📛📛📛 🖊 فوری: #نقض_صریح_برجام با مصوبه امشب سنای آمریکا ...
📚 براساس بند 26 از متن اصلی برجام، آمریکا اجازه برقراری #تحریمهای_هستهای جدید ندارد ...
26. ... The U.S. Administration, acting consistent with the respective roles of the President and the Congress, will refrain from re-introducing or re-imposing the sanctions specified in Annex II ....
🎯 اما مصوبه امشب کنگره آمریکا مبنی بر تمدید ده ساله قانون تحریم های ایران (ISA) که در سال 2010 در کنگره آمریکا به تصویب رسیده، تحریم های هسته ای جدید محسوب می شود، چرا که اولا بخشی از این تحریم ها هسته ای است و ثانیا قانون مذکور براساس متن مصرح آن تا پایان سال 2016 خاتمه می یافت (Sunset می شد) و مصوبه جدید سنا، مصداق برقراری مجدد (re-introducing) تحریم های هسته ای مذکور است.
🚧 در واقع آخرین امیدها برای عدم نقض این بند برجام (بند 26) که همان رد مصوبه مجلس نمایندگان توسط سنا بود بر باد رفت!!!😢
📛 رییس جمهور آمریکا نیز این مصوبه را امضا و ابلاغ خواهد کرد، زیرا با توجه به رای تقریبا صد در صدی دو مجلس نمایندگان و سنا، وتوی رییس جمهور کارساز نخواهد بود ...
🚦حالا نوبت طرف ایرانی است که گزینه های خود را به میدان بیاورد ...
👈 اما فارغ از اینکه گزینه ای وجود داشته باشد یا نه، درس گرفتن از این #خسارت_محض از همه چیز مهم تر است ...
📛 به یاد دارم در برخی جلسات رسمی، برخی مقامات مذاکره کننده ارشد به نمایندگان مجلس می گفتند: "این آمریکا آن آمریکای سابق نیست"، اشاره به اینکه این آمریکا قابل اعتماد است!!!
🔒 و برخی مقامات دولتی با وعده و وعیدهای پوچی که به مردم، نمایندگان مجلس و سایر مقامات دادند، رسما خود را مدیون ملت و خون شهدا کردند ...
✳️ و العاقبه للمتقین ...
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
✳️ دکتر حجت الله عبدالملکی (4043883) (alef-13)
مایه_شرمساری، سگلمههای درهم آقای ظریف است؛ لبخندهایی که دیگر بر لبان آقای ظریف نخواهید دید؛ قهقههایی که به تاریخ پیوست. (4043972) (alef-13)
وقتی چند نفر افراد ساده انگار ، مسول روابط خارجی میشن که هیچ از آن نمیدانند الا زبان انگلیسی و یک مدرک دانشگاهی به عنوان دانش جوی بینلمللی ، نتیجه این میشود. با امتیاز هست یی میتونستیم نه تنها همه تحریمها را لغو کنیم، بلکه حتی امتیاز اقتصادی وسیاسی هم بگیریم ولی چه میشود کرد که شاید برخی از این آقایان که مسول سیاست خارجی بودند، اصولا از قانون دماتو یا نقش کنگره و سنا در ساختار قدرت آمریکا، اطلاع نداشتند!
متاسفانه برخی از ما ایرانیها، فقط زرنگیم وقتی با هموطن و قوانین ایران طرفیم. ولی همین کسانی که فکر میکنند خیلی زرنگ هستند و گرفتن یک مدرک دکترا را برای ۱۱ سال( ۱۳۵۶ یا ۱۳۶۷) طول دادند و برای عدم انجام سربازی در کشور درگیر جنگ خود معافیت تحصیلی بهانه کردند و در هفته اول مرداد ۶۷(یعنی هفته بعد از پایان جنگ) به کشور بر گشتند(تازه از وزیر خارجه وقت ضمانت گرفته بودند که به خدمت سربازی نرند و دوباره با گرفتن امریه به نیو یورک بر گرددن و آن را با افتخار اعلام میکنند!) وقتی در خارج از کشور هستند، این جور دور زدنها کارایی ندارد چون در اینجا، مو را از ماست میکشند، و مانند ما نیستند که هر کس به قول شما بهتر قوانین و هموطنان کشورش را دور بزند، بیشتر برای او دست و سوت بزنند و او را تا امیر کبیر زمان پیش میبرند. البته آنها به خوبی چنین افرادی را در کشورهای مانند ما شناسایی میکنند و از این روحیه برخی از ما ایرانیها که فکر میکنند خیلی زرنگ هستند استفاده میکنند و برجام را از دل آن برای خود در میآورند! البته این مساله اصلا شخصی نیست، بلکه یک آسیب شناسی برای کشور است که متاسفانه دست یی از افراد در ایران، زرنگی را این میدانند. (4044048) (alef-13)
کارنامه جلیلی بهتر بود دلواپس؟ موعظه و مذاکره برای کشور جلسه بعدی (4044429) (alef-13)
باید خود را برای رویارویی با آمریکا آماده کنیم. (4044553) (alef-13)
ساده انگار اون مردمی هستند که این همه مشکلات مدیریتی و فساد اداری ومالی واز این قبیل رو میبینندو راه حل همه مشکلات کشور رو برجام میدانند و فکر میکنند برجام قرار بوده معجزه کنه....
به یزدان که گر ما خرد داشتیم/کجا این سرانجام بد داشتیم. (4044570) (alef-13)
فرض کنیم سال 92 هست پیشنهاد شما برای رفع مشکلات و تحریمها چه بود؟ ما ملت رو مطلع بفرمایید از طرح خودتون برای چلوگیری از صفر شدن صادرات نفت (4044648) (alef-13)
مگر الان راه حل شما نجات بخش بوده است که تازه بعد از چهار سال از دیکران راه حل می خواهید؟؟ آن موقع راه حل بود همان راه حلی که با در اختیار داشتن برگ های برنده هسته ای می شد با ان معامله کرد ولی عده ای خوش خیال و لبخند به لب همه برگ های برنده را با تعجیل سوزاندند تا قهرمان شوند و شما بیایید و با طلبکاری الان راه حل بخواهید الان سال 95 است یعنی 94 نیست 93 نیست 92 هم نیست و برگه های برنده ای که در ازای آنها می تووانستید مذاکره کنید را سوزانده اید ولی دریغ از یک جو فهم که در شما جماعت وجود داشته باشد جماعتی چرتی و خواب زده (4045664) (alef-13)
چندنفر ساده انگار.... عجب... شما که سخت انگار هستی، برو ببینم چه میکنی! (4044767) (alef-13)
خب اگر ما اینقدر بدبختیم اینجوری که تو می گوئی پس بگذار سیطره همان خارجی ها رو سرمون باشد!!!!!
ولی اینجوری ها نیست اخوی . ما ملت بزرگی هستیم ظریف هم آدم بزرگیه.
تو هم بجای تحقیر بزرگان برو آداب بزرگی فراگیر. (4044813) (alef-13)
ای بابا همون موقع که در مجلس ظریف با تاکید میگفت : در هیچ جای برجام ، تعلیق نیامده ! لغو ...لغو کرد تمام...
دکتر توکلی چند مورد از کلمات suspend که در متن آمده بود را مشخص و به دکتر نجابت داده بود ایشان هم به رئیس مجلس ، لاریجانی گفته بود به ظریف نشان دهید ... پاسخ ظریف در تاریخ می ماند : "من ندیده بودم"!!! (4044829) (alef-13)
بازهم یک امر اثبات شد بزرگترین سیاستمدار ایران ولی امر مسلمین امام خامنه ای عزیز.بزرگترین دیپلمات و درعین حال مظلومترین رهبر .تاریخ تکرار شد به نصیحتهای علی زمان گوش داده نشد و عمرو عاص زمان ابوموسی های زمان را فریب داد و درستی نظرات امام جامعه به اثبات رسید ولی چه کنیم با این خسارت محض وکجا هستند عبرت گیرندگان. (4045014) (alef-13)
مقداد
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۰۰:۲۱:۳۲
هر اتفاقی هم که افتاده باشه، دولت روحانی یه حرکت رو به جلو هست، در بسیاری از زمینه ها
8 سال جهان رو تهدید کردن، واقعا نتیجه ای بهتر از این نمیتونه داشته باشه
در هر صورت من دور بعد به روحانی رای میدم تا کارشو تموم کنه
خوشبختانه دیگه ازون تورم های نجومی خبری نیست
فساد شدید اداری بین مسئولین خودمون اونقدر زیاد هست که با درست شدنشون کشور گلستان بشه و نیازی به نگرانی به تحریم ها نباشه
فساد رو جلوش رو بگیریم کشور درست میشه، همه چی سرجاش قرار میگیره
بزرگترین مشکل فساده. و متاسفانه میوه از خود درخت مشکل داره (4044090) (alef-13)
پيمان
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۲۱:۰۵:۵۳
بله كار رو تموم مي كنن و كل كشور رو دو دستي ميدن ميره احتمالا شما هم خوشحال و خندان خواهيد بود. راستي يه سوال: ايشون تو اين چهار سال غير از نظام سلامت چه كار خاصي انجام دادن كه 4 سال بعدي بخوان تكميلش كنن؟!!! (4046107) (alef-13)
آقای ظریف الآن دقیقا کجاست ؟! از عموم مردم درخواست میشود درصورت یافتن ایشان آن را برای ادای توضیحات به رسانه ملی تحویل دهد !
راستی ! فرض کنید اوباما هم قانون مذکور را وتو کند ! آخه این چه توافقی است که هر چند وقت یه بار مسئولین ما کاسه چه کنم چه کنم باید دست بگیرن و هر چند وقت یه بار باید هی خط و نشون بکشن که بلکه امریکایی ها لطف کنن ما را تحریم نکنن !!! یک بار دیگر با هم صحبتهای رئیس دولت راستگویان بعد از تصویب برجام را میخوانیم :
"امروز به ملت شریف ایران اعلام میکنم که طبق این توافق در روز اجرای توافق تمامی تحریمها، حتی تحریمهای تسلیحاتی و موشکی و اشاعه ای هم به صورتی که در قطعنامه بوده لغو خواهد شد. تمام تحریمهای مالی و بانکی و مربوط به بیمه و حمل و نقل و مربوط به پتروشیمی و فلزات گرانبها و تمام تحریمهای اقتصادی به طور کامل لغو و نه تعلیق خواهد شد. حتی تحریم تسلیحاتی هم کنار گذاشته می شود. برای 5 سال نوعی محدودیت و پس از آن لغو می شود." (4044411) (alef-13)
طریف کارش را به درستی انجام داد و برای همیشه سربلتد است.کسانی که مسبب تحقق تحریم ها شدند و به کشور لطمه زدند تا ابد در برابر خدا و ملت شرمسارند (4044804) (alef-13)
بیدار شو برادر، صبح شده (4044985) (alef-13)
مهدوی پور
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۱۷:۰۶:۳۵
تاسف فایده ندارد ، ملت باید برای ریاست جمهوری و مجلس آینده فکری اساسی بکند. (4045492) (alef-13)
مایه_شرمساری این است که فردای روزیکه تحریمهای 10 سالهی داماتو علیه ملت ایران برای بار دوم در بیست سال گذشته تمدید میشود، در سخنرانی کرج بگویید تحریمها را از همانجایی که وضع شده بود، شکستیم! (4043973) (alef-13)
داماتو 20 ساله بوده /در زمان چهار رئیس جمهور و دولت ایران/ مگر اتفاق خاصی افتاده/ اگر در این 20 سال زندگی ادامه پیداکرده باز هم ادامه پیدا میکنه/ فقط اتفاقی افتاد دولت قبل حرفهایی زد و کارهایی شد و برحان هسته انقدر کش دادند که این شد (4044474) (alef-13)
نه جالبیش اینه که اینا خدا خدا می کردن ترامپ توافق را تا انتخابات نگه دارد
ولی فکر کنم خود اوباما با امضای قانون کار رو تموم کنه (4044748) (alef-13)
مریکا در تمدید تحریمهای جدید میگوید هیچکسی حق ندارد بیش از 40 میلیون دلار در صنایع ایران و بخصوص صنایع نفت و گاز سرمایهگذاری کند؛ اما شما همچنان وعدهی سرمایهگذاریهای میلیاردی خارجیها را به مردم میدهید. تا جایی که رهبری_انقلاب مجبور میشوند به جای رئیس جمهور و وزیر خارجه برای دشمن خط و نشان کشیده و بیان نمایند که اگر این تحریم را مجلس سنا و ریاست جمهوری آمریکا هم تصویب کنند، نقض برجام است و ما برخورد میکنیم. بار دگر امام مسلمین خودش به صحنه آمد؛ همچون بارهای گذشته که هربار آمد، حلال مشکلات و جمع کنندهی افتضاحات شما بوده است (4043976) (alef-13)
گفته تاجر آمریکاای نگفته تاجر اروپایی و آسیایی (4044878) (alef-13)
صدتا دلیلم بیاری کسانی که نمی خواهد قبول کند برجام نقض شده باز یه دلیلی میارن. (حتی خود نظام رو مقصر جلوه میدن)
گفتم که الکی خودتو خسته نکنی.
الف اینو دیگه حذف نکن خاهشا. (4044005) (alef-13)
تحریم های داماتو مربوط به سال 1996 است و هر ده سال تمدید می شود و ربطی به برنامه هسته ای ندارد!
ادرس غلط ندهید! (4044008) (alef-13)
کلا شما خوبید و برجامتون... (4044092) (alef-13)
سعید راد
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۰۱:۱۶:۱۶
خود جناب ظریف در مجلس گفت تحریم داماتو دیگر وجود ندارد و تحریم isa است و تحریم هسته ای است و در سال ۲۰۱۶ تمام می شود ، حالا حضرتعالی از ظریف دیپلمات تر شده اید؟!! (4044184) (alef-13)
من معذرت ميخوام! شما خونت رو كثيف نكن! (4044226) (alef-13)
پس ادرس غلط اصلی رو ظریف داده، چون تو مجلس گفت تحریم داماتو از سال 96 تصویب شده و دوره های 10 ساله داره، و در سال 2016 دیگه تمدید نمیشه.
چطور ازمایش موشکی ما به برجام ربط داره، تمدید یکی از مهمترین تحریمها ربطی به برجام نداره.
به کجا چنین شتابان، تعصب را رها کنید (4044271) (alef-13)
دانشمند خودت داری می گی تمدید. یعنی تحریم مجدد و کل برجام این بود که تحریم مجدد نشویم که شدیم. ماله کشی بسه توی کت کسی نمیره/ (4044292) (alef-13)
تمام تحریم های مالی و بانکی در روز اجرای برجام لغو میشود نه متوقف بلکله لغو میشود !!! خخخخخ (4044352) (alef-13)
با رای امشب (اول دسامبر) سنا به تمدید قانون ISA یک سوال رایج این است که کدام بخش های قانون ISA در برجام متوقف شده بود و با تمدید این قانون، کدام تحریم ها مجددا اعمال شده است؟
بر اساس بند a از ماده 5 قانون ISA، تحریم های زیر در برجام متوقف شده بود و اکنون بازگشته است (با فرض اینکه اوباما قانون را امضا خواهد کرد):
1- تحریم سرمایه گذاری در میادین نفتی ایران
2- تحریم سرمایه گذاری و معامله در بخش پالایش
3- تحریم ارائه خدمات برای حمل و نقل نفت خام ایران و دیگر محصولات پالایشی
4- تحریم سرمایه گذاری و معامله در بخش پتروشیمی ایران (4044371) (alef-13)
مهم نیست کی تصویب شده این تحریم؛ مهم اینه که عملا می تونه برجام رو به کاملا بی تاثیر کنه. (4044510) (alef-13)
تصویب این تمدید نقض کامل برجام است
چون در برجام باید تمام تحریم های مربوط به مسئله هسته ای لغو می شد .
قانون ایسا در بیش ارز بیست مورد مسئله هسته ای ایران را در سال ۱۹۹۶ معیار وضع تحریم دانسته است .
در نتیجه تمدید طرح مذکور نقض سریع برجام است . (4044622) (alef-13)
دوستان قبل مثبت دادن متعصبانه بهتره که به جای جناحی به صورت عاقلانه به قضیه نگاه کنید
در برجام باید تمام تحریم های مربوط به مسئله هسته ای لغو می شد .
قانون ایسا در بیش ارز بیست مورد مسئله هسته ای ایران را در سال ۱۹۹۶ معیار وضع تحریم دانسته است .
در نتیجه تمدید طرح مذکور نقض سریع برجام است . (4044628) (alef-13)
این به دکتر ظریف بگید که در صحن علنی مجلس گفت نقض برنامه ....هوا سرد شده نميدونم چرا یاد برف و زمستون و کبک افتادم (4044784) (alef-13)
حتما حرف اقای ظریف تو مجلس را هم ببین بعد نظر بده ظریف هم ادرس غلط داد گفت نقض برجام است ؟؟ (4044786) (alef-13)
اوج سادگی (4044793) (alef-13)
واقعا فکر میکنید مذاکره کردیم و مهمترین تهدید خودمان برای آنها که ترس از بمب هسته ای بود را برداشتیم که هیچ امتیازی نگیریم
یعنی اینقدر به عقلمان نمیرسید که اگر قرار باشد فقط تحریم هسته ای برداشته شود به هزار و یک بهانه دیگر میتوانند تحریم وضع کنند؟
مگر رهبر بارها نفرموده بود که باید همه تحریمها برداشته شود
عقلمان کم بود که چنین کاری کنیم؟
شما حتی حرف آقای ظریف را هم قبول ندارید که خردادماه در مجلس گفته بود تمدید ISA نقض برجام است و امریکا نباید آن را تمدید کند؟ (4044809) (alef-13)
پس اگه همه ی تحریم ها غیر هسته است این تحریم های هسته ای چیه که این همه براش مذاکره کردند؟ (4044817) (alef-13)
سامان
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۱۳:۰۳:۳۴
در قسمت B از بخش 13 از متن مربوط به تحریم های داماتو (Iran Sanctions Act) قید شده است:
“Sun_set.--This Act shall cease to be effective on December 31, 2016.
یعنی اتمام (sun_set=غروب، افول) این قانون در تاریخ دسامبر 2016 خواهد بود
در هیچ کجای متن تحریم های داماتو (ISA) هیچ اشاره ای به لزوم تمدید مجدد آن نشده است، بلکه زمان پایان آن ذکر شده است. در واقع مجلس نمایندگان و کنگره آمریکا دیدند که تحریم های داماتو تمام شده بنابراین برای ده سال دیگر مارا مجددا تحریم کردند اینکار آنها در واقع وضع یک تحریم جدید است، این شروع یک تحریم است که با روح و جسم و روان و همه جای برجام تعارض دارد. بماند که برمبنای سخنان آقای ظریف در مجلس که فیلم آن بارها در روزهای گذشته از تلویزیون پخش شده است، تمدید داماتو برابر با نقض برجام است.
