نظر منتشر شده
۱۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 451729
جزئیات اپلیکیشن موبایلی سازمان تاکسیرانی/کرایه‌ها رقابتی می‌شود
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۷
رئیس سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران جزئیات اپلیکیشن موبایلی سازمان تاکسیرانی را تشریح کرد.

به گزارش مهر، میثم مظفر در نشست خبری با اعلام رونمایی از اپلیکیشن موبایلی جابه‌جایی مسافر متعلق به شرکت تاکسیرانی گفت: این روزها فضای شهر متاثر از فعالیت شرکت‌های اپلیکیشن موبایلی جابه‌جایی مسافران است، اما امروز اعلام می‌کنیم که اولین سامانه و اپلیکیشن موبایلی جابه‌جایی مسافر متعلق به سازمان شرکت تاکسیرانی شهر تهران در نوروز ۹۶ فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی با بیان اینکه طی چند روز آتی برند و نام تجاری آن به صورت رسمی اعلام می‌شود، گفت: در مرحله اول ۸۰۰۰ راننده تاکسی آموزش‌های لازم را در دانشکده تاکسیرانی خواهند دید تا بتوانند از این اپلیکیشن استفاده کنند.

رییس سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران با بیان اینکه اپلیکیشن اولین مجموعه مجاز و دارای استانداردهای لازم جابه‌جایی مسافر از مراجع قانونی است، گفت: تنها تاکسی‌های شهر تهران در این اپلیکیشن فعال هستند و پس از آن در ادامه آژانس‌های شهر تهران به این اپلیکیشن می‌پیوندند.

مظفر با بیان اینکه تاکسی‌ها در ایستگاه و پایگاه متوقف هستند و در پی ثبت تقاضای سفر حرکت می‌کنند، گفت: همچنین در مقابل هتل، بیمارستان، مراکز تجاری و ... نیز ایستگاه‌های ویژه برای این تاکسی‌ها طراحی خواهد شد و در حال حاضر در ۳۰ نقطه از شهر تهران این ایستگاه‌ها و توقفگاه‌ها تعبیه شده است.

وی با بیان اینکه تمامی رانندگان این اپلیکیشن دارای تأییدیه‌های جسم و روان هستند که توسط شرکت شهر سالم شهرداری تهران صادر می‌شود، تصریح کرد: برای اولین بار مسافرین این تاکسی‌ها نیز از خدمات بیمه‌ای بهره می‌گیرند و تحت پوشش بیمه هستند.

رییس سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران با بیان اینکه سرور این نرم‌افزار بومی و داخل کشور است، گفت: برای اطمینان خاطر این اپلیکیشن به سرورهای شهرداری متصل است و بک آپ این اپلیکیشن در شهر دیگری غیر از تهران در دماوند نگهداری و سیو می‌شود.

مظفر با اشاره به امنیت بالای استفاده از این اپلیکیشن افزود: علاوه بر هویت و اطلاعات شخصی رانندگان، آدرس محل سکونت نیز در اختیار سازمان تاکسیرانی است و در صورت بروز هرگونه تخلف می‌توانیم به این رانندگان دسترسی داشته باشیم؛ اما متاسفانه شاهد هستیم که در این اپلیکیشن‌های موجود، مسافربرهای شخصی از اطراف تهران و یا حتی سایر استان‌ها به تهران می‌آیند تا در قالب این اپلیکیشن‌ها به فعالیت بپردازند و بعضا دیده شده این افراد در خودروهای خود زندگی می‌کنند و شب را در آن می‌خوابند که این مساله از نظر امنیت اجتماعی مطلوب نیست.

وی با بیان اینکه تاکسی سرمایه اجتماعی است که در بین مردم از اعتبار بالایی برخوردار است، گفت: حتی امکانات پیش‌بینی شده که فرد می‌تواند با بهره گیری از سایر ابزارهای ارتباطی همچون اینترنت، نسبت به درخواست و حتی رزرو تاکسی اقدام کند و حتی افرادی که گوشی هوشمند ندارند نیز می‌توانند با تماس با شماره چهار رقمی ۱۸۰۰ درخواست تاکسی خود را ثبت کنند و این در حالی است که اپراتورهای این مرکز در سه شیفت و به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی تماس مشتریان و رسیدگی به انتقادات و شکایات هستند.

