نظر منتشر شده
۱۲۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 235781
نامه توكلی به روحانی درباره رانت 650ميليون يورويی؛
همکارانتان لااقل در برابر نظر مقام قضایی خاضع باشند‎/ مگر امتیاز ویژه همان رانت نیست؟
بخش داخلی الف، 5 مرداد 93
تاریخ انتشار : يکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۸
احمد توکلی پس از رای دیوان محاسبات درباره پرونده ۶۵۰ میلیون یورویی و اظهارنظر دو عضو کابینه در این باره به رئیس جمهور نامه نوشت.

به گزارش الف، در نامه احمد توکلی به رئیس جمهور درباره پرونده ۶۵۰ میلیون یورویی آمده است:

در تاریخ سوم آبان ماه ۱۳۹۲ در نامه ای به استحضار شما رساندم که در حالیکه ده‌ها کشتی حامل کالای اساسی برای مدتهای مدیدی که گاه به ده ماه می‌رسید، در بندر معطل تخصیص ارز بوده‌اند و اگر ارزی تخصیص می یافت از چین با هزینه بالای انتقال و زمان حدود یکماه و بیشتر بود، به تاجری که سهم اصلی را در بازار خوراک دام و طیور داشت، به طور استثنایی از ترکیه ارز سهل الوصول و بسیار کم‌هزینه‌تر اختصاص یافت. در همین یک امتیاز حدود ۵۰ میلیارد تومان رانت نصیب آن تاجرخاص گردید. درحالی به سه کشتی مربوط به وی این امتیاز داده شد که حتی یک کشتی از ۱۴ کشتی تجار دیگر بخش خصوصی با بار یکسان و معطل در بندر، مشمول این مرحمت نشد.

درتاریخ ۱۹ آذرماه ۱۳۹۲ در نامه بعدی به جنابعالی خبر دادم که با همان تاجر تفاهم‌نامه‌ای امضاء شده است که بر اساس آن وی به طور استثنایی امکان تخلیه، ترخیص، عرضه و فروش را پیش از تخصیص ارز پیدا می کند و هشدار دادم این استثناء غیرقانونی است و قدرت انحصاری وی را بالا می‌برد و این در بازار کالاهای اساسی خطرناکتر از سایر بازارها است. انتظارم از جنابعالی برخورد سریع با مسأله بود که متاسفانه برآورده نشد. قریب دو ماه و نیم، بیش از ده مکاتبه و مذاکره با مقامات ذیربط دولت داشتم. وقتی دیدم اصرار بر حفظ امتیاز برای همان فرد وجود دارد موضوع را به رئیس و نمایندگان محترم مجلس گزارش کردم.

حرف من دو چیز بیشتر نبود: در باره رانت اول مابه‌التفاوت را از وی مطالبه کنید و در باره دومی، چون آنچه در تفاهم نامه کذایی آمده، امر معقول و مفید به حال کشور، تاجر، تولیدکننده و مردم است آن را تعمیم دهید تا از حالت امتیاز ویژه و رانت اعطایی خارج شود و قانون هم نقض نگردد. این تفاهم‌نامه به طور سرانگشتی بین ۳۵۰-۴۰۰ میلیارد تومان از طریق حذف جریمه تأخیر تخلیه، ندادن هزینه انبارداری و بازدهی گردش سرمایه، رانت برای آن تاجرخاص فراهم می‌ساخت. این غیر از رانت پنهان حاصل از انحصار است.

من حیران بودم که در برابر آن همه سند و مدرک چرا برای اصلاح رانت‌بخشی کاری نمی‌کنند، درحالی که دو ماه و نیم بعد از اولین نامه بنده به جنابعالی و طفره رفتن مسئولان ذیربط، وقتی گزارش بنده رسانه‌ای شد، معاون اول محترم مؤکدا دستور تعمیم آن تفاهم‌نامه را داد تا رانت اعطایی لااقل از آن پس عمومی شود، باز هم در عمل زیر بار نرفتند بلکه سه چهار ماه بعد از رانت بخشی به تاجرخاص، تحت فشار، شکل کم خاصیت تری را برای دیگران اعمال کردند! واقعا شگفت آور است که چرا در دولتی که رئیس جمهور آن همه به مبارزه با رانت خواری اهتمام نشان می دهد، از چنین مصداق روشنی آن هم در بازار کالای اساسی که به قوت مردم و امنیت غذایی کشور مربوط است، چشم پوشی می شود.

در ادامه این نامه می خوانیم: به ناچار بر اساس اختیار قانونی مذکور در بند ۳ ماده ۲۲۱ قانون آئین نامه داخلی مجلس رسیدگی را به دیوان محاسبات ارجاع دادم. گزارش حسابرسان و کارشناسان دیوان علاوه بر تأیید کامل دعاوی بنده، اطلاعات بیشتری هم پیرامون موضوع ارائه دادند. از جمله این که تفاهمنامه با دو برابرکردن سهم این تاجرخاص از بازار، بر قدرت انحصاری وی افزوده است یا این که قیمت واردات تاجرخاص در سال ۹۲ از میانگین قیمت واردات سایر تجار در کنجاله، ذرت و جو به ترتیب ۹، ۱۱و ۱۴ درصد بیشتر بوده است. یعنی با همین نسبت‌ها یوروی ۳۵۰۰ تومانی بیش از دیگران می‌گرفته است.

اگر همین رانت را برای ۶۵۰ میلیون حساب کنیم، ۷۰ میلیون یورو اضافه گرفته که مابه التفاوت یورو ۳۵۰۰ مبادله‌ای با ۴۲۵۰ آزاد، از ۵۰ میلیارد تومان بالا می‌زند. سرانجام دادستان دیوان محاسبات اعطای امتیاز ویژه و نقض ماده ۵۲ قانون اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ را تأیید کرد. به سود رانتی وی نیز چنین اشاره کرده است: "براي واردكننده از حيث ترخيص زودهنگام و عدم پرداخت دموراژ، فرجه و مهلت حاصله در پرداخت معادل ريالي ۶۵۰ میلیون یورو به مدت حداقل ۴ ماه و ترخیص کالا قبل از پرداخت معادل ریالی آن ، كاهش هزينه‌ انتقال ارز، حذف هزينه معطلي سرمايه و تسلط بر بازار و تعلق سهم بيشتري از بازار، منافع قابل توجهي بدنبال داشته است" ولی چون تشخیص شان عدم زیان به بیت المال شد، به تذکر و تعلیق یکساله بسنده کرد.

پس از اعلام نظر دادستان، دو عضو کابینه روز چهارشنبه یکم مردادماه ۹۳ بعد از جلسه دولت در این باره، سخنان خلاف واقع و نسنجیده‌ای ابراز کردند.

توکلی سپس خطاب به رئیس جمهور می‌گوید: جنابعالی حقوقدان هستید و معنای الفاظ به کارگرفته شده در حکم دیوان محاسبات بر شما روشن است. بعید است آن دو عضو کابینه معنای تخلف، تذکر و تعلیق را ندانند. وقتی قاضی با قبول اسناد کارشناسان و پس از استماع دفاع وزیر و رئیس کل بانک مرکزی اعلام نتیجه می کند که: " انعقاد تفاهم‌نامه موصوف . . . خارج از رويه مورد عمل و از مصاديق امتياز ويژه (موضوع ماه ۵۲ قانون اجراي سياست‌هاي كلي اصل ۴۴ قانون اساسي) محسوب مي‌گردد" مگر امتیاز ویژه غیر از رانت است که در ماده ۵۲ مذکور ممنوع شده است؟ یا اگر دولتی‌ها امر ممنوعی را مرتکب شوند تخلف نکرده‌اند؟ اساسا تا دادستان احراز تخلف نکند تعلیق چه معنا دارد؟ تا پیش از اعلام نظر دادستان دیوان اگر مردد بودند حالا دیگر با مدعی طرف نیستند بلکه با مقام قضایی طرفند، اینجا لااقل باید خاضع باشند. مع الاسف یکی از آقایان مدعی میشود: "دیوان محاسبات یک بررسی عمومی و خارج از مسئولیت انجام داده است" و عضو محترم دیگر گفته است: "هیچ رانت و تخلف و جرمی واقع نشده . . . بنابراین قرار موقوفی تعقیب صادر شده است."! از کجای اظهار نظر دادستان موقوفی تعقیب درآمده است معلوم نیست.

