نظر منتشر شده
۳۲۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 296416
دوقطبی ژوله-حیایی، نظر شاذ حسین پور، عکس العمل رامبد و غیره
نگاه چرکی که چشم دیدن شادی سالم ایران را ندارد
احسان رستگار، 30 شهریور 94
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۷
۱- منطق حذف غیر هم نظر به هر قیمت:
برخی اظهار نظرها صرفا اظهار نظری است که در فضایی جو زده توسط یک جوگیر اتخاذ می شوند. جنس این نوع اظهار نظرها مشخص است؛ ابراز احساساتی که در قالب کلمات منتشر می شوند و فقط بیان یک نظر است که شاید خیلی عقبه ای ایدئولوژیک و پشتوانه ی استدلالی هم نداشته باشد. اما آن چه اظهار نظر بزرگمهر حسین پور را حائز اهمیت می کند، اظهار نظری ایدئولوژیک است که شاید بر پایه ی استدلالی سست بنا نهاده شده باشد، اما بر اساس یک منطق شکل گرفته و بیانگر بی پیرایه ی عقاید آن شخص است؛ این منطق را می توان «حذف غیر هم نظر به هر قیمت» نامید. در این منطق فکری، حتی لازم نیست شخص مقابل، مخالف شما باشد تا حذف شود، بلکه حتی اگر هم نظر هم نباشد، باید حذف شود. اتفاقی که در اظهار نظر بزرگمهر حسین پور رخ داد نیز همین بود. اگرچه حسین پور مطلب موهنش را از اینستاگرامش پس از ساعاتی حذف کرد، اما همان چند ساعت کافی بود تا مخاطبین صفحه ی پرمخاطب بزرگمهر حسین پور (با قریب ۱۲۶ هزار دنبال کننده) و بسیاری از خواص و عوام دیگر هم تحت تاثیر قرار گرفته و این فضا همه گیر (اپیدمی) شود. عینا متن ابتدایی او در اینستاگرام به شرح زیر است:

«امشب استنداپ امیر ژوله است. مطمئنم مثل دفعه ی قبل میترکونه! اما در مقابل امین حیایی به نظرم باید به امیر رای داد. همینکه کسی قلاده طلا رو بازی کنه از نظر من فاقد صلاحیت رای دادن میشه... حتا اگه امیر اونقدر هم ندرخشه. چی کار کنم دیگه... بعضی وقتا اونقدر« حال » رو نمی بینم و «گذشته» ی آدما ملاک قضاوتم میشه...امیر جان به پیش».

این هم عینا متنی است که حسین پور پس از حذف متن فوق و شنبه شب در صفحه اش

منتشر کرد:
«به دريايي درافتادم كه پايانش نميبينم
كسي را پنجه افكندم كه درمانش نمي دانم!
...

ديروز پستي گذاشتم كه بعد از يك ساعت برداشتمش. هر چند صفحه ي يك طنزپرداز و كاريكاتوريست را اصولن نبايد زياد جدي قضاوت كرد اما متاسفانه برخي دوستان چنان برداشتي كردند كه اصلن در مخيله ي من نيز خطور نمي كرد. با امين حيايي همين يك ماه پيش در استخر آب بازي مي كرديم و با امير ژوله كه هر روز حشر و نشر داريم. از نگاه من نه امير حق است و نه امين باطل! شايد به خودش هم گفته باشم كه فيلم قلاده اش را دوست ندارم و شايد به امير هم گفته باشم كه كارهاي آخر مديري برايم اونقدر هيجان انگيز نبوده است. و اگر انفجار خبري رسانه هاب مجازي را جدي تر مي گرفتم مثل هميشه دقيق تر و ظريف تر حرفم را بيان مي كردم. اما متاسفانه مثل طرفدارهاي دو آتشه ي تيم هاي فوتبال، چشمم را بستم و ازتيمم حمايت كردم و ظاهرا زيادي رو و احساساتي حرف زدم و ناخواسته حيطه و حريم طنز و هنر را به سياست آلوده كردم. هر چند از تلخي هاي اين روزها اين است كه طنز يك طنزپرداز جدي گرفته شود، در اينجا مثل يك كچل مرد، يا مرد كچل از طرفدارهاي امين عزيزم عذر مي خواهم و حيف كه رايم را به ژوله دادم و ديگر نمي شود، وگرنه به امين راي مي دادم تا بگويم داستان اونقدر جدي نيست كه الكي الكي جدي شده است! و به اميد اينكه هيچ كس ، كسي را قضاوت عجولانه نكند . چه كسي مثل من امين و امين ها را ... و چه ديگران من و مطالب مرا.»

پیرو -انتشار این نظر شاذ توسط حسین پور و عکس العمل و تماس احتمالی رامبد جوان و ژوله با او، مجبور به حذف آن مطلب شد و اگرچه در ظاهر از موضع گیری اولیه اش عذرخواهی می کند، اما هنوز آن را یک اظهار نظر رو و بیش از حد صریح و صادقانه می داند. یعنی او عذر نمی خواهد چون نگاه و منطقش غلط بوده بلکه عذر می خواهد چون برخی از حرفش ناراحت شده اند یا وی طوری آن اظهار نظر تلخ و زننده را می خواهد با یک مطلب شوخی لوث کند، که می گوید «چشمم را بستم و از تیمم حمایت کردم» حال آن که او فقط مانند تماشاگری نبوده که چشمش را بسته و از تیمش حمایت کرده بلکه به مثابه یک رهبر تماشاگران (لیدر) عمل کرده که هم چشمم را بسته و همزمان دهان گشوده و تیم رقیب را با شعارها و الفاظی نوازش کرده که بهتر است انسان نشنود و گوشش را هم بگیرد.

۲- کاسبان فتنه ی شبه روشنفکر:
در ادبیات سیاسی مخصوصا از سال ۹۰ به بعد، عبارتی به نام «کاسبان فتنه» ابداع شد که نگارنده برای اولین بار در یکی از مصاحبه های عماد افروغ آن را مشاهده کرد. امروزه در دنیای هنر هم شاهد آن هستیم که بسیاری هنرشان را عرضه نمی کنند بلکه خود را ضمیمه ی یک جریان سیاسی کرده یا هویتشان را گره خورده علیه یک شخص یا جریان سیاسی معرفی می کنند و پیرو آن، متوقعند که مورد تایید جامعه قرار گیرند، حال آن که همین طیف که داعیه ی «هنر برای هنر» را دارند و حتی اعمال ممیزی را عملی غلط و مخدوش کننده ی هنر می دانستند، حالا مفتخرانه حتی خنده را هم به نفع یک جریان سیاسی مصادره می کنند و در مسیر حاشیه سازی سیاسی علیه یک اتفاق یه نام خندوانه که برنامه ای فرهنگی-اجتماعی است و هدفش شاد کردن سالم جامعه است هم رحم نمی کنند.

گویی این قشر، کاسبان هنرمند فتنه در طیف شبه روشنفکر هستند؛ یعنی اگر طیفی از جریان های سیاسی را به عنوان کسانی بدانیم که دغدغه شان در لبه ی پرتگاه قرار گرفتن نظام تا چندین ماه پس از فتنه ۸۸ نیست بلکه هدفشان منکوب کردن جریان های سیاسی مقابل است، طیفی نیز از جریان های هنری شبه روشنفکر هستند که اگرچه برای مثال آن شخص شغلش صرفا کاریکاتور کشیدن است، اما ناگهان ممکن است جایگاه خود را فراموش کرده و در حد یک تحلیلگر سیاسی که هدفش سیاست است و ابزارش فرهنگ وارد عمل شود. کنش گری بزرگمهر حسین پور در واقع در دورترین نقطه ی ممکن از نگاه هنر برای هنر قرار گرفته است. نگارنده اصلا نگاه هنر برای هنر یا هیچ چیز برای خودش را باور نداشته و همه چیز در خدمت تعالی بشریت را به حق نزدیک می داند، اما از آن جا که درست تر آن است که هر شخص یا جریانی را با شاخصی که خودشان معرفی می کنند، ارزیابی کنیم، در این مورد، ارزیابی حرف تا عمل بزرگمهر حسین پور و نسبتش با هنر برای هنر، شبیه نسبت رئیس جمهور سابق، محمود احمدی نژاد است با مفهوم عدالت.

اگر مدیران فرهنگی و سینمایی کشور، نگاه بزرگمهر حسین پور را داشتند یا به تعبیر دیگر اگر حسین پور هم یکی از مدیران فرهنگی و سینمایی کشور بود، احتمالا بسیاری از بازیگران، کارگردانان، نویسندگان و حتی خود بزرگمهر حسین پور، به عنوان یک عنصر نامطلوب شناسایی شده و نمی توانستند چون در فلان فیلم بازی کرده اند، چون با فلان خواننده یا بازیگر عکس یادگاری انداخته اند، چون در فلان مجله یا روزنامه فعالیت می کرده اند، باید ممنوع الفعالیت شوند یا دیگران با او همکاری نکنند و اصطلاحا آن هنرمندان بایکوت شوند؛ زیست در چنین فضایی که تک صدایی و خفقان در آن حاکم است، غیر قابل تصور می نماید و اگر امثال حسین پور بر عرصه ی مدیریت تکیه می زدند، مشخص نبود چه فضای فاشیستی فرهنگی ای بر آن نهاد یا سازمان حاکم می شد و ارزش این بود که کدام شخص بیشتر و بهتر توانسته جریان های مقابل را به لجن کشیده و حذف کند.

۳- وقتی رامبد، ژوله و حیایی همه نگاه حسین پور را پس می زنند:
رامبد جوان در واکنش به اتفاقات حواشی رقابت امین حیایی و امیرمهدی ژوله واکنش های غیر مستقیم چه در صفحه اش و چه در قسمت شنبه شب خندوانه نشان داد، اما یکشنبه به طور صریح مطلب زیر را در اینستاگرامش منتشر نمود به شرح زیر:

« رفقا سلام.
دو نكته:
١- ۱,۱۲۰,۰۵۵,۸۸۰ ريال پول جمع شد از كمكهاى شما عزيزاى دل براى رفقاى كوچولومون. و اين خيييييلى عاليه. واقعن از تك تكتون ممنونم.

٢-بابت موضع گيرى اون دوستانى كه رقابت فوق دوستانه ى مسابقه خنداننده ى برتر(امين حيايى عزيز و اميرمهدى ژوله عزيز) رو دارن چرك و تلخ مى كنن متاسفم. عزيزان من،ما خندوانه رو فقط براى شادى و حال خوب مردم عزيز ايران مى سازيم تا با هم نزديكتر بشيم و احساس رفاقتمون بيشتر بشه و اين خيلى بده كه يه لذت بزرگ و اجتماعى و شاد رو با نسبتهاى كاملا غلط تبديلش كنيم به فضايى تلخ و نامنصفانه و بى اساس. از همه ى شما عزيزانم مى خوام كه عاقلانه و عاشقانه از اين جريان دوستانه و شاد حمايت كنين و به اشتباه همراه تحليلهاى غلط و توهين هاى آزاردهنده نشين.
دوستتون دارم. »

از پویش قطره قطره تا جمع آوری غذا برای کودکان گرسنه و ترغیب مهمانان برنامه برای انجام عملی خیر و خداپسندانه در جهت شاد کردن مردم، همه حاکی از نگاه غیرسیاسی و فراجناحی رامبد جوان دارد که دغدغه اش افزایش نشاط و سلامت روحی-روانی در جامعه است و از خندوانه به عنوان ابزاری استفاده می کند برای رقم زدن پویش ها واتفاقاتی که در خدمت تمام مردم ایران است، اما برخی هویتشان گره خورده با ایجاد تنفر و دوقطبی سازی جامعه.

رامبد جوان که اگرچه او نیز مانند بسیاری از هنرمندان با خاتمی عکس دارد، ولی می داند که نه عکس داشتن با خاتمی حسن و امتیاز مثبت برای رای دادن است و نه بازی کردن در فلان فیلم بهمان کارگردان، قبح و امتیاز منفی برای رای دادن و رامبد، سیاسی کردن یک اتفاق مبارک اجتماعی را بر نمی تابد و تحلیل هایی از آن دست را غلط و مصداق توهین آزاردهنده و چرک می داند.

۴- رای بده چون با خاتمی عکس دارد...:
در شبکه های اجتماعی، برخی شخصیت های مشهور سیاسی، عکس امیرمهدی ژوله را در کنار سیدمحمد خاتمی منتشر کردند و به این نتیجه رسیدند که مخاطبین باید به وی رای دهند، حال آن که،

اولا،
خاتمی با همین نگاه فاشیستی و حذفی بود که در ۱۶ آذر ۱۳۸۳ در تالار شهید چمران دانشکده ی فنی دانشگاه تهران توسط دانشجویان اصلاح طلب آن موقع هو شد و این که آن افراد با هوچی گری اجازه نمی دادند خاتمی حرفش را بزند، عصبانیت خاتمی را در پی داشت، به نحوی که خاتمی گفت «آقا یه کاری نکنید بگم از سالن بندازنتون بیرون. آدم باشید!»

و ثانیا،
این نوع تبلیغ یا به عبارت دقیق تر ضد تبلیغ ها، باعث شد تا فضایی دو قطبی ایجاد شود که الزاما به نفع ژوله هم نبوده و مصداق دوستی خاله خرسه است. اگرچه ژوله این جنس حمایت ها را پس زد ولی کسانی که برای ژوله به ازای عکس او با خاتمی یا به ازای شکست دادن بازیگر قلاده های طلا رای گدایی کردند، ژوله را از یک هنرمند و نویسنده، به چکشی برای کوبیدن بر سر رقیب بدل کرده و هنر او را نادیده انگاشتند. همین مهم بود که ژوله را واداشت تا از این حمایت ها اعلام بیزاری کند.

۵- نگاهی چرکی که از حیایی تنفر دارد و برهنگی گلشیفته را پاس می دارد:
این اولین باری نیست که افرادی که درصدد لجن پراکنی یا به قول رامبد جوان ایجاد فضای «چرک» در جامعه و دوقطبی سازی مردم هستند، دست به کار می شوند و اصل شیرین و لذت بخش ماجرا را به حاشیه برده و فرعیات نامربوط را به اصل بدل می کنند. اتفاقاتی که در فروردین ۹۰ و حین اکران هم زمان نوروزی دو فیلم اخراجی های ۳ و جدایی نادر از سیمین رخ داد، یک نمونه ی برجسته از همین دوقطبی سازی های کاذب است، اما شاید دو سال بعد از فتنه ی ۸۸ وقتی چنین عکس العمل و دوقطبی سازی هایی رخ دهد قابل درک باشد و بتوان به عنوان رفتاری جو زده آن را قلمداد کرد، ولی دو سال پس از استقرار دولت یازدهم - که به جریان اصلاح طلب بسیار نزدیک تر است تا اصول گرا - چنین کنش ها و واکنش هایی بسیار دموده، مرتجعانه و عقب مانده به نظر می رسد و حتی به درد ژست شبه روشنفکری هم نمی خورد.

جامعه و حتی اشخاصی که در طرفین این گونه اتفاقات هستند، معمولا هر دو رفتاری مانند بزرگمهر حسین پور را پس می زنند؛ امروز این گونه رفتارها جامعه را منزجر کرده و دیگر حتی جذابیت در حد سوت و کف زدن هم ندارد. امیرمهدی ژوله که مورد حمایت جناحی و سیاسی حسین پور و بسیاری دیگر قرار گرفته بوده این رفتار را پس می زند و ضمن اظهار رفاقت با امین حیایی از وی که حاضر شده با ژوله که بازیگر نبوده و نویسنده است رقابت کند تشکر می کند، امین حیایی می گوید اگر بنا باشد این حاشیه ها ادامه پیدا کند انصراف می دهد و رامبد جوان به عنوان قاضی و شخصی که نه حیایی است و نه ژوله و کسی که روحیتا این گونه است که معمولا سعی می کند به کسی حرفی نزند که ناراحت کننده باشد هم نمی تواند خشمش از واکنش های امثال حسین پور را مهار کند و این رفتارها را نامنصفانه و چرک و بی اساس می نامد.

