نظر منتشر شده
۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 253852
توضیحات معاون رگولاتوری درباره قبض‌های نجومی موبایل
تاریخ انتشار : شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۰
معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات ارتباطات به ارائه توضیحاتی درباره قبض‌های نجومی همراه اول پرداخته و تاکید کرد: این مشکل تنها برای آن دسته از مشترکان که در تاریخی خاص اقدام به فعال سازی و تمدید بسته‌های اینترنت کرده‌اند پیش آمده است.

غلامرضا داداش‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مشکلی که در قبض‌های آخرین دوره برخی مشترکان همراه اول ایجاد شد، تنها مختص به مشترکانی بوده که در بازه زمانی دوم تا دهم دی ماه اقدام به فعال سازی بسته‌های اینترنتی و یا تمدید آن‌ها کرده‌ بودند و هزینه اینترنت آنها به نرخ آزاد محاسبه شده است.

وی ادامه داد: اکنون سایت شرکت همراه اول اطلاع رسانی لازم در این خصوص را انجام داده و به مشترکان خود اعلام کرده است که در صورت مواجهه با این مشکل از چه طریق می توانند حقوق خود را پیگیری کنند.

معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات همچنین اظهار کرد: افرادی که در آخرین دوره قبض‌ها بیشترین رقم قبض آنها مربوط به اینترنت بوده و در کل رقم قبضهای آن‌ها بالا نبوده است می توانند قبض‌های دوره قبل خود را پرداخت نکنند تا در دوره آینده قبض‌های اصلاح شده خود را بپردازند.

داداش‌زاده درعین حال عنوان کرد: البته ما به مشترکان تلفن همراه این اطمینان خاطر را می دهیم که در بحث اعمال تعرفه‌های اپراتورها هیچ تخلفی صورت نمی‌گیرد و سازمان تنظیم مقررات به طور مستمر بر روی فعالیت اپراتورها دراین بخش نظارت دارد اما به هر حال گاهی به دلیل مشکلات فنی ممکن است برای یک دوره کوتاه مشکلی ایجاد شود که همان طور که دیده شد این موضوع به سرعت پیگیری شده و حقوق مردم به آن‌ها بازگردانده خواهد شد.

معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: البته کاربران نیز باید توجه داشته باشند که برای استفاده از اینترنت تلفن همراه به خصوص برای تلفن‌های هوشمندی که استفاده از آن‌ها طی سالهای اخیر رشد قابل توجهی داشته باید حتما نکاتی را مورد توجه قرار دهند.

وی در عین حال با اشاره به عدم اطلاع رسانی مناسب اپراتورها در خصوص نحوه محاسبه هزینه دیتا در تلفن های هوشمند،اظهار کرد: اپراتورها دراین زمینه اطلاع رسانی لازم و کافی را صورت نداده‌اند و بر همین اساس در موارد متعدد مشترکان بدون آن که بدانند اینترنت آزاد برای آن‌ها محاسبه شده و رقم قبض‌های آن‌ها بالا می‌رود.

وی همچنین اظهار کرد: به عنوان مثال در بسیاری از گوشی‌های هوشمند نرم افزاری برای اعلام آب و هوا وجود دارد که این نرم افزار به طور دائم به روز می‌شود و در مدت یک ماه مقدار قابل توجهی دیتا مصرف می‌کند. گاهی نیز ممکن است مشترکان این گونه عنوان کنند که هیچ استفاده‌ای از اینترنت تلفن همراه خود نداشته اند اما به عنوان مثال همین نرم افزارها بخش مهمی از مصرف دیتای آزاد آن‌ها را شامل می شود.

داداش زاده در ادامه به بازی‌های اینترنتی نیز اشاره کرد و افزود: گاهی افراد بدون آن که توجه داشته باشند به بازی‌هایی می‌پردازند که به شیوه اینترنتی انجام می‌شود و همین موضوع در مصرف دیتای آزاد آن‌ها تاثیر خواهد گذاشت.

معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات با تاکید بر این‌که لازم است اپراتورها دراین حوزه اطلاع رسانی‌های مناسب را صورت داده و کاربران هم دقت نظر بیشتری داشته باشند گفت: طی ماه‌های گذشته به طور مداوم تاکید شده است که مشترکانی که استفاده بالا از اینترنت همراه دارند حتما به فعال سازی بسته های تشویقی اینترنت بپردازند تا بدین ترتیب هزینه های آن‌ها کنترل شود.

داداش زاده همچنین اظهار کرد: هزینه اضافی دریافت شده از سایر مشترکان نیز در قبض‌های بعدی به آن ها بازگردانده خواهد شد.
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۶ ۱۰:۴۱:۰۱
زنگ که میزنی آدم را سر میدوانند ...پولو گرفتن خوردن تموم شده رفته .. پیگیری چیه ؟ (2566621) (alef-13)
 
علي
۱۳۹۳-۱۰-۰۶ ۱۴:۰۲:۳۴
كافيه در نظر بگيري اين هزينه نجومي كه از هزاران مشترك بي دليل گرفته شده به مدت يكماه دست اوپراتوره و چه راحت سر همه ما تو اين مملكت كلاه ميره ! (2567132) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.