!!! (3108363) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۱۰:۲۹:۱۹
یه سوال معاون اول به رئیس جمهور نزدیک تره یا پسر به پدر ؟!!! (3108920) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۶:۱۷:۵۷
لطفا درباره ادعاهایی که در رابطه با نقش مهدی هاشمی در حوادث 88 بود هم بنویسید که بالاخره صحیح بود یا نه. (3107495) (alef-8)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۷:۱۰:۲۷
قکر می کنید پس جرایم امنیتی تو حکمش چی بوده؟ (3107658) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۷:۱۱:۰۶
خدا دست همه غارتگران بیت المال را کوتاه و بیش از پیش رسوایشان کند، ممنون از قوه قضائیه (3107660) (alef-13)
 
شهروند
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۶:۲۳:۴۲
اینکه مهدی هاشمی فساد اقتصادی دارد هیچ شک و شبهه ای وجود ندارد (3107520) (alef-8)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۱۷:۱۰:۰۳
شما که میگی اثبات کن اون دنیا هم ازش دفاع کن (3109440) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۱ ۰۸:۱۶:۴۰
خانواده هاشمی قبل از انقلاب از الان ثروتشان بیشر بود.اونا احتیاج به دزدی ندارند. (3110207) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۲ ۲۰:۴۶:۱۹
بله کل دارایی ایشان یه هکتار زمین در بهارانه بوده کل خاندانش/ ثروت الانش کجا (3114092) (alef-1)
 
حمیدرضا
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۶:۲۸:۵۸
احسنت، بسیار عالی و به جا بود (3107544) (alef-8)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۶:۳۶:۵۸
اینکه پرونده مهدی هاشمی ابعاد دیگری دارد که شایسته رسیدگی قوه قضائیه است، یعنی قوه قضاییه ت و این ابعاد را ندیده است. یا قوه قضاییه مصلحت سنجانه و در چارچوب سیاسی، فعلاً ضروریتی برای طرح این موضوعات ندیده است.
این نکات در صورت صحت، نشان از ناکارآمدی و عدم استقلال قوه قضاییه است. (3107562) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۶:۴۱:۳۷
دادگاهش راصدا و سیما پخش کند. در طول پخش، آگهی تبلیغاتی هم به وفور بگذارد. هم پول و پله فراوان گیر صدا و سیما میاد، هم مخاطب پیدا میکنه.
و مهمتر از هم اینکه ملت متوجه میشن که این آقا قهرمان است یا خائن! و قوه قضاییه هم رو سفید می شود.! (3107578) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۱۴:۲۴:۴۲
به شرطی که سر و ته شو نزنند و بوق روی صحبت های مطرح شده نگذارند و این محال است محال. (3109262) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۱۴:۴۴:۵۳
مگه بیکاره زرت و زرت دادگاه پخش کنه؟هرکی کم میاره میگه دادگاه مارو تلویزیون پخش کنه!تو امریکا تصویر دادگاه میاد بیرون؟یا فقط یه نقاشی از جلسه دادگاه؟ (3109288) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۶:۴۸:۵۰
چرا دادگاه علنی نبود ؟ تا این حرف ها از توش درنیاد (3107598) (alef-13)
 
محقق
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۶:۵۱:۳۰
اینکه هرکسی مرتکب فساد یا جرم شود بایستی محاکمه شود همه موافقند .ولی اینکه این محاکمه در زمان خود اتفاق نمی افتد و مشمول مرور زمان میشود . و هرزمانیکه مثلا قوه قضائیه تشخیص میدهد به جریان می افتد جای سوال و ابهام دارد ! وایجاست که افکار عمومی اقناع نمیشود. (3107603) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۶:۵۲:۴۶
با همه مفسدان باید برخورد قاطع کرد،‌ چه اصلاح طلب، چه اصولگرا و چه معتدل، همه در برابر قانوان شرع در کشور اسلامی برابر هستند. (3107607) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۶:۵۶:۰۳
خاوری رفت وبرنگشت پولهاراهم خوردصدرحمت به آقای مهدی هاشمی مردومردونه اومدورفت زندان چراچاپ نمی کنی الف این یکی که دیگه دروغ نیست (3107615) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۹:۵۷:۴۶
ازدزد در هیچ حالتی تعریف نفرمایید (3108024) (alef-13)
 
عليارى
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۲۳:۱۸:۴۱
برگشتنش چه مردونه چه زنونه وزندان رفتنش چه ثمرى براى مردم داره ،پول واسه ملت كه نمى شه هزينه زندان هم برگُرده ملت مظلوم افتاده بعد هم كه آزادبشود مى رود كانادا (3108405) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۱۰:۵۴:۲۸
اگه اونجا میموند بخاطر پرونده کرنست در اروپا زندانیش میکردن.
زندان ایران رو انتخاب کرده. (3108959) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۲۱:۲۷:۱۶
مهدی هاشمی اگر برنمی گشت باید میرفت ( در آستانه استرداد و بازداشت بود )و در دادگاه کانادا بخاطر شکایت یک ایرانی محاکمه می شد . فکر میکرده اینجا میتونه با لابی و ... یه حرکتی بکنه که نشد اما این حکم هم نمایشیه مثل برادر رفیقدوست که به ابد محکوم شد بعد از چند سال اومد بیرون تازه اون مدت که زندان بود هم حرف و حدیث توش بود ... همه این ها فقط برای ارام نمودن افکار عمومیه (3109695) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۷:۰۰:۰۵
همه باید در برابر قانون یکسان باشند. نباید قوانین فقط برای مردم ضعیف اجرا شود. (3107629) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۷:۰۱:۰۵
قوه قضاییه برای روشن شدن افکار عمومی فیلم جلسه دادگاه ایشون رو از تلویزیون پخش کنن. این به عدالت نزدیکتره ... (3107634) (alef-13)
 