کسانی بازی کردن امین حیایی در قلاده های طلا یا اخراجی های ده نمکی را ذنب لایغفر او بر می شمرند که زمانی که گلشیفته ی فراهانی در آمریکا برهنه شد، این عمل را قدمی در مسیر فریاد زدن آزادی زن در غرب و ابراز خفقان زنان در ایران و دیدن زن با نگاهی خارج از کلیشه های متعارف معرفی کردند! همین که ژوله و حیایی با اختلافی بی سابقه (کم تر از ۵۰۰ رای اختلاف از بین حدود ۳/۵ میلیون شرکت کننده) در حال رقابت هستند و با در نظر گرفتن طنازی های خلاقانه و متنوع ژوله، رقابت او با حیایی که در دور اول بیشترین آراء را از آن خود کرد، دال بر این واقعیت است که شاید برخی و درصدی از مردم تحت تاثیر این موج قرار گرفته باشند، اما اکثریت بنا بر کیفیت بازی ژوله و حیایی و میزان رضایتشان از هنر آن ها، به هر کدام رای داده اند.
 
کلمات کلیدی : خندوانه، امیرمهدی ژوله، امین حیایی، رامبد جوان، بزرگمهر حسین پور
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۳:۵۵:۳۹
نه رأی بده چون با خاتمی عکس دارد، با این الگو موافق نیستم.
اما کسی که با دروغگویان و فتنه‌سازان و به قیمت خیانت به ملت گام برداشته، لایق حذف است. توسط هر کسی، او باید با بی اقبالی روبرو شود تا شاید به شیوه‌ای نرم متنبه شود و چون میمون به خاطر پول خوش‌رقصی نکند. کمی هم به خدا و قیامت و جزای عمل بیندیشد. (3202779) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۴:۲۱:۰۳
فتنه گر شخص احمدی نژاد که با شوی تلویزیونی مسخره می خواست رای جمع کند (3202865) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۵:۱۷:۳۰
اگر ژوله رای نیاورد حتما تقلب شده است
جناب خان جناب خان اگر تقلب بشه ایران قیامت می شه (3203041) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۵:۴۷:۲۲
استنداپ کمدی بسیار لوس و بی مزه است و از فرهنگ بیگانه و توسط صدا و سیما وارد فرهنگ ما شده و می شود. بهتر است بجای آن شاهنامه خوانی و مشاعره و.... به نمایش درآید. (3203120) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۶:۰۶:۲۳
بله... من هم همین حس رو دارم! دریغ از فرهنگ بالغ ما که مرد! (3203170) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۶:۵۳:۲۹
خندوانه = عمو پورنگ بزرگسالان (3203321) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۸:۲۲:۵۱
فرهنگ زنده و بالنده فرهنگی هست نیست که هر چیزی رو به صرف خارجی بودن نپذیره.استنداپ کمدی هم به خودی خود نمیتونه خوب یا بد باشه.بستگی به کارکردش داره.طنز یکی از ظریف ترین ابزارها برای نشان دادن کژیها و ناراستی های جامعه هست. (3203548) (alef-18)
 
rhsl
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۰۹:۴۴:۰۷
بشين بابا جناب رخش،قاطر رستم... (3204689) (alef-18)
 
عمار یاسر
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۲۰:۳۲:۳۳
این اتفاق قابل توجه جامعه شناسان و روانشناسان باید قرار گیرد.
مردم ما با این رفتار خود سرک کشیدن سیاست در همه امور شخصی و اجتماعی مردم را مقابله می کنند. (3203727) (alef-18)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۱۴:۲۳:۳۳
یکی این بنده خدای جوگیرو مهار کنه. (3209716) (alef-3)
 
aboomahdi
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۷:۳۸:۴۹
آقای عزیز احمدنژاد گفت یک عده نادان بریزند خیابان ها انصاف داشته باش فردا قیامت هم هست آخر اگر قیامت را قبول داشته باشی. (3203444) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۰۸:۰۷:۳۶
بله گفت ..........خس و خاشاک (3204357) (alef-18)
 
556
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۳:۱۱:۴۱
سلام شما مطمئنی به مردم گفته خس و خاشاک؟؟؟

اگه تو این چند سال یک بار فقط یک بار یه سرچ میزدید مطلب براتون روشن میشد اما دریغ
چشممونو میبندیم و نمیخواهیم واقعیتو ببینیم(مخاطب این جملم فقط شما نیستی یه نقد به همه ماست) (3205405) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۱۸:۱۲:۲۴
نقد همه ماست؟؟؟!!!
شما کی هستید؟؟؟؟ (3210328) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۷:۴۳:۵۴
همه اینها نشانگر این است که حوادث سال 88 بصورت آتش زیر خاکستر باقی مانده و حل نشده است و هر جا مجال پیدا کند سر باز خواهد کرد حل اساسی و واقعی حوادث سال 88 تنها راه می باشد (3203459) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۸:۵۳:۳۵
معلومه که حل نشده! (3203589) (alef-18)
 
سینا
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۲۱:۱۸:۵۰
فتنه گر امثال خاتمی و موسوی هستند که از خون جوانان این مملکت استفاده کردند برای بالا رفتن و خدا جوابشونو بده (3203765) (alef-18)
 
هادی
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۰۰:۲۹:۰۴
نیست که احمدی نژاد پاش را روی استخوان های شکسته جوانان این کشور نگذاشت و بالا نرفت (3208720) (alef-18)
 
میلاد
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۰۰:۴۲:۴۲
فتنه گران کسانی هستن که رای نیاوردن دبه کردن نه کسانی ک در فکر جمع کردن رای بودن (3204049) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۴:۳۳:۲۸
خودتون گفتید هوچی !!
پس بهتر که اون دانشجو نماها و اصلاح طلب نماها از سالن بیرون انداخته میشدند ... (3202907) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۶:۵۴:۱۲
این طور باشه که سالن خالی میشه !!! (3203322) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۴:۴۷:۴۴
وصولگرایان افراطی، دلهایتان انباشته از کینه ونفرت شده، چون در اخذاقبال مردم ناتوانید. اصلاحات راه برگشت ناپذیر این سرزمین وتداوم آرمانهای واقعی خیزشهای تاریخی مردم است.
راه پیشرفت وآزادی سدناشدنی است. (3202945) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۵:۳۲:۲۳
شما ارمانتونو گفتید یه کلمه توش اسلام نبود مثل سران اصلاحات ٬ بازم خدا رو شکر صادقین . مسؤله اینه هدفا فرق میکنند که تا این حد روش ها فرق میکنن (3203084) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۶:۵۵:۳۱
اصلاح طلبی فرزند اسلامه این دیگه معلومه شاید شما نمی دونید ولازمه حتما اسم اسلام رو براتون آورد ! (3203326) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۹:۱۸:۱۳
من با مصداق کاری ندارم ولی چند آیه داریم که با مصلحون تمام شده ؟ (3203622) (alef-18)
 
Ammar
۱۳۹۴-۰۷-۰۱ ۰۷:۲۵:۱۷
با سلام
آیه 11 سوره بقره:
واذا قیل لهم لا تفسدو فی الارض قالو انانحن مصلحون.
وچون آنان را گویند که در زمین فساد نکنید پاسخ دهند که ما تنها کار به صلاح کنیم. (3206919) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۷:۲۸:۴۶
شما بین اسلام و آزادی و پیشرفت تضادی می‌بینی؟ (3203412) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۹:۲۱:۰۷
بستگی به این داره که هر کدوم رو چه جور تعریف کنی، بین اسلام ناب محمدی با آزادی لیبرالیستی و پیشرفت غربی فرسنگ ها فاصله هست برادرم. (3203625) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۰۸:۵۶:۰۰
بعله (3204520) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۲۱:۱۸:۴۴
شما اگر شعور داشته باشین؛ دنبال واژه نمی‌گردین. فرد مسلمان؛ نیازی نیست در هر جمله 100 بار اسلام قاطی کنه!!! تا مقبول بیفته.
همینکه اسلام در عمل پیاده‌سازی بشود، یعنی برنامه اسلام‌محور! و این خود کافیست. اما شما به دنبال وحشی‌گری و برچسب‌زنی و تخریب و ترور هستی. (3203764) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۰۹:۴۷:۴۱
بزرگترین مصلح تاریخ بشریت پیامبر اکرم (ص)بودند پس اصلاح طلبی شیوه پیامبر ص می باشد برادر لجوج (3204700) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۶:۴۸:۲۴
از تاریخم درس نمی گیرید. یک دوره ی دیگه احمدی نژاد می خوایید تا حالیتون شه مردم براشون عنوانین که شما روی هم می ذارید مهم نیست (3203301) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۷:۳۴:۲۸
خدا پدرتو بیامرزه که حرف دل ما رو میزنی فقط حیف که من اونموقع نیستم. (3203429) (alef-18)
 
aboomahdi
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۷:۴۳:۱۳
همین به اصطلاح اصلاح طلب ها غیر قانونی ریختند به خیابان ها و فتنه گری کردند و بیت المال را به آتش کشیدندو کارهایی کردند که آدم از گفتن آنها شرمش می آید. (3203456) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۸:۴۰:۵۸
هیچ کس به اندازه ندانم کاری های دولت نهم و دهم بیت المال را به آتش نکشید (3203574) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۰۹:۰۰:۲۵
گفتي بيت المال، راستي اون بيت المال قيمتش چقدر بود؟ 3000 ميليارد؟ اندازه دكل؟ اندازه ... (3204542) (alef-18)
 
بیت المال!
۱۳۹۴-۰۷-۰۱ ۰۶:۵۴:۲۷
سلام دوست عزیز
اندازه اش اینقدر که فرمودید نیست بلکه به اندازه مال البیتی است برای بعضی ها که به اسم کرسنت مشهور گشته است... (3206886) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۵:۱۰:۲۳
خداییش فتنه یعنی چی؟ یعنی چیزی که اثار منفی داره. زندگی مردم رو خراب میکنه شما ببین احمدی نژاد چه تاثیرات منفی برای کشور داشته؟ میزان نقدینگی و بی ارزش شدن ریال تورم بیکاری رکود تورمی رشد منفی اقتصادی و... (3203015) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۶:۰۵:۴۹
شما این تعرف از فتنه رو از کجا به دست آوردید؟ کمی مطالعه کنید (3203168) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۲۲:۱۸:۳۶
از عقل. (3203836) (alef-18)
 
کفن پوش
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۱۸:۱۶:۴۳
مگر دستم بهت نرسه
ماهمه سرباز توییم خامنه ای گوش به فرمان توییم خامنه ای (3210341) (alef-18)
 
aboomahdi
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۷:۴۷:۳۵
بالاخره هرچه بود مردم به احمدی نژاد رأی داده بودند ولی این اصلاح طلبان آمریکایی تحملش را نکردند وثابت کردند که نه تنها اسلام را قبول ندارند بلکه جمهوریت را هم قبول ندارند. (3203470) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۲۱:۲۰:۱۳
مردم؟ پس معترضین از مریخ آمده بودند؟
آنها که به محمودخان رای داده بودند، یا فریب خورده بوده و یا در غارت و جنایاتش شریک بودند. (3203766) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۰۶:۲۵:۳۳
اسمت که شبیه اسمای داعشیاست , خودتو خدا به خیر کنه! (3204181) (alef-18)
 
ظاهر...
۱۳۹۴-۰۷-۰۱ ۰۶:۵۸:۴۴
سلام دوست عزیز
شما کلا در ظاهر مانده ای و مثل عصر جاهلیت کسی چون برادر شماست هرچند دزد است حق با اوست و هرکس اسمش مقدس و مذهبی باشد چون با شما نیست داعش است... صرفا جهت اطلاع! اصلاح طلبان کسانی بودند که می گفتند از بشار اسد چرا حمایت می کنید باید از مخالفین (داعش) حمایت کرد. حال حامیان داعش دشمنان داعش شده اند (من مانده ام وجه تشابه چقدر با آمریکای حامی دیروز داعش و دشمن امروز داعش وجود دارد...) (3206890) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۱۸:۱۸:۴۳
محمود احمدی نژاد سالار تمام مردان

محمود دیونتم کی میای کشورا اباد کنیم (3210347) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۵:۱۱:۰۹
چرا توهین میکنی؟؟؟؟

پس احترام به عقاید چی میشه؟؟؟


این که شعار خودتونه؟؟؟؟ (3203020) (alef-18)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۵:۴۳:۱۲
نویسنده مقاله به بهانه یک جمله یک کاریکاتوریست در صفحه شخصی اش هر چه توانسته به هر کس که از او تنفر داشته توهین کرده است.متاسفم برای سایت الف که چنین نوشته آکنده از عقده و نفرتی را منتشر کرده است. (3203108) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۵:۳۶:۴۶
شما اصن اول! چی گیرت میاد اخه ؟ چی رو به کی می خوای ثابت کنی؟ باشه بابا شما بیشمارین ! حالا کجا رو گرفتین؟ (3203091) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۶:۵۲:۰۸
شما باید یاد بگیرید به مخالفتان احترام گذاشته ونظراتش را بشنوید نه با زور وفشار و توهین به حذف او بپردازید. این جماعت به قول شما فتنه گر وجود دارد تعدادش هم اگر نگویم اکثریت که برافروخته شوید !! آنقدر زیاد هست که نمی توان آنها را نادیده گرفت پس تحملتان را بالا ببرید ! (3203313) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۷:۳۷:۱۱
فقط حیف که سازماندهی نداذند. (3203436) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۶:۵۷:۳۶
یعنی هر کس با شما هم نظر باشه به خدا اندیشبده و هر کس مثل شما فکر نکند خدا را نمی شناسد ؟؟؟؟؟؟؟؟ طرز فکر شما ملاک خدا شناسی است ؟؟؟؟؟؟؟؟ (3203330) (alef-18)
 
یکی ازمرم
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۷:۳۰:۳۴
خخخخخخخخخخخخخخخخ چه زود ما ملت سرکار میریم خخخخخخخ امروز یکی موبایلم را گرفت گفت برم نظر سنجی به ژوله رای بدم !!به دورو بریهام هم همین حرف رازد اونا هم به ژوله رای دادند .
من خودم تعجب کردم واقعا مسئله ی مهم ما الان رای دادن به دو طنزپردازه! سوا از اینکه من دل خوشی از بابت حضور امین حیایی تو خیالی ترین فیلم تاریخ سینمای ایران ندارم ولی آخه عینک سیاسی هم حدی داره !
اگر بهنوش بختیاری بود بازهم یک حرفی توهین کرد مردم را روانی خطاب کرد باید این کمپین بر علیه آن انجام میشد .
ولی امین حیایی یک بازیگر بوده و توهین مستقیم نکرده
واین نکته ی آخر دوستان اگر 70میلیون به ژوله رای بدید باز گزینه ی امین حیایی پیشی میگیره با100 تا 150 تا (3203419) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۷:۳۲:۳۶
خنده داره که ادمهایی مثل تو و این نظام خودشون همسو با خداوند میدانند.البته اینا همش کلک چاپیدن بیشتره .نظام =خدا فقط احمقها باورشون میشه. (3203427) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۲:۳۷:۵۶
صفحه ی سوم قرآن رو بخون. آیه ی 11 تا 13 بقره.عاقل باشی دیگه این طوری حرف نمی زنی. (3205315) (alef-18)
 
شمسعلی قدرتی چاه ملکی
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۱۸:۲۰:۳۳
ما با ولایت زنده ایم.
چرا نمی فهمی (3210352) (alef-18)
 
مقداد
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۹:۱۷:۲۳
مگه شماها که دنبال براندازی بودید و از حمایت اسرائیل و منافقین برخوردار بودید به قیامت هم اعتقاد دارید ؟؟؟؟

حیایی در دور اول بالاترین رای رو آورد به کوری چشم دشمنان این انقلاب (3203621) (alef-18)
 
هادی
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۰۰:۴۳:۵۵
حالا امین حیایی شده سمبل انقلاب داداش (3208740) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۰۷:۴۱:۱۵
با امثال تو حرف زدن بی فایده است چاره ای نیست جز این که برای شفای عاجلت دعا کنیم! (3204300) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۰۷:۴۹:۲۲
فاشیست تر و بی منطقتر و لوستر از این طرفدارهای جنبش سبز در هیچ کجای دنیا نمی توان یافت اینها برای خودشان پدیده ای هستند! (3204315) (alef-18)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۷:۴۷:۱۶
وجود دارد عزیزم
یه نگاهی به خودت بنداز ، یکی شونو می بینی !!! (3206064) (alef-18)
 
آراز
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۷:۲۳:۵۲
بله!!مث نگاه چرکی که تاب دیدن شادی مردم ایران رو توی خیلی از مسائل ندارد!!!!مث دیدن شادی مردم بعدتوافق ژنو!!!!! (3206021) (alef-18)
 
