مشتري ها مردم هستند و هيچ حقي ندارند و فقط فقط تكليف دارند و تكليف انها پيروي بدون چون و چرا از حكومت است و خودرو ساران هم حكومتي هستند (2563650) (alef-13)
خودروی داخلی نخرید خرید خودروی داخلی یعنی اینکه دارید از بی کیفیتی حمایت میکنید (2563921) (alef-10)
کیه که دوست داشته باشه این خودروهای بی کیفیت و ناامن رو بخره. مجبوریم. (2564321) (alef-10)
علی 12
۱۳۹۳-۱۰-۰۶ ۲۲:۱۰:۱۴
پراید تحویل مرداد 93 رو برای بار سومه دارم میبرم برای تنظیم موتور، ولی بعد از یک هفته بازم موتورش صدا میده.
آخه این چه وضعیه؟ (2567902) (alef-13)
درب هر 2 کارخونه مونتاژ خودرو در ایران ( سایپا و ایران خودرو ) را باید مُهر و موم کرد . (2563974) (alef-10)
آریابان
۱۳۹۳-۱۰-۰۴ ۱۹:۳۵:۱۱
شاید تنها باری که در فرهنگ ما یک بقال ، وادار به اعتراف شده و ماست خود را نه تنها ترش ، که غیر قابل استفاده !!!! توصیف کرد ، اونموقعی بود که خبرنگاری کارآزموده ، شخص شخیص "دبیرانجمن خودروسازان" را واداشت اعتراف کنه که ماشین درست-حسابی سوار میشه نه پراید !!! ؛ (2564457) (alef-10)
فقط یک کلام وصف حال خریداران خودروست؛ واغربتا!!!!!!!!!!! (2564024) (alef-10)
حق با کسی است که زورش بیشتر است.(تجربه زندگی من اینو میگه) (2564267) (alef-10)
اول اجازه میدیم بازار انحصاری بشه و بعد یه شورایی درست میکنیم به نام شورای رقابت که معلوم نیست قرار هستش چی رو با چی رقابت بده و بعدش هم این شورا میاد بدون قدرت اجرایی یه قیمتی رو که هیچ کس قبولش نمیکنه ارائه میده و بعدش لابی شروع میشه و دوباره قیمتها تغییر میکنه و بعدش یه عده خشنود میشن و یه عده ناراحت و بعدش دوباره شورا برای بدست اوردن دل همه دوباره مصوبه ی خودش رو لغو میکنه و دوباره جلسه میزاره و دوباره قیمت جدید درمیاره و دوباره یه عده ناراحت میشن و....
===========
برادر من خوب بجای اینهمه سازمان و نهاد و مصوبه و... کمی اون شیر تعرفه واردات خودرو رو سفت و شل بکنین رقابت بوجود میاد دیگه!!! (2564053) (alef-10)
برادر من حرف غیر منطقی میزنی!؟!؟!؟! همه این کارها برای درامد بیشتر خودرو ساز محترم و بعد اعضائ محترم سازمانها و شوراها است!!!! نه برای رفاه و حقوق و ...من و تو مشتری !!!؟؟!؟؟!؟؟؟!؟! (2566448) (alef-13)
صنعتی که بعد از 50 سال حمایت مطلق هنوز هم احتیاج به حمایت داشته باشه باید درش رو گل گرفت.
---------------
اصلا تا بحال حساب کردین بخاطر بهانه ی اشتغال برای چندصد هزار نفر سالانه چند هزار نفر از شهروندان این کشور توی تصادفات رانندگی جان خودشون رو از دست میدن؟ (2564055) (alef-10)
پس از یک سال دوندگی در تعزیرات حکومتی حکم به نفع بنده که مشتری هستم صادر شده است. با اینکه شرکت خودروساز مبلغ 10 میلیون وجه اضافی دریافتی را به حساب تعزیرات پرداخت کرده ولی تعزیرات تهران حاضر به ارسال قبض رسید پول به تعزیرات مشهد نیست در نتیجه مدت 4 ماه میشود که پول بنده را نگه داشته و برنمیگردانند. چرا؟ (2564061) (alef-10)
روند مونتاژ و کپیبرداری و تولید طبق طراحی قدیم خودرو تا کی میخواهد تداوم یابد؟ تا کی این روند عقبماندگی را میخواهیم ادامه دهیم و به روز نباشیم؟ وزرای مربوط چه پاسخی دارند؟ (2564065) (alef-10)
saeed
۱۳۹۳-۱۰-۰۴ ۱۴:۱۱:۱۹
جمله اول "خودرو سازی صنعت مادر است " !!
معنی صنعت مادرم فهمیدیم!
اتفاقا خودرو سازی صنعت کاملا وابسته است
دلیل ناتوانی ما در تولید خودرو هم همینه که صنایع مادر رو ( الکترونیک, مکانیک ,متالوژی, مواد و ... ) ول کردیم
چسبیدیم به ته کار که ترکیب همه ایناست!
اینه که همش دست به دامن اینو اونیم.
یکی بگه ما یه موتور آب تولید میکنیم که الان میخوایم ماشین تولید کنیم!؟ (2564107) (alef-10)
این صنعت نهایت اجحاف وکلاهبرداری روبا شیب ملایم توام با تدبیر وامید را به مردم تحمیل میکنه وپایانی هم نداره . (2564123) (alef-10)
پمپ های بنزین تیبا ایراد داره..چند بار منو توی خیابون گذاشته در صورتی که ماشین شش هزارتام کار نکرده..زنگ میزنیم سایپا میگن مجود نیست.اینترنتی وقت بگیر بیا نمایندگی ما اسمت رو بنویسیم بذاریمت توی نوبت هر موقع اومد زنگ بزنیم بیا عوض کن..هزینه اش هم پای خودته..به خدا راست میگم...یک چیزه جالب:جدیدا دیگه هر موقع ماشین سرده استارت میزنی روشن نمیشه..کاری که مامور امداد خودرو یادم داد میکنم..صندلی عقب ماشین رو میدم بالا موکت روی پمپ بنزین رو میزنم کنار خانمم میشینه صندلی جلو من با عصایی مزینم روی پمپ تا راه بیفته به محض اینکه صدای پمپ اومد به خانمم میگم استارت بزنه تا روشن بشه...این داستان ما با سایپا و تیباست...به امام رضا(ع) لطیف نشنیدید عین واقعیت رو گفتم..زنگ بزنید سایپا بگید پمپ بنزین ماشین تیبام خرابه ببینید چی میگن...تازه یک چیز جالب تر..تعمیر کار امداد خودرو که خودش تیبا داشت واومده بود بار اول برای مشکل من میگفت من دو بار پمپ بنزین ماشینم رو عوض کردم تا درست شد!!!!!!!!!!خجالت بکشید بخدا (2564133) (alef-10)
دوست عزیز خودروی خانوادگی که میگن یعنی همین دیگه برای روشن کردن خودرو حداقل دو نفر باید باشن! (2564850) (alef-10)
درسته
تا زمانی که 206 فرانسوی 4400 یورویی را با منت و قطعات چینی 8000 یورو میدن مشتری یعنی کشک (2564161) (alef-10)
مشتری نگون بخت
۱۳۹۳-۱۰-۰۴ ۲۰:۰۴:۳۹
با سلام
قصد بی ادبی ندارم
آیا مشتری مداری در ایران جایگاهی دارد؟
شاید جایگاهش همتراز با برگ چغندر یا شاید هم همتراز با لبو و... باشد. (2564512) (alef-10)
ما سالیان سال است که حق را گم کرده ایم (2565006) (alef-10)
مگه كشورهاي ديگه انقدر از صنعت خودرو سازيشون حمايت ميكنن ميزارن بازار ازاد و رقابت به همه مردم سود برسونه كمپاني فورد و جنرال موتور رو تويوتا به چالش كشيده ولي نيومده تعرفه واردات و 150 درصد بكنه رفتن هزينه كردن حل كرده وداره رقابت ميكنه (2563652) (alef-13)
در ايران خير ! (2563653) (alef-13)
البته توجه کنید که ایساکو هر سال در ارزیابی وضعیت ارائه خدمات پس از فروش ، اول میشه (2563654) (alef-13)
ایتم های این ارزیابی به تامین قطعه مربوط نمی شود (2564198) (alef-10)
خب باید اول بشه ,حجم فروش خودرو در بازار بی رقیب بعلاوه ماشینهای خرابه صفر کیلومتر و ماشینهای خرابتر چند صد هزار کیلومتر مساویست با فروش قطعات زیادتر یا همان خدمات بعد از فروش ! (2564478) (alef-10)
بید هم اول بشه چون فقط خودمونیم (2565211) (alef-13)
در ایران هیچگاه حق با مشتری نیست.اصلا" فرهنگش نیست. (2563658) (alef-13)
میشه یک مورد را کسی بگوید در ایران حق با مشتری است؟ هیچگاه و در هیچ موردی من سراغ ندارم که حق با مشتری بوده و واقعا جای تاسف است. (2564849) (alef-10)
بهتر است نگاهی به تولیدات جدید خودروسازان و مقایسه آن با حتی تولیدات چند سال قبل آنها بیندازید و متوجه خواهید شد که ماغمه ای از جنسهای درجه چندم چینی و بازار انحصاری داخلی (همینی که هست) چه بر سر استفاده کنندگان از محصولات آورده است.
