نظر منتشر شده
۱۰۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 268737
واکنش آیت الله مکارم به سخنان روحانی
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۲
آیت‌الله مکارم شیرازی گفتند: اخیراً یکى از مسئولین خطاب به نیروى انتظامى سخنى گفته که مناسب نبود، گفته بودند وظیفه نیروى انتظامى اجراى قانون است نه اجراى اسلام؛ این سخنان روحیه نیروی انتظامی را تضعیف می‌کند

به گزارش «نسیم»، این مرجع تقلید امروز در ابتداى درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به سخنان یکى از مسئولین، خطاب به نیروى انتظامى گفتند: اخیراً یکى از مسئولین محترم خطاب به نیروى انتظامى سخنى گفتند که به هیچ وجه مناسب نبود، آن مسئولی گفته بود که وظیفه نیروى انتظامى اجراى قانون است نه اجراى اسلام. این سخن از سه جهت اثر منفى داشت:

نخست این‌که معلوم مى‌شود قوانین ما چیزى غیر از قوانین اسلامى است در حالى که همه آنها بر گرفته از اسلام است و همه افراد اعم از پلیس و غیر پلیس موظف به اجراى قوانین اسلام هستند، حتى وظیفه امر به معروف و نهى از منکر بنا به تصریح قرآن مجید و اجماع مسلمین وظیفه همگان است.

دیگر این‌که این‌گونه سخنان روحیه نیروى انتظامى را تضعیف مى‌کند و زحماتى را که براى تهذیب اخلاق و مبارزه با منکرات متحمل شده‌اند نادیده گرفته می‌شود و آنها را در اجراى قوانین اسلامى سست مى‌سازد.

و از همه مهم‌تر چراغ سبزى است که به افراد آلوده به انواع مفاسد اخلاقى و مجالس کثیف و مانند آن داده مى‌شود که از این به بعد آزاد هستید و پلیس کارى به شما ندارد، افراد فاسد بدون این سخنان هم طوفان مى‌کنند واى اگر چراغ سبزى هم به آنها نشان داده شود.

ایشان افزودند: امیدواریم نصیحت دوستانه ما را بپذیرند و بعد از این چنین سخنانى را تکرار ننمایند. مخصوصاً به سخنان رهبر انقلاب که اخیراً خطاب به نیروى انتظامى فرمودند گوش فرا دهند، همانطور که ایشان تأکید کردند که حفظ آرامش‌هاى روحى و اخلاقى جامعه مهم‌تر از آرامش جسمانى آنهاست.
 
علیرضا
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۱:۵۷:۰۱
به نظرم رییس جمهور حرف درستی زده ولی باید این را در عمل نشون بده نه مثل یک معلم اخلاق فقط اونرو مطرح کنه .......نیروی انتظامی زیر شاخه وزارت کشوره و جناب روحانی باید سخنان حکیمانشون رو به صورت دستور ابلاغ کنند (2851075) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۲:۳۹:۴۸
شما اشتباه میکنی فرمانده نیروی انتظامی رو رهبر تعیین میکنه و یک نیروی نظامی فقط از سلسله مراتب خودش تبعیت میکنه (2851260) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۷:۳۴:۰۳
پس رییس جمهو چیکاره است...پس رای مردم چیه (2852284) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۸:۱۰:۴۵
منظور آقای رییس جمهور این است که پلیس حق اجتهاد و استخراج حکم از منابع اسلامی ندارد. فقط همان چیزهایی که از اسلام در بدنه قانون جمهوری اسلامی مدون شده است را باید و حق اجرا کند نه بیشتر. حرف بسیار مهم و درستی هم است که باید در عمل پیگیری شود. (2852398) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۸:۱۵:۳۲
رهبری تابع قانون است، شما هم باشید. (2852417) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۹:۴۰:۱۹
فرمانده نیروی انتظامی را را رهبر تغیین میکند ولی ظاهرا به وزارت کشور تفویض اختیار می دهد (2852599) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۹:۴۲:۴۴
اینکه حضرت آیت اله فرمودند«در حالى که همه آنها بر گرفته از اسلام است» آیا سودهای دریافتی بانکها و موسسات هم جزو این قوانین اسلامی هستند؟ (2852601) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۳:۳۳:۵۶
یه سوال؟هر چه که خوبه باید بشه قانون؟یا هرچه که قانونه خوبه؟ (2851493) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۳:۳۹:۲۸
نیروی انتظامی زیر شاخه وزارت کشور نیست نیروهای نظامی و انتظامی زیر نظر رهبری انجام وظیفه می کنند ققط گاهی رهبری برخی از اختیارات خود در مورد نیروی انتظامی را به بعضی از وزرای کشور تفویض می کنند (2851527) (alef-11)
 