اكبر
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۷:۰۷:۱۸
دستگاه قضايي در صورتي مي تواند اعتماد مردم را جلب كند كه موارد احمدي نژادو حيف ميل بيت المال كه در دوره ايشان انجام شده را بدون سفارش رسيدگي كند (3107646) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۷:۱۰:۱۱
لطفا كارنامه و سابقه كارى و دانشگاه محل تحصيل اين نويسنده را منتشر كنيد با تشكر (3107656) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۷:۱۰:۱۷
این یادداشت به شدت مغرضانه و دور از انصاف می باشد و علیرغم ان که این حکم قانونی و مورد اجرا می باشد ولی احتمال عدم اشتباه قاضی در صدور حکم (چون معصوم نمی باشد ) صفر است (3107657) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۷:۱۳:۳۰
ایشون فقط خواستار پخش تلویزیونی دادگاهش شده این که درخواست خوبیه چرا دوستان ابراز نگرانی می فرمایند؟ (3107665) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۲۳:۵۷:۰۴
اصلا چه معنی داره یه زندانی درخواستی داشته باشه این آقا فقط باید سرشو بندازه پایین زندانی خودشو تحمل کنه ولاغیر (3108492) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۷:۱۵:۴۹
سلام البته حیف ومیل های دوران احمدی نژاد وتیمش هم بطور شفاف رسیدگی
ومعلوم شد می توان باور کرد که این محاکمات بی خدشه بوده و سیاسی کاری نیست. (3107672) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۷:۱۸:۰۵
پس فردا مرخصی میدن میاد خونشون ، به همین راحتی !!!! (3107677) (alef-13)
 
شهروند درجه 2
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۷:۱۹:۴۰
فقط یک مطلب

نظر قوه قضاییه در باره ادعای اقای احمدی نژاد در روز یکشنبه سیاه چیست ؟

ماجرای یکشنبه سیاه مجلس دارای دو طرف می باشد یکی احمدی نژاد ودیگری برادر رییس قوه قضاییه . بالاخره باید معلوم شود که اگر احمدی نژاد راست گفته باید برادر اقای لاریجانی محاکمه شود و اگر ان فیلم ساختگی وجعلی بوده باید احمدی نژاد محاکمه شود . راه سومی وجود ندارد فلذا تا زمانیکه این مورد و مواردمشابه دیگر روشن نشده باشد شائبه سیاسی کاری در قوه قضاییه وجود دارد (3107683) (alef-13)
 
جعفری
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۱۸:۰۳:۲۶
حادثه یک شنبه سیاه آبرو وحیثیت نظام را لکه دار کرد حضرت آقا در مورد کدام رییس جمهور فرمود که کار خلاف عرف و خلاف قانون وخلاف شرع کرده است حالا که اعتماد و حیثیت سران نظام از رییس قوه مقننه گرفته تا مجریه تا قضاییه تو می خواهی به فهمی که داداش فلانی آخر از قاضی مباشر قتل کهریزک وبابک زنجانی رشوه گرفته یانه ؟
پس از دوسال هنوز هم شیاه بازی های رییس جمهور وطرفدارانش را در مجلس متوجه نشدی و دنبال زن ومرد بودن لیلی هستی؟ شب به خیر عرض می کنم (3109484) (alef-13)
 
هم وطن
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۷:۲۴:۴۹
چرا یکبار هم که یک اقازاده به حکم خود گردن نهاده وبرای اجرای حکم مراجعه نموده بازهم ایراد گیری وجود دارد ظاهرا داستان ملا وخرش همیشه ودرهمه دوران برای بعضی ها واقعیت دارد (3107701) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۷:۲۴:۵۴
چرا دادگاه علنی نبود؟
شما که میفرمایید اتهامات ایشان سیاسی نیست چرا از علنی شدن محاکمه دفاع نمیکنید؟ (3107702) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۷:۳۱:۱۰
چه کارناوال نمایشی ؟؟ این برداشت شماست که می خواهید به افکار عمومی القا کنید و لاغیر .
از منظر خیلی ها این پسری بوده که از خارج برای عدالت و آبروی خانواده خود به ایران بازگشت و خود را به قانون سپرد و سپس با خانواده خود خداحافظی کرد و خود را به زندان معرفی کرد و لذا تنهای تقاضای وی این بود که دارگاهش علنی و بدون سانسور پخش شود تا ملت فهیم ایران پی به واقعیت ببرند اما گویا قوه قضاییه از این موضوع بسیار نگران است !! (3107716) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۲۲:۱۱:۲۶
دلیل بازگشت مهدی هاشمی از انگلستان این بود که شخصی در کانادا از وی شکایت کرده بوده و به همین خاطر حتی پلیس بین الملل هم به دنبال دستگیری او بوده که در نتیجه به دلایلی که واضح است ترجیح داده در ایران دستگیر شود (3108261) (alef-8)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۷:۳۱:۲۶
بله ما خيلي خوشحال مي شديم اگر قوه قضاييه مستقل و قاطع بود،در مقابل همه ي مردم و همه ي اقا زاده ها نه فقط موارد انتخابي (3107719) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۷:۳۷:۵۸
من متولد 63 ام از وقتی یادم میاد هر جا یه چیزی یه کاری خراب میشد میگفتن کار پسر هاشمی ه حالا چرا آقایون جالا یادشون افتاده که تو این مملکت آقازاده ها خیلی کارا میکنن جای سوال داره!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (3107732) (alef-13)
 
حیرون
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۹:۲۳:۴۴
جالبه
همینطور که آمریکا تروریست ها را به خوب و بد تقسیم میکنه
امروز متوجه شدیم مفسد اقتصادی خوب و بد هم داریم!!!!!؟
.
.
بد نیست با توجه به نظرات دوستان آقا مهدی به عنوان اولین!! مفسد اقتصادی که خودش با پای خودش اومده رفته زندان به عنوان قهرمان و اسطوره ملی معرفی بشه!!!؟
.
.
تو این مملکت تا وقتی مفاسد اقتصادی را نگرفتن، فریاد آی دزد آی دزد همه بلنده
وقتی میگیرن و محکومشون میکنن، فریاد وا مظلوما...، سیاسی کاری بود و... (3107967) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۷:۴۰:۰۰
مهدی که الان باید آزاد میشد نباید می رفت زندان
یعنی باید ده سال قبل زندان می شد الان آزاد
هر بلایی سرش آورد همون 88 بود نه مفاسد اقتصادی (3107741) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۷:۴۷:۵۸
آقای شهروندی که شک و شبهه ای در فساد مهدی هاشمی نداری آیا در جلسه دادگاه بودی ؟؟؟؟ خوب شد قاضی نشدی شما .
در ضمن مهدی هاشمی خواسته اش این بوده که دفاعیاتش و جلسات دادگاه پخش بشه . پس بهتره که این دفاعیات پخش بشه تا ببینیم بالاخره سیاسی باهاش برخورد شده یا نه . بدون هیچ پیش داوری !! (3107763) (alef-13)
 
