نظر منتشر شده
۱۵۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 467184
جهانگیری مشکل جناح دولتی و اصلاح طلبان
ناصر ایمانی/10 اردیبهشت96
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۲
پس از مناظره ی اول صرف نظر از محتوای مناظره و بحث هایی که در خصوص مناظره انجام شد اتفاق دیگری هم رخداد و آن افتراقی است که در جناح دولت به وجود آمده است .

تا قبل ازشروع  ثبت نام ها ،جناح دولتی اعلام می کرد که تنها کاندیدای آن ها آقای روحانی است اما بعد موضوع جدیدی مطرح شد که اگر فرد دیگری را در کنار آقای روحانی نداشته باشیم ممکن است آقای روحانی نتواند در مناظره ها در مقابله کاندیداهای دیگر خوب ظاهر شده و از عملکرد خود دفاع کند. لذا این جریان نیازمند یک کاندیدای پوششی است که بتواند از عملکرد دولت دفاع کند .

از سوی دیگر از آنجا که آقای روحانی به دلیل روحیات خاص و عدم تحمل انتقادات رقبا ممکن است رفتاری عصبی از خود بروز دهد که منجر به تضعیف موقعییتش بشود بهتر است فردی که هم در "دفاع" و هم در "حمله" مسلط تر است در کنار وی حضور داشته باشد تا آقای روحانی خیلی آسیب نبیند .

نتیجه همه این مباحث به صحنه کشاندن آقای جهانگیری بود .

نحوه مواجهه وی در مناظره اول با رقبا توجه ها را به خود جلب کرد و همین موضوع  مشکل را در جناح دولتی و اصلاح طلب بیشتر کرد.

حال که توجه خوبی به سمت آقای جهانگیری  جلب شده  و آقای روحانی یک چهره ی منفعل و ضعیف از خوش نمایش داده جناح دولتی چه باید بکند ؟

 اگر هر دو کاندیدا بخواهند در روز رای گیری باشند و هیچ کدام به نفع دیگری انصراف ندهند در این صورت آراِ بین آقای روحانی و جهانگیری تقسیم شده و قطعا دور اول هیچ کدام نمی توانند پیروز میدان باشند.

و اگر آقای جهانگیری در روز های آخر به نفع آقای روحانی انصراف بدهد طبعا تمامی آرا آقای جهانگیری به سبد آقای روحانی اضافه نخواهد شد. چرا که  برخی فقط به آقای جهانگیری  به دلیل نحوه مواجهه  با رقبای انتخاباتی رای خواهند داد . بنابراین ممکن است بخشی از آرا آقای جهانگیری دچار ریزش شده و به نفع آقای روحانی به سمت آنها نرود.
به این ترتیب باز هم آقای روحانی در دور اول پیروز انتخابات نخواهد بود.

 
 این مشکلی است که در حال حاضر دراردوگاه اصلاح طلبان بوجود آمده و آنها را دچار سردرگمی کرده است . چرا که تصور نمی کردند با دفاع جهانگیری و ضعف روحانی با چنین آرایشی در بیرون مواجه شوند.

 از سویی خود آقای روحانی  نیز احتمالا دچار نگرانی دیگری است. نگرانی از این که نکند  اصرار جریان اصلاحات برای پذیرش کاندیدای پوششی و شخص جهانگیری نقشه ای بوده برای این که آقای روحانی در میدان بماند و بعد آقای جهانگیری بیاید  در سایه  اورشد کند و سپس اصلاح طلبان در یک حرکت غافلگیر کننده آقای جهانگیری را به جای آقای روحانی بنشانند .
 