پلیس
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۳:۴۰:۳۶
آقای علیرضا
نیروی انتظامی فقط در امور سازمانی و اداری زیرمجموعه وزارت کشور است نه در امور تصمیم گیری و سیاست گذاری.بنابراین تمام دستورات نیروی انتظامی از وزارت کشور ابلاغ نمی شود. (2851531) (alef-11)
 
حجت
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۳:۵۲:۵۳
دین از سیاست جدا نیست (2851588) (alef-11)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۳:۵۵:۳۵
نظر شما برا خودتون محترمه ریاست جمهوری هم به اعتبار علما ورهبری مردم بهشون رای میدن (2851601) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۸:۱۰:۱۱
من به اعتبار خود رئیس جمهور به ایشان رای دادم نه به اعتبار دیگران (2852396) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۸:۱۸:۰۰
من به خاطر "اصلاحات"، "خاتمی" و "هاشمی" به آقای "روحانی" رای دادم. (2852423) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۴:۲۲:۰۲
چي ميگي تو ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ همه موظف به محافظت از احكام اسلام هستند ؛ دستور العمل لازم نيست . (2851719) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۲۲:۱۵:۵۴
مشکل اینه که من ازاسلام یک برداشت دارم وشما نیز . پس درست اجرای قانون است که نتیجه برداشت قانونگذار است و دقیقا منضور رئیس جمهور همین مطلب است و کاملا درست و به جا ست (2852881) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۴:۳۸:۵۵
شما یک رساله بنویس حتما مقلد خواهی داشت (2851777) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۴:۴۰:۴۹
شما هر وقت مرجع تقلید بودی نظر بده!!! (2851781) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۸:۳۲:۳۸
آدمه و صاحب نظر.
برات متاسفم. (2852457) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۴:۴۵:۳۳
با سلام
دوست عزیز نیروی انتظامی زیر مجموعه ی وزارت کشور می باشد ولی رئیس آن را رهبر تعیین می کند .
با تشکر (2851801) (alef-11)
 
عبدالرحمن
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۵:۰۶:۵۸
فرموده ايد "نیروی انتظامی زیر شاخه وزارت کشوره و جناب روحانی باید سخنان حکیمانشون رو به صورت دستور ابلاغ کنند "

البته به لحاظ چارت سازماني و اينكه مسئوليت امنيت با وزارت كشور است نوعي همكاري و همپوشاني در نيروي انتظامي و وزارت كشور وجود دارد .اما ميدانيد كه عزل ونصب فرماندهان اين نيرو مانند ديگر قوا به عهده رهبري است ورييس جمهور نميتواند دستوري را به نيروي انتظامي ابلاغ كند (2851884) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۲:۰۱:۲۳
آخه وقتي يك پليس بخواد بر اساس مسائل اسلامي ولي برخلاف قانون كاري انجام بده ازش حمايت نمي شه. بهتر اينه كه كاري انجام نده. (2851093) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۲۲:۲۰:۰۰
همه موظف به اجرای قانون هستند ولاغیر چون نمیشود با نظرات شخصی از اسلام انرا اجرا کرد چون در این صورت سنگ روی سنگ بند نمیشود (2852891) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۲:۰۵:۲۸
مبارزه با محافل ذکرشده وظیفه نیروی انتظامی است بنابر این طبق قانون است و قانون نیز اسلامیست. احتمالا منظور روحانی این بوده که هرکس و هر نیرویی براساس فهم خود از اسلام انگونه کار نکند . مگه قوانین ما غیر اسلامیست که به روحانی ایراد گرفته میشه ... (2851119) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۲۰:۳۲:۲۳
مگه هست!
لا اکراه فی الدین کجا، یا روسری یا تو سری کجا!
شما فقط همین اصل را با تمام قوانین مقایسه کن میفهمی، ...... (2852696) (alef-3)
 
حسن
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۲:۱۰:۰۷
چراناراحتیداگرقوانین اسلامی است پس بااجرای قانون اسلام اجرامیشود (2851141) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۲:۱۵:۵۰
سخن روحانی بسیار درست و بجا بوده است در غیر اینصورت اگر هر کس بخواهد با تعبیر و تفسیر خود از اسلام تیغ بکشد چیزی از کشور باقی نخواهد ماند و هرج و مرج همه جامعه را فرا خواهد گرفت. (2851168) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۲:۱۶:۳۵
حرف روحانی کاملا درست پلیس به جای برخورد با مردم با مجرمان و دزدان بر خورد کند (2851174) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۲:۲۳:۴۶
کاملا رییس جمهور درست گفته ..آ
ملاک ما قانون است/// (2851207) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۲:۲۴:۱۱
پلیس برای مر دم است اگر (2851210) (alef-11)
 
