محمد رضائی
۱۳۹۵-۰۹-۲۲ ۱۵:۲۵:۲۳
شهر رو حکومت نظامی اعلام کنید تا مشکل حل بشه !آخه این چه طرح هایی که میدن ( افزایش محدوده زوج و فرد ) آ آخه آدمای عاقل چرا فکر نمیکنید اگه این کار رو بکنید مردم چند خودرو میخرن برای مقابله با طرح زوج و فرد (4063624) (alef-3)
مسئله دقیقا اینه که مردم راحت باشند! مستضعف که مردم به حساب نمی آید! شما 150 میلیون داشته باش، پریموس بگیر هر جا خواستی برو! اگه نه به طبقه متوسط تعلق داشتی، همین پراید رو سوار می شی (4063727) (alef-13)
آقایون استاد پاک کردن صورت مساله هستن
شهرداری پول میگیره و جواز میده
قیمت ماشین ها هم الکی الکی بالاست
بنزین هم گرون
مردم مردن به خدا . چقدر محدودیت درست میکنید آخه؟ یهو بگید مردم برن بمیرن دیگه (4063960) (alef-13)
طرح زوج و فرد و طح ترافیک رو گسترش میدن تا مردم مجبور باشن برن طرح رو بخرن، بالاخره این هم بک راه پول در آوردن است.ایران شده تهران ، تهران شده ایران (4063982) (alef-13)
چون پول خرید یه خودروش رو هم ندارن
معلوم هست از کدوم قشر هستی؟!
طرح خوبی هست بنظرم من (4065175) (alef-13)
مهندس
۱۳۹۵-۰۹-۲۳ ۱۸:۳۹:۴۶
کاملا درست است .شخصا بسیاری را میشناسم که با خرید دو خودرو خودشان را از طرح معاف کرده اند. (4065313) (alef-3)
جریمه کردن با دوربین به آقایان مزه کرده است . قبلا یک حد اقل زحمتی برای جریمه کردن میکشیدن ولی الان بشین و پول پارو کن است دیگر .
بنا بر این هرچه محدودیت ها بیشتر باشد پول بی زحمت بیشتری هم نصیب میشود
چند وقت دیگرد کل تهران زوج و فرد میشود و برای اینکه کسی از جریمه در نرود هم ماشین ها را به صورت پبش فرض جریمه میکنند
دلیل این حرفها فقط همین موضوع است والا کسی دلش به حال ترافیک و مردم نسوخته (4063716) (alef-13)
با توجه به تاریک شدن زودهنگام فصل،لطفا ساعت زوج و فرد را ساعت 17 قرار دهید تا نتیجه مثبت انرا ببینید ضمنا به مامورینتان بفرمایید تنظیم چراغ های معابر مهم را درست کنترل کنند (4063923) (alef-13)
به نظر من ساعت طرح ترافیک رو بکنن از اول فروردین تا آخر اسفند، اونوقت نتیجهش خیلی بهتر از پیشنهاد شما میشه. (4064085) (alef-13)
چطور همه جای دنیا اعمال قانون میشه فقط در کشور ما نمیشه؟!. بفرمایید نمیخواهید یا نمیتوانید. وگرنه ایرانیها به محض خروج از کشور خیلی قانونمند رانندگی میکنند. چون میدانند قانون محکم با انها برخورد میکند (4063944) (alef-13)
بابا توی اتوبوس له میشم تو مترو خفه تاکسی ها عصری میشن دربستی. اینهمه حرف میزنین زیر ساخت حمل و نقل عمومی رو اول درست کنید بعد از مردم انتظار داشته باشین چرا مردم باید تاوان عدم مدیریت درست را بدهند (4063966) (alef-13)
اتفاقا پليس بايد بتواند اعمال قانون كند !! اين چه حرفى است ؟؟
مامورانتان را از ستادها و اطاقها خالى كنيد بيايند وسط خيابانها و ماموران دست به قبضتان را مجبور كنيد بيايند وسط خيابانها مردم را هدايت و راهنمايى كنند .
سيستمى را پياده كنيد يك ماه مردم بين خطوط رانندگى كنند و ياد خواهند گرفت .
