نظر منتشر شده
۱۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 264827
خلبان آلمانی ایرباس ۳۲۰ بیماری روحی اش را پنهان کرده بود
تاریخ انتشار : شنبه ۸ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۲
خلبان آلمانی هواپیمای جرمن وینگز بیماری افسردگی خود را پنهان کرده بود اما در بازرسی منزلش پرده از راز پر ماجرایش افتاد.

آندریاس لوبیتز، کمک خلبان هواپیمای مسافربری جرمن وینگز دچار افسردگی مزمن بوده است. به نوشتۀ روزنامۀ آلمانی «بیلد»، وی در سال ۲۰۰۹ دچار افسردگی مزمن شده و پس از آن بمدت چند ماه تحت درمان قرار داشته است.

یکی از همسایگان این کمک خلبان در این باره می گوید: « من واقعا از اتفاقی که افتاده ناراحت هستم. انسان های زیادی جان خود را به خاطر یکنفر که افسرده بوده و می خواسته خودش را از بین ببرد، مرده اند. او جان ۱۵۰ نفر را گرفته است. این اتفاق وحشتناک است و نمی توانم باور کنم از یکنفر چنین کاری سر بزند.»

بنا به گفتۀ مقامات شرکت هواپیمایی جرمن وینگز، این کمک خلبان بمدت چندماه نیز دورۀ آموزش خلبانی اش را ترک کرده بوده و در سال ۲۰۱۳ به استخدام این شرکت هواپیمایی درآمده است.

دادستانی آلمان اعلام کرده است که آندریاس لوبیتز، کمک خلبانی که منجر به سقوط هواپیمای جرمن وینگز شد، بیماری خود را از روسا و همکارانش در این شرکت هواپیمایی آلمانی پنهان کرده بود.

به گفته دادستانی آلمان آقای لوبیتر از پزشک خود برای دریافت مرخصی استعلاجی گواهی داشت و پلیس هنگام جستجوی آپارتمان این کمک خلبان در دوسلدورف، نسخه پاره آن را پیدا کرده است.

گفته می‌شود گواهی مرخصی او برای دوره‌ای که روز سقوط هواپیما را نیز شامل می‌شد، صادر شده بود.

دادستانی آلمان همچنین گفته است که پلیس در بازرسی‌های خود نامه اعتراف به خودکشی و یا هیچ شواهدی که نشان دهد این کمک خلبان گرایش های سیاسی و مذهبی داشته است، پیدا نکرده است.

پیشتر در جریان تحقیقات روشن شده بود که آندریاس لوبیتز دوره آموزش‌های خلبانی را مدتی نیمه‌کاره گذاشته بود تا برای مشکلات روانی تحت مداوا قرار گیرد و به نظر می‌رسید که دچار افسردگی بوده است.
 
م.م
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۰:۳۳:۱۸
بنظر میرسد شرکت هواپیمایی و کشورهای درگیر برای در امان ماندن از بررسی نقص فنی خطای انسانی را بزرگنمایی میکند. (2770140) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۱:۲۲:۱۲
تمام این داستانی که رییس لوفت هانزا گفته دروغ محض هست ، به خاطر موارد زیر:
1- دربهای کاکپیت ایرباسها(320-321-و... )همگی به سمت داخل باز میشوند و حتی در صورت قفل شدن ، امکان باز کردن انها از بیرون میباشد.
2- فرض کنید هر دو خلبان هم زمان کابین را ترک کنند(چه در هوا ، چه در روی زمین ) و دکمه درب بر روی lock باشد و درب کابین خلبان قفل شود، انوقت ان در دیگر باز نمیشود؟؟؟؟حتی درصورت کار نکردن قفل رمزی دیجیتال ، امکان باز کردن درب به صورت manual (دستی) میباشد.
3- سالهاست کلیه خلبانان اروپایی علی الخصوص آلمانی از کنترل هوایی آسمان فرانسه شاکی هستند و آنها را متهم به کم کاری و ارائه اطلاعات ناکافی ناویگیشن و ... غیره میکنند
4- مدتهاست بحث وجود گازهای سمی در برخی از پروازهای ایرباس 320 در شرکت جرمن وینگز وجود دارد و امکان بروز این گاز در کابین ان پرواز و بیهوش شدن خلبان بسیار بالاست
5 - موارد دیگری از قبیل مدیریت جدید و ضعیف لوفت هانزا ، ناکافی بودن و ناقص بودن کنترل های فنی معمول هواپیماها ، فشار بیش از حد بر روی خلبانها و نارضیاتی انها و ده ها دلیل دیگر وجود دارد که شاید بعد ها گفته شود
لیکن مطبوعات فرانسه و دولت آلمان به صراحت دازند دروغ میگویند و کل مشکل بزرگی که مدتهاست وجود دارد ، بر گردن یک جوان 27 ساله که دیگر امکان پاسخگویی به این اتهام بزرگ را ندارد ، می اندازند. (2770205) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۴:۲۷:۱۸
یعنی رییس لوفتهانزا سر تمام متخصصین دنیا را شیره مالیده اند و این شما هستید که همه چیز سرتان می شود و بقیه دنیا همه هالو هستند! ادعاهای شما به شدت کودکانه است و نشان می دهد از هواپیماهای ایرباس به جز چند اصطلاح، چیزی دیگری نمی دانید. (2770474) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۷:۴۵:۴۵
آقا رضا وقتی چیزی نمی دانی اطلاعات الکی نده

