نظر منتشر شده
۱۳۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 311946
ریشه بداخلاقی پرستاران در ایران و خوش اخلاقی‌شان در خارج
بخش اجتماعی الف، 4 آذر 94
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۷
چندبار تاکنون در بیمارستان‌ها گرفتار پرستارها شده اید؟ تجربه برخورد با پرستاران، یک تجربه عمدتا خاکستری است؛ پرستاران شلوغ، بی اعصاب، بداخلاق، مهربان، زبر و زرنگ و... چندی پیش بود که خبر رسید به پرستار یک اورژانس در ساوه حمله کرده اند. این خبرها برای پرستاران کمی تکراری شده است و هفته ای یکی دوبار از درگیری همراهان بیماران با پرستاران منتشر می شود.

اما تاحالا پای حرف‌های پرستاران نشسته اید؟ آنها هم روایت‌های خاکستری از شغلشان دارند، سختی، فشار کار، توقع بیمار و همراه بیمار، نحوه مراودات با پزشکان و ... تصور کنید در کنکور، اگر دو تست را درست می زدند، شاید اکنون پزشک بودند و البته هیچ کس هم به آنها معترض نمی شد. حداقل این تصور برای دانشجویان پرستاری و پرستاران فارغ التحصیل شده از دانشگاه های خوب علوم پزشکی تا سال‌ها وجود دارد.

به همه اینها اضافه کنید وقتی وارد کار می شوند و اختلافات‌شان (در هر زمینه‌ای) با پزشکان را می‌بینند، چه بلایی سر میزان رضایت شغلی و کیفیت کارشان می‌آید. هیچ کس هم تلاش نمی کند تصورات آنها را درست کند. علاوه بر اینکه برخی هم به جای بهبود اوضاع، نمک روی زخم پرستاران می ریزند و حرف از اختلاف درآمد ۱۵۰ برابری با پزشکان می زنند. موضوعی که البته وزارت بهداشت و برخی بزرگان صنف پرستاری، با آن مخالفند. ماجراهای طرح تحول سلامت هم که البته به جای خود، داستان های دیگری دارد.

حالا قائم مقام نظام پرستاری از وضعیت پرستاری و در ایران گفته است.

او می گوید: گروهی در وزارت بهداشت حاکم شدند که خود می‌برند و می‌دوزند،مثلاً هر روش جدید درمانی را سریع اجرا می‌کنند ولی الگوهای موفق پرستاری دنیا را اجرا نمی‌کنند.

محمد شریفی‌مقدم درباره مشکلات جامعه پرستاری اظهار داشت: پرستاران در ۶ ماه نخست خدمت خود مورد خشونت قرار می‌گیرند به طوریکه ۷۹ الی ۸۰ درصد این پرستاران با خشونت‌های کلامی و ۳۰ درصد نیز با خشونت‌های فیزیکی مواجه می‌شوند.

شریفی‌مقدم درباره ریشه این خشونت‌ها عنوان کرد: پرستاران چون خط نخست پاسخگویی در بیمارستانها هستند در بسیاری از مواقع باید پاسخگوی ضعف مدیریت بیمارستانی هم باشند مثلا وقتی شوفاژ بیمارستان خراب است و یا پزشک به درستی به وظایفش عمل نمی‌کند این مسائل باعث می‌شود تا تمام این خشونت‌ها به پرستاران وارد شود. یعنی بسیاری از حمله هایی که به پرستاران می‌شود براثر ضعف وظایفی دیگر گروه‌های پزشکی است.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور ادامه داد: با این وجود به مردم حق می‌دهیم ولی مشاهده می‌کنیم که حتی پرستاران در اتاق جراحی نیز مورد توهین کادر پزشکی قرار می‌گیرند و این نشات گرفته از مدیریت وزارت بهداشت است. زیرا اداره بیمارستانها علم مدیریتی است که متاسفانه در کشور ما اینگونه نیست. به طوری که روسای بیمارستانها باید عضو هیئت علمی باشند تا احراز آنان مورد قبول قرار گیرد در حالی که این افراد بیشتر دغدغه مطب و جراحی‌های خود را دارند.

وی عنوان کرد: مثلاً در کشور استرالیا که برخی از مدیران وزارت بهداشت نیز از بیمارستانهای آنجا بازدیدی داشتند معلوم شد که به طور نمونه در یکی از بیمارستانهای مهم آن رئیس بیمارستان فوق‌لیسانس پرستاری دارد.

شریفی‌مقدم در ادامه با گلایه از اینکه در اجرای طرح تحول سلامت از پرستاران و سازمان نظام پرستاری مشورتی گرفته نشد، گفت: متاسفانه گروهی در وزارت بهداشت حاکم شدند که خود می‌برند و می‌دوزند در حالی که در تمام دنیا مشاهده می‌کنیم حتی اداره بیمارستانها نیز با مشارکت بیمار صورت می‌پذیرد. بنابراین در ایران مردم در بیمارستانها مهم نیستند و وزارت بهداشت فقط شعار آن را می‌دهد.

* علت بداخلاقی پرستاران در ایران و خوش‌اخلاقی در خارج از کشور
قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور درباره گلایه مردم و بیماران از برخی رفتارهای تند، زننده و دور از احترام به ارباب‌رجوع در بیمارستانها توسط پرستاران گفت: اول اینکه حق را به مردم و بیماران می‌دهیم ولی باید این سوال را مطرح کرد که چرا پرستاران ما در بیمارستانهای کشور بداخلاقی می‌کنند ولی همان پرستار در کشورهایی مانند کانادا و یا ترکیه خوش‌اخلاق است و پاسخ آن این است که چون سیستم مشکل دارد. با این وجود حق را به بیمار می‌دهیم و پرستاران حق بداخلاقی ندارند.

شریفی‌مقدم تصریح کرد: بنابر این برگزاری کنگره‌های اخلاق و یا موعظه خواندن برای پرستاران جهت خوش‌اخلاقی‌شان فایده‌ای ندارد زیرا وقتی ۳۰ بیمار را به یک پرستار می‌دهیم در حالی که استاندارد آن ۶ بیمار است چه توقعی می‌‌توان داشت. بارها مشاهده کردیم که پرستاران تا ۲ بامداد در حال فعالیت هستند ولی هنوز غذا نخوردند. طبیعتا این افراد نیز حقوقی دارند چگونه می‌توان توقع داشت که پرستاری ۱۵ ساعت کار کند و تاملش کم نشود با این وجود باز هم حق با بیمار است.

وی ادامه داد: مثلاً پرستاران حتی اتاق استراحت برای خود ندارند ولی یک استاد علوم پزشکی که هر ۶ ماه یکبار به بیمارستان می‌آید برای خود اتاق استراحت دارد. به هر حال از این دست مشکلات را باید ریشه‌ای دریابیم که ریشه آن از طرف سیاست‌های وزارت بهداشت است.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور درباره اینکه پس چطور پرستاران در زمان دفاع مقدس با کمترین امکانات بهترین خدمات را ارائه می‌کردند و کمبودها را بر گردن دولتمردان نمی‌انداختند پاسخ داد: این حرف را کاملا می‌پذیرم بنده نیز دو سال و در حدود ۱۰ عملیات به عنوان پرستار حضور داشتم در جنگ ما با جراحان بر سر یک سفره نان خشک می‌خوردیم و همه می‌دانستیم که شرایط سخت است ولی امروز اینگونه نیست و بی‌عدالتی در سیستم حوزه سلامت بیداد می‌کند و باعث بی‌انگیزگی پرستار می‌شود.

شریفی‌مقدم خاطرنشان کرد: وقتی شما مشاهده می‌کنید در بیمارستان دولتی که مالکیت و خدمات آن دولتی است جراح یا متخصصی با یک دهم کار پرستار صد برابر آن درآمد دارد مسلما انگیزه پرستار نیز از بین می‌رود یا اینکه چطور وزارت بهداشت هر روش جدید درمانی که در کشورهای آمریکا به روز می‌شود را اجرا می‌کند ولی هنوز نمی‌خواهند الگوهای موفق پرستاری خارج از کشور را اجرا و به روز کند.
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۰۹:۳۶:۳۰
ایا دلیل می شود (3345371) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۰:۵۳:۱۶
پدر یکی از دوستای من بستری بود بیمارستان، پرستاره به دختر اون آقا گفت خودت سندشو سه ساعت دیگه عوض کن به من ربطی نداره!!! این بیچاره هم کل بیمارستانو گشت یه بهیار آقا پیدا کرد بهش پول داد که این کارو انجام بده
یا یه بنده خدای بستری بود همراه نداشت، به علت سرگیجه هم بستری بود، پرستاره بهش گفت ساعت سه شب پاشو بیا استیشن برات تزریق کنم!!!
یه دلیلش میتونه کار زیاد باشه که واقعا نمیرسن به همه مریضا برسن
یه دلیلش هم پول کمی که میگیرن
ولی وجدان کاری هم چیز بدی نیست (3345611) (alef-13)
 
یک خوزی
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۱:۲۰:۴۲
ریشه ی بداخلاقی پرستاران در برابر بیماران و همراهان
ریشه ی بداخلاقی ماموران پلیس در برابر مردم
ریشه ی بداخلاقی کارمندان ادارات در برابر ارباب رجوع ها
ریشه ی بداخلاقی قاضی ها در برابر مراجعه کنندگان
ریشه ی بداخلاقی همه ی ما در حین رانندگی
ریشه ی بداخلاقی ...