احمد
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۲۰:۴۳:۱۲
اشتباهی مثبت دادم، چون برداشتم از خائنین به ملت افراد دیگه ای بودند. (3206398) (alef-18)
 
امیر محمد فاطمی
۱۳۹۴-۰۷-۰۱ ۰۷:۰۲:۳۵
1- خندوانه یکی از محصولات تولیدی شبکه نیسم است پس باید با رویکردی اجتماعی و فرهنگی بدنیال ایجاد سرگرمی مفرح و حتی بی هیچ قصدی برای کار آموزشی باشد. رامبد بعنون مجری- بازیگر با جمعی دیگر از دست اندرکاران با ورود به این پروژه قطعا متحمل زحمات طاقت فرسایی شدند تلاشی بی وقفه که می تواند زمینه قهرو برخورد نیز باشد تلاشی که امروز و به درستی و توأمن با قدردانی مسئولین و انبوه مخاطبین از گروههای مختلف اجتماعی همراه شده است.
2- مجموعه خندوانه با انتخاب ریتمی تند ، شاد و البته در بسیاری از لحظات با وقار تلاش می کند حضوری موثر و همه فهم را در جامعه تجربه کند تلاشی ارزشمند که با استقبال همراهی بسیاری از هنرمندان روبرو و بر غنای خندوانه افزوده است هنرمدانی که خندوانه را فرصتی برای ارتقاء هنرمندی و تقدیم هنرمندانه موضوعاتی از جمع مسائل ، مشکلات و معضلات فرهنگی و اجتماعی در قالبی شیرین و غیر آزاردهنده به مخاطبین گسترده و همراه می دانند.
3- رامبد جوان علی رغم جوانی به همراه همکاران پرکار و هوشمندش و البته به شهادت فراگیری مخاطبین و دفاع و همراهی بی منت بسیاری از هنرمندان موفق شده است از مرز تولید برنامه شاد و مفرح گذشته و تولید برنامه در جایگاه کم تکرار جریان سازی فرهنگی و رفتار اجتماعی گام بردارد که البته بسیار دشوار و نیازمند تأمل دائمی و فراوانی از سوی تمامی اجزاء تولید کننده خندوانه خواهد بود.
4- خندوانه با میهمانانش امروز و طی گذر از نزدیک به سیصد برنامه تولیدی مستمر از التماس به خندیدن مردم حتی به شکل مصنوعی و ورزشی آغاز و به آرامی و در مواقعی شاید ناخواسته با شیبی تند و شتاب آلود به مرز تلاش برای تغییر رفتار و اخلاق اجتماعی نزدیک می شود که قطعا نیازمند بازخوانی ، تحمل و تأمل بیشتری می باشد.
5- خندوانه بعنوان محصولی از تلاش بی وقفه مسئولین صدا و سیما و هنرمندان و مردمی همراه علی رغم فعالیت مستمر و نفس گیر دو ساله هرگز نتوانست حتی به تعریفی روشن و مورد توافق میهمانان از خنده و خنداندن برسد چنانکه میهمانان صاحب نظر برنامه با توجه به باورها و تجربیاتشان مکرر مبدأ تولید تعاریفی حتی متناقض از یک مفهوم مثل با هم یا بهم خندیدن بودند چنانکه حتی انتخابهای نمایشی کمدینهای حاضر در مسابقه نیز به چنین تناقضی در برداشت همراه است.
6- خندوانه قطعا با هدایت مدیران سیما ، همراهی و نکته سنجی تیم برنامه ساز به دفعات به اصلاح مسیر و آیتمها اندیشیده است که با توجه به استقبال مستمر مخاطب می تواند دال بر انتخاب درست و اصلاح هوشمندانه باشد. هوشمندی که باید در تمامی ابعاد و زوایای تولید و مدیریت خندوانه قابل مشاهده باشد. همانطور که در ایام ماه مبارک رمضان تلاش شیطنت آمیز برای اختلاف افکنی و حاشیه سازی برای دو مجری بازیگر موفق در دو برنامه بسیار پر مخاطب ماه عسل و خندوانه بدلیل هوشمندی و صداقت برنامه سازان در برخورد مشترک و همزمان با این پدیده غیر اخلاقی و همراهی مخاطبین اجازه عرضه اندام نیافت.
7- اطمینان دارم مدیران شبکه ، سازندگان خندوانه و قطعا یکایک هنرمندانی شرکت کننده با علم به حاشیه سازیهای مخرب ورود به این عرصه را پذیرفتند. شاید بخشی از غایبین مسابقه دلیلی برای تحمل یا آمادگی رویارویی با فشارهای حاشیه سازی از این دست را نداشتند که حتما اقدامشان قابل دفاع و بر ارزشمندی حضور هنرمندان حاضر می افزاید. امیر مهدی ژوله و امین حیایی هر کدام به بیانی کوتاه تلاش کردند تا حاشیه سازی تخریبی را تلطیف و مخاطبین فراگیر خندوانه را چون دو سال گذشته و تمامی سالهای فعالیت ارزشمند هنرمندان عرصه کمدی به شادی و محبت ورزی و آشتیجویی و پرهیز از قضاوتهای سیاه و سفید بخوانند.
8- خادم پیرغلامی با خنده و شاید مقداری دلنگرانی نقل می کرد که با نوه دختری پس از اقامه نماز جماعت از مسجد به منزل بازگشته بودیم پس از چند دقیقه حاج خانم گفت حاج آقا نازنین گفت بابا بزرگ الکی می گه تو اداره کار می کنه گفتم چرا؟ نازنین گفت مامان بزرگ بابابزرگ گدا است من خودم دیدم بین دو نماز یه کیسه تو دستش گرفته و از مردم پول گیره پیرغلام مسجد که در حال جمع آوری کمک های مردمی به مسجد بود می گفت بیا آخر عمری شدیم گدا ....... لحظاتی که استاد خمسه سوار بر درازگوش به اجرایی متفاوت اقدام کرد بدلیل حضور دختر عزیزش در سالن ناخواسته به یاد اقدام ارزشمند پیر غلام مسجد و برداشت پاک کودک و اینکه استاد خمسه آبروی حرفه ای و اجتماعی ناشی از سی و پنج سال تلاش هنری را با پذیرش مصاف با هنرمندان جوانی از جنس(جواد عزیز و دوست داشتنی که اخلاق عملی را به یادمان آورد) افتادم.
9- شاید بسیاری به یاد داشته باشند در روزگاری نچندان دور یکی از مدیران عالی رتبه اجرایی پس از حداقل سی سال خدمت مدیریتی به موضوعی در حوزه صحت مدرک تحصیلی متهم و در فاصله زمانی اندک و قطعا بدلیل تحمل فشار روحی ناشی از این بی آبروسازی وفات کرد متأسفانه بخشی از نویسندگان و گویندگان حوزه های سیاست و غیره در مواجه با چنین رویداد تأسف برانگزی بی توجه به آموزه های دینی و اخلاقی و دربرابر آلام روحی خانواده و ابستگان مرحوم حتی ابایی از ابراز و آشکار سازی شادی و خشنودی نداشتند. لذا است که نمی دانم تخلف احتمالی مربوط به مدرک تحصیلی یا حذف به هر قیمت و هر شکل را باید نشان حادی بیماری رفتار و اخلاق اجتماعی بدانیم؟
10- امیر مهدی ژوله بعنوان طنز نویسی که توانمندی خود را در متن نویسی خندوانه و طنزپردازی در صحنه و جسارت رویارویی در میان جمعی از کمدین های توانمند کشور مجددا به اثبات رسانده است می نویسد از بروز چنین رفتاری تخریبی و غیر اخلاقی متحیر و مبهوت است حتی در صدد بستن صفحه اینستاگرامی است که برای گسترش فرهنگ خندوانه ایجاد کرده است متحیر از اینکه چرا باید تا حد انفجار اخلاقی به قضاو.تهای تخریبی سیاه و سفید شناخته شویم. می نویسد چرا باید برای بیان ساده ترین باورها به فحاشی و تخریب دیگران روی آورد؟ چرا به فحاشی و تندی بیش از آموزهای مذهبی و اخلاقی راغبیم؟ چرا همه چیز افراد را در کمتر از لحظه و بی هیچ اعتنایی به گذشته و حواشی احتمالی موضوع به باد فنا می دهیم؟ همانطور که امین حیایی عزیز از این همه بی مهری و عدم تحمل غیر خود می گوید از اینکه برای شادی مردم از رویه های متعارف هنری چهره های معروف خارج و حاضر به ریسک پذیری در چنین عرصه دشواری شده است. امیر مهدی پیش از آغاز رقابت با امین هوشمندانه و خاضعانه به نکته بسیار مهمی در بزرگی و متنانت اقدام خمسه ، حیایی و سایر کمدینهای معروف و محبوب حاضر در مسابقه خندوانه نبود. ژوله به درستی تأکید کرد که من در رقابتی دو سر برد قرار دارم چرا که اگر ببازم به برزیل باختم و اگر ببرم از برزیل خواهم برد اما موضوع برای خمسه ، حیایی ، غفوریان و دیگر هنرمندان عرصه دشوار کمدی چنین نیست و برای ایشان نمی توان انگیزه ای جز ایشاد لحظاتی شاد و مفرح برای مردم تصور کرد که جواد عزیز در رویارویی با استاد خمسه اخلاق گرایی را نیز بر این ارزشمندی افزود.
11- برای خاتمه عرایضم اشاره به دو نکته را ضروری می دانم ابتدا اینکه مدیران شبکه و دست اندرکاران خندوانه و هنرمندان عزیز باید در رویارویی با معضل اخلاقی و رفتاری اجتماعی مذکور باید که باور به تحمل و برخورد بزرگ منشانه را بعنوان یکی از دستاوردهای خندوانه به معرض دید همگان قرار دهند و نکته دوم اینکه اهل سیاست که از اثرگذاری فراوانی برای اخلاق مداری یا خدای ناکرده اتخاذ شیوه ها و رفتار مخرب برخوردارند باید به عمق این ضد اخلاق بعنوان یکی از بزرگترین معضلات اجتماعی توجه ویژه مبذول دارند رذیله اخلاقی که متأسفانه با سرعتی باور نکردنی در حال ویران سازی روابط اجتماعی حتی در میان نخبگان و اندیشمندان می باشد. شاید یادآوری خاطره تلخ فوت مرحوم حجت الاسلام توسلی در مواجه به بی ادبی صورت گرفته به ساحت فرزند عزیز امام خمینی(ره) بتواند تأکیدی بر اهمیت و ضرورت مدیریت و برخورد هوشمندانه و اخلاقگرای سیاستمداران با این معضل اجتماعی و فرهنگی باشد. (3206894) (alef-18)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۳:۵۷:۴۳
امان از نفرت الف كه از سيد محمد خاتمي دارد
نفرت همه وجودتو گرفته الف جان
ميدونم ناراحتي بازيگر قلاده هاي طلا راي بياره تا ثابت كني كسي ديگه خاتمي را دوست نداره
ولي كور خونده اي. (3202787) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۴:۱۶:۳۳
تو این مقاله که کسی به خاتمی توهین نکرده چی میگی حاجی؟ (3202848) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۵:۳۳:۳۱
مطلب را خوب بخوان بعد نظر بده
بند 4 خط سوم
نگاه فاشیستی
ضمنا به نگارنده بگوئید در همان سالن تماما اصولگرایان بودند که خاتمی را هو میکردند نه اصلاح طلبان ضمنا این جمله را اقای خاتمی گفت
ببینید شما میتوانید با رئیس جمهور ایندتان این چنین رفتار کنید یعنی اخر ازادی کلام
ضمنا الف جان میخواهید مانند اقای احمدینژاد با شما صحبت شود انجا که میگوید اب را بریز انجائی که میسوزد (3203085) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۶:۴۹:۳۸
کلا مقاله را درست نخوندی (3203307) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۲۲:۳۸:۵۶
مقاله را باید مثل شما یعنی با تعصب کور و کر کننده می خواندیم؟؟؟ ترس از محبوبیت بی نظیر خاتمی لرزه بر تمام ظالمین از راس تا قعر انداخته و نمی دانند که چه .... بخورند!!! (3203863) (alef-18)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۴:۱۷:۰۸
سیداصلاحات و تفکرش به زباله دان تاریخ پیوسته است. (3202849) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۵:۰۲:۴۰
تفکر سید اصلاحات = نفی استبداد (3202994) (alef-18)
 
aboomahdi
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۷:۵۱:۴۴
تفکر خاتمی یعنی سکولاریسم (3203481) (alef-18)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۹:۲۶:۰۲
مستبدترین تفکر، تفکر لیبرال دموکراسی وحشی، خونخوار و ترورریست پرور غربی است که ایشان برایش له له می زند. (3203631) (alef-18)
 
حسین عجم
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۵:۰۹:۲۰
کسی که به زباله دان تاریخ پیوسته شما دلواپسان و احمدی نژادی ها هستید. چرا از خاتمی میترسید؟ جای خاتمی در قلب میلیونها ایرانی است نه گیشه روزنامه فروشی ها (3203011) (alef-18)
 
ممد
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۶:۴۲:۵۳
سید اصلاحات در قلب ماست میتونی آب بریزی آونجایی که میسوزه (3203289) (alef-18)
 
aboomahdi
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۷:۵۲:۳۴
سید اصلاحات فقط در قلب منافقان است . (3203485) (alef-18)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۹:۲۷:۵۱
خطر لیبرال ها و منافقین برای انقلاب را حضرت امام هشدار داده بود. (3203636) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۲۳:۳۰:۱۳
اگر چرند تو درست باشه این مملکت پر از منافقه که !!!!!!!!! (3203917) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۰۰:۵۳:۵۱
خداوکیلی هرچی از این سید مظلوم بد بگین محبوب تر می شه (3204059) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۱:۰۳:۵۴
تو خوبي !!! (3204966) (alef-18)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۸:۲۹:۳۹
بله البته در قلب شما بعلاوه قلب افرادی مثل جین شارپ، جرج سورس، مایکل لدین،ساموئل هانتینگتون،سام براون بک، ریچارد پرل، آلن ایر، نیکلاس برنز و .... (3203560) (alef-18)
 
میلاد
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۰۰:۴۵:۰۹
شما اب بریز چون هیچ وقت در این مملکت منصبی نمیگیره.هیچ وقت (3204051) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۲۱:۲۱:۳۳
زباله دان تاریخ جای کهریزک‌بازان و دزدان است. (3203768) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۲۲:۳۵:۴۹
کسی که به تاریخ پیوسته ممنوع التصویر کردید !!!! (3203858) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۶:۴۲:۵۴
این مقاله دفاع کرده از خاتمی.خوندی یا جوگیر شدی با رفقات ریختین کتره ای نظر میدین؟ (3203290) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۷:۳۷:۵۲
این مطلب دفاع از خاتمیه اصلن خوندی مطلب رو؟ (3203440) (alef-18)
 
aboomahdi
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۷:۵۰:۲۲
می خواهد خوشت بیاید ومی خواهد خوشت نیاید این را بدان که مومنان خاتمی را دوست ندارند. (3203473) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۹:۴۱:۲۴
پس مومن نیستند ولازمه دوباره ایمانشان را چک کنند !! (3203655) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۲۱:۴۱:۳۶
شايد مومن نيستند (3203797) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۲۱:۴۲:۱۷
من مؤمن هستم و خاتمي را هم دوست دارم. از طرف خودت حرف بزن (3203800) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۰:۱۵:۲۷
مومن و غیر مومن را اگر دوست داشتن و یا نداشتن خاتمی معلوم می کنه پس خدا این وسط چیکارست
و کلاً اینقدر از محبوبیت خاتمی نترسید اونم یکی از بندگان خداونده کار باهاتون نداره (3204783) (alef-18)
 
gholi
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۲:۲۹:۱۱
الف جان مگه نمیگید سید رای نداره.خوب کاندید بشه تا کسی بش رای نده.فکر خوبی نیست.اوقت عیارتون مشخص میشه .گرچه میدونم بدجور سوزوندتون سید عزیزمون (3205287) (alef-18)
 