یکی از آقایان مدعی شده که در زمان امضای تفاهمنامه "انبارهای کشور تهی بوده و در بدترین شرایط ذخیره‌سازی" بودیم . دیگری امضای تفاهم نامه را ناشی از ضرورت پرکردن انبارها، خوانده، در حالی که جنابعالی در گزارش صد روزه خود به مردم در ۶/۹/۹۲ که فقط چند روز از امضای تفاهمنامه کذایی و پیش از اجرایی شدنش بود، فرمودید: "امروز هم الحمدالله در همه کالاهای اساسی، انبارهای ما به اندازه کافی پر است و مشکل نداریم". و از این دقیق تر نامه شماره ۱/۹۲/۱۵۴۸۲۷ مورخ ۱۲/۸/۹۲ گمرک جمهوري اسلامي ايران که ۱۷ روز پیش از امضای تفاهم‌نامه، به وزير امور اقتصادي و دارايي می‌نویسد:

"بيش از ۱ ميليون و ۱۵۰ هزار تن انواع کالاهاي اساسي متعلق به ۳۰ شرکت در انبارهاي گمرک رسوب کرده و ضروری است هرچه سریع تر ترخيص گردد."باز هم می‌توانند برای دفاع از رانت‌خواری تهی بودن انبارها را بهانه کنند؟

آقای رئیس جمهور، بعد از آن اصرار تعجب آمیز در حل نکردن مشکل و تحمیل این همه هزینه بر کشور، و بعد از اثبات رانتی بودن آن اقدانات نزد دادستان، این همه اصرار در دفاع از رانت‌بخشی و رانت‌خواری در باره دولت شائبه ایجاد می‌کند. آنوقت اگر یکی از شعارهای صحیح دولت مثل شعار مبارزه با فساد و رانت‌خواری مخدوش شود، بقیه نیز زیر سئوال می‌رود. و این خسارت سنگینی است. درشگفتم چرا در همان روزهای اول که می‌شد بدون هیچ هزینه‌ای گره را با دست واکرد، مسئولان بر حرف غلط ایستادگی کردند؟ آنها می‌توانستند خیرخواهی بنده را که کاملا غیررسانه‌ای انجام می‌گردید بپذیرند تا قانون شکسته نشود، ثروت رانتی برای فرد خاصی فراهم نگردد و قدرت بازاری او، به زیان امنیت غذایی مردم، اخلال در رقابت و خطر اعمال قیمت تهاجمی علیه کشاورزان بیچاره، افزایش نیابد و اعتماد مردم به دولت آسیب نبیند.

به هر حال من به توصیه رسول گرامی عمل می‌کنم که فرمودند انصر اخاک ظالما او مظلوما عرض کردند مظلوم باشد تکلیف در نصرت معلوم است، ظالم بود چه کنیم؟ پاسخ این بود که از ظلم بازش دارید. در جایگاه نمایندگی نیز رائد هستیم و امیر مؤ منان فرمودند: "الرائد لایکذب اهله، کسی که پیشاپیش کاروان می‌رود تا جای مناسب بارانداز و اطراق را معلوم کند، به کاروانیان خویش دروغ نمی‌گوید."
امیدوارم در آینده شاهد حق پذیری بیشتری در دولت باشیم."

احمد توکلی

رونوشت: نماینده مجلس شورای اسلامی
۱. برادر ارجمند جناب آقای مهندس جهانگیری
۲. برادر ارجمند جناب آقای دکتر سیف
۳. برادر ارجمند جناب آقای دکتر نوبخت
۴. برادر ارجمند جناب حجه الاسلام آقای پورمحمدی
۵. برادر ارجمند جناب آقای مهندس نعمت زاده
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۰:۳۸:۴۳
معمولا کسی که منافعش به خطر بیفتد از پیگیری این رانت نگران است! (2273855) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۶ ۰۹:۰۷:۳۲
آقای توکلی اگر واقعا راست میگی و دنبال کار سیاسی نیستی ببین صد هزار میلیارد تومان وام معوقه رو احمدی نژاد به چه کسانی داده ! (2275432) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۷ ۱۵:۵۵:۴۹
این چه منطقی است که هرگاه کسی حرف حقی می زند می گویید چرا در فلان مورد اینگونه نکردید یعنی اگر فرضا کسی یک بار اشتباه کرد یا حتی کار ناحقی انجام داد دیگر حق ندارد از حق حرف بزند! (2277443) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۵-۱۰ ۱۶:۰۷:۱۶
جناب توکلی شما نماینده مجلس ونقش ناظر را بر قانون اساسی وحسن اجرای قانون را دارید اگر چنین مسئله بود باید وزیر مربوطه را به مجلس می اوردید واز او سوال میکردید نه اینکه نامه های داخلی خود را رسانه ای کنید اگر واقعا چنین خبطی شده حتی با استیضاح ان وزیر را کنار میگذاشتید ویا از طریق کمسیون های مربوطه جلوی این معاملات را میگرفتید این است که ما به نیت شما شک میکنیم که چطور به خاطر اینکه وزیر علوم اعلام میکند که اسامی کسانی راکه با رانت بورسیه برای خودشان وخانواده شان گرفته اند وعده ای از نمایندهای مجلس هم جزو انانند ناگهان ظرف یک هفته بساط استیضاح فراهم میشود به بهانه اینکه چرا ایشون مدیران دانشگاهها رو کنار گذاشتن اما در مورد 650میلیون نه نمیدونم اون پشت مشتا چه خبره فقط میدونم که جناب عالی هم از هیچ کوششی برای سنگ اندازی در کار دولت دریغ نمیکنید این مسایل فرافکنی است وبا این کار می خواهید فکر مردم را از هشت سال بی کفایتی در دولت قبل وبعضی از نمایندگان مجلس فعلی منحرف کنید (2280607) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۰:۳۹:۳۴
اقاى دكتر توكلى عزيز از شما ممنونيم كه چند نفرى هستيد در مجلس كه بدنبال مطالبات و حقوق و بيت المال ملت قهرمان و البته مظلوم ايران هستيد . (2273857) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۱:۴۵:۲۰
برادر عزیز درست که باید از آقای توکلی تشکر کرد و قدر ایشان را دانست
اما آیا فکر کرده اید که وظیفه خطیر نمایندگی قانونگذاری است و اگر با اولین نامه ایشانب، نهاد ریاست جمهوری و دستگاه بازرسی ایشان وارد عمل می شد اینهمه وقت ایشان مشغول یک قلم رانت نمی شد. (2273984) (alef-13)
 
بهروز
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۲:۳۳:۵۳
وظیفه مجلس قانونگذاری و نظارت است ! (2274067) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۴:۰۸:۱۵
حیرت‌آور است هنوز چند روزی از سخنان آقای روحانی مبنی بر شور و مشورت چند باره این دولت برای انجام هر کاری نمی‌‌گذرد که وزیر صنعت و معدن اعلام می‌کند اطلاعات نادرست باعث تکدر خاطر آقای رئیس‌جمهور از گران شدن خودرو شده است و ما اطلاعات دقیق را درباره چگونگی افزایش قیمت خودرو پس از گران کردن آن در اختیار رئیس‌جمهور قرار دادیم. سخنان وزیر صنعت مستندترین دلیل می‌باشد که آقای رئیس‌جمهور اصلا هیچ‌گونه اطلاعی از چگونگی افزایش قیمت خودرو نداشته و بعد از آنکه از منابع غیررسمی این را به دست آورده وزیر صنعت اطلاعات رسمی را به رئیس‌جمهور اعلام کرده است. (2274261) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۴:۰۲:۱۹
شیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــب ملایــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم

انبـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــارهای خالـــــــــــــــــــــــــــــــــــی

کاسبــــــــــــــــــــــــــــــــــان تحریـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم (2274246) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۶ ۰۱:۳۰:۲۶
شگفتا! کارمان به جایی رسیده که از یک نماینده به خاطر انجام حداقل وظیفه اش باید قدردانی کرد!
وظیفه ای که دولت قبل را هرگز مستفیض نکرد!
پوشیده نیست دولت جدید می بایست پاسخگو باشد، ولی رفتار متناقض نمایندگان هم حاشیه ی دردناکی است. (2275299) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۷ ۱۶:۰۱:۴۰
با اینگونه سخنان در صدد توجیه اعمال خلاف نباشید که با هیچ معیار و منطقی سازگار نیست عقل حکم می کند اگر کسی کار بدی انجام داد مورد تشویق و تقدیر قرار گیرد و اگر تخلف یا خطائی کرد نیز مؤاخذه شود کار امروز آقای توکلی بسیار پسندیده است و اگر در گذشته سکوت کرده در جای خود باید به او تذکر داد نه اینکه این را بخاطر آن نادیده گرفت (2277446) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۰:۴۷:۴۴
حسنت بر توکلی دست رو کنید (2273874) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۶ ۱۰:۰۳:۴۲
توکلی نشان داد دولت احمدی نژاد و روحانی را سیاسی نمیبیند و هر کجا بی قانونی شود بدون قید اسلام مصلحتی و توجیه و اهمال کاری حتی یک تنه وارد اعتراض میشود (آیا کسی هست او را یاری کند چون او یاران کمی دارد و بقیه محافظه کاری و منفعت طلبی میکنند و تنهایش گذاشته اند و حتی او را موی دماغ میبینند ولی مردم او و مطهری را دوست دارند همانطور که از کوچک زاده و رسایی و امثالهم ناراحت هستند) (2275477) (alef-10)
 
مهرشاد
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۰:۴۹:۱۴
من نمی دونم تو این مجلس چرا در برابر بی قانونی سکوت می کنند!
فقط آقای توکلی باید اعتراض کنه!
آقایون نماینده، شما نماینده ملت هستید، نه نماینده دولت!
به قول حشمت فردوس، "افتاد"! (2273877) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۱:۳۹:۱۵
هیچ فساد دیگه ای وجود نداره و همین یکی هست فقط که آقای توکلی تمام وقتشونو گزاشتن روش؟
دادگاه هم رای داده دیگه
مشکل چیه الان1؟ (2273965) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۳:۳۶:۵۷
شما از کجا می دونید که نیست ؟
مشت نشان از خروار است ...
مشکل اینه که یه عده در صدد توجیه مفاسد اقتصادی با نگاه حزبی هستند .. (2274175) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۳:۴۰:۰۲
معلومه متن نامه رو نخوندی که میگی دادگاه هم رای داده. (2274182) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۳:۴۱:۴۰
درود بر توکلی ِ همیشه منتقد. (2274189) (alef-10)
 
علی 12
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۳:۵۴:۱۵
فکر کردن اقای توکلی سوپرمنه؟ یک ده آباد به از صد شهر خراب. ایشون همین یکیو به سرانجام برسونه، شاهکاره. (2274222) (alef-10)
 
کریم همکار
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۹:۲۱:۳۸
چگونه مطلب را خواندی و نفهمیدی که مشکل چیه ؟ حتی اگر تیتر مطلب را با دقت خوانده بودی ، این را نمی پرسیدی.
آقای توکلی می گوید که یک دستگاه قضایی رای بر درستی نظر من در مورد رانت بودن مساله داده است .چرا انکار می کنید ؟.چرا مقاومت می کنید ؟ آیا هدف تان تکرار رانت است ؟
چه اشکالی دارد که یک مساله تا آخر دنبال شود؟ . آیا خوب است که مثل تحقیق از سازمان تامین اجتماعی وسط کار رها شود؟ . شما اینطور می پسندید؟ از کجا برشما معلوم شد که آقای توکلی تمام وقتشو روی این موضوع گذاشته است ؟ تا کی ما ایرانی ها می خواهیم به این شیوه و با کلی گویی حریف مان را از دور خارج کنیم ؟ (2274920) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۶ ۰۳:۴۱:۱۹
دکتر توکلی حالا وقت تأمین اجتماعی و مرتضوی هست! بسم ا...! (2275347) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۶ ۱۰:۰۷:۳۱
خیلی فسادها هست
این هم یکیش
مهم اینه که هر برخوردی با این فساد شد با بقیه هم میشه (2275483) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۱۴ ۱۳:۴۳:۱۸
شما چرا ناراحتی الان؟ (2288033) (alef-14)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۱:۴۲:۳۵
خوب اگر نماینده ها پیگیری کنند بهشون نمیگین افراطی و دلواپس؟؟؟
چطور پیگیر کرسنت که بشن افراطی هستن بعد الان میگین چرا کاری نمیکنند؟؟؟ (2273973) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۲:۱۵:۳۱
نه نمیگیم دلواپس ااول باید از پرداخت تسهیلات 100 هزار میلیارد تومنی به 600 نفر در دولت عدالت پرور رسیدگی کنن (2274026) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۲۳:۵۷:۵۷
دوست عزیز رسیدگی کنند ما که مخالف نیستیم ولی همه به یه دید نگاه کنیم نه با عینک سیاسی چون اگر با دید سیاسی باشه خیلیا تبرئه میشن (2275211) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۶ ۰۱:۳۶:۵۸
و بعد به پرونده نمایندگانی که از تامین اجتماعی ر... (هدیه) گرفتند بپردازند.
و در کنار آن رانت این دولتی ها را نیز افشا کنند.
سیاسی با دولت ها برخورد نکنید، مردم سکوت نمایندگان در برابر فساد گذشتگان را هرگز فراموش نمی کنند. (2275304) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۴:۰۲:۴۱
برای اینکه به سرعت انگ افراطی میخورن (2274248) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۰:۵۴:۰۳
خداوند به شما توفیق و به سایر نمایندگان و مسئولین دید باز و تلاش و پیگیری مضاعف و اخلاص عمل دهد. (2273883) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۰:۵۴:۱۹
اگر افرادی مثل توکلی تذکر ندهند حتما امار رسوبات بیشتر خواهد بود این دولت نه کار می کند تازه آنچه دستاوردها بود را نابود می کند پیام مهم 24 خرداد آقای روحانی (2273884) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۰:۵۷:۱۹
نکته دردناک در این موضوع دروغ سخنگوی محترم دولت است که با ادعای راستگو بودن این دولت سازگاری ندارد. (2273892) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۰:۵۸:۰۵
خدا خیرش بده که اینقدر با دقت نظر وظیفش را انجام میده. (2273893) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۰:۵۸:۱۶
توکلی مچکریم! (2273895) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۱:۰۳:۲۲
خداوند به شما عمر و سلامتی عطا فرماید