چه کرده اید با مردمی که روزگاری زبانزد بودند !؟ (3345699) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۴:۲۱:۲۹
بداخلاقی فقط توی مراکز دولتیه وگرنه بیمارستانهای خصوصی نصف دولتی حقوق میگیرن بیشتر هم کار میکنن
ریشه اونهم مشکل ثبات شغلی در مراکز دولتیه
چون اخراج یا بازخواست وجود نداره
تو خصوصی اگه به بیمار بی احترامی کنه کلا اخراج میشه و تو دولتی اگر مریض رو هم سهوا بفرسته اون دنیا صداشو در نمیارن (3346324) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۸:۰۵:۱۶
داداش دمت گرم.. این مشکل در تمام قشرها به شدت وجود داره (3346934) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۸:۰۵:۴۸
چی کردید بامردم یعنی چی ؟!!!!!!!!!
یه خانمه که تو بخش بیمارستانی تو امریکا کارمیکرد تو یه مصاحبه بایه خبرگزاری گفته بود توی امریکا تو سرکارحتی اگه برای چندلحظه هیچ کاری نبود انجام بدی
باید خودتو مشغول کاری کنی وگرنه ببینن بیکاری اخراج میشی . خوده خانمه نوشته بود تاحالا نه مرکز درمانی کارکردم .
ببعد یه صحنه ای که هممون دیدم تو بیمارستانها دیدم شش هفتا پرستار دورهم جلو اون قسمتی که پذیرش انجام میشه جمع میشن هرهر میخندنو وحرفهای خاله زنکی میزنن.
مشکل تو ایران اینه هیچ کس بازخواست نمیشه .
هرکاری کردی کردی کسی نمیتونه بهت چیزی بگه یااخراجت کنه
اصلا ارزشی قایل نیستن برای ارباب رجوع
رییس به جای حمایت ازارباب رجوع از کارمندخودش طرفداری میکنه
ولی تو کشورهای خارجی ارباب رجوع ناراحت بشه اخراجی
چون رقابت وجودداره (3346935) (alef-13)
 
آرام
۱۳۹۴-۰۹-۰۵ ۲۲:۲۸:۵۷
آفرين.همه مشكلاتشون رو ميندازن گردن دولت.ريشه ش در تنبلي و خودخواهي و عدم وجدان كاري و كمرنگ شدن اخلاقيات است. (3349491) (alef-11)
 
آرام
۱۳۹۴-۰۹-۰۵ ۲۲:۵۵:۳۵
در جواب كسي كه پزشكان را در زمره ي افراد باهوش به حساب آورده اگر آنها انقدر باهوشند پس چرا انقدر اشتباه در تشخيص هايشان وجود دارد؟چرا پزشك خوب و كار درست انقدر كم است؟با چه سطحي از هوش و چگونه درسهايشان را خوانده اند كه اوضاع بيماران ما انقدر اسفناك است؟؟يا اينكه ميشود مثلا بفرماييد يك دكتر عمومي دقيقا چه كار خاصي انجام مي دهد كه حقوقش بايد انقدر متفاوت با شغلهاي ديگر كه كارشان به مراتب سخت تر است باشد؟البته طرف صحبتم مطلقا پزشكان باسواد و زحمتكش نيستند. (3349517) (alef-11)
 
بهرام
۱۳۹۴-۰۹-۰۵ ۰۲:۰۷:۵۳
بجای دنبال مقصر داخلی و خارجی گشتن، نگاهی به فرهنگ اجتماعی ضعیف خودمان بیندازیم که محصول امروز و دیروز نیست. نگاهی به سفرنامه ها، خاطرات مکتوب، سینمای مستند گذشته و حتی پرس و جو از پیران قوم، اثبات می کند که ما در هیچ روزگاری زبانزد نبوده ایم و اینگونه ناهنجاری ها، همانند بسیاری از کشور های جهان سوم، همیشه همراه ما بوده است. راه حل را باید در آموزش صحیح حقوق اجتماعی در مدارس و رسانه های عمومی، حکومت قانون (تشویق و تنبیه عادلانه) و از همه مهمتر افزایش دستمزد خدمتگزاران جامعه، بویژه پرستاران جستجو کرد. (3347902) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۹-۰۵ ۰۸:۳۲:۳۹
با نظرت کاملن موافقم ولی در ایران خیلی از بیماران و همراهان آنها و بهتر بگوییم اکثر مردم نحوه برخورد مناسب رو بلد نیستن بعد انتظار دارن با خودشان مناسب رفتار بشه .
این هم برمی گرده به پرروئی بیش از حدی که در مردم ایران بنا به هر دلیلی ایجاد شده و هیچ کس به حق و حقوق خود آشنا نبوده و به حق خویش نیز قانع نمی باشد و از هر فرصتی برای رسیدن به زیاده خواهی خود استفاده کرده و آن را هم نوعی زرنگی می داند. (3348079) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۶ ۲۳:۲۵:۳۶
این طرز نوشتنت نشون داد که از ادب بهره کمی بردی شما. (3351428) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۵ ۰۹:۲۸:۱۷
احسنت (3348177) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۵ ۲۳:۰۴:۵۹
دقیقا در کدام روزگار زبان زد بودند؟ (3349536) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۲:۴۸:۵۰
اینم شد حرف به قول یکی که تو بیمارستان عصبانی شده بود میگفت مسلمانیت رفته رفته انسانیتت کجاست ؟؟؟ (3345990) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۹:۰۳:۰۹
نویسنده مطمینه اختلاف پزشک و پرستار فقط در دو تست کنکور هست؟
اختاف رتبه پزشکی و پرستاری حداقل ده هزار تاست. (3347097) (alef-13)
 
mostafa
۱۳۹۴-۰۹-۰۶ ۰۱:۰۱:۰۲
چی می گی همین امسال پرستاری دانشگاه تهران بارتبه ی 5 هزار قبول شده ولی پزشکی ی دانشگاه دیگه تو ی استان دیگه کسی با رتبه ی 12 هزار قبول شده اون که پرستاری قبول شده ازاون که پزشکی قبول شده تست ها ی بیشتری دو زده (3349654) (alef-11)
 
منصور
۱۳۹۴-۰۹-۰۵ ۱۲:۳۳:۰۰
من خودم ۳ ماه در بیمارستان ارتش بستری بودم در ۲۴ ساعت یکبار دکتر بالا سرم بود اونم ۳ دقیقه اما در ۲۴ ساعته حدود ۲۰ ساعت پرستار به من سر میزد شب یا روز من از همه پرستارهای با ایمان که شب و روز خودشون را صرف بیماران میکنند ممنونم (3348507) (alef-13)
 
پرستار
۱۳۹۴-۰۹-۰۷ ۲۰:۰۷:۴۷
باید خدمتتون عرض کنم شما متاسفانه نمیدونید تعویض سوند وظیفه پرستار نیست ؟ ضمنا امکان نداره دارو رو توی استیشن تزریق کرد ؟
چرا همیشه ما یه حرف رو روی هوا میگیم و احساس میکنیم خیلی دقت نظر داریم.
اگر محتوای همین خبرو میخوندید اصلا این حرفا به فکرتونم نمیرسید. (3353600) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۲:۱۰:۳۴
علامه طباطبایی: حاضرم حاصل هفتاد سال عبادتم را با یک شب پرستاری کردن از یک بیمار عوض کنم (3345872) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۷:۰۷:۳۳
آیا این کار راکرد و یا اینکه برای ثبت در تاریخ فقط شعارش را داد؟ (3346754) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۶ ۱۳:۰۹:۲۸
این کلام نوعی تجلیل از مقام پرستار و کوچک شمردنه خوده، که مخاطبش افرادی با آیکیویه نسبتا بالاست.ظاهرن شما مخاطبش نیستی. (3350382) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۲:۱۲:۰۱
درود بر جامعه ی شریف و بی ادعای پرستاری (3345883) (alef-13)
 
پرستار
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۲:۱۹:۰۵
دیروز یکی از بدحالترین مریضهای بخشمان پس از دو هفته مراقبت شبانه روزی با حال خوب و بهبودی کامل مرخص شد. پسرهاش که برای بردنش آمده بودند باهم بحثشان شده بود که دیگری نگهداری ومراقبت از پدرشان را بعهده بگیرد و هیچکدام زیر بار نمیرفتند. واقعا تأسف خوردم و به شغل پرستاری که بی هیچ منتی مراقبت از بیمارانی که هیچ نسبتی با بیمارانشان ندارد بعهده دارند افتخار کردم. بسیارند ازین موارد (3345912) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۵:۴۷:۵۹
شما انگار یادت رفته این کار شغلته و بابتش پول میگیری انتخاب خودت هم بوده! (3346586) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۲۱:۱۶:۱۱
پول؟ پول فحش و منت؟ امیدوارم هرکی هستی یکی از اعضای خانواده ات پرستار بشه ببینم باز همین حرف میزنی؟ (3347380) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۵ ۲۳:۰۶:۲۳
کسی مجبورتون کرده بود پرستار بشید؟ (3349537) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۵ ۰۸:۵۵:۲۹
نه جانم ولی اگر کسی درست به وظیفه عمل کرد سهم ما هم تشکر می شود وگرنه ما هم باز خواست می شویم (3348110) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۲:۴۱:۳۰
همه مردم در بخش های گوناگون جامعه بد اخلاقند. پرستاران بخشی از جامعه. انگار بلد نیستیم مهر بورزیم. و گویا هرچه بی اخلاق تر وحتی غیر مودبانه تر نزد برخی افراد کم جنبه نشانه برتری !! (3345970) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۵ ۰۸:۳۳:۰۶
دقیقا همین طوره. کی تو این مملکت خوش اخلاقه ؟؟؟ همه بد اخلاقن. انسانیت رو فدای مادیات کردن و نتیجه اش همین وضعیت اخلاقی بد مملکت هست . البته تاریخ ایران رو بخونید میبینید همیشه همین طوری بوده !!! (3348081) (alef-13)
 
سلام پرستار
۱۳۹۴-۰۹-۰۵ ۱۲:۳۹:۴۸
تو همه جا بد اخلاقی است اگه تو بیمارستان است بخاطر وظایف سختشونه اما تو بانکها چی انقدر برخوردشون بده که ادم از خود بیخود میشه من یکنفر رو میشناسم تو بانک کار میکنه باید حتما بهش پول بدی که جواب سلامتو بده (3348530) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۵ ۰۸:۳۵:۴۰
پدر من عمل قلب باز انجام داده بودن. پرستار سرنگ رو از دستشون کشید و رفت. بعد از چند دقیقه من دیدم تمام تشک و ملحفه و .... خونی شده. دست و پام می لرزید ..... بیمارستان خصوصی با اون همه پولی که از ما گرفتن..... تو سایتشون فرم شکایت از پرستار رو پر کردم ..... اما هیچ نتیجه ای نداشت .....
افسوس ............. (3348085) (alef-13)
 
انسانیت
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۲:۴۷:۰۲
خارج از کشور ارزیابی عملکرد هست و نمره ارزشیابی رو الکی رو دوستی و قیافه نمیدن بر اساس اخلاق و رفتار و رضایت مشتریان و بقیه میدن از هر بیماری سوال میشه اینجا کسی با پرخاش باشما برخورد کرد از کی ناراضی هستین کی کارش بهتر ازبقیه بود و با شما بهتر برخورد کرد انوقت هرکس ملزم است براساس قواعد و چهار چوبها عمل کنه اینجا اصلا" ارزیابی عملکرد نیست دیمی امتیاز میدن و وقتی میری تو زایشگاه خصوصی به زاعو میگن داد بزنی میندازیم اینجا بمیری ولت میکنیم و میریم و از این حرفها زاعو بدبخت نمیدونه عذاب بکشه یا استرس این بی وجدانها رو بقیه رو هم خودتون تو اخبار دیدین ...
تو همه چی اسلام دین ماست ولی اونها بهتر از ما عمل میکنند چون قانون طوری تنظیم شده که هرکس ملزم به خوب و درست بودنه !!!! (3345984) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۸:۵۶:۵۵
این پرستارا هرچی بهشون بگی میبرن وصل میکنن به حقوق دکترا ، بابا دیگه بداخلاقی چه ربطی به این چیزا داره (3347082) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۹:۳۰:۵۲
نويسنده چنان از مهاجرت و خانه نشيني پرستاران حرف زده كه گويا اين رشته تنها شغلي است كه در كشور از اين مشكلات دارد. شما لطفا به اين سوال من جواب بدهيد كه چرا از 150 هزار پزشك كشور فقط حدود 45 هزار نفر مشغول طبابت هستند بقيه يا از ايران رفته اند و يا مشغول كارهاي غير پزشكي هستند.