کلمات کلیدی : نامزد پوششی+جهانگیری+روحانی+مناظره اول+انتخابات96
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۴:۰۵:۵۵
هيچ افتراقي بين دولت و اصلاح طلبان نيست و همين شك و ترديدها مد نظرشان بود تا رقيب پي به نقشه شان نبرد و سردرگم باقي بماند (4299820) (alef-13)
 
مشعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۵:۴۳:۲۷
دولت 4 درصدی باید بداند 4 سال بیشتر عمر نخواهد کرد. (4300243) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۵:۴۳:۵۷
همونطور که الان عارف شد پیاده نظام روحانی، روحانی هم درس عبرت گرفته و عمرا به نفع جهانگیری کنار بکشه!!! (4300247) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۶:۱۸:۰۷
مهمترین رقیب دولت عملکرد اوست که آقای جهانگیری بعنوان معاون اول نقش بسیار پررنگی در آن داشته و شریک آقای روحانی است.
اگر عملکرد دولت طی 4 سال گذشته مناسب بوده و رضایت عمومی را جلب نموده که قطعا تداوم ریاست جمهوری روحانی بطور موثرتری میتواند کشور را اداره کند و ریاست جمهوری جهانگیری توجیه ندارد.
اما اگر عملکرد دولت طی 4 سال گذشته نتوانسته خواست مردم را برآورد پس فرق چندانی بین روحانی و جهانگیری (بعنوان معاون اول و همه کاره دولت تدبیر و امید) نیست.
بنابراین کسی که از عملکرد دولت ناراضی بوده نمیتواند انتظار داشته باشد عملکرد آقای جهانگیری بعنوان رئیس جمهور بعدی فرق چندانی با دولت فعلی داشته باشد. (4300401) (alef-13)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۶:۴۲:۴۶
یک سوال
آقای جهانگیری از یک طرف می گفت من سابقه بسیاری در کشور دارم و سابقه مدیریتی من خیلی بیشتر از قالیباف است

از طرف دیگر می گفت من نماینده اصلاح طلب ها هستم و اون ها را شما از همه چیز در کشور محروم کردید

چطور چنین چیزی ممکن هست ؟ (4300465) (alef-3)
 
Canada
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۷:۵۷:۵۸
راستش من که تا بحال تعریف و درک درستی از اصلاحطلبی و اصولگرایی و زیر شاخه هاشون پیدا نکردم. تنها چیزی که فهمیدم، این هست که توی این ۴ سال بجز جروبحث های ظاهری، خیلی خوب پا هم همکاری میکنند. بعضی وقتها با عقل ناقصی که دارم، احساس میکنم، اصلاحطلبها و اصولگراها و اعتدالیها و .... همه متعلق به یک گروه هستند. (4300659) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۱ ۰۹:۱۱:۳۸
چه محرومیتی؟ دودولت هاشمی و دو دولت خاتمی و دولت فعلی را به نام که باید نوشت؟ (4302111) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۶:۵۳:۴۸
ترسیدیا!!!خخخخخ (4300491) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۷:۳۴:۲۰
اصولگراها این بحث رو راه انداختند خودشون هم باور کردند وگرنه مشکل اصلی اونها قالیباف و رییسی هستند (4300593) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۷:۴۴:۴۲
خودشون با سه تا کاندیدا توش موندن که بالاخره کی باقی بمونه و کی بکشه کنار که البته هر سه نفر هم مدعی پیروزی در انتخابات هستن !!!
اونوقت واسه اصلاح طلبان حرف در میارن
به نظرم آقای جهانگیری معذوریتهای رئیس جمهور را نداشت بنابراین با هماهنگی ایشان بسیاری از ناگفته ها را در مناظرات خواهد گفت و دست مدعیان دروغین را رو خواهد کرد (4300628) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۹:۲۰:۰۳
کاملا موافقم. جهانگیری حتی ستاد هم تشکیل نداده. اگر می خواست کنار نرود ستاد تشکیل می داد.
اگر چه تو مناظره بهتر از روحانی عمل کرد. روحانی باید تعهد دهد در کابینه بعد از عناصر جناح تندرو در وزارت خانه های کشور و دادگستری استفاده نکند (4300902) (alef-1)
 
دم خروس!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۱ ۰۷:۳۳:۱۶
سلام دوست عزیز
اما در مناظره چیز دیگری مشخص شد. بحث 4 میلیون را قبل از مناظره همه می دانستند بجز خود گوینده! یعنی در ستاد ایشان عده ای بودند که به آقای جهانگیری جریان 4 میلیون را گفته اند (دفاع ایشان دقیقا پس از صحبت آقای قالیباف نشان می داد می داند جریان چیست) اما صحبت اولیه آقای روحانی در کنار صحبت آخرشان (دفاعیه) نشان می داد به خود او جریان را نگفته اند. این جریان حکایت از آن دارد که جریانی در کار است تا روحانی ضعیف و جهانگیری قوی ظاهر شوند. این را همه دیدند. (4301907) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۴:۰۷:۰۶
ترس از جهانگیری ادامه دارد ! (4299824) (alef-13)
 
