نظر منتشر شده
۱۸۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 222810
طیب نیا:
اگر 10میلیون ثروتمند شناسایی‌شده، برای یارانه ثبت‌نام کنند حذف می‌شوند
بخش داخلی الف، 26 فروردین 92
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۲
وزیر اقتصاد و امور دارایی، با بیان اینکه مهمترین چالش کشور وابستگی اقتصاد به درآمدهای نفتی است گفت: تا زمانیکه قطع وابستگی به این درآمدها محقق نشود اقتصاد کشور از آسیب جدی دور نخواهد شد.

علی طیب نیا در نشست علنی امروز سه شنبه ۲۶ فروردین ماه مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال جدید گفت: امیدوارم سال ۹۳ سالی سرشار از موفقیت و برکت برای تمام ایرانیان باشد.

طیب نیا افزود: در اقتصادی که به بهروزی و سعادت ملت ایران منجر می‌شود نرخ رشد اقتصادی، نرخ رشدی است که می‌تواند در افق زمانی تعیین شده اهداف سند چشم انداز را محقق کند، این نرخ رشد از کمترین نوسان برخوردار است و به صورت پیوسته و مستمر موجبات افزایش تولید و رفاه مردم را فراهم می‌کند.

طیب نیا تاکید کرد: در یک آسیب شناسی نسبت به اقتصاد ایران به وضوح می‌توان دریافت که مشکلات عمده ما عموما ناشی از همین چالش و آسیب یعنی وابستگی به درآمدهای نفتی است.

وزیر اقتصاد و امور دارائی گفت: اگر رشد اقتصادی در ایران طی دهه‌های گذشته نرخ رشد پائینی بوده و در حد و شان ملت ایران نبوده و اگر رشد بهره‌وری در افزایش تولیدات کشور نقشی بسیار ناچیزی و یا حتی منفی ایفا کرده و اگر همین رشد اقتصادی پایین با نوسانات شدید مواجه بوده می‌توان تحلیل کرد و نشان داد همگی ناشی از وابستگی به درآمدهای نفتی است.

طیب‌نیا با بیان اینکه راهبرد اساسی دولت افزایش توان ثروت‌آفرینی و تولید است، گفت: وابستگی به درآمدهای نفتی از مجراهای مختلف به‌خصوص بیماری هلندی باعث شده توان تولید شکل نگرفته، بخش مولد به‌خصوص صنعت و کشاورزی سرکوب شده و نیاز کشور از طریق واردات تأمین می‌شود. وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت یازدهم با بیان اینکه راهبرد اصلی دولت تقویت توان تولید است، افزود: اگر نتوانیم توان تولید را بازسازی کنیم، در زمینه ثبات در عرصه اقتصاد کلان و مقابله با فقر نیز موفق نخواهیم بود.

وی با اشاره به دیگر اقدامات دولت مانند موظف کردن گمرک به بهبود تعاملات تجاری و قانونی خود و کاهش فرآیند گمرکی به نصف و نیز الکترونیکی شدن ثبت معاملات در گمرک، گفت: سازمان بورس نیز موظف به تأمین منابع تولیدکنندگان از درآمدهای ثبت‌نام اولیه شده است. وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به یکی از سیاست‌های مقاومتی مبنی بر قطع وابستگی دولت به درآمدهای نفتی افزود: آنچه در برنامه پنجم توسعه پیش‌بینی شده قطع وابستگی بودجه جاری دولت به نفت بوده است، اما در سیاست اقتصاد مقاومتی بودجه کل دولت به نفت می‌بایست قطع شود.

طیب‌نیا با اشاره به اقدامات مالیاتی دولت همچون جلوگیری از فرار مالیاتی، کاهش نرخ مالیات تولیدکنندگان و گسترش پایه مالیاتی تصریح کرد: این اقدامات به این معنی نیست که دولت قصد دارد با افزایش مالیات به اقشار مختلف جامعه خصوصاً تولیدکننده فشار بیاورد بلکه دولت می‌خواهد پایه مالیات را از سمت تولید به سمت مصرف جابجا کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت روحانی با اشاره به تلاش وزارتخانه متبوع خود درخصوص افزایش شفافیت و انضباط مالی که در آیین‌ناهم اقتصاد مقاومتی نیز بر آن تاکید شده گفت: گردش آزاد اطلاعات چشم اسفندیار فساد است.

وی با اشاره به اینکه تلاش دولت برای دسترسی عادلانه بخش خصوصی و کارآفرینان به اطلاعات اقتصادی افزایش یافته به برنامه‌های این روند اشاره کرد و افزود: ایجاد سیستم یکپارچه خزانه‌داری الکترونیک، توسعه سامانه رصد آنلاین خزانه‌داری، نظام بانکداری یکپارچه برای تنگ‌تر کردن فضای عملیاتی بدهکاران بزرگ بانکی و مکانیزه کردن گمرکات کشور از جمله این اقدامات است. به‌عنوان مثال گمرک شهید رجایی با عملیاتی کردن این برنامه‌ها توانسته فساد را به حداقل برساند.

طیب نیا افزود: همچنین به دنبال این هستیم تا واگذاری مستقیم به دستگاههای دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی را درباره رد دیون دولت به صفر برسانیم.

شناسایی ۱۰ میلیون نفر از پر درآمدها
وزیر اقتصاد و امور دارایی با اشاره به برنامه ریزی دولت برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها یادآور شد: دولت بنا دارد براساس مصوبه مجلس به صورت کامل این محورها را اجرا کند همچنین درباره ثبت نام نیازمندان و متقاضیان دولت سعی کرد اقداماتی را به صورت مرحله بندی انجام دهد به طوریکه در مرحله اول بنا را به اعتماد به مردم گذاشته و نیازمندان ثبت نام می‌کنند اما این راه هم باید گفت که تعداد قابل توجهی از مردم در فاز دوم ثبت نام نکردند.

طیب نیا ادامه داد: از طرفی دیگر دولت حدود ۱۰ میلیون نفر افراد پردرآمد جامعه را شناسایی کرده و در صورت ثبت نام این خانوارها زمینه حذف آنها از این فرآیند موجود است. وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه حذف دهک‌های پردرآمد شناسایی شده با شناخت دقیقی از دارایی‌های آنها صورت می‌گیرد، گفت: بنابراین به این ترتیب حذف افراد شناسایی شده با درآمدهای بالا با کمترین تنش صورت می‌گیرد که در این صورت اهداف مجلس شورای اسلامی نیز محقق می‌شود.

افزایش حامل های انرژی با شیب ملایم
وی ادامه داد: در خصوص افزایش قیمت حامل‌های انرژی با توجه به شرایط خاصی که در حال حاضر در جامعه وجود دارد، با توجه به رکود تورمی که از گذشته بر اقتصاد ما حاکم بوده، تصمیم دولت بر این است که میزان افزایش قیمت بسیار ملایم باشد به گونه‌ای که شوک و تکانه‌ای به اقتصاد کشور وارد نشود.

طیب‌نیا تاکید کرد: به عبارتی افزایش قیمت حامل‌های انرژی متناسب با اجازه‌ای که مجلس به دولت داده و در قانون بودجه نیز پیش‌بینی شده افزایش قیمتی که اعمال خواهد شد به مراتب از اجازه اتخاذ شده کمتر خواهد بود، به هر حال دلیل افزایش ملایم نرخ حامل‌های انرژی این است که دولت نمی‌خواهد رکود تورمی با توجه به شرایط مثبتی که خوشبختانه در اقتصاد ما به وجود آمده و تورم در حال کاهش است و زمینه‌های خروج از رکود نیز فراهم می‌شود، آثار منفی برجا بگذارد.

وی افزود: ما امیدواریم افزایش محدود قیمت‌ها آثار منفی بر شرایط اقتصاد کشور نداشته باشد، یک بسته کاملی از سیاست‌های پولی، مالی و تجاری تهیه شده که می‌تواند آثار احتمالی ناشی از تعدیل قیمت‌ها را خنثی کند.

این وزیر کابینه دولت یازدهم یادآور شد: در یک زمان دیگر می‌توانیم سیاست‌های مالی و تجاری دولت را توضیح داده و راهکارهای مناسب را ارائه کنیم.
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۰۹:۴۶:۴۹
با توجه به متوسط افراد تحت تکفل یعنی‌ ۳.۵ نفر ، تا به حل ۳۵ میلیون نفر از یارانه محروم شدند و اصلا ۳۵ میلیون نفر از مردم ایران در رفاه کامل زندگی‌ میکنند و افراد متوسط هم حتما ۳۵ میلیون نفر هستند و میمانه ۵ میلیون نفر که به این مبلغ نیاز دارند، مساله تدبیر شد! (2080569) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۰:۲۹:۳۶
اینا به کسی که مثلا در تهران ماهی 2 میلیون تومان درامد دارد پردرامد میگویند.در صورتی که اگر به مخارج سنگین و کمر شکن زندگی در شهر تهران نگاه کنید متوجه میشوید که درآمد 2 میلیونی معادل درآمد 500 هزارتومانی کسی است که در شهرستان کوچک زندگی میکند.با مخارج سنگین و این تورم 40 درصدی و اینکه سال دیگه هم میخواین قیمتها را افزایش دهید همه به یارانه احتیاج دارند مگر کارخانه دارها و بساز بفروشها و بازاریها که آنها هم شاید روی هم 1 میلیون نفر بشوند و نه 10 میلیون نفر. (2080729) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۱:۵۳:۲۸
از این به بعد علاوه بر دلالان و ... باید مدیران و کارمندان ارشد دولتی با حقوق مزایای دایمی و کلان هم باید به این لیست اضافه شود اینها همیشه پشت پرده خودشان را مخفی کرده اند (2081048) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۷:۲۳:۲۷
سوال
چرا به افرادی که شایسته دریافت یارانه نیستند و شناسایی شده اند sms نمیزنید که ثبت نام نکنند؟
بنظرم این کار محترمانه تر است تا اینکه فردی اعلام نیاز کند ولی جواب رد بشنود. زیرا آنوقت باید قانون جریمه 3 برابری را هم اعمال کنید که اگر نکنید نقض قانون عمل کرده اید
یه کم تدبیر کنید ای اقتصادیون عزیز (2082161) (alef-10)
 
آریابان
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۳:۱۶:۰۵
اگر واقعا چنین برآوردی صورت گرفته و آمار و ارقام مستند و کارشناسی شده ای رو به دست آورده اند ، مناسب بود که مبنا و کف این آستانۀ " ثروتمند " تلقی شدن در شرایط امروز کشور را اعلام می کردند ، تا محک و سنجشی باشد برای دیگران ؛
چون بعضی وقتها تیری در تاریکی شلیک میشه و.......چوبی برداشته میشه تا گربۀ همسایه گزینۀ بسیار مؤثر " خود-آزمونی " را به کار ببندد و فکر ثبت نام برای یارانه-بگیری ، از کله اش بپرد !!!!؛ (2083293) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۲:۰۱:۴۲
مطالبی که دکتر طیب نیا در مجلس خوانده اند از اواخر دهه 40 شمسی در مراکز آموزشی و سخنرانی های مقامات هر دوره به خورد شنوندگان داده شده و حاوی هیچ نکته جدیدی برای من نبود.