کاسه داغتر از آش!
۱۳۹۴-۰۷-۰۱ ۰۷:۰۷:۳۶
سلام دوست عزیز
این سید عزیز وقتی خودش فهمید رای نداره کشید کنار یادتون نیست؟ احتمالاً از بس که جو گیر هستید فراموشی زودرس دارید یک سر به زباله دان تاریخ بزنید بد نیست کمی قبل از فتنه را بخوانید وببینید که به نفع چه کسی کنار کشید و رأیهاش را با کی یک کاسه کرد...
واقعا مانده ام ده به رو... سنگ پای قزوین زکی... (3206899) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۲۲:۰۵:۲۲
دروغ نگو بهش گفتن رد صلاحیت میشه (3210729) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۳:۳۱:۱۴
ببین تمام عقبه سیاسیتون بسیج شدند برای رای آوری ژوله مطمئن باشید که ژوله هم رای میاره اتفاقا علت توهم بیشمار بودن شماها همین مجازی بودنتون هست هر کدوم 10 تا سیمکارت دارید رای میدید بعد هم فکر میکنید بیشمارید جو گیر میشید میفتید به جون سطل زباله ها و نوامیس مردم و بعد هم بهتون میگن خس و خاشاک که با یه نسیم از بین میره به خاطر همون توهم ناراحت شده و خوی حیوانیتون رو عیان میکنید و نهایتا هم در دریای 9دی نابود میشید ولی امین حیایی و ژوله هنرشون رو به مردم عرضه کردند نه افکار سیاسیشون رو منها اینم از عجایب جلبک های سبز امروزیست (3205464) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۳:۵۷:۵۷
بزرگمهر حسینپور خودش فهمید چه گندی زده احتمالا رامبد بهش زنگ زده یا ژوله بهش زنگ زده گفته این چه حرف مفتیه پاکش کن مرد حسابی (3202790) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۷:۰۰:۰۱
نه جانم از جای دیگر زنگ می زنند ! کسی دلش برای حیایی وژوله ورامبد نسوخته !! (3203336) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۳:۵۸:۴۰
مردم توهین امین حیایی به خود را تا ابد فراموش نخواهند کرد. (3202794) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۴:۱۸:۵۷
شما مردمید؟! (3202857) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۴:۳۶:۰۹
نه شما مردمید (3202914) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۶:۰۷:۳۳
نتیجه آرا رو ببینید. (3203171) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۴:۵۸:۴۵
آره ما مردمیم (3202980) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۵:۱۵:۲۴
با سلام
بنده در این دو دهه به این نتیجه رسیده ام اتفاقا شما دوستانی که در اقلیت هستید مردم هستید چون ما هر بار رای میدهیم باز مثل اینکه شما سرکار هستید و صداتون از همه بلندتره و همه تریبونها هم دستتونه لذا مردم به نظر من شما 4 میلیونی هستید که به برادر جلیلی بدون هیچ دلیلی رای دادین و بقیه نمیدونم چی حساب میشن. وقتی گفته میشه مردم و ملت و...یاد شما عزیزان میفتم .حالا اسم ما چیه خدا میدونه احتمالا ما معلوم الحال هستیم. (3203032) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۷:۰۲:۲۹
نه عزیزم مگر اسممان یادت رفته بزرگ مردشان احمدی نژاد !!! گفت "ما خس وخاشاکیم" ونمی دانم این همه سال چرا هنوز از چشمشان در نیامده ایم!!! (3203341) (alef-18)
 
aboomahdi
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۷:۵۴:۰۳
فتنه گران از خس و خاشاک هم بدترند. (3203491) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۲۱:۴۹:۰۲
خس وخاشاک تویی دشمن این خاک تویی. (3203816) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۰۸:۴۰:۵۰
خس و خاشاک تویی دشمن این خاک تویی. سر دسته فتنه گران تو و امثال تویید (3204456) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۲۲:۴۱:۳۹
مردم نما هستیم!!!!!! (3203867) (alef-18)
 
omid
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۰۷:۲۸:۴۸
آفرین. لپ کلام همینه. علتش هم اینه که تعداد پست های انتصابی و مراکز قدرت از پست های انتخابی و تاثیر گذار بیشتره.
جالبیش اینه که همین پست های انتخابی هم باید از فیلتر همون پست های انتصابی بگذره.
الف حداقل شما به بعضی از پست های ما احترام بذار و چاپ کن، گرچه می دونم محدودیت داری. (3204283) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۵:۲۱:۱۹
تعداد رای ها نشان می دهد اکثریت مردم کدام سو را ترجیح می دهند ... (3203047) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۶:۱۰:۰۵
بفهمید که همه مردم در اینترنت نیستند، بفهمید که همه کسانی که در اینترنت هستند مخاطب سایت الف نیستند، این چیز ها رو بفهمید (3203176) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۷:۱۹:۱۹
خب هر سایت پر طرفدار دیگه هم همینه ! مثل سایت دولت بهار نیستند که تو 30 دقیقه 700 مثبت به خودشون بدند ! (3203384) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۹:۴۳:۲۳
شما هم بفهم همه مردم آنی نیستند که به حیایی رای داده اند ! (3203660) (alef-18)
 
omid
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۰۷:۲۶:۰۶
اتفاقاً هستن. توو هر انتخاباتی که یه مردم مشارکت خوبی داشتن و یا رد صلاحیت ها کم بود، ببین اقبال مردم به کدوم سمت و سو نزدیکتر بود.
یه انتخاب سال 88 فقط شاملش نمی شد که اونم هنوز مردم (تاکید می کنم مردم)، قانع نشدن. همون مردمی که به اون نوع طرز فکر تو سال 92 رای دادن.
الف نظرات ما مردم رو هم چاپ کن. (3204273) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۰۷:۳۰:۰۳
اتفاقا تو اینترنت هم هستن، واسه همینه که از فضای مجازی می ترسید و دنبال فیلتر و این جور برنامه ها هستین. (3204285) (alef-13)
 
نظر سنجی تون!
۱۳۹۴-۰۷-۰۱ ۰۷:۱۱:۵۸
سلام دوست عزیز
کاش یک نگاهی به نظرسنجی سایتهای خودتون در مورد رأی دادن بعد از دو سال می انداختی بعد می آمدی اینجا می گفتی اکثریت... داخل سایت خودتون جلیلی اکثریت را می آورد بعد اینجا ادعا می کنید... واقعا سنگ پای قزوین از رو رفت... (3206903) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۴:۴۴:۰۲
مردم 24 میلیون بودند که به احمدی نژاد رای دادند و 13 میلیون که به موسوی رأی دادند نه آشوب گران (3202933) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۵:۲۱:۳۹
خودتی! (3203049) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۶:۱۷:۳۸
چی خودشه؟ میشه توضیح بدی کجای حرفش غلط بود؟
مردم هم 18 میلیونی بودند که به روحانی رای دادند و هم 18 میلیونی که به بقیه رای دادند؛ مردم هم 24 میلیونی بودند که به احمدی نژاد رای دادند و هم 13 میلیونی که به موسوی رای دادند و هم 1 یا 2 میلیونی که به اون دو نفر رای دادند؛ مردم هم 1 یا دو میلیونی بودند که توی راهپیمایی 25 خرداد در تهران(البته نا آگاهانه) شرکت کردند (حمله کنندگان به پایگاه بسیج و انبار مهمات رخنه کنندگان در مردم بودند و نه مردم)، و هم اون 30-40 میلیونی که توی راهپیمایی 9 دی (البته آگاهانه) شرکت کردند.
میشه بگی اشکال این حرف ها کجاست؟ (3203187) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۰:۱۷:۴۸
شما برو بشین ابتدایی ریاضی یاد بگیری اینقدر آمار الکی ندی (3204790) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۷:۳۷:۱۳
13، 14، 15، 16، 17، 18، 19، 20، 21، 22، 23، 24 هوووووووو 24 میلیون!
حالا هی برید برای ژوژوله رای جمع کنید. (3203437) (alef-3)
 
امید
۱۳۹۴-۰۷-۰۱ ۰۸:۰۰:۲۱
1000 میلیارد، 1500 میلیارد، 2000 میلیارد ، 2500 میلیارد، هووووو 3000 میلیارد (3206953) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۶:۰۸:۱۸
گروهی "خود مردم پندار" !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (3203173) (alef-18)
 
میلاد
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۰۰:۴۵:۵۸
خخخ مردم؟؟؟؟ ول کن عمو .شما هم عضوی از فتنه سبز هستید؟تا کی میخای شاز فتنه نابود شده رو بزنی (3204053) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۴:۰۱:۳۸
این عبارت نویسنده لااقل در حق افرادی چون من، تهمت و خیانتی کمتر از امین حیایی به شمار نمی رود و باید حتما پاسخگو باشد:

«کسانی بازی کردن امین حیایی در قلاده های طلا یا اخراجی های ده نمکی را ذنب لایغفر او بر می شمرند که زمانی که گلشیفته ی فراهانی در آمریکا برهنه شد، این عمل را قدمی در مسیر فریاد زدن آزادی زن در غرب و ابراز خفقان زنان در ایران و دیدن زن با نگاهی خارج از کلیشه های متعارف معرفی کردند»

من هرگز از گلشیفته‎‌ی برهنه و افکارش هیچ حمایتی نداشتم، اما یقینا از اینکه هر بی‌شعوری به مردم توهین کند و استاد شجریان را عامل صهیونیزم و نیک‌اندیشان و مآل‌اندیشان آینده‌نگر را رأس فتنه بنامد و مردم را فرقه فرقه کند، مخالفم و او را کمتر از منافقین دهه‌ی شصتی نمی‌دانم. خیانت اینان به ملت کم از ارتش صدام و نیز گروهک خارج‌نشین نیست. اینان برای رسیدن به سفره‌های نفتی هر زجری را به ملت تحمیل کردند و از هیچ خیانت و جنایتی دریغ نداشتند.


نویسنده یقینا در صف کهریزک‌سازان است!!!

آیا نویسنده حاضر است این جمله؛ به جای آن تهمت به کل مردم ایران قرار گیرد؟
یقینا نویسنده دفاع خواهد کرد و خواهد گفت من در کهریزک و جنایات تأسف‌بارش نقش نداشته‌ام.

سوال:

آیا نویسنده برای تولی و تبری هم که شده در مذمت کهریزک‌سازان گامی برداشته؟ خب، ملت در برابر یاران ظالمان 88 گام عملی برداشته‌اند. این مصداق عملی امر به معروف و نهی از منکر است. شما را چه می‌شود؟ که در صف دروغگویان و دزدان و اختلاس‌گران می‌ایستید و مردم را تخطئه می‌کنید؟

جسارتم را نویسنده ببخشاید و فقط برای عریان کردن قبح رفتارش مثالی بود. (3202803) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۶:۴۶:۴۶
نویسنده خودش مثل شماست یه پا فتنه گره مدیرمسئول سایت آینده نیوز بوده و از ۸۸ در سایت های مختلف علیه احمدینژاد مینوشت.الکی نیست سر از الف درآورده.الفی ها همه کینه شتری به احمدینژاد دارند (3203297) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۷:۰۷:۳۹
شما اگر یک نفر برخلافتان بگوید دودمانش را بر باد می دهید اما چگونه است گلشیفته چنین قبیح عمل می کند وخاندانش همچنان محبوبند !!! بیهوده امثال این خانم را به اصلاح طلبان نچسبانید وبه حمایتتان از ایل وتبارش مشغول باشید ! (3203352) (alef-18)
 
دره چايي
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۴:۰۱:۵۸
اين يك رقابت است و هر چيزي در آن نقش دارد حتي تفكرات سياسي !
لازم نيست شما از امين حيايي بخاطر بازي در فيلم قلاده هاي طلا پشتيباني كنيد (كاري كه چند روزي است در سر تيترهايتان مي كنيد). (3202806) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۷:۴۲:۱۸
اره والله خودتونو ضایع میکنه حیایی ادم نون به نرخ روز خوره.هر چی دوست داری تطهیرش کن ولی فایده نداره. (3203452) (alef-18)
 
بهنام
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۴:۰۳:۲۲
در کشور ما همه چیز سیاسی است حتی اگر یک لیوان آب به دست کسی بدهید برداشت های متفاوتی از ان میشود. (3202809) (alef-18)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۴:۰۳:۲۶
شما خیلی رو دارید... (3202810) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۴:۱۷:۳۸
ما؟اینا؟کدوما؟بزرگمهر حسین پور خیلی رو داره یا الف؟ (3202851) (alef-18)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۴:۰۵:۵۲
طرف فقط نظرشو گفته، نگاه چرک نگاه شماست. نظر دادن در این کشور اگر بر خلاف نیات رانتی و محفلی و آقازاده ای و اختلاسی شما باشه نگاه چرک میشه (3202817) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۴:۱۷:۰۹
رامبد تو پست اینستاگرامش نوشته چرک به رامبد میگی نگاهش چرکه؟؟؟؟؟؟؟؟بیام برات؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (3202850) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۰۹:۰۳:۰۹
رامبد هم یه انسانه ، طرف رو درحد .... بالابردی؟ (3204558) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۸:۲۸:۴۱
رامبد هم نظرش رو گفته، نکنه اون هم خط قرمز شد؟
بجای "اومدن برا دیگران"! یه ذره اندیشه کن. (3206128) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۴:۳۲:۳۲
رامبد گفته چرک آی کیو.بخون:
« رفقا سلام.
دو نكته:
١- ۱,۱۲۰,۰۵۵,۸۸۰ ريال پول جمع شد از كمكهاى شما عزيزاى دل براى رفقاى كوچولومون. و اين خيييييلى عاليه. واقعن از تك تكتون ممنونم.

٢-بابت موضع گيرى اون دوستانى كه رقابت فوق دوستانه ى مسابقه خنداننده ى برتر(امين حيايى عزيز و اميرمهدى ژوله عزيز) رو دارن چرك و تلخ مى كنن متاسفم. عزيزان من،ما خندوانه رو فقط براى شادى و حال خوب مردم عزيز ايران مى سازيم تا با هم نزديكتر بشيم و احساس رفاقتمون بيشتر بشه و اين خيلى بده كه يه لذت بزرگ و اجتماعى و شاد رو با نسبتهاى كاملا غلط تبديلش كنيم به فضايى تلخ و نامنصفانه و بى اساس. از همه ى شما عزيزانم مى خوام كه عاقلانه و عاشقانه از اين جريان دوستانه و شاد حمايت كنين و به اشتباه همراه تحليلهاى غلط و توهين هاى آزاردهنده نشين.
دوستتون دارم. » (3202904) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۷:۲۳:۵۷
احسنت سعید جان احسنت
نفست حقه (3203402) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۲:۴۳:۰۷
تو هم فقط نظرت رو می گی. (3205328) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۴:۱۱:۰۹
گفته اید اگر امثال حسین پور بر فلان سازمان ئریس بودن چه فضای فرهنگی فاشیستی حاکم می شد باید بگویم قطعا قتل های زنجیره ای اخراج دانشجویان حذف مجری ها و هنرمندان از سیمای ملی که مال همه هست تهمت های جنسی برای از میدان به در کردن زندانی شدن تجاوز و .... اتفاق نمی افتاد شاید فقط یک پست فیس بوکی بر علیه هنرمندان وطن فروش رخ میداد (3202828) (alef-18)
 
نوری
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۴:۱۲:۲۱
حالا شماها چرا انقد کشش می دین؟؟؟ یعنی مملکت انقد بی خبره که 2،3 روزه تیتر یکتون حرف های یه کاریکاتور تو پیج خصوصیشه؟ دلیل ذوق زدگی شما رو نمی دونم! (3202830) (alef-18)
 
رسول
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۴:۱۳:۲۴
شما که افراد را به منطقی بودن حواله می دهی، موقع نوشتن مطلب خیلی احساساتی شدی!
موضوع ساده است.

بسیاری امین حیایی را به خاطر شرکت در فیلمی که خاطرات تلخ و سوالات بی پاسخشان را به سخره گرفت، نمی بخشند همانطور که شما بازیگری ایرانی را که در یک فیلم هالیوودی علیه ایران یا نظام بازی کند، نمی بخشید! یک بام و دو هوا که نمیشود!

آنها می دانند حیایی سیاسی نیست ولی فرصت طلبی یا بی حیایی وی را نمی خواهند ببخشند.