رامبد ک. چ.
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۷:۴۸:۴۴
تا وقتی که چنین دادگاههایی غیر علنی و پشت درهای بسته انجام می شود خود به خود شائبه سیاسی بودن احکام و غیر عادلانه بودن آن بوجود می آید، چه حکم درست باشه و چه غلط. بهتره به جای ادامه روند های غیر شفاف در چنین پرونده هایی و رفع و رجوع کردنش با نوشته هایی نظیر همین مقاله، دغدغه اساسی مون رو روی درست کردن ساختارها بذاریم. (3107765) (alef-13)
 
590
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۷:۵۱:۱۵
حقیقتاً در جایگاهی نیستم که بتوانم قضاوت دقیق و درستی داشته باشم؛ با این همه امیدوارم اگر قوه قضائیه در پی اصلاح امور است همراه موفق و موید باشد. ب
دانید عملی که در جهت رضای خدا باشد؛ هرگز ضایع نخواهد شد. (3107772) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۷:۵۳:۴۰
بعضی ها همچنان حرف میزنند که استغفرالله فکر میکنی از طرف خدا امده اند اقای رفسنجانی قبل از انقلاب مال و جانش را فدای انقلاب کرد ولی کسانی که پدرشان قبل انقلاب پینه دوز جوراب بود الان ثروتمند ترین هستند معلوم است مخالف هاشمی و طاهری و انقلابیون اصیل و اصلی هستند و تا هاشمی زنده است نمیگذارد انها زیاد ادعا کنند هر چند انواع و اقسام توهین ها را میکنند (3107779) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۷:۵۸:۰۶
نویسنده محترم که به هر دلیل حتی به زندان رفتن داوطلبانه مهدی هاشمی را از روی نقشه میداند و قصد او را فریب دادن مردم و مظلوم نشان دادن خود میداند. کاش کمی اخبار را میخواند که محمود احمدی نژاد چند پرونده دارد و تاکنون در همه دادگاه ها غیبت کرده و قوه قضاییه هم ساکت مانده است.
کاش اخبار را میخواند که رحیمی مختلس بزرگ و یار دیرین احمدی نژاد فقط یک هفته در زندان ماند!

آقای نویسنده مردم نیاز به کارناوال ندارند خودشان عدالت قوه قضاییه و جانبداری آن از عده‌ای را می‌بینند و میدانند (3107793) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۸:۰۶:۴۵
از دیروز کار دهها سایت رسمی و صدها حساب در شبکه های اجتماعی و الانم چند تا روزنامه با تیترها و عکسهای انچنانی که معلومه از کجا تامین میشن کارشون شده مظلوم نمایی کسی که در دادگاه و براساس قانون و با رافت اسلامی و با اون جرایم سنگین تنها به 10 سال حبس که کیفیتش هم معلوم نیست محکوم شده در حالی که بی سابقه ترین فشارها ی سیاسی رو همین افراد به قوه قضائیه اوردن تا نتیجه ی دادگاه رو بیشتر به نفع این اقا بکنن
ولی با کمال تعجب دارم میبینم که تبلیغات این دستاورد بزرگ انسان روی افکار بعضی ها واقعا تاثیر خیلی زیاد ی داره و تعدادی بدون دلیل چیزی رو قبول میکنن تنها به دلیل اینکه بیشتر دیده و شنیده میشن در حالی که نظرات مخالف به دلایل متعدد این فرصت رو پیدا نمیکنن
برای مثال مگر از روز اعلام حکم دادگاه و اعلام 10سال حبس برای این اقا چه چیزی رخ داده یا چه مدارکی تازه ای اعلام شده مبنی بر بی گناهی این اقا که تعدادی با این گروه همراه شدن و ادعای سیاسی بودن این مجازات رو فریاد میکشن چیزی که اتفاق افتاده فرار رو به جلو و سعی در استحاله ی واقعیت هست که توسط پول باد اورده و تبلیغات از فیلم گرفته تا روزنامه از سایتهای خبری تا شبکه های اجتماعی که هزینه هاشون معلوم نیست از کجا تامین میشه داره صورت میگیره که اهداف فرای مظلوم نمایی این اقا رو دنبال میکنه
واقعا برداشت افرادی اینه که حوادث 10 روز اخیر بی دلیل و همینطوری کنار هم قرار گرفتن تا به اینجا رسیدن و ادامه نخواهند داشت
برای رسیدن به اهداف بزرگ هزینه لازمه ایا این هدف بزرگ مظلوم نمایی برای این اقاست یا این هم مرحله ای از یک طرح بزرگتر برای داشتن افکار عمومی در زمان انتخابات هست
این کارها نشون میده این جماعت هنوز به تفکرات تعصبی و به دور از منطق افرادی امیددارن و براش پول خرج میکنن حالا انتخاب شماست که بخواهید جز این دسته باشید یا با کمی تامل سره را از ناسره تشخیص بدین در اینجا باید بگم مبنای راستی و درستی حزب یا جناح نیست چون هر دو طرف مثل بقیه ادمها لغزش ها ی بزرگ و کوجک دارن و باید شاخصی برای شناخت داشت که شاخص های تبین شده ی رهبرکبیر انقلاب و مقام معظم رهبری بهترین گزینه هستن
طولانی شد ولی لطفا منتشر کنید (3107812) (alef-13)
 
علی صفری
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۸:۱۴:۲۳
خوب است قوه قضاییه به پرونده هایی مانند نگین غرب با هزاران شاکی و هزاران میلیارد تومان پول توقیف شده و بیش از هزار قطعه ملک که ارزش ان به هزاران میلیارد تومان است که در توقیف قوه قضاییه که 14 سال است شکات دربدر و اواره اندنیز گوشه چشمی نظر کند (3107828) (alef-13)
 
ش
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۸:۱۵:۲۶
كشاندن چند نفر انگشت شمار به زندان قوه قضائيه را از اهمال وسستي در برخورد با مفسدين تبرئه نخواهد كرد . مردم منتظر انقلابي در اين قوه هستند تا پاكسازي وسيع در تمام مناصب حكومتي ودولتي وغير دولتي صورت گيرد و دست تمام كساني كه مثل اين فرد بامكيدن خون مردم شكم خود را گنده كرده اند از بيت المال كوتاه كند . امروز بيشتر دزدان در زير پرچم جناحهاي سياسي مخوي شده اند و انرا راه حل مناسبي براي فرار از مجازات يافته اند . (3107831) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۸:۱۶:۱۷
پس حکم دادگاه در مورد شرکت ایشان و دیگر افراد خانواده هاشمی که در فتنه 88 دخیل بوده و باعث بلوا و اغتشاش و کشته شدن مردم و تخریب اموال عمومی و مساجد شد کی پیگیری می شود؟ چرا دیگر افراد این خاندان آزادانه می گردند و کسی متعرض آنها نمی شود؟ اگر یه فردی غیر این خاندان بود جکم محارب و مفسد فی الارض می زدند و اعدام و تمام اما در مورد این آقازاده ها ؟ عدالت عدالت عدالت کجاست؟ (3107833) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۰۶:۳۳:۲۲
خاتمی مرد خاکستری فتنه هم باید محاکمه شود (3108730) (alef-13)
 
