نظر منتشر شده
۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 235036
اقلیت احترام می گذارد اما خاموش نمی شود
بخش تعاملی الف - سید یحیی صداقت
اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۹
دکتر روحانی رئیس جمهور محترم چندی پیش اعلام کرد که اقلیت باید به تصمیم اکثریت احترام بگذارد و اجازه بدهد تا نظر اکثریت بر بخش های مختلف کشور جاری و ساری شود . اینکه منظور دکتر روحانی از" اقلیت " کدام بخش از جامعه بوده است مجهول مانده است که آیا مخاطب رئیس جمهور مردمی بوده اند که به او رای ندادند و یا اینه روی صحبت او بعضی از گروه های سیاسی است که این روزها منتقد روزانه ی دولت هستند .

اما اگر منظور دکتر روحانی خطاب به مردمی بوده که به او رای ندادند باید خدمت این بزرگوار عرض کرد آن عده از مردم که تعدادشان کم هم نیست همان زمان با پایان شمارش آرا رای اکثریت را پذیرفتند و اگر چیزی غیر از این بود باید منتظر اتفاقات تلخ مانند حوادث انتخابات سال ۸۸ میبودیم . مردمی که به دکتر روحانی رای ندادند گرچه در اقلیت بودند اما نباید فراموش کرد که وابسته به یک حزب نبودند اگر آنها دارای یک تفکر بودند قطعا انتخابات به دور دوم کشیده میشد , آنها مردمی بودند که سلیقه های گوناگون را انتخاب کردند , حال بر فرض محال اگر روی سخن رئیس جمهور به این عده است باید خدمت دکتر روحانی عرض کرد که در انتخابات رقابت بر سر تقسیم غنائم نبوده که حالا گروهی که در اقلیت بوده بنشیند و گوشه ی عزلت بگیرد چرا که در اقلیت است , رئیس جمهور باید مدافع تمام اقشار جامعه باشد و خودی و غیر خودی کردن مردم اصولا زیبنده ی نظام جمهوری اسلامی نیست آن هم در شرایطی که دکتر روحانی با شعار اعتدال روی کار آمده است.

اما اگر مخاطب دکتر روحانی گروه ها و احزاب منتقد دولت بوده است باید به رئیس جمهور محترم عرض کرد که گروه ها و احزاب اصولا در ایران نمیتوانند در کار دولت ها تداخل جدی ایجاد کنند و فعالیتشان در زمان در قدرت نبودن در حد برگزاری سمینار و انجمن است , حال در این بین اگر نقدی هم انجام میدهند نمیتوان از آنها گلایه کرد که چون در اقلیت هستید پس ساکت بمانید و حرف نزنید تا اکثریت تصمیم خود را اجرائی کند , اگر منظور از احترام این است که احزاب و گروه های منتقد فعالیت های خود را به حالت تعلیق در بیاورند و اندک انتقادی را هم که میکنند تعطیل کنند باید فاتحه ی جامعه ائی را خواند که تحمل صدای منتقد خود را ندارد.

این از برکات جامعه ی پویاست که احزاب در ان فعالانه حضور داشته باشند و دولت را نقد کنند, وچه عیبی دارد که در برخی از مواقع به بعضی از مسائل حساس شوند و ان را رسانه ائی کنند, البته حساب منتقدان دلسوز از آن دسته ی معدود که بیشتر توهین را سر لوحه ی کار خود کرده اند جداست . به عقیده ی نگارنده حضور پررنگ احزاب در کشور مبارزه با پدیده ی ائی به نام دیکتاتوری است چرا که دولت حس میکند در زیر ذره بین کارشناسان و احزاب قرار دارد و سعی میکند به واسطه ی همین رقابت ها و نظارت ها بهترین تصمیم را بگیرد تا حاشیه ها را کنترل نمیاد و امکان وقوع اشتباهات را به صفر برساند.