وضعيت ديگر رشته ها مخصوصا رشت هاي مهندسي بسيار بدتر از اين هم هست. (3347148) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۲۱:۱۳:۱۵
تا صبح بیدار بمون و جون بکن و فحش و غر بشنو .... بعد : آیا دلیل می شود؟ (3347374) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۰۹:۳۸:۱۶
خیلی بی انصافی میکنید. پرستاران از جمله قشرهای بسیار زحمتکش هستند. اگر گاهی رفتارهای نامناسبی دارند تقصیر خود ماست. چند بار باید با زبان خوش بگویند وقت ملاقات تمام است تا ما اتاق بیمار را ترک کنیم؟؟ وقتی رفتار ما در محیط بیمارستان، مودبانه نیست آنها هم حق دارند عصبانی شوند. (3345374) (alef-1)
 
خوزی
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۱:۱۵:۱۱
این که گفتی، چه ربطی به رفتارشون با بیمارا داشت!؟
تابلو پرستاری هااااااا...!
کسی نمیگه زحمت نمی کشن.
کسی هم نمیگه به اندازه ی زحمتی که می کشن دارن پول میگیرن.
مساله اینجاست که گاهی وظایف حداقلی خودشون رو انجام نمیدن و اگر انجام هم بدن، کیفیت کارشون پایینه.
اخلاق خوب یکی از اون وظایف و حداقل هاست که یه پرستار باید رعایت کنه. (3345675) (alef-13)
 
پرستار
۱۳۹۴-۰۹-۰۵ ۱۲:۴۷:۲۵
حالا من کاری ندارم ، کدام از ادارات خصوصی یا دولتی کارشون را درست انجام میدن یا برخورد خوبی با ارباب رجوع دارن که پرستار ندارد تمام این عزیزان که کامنت گذاشتند هر کدام دارای شغلی هستند که با مردم سر و کار دارند شما تا حالا یعنی با مردم بد اخلاقی نکردید هر کسی که با خانمش یا با شوهرش دعواش میشه دغش و سر مردم خالی میکنه این یک واقعیت است که ما قبولش نداریم (3348545) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۵ ۱۲:۵۳:۰۷
من از سایت الف خواهشمندم در باره بد اخلاقی کارمندان بانکها مقاله بنویسند انوقت کامنت ها پر میشه (3348561) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۳:۳۴:۱۴
زحمات پرستارها جای خود
سخت بودن کارشون جای خود
کم بودن حقوقشون جای خود
همه مشکلاتشون هم قبول

ولی بداخلاق بودن و بدرفتاری کردن اکثرشون اصلا قابل توجیه نیست!
بیشترشون انگار ارث پدرشون رو از مریض بیچاره طلب دارن.
اونی که به شماها بدهکاره اون مریض روی تخت نیست. دولا پهنا از مریض پولشو میگیرن. حالا اگه به شما نمیدن یقه مدیریت بیمارستان رو بگیرین برین تا بالا! (3346143) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۵ ۱۳:۴۴:۴۸
چرا نمی دن الان پرستارها 4تومن بدون کارانه می گیرند (3348652) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۵:۲۳:۴۰
پرستاری که دائما تو این فکر است که اگر 2 تا تست درست تر زده بود امروز پزشک بود و جوابگو نبود مانند لیسانس یا فوق لیسانس کشاورزی می مانند که بگوید اگر 2 تا تست بیشتر زده بودم مهندس فلان می شدم، ریشه کشاورزی را می خشکاند. (3346497) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۲۳:۲۵:۴۶
كمتر از خودت تعريف كن و حق رو به خودت بده اقا يا خانم پرستار (3347689) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۰۹:۴۰:۲۲
متاسفانه به علت شلوغی بیش از اندازه بیمارستانها، حقوق بیماران نه تنها از سوی پرستاران بلکه از سوی پزشکان هم محترم شمرده نمی شوند. وقتی روابط و برخوردها بر پایه مادیات تعریف می شوند، تنول مالی است که حرف اول را می زند. (3345384) (alef-1)
 
مردم
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۰:۱۲:۱۵
خدایی حقوق پرستاران از خیلی از کارمندان ادارات دیگه بالاتر نباشه کمتر نیست
بعدشم با این وضع اشتغال مفتضحانه بهتر نیست اینایی که کار دارند کارشونو به نحو احسن انجام بدهند- البته دولت هم خیلی ضعیف عمل می کنه- نباید خودش اختلاف طبقاتی را بین مردم ایجاد کنه
لطفاً نحوه اخذ مالیات را اصلاح کنید تا عدالت به چشم بیاید (3345479) (alef-1)
 
آریابان
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۷:۵۴:۲۲
اگر منصفانه به این قضییه نگاه کنیم، هرچند پرستار ها هم در ازای کاری که انجام میدهند دستمزد دریافت میکنند ولی باید قبول کرد که عمده ترین تفاوت میان یک پرستاربا بقیۀ شاغلین در اینه که در باقی مشاغل زمانیکه فردی کم کاری بکنه اولا شاید به چشم نیاد و کسی هم نفهمه، دوم اینکه صحبت درد و ناراحتی و بدتر از اون مرگ و زندگی عزیزان در بین نیست و بدتر از همه هم اینکه پرستار(اینجاش یه کمی شبیه رانندۀ اتوبوس شرکت واحده) همچون یک سپر بلاست که 24 ساعته دم دست است و باید قدرت پذیرش و تحمل انواع و اقسام تخلیه گری های انتقادات و عصبانیت های ناشی از همۀ ناخوشایندی های طرف مقابل از همۀ کاستی ها و بی مسئولیتی های دیگر همکاران خودش را نیز اعم از کادر پزشگی و مدیریتی آن واحد درمانی محل کار خود داشته باشد ؛
البته در دیگر سوی سکه ، زمانیکه یک پرستار بتواند با رفتار و روش خود اعتماد بیمار و اطرافیان وی را در انجام وظایف خود جذب نماید، تا جایگاه و درجه ای آسمانی در حد یک فرشتۀ نجات-بخش ارتقاء می یابد ؛ (3346900) (alef-13)
 
ناصر
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۰:۲۱:۳۷
در دادگاه اگر فردی حتی به یک قاضی یا دادیار دون پایه بی احترامی کند یا ناسزا بگوید بلافاصله بازداشت می شود.
در بیمارستان هر ننه قمری به خود اجازه می دهد که به کادر پزشکی ناسزا بگوید .
امروز صبح یک نفر در بخش سی سی یو مرد پسرش به همه فحش ناموسی می داد و درب سی سی یو را شکست
چرا نمی فهمند هر فردی یک روزی می میرد چه در خانه چه در بیمارستان (3345501) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۰:۴۴:۳۸
اگر یکی از نزدیکان خودت می مرد، همین نصایح و حرفها را می گفتی؟؟ (3345576) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۵ ۰۸:۵۸:۴۵
اری جانم اگر کادر درمانی به وظایف خود عمل کرده اند چرا بجای تشکر توهین بشنوند (3348114) (alef-11)
 
مهندس
۱۳۹۴-۰۹-۰۵ ۱۲:۰۹:۳۵
مرگ حق است اگر قرار باشد هر لحظه به ازای هر فوتی درب یا پنجره یا شیشه بیمارستان بشکند و فحش وفحش کاری شود و با دلایل شما توجیه کنند، شما بگو اسم اون مکان رو چه میشود گذاشت ؟؟ (3348454) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۵:۲۶:۴۱
در همه دنیا بیماران چه با پزشک و چه پرستارها و سایر کادر پزشکی و بیمارستانی کج خلقی می کنند اما این کادر بیمارستان است که همیشه صبور است چون این شغل را خود انتخاب کرده است. (3346506) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۰:۳۴:۰۴
اموزش ندیدند فکر میکنند رفتارشان درست است حال که بسیار زشت و دوم انکه ایا بیشتر این پرستاران دوره ای گذرانده یا انکه هر که امد و گفت پرستار است استخدامش کردند و ضررش را همیشه بیمار با جانش پرداخت کند ان از دکتر هایمان این هم از پرستاران که هر دو پر مدعا و از خود ممنون هستند (3345540) (alef-13)
 
علي
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۰:۵۰:۰۹
پرستاران محترم در هر شرايطي بايد احترام مردم را داشته باشند. جواب درست بدهند. با حوصله باشند. (3345598) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۰:۵۱:۰۵
اساتید هم از معلمان خیلی بیشتر می گیرند دلیل می شود معلمان با دانش آموز بد اخلاقی کنند و .....دلیل بر بداخلاقی بر بیمار بیچاره نیست واقعاً معضل باید حل شود خیلی پرستاران بد رفتار می کنند (3345601) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۲:۴۹:۵۵
شما معلمها که از ما پرستارا ایراد نگیرید که شیره مارو با زور گفتن برای خصوصی درس دادن کشیدید ،هر چی درمیاریم مجبوریم بدیم به شما
شما خصوصی درس دادنت درامدش از یه جراح 40 سال سابقه بیشتره (3345995) (alef-13)
 