دیوژن
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۸:۲۶:۲۲
پس اقای احمدی نژاد را کی قراره محاکمه بکنه آقای لاریجانی ؟قاضی مرتضوی و مشائی چرا محکوم نمیشوند ؟ نمایندگانی که از مرتضوی پول گرفته بودند چرا محاکمه نمی شوند ؟ چرا استخدامی های سال 89 آموزش و پرورش بازنگری نشد ؟ چرا نیروهایی که احمدی نژاد بدون ضابطه وارد سیستم آموزشی کشور کرد بازنگری نشد ؟ مهدی هاشمی یا هر کس دیگر اگر واقعا مفسد اقتصادی بودند واقعا باید زندان بروند اما نباید در برخورد با دیگر مسئولان مماشات کرد چرا که مهدی هاشمی در سال 88 از کیان خانواده ی خود دفاع می کرد و اگر با دیگران مماشات شود این احتمال در اذهان مردم شکل می گیرد که کار شما سیاسی بوده و با هدف ضربه زدن به وجهه ی آقای هاشمی رفسنجانی بوده است امیدوارم بتوانید قانون را برای همه اجرا نمایید و همه ی مفسدین اقتصادی و اداری را به زنجیر عدالت بسپارید (3107868) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۱ ۰۷:۳۹:۵۶
حتما باید با مفسدین برخورد کرد از پسر مهاجرانی، عاملین کرسنت، رییس دانشگاه امیر کبیر (وزیر دولت اصلاحات) ، آقای سین و عامل رانت 650 میلیون یورویی گرفته تا خاتمی و موسوی و کروبی و شیخ فتنه (3110155) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۲ ۲۰:۴۹:۵۸
برای این که نادان مال ایشان فقط شایعات است که رسانه ها درست میکنند بدون مدرک کسی رو نمی گیرند (3114098) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۸:۲۸:۳۷
این کارهای اقایان محبوبیت جناب هاشمی رو نزد مردم بیشتر میکنه. (3107875) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۱ ۰۷:۴۰:۵۲
یعنی دزدی محبوبیت میاره؟ (3110158) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۵-۲۶ ۰۹:۱۲:۱۵
آره آقا جون درست گفتی،یه روز همین عزیزان هاشمی را مسئول قتلهای زنجیره‌ای میدونستد و امروز شده محبوب دلشون بالاخره معلوم نشد هاشمی مسئول قتلها نبود یا اینها دروغ می گفتن، (3120382) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۸:۳۰:۰۲
این اقازاده با پول دانشگاه ازاد که پدرش رئیس هیات امنا دانشگاه به اصطلاح آزاد است،چند سال به بهانه تاسیس شعبه آکسفورد دانشگاه ازاد به انگلستان رفت و ماهیانه 32000 پوند به حسابش واریز می شد.در انتخابات 88 با پول این دانشگاه(شهریه های دانشجویان) یکی از نوچه های سران فتنه شد..در سال 84 که ایشان رئیس سازمان بهینه سازی سوخت بودند،به گواهی کارکنان آنجا، دو میلیارد تومان از بودجه این سازمان برای تبلیغ پدرش در انتخابات ریاست جمهوری 84 استفاده کرد.پدرش هم که کلا از پسرش حمایت می کرد.ایکاش پدرش از مرحوم ایت اله محمدی گیلانی یاد می گرفت.ان مرحوم دارای 3 پسر بود.یکی از پسرانش قبل از انقلاب در تصادف فوت کرد.دو پسرش هم اوایل انقلاب عضو گروهک منافقین شدند.یکی از انها در درگیری با نیروهای انقلاب کشته شد و پسر دیگرش در یک خانه تیمی دستگیر شد.حکم او هم اعدام بود ولی تعدادی از مسولین قوه قضاییه خواستند حکم زندان ابد دهند تا آخرین پسر مرحوم گیلانی زنده بماند ولی ایشان قبول نکردند و گفتند حکم او با حکم دیگر منافقین یکسان است و اعدام شد. (3107879) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۰۲:۵۷:۳۹
کاش این آیت الله که گفتی پسرانش رو درست تربیت میکرد تا به این روز نیفتن. (3108647) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۰۸:۳۱:۵۱
بدون ارتباط موضوع با آيت اله محمدي گيلاني (ره)، طبق گفته شما معلوم نيست مسوولين قوه قضائيه بايد قانون را اجراء كنند يا از پدر متهم استعلام كنند. (3108788) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۸:۳۰:۲۰
ما در نظام اسلامی اعدام آقازاده را هم دیدیم که پدرش بزرگتر از هاشمی بود. ولی اون زمان مردم و رسانه ها انقلابی بودند و به خاطر اعدام آقازاده، پدرش را آماج حملات سهگین خود قرار نمی دادند. و همه چیز را در جای خودش می دیدند و به یک کلام ، عدالت در تمامی ارکان نظام محسوس بود بر خلاف زمان فعلی. (3107882) (alef-13)
 
حق جو
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۹:۱۳:۵۴
ازآقای احمدی نزاد باید تشکر کرد که باشهامت موجب شروع این محاکمات ودستگیری ها در کشور شد هرجند خودش هزینه بسیاری برداخت وقربانی شد (3107950) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۹:۲۰:۱۶
باشه مهدی هاشمی دزده ما هم قبول داریم.خوب حالا لطفا :
1-قاتل خواهرزاده موسوی کجاست؟
2-ضارب سعید حجاریان کجاست؟
3-دزدان مجسمه های چند تنی تهران کجا هستند؟
پسر اون مقام مهمی که تو مشهد پولا رو پالا کشیده کجاست؟
لطفا زحمت بکشید بقیه عدالت رو هم اجرا کنید ناقص مونده (3107960) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۱ ۰۶:۰۶:۰۵
خب ما هم با تو موافقيم همه دزدان بيت المال بايد باهظشون به شدت برخورد بشه حالا ميخواد باند هاشمي باشه يا باند احمدي نژاد ---اصول گرا باشه يا اصلاح طلب ---هر كي خلاف كرد بگيرن باهاش برخورد كنن همون برخوردي كه اگر من و شما كنيم با ما ميكنن اما زهي خيال باطل فقط بايد مغتظر ظهور امام زمان باشيم تا شاهد دستگيري و اعدام مهدي هاشمي ها و شهرام جزايري ها ناطق نوري ها رحيمي ها بابك زنجاني ها خاوري ها و امثالهم باشيم به اميد ظهور منجي انشاالله (3110110) (alef-13)
 