سایر نمایندگان در خواب هستند یا به خود زحمت تفکر و تفحص و ... را نمیدهند و یا به نفع خود نمیبینند که به پای دولتها بپیچند! (2273901) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۱:۰۴:۲۳
گر چه با سیاست های جناب توکلی موافق نیستم؛ لیکن پافشاری ایشان در خصوص موضع رانت 650 میلونی را ستوده و تحسین می کنم. امیدوارم دولتی که شعارش؛ راستگویی و مبارزه با ویژه خواری است بجای تکذیب نابجای حکم دادگاه؛ با متخلفان برخورد قاطع نماید. (2273903) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۱:۰۴:۳۴
من از داخل همین سیستم دولت با شما سخن میگویم بروید بررسی کنید ببینید وضعیت تخلفات در دولت فعلی در زمینه واردات کالا و تخصیص ارز چند برابر شده است یعنی می خواهم بگویم نه بلکه کم نشده حتی در برخی جاها دو برابر نیز شده است
اگر خیلی خیلی سر انگشتی بخواهیم حساب و کتاب ادعای فوق را محاسبه کنیم کافی است به اقدامات دولت در بخش واردات نگاه کنید اول حذف نظارت با شعار ساختگی و من درآوردی" کاهش کاغذ بازی و تولید اسناد هنگام صادرات و واردات" با مصادیق حذف ایران کد، حذف شبنم ، اخیرا حذف ثبت سفارش و الی آخر.....
ببینید موارد فوق با یک شاخص آنهم مثلا دوبرابر شدن واردات خودرو آنهم از نوع لوکس ، قابل رصد می باشد ،خوب معلوم میشود که حجم تخلفات حداقل دوبرابر شده است جهت شفاف سازی بیشتر موضوع ذکر این نکته نیز ضروری است که الحق و الانصاف دولت فعلی معجزه خاصی در امر سیستم های و فرایندهای نظارتی صورت نداده است واقعا نگاه کنید همین کره جنوبی طی دوسال گذشته بزرگترین نرم افزار و درگاه جهت مکانیزه شدن امور بازرگانی و متحد شدن سیستم های دولتی در تسهیل واردات و صادرات را تحت عنوان "پنجره واحد" به اتمام رسانده یک پروژه چند ده میلیون دلاری فقط برای تسهیل امور بازرگانی ولی آیا می توان واژه نظارت را از آن حذف کرد خیر دولت کره جنوبی به نظارت بیشتر فکر میکند ولی از کانال تسهیل امور حالا آقایان دولتی ما بدون اخذ نظرات کارشناسی حتی کمترین سیستم ها را نیز دستوری حذف میکنند و نه بلکه به سیستم جدیدی روی نمآورند بلکه خوشحال هم هستند که ما مقررات را داریم در جهت رویکرد های بازار جهانی و کاهش اسناد حذف میکنیم ولله قسم آقای توکلی بیایید ببینید در گمرک به دلیل حذف همین سامانه ها چه خیانت ها و چه جنایت ها در حق این مردم نمی شود میگویم جنایت چون از رانت و فساد حدش گذشته ما شاهد فساد مدیریت شده هستیم و این موضوع و نام آقایانی که در نامه فوق بدان ها اشاره شد جز این نیست که ایشان غیر عمد دل در گرو اطرافیانشان گذاشته اند که برای سود زاید و عطش مهار نشدنیشان در کسب مال حرام به این آقایان اطلاعات غلط ، کارشناسی اشتباه و ..... نشان میدهند و سبب این چنین مسائل عظیمی در کشور میشوند (2273904) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۱:۰۶:۱۰
واقعا رانت 650 میلیون یوروئی امتحان ساده ای بود که دولت راستگویان را به چالشی اساسی و تاریخی کشانده و خواهد کشاند (2273910) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۱:۰۶:۲۴
باسپاس ازمردمتخصص وکاردان مجلس که درهیچ حالی منافع عموم رامانندهیات رئیسه فدای سیاسی کاری نکرد ومصداق واقعی کونوا للظالم خصماوللمظلوم عوناست
ببینید برای یک تخلف چندتذکر ومکتوبه نوشته شد !؟
درودخدابرتوکلی (2273912) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۱:۰۶:۳۲
بروید در سازمان حمایت ببینید که چطوری پرونده های میلیاردی تعزیرات را با یک یاداشت وزیر صنعت باطل می کنند. لازم باشد اسامی را اعلام می کنیم (2273913) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۱:۰۸:۴۴
و این داستان ادامه دارد تا 4سال بعد (2273918) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۱:۱۲:۳۶
فقط این دولت حرف میزنه حداقا باهم هماهنگ باشین ما که نفهمیدیم خزانه وانبارها پر یا خالی؟؟؟ (2273925) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۱:۱۵:۳۱
بنده به دکتر روحانی رأی دادم ولی اگر مسائلی از این قبیل رایج و مکرر شوند متأسفانه باید ادعای مخالفان ایشان را جدیتر گرفت که دولت تدبیر و امید هم دنباله رو فساد در دولت سازندگی خواهد شد. (2273930) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۳:۵۱:۴۷
شما رای ندادی .چرا وقتی میخوایین کسی رو بکوبین زود حرف رای دادن پیش میاد؟ (2274215) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۴:۲۶:۳۹
شما قطعا به دکتر روحانی رای ندادید چون فساد در دولت احمدی نژاد نهادینه شد. (2274300) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۶ ۰۹:۲۸:۵۳
شما ها هم که تا ازتون انتقاد میشه زودی اپای احمدی نژاد رو وسط میکشید !
بابا احمدی نژاد رفت ، یه سال از دولت گذشت ... از خواب بیدار شین (2275452) (alef-10)
 
mohsen
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۱:۱۶:۲۷
لطفا پاداش چند صد میلیونی دریافتی هیات عامل شرکت ملی مس ایران را در دولت تدبیر وامید بررسی فرمایید وخواهشا در ابتدای کاری دولت جلوی اینگونه پاداش ها گرفته شود (2273931) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۶ ۱۰:۵۵:۰۶
بنده به دکتر روحانی رأی دادم ولی اگر مسائلی از این قبیل رایج و مکرر شوند متأسفانه باید ادعای مخالفان ایشان را جدیتر گرفت که دولت تدبیر و امید هم دنباله رو فساد در دولت سازندگی خواهد شد. (2275531) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۶ ۱۱:۰۶:۱۱
احساس دیگران این است که دولت تنها در مواردی با فساد مبارزه می کند که پای همفکرانشان در میان نباشد...
نگاه حزبی در برخورد با مفاسد اقتصادی ، خود یک فساد است ... (2275548) (alef-10)
 
هستی
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۱:۱۷:۲۳
جناب آقای توکلی،

بارها در سایت الف کامنت گذاشتم (که البته همه اش سانسور شد و هیچکدامش چاپ نشد!) و باز هم میگذارم که شما اگر راست میگویید و واقعن مخالف رانت و اختلاس و رشوه و فساد مالی هستید سری هم به نهادها و ارگانها و بنیادهای خارج از دولت بزنید که نصف اقتصاد کشور را در دست دارند و نه مالیات میدهند و نه تحت نظارت مجلس و یا دیوان محاسبات هستند. هر وقت این کار را کردید باور میکنم که واقعن دلتان برای مملکت سوخته و منظورتان فقط مطرح کردن خودتان و گیر دادن به دولت نیست که ظاهرن دیوارش از همه اینها کوتاهتر است! (2273933) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۳:۳۸:۱۲
نمی دانم علت برآشفتگی عده ای از مبارزه با فساد چیست ؟!! (2274176) (alef-10)
 
احسان
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۱:۲۴:۴۵
من خودم به آقای روحانی رأی دادم ولی بشدت تحت تأثیر پیگیری های منطقی آقای توکلی قرار گرفتم خواستم بگم مرحبا بر این نماینده ی شجاع مجلس (2273942) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۱:۲۵:۵۲
روحانی دوستت داریم (2273946) (alef-10)
 
علی 12
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۳:۵۵:۲۰
دوستش داریم، ولی نه به هر قیمت. (2274227) (alef-10)
 