پليس بايد و بايد و بايد بتواند اعمال قانون كند . و اگر نتوانست معلوم است كه مديريتى ضعيف
بر آن حاكم است و چون خود ميگويد نميتواند اعمال قانون كند ، پس استعفا دهد و يا بركنار شود
و انكه ميتواند اعمال قانون كند جايگزين شود . (4063972) (alef-13)
"سيستمى را پياده كنيد يك ماه مردم بين خطوط رانندگى كنند و ياد خواهند گرفت."
این چه حرفی عزیز من. ما مردم هم مقصر هستیم. می گن باید با ماشین جلویی فاصله ایمن داشته باشی. شما نگاه کن اگر فاصله را رعایت کنی 10 تا ماشین از سمت راستت میان و اون فاصله رو پر می کنن. شما خودت قضاوت کن.
به نظر من رانندگی نشون دهنده فرهنگ یک جامعه است. و خوب فرهنگ کلی ما از وضع رانندگی مون کاملا مشخص هست. اکثرا سر ها تو گوشیه و دارند رانندگی می کنند. یعنی آخر بی مسئولیتی. (4064281) (alef-13)
مهندس
۱۳۹۵-۰۹-۲۳ ۱۸:۴۶:۱۵
کاملا بجاست. پلیس تقریبا هیچ اعمال قانونی نمیکند کما اینکه دیدن اعمال قانون بر قانونشکنان موجب عبرت و جدی گرفتن قانون نوسط دیگران میشود. اصولا وظیفه پلیس مگر چیزی غیر از اعمال قانون است؟؟ شنیدن این حرف از رییس پلیس بسیار عجیب بود. (4065321) (alef-13)
قالیباف دقیقا کجایی ؟ (4063975) (alef-13)
محمد جواد
۱۳۹۵-۰۹-۲۲ ۲۰:۴۳:۳۷
پلیس را بیش از این گوشت قربانی نکنیم. وقتی نه مسئولین قبول مسئولیت میکنند و نه ما رعایت میکنیم دیگر پلیس چکار کند (4063980) (alef-13)
حیران
۱۳۹۵-۰۹-۲۳ ۱۸:۴۷:۵۰
بله اقا جواد.......پلیس بایستد کنار خیابان و تماشاگر قانونشکنی مردم باشد. (4065322) (alef-3)
خسرو سلجوقی
۱۳۹۵-۰۹-۲۲ ۲۱:۰۰:۴۷
مصادیق جمع سپاری (Crowd Sourcing)
جمع سپاری استفاده از ظرفیت مردمی برای انجام کاری از طریق مشارکت میگویند.
مصداق 1- هر فرد با دوربین هوشمند همراه خود یک ناظر برخط نیروی انتظامی:
مزایا:
1- بهبود مسئولیت اجتماعی
2- کاهش هزینه دولت
3- کاهش ترافیک ازجمله بین دو خط رانندگی کردن
4- افزایش بهرهوری ملی
5- حفظ محیطزیست
6- افزایش بهداشت جامعه
7- نهادینهسازی فرهنگ جمع سپاری
8- افزایش همبستگی جامعه
9- افزایش کنترل درونی به جای کنترل بیرونی (عالم محضر خداست، در محضر خدا گناه نکنید)
10- ...
نمونه: کانادا
مصداق 2- هر فرد با دوربین هوشمند همراه خود یک تولیدکننده محتوای داخلی:
مزایا:
1- بهبود مسئولیت اجتماعی
2- کاهش هزینه دولت
3- افزایش محتوای داخلی
4- افزایش بهرهوری ملی
5- حفظ محیطزیست
6- افزایش گردشگر جامعه
7- نهادینهسازی فرهنگ جمع سپاری
8- افزایش همبستگی جامعه
9- ...
