نظر منتشر شده
۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 504181
راه حل محسن هاشمی برای ترافیک تهران
بخش عکس و فیلم الف، 31 مرداد 96
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۵۹
بنا به اعتقاد رئیس شورای چهارم شهر تهران، نقطه قوت این شورا، این بود که تفکرات جناحی در تصمیمات اصلی شورا دخیل نبوده است.

رئیس احتمالی شورای پنجم شهر تهران، در برنامه تیتر امشب درباره آلودگی هوای تهران اظهارنظر کرد: زحمات زیادی برای رفع آلودگی هوای تهران کشیده شده است. همچنین تنها راه ممکن برای رفع ترافیک شهری، جایگزین کردن راه آهن شهری برای کلان شهر تهران است.

وی ادامه داد: ما باید ۱۲ خط مترو داشته باشیم و ۱۰ میلیون نفر را با این روش جا به جا کنیم، ۵ میلیون نفر هم با اتوبوس جا به جا می شوند که مجموعا ۱۵ میلیون نفر می شود که می تواندحجم ترافیک را به طور چشمگیری کاهش دهد.

محسن هاشمی افزود: در بخش اتوبوسرانی باید این شبکه را بر مترو عمود کنیم که برای رسیدن به این مرحله، باید بین ۷ تا ۹ هزار اتوبوس به شبکه ناوگان اتوبوسرانی و ۳ هزار واگن داشته باشیم، ما در حال حاضر تونل و ریل ها را ساخته ایم اما واگن نداریم که افزایش واگن می تواند زمان رسیدن آن را به ۳ دقیقه کاهش دهد.

او ادامه داد: ما براساس قوانین موجود می خواهیم در سطح تهران سیستم حمل و نقل کارایی داشته باشیم. این عضو شورای پنجم شهر تهران افزود: یک سری از نظارتها توسط مردم صورت می گیرد و مردم از طریق تماس با شهرداری، مشکلات شهری را اطلاع رسانی می کنند، به طور مثال آلودگی صوتی، دستفروشی و ساخت و ساز غیرمجاز به ترتیب سه مورد از مهمترین شکایت های مردمی است.

او گفت: یک سری از شکایت ها هم مربوط به فساد داخلی در شهرداری است که باید رسیدگی شود، بنابراین نظارت در شورای پنجم باید جدی تر از شورای چهارم دنبال شود.

هاشمی تاکید کرد: یکی از کارهایی که در شورای پنجم دنبال می کنیم، شفاف سازی قانون شهرسازی است، تفصیل پذیری قانون باید رفع و شفافیت، بر قانون حاکم شود.

رئیس شورای شهر چهارم در ادامه این گفتگو با اعلام اینکه در شورای چهارم نظارت هوشمند بر خیابان ها را دنبال کردیم، افزود: تا پیش از این تهران برنامه جامعی در این باره نداشت که در سال ۹۲ طرح جامعی برای تهران نگارش و تدوین شد و سیستمی طراحی کردیم تا هر پروانه ای که برای ساختمان ها آماده می شود، به صورت برخط ببینیم و به تخلفات واکنش نشان دهیم.

او ادامه داد: ما توانستیم بروکراسی های اداری را کم کنیم و از حضور فیزیکی مراجعان بکاهیم.

مهدی چمران افزود: بخش اعظم نامه های مردم تقاضا برای اشتغال، درخواست کمک مالی و یا تخفیف در عوارض بوده که این امر غیرممکن است، گرفتن تراکم هم بخش دیگری از درخواست هاست که این امر هم تخلف به حساب می آید.

رئیس شورای شهر چهارم در پایان تاکید کرد: نقطه قوت شورای چهارم این بود که تفکرات جناحی در تصمیمات اصلی شورا دخیل نبود.
منبع:شبکه خبر
 
کلمات کلیدی : محسن هاشمی ، ترافیک، تهران
 
Canada
۱۳۹۶-۰۵-۳۱ ۰۷:۳۳:۰۹
با اصلاح سازمان اداری دولتی و خصوصی و انجام کارها بدون نیاز به حضور ارباب رجوع، می توان به میزان قابل ملاحظه ای از سفرهای شهری کاست. (4529475) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۳۱ ۰۷:۵۱:۱۹
مادامي كه دانشگاهها وارد شناسايي و پياده سازي فرايندهاي شهرداري نشوند بوروكراسي اداري و فساد در شهرداري مانع حركت شتابدار شهرداري خواهد شد (4529489) (alef-11)
 
سیاوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۳۱ ۱۱:۱۹:۵۷
آقای مهندس هاشمی
شما با آن همه سوابق ارزنده چرا شهردار نشدید؟!!!
چرا منافع جناحی را بر منافع شهروندان تهرانی بالاتر دیدید؟؟ (4529765) (alef-13)
 
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۳۱ ۱۱:۲۱:۵۱
دولت الکترونیک ، شهرداری الکترونیک و مهم تر از همه تغییر ساختار فکری کارمندانی که برای حل مشکل باید شخصا به آنها مراجعه کرد. در کشورهای پیشرفته با آموزش کارمندان و تهیه دستورالعمل های کامل ارباب رجوع را ترغیب به استفاده از سیستم های الکترونیک میکنند. در ایران باید حتما شخصا برای انجام کار مراجعه کنید و اگر هم مشکلی هست با استفاده از رانت و ..... مشکل را کارمند حل میکند. (4529766) (alef-13)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۵-۳۱ ۱۲:۱۴:۱۴
ما در منطقه 15 میشینیم . و منتظر بودم که خط 7مترو افتتاح شود حالا از بدقولی ها که بگذریم که قرار بود تا آخر سال 95 افتتاح شود ولی سه چهار ماه از 96 گذشت . و یه روز نشون داد که اقای شهردار با افتخار نشستند و در مترو خط 7 و افتتاحشو اعلام میکنند بعد ما با خوشحالی رفتیم. که سوار مترو بشیم که یه نفر جلوی در نشسته بود. خلاصه ازش سوال کردم و گفت فعلا 4 تا ایستگاه کار میکند و از ساعت 10 صبح تا 2 و گفتش هر ایستگاه یه ماه طول میکشه تا اماده بشه. خلاصه خیلی عصبانی شدم. آخه این چه افتتاح کردنی بود . وقتی نشه از این خط استفاده کرد تا الان که این موضوع رو گفتم و 2 ماه میگذره ایستگاهها همونه فقط از 6 صبح شده تا 6 بعد از ظهر . برای هر واگن هم باید 30 دقیقه صبر کرد (4529838) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۳۱ ۱۲:۲۴:۰۴
دلیل اصلی ترافیک مسافرت زیاد است. تا روال کارهای اداری در ایران اصلاح نشود، هرچه قدر هم اتوبان ساخته شود مترو اضافه شود این مشکل حل نخواهد شد. مردم برای یک کار کوچک اداری بارها باید مسافرت کنند. تصور کنید برای یک وام یا جواز در شهرداری چند با باید یک نفر به آن اداره مراجعه کند این یعنی چند برابر شدن ترافیک (4529847) (alef-13)
 
ایرانی
Romania
۱۳۹۶-۰۵-۳۱ ۱۲:۳۷:۵۸
در ایران و تهران تقویت ناوگان عمومی فقط تا حد محدودی باعث بهبود ترافیک می شود به خصوص که به همان نسبت هم خودروهای جدید بیشتری وارد خیابانها می شوند، تا تک سرنشینی خودروها برای مردم هزینه دار نشود مشکل ترافیک و آلودگی تهران حل نمی شود ، یکی از علل اصلی این هم بنزین ارزان است که اینگونه مفت و بی جهت در خیابانها سوخته میشود، بنزین ( ولی نه گازوییل )باید برای خودروهای شخصی ( ولی نه برای تاکسی ها و مسافرکش های شناسنامه دار ) به تدریج به قیمت واقعی رسانده شود و درامد آن صرف ایجاد تقویت ناوگان عمومی و اشتغال و ارزان کردن مایحتاج ضروری مردم شود ، با قیمت فعلی بنزین که در حد ابمعدنی هست حتی اگر به تعداد مردم هم مترو و اتوبوس بگذارند مشکل تک سرنشینی و ترافیک و آلودگی و بیماریها و .....حل نمیشود ، راه کمتر عملی دیگر اینکه تک سرنشینی در بیشتر تهران و کلانشهرها ممنوع و یا هزینه دار شود و سومین راه حل هم اینکه کرایه پارک در خیابانها آنقدر زیاد شود که کاربرد ماشین شخصی به شدت هزینه بر شود. آنچه در بیشتر دنیا انجام شده است این بوده که بنزین با قیمت واقعی ( و حتی گاه با مالیات گرانتر شده )و پارکینگ های گران است که در کنار ناوگان عمومی قابل قبول توانسته است ترافیک و آلودگی هوا را کنترل کنند. (4529862) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.