درهای کابین ایرباس برای جلوگیری از هواپیما ربایی وقتی از داخل کابین قفل شوند دیگر کسی از خارج نمی تواند باز کند این مسئله حتی برای بوئینگ هم هست (2770725) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۴:۳۱:۱۴
متاسفانه این حادثه ریشه در سهل انگاری شرکت لوفتهانزا دارد. آیا این شرکت راهکاری برای کنترل وضع روحی خلبانانش دارد؟ شناخت وضع روحی و روانی آلمانیها بدون تستهای محکم پزشکی، کاری است تقریباً محال. زیرا آلمانیها در ظاهر آدمهایی بدعنق، گرفته و اخمو هستند و اگر کسی آنها را نشناسد، خیال می کند دچار بیماری روحی و روانی هستند. (2770476) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۰۷:۰۲:۵۹
یاد گرفته ایم و به عبارت دیگر به ما القا شده است که به همه چیز مخصوصا اگر پای کشورهای مخالف به میان می آید شک داشته باشیم بر عکس کشور ما که اکثر اخبار از یک منبع صادر می شود اخبار آنها مبتنی بر منابع گوناگون است و اینکه جنابعالی به این اخبار با تردید نگاه کنید یا نکنید در اصل مطلب تغییری ایجاد نمی کند (2771344) (alef-10)
 
دکتر علی معافی
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۱:۵۲:۳۷
با سلام

اینجانب تا کنون با بیش از سی خط هوایی بین المللی اروپایی و امریکایی پرواز داشته ام و بر اساس تجربه ای که پیدا کرده ام نکات زیر را عرض می کنم.

آخه یه پسر ۲۸ ساله رو چه به اینکه کمک خلبان یه هواپیمای ایرباس باشه؟
جوانان اروپایی در این سنین عموما اهل مصرف مواد و مشروب هستند و من از اینکه یه جوان بی تجربه و احتمالا نداشتن تحصیلات مرتبط مسئول جان این همه آدم می شود.

اصلا چرا باید شرکت های هواپیمایی خارجی با جان مسافرانش اینچنین بازی کنند؟

چرا خلبان نتواند به کابین ورود پیدا کند و ده دقیقه معطل بماند.

اینها نکاتی است که حکایت از عدم مدیریت درست پرواز های خارجی دارد. (2770252) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۹:۵۱:۵۲
دكتر جان همين پسر ٢٨ ساله كه ميگي اگر پزشكي خونده بود الان داشت تو اتاق عمل جراحي ميكرد!(چه بسيارند جراحان و پزشكان ٢٨ ساله! پس عامل سن اصلا جاي حرف نداره اينجا) شما خلبانهاي جوان ما رو نديدي؟؟؟
تحصيلات مرتبط ديگه چه صيغه اي است؟ طرف دوره خلباني رو طي كرده، بايد چه تحصيل مرتبطي مي داشت؟ اگر با مدرك خلباني گلايدر، خلبان هواپيما شده حرف شما درست، اما فراموش نكنيد كه دوره خلباني رو طي كرده اون هم در لوفت هانزا!
مديريت شركتي مثل لوفت هانزا هم جاي بحثش اينجا نيست!!!! مقايسه اين سركت با تك تك شركتهاي وطني واقعيت رو آشكار ميكنه! (2770881) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۰۷:۰۳:۵۴
شک دارم شما خلبان باشید جناب دکتر (2771345) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۲:۱۰:۲۵
بلوف پراکنی برای پوشاندن تقصیر!!!
---
این یک ترفند و بلوف است !!! هیچ فرد بشری ، حتی در حال سلامتی کامل ، وجود ندارد که بتواند بر اعصاب خود اینگونه کنترل داشته باشد چه رسد در شرایطی بحران زا مانند شرایط خلبان المانی در حال فکر کردن سپس تصمیم گیری برای سرنگون کردن هوا پیما ، و بیماری روحی مزید بر علت است و چنین کنترلی را قطعا محال می سازد. (2770280) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۸ ۱۶:۲۸:۲۰
باز هم ملت ما کارشناس شدن (2770631) (alef-10)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.