نمونه: آمریکا (4064006) (alef-13)
مشکل اساسی ترافیک خود شهرداری است دادن مجوز تاسیس فروشگاهها و رستورانها و فست فود ها و بیمارستانهاو مراکز پزشکی بدون
توجه به مفدار فضای پارکینگ مورد نیاز و عدم توجه به نوع سیستم و ظرفیت حمل و نقل عمومی فروش پارکینگ به ساختمانهای در حال احداث . اتصال کوچه به اتوبان و خروجی اتوبان به خیابانهای باریک از جمله مواردی است که موجب اینگونه نابسامانیها گردیده است . بایستی به جناب شهردار تهران گفت: تو خود حجاب خودی
خود از میان بردار. (4064008) (alef-13)
جناب رئیس پلیس واسه شما که بد نیست همینطوری چپ و راست جریمه کنید دیشب منو به خاطر هیچ 140 هزا ر تومان جریمه کردند پلیس جلومو گرفت گفت بد پیچیدی کاملا دروغه فقط دلشون میخواد جریمه کنند به خود مامورها یه دفترچه دادند دستشون گفتند تا آخر شب باید تموم بشه (4064022) (alef-13)
تهران تا چند سال ديگه ميشه پاركينك چون شهرداري فقط فكر جيب خودش و مجوز ساخت بي رويه ميده وپاركينك عمومي يا نميسازه يا حمايت از سازنده پاركينگ نميكنه. (4064027) (alef-13)
amir_sorush@yahoo.com
۱۳۹۵-۰۹-۲۲ ۲۱:۱۸:۵۲
راه حل گسترش برج های مسکونی و تجاری در مناطق شمالی تهران است و بس. (4064029) (alef-13)
اتفاقا برای آزمایش یک ماه طرح زوج و فرد را حذف کنید ببینید آثارش رل (4064049) (alef-13)
ا-محمودی
۱۳۹۵-۰۹-۲۲ ۲۲:۱۰:۳۵
کلا وظیفه پلیس اعمال قانون و جریمه است ....
به هنگام بارندگی دو هفته گذشته از بلوار کاج شهرک گلستان منطقه 22 تا میدان محسنی دریغ از وجود یک مامور پلیس به رغم ترافیک سنگین.....
اما بعد از ظهر هان روز بزرگراه آزادگان و عکس انداختن دوربین کنترل سرعت به واسطه 20 کیلومتر بر ساعت سرعت بالاتر ....
در اتوبان های برون شهری سرعت متوسط لحاظ می گردد تا در صورت زودتر رسیدن از حد مقرر اعمال قانون و جریمه صورت پذیرد اما اگر مسیر اتوبانی را که باید یک ونیم ساعته طی کنی چند ساعت در ترافیکی که به سبب عدم نظارت پلیس حادث شده ؛ در راه بمانی ؛ پلیس خسارتی بابت قصور خود در کشتن وقت این تعداد افراد حاضر در این مسیر نمیدهد .....
هر ماشین به هنگام فروش باید مبلغ سنگینی بابت خلافی بپردازد (4064075) (alef-13)
ارگانهاي متولي ترافيك همگي ماليات و عوارض و ساير متعلقات را دريافت و در مقابل مردم مسول ميشوند شما پاركنيگ مناسب در محل مناسب احداث كنيد معابر را از اتوموبيلهايپارك شده خالي كنيد عبور و مرور روان ميشود زياد هم احتياج به صد سال سابقه كاري ندارد (4064092) (alef-13)
به نظر می رسد، تمام این اظهار نظرها برای خالی نبودن عریضه است، پلیس راهنمایی به جز اعمال قانون (بگردم این اصطلاح جدید به جای جریمه) کار دیگری قرار نیست انجام دهد.
روزی توسط پلیس راهنمایی متوقف شدم گشت تا یک مورد برای جریمه پیدا کرد، به ایشان عرض کردم خودتان قوانین را رعایت کنید بعد انتظار رعایت داشته باشید، موتورشان را در مسیر بریدگی چارراه گذاشته بودند. در جواب گفتند در حال ماموریت و.
عرض کردم چارراه خلوت بی مشکل است، و ضمنا آن طرف جدول پارکینگ بدون حفاظ فروشگاه رفاه بهتر نبود موتورتان را آنجا پارک می کردید تا من راننده متخلف حداقل دهانم بسته بماند.
...
برداشت من این است یک وظیفه تعریف نشده برای راهنمایی رانندگی ایجاد حس برتری و فراقانونی و ایجاد ترس در مردم است. (4064193) (alef-13)
در هر سری یک عقلی است.