مجید
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۲:۳۴:۳۶
سخن جناب اقای رئیس جمهور کاملا درست و بجا بوده باید به صورت رسمی ابلاغ شود. (2851239) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۲:۳۹:۰۴
حرف رئیس جمهور کاملا درست بوده قانون ما اسلامی است و طبق قانون باید برخورد بشود. (2851255) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۲:۴۵:۴۸
آقای روحانی صحبت درسیت کرده اند. مثلا خانمها باید حجاب را رعایت کنند این در اسلام است اما اگر خانمی بی حجاب در خیابان باشد آیا مامور نیروی انتظامی می تواند وی را بازداشت کند؟ در قانون آمده ماموران باید با هر کسی که خلاف قانون عمل کرد برخورد نمایند. پس جمله ایشان درست است. (2851284) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۹:۵۱:۱۸
حجاب قانون نیست؟ (2852613) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۲۲:۲۴:۵۵
اگر حجاب و امثالهم قانون است باید اجراشود ولی تازمانیکه قانون نشده کسی حق برخورد ندارد وباید قانون مربوط به موضوع توسط قوه مقننه وضع و جهت اجرا ابلاغ شود (2852899) (alef-3)
 
مرتضی
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۲:۴۶:۰۹
نیرو انتظامی چطور زیر مجموعه وزارت کشور هست که فرماندهش توسط رهبری اتنخاب میشه؟
برادر کلیه نیروهای مسلح تحت نظر رهبری هست. (2851286) (alef-11)
 
ش
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۲:۴۶:۱۴
مگر قانون ما اسلامی نیست ؟؟؟؟؟؟
اگر قانون رعایت شود به اسلام عمل شده (2851287) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۲:۴۸:۲۸
حرف اقای روحانی کاملا صحیح است. نیروی انتظامی مجری قانون است. اگر قانون اسلامی و شرعی نیست مجلس اصلاح کند. مراجع محترم هم در انتقاد از مسئولین طراز اول کشور احتیاط لازم را منظور نمایند. انشاالله. (2851294) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۲:۵۴:۱۴
شاید منظور رییس جمهور اینست که نیروی انتظامی نباید به بهانه پیاده کردن دین به مردم وحقوق شهروندی اهانت کند.وظیفه قانونی آنها مشخص است.نیرویی که قدرت واسلحه دراختیار داردنمیتواند نقش هدایتگر داشته باشد.آنها با منش اسلامی برخورد کنند همین اثرمثبت روی مردم میگذارد. (2851322) (alef-11)
 
امير
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۲:۵۵:۱۹
اصلا مجمع تشخيص مصلحت نظام فلسفه وجوديش همين حرف آقاي رييس جمهور است . (2851325) (alef-11)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۳:۰۱:۴۹
مگر قوانین ما اسلامی نیست، اگه هست که حرف ایشان کاملا درست است.
منظور ایشان برداشت های مختلف مامورین از اسلام است، در حالی که قانون فقط یک برداشت دارد. مثال بارز آن تفسیر حزب الله گرگان از اجرای احکام اسلام است، این گروه قانون را کنار می گذارند و فقط تفسیر به رای خودشان را جهت برگزاری مجالس ارائه و اجرا می کنند. (2851357) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۳:۰۳:۴۷
تمامي قوانين ما برا ساس دستورات اسلام است كه توسط متخصصين آن استخراج شده است.حال عمل به قانوني بهتر است كه بر گرفته از دستورات اسلام است و يا انجام اعمال خلاف قانون با توجيهات سطحي ا ز اسلام؟ (2851367) (alef-11)
 
ل
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۳:۰۷:۳۳
وطیفه اسلامی کردن مردم بر عهده حوزه های علمیه و روحانیون است و بعصی نهادهای تعریف شده کار پلیس مبارزه با جرم و پیشگیری از جرم با توجه به دستورالعمل است (2851384) (alef-11)
 
سهراب
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۳:۰۹:۱۰
اقای رییس جمهور منظورشان اینه که پلیس از حد خودش تجاوز نکند وقانون که برگرفته از قوانین اسلامی هستش اجرا کند ودر بعضی از مسائل که در تخصص شان نیست دخالت نکنند اگر قرار باشد که هرکی پاشد وبخواهد اسلام را انطور که خودش میخواهداجرا کند دیگر کشورنیاز به مرجعیت نداشت واینهه هزینه که برای پرورش روحانیدرکشور میشه هم بی فایده هستش پس بهتره هرکسی به کار خودش برسه پلیس قانون را اجرا کند واقایون روحانی هم اسلام را به مردم بشناسند (2851391) (alef-11)
 
