نظر منتشر شده
۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 414545
۶ هزار اتوبوس در تهران کم داریم
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۷
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر 6 هزار اتوبوس کم داریم و در این شرایط و با توجه به جمعیت شهر تهران نمی‌توانیم؛ همین اتوبوس‌های فرسوده و دودزا را نیز از رده خارج کنیم.

به گزارش ایلنا، اقبال شاکری در گفت‌وگویی درباره نقش اتوبوس‌های فرسوده در آلودگی هوا گفت: درصدی از منشا آلودگی هوا همین اتوبوس‌های دودزا هستند، بنابراین صد درصد این اتوبوس‌ها باید از دور خارج شوند.

 وی با بیان اینکه یکی از راه‌های مقابله با اتوبوس‌های دودزا جایگزینی آنها با اتوبوس‌های جدید است، اظهار کرد: در حال حاضر 6 هزار اتوبوس کم داریم و در این شرایط  و با توجه به جمعیت شهر تهران نمی‌توانیم؛ همین اتوبوس‌های فرسوده و دودزا را نیز از رده خارج کنیم، زیرا مردم درصف‌های اتوبوس انتظار می‌کشند و از رده خارج کردن این اتوبوس‌ها به معنای در خیابان ماندن چند صد نفر از شهروندانمان است.

شاکری با تاکید براینکه اتوبوس‌های فرسوده نیاز به بازسازی دارند و حدود دو سوم از قیمت اصلی این اتوبوس‌ها باید خرج بازسازی شود که هزینه سنگین می‌طلبد، اظهار کرد: همچنین ضروری است؛ روی این اتوبوس‌ها کاتالیست نصب شود که این اقدامی خوب است و ما روی شهرداری برای این اقدام فشار می‌آوریم.

رئیس کمیته عمران شورای شهر خاطرنشان کرد: همچنین باید مشکل سوخت را حل کنیم تا این کاتالیست‌ها بر روی اتوبوس‌ها به خوبی کار کنند؛ زیرا وقتی درصد اپتال سوخت بالاست؛ کاتالیست به خوبی عمل نمی‌کند.

وی با بیان اینکه خودرو، سوخت و حمل‌ونقل عمومی یک چرخه هستند و باید تکمیل شوند تا بتوانیم 60 درصد از آلودگی هوا را کاهش دهیم، تصریح کرد: وقتی مترو ساخته‌ایم، اما هزار واگن کم داریم؛ مردم باید وسایل خود را بیرون بیاورند و نمی‌توانند؛ منتظر اتوبوس و مترو بمانند این در حالی است که ما فریاد می‌زنیم؛ خودرو تک سرنشین بیرون نیاورید.

شاکری در پایان تاکید کرد: کارهای نمایشی به درد نمی‌خورد و عزم ملی و مسئولانه در برابر سلامت شهروندان ضروری است و بدون چنین عزمی کاری از دست شهرداری کلان‌شهرها برنمی‌آید.
 
کلمات کلیدی : اقبال شاکری + حمل و نقل عمومی + شهرداری تهران
 
آریابان
Romania
۱۳۹۵-۰۸-۲۶ ۱۱:۴۱:۱۶
بدیش اینه که هرچند این اتوبوس قدیمیها دود-زا هستند ولی کماکان وضعیت مسافر ها برای سوار و پیاده شدن و ایستادن و عبور از راهرو ها در همین اتوبوس های قدیمی !!!! بسیار مناسب تر و راحت تره نسبت به این اتوبوس های شیک و مدل بالای B. R.T و LONG SIZE فعلی که مطلقا فاقد قابلیت و شرایط لازم برای حمل و نقل های شهری اند زیرا فقط و فقط برای مسافر-گیری در یک ایستگاه مبدأ و پیاده کردن مسافر در یک ایستگاه مقصد طراحی شده اند نه برای توقف در ایستگاه های متعدد !!!! ؛ (4018567) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۱۴ ۱۵:۰۱:۰۶
حداقل تعداد را بالا پایین اعلام کنید نمی شود که22 سال تهران 6هزار اتوبوس کم دارد و هر سال اعلام می شود.3 (4098592) (alef-3)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.