نظر منتشر شده
۱۲۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 290248
درد و دل به حق مشتری ایرانی؛
مشتری: خرید خودرو بی کیفیت «ممنوع»/خودرو ساز: کمپین بلااثر است، قیمت‌ها بالاتر می‌رود
بخش اقتصادی الف، 31 مرداد 94
تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۸
«فعلاً خودرو نخرید تا قیمت‌ها پایین بیاید» این جمله در روزها و ماه‌های اخیر بین مردم زیاد شنیده می‌شود. توصیه به نخریدن خودرو چه در کوچه و خیابان و چه در شبکه‌های اجتماعی به بحث داغی تبدیل شده و مدت زیادی است که متقاضیان خرید خودرو به امید کاهش قیمت‌ها دست از خرید کردن، کشیده‌اند.

بازار خودرو چندین ماه است که با رکودی بی سابقه دست و پنجه نرم می‌کند. این رکود از اواخرسال گذشته آغاز و تا اوایل سال جاری ادامه یافت و اندک اندک نیز اوج گرفت و حالا فعالان حوزه خودرو می گویند که رکود در ماه جاری به بالاترین حد خود رسیده و خرید و فروش‌ها بسیار کم شده است.

تحلیل گران معتقدند این عدم تحرک در بازارخودرو در پی توافق هسته ای، وارد فاز جدیدتری هم شده که در نوع خود مسبوق به سابقه نبوده است، چرا که انتشار خبرهای مربوط رفت و آمد خودرو سازان مطرح دنیا به ایران در روزهای اخیر وامید به ورود خودروهای با کیفیت به بازار باعث شده متقاضیان دست از خرید بکشند و به نوعی با خودروهای ایرانی، قهر کنند ومنتظر مدل‌های جدید خارجی باشند. قهر مردم با خودروهای ایرانی به دلیل قیمت و میزان کیفیت آن، حالا کمپین‌های مختلفی را در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته و بسیاری از کاربران در پیام‌ها و عکس‌های مختلف تحریم خودروهای داخلی را تبلیغ می‌کنند و معتقدند تا زمانی که مسئولان شرکت‌های خودرو سازی داخلی، قیمت‌ها را پایین نیاورند و از سوی دیگر کیفیت‌ها را بالا نبرند، نباید اقدام به خرید کرد. از سوی دیگرعده ای معتقدند قهر مردم با خودروهای داخلی چندان بی اثر نبوده چرا که تا حدودی درروزهای اخیرکاهش قیمتی اتفاق افتاده والبته از سوی دیگر شرکت‌های وارد کننده هم دست به کارشده‌اند و آگهی‌های فروش فوری، نقدی، شرایطی و غیره را در دستور کار قرار داده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در مدتی که «کمپین خرید خودرو صفر ممنوع» به راه افتاده، روی معاملات و قیمت‌ها در بازار اثر بسیاری داشته؛ تا جایی که به گفته فعالان بازار تا حدود ۵۰ درصد کاهش معاملات خودرو اتفاق افتاده است.

در این باره علی خاکساری عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت و گویی با الف با حمایت از راه اندازی این کمپین به ارائه توضیحاتی پیرامون آن پرداخت و گفت: کمپین «کمپین خرید خودرو صفر ممنوع»، سازوکاری کاملاً خودجوش بوده و واکنشی درد و دلانه به وضعیت تولید خودرو در ایران و فرصتی مغتنم برای ابراز نارضایتی عمومی از تولید خودروی داخلی است.

وی با بیان اینکه کمپین اخیربازگو کننده واقعیت‌های تلخ خودرو سازی در ایران است گفت: این کمپین به هر صورت تبعاتی را برای صنعت خودرو سازی در ایران به دنبال خواهد داشت چرا که ایجاد ارزش افزوده در هر نظام اقتصادی با تولید محصول و فروش آن مهیا می‌شود و امتداد این تحریم از سوی مردم می‌تواند روند مذکورشده را مختل نماید.

این استاد دانشگاه با انتقاد از محصولات دو خودرو ساز بزرگ داخلی انحصار در بازار خودرو را آفتی برای این صنعت ارزیابی و تصریح کرد: مادامی که انحصار در چنگال چند خودرو ساز دولتی داخلی است نمی‌توانیم خودرو با کیفیت به مشتریان عرضه کنیم.

خاکساری ادامه داد: دو شرکت سایپا و ایران خودرو ضمن اینگه ارز قابل توجهی را از کشور خارج می‌کنند یک اجهاف بزرگ را نیز به مصرف کننده تحمیل می‌کنند زیرا مصرف کننده داخلی باید بیش از سه برابر قیمت خودرو، پول آنرا به شرکت‌ها پرداخت نماید و در کنار آن کمترین ایمنی و کیفیت را دریافت نماید.

وی در پاسخ به پرسشی پیرامون فرجام کار «کمپین خرید خودرو صفر ممنوع» خاطرنشان کرد: در دو دهه گذشته روند موجود ثابت کرده است که در جنگِ فی مابین مصرف کنندگان و تولید کنندگان خودرو در کشور صرفاً گروهی خاص برنده از میدان به در رفته‌اند و در نهایت این مدیران خودرو سازی، «قطعه سازان خاص» و یک سری گروه سیاسی و اقتصادی هستند که پیروز نهای بوده و در سایه اجهاف به حقوق مصرف کنندگان سود کلانی را نصیب خود کرده و توانسته‌اند انحصار خودرو در ایران را حفظ کنند.

این استاد دانشگاه با انتقاد از این گروه منفعت طلب ارتباطات گسترده آن‌ها در سیاست را تثبیت کننده وضع موجود دانست و افزود: این گروه با دخالت مستقیم و غیر مستقیم در سیاست‌ها سعی دارند این موضوع را به مسئولین بلند پایه القا کنند که انحصاری بودن صنعت خودرو به نفع اقتصاد کلان کشور است در حالی که به هیچ وجه این گونه نیست و این وضعیت نتیجه برآیند تسلط سیاستگذاران بر تولید و بلعکس است.

خاکساری قرار گرفتن تولید کنندگان در مقام سیاستگذاری را مهم‌ترین عامل انحصاری شدن بازار خودرو در ایران عنوان و خاطر نشان کرد: گروه منفعت طلب با قرار گرفتن در هر دو مقام سیاست گذاری و تولید عملاً راه را برای هر گونه اظهار نظر بسته‌اند و در کل وضعیت فعلی را بهترین وضعیت برای صنعت خودرو برآورد می‌کنند.

وی ادامه داد: این ادعا در شرایطی مطرح می‌شود که آمارها نشان می‌دهد هزینه تولید خودرو در کشور بسیار بالاست و علی رغم تمامی اظهارات، این صنعت مقدار قابل توجهی ارز را از کشور خارج و از همه مهم‌تر اینکه هیچ وقت نتوانسته احساس برخورداری از یک خودرو با کیفیت داخلی را برای مشتریان خود فراهم کند.

این کارشناس بازار خودرو بازی با جان مشتریان را دردناک‌ترین اقدام خودروساز ایرانی عنوان و تصریح کرد: صنعت خودرو سازی در ایران علی رغم تمامی سودجویی‌ها با توجه به هشدارهای مکرر سازمان‌های ذیربط درامرایمن سازی به هیچ عنوان نتوانسته کمترین میزان ایمنی را نیز در برخی تولیدات پر تیراژ خود رعایت کند؛ که نتیجه آن چیری به غیر از بازی با جان مشتریان در جاده‌ها نخواهد بود.
خاکسار درادامه گفت و گوی خود با الف راهکار مقابله با " بیماری خودرویی" را در وهله نخست شکستن انحصارِ تولید، توزیع و قیمت گذاری ارزیابی و افزود: مادامی که انحصار در این سه حوزه وجود داشته باشد صنعت خودر در کشور بیماراست و هیچ چیز نمی‌تواند آنرا درمان کند.