من چندی پیش در مورد حل مشکلات شهر مشهد و تهران کامنت هایی نوشتم و با تجربه و صحبت دیگران پیشنهادهایی دادم. ولی منتشرنکرید . خب با این کار شما از تبادل و نقد و پیشنهاد کشور مرحوم می کنید. با این اوضاع چه توقعی دارید از خردجمعی و مشارکت ملت در حل مشکلات کشور بهره مند شوید. (4064246) (alef-13)
دیگه نیازی نیست که پلیس مردم را اعمال قانون کند چون دوربینها به سرعت دارند این کار را میکنند و الآن در همین شهر تهران کسی نیست که توسط این دوربینها جریمه نشده باشد . (4064253) (alef-13)
مهندس
۱۳۹۵-۰۹-۲۳ ۰۱:۵۳:۵۶
اعمال قانون همیشه راهگشا نیست ولی میتوانید دهانه قیفی شکل تونل رسالت شرق به غرب را با عملیات مهندسی اصلاح کنید و همین طور باریک و پهن شدن بزرگراه ها. (4064277) (alef-13)
به خدا قسم شل بازی پليس چنان آسيبی به مملکت و آينده اين سرزمين ميزنه که دشمن نميتونه انجامش بده.
مثال: سر هر کوچه يک تابلوی يک طرفه نصب می کنند و کوچه را رهاش می کنند به حال خودش. سر هر چهارراه ميگن اومدی رو خط عابر جريمه ميشی. و ....
طرف سر چهارراه از پشت ميچسبه به مامورهف ماموره روشو اونور می کنه.
طرف کوچه يک طرفه را خلاف مياد به پليس ميگی چرا راه دادی و جريمه اش نکردیف ميگه بايد فرهنگ سازی بشه و ...
آخه وقتی روز اول يک نفر خلاف قانون کوچه يک طرفه رو ميذهو 10 نفر ميبينند. روز دوم ميشوند 2 نفر و ... آخر کار همه کوچه را خلاف هم ميروند. نتيجه اش اين می شود که بزرگ و مخصوصا کوچکها براشون قانونشکنی مثل آب خوردن عادی ميه. همين افراد فردا به خودشون اجازه ميدن ساير موارد هم قانون را تحويل نگيرند. شما پيش بينی کنيد آينده اين مملکت را!!!
فقط و فقط شديم قاون خراب کن.
(4064299) (alef-13)
وظایف بخشهای مختلف که صحیح صورت نپذیرد همواره بین مجریان قانون و مردم تنش رخ می دهد.
یکی از موارد همین ترافیک است، بصورت سنتی و البته غلط ناوگان اتوبوسرانی برای خیابانهای اصلی درنظر گرفته شده و بصورت همزمان اتوبوس برای اقشار کم درآمد تجسم شده است! در صورتیکه وظیفه مسئولین ترافیک شهری تامین ناوگان حمل و نقل عمومی برای همه اقشار است.
اتوبوسهای ما داخل کوچه ها و محلات و خیابان های فرعی وارد نمی شوند. چرا؟
اتوبوسهای ما مرتب و صحیح طبق نرم افزار موبایل و سیستم وایفای زمان بندی دقیق ندارند. چرا؟
اتوبوس در فرهنگ ما باید حداقل فاصله دو نقطه را بپیماید چرا؟!
اتوبوسهای ما از لحاظ اقتصادی توجیه پذیر نیستند. چرا؟
یکی از ظرفیتهای برجام که می تواند مشکلات مردم را حل نماید بروز رسانی سامانه ناوگان حمل و نقل اتوبوس شهریست.
از این رو برای حل معضل ترافیک موارد زیر پیشنهاد می گردد:
- فاصله بین هر ایستگاه به کمتر از 300 متر کاهش یابد.
- اتوبوس تنها در ایستگاههای که مسافر دست تکان می دهد یا مسافر میخواهد پیاده شود توقف کند.
- اتوبوس ها باید کمتر از 200 متر از مراکز جمعیت فاصله داشته باشند.
- یک نفر چه کارمند چه بازاری چه کاسب چه کارگر چه خانم خانه دار چه معلول نباید بیش از 200 متر پیاده روی نماید تا به ایستگاه اتوبوس برسد.
- خطوط اتوبوس باید به نحوی طراحی گردد که هرکسی در شهر برای رسیدن به هر مقصد بیش از یک مرتبه مجبور به تغییر خط اتوبوس نشود.