ولی اله خوش نظر
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۳:۱۲:۲۸
چرا حرفی بزنیم که تفاسیر مختلف برای افراد مختلف و سبب جنجال رسانه ای و گروهی شود و برای مملکت اسلامی هزینه زا شود خداوند سایه حضرت اقا و مراجع عزیز را مستدام فرماید (2851403) (alef-11)
 
هادي
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۳:۲۳:۰۵
اگر مبنا اجراي قانون باشه ديگه از رفتاراي سليقه اي پيشگيري ميشه (2851438) (alef-11)
 
حبیب
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۳:۲۵:۴۴
حرف آقای روحانی کاملا درسته. چون مامور نیروی انتظامی که اسلام شناس نیست که به دنبال انجام احکام اسلام آن هم به سلیقه خود و تفسیر شخصی اش از اسلام باشه ، که با این کار تیشه به ریشه اسلام میزنه.
بهتره همون قانون رو اجرا کنه، حالا اگر قانون به گفته آقایون مر اسلامه که چه بهتر. هم قانون رو اجرا کرده و هم وظیفه دینیش رو (2851452) (alef-11)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۳:۳۲:۱۷
چون قوانین کشور اسلامی است پس اجرای آنها واجب است وبا اجرای قانون اسلام نیز اجرامیشود (2851486) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۳:۳۵:۵۱
بايد هركسي به قانون عمل كنه،وظايف يك پليس مشخصه و بايد تو همين زمينه فعاليت كنه
خدا را شكر ستاد امر به معروف تشكيل شده و وظايف اون هم مشخص هست... (2851506) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۳:۳۶:۲۲
منهم با رییس جمهور محترم موافقم . البته مراجع عظام هم برای ما محترمند (2851509) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۳:۴۰:۰۹
سلام اتفاقا" بنده تمامی صحبتهای ریاست جمهوری را گوش دادم متاسفانه برداشتها از تمام جمله صورت نگرفته و فقط قسمتی از یک جمله را برداشت و تحلیل می کنند . (2851529) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۳:۴۲:۳۰
سخن رئيس جمهور درست است و نفي با اسلام ندارد مگر بپذيريم كه در كشور قوانين غير منطبق بر اسلام تصويب مي شود كه خود قانون نيز اين وظيفه را بر عهده شوراي نگهبان گذاشته است اگر بگوييم علاوه بر اجراي قانون اجراي اسلام نيز بر عهده آنهاست تجربه در كشور ما نشان داده غيراز هرج ومرج نتيجه اي نخواهيم داشت زيرا تفاسير در زمينه اجراي اسلام حداقل در مذاهب متلف بسيار متفاوت است . (2851544) (alef-11)
 
آرش
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۳:۴۹:۱۸
چرا آقایون ناراحت شدند ؟

مگه قانون ما نشات گرفته از اسلام نیست . (2851573) (alef-11)
 
یا زهرا
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۳:۵۵:۱۳
فکر کنم شما از قایلین کشف حجاب باشید برادر محترم .قوانین ما بر گرفته از اسلام است و بین آنها تضادی وجود ندارد آقای روحانی باید کمی سنجیده تر سخن بگویند.مردم ما غیرت دارند و ناموسشان را اجازه نمی دهند که با وضع نامناسب مثل بعضی ها در خیابان ببینند (2851598) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۷:۲۲:۰۶
هزار تا منفی (2852256) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۲۱:۰۱:۲۵
به کدوم قسمت حرفش منفی میدی برادر یا خواهر من؟ به اینکه مردم ما غیرت دارند؟ یا به اینکه مردم اجازه نمیدن ناموسشون رو با وضع نا مناسب در خیابان ببینند؟ به کدومش؟ بگو تا بدونیم (2852755) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۴:۰۲:۰۴
با سلام

شما هرچه اسلام میگوید در قانون پیاده کن ونیروی انتظامی هم اجرا کند

نه هر وقت دلتان خواست قوانین را بایکوت کنید به اسم اسلام ... (2851631) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۴:۰۵:۴۸
به هر حال نظر رییس جمهور این است که اسلام در قوانین دیده شده و قوانین جدید نیز بر اساس اسلام است و لازم نیست سلایق شخصی پلیس با توجیه اسلام وارد عرصه اجرای قانون شود.به عبارتی مجری کارش اجرای قانون است ولی مجلس و دولت کارشان تصویب قوانین اسلامی برای اجرا است پس بیراه هم نگفته است. (2851643) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۴:۰۷:۳۸
حرف درستی زدند آقای روحانی (2851647) (alef-11)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۴:۱۴:۰۳
حرفش خیلی درست بوده . نیروی انتظامی وقتی دزدی رو گرفت مگه میتونه دستش رو قطع کنه. فقط خدا کنه که در عمل هم واقعیت داشته باشه . و شما هم برای اثبات حرفتون از رهبر ی هزینه نکنید . (2851677) (alef-11)
 