این که مدام می گویئم گفته میشود در دولت قبلی چرا ساکت بوده ائید سخن درستی نیست, فرض محال اگر فردی در دولتی قبلی ساکت مانده باید زبانش را بدوزد و سخن نگوید, این سخنان قطعا با شعار های انتخاباتی دکتر روحانی در تعارض است چرا که ایشان با شعار اعتدال و زنده باد مخالف من به روی کار آمده است.

دولت باید مشتاقانه نقدها را بپذیرد و آن را برای خود مانع نبیند بلکه فرصت ببیند تا ایرادات را برطرف کند, قطعا در پایان کار دولت اذهان عمومی افتخارات به دست امده را به پای دولت ها خواهند نوشت نه منتقدان, پس نباید در برخورد با مشکلات روزمره مدام رای انتخابات را وسط کشید و آن را ملاک برتری قرار داد.
 
کلمات کلیدی : سید یحیی صداقت
 
هالو
۱۳۹۳-۰۴-۳۰ ۰۸:۵۸:۳۴
جناب صداقت از اول زدي به جاده خاكي منظوررييس جمهور مردم نبودند بلكه جريان هايي منظورشان بود كه راي كمي داشتند.و مردم به آنان اقبالي نشان ندادند. (2264420) (alef-10)
 
ساغشکی
۱۳۹۳-۰۴-۳۰ ۱۲:۵۲:۵۲
- دموکراسی موجب وضع و حاکمیت قانون می‌شود.

2- دموکراسی موجب نظارت درست و موثر بر اجرای قانون می‌شود.

3- دموکراسی موجب شفافیت کار نهادهای اداری کشورها می‌شود.

4- دموکراسی موجب اجرای درست عدالت و جلوگیری هر گونه تبعیض و در نتیجه تقویت امنیت می‌شود.

5- دموکراسی موجب شکوفا شدن استعدادهای آحاد جامعه و بکارگیری آنها در جهت تعالی و بالندگی یکایک و کلی مردمان یک کشور و حتا جهان می‌شود. (2264826) (alef-14)
 
ساغشکی
۱۳۹۳-۰۴-۳۰ ۱۲:۵۳:۲۱
چون دموکراسی جهان‌شمولست و در نتیجه بر آزادی و ایدئولوژی رجحان دارد، پس بپذیرند آزادی و ایدئولوژی بر اساس دموکراسی سازگاری یابند، یعنی ملاک محدودسازی، آن دو (آزادی و ایدئولوژی) بر اساس دموکراسی یعنی نظر اکثریت مطلق مردم باشد، یعنی مردم بر اساس دموکراسی محدوده‌یی برای آزادی و اعمال قدرت ایدئولوژیک تعریف کنند. از طرفی چون دموکراسی، مفاهیم آزادی و ایدئولوژی را با حدود تعریف شده پذیرفته، در نتیجه -بخودی خود- دموکراسی نیز دارای محدوده تعریف شده خواهد بود!


http://mehre2.blogfa.com/post/489 (2264830) (alef-14)
 
علیرضا
۱۳۹۳-۰۴-۳۱ ۱۳:۱۶:۱۰
جناب صداقت دیگر همه مردم میدانند که در این مملکت انتقاد مورد نظر حضرتعالی دیگر وجود ندارد و تمام کسانی که به نوعی طبق نظر شما اتتقاد میکنند میخواهند جامعه را ملتهب کنند واز حرکت سازنده وبا تعمق دولت جلوگیری گیری کرده واز فعالیت اساسی دولت بکاهند تا بگویند دولت نتوانست ما جوانان دیروز از زمان دولت اصلاحات دیدیم که این انتقادات جهت دار چگونه فشار بر دولت وحامیانش آورد که دست به حرکاتی زدند که بعدها خودشان متوجه شدن که از صراط مستقیم به واسطه این هیاهو ها خارج شدن . هیچکس بست نشستن مجلس را در آن زمان از یاد نبرده . هیچکس اتهامات بی اساس مناظره تلویزیونی را از یاد نبره نتیچه چه شد آیا بنفع مردم تمام شد . ؟ (2266925) (alef-14)