خداحافظی با مدیران نجومی غارتگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۵:۴۸:۰۲
قالیباف یه تنه همتون رو حریفه .
باید تحویل بدید ریاست رو
نبود 20 روز دیگه ؟! (4300269) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۵:۴۹:۰۹
و صد البته ترس جهانگیری از قالیباف (4300275) (alef-13)
 
Canada
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۸:۰۷:۴۶
بنده حقیر یک پیشنهاد دارم. من میگم برای حفظ امنیت خیابونها و اماکن عمومی، قبل از شمارش آراء اعلام کنیم، آقای جهانگیری یا آقای روحانی برنده انتخابات هستند . چون ممکن هست بگن چرا مردم به پسر سیرجان یا عروس فلان شهر رأی ندادند و چرا به فلانی رأی دادند؟ (4300688) (alef-13)
 
ترس!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۱ ۰۷:۴۱:۲۸
سلام دوست عزیز
جهانگیری با این سنش در این دور اگر کنار بکشد در دور بعد تأیید نخواهد شد و آخرین دوره نامزدیش خواهد بود. (4301917) (alef-13)
 
دولابی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۴:۰۹:۰۷
روحانی شانس اورد که جهانگیری پوشش اش داد (4299830) (alef-13)
 
مهرگان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۵:۵۰:۲۹
به نظر بنده مردم نباید حتی 1 رای به اون 3 تا نامزد دیگه که فقط تماشا گر بودند و سکوت کرده بودند بدهند . (4300284) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۷:۰۵:۵۵
روزهای نزدیک به انتخابات، روحانی به حمایت از جهانگیری انصراف داده و جهانگیری رییس جمهور آینده خواهد بود و روحانی راهی مجمع تشخیص خواهد شد. (4300520) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۹:۲۱:۵۴
این موضوع خیلی جدی به نظر می رسد. احتمال این کار زیاد است. شبیه ترین فرد به مرحوم هاشمی, آقای روحانی است (4300913) (alef-1)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۷:۳۵:۴۰
از سایت الف تحلیل‌های بی طرفانه تری انتظار داشتم
اینها بیشتر به خواب و خیال‌های نویسندگان محترم شبیه است تا واقعیت (4300601) (alef-3)
 
United States
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۸:۳۵:۴۴
آقاي ايماني كلا با جهانگيري زاويه داره، الان يه هفته است مستقيم داره به ايشون حمله ميكنه. جالب اينجاست كه خودش رو داره دلسوز اصلاح طلبها نشون ميده! (4300803) (alef-13)
 
Australia
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۹:۲۳:۱۱
اصلا قرار هم بر همین است. جهانگیری و روحانی با برنامه آمدند و انشالله روحانی رئیس جمهور می ماند (4300919) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۴:۰۹:۱۳
نخیر. مثل دور قبل که تمام رای عارف رفت برای روحانی، این دور نیز همینطور خواهد بود. شما غصه نخور. (4299831) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۵:۴۴:۳۳
پس چرا عارف خودش نموند اگر این همه رای داشت؟؟؟؟
البته فکر کنم منظور شما همون 0.7 درصد باشه (4300248) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۴:۰۹:۱۶
به همین خیال باشید و به روش خودتان آنالیز کنید تا حداقل چند روز دلخوش باشید حقیقت امر اینه که در روز 29 اردیبهشت بیشتر فرصت ندارید (4299832) (alef-13)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۷:۴۹:۰۵
اصولگرايان از فرو كردن سر در برف لذت ميبرند. اشكال نداره، بگذارخوش باشند (4300638) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۴:۱۰:۱۵
روحانی و قالیباف میرن به دور دوم و در نهایت قالیباف رئیس جمهوره (4299838) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۵:۴۳:۳۸
كانديدايداصولگرايان حاج آقا رييسي هستند. (4300245) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۵:۵۹:۴۰
خیر اینطور نیست آقای قالیباف به تولید برق از زباله در مناظره اشاره کرد ولی صادقانه توضیح نداد ایشان با سرمایه گذاری حدود 50 میلیارد تومانی چینی ها کمتر از 2درصد زباله های تهران را به برق تبدیل کرد یعنی یک واحد 200 تن زباله از 8000 تن زباله تهران در یک زمان کاملا غیرقابل توجیه 5 ساله در منطقه دفن زباله کهریزک که کار یک تیم کارشناس 3 نفره با حدود 20 میلیارد تومانی صنعت داخلی در طول کمتر از 30 ماه این دیگه نازیدن دارد برای یک کاندیدای ریاست جمهوری ؟یعنی هنوز 7800 تن زباله تهران بلاتکلیف است .گرچه طرح به لحاظ زیست محیطی فوق العاده است ولی عملا در کل کشور پیشرفتی نداشته جز چند شهر شمال مثل نکا ونوشهر که در مجموع عدد تولید برق در حال حاضر نزدیک به صفر است روحانی هم بی اطلاع بود توضیح نداد
الف اگر منتشر کنید برای اطلاع عموم مفید است . (4300329) (alef-13)
 