چرا واقعیت را قبول نمی کنید؟ چرا غیر قابل اعتماد بودن آمریکا و نقض عهدهای مکررش را نمی پذیرید؟ البته ملت ما به این تجربه تاریخی نیاز داشت. مخصوصا کسانی که می گفتند چرا یکبار با آمریکا مذاکره نمی کنید؟ (4044889) (alef-13)
به فرض صحیح بودن صحبت شما که البته با مراجعه به متن برجام مشخص میشه صحیح نیست فکر نمی کنید این عذر بدتر از گناهه؟صحبت شما یعنیدر برجام در قبال تمام امتیازات نقد داده شده هیچ امتیازی گرفته نشده و ساختار اصلی تحریم که اصل فشار بر ایران بوده اصلا موضوع برجام نبوده!!!! به نظر من شما بیش از دیگران داری سطح مذاکره کنندگان را تنزل میدی... (4044896) (alef-13)
سیدعلی
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۱۳:۵۹:۲۴
جالبه، خود دولتمردا و دست اندارکاران برجام میگن نقض برجام هست و شما میگید نیست؟؟!!
جل الخالق (4045007) (alef-13)
شما دکتری از کجا گرفتی که فکر می کنی تحریم های داماتو سال 2010 برقرار شده ؟!
کمی_مطالعه_بد_نیست (4044012) (alef-13)
دوست کم اطلاع من. قانون داماتو در سال 96 بود که در سال 2010 به isa تغییر نام داد (4044605) (alef-13)
دکنر عبدالملکی هیئت علمی دانشگاه امام صادق ع است (4044868) (alef-13)
در حادثه قطار همه به درستی خواستن استعفای مسئولین مربوطه شدند، حالا هم به نظر میرسد تیم مذاکره کننده و شخص آقای ظریف، اگر حاضر به استعفا نیستند، حداقل یک معذرت خواهی بزرگ به ملت بدهکارند، چون در تمام طول سه سال مذاکرات ، میفرمودند که تمام تحریمها در روز اجرای شدن برجام از بین خواهد رفت و لغو خواهد شد!! حتی مقام رهبری هم بیان فرمودند" آنطور که مسئولین به ما گفتند..." . حالا از دو حالت خارج نیست، یا آقای ظریف و تیم همراه اصولا هیچ نگاه کارشناسی و درستی به کلّ مساله و اشراف کافی به این چالش ایران و غرب و آمریکا نداشتند و ساختار سیاسی آمریکا و غرب را به درستی تبیین نکردند که جای بسیار تاسف است و باید بابت این مساله حداقل توضیحی داشته باشند، و یا نه از آن بدتر، میدانستند که قرار نیست که هیچ تحریم غیر هست یی بر داشته شود و به خصوص تحریمها یی که مجلس آمریکا بر قرار کرده، بر داشته بشه و فقط صادرات نفت با دستور اجرائی شخص اوباما (نه مقام حقوقی ریاست جمهوری) بر داشته خواهد شد، که باز دیگر به صورت روشن و به وضوح به ملت ایران و احتمالا مسئولین بالاتر، خلاف واقع گزارش دادند که دیگر جای هیچ عذر و بهانه یی نمیماند و باید قبول مسئولیت نموده و حداقل استعفا به دهند. البته حالا برخی از دوستان دوباره خواهند گفت، مگر جلیلی بهتر بود؟! خوب اگر آقای جلیلی بهتر بود که دیگر آقای روحانی و آقای ظریف بر گزیده نمشدند که هم چرخ هست یی بچرخد و هم تحریمها در یک روز برداشته شود و هم چرخ اقتصاد و دلار ۱۵۰۰ تومانی!!! (4044014) (alef-13)
فعلا مدالهائی که گرفته اند را پس بدهند
این مدالها قدر شناسی شهدا ازبیداری و عزت مداری مسئولان است
واقع عرض می کنم لطفا مدالها را عودت دهند و موجب شرمساری برای شهدا نباشند (4044415) (alef-13)
اینکه دیگه تقصیر روحانی نیست آمریکایی ها نقض کردند (4044033) (alef-13)
مگر بارها رهبری نفرمودند مذاکره سودی ندارد خوش بین نیستم؟
اتفاقا خود اینها مقصر هستند. (4044095) (alef-13)
دوست عزیز، آقای ظریف بهتر از هر کس میدانند که برای لغو همه تحریمها و قانون دمتو و سایر قوانین مجلس آمریکا ، مذاکره نکرده بودند. ولی چرا وعده لغو هم تحریمها را برای سه سال برای ملت ایران و احتمالا مسئولان ایرانی تکرار کردند، این سوال است. از آقای ظریف به پرسید ، آیا تمدید این قانون، لغو برجامی است که ایشان مذاکره کردند یا خیر؟! (4044159) (alef-13)
روحانی دست به دامن کدخدا شد، کدخدا هم نقض کرد، پرتقال فروش را پیدا کنید. (4044190) (alef-13)
تقصیر تیم مذاکره است که توافقنامه به این ضعیفی را امضا کردند
این چه توافقی است که امریکا به راحتی میتواند آن را نقض کند و در همین حال از همین برجام علیه ما استفاده کند؟ (4044814) (alef-13)
پس تقصیر منه ؟؟؟ روحانی نمیدونسته که حقوق دانهای آمریکا میتوانند قانون جدید وضع کنند و بیش از 2/3 اگر رای بدهند نیازی به قبول رئیس جمهور نیست ؟؟؟؟ مگه آقای روحانی و ظریف حقوق دان نبودند ؟؟؟ (4044815) (alef-13)
دوست عزیز آیا دولت محترم و حامیانشان در مقابل دلسوزان نظام که آمریکا را غیرقابل اعتماد می دانستند آنها را به بی سوادی و بی شناسنامه ای و دلواپسی بیجا و کاسبی تحریم متهم نکردند؟ آیا بدعهدی آمریکا قابل پیش بینی نبود؟نمی شد راه های خلف وعده را بست؟ آیا دقت لازم شد؟.... (4044905) (alef-13)
مشکین نقاب
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۰۰:۱۰:۵۱
کجا قایم شدین؟
یه مرد پیدا نمیشه بگه دلواپس ها درست میگفتن؟! (4044061) (alef-13)
بی نام
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۰۰:۴۲:۵۱
یادتون باشه این برجامی که شما ویکسری افراد تندرو شبیه نمایندگان امریکا انرا بد میدونید قبل ان یک اجماع بین المللی پشت ان بود ایران نمی تونست یک قطره نفت صادر کنه وحتی بدتر ازان خطر جنگ و حتی کشور های به اصطلاح دوست ایران قطعنامه های علیه ایران را وتو که هیچ تازه به ان رای هم میدادند این برجام اینها را برطرف کرد حالا اتفاقی ام نیفتاده ایران میتونه از این قضیه به نفع خودش استفاده کنه البته با تفکر وهمراه کردن اجماع دیگر کشورها (4044142) (alef-13)
جناب دکتر، من چیزی دیگر خواندم، قانون داماتو نقض برجام نیست. این قانون مربوط به به دهه نود است. ولی بهتر است امریکا این قانون لغو کند چون:
موجب افزایش وابستگی جهان به نفت اعراب مرتجع می شود و خطرش بیشتر است .
دوم امریکا میتواند با ایران و طی یک معامله این قانون لغو کند و در عوض ایران همه تحریم شرکتهای امریکا برای حضور رد بازار ایارن لغو کند.
نباید توقع داشت وقتی ایران ستیز میکند با امریکا وشرکتهای امریکایی تحریم میکند از حضور در بازارش، امریکا هم روی خوش نشان دهد.
متاسفانه در ایران این نوع نظرات مثل من منتشر نمی شود شادی از ترس بگیر وببند. وقتی این حقایق مسولان رده بالا نمیدانند تصممی اشتباه میگرند.
این ایدئولوژی های اشتباه سیاسی دماز از ملتها را درمیاورند! (4044157) (alef-13)
بر خلاف صحبت شما این مصوبه ادامه قانون تحریم ایران است و تحریم جدید نیست. اجرایی کردن مجموعه تحریم های ایران با اختیاری که قانون به ریس جمهور آمریکا داده بر اساس توافق برجام به حالت تعلیق در آمده و این هم مانند قبلی ها تا زمان تعهد ایران به بر جام توسط ریس جمهور در حالت تعلیق خواهد بود. علت تصویب این مصوبه این بود که مجموعه تحریم های آمریکا بر علیه ایران در زمان تصویب آن در سال 2006 عمر ده ساله داشته اند و از ابتدای سال جدید میلادی خود به خود بلا اثر میشدند. یعنی اگر این مصوبه نبود از 10 دی ماه سال جاری حتی اگر ایران به تعهداتش بر اساس برجام عمل نمیکرد و برجام را پاره میکرد قانونا آمریکا نمیتوانست ایران را تحریم کند چون مدت اعتبار قانون تحریم قبلی تمام شده بود. دوستداران مردم ایران نگران نباشند این مصوبه تغییری در وضعیت برجام و یا تحریم ها ایجاد نخواهد کرد. عده ای هم که ندانسته بر طبل نابودی برجام میکوبند بهتر است کمی عمیق تر مطالعه کنند. الف لطفا نظرات کارشناسی را بیشتر منتشر کنید تا نظرات احساسی (4044243) (alef-13)
لطفا در کمترین اقدام حداقل انتظار از اقایان ظریف و صالحی و کسانی که مدال گرفتند این است که مدالها را عودت دهند. (4044396) (alef-13)
رهبر معظم انقلاب علاوه بر ناکافی دانستن بررسی در امضای برجام فرمودند تصویب و تندید دهساله این قانون قطعا نعض برجام است
طبیعی است که دست اندر کاران مذکره و غفلت کنندگان از بررسی جامع در مفاد قرار داد برجام بایستی از این نتیجه شرمسار بوده و از ملت ایران و شهدا عذر خواهی و اظهار شرمساری نمایند. (4044399) (alef-13)
عجب بارانی از نعمت, جناب رئیس جمهور (4044400) (alef-13)
عمو جون "دکتر" تمدید تحریم در سال 2016 یعنی تمدید 10 ساله یعنی مربوط به سال 2006 که آنهم تمدید 10 ساله تحریم اصلی داماتو بود که در سال 1996 تصویب شد قبل از برنامه اتمی ایران. تحریمی را که در "2010" تصویب بکنند در 2016 تمدید نمیکنند! خدا رحم کند به ما با این "دکتر"ها!!! (4044450) (alef-13)
اما باز م وتو احتماللش زیاده/ اوباما وتو میکنه با 90 درصد احتمال (4044469) (alef-13)
جواب احتمالی صالحی: "آمریکا باید از گذشته درس بگیرد و بداند که این کارشان مخالف متن برجام است"
جواب احتمالی ظریف و عراقچی: "این کارمخالف روح برجام است"
جواب احتمالی روحانی: "دیگه چی می خواهید: آفتاب و مهتاب برجام را اوردیم، 20 درصد هم که به ذخیره ی ارزی افزودیم. برید خدا را شکر کنید زیرا خدا برجام را آورد"
پاسخ احتمالی لاریجانی: "بنده یادم هست همان موقعی که طرح را بیست دقیقه ای تصویب می کردیم، برای این شرایط برنامه ریزی هایی کرده بودیم"
عکس العمل احتمالی رئیس کاگروه برجام جناب شمع خانی "ما مکانیزم هایی را از قبل طراجی کرده ایم"
عکس العمل واقعی دولت و مجلسی ها و دیگر مسئولان: همه چای خود را می خورند و به زندگی خود با سختی هایی مثل حقوق های چند ده میلیونیشان ادامه می دهند. (4044506) (alef-13)
آقای دکتر... تمدید تحریم های قبلی است نه تحریم جدید. لطفا تحصیل کرده های ما توجه بیشتری داشته باشند. (4044582) (alef-13)
نکنه میخواهند امتیازات دیگری در قبال لغو تحریمها از دولتمردان ایرانی شیفته ی غرب بگیرند (4044586) (alef-13)
صالحی
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۱۰:۴۶:۴۵
به نام آفریننده و به نا نظم دهنده :
سلام ؛
این متن جواب آقای دکتر نیست ، خواستم با دلسوزان کشور ایران قبل از خواندن مطالب دیگر هموطنانم که برای پیشبرد کشورشان افکار خود را نشر می دهند ، مطالبی را گوشزد نمایم .
1 - می بایست از تاریخ درس بگیریم (عمل کرد غربی ها برای اهداف خودشان بهترین روش بوده ، هست و خواهد بود چون در آنجا سیستم حاکم است نه اشخاص و سیستم دائماً بر اساس دادهای کانونهای تصمیم ساز و اگاهی های بدست آمده از طریق نفوذیهایشان در دیگر کشورها بروز می شود)
2 - تابه حال که ظاهراً کشور ایران در خیلی از زمینه ها ( سیاست خارجی ، اقتصاد ، فرهنگ ، صنعت ، کشاورزی ، محیط زیست ..... ) دستاورد چندانی نداشته است . اما ماهی را هر زمان از آب بگیری تازه است.
3- می بایست آسیب شناسی کرد ( به گفته دوستی ، ما هرگاه به عملکرد خودمان می رسیم ، وکیلیم و هر گاه به عملکرد دیگران میرسیم ، قاضی )
4 - نمی خواهم انشاء بنویسم لذا سریع آخرین حرف را می زنم ، مشکل مملکت ما مدیریتی است . متلاً در یک کارگاه تولیدی یا خدماتی برای انتخاب همکاران و پرسنل خود معیارهای مشخصی را رعایت میکند ( مثل توانائی انجام کار ، اعتیاد ، هوش مناسب ، تخصص ، صحت اخلاقی.....) در غیر این صورت آن کارگاه به سرانجام مناسب نمی رسد. آیا در انتخاب مدیران ، تصمیم سازان و تصمیم گیران معیار مناسبی داریم یا اگر داریم درست اجرا میشود آیا سازمانی هست که این روند را بدون رودروبایستی کنترل کند آیا تاکنون آن سازمان عمل کرد مثبتی داشته است.( وضعیت مملکت شاخص عملکرد سازمان های نظارتی می باشد که اصلاً وضعیت مناسبی نیست)
5 - ما می بایست بدون حب و بقض ، یک بار دیگر معیار انتخاب مدران ، تصمیم سازان و تصمیم گیران را برسی کنیم ، ما بدون رودربایستی مجدداً باید سازمانهای نظارتی را به شکلی درست کنیم ، که هبج چیزی جز اعتلای ایران وظیفه آن نباشد و به چیز دیگری توجه نکند ( وابستگی به جائی ، شخصی یا گروهی نداشته باشد و موظف به ارائه گزارش سالیانه به ملت باشد. (4044611) (alef-13)
تحریمهای هسته ایی از 2006 شروع شد و برجام قرار بود ما رو به 2006 برگردونه نه 1996 (4044619) (alef-13)
این نه تحریم جدید هست و نه نقض برجام. قانون عیسی از سال ۲۰۰۶ و ریلست جمهوری کلینتون وضع شده و همیشه تمدید شده.اماهمیشه به اختیار رییس جمهور آمریکا تعلیق بوده چون اروپا زیر بار آن نرفت.کسی در نابخردی طرف آمریکایی و دشمنی آنها شکی ندارد اما آیا حضراتی که در داخل از این اقدام قند در دلشان آب شده و خود مسوول چنین وضعی هستند ایرانیند؟! یا منافع جناحیشان ایجاب میکند چنین برای آمریکا کف بزنند؟
بجای تند کردن فضا و حرفهای احساسی بهتر است در مقابل آن واردات کالاهای آمریکایی هدف قرار بگیرد. ایرانی جنس آمریکایی نخر (4044634) (alef-13)
تمدید این تحریم ها ربطی به توافق هسته ای نداره این تحریم هایی بوده مربوط به قبلاز مساله هسته ای! قرار نبود با توافق هسته ای همه تحریم ها رفع بشه قرار بود فقط تحریم های هسته ای رفع بشه! (4044668) (alef-13)
آقاي دكتر مسئله به اين سادگي را چرا پيچيده ميكنيد؟قراربوده تحريم هاي هسته اَي حذف شود اين تحريم ها مربوط است به ١٩٩٦كه بحث هسته اي در كار نبود وقتي صحبت إز مذاكره است تاكيد بر آنست كه موضوع مذاكره فقط هسته ايست نه چيز ديگر ولي در موقع حذف تحريم انتظار داريد تحريم مربوط به همه موضوعات حذف شود؟ (4044671) (alef-13)
تا حالا از همه شنیدیم 1996 سال 2010 را از کجا اوردی اقای دکتر ؟؟؟ (4044684) (alef-13)
آقای عبدالملکی
اولا که ما چاره ای جز مذاکره نداشتیم الا جنگ. ثانیا تمام زیرساخت های کشور فلج شده بود ولی اکنون به توفیق الهی وضع کشور نسبتا خوب است و به همت جوانان عزیز بهتر هم می شود.
ثالثا این یک قرارداد چند جانبه است که هفت کشور درگیرند حالا یکی از اینها به زعم شما جر زنی کند به قول مقام معظم رهبری : به درک. شش کشور دیگر که نمر ده اند! نکند شما امریکا را کدخدای بلا منازع جهان می دانید؟
حتی اگر امریکا به طور کامل زیر برجام بزند ما چیزی از دست نداده ایم خودش منزوی می شود. ما حسن نیت خودمان را نشان دادیم الان هم رابطه مان با بیشتر جهان خوب است. (4044800) (alef-13)
قانون رو بخونین اول ! در این قانون به رییس جمهور آمریکا اجازه داده می شود به صورت مورد به مورد در صورت نیاز تحریمهایی را علیه شرکتهایی که بیش از 20 میلیون دلار در صنایع نفت و گاز ایران سرمایه گذاری می کنند اعمال کند قانون تنفیذ اختیار به رییس جمهور است نه اعمال تحریم (4044824) (alef-13)
خودشمانوشتی تحرمی هسته ای؟؟؟ در سال 1996 کجا تحریم هسته ای بود؟؟؟؟؟؟؟؟
ایم تحریمهای شخصیه و غیرمرتبط (4044874) (alef-13)
سلام
اولا تحریمها همان کاغذ پاره های قبلی اند که مجددا تمدید شده اند
از نظر سیاسی دو تا مجلس امریکا کار درستی انجام دادند و غیر از این هم انتظاری نبود چرا گه
برجام مقدمه ای برای یک تعامل و کاهش تنش بود که عکس این اتفاق افتاد. (وقتی که هر روز مرگ داریم می فرستیم و پرجم آتش می زنیم - خوب انتظار دارید دست مریزاد بکویند!)
برجام شکننده است .
ظریف یک مرد بزرگ نه تنها برای ایران بلکه درجهان می باشد اگاه و مدیر ، . خیلی زحمت کشید داشته ها و دستاوردهای ایشان بر اساس پشتوانه و وزن جهانی جمهوری اسلامی در بین کشورها بوده است و انصافا دست اورد بالایی بود.
انشا گفتن و نه گفتن خیلی راحت تر است و درد سرش کمتر!