بهتر است به جای تولید ملی بگوییم تولید چیلی(ملی برای چینیها نه برای ما) و آنچیزی را که حمایت کرده ایم در این طول 40 و اندی سال چه محصول قابل توجهی داشته که همچنان حمایت می کنید؟ مگر صنایع دیگر ما مشکلاتشان را با گذاشتن بار محرومیت چندین ساله بر دوش مردم جبران می کنند؟
چرا باید جواب خدمات پس از فروش خودروسازی که میلیونها پول از مصرف کننده گرفته این باشد که :"همینه که هست" یا "فعلا قطعه نیست باید صبر کنید" یا "این مدلای 92 و93 همش همینند".....! (2563662) (alef-13)
من نمیدونم چرا موسسه استاندارد در ورود لوازم غیر استاندارد چینی به وظیفه اش عمل نمیکند؟ تا حداقل حقوقی که از بیت المال میگیرند حلال باشد! (2564857) (alef-10)
یا توانش را ندارند و یا دانش آنرا و یا اینکه استانداردهایشان قدیمی است و براحتی میتوان آنرا پاس کرد مثل استاندارد لاستیک های خودرو! (2565032) (alef-10)
من یه پراید قسطی خریدم و آنتن اون هنوز نیومده؟؟؟!!!
گارانتی اولیه زو میگن روغن رو عوض نمی کنیم ؟؟
میگه هرچی تو دترچه گارانتی نوشته ؟ اما همون براشون اتمام حجت نیست
خلاصه تا در دنیا رو ایرانی بسته اون تو کشور خودش . اوضاع همینه . از چین هم یاد نگرفتیم . مافیا و جیب انحصار گران ول کن نیستند . در ها رو باز کنید . به نفع مردم و این صنعت است . یک درصد از اشتغال این کشور ارزش این ناروایی هارو نداره (2563727) (alef-13)
حقتونه کسی که خودروی بی کیفیت میخره بایدم این بلا سرش بیاد (2563997) (alef-10)
حرف حساب جواب نداره (2565093) (alef-13)
من یه 206 صفر گرفتم توی این دوماه که تحویل گرفتم تا حالا 6 تا از قطعات اونا تعویض کردم.کیفیت قطعات ماشینی که کمترین نمره منفی را داره اینه وای به حال بقیه ماشین ها.کلی هم دعوا کردم با مسولانی که توی جاده مخصوص هستند خلاصه اینکه هیچ کاری نتونستم بکنم جز اینکه افسوس خوردم چرا این همه پول پای این ماشین دادم کاش یه ماشین خارجی دست دوم میخریدم. کاش مردم با هم متحد بشن بر علیه این دوتا خودرو ساز ملی تا بتونن حق خودشونا ازشون بگیرن یا به نماینده هایی که بهشون رای دادن فشار بیارن که از قدرت خودشون برای مقابله با این دوتا شرکت استفاده کنند. (2563731) (alef-13)
نماینده را خوب اومدی!
آخه مرد حسابی نمایندگان کی به فکر امورات مردم بودند؟! (2564754) (alef-10)
نماینده ها وقتی نزدیک انتخابات هست مردم یادشون میاد بعد انتخاب شدن همه قوله رو فراموش میکنند بفکر منفعت خودشونن (2564975) (alef-10)
اگر هدف اصلاح صنعت خودرو باشه هزاران راه هست که هم صنعت خودرو اصلاح بشه و هم آسیبی به مساغل نزنه. ولی گویا هدف چیز دیگریست (2564758) (alef-10)
یکیش رو بگو (2566789) (alef-13)
ما باید قبول کنیم که کشور ما در این زمینه استعداد نداره مثل خیلی کشورهای دیگه. حالا برای اینکه هم این صنعت تعطیل نشه و هم سودمون را داشته باشیم و هم مردم راضی باشن بهتره که اجازه بدیم خودروسازان بزرگ مثل تویوتا وارد ایران بشن و ما خوردوهای اونها رو مونتاژ کنیم و اجازه بدیم با همون برند تویوتا عرضه بشن و با همون قیمتهای جهانی. و خوب توی این فرآند هم میتونیم چیز یاد بگیریم هم خیلی از قطعات جانبی را که میتونیم با کیفیت تولید کنیم به تویوتا بفرومشیم و هم کم کم شریک تاریش بسیم و .....
ایده ای که در ترکیه اجرا شده هم یه چیزی تو همین مایه هاست. الانم میزان در آمد ترکیه از صنعت خودرو خیلی بیشتر از ماست مردمشم راضی هستند. هم سود آوری خوب و هم رضایت مردمی (2564761) (alef-10)
مثل اینکه هنوز نفهمیدی ما اجازه می دیم اونا نمیاین !!!!