این استاد دانشگاه در تشریح راهکار دیگر مقابله با "بیماری خودرویی" در کشور گفت: سیاست گذاری صنعت خودر درکشورمی بایست کاملاً ازتولید خودرو جدا و هر یک، در زمینه ای مجزا و مستقل عمل نمایند و به هیچ وجه اجازه ندهیم مدیران خودروسازی و قطعه سازی در فرایند سیاست گذاری مرتبط با خودرو در کشور دخالت کنند همچنین فرایندهایی به مانند قراداد با شرکت‌های خارجی، استراتژی‌های صنعتی، میزان تعرفه واردات و ...صرفاً با حضور سیاستگذاران صنعت خودرو و بدون حضور خودرو سازان تصمصم سازی شود.

وی ادمه داد: متاسفانه در دو و نیم دهه گذشته در جلسات تصمیم سازی سیاست گذاری صنعت خودرو همواره فعالان تولید و حتی مدیران سابق این عرصه نبز حضور جدی داشته‌اند و لحاظِ نظر مدیران خودرو سازی باعث شده است که سیاست گذاری صنعت خودرو در کشوربه دست تولید کننده نوشته شود که تضادی جدی در صنعت خودرو سازی را باعث شده.

این کارشناس بازار خودرو با بیان اینکه هر بنگاه اقتصادی در نهایت امر در پی به حد اکثر رساندن سود خود است خاطر نشان کرد: لحاظ نظرِ خودرو ساز و قطعه ساز در سیاستگذاری صنعت خودرو نمی‌تواند بر آورده کننده منافع ملی و مشتری در جامعه و استقلال فرایند سیاست گذاری از تولید خودرو در کشور لازم و ضروری است.

وی در خاتمه گفت: «کمپین خرید خودرو صفر ممنوع» در واقع واکنشی به عدم استقلال این دو حوزه از یکدیگر است و اگر سیاستمداران کلان در کشور فکری اساسی برای صنعت خودور نکنند مطمئناً در آینده با چالش‌های بسیار جدی تری از این کمپین ساده روبه رو خواهیم بود.

در همین خصوص حسین گروسی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی با الف ضمن اشاره به تشکیل کمپین مقابله با خرید خودروی بی کیفیت داخلی، گفت: تنها راه ایجاد انگیزه مجدد در مردم برای خرید خودوری ملی ارتقای کیفیت تولیدات ملی به گونه ای که توان رقابت با تولیدات خارجی را داشته باشند.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت باید با حمایت مستقیم بانک‌ها ارائه تسهیلات کارآمد به خودروسازی‌ها را جدی بگیرد، تصریح کرد: درحال حاضر کاهش هزینه تولید خودروی ملی یکی از راهکارهای ایجاد توان رقابت با تولیدات خارجی است که باید مدنظر مسئولان قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به تشکیل "کمپین خرید خودروی صفر کیلومتر ممنوع" گفت: در حال حاضر تنها راهی که به خودروسازی‌های داخلی در راستای فروش محصولاتشان کمک می‌کند تلاش برای ارتقا کیفیت و کاهش قیمت‌ها است.

وی با بیان اینکه ارائه وام‌های کارآمد به مشتریان خودروهای ملی راهکاری برای کمک به خودروسازی‌های داخلی است، تصریح کرد: درحال حاضر کاهش قیمت خودروهای خارجی تهدیدی برای خودروی ملی بی کیفیت و عدم تمایل مردمک نسبت به خرید آن است.

این نماینده مردم درمجلس نهم، با تاکید براینکه رونق تولید خودرو نیازمند وجود پیش فرض‌هایی چون حمایت دولت از تولیدکنندگان و ایجاد انگیزه‌هایی برای تولید با کیفیت است، افزود: دوره تولید محصولات بی کیفیت با برداشتن تحریم‌ها گذشته از این رو باید راهکار جدیدی برای کسب بازار چه در داخل و چه خارج دنبال شود.

گروسی ادامه داد: ادامه روند کنونی در تولید ملی با قیمت بالا و نازل‌ترین کیفیت آینده این صنعت را سخت با مشکل مواجه خواهد کرد.
این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که نمایندگان خودرو سازی جو روانی ایجاد شده برای نخریدن خودرو را بلااثر تحلیل می‌کنند و در این زمینه احمد نمت‌بخش دبیر انجمن خودروسازان ایران می‌گوید: این جو علیه خودروسازان از مدت‌ها پیش به راه افتاده است و حال به شبکه‌های اجتماعی کشیده شده است در حالی که بارها در رسانه‌ها مطرح کردیم که انتظار کاهش قیمت خودرو بی‌فایده و غیرمنطقی است.

او با بیان اینکه تشکیل این گروه‌ها تاثیری به لحاظ روانی در بازار نمی‌گذارد، گفت: مشتریانی که نیاز به خودرو دارند از بازار خودرو می‌خرند و برای محصولات داخلی تقاضا وجود دارد و کسی نمی‌تواند تقاضای مشتریان را سرکوب کنند.

دبیر انجمن خودروسازان افزود: مردم تصور می‌کنند که الان وقت خرید نیست و اگر پنج یا ۶ ماه صبر کنند تا ماشین‌های جدید وارد بازار ایران شود، بهتر است به خرید خودرو بپردازند، در حالی که این تصور اشتباه است. هر قرارداد و همکاری که پس از تفاهم و توافق منعقد شده دلیلی برای کاهش قیمت خودروسازان نمی‌تواند باشد زیرا تعیین قیمت خودرو بسیار وابسته به نرخ ارز است و نوسان آن با قیمت ارز صورت می‌گیرد.

نعمت‌بخش تصریح کرد: آنطور که وزارت صنعت سیاستگذاری کرده و شورای رقابت هم بررسی‌های خود را شروع کرده، ممکن است قیمت خودرو حتی در آینده ای نزدیک گران هم شود.

حال باید منتظر ماند و دید این سازوکار خودجوش مردمی تا چه اندازه می‌تواند در سطح کیفی و مشتری مداری خودرو ساز داخلی تأثیر گذار باشد و چه اندازه می‌تواند به خریداران خودور کمک نماید.
 
