نظر منتشر شده
۶۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 232097
خاطره ای از مصائب سفر با قطار؛
چرخهای فرسوده راه آهن می لنگد
بخش تعاملی الف - محمد حسن کسائیان، 5 تیر 93
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۲
حقیر جهت شرکت در مراسم ترحیم یکی از دوستان روز پنجشنبه ۲۲ خرداد ۹۳ عازم شهر یزد شدم. چون مسافرت یک روزه بود و یک نفر هم بودم ترجیح دادم از خودرو شخصی استفاده نکنم. لذا با قطار پردیس که از نوع ترنست می باشد و در زمان حدودا پنج ساعت و نیم به یزد می رسد ساعت شش و بیست دقیقه عازم شدم.بعد از گذستن حدود یک ساعت و نیم به ایستگاه محمدیه قم رسیدیم.

در آنجا از طرف رئیس قطار اعلام شد به دلیل نقص فنی قطار قادر به ادامه مسیر نیست و باید از قطار پیاده شوید. تا قطار دیگری از تهران بفرستند. لذا از ساعت هفت ونیم صبح تا ساعت یازده و نیم در وسط بیابان معطل شدیم تا قطار جدید برسد. با آمدن قطار جدید همه سوار شدند و ساعت حدودا ۱۲ راه افتادیم. اما از همان ابتدا متوجه شرایط غیر عادی قطار اعزامی شدیم. بعد از گذشت یکساعت به ایستگاه کاشان رسیدیم که در آنجا بعد از ادای فریضه نماز ظهر و عصر از مسافران با وعده ناهار پذیرایی شد. بعد از صرف ناهار اعلام شد این قطار هم مشکل دارد و قادر به ادامه مسیر نیستیم. لذا برای مسافران اتوبوس می گیریم و آنها را به مقصد می رسانیم.حرفی که همان ابتدا معلوم بود کذب است آخر چطور می شود برای این همه مسافر که حدود ۱۲ اتوبوس لازم بود از آنجا اتوبوس تهیه کرد. فراهم کردن این تعداد اتوبوس در مدت کم در تهران هم بسیار مشکل است چه برسد به شهر کوچکی مثل کاشان. تا ساعت ۳ عصر مردم در ایستگاه کاشان معطل ماندند.نکته جالب آنکه تعداد زیادی از مسافران قطار دانشجویانی بودند که برای امتحان پایان ترم عازم یزد بودند و امتحانشان ساعت ۵ عصر بود تمام آنها استرس زیادی ناشی از نرسیدنشان به امتحان پایان ترم که حاصل یک ترم تلاششان بود داشتند. به خصوص آنکه بسیاری از آنها دخترانی بودند که خانواده هایشان به خیال آنکه قطار وسیله مطمئنی است آنها را به تنهایی فرستاده بودند و بلیط برگشتشان هم برای همان شب بعد از دادن امتحان بود.

آقایی در قطار بود که وقت دکتر داشت و می گفت آن دکتر متخصص کلیه است و فقط در یزد طبابت می کند. وایشان با مراجعه به آن طبیب نتیجه گرفته بود.در یزد کسی را نمی شناخت فقط می خواست ساعت ۴ عصر ویزیت شود و برای ۸ شب بلیط برگشت داشت. بسیار نگران بود می گفت آن دکتر تا ساعت هفت بیشتر نیست و اینکه با هزار بدبختی مرخصی گرفته .از ظاهرشان معلوم بود از اقشار زحمت کشی هستند که با زحمت و مرارت روزگار می گذرانند.

ساعت ۳ به صورت ناگهانی از طرف مدیر قطار اعلام شد که قطار درست شده است.و می توانیم با همین قطار ادامه مسیر بدهیم...نکته جالب اینکه قطار باسرعت بسیار آهسته حرکت می کرد حدود ۱۰ یا ۲۰ کیلومتر بر ساعت.موقع اعتراض مسافرین عنوان شد که از شش موتور این قطار فقط یک موتور آن کار می کند و چاره ای نداریم.البته یکی از خدمه قطار می گفت از من نشنیده بگیرید این قطار باید با چهار واگن حرکت کند چون دوتا به آن اضافه کرده اند که بلیط بیشتری بفروشند ظرف دو هفته اخیر این سومین مورد خرابی است.ساعت شش و نیم به یک ایستگاه بعد از میبد رسیدیم که دیگر قطار نتوانست حرکت کند و اعلام شد پیاده شوید و باقطار دیگری که پشت سرمان است و عازم بندر عباس است باقیمانده راه را تا یزد بروید.درد آور آنکه چون ایستگاه یاد شده برای سوار یا پیاده شدن مسافران طراحی نشده بود مسافران سالخورده ،بانوان و کودکان با سختی ارتفاع هفتاد سانتی پله قطار تا زمین را پایین می آمدند و به همین ترتیب سوار قطار بندر عباس می شدند.خلاصه ساعت هشت و پانزده دقیقه شب با سلام و صلوات به یزد رسیدیم. فاصله ای که قرار بود در ابتدا پنج ساعته بیاییم حال در پانزده ساعت آمده بودیم.

