نظر منتشر شده
۱۶۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 197529
تاوان میلیاردی در ازای طمعکاری یک فوتبالیست
محمود حبیبی کسبی، 12 شهریور 92
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۱۶
ماجرا از آنجا شروع شد که یک فوتبالیست ایرانی (دانسته یا نادانسته!) برای بازی در تیم کشوری قرارداد بست که عنوانی دروغین برای خلیج همیشه فارس جعل کرده و این عنوان جعلی را برای لیگش برگزیده و مدام این نام جعلی را در بوق و کرنا می کند. این فوتبالیست (خواسته یا ناخواسته!) در قبال چند میلیارد تومان پولی که از قبل این قرارداد دریافت کرد، مجبور بود به مردم کشورش پشت کند و برود. او رفت! اما بعد از چند روز غیرت ملی ایرانیان و به تبع آن غیرت رسانه ها به جوش آمد که وامصیبتا! چنین شد و چنان شد! و بعد از هجمۀ رسانه ای و کش و قوسهای فراوان، قرار شد باشگاه عربی عجمان! چند میلیارد تومان ناقابل به عنوان تاوان دریافت کند تا رضایت دهد که یک ایرانی در لیگی با عنوان «خلیج ع ر ب ی!» بازی نکند.

با این موضوع کاری نداریم که از قرار معلوم قرارداد بین باشگاه عربی و بازیکن ایرانی پیش از اعلام نام جعلی برای لیگ امارات بسته شده است، اما سوال پیچیده تر اینجاست که حالا که خیّری پیدا شده تا این تاوان را بپردازد و آقای فوتبالیست را با سلام و صلوات به آغوش وطن بازگرداند، آیا فوتبالیست عزیز باید باز هم از این تاوان عظیم چیزی به دست آورد یا نه؟ و به سبب بازگشت و بازی در تیمهای وطنی مجدداً چند میلیارد دیگر (تحت عنوان قرارداد با تیم جدید) تصاحب کند یا نه؟

از این سوالات آزار دهنده که بگذریم، از خود می پرسیم آیا مهمترین کار زمین مانده در میهن عزیزمان، همین بازی کردن یا نکردن یک بازیکن ایرانی در لیگی با عنوانی جعلی است و ما در همین کشور و در همین روزگار با مشکل هایی بسیار بغرنج تر و کلیدی تر از این ماجرا مواجه نیستیم؟

در جامعه ای که همۀ هم و غم رسانه هایش در سکنات و وجنات بازیکنان فوتبال و بازیگران سینما و تلویزیون محدود می شود، به تبع تمام فکر و ذکر عوام و بعضاً خواص مردم هم همین مثائل خانه زنکی می شود و طبیعی است که یک خیّر هم وقتی بخواهد به مردم وطنش خدمتی کند، به سراغ موضوعی برود که رسانه ها به خورد روح و روان او داده اند. لذا طبیعی است که به جای ساخت مدرسه و کتابخانه و بیمارستان در مناطق محروم (که اصلاً به چشم نمی آید و قابلیت رسانه ای شدن ندارد)، تن به این بازی میلیاردی بدهد و با خروج ارز از کشور، جیب گشاد شیخ نشینهای حاشیۀ خلیج فارس را گشادتر کند.

مخالفت من نه با ورزش و ورزش کاران است و نه با هنر و هنرمندان! بلکه اشتباه ما اینجاست که در فرهنگ واژگان ما، واژۀ ورزشکار تنها در فوتبالیست خلاصه می شود و واژۀ هنرمند تنها در بازیگر سینما و تلویزیون. رسانه های ما آنقدر این دو لفظ را محدود کرده اند که حتی دیگر عوامل ساخت یک فیلم سینمایی نیز (که بسیار بیشتر از یک بازیگر در ساخت فیلم نقش داشته اند) در جامعه به عنوان هنرمند شناخته نمی شوند. این در حالی است که یک بازیگر درجه ۸ تلویزیون بسیار شناخته شده تر از یک نویسنده یا فیلمبردار درجۀ یک سینماست. البته باز هنرمندان عرصۀ سینما و تلویزیون مثل کارگردان و نویسنده و... کمی شناخته شده هستند و دستشان به دهانشان می رسد و صدایشان به گوشی... و بالاخره وضعشان بسیار بهتر از هنرمندان دیگر عرصه های هنری مانند نقاشان و مجسمه سازان و نوازندگان و شاعران و ... است که در محرومیت محض روزگار می گذرانند.

در واقع کار رسانه ها در ایران، برخلاف رسالت حقیقی شان است و از آنجایی که برای رسانه های ما نقشۀ راه مدون و مشخصی تعریف نشده است و برای پرورش ذوق و شکل دادن به ذائقۀ مخاطب هیچ برنامه ریزی کارآمدی وجود ندارد، به جای اینکه رسانه، سلیقۀ جامعه را به طرفی که می خواهد سوق بدهد، این دغدغه های عوام است که سرفصلهای کاری رسانه های ما را تعیین می کند. چنین است که رسانه های نوشتاری، دیداری و شنیداری به خاطر قرارداد یک بازیکن فوتبال با یک تیم اماراتی چنان هجمه ای به راه می اندازند که یک سرمایه دار خیّر گمان می کند که اکنون بزرگترین معضل عالم بشریت بازی کردن یا نکردن فلان فوتبالیست در فلان تیم است و آنقدر تحت تأثیر این هجمه ها قرار می گیرد که حاضر می شود چند میلیارد تومان که با آن می توان چندین کتابخانه و گالری و مسجد و مدرسه ساخت را صرف تنها بازگرداندن یک فوتبالیست از امارات کند.

با خودتان نگویید این نویسنده چقدر نادان و متعصب است که نمی داند فوتبال پر طرفدارترین ورزش جهان است و خواه ناخواه خیل عظیمی از مردم وقایع ریز و درشت آن را دنبال می کنند. بله! بنده هم این را می دانم اما این را هم می دانم که فوتبالیستها به اندازۀ کافی از قراردادهای میلیاردی شان درآمد دارند که چند سال توپ بازی کنند و بسیار بیشتر از تمام عمر یک نویسنده، یک استاد دانشگاه یا یک محقق درآمد داشته باشند.

همچنین باشگاه ها و فدراسیون فوتبال از بلیط فروشی و تبلیغات کنار زمین و تبلیغات روی پیراهن و هزار راه و روش دیگر، به اندازۀ کافی درآمد دارند تا دیگر نیازمند خیّرین نباشند. این فعالان دیگر عرصه ها هستند که علی رغم اینکه چندین برابر فوتبالیستها به ایران و ایرانی خدمت می کنند، در گمنامی و فقر به سر می برند و در گرفتاری ها و شدائد هیچکس به دادشان نمی رسد. چه بسا نویسندگان و پژوهشگرانی که سالها برای تدوین یک کتاب روز و شبشان را سپری می کنند و زحمت می کشند تا به فرهنگ ایران زمین خدمت کنند، اما نهایتاً حق التالیف این کتاب (که تنها درآمد چند سال یک پژوهشگر است) به اندازۀ یک ساعت درآمد یک فوتبالیست هم نمی شود.

باری! مقصر اصلی در خروج این چند میلیون دلار ناقابل از کشور، نه آن خیّر مربوطه است و نه فدراسیون فوتبال و نه حتی فوتبالیست میلیاردر! بلکه تقصیر اصلی به گردن رسانه هایی است که تمام توانشان را برای دمیدن در بادکنک شهرت این ستاره های پوشالی خرج می کنند. آنقدر این بادکنک را حجیم می کنند تا از آن، اسطورهای بسازند؛ اسطوره ای دست ساز که مدام باید مراقب نترکیدن آن باشند. بنابر این دیگر فرصتی ندارند که به قهرمان های حقیقی بپردازند و هنرمندان و ستاره های واقعی را به مردم بشناسانند. چنین می شود که این اسطوره های تقلبی از هر فرصتی برای باج خواهی از کشور و مردمشان استفاده می کنند که بدون اقبال و استقبال آنها هیچ نیستند. مردمی که زنده بادهایشان موجب میلیاردر شدن آقایان شده است.

بله! برای بسیاری از این اسطوره های تقلبی هیچ اهمیتی ندارد که خلیجی که در جنوب ایران واقع شده است را چه بنامند، تنها موضوعی که برایشان اهمیت دارد، عکسهای بزرگشان است که صفحۀ اول روزنامه ها را اشغال می کند و از آن مهمتر، دلارهایی که هر روز به حسابهای بانکی شان افزوده می شود. حالا که چنین است، بگذار این حسابها پربارتر شود و این اسطوره ها مشهورتر. بگذار چند میلیون دلار هم از جیب این مردم به جیب شیخ نشینهای جاعل برود؛ فدای سرت، ای خلیج همیشه فارس!
 