همانطور که نفت چشم اسفندیار اقتصاد کشور است، به نظر شخص من عملکرد ضعیف و فقط گفتاری آقای دکتر طیب نیا و تیم همکارانش نیز نقطه ضعف ویژه دولت آقای روحانی عزیز است.

بزرگترین درد اقتصاد کشور همین گونه عملکرد حرفی هست. یکبار این مطالب را ایشان در نمایندگی از آقای عارف در مبارزات انتخاباتی ایراد فرموده بودند. آخر تا کی تکرار مکررات؟
اگر سایت الف لطف کنند و نکات جدید در این سخنرانی مبسوط را گلچین کنند بسیار تشکر می کنم. (2081071) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۶:۳۴:۱۳
چه جوری 25 سال افتادیم گیر بچه محصل ها؟ هرکدوم یک جزوه قطور میزنن زیر بغل میرن میان در عمل هیچ (2082028) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۲:۵۹:۳۴
والله من اومدم تهران دیدم همه چی از شهرستان ارزونتره میدون تره و بار سبزی و میوه و گوشت از سهرستان ما ارزونتره به خدا تهران رگر خونه داشته باشی زندگی کم هزینه تره (2081254) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۵:۳۴:۵۱
برادر مشکل همین جاست مبلغ اجاره یک اتاق در تهران برابر با اجاره یک آپارتمان یا خانه نقلی در شهرستان است (2081823) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۰۹:۲۴:۲۵
علاوه بر مشکل خانه هزینه های بالای رفت و آمد و زمانی که صرف آن می شود و اینها از زندگی افراد می کاهد هم مهم است (2090022) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۳:۰۶:۲۰
فکر می‌کنی برای چه شهر و استان را در ثبت نام گرفتند؟! (2081269) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۴:۲۳:۴۲
خوب تهران زندگی نکنید. (2081555) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۴:۳۵:۲۱
خوب مجبور نیستی تهران زندگی کنی برو شهرستان تا ثروتمند بشی (2081596) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۶:۳۵:۲۹
متوجه نیستی چی گفته؟؟؟!! میگه تهران ارزونتره بابا (2082031) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۵:۱۵:۰۵
کسی که در تهران زندگی میکنه داره از امکانات خوب تهران هم استفاده میکنه. باید یه مساواتی بین تهرانیها و اونهایی که در یه شهر محروم زندگی میکنند برقرار بشه. (2081749) (alef-10)
 
مسعود
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۷:۵۹:۱۱
صحیح است برادر. دولت در حق حقوق بگیران دارد ظلم می کند. دولت را نمی بخشم. راضی نیستم. (2082231) (alef-10)
 
مهسا
۱۳۹۳-۰۱-۲۸ ۱۵:۵۴:۱۶
مجبوری تو هم برو شهرستان؟بابا مگه تورم فقط تو تهرونه.مگه قیمت ماست و شیر و وو تو تهرون بیشتر از شهرستانه.فقط قیمت خونه توفیر داره.تو هم مثل ما بیا تو دهات بمون (2085305) (alef-6)
 
باران
۱۳۹۳-۰۱-۲۸ ۲۲:۵۹:۲۶
ماهی دو میلیون جزء پر درآمدها محسوب نمیشود ولی جزو مستمری بگیران مستحق یارانه هم نیست. خجالت بکشید (2085873) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۱:۰۳:۱۹
10 میلیون نفر گفته نه 10 میلیون خانوار که جمع تفریق میکنی
مشخص بود مرفهین بی درد از حذف یارانشون ناراحت و عصبانی میشن (2080838) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۲:۳۱:۴۴
خیلی دوست دارم دکتر توکلی در سایت الف نقد کارشناسی کنه عملکرد این وزیر رو

طوری نشه که 3 سال دیگه بگیم روز از نو روزی از نو (2081160) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۶:۲۶:۴۷
این وزیر کلا وزیرساکتیه اصلا قصد نداره در مورد رکود وافت بورس وغیره صحبت کنه (2081983) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۳:۳۰:۲۷
منتظر روزی باش که شما هم حتی با حقوق 500 هزار تومان مرفه محسوب بشی و حذف بشی
زیاد طول نمکشه (2081338) (alef-13)
 
محمد میانجی
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۱:۲۳:۱۶
چرا مجلسی ها انصراف نمی دن؟؟؟
یعنی بی بضاعت هستن طفلکی ها؟؟ (2080935) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۲:۴۶:۵۶
مجلس کلهم 170 نفر یارانه میگیرن شما بگو اون چند میلیون مدیر و کارمند ارشد دولتی که از بیت المال و پول نفت مردم حقوق 4 میلیون به بالا میگیرند چرا انصراف نمیدن و چرا تا حالا یارانه میگرفتند (2081202) (alef-13)
 
حسابرس
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۴:۴۳:۱۸
ي شود بفرمائيد
منظورتان كدام دستگاه است كه اين حقوق را مي دهد من كه حسابرس دستگاههاي دولتي ام تا حالا به غير از شركتهاي نفتي و چند شركت معدني چنين دستگاهي را نديدم كه ماهي 4 ميليوني حقوق پرداخت نمايدكه جمعيت مديران و كارمندانشان هم ميليوني نيست ديواري كوتاه تر از كارمندان نديدي مطمئن باش اطلاعات حقوق كارمندان آن لاين در شبكه دولت به راحتي در دسترس مي باشد. چرا چشم ديدن اين چندرقازحقوق كارمندي را نداري آقاي بازاري (2081631) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۶:۲۸:۳۷
وقتی تو حسابرس دولت باشی و اینطور داری از دولت دفاع میکنی فاتحه مع الصلوات، یا حسابرس نیستی و دروغ میگی یا خیلی ساده تشریف داری حقوق کارشناس با 10 سال سابقه کار دروزارت نیرو بالای 2.5 میلیون و در وزارت نفت بالای 3 میلیون است مدیرانشان بالای 5 میلیون میگیرن
بعد حسابرس تقلبی عزیز حقوق تو از پول نفت و مالیات مردمه نه از جیب شخصی دولت تو نوکر مردمی نه ارباب مردم حالیتون میکنیم دوره مفتخوری تموم شده عزیزم (2081993) (alef-10)
 
nashenas2
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۲۰:۳۴:۲۱
حسابرس محترم شرکت های وزارت نیرو ، صنعت و تامین اجتماعی و..... ( به گفته خود آقایان) خیلی بالاتر از 4میلیون است!!؟ (2082534) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۱:۰۱:۲۱
عزیز من مدیر بازنشسته می شناسم که از تامین اجتماعی 2.5 حقوق می گیره و دوباره قراداد پیمانی بسته(برای اینکه حقوق تامین اجتماعیش قطع نشه) و الان بالای 5 میلیون حقوق می گیره
کجای کاری (2082993) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۲۰:۰۶:۴۶
من که انصراف دادم. (2082477) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۱:۳۶:۵۵
شما اصلاً خبر را خواندید. گفتند 10 میلیون «نفر»
نه 10 میلیون سرپرست. (2080984) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۲:۰۷:۵۶
تنها حرف جدید در سخنرانی همین عدد 10 میلیون نفر بود
بقیه حرفا تکراری


می شد که کلاسهای آموزشی اقتصاد در اوقات فراغت نمایندگان بگذارند و یا جزوه های آماده رو پخش کنن
الان این سخنرانی یعنی نقشه راه اقتصادی کشور؟ (2081095) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۳:۳۲:۲۲
اون وقت چطوری درامد یه مرد به علاوه همسر و طفلش رو شناسایی کردند که گفتند 10 میلیون نفر؟؟؟؟بچه 5 ساله هم حساب پرپول داره؟؟؟منظور 10 میلیون خانواره (2081344) (alef-13)
 
امیررضا
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۴:۳۰:۳۶
متاسفانه از آغاز کار دولت جدید هدف ایجاد بحران و جو سازی بوده تا انتقاد و رفع مشکلات.
کلا هر چیزی بگن اینا اعتراض دارند.
اصولا باید دولت ها کاری نکنند که اعتراضی صورت نگیرد. سیاست جمهوری خواهان هم در امریکا همین است. (2081578) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۲:۱۴:۲۳
آقای وزیر محترم:
اول شما جوری میگید 10 میلیون ثروتمند رو شناسائی کردید که آدم فکر میکنه 10 میلیون جانی بالفطره رو شناسائی کردید.
شما می دونید الان که بنزین 700 تومن هست و شما علی رغم اینکه مصوبه مجلس برای افزایش 38 درصدی قیمت بنزین رو در سال قبل داشتید دست روی دست گذاشتید و کاری نکردید این کار شما چه توجیهی داره ؟؟؟

الان که قیمت تمام شده بنزین 3000 تومن هست این مابتفاوت 2300 تومنی به جیب کی میره همین افرادی که شما مدعی شناسائی اونها هستید که ماهیانه 45500 تومن بهشون ندید اگر هر ماه 100 لیتر بنزین مصرف داشته باشن شما دارید دو دستی به اونها 230 هزار نومن یارانه میدی اینها رو هم حساب کردید؟

همون 10 میلیون نفری که شما میگید شناسائی شون کردید از پرواز برای مسافرت استفاده میکنن عموماً ، چقدر یارانه به سوخت هواپیما ها میدید؟؟؟؟

شما میدونید به خاطر نداشتن نظام متمرکز بانکی سالیانه در کشور ما چقدر فرار مالیاتی هست؟

شما میدونی در این کشور درصد زیادی از مردم در چه سطحی دارن زندگی میکنن و با سیلی صورت خودشون رو نگه میدارن؟