به دلیل طولانی شدن مطلب تنها گوشه ای از اتفاقات را نوشتم. اما آیا راه آهن نمیداند در حال از دست دادن دو مزیت خود است آسایش و ایمنی. در مورد آسایش که با آنچه شرحش در بالا رفت گمان نمی کنم وجود داشته باشد. در مورد ایمنی فقط این را بگویم که روزی که به آژانس مسافرتی برای تهیه بلیط مراجعه کردم شاهد گفتگوی آقایی با خانم اپراتور آژانس بودم که می گفت واگن اول به من ندهید تا اگر دوباره مانند قطار دامغان این قطار تصادف کرد آسیب کمتری ببینیم.وقتی آن خانم به ایشان گفت جای مسافر دست من نیست و سیستم تعیین می کند.ایشان اذعان کرد اگر سالن اول باشد کنسل می کنم.

نکته جالبتر از این مثنوی هزارمن اینکه وقتی باسامانه راه آهن تماس گرفتیم با کمال خونسردی می گفتند خسارت شما را که همان پول بلیط است می دهیم. آیا آن دانشجویی که یک ترم شهریه داده است و می خواهد امتحان پایان ترمش را بدهد. خسارتش همان پول بلیطش است؟یا آن فردی که وقت دکتر دارد یا...؟

البته بنده به مراسم ترحیم نرسیدم و فردای آن روز با قطار ساعت ۶ صبح بازگشتم که این قطار هم به دلیل تاخیر مشمول ۵۰ در صد تخفیف شد. یاد جمله آن آقای استاد دانشگاهی افتادم که در قطار بود می گفت آخر این چه تجارتی است که راه آهن دارد پول بلیط مسافر را می دهد برای یک مسیر ششصد کیلومتری سه قطار را در گیر می کند. ناهار مسافر را هم می دهد. خب اگه نمیتوانند سرویس بدهند قطار های خراب را از ریل خارج کنند. و بلیط کمتری بفروشند.
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۰۷:۱۴
 
۱۳۹۳/۰۸/۲۵ ۰۸:۱۳
 
۱۳۹۳/۰۷/۱۴ ۱۵:۵۴
 
۱۳۹۳/۰۵/۲۶ ۱۰:۴۷
 
۱۳۹۳/۰۴/۲۴ ۱۰:۱۱
 
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۷:۰۷
 
 
کلمات کلیدی : محمد حسن کسائیان
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۵ ۰۸:۴۲:۳۲
سلام
درد دل مردم و گفتی
وضع تو فردوگاه ها، ترمینال ها و آزانس ها هم بده
سیستم حمل و نقل فرسوده است
البته از حق نگذریم اتوبوس ها رو یکم جدید کردن ولی باز فایده نداره اسکانیا نو آتیش می گیره دیگه
فکر نمی کنم کسی به فکر باشه (2224549) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۵ ۱۰:۰۹:۳۰
بهترین کار نرفتن به مسافرت است! (2224649) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۴-۰۵ ۱۴:۴۳:۲۶
حمل و نقل ریلی پایه و اساس توسعه هست. همزمانی انقلاب صنعتی اروپا با رونق در این بخش معنا پیدا کرده و امروز بحث روز دنیا استفاده از قطارهای با سرعت بالا (400 تا 500 کیلومتر در ساعت ) هست ولی متاسفانه در کشور ما اولاً شبکه حمل و نقل در تمام شهرها وجود ندارد، در قسمت هائی هم که ساخته شده کاملا فرسوده و قدیمی هست . آمار تلفات جاده ای هم که در دنیا بی نظیر بوده و هست ( اختصاص سکوی اول در دنیا) مسئولین هم که مدام دارن منت قیمت سوخت ارزان رو بر سر مردم می زارن . کاشکی یه کم بجای مطرح کردن وظایف مردم کمی هم به فکر مسئولیتهای خودشون بودن .
با توسعه حمل و نقل ریلی خیلی از مشکلات در کشور ما حل میشه و توسعه این صنعت از ساخت پتروشیمی و پالایشگاه ها هم واجبتر هست البته اگر این کار باشه سودهای میلیاردی که به بهانه حمل ونقل جاده ای در جیبه عده ای از مافیا واریز میشه دیگه وجود نخواهد داشت و به خاطر همین هم سنگ اندازی شده در این صنعت (2225074) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۷ ۰۹:۴۵:۱۹
هست هست هست هست هست هست هست هست هست هست هست هست . (2226954) (alef-13)
 
صادق
۱۳۹۳-۰۴-۰۵ ۱۴:۵۵:۲۵
سلام دوستان
چی بگم آخه ..ما یه بار به صورت کاروانی با قطار به مشهد رفتیم وقتی سوار قطار شدم متوجه چیز خاصی جز شیشه ای بودن دیواره های نشدم با خودم گفتم حتما چون ما به صورت کاروانی هستیم و اکثر کاروان ما هم بچه مدرسه ای هستن این واگن رو به ما دادن...... ولی وقتی کم کم ساعت خواب فرا رسید و من که نمیتونم تو مسافرت بخوابم راه افتادم و به سمت رستوران رفتم که چایی بخورم

وای تازه متوجه شدم که این قطار مسافربری نیست و از سری قطار های خطوط متروی آلمان خریداری شده ... روی در و دیوار پر بود از نقشه ایستگاههای آلمان البته من فقط هامبورگ رو تونستم بخونم
جلو تر که رفتم دیدم تمام واگن ها با دیواره های شیشه ای مجزا شدن
فکرش رو بکنید هیچ حریمی نبود برای زن وبچه مردم
صندلی مترو برای مسافرتهای کوتاه مدت و........ پیره زن و پیره مرد زن شیرده و بچه شیر خوار و کم کم خسته شدن از صندلی ها و تمایل به دراز کشیدن کف واگن ها وای .. هرچی بگم کم گفتم افتضاه به معنای واقعه ای و البته سرمای مسیر مشهد با قطار هم که..........