کلمات کلیدی : بازار خودرو
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۱:۴۳:۴۰
مدیران خودروسازی کفایت وصداقت لازم در حدو اندازه چنین صنعت استراتژیکی را ندارند. (3131460) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۳:۲۸:۲۳
من ایرانی مقیم ایران و ساکن کره جنوبی هستم و به زودی هم به ایران برمیگردم. دلم می خواست هر ایرانی برای یک بار هم که شده در عمرش طعم واقعی شیر را بچشد! شیری که خالص است، بدون حذف خامه و بدون افزودن شیر خشک.
در ضمن اینجا با پول یک ماه حقوق می توان یک ماشین مدرن بالای 2010 خرید و سوار شد در حالی که در ایران .................. خودتان بهتر می دانید. (3131935) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۴:۴۷:۴۵
این را هم بگو در آنجا و دیگر کشورهای پیشرفته صنعتی کارکنان چند برابر ایرانی کارایی و راندمان دارند. (3132295) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۰۷:۳۲:۵۹
عدم کارایی در ایران دلایلی مانند مدیریت پایین و قبیله ای در ایران دارد (3134004) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۰۷:۴۲:۴۶
كارآيي و راندمان به نحوه مديريتها بر مي گرد كه در كشور ما سوء مديريت بيداد مي كند .عزيز! (3134019) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۱۳:۰۷:۳۹
توجه داشته باشید که مدیران از خارج کهکشان راه شیری نیامداند یکی از من وشما هستند .
از ماست که بر ماست. (3135138) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۲ ۲۱:۳۵:۳۶
شما شاید اینطوری باشی.لطفا جمع نبند و حرفهای روشنفکرنمایانه نزن! (3139974) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۳ ۰۸:۰۷:۳۶
حرفتان را این گونه اصلاح می کنم از بین من و شما نیامده اند از بین از ما بهتران آمده اند (3140676) (alef-11)
 
سراینده
۱۳۹۴-۰۶-۰۹ ۱۰:۳۴:۳۷
اندکی صبر
طی چند ماه آینده خبر ورشکستگی این
قطعه چسبانان بگوش خواهد رسید
قبلن ها به مشتری میگفتند که : دوست نداری نخر !!!!
بله مدیر جان
ما دیگر نمیخریم
دوست نداریم و نمیخریم
برای همیشه خودروی صفر نمیخریم
بقول قرآن کریم
لکم دینکم ولی الدین
ما بر تصمیم خودمان میمانیم و شما هم بر تصمیم خودتان بمانید
ببینیم چه کسی بازنده و چه کسی برنده است
کافیست این همه مرگ و میر بدلیل ماشینهای بی کیفیت
و مجازات گرانفروش نخریدن و نابودیست (3151786) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۰۸:۵۵:۱۷
كاهش راندمان كاركنان هم فقط در خودروسازي هست ديگه؟!! (3134134) (alef-11)
 
امیدی
۱۳۹۴-۰۶-۰۳ ۰۹:۱۲:۴۹
هر اندازه دوست دارین قیمتها را بالاتر ببرین
با همین قیمتها هم کسی خریدار نیست
دیگر مردم ایران گول حرفهایتان را نمیخورند
تحرم . تورم . گرانی . کمبود مواد اولیه و ........
گول حرفهایتان را نمیخوریم
و تا سال 95 خودروی صفر داخلی یا خارجی نمیخریم (3140831) (alef-11)
 
آزاد
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۳:۳۱:۲۸
نمیخریم
چه داخلی
چه خارجی
خودرو نمیخریم
چون ترافیک سرسام آور شده
همین ماشینهایی که داریم
کافیست
نمیخریم
مردم خودرو نخریم
قیمتها نصف هم شده نخرین (3143118) (alef-11)
 
ارسلان
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۲۱:۰۴:۴۵
خودروی خارجی زیر 15 هزار دلار باید بدون گمرکی و مالیات وارد شود
خودروی صفر داخلی هم بای همیشه ممنوع است و زمان تعیین نمیشه مثلن 95-96
همیشه ممنوع
در آینده ای نزدیک میبینیم که مشتری ها قدرتمند هستند یا شما خودروسازان که آنقدر به مردم اجحاف کردین و 3 برابر قیمت فروختین که دیگر مردم باورتان ندارند / بی اعتمادی دشمن فروشنده است / متاسفانه در دیگر کشورها مشتری هم ندارین / چون با این ممنوعیت خودروی صفر سهامتان بزودی پایین آمده و بعد ورشکستگی در انتظارتان است / مشتری هیچگاه ورشکسته نمیشود (3145551) (alef-11)
 
فراهان
۱۳۹۴-۰۶-۰۲ ۰۸:۴۹:۱۱
آقا جان خودرو ساز
شما پژوی 30 میلیونی را 99 میلیون قیمت بگذار
وقتی خریدار ندارد و در انبارهایتان می مانند
وقتی دیگر کشورها هم خودروی شما را باز پس میفرستند
مجبورین قیمتها را نصف کنید
ما این کمپین را تا سال 1396 ادامه میدهیم
شمه هم مر روز قیمتها را بالاتر ببرین
ببینیم چه کسی ورشکسته میشود (3137447) (alef-11)
 
زماندار
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۱۲:۱۸:۵۱
زمان برای خرید خودرو تعیین نمیکنیم
چون همانند چله در کمان بازار تشنگی می آورد و
در آن زمان قیمتها بشدت بالا میرود
بنابراین اصلا خودرو صفر نمیخریم (3149748) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۴:۱۳:۴۱
دولتی که دوبرابر قیمت واقعی خودرو از ایرانی بی زبون گمرک میگیره مقصره خودرو سازها روزانه به تمام نیروهاشون ناهار میدن میدونی چقدر میشه (3132206) (alef-11)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۵:۳۸:۱۲
یعنی بنز و بی ام و و تویوتا و هیوندای کارگراشونو گشنه میفرستن خونه؟!
چطوره که اونا با اون حقوق و مزایای بالایی که به کارگراشون میدن و با هزار و یک تکنولوژی مدرن ماشیناشون باز هم سود آوری دارن و ما با این وضع تاسف بار کارگرا و ماشینامون و دو سه برابر ارزش واقعی فروختن ماشینها باز هم ضرر میدیم؟؟ (3132475) (alef-11)
 