چرا برای مالیات مبنای شما گردش مالی حسابهای افراد نیست و اظهار نامه از آدم ها میگیرین می دونید تو کشورهای پیشرفته اظهارنامه رو دولت بر مبنای گردش بانکی افراد در یکسال برای افراد ارسال میکنه و مالیات بر اساس اون سنجیده میشه ولی اینجا بر عکسه اینجا شما دارید به حرفه آدم ها نگاه میکنید و بر اساس اون مالیات میگیرید و زمینه دور زدن قانون رو فراهم می کنید
بهتر زیر ساختها رو اصلاح کنید (2081112) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۴:۴۱:۴۸
آفرین به این نظر منطقی رضا. متاسفانه بسیاری از نظرات جناحی در الف که رسانه آزاد هست اسپام حساب میشه هیچ منطق و حرف جدیدی در غالب نظرات نمی بینم (2081624) (alef-10)
 
على عليارى
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۰۱:۱۰:۰۷
چندين بار در اين هشت ماه به آقاى وزير در ايميلش نوشتيم به فرياد سازمان مالياتى برس، هيچ كار مثمر ثمر نكرده ايشان بدانند در چشم بر هم زدنى عمر وزارت تمام ميشود.آه و افسوس مى ماند. و بعد اين نوشته هاى قابل استناد و شاكيان مستضعف در روز قيامت. (2086009) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۳:۱۹:۲۲
از بس عجله دارین زود کامنت بذارین اصلا مطلب رو نخوندی بابا جان (2081302) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۵:۱۲:۲۷
ایشون گفتند 10 میلیون نفر نه 10 میلیون خانواده (2081743) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۶:۴۶:۱۵
الان وزرا ونماینده ها رو شناسایی کردین که انصراف دادن خخخخخخخخخ (2082068) (alef-10)
 
ندیده نشنیده
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۲:۰۹:۵۱
واقعا اینها چگونه به خودشون اجازه میدهند وارد مسائل و جزییات ریز ریز زندگی خصوصی مردم شوند
گویا فراموش کرده اند که چکونه دولتمرد شده اند
ماها رای دادیم بهشون اونوقت به خوشون اجازه میدهند با زندگی ما بازی کنند
بعدش 10 میلیون مرفه یعنی چی ؟؟؟
داشتن یک خونه و یک ال 90 یعنی مرفه بی درد شدن !!!!؟؟
چهار سال قبل میگفتند برای عدالت اجتماعی یارانه میدهیم
الانه میگویند برای عدالت اجتماعی به برخی ها نمیدهیم به آنهایی که تشخیص میدهیم یارانه میدهیم
چهار سال بعد میگویند برای عدالت اجتماعی هر کسی به دولت ماهانه بدهد
!!!!!!!!!!!!!!!! (2083160) (alef-1)
 
بسیجی واقعی
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۰۹:۴۹:۰۱
اگه 77 میلیون نفر هم پر درآمد شناسایی کنی ، وظیفه تونه که به همه اونایی که ثبت نام کردند ، یارانه رو 2 دستی تقدیم کنی .
با احترام تمام باید تقدیم کنی . (2080576) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۱:۰۲:۱۲
چه ربطی داره که شما مثلا بسیجی باشید و از کجا می دانید واقعی هستید!
یاده تو جبهه بسیجی ها برای اینکه دوستاشون تو خط گرسنه بودند خودشان را گرسنه نگه می داشتند تا آذروقه به جلویها برسه !واقعا شما هم واقعی هستید !!! (2080831) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۱:۰۳:۵۵
یارانه حق مستضعفین هست نه مرفهین بی درد (2080841) (alef-13)
 
محمد میانجی
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۲:۴۰:۳۴
یارانه حق هر ایرانی هست. چه مرفه چه مستضعف
مرفه (البته نه اونایی که رانتی و دردی می کنند) زحمت کشیده. رنج کشیده. بی خوابی کشیده. استرس کشیده. از عقلش استفاده کرده که شده مرفه
از آسمون که نیوفتاده (2081184) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۴:۲۹:۰۴
آخی دلم کباب شد برای مرفه، باید یارانه ش رو زیاد کنن که یه خورده بتونه بخوابه و استراحت کنه ... (2081576) (alef-10)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۴:۴۵:۰۷
مثل این که فراموش کردید که اسم طرح بود: "طرح هدفمندی یارانه‌ها" و قاعدتا نباید به همه بدهند. اگر هم مشکلی هست باید از رییس دولت قبل و مجلس که این طرحو تصویب کردند بپرسید. (2081637) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۲۰:۰۹:۰۷
یارانه حق هیچ کسی نیست بلکه کمک مدیر جامعه به فقراست. (2082480) (alef-10)
 
تاجر
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۱:۰۴:۰۳
یه جور حرف زده که انگار 10 میلیون سارق رو شناسایی کرده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2080842) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۲:۴۶:۴۵
جناب بسيجي واقعي. آن شهروند كه خودش با صداي بلند و با افتخار مي‌گويد: "من به طور متوسط هر ماه حدود 300 هزار تومان هزينه‌ي سگ خودم مي‌كنم. از غذا و دامپزشكي و آرايشگاه و ..."
اگر چنين كسي ثبت نام كرد دولت وظيفه دارد يارانه را دودستي تقديم او (يا سگش) كند؟
من كاري به سگ و اين چيزها ندارم. ولي شما هم در زمان اظهار نظر دقت كنيد كه فرمايشات گهربارتان با ساير ادعاهايتان تناقض پيدا نكند.

مورد ديگري را از بستگان خودم برايتان بگويم. يك خانواده چهار نفره كه همگي در خارج از كشور زندگي مي‌كنند. مادر خانواده سالي يك بار به ايران مي‌آيد و در دوران اقامت 10 روزه علاوه بر جمع‌آوري اجاره‌بهاي يك باب مغازه و دو باب آپارتمان، يارانه‌ي هر چهار عضو خانواده را هم يكجا برداشت مي‌كند. خدا شاهد است كه ساير اعضاي خانواده هر 10 سال يك بار هم به ايران نمي‌آيند و همگي در اروپا و امريكا داراي زندگي مرفه و پردرآمد هستند كاري هم به مواضع سياسي‌شان ندارم كه مي‌خواهند سر به تن حكومت نباشد.

اينها را هم دولت بايد يارانه را دودستي تقديمشان كند؟ ايكاش قبل از باز كردن دهان، كمي از آن مغز صفركيلومترتان استفاده كنيد. (2081201) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۴:۲۷:۱۶
راستی مهاجران خارج از کشور چطور شناسایی می شوند؟ (2081570) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۶:۰۸:۲۲
برادر من قرار بود و هست که قیمتها بالا رودو به قول اینها واقعی شود ( البته ما اسم آن را اجحاف می گذاریم ) و یارانه مربوط به برق و آب و... را به خود افراد بدهند تا اگر کم یا زیاد مصرف کرد پول مصرف را خودش بدهد حالا اگر کم مصرف کرد یا اصلا مصرف نکرد و یا آنقدر فقیر بود که محل مصرف نداشت مثل من و شما حداقل پولش به جیب کسانی که زیاد مصرف میکنن نرود
الان مسئله را تغییر داده اند از یک طرف قیمتها را بالا میبرند و از طرف دیگه آنقدر حاشیه درست میکنند که مردم از گرفتن یارانه شرم کنند
شما میخواهید اغنیا از این موضوع استفاده نکنند بهتر است اول یارانه ای که سالهای سال به منابع انرژی دادید و فقط همین ها مصرف کردند را از ایشان بگیرید بقیه پیشکش (2081936) (alef-10)
 
nashenas2
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۲۰:۴۹:۰۰
چرا باید قیمتها بالا رودو به قول اینها واقعی شود، ولی حقوق ها بر اساس کمترین هزینه خورد و خوراک و مایحتاج اولیه زندگی واقعی نشود!!؟ (2082560) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۸:۴۹:۲۷
ای داداش مو از ماست نگیر اگر آقایون عرضه دارند هشت درصد مالیات ارزش افزوده که از مصرف کننده گرفته می شود و به جیب پنهان بازاریان می رود را زنده کنند و یا اگر توان دریافت ندارند حذف کنند کلی از مشکل مرده حل می شود کدام طلا فروش هشت درصد ارزش افزوده را پرداخت کرده - کدام پارچه فروش هشت درصد ارزش افزوده را پرداخت کرده و ... (2082337) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۳:۳۶:۴۶
بیچاره اسم بسیج که تو به کار ببریش.. (2081369) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۵:۵۸:۳۵
دمت گرم گل گفتی (2081911) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۰۹:۴۹:۴۷
نفر اول اون پردرآمدها خودتی . (2080583) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۲:۱۱:۰۴
نگفته من نیستم شاید خودشون را هم لحاظ کردند شما چه می‌دونی (2081104) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۳:۳۶:۲۱
خوب خودش باشه. اون که ثبت نام نکرده! (2081365) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۰۹:۵۲:۱۰
این دولت ، دولت سر در گم است .
هر کدومشون یه سازی میزنن !!!!!!!!!!!!
رئیسشون یه چیز میگه ! معاون اولشش یه چیزه دیگه میگه !!!
وزیرش میاد و یه چیز جدید میگه !!!!!!!!! (2080592) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۰۹:۵۲:۴۶
"وی ادامه داد: تزریق درآمدهای نفتی در قالب بودجه دولت و سهم بالای درآمدهای ارزی ناشی از صادرات نفتی همزمان باعث بروز تورم و ثبات نسبی اسمی ارز می‌شود و معنای این امر کاهش نرخ مبادله حقیقی و کاهش قدرت رقابت محصولات داخلی ایران و در نتیجه کاهش تولید ،‌کاهش صادرات و افزایش واردات است."