فقط همین رو بگم که برای عبور از واگن ها باید چشمام خوب باز میکردیم که دست و پای زن و بچه مردم رو لگد مال نکنیم (2225083) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۴-۰۶ ۰۸:۴۱:۵۰
وای تازه متوجه شدم رو خوب اومدی (2225761) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۳ ۱۱:۵۲:۰۴
در بد بودن وضعیت قطارها شکی نیست، اما این قطاری که شما میگید قطاریه که در واقع سالنیه و چون تخت نداره برای خوابیدن طراحی نشده. مث ترنسته که باید توش فقط نشست و یا روی صندلی چرت زد. و مسلماً قیمتش هم بسیار پایینتر از قطارهای کوپه ای تخت داره. (2236305) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۶ ۱۱:۰۲:۰۷
بعد میخوان جمعیت رو هم زیاد کنن
بابا جمعیت ایران باید 30 ملیون نفر باشه (2225825) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۶ ۱۹:۵۷:۰۲
این هم نتیجه خصوصی سازی که فقط باید پول بدی ولی خدمات اصلا (2226500) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۴-۰۷ ۱۵:۱۳:۲۳
بنده هم قرار بود چهار شنبه هفته قبل با قطار 13:30 رجا به اتفاق خانواده از مشهد مقدس به شیراز برویم که داستانی مشابه شما برایمان اتفاق افتاد از جمله :
1- قطار با کلی اعتراض و پیگیری ساعت 19:30 حرکت کرد .
2- متاسقانه مسئولان شرکت رجا و راه آهن مدام مردم را سر کار گذاشته و پاسخگو نبودند .
3- در شش ساعت تاخیر حتی محلی برای صرف غذا و یا استراحت در راه آهن مشهد وجود نداشت .
4- در جواب اعتراض منطقی مردم چند اکیپ از نیروهای انتظامی برای .... در راه آهن حاضر شدند !!!!!
5- پس شش ساعت تاخیر متاسفانه شش ساعت هم تاخیر در مسیر شامل حالمان شد .
6- متاسفانه از ساعت 7 شب پنجشنبه تا یک صبح جمعه که به شیراز رسیدیم با وجود حضور بچه های کوچک و ... حتی یک لیوان آب و یا چای هم به مسافران داده نشد .
7- ....
ای کاش تمامی مسئولان راه آهن و شرکت های مرتبط مجبور می شدند مانند عموم مردم از امکانات عادی استفاده کنند . (2227395) (alef-10)
 
جمالی
۱۳۹۳-۰۴-۰۵ ۰۸:۵۴:۲۱
قطار پردیس مشهد هم دقیقا همین مشکل را داشت به جای 7 ساعت 12 ساعته رسید!!!!!. (2224559) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۴-۰۵ ۰۹:۱۵:۳۵
راه آهن یک پتانسیل خیلی قوی تر و بالاتر از هواپیما و راه زمینیه برای تجارت و حمل و نقل. متاسفانه اصلا تو ایران بهش اهمیتی داده نشده. (2224572) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۵ ۰۹:۵۱:۲۴
بعد از اقدام به خرید اینترنتی بلیت قطار وقتی برای دریافت بلیت به یکی از آژانس‌های داخل شهر مراجعه می‌کنم بابت هر برگه چاپ هزار تومان دریافت می‌کنند. بنویسید این شیوه درآمدزایی که دولت راه‌انداخته شرعی نیست. (2224604) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۵ ۱۲:۴۵:۵۵
ميتونى با صدتومان پرينت بگيرى (2224917) (alef-13)
 