مقداد
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۷:۲۹:۲۴
دو برابر؟؟؟ به قول این خارجی ها I wish... (3132774) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۵:۴۰:۵۹
امروز تو مشهد برای اولین بار خودرویی رو دیدم که بگفته تولید کننده قرار جایگزین ماکسیا بشه و اصالتش چینی هست.
جالب اینکه بعد از سبز شدن چراغ ماشین حرکت نمی کرد و راننده واقعا پشت فرمون مضطرب بود. متوجه نشدم اون بنده خدا احتمالا کار با ماشین جدید خوب یاد نداشت یا ماشین روشن نمی شد.. (3132484) (alef-11)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۶-۰۲ ۱۵:۱۵:۱۵
متاسفانه مردم نیز مقصرند. و باز متاسفانه مردم یه مقدار اتحاد و همدلی شون رو از دست دادن. البته تاریخ نشون داده ما ایرانی ها باز می تونیم اتحادمون رو برقرار و حفظ کنیم.
حتما شنیدید که تو فلان کشور خارجی به دلیل افزایش بسیار جزئی قیمت شیر، مردم فردا صبح شیرها رو از در خونشون برنداشتند و شرکتهای لبنی اون کشور بلافاصله مجبور به عقب نشینی شدند.
ما هم باید در قبال افزایش قیمتها و حتی برخی کالاهای بی کیفیت از خودرو گرفته تا شیر واکنش نشون بدیم و نخریم. اگه همه با هم باشیم همه کار می شه کرد.
در مورد حمایت از صنعت خودرو سازی هم باید بگم، از یک صنعت دولتی میاد می گه پنج تا ده سال حمایت می کنم تا به شرایط رقابتی برسه. بعد میام شرایط رقابتی ایجاد می کنم تا هم شرکتها خودشون رو به روز کنند و به فکر ارتقا باشند و هم از مصرف کننده و مردم حمایت می کنم
الان بیش از 30 ساله که به اسم حمایت از خودروساز و تولید داخلی و صنعت خودرو داریم به مردم فشار میاریم. صدها هزار نفر رو طی این سالها به دلیل خودروهای بی کیفیت تو جاده ها قربانی کردیم و ....
طبق قوانین تجارت و اقتصاد کشورها می رن سراغ مزیتهای رقابتی خودشون و به تولید مزیتهای رقابتی خودشون رو میارن. قرار نیست که همه کشورها همه چیز تولید کنند. اصلا امکان نداره. حتی غول صنعتی اروپا یعنی آلمان تمرکزش رو گذاشته رو تولید خودرو و برخی صنایع و بسیاری از کالاهاش رو وارد می کنه
تا کی می خواهیم به اسم حمایت از صنعت خودرو مردم رو قربانی کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟
گمرکی از روی خودروها باید به شدت کاهش پیدا کنه تا مردم هم بتونند خودروی با کیفیت سوار شوند. (3138818) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۲ ۲۱:۳۴:۴۴
اتفاقا کمپین داره جواب میده.مردم فهمیده تر از این حرف ها هستن.امیدوارم مردم به همین رویه ادامه بدن که داره خوب جواب میده و شرکتهای خودرو ساز یا بنجل ساز داخلی رو داره به زانو در میاره.من که عمرا از این شرکتها ماشین بخرم (3139972) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۱:۴۸:۳۴
ما از کمپین دفاع می کنیم. (3131476) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۲:۵۳:۵۷
آقا چرا اين درد را درمان نمي كنيد راه حل ساده است
همه 17 خودرو ساز رو جمع كنين و در دو شركت خلاصه كنيد و اين دو شركت رو تمام و كمال به بخش خصوصي بفروشين نه به شكل اقساطي و ....، 10 سال هم بازار ايران رو بي چون چرا در اختيار اينها قرار بدين بعد ده سال تعرفه ماشين خارجي رو بردارين
اگر ده سال نشه ده سال و يك روز
اگر همون اول پول رو از بخش خصوصي بگيرين
همه چيز درست ميشه براي بخش خصوصي هم مطمئن باشين بازار انحصاري ده ساله كاملا به صرفه هستش (3131739) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۳:۵۹:۴۸
باید یک کمپین هم علیه دلار با قیمت غیر واقعی بالای 1000 تومان راه بی افتد (3132124) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۴:۳۴:۲۸
ایا حاضرید حقوق و درامدتان هم به همان دوران دلار 1000 تومان یا حتی 100 ریال قبل از انقلاب برسد. (3132267) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۶:۵۶:۳۰
ما حاضریم حقوقمان به متوسط جهانی نزدیک شود.مخارج هم همینطور (3132676) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۸:۰۴:۳۷
بایست راندمان کار هم به متوسط جهانی برسد. نه اینکه برای 8 ساعت کاری فقط به اندازه کمتر از یک ساعت کارایی باشد. (3132871) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۲۲:۱۸:۲۳
منظورت با مسولان هست که درآمد و حقوق فوق جهانی دارند و یک دقیقه کار مفید و مردم را مقصر همه چیز می دانند ! (3133413) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۱۵:۲۵:۵۵
ما که بازدهیمون بالاست. تمام خصوصی ها هم همینطورند. ضمنا خارج از کشور هم کارکردیم.مشکل مدیریت فامیلیه (3135784) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۲۲:۲۰:۰۲
بلی حاضریم و حاضریم یارانه ها قطع شوند (3133417) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۲۲:۲۸:۳۱
نکند فکر کردی با حقوق حداقلی 730 هزار تومانی که می شود حدود 220 دلار داری الان خیلی حقوق میدی !

صد رحمت به آن موقع که حداقل حقوق 400 هزار تومان بود و دلار 900 تومان که می شد 444 دلار (3133445) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۱۸:۲۲:۲۵
قبل از انقلاب دلار 68 ریال بود (3150579) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۲۲:۲۹:۳۷
بلی با رتبه 18 تولید ناخالص ملی ایران در جهان قیمت واقعی دلار زیر 1000 تومان هست (3133447) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۱:۴۸:۵۰
خرید خودروی ایرانی ممنوع (3131477) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۴:۱۲:۲۸
لازم نیس ممنوعش کنید همین الان هم قطعات تمام خودروهای داخلی از چین میاد خب این چه کاریه واسه همینه که مشتری میره چینی اصل میخوره نه چینی تقلبی ساخت داخل (3132199) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۱:۴۹:۱۲
به نظر من بهتر بود کمپین ورشکست کردن خودروسازان راه بیفته به جای اینکه دوستان بگن فعلا نمیخریم و...طبق اصول اقتصاد اگه الان نخرید و بذارید قیمت بیاد پایین و...باز تقاضاتون روی هم انباشته میشه و وقتی برا خرید هجوم بردین طرف قیمت رو میکشه بالا
لذا به نظر من استراتژی نخریم تا قیمت بیاد پایین محکوم به شکسته( هم به لحاظ اقتصادی و هم اینکه به لحاظ اجتماعی مردم خودمون رو میشناسیم که سریع جوگیر میشن هجوم میارن برای خرید و قیمت میره بالا)
ولی استراتژی نخریم تا ورشکست بشن میتونه موفق باشه (3131482) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۲:۳۴:۲۹
اونوقت خیال می کنی مثلا" وارد کننده خارجی قیمتش را کاهش می دهد ؟ (3131666) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۴:۱۴:۳۰
راست میگی . نیاز به حمایت دولت داره و وضع قوانینی برای کم کردن تعرفه واردات و اینکه واردات در انحصار شخص و گروه خاصی نباشه. (3132212) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۶:۵۸:۴۳
دولت خودش باعث گرونیه با گمرکی 2 برابر و انواع مالیاتها (3132683) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۵:۲۳:۵۸
اره چون وقتي ببينه ميتونه بيشتر بفروشه قيمتش رو پايين مياره تا از راه فروش بيشتر سود كنه اصلي اقتصادي كه هر شركت عاقلي بهش پايبنده كه به اين ترتيب باعث رشد و پيشرفتش هم ميشه اما شركت داخلي تا ببين نياز هست قيمت رو ميبرن بالا فرق اقتصاد داخل و خارج همينه (3132426) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۲:۳۵:۲۸
مردم ریشه موضوعات را فراموش کردند و چسبیدند به عوامل دوم و سوم . (3131673) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۰۰:۰۷:۲۱
ورشكست نميشن , از پول يا مفت نفت مثل بقيه جاها ميريزن تو دهنشون و ارتزاق ميكنن . (3133699) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۱۰:۵۳:۳۴
آفرین دقیقا مساله همینه
آقایون دارن مردم رو با این حربه بالا بردن قیمت جو گیر میکنن.البته با شناخت دقیقی که از مردممون دارن فکر شون درسته.
مردم تا ببینند داره گرون میشه هجوم میارن و تازه اون موقع با پایین آوردن تولید باعث بالاتر رفتن چندباره قیمتها میشن.
در ضمن تا کی باید از جیب ملت حقوقها و پاداشها و عیدی های چند صد میلیونی آقایون پرداخت بشه .چرا اینها رو جزو هزینه های سربار تولید حساب نمیکنند؟ (3134562) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۱:۴۹:۱۹
خودرو بی کیفیت واقعا با جون مردم داره بازی میکنه (3131486) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۱:۵۴:۳۹
جای دیگه دنیا هم اینطور مردمو تهدید میکنن؟خب ببرید بالا پرایدو بکنید 500 میلیون کیه که بخره (3131503) (alef-11)
 
امید
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۲۱:۵۶:۰۱
ماشین که نون شب نیست . نمی خریم. تاکسی سوار میشیم اتوبوس سوار میشیم قطار سوار میشیم ولی پولمون رو توی جیب شرکت های منفعت طلبی که ادعاشون گوش فلک رو کر کرده نمی ریزیم . اینا اگه مدیر عامل بنز بودن چیکار می کردن؟ (3133334) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۱:۵۸:۰۰
واقعا شیفته شیوه بازاریابی مدیران نودروسازیمان هستیم، لحن صحبت با مشتریان واقعا وقیحانه و به دور از آداب است ، مثل اینکه این نکته ابتدایی را فراموش کرده اند که مشتری اصلی ترین عنصر در بازار است و وقتی نباشد با فروش محصول چه مفت چه گران چه خیلی گران شما ها ورشکست می شوید. (3131513) (alef-13)
 