- هر خیابان یا کوچه در صورتیکه شامل جمعیتی بیش از 500 نفر است شایسته داشتن یک خط اتوبوسرانی می باشد. این قاعده منوط به عرض کوچه و خیابان نیست. به محض اینکه کوچه ایی جمعیتی بیش از 500 نفر داشت نیازمند یک خط مستقل اتوبوسرانی می باشد.
- هزینه بلیط برای پیمودن هر کیلومتر اگر 80 تومان باید باشد. هزینه اولیه اتوبوس، هزینه تعمیرات، هزینه سوخت و هزینه راننده تامین می شود.
لطفا این اصول را به سمع و نظر معاونت ترافیک شهرداری برسانید، احتمالا" کمتر 2 سال کل مشکلات ترافیک شهری به حداقل خواهد رسید.
بعد از دوسال توقف در کوچه و خیابان برای خودرو ها به منظور پارک، پولی کنند! زیراکه بعد از 2 سال به اندازه کافی اتوبوس در شهر خواهد بود و نیازی به استفاده از وسیله نقلیه نیست... (4064350) (alef-13)
انتقادهای هموطنان گرامی بجا است ولی در کوتاه مدت میسر نیست.
بر فرض محال! از لان هم جایگزینی خودرو انجام ش.د چند سال طول می کشد.
بهترین فعلا اعمل محدودیت است.
اجبار به به سه سرنشین طرح موقتی خوبی است تا بیخودی تک سرنشین ها افزایش نیابد.
تشویق به دوچرخه سواری. موتور سیکلت برقی مسافرکشی مثل آنهایی در هند است منتها برقی اش. (4064363) (alef-13)
علی کریمی
۱۳۹۵-۰۹-۲۳ ۰۹:۳۵:۱۷
سردار حسین ساجدی نیا
برخی از همکاران شما برای اعمال قانون اشتیاق فراوانی دارند.چند ماه پیش در شهر تبریز برای رفتن به محل کار مثل همیشه وارد کنار گذر شهید کسایی شدم . صد متر جلوتر مامور پلیس راهور علامت ایست داد و من بلافاصله در جلوی خودرو پلیس توقف کرده از خودرو پیاده شده به پیش افسر پلیس که در خودرو نشسته بود رفتم .مدارکم را خواست ريا، دادم و بلافاصله شروع به اعمال قانون کرد. پرسیدم جناب سروان اعمال قانون برای چی ؟ گفتند یکی از چراغ های ترمز خودرو کار نمی کنه. برگه اعمال قانون و مدارکم را پس دادند. به داخل خودرو رفتم و جهت آگاهی از میزان اعمال قانون شروع به خواندن آن کردم . به نکته جالبی برخورد کردم . در برگه ساعت 7:20 ثبت شده بود در صورتی که ساعت 8:15 بود. از خودرو پیاده شدم تا به افسر پلیس نشان بدهم . رفته بود! به عبارتی این همکار مشتاق به اعمال قانون شما از ساعت 7:20 برگه اعمال قانون را آماده کرده بود و منتظر برای رسیدن یک خودرو که مستحق اعمال قانون باشد. مرا متوقف کرد و موقعی که من در جلو خودرو پلیس توقف کردم متوجه شد که یکی از چراغ های ترمز کار نمی کند و بلا فاصله برگه اعمال قانون را کامل کرد.
خواننده گرامی اگر مایل بودید این متن را یک بار دیگر با جایگزین کردن جریمه به جای اعمال قانون بخوانید. (4064505) (alef-13)
تمام مالها و برجهایی که با رانت و رشوه ساخته اند آنهم در خیابانهای فرعی و کوچه های چند متری را تخریب کنید مطمئن باشید اتوماتیک هم آلودگی هوا حل میشود و هم ترافیک. (4064531) (alef-13)
وظیفه "راهنمایی" که در اسم مبارک این نهاد پرقدرت وجود دارد یعنی چه ؟
یکی از کارهایی که اصلا از پلیس نمیبینیم اصلاح رفت و آمد شده در صورتیکه با توجه به درگیری شبانه روزی پلیس با مردم و خیابانها باید طرحهای اصلاحی خوبی از اونها دیده بشه .