س
۱۳۹۳-۰۴-۰۷ ۱۵:۴۲:۳۲
باید مهر آژانس روی بلیط باشه (2227437) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۲:۰۰:۳۰
نه. لزومی به مهر اژانس نیست. بعد از خرید اینترنتی شما میتونید اون رو خودتون پرینت بگیرید و به مامور کنترل بلیط نشون بدید. من همیشه همینطور سفر میرم (2228454) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۲:۰۹:۳۷
قطارهای پردیس مشهد تهران و برعکس که خودش داستانیه. من به خاطر شرایطم مرتب از این قطارها استفاده میکنم و اونقدر تجربه دارم که به امید مسافرهای تازه کار و خوشحال که فکر میکنن 8 ساعته به مقصد میرسن در دلم لبخند بزنم. مهماندار عزیزی میگفت این قطارها برای مسافتهای 4 ساعته طراحی شده ولی ما تو مسیر 12 ساعته داریم استفاده میکنیم و به همین دلیل مرتب خراب میشن. باز هم دم مهندسین جوانی که همراه قطار هستن گرم که به هر نحوی هست این قوطی های اهنی رو راه میندازن. حیف که طولانی میشه وگرنه شرح اب پز شدن در قطارهای بی پنجره ی پردیس در تابستان و یخ زدن در زمستان و پیاده شدن در ایستگاه برای رسیدن قطار بعدی رو شرح میدادم تا دور همی خوشحال شیم!! (2228466) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۵ ۰۹:۵۲:۵۴
در تاریخ 1/11/92 ساعت 20:40 با قطار شرکت رجا (طوس) از مشهد مقدس به سمت تهران حرکت کردم. قطار فوق در ایستگاه سمنان برای نماز صبح در حالی توقف نمود که رادیو در حال پخش قرآن قبل از اذان بود و این در زمانی بود که 20 دقیقه وقت برای مسافران در نظر گرفته بودند شاید حداقل 10 دقیقه از زمان توقف گذشته بود که اذان صبح تمام شد با آن ده دقیقه باقیمانده صف سرویس بهداشتی و گرفتن وضو و اقامه نماز واقعاً پاسخگو نبود و مامورین نیز دائم اعلام می‌کردند که سریع‌تر قطار آماده حرکت است. از مسئولین شرکت رجا انتظار می‌رود به این نکته توجه کنند. (2224607) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۵ ۰۹:۵۳:۵۴
چندی پیش مسئولان راه‌آهن اعلام کردند «ساعت حرکت قطارهای مشهد به تهران و بالعکس تقلیل یافته، سرعت زیاد و زمان کم شده است. بنده در تاریخ 10/14 با قطار سیمرغ ساعت 19/40 از تهران حرکت کردم و 7/45 دقیقه روز بعد به مشهد رسیدم و در تاریخ 10/18 با قطار سیمرغ 20/5 از مشهد حرکت کرده و 8/30 دقیقه به تهران رسیدم. در حالی که چند ماه قبل قطار 11 ساعته به مشهد می‌رسید یعنی سرعت قطارها هیچ تغییری نکرده است. چون آن‌قدر توقفهای طولانی دارد که واقعا اعصاب خردکن است. (2224610) (alef-10)
 
س
۱۳۹۳-۰۴-۰۷ ۱۵:۴۴:۰۰
قطار کرمان تهران14 ساعته میرفت ومیومد که به 16تا18 ساعت کاهشش !! دادن (2227440) (alef-10)
 
سامان
۱۳۹۳-۰۴-۰۵ ۰۹:۵۴:۰۳
سلام
من از کارکنان راه زآهن هستم این نوشته واقعا درست است ولی به دلیل اینکه راه آهن مقدار زیادی ار کارهای خود را به پیمانکارهای که از مدیران بازنشسته راه اهن هستن با ..... میدهد و این افراد به دلیل سود بیشتر فشار روی کارگران میاورند که باعث به وجود آمدن خیلی از مسایل میشود به همین دلیل و خیلی از دلایل این چنینی راه آهن به بیراه میرود (2224611) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۵ ۰۹:۵۴:۳۶
بلیت قطار گرگان- تهران از 12/500 تومان به 17/500 تومان افزایش یافت یعنی حدود 40 درصد افزایش قیمت! با چه مجوزی؟ (2224612) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۵ ۰۹:۵۵:۳۳
متاسفانه قيمت بليط قطار را حدود 25 درصد افزايش دادند. فکر کنم آرزوي مسافرت با قطار 4 تخته با حقوق 800 هزار تومان را به سراي باقي بايد برد. (2224614) (alef-10)
 
آریابان
۱۳۹۳-۰۴-۰۵ ۱۰:۰۶:۴۸
در موارد مشابه که " کم میارند " ،عادت کرده ایم که بشنویم :
شرایط اضطراریست و کهنسالان و کودکان رفت و آمد نکنند و بقیه هم از سفر های غیر ضروری !!!!!! مثل شرکت در مجلس ختم ، امتحان دانشگاه ، مراجعه به پزشگ و......خودداری کنند ؛ (2224640) (alef-10)
 
مهدی سفیری
۱۳۹۳-۰۴-۰۵ ۱۰:۳۵:۱۳
در بسیاری از کشورهای دنیا قطار، علاوه بر حمل بصرفه مسافر ، یک وسیله حمل بار از جمله مواد غذایی می باشد که هم هزینه آن را کاهش می دهد و هم از فساد آن جلوگیری می شود
در خیلی از نقاط ایران هر روز مشاهده می کنیم که تولیدات کشاورزی از جمله میوه و تره بار بدلیل نبود بازار و مشتری فاسد شده و کشاورزان خسارات سنگینی را متحمل می شوند
باید یک برنامه جامع حمل و نقل ریلی برای کل کشور تدوین و براساس آن از تجربیات کشورهای غربی در زمینه احداث و ارتقا خطوط ریلی کشور اقدام بشه (2224709) (alef-10)
 
روزبه
۱۳۹۳-۰۴-۰۵ ۱۱:۲۳:۵۲
چه موضوع بی اهمیتی! ساپورت و وازکتومی مهم ترین موضوع است. شما معطل شدید که بشوید جانم! (2224781) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۴-۰۵ ۱۲:۰۴:۵۴
همین قطار چند روز پیش در ایستگاه کاشان دچار حریق شده است که با تخلیه به موقع مسافران خوشبختانه به کسی آسیب نرسیده است.که خدای نکرده می توانست حادثه وحشتناکی در پی داشته باشد (2224857) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۵ ۱۲:۰۹:۰۵
نمی دونم تا حالا قطارهای تهران سمنان اتوبوسی رو سوار شدین یا نه؟ این قطارها انقدر درب وداغون هستند و انقدر بی قاعده سافر سوار می کنند که در بین دانشجویان به قطار های بمبئی نام گرفته
حالا شاید بشه این توجیه ر برای قیمت پایین انهاداشت.
اما حتی قطارهای تندرو ارم و پردیس صبا هم به علت وقفه های بسیار زیادشان راهی که 2 و 45 دقیقه میشه رفت 4 ساعته می رن.قیمتشم که بعد از هر عید و در ابتدای مهر هی افزایش پیدا می کنه. (2224865) (alef-13)
 