ايراني
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۱:۵۸:۳۲
ما خودرو نمي خريم تا بالاخره خودروسازان يا به حقوق مصرف كننده احترام بگذارند يا ورشكست شوند ! (3131516) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۲:۰۱:۰۱
یک خودروی پژو206 تحویل سی خرداد ماه 94 تا امروز 21 روز در گارانتی بوده و هنوز تحویل داده نشده!!!!
این است کیفیت خودروسازان داخلی (3131524) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۲:۰۱:۰۶
اي كاش براي لبنيات گران بي كيفيت هم يك كمپين راه بيفته .... (3131526) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۲:۵۵:۰۱
برای هر چیزی که در حق مصرف کنند اجهاف می شودد باید کمپین بگذاریم باید خیلی زودتر از اینها این کار را می کردیم تا کمر سودجویانی که از سلامتی وجان مردم برای کسب منفعت بهره می برند بشکند بی خود نیست که اقلیتی زیاده خواه این همه مخالف توافق بودند وهستند منافعشان به شدت
به خطر می افتاده ! (3131746) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۳:۰۵:۰۳
اتفاقا برای اقلامی از این دست زودتر به نتیجه میرسد چون فاسد شدنی ودارای مدت انقضا کوتاه هستند (3131798) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۳:۲۱:۲۹
بیشتر مردم خودشان از کار و خدماتشان کم میگذارند. این فرهنگ عمومی است که به تولیدکنندگان هم منتقل میشود.اون کارگر و مهندس مدیر هم از جنس همین مردم است. (3131889) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۰۹:۳۸:۵۸
اسم كارگر و مهندس رو خدشه دار نكن وقتي جنس نامرغوب جلوت ميذارن و ميگن بايد با همين كار كني، هي ميخوان قيمت تمام شده رو كاهش بدن تو بعنوان يه مهندس يا كارگر چي كار ميتوني بكني؟؟؟ وقتي تكنولوژيت در حد ژيانه كه نميتوني بنز توليد كني! حالا همه چي افتاده گردن مهندس و كارگر؟ (3134282) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۲۱:۳۹:۰۰
من با کمپین خرید خودروی صفر ممنوع کاملا موافقم. ولی در موارد دیگه باید دقت کنیم که یک وقت به یک عده که دارن کار سالم و مفید اقتصادی میکنن ضرر نزنیم و در حق کسی ستم نشه. (3133291) (alef-11)
 
فرهاد
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۲:۰۴:۳۹
باید دست یک سری انسانهای زیاده خواه از بازار کوتاه شود باید یک سری نا عدالتی ها که درحق مشتری میشود از بین برود منتاژ کارانی که خودروی بی کیفت منتاژ میکنن خودروی شاسی بلند 70 میلیونی یکی از تولید کنندگان داخلی که در نمایندگی ان در عراق به قیمت 13000دلار عرضه میشود در ایران به قیمت 21000دلار عرضه میشود فقط یکی دلیل این اختلاف را به من بگوید 13000 با هزینه های دولتی نهایتا باید 15000 فروخته شود با توجه به اینکه کل قطعات صددرصد با قیمت کمتر از 8000 دلار برای منتاژ کار ارسال میشود از چین پس اختلاف 6000 دلاری به جیب چه کسانی میرود. (3131541) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۲:۵۹:۳۸
فرهاد عزیز این رفتار چیزی نیست جز بی حرمتی وتوهین به مردم ایران فقط همین وصد الیته باعث آن هم خودمان بوده ایم که زیر بار این خفت رفته ایم ! (3131771) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۳:۰۰:۴۹
کجای دنیا حلبی را به جای خودرو به خورد مردم میدن کجا ؟! (3131780) (alef-11)
 
حسن
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۲:۰۵:۵۸
اقاي نعمت بخش اين بلايي است كه شما و امثال شما كه مردم را به هيچ ميگيرن بوجود اورديد يادت رفت تا همين چند وقت پيش با چه گستاخي و توهين اميز با مردم و مجري و كارشناس رفتار ميكرديد اول از همه بايد شما را عزل و محاكمه كنند (3131546) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۲:۲۵:۵۲
می خواستم آخرین چک ماشینم در سال 89 رو تحویل نمایندگی ایران خودرو در گرگان بدم که سیستم شبکه ایران خودرو قطع بود به من گفتن برو فردا بیا . فرداش در کمال تعجب به من گفتن بیست هزار تومن باید جریمه به خاطر دیرکرد باید به حساب اون شرکت در بانک بپردازم در حالی که نمایندگی خرج شهر بود و برای 20 تومن برم داخل شهر با کلی علافی و منم اعتراض کردم که سیستم خودشون قطع بود چرا من باید جریمه بشم درجواب به من گفتن برو تهران اعتراض کن! برو خدا رو شگر کن بیست تومن جریمه شدی بعضیا 200 تومن هم جریمه می شن!
حالا خدا کنه قطعی سیستمشون عمدی نباشه که اینطوری کلی پول نا حق از مردم بدبخت در کل کشور به جیب بزنن. (3131632) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۲:۲۸:۴۹
اجهاف غلطه. اجحاف درسته. (3131642) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۲:۳۸:۴۸
کمپینی که به ضرر کارگران این مرز و بوم باشد همدستی با اجانب است وقتی خودرو ایرانی نخریم و انبارهای خودروسازان اشباع گردد تولید بیشتر انجام نمی شود و سه شیفت می شود دو شیفت و دو شیفت می شود یک شیفت بعد هم اخراج کارگران و بیکاری و معضلات متعاقب آن و خوش به حال خودروسازان چینی و کره ای میشود پس راه مبارزه با خودروسازان راه انداختن کمپین نیست باید با بازی کردن با تعرفه ها و ایجاد فضای رقابتی خودروسازان را مجبور کنیم تا در قیمت و کیفیت با خودروسازان خارجی رقابت کنند تا وقتی انحصار هست آش همین آش هست و کاسه همین کاسه. (3131681) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۲:۵۵:۱۱
کجاش الکیه میفرمایید جان و مالمونو بدیم تا یه سری ادم سر کار باشن نفرمایید
آقا این چه منطقیه مگه میشه یک مدل ماشین 30 سال تولید بشه (3131748) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۳:۰۲:۱۵
1) سزای گران فروش نخریدن است
2) این کمپین رو میشه به همون قصه سیلی تشبیه کرد که شیر فروش در شیرش آب میریخت
3) حالا چون طرف ایرانی هست باید انواع زورگویی ها رو بر رو مردم اعمال کنه که درست نیست! یادم اون ضرب المثل افتادم که آخرش میگفت در شهر ما یک مسلمان است آن هم .... (3131787) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۳:۱۴:۰۳
تعطیلش کنید تا هم کارگران تکلیف خودشان بدانند و هم مردم (3131842) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۳:۱۹:۱۲
عزیز من سالانه 20 تا 30 هزار کشته جاده ای داریم در این 30 سال سالی 20 هزارتا حساب کن ببین چقدر میشه؟ حالا از سالانه 100 هزار مجروح و نقص عضو و قطع نخاع هم گذشتیم.ما هر ده سال به اندازه یک جنگ تلفات جاده ای میدیم.
یه مقدار فکر کنیم چند تا ادم باید کشته بشوند شما راضی بشی؟
کل شهدای ما در جنگ 210 هزار بود. (3131871) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۵:۰۹:۱۹
شما با تعرفه ها بازي كن و فضاي رقابتي ايجاد كن!! ما كه تعرفه ها دستمون نيست! (3132380) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۲۱:۴۴:۲۳
اتفاقا این کار به نفع کارگران ایران است چون با کنار رفتن خودروبندازان که صنعت خودرو رو انحصاری کردن فضا برای خودروسازان باکیفیت و منصف در فضای رقابتی باز میشه و میتونه باعث رشد و شکوفایی صنعت خودرو و حتی صادرات به کشورهای دیگه و درنتیجه افزایش اشتغال هم بصورت مستقیم و هم غیرمستقیم و آنهم با حقوق بهتر بشه. (3133302) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۲:۳۹:۴۳
به جای کمپین های الکی و این ژست های غربی بروید بخرید که اگر فردا گران شد حسرت نخورید . (3131686) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۲:۵۹:۱۵
اگه الکیه شما دیگه چرا ناراحتی خوب الکیه دیگه
بزار مردم کارشونو بکنن (3131767) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۵:۰۳:۳۶
خیلی از همین فرهنگ غربی ها است که انها رو فرسنگها ار ما جلوتر انداخته (3132353) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۲۱:۴۵:۰۹
اتفاقا نمیخریم چون میدونیم فردا ارزون میشه و باید حسرت بخوریم! (3133305) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۲:۵۴:۰۶
تا وقتی قیمت های تولید داخل شفاف نشود همین اش و همین کاسه.باید مشخص شود که بابت هر خودرو،خودروسازان چقدر به نهادها و ارگان ها پول میدهد و چرا؟واینکه هنوز مردم قیمت قطعی خودروهای تولید داخل را نمیدانند و موقع ثبت نام مردم را حواله میدهند به قیمت قطعی در موقع تحویل خودرو و کجای دنیا اینگونه خودرو میفروشند؟!!! (3131740) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۲:۵۴:۴۷
یک ملت 30 ساله دارن این همه هزینه از جونشون و از جیبشون میدن به این امید که روزی خودروی ایمن ، ارزان و به روز دنیا رو در داخل کشور داشته باشند.
اما مجموعه کم کاری ها ، اشتباهات و خیانت های برخی مدیران در سطوح مختلف باعث شده که امروز محصول کاخانجات خودروسازی داخل ، چند مدل خودرو کپی با تکنولوژی های از رده خارج ، باشه.
آیا واقعا هزینه ای که مردم در تمام این سالها برای پیشرفت خودروسازی پرداخت کردند ، نتیجه اش باید این باشه که الان هست؟؟؟؟؟