جلیل
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۴:۳۹:۱۳
چرا؟ مگه چیکار کرده واستون ؟
استخدام کرده؟
کارخانه ساخته؟
شغل ایجاد کرده؟
تورم رو کم کرده؟
حقوق کارمندان و فرهنگیان رو زیاد کرده؟
بهتون عیدانه داد؟
یارانه تون رو زیا دکرده؟ (2274327) (alef-10)
 
جواد
۱۳۹۳-۰۵-۰۶ ۰۸:۰۷:۲۳
آرامش رو به کشور بازگردانده
قیمت ارز رو تثبیت کرده
مسکن رو به رشد رو مهار کرده
ایران هراسی رو کم کرده
ارتباط با کشورها رو بهبود داده
ماشین تحریم ها رو متوقف کرده
فساد عظیم دولت پاک رو رو کرده
به مردم دروغ نگفته
هاله نور دور سرش ندیده
با پول این ملت بدبخت همرا ایل و تبار به سازمان ملل نرفته
سه هزار بورسیه غیر قانونی نکرده
برای دانشگاهش 16 میلیلرد از بیت المال نبخشیده
بگم بازم بگم...... (2275406) (alef-10)
 
حامد بی باک
۱۳۹۳-۰۵-۰۶ ۱۰:۴۷:۰۰
مسکن رو به رشد رو مهار کرده!!!!!!!!.پسر خوب 2400000 واحد مسکن مهر رو احمدی نژاد اگه نساخته بود الان تو جنوب شهر تهران هم باید مسکن متری 15000000تومانی میخریدی. (2275523) (alef-10)
 
علي يانگ
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۱:۳۱:۲۸
خدايا در مورد اين كشور دو تا كار كن يا يه كلي نابودش كن يا از شر مسئولان نالايق راحتش كن (2273952) (alef-13)
 
جواد
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۱:۳۲:۵۹
خوب شما که معمولا تو این قضیه حرف مخالف رو چاپ نمی کنی.
فقط سوالم اینه که وقتی قوه قضائیه میگه از بابت مبلغ650 ملیون یورو تخلفی صورت نگرفته، چرا مدام گفته میشه رانت650 ملیون یورویی ؟!
خضوع خوبه که برای هر دو طرف باشه! (2273956) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۲:۲۴:۵۲
مشکل این بود که اقای توکلی زود افشاگری کرد باید میگذاشت تخلف اتفاق بیفتد و بعد میگفت (2274057) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۳:۳۹:۲۴
چرا اطلاع نداری نظری می دی ؟
این رانت از طرف همه ( غیر از دولتمردان ) اثبات شد... (2274179) (alef-10)
 
جلیل
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۴:۴۷:۳۹
تصورش رو بکنید اگه این اتفاق در زمان احمدی نژاد رخ می داد الان همین کسانیکه کامنت میذارند و از روحانی دفاع می کنند عکس العملشون چی بود ؟ آیا از احمدی نژاد هم دفاع می کردند الان همینا شروع می کردند به انواع و اقسام فحش ها و توهین ها واقعا آنچه که مهم هست فاعل هست نه فعل
اگر فاعل احمدی نژاد باشه و این رانت 650 میلیون یورویی رو اون انجام داده باشه محکومه
اگر فاعل روحانی باشه و این رانت 650 میلیون یوروریی را انجام داده باشه چون ضرر و زیانی متوجه بیت المال نشده کارش درست و کاملا قانونی بوده (2274347) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۱:۳۳:۲۱
انگار قراره باز شاهد باشیم که دولت بعد از دولت آقای روحانی هم اقدام به افشای فسادهای دولت قبل از خود کنه
من تو این فکرم که مردم چطور باید به آینده امیدوار باشند؟

البته تشکر از آقای توکلی هم ضروریه که نماینده ی پیگیریه (2273957) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۱:۳۷:۳۱
تذكرات دلسوزان را جدي بگيريم

سرچشمه شايد گرفتن به بيل چو پر شد نشايد گرفتن به پيل (2273962) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۱:۳۸:۰۸
خواستم به دکتر روحانی بگم آقا ما جوونها با هزاران امید به شما رأی دادیم خواهش می کنیم بخاطر برخی مسائل نامعلوم، ملاحظه بعضی از همکارانتون را نکنید و به فکر این باشید که بعد از دوران خدمت نیز بین مردم عزت داشته باشید (2273963) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۳:۰۱:۲۶
شما از سیاست اطلاع کمی دارید (2274117) (alef-10)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۱:۳۹:۵۷
دولت محترم و شخص دکتر روحانی باید خیلی مراقب و مواظب مخدوش نشدن وجهه خود نزد افکار عمومی باشند.احمدی نژاد و خیلی های دیگر در کمین ریاست جمهوری بعدی اند.حیف است که این دولت چهارساله بماند (2273967) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۴:۲۲:۲۲
اصلا هم حیف نیست
بخواهی یا نخواهی این دولت بیش از 4 سال مهمون مردم نیست (2274289) (alef-10)
 
جلیل
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۴:۴۹:۵۳
انشالله که 3 سال آینده احمدی نژاد رئیس جمهور خواهد شد و به هر نفر 300 هزار تومان یارانه خواهد داد باز هم عیدانه می ده حقوق کارمندان و فرهنگیان را افزایش خواهد داد مسکن مهر خواهد داد به هر نوزادی پول خواهد داد مجددا استخدامها آغاز خواهد شد و مردم باز هم طعم عدالت واقعی و حقیقی را پس از این 4 سال خفقان خواهند چشید (2274350) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۵:۴۸:۱۹
خداییش خودت این حرفا رو باور داری ؟!! (2274482) (alef-13)
 
جلیل
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۲۳:۳۴:۱۸
آره باور چیه ایمان دارم احمدی نژاد قصد داشت به هر نفر250 هزار تومان بده که نماینده ها نذاشتند بقیه کارها رو هم انجام داده بود مثل افزایش حقوق فرهنگیان مسکن مهر و پول به نوزادان که این کارها مورد اعتراض هاشمی رفسنجانی قرار گرفت که اینا پوپو لیستی و گدا پروری هست (2275193) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۲۲:۲۸:۱۲
واقعا خفقان درست کرده اند من که طرفدار ىرسخت هاشمى و روحانى بودم از دولت که هىج از زندگى نااميد شدم ولي 3 سال بعد اميد برميگرده (2275140) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۶ ۱۷:۱۹:۱۷
بنده به دکتر روحانی رأی دادم ولی اگر مسائلی از این قبیل رایج و مکرر شوند متأسفانه باید ادعای مخالفان ایشان را جدیتر گرفت که دولت تدبیر و امید هم دنباله رو فساد در دولت سازندگی خواهد شد. (2276474) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۱:۴۴:۲۴
درود بر آقای توکلی .
استدعا دارم این تحقیق و تفحص را ادامه بدید و نگذارید یک عده از خدا بی خبر حق ما مردم را بخورند.