ماما
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۰۹:۲۵:۲۶
آقا ما تو جور کردن پول مسکن مهر که 7-8 میلیون بیشتر نیست موندیم . . . یه خیر هم پیدا شه کمک امثال ما بکنه (1610951) (alef-10)
 
dovoud
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۰:۳۰:۳۵
طبق اطلاعات کارشناس حقوقی فوتبال که در برنامه نود از سایت باشگاه عجمان برداشته شده بود آقای خلعتبری در تاریخ 5 خرداد لیگ کشور امارات تغییر نام داده و ایشان در 21 خرداد با باشگاه قرارداد منعقد نموده است . جالب اینکه مسئولان پرسپولیس و مدیر عاملش از این آقا قهرمان ملی ساختند ! واقعا تاسف آوره در کشور ما با این مشکلات اقتصادی که گریبانگیر مردم هست این پولها صرف این اشخاصی می شود و درد آور تر اینکه از بودجه بیت المال هزینه می شود و این آقایان با این پولهای هنگفت در خلوت خود به ریش مردم هم می خندند ! (1611253) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۱:۲۹:۲۱
چرا درباره نکوونام که پول انتقالش از امارات را فدارسیون - دولت - داد صدای کسی در نیامد ار قرار هست مست گیرند هر آنچه هست گیرند (1611523) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۲:۰۲:۱۲
نکونام کی قرار داد بسته بود که پول انتقال بده،بحث نکونام در مورد پرداخت نشدن مطالباتش بود،هر پولی هم گرفته نوش جانش (1611669) (alef-10)
 
حسين
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۴:۲۳:۱۳
اومدي نسازي آقاي اس تق لالي... (1612245) (alef-10)
 
بچه مشد
۱۳۹۲-۰۶-۱۳ ۰۹:۲۳:۱۹
ببین آقای پرس پول لیسی رفتی نسازی ها! (1614412) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۳ ۰۰:۴۹:۱۰
اگر پولی از بیت المال به این فوتبالیستها پرداخت شود من که راضی نیستم . آیا درست است که وقتی ما این همه مشکل داریم و حتی بچه های مدارس ما بعلت کمبود بودجه دچار آتش سوزی میشوند آنوقت این همه بودجه خرج ورزشکاران شود و حتی بنمایندگی مجلس و شورای شهر برسند در حالیکه دانشمندان و جوانان المپیادی ... چه عرض کنم . (1614019) (alef-10)
 
مصطفی
۱۳۹۲-۰۶-۱۳ ۱۹:۰۴:۰۱
مگر فتح اله زاده بارها نگفته نکونام را از پای هواپیما برگرداندم اگر عرق ملی داشت پای هواپیما نمیرفت در صورتی که نام لیگ امارات هم عوض شده بود میخواست به امارات برود و قرارداد ببندد. مگر کاپیتان تیم ملی نیست یا اینکه استقلال فرق دارد. (1616020) (alef-10)
 
محمدرضا
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۲:۰۵:۴۴
انتقال نکونام به امارات فقط در حد حرف بود و هیچ قراردادی امضا نشد. فقط آقای کفاشیان یه جلسه باهاش صحبت کرد و راضیش کرد بمونه، این آقا هنوز از پارسال طلبکاره صداشم در نمی یاد، دیگه همه دنیا می دونن دست کدوم باشگاه تو جیب دولت قبلی بود و با اون همه خرج چه نتایج مزخرفیم گرفت، باز خوبه استقلال تیم 85دنیا شده. (1611689) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۷:۲۰:۲۱
این تیم 85 ام هم جالب لیگ ایتالیا اسپانیا المان فرانسه انگلیس وبزرگان ترکیه وبرزیل وهلند را حساب کنید بدون اسیایی ها خودش چند تا می شند یعنی فردا استقلال با اژاکس وگالاتاسرای و...بازی کند برنده میشه ؟والله جعلی به این بزرگی خجالت دارد (1613076) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۲۳:۱۰:۰۴
اگه رنگ لباسشون قرمز باشه حتما برنده میشه! (1613821) (alef-10)
 
پوریا
۱۳۹۲-۰۶-۱۵ ۲۲:۰۹:۱۳
با سلام من تو یه چیز این ماجرا موندم اونم اینکه وقتی کسی قرارداد میبنده پیش پرداخت هم میگیره این وسط من نفهمیدم تکلیف پیش پرداختی که اقای خلعتبری گرفت چی شد اون رو که پس نداد بعد اومد یه منتی سر پرسپولیسها گذاشت که سال اول پول کم میگیرم فقط 700 میلیون بقول اقای سردار ایشون از 7 میلیارد گذشتن بخاطر ایران ،نمیشد این اقا پیش پرداخت رو پس بده بعد قرارداد رو فسخ کنه؟؟؟؟ (1620528) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۰:۳۷:۳۳
واقعا باس تاسفه این فوتبالیست باید خودش قید همه چیرو میزد و بیخیال بازی در این لیگ میشو نه اینکه آدمای خیر برای بزرگ کردن خودشون این آبرو ریزی رو راه بندازن (1611289) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۲:۴۴:۲۶
عزیز قهرمان مثل رضا زاده است که قید پول در قبال هیچی زد
و یه پاک باز واقعی بود (1611854) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۶:۴۴:۱۲
پولو هدایتی داده ربطی به بیت المال نداره .هر کس هر جور دوس داره پولشو خرج میکنه به کسی ربطی نداره .نکونام تصمیمشو برای رفتن به مستعمره عربها گرفته بود با دادن پول نگهش داشتن . (1612941) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۳ ۰۹:۲۹:۰۲
فکر می کنی امثال این آقا پول ها را از کجا آوردند !؟ مملکت ما اگر سیستم سالمی داشت و می رفت بررسی می کرد امثال این آقا از کجا چنین پول هایی دارند که اینجوری بریز بپاش می کنند اون وقت معلوم می شد که اون آقای خیر خودش وضعش خیلی بدتر از بقیس
کسی اگر برای پول زحمت کشیده باشه اینجوری حیف و میل نمی کنه

بخدا دلم خونه ... من فوق لیسانس مهندسی فضایی از صنعتی شریف دارم، یک ساله بیکارم... یکی دیگه از اقوام با مدرک دکتری شیمی و 14 مقاله ISI داره بیکار میچرخه...

اونوقت به جای اینکه کسی به فکر این معضل بزرگ باشه، پول ها رو ریختن توی جیب یک عده خاص که خاصیتی هم ندارند.

لگد زدن یک فوتبالیست به توپ چه مزیتی ایجاد می کنه؟ اگر دنیا پول هنگفت خرج می کنه ، چون اونجا فوتبال یک صنعت هست و فوتبالیست متخصص اون صنعت هست که پول هنگفتی رو به جیب صاحبان باشگاه ها میریزن نه اینکه از بیت المال ( بخوانید بیت الحال ) پول بدن به فوتبالیست

خدایا حق مردم ایران را از حلقوم بعضی ها در بیار. آقای رویانیان باید اون دنیا پاسخگوی این رفتار غیر اسلامی اش باشد و دیگران البته

ضمنا من پرسپولیسی هستم اما حق چیز دیگری است (1614426) (alef-10)
 
اسی
۱۳۹۲-۰۶-۱۴ ۰۱:۵۹:۱۱
هدایتی وضعش خوبه به ما چه از کجا اورده عادتمون شده هر کی تو پول در اوردن خبرس رو بگیم دزدیده نه جونم ما بلد نیستیم از سرمایه هامون استفاده کنیم اونم زحمت کشیده یکی باید بیل بزنه یکی دیگه با تلفن یکی با اینترنت این بستگی به هوش و ذکاوت طرف داره واقعا متاسف شدم براتون (1616700) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۱:۳۲:۰۷
خلعتبری حاج حسین هدایتی وسردار رویانیان ثابت کردند که

چو ایران مباد تن مباد (1611530) (alef-10)
 
کارمند استیل
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۲:۱۵:۰۶
خوشم میاد بدونم این پول و هدایتی از کجا آورده و به عربا پرداخت نموده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (1611721) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۷:۲۱:۰۷
از همان جایی که کفاشیان اورد وبه نکو نام داد (1613082) (alef-10)
 
ناشناس
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۲۲:۴۳:۳۰
پول کارگری و بیل زدن و کلنگ زدن هست عزیز جون (1613768) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۲:۴۱:۰۸
نه دوست من همه شون دارن دروغ میگن و به تنها چیزی که فکر میکنن پول و سود بیشتره (1611840) (alef-10)
 
مجید
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۳:۳۴:۴۷
درک شما از "چو ایران نباشد تن من مباد" جای تعجب و تاسف داره. البته می پذیرم که هرکسی به اندازه عقل خودش مسائل را ادراک میکنه (1612078) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۵:۳۷:۵۶
من بهت می گم این پولا از کجا آومده ......زمین متری 2 هزارتومن که حالا شده 2 ملیارد!!!!!!! (1612662) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۲۳:۱۳:۵۳
ایران چه ربطی به نام لیگ امارات داره؟تازه این بازی را هم خودتون شروع کردید و اسم لیگ رو گذاشتید خلیج همیشه پارس!آقای هدایتی و سردار هم اگه خیلی وطن پرستن این پول رو صرف آبادانی و امکانات زیربنایی جزایر سه گانه به نام ایران میکردن تا یه تاثیری بذاره (1613828) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۳ ۱۱:۲۲:۱۴
بله البته با ارز دولتي!!!
چرا كسي پيگيري نمي كنه ارز 2500 تومني كه واردكنندگان با كلي سند و مدرك نمي تونن بگيرند اين آقا گرفته و برا آوردن خلعتبري داده به اماراتي ها؟؟؟؟ (1614696) (alef-10)
 
همشهری
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۱:۴۳:۱۹
امید وارم همه این پولها که در این تیم خرج می شود از راه سالم به دست آمده باشد و خدای نکرده شائبه ای در آن نباشد (1611590) (alef-10)
 
ناشناس
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۸:۴۳:۱۷
آقای عادل فردوسی پور کجایی که یادت بخیر... (1613306) (alef-10)
 
علی ف
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۲۲:۳۰:۱۱
ماجرای این خیر مثل آن خیری است که ماشین کهنه احمدی نژاد را خرید یک میلیارد و بعدش 3000 میلیارد اختلاس کرد از قدیم گفتن سلام گرگ بی طمعه نیست حیف پول کشور که فدای این فو تبال کثیف میشه (1613740) (alef-10)
 
يک زير خطي
۱۳۹۲-۰۶-۱۳ ۰۹:۲۶:۰۶
همش 7-8 ميليون؟؟!!
از همون اولشم حرف 17 تا 20 ميليون بود اما خيلي بيشتر واسمون آب خورد و هيچکي هم صداش در نيومد، بگو 30-35 و يا 40 ميليون. (1614420) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۰۹:۲۶:۴۳
داس آقای روحانی باید سری هم به حوزه ورزش بزند! (1610957) (alef-10)
 
عاشق پرسپولیس
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۴:۲۸:۲۸
خلعتبری ورویانیان محاکمه شوند. (1612274) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۴:۵۷:۱۸
کلید آقای روحانی باید قفل ها رو باز کنه و تدبیر رو به حوزه ورزش بیاره.نیازی به داس نیست تدبیر که باشه این اتفاقات نمی افته و ادمهای نالایق مسئولیت دار نمیشن (1612438) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۰۹:۲۸:۳۰
شما هم (دانسته يا ندانسته ) اذهان را منحرف كرديد از واقعيت جاري !
در اين قصه پر غصه ، شخص ان بازيكن مهم نيست ، آن افرادي كه معامله را جوش داده اند و دلار مبادلاتي جور كرده اند مقصر اصلي هستند ، آن هم در زماني كه تيم ملي پول كادر فني و اردوي تداركاتي را ندارد .