سینا
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۴:۱۴:۱۱
با سلام از نظر روحی واعتقادی هم یعنی نیروی انتظامی برای پول خدمت میکنه که قانون را اجرا کند (2851678) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۴:۲۲:۰۷
ایا اسلام گفته مردم به زور مسلمان شوند؟؟؟؟؟ (2851720) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۴:۲۴:۵۱
به نظر من هم جناب روحانی حرف متین و سنجیده ای زدند حضرت ایت الله اگر قانون ما بر گرفته از اسلام است پس جناب رییس جمهور نیروی انتظامی را به احترام و انجام قانون امر کرده اند چون تفسیر اسلام و دستور العمل قانون نمودن ان در حد تشخیص یک فرد نظامی نیست و فرد نظامی با اجرای قانون در واقع اجرای دستور دین نموده اند با این تفاوت که از کار غیرتخصصی و خودمحور و تفسیر های غلط اجتنباب نموده اند حضرت ایت الله مستحضرید که نیروی انتظامی دارای تعداد زیادی نیرو میباشد با سلایق متفاوت که اگر هر کسی بخواهد با سلیقه خود اسلام پیاده کند چه بسا که ماهیت اسلام به خطر افتد (2851731) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۷:۲۵:۴۷
اظهار نظر آزاد است اما ای کاش مراجع محترم بعد از رایزنی با مسئولان اظهار نظر کنند قطعا برای جایگاه مرجعیت بهتر است. (2852265) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۴:۴۹:۰۳
این سخنان روحیه نیروهای اداری را تضعیف می کند. (2851817) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۴:۵۰:۱۸
یعنی ایشون قوانین بانکی رو اسلامی میدونن؟!
جریمه دیرکرد و سود بانکی اسلامیه؟! (2851822) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۶:۲۹:۵۶
چه ربطی داره (2852124) (alef-11)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۴:۵۲:۴۳
همه افراد از همه قشر ها... بايد تابع قانون باشند وپليس نيز بايد فقط قانون را اجرا كند

چون هركس اسلام را به راي خود تفسير وتعبير ميكند كه نتيجه آن هم اين همه فرقه در اسلام است
ضمن اينكه قانون ما چكيده اسلام ميباشد (2851837) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۵:۰۳:۱۳
حضرت آیت الله مگر شما خودتان نمی فرمائید که قوانین جمهوری اسلامی برگرفته از قوانین اسلام است پس چرا به سخنان رئیس جمهور خرده میگیرید ؟؟؟!!! (2851871) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۵:۰۶:۱۰
همه قوانین نیروی انتظامی بر گرفته از اسلامه .... قوانین کشورهای دیگه چی؟ (2851881) (alef-11)
 
hosein
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۵:۱۳:۰۲
دولت روحانی =دولت کارامد=اعتدال
مخالف در همه جا و در همه حال هست
سعی می کنیم از انتقاد شما مخالفان هم استفاده نماییم
متشکریم که راهنمایی کردید (2851899) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۵:۱۳:۱۸
جناب آیت الله
آیا ممکن نیست که افراد مختلف درک متفاوتی از اسلام داشته باشند؟ اگر ممکن هست چگونه می توان قوانین اسلامی را قبل از اینکه به صورت قانون کشوری درآمده باشد اجرا کرد؟

الان همه مسلمانان ادعا می کنند که قوانین اسلامی را اجرا می کنند
داعش، عربستان، مالزی، اندونزی، ترکیه، ایران و .....

... (2851900) (alef-11)
 
پرویز
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۷:۳۳:۲۶
خوبی عزیزم .
ما امام داریم . قرار نیست هر کسی خودش تفسیر کنه حکومت ما حکومت ولایت فقیه . قوانین هم از دکترین های قران استفاده شده
مشکل تفکیک بین اسلام و قانون از طرف حاج حسنه . که از مبنا غلطه . مثال هایی هم که زد مثل گیر دادن پلیس به ریس بانک برا تعطیل کردن بانک برای نماز هم شاید تو مریخ اتفاق افتاده وگر نه داعش هم این کارا رو نمیکنه .
افتاد حالا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟//// (2852281) (alef-13)
 