یعنی‌ برای مقابله با کاهش تولید داخلی‌، افزایش صادرات و کاهش واردات باید قیمت ارز بالا برود، و از انطرف هم چون مشکلات اقتصاد ایران وابستگی به درآمد نفتی‌ است و برای رفع این وابستگی حداقل ۲۰ سال زمان نیاز است، پس لطفا گیر ندید و بذرید من در این ۸ سال با خیال راحت وزیری کنم و دولت محترم تدبیر!!! (2080594) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۱:۲۱:۲۹
سایت الف باید جواب بده که فکر میکرد این با تیم کارگزارن و اصلاحطلبان فرق داره و کلی مطلب حمایتی در موردش نوشت و تازه بعدا نوشت تقصیر این نیست و اونها با این هماهنگ نیستند و بازیش نمیدند حالا مشخص شد پشت پرده هماهنگه هماهنگ

والله اون روز سوال مجلس از وزیر اقتصاد که وزیر به شدت از رییس بانک مرکزی و حمایت از عدم کاهش قیمت دلار به خاطر نگرانی برای مردمی! که دلار خریده اند دفاع کرد فهمیدم نه بابا هماهنگه هماهنگ
الف ترا خدا منتشر کن که مشخص بشه تحمل خودانتقادی هم داری (2080927) (alef-13)
 
ج / ه
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۰۹:۵۵:۵۱
اگه سر کشی کنی به حساب بانکی بنده و اگر بانک ، اطلاعات بنده رو منتشر کنه برای دولتِ تهدید ؛ تمام مو جودی میلیونی خودم رو از بانک میکشم بیرون و میزنم توی دلالی . نباید به خائن اطلاعات ِ شخصی مردم اعتماد کرد .
یارانه حق من میلیونر میباشد . یارانه پول نفت ِ من ِ ایرانی است . (2080600) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۰:۲۷:۰۱
همین افکار امسال شماست که مانع پیشرفت ایران شده. (2080720) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۰:۴۲:۳۸
دوره دلالی داره تموم می شه ! حالا یکی نفهمه انگار داشتی تا حالا لطف می کردی ! هر کی توان دلالی داشته تو این مملکت انجام داده ! اونی که نکرده یعنی تواناییشو نداشته ! (2080764) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۰:۵۷:۲۰
پول نفتت رو از بابک باید بگیری (2080816) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۱:۰۵:۰۵
شما با پول نفت مستضعفین میلیونر شدی نمی تونی ببینی 45 هزارتومن شکاف طبقتی پر شه؟ (2080846) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۲:۳۸:۳۸
چقدرم این 45 تومن تو این 3 سال شکاف پر کرد

شکاف من یکی که کاملا پر شده (2081177) (alef-13)
 
امیدی
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۸:۵۰:۳۸
یه کم هم فکر کن تقصیر شکافت باشد (2082339) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۰۸:۳۱:۲۱
پولِ نفتِ مستضعفین؟؟؟
نفت متعلق به تمام ایرانی هاست نه یک قشر خاص... (2082797) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۲:۵۳:۱۰
مردم ایران به مفت خوری بدون دادن مالیات عادت کردن شما مثل پولدارهای خارجی برید اون جزیره که به پولتون مالیات تعلق نگیره زندگی کنید (2081225) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۳:۰۶:۵۱
من که باورم نمی شه ادم میلیونر بیاد اینجا همچین کامنتی بذاره، منافع ملی رو فدای منافع گروهی نکنید لطفا! (2081272) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۳:۰۷:۱۹
مگه شما حسابت چیه که اینقدر نگران شدی؟! (2081274) (alef-13)
 
فرید
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۳:۲۰:۳۴
از اینکه تهدید کردی موجودی میلیونی را از بانک بیرون میکشی و خودت را میلیونر معرفی کردی معلومه که مثل خودم آس و پاسی چون خبر نداری مدتهاست با موجودی میلیونی تو بانک حتی کارمند بانک هم جواب سلامت را بسختی میدهد. میلیونرها هم که سالهاست زیر خط فقرند. (2081307) (alef-13)
 
کک
۱۳۹۳-۰۱-۲۸ ۱۶:۰۴:۳۱
نگو مردم برو بگیر گدا گشنه انگار تا حالا سودش رو من می بردم جمع کنید عید امسال 2 تومن حقوق و مزایا و عیدی با همسرم گرفتیم دادیم قسط.حالا ببینم این 45 چی کار میکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2085323) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۰:۰۱:۰۳
ایران و منابع آن برای همه ی ایرانیان است!

حکومت به واسطه ی دولت می توانید بعضی ها را از حق و حقوقشان با این ترفندها و ارعاب و زور گویی محروم کند ولی این کار صحیح نیست. اشخاص با در آمد بالا مالیات و عوارض مصرفشان را می پردازند، حال چرا آنها باید از حق خود بگذرند با این وصف که دولت هیچگونه ضمانتی برای انجام تعهدات و گفته های خود ندارد (2080623) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۰:۰۳:۲۴
10 میلیون نفر کسانی هستن که از کیسه بیت المال آویزونند . (2080630) (alef-10)
 
احمد
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۰:۴۹:۳۱
دوست عزیز تعبیرتان در مورد قشری که هزاران کارآفرین و تولیدکننده دارد، اصلا قشنگ نیست. سهم دلالان زیاد است اما صحیح نیست همه را به یک چوب برانیم ... (2080778) (alef-13)
 
جواد
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۰:۰۳:۵۶
طوری از شناسایی ده میلیون نفر حرف می زند انگار ده میلیون تروریست را کشف کرده و اینها ایرانی نیستند و حقی در این آب و خاک و البته پول نفت ندارند . بیت المال حق تک تک این مردمه چه فقیر و چه غنی . (2080631) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۱:۰۶:۰۰
پولدارا از یارانه بنزین بیشتر استفاده میکنن اغلب پولدار ها با پول نفت این مردم پولدار شدن (2080851) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۰:۰۷:۵۰
وقتی دولت اعلام می‌کند قیمت جدید بنزین احتمالاً 700 تومان خواهد شد یعنی اینکه 75 درصد گرانی در راه است کجای این کار شیب ملایم است که مسئولین شعار می‌دهند. چرا با مردم رو راست نیستند؟ (2080647) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۰:۳۶:۱۴
75درصد گرانی بنزین لزوما نباید به معنی 75درصد گرانی همه کالاها باشد (2080750) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۱:۴۶:۳۲
داداشی کجا مدرک گرفتی
قیمت بنزین در زمان آن مرد 8 برابر شد تورم نهایتا 20 درصد افزایش پیدا کرد .
با بنزین که ماست تولید نمی کنند. (2081024) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۲:۴۰:۰۵
تورم 20 درصد شد؟ از سال 85 تا 91 تورم مجموع سالها 600 درصد بوده. (2081180) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۸:۱۶:۵۷
اشتباه میکنی 6 میلیون درصد بوده!!!من بیشتر گفتم هییییییییییییی (2082277) (alef-10)
 
جلیل
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۷:۲۸:۴۱
متاسفم که اینقدر بی سوادی االبته طرفداران این دولت بی سوادند و ما از کامنتهاشون میبینیم ماست چه جوری به دست بقال میرسه از طریق ماشین
ماشینم از بنزین استفاده میکنه اگه بنزین گران بشه چون کرایه افزایش پیدا میکنه ماست هم گران میشه (2082171) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۰:۰۸:۵۱
دولت مردم را تهدید به جریمه در صورت تعلق نگرفتن یارانه‌ها می‌کند. وقتی این قدر قاطعیت دارند چرا بدهکاران میلیاردی را وادار به پرداخت اصل بدهی نمی‌کنند؟ (2080653) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۰:۲۹:۰۴
الف چرا اینارو نمایش می دی؟ خب اونایی که باید می دونن و اونایی هم که نمی دونن ناراحت میشن راه درمانی هم که نیست! (2080727) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۱:۰۷:۱۳
همین که امثال بابک زنجانی که تو دولت قبل کسی نمیتونست بهش بگه تو تو زندانه نشون میده دولت عزمش جزمه
باید قوه های دیگر هم به دولت کمککنن تا این مساله ریشه کن بشه (2080858) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۳:۳۵:۵۵
پپپپپپخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ....بابک که زمان محمود امارش درومد...فیلم مجلس یادته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2081363) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۴:۳۶:۲۵
دقیقا مشکل اینه که یک مساله ملی و فراجناحی بر دوش یک قوه افتاده و هم دارن پوست خربزه پهن می کنند (2081601) (alef-10)
 
جلیل
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۷:۳۰:۳۸
اگه عزم دولت در مبارزه با فساد عزمه بذاره به پرونده کرسنت رسیدگی بشه دستگیری بابک زنجانی هم کار احمی نژاد بود (2082175) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۱:۱۰:۱۳
اینا فقط زورشون به ضعیفا میرسه . (2080872) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۱:۳۰:۲۰
الکی میگه . (2080957) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۳:۳۴:۰۸
آخه اونا از خودشون هستند
چاقو که دسته خودشو نمیبره (2081356) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۰۸:۳۷:۵۹
والا به قرآن، میلیارد میلیارد از این مملکت می برن؛ زورشون به 45 هزار تومن ما رسید...
تازه روز اول با بنزین 400 تومنی، یارانه 45 دلار بود، الان بنزین میخواد بشه 700، 15 دلار رو هم میخوان حذف کنن!!! (2082804) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۰:۰۹:۰۷
آنهایی که بابت سیب‌زمینی کیلویی 1000تومانی به دولت قبل زخم زبان می‌زدند حال که به قدرت رسیده‌اند در مورد سیب‌زمینی کیلویی 4 تا 5 هزار تومان پاسخگو باشند. چه جوابی دارند به ملت بدهند؟ (2080654) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۲:۵۷:۳۷
اینا یادگار همون زمانه! ما که هنوز یادمون نرفته چه جوری برای جبران کسری بودجه برای دادن یارانه ها ، اندک پس اندازمون توی بانک در عرض چند روز تقسیم بر سه شد! و به منظور عوام فریبی تیشه به اقتصاد کشور زدن (2081244) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۳:۱۱:۱۱
عزیزم از همون سیب زمینی هایی که توزیع شد استفاده کنید تا جایی که یادمه مقادیر زیادی توزیع شد از همونها استفاده کنید مگه سیب زمینی تمام کرده اید؟ (2081282) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۰:۱۴:۲۸
این وزیر اونقدر ظاهر الصلاح نشون داد که هم اقای توکلی طرفداریش را کرد که مجلس هم بهش اعتماد کرد هم سایت الف کلی براش مطلب زد و اخیرا هم گفت ایشون را توی بازیهای اقتصادی دولت بازی نمیدهند
ولی دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس
اون از دفاع شدیدش از سیف و جلوگیری از ریزش دلار در جواب به سوال مجلس این هم از عملکردش در افزایش سود بانکی و خالی کردن سهمهای گران به سهامداران ساده دل در بورس و عملکرد بعدیش در تزریق پول بانکها به بازار دلالی مسکن در اینده

الف منتشر کن اگر ازاده ای و تحمل انتقاد از خودت را هم داری

اقای وزیر راستگوی دولت راستگویان میشه بگی وقتی سرکشی به حسابهای بانکی خط قرمز دولته! بانک اطلاعاتی داراییها و هزینه های مردم را نداری چجوری 10 میلیون شناسایی کردی؟ نکنه میخواهی این 10 میلیون خود انصرافی احتمالی را بزنی به حساب خودت بدون هیچ عملکردی