در حقیقت آنها می خواهند به او و بقیه درسی بدهند که تا یادشان باشد، هر کس در آینده خربزه خورد، پای لرزش هم باید بایستد. (3202831) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۷:۴۰:۲۳
ببین، بحث حیایی نیست که، بحث شعور شماهاست، آخه مسابقه خندوانه جای سیاسی کاریه؟ بعد طرفدارای احمدی‌نژاد رو عوام معرفی میکنید؟ آخه آدم چی بهتون بگه؟ (3203447) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۲۰:۱۹:۵۴
بله خندوانه جای سیاست نیست و من بعید میدون آقای رامبد جوان موافق دعوت آقای حیایی بوده باشه ولی متاسفانه یک عده سیاسی کردن این قضیه رو. یعنی صدا و سیما میخواد از هر برنامه ای که یک ذره طرفدار پیدا می کنه سود سیاسی ببره حتی اگه خود برنامه رو خراب کنه! (3203712) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۲۰:۲۴:۴۷
الف! چرا منتشر نمی‌کنی؟
اینها فکر می‌کنند همه مثل خودشان هستند.

آقای محترم!
لطفا به لینک زیر یه سر بزن و بعد بیا بگو که بازسازی یک اتفاق مستند کجایش به سخره گرفتن است؟

http://www.farhangnews.ir/content/78521 (3203715) (alef-18)
 
محمود
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۰۹:۱۸:۴۳
همان درسی که علیرضا افتخاری گرفت بایک دوستت دارم بدبخت شد ! (3204614) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۴:۱۳:۴۰
نویسنده این مطلب برعکس جریان خواسته از آب گل‌ آلود اتفافات پیش آمده به نفع دیدگاه ضد اصلاح طلبی‌اش ماهی بگیرد. برای اینکه هنرمند با خاتمی عکس داشته، گریزی هم میزند تا خاتمی را بکوباند.

یکبار خاتمی حرفی زده حالا این آقا دستاویزش کرده یادش رفته رییس جمهور محبوبش، احمدی نژاد، هربار میان دانشجویان سخنرانی میکرد بعدش چند دانشجو از آن مجلس به زندان می رفتند.

اخلاق در گرانبهایی است که عده‌ای برای نان یا برای مقام و ... هر روز بیشتر از آن دور می‌شوند. حال رییس جمهور باشی یا نویسنده‌ای در سایت الف! (3202834) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۶:۲۳:۲۰
«احمدی نژاد، هربار میان دانشجویان سخنرانی میکرد بعدش چند دانشجو از آن مجلس به زندان می رفتند»
میشه برای این ادعات سند بیاری؟ (3203200) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۷:۴۳:۴۴
سنداش تو اطلاعاته. (3203458) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۸:۰۲:۵۷
حرفی که میزنید یا باید براش سند ارائه کنید یا اگر بی سند حرف بزنید هیچ ارزشی نداره، همینجوری بی سند که نمیشه حرف زد برادر من (3203513) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۷:۵۱:۳۳
مثال
یوسف رشیدی دانشجوی پلی تکنیک (3203479) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۹:۲۹:۴۴
سند بیارید، نه مثال، مثلا یک فیلم یا کلیپ، مثل کلیپ سخنرانی آقای خاتمی که به یک دانشجو گفتند اگه ساکت نشی میگم بگیرند ...، چنین سندی معتبره، اینکه یک اسم رو هوا بگیم که نشد سند. (3203638) (alef-18)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۴:۱۳:۵۹
رفتاری که طیف اصولگرا با شجریان و جعفر پناهی صرفا به خاطر نوع تفکرشون کرد اصلا ایرادی نداشت اما رفتار اصلاح طلب ها با حیایی کار اشتباهیه ؟؟!!!

شماها خوبید ماها همه بد ... (3202836) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۶:۲۷:۰۲
شجریان مواضع ضد نظام گرفت، با خوانندگان طاغوتی عکس یادگاری گرفت و...، این کارها رو با بازی کردن تو فیلمی که دست دشمنان قسم خورده این مرز و بوم (انگلیس و mi6) رو برای مردم رو کرده مقایسه میکنید؟
باشه شما خوب... (3203206) (alef-18)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۷:۴۵:۴۲
با فیلم قلاده های طلا دست MI6 رو رو کرده ؟!!!! چی مصرف میکنید شماها ؟؟!! (3203465) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۹:۳۲:۴۰
با اجازتون با همون فیلم دست اونها رو شده، چیزی مصرف نمیکنیم، اما دقت میکنیم، نقش اون پیر خرفت (مامور انگلیسی) توی بمب گذاری هواپیمای آقای خاتمی و همینطور فرستادن انواع جاسوس ها به کشور توسط انگلیس رو بخوبی به تصویر کشیده. (3203646) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۷:۵۲:۵۰
با خوانندگان طاقوتی؟
اقای شریفی نیای به اصطلاح مومن شما هم با خوانندکان به اصطلاح طاقوتی عکس دارد
سرچ بکنید ببینید (3203486) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۹:۳۵:۳۶
شریفی نیا از نظر ما مومن نیست، اتفاقا امین حیایی رو هم آنچنان مومن نمیدونیم، اما فرقه بین کسی که علنا بعد از حوادث 88 علیه نظام و رهبری موضع میگیره و همزمان هم با اونها عکس میگیره با کسی که (از روی بی دینی خودش و نه برای تأثیر گذاری بر جامعه) (3203649) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۵:۱۶:۴۱
آقا از نشانه های مومن اینه که به دیگران تهمت نزنه شما چطور میگی حیابی مومن نیست اصلا شما چکاره ای که درباره ی ایمان افراد قضاوت کنی
از ایمان خودت مطمئن هستمی (3205757) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۲۰:۰۰:۵۲
بنده نگفتن بی ایمانه، عرض کردم نمیگم حتما مؤمنه، بین اینها تفاوت قائل باشید، در ضمن برید صفات مؤمن در خطبه امیر المؤمنین رو بخونید ببینید چند تا از ماها مؤمن هستیم، بنده خودم رو میگم (3206283) (alef-18)
 
امین عاشق فروتنی
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۶:۵۴:۳۶
دقت کن دوست عزیز !
علاقه مندان به اسلام و انقلاب , به دلیلِ «مواضع فکری و سیاسی» افرادی که اسم بردین , نیومدن «هنر و آثار هنریِ» اونها رو زیر سوال ببرن , بلکه «جایگاه فکری و سیاسیِ» اونها رو زیر سوال بردن ! اما در مورد امین حیایی , به خاطر «مواضع فکری و سیاسی»ش , دارین «هنر»ش رو زیر سوال میبرین !
این دو تا با هم خیلی فرق دارن! (3203324) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۴:۱۴:۴۶
تو را بخدا شما برادران ارزشی از دومکراسی حذف و مخالف حرفی نزیند، شما که با باتوم و سانسور و زندان با مخالفهای خودتون صحبت می کنید در جاییگاهی نیستید که از حرف ها بزنید خوشحالم کسانی مانند حیای نون به نرخ روز خور و شما دوستان عزیز حالا قدرت مردم و قدرت اینترنت رو که نمی تونید سانسور کنید رو با گشت و پوست دارید درک می کنید. لطفا آب رو جایی بریزید که می سوزه (3202837) (alef-18)
 
علی
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۵:۰۲:۲۵
" حیای نون به نرخ روز خور" نه، بگویید " بی حیای نون به نرخ روز خور" (3202990) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۶:۲۸:۱۳
طبق مبنای خود شما با شما محاجه میشود. (3203211) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۴:۱۴:۵۷
كساني كه به ژوله رأي دادند خودشان بهتر مي‌دانند به چه چيزي رأي دادند و نيازي نيست كه شما سخنگوي خودخوانده‌ي ديگران بشوي و رأي آنان را براي خودشان تفسير كني.

احتمالا اين تحليل‌ها و تفسيرها ناشي از نگراني نسبت به پيروزي احتمالي ژوله است و نتايجي كه بعدا ممكن است از آن گرفته شود. در حاليكه با توجه به فاصله‌ي ميان اين دو عملا هيچ برنده‌اي وجود ندارد و شرط انصاف آن است كه مسابقه مجددا برگزار شود و اگر باز هم اين وضع تكرار شد نفر برتر از طريق قرعه معلوم شود.

شماها هم به جاي اين تحليل‌هاي شتابزده به دنبال تحلیل پديده‌هايي مانند تشييع پاشايي يا رقابت ژوله-حيايي و.....را با ديد كارشناسانه و از منظر علم جامعه‌شناسي و رفتارشناسي جمعي تحليل كنند تا معلوم شود كه زير پوست اين جامعه چه مي‌گذرد كه در بزنگاههايي اينچنيني ناگهان رفتارهايي به صورت جمعي شكل مي‌گيرد و فوران مي‌كند.

اگر در كشور انگيزه‌اي براي بررسي علمي و دقيق تحولات جامعه و سمت‌گيري متناسب با آن وجود داشت نيازي به اين علائم هم نبود. همين كه سرنوشت انتخابات‌هاي رياست‌جمهوري در 72 ساعت مانده به روز رأي‌گيري تغيير مي‌كنند و همه‌ي بافته‌هاي چندساله‌ي كانديداها رشته مي‌شود به اندازه كافي گوياي تلاطم شديد در لايه‌هاي زيرين جامعه هست.

حالا كه در متن يادداشت فوق صحبت از فيلم قلاده‌هاي طلا شد خوب است كساني كه از سال 88 تا به حال روزي سه وعده خبر خوش مي‌دهند كه فتنه مرد و تمام شد رفت پي كارش نظرشان را در اين مورد هم بگويند: زنده شدن ناگهاني خاطره‌ي يكي از نمادهاي سال 88 (فيلم قلاده‌هاي طلا) و عكس‌العمل منفي مردم و رفتار شبه‌آنتقامجويانه‌ي آنان از يكي از عوامل پيمانكار آن فيلم (امين حيايي) كه بعيد است خودش به پيام آن فيلم اعتقاد داشته باشد. (3202840) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۴:۱۸:۴۷
زرشک ! خود این برنامه سیاسی برای تبلیغات حداد عادل و صفار هرندی و بقیه دوستان اصولگرا تولید شده (3202856) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۷:۴۴:۰۸
چه فسیلهایی. (3203460) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۴:۱۹:۱۷
به شدت از خاتمی می ترسید چون محبوبه.این چرندیات چند روز اخیر هم از ترسه . (3202858) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۴:۴۵:۳۵
حالا مثلا خاتمی میخاد چکار کنه اونوقت که ازش بترسن
اوجش سال 88 بود دیگه (3202937) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۴:۵۲:۳۹
همون کاری رو که سال 92 کرد میکنه! (3202959) (alef-18)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۶:۳۶:۳۵
15 درصد از آرای روحانی متعلق به طیف اصلاحات، 10 دزصد متعلق به طیف هاشمی و باقی آرا هم به خاطر مطالبات عموما اقتصادی بود.

حالا از شما سوال می کنم اگه آن جناب همیشه می تواند معجزه کند....

1-چرا در سال 84 هم در دور اول و هم دور اول کاندیدایی که وی حمایت کرد نتوانست موفق شود؟

2-چرا در مجلس هشتم یک نفر هم از لیست «یاران خاتمی» نتوانست به مجلس راه پیدا کند طوری که مجبور شدند در دور دوم این اسم را بردارند؟

3- چرا در مجلس نهم که تقریبا همه اصلاح طلبان انتخابات را تحریم کردند تا مشارکت مردم به زیر 30 درصد برسد تا نظام تخت فشار مجبور شود دولت غیرقانونی کودتا را کنار بزند و به خواسته های آنها تن بدهد نتیجه ای حاصل نشد و بلکه برعکس مشارکت مردم به 64 درصد رسید؟ (3203272) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۹:۵۰:۲۴
اگر الف منتشر می کرد جوابتو می دادم اما نوشتن بیهودس ! (3203677) (alef-18)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۲۳:۱۱:۰۷
کسی از فتنه طلب ها نبود جواب بده؟ (3203895) (alef-18)
 
پاسخ به رضا
۱۳۹۴-۰۷-۰۱ ۰۸:۰۵:۰۶
عجب تحلیلی!!!!
خیلی زحمت کشیدی.
ببین شما کلا 2 جور می تونید تو انتخابات برنده بشید،
1- استفاده رد صلاحیت ها
2- مشارکت پایین مردم.
اون انتخاباتی رو که شما می گی درصد مشارکت مردم رو ببین اونم تو تهران، مثل شورای شهر دوم که با 8% رای مردم انتخاب شدن.
هر جا مشارکت مردم خیلی گسترده بود مثل انتخابات شوراهای اول، مجلس ششم و ... نتایج رو ببین.
جرات دارید واسه انتخابات امسال از حربه رد صلاحیت استفاده نکنید و نتیجه رو ببینید.
الف خواهشا چاپ کن. (3206965) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۴:۵۳:۵۵
چسبوندن مخالف های حیایی به طرفداران گلشیفته، کاری هست که فقط از اصولگراها برمیاد! (3202963) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۵:۰۳:۳۸
اگه ازش نمیترسیدید ممنوع الاسم و بایکوت نمیکردید!!!! (3202998) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۲۳:۲۹:۵۵
احسنت (3203915) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۷:۱۶:۲۴
همون سال 88 لابد یه کاری کرده که هنوز بعد چند سال جرات ندارید در ملاء عام اسمشو بیارید وممنوع التصویرش کردید ! (3203374) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۷:۴۵:۱۱
اگه خاتمی به جای راهنمایی سکوت دستور هجوم صادر میکرد بهت میگفتم الان چه وضعی داشتین. (3203463) (alef-18)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۹:۴۶:۳۰
او که آمریکا بود به گفته امام نتوانست و نخواهد توانست هیچ غلطی بکند دیگر تکلیف مریدان و دلدادگانش دیگر مشخص است.

معاندان بدانند که آرزوی تبدیل جمهوری اسلامی به یک حکومت سکولار عرفی را به گور خواهند برد ان شاء الله. (3203667) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۲۲:۵۰:۰۱
از افراد ضعیف کسی نمی ترسد ولی وقتی برخی از خاتمی می ترسند نشاندهنده این محبوبیت روزافزون است . (3203876) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۱۰:۵۹:۲۹
خواب ديدي خيره عمو (3209225) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۴:۲۰:۱۱
عوامل فیلم مسخره قلاده های طلا باید محاکمه شوند اونها به شعور چند میلیون نفر توهین کردن (3202862) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۴:۴۹:۲۴
بیخیال
هزار جور فیلم میسازن که توش به شعور مردم توهین شده
حالا یکی مخالف شما حرف زده باید محاکمه شه؟!
اگه نیاز به محاکمه باشه دوستانی مث میرحسین و کروبی و ... جلوی صف تو نوبتن (3202951) (alef-18)
 