بازی موش و گربه طی دوره ترامپ تمام خواهد شد و و وضعیت نه جنگ و نه صلح با امریکا ، مشخص خواهد شد
(یا فضا تند می شود که به جنگ و تحریمهای شدید تر منجر میگردد و یا فضا مثبتتر خواهد شد .ترامپ ادم احساسی هست هر رفتاری ممکن است از او سر بزند و البته شفاف تر. (4044919) (alef-13)
درود برمنطق صحیح (4045090) (alef-13)
عرفان
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۱۶:۴۱:۲۸
اولا دو مجلس امریکا خیلی غلط کرده اند که علیه ملت ایران تحریم وضع کرده اند
ثانیا شما به دلیل عشق به کدخدا فراموش کردید که روحانی و ظریف با صدای غرا مکرر شعار دادند که با اجرای برجام توسط ایران همه تحریم ها برداشته می شود
ثالثا ، معنای مرگ بر امریکا را درست درکذنکردید، مرگ بر امریکا یعنی مرگ بر زورگویی و قلدری و تجاوز به ملت ها و مرگ بر حامیان صهیونیست ها آدم گش و مرگ بر پرچمی که زیر آن پرچم بر علیه ملت های مظلوم جنایت می کنند
رابعا قهرمان بافی الکی نکنید ظریف ادعایی شما نه یک قهرمان بلکه دیپلمات شکست خورده ای است که باید هم از مردم عذرخواهی کند و هم ۷۵۰ سکه ای را که با مدال از دست روحانی گرفت به خزانه مملکت بازگرداند
خامسا دوره شعرخوانی و سخنرانی تمام شد، مردم دیگر فریب نمی خورند (4045423) (alef-13)
خدارو شکر که حامیان برجام فهمیدند که چه بلائی سر خودشون آوردند . (4043887) (alef-13)
شما از برجام که نه تنها به تصویب هیچ کدام از مجالس این کشورها و آمریکا نرسیده و حتی یک امضا در پای آن حتی در حد آقای کری و ظریف در پای آن نیست، چه انتظاراتی دارید! برجام یک تفاهم نامه است، یعنی حتی قولنامه هم نیست. تفاهم نامه به این معنی است که ما حرفها و وعدههایی میدهیم و اگر طرف هم آن را انجام دهد، ما هم انجام میدهیم. یعنی مجموعه وعدههایی که انجام آن فقط بستگی به نظر شخصی و سلیقه دو نفر دارد!! اگر مسئولان روابط خارجی و تیم مذاکره کننده، یک ذره درایت و فراست داشتند و از ساختار قدرت و شکل قوانین در آمریکا و این ۵ کشور اطلاع داشتند، باید شرط اول رسیدن به توافق را ، تصویب برجام در مجلس آنها میکردند. ممکن است دوستان بگن در آنصورت حزب جمهریخهد از تصویب آن جلوگیری میارد. باید گفت، خوب در آنصورت بهتر، چون این آمریکا بود که مقصر نرسیدن به توافق میشد و در ثانی مطمئن باشید که این امتیازات هست یی که تیم مذاکره کننده داد، آنقدر برای حاکمیت آمریکا مهم بود که همان جمهوریخواهان هم با داد و بیداد، ولی در نهایت آن را تصویب میکردند و حالا دیگر نمیتونستند بگن ما دخالتی نداشتیم و این تصمیم تفاهم یک نفر یعنی اوباما بوده است. کما اینکه همین حالا خواهید دید که جمهوریخواهان و ترامپ هم با داد و بیداد،هرگز برجام را نقض نخهدن کرد، چون از این بهتر برای آمریکا امکان نداشت که بدون دادن حتی یک امضا و تعهد کتیبی، صنعت هست یی ایران، را سیمان کنند. برجام برای دهاه سال متاسفانه به عنوان یک واحد درسی در سیاست خارجی کشورهای بزرگ تدریس خواهد شد که چه تور میتوان یک کشور را مجبور کرد بدون اینکه یک امتیاز کتبی داده شود، آن کشور کلّ صنعت هست یی خود را بتون کند. (4043985) (alef-13)
یکجوری می فرمایید تفاهم نامه است انگار همه چیز در ایران خوب بود از زور سر خوشی مذاکره کردیم! بفرمایید چرا نیازمند مذاکره شدیم! بفرمایید چرا تحریم شدیم! بفرمایید چرا سنگ در ته چاه افتاد!! (4044131) (alef-13)
دوست عزیز زدن این حرفها الان راحته اگر میرفت به مجلیشون برجام تصویب نمیشد و ما به توافق هم نمیرسیدیم نتیجه اش هم دو حالت بود:
1-امتیاز بیشتری بدهیم تا تصویب بشه
2-کلا بیخیالش بشیم
در حالت 2 هم صادرات نفت صفر می شد و کشور در حالت اقتصادی بحرانی قرار می گرفت
وقتی که تحلیل می کنید که وضعیت الان چیست و اوضاع چطوره و چه توافقی بهتر بود یا نبود باید به این هم فکر کنید که برجام نبود وضعیت الان ما چگونه بود وضعیت ما اینطور بود:
1-قطعنامه های بیشتری صادر میشد
2- صادرات نفت طبق مصوبه سنا سفر میشد
3-با نبود درامد نفت امکان پرداخت حقوق به کارمندان و در نهایت کارمندان شرکتهای خصوصی وجود نداشت
4- دلار از 6000 هم فراتر رفته بود
5- کشور در شرایط جنگ قرار گرفته بود
و ده ها وضعیت بد دیگه به نرخ رشد منفی سالهای 90 تا 93 فکر کنید ما تا -6.8 هم رشدمون منفی شده بود. حتما نباید شرایط بدی اتفاق بیفته تا بگیم بله خیلی بد شد. عراق رو نگاه کنید در زمان نفت در برابر غذا پنی سیلین هم اونحا گیر نمیومد.
تحلیل ما باید فراجناحی و بدور از حب و بغض باشه اگر ما مشکلی نداشتیم چه دلیلی داشت اصلا مذاکره کنیم؟ 100 درصد درامد ما از نفته و اون هم نباشه مالیات و..هم بی معنا است یعنی کسی پولی نداره که خرج کنه که مالیات بدهد (4044448) (alef-13)
برای یه تفاهمنامه همه تاسیسات رو بتن ریزی کردین؟ (4044607) (alef-13)
شما میگید تفاهم نامه است . شما که مسئول مملکتی نیستید . اونائی که مسئول وزارت خارجه و دولت هستند خیلی هم از برجام تعریف کردندو برجام را یک موافقت نامه بین المللی خواندند و گفتند سد بزرگی را شکستیم . زهی خیال باطل . کسی که از دزدان بیت المال و حقوقهای نجومی دفاع میکنه از برجام هم به ناحق دفاع کرد . حرف درست را احمدی نژاد زد . تحریمها همان کاغذ پاره باشه برای ایران بهتر خواهد بود . باید به غنی سازی 190 هزارسو ادامه بدهیم . (4044771) (alef-13)
مطمئني فهميدن؟ يه نگاه به نظرات همين صفحه بنداز! (4044228) (alef-13)
برجامی که اینهمه تبلیغش رو کردند یک شبه نقضش کردند . حالا توپ در زمین دولت تدبیر و امیده . آیا هنوز هم میگوئید برجام آب خوردن مردم رو هم حل میکنه ؟؟؟ اگر دست از حمایت از برجام برندارید در حقیقت با خودتون جنگیدید . ملت ایران بیدی نیست که با این بادها تکان بخوره . نه تهدید نه مذاکره هیچ خللی در عزم ملت ایران ایجاد نمیکنه . (4043895) (alef-13)
فقط تنها راه از بین بردن این اتحاد ترویج فساد (از هر نوعی مثل ولنگاری و مادی) است مردم مواظب باشید دچار ولنگاری نشوید مسئولان مواظب باشید دچار فساد مالی نشوید که خود و خانوادیتان از بین میرود. اینقدر نگاهتان به استکبار بیرونی نباشد که استکبار درونی را فراموش کنید. که هرچه ما تا بحال ضربه خوردیم از درون بوده. (4043998) (alef-13)
درسته ولی جای این صحبت در جای دیگریست . اینجا صحبت برجام است . (4044757) (alef-13)
اولا که تحریم ها داماتو هسته ای نیست!
برجام مربوط به تحریم ها هسته ای بوده است!
این تحریم ها سال 1996 اجرا شده است و مربوط به برنامه اتمی ایران نیست!
بیشتر بند های این تحریم ها مربوط به سرمایه گذاری مستقیم شرکت های امریکایی در ایران است!
حالا نه که ما هر روز داشتیم با شرکت های امریکایی کار می کردیم!
امیدوارم همانطور که الف کامنت های اتوبوسی یکی دو نفر را با سرعت منتشر می کند حد اقل اینقدر وجدان داشته باشد این کامنت را منتشر کند! (4044024) (alef-13)
ظاهرا خودتون اتوبوسی می نویسید بقیه رو به کیش خودتون می پندارید...
این از شروط رهبری بود که هر نوع تحریمی ناقض برجام است یا نبود؟
پس قرار شد این برجام بدفرجام کدام تحریم را رفع کند؟ (4044100) (alef-13)
"قانون داماتو دیگر وجود ندارد بلکه قانونی بهاسم ISA (قانون تحریمهای ایران) هست که در پایان ۲۰۱۶ به اتمام میرسد، ظاهراً گروهی بهدنبال تمدید این قانون هستند که ما نیز تذکر دادهایم که تمدید این قانون مغایر برجام است"
اظهارات سردار دیپلماسیتان در مجلس با لحن مخصوص صحبت با نمایندگان ملت
مورخ 23 خرداد 1395 (4044132) (alef-13)
رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی گفتن هست و همین کفایت می کنه (4044149) (alef-13)
دوست عزیز، آقای ظریف بهتر از هر کس میدانند که برای لغو همه تحریمها و قانون دمتو و سایر قوانین مجلس آمریکا ، مذاکره نکرده بودند. ولی چرا وعده لغو هم تحریمها را برای سه سال برای ملت ایران و احتمالا مسئولان ایرانی تکرار کردند، این سوال است. از آقای ظریف به پرسید ، آیا تمدید این قانون، لغو برجامی است که ایشان مذاکره کردند یا خیر؟! (4044189) (alef-13)
اولا تحریم داماتو تماما تعهدهای آمریکا در برچیدن تحریمهاست آمریکا طبق برجام باید تحریمهای نفتی رو برمی داشت پتروشیمی هواپیما سرمایه گذاری خارجی و بسیاری دیگر مسئله این نیست که سال1996 به چه بهانه ای تحریم کردند مسئله این است که تعهداتی که در برجام قبول کردند دارن نقض میکنند. اگه رئیس جمهور با مردم صادق باشه و در یک نطق تلویزیونی شکست برجام رو اعلام کنه به نظرم در انتخابات سال دیگه رای بیشتری میاره تا با فرافکنی (4044198) (alef-13)
چرا خلاف واقع می گویی ؟!!!!!!!! خود ظریف در مجلس گفت تمدید این تحریم نقص برجامه، حالا شما به جاده خاکی نزنید که با گرد و غبار چشم و گوش مردم را می خواهید ببندید (4044201) (alef-13)
خود ظریف تو مجلس گفت داماتو تا آخر 2016 هست و لغو میشه. وای بر شما که دروغ میگویید و قریبکارید. اگر دین ندارید حداقل آزاده باشید (4044402) (alef-13)
سلام اتفاقا قانون تحريم داماتو هسته اي هم بوده لطفا به مقدمه متن قانون داماتو مراجعه كنيد. خواهشا منتشر كنيد
i (4044424) (alef-13)
ما دست رو هر تحريمي كه گذاشتيم گفتند هسته اي نيست پس اين برجام زهرماري چه تحريمي را برداشته
چرا آقاي رييس جمهور و اعوان و انصارش دائما به مردم دروغ مى گه!؟
شما جناب ريس جمهور جواب بده گريز هسته اي را بابت چه چيزي دو دستي به امريكايي ها دادي؟ بابت دلار ٤٠٠٠ تومان و وعده اينكه هر تحريمي را دوست داشتن به بهانه هسته اي نبودن ادامه بدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ !!!!! (4044483) (alef-13)
اگر این تحریم با برجام هیچ ربطی نداره پس چرا شمخنانی و بقیه ی مسئولین می گن ربط داره؟ یا شما داری دروغ می گی یا مسئولین؟ (4044519) (alef-13)
محمد قاسمی
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۰۹:۳۳:۴۹
عزیزم اینقدر لجوج نباشیم
خود ظریف تو مجلس گفت نقض برجامه
کلیپشم الحمدالله دست به دست داره میچرخه (4044530) (alef-13)
آدمی که خودش را به خواب زده را نمیشه بیدار کرد.
شما بگیر بخواب. ضمنا فکت شیت منتشر شده دو طرف را بخوون.
مبادلات نفت به دلاره. اگر آمریکا دلار را پشتیبانی نکنه وارد مبادلات نمیشه. رقم کلی دلار هرلحظه در تبادل اطلاعات با بانک مرکزی آمریکاست. تحریم دلاری یعنی اجبار در نوعی پولشویی دولتی (4044537) (alef-13)
آبدارچی سیاسی
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۱۰:۴۶:۱۹
انوبوسی اونایی ان که حقوق 700 میلیونی میگیرن.
هسته ایی باقی نمونده
راستی ظریف در مورد ایسا چی گفت؟؟؟؟ (4044610) (alef-13)
چشمت رو باز کن
خود اقایان تدبیری میگن نقض برجامه شما سرتو نمیخوای از زیر برف در بیاری؟ (4044612) (alef-13)
جواب شما صحبت های آقای ظریف در مجلس راجع به تحریم های ISA است...لطفا گوش کنید ببینید که هسته ای هم جزو این تحریم ده ساله است. (4044781) (alef-13)
حرف ظریف در این مورد در مجلس را گوش کن تا بفهمی که اشتباه می کنی و خودت هم نمی دونی داری هنوز اشتباه دفاع می کنی (4044788) (alef-13)
چرا بیخود می گی دوست من
در این قانون حدی برای سرمایه گذاری در ایران مشخص شده
و این سرمایه گذاری صراحتا مربوط به بخش نفت و گاز هست
تحریم هسته ای یعنی چی اونوقت؟ کدوم تحریم برداشته شده ؟
اصلا هدف برجام چی بوده پس
هدف لبخند زدن و تو پارک گشتن بوده؟ (4044794) (alef-13)
ای ماله کش. (4044819) (alef-13)
بازخوانی سخنان ظریف درباره تمدید قانون تحریمهای ایران
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان روز یکشنبه مصادف با 23 خرداد ماه 1395، جهت ارائه گزارشی از سرمایه گذاریهای خارجی در فضای پسابرجام در صحن علنی مجلس حضور یافت.
ظریف در بخشی از سخنان خود در پاسخ به سؤال یکی از نمایندگان درباره زمان لغو قانون کلی تحریمهای ایران معروف به «داماتو»، عنوان کرد: قانون داماتو دیگر وجود ندارد بلکه قانونی بهاسم ISA (قانون تحریمهای ایران) وجود دارد که در پایان سال 2016 مدت آن تمام میشود.
وی خاطرنشان کرد: ظاهراً گروهی بهدنبال تمدید این قانون هستند که ما نیز تذکر دادهایم که تمدید این قانون مغایر برجام است، آنها نیز در جلسه استماع کنگره تأکید کردهاند که نحوه مواجهه با این قانون باید طوری باشد که برجام را نقض نکند. (4044837) (alef-13)
شما یعنی صحبت های آقای ظریف را هم که ارشد تیم مذاکره کننده ایرانی هست را قبول ندارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!
یا تا کنون فیلم سخنرانی ایشان در مورد همین تحریم های داماتو را در مجلس شورای اسلامی هنوز مشاهده نفرموده اید که صراحتا تمدید این تحریم ها را نقض برجام میدونند. یعنی وزیر محترم خارجه کمتر از شما میدونند چه متنی را امضا فرمودند؟ (4044921) (alef-13)
اولا شما متن قانون داماتو (ISA) رو خواندی اصلا؟ 21 بار به موضوع هسته ای اشاره کرده
دوم اینکه آقای ظریف در مجلس تاکید کرده بودند که تمدید قانون داماتو نقض برجام هست.
سوم اینکه رهبری هم در چند روز اخیر و قبل از تصویب در کنگره گفته بودند که تمدید قانون داماتو نقض برجام هست.
چهارم اینکه آقای قاسمی سخنگوی وزارت خارجه امروز گفتند تمدید قانون داماتو نقض برجام هست
پنجم اینکه از اینهمه توجیه خودتون خسته نشدید؟ (4044934) (alef-13)
گل «تقریباً هیچ» به سبزه «تمدید تحریمها» هم آراسته شد (4044937) (alef-13)
پس همشیره ابوی اوباما بوده که تو مجلس میگفته تحریم داماتو نقض برجام هست و به طرف امریکایی هم اطلاع دادیم و اونا گفتن تمدید نمیشه؟ (4044965) (alef-13)
1- ظریف: به دولت آمریکا تذکر دادیم تمدید قانون ISA (داماتو) مغایر با برجام است
2- روانچی: تمدیدتحریمها از سوی آمریکا نقض برجام و مردود است
3- صالحی: تمدید تحریمها قطعا نقض برجام است
4- شمخانی: تمدید تحریم ها لگدزدن به برجام است
5- قاسمی (سخنگوی وزارت خارجه): تمدید تحریمها علیه ایران مخالف برجام و تعهدات آمریکاست
یعنی شما از آقایان ظریف و تخت روانچی و صالحی و شمخانی و قاسمی بیشتر میفهمی؟! (4044969) (alef-13)
دلار شنبه دیدنیه!!!! روحانی مچکریم!!!! (4043901) (alef-13)
روحانی مچکریم !
بابت تقریبا هیچ !! (4044306) (alef-13)
باغدار مازندرانی خسارت دیده
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۰۵:۵۱:۱۸
سیب و گلابی های باغ برجام رو سرما زد !!!!! (4044309) (alef-13)
پروانه خانی
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۰۵:۵۸:۳۰
منتظر دیدن گزینه های روی میز خودمون هستیم ! (4044316) (alef-13)
خداحافظ روحانی (4044323) (alef-13)
بورس دیدنی تره (4044333) (alef-13)
ما بی صبرانه منتظر اجرای گزینه های وعده داده شده مسئولان خودمان در برابر نقض عهد طرف آمریکایی هستیم (4044358) (alef-13)
وقتی اینقدر سواد نداری و اهل مطالعه هم نیستی حرفات میشه یک قرونی.
این تحریم ها از سال ۱۹۹۶ بوده و همیشه تمدید شده. با دعای گربه سیاه بارون نمی باره دلواپس جان (4044642) (alef-13)
ناشناس
۱۳۹۵-۰۹-۱۱ ۲۲:۴۲:۱۳
آفتاب تابان برجام :-) (4043904) (alef-13)
واقعا شرم آوره که شماها از بدبختی ملت اینقدر خوشحال و مسرور هستین!!!!!!!!!!!!!! (4044031) (alef-13)
فقط بخاطر اهداف سیاسی اونهاست ! بد بختی مردم = خوشحالی کاسبان تحریم (4044078) (alef-13)
از اعتماد ساده لوح ها خوشحالیم...