بهنام
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۵:۱۶:۴۱
اتفاقا منظور آقای روحانی این بوده که قوانین ما بر گرفته از اسلامه و در کشور که همه قوانینش اساامی هستش نیاز به اعمال سلیقه شخصی نیست که در اینصورت سنگ روی سنگ بند نمیشه
اگر هم قانونی غیر اسلامی هست وظیفه رهبر شورای نگهبان مجلس هست که قوانین رو اصلاح کنند
اگه نه مثل کشورهای همسایه هر روز یکی پا میشه و با قرائت شخصی و سلیقه‌ای یه عده رو دور خودش جمع میکنه و ادعای اسلام ناب و جاری ساختن حدود الهی خواهد داشت (2851911) (alef-11)
 
حسام
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۵:۱۸:۴۸
مرجع محترم و معظم:

مسئولی که مد نظر حضرتعالی میباشد جناب آقای دکتر حسن روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران هستند. ایشون در خرداد 92 حائز اکثریت آراء ماخوزه شده و مورد حمایت همون اکثریت هم هستند. اگر نگرانی معظم له نسبت به اجرای دستورات و قوانین اسلامی تا به این حد جدیست، خواهشا سری به قوه قضاییه و دادگاه ها بزنید ... (2851917) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۵:۱۹:۳۸
اگر قوانین کشور منطبق با شرع است پس جای نگرانی نیست.
منظور رئیس جمهور کاملاَواضح است,نیروی انتظامی و هر نهاد دیگری در کشور فقط باید براساس قوانین و مقررات مصوب و رسمی عمل کند و هیچکس نمی تواند بر اساس یرداشت خود از اسلام و یا هر چیز دیگری با مردم برخورد کند وگرنه سنگ روی سنگ بند نمی شود.... (2851918) (alef-11)
 
محمود
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۵:۲۵:۲۵
به نظر بنده اين سخن رئيس جمهور بسيار درست ومنطقي است وجلو بسياري از تفسير به راي را مي گيرد وموجب اجراي قانون مي شود واز برخورد سليقه اي جلوگيري مي كند (2851935) (alef-11)
 
بنده خدا
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۵:۲۶:۰۸
ای کاش حضرت ایت الله سخنان رییس جمهور را کامل گوش میکردند و بعد قضاوت میکردند (2851937) (alef-11)
 
ج
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۵:۲۶:۲۲
کجای حرف آقای روحانی درست است؟ (2851942) (alef-11)
 
بهزاد
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۵:۳۳:۰۶
اگرحکومت مداران در جامعه عقل را بیشتر گسترش میدادند تا خود اسلام را به یقین اسلام شکل کامل تر و مترقی تری بخود میگرفت جملات شعاری در باب اسلام...است در اسلام آنقدر که به دزدی ربا . جوران حاکمان پرداخته شده است به نماز پرداخته نشده است .... (2851969) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۵:۳۸:۲۷
جناب اقای مکارم لازم به ذکر است.جناب روحانی خود حقوق دان هستند.پس خود میدانند که ریشه قانون ایران اسلام است.و
و نیز میدانند در یک مسئله حقوقی دو یا سه روایت در اسلام وجود دارد.ولی قانون یک مورد را که به عقل نزدیکتر و مفید تر است را تنفیذ میکند.
پس تعارضی میان قانون و اسلام وجود ندارد.

صحبت به جای اقای روحانی, مبین عدم دخالت سلیقه و تشخیص ماموران در اقدامات نیروی انتظامی است.و واقعا درست ومنطقی است.
مثلا اگر در قانون مشخص شود که ملاک بی حجابی چیست. مامور به هر ذهنیت با مردم درگیر نمی شود. (2851984) (alef-11)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۵:۳۹:۳۵
بهتره ...مردم خودشون حرف درست و نادرست و تشخیص میدن. (2851989) (alef-11)
 
مهدی رنجوری
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۵:۴۱:۵۰
حق مطلب با ریاست جمهور می باشد. نیروی انتظامی نیروی حرفه ای نیست که هم قانون را اجرا کند هم شریعت را
پس وظیفه اصلی پلیس اجرا قانون می باشد (2851995) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۵:۴۲:۲۷
بنظرم اینکه انتظار داشته باشیم پلیس مجری اسلام باشه درست نیست چون ممکنه پرسنل محترم پلیس با جزئیات دستورات اسلام در خصوص امور مختلف اجتماعی آشنا نباشند و سلیقه ای رفتار بشه . این باعث هرج و مرج و بی قانونی میشه که هدف اصلی پلیس رو بخطر میندازه.
ما که کشورمون اسلامیه و قوانین بر اساس اصول اسلامی طراحی شده نباید از حرف رئیس جمهور محترم ناراحت بشیم. (2851998) (alef-11)
 