در مورد فساد بانک ها و دخالتشان در امر مسکن که باعث بالا رفتن قیمت مسکن و سود میلیاردی بانک ها می شود نیز تحقیق و تفحص نمایید . (2273981) (alef-13)
 
خوش نژاد
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۱:۴۵:۱۳
واقعا که در امر مسئولیت نادیده گرفتن منافع شخصی و گروهی کار بسیار سختی است. خدا به همه ما توفیق خدمت موثر و خالصانه بدهد.
از نماینده شجاع مجلس جمهوری اسلامی آقای توکلی تشکر می کنم .
ایشان با عملکرد خویش نشان داده اند که از مسئولین تراز حکومت اسلامی است. (2273983) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۱:۴۵:۳۲
من متاسفم برای آقای نوبخت که در عوض برخورد با این پدیده زشت ، در صدد توجیه این رانت بود ...با این وضعیت هیچ گاه نباید به مبارزه این دولت با مفاسد امیدوار بود ...
احساس دیگران این است که دولت تنها در مواردی با فساد مبارزه می کند که پای همفکرانشان در میان نباشد...
نگاه حزبی در برخورد با مفاسد اقتصادی ، خود یک فساد است ... (2273985) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۱:۴۶:۴۲
آقای رئیس جمهور یادشان باشد وعده دولت پاک‌دست واقعی داده بودند. شما را به خدا در این مورد ابدا مماشات نکنید که مملکت را بیچاره می‌کند. به خدا انبار خالی باشد اما پای‌بند به عدل و قسط بمانیم، خدا لطف می‌کند و مشکلات برطرف می‌شود (این وعده خداست)؛ اما اگر پای دروغ و رانت و تبعیض وسط آمد (که میدان تاخت و تاز شیطان است) برکت از همه چیز می‌رود و یک شبه ارزش سرمایه‌های مملکت و دارایی‌های آن یک سوم می‌شود. شما را به خدا مماشات نکنید. (2273989) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۱:۴۷:۴۹
علی علیه السلام:هیچ ثروتی جمع نشد مرگ انکه حقی در ان ضایع شد. (2273993) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۱:۵۲:۵۳
آقای روحانی عزیز بخدا دوستت داریم ولی وزارت صنایع دولت حضرتعالی با آقای نعمت زاده به جایی نمی رسه...
وزارت صنعت به یکی مثل آقای ظریف محتاجه. (2274000) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۳:۴۱:۰۹
مثل ظریف ؟
مگه ظریف چه اقدام مثبتی انجام داده ؟ مذاکره هم که هیچ منفعتی نداشته غیر از تهدید و تحریم و تحقیر ... (2274188) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۴:۵۶:۰۴
منفی (2274365) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۳:۴۸:۴۷
دمت گرم، منم طرفدار روحانی هستم ولی باید بگم که منم قبول دارم که این وزیر اصلا خوب نیست و داره با کارهاش آبروی دولت و میبره،همین امروز خوندم که دوباره از قیمت خودرو دفاع کرد! اصلا توجهی به تخلفات و بیکیفیت بودن خودرو هم نداره!
ایشان باید برود و به جای اون یکی مثل وزیر بهداشت یا ظریف بیاید که کار بلد باشه.
آقای توکلی عزیز لطفا برای استیضاح ایشان اقدام کنید،ممنون. (2274209) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۱:۵۷:۳۴
آقای دکتر خودتو خسته نکن تو بیشتر از این محبوب نمی شی که هیچ بلکه محبوبیت نداشته ات را از دست می دی (2274003) (alef-13)
 
یکی
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۲:۲۰:۰۱
چی میگی برادر من؟؟؟!!! (2274038) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۲:۳۵:۱۶
توکلی متشکریم ،روحانی متکدریم. (2274069) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۲:۴۴:۴۶
جالبه، ديگه خبري از كامنت هاي "روحاني مچكريم" نيست. اين كاراي روحاني دقيقا منو ياد كاراي احمدي ن‍ژاد ميندازه. زير بار قانون نرفتن، تفسير به راي كردن و .... خدا عاقبت اين ملت شريف رو بخير كنه. (2274088) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۳:۰۳:۲۵
ظاهرا هر كي مياد سعي ميكنه روي قبلي رو سفيد كنه!!!
واعظان كين جلوه در محراب ومنبر ميكنند.... چون به خلوت ميروند آن كار ديگر ميكنند... بيچاره مردم كه مثل مرغ هم توي عروسي قرباني ميشن هم توي عزا..!!! (2274121) (alef-10)
 
کریمی
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۳:۰۴:۰۱
روحانی مچکریم!!!!! آقای روحانی شما سال اولتان است که این فساد اقتصادی رخ داده است . احمدی نژاد هفت سال کشید تا بعضی از فسادهای دولتی عیان شد. وای به 3 یا 7 سال بعد دولت روحانی!!! خدا نکنه فساد عظیم کرسنت و امثالهم در دولت سازندگی و اصلاحات دوباره رخ دهد (2274122) (alef-10)
 
بی نشان
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۳:۰۷:۵۲
جناب توکلی بسیار ممنون از پیگیری های ارزشمند جنابعالی. بسیار ممنون میشویم اگر در مورد حذف تعرفه ماشین های خارجی نیز پیگیری گسترده ای داشته باشید. ظلمی که خودرو ساز ها به مردم می کنند وصف ناپذیر است. به نظر بنده بزرگترین رانتی که در مملکت وجود دارد رانت مالی و اقتصادی است که سیستم با بی انصافی و بی عدالتی به خودروسازها هدیه کرده است. (2274132) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۳:۵۲:۴۱
آقای توکلی باید به اهمیت نیاز بازار داخلی و مشکل و ضرری که درصورت عدم ترخیص سریع یا به قول ایشان اعطای رانت ویژه نصیب مردم و کشور در شرایط تحریم و کمبود ناشی از وادادگی دولت قبلی بوجود می آمد را نیزمورد توجه قرارمی داد و خود و دیگران را نمی آزرد. (2274217) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۳:۵۴:۴۷
هیچ چیزی به فریدون سابق ما که الان روحانی شده نمی‌چسبه . (2274224) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۳:۵۶:۳۸
تذکر به مسئولین بسیار عالی است اما مردم زمانی احساس صداقت می کنند که این موضوع برای همه مسئولین و در تمام ادوار باشد (2274230) (alef-10)
 
احمد
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۴:۱۲:۳۵
بدون شک دولت تدبیر و امید هنگامی می توان جوانان خلاق را به مدار فعالیت واردکند و خلاقیت ها را شکوفا سازد و اعتماد جامعه را بیش از پیش جلب کندکه رانت جویان و زیاده خواهان را ناامیدکند.از این رو باید بی درنگ وزارت صنایع را دریابد.رییس محترم جمهور حتی تذکرات نمایندگان جناح مخالف را درزمینه رانت وفساد جدی بگیرند و انگشت شمار نمایندگان دلسوز ،شجاع و وارسته نیز دیدگاه های جناحی و یا نظری خود را با مسائل اجرائی در هم نیامیزند تا مخاطب شان را باتردید مواجه نکنند.امید واریم در پایان این دوره این دولت که امید ها به آن بسته شده است کار نامه ای درخشان از نا امید کردن رانت جویان وامتیاز طلبان داشته باشد. (2274267) (alef-10)
 
حقگو
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۴:۱۲:۴۰
اگر هر نماینده در طول مدت خدمت خود فقط یک پرونده مانند آقای دکتر توکلی را افشا می کرد در طول 4 سال بالای 200 مورد شفافیت صورت می گرفت اما باید دید مشکل از کجاست که تعداد انگشت شماری نماینده مجلس مانند آقایان دکتر توکلی، دکتر مطهری بدنبال حقوق مردم بوده و بقیه بدنبال سفر برزیل و امتیازات ویژه، دریافت زمین، دریافت تسهیلات بانکی و .... می باشند. (2274268) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۴:۲۵:۵۶
جناب دکتر بهتر نبود از طریق قانونی تذکراتی هم به قوه قضاییه میدادید تا شاهد احکام سلیقه ای و ناعادلانه نباشیم. (2274299) (alef-10)
 
ساغشکی
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۴:۴۵:۱۵
آفرین بایست انتقاد وجود داشته باشد/دولت شفاف سازی کند/نبایست اشتباهات در زمان احمدی نژاد تکرار شود/هیچ دولتی مقدس نیست و همیشه امکان اشتباه است
باز هم لینک کردم.