جالبه کسانی که پیشنهاد تحریم ایران را می دادند امروز... (4044102) (alef-13)
به هر حال باید تکلیفمون مشخص بشه یا نه؟ این برجام خوبه یا نه؟
اگه خوبه چرا چپ و راست تحریم میشیم اونم ده ساله!
اگه بده چرا امضا کردیم؟ چرا بتن ریزی کردیم؟!
کی به ملت خندید! این برجام مبهم و نصفه نیمه به درد این ملت میخوره؟ واقعا اوضاع شما بعد از برجام بهتر شد؟ تحریم که همش هست اضافه ترم شد (4044231) (alef-13)
شرم آور كارى بود كه دوستان شما در زمان احمدى نژاد كردند! به پارلمان هاى كشورهاى معاند نامه مينوشتند كه اگر ايران را از فلان طريق تحريم كنيد بهتر است! كه چه؟ كه دولت احمدى نژاد را ساقط كنند... (4044423) (alef-13)
شما واقعا چتر باز خوبی هستی؛ یعنی روی شما را می خرم به هر قیمتی که باشد (4044451) (alef-13)
ما خوشحاليم كه روسياهي براي ذغال ماند
والا هر كودكي مى دانست كه هيچ بخاري از ديگ برجام بلند نمى شود الا براي متوهمين!!! (4044488) (alef-13)
مشکین نقاب
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۱۱:۳۲:۳۱
ما از چیزی مسرور نیستیم.
ما فقط از پیش بینی درستی که انجام داده بودیم شگفت زده ایم.
ولی شما چی؟ از کلاهی که توسط شما سر ملت رفت ناراحت نیستین؟
شما از اینکه یه عده رو دلواپس نامیدین و به باد تمسخر گرفتین پشیمون نیستین؟
شما بدبختی ملت برات مهم بود بجای حاشیه سازی ها و شرمساری از برگزار نشدن سخنرانی و چندتا مراسم دیگه به فکر اشتغال و رکود و مسکن و ازدواج و ... می بودی!!! (4044722) (alef-13)
فرزند ایران
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۱۲:۱۲:۳۹
شما بودید که ملت رو بدبخت کردید.
الان چی داریم براش مذاکره کنیم؟ هیچی هیچی (4044774) (alef-13)
شرم آور است ساده اندیش و ساده لوح باشیم. (4044777) (alef-13)
شرم آوره 99 را را نبینی! ساده لوحی هم حدی دارد. (4044779) (alef-13)
ساده لوح مایه ی شرمساری، تو و دوستان آلمان نشین کاسب تحریم هستند. (4045151) (alef-13)
اعتماد به گرگ های حامی داعش شرم آور است. (4044782) (alef-13)
بدبختی ملت اون وقتی بود که برای این برجامی که امریکا به راحتی اون را نقض کرد خوشحالی میکرد و میرقصید
حالا امریکا داره به ریش امثال شماها میخنده
الان هم نقض برجام خوشحالی نداره، همچنان که باقی موندن در برجام هم خوشحالی نداره در هر دوحال آنها ابزاری برای فشار بیشتر به ایران دارند، یا خود برجام یا نقض برجام
اما اگر لااقل با این نقض برجام تعدادی از مردم ایران متوجه شوند که فریب خوردند و دشمن را بهتر بشناسند این جای خوشحالی داره (4044826) (alef-13)
ملت بزرگ ایران هیچ گاه بدبخت نیست به شرط بصیرت و وحدت.چه در اوج تحریم های استکبار و چه حتی در اوج ساده لوحی مسئولان دستگاه دیپلماسی.
اگر این شکست دیپلماسی باعث بیداری ساده لوح ها و غرب دوستان داخلی شود به نظر من نه تنها ضرری نکردیم بلکه در مجموع سود هم کردیم (4044926) (alef-13)
هر روز 1 گشایش !!!!!!! (4044307) (alef-13)
رونوشت به ستاد تركمنچاي! (4043910) (alef-13)
پایان ماه عسل برجام (4044308) (alef-13)
روحانی کجایی ؟! (4044310) (alef-13)
کودک 85 ساله !!!!
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۰۵:۵۹:۳۵
سیب و گلابی باغ برجام کوووووووووو ؟! (4044317) (alef-13)
حقوق و مزایای مدیران نجومی به مخاطره افتاد (4044325) (alef-13)
درود بر روحانی (4044556) (alef-13)
شر اوره با 99 رای
حتی دموکرات ها هم رای دادند
مشت محکمی به صورت ساده لوحان (4043911) (alef-13)
مطالعه خود را بیشتر کنید
درسال1996 تحریییییییییم اتمی نبوده...تازه گفتن آمریکایی ها نیان...نگفتن دنیا نیاد...شماکه مدعی هستید آمریکا عددی نیست (4044892) (alef-13)
مبارک باشد جناب روحانی.اعتماد به کدخدا ودم کد خدا را دیدن نتیجه اش از این بهتر نخواهد شد اقای روحانی چه جواب شهدا وخانوادهایشان را خواهی داد؟هم چرخ سانترفیوژها از چرخش افتاد وهم چرخ اقتصاد ودر عوضش چرخ تحریمها بیشتر میچرخد... (4043913) (alef-13)
گور پدر هسته ای و برجام.اینا حتی نتوستن وضعیت تولید و سروسامان بدن.
بازار ایران فقط روانی عمل میکنه.بعد از انتخاب روحانی سال 92 بازار تا 8 ماه رونق خوبی داشت ولی بعدش که همه چیز به برجام گره خورد و گفتند صبر کنید تا آب خوردن هم حل شود مردم دست نگه داشتند شاید دلار ارزان شود تحریم هایی که میگفتند روزانه چند صد میلیون دلار ضرر میرساند! تحریمهایی که هزینه واردات و کالا را 20 درصد افزایش میداد یعنی بعد از برجام 20 درصد ارزانی! هر توافقی بهتر از عدم توافقه! نباید گروه رقیب در فتح الفتوح ما سهیم باشه پس همه چیز مثل یه راز بود حتی بعد از تصویب هم کسی نمیدونست قضیه چیه و فکت شیت میدادن بیرون که نه اینطور نیست در نهایت فکت شیت آمریکایی ملاک شد! بخندیم یا گریه کنیم؟
دیگه اقتصاد مثل یه فیل در باتلاق فرو رفت از بس تعطلل و صبر برای گلابی و سیب شنیدیم.واقعا معجزه میخواد مملکت راه بیافته.البته راهش هم برخورد با سیستم بانکی به صورت چکشیه.این بانکها رکود رو بیشتر کردن وامهایی که چند صد و چند هزار میلیادری دادن همش در راستای دلالی و واردات و بساز و بفروشی بود نه تولید که در نهایت تبدیل شذ به اختلاص(معوقات بانکی). (4044039) (alef-13)
مواردی که گفتی از سال 85 با شعار: قطعنامه ها کاغذ پاره است شروع شد جوری جلوه ندهید که در این دولت شروع شد حافظه ما هم اینقدر کوتاه نیست ضمن اینکه برجام نبود پیشنهاد شما چه بود؟ هیچ طرحی نداشتید که منجر میشد به صفر شدن صادرات نفت و عواقب وخیم اون (4044560) (alef-13)
ahmad
۱۳۹۵-۰۹-۱۱ ۲۲:۵۱:۲۸
دوستان رقاص. باز بریزید تو خیابونا و برقصید (4043915) (alef-13)
چقد شما از تحریم شدن ایراد خوشحالید!!! (4043999) (alef-13)
حتما شما به فکر مردم هستید!
کدخدا تحریم می کند ما مقصریم؟ (4044105) (alef-13)
حرف بی خود نزن و منطقی باش. تحریم که همیشه بود خوشحالی از روشن شدن چهره کثیف استکبار برای ملت و آشکار شدن سفاهت و ساده لوحی غربگراهای داخلی ست. (4044192) (alef-13)
محسن م
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۰۱:۲۹:۰۷
ما از فرو ریختن توهم برطرف شدن تحریم ها خوشحالیم، اینکه به این برسیم کلید حل مشکلات اینجاست، نه تو آمریکا! (4044204) (alef-13)
ما اصلا خوشحال نيستيم! مگه ما مثل شماييم كه چندين سال قبل چشمك ميزدين به كدخداييان كه تا احمدي نژاد هست تحريم كنند كه شما آب رو گل آلودتر كنيد براي ماهيگيري!
ما داريم ميسوزيم اونوقتي كه به شما ميگفتيم خوشخيالي نكنيد اينا آخر عهد شكني هستند از خود روحاني گرفته تا شما مچكرانش هممون رو به باد انواع فحش و ناسزا گرفتين!
حالا كه تو راكتور ساخت جوانان وطن بتن پر كرديم و اينا پشت سر هم تحريم ميكنند ستاد گلستانه تركمنچاي كجاست؟
اصلا يه سوال اين چند هفته اخير كسي خبري از جناب امير كبير (دكتر ظريف) شنيد غير از امضا كردن دفتر يادبود براي فيدل كاسترو؟!!!
وزرات خارجه نداريم ما؟
فقط بلدين به مردم خودتون فحش بدين و رگ گردنتون باد كنه تو مجلس كه چرا فلان نماينده به شما گفت بالاي چشمتون ابروه؟!!
حالا هم دير نشده ولي ستاد برجام بايد از سوراخش بياد بيرون!
ولي قصه اينه كه دوستان نگرانند حرفي بزنند سال ديگه رييسشون ديگه راي نياره! حالا گور پدر صد ميليارد دلاري كه هزينه هسته اي ايران شد كه اينا نابودش كنند اونم بابت هيچي! (4044216) (alef-13)
از ساده لوحی رقاصان نگرانیم که همیشه با احساس فریب زر و سیم را م یخورند و به خیابان می ریزند (4044422) (alef-13)
اون روزی که شما از سیمان ریختن توی قلب رآکتور اراک خوشحال می شدید و جشن می گرفتید اشکال نداشت ؛ حالا که پیش بینی ما در مورد نامردی و بدعهدی امریکا ثابت شده ، خوشحالی نداره؟؟؟؟ (4044456) (alef-13)
چقدر شما نبست به گول خوردن و باختن همه چی بی تفاوت هستین؟
نه شما کارتون درسته نه اونی که خوشحالی میکنه
امروز روز عزاست برای هر عاقل وطن پرست (4044616) (alef-13)
هیچ کس از تحریم خوشحال نیست. از نمایان شدن بیشتر چهره دشمن، از آشکار شدن ضرورت توجه به درون کشور و اقتصاد درون زا و ... (4044711) (alef-13)
از تحریم خوشحال نیستیم از اینکه هر چی گفتیم و شما و دولت امید متهم به بی سوادی کردید متهم به جهنمی بودن کردید (4044790) (alef-13)
اعتراض به ساده لوحی خوشحالی نیست! بیدار شوید. کدخدا را خدا دانستن چه افتضاحی به بار آورد! (4044802) (alef-13)
از تحریم شدن ایران خوشحال نیستیم!!! از ساده لوحی یه عده توی ایران که همه آمال و آرزوهاشون توی غرب و آمریکاست ناراحتیم!!!
هر چی داد زدیم که این آمریکا قابل اعتماد نیست!! بچسبید به جوان های ایران و سرمایه های داخل ایران، گفتن شما دلواپس و بی سوادید و برید به جهنم!!!
حالا نتیجه اون همه دلبستگی و اعتماد به امریکا مشخص شد!!!
مگه رهبر انقلاب کم از بی اعتمادی امریکا و غرب گفت!!!!؟ چرا یه عده بدون ترمز به سمت برجام و توافق می رفتن!!!؟؟ همین آقای ترکان می گفت هر روز تاخیر در اجرای برجام 100 میلیون دلار برای کشور ضرر داره!!! حالا کجاست که جواب بده!!!؟
گذشت زمان نشان داد که فریاد های رهبر در اون روزهای اولیه مذاکرات چقدر درست بود و یه عده ای ساده لوح و حتی مغرض به منافع ملی فریاد توافق توافق سر داده بودند.
حالا مشخص شد چه کسانی واقعا طرفدار منافع این ملت بودند و مشخص شد عده ای کاسب برجام شده اند!!! (4044803) (alef-13)
خوشحالیم که به عقل و منطق اسلامی تکیه داشتیم
نه مثل شما بر باد... (4044832) (alef-13)
دوست عزیز چه کسی از تحریم کشورش خوشحال میشه؟!منتهی یک عده به واسطه دلسوزی چند سال متهم به کاسبی در تحریم ها و ده ها اتهام دیگه بودند الان مشخص شد دلسوزی آنها کاملا خیرخواهانه بوده باید هم از رسوایی غرب گراها خوشحال باشند (4044932) (alef-13)
اونا بعد از رفع موقت تحریم رقصیده بودن. شما ظاهرا از تمدید این تحریمها خوشحالی. پس حالا نوبت شماست!!! (4044443) (alef-13)
شما برقصید که دوباره با سر و صدا و توپ و تشر و ...دوستانتان، اوضاع را بهم ریختید و ز تحریم سودهای میلیاردی می برید! (4044698) (alef-13)
شاهین
۱۳۹۵-۰۹-۱۱ ۲۲:۵۱:۳۷
روحانی کجایی؟ دقیقا کجایی؟؟؟ (4043917) (alef-13)
کنگره آمریکا در اختیار روحانیه؟؟؟ (4044068) (alef-13)
کلیدم کجایی ؟ (4044319) (alef-13)
$ تا 8000 جا داره (4044321) (alef-13)
ظریف رفته خارج ؟ (4044322) (alef-13)
این امید بود یا یاس !؟
تدبیر بود یا تحقیر !؟ (4044329) (alef-13)
معتقد به شایسته سالاری
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۰۶:۴۰:۵۳
روحانی با یه خداحافظی ؛ مردم رو خوشحال کند (4044350) (alef-13)
به مردم گفته بودند برجام قرار است دلار را به ۱۰۰۰تومان بازگرداند. گفته بودند صنعت هستهای را که قربانی میکنیم، قرار است در ازایش ارزانی بیاوریم. باورمان شد... (4044897) (alef-13)
میلاد
۱۳۹۵-۰۹-۱۱ ۲۲:۵۳:۴۲
بدون حتی یک رای منفی :/ (4043920) (alef-13)
دموکرات ها هم دیگه برای کری تره خورد نمیکنن
کری خواسته بود که دمکراتها رای ندن :-) (4044311) (alef-13)
چرا؟ از جه مطلبی بی خبریم؟ (4044597) (alef-13)
مهندس جنت شهري
۱۳۹۵-۰۹-۱۱ ۲۲:۵۴:۳۳
هر چه اينگونه تحريمها اعمال شود بجاي منزوي شدن ما بيشتر خودشان مطرود ميشوند...ايكاش در فراواني نعمت چند سال قبل كه صدها ميليارد درامد داشتيم به فكر سرمايه گذاري مولد افتاده بوديم تا حالا دل ما نلرزد...باز هم با تدبير و اميد راه روشن است و اينده متعلق به جوانان ايران اسلامي است البته به دو شرط..حركت با تدبير در راستاي اقتصاد مقاومتي و اتحاد داخلي...بعضي در داخل كشور مثل اينكه دوست دارند دولت زمين بخورد حتي اگر تمام مردم هم بميرند...چنين افرادي همان بهتر كه اگر نميتوانند در زير چتر وحدت باشند پرچم نفاق انها را بر درب منزلشان به اهتزاز در بياوريم تا مردم تكليف خود را با انان بدانند...بعضي از تحليل هاي انها در رسانه ملي بيشتر از اينكه تحليل باشد گرا دادن به دشمن است..گيريم كه همين فردا اين دولت زمين بخورد شما بگوييد چه راهكاري داريد..اگر راهكار داشتيد چرا در اين 12 سال وضع ما بهتر نشد.. (4043922) (alef-13)
امیراحسان
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۰۰:۱۰:۲۲
مهندس بری برای ستاد روحانی تبلیغ کنی پول خوبی بهت میده. شما تو این چهار سال ظریف نداشتین چه کار می کردین حالا این ظریف هم نتیجش این شد دقیقا با خودت چند چندی . راهکارش اینه نه احمدی نژاد نه روحانی. استفاده از ظرفیت داخلی، آزاد سازی سهام عدالت(آزاد شدن سرمایه عظیم دولت و مردم)، مدیریت واردات(جلوگیری از کالای لوکس) و شفاف سازی اقتصاد (شناسایی دهک های جامعه) (4044058) (alef-13)
دوست عزیز کسی نمیخواد دولت زمین بخوره.همه دوست دارنداز خواب جاهلانه بیدار بشه.کسی دوست نداره تحریم باشیم. اما دوست داریم ساده لوح نباشید.
ضمنا این ایه های وحدت رو باید سال ۸۸میخوندی که گرای تحریم رو حامیان امروز همین دولت به امریکا دادند و کشور رو بردند به ته دره (4044073) (alef-13)
آقای مهندس شما قشنگ صحبت می کنید ولی با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمیشود، آینده از آن جوانان است دیگه خریدار نداره بنده سه سال و نیم از جوانیم رو تو دولت برجام گذراندم نزدیک بیست و پنج سالم شده هنوز با فوق دیپلم کامپیوتر دنبال کارم آره بنده از خدامه آقای روحانی چهار سال بعدی نباشه حالا شما اسمشو زمین خوردن میزاری خود دانی (4044210) (alef-13)
کدام اقتصاد مقاومتی؟؟؟! کدام اتحاد ملی؟؟!!! این دولت از حقوق بگیران نجومی در عمل بیشتر از اقتصاد مقاومتی حمایت کرده و مایه گذاشته، با فحش و ناسزا گفتن رییس جمهور و وزیر بهداشت و وزیر صنعت و وزیر راه و مشاور رییس جمهور به مردم که اتحاد ملی درست نمیشه، راه حل مشکلات کشور ،اطاعت از رهبری است اتکای به خدا و اعتماد به توان ملی است به جای اعتماد به کدخدا، و این دولت از همان سال اول زمین خورد، و به تعبیر دقیق تر خودش را به زمین زد و نیازی ندارد که کسی آن را به زمین بزند. (4044223) (alef-13)
اون روزی که یه مشت واداده فکری با انواع و اقسام برچسب ها ، هرکس که منتقد برجام بود رو به عنوان مخالف برجام معرفی میکردن و دوگانه سازی های کاذبی نظیر موافق توافق و مخالف توافق راه انداخته بودن باید فکر این روزها رو هم میکردن و اقایونی که این توافق رو فتح الفتوح معرفی میکردن باید فکر این روز میبودن. الان هم کسی از اینکه این قانون تصویب شده خوشحال نیست و خواهشا یک مشت خنک مغز فرار به جلو نکنند و پاسخگوی عملکرد خودشون باشن . (4043923) (alef-13)
به هر حال تحریمها اثری نداره واداده نباشیم اهمیتی نداره (4043977) (alef-13)
مخالفم/ تحریم ها پدر ملت دراورده و شما لابد شکمتان سیره (4044481) (alef-13)
ایران باید متقابلا پاسخ بده و طرح برجامو بریزه سطل آشغال (4043924) (alef-13)
دقيقا هدف آمريكايي ها هم همينه، يعني ابطال برجام اون هم توسط ايران، حتي خود آمريكاييها هم فهميدند و درك ميكنند كه دوره قلدر بازي در دنيا به سر آمده، اما چرا ما متوجه نيستيم،
شايد شما به اين بگيد نفوذ، اما زماني كه بتونيم سرمايه گذاران آمريكايي را در كشورمون درگير كنيم، يعني هم ما منفعت ببريم هم اونا، مطمئن باشيد تحريم نميشيم كه هيچ، كلي گشايش باز ميشه، حتي عقيده بنده براينه قبل از اينكه خارجيها بخوان ما رو تحريم كنند، ما خودمون دست به خود تحريمي خودمون زديم، (4044164) (alef-13)
چی جوری میخوای پاسخ بدی !!!!!؟؟؟؟؟؟؟ (4044312) (alef-13)
دیگه بتن ها ریخته شده خشک شده
کاری نمیشه کرد
2 سال عقبیم (4044313) (alef-13)
خطرناکه حسن
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۰۶:۳۴:۲۷
نه بابا
تیم جنگ طلب ترامپ ؛ منتظره ما نقض کنیم . (4044342) (alef-13)
این حداقل کاری است که دولت تدبیر و امید در راستای جبران خسارت هایی که به ملت وارد کرد باید انجام بده (4044935) (alef-13)
منتظر چرخیدن سانتریفوژ ها هستیم چون نچرخیدنش دردی از مردم دوا نکرد (4043926) (alef-13)
و ایضا چرخیدنش (4044010) (alef-13)
دولت الان چندین میلیون دلار بابت فروش آب سنگین گیرش اومد که معلوم نیست کجا هزینه کرده قرار بود بیمارستان هسته ای کلنگ زده بشه (4044066) (alef-13)
دقيقا چند سالته؟ (4044219) (alef-13)
نه این که چرخیدنش، تو سال های قبل خیلی از مردم درد دوا کرده بود!!!!!!!!!!!! (4044037) (alef-13)
حداقل از قبل هستهاي چهارتا جوون متخصص سركار بودن
شماها چشم ديدن همين را هم نداريد
متاسفم براتون (4044498) (alef-13)
گل گفتی (4044789) (alef-13)
حداقل سرتو بالا می گرفتی و می گفتی دارم کار خودمو میکنم!! نه اینکه الان همه دارن به ما میخندن که هم هسته ای رو ازشون گرفتیم و هم تحریمشون کردیم!!!!