یاد جک اون بنده خدایی افتادم که رفته بود خاستگاری و می گفت 50 درصد مشکا حله ! من راضیم اونا ناراضی! (2566096) (alef-13)
فقط خلاصه بگم ای کاش میشد ماشینه بدون کارت طلائی و گارانتی بخریم... (2563732) (alef-13)
شرکتهای تولید خودرو علاوه بر تولید خودروهای نا مرغوب به رقیبی برای بخش فروش لوازم یدکی اتومبیل تبدیل شده اند و با ایجاد ذهنیت کاذب خوب بودن جنسی که با پاکت شرکت عرضه میشود برای حود بازار فروش لوازم نامرغوب در پاکت شرکت درست کرده اند و موجب رکود این شغل در بخش خصوصی شده اند. ضمنا هیچ مکامیک یا فنی مار ماهری با حقوقی که نمایندگیهای تعمیر خودرو میپردازند در این نمایندگیها مشغول نمیشود و این خود دلیل اصلی بی کیفیت بودن انجام کارهای تعمیر در این نمایندگیها میباشد شرکت به خاطر اینکه نمایندگیها بمانند و استعفا ندهند حلقه نظارت را آنقدر گشاد کرده که برای نمایندگیها ماندن صرف کند .به ضرر مصرف کننده (2563733) (alef-13)
من خودم سمند ال ایکس صفر سفید تحویل گرفتم سال 92.بعد از یک ماه جفته تیغه برف پاکن هاش شکست جزء کارت طلایی میشد نمایندگی عوضش نکرد و با چسب چسبوندنش سپر عقبش بعد از 2ماه رنگش شروع کرد به ریختن، رفتم نمایندگی گفت جزء کارت طلائی هست ولی تعویضش خیلی دردسر داره دنبالش نیا... خلاصش اینکه 2 میلیون تومان پوله کارت طلائی گرفتن اندازه 1000تومان هم خدمات ندادن هیچ کس هم رسیدگی نمیکنه. کارت طلائی و گارانتی توی اکثره شرکتهای خودرویی بی معنیه... (2563736) (alef-13)
این دزدیه اونهم توی روز روشن.خدا براه راست هدایتشون کنه (2564859) (alef-10)
چرا هي پاي خدا و پيغمبر و جهنم و بهشت رو ميكشين وسط ؟ تو كشوراي ديگه هم هي حواله به خدا و اون دنيا ميكنن ؟ پس قدرت انتخاب و تصميم گيري كه مخلوق خدا داره چي ميشه ؟ تصميم بگيريد خودرو نخريد تا دو سال , سه سال , درشون تخته بشه بره برن دنبال زندگيشون . مگه پولتون رو از تو جوب پيدا كردين ؟ (2565101) (alef-13)
والله که هربار خودرو صفر خریدم و کارم به گارانتی کشید دریغ از 1 ریال مجانی بابت ان
تا تونستن ازم پول گرفتن..مثلا همان سال اول برف پاکنها خرابن مبربم میگن گارانتیش 3 ماهست!!!! حالا فکر کن خودرو رو خرداد گرفتی و اولین بارون هم آبانه!!!...یا هزار درد بیدرمان دیگه که خودروهای صفر ایرانی دارند فرقی هم نمیکنه سایپا یا ایران خودرو
نتیجه اینکه من ایرانی تحصیلکرده حاضرم خودرو 5سال کارکرده خارجی را نقد بخرم اما خودرو صفر ایرانی رو از دم قسط بدون بهره هم نمیخرم چون نه کیفیت داره نه امنیت و نه لذت رانندگی..... (2563742) (alef-13)
پراید زده حاد
۱۳۹۳-۱۰-۰۴ ۱۰:۲۸:۰۸
پ ن پ !
حق با سایپاست که خودروی پراید 131 صفر رو با 6 تا عیب و نقص فنی به مبلغ 19000000 به منِ بدبخت فروخته !!!!! (2563750) (alef-13)
هفته قبل به یکی از نمایندگی های ایران خودرو در خیابان شریعتی مراجعه کردم. پس از باز شدن تعمیرگاه، کارگران با حالت پرخاشگری به راننده دو خودروی رانا که در صف بودند تحکم کردند که صف را ترک کنند چرا که علاقه ای به تعمیر به قول خودشان «خودروهای آشغال شرکت» نداشتند. در عوض جلوی رانندگان ال 90 کرنش می کردند. راننده یکی از راناها که گویا در چند گاراژ دیگر هم چنین تحقیر شده بود چنان از خود بی خود شد که تهدید کرد همانجا خودرو را آتش می زند... خلاصه این که تعمیرگاه از تحویل گرفتن خودروها سرباز زد. واقعا به حال خودم تاسف خوردم از خرید از این شرکت های بی انصاف! (2563759) (alef-13)
جالبه که تعمیرکارهای نمایندگیها هم ازاین خودروها به ستوه امده اند (2563981) (alef-10)
یکبارزمان مدیریت اقای بذرپاش این سوال پرسیده شدکه "چراشرکتهای خودرو سازباشرکتهای خودروساز خارحی مشارکت نمی کنند تاخودرو به روزباکیفیت بالا درکشورتولیدوهم مردم ماراضی باشندوهم بتوان به کشورهای منطقه صاذرکرد" ایشان جواب داد "ما می خواهیم آنها هم می خواهندولی ما می گوییم بامدیریت ما" یکی نبودبه این اقا بگه مگه خارجیها احمق هستندکه سرمایه شان رابدست مدیران امثال شمابدهند که پس ازحدود30 سال خودروسازی هنوزنتوانسته اید خودرو به روزوقابل صادرکردن به کشورهای حتی جهان سومی تولیدکنید (2564014) (alef-10)
حق با خودروساز است که خودرو 10 میلیونی رو 20 میلیون میده به خورد مردم . در بازار بدونِ رقابت ایران .
آخه این چه سئوالی است که میکنی الف جان ؟!!!!!!!!!!!!!! (2563792) (alef-13)
اردوان
۱۳۹۳-۱۰-۰۴ ۱۰:۴۴:۴۲
تجربه بیش از 40 سال خودروسازی نشون میده که ما نه تنها خودروساز بلکه حتی مونتاژ کار هم نیستیم. بهتر نیست منابع و انرژیمون رو صرف شغل آبا و اجدادیمون کنیم و سرمایه گذاری مالی و انرژی نیروی کارمون رو بذاریم رو کشاورزی؟ نه از نظر زمین کشاورزی و نه از نظر آب و هوا هیچ محدودیتی نداریم. کافیه با روش های علمی تو این زمینه سرمایه گذاری کنیم. مطمئنم ظرف چند سال قطب کشاورزی منطقه میشیم. (2563801) (alef-13)
دوست عزیز با کشاورزی که نمیشه دلار رو بهانه کرد و خون مردم رو توی شیشه کرد با کشاورزی نمیشه مردم رو به کشتن داد و سرشون منت گذاشت بنابراین برای دوستان رده بالا صرف نمیکنه! (2564651) (alef-10)
ای کاش مردم ما هم بتونن یک روز مثل همه مردم دنیا ماشین خوب و ایمن سوار بشن. ای کاش و هزار ای کاش دیگه مثل مسکن و اشتغال و حق زندگی راحت و انسانی......کاش به این حقوق مسلم هم توجه میشد. (2564668) (alef-10)
البته صنعت خودرو قبل از انقلاب بخوبي داشت پيشرفت ميكرد و خودروهاي جنرال موتورز مثل شورلت و كاديلاك و بيوك با كيفيت بالا و زير نظر كارشناسان خارجي در ايران توليد ميشدند و حتي همون پيكان هم براي قشر متوسط بخوبي جوابگو بود . اين آخريها هم كه سيل انواع تويوتا وارد ايران شده بود و قشر متوسط براحتي ميتونستن يك تويوتا كرولا يا كارينا بخرن . بعد از انقلاب اين صنعت هم مثه بقيه صنايع بدليل دولتي شدن نابود شدند . (2565109) (alef-13)
با سلام
بخش کنترل کیفیت در هر شرکت خودرو سازی در انتهای خط تولید قرار دارد. در ایران خودرو قانون نانوشته ای وجود دارد که بد نیست دارندگان محصولات ایران خودرو این قانون را بدانند و آن این است که انتهای خط تولید (کنترل کیفیت) در نمایندگی های ایران خودرو است. بنابراین از اینکه خودروی بی کیفیت به شما ارائه شده است به هیچ عنوان حق ندارید گله مند باشید ! شما فقط حق دارید به نمایندگی های ایران خودرو مراجعه نمایید تا آخرین بخش خط تولید که همان کنترل کیفیت است طی شود !