تبریزی
۱۳۹۴-۰۹-۰۵ ۰۷:۵۶:۱۷
به معلم های نجیب و زحمتکش تهمت نزنید و از خدا بترسید. حتی پنج درصد معلم ها هم تدریس خصوصی نمی کنن و تازه تدریس خصوصی فقط برای یه تعداد درس خاصه نه همه دروس و فقط دبیران مجربی که اسم در کردن می تونن تدریس خصوصی کنن و مشتری دارن نه همه دبیرا!! در ضمن شاگردی که سر کلاس بازیگوشی می کنه و بعدا باید یه روز قبل از امتحانات پول تدریس خصوصی بده تا همون درس رو دوباره بهش تدریس کنن تقصیر خود شاگرده نه معلم. (3348030) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۵ ۱۴:۲۷:۱۲
پرستار محترم برو دست اون معلم های عمومی و خصوصیت رو ببوس که به لطف اونهاست که الان از پرستاری قبول شدی و شغل داری. بر خلاف گفته شماکسی شما رو مجبور نکرده بود برید معلم خصوصی بگیرید. خودتون احتیاج به اموزش بیشتر داشتید و رفتید کلاس خصوصی. فکر کنم دلیل اعتراض شما اینه که انتظار داشتید معلم خصوصی صلواتی و مجانی براتون تدریس کنه؟ (3348741) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۰:۵۲:۵۱
خب برادر ! مگر تو كشور ما به يك معلم ، پرستار ، ماما ، خيلي از كارمتدان ، ماموران انتظامي
و بخصوص بازنشستگان ،چه قدر حقوق مي دهند ؟؟ !! هيچي قربونتم ، در حد يك بخور و نمير !!
والسلام ،نامه تمام !! نتيجه اين مي شود ،كه سرشار از مشكلات است !! سركارش مي آيد ،اما:
" من در ميان جمع و دلم جاي ديگر است " !! حالا دلش كجاست ؟؟ هيچي برادر ! نيمه ماه خرج
زندگي اش تموم شده و حالا داره تو ذهنش دنبال كسي ،از دوستان و همسايه ها و قوم و خويش
ميگرده كه برود يك " رو " بزنه و يك مبلغي قرض كنه !!
-- خانم احمدي ! تو فكر چي هستي ؟ زود سرم مريض را وصل كن ! سريع !
ويا اين كه موعد قسطش فرا رسيده و كفكير به ته ديگ خورده !! ويا اين كه پسرش با شروع سرما كاپشن مي خواد و اما قيمتش سر به فلك زده و خريدش رديف اعتباري ندارد !!
-- آقاي صادقي ! شما اعصابتون خيلي خرده ! ... با ارباب رجوع بر خورد درست ندارين !! يك
فكري به حال خودتون بكنيد ، شما از اين اداره حقوق مي گيرين ! حقوقتون بايد حلال باشه !!
دعا گوتم ! نمي خواستم اين جمله را بگم ولي انگار داره از دهنم مي پره و آن هم اين است كه :
مشكل خيلي از ما و بخصوص اكثر كارمتدان ما مشكل آب و نان روزانه است !! مشكل اين است
كه قبوض آب و برق و تلفن و گاز شان، چگونه پرداخت كنند كه جلو در و همسايه خداي نخواسته
قطع نكنند و آبر وشان نرود !! من به جناب دولت عرض ميكنم " كرامت انساني و كرامت اسلامي
خيلي از كارمندان با خانواده هايشان ٫و نيز بازنشستگان با آن محاسن سفيد و سن و سال،
كجاست ؟؟ حالا با اين عرايض شما توقع داريد كه پرستار ما ، و بسياري از كارمتدان ما ، معلمان هر صبحخوش و خوشحال ، با روحيه شاد ، سر و كارشان حاضر شوند و .....
-- آقاي اميري ! صبح بخير ! انگار خيلي شاد و شنگولي، ،انشاءالله كه ....
-- دارم ميرم اداره ، سر كارم ! ! براي همينه كه خيلي شاد و شنگولم !!!!!!
و حالا با اين اوصاف مكه مي تونه سر كارش حق يك اعتراض صنفي داشته باشه :
-- ببين پرستار جان ! ( يا معلم جان ، يا كارمتد جان و امثالهم ! ) ببين ! شما اكر اين حقوق
براتون نمي صرفه ،تشريف نيارين !! برين دنبال يك شغل آب و نان دار !! به جان خودم ،قسم !!.
اين قدر ليسانس و فوق ليسانس ، تو جامعه هست كه حاضرند سه برابر شما كار كنن و نصف
حقوق شما دا شته باشند ٫ اين قدر هست ٫ اين قدر هست ، كه ديگه الله اعلم ! طرف داره طفلك
التماس ميكنه !! مي خواد رو پاهام بيفته ، مي خواد دست مو ببوسه !! ..... شما حقوق تون كمه ؟؟
از همين الان به سلامت !! ... في امان الله ! دعاي خيرم بدرقه راهتان !!
و حالا يك سؤال : چرا تيتر زده شده كه " ريشه بد اخلاقي پرستاران در داخل و خوش اخلاقي شان
در خارج "" حالا چرا تنها پرستاران ؟؟ چرا بيشتر كارمتدان و كاركنان دولت مصداق اين تيتر نباشند ، كه هستن و خيلي خوب هم هستن و حق هم دارند كه باشند !!!! بله ؟؟ !! (3345605) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۲:۴۳:۴۹
جواب سوالتون رو باید در میزان داوطلبان رشته های پرستاری پیدا کنی که چرا اکثرا میلی به شغل پرستاری ندارن! (3345974) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۳:۴۲:۰۵
شما چرا این حرفا را به پزشکان نمی زنید به اونا هم بگین هزار تا پزشک بیکار داریم میتونید تشریف ببرید تا یک پزشک نصف حقوق شما را هم میخاد بکیره....قضیه اینه که ما این حرفا را به پزشکا نمیگیم ولی خیلی راحت به پرستارا میگیم این جای بحث است.... (3346177) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۵:۳۴:۵۹
اینهایی که گفتی تو همه جای دنیا هست، اگر از یک انگلیسی یا فرانسوی و آلمانی بپرسی هم همین مشکلات را دارد. من که سوئیس هستم در گیر همین مشکلات هستم. یک پرستار در همه دنیا مانند هر شغلی مشکلات شغلی دارد البته در غرب بعضی بیماران برای تنوع و رفع کسلی بستری شدن طولانی شوخی هایی با پرستار می کنند که در ایران جرم است اما پرستار صبور است. (3346543) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۱:۳۳:۴۱
مگه کارمند خوش اهلاق هم هست؟؟ بندرت. (3345737) (alef-13)
 
نينا
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۷:۲۶:۰۱
كارمند خوش اخلاق كيمياست.براي اولين بار در يك بانك براي خواباندن چك مراجعه كردم.بعد از پر كردن فرم و تحويل به متصدي مربوطه، يك برگه گذاشت رو پيشخوان. پرسيدم اين چيه؟ چنان فرياد كشيد كه "اين برگ رسيده برش دار" كه من از خجالت و خنده يك مشتري بي ادب نميدونستم چكار بايد بكنم. (3346825) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۱:۳۵:۱۲
آقا منصفانه باید حرف زد.
ما مردم هم وقتی میریم بیمارستان نه احترام پزشک رو رعایت میکنیم نه احترام پرستار. چن باری که گذرم افتاده دیدم طرف مخصوصا همراهان بیمار، چطور با پزشک و پرستار حرف میزنن حتی یه مورد هم کتک زدن پزشک توسط چن نفر همراه گردن کلفت یه مریضی رو دیدم و جالب این که مامورای انتظامی بیمارستان نزدیک نشدن تا اونا حسابی از خجالت دکتر دربیان!
به نظرم هیشکی تو مملکت اعصاب نداره (3345744) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۲:۰۱:۴۴
در دهه 60 برادرم را به انگلیس بردم که پیوند کلیه کند 72 ساعت بعد از عمل دوپرستار قرارداد داشتند که به نوبت مراقبت ویژه داشته باشند بعد از 72 ساعت رفتند من از انها پرسیدم که چند عمل را مراقبت میکنید گفتند 4تا5 عمل ودرامدی عالی برای یکسال انها بود پرستار ایرانی را دیده ام که در سی سی یو .مراقبتهای ای سی یو ویا داخل بخش سخترین کار را دارند ولی درامدشان درکل سال باندازه یک پرستار انگلیسی درماه نیست بعد انتظار لبخند هم داشته باشید نوبر است (3345829) (alef-13)
 
پرستار بی پول بهشهری
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۲:۱۱:۴۶
چرا کسی از برخوردهای بد ماموران انتظامی نمیگه؟ وقتی برای یه کار اداری میری به یه کلانتری میری مثل یه مجرم باهات برخورد میکنن.
در وزارتخانه ای که پزشک 100 برابر یه پرستار دربافتی داره چطور میتونیدتصور کنید نارضایتی نباشه؟
بعد از اجرای طرح سلامت از اردیبهشت 93 بهش برای بیمارستانهای عمومی مخصوصا اورژانس بسیار شلوغ و متراکمتر از قبل شده،دریافتی پزشکان در این طرح چندین برابر شده ولی پرستاران و بقیه کادر درمانی افزایش متناسبی نداشت تازه همون مقدار کم رو هم با انصاف و عدالت و سر موقع پرداخت نمیکنن برای مثال بیمارستان امام بهشهر فقط تا اردیبهشت 94 پرداختی پرستاران رو داشتیم و 8 ماهه خبری نیستدر شرایطی که هر کدوم قسط و وام و اجاره خونه شاید داشته باشن و حقوق خالی کفاف دخل و خرجشون رو نکنه!از سایت وزین الف کمی بیشتر انتظار میرفت بداخلاقی چند یا چندین نفر رو به پای چند هزار قشر زحمتکش پرستار ننویسن!
طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری تنها طرح مربوط به پرستاران که چندین سال هست منتظرتصویب شدن هست و هر کسی هم که میاد لگد مالش میکنه.
دوستانی هم که میگن حقوق پرستاران کم نیست لطفا بیان فیش حقوقی یه پرشتار رو با یه معلم یا یه کارمند عادی دادگستری مقایسه کنن و یک روز هم در کنار هر دو کار کنند و بعد خوددرا قاضی کنند.
پرستار بی پول از بهشهر. (3345881) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۵ ۰۹:۵۹:۵۹
مشکل مملکت آینه که چون اصولا ما هیچ نظامی برای اعتراض در هیچ موردی تعریف نکرده آیم عصبانیت ما سر هر چیزی گریبان اطرافیان ما رو میگیره.
اگر پرستارها تا حالا دو سه بار اعتراض سراسری کرده بودند و نظام پرستاری توانسته بود ار اعتراض ها برای فشار به مقامات بالاتر و به ویژه نماینده های مجلس استفاده کنه اون وقت شاید عصبانیت پرستارها کمتر دامن بیمارها رو میگرفتی (البته میگم شاید چون عوامل دیگه ای هم هست )و البته میگم مجلس چون بهتر میتونه برای رسیدن به مطالبات شهرستان ها فشار روی دولت بیاره )
اما خب اگر نگاهی به آمار زندانیان اعتراضات صنفی از قبیل معلمان کارگران معدن و یا راننده های شرکت واحد بیندازه متوجه میشویمی که حتی اعتراض صنفی در ایران بار سیاسی دارد در این اوضاع عصبانیت پرستارها راحت تر است که سر بیماری تخلیه شود تا سر از زندان در برآورند! (3348235) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۲:۲۷:۱۸
با حقوق پایین پرستاران موافقم