تافردا
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۵:۴۲:۴۷
بسمه تعالي
سخن آقاي رئيس جمهور سخن به حقي است در غير اين صورت ممکن است برداشت ها توسط پليس از اسلام متفاوت باشند اما همان مکتوبات که در قالب قانون و متناسب با موازين شرع مي باشند کفايت مي کند. (2852001) (alef-11)
 
علی گلاباد
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۵:۵۶:۳۵
آقای رئیس جمهور بسیار بجاگفته اند مادر مملکت مشکل اجرای قانون داریم واگرطبق فرمایش حضرت ایت الله مکارم شیرازی قوانین ما برگرفته از اسلام است پس ایشان نباید نگران اجرای قانون باشندوبا کار تفسیر به رای عده ای مشکل ساز نخواهدبود انشااله (2852037) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۵:۵۷:۴۶
شما در بسیاری از احکام مراجع با هم اختلاف نظر دارند، حالا فکر کن ماموران نیروی انتظامی هرکدام یه مسئله بخواهند تفسیر کنند و از نظر خودشان برخورد اسلامی کنند!
می دونیدچقدر حرج و مرج میشه؟
آقای حجت السلام والمسلمین روحانی رییس جمهور با در نظر گرفتن همه جوانب بسیار فرمایش حکیمانه ای کردند. (2852043) (alef-11)
 
حمید.ف
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۶:۰۶:۲۹
حرف روحانی کاملا منطقی ... است...
امیدوارم انجام هم بشه (2852057) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۶:۰۶:۵۲
راست گفته کسی نمیتونه به خاطر اعتقاداتش قانون رو تفسیر به رای کنه مثلا به خانم ارمنی بخواد بگه ضوابط جمهوری اسلامی رو رعایت کنه چون ممکنه اون خانم هم طبق اصول دین خودش عمل میکنه خدا هم در قران گفته لکم دینکم ولی الدین (2852059) (alef-11)
 
عبدا.....
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۶:۳۱:۰۸
به نظر من قانون با هیچکس مماشاد ندارد ولی اسلام عطو فت دارد پس قانون که بر گرفته از شرع واسلام است باید به جد با هنجار شکنان بر خورد کند. (2852130) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۶:۳۵:۳۵
خیلی از قوانین اسلام رو اگه بخواهیم اجرا کنیم باید در برابر قانون جوابگو و محاکمه بشیم (2852142) (alef-11)
 
حسن
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۶:۳۶:۴۳
آقای رئیس جمهور درست میگویند. اگر پلیس هم تشخیص شرعی بدهد و هم مجری باشد که سنگ روی سنگ بند نمی شود.یعنی مصداق جرم را باید قانون ومجلس وحقوق دانان معین کنند و پلیس آن قانون را اجرا کند. (2852149) (alef-11)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۷:۰۰:۳۱
درود بر آیت الله مکارم بزرگوار ... (2852200) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۷:۲۳:۵۴
آقای روحانی بزرگوار ٬ اگر قرار بود اسلامیت کنار گذاشته بشود و عمل به قانون فقط ملاک باشد بیزحمت لطف کنید امور اجرایی را کنار بگذارید و تشریف ببرین حوزه علمیه به بحث و درس بپردازید . اسلام عزیزتر از همه چیز است برای ما (2852260) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۷:۲۶:۳۵
اگر قرار است نیروی انتظامی اسلام را عمل کند پس باید تمامی حوزه های علمیه را جمع کرده یا زیر نظر نیروی انتظامی قرار دهند . در غیر این صورت حوزه های علمیه کارایی خود را از دست داده و بی کار می شوند . آخر من متوجه نشدم قوانین ما اسلامی است یا نه اگر اسلامی است که نیروی انتظامی وظیفه اش اجرای قوانین است که همان حرف حضرت آیت الله است که به آن اعتراض دارند . اگر قوانین اسلامی نیست باید ایشان به مجلس اعتراض کنند که چرا در این سی و پنج سال اهتمام به اسلامی کردن قوانین نکرده است . بهر حال هر کسی وظیفه خود را دارد که باید به آن عمل کند اگر قرار باشد هرکسی اسلام را عمل کند باید ابتدا خود اسلام شناس بوده و مورد تایید همگان باشد در غیر این صورت هرکسی تعریف خود از اسلام را پیاده خواهد کرد مثلا مثل تعریف داعش از اسلام و یا غیره . شاید هم منظور ایشان این بوده که باید نیروی انتظامی بیش از اختیارات خود عمل کرده و خاطی را در در لحظه ارتکاب جرم که دستگیر می کند طبق اسلام محاکمه کرده و حکم را نیز اجرا نماید . (2852267) (alef-13)
 