اما در نمایندگی های ایران خودرو وضع به گونه دیگری است. بخش کنترل کیفی ایران خودرو (نمایندگی های ایران خودرو) فقط مجهز به قطعاتی شده اند که به اجبار از طریق ایساکو به نمایندگی ها فروخته شده و جالب اینکه این قطعات در زمان گارانتی خودرو کمتر ایراد پیدا می کنند! مثلا اگر آینه ماشین شما شکست در هر نمایندگی ایران خودرو که تشریف ببرید آینه وجود دارد و چون شکستگی مشمول گارانتی نمی شود سریعا تعویض و پول آن از شما گرفته می شود. ولی مثلا اگر شما دارنده خودرو رانا باشد و درب سوپاپ آن روغن ریزی داشته باشد (ایرادی که بسیار مشاهده می شود) باید به مدت بیش از دوماه در نوبت بمانید تا قطعه یدکی آن از ایساکو به دست نمایندگی برسد.
بنابراین به نظر این حقیر که موی خود را در این بازار مکاره سفید کردم، در ایران خودرو به طور کل هیچکس حق ندارد! نه مشتری حق دارد و نه نماینده ایران خودرو. مشتری فقط یک حق دارد و آن اینکه از خودرو ساز وطنی خودرو خریداری نکند. اگر خریداری کرد حق هرگونه اعتراض و شکایت را از خود صلب نموده است ! (2563805) (alef-13)
مالک پراید مدل 92
۱۳۹۳-۱۰-۰۴ ۱۰:۵۱:۰۲
پارسال خودرو پراید صفر خودم را به اصرار نمایندگی واقع در میدان شهدا تهران ، با پرداخت حدود 350000 تومن بیمه کارت نارنجی سایپا کردم با پوشش سرقت درجا و خدماتی نظیر 1 بار تعویض روغن و فیلتر رایگان .
چند وقت بعد خودروی پراید من رو سرقت کردند و لاستیک زاپاس و جک و آچار جک و مثلث شبرنگ خطر بنده رو به سرقت بردند .
بعد از حدود 2 ماه دوندگی ، فقط یه لاستیک ( ظاهرا" چینی ) به بنده تحویل دادند . ( در نمایندگی مجید روشن در بزرگراه رسالت )
و گفتند قطعات دیگر موجود نیست !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
در مورد خدمات تعویض روغن و فیلتر هم ، هیچکدام به خودروی اینجانب ارائه نشد تا اینکه 1 سال مدت بیمه کارت نارنجی بنده به پایان رسید .
آیا این است جواب اعتماد مشتری به سایپا یدک ؟!!!!
برای من تجربه شد که به سر و صدای گوش کَر کُن تبلیغاتی این شرکت اعتماد نکنم . (2563813) (alef-13)
ناشناس
۱۳۹۳-۱۰-۰۴ ۲۰:۲۱:۲۷
یک ماه پس از تحویل خودروی پرایدم کمک های ان به صدا در امد به نمایندگی خیابان ازادی مرتضی ناظم مراجعه کردم انرا تعویض کردند یک هفته بعد باز به صدا در امد مجددا مراجعه کردم گفتند کارانتی فقط یک بار انجام میشود بناچار به تعمیرگاه دیگری رفتم انرا تعویض کردند البته به صورت ازاد قطعه تعویضی را گرفتم ( کمک ها) باورم نمیشود کمک ها که در نمایندگی ناظم به صورت گارانتی تعویض شده بود دست دوم بود................................. (2564527) (alef-10)
یقین دارم که این حرف را مسئولین قبول نمی کنند اما چون حق است میگویم صنایع کشور و بخصوص خودرو سازی را به بخش خصوصی واقعی و حقیقی بسپارید و در یک برنامه 5 ساله بتدریج درب های کشور را برای رقابت باز کنید و الا تا قیامت 99 درصد مردم در رنج و عذاب و 1 درصد را ناز ونعمت بسر خواهند برد و به هیچ جایی هم نمی رسیم یقین داشته باشید. والسلام . (2563823) (alef-13)
"در صنعت و توليد هميشه حق با مشتري است و در صنعت خودرو نيز بايد هميشه حق با مشتري باشد" البته نه در ایران . در اینجا چشم مشتری کور دندش نرم . همینه که هست ! (2563831) (alef-13)
با سلام. من 2 نکته می توانم اضافه کنم.
یک/ عبارت حياطخلوت اقتصادي و مديريتي کاملا درست انتخاب شده ولی رنگ آن ضعیف است. در واقع باید گفت دولتها مدیران ناتوان (خدا ناکرده خطاکار) خود را که باید از چرخه مدیریتی کشور خارج شوند در این حیاط خلوتها بکار می گیرد.
نمونه اش تغییرات 2 سال اخیر بازار سرمایه کشور که حتی مثلا رئیس کل بانک مرکزی سابق را عضو هیئت مدیره یک شرکت تامین سرمایه مهم می بینید. یا رئیس بورس را در مدیری عاملی یک بانک بسیار مهم پیدا می کنید.
دو/ واقعا کشور نیاز به این حجم خودرو ندارد. بسیاری خانواده ها بعنوان کالای سرمایه ایی و یا از 2/3 ماشین استفاده می کنند و کشور تبدیل به یک پارکینگ عمومی شده. باید کم تولید کرد ولی با کیفیت. (2563853) (alef-13)
"چرا با وجود حمايتها و شرايط تقريباً انحصاري ايران، شاهد وضعيت مطلوب و منطقي نيستيم؟"
این سوالی که شما پرسیدی جزء اصول اولیه اقتصاده. واقعا واستون سواله؟ همه جای دنیا میدونن که انحصاری باعث افزایش هزینه ها و کاهش کیفیت خدمات میشه. یک اصل کاملا بدیهی تو دنیاست... (2563856) (alef-13)
اينا كه نميخوان دل بحال مشتري بسوزونن اينا ميخوان با فروش انحصاري خوردو چند درصد حق فلان ارگان و از ما بهتران در بياد , شما در اصل داري باج ميدي با خريد هر خودرو . (2565122) (alef-13)
بهترين كمك يا راهكار اينست كه به انحصار خودروهاي داخلي پايان دهيد و دست از حمايت هاي همه جانبه و وام هاي كلان به اين صنعت خودداري شود! اينجوري وقتي عرصه بر اين توليدكنندگان به ظاهر داخلي تنگ شود، شايد به فكر مشتريهاي خود و رضايت آنها هم بيافتند و دست از آزار و اذيت مردم بر دارند
سورن رو فقط 4روز كه تحويل گرفتم، شيشهها و دربها مشكلداره و درست بسته نميشه !!!!! (2563860) (alef-13)
به نظرم بعنوان يك كارشناس خودور ، واردات خودرو ( حتي دسته دوم با شرايط خاص )چند حسن داره:
1- ورود دانش و تكنولوژي جديد به كشور
2-ارائه خدمات پس از فروش بهتر
3- افزايش رقابت براي بهبود كيفيت
4- جلوگيري از هدر رفت منابع ها و مواد اوليه
5-جلوگيري از فساد و رانت ها
6-حفظ محيط زيست و كاهش آلودگي ها
7-ارزش كرامت انساني مشتريان
8- افزايش رضايت اجتماعي مردم
موفق باشيد (2563863) (alef-13)
و مهمتر از همه كاهش تلفات انساني ناشي از تصادفات (2564625) (alef-10)
nader
۱۳۹۳-۱۰-۰۴ ۱۱:۲۸:۲۹
باسلام،
میخواهم از منظر و دیدگاه دیگری موضوع را عنوان نمایم .