اقا هماهنگند هماهنگ (2080676) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۲:۵۳:۱۴
اقا شما و کسایی که اینقد پول تو بانک دارید که از حسابرسی دولت واهمه داری واقعا چه نیازی به ماهی 45 هزار تومان داری!؟ نه شما رو پول دار میکنه نه بی پول! اگر هم واقعا فکر می کنید حق تونه می تونید پولها تون رو ببرید تو خونه نگهدارید کسی هم نمی فهمه.
اگر هم از این هجمه سیستماتیک که بر علیه بررسی بررسی درامد ها و حساب های بانکی هدفهای سیاسی و گروهی دنبال می کنید واقعا در اشتباه هستید مگر چند نفر از مردم حساب های بانکی پر پول دارند که شما دنبال جذب انهایید؟ (2081226) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۴:۱۸:۵۰
خیلی ساده ای علی اقا خود دولت میگه حسابهای بانکی خط قرمزه، سهامدار بانک گردشگری برادر اقای اسحق جهانگیری است، بانک پاسارگاد کارگزاران، دولت دسته خودش را نمیبره و حسابهای بانکی را بررسی کنه نه (2081540) (alef-10)
 
شاغلام عوام
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۰:۱۹:۱۷
حذف کنید این پولدارها رو! طرف جراحه ماهی سی میلیون درآمد داره، بسازبفروشه بازاریه بعدهم مثل زالو از پنجاه هزار تومن یارانه نمیگذره! (2080690) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۳:۳۸:۵۸
بابا منم جراحم. سه میلیون هم درامد ندارم. انصراف هم دادم! (2081380) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۴:۱۶:۰۸
ما رو چی فرض کردی؟ خواهر من پزشک عمومیه ماهی سه تومن درآمد داره یعنی جانبعالی تو ماه روزی یه عمل هم داشته باشی همه رو محض رضای خدا انجام میدی برای هر عمل هم صد هزار تومن هم نمیگیری؟! (2081528) (alef-10)
 
سس
۱۳۹۳-۰۱-۲۸ ۱۶:۰۷:۱۱
برو بینیم .خواهر من پزشک عمومیه تو درمانگاه ماهی 8 تونمن دارهفقط ادکلن می خره 500. (2085327) (alef-6)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۰:۲۰:۰۶
آخه مجید جان حاضر م اطلاعات درآمدی روستای مارا ازمردم من اجازه بگیرم وشماانتشار بدید تاتمام حرف چرتتان اثبات شود بیسواد ولی باز من هم حاضرم دو طرح در حمل ونقل ومالیات انجام دهم که وضع مملکت ده برابر بهتر شود مثل مالیات به روز یعنی باورود پول به سیستم وخروج پول یک درصد مالیات گرفته شود (2080692) (alef-13)
 
محمد مهدی
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۰:۲۸:۴۷
سلام به دوستان
متاسفانه رفتار غیر قابل پیش بینی و خلاف ادعاهای دولت مردم را سر در گم کرده است . هیچ انتظاری نمی رود که دولت بتواند و بدتر اینکه اراده داشته داشته باشد عدالتی همه گیر و مستمر را اجرا نماید . آیا آمار انصرافی ها شامل حال ایرانی هایی که در خارج زندگی می کنند نیست ؟ آیا همه ثبت نام کنندگان فعلی محتاج این یارانه هستند ؟ آیا دولت میتواند با اقتدار به ارائه کنندگان اطلاعات نادرست هشدار دهد که واقعیتها دیده میشوند ؟ (2080726) (alef-13)
 
abbas
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۰:۳۸:۴۷
درآمد مهم است یا دارایی؟ کسی شاید 3 میلیون حقوق بگیرد اما خانه اش 80 میلیون ارزش داشته باشد اما کسی 1.5 میلیون درآمد دارد اما خانه اش 800 میلیون ارزش داشته باشد حالا کدامیک باید یارانه بگیرند؟ (2080756) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۱:۵۷:۳۰
من من (2081058) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۲:۰۰:۲۷
داشتن یا نداشتن مسئله این است عباس آقا (2081067) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۲:۴۸:۲۳
البته دارایی دارایی ولی نبفهمند (2081209) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۳:۱۲:۵۲
با شما موافقم باید درایی و درامد با هم برای هر فرد مثل کشور های اروپایی حساب شود،این جوری جلوی فرار های مالیاتی هم گرفته میشه. (2081286) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۰:۴۰:۵۴
پول منو بدین من برممممممممممممممممم (2080761) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۰:۴۶:۵۹
دولت بهتر است به جای رو در رو قرار دادن داراها و ندار هاکه یکی متهم به دارا بودن ودیگری مفتخر به نداری است. به سازوکارهایی رو آورد که جامعه ازمیل به فقر نمایی و درماندگی به سوی کار و فعالیت های اقتصادی سازنده روی آورد. مهاجرت های بی رویه جلوگیری شود و بی کاری ها درمان گردد و مردم از نظر روانی به دارایی های حاصل از کاروتلاش مستمر و سعادت بخش افتخار کنند و نه شرمنده از پرکاری و درآمد سازی. (2080771) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۰:۵۰:۲۷
بیایید کاری کنیم و حرفی بزنیم که حال همه ما خوب شود. حال ما زمانی خوب هست که در همسایگی خود نیازمند نبینیم. ای مردم فهیم ایران قدر این وزیر را بدانید و از او حمایت کنید .بنده به جرائت بعد از دو دهه خدمت و تجربه چندین وزیر متوجه میشوم که حق با کیست . بیایید خواننده خود را نادان فرض نکنیم و آب را گل آلود نکنیم .بنده به نوبه خودم از دستاوردهای قابل توجه این دولت راضی هستم و احساس می کنم حداقل در این وزارتخانه امور در حال بهبود هست . باور کنید کسی من رو نمشناسه و برای تملق کسی این را نمی گویم . از خدا برای این برادر بزرگوار و مجمو عه ایشان طلب توفیق دارم و از سایت خوبتان هم بخاطر اجازه نشر نظرات مختلف تشکر می کنم.
بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش زیک گوهرند
چو عضوی بدرد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار (2080780) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۷:۱۳:۳۳
با تشكر از حسين آقاي منصف و آزاده . (2082131) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۱:۰۴:۳۲
ما را به خیر شما مسئولین امیدی نیست!

لطفا" پول نفت را بین خودتان تقسیم کنید و اقتصاد را به دست مردم بسپارید و الباقی مسایل خودشان حل می شود. (2080844) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۱:۰۵:۵۹
یه نفر به این بابا توضیح بده که بابا مثل اینکه یادت رفته که تو فقط یک خدمتگزاری و نه مفتش حساب و کتاب شخصی و خصوصی مردم ! (2080850) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۵:۲۰:۵۲
چیه میترسی به حساب کتابت رسیدگی کنن ؟؟!! نکنه از اونایی که تو دولت دهم خودتون رو حسابی پرواربندی کردید؟!! (2081770) (alef-10)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۶:۰۹:۳۸
موافقم ولی کار امنیتیه نمیشه کاری کرد خیلی بد تهدید میکنه (2081938) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۱:۱۳:۳۹
برويد اقاى وزير بگرديد اين ويلاهاى چند ميلياردى شمال و لواسانات و جاجرود را و اين ماشينهاى مازاروتى و پورشه و وووو را اين آپارتمانهاى مترى ١٢ تا ٣٠ ميليون را و وووو را چه كسانى و با چه پولهايى ميخرند ايا ماليات را داده اند ، وزارت دارايى فقط سالها افتاده بجان مغازه دارها در سطح شهر و دايم و سال بسال ٢٠ درصد اضافه ميكند والله با تورم و گرانى بسيارى از فروشگاهها از پس هزينه هاى جارى خودشان هم بر نميايند و در ارتباط با دخل و خرج زندگيشان نيز مشكل پيدا كرده اند و اما كو گوش شنوا و كو گوش شنوا
وزارت ماليه و مثلا اقتصاد برود بفكر ارزش پول كشور باشد كه كشور و مردم را بيچاره كرده اند . (2080883) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۲:۰۱:۲۰
آقا خود وزرا مدیران و کارمندان ارش دولتی با حقوقهای کلان از جیب مردم را هم به لیستتان اضافه کنید فرق اینها با یک تاجر و کارخانه دار چیه؟ باز اون به چند نفر نون میرسونه اینها که از جیب من و تو و پول نفت حقوق مزایای کلان میگیرن (2081069) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۱:۲۱:۵۱
مردم از دست اینا باید سر به بیابون بذارند . (2080929) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۱:۲۲:۰۳
این شیوه برخورد برازنده دولتی با آن همه شعار و . . . نیست. یادت بخیر محمود (2080930) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۴:۳۷:۳۷
جی گفته مگه. کلا شما ها بر طبل بحران می کوبید (2081608) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۱:۲۳:۱۹
وزارت اقتصاد كه بايد بگوييم سازمان ويرانى كشور باعث ركود و تورم در كشور شده است ركود يعنى كسب و كار خوابيده و تورم يعنى همه چيز گران شده و اين دولت ميخواهد از ملت دچار مشكلات اقتصادى ماليات بيشتر دريافت كند و باعث رنج بيشتر و ركود بيشتر نمايد بيشتر كارها نميتوانند هزينه هاى خود را تامين كنند و اين اقا بدنبال ماليات بيشتر از مردم هست .
اقاى رييس جمهور و اقاى دولت و اقاى وزييييييير برويد جلوى دزدى ها را و جلوى ريخت و پاش ها و جلوى هزينه هاى بيهوده دولت را كه بعضى كارشناسان معادل ٣٠ درصد بودجه كشور ميدانند بگيريد برويد دلار را كاهش دهيد و ريال را تقويت كنيد برويد بفكر مردم و ملت باشيد تا خدا از شما راضى باشد ..... (2080936) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۱:۳۱:۱۲
آقای وزیر . چیزای مهمتر از این هم هست برای شناسایی (2080960) (alef-13)
 