فوتبال يك مشكل بيشتر ندارد و آن هم مديران فاسد است (1610966) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۱:۵۲:۰۰
اتفاقا شخص بازيكن هم مهمه ... خيلي هم مهمه چون مردم فوتباليستي رو كه قيد همه چيز رو ميزنه و حتي براش مهم نيست براي كشوري توپ ميزنه كه نام جعلي خليج عربي رو به كار برده ، ميشناسند .... (1611625) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۴:۱۳:۲۹
خيلي راحت مي شد يك بخشنامه صادر كرد كه بازيكناني كه در ليگ امارات بازي كنند حق عضويت در تيم ملي را ندارند ، نه اينكه پول بيت المال را حرامه كل كل كردن مديران پرسپوليس و استقلال بكنند كه چرا براي نكونام پول داديد اما براي خلعتبري نه ! (1612219) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۰۹:۳۵:۵۶
احسنت به اين تحليل زيبا (1611011) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۰۹:۴۱:۲۲
مردم به نان شب محتاجند و آن وقت پول میلیاردی می دهید؟؟؟ شرم هم خوب چیزی است
این آدم خیر نبوده است. (1611039) (alef-10)
 
فروغ
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۱:۲۴:۳۶
حق با شماست.دلال بوده . (1611509) (alef-10)
 
بازنشسته
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۰۹:۴۱:۳۷
این فوتبالیست زیادی خواه (خ ) با آبروی ملی ملت ایران بازی کرده است باید محاکمه شود. (1611041) (alef-10)
 
محسن
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۰:۵۵:۲۹
بحث آبرویزی نیست, بحث این است که امسال یک تیم (پ) به هر قیمتی که شده باید به یک جام برسد بنابراین سعی می کند این بازیکن (خ) را هم به هر صورتی جذب کند. این وسط هم تنها چیزی که مطرح نیست آبروی ملت ایران و بیت المال و این قبیل مسائل است. حتی بنابر برخی اخبار, برای این اقای (خ) دلار مبادله ای هم پرداخت شده! واقعا که جای تاسف دارد. من که دیگر حتی حاضر نیستم اخبار این تیم (پ) را هم از رسانه ها پیگیری کنم. (1611382) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۲:۵۰:۵۰
بابا چرا اینقدر در لفافه صحبت میکنید مگر نام بردن از خلعتبری و پرسپولیس جرمه که هی میگین "پ" ،" خ" (1611894) (alef-10)
 
ابوالحسن-ع
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۷:۵۳:۵۳
داداش وقتی انوشیروان رویانیان نظامی می شود مدیر عامل یک باشگاه بزرگ و عمل زده در کار می شود و به خاطر بیلان کاری حاضر است با منافع ملی ملت هم بازی کنند.؟؟؟؟؟؟ (1613176) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۷:۲۶:۵۹
آقا محسن شما میشه بگی تیم های صنعتی که در پاره ای از موارد حتی 100 نفر برای تماشاشون نمی آیند با کدام درامد ناشی از فوتبال می گردند که پرسپولیس نگشت چرا کسی اعتراضی به قهرمان پولکی لیگ ایران سپاهان واستقلال ندارد هی بگید این بازیکنان پول نمی گیرند کی باور می کنه ؟اه راست می گید هر نوع پرداخت دولت وشرکت های دولتی را به باشگاههای ورزشی ممنوع کنید انهم با قانون ونظارت اجرایی برای همه نه فقط پرسپولیس (1613099) (alef-10)
 
نیما
۱۳۹۲-۰۶-۱۳ ۱۰:۰۲:۱۵
دوستان دقت نمیکنن...پول " بیت المال" نبوده که هر کس به نحوی فریاد " هل من ناصر" سر داده که من انقد پول نیاز دارم واسه فلان کار اونقد پول ندارم واسه بهمان کار !
پول شخصی بوده ، اموال شخصی حسین هدایتی بوده ! دلش خواسته اینکارو بکنه به من و شما هم مربوط نیست..اختیار مالشو داره . (1614509) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۰۹:۴۱:۴۱
مگر غیر از حوزه ورزش و سینما برای موشکافی و انتقاد و مو را از ماست کشیدن حوزه دیگری مانده؟چه بسا پرداختن به مسایل دیگر با حصر و حبس مواجه خواهد شد متاسفم متاسف از هدایت شدن جامعه به مطالب خانه زنکی (1611042) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۶:۲۷:۵۸
شما ادم یاد کارتون گالیور میندازی که همیشه یکیشون میگفت من مخالفم .اقا جان ما میتونیم در همه مسائل صحبت کنیم مطالب هم زیاد هست که قابل بحثه این مطلبهم ( خلعتبری) جای صحبت داره (1612876) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۰۹:۴۹:۲۸
ای دلم میسوزه به حال ما که اینچنین با احساساتمون بازی میکنن . خیلی از متن شما خوشم اومد بالاخره یکی از درد دل ما گفت . خواهش میکنم این موضوع تا آخر پیگیری و خود شخص بازیکن غرامت پرداخت شده را بپردازد . با تشکر (1611076) (alef-10)
 
عبدالله
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۰۹:۵۰:۲۱
حرف حساب جواب نداره ! (1611082) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۰۹:۵۰:۴۷
بابا بی خیال . تو این مملکت زندگی می کنید یا نه؟ (1611087) (alef-10)
 
فرید
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۰۹:۵۷:۰۴
از آقای روحانی انتظار داریم با قطع کردن این هزینه های میلیاردی در فوتبال این شعله های امید رو پرنورتر بکنه
بابا خسته شدیم از بی شنیدیم فلان آقای فوتبالیست که حتی اخلاق ورزشکاری هم نداره داره درآمد های میلیاردی میگیره و این دانشجویان بدبخت زحمتکش که آینده کشور هم به دست اوناست باید با مشکلات گوناگون از خدمت سربازی تا پیداکردن شغل و ازدواج و .... دست و پنجه نرم کنن
آقای رئیس جمهور لطفا اقدامی بفرمایید (1611110) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۳:۵۶:۱۱
نکته اساسی همینه که این دوستمون اشاره کردبحث کل پول بی حسابیه که در فوتبال خرج می شه و به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از درامد عمومی هزینه می شه و فرق دارد با اروپا که شرکتهای خصوصی این پولها را هزینه می کنند (1612165) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۰۹:۵۷:۰۹
ای کاش غیرت برخی ها برای مردم بدبخت و بیچاره و فقیر در ایران به جوش می آمد که نه پول غذا و پوشاک دارند و نه دوا و درمان.
ای کاش این غیرت برای بیکاران در کشور به جوش می آمد.
باعث تاسف هست که پول های بیت المال خرج این فوتبالیست ها میشود که هیچ منفعتی برای مردم ندارند.
تا چه زمان باید فریاد زد توی کشورهای اروپایی که پول زیاد میدهند، فوتبال خصوصی هست و نه دولتی. و در کشورهای عربی که دولت پول میدهد، جمعیتشان کم هست و مردم در رفاه هستند. نه مثل کشور ما با این کسری بودجه و وضع بد اقتصاد و وضع بد معیشت مردم و این همه بیکار. (1611112) (alef-10)
 
اسرار
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۲۲:۵۵:۵۱
جان كلام را گفتي. (1613791) (alef-10)
 
علي
۱۳۹۲-۰۶-۱۳ ۰۷:۵۳:۴۳
ميشه يه نفر بگه باارز اختصاص يافته براي اقاي خلعتبري!! چقدر دارو براي بيماران خاص از گمرك ترخيص ميشد؟؟ (1614231) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۰۹:۵۹:۱۶
غیرت ایرانی کجاست؟
فوتبال امروز ما فقط یک خورده غیرت می خواهد فقط یک خورده.
در گذشته که نه خبری از لیگ های خارجی بود نه خبری از دستمزدهای میلیاردی و ماشین ها و تفریحات انچنانی تیم ملی ما با فاصله ی زیادی قدرت مطلق اسیا بود اما حالا چی؟ (1611117) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۱:۵۲:۳۹
همين طور ادب و تربيت هم ميخاد (1611627) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۰۹:۵۹:۲۲
برو بابا دلت خوشه این همه پول این مملکت داره هدر میره تو اونوقت گیر دادی به این که چی این که فوتبال بازی میکنه پول میگیره و هر کی نمیخواد میتونه نده به زور که نمیخواد پول بگیره یا بیت المال و غارت کنه برو از اونایی بگو که این کارارو مثل آب خوردن میکنن چند میلیارد نه و چند صد میلیارد ......... برو بابا (1611119) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۱:۵۴:۰۳
واقعا برات مهم نيست فوتباليستي رو بشناسي كه قيد همه چيز رو ميزنه و حتي براش مهم نيست براي كشوري توپ ميزنه كه نام جعلي خليج عربي رو به كار برده ؟؟؟؟؟؟؟ (1611634) (alef-10)
 