دارم کم کم امیدم از دست میدهم به تدبیر دولت! (2274343) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۴:۴۷:۰۷
به چه علت سازمان بازرسی کل کشور به این موضوع نپرداخته است ؟اصولاً دستگاه های نظارتی چه اقداماتی در خصوص جلوگیری از رانت خواری بعمل آورده اند؟؟ (2274346) (alef-10)
 
احمد ك
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۶:۱۰:۵۰
رانت محرز بوده ودادستان خود به ان اذعان دارد ولي ماهيت رسيدگي ديوان همين است حال چه در جهت وظايف عمل كرده باشند يا خير دادستان دراجراي قانون مجازات اسلامي موضوع را به دادسراي عمومي ارجاع ميداد كه حداقل حكم ميگرفت وقتي جرم كه همان رانت باشد محرز بوده دادستان ديوان از وظايفش تخطي كرده ايشان اختيار بذل وبخشش بيت المال را ندارند تشخيص عدم زيان به بيت المال دادستان برمبناي همان بحث شوراي نگهبان بوده كه رسيدگي وبررسي را فقط در اعتبارات ديده ودادستان محترم منافع ويژه را درست تشخيص ولي براي صدور حكم بايد به دادگاه صاحب صلاحيت ارجاع ميدادند لذا موضوع بايد براي تجديد نظر بااعتراض شاكي به حاكم شرع ديوان وهيات مستشاري همراه ايشان ارجاع وسپس به دادسراي عمومي ارسال شود مورد توجه اقاي توكلي (2274528) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۶:۵۰:۲۰
روحانی متکدریم!!! (2274625) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۶:۵۷:۳۷
آقای توکلی متشکریم!
آقای روحانی؛ آقایان وزرا؛ متاسفیم!
آقای دادستان؛ خیلی خیلی متاسفیم!!!!! (2274646) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۸:۲۶:۱۳
من نظرات هر دو طرف را مطالعه کردم و بی تردید حق را به دولت می دهم. یک تصمیم مدیریتی در شرایط بحران و با توجه به یک پیشنهاد متفاوت انجام شده است. متاسفانه دکتر توکلی به جای تاکید بر رفع مقررات دست و پاگیر بر اجرای عرفی آن حتی اگر به ضرر ایران و ایرانی باشد تاکید می کنند. (2274816) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۲۲:۳۰:۲۶
این تصمیم مدیریتی چرا شامل من بدبخت نمیشه ؟ چرا فقط باید گردن کلفت ها از این تصمیمات مدیریتی بهره مند بشن ؟ (2275143) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۶ ۰۸:۴۸:۵۶
اگر به بهانه های مختلف (مصلحت. شرایط بحرانی.برهه حساس کنونی و...)قرار به اعمال ضدقانونی و خودخواسته باشه که دیگه قانون و قواعد و... را بزاریم در کوزه بهتر است (2275419) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۶ ۰۸:۵۲:۱۵
کلا به هیچ کدام از دولتهای گذشته و کنونی و قوه قضاییه درباره مبارزه با فساد و زیاده خواهی ها امیدی نداشتم و ندارم. شما هم دلخوش نباشید. (2275422) (alef-10)
 
شيرازي
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۲۰:۱۵:۲۲
آقاي توكلي خيلي مردي ، بعضي از نماينده گان از فسادهاباخبرند ولي صدايشان درنمي آيد چرا.................؟!! بعدانتظارنزول باران رحمت خداهستيم.دورد به شرف توكلي (2274977) (alef-13)
 
سلام
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۲۱:۴۷:۱۱
جناب آقای توکلی

با سلام و احترام
ضمن تشکر از دقت نظر جنابعالی فکر نمی کنی دارید بیش از حد روی یک موصوع تاکید می کنید و ان را رسانه ای می کنید. البته موضوع مهمی است ولی نه به اندازه ای که شما آن را تکرار و رسانه ای می کنید. طبق حکم ارائه شده این موضوع رانت بوده ولی دزدی، سوء استفاه نبوده است که البته مورد تایید نیست. ولی مسائل مهم تری از فساد وجود دارد که لازم است روی آنها بیشتر کار کنید مثلا" فساد نمایندگان و سایر مسئولان در زمین خواری، معوقات بانکها و .... (2275072) (alef-13)
 
علی عارفی
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۲۳:۲۵:۴۲
جناب دکتر توکلی حرفت حق است تا حصول نتیجه و برکناری و یا استعفای وزیر متخلف کوتاهی نفرمائید . خداوند پشت و پناه شماست . (2275188) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۲۳:۵۰:۱۴
جناب توکلی متاسفانه فایده ای نداره
ولی از تلاش شما متشکریم (2275205) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۶ ۰۰:۰۳:۲۴
تند نرید.یادمون باشه که هر چی عقب ماندگی در سیاست و اقتصاد داریم به خاطر نمایندگان مجلسه.همشون بی کفایتن و کی اونارو می فرسه مجلس؟خب معلومه .مردم .پس از ماست که بر ماست.وسلام. (2275217) (alef-10)
 
سامان
۱۳۹۳-۰۵-۰۶ ۰۰:۰۶:۴۶
آقاي توكلي .اين اصرار وابرام وپافشاري شما در مورد رانت مذكور كه چندين ماه است به آن ادامه ميدهيد ستودني وقابل تحسين است وبدون هيچ كنايه سوال اينجاست كه با اين روحيه /شما طي هشت سال غارتگري اعوان احمدي نزاد كجا بوديد ؟ اگر سوئ استفاده هاي ياران احمدي نزاد كه هزاران ميليارد تومان فقط ازسيستم بانكي به جيب زده اند ومسايل مربوط به مناطق آزاد وبورسيه هاي غير قانوني و.... دروغ است .خب رسما اعلام كنيد كه دروغ است .ولي اگر درست است چرا شما صدايتان شنيده نميشد ؟ آيا از آنها بي خبر بوديد ؟ حالا خبر دار شده ايد ؟ چرا در باره آنها حرف نمي زنيد ؟ شما در دوره آقاي هاشمي منتقد ايشان بوديد .در دوره اقاي خاتمي از شدت مخالفت بعنوان رقيب او وارد انتخابات شديد .ولي در دوره احمدي نزاد كاملا ساكت بوديد . ميتوانيد توضيح قانع كننده اي به افكار عمومي بدهيد ؟ يا اينكه براي افكار عمومي ارزشي قايل نيستيد ؟ من تصور نميكنم دست شما با احمدي نزاد در يك كاسه بوده باشد .اما سكوت آن دوره شما برايم قابل فهم نيست .من را ارشاد كنيد (2275221) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۶ ۰۰:۱۴:۵۱
اقای توکلی الان متوجه می شوید که این اصلاح طلب های بی........ چه کلاهی بر سر شما اصولگرایان مثلا معتدل گذاشتند
هنوز خیلی زوده که بفهمید
ما افراطی ها از ثانیه صفر این ها را می شناسیم
برادر این قبری که بالا سرش گریه می کنی مرده توش نیست
ما تشخیص اولویت می دهیم و شما نمی دهید
هر اشکالی که به دولت قبل وارد بود 1000 برابرش به فتنه گرها و این دولت وارده ولی شما در موقع اظهار نظر عدالت را رعایت نمی کردی (2275235) (alef-10)
 
پیمان
۱۳۹۳-۰۵-۰۶ ۰۳:۰۹:۰۵
عجب این پولها رو میخوان باهاش چیکار کنن 28 سالمه از صبح تا شب یا درس میخونم
یا کار میکنم هنوز جرات نکرده برم خواستگاری بعد صحبت یه پولهایی میشه که اصلا واسه من که ریاضی خوندم قابل هضم نیست (2275339) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۶ ۰۵:۵۴:۳۲
عجب
اونوقت این همه در دولت قبل بردند و خوردند
سال آخر احمدی نژاد شد اخ
7 سال به به بود
حالا فساد زیاد شده؟
آخی مدیریت اجرایی کشور از دستتون خارج شده دست و پا می زنید
تا کی باید 10 درصد مردم بر 90 درصد حکومت کنند؟ (2275373) (alef-10)
 