سه سال وقت این کشور و ملت رو گرفتن و عقب گرد کردیم و دولت خوش خیال ما هم بجای وقت برای کار رای تولید مملکت نشست و به غرب چشم دوخت!!
از تولید و دلار و طلا و نفت و دارو و محیط زیست و آب و ... به این مذاکرات ربط دادن و الان هم که منتظریم گلابیش برسه تا بخوریم!!! هرچند الان مشخص شد سرما زده و گلابیشم خراب شده!!! (4044807) (alef-13)
حداقل اون دوران تکلیفمون روشن بود و برای آب خوردن منتظر دست غرب نبودیم. اگر تورم بود ولی کار هم بسیار بیشتر از حالا بود و این رکود بی سابقه را نداشتیم (4044945) (alef-13)
برجام مثل آفتاب تابان است . . . (4043927) (alef-13)
متخصص ریه و جراح توراکس
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۰۶:۲۶:۴۷
هوای تازه برجام !!!! تنفس ما رو مختل کرده (4044335) (alef-13)
فک کنم سیب و گلابی هاش داره میرسه (4044346) (alef-13)
برید پیش استاد بنزسوار ببینید راه حلی به ذهنش میرسه (4043928) (alef-13)
حضرت بی ام و سوار چطور؟ (4044104) (alef-13)
راه حل استاد بنز سوار
اينها بخاطر روي كار آمدن ترامپه، روي كار آمدن ترامب هم بخاطر احمدي نژاده! (4044495) (alef-13)
ماشاالله توو این مملکت همه بنز سوارند.پیاده من وتوییم بیچاره (4044541) (alef-13)
خیلی باحاله بعد تو این شرایط دارن افتخار می کنن که دارن نفت بیشتر می فروشن. پولش رو نمی تونیم بگیریم حالا هی بفروشید، به نفع ما که نیس هیچ به نفع کشورهایی میشه که ازمون نفت می خرن (4043929) (alef-13)
داداش خوبی
برو یه بار بخون ببین تحریم ده ساله چیه بعد بیا نظربده (4044284) (alef-13)
شما از تحریمها سر درنمیاری! بهتر است اظهار نظر نکنید! مشکلی در دریافت ارز نفتی وجود ندارد فعلا. چون اون مربوط به تحریم بانک مرکزی بود و فعلا اون تحریم معلق شده. این مصوبه هم ربطی به بانک مرکزی نداره و فقط سرمایه گذاری جدید در صنعت نفت ایران رو شامل میشه. (4044437) (alef-13)
رئیس جمهور: برجام یعنی یک فضای جدید، یعنی تنفس جدید، برجام یعنی دریچهها باز شده و هوای آزاد آمده و مردم از این فضا استفاده و بهرهبرداری کنند.
دریچه ها بسته شد، تنفس کافیه، مهمونی تموم شد، جمع کنید برید... (4043931) (alef-13)
iهوای تازه مون کو
آفتاب تابانمون کو
سیب و گلابی مون کو
مطهری بفرست یجا سخنرانی کننه تا ماستمالی کنی
البته فردا شب شبکه 2 استاد ماستمالی عراقچی روح و تن برجام کمی ازرده خاطر شده ولی نقض نشده (4043932) (alef-13)
بنده خدا. اصل
۱۳۹۵-۰۹-۱۱ ۲۳:۰۲:۰۸
اگر اوباما طرح را امضا کند. حداقل کاری که ایران باید انجام دهد. بازرسی از تاسیسات انرژی اتمی را پس از تصویب درمجلس متوقف نماید (4043934) (alef-13)
سود متوقف کردن بازدید ها چیست؟
تنها کاری که به عنوان اقدام متقابل در صورت نقض برجام میتوان انجام داد اقدام به ساخت بمب اتمی است. که انهم با فتوا ها مغایر است (4044166) (alef-13)
درست همون زمانه که باید منتظر پراید 73 میلیونی باشیم !! (4044315) (alef-13)
اگر امضا کند ؟؟؟؟!!!!!
یعنی به نظر تو امضا نمیکند ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (4044338) (alef-13)
حالا دیگه وجب به وجب رو دیدن
دیگه فایده نداره (4044348) (alef-13)
تاسیساتی نمونده همه را شیخ بتن ریزی فرمودند (4044548) (alef-13)
این مجلس؟! (4044901) (alef-13)
محمد قاسمی
۱۳۹۵-۰۹-۱۱ ۲۳:۰۲:۱۶
با تایید این قانون توسط اوباما برجام شکست خورده و روحانی بار دیگر خسارتی تحمیل شده به ملت ایران تحویل خواهد داد.
ان شالله بی عرضگی برخی آقایون با کیاست پیر انقلاب رفع بشه و تحریم با تهدید ایران تصویب نشه.
در غیر اینصورت روحانی با یک استعفا و خداحافظی ملت ایران رو خوشحال کن. (4043935) (alef-13)
حتما اوباما هم امضا ميكنه وبيانگراين مطلب رأي كامل مجلس به اين طرح است واوباما ميدونه اگر وتو كنه اين مجلس وتوي ايشان را باطل مي كنه اما نكته اي كه خيلي مهمه اينه بارها مقام معظم رهبري مواردي راگوشزد كردند ولي متاسفانه عده ايي رَآه خودشان رارفتند وحالا بهانه اي ندارند كه اعمالشان راتوجيح كنند چون اين طرح توسط دولتي دارد تمديد مي شود كه خيليها سنگ انرا به سينه مي زدند ومطمئن باشيد اين كار راه رابراي دولت بعدي امريكا هموارتر ميكنه وبايد منتظر موارد ديگران هم بود (4043940) (alef-13)
آبدارچی سیاسی
۱۳۹۵-۰۹-۱۱ ۲۳:۰۶:۵۶
وتوی اوباما کاراساز نیست چون دو سوم رای دادن.
تموم شد.
خیمه شب بازی و مسخره کردن ملت ایران هم تموم شد. (4043941) (alef-13)
الفاتحه مع صلوااااااات. (4043945) (alef-13)
هماهنگی دموکراتها در قضیه جالبه. جریان نفاق رکب سختی خورد. رجوع کنید به آیات ۵۱ ٬ ۵۲ و ۵۳ مائده
ای اهل ایمان ، یهود و نصاری را به دوستی مگیرید ، آنان بعضی دوستدار بعضی دیگرند ، و هر که از شما مؤمنان با آنها دوستی کند به حقیقت از آنها خواهد بود همانا خدا ستمکاران را هدایت نخواهد نمود.گروهی منافق را که دلهاشان ناپاک است خواهی دید که در ( راه دوستی ) ایشان می شتابند و می گویند: ما از آن می ترسیم که ( در گردش روزگار ) مبادا آسیبی از آنها به ما رسد. باشد که خدا فتحی پیش آورد و یا امری دیگر از طرف خود ، تا منافقان از آنچه ( به نفاق ) در دل نهان کردند سخت پشیمان شوند . اهل ایمان گویند: آیا اینان هستند که با جدیت و مبالغه بسیار به خدا سوگند یاد می کردند که ما از شما هستیم؟! اعمالشان باطل گردید و سخت زیانکار شدند. (4043949) (alef-13)
تصویب این تمدید نقض کامل برجام است
چون در برجام باید تمام تحریم های مربوط به مسئله هسته ای لغو می شد .
قانون ایسا در بیش ارز بیست مورد مسئله هسته ای ایران را در سال ۱۹۹۶ معیار وضع تحریم دانسته است .
در نتیجه تمدید طرح مذکور نقض سریع برجام است . (4043954) (alef-13)
این دیگه خراب شده به نظرم بریم ایه دور جدید مذاکرات رو با پلمپ صنعت موشکی شروع کنیم... (4043958) (alef-13)
الان موقع اين هست كه ما نيز امريكا را تحريم كنيم با بستن تنگه هرمز و جلوگيرى از صادرات و واردات اقلام مختلف آن به كشورهاى منطقه و هزاران راهكار ديگر ...
ترس چه داريم؟ اقدام مقابله به مثل كنيم به نفع همه هست. امريكا به خاطر هزار مساله سعى مى كنه از جنگ با ايران فرار كنه مثل عدم توانايى در سرمايه گذارى روى ارتشش و درگيريش در چند تا كشور. چرا ما با حرف عقب نشينى كنيم؟! درسته كه تنش بده ولى اين تنش الان تبديل به نياز شده در جامعه.
به برجام خوشبين يا بدبين نبايد بود و بايد احتمالات را با تفكر فازى و كيفى سناريو سازى كرد مانند ديگر پژوهش هاى مدرن (4043962) (alef-13)
ای داد بیداد (4044004) (alef-13)
با اجرای این طرح قیدخیلی چیزها را باید زد ،ارزش ریال سقوط میکنه و این خودش باعث جنگ داخلی میشه این پشنهاد شما زمانی میتونه عملی بشه که ایران کشور تمام صنعتی و خودکفا در همه چیز باشه البته در این شرایط هم افت پول ملی را شاهد هستیم اما خیلی کمتر از موقعیت گفته شده. (4044096) (alef-13)
بستن تنگه هرمز!!؟ بعد اونها هم میشینن نگاه میکنن؟ با بستن تنگه هرمز تمام دویست و خرده ای کشور عضو سازمان ملل با ایران وارد جنگ میشن حتی کشورهای دوست و برادر! مطمن باش 24 ساعته بازش میکنن و فقط روسیاهیش میموننه برامون! (4044183) (alef-13)
تحریمهای اولیه آمریکا جزء مفاد برجام نبوده که حالا نقض شده باشد. بنابراین لطفا الکی شلوغش نکنید، چون استدلالهایتان 5 کشور دیگر یعنی روسیه، انگلستان، فرانسه، چین و آلمان را قانع نمی کند و ممکن است ایران بعنوان ناقض برجام شناخته شود.
البته اگر برای بازگشت همه تحریمها عجله دارید و از سرشاخ شدن با غرب استقبال می کنید، آن مساله دیگری است! (4043964) (alef-13)
برهان
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۰۱:۵۰:۲۵
تو که خلی بلدی ، جات را با ظریف و صالحی عوض کن، ظریف و صالحی میگن نقض برجامه ، شما دیگه چی میگی، از همه جا بی خبری، الکی حرف میزنی. (4044234) (alef-13)
از نظر امثال شما که برجام فقط باید یک طرفه اجرا بشه... (4044301) (alef-13)
يوترن مانع اين است كه با بقيه كشور هاي نام برده كار كنيم، براي همين هيچ كجاي دنيا با بانك هاي ما كار نمى كنند
دقيق مطالعه كن شازده ! بعد نظر بده!! (4044502) (alef-13)
متن برجام را ببین صراحتا این مطلب امده حرف اقای ظریف هم ببین در مجلس شاید دست از دفاع برداری (4044795) (alef-13)
به تو چه
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۱۲:۳۲:۴۶
خوبه که خود ظریف گفت تمدید ده ساله تحریم ها نقض برجامه (4044808) (alef-13)
دکتر حسن روحانی:
ما توافقی امضا نمیکنیم مگر آنکه تمام تحریم های اقتصادی و مالی و بانکی در همان روز اجرای برجام بالمره لغو شود!!!!!!!!!!!!!!
یه نفر این جمله رو برای ما توضیح بده یعنی چی!!!!؟؟؟
نه ماه گذشته!!!!!
تمام یعنی چی!!؟
همان روز اجرای برجام یعنی چی!!؟
بالمره یعنی چی!!؟؟ (4044812) (alef-13)
آقای ظریف که وزیر این کشوره و رییس تیم مذاکره گفته این کارشون نقض برجامه
اونوقت شما هنوز تو توهم داری سیر میکنی
بیدار شو از خواب (4044838) (alef-13)
جناب آی کیو اگر جزو مفاد برجان نیست چرا کری بلند میشه میره تو کنگره و به نمایندگان توضیح میده که به تمدید رای ندید؟
اینم صحبت های ظریف در مجلس خودم بخون تا روشن شی
بازخوانی سخنان ظریف درباره تمدید قانون تحریمهای ایران
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان روز یکشنبه مصادف با 23 خرداد ماه 1395، جهت ارائه گزارشی از سرمایه گذاریهای خارجی در فضای پسابرجام در صحن علنی مجلس حضور یافت.
ظریف در بخشی از سخنان خود در پاسخ به سؤال یکی از نمایندگان درباره زمان لغو قانون کلی تحریمهای ایران معروف به «داماتو»، عنوان کرد: قانون داماتو دیگر وجود ندارد بلکه قانونی بهاسم ISA (قانون تحریمهای ایران) وجود دارد که در پایان سال 2016 مدت آن تمام میشود.
وی خاطرنشان کرد: ظاهراً گروهی بهدنبال تمدید این قانون هستند که ما نیز تذکر دادهایم که تمدید این قانون مغایر برجام است، آنها نیز در جلسه استماع کنگره تأکید کردهاند که نحوه مواجهه با این قانون باید طوری باشد که برجام را نقض نکند. (4044867) (alef-13)
ببخشید کدوم تحریمی برداشته شده که ما نگران بازگشتش باشیم؟
ما الان باید بین این دوتا انتخاب کنیم: تحریم با برجام یا تحریم بی برجام. (4044914) (alef-13)
مراجعه بفرمایید به تفسیر آقای ظریف مقام مذاکره کننده ایرانی در مذاکرات تا بفهمید این تمدید نقض برجام هست یا نه؟!
از همون اول هم معلوم بود ایران ناقض میشه دست آخر. خدا به خیر کنه نه تنها تحریم ها یهسته ای لغو نشد با استدلال شما یه سری تحریم هم میشیم به خاطر نقض معاهده بین المللی!!! (4044960) (alef-13)
آقای به ظاهر عقل کل،استاد و مراد کاملت کهزبان انگلیسی رو با لهجه ی نیویورکی صحبت میکنه هم گفته با تمدید این قانون برجام قطعا نقض میشه.
حالا تشریف ببر کشکت رو بساب...
کاسب برجام...ورشکسته (4044972) (alef-13)
شما دیگه کی هستید
خود اون کسی که رفته برجام و به ملت تحمیل کرده ( ظریف) خردادماه گفته بوده تصویب تمدید قانون داماتو یعنی نقض برجام حالا شما ها هی ماله بکشید بگید نه این نقض برجام نیست (4044990) (alef-13)
رضـا راد
۱۳۹۵-۰۹-۱۱ ۲۳:۳۵:۵۵
تصویب این طرح در مجلس نمایندگان و سنای ایالات متحده با حداکثر رای ممکن، نشان از دشمنی صریح، جدی و بی پرده دولت مردان و جامعه سیاسی آمریکا با مردم ایران است. و این سیاستی است که در این ۴دهه انقلاب بارها و بارها در پیش گرفته اند
آنچه که مایه تأسف است، دیدگاه بعضی از سیاستمداران و روشنفکران مبنی بر تعامل! و دراز کردن دست دوستی به سوی این کشور است.و حتی انتقادی ساده از سیاست های آنها را برخود حرام می دانند.
و اما؛این رای و سایر تحریمها، رهنمودهای رهبری و دلسوزان نظام که چاره مشکلات را در کار و فعالیت مضاعف و بهره بردن از ظرفیت های بیشمار داخلی است،بیشتر از همیشه نمایان و روشن میکند. (4043969) (alef-13)
پوتین امروز از امریکا بابت تحریم روسیه تشکر کرد و گفت توی این تحریم، کلی پیشرفت کردیم و خودکفا شدیم. الان هم وقتشه یکبار برای همیشه خودمون رو از کل دنیا بی نیاز کنیم. ۴ تا مسئول در سطح کلان غیرت نشون بدن و یا علی بگن. . . . . (4043986) (alef-13)
خود ظریف میگفت تحریم داماتو نقض برجامه
تا کی سرتون رو زیر برف میکنید و متعصبانه ازشون دفاع میکنید
هیهات من الذله (4044163) (alef-13)
دانشمند پوتین صنعت هسته ای شو به خاطر رفع تحریمها از سیمان پر نکرده پوتین عمر 4ساله یه مملکت 80میلیونی رو تلف نکرده پوتین شرف کشورشو وسط نزاشته پوتین مثل ما همه چی نداد هیچی بگیره ما بی نیاز بودیم نیازمند شدیم هر چقدر هم نقض برجام کنند ما دیگه کاری نمیتونیم بکنیم چون آقایون دولتی نمیخوان بیدار شن وسلام (4044263) (alef-13)
این است تدبیر و امید دولت بنفش...
این است نتیجه اعتماد به کدخدا
این است آفتاب تابان برجام
این است هر روز یک گشایش!
این است فتح الفتوح!
توافق قرن!