اما چند نکته
اقای شریفی مقدم که دایما در مصاحبه هایشان دم از ریاست پرستاران در خارج بربیمارستانها میزنند انگار توجه ندارند مدیریت اصلی ببمارستانها توسط پرستارلن است و این وضع بیمارستانهای ماست
معنای سوپر وایزر و مترون چیست ؟
یعنی تمام مسایل کادر درمانی و تمام مسایل درمانی با مدیریت این افراد در بیمارستانها انجام میشود ،روسای بیمارستانها که معمولا پزشک هستند در حقیقت مثل مترسک هستند چون هیچ قدرتی ندارند

بخش اصلی مدیریت درمان کشور توسط پرستاران است و این وضع درهم و برهم نیز نتیجه همین مدیریت است حالا انتظار دارند وزیر بهداشت نیز پرستار باشد

شما مقایسه کنید فقط پروسه رگ گیری وسرم زدن یک پرستار اروپایی یا استرالیایی را که فقط 5 دقیقه صرف ضد عفونی و اقدامات بهداشتی میکند با یک پرستار ایرانی

بیشتر مرگ و میر و عوارض بیماران در اثر عفونت در بیمارستانها در اثر همین تنبلیها است ،ایا نگاهی به چارت تب و فشار بیمار کرده اید که بصورت ذهنی هرستعت برای بیمار نوشته میشود !!!ایا این خیانت نیست ؟
کجای دنیا بدون گرفتن فشار بیمار در چارت وی برایش فشار نوشته میشود و همه پرستاران بالادست از رییس بخش تا مترون میبینند و سکوت میکنند و کمبود نیرو را بانه میکنند (3345937) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۵:۴۰:۵۶
این آقای شریفی مقدم کدو ندیده که میگه پرستارها مدیر بیمارستان بشه. عزیزم مدیر یک بیمارستان مانند اداره یک شهر است چطور است شهردار را از بین ..... (3346563) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۲:۳۱:۳۶
چون پزشک حقوق بیشتری میگیره باید پرستار با مردم بدرفتاری کنه ؟
مگه قراره حقوقشون یکی باشه ؟حقوق یه سرباز با یه سرهنگ تو ارتش یکیه مگه ؟
تفاوت رتبه کنکور پزشک و پرستار 10000 تا هستش ،هرکی به اندازه زحمتش درامد داره ،کارگر ساختمون بیاد بگه من چون اندازه سرمهندس این ساختمون هزارواحدی درامد ندارم پس درست کار نمیکنم
دیگه توجیهات مسخره نکنید ،حقوقتون پایینه اگه بگین بیشترش کنن اما مقایسه کردن خیلی مسخرس (3345947) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۵:۴۲:۱۲
مخالفم فاصله پرداخت را با رتبه کنکور تعیین نمی کنند. (3346566) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۷:۰۱:۲۷
لطفا قیاس سرباز و سرهنگ رو به پرستار و پزشک ندهید
زحمت و شب بیداریهای که پرستار در بالین بیمار انجام میدهد هیچ پزشک و سرهنگی انجام نمیده (3346741) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۸:۴۱:۴۲
پزشک میره میخوابه ؟
خوبه پرستارا تو 8 ساعت شیفت شبشون ساعت خواب دارن اما پزشک حتی یه لحظه نمیتونه تو 24 ساعت کشیکش استراحت کنن؟
بر بالین بیمار ؟شما پرستار اروپایی یا امریکایی منظورته ؟ (3347042) (alef-13)
 
پریسا
۱۳۹۴-۰۹-۱۰ ۱۹:۵۰:۰۷
چراپزشک نمیخوابه بیمارتوبخش ایست قلبی وتنفسی کرده به دکتربایدازاتاقش زنگ بزنی بیدارشه بعدمیادمیگه مریض مرددیگه چیکارکنم داشتم نهارمیخوردم.اینامستنداته یابازم بگم؟ ;کجادیدی پرستارتوشیفت بخوابه اخه؟همه پرستارایابالاسربیمارن یاتوایستگاه پرستاری ی چششون تواتاقاس ی چششون توکاربیمارا (3360137) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۹:۰۶:۰۷
سربازان مرزبانی ده ها برابر پرستاران شب بیداری دارند و در معرض انواع خطرات هستند ولی مثل شما پرستاران طلبکار نیستند و به کشورشان با همه توان خدمت می کنند. (3347106) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۲:۴۷:۴۵
دیگه بداخلاقی پرستارا رو هم گردن دکترا انداختین؟چی میخواهین از جون پزشکا (3345989) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۳:۰۱:۲۲
سیستم دولتی و بیمه ناکارمد هست من به خاطر ارتباط کاری در بیمارستان رفت و امد بسیار دارم با تمامی پرسنل و اعم از کادر درمانی نیروهای خدماتی و حراست فیزیگی چهره به چهره کار کردم در بیمارستان دیدم که همراه مریض مورد توهین قرار گرفته از طرف نگهبانان خیای وقتها یک سوال ساده رو با منت و اکراه و ترش رویی جواب میدن اونایی که دستشون میرسه بیمارهای همدیگرو سفارش می کنن اعم پرستار و بهیار و سایر بخشها بخش خدمات هم دنبال زیر کار درویی و گرفتن یکی دو سهم غذا بیشتره مثلا یک پرستار شاید هم سن بچه یا نوه یک بیما.ر یا همراه نباشه ولی چنان با ادعا و تکبر امر و نهی میکنه که بیچاره ها برای حفظ حرمت و کرامتشون جیک نمیزنن چون کارشون گیره کلا اخلاق حرفه ای در ایران رعایت نمیشه یک پرستار یا دکتر یا نگهبان فقط برای داشتن یک شغل یا درامد این مسولیت رو قبول کردن و این راه رو انتخاب کردند همون ادم اگر کاری بادرامد بیشتر بهش پیشنهاد بشه شغلشو عوض می کنه یعنی علاقه و عشقی به کارش نداره کار اجباری نتیجه مطلوبی نداره در خارج قوانین و اخلاق حرفهای مورد تاکید هست مثلا پروفسور سمیعی تعریف کردن که در المان یک پزشک ۲۰ دقیقه باید برای بیمار وقت بذاره این عرف و اخلاق پزشکی هست اگرکمتر ویزیت کنه قابل قبول نیست تو ایران در دادگاه و مطب دکتر اجازه حرف و پرسش نمیده میگی نسخه چیه چه جوری بخورم سر تکون میده دست که به بیمار اصلا نمیزنه جوابها کوتاه یک ویزیت در اوجش ۵ دقیقه برای خوندن جواب ازمایش هزینه ویزیت میگیره ما همه عاشق پولیم نه کار و تلاش (3346019) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۳:۳۰:۴۳
پرستاری آنقدر حرفه شریفی است که یکی از علما فرمودند حاضرم 70سال عبادتم را با یک شب پرستاری بربالین بیمار عوض نمایم.وتاثیری که پرستاری خوب برای بهبود بیماران داردقابل مقایسه با هیچ عاملی حتی پزشک ودارونیست.لذا باید قدر این عزیزان را بدانیم واحترام آنها حفظ شود. (3346122) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۳:۳۵:۲۲
مجبور نیستند کار کنند ، این همه پرستار بیکار هست ، خواهشا اگر تمایل به کار ندارند عرصه را خالی کنند ، (3346147) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۴:۱۶:۰۴
حقوق پرستارها نقض می شود: درامد ناکافی و زحمت زیاد و.... پرستارها هم حقوق بیمار را نقض می کنند: بی توجهی، طلبکاری، بی احترامی....
وقتی هیچی جای خودش نباشد همین می شود در کدام کشور بین حقوق پزشکان و پرستاران و کلا سایر اقشار جامعه چنین نسبتی هست؟
پزشکان کلا بیمار را بصورت بسته های میلیونی پول می بینند و بدلیل نظارت خودشان بر خودشان و نبودن دادرس دیگری، هر خلافی می کنندو جراحی های بی مورد، دریافت اضافه وسط عمل،..... (3346300) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۵:۴۴:۳۳
در اینکه دکتر ها بیمار را بسته پول می بینند حرفی نیست حرف در این است که شما می گید پرستار ها بیمار را چطور ببینند؟ (3346576) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۸:۴۲:۳۶
پزشک بد ،شما پرستارا چرا به مردم خیانت میکنید ؟
این مگه شد دلیل ؟ (3347046) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۴:۱۷:۵۴
کی گفته حقوقشون کمه
لیسانس پرستاری رو با بفیه لیسانس های کارمند مقایسه کنید بعد میبینید نه تنها که نمیگیرن زیاد هم میگیرن
اتاق استراحت و وقت غذاشون هم سرجاشه
من خودم تو بیمارستان به پرستار گفتم کار مریض مهمه یا شام خوردن گفت معلومه شام خوردن (3346308) (alef-13)
 