میلاد
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۱:۳۲:۰۲
قرار بود که تو زندگی مردم فوضولی نشه_خوب با شعاراتون مردم و خام کردید (2080963) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۱:۳۳:۱۱
ای کسانی که از پول و نفت و اب و خاک و یکسان بودن یارانه صحبت میفرمایید ایا آن خانواده ای که با همسر مریض و بدون خانه و کار و داشتن دو فرزند که فرزند کلاس پنجم ابتدایی او با کار نانوایی باید بتواندنیمی از پول کرایه خانه را فقط بدهد تا حالا حقی از این ثروت ملی یعنی نفت و حق این و آب و خاک قایل بوده اید. این خانواده ها و افراد در این جامعه چه تکلیفی برایشان تعیین شده است. (2080966) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۵:۰۰:۱۸
برادر من با حذف شدن پولدارها هيچ مبلغي به يارانه افراد كم درآمد اضافه نميشه , با اين قيمت بنزين همين الان افراد پولدار كه چندين ماشين دارند و با هواپيما سفر ميكنند چند برابر يارانه نقدي رو از طريق سوبسيدي كه به بنزين داده ميشه جبران ميكنن .بنزين بايد بشه 3000 تومن تازه ميشه قيمت واقعيش , زير 3 هزارتومن ميشه يارانه اي و هر كي بيشتر بسوزونه بيشتر يارانه گيرش مياد . (2081697) (alef-10)
 
reza
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۱:۳۶:۵۹
60هزار میلیارد تومان بدهی وامهای کلان بانکی را اقای وزیر بگیر تا عمده مشکلات حل شود.این راه حل اساسی است0 (2080985) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۳:۱۶:۳۴
بسیار بیشتر از 60 هزار است بدهکاری ممکنه با پرداخت مبلغی ناچیز مهلت بگیره و اینا در امار حساب نمیشه (2081297) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۱:۴۱:۲۵
مسئله مالیات بنگاه ها وافراد مالیات نده که بیش از مبلغ کل یارانه نقدی همه مردم است، چه می شود؟ (2081009) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۱:۴۵:۵۴
تدبیر واقعی اینه که دولت بتونه قیمت انرژی رو بدون تاثیر روی قیمت بقیه کالا ها بالا ببره! نه اینکه مثلا با گرون شدن بنزین امبولانس ها از ترس قیمت بنزین به مردم سرویس ندن! اینکه یه عده انصراف بدن از دریافت و شیب افزایش قیمت انرژی کم بشه فقط داره جای یارانه رو از جیب عوض می کنه و می بره تو باک ماشین ها (2081023) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۱:۵۵:۰۲
دولت حدود ۱۰ میلیون نفر افراد پردرآمد جامعه را شناسایی کرده
انشاءاله امثال بابک زنجانی که آه در بساط ندارند و به نان شب محتاج هستند که در بین این ده میلیون نیستند ! (2081052) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۱:۵۸:۰۵
خودتون هم میدونین ثبت نام واسه یارانه الکیه.تمام افراد رو خودتون گلچین میکنین و بهشون یارانه میدین.در ضمن خودتون خر هستین (2081059) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۸:۴۶:۵۷
می دونستید که خیلی محترم هستید !!!!!!!!!!!!! (2082334) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۲:۰۰:۰۲
فقط سوئ مدیریتها را از کشور برکنید درامد حاصله از تمام پول این یارانه هم بیشتر میشود دیشب در اخبار شنیدم که کودکان مثلا مخترع را بخاطر یک اختراع ( که خدا میداند به فکر و طرح کی و هزینه کی و اعتبار و توصیه و قضاوت کی) انتخاب میکند و تا خدا دکتری بدوت کنکور و با خرج ملت ( یعنی پول بقیه نوجوانان که مخترع شناخته نشده اند و ان 10 میلیون که حتی خرج سواد اموزی ابتدایی هم برایشان نشده) تا خود دکتری برایشان هزینه میکنند.
اولا شما اول مشگل بی سوادی را که مسول مستقیم و اولش خود وزارت اموزش و پرورش هست میباشد و قرار بود نهضت سواد اموزی در یک دوره کوتاه فقط به انها کمک کند و نه خود یک سازمان دولتی شود از کشور ریشه کن کنید
دوما عمو سام پیغام تشکر فرستاد چون این افراد بعد از اینکه با خرج ملت مجانی دکتری گرفتند به بهانه حقوق بالا خدمت به کشورهای ثروتمند که حتی یک ریال هم بابت پرورش انها خرج نکرده اند خواهند کرد
جناب دکتر توکلی لطفا پیگیری کنید (2081066) (alef-13)
 
الهی
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۲:۱۰:۱۴
بنده از کسانی بودم که در مرحله قبل برای یارانه ثبت نام نکردم وابستگان دوستان وآشنایان زیادی میشناسم که هرگز اسم ننوشتند پس این آمار کل ملت ایران 75 میلیون از کجا در آمد چه کسانی ظرفیت تمام برای کسب یارانه اعلام میکنند؟به اسم مردم به جیب چه کسانی رفته ؟هیچ مسولی پیگیر این مساله نیست؟آمارهای غلط ودروغ به کجا می رسد؟اکنون در بوق کرنا که بیایید انصراف دهید .بگویید این یارانه به اسم من وامثال من که هرگز نگرفتیم به کجا رفته است ؟ چرا نمیگویید چه تعداد از مردم کلا یارانه نگرفتند وهمیشه آمار کل جمعیت را میدهید. میدانم کسی جوابگو نیست فقط خدا میداند ماهم خودمان را خسته میکنیم. (2081102) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۲:۲۵:۴۵
اقای وزیر اگر بخواهید از ثروتمندان مالیات بگیرید خیلی ساده است یکی از شاه کلید های خودرا بر در آپارتمان و ویلاهای شخصی بزنید وتا مالیات آن پرداخت نگردید باز نکنید تا معنی پرداخت مالیات مشخص گردد!! (2081143) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۲:۳۴:۴۰
واقعا اين ملت روزي بشه جبران كنن اينهمه زحمات شمارو .... (2081166) (alef-13)
 
محمد مهدی
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۴:۱۶:۰۴
خیلی جالب و قشنگ گفتی (2081527) (alef-10)
 
مونا اصغري
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۲:۳۸:۲۶
چرا بايد انصراف دهم حقوق بنده تك فيشه در آموزش و پرورش 1500 هزار ريال است
براي ما بدبخت ها 17 درصد افزاريش براي قاضي دادگستري 75 درصد با 4 نفر عائله چه كنم با اين همه تورم (2081176) (alef-13)
 
قرتاسي
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۲:۵۶:۳۶
آقاي وزير بيكار بگرد دنبال اونهايي كه پولهاي ملت رو به يغما بردن و هيچ كس هم چيزي بهشون نمي گه . پول اصلي اونجاست دست از سر جيب مردم برداريد با اين ارقام به جائي نمي رسيد. مسير جائي ديگه است برادر... (2081237) (alef-13)
 
دو دو تا چهار تا
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۲:۵۹:۵۱
پول فروش:
نفت صادراتی 102 دلار
گاز صادراتی
میعانات صادراتی
پتروشیمی ها
مس
مولیبیدن
..
..
گوگرد
سنگ آهن
روی وسرب
مالیات بر ارزش افزوده
حق گمرک
حق ترانزیت
سود بانکهای دولتی
همه را باهم جمع کنید می شود سالی 240 میلیارد دلار
برای جمعیت 75 میلیونی می شود سالی 3200 دلار
یعنی از این 3200 دلار دولت نمی تونه 180 دلارش را در سال بده به خود ایرانیها؟
چرا ما باید حقوق کارمندهای دولت را بدهیم؟کارمندهایی که هیچکدامشان از فرزندان ما نیستند وطبق روابط خاص واز گروههای خاص استخدام می شوند؟ (2081255) (alef-13)
 
لل
۱۳۹۳-۰۱-۲۸ ۱۶:۱۳:۳۸
حالا خوبه.پارسال یکی اومد تو تلویزیون تو برنامه پایش .تازه طرف می خواست رییس جمهور بشه حساب کرد پول نفت بخش بر مردم به هر کسی 180 هزار تومن می رسه(تو سال).خوب شد رییس جمهور نشد اونوقت به فقرا هم یارانه نمی دادند
اما خودمونیم هر کی یارانه بگیر گدای بی کلاسه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2085335) (alef-6)
 
سارا
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۳:۲۴:۵۴
آقای وزیر : علی رغم سم پاشی های یاران دولت قبل جهت عدم اهدای رایانه ، اکثریت قابل توجهی از مردم به یاری دولت محترم با عدم ثبت نام آمدند. ما به دولت تدبیر و امید ، امیدهای زیادی داریم . امیدواریم شما نیز در برابر اقلیت مخالف که بلندگو های زیادی دارند مستحکم باشید و حق اکثریت خاموش را با خروج از کشور از انزوا ، بهبود اقتصاد و تقویت ارزش پول ملی و..... به جا آورید. (2081320) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۳:۳۱:۴۲
افزایش قیمتهای سوخت با شیب ملایم سالها زمان می برد تا به قیمتهای واقعی جهانی برسد و کشور ایران بتواند به عضویت سازمان تجارت جهانی پذیرفته شود در حالیکه دولت باید هزینه های خود را کم کند تا با خلق پول این هزینه ها را بصورت تورم به مردم تحمیل نکند و مهمترین مولفه کاهش هزینه های دولت کاهش سریع تعداد کارمندان و مدیران دولتی است بطوریکه باید تعداد کارمندان دولت به نسبت جمعیت کشور به 0/0025 برسد (متوسط جهانی) یعنی با فرض 76/5 میلیون نفر جمعیت کشور لازمست تعداد کارمندان دولت به 190000 نفر برسد در حالیکه بیش از 2200000نفر کارمند دولت وجود دارد که علاوه بر تحمیل هزینه ملی فاقد بهره وری و فاقد توجیه اقتصادی و مدیریتی است . در غیر اینصورت نسخه های مسئولین رده بالای حاکمیتی هیچگونه تاثیری بر وضعیت اقتصادی کلان نخواهد داشت و متاسفانه مردم هر روز فقیرتر و بیچاره تر خواهند شد. (2081341) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۴:۲۴:۲۳
کاش 2 میلیون کارمند بود بالای 6 میلیون مستقیم و 10 میلیون شرکتیه، شما برای دریافت عمق فاجعه رقم بودجه جاری کشور که صرف حقوق مزایای کارمندان میشه و از مالیات و نفت تامین میشه و در اولویت اول است را ببین تا بفهمی عمق فاجعه و سیاهچاله بودجه کشور کجاست (2081559) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۳:۴۵:۲۵
تا ماشین خلق پول در دست دولت است هیچ سعادتی برای جامعه ما فابل تحقق نیست . تا زمانیکه حکیمان حاکم تگردند جامعه روی سعادت نخواهد دید . (2081403) (alef-13)
 