صلح بدون جنگ
و از این نوع لاف های گزاف... (4043991) (alef-13)
کاسبان و سینه چاکان برجام قایم شدن از فتح الفتوح خود حمایت کنند؟ (4043992) (alef-13)
سلام دلال تحریم ..خوب نونت اجر شد (4044735) (alef-13)
این تحریم ها 20 ساله بوده و ربطی به برجام و هسته ای ندارد تحریم های 30 ساله هم داریم
اول موضوع تحریم ها را هم بدانی بد نیست
خیالتان راحت باشد این تحریم ها برای شما دکانی نمیسازد
تحریم بانک و نفت بود که برای شماها دکان ساخته بود که آن رفع شده (4044958) (alef-13)
گاهی باخودم میگم بذاریم همین روحانی رییس جمهور بشه با این همه افتضاحی که به بار اورده کیمی خواهد پاسخگو باشه ؟ اگر نتیجه ۴ سال مدیریت روحانی استقبال چشمگیر از احمدی نژاد و شانس بالای قالیباف هست پس نتیجه ۸ سال مدیریتش چی میشه ؟ اما با این اوصاف چون دلم برای ایران و مردم میسوزه پس روحانی باید بره (4044003) (alef-13)
جدا از هر حزبی که هستیم. توروخدا انصاف رو هیچ وقت فراموش نکنیم.
آیا خیلی ها که در اون 8 ساله همه چیو کاغذ پاره میدونستن و با حرفاشون همه جهان رو بر علیه ما کردن و فقط واسمون تحریم های مختلف و قطعنامه های متعدد درست کردن بهتر بود؟؟؟
همه میدونن که دولت روحانی کار بزرگی کرد. اگه این برجام به نتیجه برسه که واسه ایران دستاورد بزرگی داره. اگر هم به نتیجه نرسه تنها فایده اون اینه که همه تقصیرها میوفته گردن امریکا و هم دنیا و اتحادیه اروپا امریکا رو محکوم خواهند کرد و راه رو باز میکنه که ایران به راحتی بتونه هر انتقامی بگیره. (4044006) (alef-13)
شما اول انصاف داشتن رو باید به خودت یاد بدی.و افتضاح برجام رو کار بزرگ نشمری (4044081) (alef-13)
تحریم ها به لطف دوستان فتنه گر خودتون بوده (4044117) (alef-13)
سلام دوست عزیز
احسنت نمیدونم کجایی ولی دمت گرم (4044147) (alef-13)
همچنین بفرمایید در ان دوران تحریم ها را نعمت میدانستند چه شد که به دلیل تمدید بخشی از نعمت های اولیه اینقدر هیاهو به پا کرده اند؟ (4044170) (alef-13)
خیلی دلت خوشه البته مقصر نیستی چون ایران نیستی (4044260) (alef-13)
امریکا مگه برجام رو اجرا کرد؟ این همه جمهوری خواه جنگ طلب و لابی عرب رو در امریکا چرا نمی بینید!؟؟ (4044300) (alef-13)
اگر فکر کردی اروپا توان مقابله با امریکا رو داره متاسفانه باید بگم این جور نیست ... (4044363) (alef-13)
مجید جان دلبندم هاشمی نه احمدی چشماتونم لحجه گرفته !!!!تحریم داماتو مربوط به زمان حاج اقاست با اون همه عقب نشینی .
بازم تحریم کردن چرا نمیخواین بیدار شید چه فوش بدیم چه بله قربان بگیم تحریم اضافه میشه قربون خدا برم می خواد نشون بده منافقین تا کجا حاضرن تحقیر بشن . کدخدا رو ول کنید خدا رو بچسبید . (4044364) (alef-13)
داداش.. من طرفداری از احمدی نژاد نمی کنم ولی الان متوجه می شیم که اولا این دنیا دنیای جنگله و هرکی زورش بیشتر باشه، حرفش بیشتر برو داره، ثانیا برجام رو با تصویب این قانون به کاغذ پاره تبدیل کردن، ثالثا اگر دولت و مشخصا شخص آقای روحانی به فرمان رهبری گوش کرده بودند و علاوه بر گرفتن تضمین لازم تعهدات را همزمان انجام می دادند الان جای نگرانی نداشتیم...من نمی دونم حداقل این ذخیره اب سنگینی رو که جدید فرستادیم عمان گرو نگه می داشتیم تا امریکا رو تحت فشار بذاریم که این قانون رو تصویب نکنه... (4044367) (alef-13)
هيپنوتيزم شدي! (4044504) (alef-13)
دوست عزیز قبل از احمدی نژاد هم خاتمی مجبور شد بخاطر همین بدعهدیها توافق سعدآباد رو زیر پا بزاره و پلمپ ها رو بشکنه.چرا تاریخ رو تیکه تیکه میکنید؟چیز دیگه ای پیدا نمیکنید بندازید گردن دولت قبل؟ (4044752) (alef-13)
واقعا از چاله دراوردن و به چاه انداختن کار خیلی بزرگی است
قبول دارم
الان از ته چاه برجام دارم پیام میدم (4044842) (alef-13)
البته نتیجه اعتماد به کدخدا هم مشخص میشه
بی سواد و با سواد مشخص میشه
متوهم و غیر متوهم مشخص میشه
دلواپس و غیر دلواپس مشخص میشه
مشخص میشه کی ترسو و بزدل بوده
مشخص میشه آفتاب تابان اعتماد به کدخدا نیست
و .... (4044885) (alef-13)
خیلی کا بزرگی کرده که بزرگی ملت ایران را به هوای هیچ چیز فروخته. این حرفها مثل حرفهای فتحعلیشاه بعد ترکمانچای است. (4044928) (alef-13)
تعداد "اگر" ها در صحبت شما دوست عزیز زیاده.منم با شما موافقم اگر این اتفاق ها بیافته بردیم ولی محاله! تمام شد برادر من واقع بین باشیم (4044967) (alef-13)
سلام دوستان
عجله نکنید ... این که برجام از طرف آمریکا نقض بشه رو رهبر عزیز میدونست . ولی چرا به این مسئله تن داد حکمتی داره که آدمایی مثل من توان فهمیدنشو نداره . فقط اینو بگم که نقض برجام آبروی آمریکا رو تو دنیا میبره و همه میفهمن که عوضی تراز این آشغاله پیدا نمیشه ودیگه نمیتونن کاری از پیش ببرن . ایران با آمیکا در نهایت درگیر میشد چه بهتر که این شرایط باعث بشه خیلی از دول اروپایی باهاش همراه نشن . به لطف خدا پوزه این خوک کثیف وبخاک میمالیم . بخدا که طبل توخالی با یه مشت میترکه . ترو خدا تفرقه درست نکنید . در هر حال فرقی نمیکرد چه مزاکره میکردیم چه نمیکردیم .حداقلش اینه که دنیا فهمید که ما دنبال خشونت نیستیم ... ولی قدرتی داریم که هیچ کشوری نداره ... یه روحانی عزیزی میگفت تو کشوری که هرساله هیئت های عزاداری برای عزیز فاطمه زهرا (س) برپابشه میلیونها ملائکه ازاین سرزمین مراقبت میکنه.. فاجعه طبس رو به یاد داشته باشید.. همه وقتی فهمیدن که جنازه هاشونم سوخته بود .... قربونت برم حسین فاطمه...
0 (4044022) (alef-13)
تو چ عالمی زندگی می کنی با این افکار!! (4044580) (alef-13)
حرف شما کاملا درسته
اما هنوز تو کشور خودمون خیلیا نفهمیدن که امریکا به قول شما خیلی عوضیه
اینها رو چیکار کنیم؟ (4044845) (alef-13)
نمیشه کاریشون کرد، 150 ساله در این مملکت با شبه روشنفکرهای غرب زده همین داستان رو داریم. (4045006) (alef-13)
عزیزم همیشه هستند افرادی که از تاریخ عبرت نمیگیرن والا باید کاری که آمریکا با توافق بین خود و کره شمالی در مورد هسته ای کرد و اون و نقض کرد ویا کاری که با لیبی کرد مایه عبرت آقایان ظریف و روحانی میشد که نشد (4044997) (alef-13)
برجام برای رفع تحریم های هسته بوده نه چیز دیگری ! (4044029) (alef-13)
کافر همه را به کیش خود پندارد !
داداش حقوقت از 6 ماه دیگه قطع میشه ، برو دنبال یه کار دیگه بگرد (4044047) (alef-13)
100 کامنت با 10 مثبت ... نشان می دهد چند نفر می نویسند!
دهها کامنت با ادبیات مشابه منتشر می شود شما با فیل_رشکن فعلا وصل نشو ... (4044086) (alef-13)
باز الف و کامنتهای اتوبوسی در تعداد بالا و ادبیات یکسان.
باز الف و لایکهای شبیه به هم.
باز الف و ماجراهای تکراری و عوامگرایی محض
به به به به.
زمان خودشون تحریم نعمت بود اما الان تمدید تحریم سال ۱۹۹۶ که ربطی به برجام نداره شده اه اه.
دست برداربد بابا. حال آدم بد میشه ازین همه ریاکاری و جناح بازی. حاضرید مملکت نابود بشه اما شما به هدف شومتون برسید.
هیچ قدرت خارجی توان مقابله با این کشور رو نداره اگر همه متحد باشند. بترسید ازین فساد سیستماتیک که بنیانهای کشور رو از درون نابود میکنه (4044661) (alef-13)
سال 2006 هم این تحریم ها تمدید شد و اونموقع جای اعتراض گفتید اینقدر تحریم کنید تا تحریم دونتون پاره بشه و همه لبخند میزدید در ضمن اگر تا 6 ماه دیگه حقوقها قطع میشه پس کل مملکت ما با یک اشاره امریکا نابود میشود پس این همه دشمنی برای چیست؟؟!
خیالت راحت باشد این تحریم 20 ساله که بوده و برای شما نانی در آن پیدا نمیشود شما از همین الان بروید دنبال یک کار دیگر چون دیگر آن دوران طلایی و یک شبه پولدار شدن گذشت
اگر اونومقع استفاده کردی که هیچی وگرنه دیگر اون...را ....برد (از سخنان بزرگان) (4044983) (alef-13)
عصیاتی نباش عزیزم به شما حق می دهم واقعیت تلخه
ما همه سوار یر یک کشتی هستیم و باید واقع گرا باشیم برجام یک واقعیت تلخ بود که برای تجربه قشری از جامعه لازم بود (4044050) (alef-13)
برجام براي مردم بي حاصل نبود. براي دلالان و كاسبان تحريم و رانتخواران بي حاصل و بلكه زيانبار بود (4044116) (alef-13)
فرهاد فرهى
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۱۱:۱۷:۰۸
انسانها نبايد از سياسيون انتظاري داشته باشند.انها در تمام دنيا بدنبال منافع گروه خودشان هستند.انسان اگاه انساني كه از مقام شاهد اوضاع را مشاهده ميكند دلسرد نميشود و ايه ان انسان لفي خسر الا الذين امنو و عمل صالحات راچراغ راه خود قرار داده و آنجا كه تصميم با اوست به نداى وجدان خود عمل كرده و در غير ان صورت صبر پيشه ميكند. (4044677) (alef-13)
بهترین تحلیل در کل کامنت ها. کوتاه و مختصر
فقط اضافه کنم میتونست این خسارت محض لازم نباشه اگر دولت مردان تدبیر و امید انتظار کاذب ایجاد نمیکردند (4044970) (alef-13)
Saeed
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۰۰:۱۴:۳۳
خب شما که فقط کاغذ پاره میدونستید چرا اون همه تحریم رو اعمال کردید و در نهایت هم تمام دنیا ایران رو محکوم میکردن؟؟؟ شما صدات از جای گرم بلند میشه برادر. (4044072) (alef-13)
مگه لغو شد؟؟ (4044299) (alef-13)
ولی ظریف که می گفت قانون تحریم ISA دقیقا نقض برجامه...حالا شما خودتو زدی به اون راه دیگه از دست ما کاری بر نمیاد... (4044361) (alef-13)
مجبور همیجوری دفاع میکنی خب تحریم داماتو نزدیک له بیست بندش مربوط به هسته ایه اسمشم تو برجام اومده که نباید تمدید بسه (4044366) (alef-13)
دیشب مجددا تحریمهای مرتبط با هستهای و نفت و گاز و انرژی وضع شد! (4044505) (alef-13)
در برجام باید تمام تحریم های مربوط به مسئله هسته ای لغو می شد .
قانون ایسا در بیش ارز بیست مورد مسئله هسته ای ایران را در سال ۱۹۹۶ معیار وضع تحریم دانسته است .
در نتیجه تمدید طرح مذکور نقض سریع برجام است . (4044639) (alef-13)
ماشالله به دوستان امید که برای هر مطلب غلطی هم مثبت میدن
بابا جان قبل مثبت زدن یه کم فکر کنید
جناحی چرا؟با عقل رای بدین (4044640) (alef-13)
میشه چند تا از اونایی که رفع شد را نام ببرید لطفا؟ (4044968) (alef-13)
علی اکبر
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۰۰:۱۱:۰۱
برای بعضی ها متاسفم که از تحریم شدن کشور و ملت اینقدر ذوق زدند... واقعا از خودتون خجالت بکشید. به کجا رسیدید که دیدن رنج مردم براتون شده یک چیز عادی....
عزیزان خوشحال... کمی انصاف.... (4044062) (alef-13)
رهبر انقلاب در سه کلمه
حکیم حکیم حکیم (4044067) (alef-13)
عبداله
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۰۰:۱۷:۰۵
این حرف بنده یک حرف جناحی نیست
هرگونه تحریم ناجوانمردانه ای بخواد علیه کشورمان تصویب بشه ما باید آمادگی داشته باشیم و هم از طریق سیاسی و هم از روشهای دیگر یا مسالمت امیز و در غیر اینصورت به مقابله با تحریمها بپردازیم. به جای کوبیدن همدیگر، باید متحد بوده و توان داخلی خودمان را تقویت کنیم. جلوی فساد مالی و بی بند باری و اسراف و بی نظمی رو بگیریم. اگر خودمون کشورمون رو نسازیم هیشکی از بیرون این کار رو برامون نمی کنه
اگر ما کشوری وابسته و ترسو باشیم همیشه ضربه می خوریم.
کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من
لطفا نظرات غرض ورزانه ننویسید. از هر طیفی که باشی (4044076) (alef-13)
رهبر انقلاب در سه کلمه
حکیم حکیم حکیم (4044080) (alef-13)
عاقبت اعتماد به دشمن ملت... (4044083) (alef-13)
میشه یکی به من بگه قانون داناتو چه ربطی به برجم داره؟
مگه در برجام اشاره ای به داماتو شده؟
این تحریمها هیچ ربطی به هسته ای نداشته واسه بیست ساله پیش هست (4044089) (alef-13)
اینقد ذوق نکنید برجام سرجاشه. (4044125) (alef-13)
آقای روحانی پاسخگو باشید؟نتیجه اعتماد شما به امریکا شد تمدید تحریم ها...آیا بازم خوشبینی یا تحریم دیگه ای رو تمدید کنن (4044144) (alef-13)
این اقدام مجلسیان آمریکا در راستای نظریه جدید ترامپ است. برای حمایت از اسرائیل و وادار ساختن ایران جهت معامله جدید. به نحوی که ایران از تولید سوخت هسته ای صرفه نظر نماید. برای مقابله با آن نیاز به وحدت داخلی، رایزنی فشرده وزارت خارجه با اروپا و حرکت پشت سر رهبری است (وزارت خارجه ایران نیز باید هشیار باشد همانگونه که ترامپ آرای الکترال را خرید، اروپاییان را نخرد). (4044152) (alef-13)
مرتضی
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۰۰:۴۹:۴۶
بچها دقت کردین اونا سر ناحقشون چقدر با هم متحدن و ما سر حقمون اینقدر چند دسته ایم.... (4044158) (alef-13)
عجب کدخدای بدجنسی:)))
اوبامای مودب! (4044169) (alef-13)
آیا شرکت شلمبرگر و توتال که قرارداد میدان نفتی بستند شامل این تحریم میشن و یا نه ربطی ندارد؟ (4044177) (alef-13)
حیدر علی
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۰۱:۱۷:۴۱
آقایان نادلگرون.
تصور کنید این برجام هم نبود و ترامپ و جمهوری خواهان می آمدند.شکی نیست که تحریمهای ایران دیگر به شورای امنیت نخواهد رفت و مهمتر اینکه کشورهای دیگر عضو شورای امنیت و 5+1به حقانیت ایران در پایبندی به برجام صحه گذاشته و خواهند گذاشت. (4044187) (alef-13)
تحریم های مزبوط به فعالیت های هسته ای و قطع نامه های شورای امنیت در همین مورد موضوع مذاکرات برجام بودند . تحریم های یک جانبه و قبلی امریکا که از قبل وجود داشتند که مربوط به رابطه دوجانبه ایران و امریکا هستند و ربطی بطرف های اروپائی ندارند ربطی به مذاکرات برجام نداشتند حتی رهبری هم بارها تذکر دادند که مذاکره فقط در مورد اختلافات هسته ای باشد نه در رابطه با اختلافات با امریکا . لذا از جنبه حقوقی امریکا میتواند مدعی شود که نقض برجام نیست اما جنبه روانی و حسن نیت طرف واضح استکه سوء نیت آشکار است . (4044197) (alef-13)
ابراهيم
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۰۱:۵۲:۲۷
من احساس ميكنم تمام اين كامنتهارو يه نفر ميفرسته،اقا چي شده؟مگه قبل برجام شما چي بودين كه الان داري خوشحالي ميكنين كه تحريم شدين؟؟دولتمردايي مثل ظريف فكره همه جارو ميكنن از قبل،لابد اينا هم جوابشونو ميدن،چرا تو دل ملت ياس ايجاد ميكنين؟؟ (4044236) (alef-13)
اولا این همان طرح تحریمهای اولیه آمریکاست و هیچ ربطی هم به برجام ندارد. اصلا فرض را هم بر ارتباط آن با برجام بگذاریم، تقصیر روحانی و ظریف این وسط چیه؟ هر قراردادی یک روز بسته میشه، یک روز هم ممکنه با بدعهدی یکی از طرفین مواجه بشه.
روحانی و ظریف و تیم مذاکره کننده دیگه چکاری برای محکم کاری می تونستند بکنند که نکردند؟
بجای یک یا دو کشور، برجام را با 6 کشور منعقد کردند
بیش از 5000 دستگاه از سانتریفیوژهای نطنز را نگهداشتند
حق غنی سازی را به رسمیت طرف مقابل شناساندند
آب سنگین اراک را حفظ کردند
سایت فردو و سانتریفیوژهایش را با شرط تحقیقات ایزوتوپهای پایدار حفظ کردند
راکتور اراک را با بازطراحی به طرف مقابل قبولاندند
حق تحقیقات و توسعه هسته ای را برای کشور حفظ کردند
پرونده PMD را مختومه کردند
برای توافق هسته ای از شورای امنیت قطعنامه 2231 را گرفتند تا نقض کننده برجام ناقض قطعنامه شورای امنیت باشد
تمام قطعنامه های پیشین را لغو کردند
و ...
و تحریمهای هسته ای بر بانکها و مبادلات بانکی و سوئیفت، بیمه، کشتیرانی، صادرات نفت و گاز و محصولات پتروشیمی، واردات کالا، فلزات گرانبها، خودروسازی و ... را برداشتند و سیستم موشکی S-300 را به کشور آوردند.