محمد علی
۱۳۹۳-۰۴-۰۵ ۱۲:۱۲:۱۱
پس از خرابی قطار پردیس یزد به تهران در میانه راه مردم اعتراض کردند ،رئیس قطار پس از مدت طولانی که سر و صدای مسافران بالا گرفته بود ،آمد و به جایی که از مردم معذرت خواهی کنه و مردم رو آروم کنه، گفت وقتی میرین شعار میدین و همه چی رو قبول میکنید حالا هم باید تحمل کنید چون ما تحریم هستیم و قطعات قطار فرسوده شده دولت نمیتونه قطار چند میلیاردی رو که از خط خارج کنه.حالا باید چیکار کرد.شما بگین. (2224872) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۴-۰۵ ۱۵:۲۶:۳۴
جالب تر اینکه در همین اثنا در ایستگاه کاشان یکی از پرسنل قطار با رییس قطار در گیر شد. و ایشان نیز این پرسنل که داشت از حق مردم دفاع می کرد را از قطار اخراج کرد و گفت باید به تهران برگردی. واگر پادر میانی چند تا از مسافران نبود کار به برخورد فیزیکی می کشید.البته نهایتا بین دو نفر صلح بر قرار شد. (2225111) (alef-10)
 
نیما
۱۳۹۳-۰۴-۰۵ ۱۲:۱۳:۰۷
۶ سال پیش به خاطر همین کندی و تاخیر به ثبت نام دانشگاه نرسیدم و در ادامش به خوابگاه دانشگاه (چون تکمیل شده بود ). من اون سال انصراف دادم از دانشگاه. (2224876) (alef-13)
 
مجید
۱۳۹۳-۰۴-۰۵ ۱۲:۱۴:۳۹
با قطار دیشب ساعت 9:20 تهران یزد همسفر بودیم . جدا از اینکه با حدود 2 3 ساعت تاخیر ساعت 7:30 رسید.... و
رفتم رستوران : دو نوع غذا داشت چلوکباب با یک سیح کباب : 15 هزار تومان
خورام مرغ : 11 هزار تومان ... جالبی کار اینجاست که روی این غذای دوم ماست و آب معدنی اجباری بود !!!! فروشنده می گفت من که بابت اینها پولی از تو نگرفتم ! به خودم گفتم رجا چقدر سخاوتمد شده !!!! :-ِ (2224878) (alef-13)
 
farshad
۱۳۹۳-۰۴-۰۵ ۱۲:۲۲:۱۴
به نظر من دندان خراب را باید کند ودور ریخت سیستم مستهلک و فرسوده رضا خانی را باید از نو ساخت با بستری جدید مانند کشور ژاپن وچین هم بباآرامش وهم با آسایش ولی با این مدیریت غلط .... (2224891) (alef-13)
 
استاد دانشگاه
۱۳۹۳-۰۴-۰۵ ۱۲:۵۲:۵۱
اگر آمار قیمت بلیت قطار را داشته باشید، در دو سه سال اخیر افزایش سرسام آوری داشته و در بعضی مسیرها تا چهار برابر قیمت قبلی افزایش یافته است. اما دریغ از نظارت مسوولان. وزیر راه سرنوشت راه آهن را به جریان باد واگذار کرده و مجلس و نمایندگان هم با وجود نامه هایی که می نویسیم، حال نظارت روی این موضوعات را ندارند. (2224927) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۵ ۱۳:۰۲:۰۳
اصل مطلب این است که بدلیل تحریم لوکوموتیو جدید نداریم و لکوموتیو های قبلی هم لوازم یدکی ندارند و همه اینها نتیجه هشت سال ریاست جمهوری آقای مدیرجهانی است . (2224942) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۶ ۱۳:۱۴:۱۱
اقاي مدير جهاني را عالي اومدي (2225945) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۵ ۱۳:۵۰:۱۹
سیستم حمل و نقل ریلی ایران از رده خارج کهنه داغان و بدرد نخور و کثیف (2225010) (alef-13)
 
1982
۱۳۹۳-۰۴-۰۵ ۱۴:۰۰:۴۱
راه اهن تا زمانیکه 2 خطه نشه همینه تاخیر این مسایل هست باید کوریدورهای شمال به جنوب شرق به غرب مخصوصا بنادر به راه اهن دسترسی داشته باشن تا سود دهی کنن (2225026) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۵ ۱۶:۰۳:۴۷
بلیط قطار گران است خیلی هم گران است برای یک خانواده چهار نفره یک رفت و برگشت از اهواز به تهران دویست هزار تومان میشود ضمن اینکه قطارهای فرسوده هستند کثیف هستند در زمستان از گرما میپزیم از بس گرم است هرچه میگوییم بخاری ان کوره ذوب اهن است نه بخاری در تابستان هم یخ میزنیم از بس سرد است بقول عزیزی شیر خوردیم بستنی شدیم سیستم سرمایش و گرمایش ان فکر کنم مال زمان قبل از رضا شاه است فکر نکنم از جنگ جهانی دوم به این طرف در هیچ کجای دنیا این سیستم باشد خوب اینکه قطارها کوپه ای باشند حرفی درش نیست با قطار اتوبوسی برای راه دور موافق نیستم اما راه طولانی با ایستادن های وقت و بی وقت طولانی تر میشود امیدوارم از اهواز به تهران که راه شوسه نزدیکتر شده راه اهن هم نزدیکتر شود و تمیز تر با سیستم سرمایش و گرمایش بهتر چاره ای نداریم هر روز که نمیتوانیم با ماشین یا هواپیما مسافرت کنیم ماشین راه طولانی است و رانندگی هم سخت است و هواپیما هم گران است قطارها را درست کنید (2225141) (alef-10)
 
