نظر منتشر شده
۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 253892
تجاوز به حریم عابر پیاده ۲۰ هزار تومان جریمه دارد
تاریخ انتشار : شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۰
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت:طرح سراسری ایست به احترام زندگی در پایتخت از صبح امروز آغاز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سرهنگ سید تیمور حسینی گفت: از اوایل سال جاری تصمیم گرفته شد که طی آن یک رفتار ترافیکی در بین رانندگان، راکبان و عابران نهادینه شود که با بررسی دستگاه‌های دیگر مقررشد این طرح اجرا شود و از این طرح به عنوان طرح ایست به احترام زندگی یاد شد که به دنبال اجرای آن به انضباط ترافیکی در کاهش تصادفات خواهیم رسید.

وی در ادامه بیان کرد: گذرگاه‌های عابر پیاده ساماندهی شده و از این پس رانندگان می‌بایست در زمان قرمز بودن چراغ در پشت خط اول گذرگاه عابر پیاده توقف کنند و عابران هم نباید در زمانی که چراغشان قرمز است از گذرگاه عبور کنند.

این مقام مسئول پلیس در ادامه عنوان کرد: طرح ایست به احترام زندگی که چند وقتی است به صورت پایلوت اجرا شده امروز این طرح به مرحله عملیایتی رسیده و در این مدت که طرح به صورت پایلوت اجرا شده ۹۶ درصد رانندگان به این طرح احترام می گذارند.

وی در ادامه بیان کرد: در این طرح اولویت از سوی ما بحث موتورسیکلت‌هاست که تخلفات آنها زیاد است و به دنبال اجرای این طرح رفتار راکبان موتور سیکلت‌ها تغییر می‌کند.

*کاهش ۱۱ درصد تلفات

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ برای چهارمین سال متوالی شاهد کاهش تلفات بوده‌ایم و در همین راستا برابر آمار پزشک قانونی در ۸ ماهه نخست سال جاری به نسبت سال گذشته تلفات ۱۱ درصد کاهش یافته است.

سرهنگ حسینی بیان کرد: اما در حوزه تلفات عابران با افزایش یک درصدی مواجه شدیم که این امر یک هشدار جدی است .

این مقام مسئول پلیس در ادامه عنوان کرد: درکنار این طرح،‌طرح حرکت بین خطوط توسط ماموران کنترل می‌شود و طی آن در صورتی که راننده ای بین خطوط رانندگی نکند ۴۰۰ هزار ریال جریمه خواهد شد و در طرح ایست احترام به زندگی در صورت تجاوز به گذر عابر پیاده ۲۰۰ هزار ریال جریمه خواهند شد.

رئیس پلیس راهنمای تهران بزرگ اظهار داشت: در ۹ ماهه سال نخست ۵۳ درصد تلفات مربوط به عابران است که این رقم در سال گذشته ۴۰ درصد بوده است.این آمار نشان می دهد که سهم تلفات عابران ۱۳ درصد رشد داشته است.

سرهنگ حسینی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۴۵۱ تن در تصادفات شهر تهران جان خود را از دست داده‌اند.

سرهنگ حسینی گفت: در قانون بحث برخورد و جریمه عابران پیاده مطرح شده است اما به دلیل نبودن بسترهای لازم در طرح ایست احترام به زندگی به عابران پیاده فقط تذکر ارشادی داده می‌شود.

این مقام مسئول پلیس خاطر نشان کرد: در حال حاضر بالغ بر ۷۰۰ تقاطع در شهر تهران داریم که پوشش لازم برای اجرای بهتر و کنترل تخلف تجاوز به گذرگاه عابر پیاده داده شده است.
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۶ ۱۶:۱۰:۱۴
تنها چیزی که در این بین مغفول مانده و دلیل اصلی بیشتر تصادفات است عدم استفاده از راهنماست که متاسفانه از سوی بیش از 90درصد رانندگان رعایت نمیشود. (2567353) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۷ ۰۶:۴۴:۲۱
سر همین هم 40 هزارتومان جریمه گذاشتند اخیرا...مغفول نمانده ولی تا الان ندیدم یا حتی نشنیدم رسما شروع شده باشه!...راهنما زدن خیلی مهمه. (2568262) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۶ ۱۶:۲۱:۵۲
چه عجب با سختگيري فرهنگ سازي ميشه نه با تبليغ تلوزيوني (2567380) (alef-10)
 
آریابان
۱۳۹۳-۱۰-۰۶ ۱۶:۳۰:۲۱
"......عابران هم نباید در زمانی که چراغشان قرمز است از گذرگاه عبور کنند...." ، خب اگر عبور کنند ؟!؟!؟!؟! آیا سر همۀ چهارراهها چند تا مأمور هست که بتونن در آن واحد مانع عبورگهگاه دهها نفر در جا های شلوغ بشن ؟!؟!؟!؟ آیا میتونن عابر ها را هم جریمه کنن ؟!؟!؟!؟!؟ این عابر هائی که در قالب مسافر ایفای نقش میکنن و تا وسط خیابون برای سوار شدن به مسافرکش ها جلو آمده و در مقابل چشم افسران زحمتکش راهنمائی راه-بندون درست میکنن ، چی ؟!؟!؟!؟!؟ (2567400) (alef-10)
 
سجاد
۱۳۹۳-۱۰-۰۶ ۱۶:۳۶:۵۸
چقدر خوب بود طرحی هم اجرا میشد که عابران به حریم رانندگان وارد نشود و هنگامی که چراغ سبز برای اتومبیل هست پشت خط بایستند. (2567409) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۶ ۱۷:۳۹:۵۹
ايا پياده روها حريم عابران نيست كه موتورسيكلتها در انها جولان ميدهند ؟ (2567499) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۶ ۱۷:۴۷:۴۸
جرایم کمه اینها رو ده برابر بکنید تا بازدارندگی داشته باشد موتورسیکلتها را کلا توقیف کنید و بفروشید پولش رو بریزید خزانه جریمه شون قایده نداره (2567519) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۷ ۰۲:۲۴:۳۴
بنده بارها شاهد بودم موتور سوارها بخاطر فرار از ترافیک یا عبور از خیابان یکطرفه از محل عابر پیاده رد میشوند و حتی به عابرین بوق هم میزنند تا کنار بروند.چرا با اینان هیچ برخوردی نمیشود؟ (2568190) (alef-10)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.