بابا بخدا کمی انصاف هم بد نیست. آخه سیاسی کاری تا چه حد؟ من نمیدونم دیگه با توجه به امکانات موجود و وضعیت اقتصادی بحرانی کشور چه کار دیگه ای باید انجام میدادن؟ (4044239) (alef-13)
انواع مشكلات اقتصادى ايران در حال حاضر:
ركود
تورم
توهم پولى
بيمارى هلندى
تحريم ها
فساد ادارى و عملكردى
فساد و اختلاس مالى
پارتى بازى
كاغذ بازى
اقتصاد دولتى و شبه دولتى زياد داشتن
سود بانكى و بهره حساب نشده
عدم تخصيص صحيح و به هنگام بودجه
حقوق معوقه كارمندان و مديران تمام سه بخش اقتصادى تعاونى، دولتى و خصوصى
نداشتن مدل اقتصادى
بورس بازى و سفته بازى
به جاى واژه اقتصاد، بهتر نيست دنبال واژه ديگرى باشيم در ايران؟ (4044242) (alef-13)
تیر خلاص
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۰۲:۱۲:۴۸
این تحریمها تیر خلاصی بود بر پیکر نیمه جان برجام (4044250) (alef-13)
عبد الله
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۰۲:۳۹:۵۸
با سلام . جالبه که تمام نظرات نشر یافته از سوی سایت محترم الف مخالف برجام بود . سایت محترم بهتر بود نظرات موافقین برجام رو هم نشر بده و جانب عدالت رو رعایت کند . اصولا فرض رو بر این بگذاریم که برجام اتفاق نیفتاده بود . در این صورت همین نفتی هم که این دو سال فروختیم نفروخته بودیم و کشورهای حوزه خلیج فارس فروخته بودن . فقری که در کشور میبینیم هم چند برابر الان بود و البته همین مقدار که تونستیم تا الان لااقل بخشی از صنعت فرسوده قدیمی رو بهسازی کنیم رو هم باید شاکر خداوند بود . ایران با نپذیرفتن برجام و ضعف مطلق نظامی که داشت ، در برابر تسلیحات بسیار پیشرفته امریکا و نوکران منطقه ایش همچون عربستان اونقدر اسیبپذیر بود و هست که شاید با زحمت زیاد دشمنان اما قطعا در سناربوی جنگی که براش رقم میزدن بازنده ی نهایی بود . با شعار و ادعا نمیشه حقیقت رو عوض کرد و کشور رو اداره کرد . البته نظر بنده به هیچ وجه موید کارکرد دولت اقای روحانی نیست . اقای روحانی حتی به 20 درصد وعده های انتخاباتی خودش هم عمل نکرد و کلا گفتار درمانی کرده تا الان . ای کاش ما مردم کمی بهتر می اندیشیدیم و دولتی سر کار میومد که قصدش فقط خدمت به کشور و ملت بود . ای کاش ! (4044261) (alef-13)
علی توکل
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۰۲:۵۰:۵۱
یعنی واقعا شماها توقع دارین اوباما امضا نکنه؟ (4044265) (alef-13)
یادش به خیر در اوج مذاکرات همین سایت الف مدرک دانشگاهی مذاکره کنندگان فعلی با قبلی را مقایسه کرد و قبلی ها را با نظرات زیر خبر تحقیر.
کسی نبود به الف روشنفکر بگوید اگر "تنها" مدرک ملاک باشد آقایان درس خوانده خارج بر اساتید خود پیروز نخواهند شد. (4044278) (alef-13)
این قانون از قبل و بعد برجام وجود داشته و برقرار بوده، سوال اینه که چطور وجود فعلی اش نقض برجام نیست، ولی تمدیدش نقض برجامه؟! دلواپسان محترم لطفا پاسخ بدهند (4044283) (alef-13)
ایرانی
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۰۴:۲۴:۲۴
برای چی انقدر شلوغش میکنید هی ظریف فلان ظریف بیسار متن برجام تقریبا بی عیب بود ولی امریکایی ها زدن زیرش بجای لعنت فرستادن به آمریکا هی بیایم به خودمون گیر بدیم (4044295) (alef-13)
خدا رو شکر لغو بشه ما که پولی ندیدیم حداقل مسئولین هم نبینن (4044296) (alef-13)
برجام ایران رو حتی از کشورهای عربی بیشتر به امریکا وابسته کرده و امنیت ملی ایران رو کرده توپ فوتبال منافع جناح های قدرت در امریکا این اصلا در بلند مدت به نفع ایران نیست...از ترامپ بدتر هم ممکنه در امریکا رئیس جمهور بشه این که نمیشه...
هوشمندانه ترین کار این هست ایران در بخش موشکی خودشو تقویت کنه جوری که امریکا بفهمه اگر بزنه زیر برجام به صورت اساسی موشکی داره که می تونه کره ماه رو هم بزنه ....اینطوری بیشتر نگران ساخت بمب میشه (4044298) (alef-13)
خوب الحمدالله مرگ یکبار و شیون هم یکبار. حالا ببینیم آقای شمخانی چی تو چنته داره که رو کته ؟؟؟؟؟؟ یا فقط شعار بوده؟؟؟؟؟؟ (4044328) (alef-13)
آنطور ها هم نيست که حقوقها تا شش ماه ديگه قطع بشه، اولا سیاست کلی حکومت این بود که به جهانیان نشان دهیم که ما دنبال بمب هسته ای نیستیم و بهمين خاطر برجام را قبول کردیم. ثانيا ساختار حکومتی ما طوری نیست که یکی دو نفر بتوانند به راحتی با آمریکا مذاکره کنند لذا آقای روحانی تنها تصمیم گیرنده و آقای ظریف و تیمش تنها مجری نبودند بلکه کل نظام تصمیم به انجام مذاکره گرفته بود و دنیا هم که 5+1 نمایندگی اش را میکرد فقط همین اندازه که می بینیم آن هم فقط در رابطه با برنامه هسته ای امتیاز داد که حکومت هم قبول کرد. ثالثا همانطور که عرض شد طرف مذاکره ما جمعی از کشورها بودند که همگی بجز آمریکا از برجام حمایت میکنند و تا کنون هم خوب اجرا کرده اند و هم به آمریکا در باره لغو آن هشدار داده اند و به معنای دیگر امروز کل دنیا مثل قبل از برجام بر علیه ما نیستند و این پیروزی کمی نيست. لذا اقایانی که کامنت گذاشته و دولت و شخص رئیس جمهور و وزیر خارجه اش را مورد هجمه شدید قرار میدهند فقط اهداف جناحی دارند و میخواهند از این فرصت نهایت بهره برداری حزبی را ببرند و چشم بسته هر چه دلشان میخواهد میگویند و این دور از انصاف هست اگر نگویند در سیاست انصاف جایی ندارد. (4044330) (alef-13)
دوستان متاسفانه با تصویب این تحریمها دوباره بد عهدی امریکا هویدا شد و شاید این مطلب به ما ثابت شد که باید اقتصادی درون زا باشیم اما اون دوستانی که خوشحالین اخه واقعا این خوشحالی داره کمی بصیرت هم خوبه و اما دوستانی که فکر میکنن تحریمهای هسته ای فقط برداشته میشه اگه اینطوریه که برجام میشه خسارت محض چون اونها خیلی راحت میتونن با بهانه تراشی ما رو در ضمینهای دیگه تحریم کنن مگر بخواهیم برجامهای 2 یا 3 یا...را پیش بینی کنیم (4044337) (alef-13)
محمدرضا
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۰۶:۵۳:۳۱
این هم نتیجه اعتماد به کد خدا به جای خدا...
تصویب مقتدرانه این قانون در سنا را به رکورد دار تصویب برجام در ۲۰ دقیقه، آقای لاریجانی و رکورد دار سرعت بالای تخریب زیر ساخت هسته ای، آقای روحانی برای بار دوم و تیم باسواد وزارت خارجه مخصوصا آقای ظریف النامصدق تبریک می گویم...امیدوارم آقایان سر عقل آمده و این اقدامات را به سرعت انجام دهند:
1-توکل به خدا
2-تبعیت ۱۰۰درصدی از رهبری آگاه و دوراندیش
3-اعتماد ۱۰۰درصدی به مردم و توان داخلی
4-اجرای جدی اقتصاد مقاومتی (4044360) (alef-13)
اسکندر
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۰۶:۵۶:۰۱
نقض برجام نیست.چقدر از بهم خوردن برجام خوشحال هستید ای کایبان تحریم!!!؟ (4044362) (alef-13)
محمود
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۰۷:۰۷:۵۷
بابا مقصر حسین شریعتمداریه نه روحانی
چرا آخه اذیتشون میکنین؟؟؟!!!!! (4044369) (alef-13)
اگه فکر میکنید مردم از لغو برجام و بازگشت تحریمها مثل شما خوشحال میشن کار سختی نیست یک همه پرسی بگذارین تا حساب کار دست همه بیاد هر چند انتخابات مجلس و شکست ۳۰ بر هیچ نظر مردمو به شما فهموند میدونم چاپ نمیکنین (4044376) (alef-13)
۱. برجام از یک جنگ حتمی جوگیری کرد.
۲. تحریم های داماتو هیچ ربطی به برجام نداره.
۳. عزیزانی که فازه رو کم کنی برداشتن یخورده فکر کنن.
جناح و عقیده های سیاسی برای مردمعادی اهمیتی نداره مهم تحریم ها و مشنج شدن اوضاع است که بر زندگی مردمتاثیر میزاره و فشار بهشون چندین برابر میشه. دوستی که خوشحالی و ادعای انقلابی بودن داری، تو چجور انقلابی هستی که از بدبختی مردمت خوشحال میشی؟ (4044431) (alef-13)
بیخود شلوغش نکنید!!!! معنی این مصوبه هر چند خصمانه این است که اوضاع کما فی السابق خواهد بود و نه بهتر شهد و نه بدتر میشود. چون تا دیروز و امروز هم این تحریمها اعمال میشد و فردا هم اعمال خواهد شد. تحریم داماتو مانعی برای فروش نفت و جریان آزاد ارز برای ایران ایجاد نمیکند. هرچند سرمایه گذاری در صنعت نفت را محدود میکند. (4044432) (alef-13)
منبع تعیین اینکه برجام نقض شده یا نه (بر طبق برجام) ما نیستیم بلکه یک کیمته چند جانبه نظارتی است. اگر ایران معتقد است آمریکا نص برجام را نقض کرده به این کمیته شکایت و ادله ارایه کند. (4044433) (alef-13)
شیفتگان امریکا و مدیرانی که حل مشکلات ایران را فقط در برجام می دیدند . اگر ذره ای وطن پرستی و احساس وابستگی به این کشور را داشته باشند باید همه استعفا بدهند . مجلس نیز باید هر گونه معامله ورفت امد به امریکا را ممنوع نماید . با دوستان نیز برای اقدامات نظامی باید مشورت شود (4044461) (alef-13)
خوب وقتی که اقای عباس عراقچی همچین جمله ای را می فرمایند انتظار دارید امریکا طرح تحریم 10 ساله را تمدید نکند
همچنانکه عباس عراقچی معاون وزیر خارجه در خصوص تحریم های هسته ای گفته بود: "از اول هم قرار نبود تحریمهای "غیر هستهای" لغو بشود و حتی در سند ژنو هم نوشته شده تحریمهای مرتبط با هستهای." (4044478) (alef-13)
خدا را شکر که مشکل ازدواج، آب، محیط زیست، بیکاری و.................... با نعمت برجام حل شد!!!!!!!!!!!!!!!!! (4044509) (alef-13)
الف این همه علیه دولت نباش. یارانه ات را قطع می کنن ها. از من گفتن (4044544) (alef-13)
خیلی جالبه. اکثرا نه میدونید مفاد برجام چیه نه مفاد ISA! خدارو شکر اداره ممکلت دست شماها نیست! (4044555) (alef-13)
ما از تحریم شدن ایران خوشحال نیستیم. از تحقیر شدن ملت که زمینه ساز ان حامیان سینه چاک برجام بودند متاسفیم. طرف خیالش راحته که ما راکتورمان را بتن ریزی کردیم دیگه برای چی بیاد تحریم هارو برداره. (4044557) (alef-13)
اصلا برجام بد. شمایی که برجام رو قبول نداری به من بگید راه حل جایگزین چیه اگه برجام به سرنجام نمیرسید فروش نفت به صفر می رسید و ما هم به تولید اورانیوم غنی شده ادامه می دادیم تولید اورانیوم چه تاثیری در اقتصاد ما داشت. باید قبول کنیم در زمان تحریم حتی یک دلار رو نمی تونستیم جابجا کنیم هند بجای پول به ما چایی و برنج می داد چین بجای پول دسته بیل و ...
ما باید این واقعیت رو قبول کنیم که بعد از اینکه موضوع هسته ای به شورای امنیت رفت و کاغذ پاره صادر شد دیگر حق انتخابی نداشتیم برجام یک الزام بود نه انتخاب ما زمانی دست بالا رو داشتیم و می تونستیم امتیاز بیشتری بگیریم که نفت بود 120 دلار و پرونده به شورای امنیت نرفته بود که اون هم توسط دولت مهرورز با استدلال اینکه تحریم نفت ایران باعث میشه نفت به 200 دلار میرسه پس اونها تحریم نمی کنند به فنا رفت. (4044562) (alef-13)
اولا این تحریمها ربطی به بحث هسته ای نداره و ملتفت هستید که برجام صرفا مربوط به بحث هسته ای بود و نه چیز دیگر ، از این گذشته برجام یک تعهد بین دو کشور نیست که یک طرف بتواند آن را نقض کند و سازکاری برای اجرا ونظارت بر آن تدارک دیده شده است . با این وجود گیرم که نقض برجام باشد ، از این بهتر چه می خواهیم؟! مگر ما نمی خواستیم که بد عهدی آمریکا را اثبات کنیم ؟ و مگر نه اینست که بدعهدی آمریکا صرفا به ضرر این کشور خواهد بود؟ نکته آخر از برگشتن تحریمها خوشحال نباشیم اگر ایرانی هستیم ؛ چرا که برگشتن تحریمها یعنی برگشتن ب ز و ... (4044566) (alef-13)
بهتر است دعوا نکنیم با هم متحد باشیم در جهت ایستادن روی پاههای خویش (4044567) (alef-13)
الف خدايي ٧٠ تا نظر يكجور يهو از كجا مياري منتشر ميكني؟ كيلويي ميخري يا جعبه اي؟ يك خورده نو اوري و خلاقيت هم نداريد همه يكجور و يك محتوا. واقعاً تاثيري هم داره اين كارها؟ توكلي اخرش چندم شد؟ (4044573) (alef-13)
اینها هم جزو سیب و گلابی برجام حساب می شه؟ (4044589) (alef-13)
📛پشت پرده تمدید 10ساله
⛔️ذوق زدگی دلواپسان برجام، از تهران تا تل آویو
🔴سنای آمریکا قانون تحریم های ISA که بر مبنای قانون داماتو نوشته شده بود را تمدیدکرد اما..
🔴 اول: این دقیقا همان تحریم هایی است که در دولت گذشته معتقد بودند یکجانبه است و راه به جایی نمی برد. احمدی نژاد در مصاحبه با العربیه گفته بود که آمریکا با این تحریم در واقع شرکتهای خودش راتحریم می کند و هیچ اختلالی در کار سرمایه گذاری ایران ایجاد نمی کند.
🔴 دوم: این تحریم دقیقا سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز را مورد توجه دارد. باتوجه به اینکه ایران توانسته سهم خود را از بازار نفت در همین هفته بازپس بگیرد، باید پرسید تمدید این تحریم دقیقا به چه چیزی در عمل می تواند ضربه وارد کند؟
🔴 خوشحالی امشب دلواپسان از تهران تا تل آویو را نباید فراموش کرد. آنها که حاضرند به هر قیمتی ایران ویران شود اما قدرت را همچنان در دست داشته باشند و یا از فشارهای تحریمی آمریکا در جهت پیروزی در انتخابات آینده استفاده کنند...
⛔️راستی راز این همصدایی عجیب دلواپسان تهران، واشنگتن و تلاویو در چیست؟ (4044624) (alef-13)
دوستانی که از بدبختی مردم خوشحالن فعلا صبر داشته باشین.این طرح هر چقدم تصویب بشه اجرایی نخواهد شد.ناراحت شدم که خوشحالیتون برا چند روزه (4044638) (alef-13)
الان كل دنيا منتظر ايرانه چون مقام معظم رهبري مستقيما اشاره كرده كه ايران در صورت تمديد تحريمها واكنش نشان خواهد داد (4044659) (alef-13)
در حال حاضر يا قبول برجام حداقل مي توانيم نفتمان را با ظرفيت قبل از تحريمها بفروشيم همين يك موضوع براي قبول برجام كفايت مي كند بنا هم نبوده دو كشوري كه از 35 سال قبل با هم در تخاصم هستند و دشمني بينشان بر همگان معلوم هست با فقط تفاهم برجام همه مشكلات في مابينشان حل شود و دشمنيها خاتمه يابد لذا فرض كنيد كه برجام از فردا لغو گردد اولين متضرر ان بدليل كاهش شديد فروش نفت ما هستيم و در صورتيكه به سمت تقابل رسمي همچون بستن تنگه هرمز و امثالهم برويم با تما دنيام طرف خواهيم بود و ته ان معلوم نيست به كجا ختم گردد هر چند در توانمندي ايران در اسيب به همپيمانان امريكا ترديدي نيست ولي نابودي انها با خداست علاوه بر اين ما در صورت لغو برجام مجددا مي توانيم غني سازي اورانيوم را تا خلوص بالا انجام دهيم ولي اين كار كدام مشكل ما را حل خواهد كرد اگر كسي توضيح بدهد ممنون مي شويم لذا قبل از هيجاني شدن بهتر است ابتدا بگوييم اگر برجام را قبول نمي كرديم چه مي كرديم و الان در چه وضعي بوديم و دوم اينكه اگر برجام را رد كنيم چه مي خواهيم بكنيم و نهايتا به كجا خواهيم رسيد همين دو سوال اگر پاسخ داده شود خيلي از مسائل روشن و واضح خواهد شد. (4044663) (alef-13)
البته این تحریم ها مربوط به تحریم های هسته ای نیست. این تحریم هایی است که طبق طرح دوماتو در سنا در زمان بیل کلینتون تصویب شد و مربوط به قبل از مسایل هسته ای ایران است! (4044665) (alef-13)
این خرابکاری است که احمدی نژاد به وجود آورده اگر احمدی نژاد رئیس جمهور نبود و بر سر مسائل هسته ای کار را به تحریم نمی کشاند این مشکل ها بوجود نمی آمد حالا اصولگراها برای اینکه دولت روحانی را تخریب کنند و خود در انتخابات رای بیاورند تلاش می کنند. اگر اصولگرا ها سر کار بیایند وضع بدتر می شود و کشور باز می گردد به دوران قبل از برجام و تورم روز به روز بالا می رود باید منتظر باشیم اگر اتحادیه اورپا تحریم ها را نقض کرد ما هم بر جام را نقض کنیم . نقض یکطرفه برجام مشکلی بوجود نمی آورد (4044667) (alef-13)
با برجام بی برجام روحانی دوباره انتخا به !! پس بعضی دوستان زیاد جوش نزنن !!! (4044672) (alef-13)
انصاف داشته باشیم
اگر ما در طی سه دهه توانسته بودیم اقتصاد را درست کنیم اونوقت آقای ظریف و دولت روحانی مجبور نمیشدند برای نجات مردم از زیر فشار تحریمهای سنگین و ظالمانه که حتی به بخش بهداشت و درمان هم رسیده بود و باعث مرگ بسیاری از بیماران از جمله پدر دوست من هم شد تن به برجام دهند دوستان جوری صحبت میکنند که انگار آقای ظریف و دولت روحانی میخواستند به کشور خیانت کنند انرژی هسته ای و توان موشکی آینده ایران را در برابر طمع ستمگران و ظالمان دنیا بیمه خواهد کرد اما با داشتن اقتصادی قوی این مهم رخ خواهد داد
در واقع باید در پذیرش برجام کسانی را مقصر دانست که در چند دهه گذشته با نپذیرفتن نظر کارشناسان اقتصادی و عدم برخورد با فساد اداری واقتصادی باعث شدند که اقتصاد ایران اینقدر ضعیف شود که پاشنه آشیلی شود برای اجبار به پذیرش برجام از سوی ایران (4044704) (alef-13)
ببخشید در این سه دهه کبا سر کار بودن وباید اقتصاد و درست میکردند؟!