شوشتری
۱۳۹۳-۰۴-۰۵ ۲۲:۰۱:۳۳
من شوشتر زندگی میکنم. تا پارسال، برای رفتن با قطار به تهران، باید ایستگاه اندیمشک سوار میشدیم. دقیقا پارسال همین روزها برای اخرین بار در طول دروه دانشجویی میخاستم با قطار برم تهران. به دلایلی قطاری که همیشه میرفتم یعنی قطار لوکس درجه یک ساعت سه و نیم اندیمشک -تهران جا نداشت و چون من عجله داشتم، به ناچار بلیط قطار معمولی ساعت دو را گرفتم. فقط متصدی فروش بلیط به من گفت که این قطار تخت نداره، فقط صندلی داره. اما وقتی سوار شدم دیدم اون قطار هیچ امکاناتی نداره. تصور کنید در گرمای چهل و پنج درجه ظهر تیرماه خوزستان، در کمال ناباوری قطار کولر یا هیچ وسیله خنک کننده دیگه ای نداشت. انگار توی ماهیتابه نشسته باشی. مگه میشه برای 12تا 14 ساعت توی جایی بود که به خاطر فلزی بودن، از بیرون گرمتره؟ تازه فهمیدم چرا هر مرد و زن و بچه ای ی کلمن اب یخ باهاش اورده. من پیاده شدم. با این که خوزستانی هستم اما اگر با اون قطار میرفتم حتما گرمازده میشم یا بدتر. ولی دلم به حال اون زن و بچه و مردی سوخت که به خاطر فقر فرهنگی که ناشی از فقر مالیه، ی عمره با این قطارها مسافرت و رفت و امد، میکنند.مگه اونها چه گناهی دارند که فقیر هستند؟ اصلا چرا با توجه به شرایط گرمای شدیدی و طاقت فرسای خوزستان، همچین وسائل نقلیه ای هنوز توی خوزستان هست؟ (2225498) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۶ ۰۰:۳۱:۴۵
متولی تمام اینها وزارت راه و شهرسازی است.انتظار میرود با این همه گله و شکایت شهروندان از راه آهن وزیر محترم راه فکری بحال این سیستم فرسوده بکند (2225622) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۶ ۰۵:۴۰:۱۸
چین و روسیه قطار نمیدن؟ دانشجو هم دو روز زودتر بره برای امتحانش. درست همان روز امتحان رفتن از این شهر دور که معنی نداره. (2225718) (alef-10)
 
شاهرود
۱۳۹۳-۰۴-۰۷ ۰۹:۳۰:۵۵
اگر واقعا می خواهی بدونی توی راه آهن چه خبره برو از کارگران رسمی وشرکتی سوال کن . (2226941) (alef-13)
 
مطلع
۱۳۹۳-۰۴-۰۶ ۱۱:۳۱:۴۸
ایا مدانید که راه اهن قبل اجرای هدف مند کردن یارانه ها سالیانه سیصد هزار ملیارد ریال از دولت یارانه دریافت میکرد ؟ همه نابسامانی های راه اهن به دلیل کمبود منابع در امدی ناشی شده است دولت دهم بدون فراهم کردن زیرساختهای لازم راه اهن را بحال خود رها کرد بدون برنامه ریزی دقیق مثل بقیه کارها یش .حا لا انتظار دارید راه اهن معجزه کند ؟هر کاری که امروزه راه اهن انجام می دهد در قبل از خودگذشتگی پرسنل وکارگران فدا کار وزحمت کش راه اهن است . (2225844) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۶ ۱۴:۱۶:۳۷
یک سیاستی نا پیدا هست که می خواهند از مردم کینه جویی کنند،یک سیاستی هست که ارزشی برای مردم قایل نشو و بگذار تا در کمبود ها و تنگدستی ها و گرفتاری های روزمره،مشغول شوند تا نتوانند ، خواسته های بالاتری داشته باشند( این سیاست استعماری و بیشتر انگلیسی است) ، یک سیاستی هست که بر اساس روابط مدیر و ونمایندا و وزیر انتخاب شود و وابستگی به نهاد ها و سازمان ها و .و.و.و. و بدون داشتن دانش و کار بلدی، و دنبالش اختلاس و پول مردم را خوردن. نه دشمنم،نه وابسته به استکبار و نه صیهونیسم، یک ایرانی که می فهمد. در سایت که نمی گذارید ،بفرستید برای بالاتری ها، البته ما تنهو در این برداشت نیستیم، کافیه به برداشت های مردم عادی گوش بدهید،همه هگین رو می گن. اتوبوس های کولر دار را یادتان هست ? وارد مرز که می شد،کولر ها کنده می شد و مردم باید در گرما در اتوبوس ها عرق بریزند،هنوز هم در بسیاری از اتوبوس ها هست. قطار به همچنین. تاکسی ها به همچنین. پس این همه پول های نفت چه می شود? ایا روا نبود که ان پول هایی که هزینه ی حماس و حزب الله و غزه و لبنان و عراق و افغانستان و.و. شد،صرف ابادانی کشور و رفاه مردم می شد? (2226000) (alef-13)
 