محمد جواد
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۰:۰۰:۰۰
اگر اینقدر که پول صرف فوتبالی که ماکزیمم افتخارش زنگ تفریح شدن برای 3 تیم همگروهی دور اول بازیهای جام جهانی بوده، پول صرف دانشگاه ها، صنعت، سلامت و یا دیگر رشته های ورزشی بی ادعا اما مدال آور می کردیم الان کلی پیشرفت کرده بودند (1611126) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۱:۳۴:۰۷
در دانشگاه هم شد به جای تحقیق فقط ساختمان اضافه شد وبر تعداد کارمندان افزوده شد عیب جای دیگری است مشکل اینجاست که بودجه بر اساس موفقیت داده نمی شود وگرنه کار حل بودبرادر (1611536) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۰:۰۲:۱۱
مقصر اصلی مردمی هستند که به این افراد توجه میکنند .رسانه هم برای همین مردم، خبر تهیه میکند تا فروشش بالاتر رود. (1611135) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۱:۴۱:۰۸
دقیقا مقصر اصلی مردمی هستند که فوتبال خواب آور برایشان هیجان دارد ای کاش این مردم کمی حمایتشان از نخبگانی بود که مجبور به ترک ایران شدند . (1611576) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۲:۱۸:۲۸
مگه چند درصد مردم ایران به صورت حرفه ای فوتبال رو دنبال میکنند؟ ورزشگاه ها اکثرا خالی هستند به جز چند بازی. تبلیغات زیاد و این موجی که پمپاژ میشه از طرف رسانه ها، عامل اصلی هست. وگرنه الزاما یک سرشماری رسمی نشده که ببینیم چند درصد مردم علاقه دارند به فوتبال و چند درصد راضی هستند به خرج میلیاردی در فوتبال.
ضمنا دعوت از یک بازیکن در برنامه نود و تعریف و تمجید کردن از او هست که قیمت رو بالا میبره. جوایز عجیب و غریب از سودی دولتی ها همچون مجوز ورود خودرو هست که توقع اونا رو بالا میبره.
لطفا این توجهات رو به حساب اکثریت مردم نذارید (1611734) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۰:۱۴:۳۰
خدایا همسر من زیر گرمای سوزان آفتاب دور از خانواده روی سکو نزدیک مرز قطر وسط دریا زحمت میکشه تا شرمنده زنو بچش نباشه ... آخه این چجو عدالتیه؟؟؟؟؟؟ (1611187) (alef-10)
 
سهیل ابریشم چی
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۰:۲۱:۴۴
حرمت قانون شکسته شد . ارز جیریه بندی شده مختص به کالا های حیاتی و اساسی خرج شد هزاران ساعت وقت مردم و رسانه های ملی غیر ملی تلف شد که یک فوتبالیست باز هم از بیت المال سهم بیشتری بگیرد و منتش را هم در برنامه نود سر مردم بگذارد که بله من با آن تیم نرفتم ترکیه اردو. دست شما درد نکند. واقعا خروجی این فوتبال که صد ها میلیادر هر سال از جیب این مردم خرج آن می شود برای این جامعه چیست ؟ بدهید واقعا دست بخش خصوصی ببینیم اگر به درآمد و هزینه های واقعی باشد سالی 50 میلیون دست این بازیکنان و مدیران این باشگاه ها را می گیرد که اینقدر ثروت این مملکت را به باد می دهند ؟ بدهید دست بخش خصوصی ببینیم چقدر قدرت تولید ثروت و اداره کردن فوتبال را دارند. همه اش رانت خسته شدیم واقعا مگر بی عدالتی حد و مرز ندارد. حالا این آقا یک نیم فصل بازی نیم کرد چی اتفاقی می افتاد ؟ پول باشگاه عربی را پس می داد به خاطر مملکتش می نشست خانه؟ (1611213) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۰:۲۴:۱۵
رفتن به لیگ کشوری که ادعای مالکیت به سه جزیره ایرانی داره وبه مردمان کشور ما بی احترامی می کنند جرم است وباید کسانی که باعث اومدن این فوتبالیست شدند مجازات شوند. (1611227) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۱:۱۴:۲۸
آقا قطر رفته بوده نه امارات! (1611453) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۲:۴۷:۱۹
شما که هنوز نمیدونی کجا رفته بود مجبوری نظر بدی؟ (1611867) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۰:۲۴:۵۴
خودمونیم دیگه هیچی برامون نمونده نه اعتبار ونه....... (1611230) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۰:۲۶:۲۰
الان میفهمم که چطور کشور بی اب و علف به بهشت تبدیل میشه وکشور چهار فصل به...... (1611238) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۰:۲۶:۵۳
دوست داشتم بدونم اگه تو ایرانم قراردادهای آن چنانی با این بازیکنان امضا نمیکردند آیا باز هم دم از پرچم و غیرت ایرانی می زدند یا میرفتند کشورهای حوزه خلیج فارس بازی می کردند (1611244) (alef-10)
 
سامان
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۰:۳۵:۴۶
ناز قلم نویسنده واقعا درد دل خیلی از ایرانیان وطن پرست را مطرح کردید ،چه هزینه ها وپولهای هنگفتی که صرف این فوتبال میشود و صرف بهبود زخمهای این جامعه نمیشود...... (1611275) (alef-10)
 
هموطن
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۰:۴۲:۳۵
سلام.
آقا کسی که ملیت و وطنشو و خلیج جاودانه فارس رو به این عربا... می فروشه لیاقتش هموناست و اصلا ارزش نداره به چنین آدمی توجه کرد چه برسه به اینکه میلیاردها پول براش خرج کرد بجاش آقایان پول میدادند این تیم ملی تا یک اردوی درست حسابی بره و برای جام جهانی افتخار آفرین باشه و از ایران و ایرانی و خلیج فارسش دفاع کند.این ارزش داره.
باتشکر (1611311) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۰:۴۳:۲۳
آیا درکشور ی که یک خانوار5نفره باماهی 2000000ریال امورات زندگی خود را با مشقت بسر می برند برای یک فوتبالیست این همه پول دادند درحکو مت اسلامی عدالت است.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (1611316) (alef-10)
 
حسن
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۰:۴۴:۱۰
با سلام
لطفا وزارت اطلاعات بابت اين همه خيرات برادر هدايتي تحقيق كند كه اين برادر پولها را از چه راهي به دست آورده اند كه اينگونه بذل و بخشش مي كنند ؟ (1611322) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۰:۴۸:۳۷
خلعتبری مادامی که از ملت ایران عذرخواهی نکند نباید به تیم ملی دعوت شود (1611340) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۵:۲۹:۳۹
در صورت عذر خواهی هم نباید اینچنین افرادی به نام تیم ملی بازی کنند. تیمهای ملی متعلق به عموم مردمند نه دلالها و افراد... (1612628) (alef-13)
 
مسعود
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۰:۴۹:۱۸
از آقاي رويانيان كه از سرداراني هستند كه وارد ورزش شده اند سوال مي كنم آيا رواست در اين وضعيت بدي كه تيم ملي كشور كه به مسابقات مهم جام جهاني صعود كرده است و اردوهايش به دليل مشكلات مالي لغو مي شود اصرار دارند ميلياردها تومان تنها خرج يك بازيكن براي آوردن به يك باشگاه ورزشي شود؟! (1611347) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۰:۵۱:۳۷
شما این قضیه رو بیخیال شو. مهم اینه که بغل گوشمون یه لیگ است به نام مجهول و اگر همین طور که مسئولان بی خیال این قضیه هستن چند وقت دیگر اسم
خاورمیانه میشود خاور عربی (1611360) (alef-10)
 
شهروند
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۰:۵۵:۲۸
با سلام جفدر ازارده خاطر شدم وقتي اين خبر خواندم و متاسفم كه اين همه روزنامه و سايت داريم ولي هيجكدام ان را را تجيزيه تحيل نكرداند براستي درد جامعه ما اين است كه گشوري حقير و وابسته كه هيجي جيز از خود ندارد مبادرت به جعل نام كرده كه در تمام اسناد بين الملل وجود دارد كرده؟ ايا فدارسيون فوتبال يك مدير و يا يك ويكيل حاذق ندارد كه به فيفا شكايت و درخواست غرامت به خاطر اين جعل كند اقايان كه اين پول را دادند حتما افتخار هم ميكنند اين هزينه كار جند بيمار كه بعلت تنگدستي نمي توانند درمان شودند را ميپرادخت ؟جند دختدر دم بخت را كه جهييزيه نداردند را به خانه بخت مفرستاد؟امكانت مدرسهاي را براي فرندان كه ازامكانت رفاهي محروم هستند را ميداد؟ جان كلام كه را برخود با ان شكايت مستند به قوانين از طرف فدارسيون فوتبال بود نه راه سادثر كه دشمن ميخواست (1611381) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۰:۵۹:۳۸
کاش جناب هدایتی این پول رو خرج ورزشگاه سمنان می کرد که 90%ساخته شده و فقط صندلیا!!!مونده.اینور مجبور نبود استیل آذین رو از سمنان ببره. (1611395) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۱:۰۳:۳۲
این فوتبال مانند سمی مهلک برای این مملکت است!
جای تاسف دارد که مردم در زندگی روز مره دست و پا می زنند و عده ای نامرد از نفوذ خود سوء استفاده کرده و از جیب بیت المال سودهای تریلیاردی (و به اسم فوتبال ! که بسیاری از مردم آن را قبول هم ندارند) اخاذی می کنند!
جای تاسف است که عده ای که اکثرا سواد درست و حسابی و اخلاق هم ندارد اینگونه به ثروت های باد آورده ای دست می یابند که توسط عده ای خدا نشناس بصورت سخاوتمندانه و از جیب بیت المال،هزینه میشود. در حالی که اکثریت مردم در غم ارتزاق و معیشت روزمره خود هستند . این اقلیت سوار خودروهای چند صد میلیونی و یا چند میلیاردی می شوند. خانه و پول ... که بماند.
افرادی که چنین لقمه ای را سر سفر این مردم گذاشته اند باید روزی جواب پس بدهند.
فوتبالی در بازی با تیم های درجه 3 دنیا مشکل دارد و به لطف شناس به جام جهانی میرود. (1611408) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۱:۰۵:۱۳
جالب است که این آقای خیّر خودش چند ده میلیارد بدهی بانکی دارد!

اونوقت من برای چندرغاز وام ازدواج باید از هفت خان رد بشم!!