خدا اون دنیا بدجوری حق مردم رو از مدیرانی که در این زمینه کوتاهی کردند ، خواهد گرفت! (3131742) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۳:۰۲:۴۲
کسی کمپینی ایجاد نکرده. مردم به علت سیاستهای غلط دولت پولی ندارند. دولت به اسم تورم اقتصاد رو فلج کرده اما کاهش تورم ناچیز هم به نسبت رکود ایجاد شده ارزشی نداره. (3131790) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۳:۰۵:۰۹
گرانتر کنید تا همین 2 تا ماشینی هم که در روز می فروشید قطع بشه (3131799) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۳:۱۶:۰۰
امیدوارم که گرانترش کنید کو خزیدار ؟ بهتر است تعطیلش کنید و تعرفه های واردات خودرو را آزاد کنید (3131854) (alef-11)
 
بهرام
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۳:۱۹:۴۸
راه مبارزه با گرانی و بی کیفیتی و کشت و کشتار فقط نخریدن است و بس.چه جوری با تعرفه میشه رقابت ایجاد کرد وقتی دست مردم از همه چیز کوتاه باشه و ریش و قیچی دست یه مشت رانتخار بی اخلاق باشه. (3131872) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۳:۲۱:۲۲
فقط قیمت بالا بردن رو از خارجی ها یاد گرفتید؟
احترام به مردم و کیفیت محصول رو از تیمور شرقی و مغولستان یاد گرفتید؟
این مردم ولی نعمت شمان یا برده شما؟ (3131888) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۵:۰۷:۴۴
شما تیمور شرقی و مغولستان بودی که میگی کیفیت محصولشون مثل ما هستش ؟ این حرفها باعث میشه اکثر مسئولان ما هم با افتخار بگند بیشترین و بهترین تولید رو در خاورمیانه دارند در حالی که اکثر کشورهای خاورمیانه اصلا صنعت خودروسازی ندارند هیچ وقت خودشون رو حتی با چین و کره مقایسه نمیکنن چون اونها هم با ما شروع کردن و الان مونتاژکار نیستن و دنبال خودروهای از رده خارج شده شرکتهای درجه سه مثل پژو نیستن که رسما حتی جدیدترین مدل هاشون هم حتی یک خریدار در امریکا نداره و سالها هستش از بازار بزرگ امریکا خارج شدن (3132373) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۳:۲۲:۵۳
ببینید هم مردم در این 40 تا 50 سال با خرید خودرو از این دو شرکت حمایت کردن و هم دولت پول داده بهشون و هم تعرفه های ماشبینای خارجی رو بردن بالا اجازه واردات ندادن انگار دولت و مردم و دنیا از اینا حمایت کردن اما خروجی یک خروجی بسیار اسف باره تنها راه چاره هم به نظر من تعطیلی اینها است. به جان خودم این دو شرکت فقط دارن برای جامعه هزینه مالی و جانی ایجاد میکنن و هیچ فایده ای هم به حال ما نداره
ما الان سالی 20 هزار تا ادم رو در جاده ها داریم از ذست میدیم تا این دو شرکت سرپا باشن ایا این به نظر شما تاوان کمی هست؟
این شرکتا تعطیل بشن حداقل سالانه جون 10 هزار تا ادم نجات پیدا میکنه که خودش خیلیه (3131900) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۲۱:۴۶:۲۳
تا این شرکتهای انحصاری هستن صنعت خودروی ما پیشرفت نمیکنه (3133308) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۳:۲۸:۳۳
سی سال آزگاره دارید از خودرو سازان داخلی حمایت میکنید. چه اشکالی داره فقط برای یک سال هم از مصرف کننده حمایت کنید؟ (3131938) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۴:۵۵:۳۶
خب ورشکست میشن (3132321) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۳:۳۱:۵۰
امار حوادث جاده ای از سال 1384 تا سال 1392 (8 سال) در ایران

تعداد کشته ها: 202 هزار و سیصد نفر(8 سال)
تعداد مصدومان: دو میلیون و پانصد و هفتاد و یک هزار و سیصد و شصت و چهار نفر
جستجوی ساده بکنید امارش هست.
سالانه بین 17 هزار تا 27 هزار کشته داشتیم و دویست و خورده ای هزار مجروح

حالا این امار 8 ساله اگر در 5 ضرب کنیم یعنی برای 40 سال حدود یک میلیون کشته و 10 میلیون مصدوم خواهیم داشت( حالا کمتر یا بیشتر)
10 میلیون مصدوم اندازه جمعیت تهرانه و سالی 17 هزار تا 20 هزار تا هم اندازه تلفات زلزله بمه
یعنی طی 40 سال حدود 15 درصد جمعیت ما درگیر مستقیم با تصادف میشن که اگر هر نفر 3 نفر دیگه رو غیر مستقیم درگیر کنه میشه 45 درصد یعنی تقریبا در 40 سال نصف جمعیت ما مستقیم و غیر مستقیم درگیرش شده و در 80 سال 90 درصد جمعیت ما به صورت مستقیم و غیر مستقیم درگیر حداقل یک تصادف خواهد شد. (3131959) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۳:۵۷:۴۴
نخرید (3132114) (alef-11)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۴:۳۰:۲۲
کیفیت خودروهای جدید خیلی بدتر از قبلی ها است خریدن خیانت به خود است تارخیانت به ملت ... به خود وخانواده تان خیانت نکنید (3132252) (alef-11)
 