موضوع اشتغالزائی و وابسته بودن درآمد خیلی ها به این صنعت با چه قیمتی مطلوب است ؟
آیا درآمد و پولی که از این محصولات عاید مدیران و صاحبان این شرکتها و همچنین کارکنان زحمتکش آنها میشود ( با توجه به ناراضی بودن مصرف کنندگان و تولید محصول بی کیفیت ) حلال است و ایشان روزی حلال به سر سفره های خود میبرند؟
ما که مدعی هستیم در کشوری اسلامی زندگی میکنیم و ایران تنها کشوری است که قوانین اسلام بصورتی کاملا درست در آن اجرا میشود ، مگر نه این است که از شرائط ابطال معاملات اینست که اگر آنچه را که فروشنده مدعی فروش آنست به خریدار ندهد ، معامله باطل است (غبن ) ؟
مگر نه اینست که در زمان فروش مورد و مبلغ معامله بایستی مشخص باشد وگرنه معامله باطل است ؟
آیا درآمد حاصل از معامله باطل ، شبهه ناک نیست؟
پس علما کجاهستند که این موارد را به اطلاع مردم و مسئولین رسانده و در مقابل این موارد احکام محکم صادر فرمایند ؟
با تشکر (2563881) (alef-13)
آقا از سقف بالای آینه جلو پارس tu5 من آب چکه میکنه.
از دستگیره های داخلی هم باد میاد داخل. کارشناس هم میگه طبیعیه فقط جاهایی که زیاد باد و بارونه نرو...
منتغیه عایا؟؟ (2563896) (alef-10)
علی 12
۱۳۹۳-۱۰-۰۶ ۲۲:۲۰:۵۷
اینم باحاله:
دنده چهار ماشین من (پراید مدل 93) به شدت صدا میده، رفتم نمایندگی، میگه با دنده چهار رانندگی نکن!!!
بعدشم به یارو گفتم از پشت داشبورد صدای قل قل آب میاد، گفت صدای ضبط رو زیاد کن.
خخخخخخخخخخخ
به خدا راست میگم. (2567924) (alef-13)
مگه خدمات پس از فروش دارن ؟!!! اونا نمایندگیه خریدار آزارین ،، در راستای هدف مشغول نگه داشتن مردم ،، نوعی پر کردن وقت مردم همراه با نمک تحقیر (2563899) (alef-10)
نه حق با مافیای فروش است ما حق انتخاب نداریم (2563968) (alef-10)
دولتمردان نباید 70میلیون نفر را فدای 100هزار نفر کنند حرف از مردم گذشته واقعا دیگه داره دین وایمان مردم ومسولین هم سر خودروسازی داخلی از دست میره مردم به همه چیز شک دارند (2563984) (alef-10)
اسماعیل
۱۳۹۳-۱۰-۰۴ ۱۲:۳۸:۰۵
سلام دولت فقط صنعت خودروی سازی حمایت میکنی چون قسمتی از بودجه توسط همین خودروسازان تامین میشه فلان همه چیز و ول کردن دو دستی چسبیدن به خودروسازی چون پای منافع در میان است در عوض صنایع دیگر دارن نابود میشود مثلا صنعت مرغداری فکر کنم از نظر اشتغال بیشتر خودروسازی باشد در کشور ما به هیچ عنوان مشتری حق اعتراض نداره تا یکی بیاد واقعیت رو بیان کنه یک عده سر صدا را مینداند بلاخره به باندی وابسته است (2563998) (alef-10)
من يك رانا صفر تحويل گرفتم هر روز كارم اينه كه برم نمايندگى تا رفع عيب كنند ولى اين ماشين مثل سرطان شده هر روز داره بد تر ميشه (2564000) (alef-10)
ناشناس11
۱۳۹۳-۱۰-۰۴ ۱۲:۵۵:۳۳
خودرو سازان ما به روش قرون وسطایی عمل می کنند. هیچکس حق ندارد بپرد چرا و برای چی؟ هرچی بهت تحویل دادن بگو خدارو شکر که حداقل پولم نخوردن (2564027) (alef-10)
همانطور که می بینید بلا استثنا تمامی نطر دهندگان از کیفیت و خدمات بعد از فروش خودرو سازان داخلی گله مندند. ناگفته نماند خودروسازان خارجی اغلب گارانتی 5 ساله می دهند (واقعی) ولی من مانده ام در این که همه مسئولان خود را خادم و خدمات گذار مردم می دانند ولی نمی دانم آیا آن مردمی که مد نظر مسئولان است مردم ایران نیست؟ یا من لغت خادم ملت رو اشتباهی متوجه شدم؟ البته این تقصیر لغت نامه معین است... اما قطعا مسئولین دروغ نمی گوییند این را همه مردم می دانند. (2564071) (alef-10)
احمد رضا
۱۳۹۳-۱۰-۰۴ ۱۳:۴۶:۰۸
دزد تنها آن کسی نیست که از دیوار بالا رود ، متاسفم که هزینه سوء مدیریت ، مدیران این این شرکتها از جیب مردم پرداخت می شود. (2564078) (alef-10)
غلامرضا
۱۳۹۳-۱۰-۰۴ ۱۴:۰۹:۰۵
سلام به همه دوستان ...
من یه پراید 132فول (به قول خودشون )صفر خریداری کردم .از برج 5تا الان فقط چند بار برای اخذ نوبت به خدمات پس از فروش سایپا مراجعه کردم .تا حالا نزدیک به 20درصد قطعات موتور و زیروبند و برقی اون دچار اشکال شده .جالبه بدونین همون قطعاتی که تو گارانتی عوض شده دوباره خراب شده ......بگذریم ...از همه بدتر اینکه یکی از عیبهای موتور رو هیچ کدوم از نمایندگیها نتونستن درست کنن و میگن باش بساز!!!!...و عیب اینه که موتور خودش برا خودش یکدفعه گاز میخوره و هیچکاریش هم نمیشه کرد.....واقعا متاسفم از این که امکانات مملکت داره حروم میشه ....... (2564104) (alef-10)
ممکنه استاپ موتورت خراب شده باشه برای منم یه بار اینجوری شده بود (2564771) (alef-10)
دوست عزیز ما هم پراید خریدیم و یک بار بردیم گارانتی که ماشین یک روز خوابید و بعدش هم دیدیم هیچ عیب ماشین رو برطرف نکردن. بردیم پیش یک تعمیرکار آشنا درستش کرد. بی خیال گارانتی!
راستی ماشین ما هم همین ایراد گاز خوردن رو داشت و مشکلش خرابی سنسور دمای آب (فشنگی) بود ممکنه یکی از سنسورهای ماشین شما ایراد داشته باشد (سنسور اکسیژن، آب یا ...) از ما گفتن پیش نمایندگی نرو! (2564807) (alef-10)
میگن صنعت خودروسازی .درست ؟
شما نشانی از صنعت میبینید تو این دوتا شرکت ؟ میگیم آقا تعرفه واردات خودرو رو کم کنید تا شاید این بنجل سازان محترم یه کم احساس خطر کنن، خودرو با کیفیت با استاندارد روز تحویل بدن .میگن چی خیلیا بیکار میشن .بعد اون مردمی که سالانه جون خودشون و از دست میدن با این ماشین ها یا فلج میشن تا آخر عمر اصلا مهم نیستن،نه ؟
مدیر عاملاشون فقط از کل این صنعت بلدن بگن پلت فرم ، پلت فرم ، پلت فرم
حالا چی هستن این پلت فرم از نظر اینها ؟ چیز خاصی نیست .طراحی چراغ و سپر یه ماشین موجود رو عوض میکنن .لطف میکنن یه دونه ایربگ هم بهش اضافه میکنن میشه یه خودروی جدید!