اسم این "ظلم" است! (1611416) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۱:۰۶:۴۰
خب آقای عزیز چرا ما تیمی بنام خلیج فارس نداریم. البته نه تیمی که زنگ تفریح باشد . اگه در فوتبال نمیتوانیم تیمی متناسب با شآن دریای پارس داشته باشیم چرا دانشگاه ؛ بیمارستان ؛ باشگاه فرهنگی و مراکز علمی به این نام نداریم؟
و یا چرا کاری نمی کنیم که دریای پارس رنگ و شکلش ایرانی باشد؟ به همت دانشمندان . هنرمندان و جوانان غیور خود میتوانیم این کار را بکنیم .
چه کسی فراخوان داد برای مبارزه با این بیداد و نتیجه نگرفت. دریای جنوب را به ملت بسپاریم تا نشان دهند چگونه از هویتش دفاع می کنند. همانگونه که از ثروتش و پاکیزگیش دفاع خواهند کرد. (1611421) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۱:۰۶:۵۹
به نظر من اصلا ً نباید یک ریال هم هزینه می کردند. میذاشتن تو همون لیگ امارات بازی می کرد. خلعتبری پنجاه هزار تومان هم نمی ارزد. (1611422) (alef-10)
 
ستار
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۱:۱۹:۴۰
این خیرین محترم چرابه بیماران صعب العلاج که پول درمان ندارندکمک نمی کنند.معامله ی زیرپوستی است .کاش رسانه هااین فوتبال فاسدرابایکوت خبری می کردندتا لااقل دل مردم اینقدرخون نشودازشنیدن میلیارمیلیاردگرفتن یک عده آدم کم سوادکه می توانندباپولشان صدهاخانواده رابخرندکاراینهاعاقبت به خیری ندارد.شریک اندباهم می گیرندوقسمت می کنندباهم ول شان باباحوصله دارید. (1611485) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۲:۲۴:۴۹
این رسانه ها هم از کنار همین فوتبال نان میخورند، هرگز تحریم نمی کنند. تحریم کار مردم هست و نه روزنامه ها و رسانه ها. چون اونا بدون خبر، بسته میشن.
شرکت نکردن در پیامک های برنامه ی نود، و یا نخریدن روزنامه های ورزشی و حضور کمتر در ورزشگاه ها، از راه های نشان دادن کم توجهی هست. گرچه هرگز آمارگیری رسمی نشده چند درصد از مردم طرفدار فوتبال و هزینه های میلیاردی آن هستند (1611769) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۳ ۰۹:۱۵:۰۷
واقعا همین طور هست
من تا دو سال پیش هم به هر قیمتی که بود بازی های فوتبال رو می دیدم. ولی دیگه از این سوء استفاده هایی که تو فوتبال می شه اینقدر بدم اومده که حتی بازی های تیم ملی رو دیگه سعی می کنم نگاه نکنم.
چون واقعا یه عده بد جوری از فوتبال دارن سوء استفاده می کنند.
درآمدهای نجومی نا مشروع و... (1614394) (alef-10)
 
اصغر
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۱:۲۳:۵۵
بياييد همه با هم بازي روز جمعه استقلال و پرسپوليس را تحريم كنيم تا معاويه ها فوتبال به هو ش بيايند . (1611505) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۲:۲۲:۲۲
نمیشه اینو گفت چون همه مردم در یک سطح نیستند. تا حالا رفتی ببینی چه قشری (اکثریت) هستند که به ورزشگاه میرن؟ اونا(نه همه بلکه اکثریتشون) حتی ادب ندارند و فحاش هستند و جو ورزشگاه رو به وضعیتی رسوندند که حتی خانم ها نمی تونن برن، خانواده نمیتونه بره اونجا، اونوقت از اونا توقع داری تحریم کنند.
مساله اینجاست که این صدهزار نفر، همه مردم نیستند. و حتی اگر هم ورزشگاه پر بشه، نشان از محبوبیت شدید فوتبال نیست. (1611758) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۳ ۰۸:۰۳:۲۳
گر مردم ایران همه متحد تصمیم بگیرند یک سال فوتبال ایرانی رو تحریم کنند همه این بت ها و حباب ها شکسته میشن (1614251) (alef-10)
 
00000
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۱:۲۶:۵۱
سلام

مسايل خاله زنكي نه مثائل خاله زنكي

لطفا اصلاح كنيد باتشكر (1611515) (alef-10)
 
ناشناس
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۱:۵۶:۰۰
اون مسائل هست نه مثائل (1611645) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۱:۵۶:۳۲
ممنون حالا مردم فوتباليستي رو كه قيد همه چيز رو ميزنه و حتي براش مهم نيست براي كشوري توپ ميزنه كه نام جعلي خليج عربي رو به كار برده ، ميشناسند .... (1611651) (alef-10)
 
اسدی پور
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۲:۰۴:۰۶
جانا سخن از زبان ما میگویی .میدانی برای چی این اتفاق میافتد که یک نفر حاضر به پرداخت چنین پولی میشود ؟ برای اینه که یک برنامه چالشی فوتبال داریم ولی یک برنامه چالشی اجتماعی ,اقتصادی ,شهری, نداریم مثلا در خصوص مدیریت واحد شهری ,الودگی ,ترافیک,خودروهای بی کیفت وبازار بی رقابت و شرکتهای زیان ده,محدوه طرح ترافیک وادارات دولتی وساخت سازهای دولتی, نماهاهای ساختمانهای شهر تهران,کرایه های تاکسی مترو ,اتوبوس ومتولیان قیمت گذاری و.... که هریک میتوانست هم بیننده را جذب کند وهم مردم در ارائه راه حلهای اجتماعی و... شاید ایده داشته باشند و مدیران شایسته از ناشایست را تمیز دهند برنامه نداریم ای کاش صدا وسیما بجای برخی ازاین برنامه های بی محتوی بفکر ساخت نود اجتماعی بیفته (1611678) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۲:۲۱:۰۵
امیدوارم ب-ز آن خیر محترم نباشد (1611751) (alef-10)
 
مصی
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۲:۲۱:۱۴
این وسط همه رو کردید چوب دو سر فلان!

1- اگه این بدبخت خلعتبری میدونست اسم لیگ عوض شده و بعدش قرار بسته بود ، مرض داشت از این پول هنگفت بگذره بیاد پرسپولیس!؟
خب اونجا بازیش و میکرد چیکار داشت به این حرفا ...

2- یکی از دلخوشی های این مردم فرتباله.
کاری به این ندارم چرا حتی یه فوتبالیست درجه چندم که تو لیگ بازی میکنه حداقل 100 میلیون برای یکسال میگیره و به قول ما عدالت در توزیع و پرداخت پول رعایت نمیشه ، اما توجه داشته باشید تو کل دنیا بیشترین دستمزدها رو کسانی میگیرن که مردم رو سرگرم میکنن و وجودشون نفع دیگه یی برای جامعه نداره!
بله یک فوتبالیست ، یک ورزشکار حرفه ای ، یک هنرپیشه ، یک موزیسین و ... درآمدی فوق العاده بیشتری از یک دکتر ، مهندس ، معلم و ... که وجودشون برای جامعه بسیار لازمه ، دارند!
اما به هر حال دلخوشی 30 میلیون پرسپولیسی همین بود و یک خیری اومد از هزینه شخصی خودش و نه دولت رقم رو پرداخت کرد .
نگیم اومده حالا از لیگ ایران هم پول در بیاره!
زشته!
این بازیکن کارش فوتباله و درآمدش از این راهه . حالا رقمهای پرداختی از نظر ما عدالت نیست ، کل دنیا همینه!

3- کسی مثل هدایتی با این سرمایه راحت تو خونه اش نشسته بود . اگه این پول و نمیداد کسی نمیومد بگه آی یه خیری بیاد هزینه مسکن منو بده ، آی یه خیری بیاد این کار و کنه و ...
میرفتی مسجد میساختی ...!
حالا با پولش اومد یه کار خیری کرد که یه ایرانی تو لیگ مجعول خلیج.ع.ر.ب.ی بازی نکنه و به غیرت ما ایرانی ها برنخوره.
این همه خودمون و میکشیم میگیم خلیج فارس خلیج فارس پس برای چی!؟
ولی متاسفانه همه ریختن سر هدایتی که از جیب خودشم خرج کرده و اختیار مالش رو داشته! (1611752) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۴:۲۳:۳۵
اقای عزیز مطمئن باش اقای هدایتی و اقای رویانیان این مثل را خوب بلدند که "کاسه جایی رود که باز ارد قدح " چون اقای هدایتی یک تاجر اقتصادی است و اقای رویانیان هم یک تاجر سیاسی است (1612246) (alef-10)
 
