نظر منتشر شده
۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 241262
اگر جاي قائم مقام وزير در بخش صنعت حمل و نقل هوايي بودم
بخش تعاملی الف - صادق سرافراز - كارشناس صنعت حمل و نقل هوايي
اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۴
۱- طي جلسه اي با مديران ارشد شركت هاي هوايي و فرودگاه هاي كشور چند مورد را به آنان گوشزد مي كردم، اولا دستور مي دادم تا ارقام پيشنهادي بابت خدمات و اجاره اماكن فرودگاهي را بر اساس شرايط روز و اوضاع و احوال وخيم شركت هاي هواپيمايي تعيين كنند به آنان تذكر جدي مي دادم تا نرخ گذاري دقيق و كارشناسي انجام شود، پس ازآن به مديران شركت هاي هوايي مهلت مي دادم تا از محل جلوگيري از حيف و ميل بيت المال، بصورت اقساط بدهي خود را پرداخت نمايند.

۲- يك ماه به كليه مديران فرصت مي دادم تا به هر وسيله ممكن جلوي نشتي و پارگي كيسه بيت المال را در سازمان خود بگيرند در غير اين صورت آنان را ضمن بركناري به دليل سهل انگاري در حفظ بيت المال به دادگاه معرفي مي كردم.

۳- با بدنه كاركنان بمنظور آگاهي هرچه بيشتر از اوضاع و احوال اين شركت ها ارتباط مستقيم بر قرار مي كردم، اينكار من دو حسن داشت اولا ضريب آگاهي من را بالا مي برد و ثانيا مي توانست حس اميد و پويايي هر چه بيشتر را در بين بدنه كارشناسي اين شركت ها افزايش دهد.

۴- مبالغي را براي پرداخت به مديران سفارشي و نالايق كنار مي گذاشتم تا آنان بدون حضور در اداره بتوانند از آن بهره مند گردند.

اين كار هم چند مزايا دارد اول آنكه حرف افراد مافوق خود را زمين نمي انداختم كه خدايي نكرده موجب دلخوري آنان و نهايتا بركناريم شود دوما به مديران نالايق و ناكارآمد اين اجازه را نمي دادم تا به واسطه توصيه و سفارش ديگران با حضور و تصميم هاي غلط خود ميلياردها تومان ضرر و زيان را به سازمان هاي خود تحميل نمايند.

۵- از كارايي و جسارت جوانان زبده براي اجراي طرح هاي بر زمين مانده اين صنعت بهره مي بردم و از تجربه و خرد پيران راه گم نكرده در جلسات و چانه زني ها بهره مي بردم.

۶- از اكثر نمايندگان دلسوز براي مقابله و مقاومت در برابر چند نماينده معلوم الحال و باجگير استفاده مي كردم.

۷- تا آنجا كه مي توانستم از پست هاي مديران چند شغله مي كاستم و آن پست ها را دراختيار جوانان تحصيل كرده بيكار ممكلت قرار مي دادم.

۸- در جهت رفع تبعيض، قبيله گرايي و مديريت در سايه مافيا تا آخرين لحظه مسئوليتم تلاش مي كردم.

۹- در برابر فساد به شكل گسترده ازظرفيت هاي نيروهاي زبده نظارتي و امنيتي ساير نهادها و ارگان ها بهره مي بردم.

۱۰- از پتانسيل هاي نهفته در رسانه ها حداكثر استفاده را مي كردم.

۱۱ – در جلسه توبيخ احتمالي قطعا پرده از بسياري از ناملايمات و اتفاقات رخ داده بر مي داشتم، و توضيحات كاملي را در اختيار مردم و مسئولان ارشد قرار مي دادم.
کلمات کلیدی : صادق سر افراز
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۱۳:۴۸:۲۲
بنده نيز بعنوان يك عنصر از سيستم هوايى كارى كه ميكردم اين بود كه از خلبانان بازنشسته هما كه بسيار زبده و كار بلد بودند دعوت به پذيرش رياست هواپيمايى كشورى ميكردم چون خيمه گاه هواپيماي ،سازمان هواپيمايى كشوريست كه كارمندان سازمان در حال حاضر از شركتهاى هواپيمايى (كه بايد بر آنها نظارت كند) ارتزاق ميكند به همين دليل شركتهاى هواپيمايى تا اين حد قانون گريز شده اند كسانى كه در هواپيمايى فعاليت ميكنند به اهميت موضوع مطرح شده كاملا واقفند اما حيف كه .... (2369615) (alef-10)