بینوا
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۵:۲۳:۲۶
برای یکبارهم که شده ثابت کنیم وجود داریم ((خرید خودرو ممنوع)) (3132423) (alef-11)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۵:۴۱:۰۳
این اولین بار مدیران خودروسازی نیست که اینگونه به مردم توهین میکنند.
مردم هم با این کارشون درس درست و حسابی به این سودجویان دادند.
نمیخریم. (3132486) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۷:۴۱:۵۴
مشاور ارشد رئیس جمهور و دبیر شورای هماهنگي مناطق آزاد تجاري صنعتي و ويژه اقتصادی گفت: تقاضا به حدی کم است که هم اکنون یکی از خودروسازان مجبور شده است در انبار خود 80 هزار خودرو نگهداری کند.
در هفته های اخیر خرید خودروهای صفر به طور جدی کاهش یافته است و متعاقب آن، اکثر خودروهای موجود در بازار، نسبت به ماه گذشته کاهش قیمت داشته اند. با این حال و برغم این که خودروسازان با انباشت خودرو مواجه هستند، قیمت رسمی خود را کاهش نمی دهند و متقابلاً مردم هم تمایل سابق به خرید خودرو را ندارند. (3132810) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۸:۱۰:۵۲
کاهش قیمت خودروهای داخلی حتمی است ومقاومت خودروسازان بی کیفیت فایده ای نداردنما یندگی های خودروهای چینی باید به فکرشغل دیگری باشند (3132900) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۱۴:۵۵:۲۷
100% (3135652) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۹:۰۶:۱۳
ماکه چه بخوایم و چه نخوایم نمیتونیم ماشین بخریم چون پولش رو نداریم (3133043) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۹:۱۸:۴۹
نادر قاضی پور، دیگر نماینده مجلس شورای اسلامی در اظهارنظری در این باره گفته است: هرگونه افزایش قیمت بدون تغییر در کیفیت خودرو پذیرفته نیست. مگر خودروسازی ها چه تغییری در کیفیت خودروهای خود داده اند که امروز بخواهند بار دیگر خودروهای خود را گران کنند؟

وی گفت: امروز قیمت مواد اولیه در بازار 50 درصد کاهش دارد و برای همین باید بهای خودروها کاهش داشته باشد و البته باید گفت که همه چیز کاهش یافته. اگر این ها بخواهند با مردم لج بازی کنند، مردم هم خودرو نمی خرند، در این صورت شرکت های خودروسازی ورشکست خواهند شد.

وی گفت: ادامه این روند، چیزی جز قهر مردم از خودروسازی ها و تعطیلی کارخانه های خودروسازی به دنبال نخواهد داشت. امروز مردم هم دیگر زیر بار زور نخواهند رفت. چرا زمانی که می شود یک خودرو با کیفیت خارجی را با قیمت پایین تر از تولیدات داخلی از خارج تهیه کرد، مردم را مجبور می کنیم که خودرو گران و بی کیفیت سوار شوند؟ (3133069) (alef-11)
 
حامد
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۹:۳۵:۰۲
آقا تحریم ها که بود ، میگفتیم خودرو تولید داخله قیمت رفت بالا ، گفتن قطعات رو از خارج میگیریم، حالا که زمزمه برداشته شدن تحریمها هست ، خودرو باز گرون میشه ، اینبار میگن قطعات تولید داخل هستش به تحریم ربطی نداره،

الان اینا یعنی چی؟ (3133092) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۲۱:۲۲:۳۴
اخرین اگهی فروش ایران خودرو
یکی بخر دوتا ببر بدو که حراجش کردیم (3133260) (alef-11)
 
Ayhan
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۲۲:۱۴:۳۴
من ميخرم ولي ژاپني. چون با ٤٠٥ يكي از دوستاي خوبمو از دست دادم
هرگز ايراني نميخرم (3133400) (alef-11)
 
بیژن
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۲۳:۱۰:۲۳
دولت باید گمرک خودرو رو حذف کنه تاصنعت خودرو رقابتی بشه.مگه جون مردم ارزش این آهن پاره ها را ندارد؟ (3133545) (alef-11)
 
اميد
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۲۳:۲۱:۰۰
خودروسازى يک صنف و يک صنعت است , ما هم صنعتگر هستيم پس چرا انحصار فقط بايد در صنعت خودرو باشد؟ چرا منحصرا بازار را در اختيار صنف ما قرار نميدهيد؟ اين کارها يعنى چى؟ چرا يک ايرانى بايد آرزوى سوار شدن به خودروى با امکانات روز را با خود به گور ببرد؟ واقعا خدا را خوش مى آيد؟ آيا اين .... به ملت نيست؟ (3133566) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۰۴:۳۶:۰۶
خودروسازی که قیمت خود رو بی کیفیتش را گرانتر از خودرو های خارجی بفروشد وبرای ایربگ مسافر پول اضافی مطالبه کند بایدتحریم شود. الان خودرو های خارجی استاندارد علاوه بر مزایا و ایمنی بیشتر هفت ایربگ دارند (3133925) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۰۴:۴۸:۲۰
خودرو بی کیفیت نمیخواهیم .... درود بر کمپین (3133929) (alef-11)
 
ایرانی باغیرت
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۰۹:۱۶:۲۸
حسرت خرید خودرو باکیفیت تا به کی باید در دل مردم غیور ایران بماند :
برای همیشه نه به پراید !
برای همیشه نه به پژو های فسیل!!
برای همیشه نه به اسب بی بخار !!!!
برای همیشه نه به طراحی های بی اصالت چینی!!!!!
چاره ی گران فروشی نخریدن است وبس! (3134201) (alef-11)
 
مجید
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۱۰:۱۵:۲۳
اینکه ادعا می کنند «کمپین بی اثر است ، قیمت ها بالاتر می رود» من رو یاد همون ادعای شرکت همراه اول تو سال 87 انداخت. اون موقع ایرانسل تازه داشت بازارش توسعه پیدا می کرد و به خاطر ارزانی سیمکارتهای ایرانسل، تقاضا برای سیمکارت همراه اول خیلی پایین اومده بود.
تو چنین شرایطی همراه اول ادعا می کرد که قیمت سیمکارتهاش به هیچ عنوان پایین نمی یاد و با اقتدار(!!!!) به عرضه محصولات با همون قیمت قبلی ادامه میده. اما بعد از گذشت یکی دو ماه مجبور شد سیمکارت 40 هزار تومانی اعتباری رو به قیمت 10 هزار تومان عرضه کنه که حداقل حقوق کارمنداش رو بتونه در بیاره. به همین ترتیب قیمت سیمکارت دائمی همراه اول هم از 500 هزار تومان به 280 هزار تومان کاهش یافت.
حالا خودروساز همون ادعای .... همراه اول رو تکرار می کنه. آخه عزیز دل من، وقتی محصولاتت فروش نداشته باشه، پول خرید مواد اولیه و حقوق کارگر و آب و برق و گاز و تلفن رو از کجا می خوای دربیاری....؟! (3134421) (alef-11)
 
mithra
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۱۱:۱۲:۴۶
یکی از مشکلات اصلی در اینجاست که مثلا صدا و سیما برنامه مناظره میگذارد و لی نماینده مردم در این جلسات نیست و عملا برنامه های تبدیل به بلندگوی بکطرفه خودروسازان شده است.