سعیدی
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۴:۳۴:۵۳
دوست عزیز سلام
درست همه فرموده های شما قیاس شما با بازیکنان خارجی قیاس خوبی نیست کدوم بازیکن ما بجز بازیکنان قدیمی (دهه 60 70) برای فوتبال ارزشی قائل بودن همیشه دنبال پول بودن بعد هم آقای هدایتی اگر میخواست به فوتبال ایران کمک کنه باید پول را از کانال صحیح خرج میکرد نه اینکه چون من پول دارم باید بگم این بشه این نشه بیاد پول اون بازیکن خارجی رو بدن که میخاد به فیفا از ایران شکایت کنه درست هرکسی اختیار پولشو داره ولی هرکسی هم نمیتونه نام خیر را یدک بکشه (1612303) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۵:۵۶:۰۷
شما با این فوتبال سرگرم میشی؟ فوتبالی که وسطش چرتت میگیره؟
این فوتبال برات لذت داره؟ فوتبالی که گاهی باید اینقد عم یجیب بخونیم تا بره جام جهانی؟ (1612729) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۳ ۰۸:۵۸:۵۸
شَاید شما کاری نداشته باشید که چرا این مفت خورها که در حد یک تیم درجه 3 دنیا هم نیستند 100 میلیون تا چند میلیارد می گیرند. ولی اکثریت مردم که در نان شب عاجز مانده اند به این موضوع کار دارند که چرا این مفت خورها باید درآمد میلیاردی داشته باشند .
اینجا که اروپا و یا یک کشور توسعه یافته نیست که متوسط درآمد مردم 3 تا 4 هزار دلار(حدود 10 تا 15 میلیون تومان) باشد و اگه عده ای دنبال دلالی هستند از مازاد درآمدی خود و آن هم درآمدی که متعلق به بخش خصوص است از این بذل و بخشش ها می کنند تا چند برابر آن را از راههای دیگر به جیب بزنند.
اینجا ایران است مردمی با متوسط حقوق 200 تا 500 دلار که همه چیز را مانند یک اروپایی باید با قیمت بالا خرید کنند .
و از قضا بودجه تیم های فوتبال را از شرکتهای دولتی که همه متعلق به مردم است تامین می کنند.
پیروزی - استقلال - سپاهان - ذوب آهن - صبا و.....
همه از جیب بیت المال و کاملا سخاوتمندانه برداشت می شود. و در این مملکت هیچ یک از مسئولین خود را موظف به پاسخگویی نمی داند!
اگر معادل این بازیکنان را شما در ایران جستجو کنید بیش از 1 میلیون نفر را می توانید پیدا کنیدکه در حد این افراد می توانند فوتبال بازی کنند. بنابراین، این فوتبالیست ها نخبه این کار نیستند که نایاب باشند و بواسطه نایابی دولت و مملکت مجبور باشد برای آنها هزینه های اینچنینی کند بلکه هدف از این کار سوء استفاده عده ای دلال است که در سیستم های مدیریتی کشور نفوذ کرده اند و از طریق مقایسه با دیگر کشور ها که در بسیاری از استانداردهایش کوچکترین همخوانی را با ما ندارد در صدد ایجاد جایگاه برای فوتبال و به تبع کسب درآمدهای ظاهرا مشروع اما نامشروع هستند.
قطعا مسئولین کشور بابت اینگونه هزینه ها باید در پیشگاه خدا جواب پس بدهند و باصطلاح فوتبالیست ها هم باید جواب دهند و فکر نکنند چون شرایط مملکت به سمتی رفته که کبکشان خروس بخواند دیگر نباید جوابی پس دهند.
پول ، پول مردم است که قطعا بیشتر مردم از بذل و بخشش آن راضی نیستند. حداکثر رقمی که باید به بازیکنان فوتبال داد در حد یک کارمند کارشناس مجرب دولت است و نه بیشتر !
الیوم عمل و لا حساب، و غد حساب و لا عمل
امروز روز عمل است و حسابی در کار نیست و فردا روز حساب است و عملی در پیش نیست. (1614360) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۳ ۱۳:۲۳:۵۰
واقعا باید هم فوتبالیست ها و هم مسئولین ذی ربط باید جوابگو باشند. (1615125) (alef-10)
 
بي نام
۱۳۹۲-۰۶-۱۳ ۰۹:۳۱:۲۹
در تمام دنيا فوتبال خصوصي است يعني باشگاه ها اينطور خرج مي كنن چون از طريق همين بازيكن چندين برابر درآمد بدست ميارن اون هم از تماشاچي تبليغ و حق پخش نه از بودجه دولت .. پس اونجا فوتبال و سينما و.. صنايع سودآورن مي تونن خرج هم بكنن شغل و رونق اقتصادي هم ايجاد مي شه اينجا فقط رانت خوبيه گويا (1614430) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۲:۳۰:۴۱
حیف پول بیت المال که داره تو این باشگاه های دولتی ما تلف میشه
این ها هم حق الناسه
من که از حق خودم نمیگذرم (1611786) (alef-10)
 
سعیدی
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۲:۳۲:۴۵
با سلام
بازیکن با پول ملت برایش تبلیغ شود وبعد برای تیم ملی کلاس بگذارد من از شما خواهش میکنم بودجه فوتبال را به کشتی والیبال بسکتبال بدهید 4 سال دیگر قهرمان تحویل بگیرید بعد تازه وقتی پای تعصب برای باز ی ملی پیش میاید همه مواظب ساق پاهایشان هستند در این نبود ارز که کلی دارو ومایحتاج پشت گمرک مانده برای یه فوتبالیستی که باید دید چی پشت پرده بوده که برگشته یا آن خیر برای چه این پول را داده میلیاردی خرج میشود خیر عزیز لطفا کمی هم به فکر زلزله زدگان کرمان آذربایجان باش یا نه شما تکلیف خود را ادا کردید (1611795) (alef-10)
 
امير
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۲:۳۸:۵۷
اگه به بازي خلعتبري نگاه کرده باشيد معمولا يک نوع تيز بازي و شيطنت خاصي بازي خودشو انجام مي ده که بهش ميگه زرنگي حالا هم با همين شيطنت هم به پولش رسيد و هم ‍ژست وطن دوستي گرفت. کساني که پول خرج اين بازيکن کردند تا احساسات ملي رو به سخره گرفته بشه بايد محاکمه شوند (1611825) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۳:۱۲:۴۰
آقا ما تو کرایه ی 500 هزار تومانی خونمون و قسط وام 300 هزارتومانی و خرج و مخارج زندگی با حقوق 800 هزارتومانی موندیم شما دارید از داستانی در کشور ایران حرف می زنید که این پولها بین فوتبالیها رد وبدل می شه یعنی این اتفاقات در ایران می افته و ما خبر نداریم. راستی صفر این پولهای خلعتبری چندتاست می خوام باهاش بازی کنم حواسم از مشکلاتم پرت بشه دق نکنم از بدبختی (1611991) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۳:۱۵:۵۸
lمن با اطمینان می گویم که آن فرد خیّر نیست و هیچ ثوابی برای این کارش ندارد (1612005) (alef-10)
 
یک ایرانی عاشق ملت
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۳:۱۶:۱۱
گاهی اینقدر این وقایع مرا گیج می کند که شک می کنم بیدار هستم (1612006) (alef-10)
 
ترنم ایرانی
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۳:۱۸:۴۴
آقا این فوتبال خیلی خیلی رها شده ای کاش مسئولین دلسوز نظام کمی به فکر مردم باشند نه به فکر جیب عده ای معدود که واقعا سیر هستند (1612014) (alef-10)
 
ALI
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۳:۲۰:۲۶
متاسفم واقعا متاسفم برای شما مسولین کشور و نمایندگان مردم به خدا تک تک شما و تک تک اصحاب زسانه فردای قیامت در پیشگاه خدا مسئولید
ایا توان پاسخ به دادخواهی من و امثال من که با بیماری سرطان و هزینه های سر سام آور آن دست وپنجه نرم میکنیم را دارید آیا توان پاسخ دهی به صدها هزار جوان جویای کار را دارید (1612018) (alef-10)
 
رسالت
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۳:۲۱:۰۹
آقا تو را بخدا کمی هم به فکر شأن اساتید دانشگاه بخصوص دانشگاه آزاد باشید بخدا خدمت این قشر به ایران و اسلام خیلی با ارزشه (1612022) (alef-10)
 
حميد
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۳:۲۲:۲۴
باشگاههاي استقلال و پرسپوليس هيچ وقت خصوصي نمي شوند چون منافع باندي خيلي افراد در دولتي ماندن اين دو باشگاه است منافع باندي و مادي خيلي افراد در غيرشفاف بودن عملكرد اين دو باشگاه است به هر حال خيليها هستند كه از انتقال پولهاي ميلياردي اين دو باشگاه منتفع مي شوند هميشه براي من جاي سوال بوده است كه مربيان پاكي چون جلالي و ... چرا هيچوقت سرمربي استقلال يا پرسپوليس نمي شود؟! (1612029) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۳:۲۳:۱۴
آخ گفتی نویسنده محترم .حیف این همه پول .من اگه 25 میلیون تومان می تونستم جور کنم طبقه بالای منزل پدری رو می ساختم و ازدواج می کردم. اون وقت این همه پول مفت رو میدن به این مثلا فوتبالیستها.

بی نام (1612035) (alef-10)
 
تقوی
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۳:۲۴:۰۹
این همه پول خرج این رشته ورزشی کردن از جمله آسیبهایی است که تاریخ در آینده، مردم و مسئولین را مقصر خواهد شناخت (1612037) (alef-10)
 
nima
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۳:۲۶:۴۹
یک زمانی کسانی مثل رییس علی دلواری و ... برای ما ایرانی ها اسطوره بودند چقدر تأسف داره که امروز باید خراب کاری یک بازیکن را با میلیاردها تومان خسارت بپوشانیم (1612046) (alef-10)
 
بي نام
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۳:۳۵:۳۶
واقعاً خجالت آواره كه براي امثال آقاي هدايتي عنوان«خَيُر» رو بكار مي بريد. مردم به نون شب خودشون محتاجند و بعضي از آقايون ميلياردي ريخت و پاش مي كنند. رسانه بايد بپرسه كه اين پولها از كجا اومده، نه اينكه بي التفات و بي توجه از كنار اين موضوعات بگذره. واقعاً تاسف برانگيزه!!! (1612081) (alef-10)
 
م. ف
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۳:۳۶:۲۷
حرفت پرت بود رئیس! اصل قضیه اینه که خلعتبری قرارداد رو قبل از نامگذاری جعلی امضا کرده بود. می دونی یعنی چی؟ (1612084) (alef-10)
 
کاوه
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۳:۴۰:۳۴
پرداخت چنین پولی برای این بازیکن بی اخلاق و معلوم الحال جای تاسف داره (1612097) (alef-10)
 
مجید
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۳:۴۰:۴۸
جناب آقای حبیبی کسبی. بسیار متین و متقن نوشته اید. جانا سخن از زبان ما می گویی. به حقیقت تلخ اما درستی اشاره فرموده اید. موفق باشید. (1612099) (alef-10)
 
ایرانی
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۳:۴۳:۳۴
اگر خلعتبری خیلی وظن پرست بود باید اعلام میکرد که پول رضایت نامه منو بدید من برگردم یکسال مجانی بازی میکنم که نشون بدم واقعا بخاطر اسم خلیج فارس برگشتم وگرنه اینکه 800 هزار دلار برای کار اشتباهش پرداخت بشه تازه بیاد یک میلیارد هم برای یک فصل بگیره که نشد تعصب، اینا بازی با افکار عمومی است ، آقا ترسیده به خاطر بازی توی این لیگ جام جهانی رو از دست بده حالا ترس ورش داشته گفته منو برگردونید، اینکه مسئولین پرسپولیس فکر میکنن کار خوبی کردن اشکالی نداره اما مشکل اونجاست که به شعور ملت توهین میکنن و فکر میکنن مردم نمی فهمن خب حقیقت رو بگید ، نمی شه بخاطر یک عمل درست یک فعل حرام (دروغ) مرتکب شد و به روی خودت نیاری و به شعور ملت توهین کنی (1612115) (alef-10)
 
علي
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۳:۵۸:۴۲
من كه راضي نيستم وفكركنم خداهم راضي نباشد اينهمه پول هنگفت وبي حساب وكتاب از بيت المال كه حق همه مردم است خرج اين فوتبال كثيف شود انشاالله روزي باشد كه به حساب اين بيعدالتي ها رسيدگي شود وقتي مردم محتاج نان شب هستند ميليارها تومان حيف وميل شود
ودرپايان پيشنهاد ميكنم فوتبال خصوصي شود وهرچقدر خواستند به بازيكنان پول دهند وهيچكس هم حق اعتراض ندارد (1612172) (alef-10)
 
نادر
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۴:۱۵:۲۵
به نظر من قهرمانان و اسطوره های واقعی جانبازان 8سال جنگ هستند که با دریایی از مشکلات زندگی میکنند و خبری هم از این اعداد و ارقام نیست.بعنوان سوژه در تبلیغات خرج میشوندونمادی برای تبلیغات شده اند.اینان پرچم کشور را نگه داشتند.انوقت فلان بازیکن برای جراحی بینی چند صدهزار دلار دریافت میکند.این است عدالت. (1612224) (alef-10)
 
آریو برزن
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۴:۴۰:۲۲
باسلام.