اکسیر
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۱۹:۲۲:۱۳
قسم جلاله میخورم که طرفدار مهدی هاشمی نیستم.از نویسنده و همفکراش میپرسم1-اگر هاشمی سال88 در جبهه اصولگرایان بود باز هم الان همین سرنوشت را داشت؟2-آیا امثال رحیمی,بقائی ووو..محاکمه میشدن اگر این اواخر تمرد نمیکردن؟3-چه بسیار سرشناسان که علیرغم شواهد بسیار در فساد اقتصادی کماکان آزادانه میچرخند؟
بنده ادعا نمیکنم هاشمی بیگناه یا گناهکارست.حرف برسر یک بام و دو هوا رفتار کردن سبستم قضاست.ملت دست قوه قضا را میبوسد که فاسدان را مجازات کند اما عملکرد دستگاه قضا سیاسی بودن آنرا نشان میدهد.انصاف انصاف (3107964) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۱ ۰۶:۰۷:۱۷
خب خداخيرت بده نظر ما هم با شما يكي است ما هم همينو ميگيم بي خودي افتاديم به جون هم (3110112) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۱ ۰۷:۴۰:۴۵
لطفا شما هم جواب این سوال من را بدهید اگر هاشمی در جبهه اصولگرایان بود همچنان عالیجناب خاکستری باقی می ماند؟ (3110156) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۱ ۰۷:۴۲:۳۲
اتفاقا شما از این ناراحتی و احساس خطر کرده ای که قوه قضاییه بدون نگاه سیاسی شروع به محاکمه مفسدین کرده. (3110160) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۲۰:۰۸:۰۹
امید وارم قوه قضاییه باهمین صلابت وقاطعیت همه خاینان مملکت را به مجازات برساند . جناب آیت اله لاریجانی ،درود بر شرفت که در مبارزه با فاسدان واشرار سفارش وتوصیه قبول نمی کنی .در این صورت است که مردم اعتماد پیدا میکنند وامیدوارمی شوند . درود بر قضات پاک وصادق که اهل خریده شدن وتحدید نیستند (3108048) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۲۰:۲۳:۴۹
دادگاه آن آقازاده‌ای که احمدی نژاد فیلمش را از مجلس پخش کرد چه شد؟ قوه قضائیه آن وقتی بی‌طرف خواهد بود که یا آن فرد به دلیل اقداماتش محکوم شود یا آقای احمدی‌نژاد به دلیل تهمت و افترایی که زده است محاکمه و مجازات شود. (3108075) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۱۶:۱۹:۰۹
جهان درانتظار عدالت عدالت درانتظار مهدی (3109395) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۲۱:۲۶:۵۲
اینکه این اقا هم جز رانت خوارهای این مملکت است شکی نیست ولی این دلیلی بر تبرئه قوه قضایه نیست قوه ای که اگر بخواهد برخورد کند با کسانی است که این اقا شاید خیلی کوچکتر است از گسانی که چند سال در حبس هستند بدون محاکمه تا مسولین از رییس شان بگیر تا ابدارچی شون (3108199) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۲۱:۳۲:۴۸
ییه سوال ؟مهدی به جرم اختلاس،ارتجاع و مسائل امنیتی همش ده سال رفت زندان ، اما مه افرین امیر خسروی فقط به جرم اختلاس الان تو بهشت زهرا خوابیده،حکم عادلانه چیه؟ (3108208) (alef-8)
 
زهرا
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۲۱:۳۶:۳۰
اگر اقاى هاشمى كمى صبر مى كردند كه مامور با حكم جلب مى امد وايشان را دستگير مى كرد ا نويسنده مطلب فوق بيشتر خوشحال ميشد چون ميتوانست بيشتر عليه خانواده هاشمى بنويسد ناراحتى ايشان از اين موضوع هست كه زياد نمى توانند سخن پراكنى بفرمايند. (3108214) (alef-8)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۲۲:۲۱:۵۲
قو ه قضاییه باید زودتر از این بازی ها و با اقتدار این مفسد گردن کلفت رو راهی زندان میکرد تا این بازی مضحک و مسخره مجال بروز پیدا نکند. تعلل تا به کی...

دور چون با مفسدان افتد تسلسل بایدش (3108282) (alef-8)
 
ایران
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۲۲:۴۹:۴۶
خدا رو شکر
که حالا اسم مفسدین از جیب در آمده و در جامعه می چرخد از حالا به بعد هر کسی بخواد تخلف و دزدی کنه حزب رقیب برای موجه جلوه دادن خودش حتما تخلفشو پیگیری می کند
این ضرب المثل در اینجا عینت داره: تقاری بشکند ماستی بریزد جهان گردد به کام کاسه لیسان
ما مستضعفین جامعه برای زندگی چیزی جز لیسیدن کاسه نصیبمان نمی شود و خدا رو شکر این کاسه هم یکی پس از دیگری به هر دلیل در حال شکستن
هورا خدا رو شکر (3108323) (alef-13)
 
امین
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۲۳:۵۸:۰۹
خود آقای هاشمی هم باید محاکمه شود. ایشان وقتی رئیس جمهور بود اولا کارخانه های زیادی را بدون حساب و کتاب وبا همه ی امکانات به اطرافیانش بخشید وحتی وام کم بهره هم بهشون داد ، همان آن ها هستند که الآن دارند از ایشان دفاع می کنند ثانیا دانشگاه آزاد را با امکانات دولتی تاسیس کرد که می بایست مال ملت باشد اما سندش را به اسم خودش زده والآن میلیاردها تومان از این دالنشگاه سود می برد. (3108494) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۱ ۱۱:۵۱:۰۶
تعداد مثبتها نشانگر جایگاهت هست ؟ (3110772) (alef-3)
 
فرهاد
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۰۰:۰۸:۰۸
گفته میشود یکی از اتهامات وی مسایل جاسوسی و امنیتی است که اگر در دادگاه ثابت شود حکمش اعدام است. (3108509) (alef-13)
 
