توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 501156
استاندارد ملی ایمنی در سیستم‌های حمل و نقل ریلی درون شهری کشور
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۰
بخش ششم «استاندارد ملی ایمنی در سیستم‌های حمل و نقل ریلی درون شهری کشور» با عنوان الزامات مهندسی عوامل انسانی در طراحی مراکز کنترل، در حاشیه هشتمین جلسه کمیسیون تدوین استاندارد با حضور مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه رونمایی شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین المللی شرکت بهره برداری راه آهنشهری تهران، دکتر محمد احمدی بافنده نبود استاندارد را یکی از آسیب‌های جدی صنعت مترو عنوان کرد و افزود: عمل به این استاندارد می‌تواند باعث یکپارچه شدن سیستم ریلی درون شهری کشور و ارتقاء سطح ایمنی در آن شود.

وی افزود: لازم نیست تمامی متروهای کشور یک شکل باشند اما می‌توان بهیک توافق در ایجاد استاندارد رسید تا از این طریق تولیدکننده داخلی هم ترغیب شود در این صنعت ورود پیدا کند.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران تصریح کرد: صنعت مترو ظرفیت خوبی برای بومی سازی دارد و با یکپارچه سازی قطعات مورد نیازاین ناوگان در کشور می‌توانیم گام مهمی در جهت کمک به تولیدات داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی برداریم.

 در ادامه مهندس علی عبدالله پور قائم مقام مدیرعامل شرکت بهره برداریمترو تهران و حومه، نداشتن یک استاندارد جامع در صنعت مترو را یکی از دغدغه‌های اصلی این صنعت عنوان کرد و گفت: بعد از گذشت ۲۰ سال ازبهره برداری مترو کمبود استاندارهای مشخص احساس می‌شد اما با تلاش افراد متخصص با سرعت خوبی توانستیم قدم بزرگی در تدوین استاندارد ملی ایمنی در سیستم‌های حمل ونقل ریلی درون شهری کشور برداریم. 

قائم مقام مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه تدوین استاندارد ملی سیستم‌های حمل و نقل ریلی درون شهری با همکاری نمایندگان قطار شهری کل کشور و با محوریت مدیریت کیفیت و ایمنی شرکت بهره برداری مترو تهران انجام شده است خاطر نشان کرد: تهران به عنوان محوریت تهران مطرح است نه مرجعیت چرا که در حال حاضر افراد صاحب نظر خوبی داریم و می‌توانیم مبدع استانداردهای بیشتر باشیم.

مهندس نظری مدیر مهندسی کیفیت و ایمنی شركت بهره برداري مترو تهران نیز با اشاره به اینکه استاندارد ملی ایمنی در ۷ بخش در حال تدوین شدن است گفت: تاکنون حدود ۳۸۵۰ نفر ساعت روی این استاندارد فعالیت شده است و بخش سوم آن با عنوان الزامات تجهیزات ایمنی، امدادرسانی، سامانه‌ها و تجهیزات پیشگیری و مقابله با حریق و دود، سال گذشته و قسمت ششم استاندارد مذکور نیز با عنوان الزامات مهندسی عوامل انسانی در طراحی مراکز کنترل، امروز رونمایی شد.
 
کلمات کلیدی : متروی تهران، حمل و نقل
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.