رییس سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران با بیان اینکه این تاکسی‌ها در محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد نیز تردد دارند، خاطرنشان کرد: متاسفانه این اپلیکیشن‌های موجود قادر به ارائه سرویس در محدوده طرح ترافیک نیستند و اگر هم بخواهند در این مجموعه فعالیت کنند کرایه بیشتری اخذ می‌کنند، این در حالی است که در اپلیکیشن سازمان تاکسیرانی نه تنها مشکلی برای تردد در محدوده طرح ترافیک وجود ندارد بلکه کسری خودرو نیز نداریم.

مظفر با بیان اینکه منوهای مختلفی برای درخواست تاکسی از سوی مسافران پیش‌بینی شده گفت: مسافران می‌توانند از خودروی هیبریدی، خودروی مدرن، خودروی ون و یا حتی راننده زن استفاده کنند و این در حالی است که قیمت‌ها بسیار پایین‌تر از دو اپلیکیشن‌ موجود است و نرخ به گونه‌ای تنظیم شده که در برخی زمان‌ها حتی ارزانتر از دو اپلیکیشن موجود است.

رییس سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران با بیان اینکه ما از کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران اجازه تعیین نرخ رقابتی را اخذ کرده‌ایم، افزود: البته به دلیل نوع نرخ و نوع خودروها که حتما باید تاکسی‌های نوسازی‌شده باشند، این کار کاملا داوطلبانه است، اما مطمئن باشید از آنجایی که منتج به افزایش درآمد راننده می‌شود، رانندگان تاکسی نه تنها گلایه‌ای نخواهند داشت بلکه از این موضوع استقبال هم می‌کنند.

مظفر در ادامه نشست خبری با اشاره به پیشرفت پروژه نوسازی ناوگان تاکسیرانی گفت: ۱۷ هزار تاکسی فرسوده در ناوگان تاکسیرانی وجود داشت که از ابتدای سال ۹۵ تاکنون با کار مشترکی که توسط شهرداری و دولت انجام شده است، شاهد یک اتفاق کم سابقه در نوسازی ناوگان بودیم. به گونه‌ای که امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که ۱۱ هزار و ۲۸۵ دستگاه نوسازی شدند که از این میان ۲۸۸۲ دستگاه سمند، ۷۹۵۵ پژو و ۴۴۸ دستگاه آریو وارد ناوگان شده و امیدواریم در نیمه اول سال ۹۶ پرونده نوسازی تاکسی‌ها بسته شود.

وی با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران در کل کشور رتبه یک نوسازی را کسب کرده و مورد تشویق معاون اجرایی رییس جمهور و وزارت کشور قرار گرفته، اظهار کرد: ۶۳۰۰ دستگاه پیکان نیز در سطح شهر وجود داشت که خوشبختانه تنها ۷۱۴ دستگاه باقی مانده که این افراد بنا به دلایل شخصی که قابل پذیرش برای ما نیست، نسبت به نوسازی خودروهایشان اقدام نکرده‌اند.

رییس سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران  با بیان اینکه برخی از این افراد مشکل ضامن یا چک برگشتی داشتند اما با مصوبه‌ای که از هیات وزیران اخذ کردیم، رانندگان تاکسی می‌توانند با وجود مشکل ضامن از بانک وام بگیرند و حتی خود تاکسیرانی نیز وام ۴ میلیونی بدون بهره برای رانندگان تاکسی پیکان در نظر گرفته که ۲۰۰۰ نفر از این تسهیلات استفاده کرده‌اند و مقاومت مابقی نیز سبب شده که وزارت کشور ابلاغ کند که تاکسی‌هایی که نوسازی نکرده‌اند کارنامه فعالیت‌شان ابطال شود.

مظفر همچنین از ارائه خدمات ویژه به معلولان و کودکان مدارس استثنایی خبر داد و گفت: ۴۸۰۰ نفر از این دانش‌آموزان تحت پوشش سرویس رایگان تاکسیرانی هستند.
 