علی
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۵:۴۴:۳۵
اینایی که شما میگویید برای محاکمه جلوی صف تو نوبتن کی قاره محاکمه بشن؟!!! (3203113) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۵:۵۵:۵۵
خود موسوی و کروبی اتفاقا از خداشونه به صورت علنی محاکمه بشن تا از پشت پرده 8 سال قبل به مردم بگن (3203146) (alef-18)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۴:۲۰:۴۲
جامعه اس که سیاست و میسازه..جامعه احمدی نژاد تحویل سیاست داد... پس انتظار نداشته باشین جامعه به اونهایی که در اون برهه زمانی وصل به سیاست شدن جامعه فراموش میکنه.... ما جزی خس وخاشاک از جامعه ایم و یادمون نمیره که چی شد و کی چه کرد تو اون زمان..شریفی نیا...نجفی... ده نمکی..یادمون نمیره...شجریان رو هم یادمون نمیره (3202864) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۴:۲۱:۱۹
من مخالف نظر این نوسنده محترم هستم
مردم با این کار دو چیز را نشان دادند
1.دیگر مردم مثل گذشته به سیاست بی اعتنا نیستند .چون بی اعتنایی به سیاست یعنی تشکیل مجلسهایی همچون هفتم و نهم و دهم و دولتهایی همچون دولت نهم و دهم است مردم همیشه هوشیار و بیدار هستند و اجازه نمی دهند به شعورشان توهین شود.
2. مردم هنرمندان فرصت طلب را که برای پول حاضر اند به مردمشان توهین کنند را طرد می کنند. (3202866) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۵:۱۶:۳۳
اون فیلم خیلی فیلم زشتی بود و به کسانی که به موسوی رای داده بودند توهین کرده بود مردم هم عواملش رو تنبیه کردن و میکنن (3203036) (alef-18)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۶:۵۰:۴۷
پس عوامل فیلم قصه ها و خیابان های ناآرام و... که به فتنه دامن می زنند باید مجازات بشوند. (3203310) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۴:۲۴:۴۲
آیا فیلم قلاده های طلا سیاسی نیست؟ چرا از این نظر نگاه نمی کنید؟ فتنه وسیله ای شده برای سرکوب هر کس که مخالفش هستید. چرا وضعیت رو از دید فقط خودتون پاستوریزه می کنید و تحویل جامعه میدید؟ نه واقعیت اینه که فیلم قلاده های طلا پیش از اندازه سیاسی و معلوم برای چه هدفی ساخته شده. آیا فیلم بیان واقعیت بوده؟ موضوع اینه که کسی نیست دقیق جرات کنه جریانات ۸۸ رو برسی کنه نه به شکل دیدگاه یک طرف بلکه قضاوت عادلانه بیان کنه. این بازی تا اخر قرار ادامه پیدا کنه. چون دو طرف حاضر نیست قبول کنه اشتباهاتی کردند. واقعیت رو قبول کنید انتخابات در ایران ضعف های زیادی داره. از صندق های غیر شیشه ای تا رد صلاحیت های سیاسی و اظهار نظر مسئولین با ربط و حتی بی ربط در ضمینه انتخابات. تا کی قرار انتخابات در ایران موضوع باشه؟ شورای نگهبان حاضر نبوده اشتباهات خودش رو درست کنه, اصولگراها حاضر نیستند قبول کنند که دنبال حذف اصلاح طلب ها هستند و اصلاح طلب ها هم حاضر نیستند قبول کنند ضعف های زیادی دارند و یکی از ضعف هاشون بازی های سیاسی غلط. سپاه عملا قرار بی طرف باشه ولی اظهار نظر های که میشه چیز دیگری رو نشون میده. همه ی اینها یک طرف تا وقتی اصولگراها نپذیرند که بله اون ها هم در ۸۸ اشتباه کردند. اونها هم بازی سیاسی رو شروع کردند.
امیدوارم سانسور نشه. میدونم صد نفر میان میگن نه شما فلان کردید ۸۸. شما هم کردید گناه من با خودم قبولش دارم شما چی قبول دارید اشتباه کردید؟ (3202876) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۴:۲۵:۱۹
خدایی چقدر قضیه رو جدی گرفتین آقایون پاور کلاس. شما که همه نشریات و تلویزیون و رادیو دستتونه. حالا یک عده میخوان یکی که دوسش دارن بیاد بالا. امین حیایی با این همه سابقه بازیگری اصلا یک خنداننده برتر نیست و فقط به خاطر اسمش داره میاد بالا. سروش صحت خیلی بهتر بود . حالا تو این مرحله یک عده دوست دارن ژوله بیاد بالا. شما چرا انقدر حرص میخورید؟!!!! (3202880) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۴:۲۵:۵۸
شخصا از این قماش متنفرم و ثاینه ای از زندگیم را حدر نمیدم واسه دیدن اینها. (3202883) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۴:۲۹:۳۱
به نظرم اشکال در برنامه خندوانه نیست باید برای تفسیر اتفاق پیش آمده به گدشته نه چندان دور و حوادث بعد از انتخابات 88 و ظلمی که به بخش قابل توجه ایی از مردم شد رجوع کنیم
رویداد پیش آمده در برنامه خندوانه نشانگر این حقیقت است که این بخش از مردم نتوانسته اند اتفاقات و ستمی که به آنها در آن سالها شده رو فراموش کنند و از هر فرصتی و روزنه ایی که در اختیار انها قرار می گیرد می خواهند اثبات کنند که آنها هستند و باید در نظر گرفته شوند و به حقوق از دست رفته آنها رسیدگی شود (3202897) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۴:۳۰:۱۷
تحلیل دقیقی بود (3202898) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۴:۳۷:۳۵
از اول هم معلوم بود که گذاشتن مسابقه بین طنازها مشکل آفرین خواهد شد و دلخوری پیش می آورد ما هم که عاشق حاشیه و بردن برخی به عرش اعلی و یا بعدا به اسفل سافلین هستیم! (3202916) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۴:۳۸:۱۷
هنرمند باید در قلب مردم جا داشته باشد مردم حافظه تاریخی خوبی دارند چرا مردم از شریفی نیا و حیایی و عبدی فاصله گرفته اند کجاست آن دوره اوج افتخاری ؟جواب این سئوالات در عملکرد خود این آقایان است؟مگر سید جواد ذبیحی صدای بدی داشت؟مگر تقی زاده مسابقه 20 سئوالی را بد اجرا می کرد؟آیا کسی الان نام آنها را می برد؟من به شخصه اصلا ژوله را نمی شناختم ولی قلبا با توجه به پیشینه امین حیایی دوست داشم ایشان برنده نشود (3202917) (alef-18)
 
امین عاشق فروتنی
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۷:۰۲:۰۸
مشکل شما و همفکرانتان این است که می گویید «مردم» , ولی منظورتان فقط کسانی ست که با شما همفکر و هم نظر هستند و سایرین اهالی این کشور را به عنوان «شهروندِ دارای حقِ انتخاب» هیچ وقت به رسمیت نشناخته اید ! و دقیقا به همین دلیل است که اگر با چیزی مشابه نتیجه ی انتخابات سال 88 مواجه شوید , چون آن دسته از مردم را نادیده می گیرید , از نتیجه تعجب میکنید و فکر میکنید که مسئولین , «شما» را نادیده گرفته اند , در حالی که این شما هستید که «سایر اهالی این کشور» را نادیده گرفته اید. (3203340) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۱:۲۶:۱۴
تعداد رای ها را بشمار می فهمی!
وقتی نتیجه انتخابات مثل این نباشه مردم زود می فهمند و از آنجا که برای رای خودشان ارزش قائلند بصورت مسالمت آمیز و خودجوش می پرسند رای ما چه شد؟ یعنی حق انتخاب ما چه شد؟ تا صد سال دیگر هم این سوال پاسخ داده نشود می پرشند و فراموش نمی کنند... بعد هم در تاریخ مکتوب می شود (3205082) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۴:۴۳:۳۲
نوشته خودت موهن وسخیف است آقای رستگار. خودت خواستی گفتم. (3202929) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۲۳:۵۵:۱۰
شما اگر تونستی مفهوم فاشیست و تاریخچه اون رو بگی جایزه داری! (3203938) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۸:۵۳:۵۳
مصداق فاشیسم یعنی حذف ربنای استاد شجریان...
[همینش هم اگه چاپ بشه، جای شکر داره، بقیه مصداق ها بماند برای بعد.] (3206161) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۴:۴۳:۴۶
شما ازكدام فتنه كه ساخته و پرداخته سياست بازان براي حذف رقيب و پاسخ به سوال راي من كو مدام تبليغ شده حرف ميزني بله تخريب اموال و بهم زدن نظم جامعه توسط هر كس مضموم است ولي وقتي هيچ توجه و پاسخي به مطالبه بحق جامعه داده نميشود بالطبع هنجار شكني اخرين راه براي عدهاي ميشود ، دليل مطالبه بحق جامعه در سال ٨٨ همانا عملكرد ويرانگر هشت سال حكومت دولت گذشته است لذا اعتراضات مذكور علاوه بر اينكه فتنه نبوده بلكه خيرانديشي معترضين روشن بين بوده است لطفا الف جان در نشر نظرات شجاع باش ! (3202930) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۶:۵۲:۴۶
شما میگید احمدی نژاد بد بود؟ باشه بد بود، هر چی شما در موردش میگید درست، اما عزیز من! مردم سال 88 به همین آدم (از نظر شما خرابکار) رای دادند، میشد رای 24 میلیون نفر رو نادیده گرفت؟ (3203319) (alef-18)
 
امین عاشق فروتنی
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۷:۱۵:۲۷
نرود میخ آهنین در سنگ !
منظورت از «مطالبه» و «بحق» و «جامعه» چیه ؟
بذار خودم بگم :
مطالبه = «ابطال نتیجه ی انتخابات و نادیده گرفتن حدود 25 میلیون نفر از رای دهندگان»
به حق = «مطابق با جدیدترین دستاوردهای دموکراسی که اکثریت را برنده نمیداند»
جامعه = آن «بخشی» از طرفداران آقای موسوی در «چند» محله و منطقه از « یک دانه » از شهرهای ایران (= تهران) , که به علت تحریک شدن توسط سیاسیون شکست خورده ی فاقد جنبه ی باخت , ساده دلانه به خیابانها آمدند و در ادامه , دیگرانی(= دشمنان جمهوری اسلامی که لزوما نه در انتخابات شرکت کرده بودند و نه به موسوی رای داده بودند) خود را با آنها قاطی کردند و مسیر اعتراضات را تغییر دادند.
ما در سال 92 سر تسلیم در مقابل نتیجه ی انتخابات فرو آوردیم و قواعد بازی سیاست را محترم شمردیم ؛ نمیدانم شما کی «وجودِ ما را» به رسمیت خواهید شناخت؟! (3203371) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۴:۴۷:۳۰
اراذل و اوباش فتنه 88 از کف خیابون کوچ کردن به فضای مجازی و به هرکسی که پای نظام و انقلاب ایستاده و وطن فروشی نکرده حمله میکنن.جالبه که مردم مردم هم میکنن. یعنی اون 24 میلیونی که به یکی دیگه رای داد مردم نبودن اونوقت این 18 میلیون مردمن. یعنی جایی که به نفعشون نباشه به مردم بیشترین توهین ها رو میکنن و جایی که به نفعشون باشه خودشونو جای مردم جا میزنن. فقط اینو میتونم بگم که غیر از اینترنت بازی غلط دیگه ای نمیتونید بکنید پس دلتون به همین کامنت گذاشتن خوش باشه که از دست اربابتون آمریکا هم کاری ساخته نیست. (3202944) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۷:۲۲:۵۷
اون24 ملیون یه خطایی سال 88 کردن و سخت پشیمون شدن طوری که سال 92از شون فقط 4 ملیون موند لطفا دیکه 24 24 ملیون نکنید چون اون ممه رو لولو برد ! خلاص ! (3203396) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۹:۴۱:۴۸
4 میلیون به علاوه 6 میلیون رای قالیباف به علاوه بخشی از آرای ولایتی و رضایی. (3203657) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۲۳:۱۰:۰۴
کدوم ۲۴ میلیون؟ حالت خوبه؟ دعوا سر همینه که اصلا ۲۴ میلیونی در کار نبود (3203952) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۱:۲۷:۱۴
این هم اراذل و اوباش و تعداد کم مسلمانان واقعی چه چیزی را نشان می دهد؟!!! (3205087) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۴:۴۸:۲۱
شما خودت هیچوقت اشتباه نکردی طرف یک اشتباهی کرده و عذر خواهی هم کرده ؟ کافی نیست دیگه باید چکار کنه اگه شماها این خبر راپخش نکرده بود هیچکس نمی فهمید (3202949) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۲۱:۲۸:۴۶
عذرخواهی؟ حیایی! سندش؟ (3203775) (alef-18)
 
افشین
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۴:۵۱:۲۱
اگر قرار بود نظر هر آدم بی تعصبی الگوی مردم باشه الان در ایرانی زندگی نمیکردیم که قدرت مطلق منطقه باشه.اصلا شما فتنه گرها به حساب نمی آیید.احمدی نژاد هم عددی نیست.فقط برای مردم رهبر عزیزمون آقا سید گل.خدا را شکر تا حالا که حرفش نظر مطلقه .امثال این آقایون با این نظراتشون عددی نیستند. (3202955) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۵:۲۲:۴۶
قدرت مطلق منطقه ؟ مردم دارند از گرسنگی می میرند جوانان بیکار و معتاد و...
بیدار شو! (3203052) (alef-18)
 
علی
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۵:۴۶:۲۵
ایشون سیره ، به شما چه؟ (3203118) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۶:۱۱:۰۷
ایشون مگه مردم هستن؟ اگه می خوای نظر مردم رو بدونی بفرما کف خیابون، شما هم ادب داشته باش. (3203179) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۶:۳۳:۵۸
چیزی که ما تو کوچه و خیابون میبینیم زندگیه، شما عینکتو عوض کن، منکر مشکلات اجتماعی نیستم اما انقدری که آه و ناله میکنید نیست، من خودم کسی هستم که با در آمد ماهی 190 هزار تومن تو همین مملکت زندگی میکنم. هم قسط دارم هم بدهی، اما نه فقط زندگی میکنم بلکه از زندگیم لذت میبرم. (3203246) (alef-18)
 
علی
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۰:۱۵:۴۱
بزرگترین بدبختی ما دروغگویی ما است.زندگی با درآمد ماهی 190 هزار تومان؟
ممکن است بگویید شغل شما چیست؟ (3204785) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۱:۲۸:۴۲
لیاقتت همینه. لیاقت مردم ما این نیست. این همه جوان تحصیلکرده و این همه منابع کانی، نفت و گاز و... این همه اختلاس و فساد و... (3205097) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۲۰:۱۰:۲۵
لیاقت؟ افتخار میکنم که با درآمد کم میتونم زندگی کنم و از زندگیم لذت ببرم، شما اسمش رو بگذار بی لیاقتی، من میگذارم قناعت؛ تحصیلکرده؟ بنده در حال تدوین پایان نامه ارشد در رشته اقتصاد هستم (26 سال دارم، سربازیم هم تمامه) شما به بنده بگو بی شواد.
منکر اختلاس و فساد نیستم و منکر بدیش هم نیستم، اما راه حل نق زدن نیست، ببینید شما در حل این معضل چه وظیفه ای دارید، نه اینکه فقط نق بزنید و اصل نظام رو زیر سوال ببرید. (3206308) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۱ ۰۰:۵۱:۵۵
تصحیح میکنم:
...شما به من بگو بی سواد.
... (3206773) (alef-18)
 
محسن
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۴:۵۵:۰۸
والا من فقط به خاطر بامزه بودن كار ژوله بهش راى دادم ولى با اين كارهاى سخيف با اينكه هميشه به اصلاح طلب ها راى دادم از جمله سال ٨٨ ولى ديگه حالم از هر چى اصلاح طلبه به هم خورد . بابا دست وردارين از اين تحليل هاى مزخرف و بى پايه حيايى هنرپيشه است نه تحليل گر سياسى اينجا هم فقط قرار بود به كمدى تك نفره نمره بديم نه به احزاب . (3202967) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۵:۵۷:۵۰
حالت به هم میخوره برو دکتر پیش دکتر همون دکتر که مردم میگفتن بره دکتر (3203150) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۶:۵۴:۱۹
شما بیشتر دکتر لازمی عزیز (3203323) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۴:۵۵:۴۰
یعنی بواقع شما به شادی مردم اعتقاد دارید؟!!!! پس چرا کنسرتها را لغو می کنید ؟ چرا هنرمندان را ممنوع التصویر می کنید؟ چرا از نشان دادن آلات موسقی که جزء لاینفک یک برنامه شاد مانند خندوانه و استند آپ کمدی است اجتناب می کنید ؟ چرا به لباس و موی مردم گیر می دید ؟ چرا....دروغ می گوئید! (3202969) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۵:۰۶:۲۴
واقعا! (3203006) (alef-18)
 
مصطفی
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۴:۵۷:۲۹
به نظر شما در آن شرایط فیلم قلاده های طلا باعث وحدت بیشتر شد و الان هر به حیایی رای ندهد به تفرقه فکر می کند؟ (3202974) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۵:۰۸:۰۳
براي چندمين بار بايد بگويم كه ماجرا از حمايت سياسي از امين حيايي شروع شد و جناح مقابل هم مجبور شد مقابله با مثل كند ،