پلت فرم ... (2564143) (alef-10)
تو هیچ زمینه ای در ایران حق با مشتری نیست (2564175) (alef-10)
با سلام خدمت دوستان و سروران گرامی و دست انداران گرامی الف یک سال پیش برای دیدن برادرم به امریکا رفتم روزی برادرم گفت که ماشینم بخاریش خوب گرم نمیکند به اتفاق او به تعمیرگاه مجاز مراجعه کردیم البته ماشینش بعد از 5 سال گارانتی نداشت. ماشین را از ما جهت رفع ایراد تحویل گرفتند و یک ماشین 2014 البته کارکرده با بنزین پر تحویل ما دادند به صورت امانی که ما بی ماشین نباشیم بعد از 2 روز تماس گرفتند و گفتند ماشینتان حاضر است. بدون پرداخت هیچ وجهی ماشین را تحویل گرفتیم مدیر تعمیرگاه پس از عذر خواهی به خاطر این مشگل در ماشین گارانتی ماشین را 2 سال دیگر تمدید کرد.مشتری مداری و خدمات پس از فروش یعنی این............... (2564558) (alef-10)
حسین قارداش2415
۱۳۹۳-۱۰-۰۴ ۲۱:۴۰:۲۹
مگر خدا انسان را مختار نیافریده؟ و قدرت انتخاب نداده است؟ اگر جواب مثبت است پس تقصیر خودمان است که ...!!! و اگر جواب منفی است پس گلایه برای چیست؟ (2564620) (alef-10)
پرویز
۱۳۹۳-۱۰-۰۴ ۱۵:۳۱:۰۱
عالی هست این خودکفایی ملی.وای به حال ما تا ده سال دیگه ببینیم چی به سرما می آید شرکت ایرانخودرو تازه رفته چین قطعات پژو کپی کنه باره بندازه به ما بدبختيها پارس سال 93 هر صد کیلومتر 12 لیتر بنزین مصرف میشه عالی کادیلاک60هشت سیلندر 1 مصرف میکرد (2564204) (alef-10)
فخرالدین
۱۳۹۳-۱۰-۰۴ ۱۵:۳۴:۳۶
سلام.
من هرچه خوندم شکایت گلایه از خودرو سازان بود.
اقای وزیر نماینده دولت تدبیر امید لطفا به گلایه های مردم توجه کنید اینها ولی نعمت شما هستند اگر اینها نبودند شما چه جایگاهی داشتید امید وارم برای شما
مهم باشد اگر بدانید. (2564208) (alef-10)
آقای الف
یک گروه 50 نفره کل خودروسازی ایران را در اختیار دارند
یعنی ------------------------مافیاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا (2564225) (alef-10)
خودروسازان ما یک شعاری دارند میگویند حق فقط مال ماست ! (2564232) (alef-10)
سیدسعید
۱۳۹۳-۱۰-۰۴ ۱۶:۲۹:۴۰
با اوضاع فعلی ؛سایپاو ایران خودرو نیازی به پیشرفت در زمینه خودروسازی نمیبینند و دارند مثل برندهای روز دنیا سود میکنندالبته بازحمتی بسیارکمتر!!!
پس مطمئن باشید حتی تا صدسال دیگه نمیتوانیم ادعا کنیم که خودروی ملی داریم اما اگر زبان فارسی را به چینی تغییر دهیم چندسال که بگذرد همه فارسی را ازیاد میبرند و انجاست که میشود ادعا کرد این خودروهای چینی درواقع خودروی ملی ماست. (2564266) (alef-10)
یه دوو سیلو مدل 81گرفتم بییییست!! (2564305) (alef-10)
حمیدرضا
۱۳۹۳-۱۰-۰۴ ۱۸:۳۰:۱۱
فعلا حق با کسی هستش که انحصار داره و کسی جرات نداره بهش بگه چرا خودرو ها اینجوری هستن (2564390) (alef-10)
mohammad
۱۳۹۳-۱۰-۰۴ ۲۲:۰۰:۲۳
بهلول همراه چند نفر در قبرستان قبر آمده میکردند برای یک نفر از اهالی شهر که تازه فوت کرده بود. کفش ها ی خود را از پا در آورده و پای برهنه داشت کار میکرد، ناگهان شخصی کفش های بهلول را دزدید و از قبرستان فاصله گرفت، بقیه افراد به بهلول گفتند برو دنبالش کفشهایی را بگیر او گفت: برای گردد.گفتند او دزد ، کفشهایت را دزدید. دوباره گفت: برای گردد. همه خندیدند و گفتند منظر باش تا برگردد. بهلول گفت: او بعد از فوتش جایش همین قبرستان است.
خدا می داند هر کدام از مسوولان (دولتی، مجلسی و کلیه افراد نظارتی ) الان شاید به ریش ما مردم بخندند اما باید بدانند فردای روز قیامت باید پاسخگو باشند، همه مسوولان را واگذار میکنیم به خدا. چون آنها حاکم و ما محکوم. (2564634) (alef-10)
تا وقتي امثال افكار شما در اين مملكت رواج دارد , دقيقا همين مسئولين بخاطر همين افكار به ريش شما خواهند خنديد . اين حرفا مال آدماي بي حاله كه جربزه گرفتن حقشون رو ندارن و هي حواله به روز مرگ و قيامت ميدن . (2565152) (alef-13)
دوتا آرزو دارم
١- ورشكستگي و بسته شدن در كارخانه هاي ايران خودرو و سايپا
٢-تعطيلي كامل ليگ مثلاً حرفه اي فوتبال
ميدونين چقدر به نفع مردم ميشه؟؟؟؟؟؟ (2564639) (alef-10)
شهرام
۱۳۹۳-۱۰-۰۴ ۲۲:۲۰:۲۶
// حق با مشتری است // اما رفتار دوستان اقای نعمت زاده کاملا صحیح است (2564666) (alef-10)
من در نیمه دوم سال 90 پارس پزو خریدم با 35 هزار کیلومتر کار کرد واشر سر سوزانید اخیرا هم همان آثار و علائم مجدد برای سوزانیدن واشر سر سیلندر ظاهر شده مراتب را طی شکوائیه پیشتاز شماره 2143400011103079554مورخ 20.8.93 یعنی 45 روز قبل بمدیر کل بازرسی و رسیدگی بشکایات وزارت صنایع ارسال نمودهام تا این لحظه پاسخی و عکسالعملی نشان ندادهاند.وقتیکه بشکایات و گلایه های مشتری کوچکترین ارزشی قائل نشوند معلومه که روز بروز صنعت داخلی منفور میشود عامل آنهم نه خودرو وقطعات بی زبان بلکه مسئولین و متصدیانی هستند که بجای توجه بمعایب محصول و احترام بنظرات مشتری مناصب دولتی را برای گسترش نارضائی مردم مورد ابزار و وسیله قرار میدهند.وقتیکه یکنفر از روی عرق میهن پرستی افدام بخرید محصول داخلی مینماید و مسئولین ذیربط بگلایه های انها کوچکترین ارزش و اعتنائی نمیدهند طبیعی است که خرید و استفاده از مصنوعات داخلی از بر نامه خرید آنها خارج شده و بتدریج این رویگردانی چون ویروسی بجان تولیدات د خلی افتاده و صنایع داخلی را یکی بعد از دیگری بور شکستگی و تعطیلی میکشاند.من خودم یکی از مدیران میانی وزارت صنایع در یکی از شرکتهای تابعه بودهام و علت این بی توجهی بنظر مشتری را انتصاب مسئولین فاقد شرایط و متعهد بمناصب کلیدی میدانم. (2564677) (alef-10)
فعلا كه در اين بازار بي رقابت خودرو سازي كه ريش و قيچي دست خود رو سازان است ، ظاهرا
حق با خودشان است ! ولي من كه در اين موضوع نه سر پيازم و نه ته پياز ، خدمتتان عرض ميكنم كه " دست حق " با مشتري است !!! (2564690) (alef-10)
خوروساز
۱۳۹۳-۱۰-۰۴ ۲۳:۰۵:۲۶
من واقعه برای سایتتون متاسفم
یعنی جواب به این واضحی رو برای این سوال نمیدونید؟
این همه طول و تفسیر نداره
خیر. حق با مشتری نیست.