جواد
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۰۱:۰۳:۲۷
بسمه تعالی باسلام اگر اقای رفسنجانی وخانواده اش از مرحوم حاج اسماعیل رضایی که سه شهید و سه جانباز در راه انقلاب داده اند وهیچ ادعایی هم نداشته اند درس انقلابی بودن میگرفتن اینقدر طلب کار از این انقلاب نبودنند وبخود اجازه نمی دادند از بیت المال سو استفاده کنند وبا قوه قضایی چنین رفتاری نمایند ومظلوم نمایی کرده ودهنکجی بمردم ایران نمایند برای مثال زمانی که فرزندان ایران مثل برگ گل در جبهه های جنگ شهید میشدند فرزندان اقای رفسنجانی در انگلستان تحصیل میکردند (3108583) (alef-13)
 
هدایت
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۰۱:۲۴:۳۶
شما خود رابه جای خانواده مهدی هاشمی بگذارید آن ها را به دید سیاسی نگاه نکنید طبیعی است از این واقعه ناراحت باشند مادر یک قاتل هم هنگام اجرای حکم گریه و زاری میکند حال طبیعی است اگر مثلا مادر مهدی هاشمی بگوید پدرسوخته بازی است او از ناراحتی چنین حرفی میزند طبیعی است در ثانی این ها مهم نیست دادگاه اصلی در محضر اوست امید که آنجا شرمنده نباشیم (3108598) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۰۲:۰۷:۱۷
باید دستگاه قضایی را ستود که در میانه این همه فشار پنهان و آشکار، ضرب آهنگ عدالت را بار دیگر نواخت و نشان داد که بدون ملاحظه کانون‌های قدرت و جوسازی‌های رسانه ای داخل و خارج، سیر خود را در تحقق عدالت می‌پیماید....

هزار ها نفر هستند که نه کمتر حتی بیشتر برده و خورده اند، چرا فقط او؟
کسانیکه هزار ها میلیارد وام بدون پشتوانه گرفته اند و باگردن کلفتی پس نمیدهند یا سهم عمده ای از 800 میلیارد برده اند چرا نه؟میگویند بابک زنجانی حرف نمی زند هفته پیش دست یک دزد بدبخت را قطع کردید یک انگشت بابک را قطع کنید تا مثل بلبل حرف بزند. (3108619) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۰۲:۳۲:۳۵
هاشمی جز سرمایه های ایران است. ما ملت سر مایه سوز و نخبه کشی هستیم و قدر داسته های خود را هیچگاه به درستی ندانسته ایم. هاشمی سمبل اعتدال است و از بسیاری پاکتر و سالمتر است (3108631) (alef-13)
 
kiano
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۰۸:۱۴:۰۲
خدایا هر اقا زاده و یا غیر اقا زاده ای را که به اموال این کشور رحم ننموده و فشاری را که مردم متحمل میشوند نمیبیند بدون توجه به گرایش اجتماعی سیاسی نزد مردم رسوا بنما (3108780) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۱۰:۴۱:۴۱
چرا احمدی نژاد رو محاکمه نمی کنید؟ (3108931) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۵-۲۱ ۰۸:۴۴:۵۲
خود دکتر احمدی نژاد هیچ تخلفی نداشته که محاکمه بشه انصافا خودش آدم پاکی بود (3110265) (alef-13)
 
رضا حسینی
۱۳۹۴-۰۵-۲۱ ۱۰:۱۶:۳۶
آقا مهدی ، متخلف ترین آدم تاریخ کشور احمدی نژاد است عزیزم در جریان باش.
اگر بخواهیم او را محاکمه کنیم هیچ مجازاتی متناسب با جرائم او پیدا نمی کنیم. برای همین است که قوه قضائیه تا حالا دست به کار نشده است ولی به زودی این اتفاق خواهد افتاد و او به سزای اعمالش خواهد رسید. لطفا کمی صبور باشید. (3110450) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۱ ۱۱:۲۹:۵۰
اره فقط 16 میلیارد فقط با رانت به دانشگاه خودش کمک کرده تفلک ! (3110685) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۱۱:۱۶:۴۷
دادگاه موسوی و کروبی کی برگزار میشه؟ (3108987) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۱۱:۲۶:۲۳
اقای املی لاریجانی دوست دارند مردم چشم و گوش بسته احکام دادگاهها را قبول کنند و این یعنی خود محوری .
ضرب المثلی هست که می گوید ان را که حساب پاک است از محاکمه چه باک است.
چراباید محاکمات ارتشا و اختلاس وسیاسی و... به بهانه امنیتی بودن غیر علنی برگزار شود.
قوه قضاییه برای نشان دادن درستی احکامش محاکمات را برای ملت که در همه سخنراتی ها اقا و سرور خوانده می شود پخش کند (3109003) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۱۱:۳۱:۵۷
مگه دزد دستش دستبند نمیزنند اییییییییییییییییییییییییییییییییییی خدااااااااااااااااااا کو عدالت یه سرباز فراری دستش دستبند میزنند پاهاش دستبند میزنند این اقا که این همه جرم داشته ما دستبندی تو دستش نمیبینیم الفففففففففف اگه انصاف داری منتشر کن (3109013) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۱۲:۲۱:۰۳
جمع كنيد اين بازيها را، به مرحوم ستار بهشتي حتي فرصت خداحافظي با مادرش داده نشد بعد براي اين آقازاده كارنوال راه مي اندازند (3109105) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۱۲:۳۲:۱۶
به قول احمدی نژاد، قوه قضاییه که سازمان خانوادگی نیست. (3109130) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۱۳:۲۲:۱۴
پس بقیه چی؟ (3109185) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۱۳:۳۸:۳۰
يكي نوشته خاوري نرفته زندان و فرار كرده ولي ببينيد مهدي هاشمي مردانه رفته زندان .
بياد به اطلاعشان برسد كه آقاي خاوري آينده اي در سياست بازي هاي كشور براي خود نمي ديدولي مهدي هاشمي و خانواده اش براي خودشان در آينده اين كشور سهمي قائلند وبراي همين ترجيح مي دهد الان به اصطلاح قهرمانانه به زندان برود و بعد از اش استفاده انتخاباتي بكنند فهميدي دلبندم ؟
اما جناب (( يك آدم ))هم حرفهاي درستي گفته ها ولي كسي كه در اين دوره زمانه به حرف حساب من و ايشون توجهي نداره متاسفانه ،همه فقط به منافع حزبي و تمايلات عشقي خود توجه دارند مثل موضوع عشق به آبي ته و قرمز ته كه هيچ منطقي در ش ديده نمي شه (3109205) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۱ ۱۰:۲۳:۵۰
حالا شما لطف کنید احمدنژاد و صدها مدیر و غیر مدیر متخلف وابسته به او را به قول خودتان قهرمانانه بفرستید به زندان و دار مجازات و غیره . ما همان را هم قبول داریم. برای ایشان فیلم هم بسازید. اگر دوست داشتید برایشان یک روز عزای عمومی هم اعلام بکنید. اما بالا غیرتا اگر حقیقتا با فساد مخالف هستید ،بگذارید محاکمه و مجازات بشوند. (3110469) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۱۵:۳۲:۱۷
درودبرقوه قضاییه (3109333) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۱۵:۳۳:۰۹
منتظرمحاکمه کرسنتی های نوردیده هستیم. (3109334) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۱۵:۳۹:۴۷
خوش بحال این بابا وکیله که این جور پرونده هایی را وکالتش را برعهده می گیره.راستی حق وکالتش چنده؟!! (3109348) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۱ ۰۰:۳۷:۱۲
خیلی ها را رایگان انجام میده طباطبایی (3109967) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۱۶:۳۹:۳۸
اقای توکلی چرامردم این احکام را زیاد قبول ندارندواقعا دلیلش چیست البته مخالفان این افراد قطعاخوشحالند (3109416) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۱۸:۰۶:۲۵
لاریجانی مچکریم. (3109487) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۱۸:۵۲:۵۸
ميگوييد در اقدامي ظاهرا داوطلبانه!!!! از خارچ كشور كه داوطلبانه آمد يا اين راهم قبول نداريد؟؟؟ (3109538) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۲۲:۰۱:۱۸
او کاملا مردانه از خارج کشور به زندان رفت ، می توانست بر نگردد (3109743) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۲۱:۰۳:۰۰
برای مثل من که 20 سال در کانادا زندگی کرده و رفتار افراد را در اینجا می بینم اینطور رفتارها در ایران واقعا مایه تاسف است. دادگاه ها علنی نیست، قاضی را یکباره عوض می کنند و خیلی اما و اگرهای دیگر.