مثل اينكه ايجاد جبهه فرهنگي خاص در مقابله با اصلاحات كم كم در حال تبديل شدن به يك مشكل شده است (3203009) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۵:۱۲:۳۵
الان چه کسی پناهی رو حذف کرده؟منطق اصولگرایی یا اصلاح طلبی؟؟چقدر نام فیلمساز و کارگردان و روزنامه نگار میخوای برات بیارم که نه تنها دیدگاه و نظراتشون حذف شده بلکه خودشون هم حذف شدن؟؟ صبر کنید 7 اسفند نزدیگه آشی براتون بپزیم که 10 من روش روغن داشته باشه (3203024) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۵:۱۲:۳۷
کاملا معلومه رایی که به امین حیایی اضافه می شود کاملا ساختگی است (3203025) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۶:۳۸:۳۲
هر وقت ما رای بیاریم مردم سالاری در حد اعلی رعایت شده و هر وقت رای نیاریم یا کم رای بیاریم تقلب شده، میشه اسم این نوع منطق رو بفرمایید؟ (3203279) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۵:۱۲:۵۸
الان چه کسی پناهی رو حذف کرده؟منطق اصولگرایی یا اصلاح طلبی؟؟چقدر نام فیلمساز و کارگردان و روزنامه نگار میخوای برات بیارم که نه تنها دیدگاه و نظراتشون حذف شده بلکه خودشون هم حذف شدن؟؟ صبر کنید 7 اسفند نزدیگه آشی براتون بپزیم که 10 من روش روغن داشته باشه (3203027) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۵:۱۴:۳۶
نه کار حیایی درست بود نه کسانی که علیه او هستند (3203031) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۶:۴۰:۴۲
حیایی به جز بازی در فیلمی که بسیاری از حقایق سال 88 رو نمایان کرد چه کار کرد؟ (3203283) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۰۷:۳۹:۳۹
حقایق رو خوب اومدی!!! (3204298) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۰۷:۴۷:۱۲
حقايق؟!!!! (3204313) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۵:۱۹:۵۴
خیلی جالبه که جدیدا شادی این مردم غمزده مهم شده.. عزیزان مردم خوب میدونن که چه کلاه گشادی سرشون رفته..تنام این خنده ها هم ظاهریست.. خدا میداند که چه نسل های طلایی نابود شد.. (3203046) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۵:۲۳:۱۵
به رامبد پيشنهاد دارم اين دو بزرگوار رو يك تيم بكنه و ازشون بخواد با هم يك برنامه طنز اجرا كنن و متعاقبا از مردم بخواد به كيفيت طنز راي بدن...اينطوري دوقطبي حذف ميشه (3203054) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۶:۳۲:۳۷
بر فرض اینکه در این بازی ، دوقطبی هم حذف شد ! بعدش چی ؟ این دو قطبی ریشه در بسیاری از مسائل داره که در هر مقطع خودشو به شکلی نمایان می کند . تا زمانیکه تکثر سلایق را برسمیت نشناسیم ، دموکراسی را با تشکیل احزاب ، اتحادیه ها ، سندیکاها اعم از سیاسی ، اجتماعی و صنفی پایدار نکنیم و تا وقتیکه با رد صلاحیتهای بدون دلیل سعی در حذف بخش تاثیر گذاری از جامعه نکنیم نمی توانیم توقع اتحاد ملی داشته باشیم . خندوانه هشدار های کوچکی است که باید جدی بگیریم!!!! (3203239) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۵:۲۴:۵۹
بابا




ملت





نمیخواین ول کنین این کارارو این همه کینه رو این همه لجاجت رو من با هر دو طرف هستم
خسته شدم بس که همش به هم تیکه میندازیم
کی میخوایم واقعا هم وطن باشیم



پس گذشت مال کی و چه زمانیست؟

تو رو خدا اگه ما هوای همدیگر رو نداشته باشیم کی میهواد هوای ما دو داشته باشه؟
نگاه کنین همه دارن برا اون بچه ها بدون هیچ رنگی کمک جمع میکنن ؟ این یعنی همدلی

بیاین هرچی رو که گذشته فراموش کنیم تا دوباره ( هر آرزویی داری خودت بگو) (3203060) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۵:۳۸:۴۸
فاشيست تويي رستگار (3203097) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۵:۳۹:۳۵
فاشيست شمايين كه نظرات مخالف رو فيلتر ميكنين (3203100) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۵:۴۰:۰۶
اصولگرايان خيلى با ادب و با شرف و ادم هايى مؤمن و مسلمان هستند در اين چند سال شرفشون ر أخلاق و ادبشون براى همه روشن شد (3203101) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۶:۴۲:۲۷
بله، نوع رفتار کاندیداهای شکست خورده در دو انتخابات 88 و 92 رو با هم مقایسه کنید قطعا به همین نتیجه خواهید رسید. (3203288) (alef-18)
 
پورا
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۲۳:۳۵:۴۱
ازاختلاسها و رانتها و دزدیهایکلان از بیت المال ،کاملامشخصه (3203969) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۲۰:۱۵:۳۳
نمیدونستم فاضل خداداد که در دولت آقای هاشمی به خاطر پرونده 123 میلیاردی بانک صادرات اعدام شد اصولگرا بوده!!!!! جل الخالق!!!!!
شهرام جزایری تو دولت کی تخلف مالی داشت؟ اصولگرا بود؟
م.ه اصولگراست؟
ع.ج اصولگراست؟
بیژن ن. ز اصولگراست؟
صفایی فراهانی اصولگراست؟
بازم بگم؟ (3206324) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۵:۵۳:۰۱
بهر حال هنر وتوانایی اقای حیایی در عرصه سینما راکه نمی توانید انکار کنید این مثل روز روشن است سایر تفکرتان هم همنطور است شما نمی توانید با نگاه ابتر وشبه روشنفکری عاریتی که محصول تفکر عفن غربی است مصالح کشوری مثل ایران را در نظر بگیریدشما دوست دارید همیشه پیرامونی باشید استقلال برای شما مانند سم مهلک است دوست دارید اقمای زیست کنید با اجازه بیگانه گان تنفس کنید مشی وسلوک انها برای شما حجت است . (3203134) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۶:۳۳:۲۳
تفکر عفن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یعنی عاشق این ادبیاتتونم! (3203244) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۷:۲۹:۱۸
نمی تونی یه اظهار نظر بدون فحش وتوهین بکنی ؟ (3203416) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۹:۳۰:۴۴
آقا دست از سر والر اشتاین بردارید. (3203640) (alef-18)
 
جهانی
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۵:۵۸:۱۴
برنامه خندوانه اقای رامبد از دو نگاه قابل بررسی میباشد. درنگاه اول شاد کردن مردم ولی نگاه دو م و موضوع مهمترباسازی چهره اصولگراهامیباشد .که براثرحمایت بی چون چرا از احمدی نژاد به شدت اسیب دیدن .ودرانتخا بات 92 شکست خوردند..دلیل ..دعوت ازحدا د وحسینی وصفارهرندی.،،،،،،،،، (3203151) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۲:۱۹:۰۰
موافقم .خندوانه خودش سیاسیکاره اونوقت از مردم توقع داره سیاسی برخورد نکنند. (3205251) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۶:۱۱:۲۲
معلوم میشه که اینهایی که میگفتند رسانه ملی بیننده نداره و از این چرندیات بلغور میکردند حالا متوجه شدند که یه شبکه تازه تاسیس که روزی چند ساعت برنامه داره چقدر میتونه تاثیر گذار باشه دارن با این هجمه های سیاسی خرابش میکننند ولی کور خوندین تا ابد نمیتونید مردم رو از رسانه ملی دور کنید چون خودتون مشتری اول و آخرش هستید (3205879) (alef-18)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۶:۰۶:۰۳
چندی پیش در مقاله ای خواندم
اذهان ساده اندیش و سیاست اندیش، به جای آن که دریابند تصور خام و ابتدایی آن از سیاست و سیاست مدار از اساس نابجا بوده، این بار به کلی سیاست را رها کرده و تلاش می‌کنند غرق در زندگی هرروزی شوند.

به این معنا که به مرور از «سیاست» و «سیاست مدار» ناامید می‌شوند، و به جای آن که در صدد فراتر رفتن از ساحت سیاست برآیند و در پی کشف افقی فراتر از ساحت «سیاست» برآیند، به «غفلت» بیشتر تمایل پیدا می‌کنند.

در وضعی که «تدبیر و امید» کارگر نشود، ضروری است که شبکه نسیم و رامبد جوان، مردم را با خنده‌های خود به فراموشی جهان واقعیات فرابخوانند.

(منبع: تشویش دات آی آر)
باید به این بزرگوار در جواب نقدشان گفت کجایی که ببینی افرادی چنان به دور باطل افتاده اند که خندوانه!! را هم به سیاست بازی های بی منطق و ناکارآمدشان گره میزنند. (3203169) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۶:۰۸:۵۶
خداوکیلی جوک روزگاره 4 میلیون رای دادن اونوقت اختلاف 50تارای به نفع امین حیایی!!! خخخ (3203175) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۶:۱۳:۳۳
کجایی نکنه تو هم رفتی پیش کروبی لا لا کنی یه دفعه دیدی ژوله برنده شده نریزی تو خیابون هنوز عفت دستور نداده (3205883) (alef-18)
 
فاطمه
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۶:۲۲:۲۰
همه این بازی ها نشان از بی مسئلگی ما دارد!!!
ما نسل جوان اونقدر بی مسئله شدیم که فقط منتظریم کسی برامون یه مسئله بسازه یه میدون بسازه تا بپریم وسط و جولان بدیم.مهم نیست کی و چی
مهم نیست اصلا ارزشش داشته باشه یا نه؟!
برای خودمون متاسفم!!! (3203197) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۷:۱۱:۲۰
خوشم امد از نظرت (3203361) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۶:۲۲:۲۴
حتی رای دادن به کمدینهامونم داستان میشه!! (3203198) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۶:۴۴:۴۷
دارن از برنامه ای که محبوب شده برای خوشبو کردن تعفن خودشون استفاده می کنن (3203292) (alef-18)
 
محمدحسین
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۶:۲۹:۵۲
فعلا که رای دادن به ژوله و حیایی از مسئله سیاسی گذشته و ظاهرا امنیتی شده
چون یک طرف آرا بصورت موازی با طرف دوم ارتقاء پیدا میکنه و جوری هم کنترل میشه که مثلا ژوله با اختلاف بالا برنده نشه چونکه ظاهرا فتنه گرا دارن ازش استفاده میکنند. چه زخم کهنه ای شده این سال 88 که به این راحتی بین مردم ما حل نمیشه انشاءالله همه از هم بگذریم ! (3203217) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۶:۳۸:۲۵
خدا به همه ما عقل بده که به شدت دچار قحطی آنیم.یک برنامه تلویزیونی اجرا می شه و میان این هم کمبودها ،برنامه دو آدم تیتر بزرگ رسانه ها می شه . این یعنی عقب ماندگی.بزرگترین رخداد سیاسی کشور در سال 88 رخ داد و هنوز تبعات سنگین و خردکننده آن را مردم تحمل میکنند آنوقت این ماجرای بی ارزش می شود سرگرمی رسانه ای و خواننده هایی که روزی برای فیلم ده نمکی ایول ایول میکنند و امروز برای اتفاقی که می خواهد سنگینی ماجرای 88 را با یک کاریکاتوریست و بازیگر به ابتذال ببرد.امروز ژوله (درجایگاه خود محترم است)و امثال ژوله بی آنکه خود بخواهند شده اند ابزار به ابتذال کشاندن ماجرای 88 و هشت سال ویران کننده که فقط اقتصاد را نابود نکرد،فرهنگ و اخلاق را پاره پوره کرد.الف و الف ها هم شده اند واسطه این ابتذال (3203278) (alef-18)
 
احمد
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۶:۳۸:۵۹
از این اقای نویسنده بپرسید نظرش راجع ربنای شجریان یا فیلم سازی جعفر پناهی چیه؟ در ثانی مخالفان امین حیایی نه از پست یک کاریکاتوریست به صف شدند نه خودشون این قدر کم حافظه هستند! خیلی دموکراتیک داریم می گیم به امین حیایی به خاطر اشتباهات بزرگش رای نمی دیم... دیگه نگفتیم که ممنوع التصویره یا ممنوع الخروجه یا ....هر چیز دیگه ای! شما هم اگه می تونید با مخالفانتون به همین شیوه برخورد کنید نه به با کهریزک درمانی! جالبه دم از حق مردم برای شاد بودن می زنید! (3203280) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۶:۳۹:۳۶
نوشته اید : و اگر امثال حسین پور بر عرصه ی مدیریت تکیه می زدند، مشخص نبود چه فضای فاشیستی فرهنگی ای بر آن نهاد یا سازمان حاکم می شد و ارزش این بود که کدام شخص بیشتر و بهتر توانسته جریان های مقابل را به لجن کشیده و حذف کند.

یعنی الان چنین چیزی حاکم نیست یعنی یک تفکر خاص تمام درها را بر دیگر تفکرها نبسته وخود یک تنه تمام تریبونهای اصلی را در اختیار نگرفته ؟! این قدر خفقان است که یک اظهار نظر عادی که در جوامع آزاد اصلا به چشم نمی آید چند روز است ذهن همه را درگیر کرده وعده ای که خود بزرگترین توهین کنندگان به تظرات مغایر خود هستند هر روز به نوعی مقاله می نویسندو سعی در سرکوب حسین پور را دارند ؟!!! (3203281) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۶:۴۵:۵۵
آبروی شبه روشنفکران اصلاح طلب بیشتر از قبل رفت !!!!! (3203294) (alef-18)
 
علی
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۰:۲۰:۱۶
و به آبروی شما روشنفکران اصولگرا اضافه شد.!! (3204804) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۱ ۱۱:۳۷:۱۹
نه همينكه ذات إصلاحات چيا خودشو نشون ميده كفايت ميكنه ، انقدر عقده اي كه از برنامه اي طنز هم نميگذرد (3207408) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۶:۴۶:۱۳
وقتی تنها یک گروه آزادنه حق ابراز وجود دارد وگروه مخالفش به عنواین مختلف مورد هجوم قرار گرفته وحتی اجازه دفاع از خود را نمی یابد از هر بهانه ای راهی برای ابراز وجود پیدا می کند و صدایش را فریاد می زند. نترسید فضا را باز کنید خواهید دید دو قطبی ها نه اینکه از میان برود نه اما هرکدام به شکلی پسندیده وبدون تنش خود را بروز می دهد !در همین جریان کنگره آمریکا هر دو جناح با تند ترین ادبیات از خود دفاع ودیگری را محکوم کردند اما هیچ تنشی در جامعه ایجاد نشد ! (3203295) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۶:۵۲:۵۴
به نظر من، این رقابت نزدیک ساختگی به نظر می رسه! مگه ممکنه اراء دو نفرها در حد کمتر از چند صد اختلاف داشته باشه اونم برای ساعت ها؟! به نطر می رسه مهندسی فعالی صورت گرفته تا در اخرین لحظات اراء حیایی بالا بزنه و البته کسی هم مشکوک نشه! بعدش هم تحلیل پشت تحلیل که دیدید بازم فلانی و فلانی ها بین مردم پایگاهی ندارند (3203320) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۷:۰۶:۵۶
اگه ما رأی بیاریم، نظر مردمه و اگه رقیب ما رأی بیاره تقلب شده!!!!!! (3203349) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۶:۱۸:۲۳
باز هم به توهمتون باختید مثل سال 92 بله شماها همون 7. هستید که همیشه فکر مبکنید بیشمارید (3205895) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۷:۰۳:۲۱
این موضوعات اصلا اهمیتی نداره که بحث بشه به نظر من جنجال بیخود راه انداختین. خیلی ها این برنامه رو نگاه نمیکنن خیلی شلوغش کردین (3203343) (alef-18)
 
مصطفی
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۷:۱۰:۴۸
مثل اینکه ژوله با 65 رای بیشتر برنده شده. (3203359) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۷:۱۸:۱۷
من اصلا رای نمیدم (3203382) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۷:۱۹:۴۶
بجای این مقاله به 780 بگو یه میلیون تا رای بزاره رو رای حیایی تا این فتنه گران خفه شن (3203387) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۷:۲۱:۳۷
فاشیست خودتی (3203392) (alef-18)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۷:۲۷:۴۰
سلام هموطن.من یک فرهنگی هستم فوق لیسانس فناوری اطلاعات و لیسانس علوم اجتماعی .بیش از بیست سال سابقه معلمی دارم.نه خانه شخصی دارم و نه پست و مقامی در این کشور.ولی خواهش می کنم حالا که رامبد اومده با تمام مشکلاتی که داریم ما رو می خندونه کام همه رو تلخ نکنین.حیفه ای هم وطن.نباید با هنرمندامون که زحما کشیدن برای خندوندن من و شما تو برنامه اومدن اینجوری برخورد کرد.واقعا دستمزد این همه هنرنمایی امین حیایی اینه.!!!!بخاطر اینکه تو فیلمی که تو دوست نداری بازی کرده.!!!!!باهم دوست باشیم و مملکتمونو بسازیم. (3203410) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۰۹:۱۴:۵۲
مشکل حیائی با یک معذرت خواهی و ابراز انزجار از متولیان ساخت فیلم قلاده های طلا حل می شود و مردم ایران اورا خواهند بخشید. (3204602) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۶:۲۰:۰۹
ولی مشکل شما با این غلط کردما حل نمیشه باید برید پای میز محاکمه (3205900) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۷:۵۳:۴۰
وای وای وای .