دنیا
۱۳۹۳-۰۴-۰۶ ۱۴:۲۰:۲۹
من با قطار نور از تهران به مشهد وبعکس سفر کردم واقعا عالی بود (2226008) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۶ ۱۴:۲۷:۳۷
قطار اتوبوسی تهران-مشهد هم شرایط افتضاحی داره و ما که یه بار بالاجبار سوار شدیم از اینکه تو کشور ثروتمندی مثل ایران باید برای حتی قشر فقیر چنین قطاری وجود داشته باشه خیلی تاسف خوردیم (2226017) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۶ ۱۵:۳۷:۳۰
معلوم نيست اين بالاترين درآمدهاي نفتي تاريخ ايران در 8 سال گذشته كجا و چطوري خرج شده كه وضعيت راه آهن ما پيشرفت چنداني نداشته؟ حتي متروي كلان شهرها هم پيشرفت چنداني نداشت. جالبه همه مسوولان راه آةن و قطارهاي شهري از كمبود بودجه و اختصاص نيافتن اعتبار گله مند بودند! فقط مي گم خدا ازشون نگذره. (2226136) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۶ ۱۵:۳۸:۲۴
طرح قطار برقي تهران مشهد را خوب يادمه حدود 10 سال پيش مطرح شد و اجراي آن آغاز شد. معلوم نشد سرانجام اين طرح به كجا رسيد؟ اين همه پول اين مملكت كجاها خرج مي شه؟ (2226139) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۶ ۱۵:۳۸:۵۷
گسترش راه آهن و حمل و نقل ريلي يكي از بهترين راههاي كاهش تصادفات و خسارات معنوي و مادي به مردم اين كشور است. (2226140) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۶ ۱۶:۲۵:۴۰
قطارهای تهران- میانه هم افتضاح و غیر قابل توصیفه. (2226202) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۳-۰۴-۰۶ ۲۰:۴۳:۰۷
بلیط قطار خیلی گران است چرا؟ چون شرکت ها اومدن و مزایای را ه اهن دولتی را بجیب خودشون میریزن.ایا متوجه افزایش قیمتها هستید ؟ متوجه هستید یک کارمند یا دانشجو چطور باید هزینه رو بده. بنظرم و تا جایی که پدرم که یک بازنشسته راه اهنه و از راه اهن اطلاع دقیق داره چون خودش یک کارشناس خبره هست میگه: افرادی دارن این وسط سو استفاده میکنند . قرار بود بخش خصوصی باید کیفیت و قیمت را رعایت کند چرا هیچ نظارتی روی شرکتهای پیمانکار قطارهای مسافربری نیست؟ چرا هر چی ازایش قیمت میدن دولت می پذیره؟ کدام ایمنی؟ آمار سوانح را در نواحی مختلف دارید؟ (2226578) (alef-13)
 
علیرضا
۱۳۹۳-۰۴-۰۷ ۰۱:۱۰:۰۸
اینایی که گفتید در برابر وضعیت حمل و نقل هوایی مثل بهشت میمونه... (2226848) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۷ ۰۲:۱۹:۳۱
بنده کلا یک بار از تهران تا مشهدباقطاررفتم. وبعد از مشهد به تهران و با قطار بعدی به شیراز برگشتم.ماشینم را نیز با قطار از تهران به شیراز اوردم.خداییش خیلی خوب بود ،جز اینکه ماشین را با تاخیر نسبت به قطاری که سوار بودم،برایم اوردند.درضمن هزینه حمل ماشین به نظرم گران بود.تابستان91مبلغ
70000تومان پرداختم. (2226862) (alef-13)
 
عبدالرضا
۱۳۹۳-۰۴-۰۷ ۰۷:۵۲:۰۹
شهر كوچكي مثل كاشان...
اين ديگر از آن حرفها بود
در كاشان سه شركت اتوبوس راني هر بيست دقيقه يك بار به سمت اصفهان و تهران اتوبوس دارند. (2226889) (alef-13)
 
حاج محسن
۱۳۹۳-۰۴-۰۷ ۰۷:۵۴:۱۹
ان استاد فقیر بوده ثروتمند شده که این حرف نامربوط زده بدبختی ما اینه که وقتی به پست میرسیم دوست نداریم رفاه دیگران را ببینیم چون خودمان زجر کشیده ایم (2226891) (alef-13)
 