اگر خودرو سازان و نمایند ها نجمن آنها که مدام به شعور مردم توهین میکند در مقابل یک کارشناس مردمی قرار میگرفت آیا آنوقت بازهم متوانست آمارو اراقام ساختگی بدهد.

من شخصا اعلام میکنم آمادگی دارم در خصوص هر یک از قطعات خودروسازان در قبال آنالیز قیمت آنها به بحث نشسته و ثابت کنم که قیمت خودروی داخلی با سود عادله مصوب و ادعایی اقایان ، کمتر از نصف قیمت فروش آنهاست. (3134623) (alef-11)
 
ایرانی
۱۳۹۴-۰۶-۰۲ ۱۷:۰۱:۲۴
سلام mithra
کامنت جالبی نوشتین.
منم میگم : در ورزش فوتبال ، در صنعت ، خودرو!! نظر شما چیه؟ (3139270) (alef-11)
 
کامران
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۱۱:۴۴:۴۹
باعرض سلام و ارادت به مردم فهیم ایران عزیز
خواهش میکنم فقط به این مطالب خیلی ساده کمی دقت کنید و اظهار نظر بفرمایید :
تولیدات داخلی کشور ما که 2 کارخانه ایران خودرو و سایپا اهم آن را شامل می شوند و خودروهای پژو 405، پژو 206 و 207 ،سمند ، ال نود ، پراید ، تیبا و چند خودرو دیگر را تولید می کنند با تمام معایب و عدم ایمنی همگی آنها یک شباهت جالب دارند آن هم دستگیره در خودرو می باشد که تمامی آنها پلاستیکی و یک شکل است !!!!! این است خلاقیت و نبوغ فکری مهندسان و طراحان صنعت خودرو سازی ایران و.....
حال بروید فقط دستگیره خودروهای چینی ، کره ای و اروپایی را مقایسه نمایید!!!
خیلی ممنون از مطالعه و اظهار نظر عزیزان (3134780) (alef-11)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۱۲:۴۱:۱۴
از اینکه تنها مشکل ملت فهیم ایران فقط خودرو است و بقیه الزامات اسایشی و ارامشی انها تامین است خوشحالم

تا به کی موج سوار اهداف سیاسیون خواهیم بود (3135056) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۱۳:۰۰:۰۹
مدیران از هر دری سخن میگویند جز کم کردن قیمت خودرو! (3135117) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۱۳:۰۵:۲۳
واقعاً به هر کسی در کشورهای دیگر قیمت و کیفیت خودرو در ایران را بگوییم به مامی خندند و یا فکر میکنند مسخره میکنیم. (3135128) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۱۳:۱۳:۰۴
با اینکه تصمیم به خرید خودرو صفر داشتم من هم پشیمان شدم و به این کمپین میپیوندم. فعلاً کج دار و مریز با همین ماشین قبلی کنار میاییم تا ببینیم چی میشه؟ تا ارزون نشه عمراً بخرم (3135167) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۱۴:۴۴:۱۱
خودرو ایرانی فقط به درد پرتاب از دره می خوره و بس (3135605) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۲ ۰۰:۲۲:۵۵
کاش رییس جمهور و مسولین صدای مردم را بشنوند در این سی سال واندی ظلم بزرگی خودرو سازها به مردم کرده اند (3137059) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۲ ۱۶:۲۶:۰۲
من ار کمپین حمایت می کنم "هر کی از این کمپین جمایت میکنه کامنت بزاره" (3139143) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۲ ۱۶:۲۶:۱۵
حمایت (3139145) (alef-11)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۶-۰۳ ۰۸:۵۸:۵۰
تنها راهش همينه كه براى يك بار هم كه شده اين راه رو آدامه بديم تا تكليف روشن بشه فكر ميكنم مديران خودرو مونتاژ كن به اندازه كافى. در اين سألها مردم را دوشيده باشند بايد ديگه بهشون باج نداد (3140787) (alef-11)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۲:۴۴:۴۱
كسى آدرسي يا لينكى از كمپين داره؟ (3144387) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۲۲:۴۱:۴۵
لحن همراه با عصبانیت و توهین مدیران خودروساز نشون میده که کمپین داره جواب میده (3145665) (alef-11)
 
milad
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۱۱:۵۲:۰۰
با سلام و احترام

بهترین نظری که از یکی از کارشناسان خوندم این بود که تا وقتی خودرو بی کیفیت مشتری داشته باشه نه کیفیت بالا میره نه ایمنی ولی نکته ی قابل توجه اینه که این خودرو سازها... ذهنیتی در مردم ایجاد کرده اند که دولت برای کنترل تورم و کم کردن نقدینگی مردم به دلیل ناتوان بودن در تولید خودرو را گران کرده و ضربه ی بزرگی .... وارد میکنند و با استفاده از شعارهای تولید ملی و اشتغال بهترین استفاده از تسهیلات ، منابع و یارانه ها میبرند و بدلیل انحصاری بودن بازار هیچ رقابتی وجود ندارد
و اما تقاضای ما از مسولین محترم این است که نگذارند این ها بیشتر از این ....مخدوش و با برخورد قاطع درس عبرتی برای بقیه ی تولید کنندگان عمده فراهم نمایند.با تشکر (3147427) (alef-11)
 
milad
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۱۵:۰۷:۱۳
واقعا جای تاسف داره که کارشناسای ما قبل از اینکه ایمنی خودروهارو در نظر بگیرند بیشتر در مورد قیمتها صحبت میکنند؟واقعا من یه سوال دارم اگر شما خودرو پرایدو همون هفت میلیون سابق خریداری کنید دیگر تصادف نمیکنید؟خواهشا اول جون خودنونو اولویت قرار دهید بعد پولتونو (3148078) (alef-11)
 
س طی
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۱۵:۰۹:۵۵
ملت نخریدن جواب همه رامدهد نگران نباشید (3148085) (alef-11)
 
مهاجري
۱۳۹۴-۰۶-۱۵ ۲۳:۵۲:۱۷
بايد قبول داشت كه مادرصنعت خودرو اعتبار وجاي پيشرفت نداريم.البته دريك جاهاي پيشرفت كرديم .بطور مثال موتور پژو را روي اطاق پيكان تعبيه كرديم وبرعكس موتور پيكان را روي اطاق پژو گذاشتيم.باور كنيد اين دستاورد كمي نيست.توجه داشته باشيد كه سال 45 كه ما صنعت خودروي پيكان را شروع كرديم كره جنوبي جزء حسرت خوردن چيزي نداشت اما حالا چي .صنعت خودروهايش بازار اروپا وامريكا را از ان خود كرده چرا؟ چون براي جان انسانها ارزش قائله .چون صنعتش سالمه .اما خودروسازان ما چي .تنها چيزي كه بهش فكر نميكنن ارزش وجان هموطنان مظلوم اين مملكته. ... (3168272) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۶ ۱۲:۴۴:۲۴
نخرید ماشین زباله بزار بگندن (3169464) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۶ ۱۲:۴۵:۲۸
تو اروپا مردم سوار bmwنمی شند ما سوار پراید می شیم (3169470) (alef-11)
 
بهار
۱۳۹۴-۰۷-۰۷ ۰۹:۱۶:۱۷
خرید ارابه مرگ ممنووووووووع (3221769) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.