نظر منتشر شده
۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 314205
کمپین جدید؛ انتظار از خودروسازان
بخش تعاملی الف - علی ارسطوئی
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۱


حرف اول:

خودروسازان در چند روز اخیر در یکی از مسائل اصلی اقتصاد کشور یعنی "رکود و نقدینگی" نسبت به سایر بنگاه‎های اقتصادی وضعیت بهتری پیدا کردند. طبق اطلاعات پراکنده به دست آمده (مخصوصا نامه اخیر بانک مرکزی) ۱۱۰ هزار خودرو فروخته شده است. این یعنی تزریق حدوداً ۳هزار میلیارد تومان پول به صنعت خودروسازی کشور.

این روزها، روزهای بسیار خوب صنعت خودروسازی است و هرگونه ناشکری، ژست‎های فقیرانه‎ی توام با طلبکاری! و خلاصه امواج منفی از صنعت خودرو به هیچ وجه قابل قبول نیست. صنعت خودرو دوباره زنده شده است و چرخ‎های آن به چرخش درآمده. صنعت خودرو پولی در اختیار دارد که حتی صنایع مادر هم امروز آن را (به تناسب گستردگی خود) ندارند.

این پول بیت المال است و مالک آن، تک تک مردم ایران. درواقع مردم ایران دست در جیب کرده‎اند و در سختترین شرایط اقتصادی به خودروسازان پول داده‎اند. بنابراین قدر این نعمت را باید بدانند و ممنون آن‎ها باشند.

حرف دوم:
مطمئناً هر کمپینی که تولید داخل را با مخاطره مواجه کند، اگر محکوم به خیانت نباشد، محکوم به جهل است. این کمپین‎ها و هرآنچه باعث بشود چرخی از چرخ‎های کشور متوقف بشود آثار زیانباری بر اقتصاد و جامعه دارد مخصوصاً اگر آن صنعت، برای افراد قابل توجهی به عناوین مختلف (چه مستقیم و چه غیر مستقیم) اشتغال‎زایی کرده باشد.

حرف سوم:
ما به کمپین جدیدی نیاز داریم. کمپینی که به خودروسازان کشور کمک می‎کند از قعر چاه درآمده، خود را بالا بکشند. این کمپین به دنبال ارتقاء سطح کیفی خودروهای داخلی است. این کمپین به دنبال آن است که خودروساز داخلی خود را در مقام یک سازمان پاسخگو قرار بدهد که این امر، اول از همه برای همان سازمان باعث رشد و تعالی خواهد بود.

این کمپین به خودروسازان و تک‎تک مدیران آن باید بفهماند که میزان "بدهی معنوی" شما به مردم فقط برای سال ۹۴ مبلغ ۳ هزارمیلیارد تومان است. این کمپین علیه خودروساز نیست بلکه برای خودروساز است. کمپینی است برای حمایت از صنعت خودرو در برابر تمام کمپین‎های آینده. این کمپین دلسوزانه تلاش می‎کند جلوی هرگونه کمپین علیه تولید داخلی را بگیرد و بهترین مسیر را دنبال می‎کند. این مسیر کمک کردن به خودروساز برای ارتقاء کیفی است.

ما به کمپین "انتظار از خودروساز" نیاز داریم. ما انتظار داریم خودروسازان کشور -مخصوصا دو خودروساز مطرح- شاخص‎های کیفی را بازتعریف کنند و برای ارتقاء آن شاخص‎ها به مردم برنامه‎ی زمان‎بندی ارائه کنند. ما انتظار داریم خودروسازان برای منطقی کردن قیمت‎ها به مردم برنامه‎ی زمانبندی ارائه کنند.

ما به "کمپین انتظار از خودروساز" نیاز داریم. کمپینی که با رسانه‎های کشور از سویی و با خودروساز از دیگر سو در تماس مستمر باشد و این سؤال مشخص را مدام و مدام و مدام تکرار کند "چه زمانی و چگونه کیفیت خودروهای خود را افزایش خواهید داد"

حرف چهارم:
مطمئناً هدف از این کمپین جوسازی و بازی با مقوله‎ی رسانه و نهایتاً سوداگری! نیست. بلکه یک جریان سازنده‎ی اجتماعی-اقتصادی در راستای "اقتصاد مقاومتی" است. هیچکس مثل مردم و رسانه‎های دلسوز نمی‎توانند موضوع اقتصاد مقاومتی را پیگیری کنند.
 
کلمات کلیدی : علی ارسطوئی
 
مهام
۱۳۹۴-۰۹-۱۰ ۱۰:۵۰:۱۱
نقطه سر سطر..
حرف اول:این روزها دوام زیادی نخواهد داشت.وصرفا یک مسکن است..
حرف دوم:هیچ کمپینی تولید داخل را به خطر نیانداخته بلکه خواهان اصلاحات «هستند.
حرف سوم:خودرو سازها باید به فکر تامین امنیت وراحتی وقدرت خرید مردم باشند.نه منافع گروهی
حرف چهارم:با این.. اوصاف وعدم تغیرات اساسی وبا این قیمتهای نجومی نخواهیم خرید... (3359013) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۰ ۱۱:۰۶:۳۸
خالی نبند کمپین هم درست نکن مردم نمیخرند هنوز هم نمیخرند اونایی که خریدند میخوان بندازن تو جاده و خیابون مسافرکشی تا نون در بیارن و الا من مصرف کننده اصلا نمیخرم (3359044) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۰ ۱۷:۱۱:۰۶
از این خبرا نیست بعد از این 110 تا چکار می خواند بکنند به قولی یه دفعه جستی ملخک .... (3359913) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۰ ۲۱:۲۴:۳۰
امیدواریم که خودروسازان جواب این خدمت بزرگ دولت را با خیانت مجدد در حق ملت ندهند که آنها سود کرده باشند ودولتمردان مدیون ملت شوند وباز ماشینهایی به بازار وارد نشود که در جا آتش بگیر دوسرنشینانش فدای حمایت از تولید داخلی شوند (3360250) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۳ ۰۷:۴۵:۴۶
ابزار اجرایی این مثلا کمپین چیست؟ التماس؟ نخریدن ؟ ... (3363982) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۴ ۰۸:۵۱:۱۳
آدمهای دلسوز با چاشنی رسانه هایی که در اختیار مردم هستند مثل تلگرام فقط همین (3365334) (alef-11)
 
rasul
۱۳۹۴-۰۹-۲۲ ۰۹:۵۱:۳۶
چرا دولت برای ازدواج 3 میلیون (اونم با کلی دوندگی و 3 ماه علاف شدن) ولی برای خودرو 25 میلیون (اونم یک روزه) وام میده؟!!!!
این یعنی مافیای خودروسازان تا مغز استخوان دولت نفوذ کرده و سود جیب خودروسازان از آینده مملکت و جوانها بیشتر اهمیت داره (3384351) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.