به نظر من باید در مقابل کسانی که میخواهند برند انور آب تعصب بخرج نداد. خیلی از اونهایی که میرند اون طرف بعد از یک مدتی یا سر خورده میشن یا سرافکنده برمیگردن. حالا یا میخواد فوتبالیست باشه یا به اصطلاح نخبه. این پدیده در همه کشورهها وجود داره و چیز جدیدی نیست. دلیلی هم نداره که پول مملکت را برای این کارها خرج کرد. (1612340) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۴:۴۳:۳۹
چرا همه چی رو میندازید گردن فوتبالیست؟
سیستم خرابه که اجازه همچین کارایی رو میده وقتی فضا اینطوری باشه هر بازیکنی به خودش جرات میده از اینکارا انجام بده.

تو این فوتبال بی در وپیکر که هیچوقت به هیچ جایی نمیرسه فقط و فقط پول این مردم بدبخت داره آتیش زده میشه (1612358) (alef-10)
 
مجید
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۴:۴۳:۴۵
عقل چیز شیرینیه. اگه قبل از تغییر نام قرارداد بسته بود به هیچ وجه زیر بار پرداخت این پول نمیرفت و مطابق نظر کارشناسان حقوقی از جملی نصیرزاده میتونست بدون پرداخت پول قرارداد رو فسخ کنه. خلعتبری باید محروم میشد نه اینکه با ارز مبادله ای بیافتیم دنبالش. مطمئن باشید واسه پرسپولیس خوش یمن نیست این داستان. (1612362) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۴:۴۷:۰۱
نام جعلی خلیج ع ر ب ی با اسراییل هیچ تفاوتی ندارد . کشی گیران ما بعضی مواقع قرعه شان به یکی از کشتی گیران ناخلف اسراییلی میخورد و چون ما آنها را به رسمیت نمیشناسیم لذا کشتی گیر ما در عین اینکه میتوانست قهرمان شود ، قید قهرمانی را میزد و کشتی نمیگرفت . حال چه شده است که فوتبالیستی که فرق بین خلیج فارس و خلیج ع ر ب ی را نیمیداند و میرود قرارداد میبندد و بعدا یهو وقتی باشگاهی به خاطر باختهای خود و ضعف بازیکنانش ، یادش می افته که از نام جعلی اصتفاده کنه و بازیکن را به فوتبال ایران بکشانه این بازیکن باید خودش از لیگ امارات کنار میکشید و علت را هم میگفت . ولی متاسفانه فضای فوتبال ما آلوده است (1612386) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۳ ۰۱:۳۶:۲۸
یادم میاد یک بار احمدی نژاد زیر عنوان جعلی خلیج ع ر ب ی نشست در عربستان در یک کنفرانس. اونجا اشکالی نداشت اما این بار به خاطر خلعتبری، خیرین(!!!) پول پرداخت میکنند چون اشکال داره (1614077) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۴:۵۲:۰۶
خدایا کجا این دنیا اینقذر ثروت وابروی یک ملت یک عده بباد میدند وکسی کاری باانها ندارد بخدا خسته شدیم هروز خبر قساد وخیانت خدایا بتو پناه میبریم (1612412) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۵:۲۴:۵۴
خدایا بخون شهیدان کربلا قسمت میدهیم این فوتبال سراسر ناهنجاری و تباهی حرفه ای که حرفه اصلی اش زیاده خواهی است و تمام ارکان نظام امام عدالت خمینی بت شکن سلام الله علیه و اصحاب صدیقش و فرزندان شهیدش را له و له کرد خدایا این فوتبال را نابود کن
خدایا قبل از امریکا و اسرائیل این فوتبال را محو کن خدایا هرجه شکست و سرافکندگی برای اصحابش بیاور- که نگذاشتند فرزندان عام مردم روزی رنگ یک چمن و یک بوت ورزشی راببینند و تمام امکانات بیت المال در دست 5000 - 6000 نفری است که بجای 40 ملیون جوان تمام امکانات بیت المال در دستشان است و ملیارد ملیارد قرارداد میبندند لا حول و لا قوت الا بالله من از غضب و سخط و انتقام خدا میترسم که کسی نیست در این مملکت اعتراض کند و بنا بر سنت شریف الهی و انسانی و اسلامی نهی منکر این منکر عجیب و مرض خوره ای که به مملکت امام زمان وارد شده جلوگیری کند. مگر خداداد عزیزی ها با 300 تومان حقوق ماهانه مثل همه مردم حقوق بگیر نبودند و ما را به جام جهانی نبردند و امریکای جنایتکار را شکست ندادند و دل مردم را شاد نکردند؟! (1612595) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۵:۲۶:۴۹
بوی گند و تعفن فوتبال رانت و زیاده خواهی تمام مملکت را گرفته
صبح فوتبال غارت
شب فوتبال تباهی
نصف شب اخبار چپاول و رانت بیشتر
تمام کشور رتا همین فوتبال تباه کرد
انقلاب را اسلام را میراث امام عدالت را این فوتبال نابود کرد
خدا لعنتش کند (1612609) (alef-13)
 
فوتبال عدالت را در این کشور کشت
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۵:۲۷:۴۵
تفو بر تو ای چرخ گردون تفو
که تعدادی از پشت کوه امده و همه پارتی های شبانه را در ایران باب کردند و پورشه ها را وارد و نظام معتدل کشور بهم زدند سگاندار فرهنگ و تبلیغات تلویزیون و اسوه و قدوه برای اصحاب نفوذ در تبعیت از این زیاده خواهی ها شوند
الان بیشتر بزرگان مملکت متلوث و الوده رانتهای فوتبال هستند
نمیدانیم چه سری پشت سر این فوتبال سراسر نامردمی و ناهنجاری و غارت هست که حاضر نیستند خاری بدست این فوتبال غارت فر رود و کسی بالای چشمش ابرو به او بگوید
خوب عدالت اجتماعی و استفاده همه جوانان مملکت از این امکانات 400 ملیلردی چه اشکال دارد که نمیگذارید فوتبال و ورزش معمولی و غیر حرفه ای در امکان استفاده همه فرزندان این کشور باشد چه سری است فقط کمیسیون بگیرها و دلال ها میفهمند (1612618) (alef-13)
 
آه از ته دل
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۵:۳۲:۳۴
ظلم و بی سوادی و بی تخصصی مملکت را فرا گرفته. وگرنه حق و حقوق افراد زحمتکش و متخصص از بسیاری دلالان و افراد فرصت جو عقب نمی افتاد. متاسفم برای مملکتی که دانایان بی قدرند...علم و صنعت و هنر محجور و دلالی و زبان بازی و سیاست بازی و فوتبال بازی حرف اول درآمد را می زنند. (1612639) (alef-13)
 
ع-ح
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۵:۳۸:۳۸
امروز1392/6/12یک انسان بیگناه در جاده نکا به دریا در استان مازندران که فقط 10 کیلو متره و 5 ساله که نیمه تمام رها شده به بدترین وضعیت تصادف کرده و جان سپرد و یک جوان دیگر یک هفته قبل در این جاده کشته شد در حالی که صاحب دو بچه کوچک بوده است. این را بر اساس تکلیف اطلاع رسانی کردم . بیت المال به کجا میرود؟ و آیا در این مملکت اسلامی جان انسان به اندازه یک توپ فوتبال ارزش ندارد؟ (1612665) (alef-13)
 
فرهاد
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۵:۴۹:۰۶
اگه این پولو به محمد بنا میدادن المپیک بعدی 5 تا طلا از کشتی فرنگی میگرفتیم...یه سوالی خلعتبری چه افتخاری برای مملکت داشته که حالا باید اینطور تاوان بدیم (1612707) (alef-10)
 
هاشم
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۶:۰۸:۵۸
من نمیدونم دولت چه اصراری داردکه میلیاردهاتومان پول بیت المال رافدای فوتبال کندچه خوب است حسن آقا وتیم اقتصادی دولت جدیدهرچه سریعترطرحی نوبراندازندوکل باشگاههای دولتی راباقیمت خوب به بخش خصوصی واقعی بفروشندنه به بخش غیردولتی ،آن وقت دولت پول برای تیم های مختلف ملی دررشته های مختلف دارد (1612785) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۷:۲۰:۴۹
فوتبال سیاسی یعنی همین . اگه هر چیزی در جای خودش باشد و سیاست بازی به آن کاری نداشته باشد و سیاست هم کار کرد خودش را داشته باشد کشورمان گلستان می شود اما دریغ !!!!!!!!!!!!! (1613078) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۷:۵۱:۰۵
بسمه تعالی
هر دفعه از پولهای مفت میلیاردی عزیزان فرهیخته فوتبالیست نوشته میشه بعدم هیچ
صحبتهای سرمربی پرسپولیس در ورزش مردم که زندگی فوتبالیستو تبین کردن بهرحال شاخصه
یا حق (1613161) (alef-10)
 