ثريا دالغين
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۴:۳۰:۰۳
با اجراي اشل جديد كارانه ها الان مشكل حقوق كم حداقل براي پرستاران حل شده است..دريافت حقوق و كارانه در ماه حداقل 3 ميليون فكر نميكنم دريافت اسفناكي باشد منتها 10 ميليون هم به كارمندي بدهي اما ساختار سيستمي كه در آن كار ميكند را استاندارد نكني باز ميشود همان آش و همان كاسه...ميخواهم به مشكل ساختاري تر اشاره كنم: در كشورهاي خارجي اگر دقت بفرماييد يك پزشك عمومي يا متخصص از سرپرستار يا مدير يك واحد درماني حساب ميبرد اما در ايران كادر درمان يعني در خدمت پزشك! نگاهي به آمار انصراف دهندگان از رشته هاي پرستاري و ساير رشته هاي پيراپزشكي و ولع آنها براي صرف مجدد هزينه هاي هنگفت و پزشكي قبول شدن بيندازيد...جاي تاسف هست. (3346346) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۵:۱۳:۵۲
شما عقده چیز دیگه داری ،یعنی چی حساب میبرن

الان همین پرستارای اینجا توی اتاق عمل رییس بخشن همین عقده شمارو با اذیت کردن جراحها در دیر دادن اتاق عمل یا ندادن تکنسین و وسایل جبران میکنن ،شما نگران نباش بقدر کافی دارن عقده ریاستو سر پزشکا تو بیمارستانا با ذیت وازارای مختلف درمیارن (3346476) (alef-13)
 
ثریا دالغین
۱۳۹۴-۰۹-۰۵ ۰۸:۱۷:۰۶
بنده عقده ندارم جناب ..فقط متاسف هستم.به شما هم پیشنهاد میکنم به جای زدن برچسب عقده ای به خواننده ها و کادر اتاق عملتان و تکنسین ها و ... آسیب شناسی دقیقی از اوضاع بعمل بیاورید و از مقاومت منفی پرسنل محل کارتان بکاهید. در ثانی حساب بردن یعنی توجه و ارزش گذاری به نکات مدیریتی بیمارستان از سوی پزشکان و نه اینکه کارگزین و حسابدار و پرونده بیمار و کادر شرایطشان را باب میل پزشک تنظیم نمایند.حساب بردن یعنی اینکه پزشک هم جزئی از سیستم سلامت هست،موازی و به یک میزان اهمیت با سایر کادر درمان. (3348057) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۵:۱۷:۰۷
من ندیدم حتی یک پرستار بیاد با دلسوزی علایم بیمارشو بررسی کنه و بخواد روش فکر کنه ،همشون انگار با شکنجه میان سر مریض تا زود فرار کنن برن بشینن گپ بزنن ،باز دم دکترا گرم که میان حداقل 5 دقیقه یه سلام علیک باهامون میکنن یه سوال جواب میکنن (3346481) (alef-13)
 
ثریا دالغین
۱۳۹۴-۰۹-۰۵ ۰۸:۱۹:۳۳
با انتقاد شما نسبت به پرستاران موافقم..صد البته که خوش اخلاقی تابعی از پرستیژ اجتماعی،میزان درامد، محبوبیت اجتماعی شغل و...است. (3348062) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۵ ۱۴:۱۴:۵۵
یعنی پاکبانان محترم باید از همه بداخلاقتر باشند در حالیکه می دانیم اینطور نیست (3348719) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۹:۰۸:۰۹
پس وظیفه مترون و سوپروایزر تو بیمارستان چیه
شما ظاهرا هیچ اطلاعی از مدیریت تو بیمارستان نداری (3347108) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۴:۳۶:۳۴
پرستارا تو ایران بخاطر اینکه بیمارستانها دستشونه با فشار نمیزارن روشون ارزشیابی انجام بشه ،حتی بازاموزی ندارن
هیچ مطالعه ای بعد دانشگاه ندارن ،شما که با خارج مقابسه میکنید بیا ببین تو انگلیس هر یکسال انواع امتحانات از پرستار گرفته میشه تا صلاحیتش تایید بشه
مجبورن با اخرین گایدلاینهای پزشکی اشنا بشن تا درست عمل کنن ،انقدر سواد دارن که ایرادات پزشکان رو بهشون گوشزد میکنن
بالاترین اصول استریل رو رعایت میکنن اما تو کشور ما پرستار icu زورش میاد حتی دستشو بشوره ،من تو بیمارستان شفیلد بودم پرستار بیچاره سر هر مریضی برای گرفتن فشار خون میرفت یبار میرفت کامل دستاشو میشست و گوشی فشارسنج رو ضد عفونی میکرد ،حقوقشون هم همچین حقوق بالایی تو جامعه انگلیس نیست و ضمنا تفاوتش با پزشکای انگلیس هم خیلی زیاده

کافیه زنگ بیمار بخوره با چنان سرعتی سر بیمار حاضر میشن که ادم خجالت میکشه زنگ بزنه

یه پرستار NHS یعنی بیمارستان دولتی چنان فشاری روشه که حتی یک دقیقه وقت استراحت نداره و همزمان باید کوچکترین استانداردهارو رعایت کنه و در ضمن با شیفتهای طولانی
اما اینجا پرستارا با شیفتهای 8 ساعته یا فوقش 12 ساعته و بدون رعایت کمترین استاندارد پزشکی همش ناله میکنند
در حالیکه یک رزیدنت پزشک شیفتهای موظفیش 24 ساعته مداوم میباشد و تازه باید 8 ساعت موظفی روز بعد را نیز در بیمارستان باشد یعنی 32 ساعت بدون استراحت مداوم درمان کند و حقوقش 700 هزار تومن میباشد انهم بعد 12 سال تحصیل دانشگاهی (3346366) (alef-13)
 
فرزین
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۵:۳۹:۰۸
اگر شما پزشک هستین بهتره بدونید که پزشک ها هم در این جا فرسنگ ها چه از نظر علم و چه از نظر اخلاق حرفه ای با پزشک های جاهای پیشرفته که شما اسمشو بردین فاصله دارن. فقط پول رو میشناسن و توهم این رو دارن که نخبه ی جامعه هستن!!! (3346560) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۸:۴۵:۲۹
توهم هم داشته باشن باز کارشونو انجام میدن ،از زیر کار درنمیرن بهانه بیارن حقوقمون کمه (3347051) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۵:۵۹:۰۴
من هم در سوئیس هستم و حرف شما را تائید می کنم بنا به دلایلی بارها به مدت بیش از 30 روز در بیمارستان بستری شدم قدرت هیچ حرکتی نداشتم اما پرستارها همه فشارهای ناشی از بیماری و عدم حرکت مرا تحمل می کردند لبخند می زدند بردبار بودند و امید می دادند. بارها پزشکها با عصبانیت به پرستارها پرخاش کردند تا عملکرد سریع داشته باشد. حتی پرستارهای جوان در اتر فشار و توهین و یا پرخاش به گریه می افتادند ولی فورا دیگری برای اینکه بیمار متوجه نشود جایش را پر می کرد. مشکل از جای دیگر است. همه مردم در ایران پر توقع هستند از هم طلبکارند و به هم احساس حسادت دارند کسی از کارش با هر سطح درآمد و زندگیش در هر سطحی راضی نیست و زیادتر می خواهد. دنیا را از دریچه تخیلاتشان می بینند. (3346615) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۵ ۱۰:۰۳:۰۳
شما که ایران نیستی در مورد ایران و شرایطش بهتره نظر ندی. (3348244) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۵:۳۱:۱۱
یکی از علتهای بداخلاقی پرستاران عدم استاندارد نیروی انسانی (نسبت پرستار به تخت است)که این مسیله باعث خستگی بیش از حد پرستاران میشود (3346530) (alef-13)
 
مهرداد
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۵:۳۶:۰۳
مشکل این نیست برادر من مشکل اینه که یک پزشک داره 100 برابر اهمیت کار و زحمتش پول بیشتر نسبت به بقیه تحصیل کرده های جامعه میگیره. و الان اکثر پزشک ها از بس پول دارن حتی ذره ای برای پیشرفت علم پزشکی که وظیفه اون ها هست قدم بر نمیدارن و دارن برج سازی میکنن در ایران. اکثرا هم سطح سواد بسیار نازلی دارن. در حالی که در تمام کشور های پیشرفته دنیا به هیچ وجه همچین اختلافی وجود نداره. کسی نمیاد بگه که مثلا پروفوسر هاکینگ فیزیک دان چون پزشکی نخونده پس نخبه نیست. درآمد یک فیزیک دان در ایران با یک پزشک چه قدر تفاوت داره؟ متاسفانه همین کنکور که شما دم ازش میزنید باعث بوجود اومدن توهم وحشتناک در افراد شده که مثلا پزشکی در میان فکر میکنن پزشکی با ارزشترین علم دنیاست و پزشک ها هم نخبه ترین افراد هستن که یکی از مزحک ترینه توهم ها هست این تفکر. واقعا تاسف باره که شما رتبه کنکور غیر استاندارد ما رو ملاک زحمت افراد قرار میدی. در ضمن بنده خودم از رتبه های برتر کنکور سراسری بودم ولی به هیچ وجه این حرف شما رو قبول ندارم. (3346547) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۸:۳۹:۳۱
دوست عزیز بیشتر از یک سوم کل مقالات کشور در حوزه پزشکی تولید میشه. بد نیست کمی هم مستند حرف بزنیم (3347035) (alef-13)
 
پریسا
۱۳۹۴-۰۹-۰۶ ۱۹:۳۹:۳۳
برای اینکه یک پرستاراونقدربایدساعت شیفت کاری ونفرمریضش زیاده که فرصتی نمیشه براش (3351007) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۸:۴۷:۱۸
چه تحلیل مسخره ای