محمد علی یواش رو
۱۳۹۳-۰۴-۰۷ ۰۹:۴۰:۰۲
همه اینها بخاطر اینه که شغل ریس قطاری حاکمیتی نیست اگه حاکمیتی بشه همه مشکلات حل میشه (2226951) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۴-۰۷ ۱۱:۰۴:۳۳
بنده اعتراض دارم چرا نظر منو درج نکردید؟؟ (2227015) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۷ ۱۳:۳۷:۰۷
عوارض و تبعات خصوصی سازی در ایرانه. شما اگر کمی تحقیق در مورد خصوصی سازی شرکتهای زیرمجموعه راه آهن کنید عمق فاجعه روشن میشود. بنام خصوصی سازی تیشه به ریشه کارگر وکارمندزدند. هربخشی را بصورت رابطه ای و نه ضابطه ای مثل جگر ذلیخا به شرکتی داده اند ونظارتی بر آنها نیست.نمونه بارز آن شرکت تراورس میباشد که متعلق به مه آفرید امیرخسروی است وقریب به 8000 نفر کارگر را بانام خصوصی سازی آواره کرده اند (2227236) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۰۰:۲۲:۲۶
روحانی مچکریم! (2228027) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۴-۰۸ ۱۱:۲۳:۴۰
لکوموتیوهای راه آهن قدمتی حدوداً 50 سال یا بیشتر دارند - واگنهای مسافری هم از اسقاطی های اروپای شرقی با قیمت نازل خرید و در داخل باز سازی می شود با این وضعیت باید خدا را شکر کنید که سیستم در حرکت است. (2228383) (alef-13)
 
َam
۱۳۹۳-۰۴-۰۹ ۰۰:۱۳:۱۱
من فقط میتونم بگم واگذاری قطارهای مسافری به شرکتهای خصوصی یک ناظر آزاد بنام رییس قطار میخواد تا در همون ابتدای سفر به محض دیدن خرابی قطار رو متوقف کنه نه گماشته ای که از اسم رییس قطاری استفاده می کنه ... شغلی که در ذات خود در راه آهن بعنوان بالاترین مسئول نظارت و هدایت کارکنان در قطار بوده و این دوست عزیزم که الان سرگذشت سفرش رو تعریف کرده داره راجع به رییس قطاری صحبت می کنه که کارمند شرکت خصوصی رجاست و البته که چاقو نبایدم دسته خودشو ببره . که اگر غیر این بود تکلیف مردم رو رییس قطار مستقل اعزامی از راه آهن در همون راه آهن تهران معلوم میکرد ... به نظر من اتفاقات بد تری در راهه و باید از خدا کمک بخوایم . (2229418) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۴-۰۹ ۱۰:۱۸:۳۱
من تو راه آهن کار می کنم سیستم مدیریتی حاکم بر راه آهن همیشه در حال تغییر بدون نتیجه و اشتباه است مثلا همین حادثه تصادف قطار مسافری دامغان من تو بطن کارها و اطلاعات هستم هیچ کس و شخصی به دنبال دلیل اصلی تصادف نرفت حتی نمایندگان مجلس همه دنبال مقصر کردن راننده و یا دیگر عوامل پائین کارکنان راه آهن است ولیکن دلیل اصلی و اصلی این تصادف فقط و فقط این بود که طبق دستور رئیس راه آهن بخاطر نمایش و سیاه بازی با صرف هزینه زیاد سرعت قطار درون ایستگاهها از 10کیلومتر به حدود 100 کیلومتر رساندن که فقط بگویند ما سرعت سر قطار را از 12 ساعت به 8 ساعت رساندیم که از دید مهندسی یک کار اساسا اشتباه است مگر می شود در ایستگاه که کلی عوامل انسانی و تجهیزات در حال کار می باشند با چنین سرعتی عبور کند فقط با طراحی خطی از پشت ایستگاه می توان این سرعت سیر را داشت که این تصمیم غلطی بود و هست و مطمئن باشید دوباره تکرار شدنی می باشد قابل توجه مسئولان که دنبال مقصر می گردند آیا اشتباهی از این واضح تر هست (2229748) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۱ ۱۱:۴۶:۰۱
متاسفانه فقط چرخ راه آهن میلنگه!!!!!!!!!!!!!!! (2233640) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۵ ۲۳:۵۵:۵۴
متا سفانه قطار تهران به شیراز هم به همین وضع دچار شده بود غالب مسافرین از فرط ناراحتی به مسو لین از جمله مدیران راه اهن نفرین و... می کردند (2241254) (alef-13)
 
محمود عاشوری پیرسرایی
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۱۲:۰۳:۰۶
قطار بازار خراب کن

دیدن قطار از وسط جنگل زیبا لذت دارد اما دیدن این قطار قطعا نه!

فکر نکنید فقط در ایران با این مشکل مواجه می شوند خرابی قطار در تایلند قطار بازار خراب کن هم هست
به این سایت بروید
و با مشکل مردم و قطار بازار خراب کن دیدن کنید


امید وارم مسئولین امر به فکر باشند وگرنه با این سیستم فکر نکنم درآینده بتواند مسیر تهران کاشان را هم 5 ساعته برود

واقعان ما در سیستم هوایی زمینی دریایی همه رقمه می لنگیم ما حتی در زندگی هم لنگ می زنیم چون قطار زندگیمان هم در بعضی جا ها می ایستتدووو......... و این ناشی می شود از نداشتن مدیریت قدرتمند وکار گشته
اگر قطار در بعضی از مسیر ها خراب می شود درست است از نظر قطعات ما مشکل داریم و قطار درست و حسابی نداریم ولی ما در زندگی روز مره خود هم بعضی وقتا قطار مان می ایستتد وکم می آوریم چرا ما باید اینقدر تلاش کنیم وزحمت بکشیم ولی سر برج نشده قطارمان ایست کند
امید وارم با مدیریت درست هم قطار زندگی وهم قطار مسافرت درست شود (2244057) (alef-13)
 
بسیجی
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۱۲:۰۴:۵۴
به به قطار گفتی دلم هوس مسافرت کرد (2244061) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.