توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 441286
سخنگوی سازمان رگولاتوری ایران
ارسال پیامک برای مشترکان اپراتورهای تلفن همراه باید با تایید آنان فعال شود/ سامانه 195 برای شکایت
بخش دانش و فناوری الف،13 بهمن95
سخنگوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران بر ضرورت تایید مشترک برای دریافت خدمات ارزش افزوده پیامکی تاکید کرد و گفت: ارسال پیامک برای مشترکان اپراتورهای تلفن همراه باید با تایید آنان فعال شود.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۰
«جهانگیر اسدی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا،به مصوبه 147کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(رگولاتوری) برای ارائه خدمات ارزش افزوده پیامکی از سوی اپراتورها که تایید مشترک برای فعالسازی الزامی شده، اشاره کرد و گفت: اجرای این مصوبه برای همه اپراتورها ضروری است.

وی ادامه داد: همانگونه که پیش از این معاون نظارت و اعمال مقررات این سازمان تاکید کرده، رعایت تایید مشترک برای فعال سازی پیامک خواسته اصلی رگولاتوری از اپراتورهای تلفن همراه است.

به گزارش ایرنا، پیشتر «حسین فلاح جوشقانی» معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری در این باره گفته بود: اپراتور باید در مورد همه خدمات ارزش افزوده محتوایی پیامکی، قبل از شروع ارائه خدمات، از طریق یک پیامک در مورد ارائه آن از مشترک سوال کرده و در صورت تایید مشترک آن را فعال کند.

وی با بیان این که اخبار، بازی و سرگرمی، مسابقه، محتوای مذهبی، آموزشی، اطلاع ‌رسانی، بهداشت و سلامت و تبلیغات در دسته ‌بندی خدمات ارزش افزوده پیامکی قرار می‌گیرند، افزود: بخش نظارت و اعمال رگولاتوری در اجرای مصوبه 147 کمیسیون، در مورد نحوه عضویت مشترکان تلفن همراه در سرویس های خدمات مبتنی بر محتوا حساسیت ویژه‌ای دارد و در صورت مشاهده هرگونه عضویت ناخواسته مشترکان در اینگونه سرویس ها، پیگیری های لازم را انجام می‌دهد.

فلاح درباره آگاهی نداشتن مشترکان از عضویت در این خدمات اظهار کرد: برخی پیامک‌های دعوت به عضویت در سرویس ها با متن‌های فریبنده و جذاب مانند شرکت در قرعه‌کشی، شما برنده شدید، شارژ رایگان و ... ارسال می‌شود که در دوره‌های گذشته در این پیامک‌ها هیچ اشاره‌ای به عضویت و محاسبه هزینه وجود نداشت و اکنون تعدادبسیار زیادی از مشترکان به این صورت برای دریافت خدمات عضو شده‌اند.

فلاح تصریح کرد: مشترکان تلفن همراه درصورت مواجهه با عضویت ناخواسته در خدمات ارزش افزوده پیامکی می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.195.ir یا تماس با سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ( ای سی تی ICT ) به شماره 195 شکایت خود را ثبت کنند تا از سوی معاونت نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری پیگیری و اقدام لازم انجام شود.

سخنگوی سازمان رگولاتوری درباره روش های جدید کلاهبرداری پیامکی هم گفت: مردم به هیچ عنوان به این پیام ها پاسخ ندهند.

«محمود واعظی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در دو روز گذشته از برخورد با ارسال کنندگان پیامک های انبوه و تبلیغاتی که با سیم کارت های شخصی نسبت به ارسال پیامک اقدام می کنند، خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۶۰۰ سیم کارت سلب امتیاز شده است.

وی در حاشیه رونمایی از بیست و دو طرح و پروژه ارتباطی اپراتوراول تلفن همراه و در جمع خبرنگاران در این باره گفت: اقدام برای ساماندهی این موضوع از دو ماه گذشته آغاز شده و با سیم کارت های شخصی که این پیامک ها را ارسال می کنند، برخورد کرده‌ایم.

واعظی درباره ناکارآمدی سامانه ۸۰۰ برای لغو پیامک های تبلیغاتی نیز گفت: عملکرد این سامانه قابل قبول است و به طور مرتب رصد می شود اما اگر مردم نمونه ای دارند که این سامانه کارآمد نبوده و پیامک های تبلیغاتی آنها لغو نمی شود می توانند موضوع را به سامانه شکایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اطلاع دهند تا رسیدگی شود.

در روزهای اخیر برخی مشترکان تلفن همراه پیامک هایی را دریافت کرده اند که بدون آنکه عضو سامانه ای خاص باشند این پیامک مبلغی را از حساب آنان کسر کرده است.

جدیدترین گزارش دفتر بررسی‌های فنی اقتصادی معاونت برنامه ‌ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نشان می دهد، تا پایان شهریور ماه امسال 150 میلیون و 365 هزار و 551 سیم کارت تلفن همراه از سوی اپراتورهای تلفن همراه کشور در اختیار مردم ایران قرار داده شده است.

بر اساس این گزارش تعداد 78 میلیون و 668 هزار و 33 سیم کارت از مجموع سیم کارت های واگذارشده در بازه زمانی مذکور فعال بوده اند و ضریب نفوذ مشترکان فعال تلفن همراه کشور تا پایان شهریورماه امسال 98.72 درصد اعلام شده است.

براساس این گزارش تعداد مشترکان پهن باند سیار کشور تا پایان شهریورماه امسال 23 میلیون و 445 هزار و 748 مشترک هستند.
 
کلمات کلیدی : دانش و فناوری+ تلفن همراه+ پیامک
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.