یکی از ملت
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۸:۴۶:۲۶
آقای رئیس جمهور به جای این حرفا که هدفش کاملا مشخصه وجلب رای هست نه چیز دیگری...به فکر مبارزه با فساد اقتصادی...معیشت مردم...معیشت همان ماموران نیروی انتظامی..رها شدن تولیدو . ...باشید..تو رو خدا اینقدر به فکر قدرت نباشید ملت در این جنگ قدرت دارن...میشن... (2852484) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۹:۰۳:۰۸
نمیدونم دقت کردین در این سخن رئیس جمهور یه پارادوکس کاملاً مشهوده:
پلیس موظف به اجرای اسلام نیست (پس تا اینجا پلیس نباید اسلام رو اجرا کنه)
خب حال میرسیم بخش دوم: پلیس موظف به اجرای قانون است (پس پلیس باید قانون رو اجرا کنه)
بر اساس نظر اکثریت مسئولین از جمله رئیس جمهور قوانین ما براساس اسلامه پس حالا میرسیم به نتیجه گیری : پلیس باید قانون که بر اساس اسلام هست رو اجرا کنه که در نهایت با ساده کردن معادله نتیجه میگیریم : پلیس باید اسلام رو اجرا کنه
اینجاست که بخش پاردوکسیکال جمله نمایان میشه:
پلیس موظف به اجرای اسلام نیست، پلیس موظف به اجرای اسلام (قانون) است
من دیگه حرفی ندارم (2852511) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۹:۲۰:۱۲
اگر تمام قوانین اسلامی هستش بفرمایید کجای قران دستور داده اگر یک ماشین ندانسته پشت چراق راهنمایی روی خط قرمز خود ساخته رفت یه مبلغ توپل جریمه باید بشود پس نتیجه اینکه معمورین نمی توانند قوانین اسلامی را اجرا کنند. (2852555) (alef-13)
 
کریم همکار
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۹:۴۵:۰۸
نظر آ قاي روحانی به دلایل زیر درست است :
- اگر قوانین ومقررات تدوینی به عنوان وظایف پلیس ،اسلامی است ،بنابراین اجرای آ ن کفایت می کند.
- انجام فعالیتی غيرتعريف شده وغیر مقرر شده توسط پلیس می توانددر انجام وظایف محوله به پلیس اختلال ایجادکند.
- انجام امور غيرامورتعريف شده ،احتمالا پلیس را در گیر مجادلاتي می کند،که آ مادگی لازم برای دفاع از آن ندارد.توجه داشته باشید که بخش مهمی از جامعه ما تحصیل کرده هستند.پلیس نمی تواند قبل از مثلا امر به معروف افراد را شناسایی کند.امکان دارد با یک استاد دانشگاه ،با یک جامعه شناس ویا هر صاحب نظر دیگر مواجه شود.البته به اتکا قدرت می تواند به هر صاحب علمی تحت لفظ امر به معروف امرونهي کند و حتی عقده بگشايد،اما از نظر صلاحیت اجتماعی چنین نیست .او فقط می تواند مطابق قانون عمل کند.
- ورود پلیس در اموری غیراز آنچه برای او به عنوان وظیفه قانونی تعریف شده است خطرشائبه،استفاده از قدرت برای امر به معروف را دارد.و چنین برداشتی نه به نفع امر به معروف است ونه به نفع پلیس (2852603) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۹:۴۶:۰۶
مگه "تهذیب اخلاق و مبارزه با منکرات" تو قوانین کشور نیومده که تاکید بر اجرای قانون با این امور در تضاد باشه؟!! (2852605) (alef-13)
 
عليرضا
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۲۱:۰۰:۴۴
بنظرم اسلام و قوانين اسلامي دو تا موضوعند......
و نيروي انتظامي در بعضي موارد بدنبال اجراي اسلام است...
اين وظيفه بعهده اسلام دانان است ....
اگر قوانيني از اسلام برگرفته شده بله موظف به اجراي آنست..نه اينکه خود بگويد و خود اجرا نمايد ...بگويد اسلام گفته!!!!!!!!!!!
و رييس جمهور محترم صحبت درستي داشته اند (2852753) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۲۳:۵۷:۲۰
در کشور اسلامی همه قوانین اسلامی و مصوبه مجلس اسلامی هستند و پلیس باید قوانی را اجرا بکند. بهتر است اظهار نظرها با مطالعه انجام بشوند. (2853072) (alef-11)