کد مطلب: 436338
تهران نیازمند ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس/شهرداری توان خرید اتوبوسهای هیبریدی را ندارد
بخش اجتماعی الف، 29 دی 95
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که شهر تهران نیازمند یازده هزار دستگاه اتوبوس برای حمل و نقل عمومی است، گفت: در حال حاضر این رقم در تهران به کمتر از ۷ هزار دستگاه میرسد که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۵۲
به گزارش تسنیم، مهدی چمران شامگاه سهشنبه در برنامه گفتگوی ویژه خبری با موضوع روز هوای پاک درباره ناوگان حمل و نقل عمومی و چرایی تردد اتوبوسهای دیزلی، گفت: توجه به ناوگان حمل و نقل عمومی و ریلی باید مورد احتمام ویژه مسئولان قرار گیرد، چرا که این مهم میتواند یکی از راهکارهای جدی کاهش آلودگی هوا باشد.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا اتوبوسهای دیزلی پایتخت به فیلتر و کاتالیست مجهز هستند، یا خیر؟ عنوان کرد: شهرداری تهران تا حدود از این فیلترها استفاده کرده اما مشکل تهران فقط اتوبوسها نیستند بلکه کامیونها و خودروهای دیزلی سنگین یکی از مشکلات عمده محسوب میشوند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: در شهر تهران و از ساعت 10 شب تا 6 صبح تعداد زیادی از کامیونها تردد میکنند، که موجب بالا رفتن آلایندگی و غلظت آلایندهها در هوای تهران میشود.
چمران تصریح کرد: متاسفانه به خاطر تردد این کامیونهای غیراستاندارد شاهد افزایش آلایندگی هستیم، که باید راهکار لازم برای آن اندیشیده شود.
وی با اشاره به تردد اتوبوسها در ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: اتوبوسهای ما در حدی هستند که پیش به سوی فرسودگی میرود؛ متاسفانه از تعداد 7 هزار اتوبوس موجود تعدادی کاسته شده است و زمانی که این خودروها فرسوده میشوند فیلتر و کاتالیست جوابگو نخواهد بود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: قبل از تفکر برای نصب کاتالیست باید به فکر اتوبوسهای سالم، جدید و درست باشیم؛ در حال حاضر باید 11 هزار اتوبوس برای ناوگان حمل و نقل عمومی داشته باشیم، که این رقم در تهران زیر 7 هزار دستگاه میرسد و در سایر کلانشهرها نیز چنین وضعیتی وجود دارد.
چمران با بیان این که تعدادی اتوبوس هیبریدی به صورت آزمایشی خریداری شده و مشغول فعالیت است، گفت: متاسفانه شهرداری به دلیل بالا بودن قیمت این نوع خودروها توان خرید آنها را ندارد و در هر صورت باید به حمل و نقل عمومی از سوی مسئولان توجه شود.
وی با بیان این که احتمام به اتوبوس و حمل و نقل ریلی میتواند موثر باشد، گفت: امیدواریم تامین اعتبار برای حمل و نقل عمومی و ریلی در کلانشهرها انجام پذیرد و اگر این مهم مورد لحاظ قرار نگیرد، کاتالیستها هم جوابگو نخواهد بود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره کاتالیست تاکسیها نیز عنوان کرد: برای کاتالیست تاکسیها بودجهای پیش بینی شده و حتی تسهیلات لازم به تاکسیهای فرسوده نیز داده میشود.
چمران تاکید کرد: توجه به حمل و نقل عمومی و بهبود ناوگان حمل و نقل عمومی و ریلی میتواند موثرترین راه برای کاهش آلودگی هوا باشد، که امیدواریم همه مسئولان به این مهم توجه کنند و شاهد بهبود کیفیت هوا در کلانشهرها و تهران باشیم.
کلمات کلیدی : آلودگی هوای تهران+آلودگی هوا+شهرداری+ اتوبوسهای هیبریدی+مهدی چمران
مشکل شهرداری اینه که با رانت و پارتی بیش از 57 هزار کارمند فقط توو تهران داره که بیش از 90 درصدشون باری بر سازمان هستند و هیچ تخصصی ندارند. سازمانی که می تونه با 2هزار نفر بچرخه ، 57 هزار کارمند داره. مالیات و عوراض و بودجه به جای رفع مشکلات شهر به جیب یک سری کارمند که همه فامیل و دوستان یک گروه خاص هستند میره. (4122967) (alef-11)
ایمان
۱۳۹۵-۱۰-۲۹ ۰۹:۱۰:۲۰
اگر کمتر بیت المال را غارت کنند پول برای خرید همه چی هست (4123127) (alef-11)
البته فکر میکنم اولی تر ،تهران نیاز به چندین متخصص و مدیر در امور شهری در شورای خود نیاز دارد (4123209) (alef-11)