دانشگاهی
۱۳۹۳-۰۵-۰۶ ۰۶:۰۸:۳۸
در شرایطی که هدف بسیاری از مطرح کردن مسائل حل مشکلات شخصی است ،طرح مشکلات عمومی کشور توسط جناب توکلی در راستای حفظ استقلال و درخور تحسین و تشکر است.
سابقه استعمار در ساقط کردن دولت های مردمی و حکومت های مستقل(آلنده و...) نشان میدهد که بیشترین تلاش آنها برای بدنام کردن دولت مردمی وقت و یاس مردم از توانائی های ایشان در حل مشکلات صورت میگیرد. موثرترین شکل آنهم اجرا نشدن دستورات و خواسته های اصلاحی دولت توسط معدود عوامل سست عنصر و نا آگاه وابسته به جناح های حذف شده حاضر در بدنه دولت است.
در محل کار ما، نمونه هائی وجود دارد که در دانشگاه نظر کارشناسی شده و مکتوب مسئولین وزارتخانه با سنگ اندازی به تاخیر افتاده است تا بدینوسیله ، در موضوعی هر چند کوچک، بتوانند ناامیدی و نا توانی دولت را در گردش درست امور به زیر مجموعه خود القا کنند.
توجه جناب توکلی را به حضور کارشکنان سیاسیکار موجود در جریان امور دولت جلب مینمایم .این معدود افراد ناآگاه ولی موثر، حاضرند بخاطر منافع سیاسی گروه وجناح خود و فقط برای بد نام کردن دولت، در مسیر پیشرفت و استقلال کشور مشکلات زیاد و عمده ای ایجاد کنند. (2275376) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۶ ۰۸:۴۵:۵۵
عمل آقای توکلی نمونه دقیق و صحیح از امر به معروف و نهی از منکر است
امر به معروف و نهی از منکری که امام حسین انجام دادند و امر به انجامش دادند. مقابله با صاحبان و قدرت و جلوگیری از فساد . دفاع از مظلوم و مردم.
نه آنکه بعضی انجام میدهند ...... (2275416) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۶ ۰۹:۱۲:۴۱
با تشکر از دکتر توکلی. به نظز می رسد این دولت هم در مبارزه با رانت خواری اراده ائی ندارد. (2275435) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۶ ۰۹:۲۷:۵۶
لعنت برگران کننده بلیط راه اهن انوقت هم میگویند تورم پائین امده (2275450) (alef-10)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۵-۰۶ ۰۹:۳۸:۳۶
خدایا تمامی خائنین به مردم وکسانی را که بیتالمال مسلمین را تاراج کرده و میکنند در همین دنیا خوار و رسوا بگردان (2275459) (alef-10)
 
ف س
۱۳۹۳-۰۵-۰۶ ۰۹:۴۲:۰۲
ایول دکتر توکلی عزیز .از اینکه چند سال پیش در انتخابات ریاست جمهوری در ستاد شما فعالیت داشتم افتخار میکنم.از شما میخواهم که همچنان به فعالیت سیاسی خود درراه مبارزه با فقر و فساد وتبعیض ادامه دهید. خداوند دولت سالمندان وسرمایه داران را هدایت کند. (2275465) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۶ ۱۰:۲۱:۳۰
این دولت هنوز سال نشده ایسن همه رانت وای به روزی که 8 ساله بشه!!!!!!!!!!!!!11 (2275490) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۶ ۱۱:۰۸:۰۷
لطفا پاداش چند صد میلیونی دریافتی هیات عامل شرکت ملی مس ایران را در دولت تدبیر وامید بررسی فرمایید وخواهشا در ابتدای کاری دولت جلوی اینگونه پاداش ها گرفته شود....خدایا تمامی خائنین به مردم وکسانی را که بیتالمال مسلمین را تاراج کرده و میکنند در همین دنیا خوار و رسوا بگردان (2275552) (alef-10)
 
ف س
۱۳۹۳-۰۵-۰۶ ۱۹:۴۰:۳۳
جناب دکتر توکلی یک پیشنهاد میدم بالا غیرتا اگه میخواهی که سعادت دنیا وآخرت نصیبت بشه تو مجلس قانونی وضع کنید که یا وزارت اطلاعات بشه سازمان وبره زیر نظر رهبری ویا اینکه یک سازمان ضد فساد همچون برخی کشورها مثل اندونزی بوجود بیاد که اعضایش مستقل از سه قوه بوده و وابسته به هیچ جناه یا گروهی نباشند .آنوقت من به شما قول میدم این مملکت از شر هرچی مفسد خلاص بشه. (2276705) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۶ ۲۳:۵۰:۴۳
آقای توکلی احترامتان واجب، ولی در صداقتان تردید دارم. تلاش شما برای اصلاح امور نیست. شما وارد وادی لجاجت شده اید و زمینه ساز حمله تندروها به دولت. (2277003) (alef-13)
 
شهروندشيرازي
۱۳۹۳-۰۵-۰۷ ۱۷:۵۰:۵۶
درود به مردانگي وشرف توكلي بقيه نمايندگان هم ازجمله ......يادبگيرندواردميدان شوندودرمقابل فساد به ايستند شما سوگنديادكرديد وبه آن عمل كنيد ، امتيازي كه خداوندمي دهد پايداره وباعزته ولي آنچه بنده خدامي دهد ناپايداروباذلته حالا خوددانيد. (2277492) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۸ ۰۸:۵۲:۴۲
اگر دردولتهای قبلی رانت خواری شده دلیل نمشود دراین دولت هم باشدگناه که نبایدباگناه شست (2277835) (alef-13)
 
مرغداری از شمال غرب
۱۳۹۳-۰۵-۰۹ ۱۲:۲۹:۳۳
میدونید تلخ ترین قسمت داستان کجاست بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید نهاده های وارداتی این آقا 50 الی 60 در صد گرون شد ولی به مرغدار بدبخت اجازه ندادند حتی 1 ریال به قیمت محصولش اضافه کنه الان مرغو ما در حد قیمت دولت قبلی می فروشیم ولی نهاده هامون 50 الی 60 درصد کارگر 20 درصد و مابقی مسایل هم گران شده ما که به خاک سیاه نشستیم الان دیکه نون شبمونو هم نداریم وجدانا چطوریه تو یه مملکت وارد کننده نهاده با 40 درصد سودی که براش اختصاص دادند از هر کیلو مرغ که مردم میخرند 1000 تومن بره به جیبش ولی زحمت کش اصلی این جریان مرغدار بد بخت 1 ریال هم سود نکنه هیچ کلی هم ضرر بده و شرمنده خانواده اش باشه واقعا این انصافه آیا مسببین این مسئله جوابی برای لین ظلم دارند تا این موضوع را هم لا پوشانی می کنند (2279218) (alef-13)
 
ali
۱۳۹۳-۰۵-۰۹ ۱۴:۴۹:۵۱
جناب توکلی اگر با نیت کمک به جناب روحانی که واقعا روحانی است و واقعا دلسوز این مسئله را تعقیب میکنید . دست شما درد نکند .

این بنده خدا وارث هزاران از این مشکلات است .

تا میتوانید سو ء استفاده از یک بخشنامه کوچک را هم که حقی را تضیع میکند بیابید و به اطلاع ایشان برسانید . همین کوچک ها به این بزرگی ختم میشود .

یقینا بدانید ریاست محترم جمهور دو چدان خوشحال خواهند شد این زمان این مسائل را آگاه شوند تا 4 سال دیگر و در مناظره انتخاباتی . (2279362) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.