مخ تعطیلم
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۳:۵۲:۲۰
اگه این 10ملیون راحذف کنی 1ساعت بعد وزیرهستی؟ نیستی دیگه!! (2081434) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۳:۵۷:۳۱
"، تصمیم دولت بر این است که میزان افزایش قیمت بسیار ملایم باشد به گونه‌ای که شوک و تکانه‌ای به اقتصاد کشور وارد نشود."
اتفاقا تجربه نشان میدهد دولت از تکانهای شدید اقتصادی بیشتر خوشش میاید. (2081456) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۴:۱۶:۱۶
باید از هر 10 نفر کارمند و مدیر دولتی فعلی 9 نفر کنار گذاشته شوند . در غیر اینصورت وضعیت اقتصادی بدتر و بدتر خواهد شد . (2081529) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۴:۲۵:۰۶
مردم ایران ماهانه بیش از 1/7 میلیارد دلار پول بابت حقوق و مزایای مفت خوری کارمندان تنبل دولتی هزینه میکنند که در سال معادل 20 میلیارد دلار است و همین کارمندان با به کار بردن اصطلاح غلط یارانه و بردن آن در متن قانون علاوه بر مفت خوری اقدام به تحقیر این مردم کرده اند. (2081562) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۴:۳۳:۰۴
کل موضوعیت آنچه به نام یارانه و در جهت تحقیر شخصیت مردم ایران بکار رفته و میرود سالانه حدود 60 میلیارد دلار است در حالیکه پول مفت خوری کارکنان و مدیران دولتی در سال بیش از 20 میلیارد دلار است و با حذف سریع کارمنان تنبل و غیر ضروری میتوان طی 5 سال (در صورتیکه سایر شاخصه ها ثابت بماند) به نقطه هدف ( آزادسازی قیمتهای داخلی و انطباق آن با قیمتهای جهانی) رسید. در صورتیکه سایر شاخصه های اقتصادی نیز اصلاح شوند میتوان در فاصله دو(2) سال به نقطه هدف رسی. البته اصلاحات اساسی در قوانین کشور ضروریست . (2081588) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۴:۳۸:۰۳
اصطلاح عزت ملی که در شعارهای مقام رهبری نیز به کرات شنیده شده موضوعی مقایسه ای در سطح جهانی است . در سطح جهانی عزت هر فرد وابسته به دارایی مادی و معنوی وی است . دارایی مادی شامل ملک و پول نقد بوده و دارایی معنوی شامل اطلاعات سطح بالای مورد نیاز جامعه است که برای بدست آوردن آن حاضر به پرداخت پول و دارایی مادی است .متاسفانه اقدامات سالهای اخیر حاکمیت کشور منجر به کاهش شدید دارایی های مادی و معنوی اکثریت مردم ایران شده و متاسفانه عزت ملی ایرانیان را نشانه رفته است . (2081610) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۴:۵۰:۲۶
ژاپن با جمعیت بیش از 120 میلیون نفر و درآمد سرانه 46000 دلار بوده در حالیکه دولت ژاپن تنها 300 هزارنفر کارمند و مدیر دولتی دارد در حالیکه دولت ایران 2/27 میلیون نفر کارمند و مدیر دولتی دارد در حالیکه جمعیت ایران 76/6 میلیون نفر است لذا سیاستهای کنونی از اساس اشتباه بوده و باید به ریشه موضوع نگریست . همین کارمندان و مدیران حقوق بگیر مفت خور دولتی در ایران لوایح را تنظیم و جهت تصویب به مجلس می فرستند و نماینگان مجلس نیز در آن حدی نیستند که مسائل کلان قضیه را رصد کنند . (2081655) (alef-10)
 
مظلومی
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۵:۲۹:۳۴
نهضت یارانه طلبان کارمندی (نیک) تشکیل شد. (2081803) (alef-10)
 
جلیل
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۵:۵۷:۰۸
البته به نظر من خیلی خوب شد که روحانی رئیس جمهور شد چون مردم روی اصلاح طلبها و حزب کارگزار رو دیدند فهمیدند که کارشون فقط تهدید و زور هست یواش یبواش مظلومیت احمدی نژاد و مردمی بودنش داره بر همگان ثابت میشه (2081906) (alef-10)
 
عباس معصومی
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۶:۱۵:۲۲
سیاست حذف یارانه کارمندی - دولت تحقیر و ناامیدی (2081948) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۸:۵۷:۴۸
خوش بود گر محک تجربه آید به میان
تا سیه روی شود هر که در او غش باشد

قطع یارانه ها مشت مدعیان دروغین را باز کرد. (2082354) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۹:۲۶:۰۲
الان مي گن بنزين حدود 2800 بشه مي رسه به قيمت فوب خليج فارس، حالا 4 يا 5 سال طول مي كشه با پدري كه از مردم زير بار تورم دربياد برسونن به اين قيمت بعد باز دلار يه دفعه مي كنن 6000 بعد باز مي گن بايد شه 5000 و اين داستان ادامه دارد ...
وگرنه كه تا قبل از افزايش دلار و بي ارزش شدن ريال كه فوب خليج فارس 1200 تومنم نبود
اين بازي آهو بدو ما بدو رو بايد رها كنن كه هي ما بدوييم برسيم به حد نصاب جهاني، بعد هم دلار گرون بشه و ... راهكار نيست
بايد به فكر تقويت پول ملي باشن
به فكر راهكارهايي براي سرمايه گذاري هاي خارجي باشن
به فكر مبارزه جدي با افراد دلال اقتصادي باشن
اصولا تو جامعه اي كه بيشتر پولداراش با دلالي و ساختمون سازي و اين كارا به پول رسيدن كه راه براي فرار مالياتي بسيار زياده نمي شه انتظار پيشرفت داشت
به اميد روزاي خوب براي ايران و ايراني
به اميد روزي كه به خاطر گرفتن و نگرفتن 40000 تومن اين همه سر و صدا نباشه
به اميد روزي كه همه وضع اقتصادي و روحي و رواني و ... خوب بشه
جمله اخرمم مي خوام ارزوهارو از حالت مادي صرف خارج كنم
به اميد روزي كه سنجش ما ادم بخاطر پول افراد نباشه معيارامون عوض بشه ادماي بهتري بشيم فقط به فكر خودمون نباشيم و به اين اعتقاد برسيم كه روزي دست اون بالايي، حتم بدونيد اگه به خودش توكل كنيدو تلاش كنيد عمراً واقعاً عمراً دستتون تنگ بشه
حرف حرف مياره ببين آخرش از كجا به كجا رسيديم (2082409) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۹:۴۶:۲۷
به نظر میرسد در اولین قدم دولت باید یارانه مدیران و کارمندان دولتی را قطع کند (البته بازنشستگان باید مستثنی شوند چون واقعاً و اغلب بی چاره و فقرزده شده اند) ودر اینصورت است که اغلب مردم دارا از دریافت به اصطلاح یارانه منصرف میشوند. (2082439) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۹:۵۴:۲۶
تحقیق در آمار سالهای گذشته (دوران احمدی نژادی)نشان میدهد که ساختارهزینه های دولت ایران اینگونه بوده که خرید کالا و خدمات 10% از کل هزینه ها، حقوق و مزایای کارکنان دولت 37% از کل هزینه ها ، بهره وام بانکها 1% از کل هزینه ها ، به اصطلاح مدیران دولتی یارانه ها 32% از کل هزینه ها ، متفرقه 18% از کل هزینه های دولت بوده که مجموع مبحث حقوق و مزایای کارکنان دولت و یارانه معادل 70% هزینه های کل دولت بوده است که به نظر میرسد جای تحقیق و تفحص است (2082459) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۲۰:۳۷:۴۸
طيب جون ، تو قيمت آنچه را كه از زمان برقراري يارانه ها هفت تا ده برابر شده را كم كن ما به شما و خانواده ات ماهيانه نفر ١٠٠ هزار تومان يارانه مي دهيم (2082543) (alef-10)
 
هموطن
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۲۱:۰۳:۱۴
سامانه رفاهی سئوالات اشتباه از کاربران می کند
مثلا می پرسد ایا صاحب مسکن هستید ؟ در این حال شاید یکی از اعضا صاحب مسکن نامناسب در مکان دور افتاده باشد و لذا پاسخ صادقانه بلی خواهد بود.
ولی نیمی از مردم با دارا بودن مسکن صاحبخانه نیستند چون در جای دیگری مستاجر هستند برای مثال بنده در مارلیک مالک هستم و ماهیانه 200 هزار تومان کرایه دریافت می کنم ولی در تهران بدنیا امده و اینجا در یک اپارتمان متوسط 60 متری زندگی می کنم و مستاجر هستم با کرایه ماهیانه 1000000تومان و پرداخت 240000تومان قسط بانک مسکن و اما سامانه نمی دانم چطور می تواند این محاسبات را انجام بدهد و به نتیجه درست برسد .
بهتر این بود که سامانه سئوال می کرد پس از پرداخت اقساط و کرایه چقدر در حسابتان باقی می ماند و بعد رتبه بندی می کرد و یا اینکه همه سامانه ها با هم لینک بود واصلا هیچ سئوالی نمی کرد . (2082594) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۰۸:۰۵:۲۶
سلام
به آقای وزیر بفرمایید
شاخص ثروت از نگاه شمای اقتصاد دان چیست؟
وقتی بی پروا فرمایش میکنید به تبعات آن نیز فکر نمیکنید چرا که اگر میانگین خانوار را 3 بگذارید سی میلیون از گرفتن یارانه محروم خواهند شد و البته چهل میلیون باقیمانده کشور را با چه عناوینی حذف خواهید کرد. ثروتمند کسیست و از کدام مسیر به چنین ثروتی که شما میشناسیدشان رسیده اند که سایرن نه!!!!! (2082767) (alef-6)
 
مجتبي
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۰۸:۰۶:۳۰
اين هم از توافق با قدرتهاي جهاني حالا ديديد كه دلار دوباره3200تومن شد قيمتها هم دوباره داره بالا ميره (2082768) (alef-6)
 