واقعا معلوم نیست طرف مجرم بوده یا نه، حکمش واقعی بوده یا سیاسی و ....

تنها راه جلب اعتماد مردم علنی بودن دادگاه ها و آزاد بودن رسانه ها است نه اینکه اگر بخواهند نام یکنفر را بنویسند فقط مثلا ذکر شود ل.ن.

من که هر روز به حال ایران تاسف می خورم. (3109680) (alef-13)
 
ارش
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۲۱:۵۸:۴۸
سایت الف اگر یک دره انصاف داشته باشه این نظر رو منتشر می کنه اما بعید می دونم:
ما با زندانی شدن مهدی هاشمی و رحیمی مشکلی نداریم اما یک سوال اساسی داریم و آن اینکه 1- مگر از 20 سال پیش خانواده ی هاشمی در نزد افکار عمومی به حق یا ناحق متهم به فساد مالی نبودند چرا هیچ مسئولی برای مردم رفع ابهام نمی کرد ؟ چرا فردی از این خانواده محاکمه نشد؟ چرا به افکار عمومی هیچ اهمیتی داده نشد؟ چرا ایشان وقتی محاکمه شدند که بعضی افرادبا پدر ایشان مشکل سیاسی پیدا کردند؟ 2- مگر آقای رحیمی از همان ابتدای معاون اولی از طرف رسانه ها و برخی نمایندگان متهم نشد؟ چرا همان زمان به اتهامات او رسیدگی نشد تا جلوی بسیاری از مفاسد افراد دیگر گرفته شود؟ واقعا چرا؟ 3- مگر ................. چرا؟؟؟؟؟؟
متاسفانه کسی به این پرسش های فراوان پاسخ نمی دهد!!! (3109740) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۱ ۰۰:۵۱:۱۲
دوباره به سایت الف امیدوار شدم (3109983) (alef-8)
 
مسعود
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۲۲:۵۹:۱۹
زندان رفتن آقای رحیمی هم مربوط به مدیریت وی در دولت سر دار سازندگی بود وبه نظر آقای رحیمی مهره هاشمی در دولت احمدنژاد بود ظلمی که خود هاشمی اخیرا به نظام کرد ونظام را به تقلب متهم کرد باید توسط مدعی العموم وقوه قضاییه احضار ومحاکمه می شد باید پرونده های دیگر فساد خانواده سردار سازندگی یا جناب خاطره برسی وحق مردم ونظام را گرفت خانم عفت مرعشی همسر خاطره رای پسرش را پدر سوخته گی می خواند واقعا اگر یک فرد عادی جامعه اینطور اظهار نظر کند با او چگونه بر خورد میشود مگر خون خانواده هاشمی رنگین تر از خون مردم هست (3109815) (alef-13)
 
هـادی
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۲۳:۰۹:۳۲
مهم ترین دلیلی که سال 88 من به احمدی نژاد رأی دادم ادعاش در رابطه با مبارزه با مفاسد اقتصادی بود و بیان بی پرده بعضی موارد هر چند متأسفانه بعد از پایان ماجرا دوباره اسامی رو گذاشت تو جیبش و نزدیکترین افراد به رئیس دولت خودشون درگیر فساد شدن به همین خاطره که واقعاً دیگه ناامید شدم که اوضاع اقتصاد کشور درست بشه و حداکثر امیدم اینه که وضع خیلی بدتر نشه چون تا فساد و تبعیض باشه نمیشه انتظار پیشرفت داشت. (3109832) (alef-13)
 
ایرانی...
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۲۳:۱۲:۱۸
خودکرده را تدبیرنیست.برای آقای هاشمی پدر متاسفم (3109839) (alef-13)
 
احسان
۱۳۹۴-۰۵-۲۱ ۰۱:۵۸:۳۹
هر چند انتظار مجازات به مراتب بیشتری داشتم اما با تمام وجودم از قوه قضاییه تشکر می کنم.تنها ترسم اینه که اعمال نفوذ بشه و زودتر از زندان بیاد بیرون (3110047) (alef-8)
 
امید
۱۳۹۴-۰۵-۲۱ ۰۴:۵۴:۴۱
خاتمی کی محاکمه میشه؟
این رفتارمهدی هاشمی نشانه قانون مدارنبودن است. (3110100) (alef-13)
 