اون نگاه چرکین ( البته اگر این توصیف خوبی باشد برای یک نگاه مملو از اغراق , بی انصافی , تنفر ........ولی حالا چون خود نویسنده از این صفت استفاده کرده .....) مربوط به خود شماست آقای نویسنده این مقاله .

بوی تنفر و کینه تون تا فرسنگ ها آنطرف تر هم میرود. از دیگران که نگاه "چرک" دارند به قول خودتان , ننالید. اول از همه سعی کنید خودتان را اصلاح کنید بعد دیگران . مشکل ما تو این کشور اینه که همه از همدیگه ایراد میگیرند, ولی هیچوقت در صدد این برنمیآیند که ایراد های خودشون را برطرف کنند . (3203489) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۸:۱۴:۱۷
اتفاقات سال 88 مثل استخوان لای زخمی است که از محل جراحتش هنوز خون جاری است و متاسفانه کلیت نظام نتوانسته است برای بهبودش مرحمی مناسب پیدا بکند . وقتی یک طرف ماجرا را به انواع و اقسام تهمت ها و توهین ها متهم می کنند ، وقتی در تمام تریبون های بزرگ و کوچک انواع و اقسام فحشها و ناسزا ها را سلسله وار به طرف مقابل حواله می دهند وقتی متهمین این طرفی سالها زندانی می شوند اما تنها متهم این طرف که علاوه بر نقشش در جنایت کهریزک دهها پروند مالی دیگر هم دارد هنوز بعد از دهها جلسه دادگاه هنوز حکمش نیامده است ، وقتی مردم معترض را خس و خاشاک و بزغاله و... می نامند ،...تا مرا دم تورا پسر یاد است دوستی من و تو بر باد است .... (3203534) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۹:۴۸:۱۲
خودت میگی متهم، چجور متهمیه که شما میگی حتما تو جنایت کهریزک نقش داشته؟ تفاوت متهم و مجرم رو که میدونید انشاءالله؟ (3203670) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۸:۱۵:۳۹
خاتمی با همین نگاه فاشیستی و حذفی بود که در ۱۶ آذر ۱۳۸۳ در تالار شهید چمران دانشکده ی فنی دانشگاه تهران....
چه تحلیل غیرمنصفانه ای! برا نویسنده ی محترم متاسفم! خاتمی توسط دانشجویان تندرویی هو شد که اصلاحات خارج از نظام رو میخواستند ولی خاتمی میگفت من نظام رو قبول دارم.. اتفاقا تو همون جلسه گفت همین که شما رئیس جمهورتون رو رودررو هو میکنید و انتقاد علنی میکنید نشانه ی فضای باز سیاسیه کاری نکنید با این تندرویها بعد من کسی حاکم بشه که آرزوی یک لحظه ی دوره فعلی رو بکنید.... همین طور هم شد احمدی نژاد حاصل تندرویهای همان گروه بود (3203536) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۲۱:۴۹:۰۰
واقعاً راست گفتی و من زمانیکه داشت پست ریاست جمهوری واگذار می کرد هنوز یادمه. بعدش چه بلایی بر سر مردم نازل شد تمامی بودجه نفتی که میتونست به بهترین شکل ممکن سرمایه گذاری بشه توسط رئیس جمهور بعدی فاتحش خونده شد (3203815) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۸:۱۸:۲۴
سید تدارکاتچی اصلاحات! فتنه گر از آب در اومد!

از داداش سوروس چه خبر سید!!؟ (3203545) (alef-18)
 
م.ج.ش
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۹:۵۵:۵۹
بزرگترین اشتباه ما بچه حزب اللهی ها اینه که بسیاری از اوقات در کنار اثبات حقانیت حرفمون طرف مقابل رو تحقیر میکنیم، آقای خاتمی تفکرات غلطی داره از جامعه مدنی گرفته تا نوع دیدگاهش نسبت به اداره جامعه اسلامی(در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی خطاب به یکی از اعضا (نقل به مضمون): احادیث به درد منبر میخورند نه اداره جامعه) و ...، لکن تو زندگی شخصیش انسان متدینی هست (بنابر اطلاعات مورد وثوق) لذا سعی کنیم در کنار نقد جدی رفتار های غلط اجتماعی ایشون یا هر کسی دیگر، به اونها توهین نکنیم و اونها رو به تمسخر نگیریم. (3203683) (alef-18)
 
یاسر
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۲۱:۲۳:۳۴
حسین تونی؟ اینجا چه میکنی؟ (3203771) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۰۷:۰۹:۳۴
.خالص میزنی ها دادا! فازش بالاست! (3204238) (alef-18)
 
امید
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۰۷:۴۲:۵۱
خاتمی سالم و سلامت کارش رو انجام داد و الان هم محبوب قلب مردمه.
راستی از تیم ملی اختلاس ایران و دکتر چه خبر!!!؟؟؟ (3204303) (alef-18)
 
علی
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۰:۲۱:۲۷
از مرشدت بپرس. (3204808) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۸:۵۹:۵۹
سوروس موروس رو بی خیال، به هایزنبرگ سلام برسون!! (3206176) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۹:۴۵:۱۰
ماجراهای سال88 هنوز هم یک گسل در نظام جمهوری اسلامی هست
چه شما دوست داشته باشید چه نه باید قبول کنید که بخش مهمی از مردم و بویژه طبقه نخبه جامعه با حاکمیت مشکل داره (3203664) (alef-18)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۶:۴۱:۴۲
نخبه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کدوم نخبه نخبه که به سطل زباله و نوامیس مردم حمله نمیکنه نخبه با مدرک و مستندات حرفشو اثبات میکنه شاید جدیدا فرهنگستان فرهنگ و هنر فتنه واژه جدید اراذل و اوباش یا خس و خاشاک خودمن رو به نخبه معادل سازی کرده باشند که البته این از این موجودات بعید نیست (3205942) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۲۰:۰۵:۳۰
طرفدار اصلاح طلبها نبودم, ولی فیلم قلاده های طلا رو هم دوست نداشتم. حس خاصی نسبت به حیایی ندارم. تصمیم خودش بوده, همونطور که تصمیم گلشیفته چیز دیگه بود. اما عصبیت و بی منطقی اصلاح طلبا و اصول گراهای افراطی رو هم نسبت به این موضوع نمیفهمم. فکر کنم هممون دیوونه شدیم. (3203698) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۲۰:۳۳:۳۱
عجیبه که این نویسنده در متنش تلویحا از خاتمی دفاع کرده وگرنه دیگر رسانه ها چون بزرگمهر حسین پور و چند تا سلبریتی دیگه عکس ژوله با خاتمی و امین حیایی با قلاده ها رو منتشر کردن مثل
فارس
مهر
رجا نیوز
خبرنگاران جوان
تسنیم
تابناک
و ...
دارن اصلاح طلبا و
مخصوصا خاتمی رو میکوبن
زور نزنین جان
خاتمی محبوبه و محبوب باقی خواهد بود (3203729) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۱ ۱۱:۳۵:۱۶
مثل اينكه خيلي وقته تو خواب عميق به سر ميبري (3207403) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۲۰:۴۲:۲۲
آقای عزیز حرف حسین پور هم نظر شخصی اش بوده پس همانجور که دم از ازادی بیان میزنی این را هم ابید قبول کنی که نظر حسین پور شخصی بوده و بیانش هیچ اشکالی نداره. شما با این انصافت قیامت باید جواب قلمت رو بدی (3203736) (alef-18)
 
امين
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۲۱:۴۶:۱۱
مطلب شما هم همچين دست كمي از متن آقاي حسين پور نداشت. شما هم كم نفرت پراكني نكردي (3203807) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۲۲:۳۵:۱۶
متاسفم برای کسانی که فضا رو دو قطبی میکنند (3203856) (alef-18)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۲۲:۴۳:۲۲
وقتی جایی برای شنیدن حرف مخالف نباشه هر چیزی دستمایه ابراز وجود و مخالفت میشه (3203869) (alef-18)
 
مصطفی
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۲۲:۵۳:۳۹
دوستان فارغ از سیاست بازی به کسی که اجرای بهتری داشته رای بدهید. لطفا اسیر سیاست نشید. (3203877) (alef-18)
 
شهرام
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۲۲:۵۷:۲۷
بوجود امدن این گونه تفرقه و اختلاف ها بین مردم تنها نتیجه اش گسترش فاجعه امیز فساد ( اقتصادی _ اجتماعی _ اداری و ...... ) در کل کشور و بی اعتناعی و عدم پاسخگوئی دستگاه های حاکمیتی است . (3203881) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۲۳:۰۳:۴۱
حالا شما ناراحت نباش، برادران نمی‌گذارند حیایی عقب بمونه. دیگه از انتخابات ۸۸ که سخت تر نیست. حیایی هم که از احمدی‌ نژاد منفورتر نیست (3203948) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۲۳:۴۴:۰۸
سید اصلاحات رفت به جهنم. از شما طرفداراش خندم میگیره که دور جنازش قمه میکشید. واقعا خدا را شکر که دشمنان ما را از احمقان آفرید. (3204010) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۹:۰۳:۱۶
جنازه که ممنوع التصویر نمیشه آخه!
راست میگی خدا دشمنان ما را «احمق» آفرید (3206186) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۲۳:۴۹:۰۶
اتفاق ژوله و حیایی فقط یک رای ساده نبود یک اتفاق ساده نبود به نظرم باید با نگاه تحلیلی عمیقتر به این موضوع توجه بشه (3203935) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۰۷:۴۹:۲۹
سالهااست جامعه دوقطبی شده. تز روزی که یک عده یک عده رو خس و خاشاک نامیدند.
چرا هر جا که یک قطب بدون رجوع به نظر مردم دیگری رو ممنوع التصویر و ممنوع القلم و ممنوع الخبر و ممنوع السخن و ممنوع المصاحبه و کلی ممنوع دیگه میکنه شما به نگاه دوقطبی اعتراض نمیکنی؟ اما جایی که مراجعه به نظر مردم و وزن کشی قطب ها میشه اعتراض میکنید؟! (3204316) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۰۸:۳۰:۲۶
سلام به همگی.من بین امین جان حیایی امیر مهدی جان ژوله به هیچکدوم رأی ندادم.انتخاب برام مشکل بود.هر دو عالی بودند.از امین حیایی عزیزم کمی دلخورم.
هر کسی اشتباه میکته.ولی کاش امین جان،یه عذرخواهی کوچکی به مردم میکردی.
فقط و فقط بخاطر بازی در اون فیلم.شخصیت شما برای همه ی ما قابل احترام هست و خواهد بود.از نظر من مسابقه ی شما و امیر ژوله صفر صفر شد.شما فوروارد بسیار خوبی بودید و امیر هم مدافع مستحکم.امین جان به همین دلیل نتونستم به هیچکدومتون رای بدم.اینو به عنوان یک برادر همیشه به یاد داشته باش.پیروزی و برد،همیشه از جلو رفتن نیست.یه کم باید به دفاع و عقب تر هم نگاهی بندازی
دوستت داریم (3204417) (alef-18)
 
ali
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۰۸:۴۹:۴۶
نتایج رای گیری نشون داد ما از احمدی نژادیسم عبور کردیم (3204495) (alef-3)
 
سوته دل
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۰:۲۰:۰۵
خوبه یه بهانه ای برای عده ای پیدا شد که بتوانند منویات درونی خود را در قالب فحش و ناسزا بیان کنند
بقول سعدی:
باران رحمت که در لطافت طبعش خلاف نیست - در باغ لاله روید و در شوره زار خس
یعنی هر برنامه دلخواه و فرح بخش برای مردم هم که ارائه شود باز ..... (3204802) (alef-18)
 
مریم
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۱:۲۸:۵۶
در خانه اگر کس است یک حرف بس است اصولگرایان باید بدانند که اقبال اکثر جامعه به سمت اصلاح طلبان است و از هر فرصت برای بیان عقیده خود استفاده می کنند. البته جدا از همه این مسائل به نظر من طنز امیر مهدی ژوله از همه بهتر بوده (3205099) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۲:۱۷:۰۲
البته این عکس العملها زنگ خطریست برای کسانیکه صداو سیما رادر اختیار دارند.نویسنده محترم میبینید که باوجود رای مردم به این دولت ،صداوسیما همچنان پایگاه پایداریهاست.انعکاس حرفهای جلیلی بطور مشروح ومانور دادن روی آن وعدم انعکاس بقیه جلسات با دولتیها،واختصاص کمترین زمان برای انعکاس سفرهای رییس جمهور وپخش گزینشی سخنان وزرا و....وشیوه خبر بیست وسی که سروته حرفهارو میزنه وفقط جمله ای را که خودش میخواد انعکاس میده که چه بسا منظور گوینده نبوده ودرواقع حرفه ای دروغ میگه و....نگاه چرک محسوب نمیشه؟متاسفانه نمیخوان باور کنن که با همه تبلیغات هشت سال کذایی نتوانسته اند دروغهارا به خورد مردم دهند لذا مرتب به شیوه های نادرست دست میزنند که طرف رازمین گیر کنند.مردم هم که چاره ای ندارند جز آنکه در مواردی مثل این مسابقه خودرا تخلیه کنند. (3205246) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۶:۴۶:۳۳
الان تخلیه شدی یه نفری با 10 تا سیمکارت رای دادی بعد هم فکر میکنی بیشماری ادامه بده تخلیه کن خودتو (3205952) (alef-18)
 
نوری
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۲:۴۵:۱۰
چرا به عکسها و تبلیغها و متنهای ضد ژوله اشاره نکرده که اون رو فتنه گر سبز و... معرفی کردند و میگفتن که همه باید به حیایی رای بدن.. فک نمیکنید هم اینها هم باعث شد رای ژوله بره بالا... حیایی اگه متهم میشه که بنفعشه ولی اتهام ژوله ممکنه به خیلی چیزهای بدی تو زندگیش ختم بشه... اینا رو نباید ببینید؟!!! (3205335) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۲۰:۳۶:۵۲
حالا دیگه نگاه دیگران چرکین شده و نگاه شما الفی ها مخصوصا آقای رستگار و خانم موحد و آسوریار غیر چرکین؟ رستگار جان اینطوری می خوای رستگار بشی؟ عزیز دل برادر بیشتر مقالاتی که شما می نویسید سرشار از کینه و انتقام از دیگرانی است که با شما نیستند و همین طور نفرت پراکنی و البته تطهیر کسانی که تاریخ گواهی خواهد داد چه بر سر این نظام و ممکلت آوردند؟؟
عنوان تیتر شما سرشار حقد و کینه و نفرت است؟ آن که خود مبلغ نفرت است و چرکین می بیند نمی تواند منتقد چیزی باشد که خود عامل به آن است؟ انصافاً تیتری که انتخاب کردید را یکبار دیگر در محضر وجدان انشاالله بیدار و منصف خود بازخوانی کنید؟ ببنید به چه چیزی هایی ارجاع می دهد؟؟؟

آن کس باد بکار توفان درو می کند؟؟ (3206382) (alef-18)
 
رسول
۱۳۹۴-۰۷-۰۱ ۱۹:۳۳:۴۸
برخی هویتشان گره خورده با ایجاد تنفر و دوقطبی سازی جامعه.
حرف درستی است (3208334) (alef-13)
 
سعيد
۱۳۹۴-۰۷-۰۱ ۲۳:۴۴:۰۲
من شايد از فيلم قلاده هاي طلا خوشم نياد اما يك سوال از اونايي كه نقدر دان به امين حياي كه چرا اين فيلم بازي كرده ميپرسم . صدها فيلم در باره جنگ تحميلي ساخته شده و بسياري از بازيگران درنقش عراقي ايفاي نقش كردند ايا بايد به انها گفت چرا شما نقش يك عراقي ا بازي كردي . (3208670) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۰۰:۰۷:۳۳
از آشوب طلبان وطن فروش بیشتر از این انتظار نمیره که به کسی غیر از خودشون حق انتخاب بدن (3208698) (alef-18)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۱۰:۱۵:۱۸
افتضاحه,,, (3209146) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۱۱:۴۷:۰۳
ببين يه مسابقه رو چه سياسي كردن (3209335) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۲۳:۲۵:۴۴
خیلی بيکاريد (3210968) (alef-18)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
نگاه چرکی که چشم دیدن شادی سالم ایران را ندارد