حق با کساییه که جنس بنجل رو با سه برابره قیمت به زور به مردم میندازن و اگه اعتراض کنی میگن از تولید ملی باید حمایت کرد!!
نمیدونم این حمایته یا حماقت! (2564717) (alef-10)
فرهاد
۱۳۹۳-۱۰-۰۴ ۲۳:۳۱:۵۴
من چند سال پیش یک ماشین 206 صفر کیلومتر از نمایندگی ایران خودرو تو شهر زنجان خریدم تو دوره گارانتیش قفل درب راننده خراب شد بردم نمایندگی تعمیرکار بازش کرد وکمی روغن کاری کرد بعد چند روز دیدم درست نشد رفتم همان نمایندگی گفتم درست نشده پس از معاینه مجدد گفتند قفل با پممش کلا خرابه باید بطور کامل عوض بشه ولی چون قطعه اش را نداشتند گفتند هفته بعد بیا پس از چندین بار رفت وآمد بمن گفتند قطعه نداریم اگه میخواهی برو یک نمایندگی دیگه شاید قطعه برای تعویض داشته باشند من هم به خیال اینکه چون گارانتی داره رفتم یک نمایندگی دیگه خوشبختانه آنها قطعه را داشتند و برام عوض کردند ولی داستان اینجاش جالبه که قطعه خراب را فرستادند شرکت ایران خودرو برای انبار داغی ولی شرکت گفت چون قبلا قطعه روغنکاری و دستکاری شده شامل گارانتی نمیشه بهشون توضیح دادم قبلا تو یک نمایندگی دیگه روغنکاری و دستکاری شده ولی قبول نکردند در نهایت کار کشید به شکایت و بازرسی در نهایت گفتند حق با شماست اگر تهران راهت افتاد بیا پول قطعه را که از من بابت انبار داغی گرفته بودند پس بدیم من هم دیگه خسته شدم از خیر پول وگارانتی و... گذشتم و از آن به بعد هر بار ماشینم خراب شد علی رغم داشتن گارانتی میبردم تعمیر گاه خصوصی و...القصه (2564739) (alef-10)
بزرگترین جوک :
خودرو سازان !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2564778) (alef-10)
سایپا مطمئن! (2567938) (alef-13)
آیا همه افراد در کار هایشان هم حق را به مشتری میدهند
" بزن در رو " کار نمی کنند. ایران خودر هم بخشی از همین فرهنگ عمومی تولید و خدمات بدون وجدان کار جامعه ماست. (2564798) (alef-10)
"بزن در رو" اصطلاحا کار پیمانکاران است. به نظر میرسه ایران خودرو هم تولید و کنترل کیفی رو به پیمانکار واگذار کرده (2566910) (alef-13)
ایا خودمان در حرفه و شغل مان کم نمی گذاریم. مدیریت و کارکنان ایران خورو هم از جنس خودمان هست دیگه. (2564818) (alef-10)
مشتری کیلو چند!تو عراق پراید 4 میلیون اونوقت تو کشوری خودمون... (2564914) (alef-10)
حتی در ژاپن قیمت صادراتی خودروهایش به مراتب ارزان تر از داخل ژاپن است. علت هم ساده است برای حفظ بازار رقابت در بازار جهانی. (2564987) (alef-10)
م ل اراکی
۱۳۹۳-۱۰-۰۵ ۱۰:۳۴:۲۷
مشکل تنها خودروسازان نیستند. ما متاسفانه برای سریع ثروتمند شدن سر همدیگر را راحت کلاه میگذاریم. این بخشی از فرهنگ همه شده است. از کاسب ساده بگیر تا شرکتهای با نام و نشان. من چندین سال است که در سوئد زندگی میکنم ولی به ندرت از کاسب ایرانی تبار در سوئد خرید میکنم. چون نه احترام به مشتری میگذارند و نه روراست هستند. بعد از چندین سال زندگی در این کشور قانون مدار هنوز خیلی از ایرانی تباران هستند که سر هم کلاه میگذارند. البته این تنها ما ایرانیها نیستیم که این اعمال زشت را انجام میدهیم. همه کسانیکه که از غرب آسیا هستند اینطوری اند. تنها راه برون رفت از این مشکل هم این است که هر کسی به مسئولیت اجتماعی خود آگاه شود و در مقابل جامعه و دیگران احساس مسئولیت کند. در جوامع خانواده محور این مشکلات فقط از طریق تربیت خانوادگی قابل حل است. تا زمانی که این مشکل تربیتی حل نشود هیچ چیزی حل نخواهد شد. با عوض کردن مدیران و یا بستن شرکتهای خودروسازی نیز هیچ مشکلی حل نمیشود. هر کس دیگری هم که مدیر شود همین آش و همین کاسه. ما از اول سیستم تربیتی درستی نداشته ایم و در مقابل جامعه و حقوق دیگران احساس مسئولیت نمی کنیم. (2564989) (alef-10)
نسبت به بقیه موارد مثل اداره برق واب و فاضلاب و ورزش و سایر ادارات وصنایع بزرگ وکوچک کشور عزیزمان خدمات بهتری مدهند. (2565021) (alef-10)
بيان اله فتحي از اردبيل
۱۳۹۳-۱۰-۰۵ ۱۱:۲۷:۴۰
خاطرعالي رابه عرايض ذيل معطوف داشته ومصرانه خواستار رسيدگي به تظلمات وارده به اينجانب بيان اله فتحي داراي كد ملي 1462059181 شاغل در دبيرستان شاهد شهيد پير زاده ناحيه 1 اردبيل را دارد /درتاريخ7/3/93 يك دستگاه خودرو تيبا به شماره پلاك 91-284ه37و شماره موتور 8102313 از نمايندگي كد شماره 890871 لازمي زارع تحويل گرفتم 1- بعد از 2 روز متوجه خش در بدنه شده كه چه ما هرانه اختفائ كرده بودندبا مراجعه به نماينگي با قبول ايراد گفتند ببخشيد ما نيز متوجه نشديم.2- بعدا متوجه شديم رنگ بدنه با سپرهاي جلو و عقب متفاوت است3-با كاركرد 2000 كيلومتر آمپر بنزين ايراد پيدا كرد. كه با 24 بار تماس با صداي مشتري ومراجعه مكررقطعه تعويض شد . 4-سنسور بنزين در2500كيلومتر ايراد داشت پس از 1ماه دوندگي با پيداكردن رابطه و.... تعويض شد 5-صرفنظر از ايرادات جزيي ومتفرقه وملموس و مشهود اخيرامشكلات پيش آمده از وجود نقص فني واساسي در ناحيه گير بكس موجبات سلب آ رامش وآسايش اينجانب گرديده و صداي غيرعادي وزوزه دلخراش وتقه هاي در كيربكس است..... با مراجعه به نمايندگي هاي اردبيل و متعاقب بازديد افراد خبره وكارشناسا ن و نمايندگي ومحلي وجو دنقص فني درگيربكس خودرو را تائيد نمودند با عنايت به مفاد قردادفي مابين اينجانب وشركت سايپا و صراحت تعهدو التزام شركت مذكورمبني برتحويل خودرو سالم وبدون عيب ونقص به مشتري چنين مستفاد مي گردد كه شركت سايپا هيچ گونه اعتنايي به حقوق مشتريان خود درقبال تعهد خويش ندارد. لذادرخصوص عدم رعايت اصول ايمنني وفني درتوليد محصول خودرو ومضاف برآن استضعاف شديد مالي كه با درامد ناچيز معلمي پس ازاتمام دوران گارانتي باتوجه به بروز دهها عيوب صغير وكبيردرآن به لحاظ تحميل هزينه گزاف ناشي از عدم كيفيت خودرو تحويلي ميسور نخواهد بود. عليهذا با نگرش به مراتب صدر الاشاره از جنابعالي به عنوان حامي حقوق ملت استدعا دارد دستور فرمايئد به مشكل بنده با اعزام كارشناس منصف زمينه استردادخودرو يا تعويض را به شركت سايپا فراهم نموده وبه واسطه آن آرامش ار دست رفته چند ماهه يك معلم نيز تامين گردد