8 سال آقای هاشمی موید و دوست همین دولت
8 سال دولت اصلاحات که رابطه خوبی با این دولت داره
و فقط 8 سال دوبتی بود که مخالف آقایان بوده
و 3 سال هم خود روحانی
در ضمن در مدت حدود 16 سال در سایر پستها مشغول بوده اند حالا کیا نتونستند شرایط و برای آقای روحانی مهیا کنند؟ (4046287) (alef-13)
حاجیلو
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۱۱:۲۷:۲۷
از همان ابتدای شروع مذاکرت برجام حضرات دلواپس شمشیر از روبستن (نصب بنر ها ی ضد امریکایی درهنگام مذاکرات ) وپس از امضای توافقنامه برجام که درپی ان امضای شرافتمندانه وباعزت ۱۱۸ ایرباس رادرپی داشت و باعث کوتاه شدن دست امثال بابک زنجانی از سر نفت گردید نگاهی بیندازید به واکنش این گروه دلواپس که یکی در مجلس قبلی معرکه گرفته بود واز بزرگی ونداشتن باند پرواز یکنوع از ان هواپیما سخن میگفت و انرا خیانت ودیگری که مسول بزرگترین روزنامه کشور است امضا قرار داد هواپیمای ایرباس را رونق اقتصادی فرانسه نامید ودیگران ودیگران بهر بهانه ای سنگی ویا انگی زدند و کار را بجایی کشیدن که هنوز پس از ۳ سال از امضای توافقنامه با این همه بگیر وببند ها دولت تنها موفق به گرفتن یک فروند دست دوم با ده سال کارکرد گردیده انهم با چه سلام وصلوات که روزی چند سورتی پرواز دارد وقس علیهذا واین نیست جز منم زدن و خود را بزرگ دیدن ودیگری را متهم کردن ومنافع کشور را ندیدن و(فرصت سوزی از موقعیت های جبری پیش امده) که متاسفانه دودش بچشم همه مردم میرود وحالا هم که این مصوبه تحریم ده ساله امریکا شد قوز بالا قوز . آیا اگر ان گروهی که با سنگ اندازی های خود کار را به اینجا کشاندند اگر از همان ابتدا کمک دولت کرده واز وی حمایت کرده بودند ایا ما اکنون در این وضعیت قرار داشتیم .بگمان من دلواپسان یک معذرت خواهی بزرگ به ملت بدهکارند . واکنون میطلبد که همه گروه ها با هر گرایشی دست دردست هم دهند و بجای تکفیر وتفسیق این وان با نشست ها ونظرات کارشناسی اندیشمندان این مرز وبوم درپی رفع مشگل برآیند (4044706) (alef-13)
در اینکه آمریکایی های تندرو هر سنگی رو که بتونن زیرپای روابط تجاری ایران میندازن و نمیخوان آب راحت از گلوی مردم ایران پایین بره شکی نیست ولی خوشحالی عده ای این وسط از وضع تحریم های جدید واقعاً شرم آوره. جناح بازی و سیاسی بازی تا کجا باید رسوخ کنه که آدم منافع ملی کشورش رو هم زیرپا بگذاره. شما بخواید قبول کنید یا نکنید اگر برجام نبود طی همین یکی دو سال اوضاع اقتصادی خیلی بدتر از وضع فعلی بود، امروز نزدیک به زمان قبل از تحریم نفت میتونیم صادر کنیم، تورم پایین اومده و به ثبات رسیده و روابط تجاری مخصوصا با آسیا و اروپا در حال گسترشه. ولی بعضی ها برای اینکه جناحشون به قدرت برسه گویا حاضرن به هر چیزی تن بدن. (4044728) (alef-13)
مردم ایران کاملا نتایج برجام را حس میکنند. الان خداراشکر همه کار دارند توان اقتصادی مردم هم رشد چشمگیری داشته. مشکل آب آشامیدنی و مهم تر از همه آلودگی هوا که کاملا رفع شد. رشد علمی که دیگه عالییی شد! میمونه یه گلابی که قرار بود برسه منتهی متاسفانه آفت زد ایشالا در مذاکرات بعدی (4045041) (alef-13)
ارسلان
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۱۱:۴۲:۱۳
اگر دله دزدی های داخلی جلوش گرفته بشه همه چی حله
ما نیازی به آمریکا و ... نداریم (4044738) (alef-13)
اوباما ميدونست كه ترامپ ممكن است ناشيانه توافق برجام را بهم بزند به خاطر همين كاري كرد كه ايران توافق را به هم بزند و لطمه اي متوجه امريكا نشود (4044756) (alef-13)
انچه که مسلم است متاسفانه با بدعهدی مواجه شدیم با ارامش و صبر منتظر تصمیمگیری بزرگان و سران کشوربشویم. (4044761) (alef-13)
راه پیسرفت این کشور اتکای به خود و اعتماد به نیروی مؤمن وحزب اللهی است .انهایی که فکر می کنند تعامل با کدخدا باید مبنای سیاست خارجی شان وآزاد گذاشتن مدیران فاسدبا دریافت های نجومی از بیت المال سیاست داخلی شان باشد برای کشور افتخار نمی افرینند تا دیر نشده به خود ایید ودشمن شناس شویدوبه آغوش ملت باز گردیدکه تنها این ملت پشتیبان شما خواهد بود (4044820) (alef-13)
علیرضا
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۱۲:۴۹:۳۲
سلام الف جان خواهشا نشر بده
دوستانی که خوشحال هستن به یه چیزی توجه نمیکنن.
اگه شرائط کشور قبل ازانتخاب روحانی یادتون نرفته باشه !؟
باید به اطلاع برسانم اگه برجام نبودکشور دچار فروپاشی حداقل از نوع اقتصادی وبعدالی ماشاءاله....
پس نتیجه میگیریم اگه برجام نبود شما الان نمیتونستین روسایت الف ایرانی پیام بفرستی!!!! (4044846) (alef-13)
اگر فلان اگر بهمان.... با همبن اگرها خوش باشید وگرنه در واقعیت که برجام چیزی به غیر از خسارت محض نیست (4045017) (alef-13)
چرا بعضیا پیام میذارن که چرا به خاطر تحریم شدن خوشحالید؟آخه کی از تحریم خوشحاله؟ما از دست این دولت عصبانی هستیم کهاینقدر ساده لوحانه و عجولانه و بی توجه به منتقدان دلسوز برجام رو امضا کرد.آمریکایی ها هر کاری دلشون بخواد می کنن وبعد میگن این نقض برجام نیست.اما ما چی؟بعد از برجام چه کار تونستیم بکنیم (4044861) (alef-13)
الان کاسبان تحریم و اختلاس گران خوشحالند و فکر میکنند دوباره افراد جدیدی پیدا میکنند تا به دور زدن تحریم ها کمکشان کنند و اختلاس ها وحسابهای بانکی شان باز هم بیشتر میشود اما باید به آنها گفت این خوشحالی تان که با اشک چشم و آه و ناله ملت همراه است زیاد دوام ندارد چون آن افراد خود شما را هم دور میزنند. نمونه اش بابک زنجانی که سر همه را کلاه گذاشت. (4044872) (alef-13)
والا کاسب تحریم اونها هستند که سال ۹۱ صرافی زدند برید یقه امثال فاطمه حسینی نماینده لیست امید و حسین فریدون برادر رییس جمهور رو بگیرید.اینا کاسب تحریمن اینا میلیاری خوردن (4045023) (alef-13)
ما برای برجام با 5+1به توافق رسیدیم نه با امریکای تنها پس این کشور به تنهایی نمیتواند برجام را نقض کند !در همان زمانی که توافق انجام شد امریکا یی گفتند تحریمهای حقوق بشری وساخت موشکهای بالستیک وهمچنین حمایت از بعضی گروهای مسلح درمنطقه ادامه دارد!حال سئوال اینجاست آیا ما این سه مورد را انجام میدهیم یا نه؟!!پس ما میتوانیم روی این سه موضوع هم با امریکا مذاکره کنیم نیاز به غوغا سالاری وکوبیدن دولت نیست لطفا"بدون غرضورزی اظهار نظر کنید!! باید بپذیرید همانطوریکه ما در کشور خودمان بایستی قانون اساسی را رعایت کنیم حتی اگر با بعضی از مواد آن مشکل داشته باشیم ودر نهایت تفسیر که مسؤلین انجام میدهند بایستی چه مخالف وچه موافق باشیم بپذیریم!!پس چه ما بخواهیم وچه نخواهیم امریکا یکی از کشورهای مهم دنیا در تاثیر گذاری در حقوق بین المللی است!!درنهایت یا باید با اومذاکره کرد ومشکلات حل وفصل کنیم یا اینکه باید رودر روی او ایستاد!! انتخاب با تصمیم گیرندگان است!! (4044907) (alef-13)
چو جنگ آوری با کسی بر ستیز که از وی گزیرت بود یا گریز (4044961) (alef-13)
بشارت
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۱۳:۵۲:۵۵
دست اورد خوب برجام این بود که دوباره یادمان بیاد که امریکا بزرگترین دشمن ماست هرچند جناب روحانی و دوستان با نیت خیر وارد مذاکرات شدن فقط یادمون باشه اگه جایی دیگه اتفاقی ریس جمهور آمریکا را دیدیم بهش دست ندیم! (4044991) (alef-13)
ما برسردوراهی ماندیم ...با چرخیدن سانتیفیو ها.. دولار به بالای 10هزار خواهد رسید..صادرات نفت به کل قطع میشه.دارایهای ایران بیشتر بلوکه میشه..جوروانی درکشور حاکم میشه.بازار به رکود بی سابقه خواهد رفت.صندوق ذخیره ارزی خالی خواهد شد.حقوق کارمندان قطع خواهد شد....................................................................... (4044999) (alef-13)
بشارت
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۱۴:۰۵:۴۹
مجید دلبندم خود سخنگوی دولت میگه نقض برجامه ولی شما هنوز میگین این ربطی به برجام نداره وتحریمش مال چیز دیگس بعدشم کسی خوشحال از تحریم نیست بلکه شاکی از سادلوحی دوستان عجولی که قرار بود صد روز همه چی رو درس کنن هستیم (4045018) (alef-13)
بشارت
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۱۴:۲۰:۴۰
جناب سعید خان امریکا ب هرکجا میخواد حمله میکنه و اززمان تاسیس این کشور تا حالا بیش از هفتاد جنگ به راه انداخته الان تو داری میگی که ما به دنیا نشون دادیم امریکا مقصره، اخه امریکا گوشش به این چیزا بدهکاره اونا هواپیمای مسافربری رو میزنن به کسی که این جنایت رو کرد نشان شجاعت میده ،کجای کاری دوست عزیز با گوریل نمیشه شطرنج بازی کرد ! (4045048) (alef-13)
این همه وحشت چرا؟ تحریم نم ندی ما با تحریم به توسعه وترقی میرسیم ما آمریکا را زیر پا میگاریم ما آمریکای دشمن را شکست میدهیم برجام بی برجام
وتحریم ها را دور خواهیم زد آمریکا درچه فکریه ایران .... (4045075) (alef-13)
یه نکته ای این وسطه که هیچکس بهش توجه نکرد.اونم اینه که نمایندگان آمریکا بدون هیچ رای مخالفی این لایحه رو تصویب کردن..با وجود اختلافات سیاسی که با هم دارن اما در دشمنی با ایران چه اتحادی دارن!!!!تازه اینم در شرایطیه که ما واقعا بلایی سر اونا نیاورده ایم.اما متاسفانه و صد افسوس که ما ایرانی ها بعد از این همه بلایی که سر ما آورده و هزاران هزار نفر از مدم ما رو به خاک و خون کشیده بعضیامون که البته یا از سر نادانیه و یا از سر ساده لوحی و خودباختگییه هنوز باور نداریم که آمریکا دشمن ماست.وقتی رییس جمهورمون آمریکا رو کدخدا بدونه دیگه چه انتظاری از سایر مردمه؟
مرگ بر آمریکا (4045098) (alef-13)
معلم معلم زاده
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۱۴:۴۱:۳۰
.
ملتی که برای دیگران کار کند و به دیگران تکیه کند هرگز پیشرفت نخواهد کرد و به استقلال نخواهد رسید .
با اتحاد ملی و با اطاعت از منویات رهبر معظم انقلاب و اجرای دقیق قانون و با توکل به خداوند بخشنده مهربان ان شاء الله به استقلال واقعی خواهیم رسید .
فقط و فقط با اتحاد ملی
جانم فدای ایران اسلامی و رهبری معظم (4045106) (alef-13)
محمدرضا
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۱۴:۵۴:۰۳
برجام اگر هیج دستاوردی نداشت باعث سرگرمی ما در این پاییز بارانی که شد (4045144) (alef-13)
اندک افرادی هنوز بین پیام ها در حال دفاع از برجام هستند. این بسیار عجیب است چرا که تیم مذاکره کننده هم دیگه تقریبا کوتاه اومده. ولی از همه شگفت انگیز تر تعداد مثبت هایی است که به این پیام ها از طرف خوانندگان الف داده شده!!!!!!!!
به نظرتون در مورد تفکر میانگین مخاطبان الف چه نتیجه ای میشه گرفت؟!و چرا باید اینجور باشه.
این پیام اگر هم منتشر نشد( که نمیشه)حداقل خود مسئولان سایت الف روش یکم تفکر بفرمایید (4045175) (alef-13)
من نمی دونم چرا ما با هم دعوا می کنیم . مسلما همه از بد عهدی آمریکا ناراحتیم و البته نمی هراسیم ولی توقع داشتیم از دولت محترم آقای روحانی که اون زمانی که رهبر فرزانه انقلاب مکرر می فرمود آمریکا قابل اعتماد نیست کمی توجه می کردند و این پیمان غلط رو نمی بستند . ما از رئیس جمهور عزیزمون گله داریم که چرا اون زمان همه ی منتقدین رو متوهم و بی سواد می خواندند..... (4045232) (alef-13)
مرده شور سنا رو ببرم..ما باید کارهای هسته ای ادامه بدینم و خلیج فارس و ببندیم....اینا دیگه دارن زور میگن... (4045263) (alef-13)
باتوجه به این که برجام خورشید تابان بود، الان دیگه تقریبا خورشید گرفتگی شده !🌒🌚
فلذا خواهرا و برادرای روشنفکر نماز آیات فراموششون نشه !! 😁 (4045280) (alef-13)
بیچاره مردم (4045367) (alef-13)
جلیلی
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۱۶:۴۳:۲۷
سلام واقعا نمیدونم توئی این ماجرا کی راست می گویید ولی مطمئن هستم اگر پرونده هستهای به همان شکل ادامه می یافت جنگ مقعطی وخیلی از مسایل سردرگریبان گیر مردم مظلوم ایران و قشر آسیب پذیر جامعه میشد ومانند ملت عراق سوریه می شد حداقل آرامش و امنیت ایران حفظ شده است.از رهبری و دولت مردان ظریف و روحانی متشکریم.خدا حفظشان کند (4045429) (alef-13)
وقتی با سیاست های مسخره اقتصادی واحدهای صنعتی رو خوابوندیم و همه چیز شده سود بانک و رد و بندهای سیاسی کثیف .. وقتی مهندسین و تکنسین ها بیکارند، وقتی نخبه ها به خاطر فساد مالی و رکود و هزار تا عامل سیاسی و غیر سیاسی از کشور میروند وقتی خودمون به پای خودمون زنجیر بستیم، وقتی مراکز تحقیقاتی و فنی رو ساپورت نمیکنیم، وقتی صنعت و علم راه جدا از هم دارند، وقتی یک عده پیرمرد دم موت مملکت رو اداره می کنند باید هم با تحریم و تهدید برجام تنمون بلرزه، اسباب تاسف است و آقای روحانی بدجوری بازنده این چهار سال خودشه.. هیچ تغییری الا برجام و کاهش نقدینگی بی هدف که به سمت تولید نرفته و فساد افسار گسیخته بانکی که ریشه در سیستم سیاسی مملکت داره و همه رو نا امید کرده، حالا این داماتو هم چند روزی ملت رو سرگرم میکنه.....مشکل مملکت ما دموکراسی واقعی و تولید است...امیدوارم چاپ کنید (4046119) (alef-13)
ساسان پروانهپور
۱۳۹۵-۰۹-۱۲ ۲۲:۵۸:۳۱
جهان در حال تغییر میباشد و ما هم زیر مجموعه این جهان هستیم ، انتخابات آمریکا و پیروزی غیر منتظره ترامپ این تغییرات را تسریع خواهد کرد.انگلیس به طرز مرموزی از اتحادیه اروپا خارج شد ، فرانسه در انتخابات پیش رو با پیروزی راست ها مواجه خواهد بود ، ترکیه در فکر دوران امپراتوری عثمانی میباشد ، روسیه این خرس قطبی و فرصت طلب و غیر قابل اعتماد با پوتین سیاست مداری کار کشته منتظر شکار میباشد ، سوریه و عراق تکه تکه شدند ، دیوانه ایی در کره شمالی تهدیدی برای دو ابر قدرت اقتصادی شرق آسیا ژاپن و کره میباشد ، عربستان و کشور های حاشیه در گیر جنگی 2 ساله در یمن هستند و در حال تیز کردن شمشیر هایشان هستند ایران در مرکز همه این تحولات قرار گرفته ،پس باید با تدبیر و اتاقهای فکر تصمیماتی اتخاذ شود که بتوانیم از این آشوب با کمترین خسارت بیرون بیاییم باید دید شرایط چه چیزی ایجاب میکند دست به کمر یا دست به سینه !!! نباید در این شرایط احساساتی و با شعار رفتار کنیم ، بحث بر سر نابودی تمدن هاست . (4046372) (alef-13)