الا همه مردم ایران بگن چون بابک زنجانی میایاردی پول خورد ما هم باید کار نکنیم و به مردم خیانت کنیم ؟
4 تا پزشک هییت علمی درامد بالا دارند این دلیل میشه که پرستارا کارشونو درست انجام ندن و بی تربیتی کنن با مریض ؟ (3347054) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۵ ۰۱:۱۳:۲۳
عزیزم فرق پزشکی با بقیه رشته هااینه که تو دوران تحصیلش خیییلی اذیت میشی. نه ک فقط رتبه کنکور ارزشت باشه...
تحصیل کرده های کدوم رشته از ۷سال تحصیل فقط ۲سال اول تابستون دارن؟؟ مجبورن ۱۸ماه اخر حتی تحویل سال هم شیفت بیکارستان کاور کنن... اینهمه درس. اینهمه استرس مریض. یکی ازین شبا ک استرس مریضو همراهاش ی طرف و اینکه صبح باید همین مریضو جلوی اساتید ارایه میدادی اندازه چندماه پشت گنکور خوندن بود.
روز فارغ التحصیلی استادمون این شعرو‌خوند. چو عاشق میشدم گفتم که بردم گوهر مقصود. ندانستم که ابن دریا چه موج خون فشان دارد.
و من حق میدم به مردم غیر پزشک که موج خون فشان رپ درک نکنن... (3347838) (alef-13)
 
جواد
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۵:۴۳:۳۷
حقوق کم است . (3346572) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۵:۴۹:۴۲
ریشه های بد اخلاقی در چست؟
---
ریشه ی بد اخلاقی پرستاران ایرانی و کلا قشر کارمند در ایران بیشتر از عوامل زیر سر به بیرون در می آورد
1- اقتصاد بیمار وکم توجهی به نیازهای حیاتی قشر کارمند
2- سرایت و فراگیر شدن طبع دمدمی مزاج در قشر کارمند بعلت مشکلات اقتصادی
3- مشکل زا بودن سرایت عادت خرد گریز مصرف گرایی مفرط از قشر بالا به پایین و رواج چشم هم چشمی بعلت ناتوانی متولیان فرهنگ کشور از ترویج و ترسیخ آموزه های فرهنگی خرد گرا در زمینه ی مصرف در جامعه
4- سستی ایمان دینی و رنگ باختن پرهیز کاری بعلت رواج آموزه های فاقد پایه های عقلی بنام دین
5- ناتوانی مبلغان دین از همگام شدن با پیشرفت علم و خرد گریزی غالب بر روشهای آموزش دین
6- بی اعتماد شدن اقشار زیادی از جامعه به قشر مبلغان دین و دین شناسان بعلت رواج جند گانگی رفتار در این قشر (3346589) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۵:۵۰:۰۹
الف هم دوست داره همه رو، رو سرهم بندازه و تماشا کنه :| (3346591) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۶:۰۲:۰۵
باید در تمام سیستم های دولتی ان خیالی راحتی که استخدام هستم وکسی به من کاری ندارد از کارمند وپرستار وهمه گرفته شود وهر دوسه سال یکبار کارشان ارزیابی شود وکسانی که در انجام وظیفه کوتاهی می کنند عذرشان را به خواهند یا کسانی که دائم نق میزنند که حقوقم کم است ویا در کداکم کشور چنین است وچنان است را بیرون کنند تا بسراغ شعل پر در امد بروند یا به همان جاهایی که می گویند حقوقش زیاد است بروند چهر چوب هر کار .در امدش چیز پنهانی نیست کسی که نمی تواند از پس ان کار براید نباید کار را قبول کند (3346622) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۸:۴۸:۰۹
احسنت

پرستارا حتی یکبار امتحان بالینیو صلاحیت ازشون گرفته نمیشه (3347055) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۵ ۱۴:۳۶:۴۳
وقتی نمیدونید اظهار فضل نکنید!
رتبه مورد قبول برای رشته پرستاری باید خوب باشه و بعد از اتمام تحصیلات دوسال باید بصورت طرحی کار کنند تا بتوانند جایی مشغول شوند! (3348754) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۸:۲۳:۳۰
پدر من تصادف کرده بود و ساق پاش فقط با یه تیکه گوشت بهم وصل بود. خونریزی شدیدی داشت پرستارهای بیمارستان امام خمینی مثل یک مجسمه ی سنگی انگار که هیچ چیزی نمی بینند فقط در حین رفت و آمد بودند و در جواب سوال ما که می پرسیدیم چرا رسیدگی نمیکنید با گفتن عبارت جا نیست خانوم چیکار کنم وجدان نداشته ی خودشون رو آروم میکردن. اگر پدر اون پرستار هم در این وضعیت بود باز هم از جا نداشتن صحبت میکرد؟!!!! متاسفانه ما انسانیت رو در جامعه از بین بردیم، کجای دنیا مشکلات وجود نداره هرشخصی به اندازه ی خودش درگیر مشکلاته اگد پرستار توان انجام وظیفه نداره با جون عزیزان ما بازی نکنه، استفعا بده و بره سراغ شغل دیگه ای. (3346974) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۸:۳۸:۱۱
واقعا به حال این سایت تاسف میخورم. دیگه چی تو این کشور مونده که شما علتش رو پزشکان نمیدونید.پرستاران حداقل دو برابر سایر کارمندان دولت حقوق می گیرند و در بیمارستان ها و مخصوصا بیمارستان های دولتی، نه تنها مدیریت بلکه ریاست می کنند و بعد هم با مظلوم نمایی همه مشکلات رو به گردن پزشک می اندازند. (3347026) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۵ ۱۴:۳۳:۴۲
شما دیگه واقعا نوبرید! دوبرابر کارمندان سایر ارگانها!!!!!؟؟؟؟؟؟؟ اونم حد اقل؟؟؟؟
بداخلاقی از همه ادارات داره موج میزنه اونوقت گیر دادید به پرستارای بیچاره و زحمتکش؟ (3348750) (alef-13)
 
پریسا
۱۳۹۴-۰۹-۰۶ ۱۹:۳۳:۳۵
حسودی پرستارارونکن تاتغییری توجمجمه خودت ندی تغییری توجامعه اتفاق نمیفته (3350991) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۸:۵۰:۲۷
مردم ایران همه خوش اخلاقند و فقط پرستاران بداخلاقند؟ بقال و میوه فروش و راننده تاکسی و ... (3347063) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۱۹:۴۷:۰۸
بیمار به علت ناراحتی و رنج از بیماری به بیمارستان مراجعه میکند که اگر بیماری ناراحتی و رنجی نداشت مراجعه نمیکرد.
اگر بیماری بیمار به هترین حالت درمان شود اما بداخلاقی پرستار موجب ناراحتی و رنج روحی او شود, عملا هیچ کار مثبتی برای بیمار انجام نشده و تنها ناراحتی از شکلی به شکلی دیگر تغییر کرده.

اینها توجیه رفتار زشت پرستاران نیست (3347189) (alef-13)
 
پریسا
۱۳۹۴-۰۹-۰۵ ۲۲:۳۰:۴۷
سلام شمااحتمالانمیدونیدکه اگه بابدحالی مرخص میشن پزشک مرخص میکنه نه پرستارخب فکرکن بعدحرف بزن (3349494) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۶ ۰۹:۲۸:۲۷
پزشک مشکل جسمی بیمار رو تسکین میده و مرخص میکنه, پرستار محترم روح و روان بیمار رو نابود میکنه! زحمت پزشک به باد میره. فکراتو کردی؟! (3350011) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۲۰:۴۲:۴۷
پرستارها خیلی خوبند ، ولی فشار رویشان خیلی زیاد است. انصاف داشته باشید . (3347318) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۲۱:۲۱:۴۶
پرستارهای باحکم قراردادی ودرمواردی ساعتی /چطور روحیه وانگیزه داشته باشند.جوانان مردم بابردگی بکارمیگیرند بعدهم انتظار معجزه دارند. (3347394) (alef-13)
 
حمیدرضا
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۲۲:۱۸:۲۷
سلام.من پرستارم،تو سایتای دیگه خوندم که دکتر توکلی از وزیر بهداشت سوالاتی پرسیدن،سری زدم به سایت الف،که قبلن مشتری پر و پا قرصش بودم ولی چون نظراتم و منتشر نمیکرد،بیخیالش شدم
سر زدم که یه جایی درخواست بدم پیگیر مشکلات پرستاران هم بشید
این مطلب و دیدم
خدا رو شکر اهم نوضوعات و مشکلات گفته شده
انشالله یکی پیگیری کنه
سیستم بهداشت و درمان ناعادلانه ترین سیستم اداری در ایرانه
اون کاربران محترمی که به پرستارا خرده میگیرن هم نبودن تو این سیستم،خبر ندارن
تمام طرحهای اجرا شده در این سیستم فقط واسه رسیدگی و راضی نگه داشتن پزشکان هست و نه بفکر مردم هستن نه سایر پرسنل زحمتکش (3347536) (alef-13)
 
هادی
۱۳۹۴-۰۹-۰۴ ۲۲:۲۳:۰۹
اگه پرستارا هم مثل دکترها نگرانی از دست دادن شغل و درآمدشون رو نداشتن اعتراض میکردن و با مدتی تحصن و اعتصاب بعضی از مشکلهاشون حل میشد ولی نمیتونن و سیستم بهشون زور میگه. وقتی میبینن یه دکتر 100 برابر اونها درآمد داره در حالی که ساعت کار و سختی کارش کمتره دلسرد میشن. همون طور که بیمارها دق دلیشون رو سر پرستارا که ضعیف ترن خالی میکنن، پرستارها هم این کارو با بیمارا میکنن. البته منظورم همه پرستارها نیست ولی هر جا که تبعیض باشه ولی قدرت انتقاد و اعتراض نباشه این رفتارها پیش میاد، امیدوارم این تبعیض و بی عدالتی ها در کشور ما که یکی از دلایل انقلاب مردم برای مبارزه با همین مشکل بوده حل بشه وگرنه منجر به بحران میشه هر چند همین الان هم وضعیت کمتر از بحران نیست. (3347544) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۵ ۰۴:۱۲:۲۳
حذف نظام سرهنگی سربازی که بین پزشکان و پرستاران واقع شده بعلاوه افزایش حقوقشون باعث میشه در دلشون احساس رضایت کنند
تقسیم قدرت تصمیم گیری در بدنه وزارت بهداشت! وزارت بهداشت هم اکنون توسط پزشکانی اداره میشه که کنترل بازار سلامت را برعهده دارند این پزشکان هم بر تعداد دانش اموختگان هم بر تعداد بیمارستانها و هم بر مجوز مطبها نظارت دارند
بنده با بودجه شخصی نمی توانم در ایران بیمارستان احداث کنم؟! چرا؟!