حسن
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۱۹:۴۷:۱۳
پولی که در تیم های پرسپولیس و استقلال خرج می شه بیت المال است در نتیجه به کسی ربطی نداره!!!!!! (1613448) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۲۰:۳۷:۳۸
مقصر نه رسانه ست، نه بازیکن
مقصر کسی ست که مردم رو به نون شب محتاج میکنه و باعث میشه طرف برای حداقل نیازهای خودش، زحمات زیادی رو متحمل بشه و در این شرایط 90 درصد مردم برای راحت زندگی کردن و البته فعلا فقط برای راحت زنده موندن دست به هرکاری بزنن. کسی که زنده موندن عزیزش در گرو 5میلیون تومن ناقابله دیگه «چو ایران نباشد تن من مباد» براش مفهومی نداره. (1613509) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۲۱:۰۳:۳۶
با نویسنده گرامی موافقم. امان از بلاهتی که فوتبالیست و هنر پیشه رامرکز توجه قرار می دهد (1613553) (alef-10)
 
شهروند
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۲۱:۴۳:۳۲
چند روزه داشت كتاب پايي كه جا ماند را مي خواندم ناصر استخباراتي كجا و ما كجا پايش را جا گذاشت تا يك وجب ايرا ن را را به عراقي ها ندهد (1613627) (alef-10)
 
REZA
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۲۲:۱۳:۳۵
پارسالم همین داستان برای فرهادمجیدی تکرارشدچرااون موقع صدای کسی درناومد؟امسالم فدراسیون فوتبال مطالبات اندرانیک وجوادنکونام داد تابه لیگ عربی نرن.اگه بده خوب برای اوناهم بده.چرا اون موقع خوب بوده نکنه چون اسم اون تیمه استقلال بودعیب نداشت ولی الان که پای پرسپولیس اومده وسط همه چیزبد شده است.بی قانونی کلا بده ولی سپاهان واستقلال اینقدربی قانونی کردن وقانون شکستن توی این فوتبال که پرسپولیس حالا حالاازشون طلبکارهست. (1613697) (alef-10)
 
محمودی اهواز
۱۳۹۲-۰۶-۱۲ ۲۳:۲۴:۴۷
خواهشا دوستان مراقب باشن در نوشتن اون نام جعلی اونو بطور کامل ننویسن چون آمار سرچ شدنش در دنیای مجازی بالا میره بنابراین یا بنویس نام جعلی یا بصورت مقطع (ع ر ب ی ) بنویسن . متشکرم (1613857) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۳ ۰۰:۳۴:۵۲
این افراد که اینگونه پول خرج می کنند باید محاکمه شوند نه تشویق مخصوصا اقای رویانیان (1613986) (alef-10)
 
علي توكل
۱۳۹۲-۰۶-۱۳ ۰۰:۵۱:۴۷
من روي سكوي نفتي ميدان سلمان كار ميكنم كه بين ايران و اماراته، از كارم ناراضي نيستم ولي برام سواله؟ با پول حلال ميشه اينجوري خيرات كرد؟ چندصد ميليون براي يك فوتباليست؟ باور كنيد هدايتي در هر كشوري بجز ايران زندگي ميكرد با قانون ( از كجا اوردي ) روبرو ميشد. من ميخوام بدونم ايشون سال گذشته چقدر ماليات داده؟ (1614023) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۳ ۲۲:۳۹:۳۵
مگه خیرها مالیات میدن ؟؟؟ (1616395) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۳ ۰۱:۵۵:۴۰
چرا باید بعضی بازیکن های فوتبال داخل کشور، روزی هفت میلیون تومان از بیت المال حقوق بگیرند و تازه طلب کار ملت هم باشند آنوقت بسیاری ار کارخانه های این مملکت کارگرانی وجود داشته باشند که شش ماه است که حقوق چهارصد هزارتومانی خود را دریافت نکرده اند!!!؟

چرا مدیران باشگاه ها از کیسه ملت و بیت المال اینگونه حیف ومیل می کنند و کسی هم صدایش نه در مجلس و نه در دولت در نمی آید (1614097) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۳ ۰۲:۰۹:۴۹
واقعا ارزش های جامعه رو از کجا به کجا کشاندند و تبدیل کردند؟

از جانبازان و شهدا و ایثارگران که جانشان را کف دست گذاشتند

به فوتبالیست هایی که وطن و نام مملکت شان را بضعا به راحتی هم میفروشند و از ذره ای پول هم نمی گذرند.

نمی دانم این رسانه شبه ملی و صدا و سیما چطور میخواد اون دنیا جوابگوی خون شهدا برای این تغییر الگو در جامعه باشه؟ (1614110) (alef-10)
 
بردیا
۱۳۹۲-۰۶-۱۳ ۰۳:۱۸:۲۴
بهترین راه تادیب این میهن فروش این بود تابعیت ایراین بودنا ازش پس میگرفتن و اجاز ورود به ایران بهش نمیدادن (1614150) (alef-10)
 
کریم
۱۳۹۲-۰۶-۱۳ ۰۷:۴۲:۵۹
راستی راستی فوتبال داره پا تو کفش سیاست میذاره . (1614217) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۳ ۰۹:۵۷:۱۳
هیچوقت حس خوبی نسبت به خلعتبری نداشتم، همیشه فریبکار بوده (1614494) (alef-10)
 
عليارى
۱۳۹۲-۰۶-۱۳ ۱۰:۵۰:۴۷
يك سر همه مشكلات اقتصاديه ،تازمانى كه سيستم نداريم بلاخص مالياتى ،توقعى هم ازاين جابجاي بولهانبايدداشته باشيم. (1614619) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۳ ۱۲:۳۴:۴۵
یکی دستشو میشکست و خلاص (1614941) (alef-10)
 
مجید
۱۳۹۲-۰۶-۱۳ ۱۶:۰۹:۱۰
راستی پروشه ها چی شد . کی بود کی بود من نبودم .اینم مثل قیمت بنزین وCNGتوسط سردار . امید آنروز که سرش بر دار باشد که از بیت المال خرج کرده (1615673) (alef-10)
 
حسن خاني
۱۳۹۲-۰۶-۱۳ ۱۷:۱۶:۳۹
حضرت علي پس از قبول خلافت فرمود-بخدا قسم هرانچه از بيت المال رفته باشد ولو مهريه زني قرار گرفته باشد ان را به بيت المال بر ميگردانم-اين گونه افراد بايد منتظر يوم اتحساب باشند (1615832) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۳ ۱۸:۰۰:۲۸
باید افسار فوتبال رو بندازن سر خودش و ریالی از هیچ منبعی از بیت المال در هرشکلی به با شگاهها ندن و این تیمها اگر حرفه ای هستن خودشون دخل و خرج کنن و تازه مالیات بدن و حسابرسی بشن (1615917) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۳ ۱۸:۰۵:۴۲
این فو تبالیستهای بی همت و غ ی ر ت اگه کمی شرافت داشتن اصلا سر بلند نمی کردن در مقابل افتخار افرینی های سایر ورز شکاران در رشته های والیبال و بسکتبال و تکواندو بدنسازی وزنه برداری و کشتی و کاراته که جهانی بازی می کنند این فوتبال چه افتخاری کسب کرده رکوردش در جام جهانی 32 خطا در یک بازی بوده (1615925) (alef-10)
 
قادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۶-۱۳ ۲۰:۴۹:۰۲
نزدیک به 5 میلیارد تومان برای ا نتقال نکونام اوساسونا کشید بالا. همه لال بودن . نکنه اوساسونا خودی که ما نمی دونیم .... (1616195) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۵:۲۰:۲۰
روزنامه نگار بدبخت اگر درموردفوتبال و هنر(باتوجه به معنی امروزیش)ننویسد در مورد چه چیزی بنویسد که از خط قرمز عبور نکرده باشد.دراین ایام روزنامه نگاری قبل از اینکه یک رسالت باشد یک شغل است وشاغل ان نیازمند درامد ودرامد مستمر زمانی محقق میشود که کار مستمر باشد وکارمستمر مستلزم اهسته رفتن وامدن وشاخ از گربه نخوردن است.ورود به مسایل جدی ومشگلات مملکت اگر درحد کلی گویی باشد که نه تنها مشگلی را حل نمی کند بلکه باعث ایجاد صدهاسئوال درذهن خواننده میگردد و ورود به جزییات وبازتاب مستدل و مستند بانیان و مروجین مشکلات عواقب مختص به خودرا دارد بنابراین چه دیواری کوتاهتر از فوتبال و چه زمینی سبز تر و خرم تر از ان که بشودبدون دردسر دران جولان داد.شما تصور کنید که اگر ما یک برنامه نود اقتصادی در تلویزیون داشتیم چقدر مشگلات اقتصادی مان مشخص و شاید تا اندازهای حل میشد. (1622537) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۷ ۰۲:۱۷:۴۸
بازی استقلال و پرسپولیس را را دیدید؟
دربی و دربی یا شهرآورد! دهان پر کن . گور پدر برد و باخت . یک بازی ارائه نکردند که دل مردم خوش باشه .
چرا پول ما را می دهید به عده ای که فقط لگد به توپ میزنند؟
از رئیس جمهور منتخب خود میخواهیم که در سر فرصت پس از سر و سامان دادن به اولویت ها ، فکری به حال این فوتبال کنند و آنرا از دایره مافیائی خارج کنند . (1623890) (alef-13)
 
کریم
۱۳۹۲-۰۶-۱۷ ۱۱:۱۴:۲۸
ارزشهای جامعه متأسفانه با برد رسانه های بیگانه رقم میخورد
و این همان دامیست که فرهنگ عمومی ما را گرفتار کرده است
البته دانه پاشیهای خواسته یا ناخواسته خودیها همیشه برای تحقق اهداف بیگانگان کارساز بوده است
کی میخوایم به خودمون بیایم معلوم نیست (1624869) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.