ولی
۱۳۹۴-۰۵-۲۱ ۰۶:۵۹:۰۱
حالا اگر هم یه روز دیر میرفت همین سایت تیتر میزد که آقازاده ها از رانت استفاده می کنند و زندان نمیرن یا دیر میرن. یعنی در هر صورت چه دیر بره چه زود بره از نظر این سایت محکومه. (3110126) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۱ ۰۷:۵۱:۲۶
ای کاش سایر آقایان و آقازاده های سیاسیون و روحانیون هم بدون مصلحت اندیشی محاکمه و به جزای خود برسند و بدانید که مردم همه آنها را می شناسند و نگاه می کنند تا ببینند که عمل شما با موازین حق و عدالت چگونه است (3110171) (alef-13)
 
سعيدروشن
۱۳۹۴-۰۵-۲۱ ۰۸:۰۱:۲۴
بدرقه مهدي هاشمي توسط اعضاي خانواده او بنظر نويسنده كارناوال سياسي است !؟ بنظرم اين ديگه نهايت بي صداقتي است !؟ ضمن اينكه بنظر مي رسد در برخورد با مفاسد اقتصادي اهمال و گزينشي اقدام مي شود با تيتر انتخاب شده اصلا موافق نيستم اگر قرار برراه اندازي كارناوال بود اين آقازاده و خانواده آنها بسيار بيشتر از حد تصور نويسنده براي مشايعت او آدم جمع مي كردند .... (3110186) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۱ ۰۸:۴۵:۲۷
اول اینکه این حکم را نشانه شجاعت قوه قضایی و برخورد با قدرت مندان می دانید قبول ندارم چون امروز روزگار قدرت آقای هاشمی نیست روزی که بود گذشت نمی شود این را گفت که شما این را نمی دانید چون در زمانی که هر کس می خواهد با خیال راحت حرف بزند و مصونیت داشته باشد اول به هاشمی و خاندانش می تازد چگونه چنین کسی را می توان قدرت مند دانست سایت الف و نویسنده محترم لطفا با مردم صادق باشید دوم آیا هم اکنون با قدرت مندان برخورد می شود یا نه با کسانی که روزگاری قدرت مند بودند برخورد می شود و هیاهو را می اندازید که قانون برای همه است و قدرت مندان مصون نیستند؟ !! (3110269) (alef-13)
 
علی کریمی
۱۳۹۴-۰۵-۲۱ ۰۸:۵۲:۲۴
جناب آقای مصطفی شریعت

بنا به دلایل زیر شما در نوشتار خود سفسطه کرده اید

1- ادعای فریب خوردن افکار عمومی توهین آشکار به بلوغ سیاسی بالای ملت ایران است.

1- مهدی هاشمی ادعا می کند رای دادگاه عادلانه نیست و در خواست کرده که جلسات دادگاه وی بدون کم و کاست منتشر بشود ولی دستگاه قضایی آنرا قبول نمی کند.

2-در انتخابات سال 88 وقتی کاندیدای مورد حمایت اصولگرایان و شورای نگهبان در پر بیننده ترین برنامه رسانه ملی اتهامات سنگینی علیه آقای هاشمی رفسنجانی و فرزندانش مطرح کرد و ایشان از رسانه ملی درخواست فرصت کردند که به اتهامات وارد شده به خود و خانواده اش پاسخ دهد ولی رسانه ملی بر خلاف قانون و عدالت این اجازه را نداد.

3-وقتی همه راه ها را بر روی کسی می بندند تا نتواند از خود دفاع کند او حق دارد و باید از هر تاکتیکی برای اثبات بی گناهی خود استفاده کند .

4- امیدوارم نظرات مخاطبان نوشتار خود را خوانده اید. (3110280) (alef-13)
 
سید حامد
۱۳۹۴-۰۵-۲۱ ۱۰:۰۴:۰۹
این نوع حرکت ها به نفع این خانواده که نیست هیچ بلکه بیشتر باعث ابروریزی انها می شوددلیل نمی شود اگر کسی اختلاس یا خلافی کرد مجوزی برای خلاف این اقا بشماراید. (3110423) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۱ ۱۳:۵۳:۰۰
تنها و تنها خانواده هاشمی بودند که در انقلاب برای خود هیج خط قرمزی نکشیدند و علیرغم همه جوساریها قانون را زیر پا نگذاشتند.درود بر خاندان هاشمی. (3111169) (alef-2)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۵-۲۱ ۲۱:۰۰:۴۷
این حربه دیگه جواب نمیده که تا دستگاه قضایی قاطعیت نشون میده بسیج میشید و اون رو متهم به سیاسی کاری میکنید .این همون دستگاه قضایی است که رحیمی را محاکمه و راهی زندان کرد بقایی رو گرفت و ... بس کنید این سیاست بازی رو. (3112221) (alef-2)
 
طلبه کاشانی
۱۳۹۴-۰۵-۲۲ ۰۰:۳۹:۴۸
با این هجمه ها به ناحق و سیاست بازی ها از بزرگی هاشمی ذره ای کاسته نمی شود. (3112602) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۴ ۱۱:۴۹:۴۸
در جواب دوستاني كه مي گويند حرمت شكني از مناظره احمدي نزاد شروع شد اكر يك كار احمدي نژاد درست باشد بقول شما همين حرمت شكني اش بود اخر مگر مفسد ورانت خور حرمت دارد اكر احمدي نزاد هم بعد از مدتي دچار خطا شد حرمت ندارد اين چه رويه اي است كه مي گوييد بايد حرمت كساني را كه دانسته ويا ندانسته به بيتالمال تجاوز كردهاند بايد حفظ كرد اگر دانسته باشد بايدمجازات محكوم شود واگر ندانسته واتفاقي باشد بايستي به محض اطلاع از مردم عذر خواهي واستعفاء وخود را در اختيار قانون قرار دهد والان هم اگر مي بينيد مسولين رده بالا محاكمه مي شوند باني ان احمدي نزاد است اگر امام در سال جهل دو وبعد از وبخصوص در سال پنجاه وهفت حرمت سلطنت را نمي شكست همنوز هم درگير قدرتي بنام شاه بوديم جون ديكران مي گفتند فقط شاه بد است ولي امام حرمت سلطنت وسلطنت خواه را از بين برد الان هم بايد حرمت رانت خوار ومفسد را در هر رده اي كه باشد بايد ان چنان لگد مال گرد كه اصلا در ذهن كسي خطور نكند كه مي تواند بدور از محاكمه وبازخواست به حقوق ديگران تجاوز كند (3116245) (alef-1)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.