شمشاد
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۰۸:۳۰:۴۴
شناسایی دست اندرکاران لیگ برتر فوتبال و فوتبالیستها، تمام کسانی که سابقه وزارت دارند و معاونانشان، تمام کسانی که سابقه نمایندگی مجلس دارند،تمام کسانی که سابقه استاندار دارند ومعاونانشان،فرمانداران، بخشداران، شهرداران، مدیران کل تمام سازمانها و معاونین، روسای آموزش و پرورش و معاونین، روسای دانشگاهها و معاونین، اساتید دانشگاه، تجار و واردکنندگان و صادرکنندگان، کارخانه داران،بازاریان و کسبه متمکن،بساز وبفروشها، تمام کسانی که وامهای بالاتر از 50 میلیون از بانک دریافت کرده اند،تمام کسانی که گردش مالی بالای 100 میلیون در سال دارند و..... بایست از دریافت یارانه خوداری ورزند.... (2082794) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۰۸:۵۱:۰۳
پس معلوم می شود هر کاری که خودشان بخواهند انجام می دهند پس اینهمه هزینه برای کشور و خانوار چیست پس تهدیدید و جریمه چی می شود چرا ثبات مدیریتی و فکری ندارند مدیران و انتظار بی خودی از ما دارند چه کردند برای رفاه و راحتی و خودش چه کردند برای خودی هاشون اینها از دید پنهان نیست و انوقت چگونه باید هر حرف انها را قبول کرد و انتظار نا بجائی دارند و ......هدف چی بود به چی رسیدند مدیران و ما به چی رسیدیم دنبال سبد کالا و کول کردن اجناس انهم اگر باشد که این روز ها نیست رانت خوارها و دست اند کاران و نصیحت کنندگان و مهندسین مدینه فاضله به چی رسیدند دو روئی درد بدی است و بوده و هست و ..... (2082811) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۰۹:۵۲:۰۷
به راستی اگر دولت توانسته این ده میلیون نفر راشناسائی کند و در صورت ثبت نام نیز آنان را حذف خواهد کرد اولا چرا این همه هزینه و وقت مردم را گرفته که ثبت نام مجدد کنید خوب همین ده میلیون نفر را هم حذف می کرد. دولتی که می گوید درآمد ندارم چرا اتلاف درآمد می کند؟ آیا این همه هزینه و صرف وقت برای این است که افراد به قول ایشان پردرآمد قبلا شناسایی شده در صورت ثبت نام حذف شوند؟؟ در ثانی آیا درست نبود ابتدا معیار پردرآمد بودن افراد به اطلاع مردم رسانیده می شد تا این ده میلیون نفر و بقیه مردم بدانند پردرآمد بودن از دید دولت چیست و براساس آن تصمیم گیری کنند تا الان هیچیک از سخنگویان ریز و درشت دولتی و حامیان آن شفاف نگفته اند ملاک پردرآمد بودن افراد چیست این فهرست ده میلیونی براساس کدامین معیار از پیش گفته به دست آمده است؟؟؟ اینها همه نشانه های تدبیر و عقل است انشاء اله . (2082883) (alef-1)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۰:۲۶:۲۲
آنقدر خنده دار ومسخره است که آدم نمیدونه چی باید به طور مثال هزینه مسکن تفاوت خانوار چهرنفره دانشجو دار ودختر پسر دم بختی با یک خانوار سه نفره یا چهر نفره کم هزینه تر و...قسط های بانکی شاید در تهران کس ماهی 3میلیون درآمد داشته باشه ولی هزینه های متوسطی آن با یک روستایی متفاوت باشد من کسی را سراق دارم ماهی پنج میلیون درآمد داره اسراف کارهم نیست ولی یک مادر پیر وپدرپیر تحت پوشش داره هزینه های اونها راهم میده یارانه خودشو جمه میکنه هراز چندگاهی بابت هزینه های آنها میکنه ؟!!!! (2082934) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۱:۴۹:۳۱
این یارانه را بابت گران کردن حامل های انرژی به مردم دادند. جه ربطی به درآمد دارد. دولت حق ندارد بیت المال را با پسند خود تقسیم کند. (2083105) (alef-6)
 
محمدشیر
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۲۱:۱۲:۲۲
وزیر وزرا مثل ماهیند در دریا ، ماهی در دریای بیکران شناور است نمی داند اگه بندازندش تو خوشکی می میره آقای وزیر محترم کسانی هستند که درآمدشان خوبه ولی دردهای پر هزینه ای دارند که با ماهی 4 میلیون و 5 میلیون دردشان دوا نمیشود و از طرف دیگر آبرومندن و نمیخواهند ابراز عجز نمایند. نمیدانم نمایندگان مجلس وزیر انتخاب کردند یا کاراگاه کجد که 10 ملیون مجرم شناساسی کرده آقای وزیر باید آرزو کنیم که روزی 75 ملیون ثروتمند افتخار کنیم. به هر حال با صداقت مردم بازی نکنید زیرا بعضی ها را برای این شندغاز مجبور به دروغ گفتن در برابر فرزندانشان میکنید. پسر بچه ای تو کوچه به دوستاش گفت ما یارانه میگیریم گفتند چطوری گفت سند خونه به اسم بابام نیست نوشتیم نداریم بابام گفت حرف راست خریدار نداره بببینید بد آموزی تا کجا ؟؟؟؟؟؟ (2084199) (alef-6)
 
شهرستانی
۱۳۹۳-۰۱-۲۸ ۱۱:۴۱:۲۹
تهرانیها سلام
اگه تو شهرستانهای چون مناطق ما میبودی این حرفا را نمیزدی به چند دلیل:
1- برای کمترین مریضی باید بری شهرستانهایی چون تهران شما و دیگر شهرستانهای مهم کشور و با کلی هزینه ولی شما چی آیا تابحال شده برای درمان بیایی مثلا شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان
2- اگه ماشینتون تو دوتا از چاله چوله های شهر ما میافتاد دادتون به آسمون میرفت
3- اگه یک روز میرفتید و تنها پمپ بنزین شهر بنزین گیرتون نمی اومد چی؟؟؟؟
4-جاده هایی که مثل سمباده و سوهانه طرف شما پیدا میشه؟؟؟؟؟؟؟!!!
5-پیاده رو چی؟ ما نداریم!!!!!!!!!!!
و................... (2084861) (alef-6)
 
فریدون مصدق
۱۳۹۳-۰۱-۲۸ ۱۲:۳۴:۰۸
اقای وزیر اقتصاد با سلام . شما در مناظره های تلویزیونی قرار شد با تیم اقتصادی قوی ایران را به گل وبلبل تبدیل کنید ؟ با این همه وعده . امروز نتیجه میگیریم که برای رفع مشکلات دست به دامن مردم برای انصراف از یارانه شده اید. نرخ تورم هم که هج ؟ اما جناب طیب نیا شما چگونه ده میلیون نفر سرمایه دار را شناسایی کردید ؟ لذا مشخص شد که شما به حریم مالی مردم سرکشی کردید ؟ این افراد به نوعی سرمایه گذار هستند . و زمانی که سرمایه گذار امنیت مالی نداشته باشد و بدون خود اظهاری به حریم انها ورود شود اموال و سرمایه خود را از کشور خارج میکند ؟ اقای وزیر طرح این موضوع انهم در تریبون مجلس از جنابعالی بسیار بعید و اشتباه بزرگی بود که بدون شک تا یکسال اینده مردم شریف . نجیب و مسلمان باید تاوان ندامکاری وحرفهای نسنجیده جنابعالی را متحمل شوند . موفق باشید (2084968) (alef-6)
 
کارمند بازنشسته
۱۳۹۳-۰۲-۰۵ ۱۵:۰۲:۳۱
احسنت اقای مصدق .اگراقای وزیر اقتصاد گوش شنوا داشته باشد و اینگونه اشتباهات را تکرار نکند ؟ (2103479) (alef-13)
 
ف -م
۱۳۹۳-۰۱-۲۸ ۱۳:۲۲:۰۶
جناب طیب نیا با سلام باور کنید کلید بهبود وضع اقتصادی مردم .رفع بیکاری . در مدت کمتر از یکسال نزد این حقیر است در این موردشک نکنید قول میدهم موفق میشویم بنده را دعوت نمایید . تا طرح را تقدیم نمایم . ادرس را از همین سایت بگیرید . موفق باشید (2085072) (alef-6)
 
یوسف
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۹:۳۰:۰۲
جناب اقای وزیر .شما چرا به جمع وتفریق داشته ها انگشت میگذارید .شما مولد انچه را که نداریم باید باشید .شما راه تولید را هموار کنید .شما توزیع عادلانه ثروت را پیگیری کنید .شما تراز بازرگانی را مثبت کنید .شما با سیاستهای پولی ومالی میتوانید در نبض اقتصاد کشور اثر گذار باشید.گویا تمام این وزارتخانه ها هدفی جز هدفمندی یارانه ها کار دیگری ندارند .درست است یکی از امور مبحث یارانه ها است .تمام کار این مملکت شده یارانه .ما از دنیا عقب افتاده ایم .در این کشور بیکاری هست فقر هست .مسایل اموزش هست .مسله اتباع ما در خارج کشور و....هزاران مسله دیگر بیایم به این مسایل هم بپردازیم .شما اقای وزیر قهر تولید کنندگان .تعطیلی کارخانجات .بایر شدن زمینهای حاصلخیز .تفاوت نرخ ارز .بازارروبه موت بورس .ورشکستگی بنگاههای اقتصادی کوچک .مقرون به صرفه نبودن تولیدات داخلی .وهزاران مبحث اقتصادی دیگر در حوزه کاری شماست .مثلا اصلا به کسی یارانه ندهید انگاه حساب کنید چه پیش خواهد امد نگاه کنید 45هزار تومان چه کسری از معاش یک فرد است ؟شما نمیدانم با کدام چنکه حساب میکنید افزایش دو درصدی مالیات بر ارزش افزوده چه فاجعه ای بر قیمت تمام شده کالا میاورد دنیا با عملیات دامپینگ دارد محصولاتش را جهت تسخیر بازارهای جهانی معرفی میکند شما با افزایش قیمت تمام شده کالا ی تولید کننده داخلی را به ذایقه مصرف کننده داخلی ناسازگار تر مینمایید .نگاه عالمانه.تصمیم عاقلانه . اعمال صادقانه انتخاب شجاعانه .میتواند اقتصاد ما را متحول کند .بهر حال امیدوارم روابط عمومی ان وزارتخانه مطالبم را به سمع ونظر عالی برساند. (2086960) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۱۰:۵۹:۵۹
اقای طیب نیاتوصیه میکنم مطالعه بیشتری داشته باشید با اقتصاداینجوری برخورد نکنیدباامیدواریم کارحل نمیشود (2090230) (alef-1)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.