لازم به يادآوري است 1-با گذشت 7 ماه5300 كيلو متر كاركرد/ سرويس اوليه شده/استفاده نمي كنم 2-با احتساب سودشركت سايپا به ملبغ خودرو مذكور دو مليون سيصد تومان وپنج مليون دويست تومان سود وام خود رو / بالاي 30 مليون تومان براي من تمام شده آيا اين ظلم بزرگ نيست قضاوت با وجدان هاي بيدار
آدرس اردبيلملي 1462059181
شهرك سبلان 2 خ طوس 5 پلاك 47 كد پستي5619854867 تلفن 09144543369و4533517701 كد ملي 1462059181 (2565036) (alef-13)
بيان اله فتحي از اردبيل
۱۳۹۳-۱۰-۰۵ ۲۱:۳۵:۱۹
/درتاريخ7/3/93 يك دستگاه خودرو تيبا به شماره پلاك 91-284ه37و شماره موتور 8102313 از نمايندگي كد شماره 890871 لازمي زارع تحويل گرفتم 1- بعد از 2 روز متوجه خش در بدنه شده كه چه ما هرانه اختفائ كرده بودندبا مراجعه به نماينگي با قبول ايراد گفتند ببخشيد ما نيز متوجه نشديم.2- بعدا متوجه شديم رنگ بدنه با سپرهاي جلو و عقب متفاوت است3-با كاركرد 2000 كيلومتر آمپر بنزين ايراد پيدا كرد. كه با 24 بار تماس با صداي مشتري ومراجعه مكررقطعه تعويض شد . 4-سنسور بنزين در2500كيلومتر ايراد داشت پس از 1ماه دوندگي با پيداكردن رابطه و.... تعويض شد 5-صرفنظر از ايرادات جزيي ومتفرقه وملموس و مشهود اخيرامشكلات پيش آمده از وجود نقص فني واساسي در ناحيه گير بكس موجبات سلب آ رامش وآسايش اينجانب گرديده و صداي غيرعادي وزوزه دلخراش وتقه هاي در كيربكس است..... با مراجعه به نمايندگي هاي اردبيل و متعاقب بازديد افراد خبره وكارشناسا ن و نمايندگي ومحلي وجو دنقص فني درگيربكس خودرو را تائيد نمودند با عنايت به مفاد قردادفي مابين اينجانب وشركت سايپا و صراحت تعهدو التزام شركت مذكورمبني برتحويل خودرو سالم وبدون عيب ونقص به مشتري چنين مستفاد مي گردد كه شركت سايپا هيچ گونه اعتنايي به حقوق مشتريان خود درقبال تعهد خويش ندارد. لذادرخصوص عدم رعايت اصول ايمنني وفني درتوليد محصول خودرو ومضاف برآن استضعاف شديد مالي كه با درامد ناچيز معلمي پس ازاتمام دوران گارانتي باتوجه به بروز دهها عيوب صغير وكبيردرآن به لحاظ تحميل هزينه گزاف ناشي از عدم كيفيت خودرو تحويلي ميسور نخواهد بود.
1-با گذشت 7 ماه5300 كيلو متر كاركرد/ سرويس اوليه شده/استفاده نمي كنم 2-با احتساب سودشركت سايپا به ملبغ خودرو مذكور دو مليون سيصد تومان وپنج مليون دويست تومان سود وام خود رو / بالاي 30 مليون تومان براي من تمام شده آيا اين ظلم بزرگ نيست قضاوت با وجدان هاي بيدار (2565843) (alef-13)
کارت طلایی یک اجحاف است لطفا آن را اختیاری کنید (2566058) (alef-13)
نزدیک به شصت سال تولید خودرو در کشور ثابت کرده است که ما در این امر مزیت تولید نداریم و نباید به هرقیمتی که شده خودرو تولید کنیم چرا در صنایع دیگر مانند صنایع مبدل نفت و گاز و یا در کشاورزی (مثلا در خشکبار ) سرمایه گذاری نمی کنیم ؟ (2566391) (alef-13)
به بهانه حمایت از تولید داخلی و اشتغال چندصد هزار نفر سر 70 میلیون نفر کلاه میزارن.پرایدی که 5 میلیون نمی ارزه رو میدن 20 میلیون و بقیه خودروهاهم به همین ترتیب
اگه اجازه فعالیت خودروسازای خارجی در داخل کشور فراهم بشه همین میزان اشتغال میتونه فراهم بشه.نباید برای پر کردن جیب یه عده خاص سر یه ملت کلاه گذاشت،روز به روزم این کلاه گشادتر میشه
به امید روزی که حمایتای بی دلیل دولت از خودروسازا تموم بشه و مردم بتونن با پولی که میدن خودروهایی که لیاقتشو دارن سوار بشن.فکر نکنم مردم ما لیاقتشون از مردم عراق و افغانستان کمتر باشه (2568457) (alef-10)
جالب اینجاس که من نظرارو میخوندم و همه ناراضین
کجان این مسئولا که بخونن؟؟؟؟؟؟آقا این ملت اگه حمایت از تولید بی کیفت و قیمت ظالمانه داخلی رو نخوان و بخوان ماشین با کیفیت و با قیمت مناسب سوار شن کیو باید ببینن؟؟؟؟؟؟؟ (2568656) (alef-3)
محسنی
۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۲۲:۳۹:۳۳
سلام
206 صندوق دار اردبهشت 93 تحویل گرفتم
1-از در سوپاب روغن میداد درست کردن
2=دیدم روغن ریزی گرفته نشد مجددا بردم گفتند بسط خرابه ما نداریم بیرون بخر ببندیم درست کردن
3- صند.ق عقب باسرعت می امد پایین چند بار خورد سرم بردم گفت جک نداریم در خواست بنویسم بیا ببندیم درست کردن
4- کلاج خیلی سفت بود ترافیک دوتا پا میخواست کلاج بگیریم بلخره این هم درست کردن ولی عنوز هم درست نشد پیگیر هستم
5- شیشه عقب بخار گیر سه ردیغ قطع یعنی پایین شیشه بخار خشک نمی کند میگن سایت بسته 5 بار رفتم میگه هنوز باز نشده
6-کلید های بخار گیر جلو وبخاری قاطی میکند هنوز در خواست ندادن میگن سایت بسته هست
برای هر کدم بعضی ها حداقل دوبار بعضی ها بیش از 8 بار مراجعه کردم هنوز جواب نگرفتم
ایا درسته پزوی 93 هنوز 8500 تا کار کرده این همه مشکل داشته باشه
لازم باشه نمایندگی ایران خودرو در ساری معرفی خواهد شد بعلت عدم همکاری وکیفیت پایین ساخت (2699614) (alef-3)