از طرفی دیگر امر مدیریت یک بحث فنی نیست که بگویم بیمارستان حتما باید تحت نظر پزشک اداره شود! بلکه مدیریت یعنی هماهنگی بین ارگانهای مختلف درمانی! مگر همه کارخانه ها توسط مهندسین مکانیک اداره می شوند؟
در تمام دنیا رشته هایی که عرفا بدون سرمایه قابل توجه ( 100هزار دلار) توسط دانش آموختگان آن رشته سیاست گذاری و مدیریت نمی شوند! زیراکه احتمال فساد است.
لازم است بر حاکمیت پزشکان بر بدنه وزارت بهداشت خاتمه داد. (3347942) (alef-13)
 
شهروند
۱۳۹۴-۰۹-۰۵ ۰۶:۵۲:۰۸
با سلام ضمن تایید این مقاله یک عارضه بدم پیدا کرده که جامعه پرستاری در مواجه با این مسایل دچار یک حس دشمنی با تمام پزشکان پیدا کرده اند و یک جو ضد پزشک را از سوی این گروه داریم (3347975) (alef-13)
 
محمود
۱۳۹۴-۰۹-۰۵ ۰۷:۴۰:۵۴
بدترین این نوع برخوردهای خشن در بیمارستان های چمران و میلاد مشاهده میشه به طوری که بیمارستان چمران به بیمار رو به موت هم ویلچر نمی دهد (3348007) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۹-۰۵ ۰۸:۱۲:۵۳
سلام آقا اگر فقط يك بار گذرتون به شهردارى افتاده باشد معنى بى ادبى وتوهين به أرباب رجوع رو مى فهميد، اينقدر شهردارى چي ها بي ادب وبي نزاكت تشريف دارن كه پرستاران به پاشون نمى رسند ، خودتون بريد شهردارى تا قضاوت كنيد. (3348053) (alef-13)
 
قرتاسي
۱۳۹۴-۰۹-۰۵ ۰۹:۰۴:۴۵
هر پرستار بايد به 100 بيمار خدمات ارائه دهد داخل بيمارستان هاي دولتي البته. بنظر شما ظرفيت يه آدم چقدره؟ (3348124) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۵ ۱۴:۰۰:۵۳
شما پرستارا خیلی با ظرفیتید دمتون گرم (3348683) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۵ ۱۲:۵۴:۰۸
در جواب عزیزی که فرموده اند که چرا به پرتاران می گویید که اگر نمی خواهید بروید وبه پزشکان نمی گویید ایا در این کشور چند تا ادم باهوش بالا وجود دارد ولی تا دلتان بخواهد ادو کم هوش وهوش متوسط داریم برایهمین در همه جای دنیا قدر افرادی را که بهره هوش بالا دارند می دانند چون جایگزین کردن انها بسیار سخت است هم در گروه پزشکی وهم رتبه های دورقمی مهندسی قدر افراد باهوش را باید دانست این موهبت الهی به همه ارزانی نشده است (3348562) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۵ ۱۴:۰۵:۴۰
پرستار عزیز برو معدل دیپامت را ورتبه چهار رقمی کنکورت را نگاه کن بعد خود را با پزشکان مقایسه کن شما اگر دکتری پرستاری هم بگیرید ازبین همان رتبه چهاررقمی ها انتخاب مشوید بنابراین توان انجام کار داری انجام بده اگر نه استعفا بده اموزش پرستاری واستعداد در این حد در ایران بیشمار است کار سخت بیمارستان را بهیاران انجام می دهند نه پرستاران درهر صورت سعی نکنید با حرفهای بیهوده مردم را که اکثرا کارهای سختی مثل نیروی انتطامی اتشنشان وکارهای مشابه دارند باحقوق کمتر از شما ازرده خاطر کنید خدا به شما سلامتی دهد وبه مردم هم قدر شناسی تا شماهم با خوشحالی سر کار ایید وپولتان خیر وبرکت (3348695) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۵ ۱۴:۴۲:۱۸
بد اخلاقی رو ولش کنید دیشب گوجه فرنگی خریدم کیلویی ۴۰۰۰ تومان (3348763) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۵ ۱۵:۰۱:۲۳
چرا اطلاع ندارین شعر می بافید،پیزشکی شاه رشته ها ی پزشکی در کنکور سراسری هست وقبول شدنش بسیار دشوار و پشتکار زیادی می خواهد.پرستاری پایین ترین رشته در کنکور تجربی با پایینترین ربته کنکور است،اون چیزی که شما بزرگواران در مورد چند تست شنیده اید،در مورد پزشکی و پرستاری نیست،بلکه بین پژشکی و ژنتیک یا فیزویتراپی و تغذیه و رشته ای این چنین است.تازه اگر هم همین بود چند تا تست که نیست اینطور در رقابت بسیار فشرده کنکور افراد دیکر برنده شدند،بیمار بدبخت باید تاوان سرخوردگی پرستاران عزیز در شکست کنکور را بدهند. (3348800) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۵ ۱۷:۴۸:۵۴
تفاوت حقوق یک قاضی ولیسانس حقوق در همان اداره را نیز در نظر بگیرید؟؟!!!!! (3349071) (alef-11)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۹-۰۵ ۱۹:۳۴:۵۸
متاسفانه نظام سلامت ایران پزشک محور هستش و به پرستاران و دیگر کادر درمانی توجهی نمیشه هم از لحاظ مادی و هم از لحاظ جایگاه وشان شغلی (3349232) (alef-11)
 
صابر s
۱۳۹۴-۰۹-۰۵ ۲۰:۴۴:۱۵
سلام . اگ میخاهید بدونین پرستاری چقدر سخته کافیه امشب تا صبح فقط بیدار بمونین
فقط بیدار بمونین تا درک کنین چقدر زجر اوره بیخوابی
اینکه از شب تا صبح از مریضای ای سی یو و سی سی یو یه تنه مراقبت و درمان کنی بماند....

.... (3349363) (alef-11)
 
احمد مهدی زاده
۱۳۹۴-۰۹-۰۵ ۲۲:۱۸:۱۲
با سلام و تشکر از نظرات همه دوستان. بنده به عنوان دانشجوی دکترای پرستاری می پذیرم که هیچ بهانه ای برای بی ادبی و بی اخلاقی به بیماران یا همراهان از سوی همکاران بنده پذیرفته نیست اما تا واقعیت ها را نپذیریم مشکلات برطرف نخواهد شد. هر رشته و هر حرفه ای اهمیت خود را در جامعه دارد. متاسفانه ما احترام به مشاغل را با دریافتی شان تعیین می کنیم. آیا کسی تا به حال از خود نپرسیده چرا با داشتن پزشکان متخصص و فوق تخصص که شهرت جهانی دارند یا تجهیزات و داروهای روز دنیا و حمایت بیمه ها، مدیریت افراد باهوش جامعه (پزشکان ) بر نظام سلامت کشور چرا شاهد این همه مشکل در این سیستم هستیم. یا یار هزینه ای بیماری ها در کشور چرا اینقدر زیاد است. توجه با پرستاری و سایر رشته های پیراپزشکی امروز یک ضرورت است نه انتخاب چرا سهم این گروه از سلامت مردم غیر قابل انکار است. پزشک برای درمان بیماران لازم است اما هرگز کافی نیست. پرستاران، پزشکان و سایر پیراپزشکان اصولا اعضای یک تیم و در خدمت مردم جامعه جهت بالابردن سلامت هستند. (3349480) (alef-11)
 
پریسا
۱۳۹۴-۰۹-۰۵ ۲۲:۲۷:۴۷
باسلام تافکرمامردم عوض نشه امکان نداره به همه ی هم نوعان خودمون احترام بذاریم ،چرازودقضاوت میکنین ؟ایابخاطرقضاوت هامون پاسخی درمقابل حق الناس خواهیم داشت؟ایاهمه ی پزشکان وجدانی وباسوادکارمیکنن؟شمایی که وقتی میری ویزیت بایدحداقل بیست دیقه طول بکشه چرادرعرض 3دیقه ویزیت میشی؟شمایی که داری به پرستارها توهین میکنی میدونیداگه پرستارهانباشندپزشکی توانایی مدیریت بیمارستان ونخواهدداشت؟وهم نوع محترم شماکه میگی پدربزرگوارتون بیمارستان امام خمینی بستری بودن مسئولیتش بارییس بیمارستان هس نه پرستار؟بهتره اول فکربکنیم وبعدحرف بزنیم.شمایی که پرستاری وکمترین شغل میدونی پرستاری درامریکا6 شغل پردرامدهس واگرضعیف بودکشورهایی همچون امریکاوکانادا واسترالیاوالمان و..همچین حقوقی به پرسنل پرستاری نمیدادن لطفادیدگاه های خودمون وعوض کنیم بعدقضاوت کنیم. (3349490) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۰۶ ۰۹:۵۴:۴۸
بسيرى از پزشکان خدارا بنده نيستند و تصور مى کنند دنيا فقط مال آن هاست و بقيه افراد برده هاى ايشان که بايد جيبشان را پر کنند!! (3350091) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۷ ۰۰:۵۲:۰۹
چرا اکثر پرستاران در بیمارستان های دولتی بداخلاقند؟ مگه حقوق و مزایای پرستارانی که در بیمارستان های دولتی کار میکنند کمتر از پرستاران بیمارستان های خصوصی است؟ چرا وجدان کاری ندارند؟ اگه تحمل شرایط کاری براشون سخته چرا این رشته رو انتخاب کردند؟ چرا با کم کاری و کوتاهی باعث مرگ مریض و داغدار شدن خانواده ها میشند؟چرا......................................... (3785934) (alef-13)
 
اسرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۷ ۱۰:۳۲:۲۹
کار زیاد دلیل بر بی حرمتی و بی احترامی به مردم و مریض نمیشه ، پرستار ا تو همه دنیا کارشون همینه دلیل نمیشه مسایل شخصی شون را با دق دلی سر مریض راست و ریس کنن ، اختلاف طبقاتی همه جا هست ، پس رفتگران سر مردم داد بزنن و فحش بدن که اگاهانه اشغال میریزن ، او وظیفه اش رو انجام میده ، هیچ توجیح و ریشه ای پذیرفته نیست ، نویسنده این مقاله خودش فکر نکنم تا حالا به پست ای پرستار ها خورده باشه ، یا خودش یه پرستار ه (4493219) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.