فکر کنم با ایجاد انگیزه برای ارائه راه حل بشه از قدرت فکر پلیس استفاده کرد تا از قدرت برگه "اعمال قانون "
متاسفانه خبری از کارشناسان ترافیکی شهرداری در شهر دیده نمیشه و اونها در ادارات پشت میزشون نشستن در صورتیکه اگر به داخل خیابونها بیان و بررسی کنن مطمئنا باید شما اثری از این همه کارشناس خبره ببینی !!!!!
برای مثال خیابان دولت یا پاسداران که مسیر بنده است سالهاست که با یک سیستم ترافیکی پیچیده و پرترافیک درگیره و سالهاست که هیچ تغییری در سیستم ترافیکی نمیبینی و فقط چراغ راهنمایی و دوربین اضافه میشه که اصلا بدرد ترافیک نخورده و اگر باعث بهتر شدن نظارت کارشناسان در پشت میزشون شده باید اثران اون هم در خیابون دیده بشه که نیست .
بنظرم حکایت " خانه از پای بست ویران است " برای همین روزها باشه !!!
خدا خودش رحم کنه چند سال دیگه (4064729) (alef-13)
شهرداری تهران را نابود کرده است و هیچ مسئول و سازمانی هم نیست که جلوی نابودی شهر را بگیرد. آقایان، مردم بر اثر ترافیک و آلودگی هوا هزار تا بیماری دارند. بچه های کوچک چه گناهی دارند؟ ایمنی شهر نابود شده و خدا نکند یک زلزله بیاید و این کوچه های تنگ را چه کسی میخواهد امداد یا آتش نشانی برساند؟ چرا این همه مجوز ساخت و تراکم می دهند؟ این مراکز تجاری در کوچه ها چرا مجوز داده می شود؟ کجای دنیا این شکلی است؟
آقای توکلی شمار را به خدا، همه کار را رها کنید و فقط این موضوع را پیگیری کنید، بزرگترین خدمت به مردم تهران و ایران را کرده اید. شهرداری تهران را نابود و مردم آن را مریض و مستاصل کرده است. (4064827) (alef-13)
یعنی چه مرتب اعمال قانون نکند ؟عملکرد پلیس نباید خلافکار را به اشتباه بیاندازد وقتی راننده درک می کند ازدهها خلاف یکی هم تبعات برخورد ندارد برای چه حس نگیرد ؟همه که سالم نیستند ؟ اگر همه وظیفه مند وقانونمدار بودند فلسفه وجود پلیس که هیچ حکومتها هم توجیه نداشت دست از مغالطه برداریم وظیفه مان را انجام دهیم و باور کنیم بود ونبود پلیس فرق دارد (4065464) (alef-13)
محمد را
۱۳۹۵-۰۹-۲۸ ۱۳:۵۰:۰۴
مشکل اصلی ترافیک و آلودگی هوای تهران مسئله شهر سازی ماست شهر تهران بصورت افقی رشد کرده یعنی طول و عرض شهر تهران حدود 40 کیلومتر است که بسیار زیاد می باشدهمچنین شهرهای اطراف تهران نیز به همین بیماری دچار شده اند و تعداد این شهرها نیز زیاد شده است که در مجموع باعث بالا رفتن فاصله نقاط مختلف شهر از همدیگر می شود در نتیجه مسیر طی شده توسط فرد افزایش می یابد و ایجاد مترو و خطوط اتوبوس رانی و غیره نیز مشکل و پر هزینه شده است اگر ما بجای آپارتمان های 2 و 3 طبقه برج هایی بیش از 60 طبقه با رعایت حریم مناسب و داشتن پارکینگ به میزان مناسب و امکانات مناسب در اطراف برج ها بصورت مجتمع هایی که پارکینگ مجانی و کافی داشته باشد در اینصورت مشکل پارک کردن ماشین ها در امتداد خیابان برای خرید کردن را نداریم و بعلت نزدیکی خطوط اتوبوس رانی و مترو جوابگوی نقل و انتقالات می شود و بعلت نزدیکی مسافت ها استفاده از دوچرخه نیز امکان پذیر می باشد
در حال حاضر شهرسازی نادرست ما باعث ایجاد ترافیک و در نتیجه آن آلودگی هوا و در نتیجه بیماری های جسمی و روحی مردم شده و پلیس راهنمایی نیز تنها بدنبال کسب سود بیشتر از جرایم رانندگی می باشد (4071394) (alef-13)