کلمات کلیدی : تاکسیرانی + حمل و نقل شهری + شهر تهران
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۷:۵۴:۰۸
آفرین . به این میگن سازگاری مثبت با تکنولوژی (4189951) (alef-3)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۸:۰۰:۱۷
از آنجایی که رانندگان تاکسی فرهنگ لازم را در این خصوص نداشته و همیشه از مردم طلبکار هستند و ارزشی برای احترام گذاشتن به مسافران قائل نیستند
بعید است این طرح به نتیجه برسد. (4189956) (alef-11)
 
مسافر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۲۰:۰۸:۴۰
چون رقابتی می شود ، انشالله علاوه برارزان شدن کرایه وکاهش سوخت وترافیک ، برخوردها هم اصلاح خواهد شد ، مشروط برآنکه نخواهند به ضرب لابی قانونی رقبارا از میدان به در کنند . (4190140) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۸:۱۹:۵۲
این نتیجه رقابت است ، تا وقتی سازمانها و شرکت ها احساس نیاز نکنند تغییری در کیفیت نخواهند داد، اتفاقی که اگر در هر حوزه ای ( صنعت، خدمات اداری، نظامی و ... ) روی دهد شاهد پیشرفت خواهیم بود (4189988) (alef-11)
 
پدرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۸:۴۷:۴۰
رقابت هميشه به نفع مصرف كننده خواهد بود ، هرچند كه بعيد ميدونم بتونن با اين اپليكيشن موجود رقابت كنند چون اكثر راننده هاشون افراد تحصيلكرده هستند و سابقه هم نشون داده خدمات و پشتيبانى بخش خصوصى در همه موارد بهتر از دولتى ها بوده، در ضمن سرويسهاى موجود هيچ مشكلى براى ورود به طرح ندارند و تعداد زيادى از خودروهاشون داراى طرح هستند (4190032) (alef-11)
 
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۸:۵۰:۲۳
كار سختى در پيش دارند بايد خدمات خيلى متفاوتى بدن تا مردم جذب بشن چون من شخصا خودم به اين اپليكيشن موجود عادت كردم و اگه در اين حد باشه استفاده نخواهم كرد ، ولى خوبيش اينه تا يه مدتى سرگرمند و دست از سر اين اپليكيشنها بر ميدارند. (4190036) (alef-11)
 
سعید تمر
Russian Federation
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۹:۲۶:۱۳
هنوز شروع بکار نکرده می فرمایند ارزانتر از دو رقیب هستند. باور کنیم آیا؟

به هرحال مشتری از رقابت استقبال می کند
بسم الله (4190083) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۹:۴۲:۴۴
مگه کار تاکسی دربست بردنه؟ شما با این کار رسما تاکسی ها را وارد فضای دربست بردن مسافر می کنید و کمبود تاکسی گردشی مشکلات زیادی برای مردم ایجاد خواهد کرد. ضمن آنکه بخش مهمی از تاکسی ها هم خطی هستند که ربطی به این اپلیکیشن ندارند (4190110) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۱۲-۱۷ ۰۱:۲۴:۲۸
اکثر جاهای دنیا تاکسی یه وسیله عمومی نیست و فقط به شکلی که تو ایران بهش میگیم دربست ارائه میشه. تو تهران هم به نظر تا چند سال دیگه حمل ونقل عمومی اینقدر پیشرفت بکنه که دیگه تاکسی خطی نیاز نباشه. (4190462) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۲۱:۳۲:۱۳
ببخشید هرچه در فرهنگ لغت معین و دهخدا گشتم معنی این کلمه را پیدا نکردم. میشه برام معنی کنید ؟

اپلیکیشن ؟ (4190230) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۲۱:۳۸:۴۳
باز هم شاهد اضافه نرخ خواهیم بود چرا که دولتی می باشد (4190236) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۲۲:۰۶:۲۰
خود من برای رفتن به مسیری در داخل طرح ترافیک با اژانس 15 تا 17 هزار تومان پرداخت میکنم در صورتیکه همان مسیر را با ان اپلیکیشن ها بین 10 تا 12 هزار تومان پرداخت میکنم.پس حرف شما اینجا بی اساس است که اپلیکیشن ها گرانتر هستند. (4190274) (alef-11)
 
مرتضي خسرواني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۲۳:۳۱:۵۰
باز خدا رو شكر اين اپليكيشن هاي شخصي به وجود آمدن كه تاكسيراني به سرافت بيوفته و به فكر إيجاد اپليكيشن براي تاكسيراني و رقابتي كردن قيمتها بيوفته (4190390) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.