نظر منتشر شده
۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 437569
کمپینی برای اشتغال کارگران پلاسکو
تاریخ انتشار : يکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۳۷
پس از سانحه آتش‌سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو به عنوان یکی از مراکز بزرگ تولید پوشاک تهران کمپینی در فضای مجازی برای حمایت از کارگرانی که در این مجتمع مشغول به کار بودند تشکیل شد.

به گزارش خبرآنلاین از نخستین ساعات روز ۵ شنبه هفته گذشته انتشار خبری ناگوار از آتش سوزی و پس از چند ساعت فرو ریختن ساختمان ۵۰ ساله پلاسکو جامعه را با بهت و اندوه فراوانی مواجه کرد.

فرو ریختن این ساختمان جدای از اندوه ناشی از محبوس شدن نیروهای جان بر کف آتش نشانی در زیر آوار این ساختمان، ابعاد سخت و دلخراش دیگری دارد. از دست رفتن سرمایه حدود ۶۰۰ واحد تجاری و تولیدی پوشاک یکی از این ابعاد است. اما فاجعه اصلی بیکار شدن حدود ۴ هزار نفر از کارگرانی است که در این ساختمان ۱۶ طبقه مشغول به کار بودند.

این ۴ هزار نفر به صورت مستقیم در این مرکز مشغول به کسب درآمد بودند اما اگر به صورت غیر مستقیم بخواهیم افرادی را که در این فاجعه اندوهبار دچار مشکلات مالی شده اند تخمین بزنیم شاید به تعدادی بیش از ۱۰ هزار نفر برسیم.

در همین راستا پویشی خودجوش در شبکه های اجتماعی برای حمایت از این افراد به راه افتاده است تا با حمایت از آنها در دوماه پایانی سال فرصتی برای این افراد فراهم شود که بخشی از خسارات ناشی از از دست دادن شغل و محل کار و یا سرمایه خود را جبران کنند.

در متن این پویش آمده است:

با توجه به شاغل بودن حدود 4000 کارگر در ساختمان پلاسکو و بیکار شدن این بزرگواران در شب عید، با خود عهد کنیم که برای شب عید فقط کفش و پوشاک ایرانی خریداری کنیم.

 توجه داشته باشید که اگر کفش و پوشاک ایرانی بخریم دیگر کارگاه ها این توان را پیدا خواهند کرد که این عزیزان تازه بیکار شده را استخدام کنند و شب عید شرمنده خانواده خود نباشند.

لذا از شما درخواست داریم برای این امر خداپسندانه به دعوت از اطرافیان خود جهت خرید کفش و پوشاک ایرانی بپردازید و این پیام را برای گروه‌ها و دوستان خود ارسال کنید.
 
کلمات کلیدی : پلاسکو، اتش سوزی
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۳ ۰۷:۰۹:۵۷
چی می گید من که توان خارجی خریدن ندارم با خقوق خط فقر .حتی ایرانیش را نمی تونم بخرم راجب کدام قشر می گید ؟ (4130313) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.