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۶:۴۳:۵۵
خیـــــــــــــــــر

رئیسی در دور اول کار را تمام خواهد کرد
این رو با شناخت می گم
یادت باشه 29 اردیبهشت به کامنت من سر بزنی! (4300468) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۷:۵۱:۵۹
اگر قرارباشد فردی بدون داشتن برنامه و قدرت پاسخگویی و با سکوت برنده شود باید به عقل رای دهندگان شک کرد (4300646) (alef-3)
 
United States
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۸:۳۴:۰۶
چهار سال پیش هم همینو میگفتی یا شعارت این بود که رای مردم حق الناسه؟ (4300797) (alef-3)
 
United States
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۸:۳۷:۴۷
طرفدار رييسي نيستم ولي بعد از اينكه در سال ٨٤ احمدي نژاد رييس جمهور شد من هيچ احتمالي رو صفر نميدونم. انشاالله كه تدبير و اميد ادامه پيدا كنه (4300811) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۹:۲۳:۱۷
رییسی در تمام نظر سنجی ها عقب. اگر به دور دوم بره قالیباف میره.
تنها کسی که شاید جلوی اصلاح طلبان رای بیاره, قالیباف.
یادت نره دور قبل جلیلی فقط 3 میلیون رای آورد جلیلی الان تو ستاد رییسی است (4300920) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۲۰:۱۶:۵۰
واقعا فکر کردی قالیباف میکشن کنار؟ رقیب رئیسی الان قالیباف نه یکی دیگه. (4301091) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۲۰:۳۲:۳۰
عمرا بتونه (4301128) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۴:۱۱:۲۶
الکی دم از تفرقه نزنید! این تفرقه فقط توی ذهن شماست والا ما فقط به روحانی رای می دیم (4299845) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۴:۱۱:۲۷
کاندیدای پوششی شده مصیبت عظمای روحانی. تندروهای اصلاح طلب ، زمزمه می کنند که روحانی باید به نفع جهانگیری کنار رود!!!! (4299846) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۹:۲۴:۱۲
اتفاقا شورای اصلاح طلبان اعلام کرد ما همچنان روحانی را کاندیدای خود می دانیم.
احتمالا سهم بیشتری از کابینه ازش بگیرن. (4300925) (alef-1)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۴:۱۲:۱۳
جهانگيري ميخواد اداي احمدي نژاد رو در بياره خيلي ناشيانه ادا در مياره

اصلاح طلبها در فضاي زيادي دارن ادا در ميارن (4299847) (alef-13)
 
کرمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۴:۱۲:۲۵
جهانگیری به درد ریاست جمهوری نمیخورد .
ریاست جمهوری که فقط حمله کلامی به رقیب نیست (4299848) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۴:۱۵:۰۰
تحت هر شرایط ؛

خـــــــــــــــــــــــداحـــــــــــــــــــــــــــافظ روحـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــانی (4299861) (alef-13)
 
رکوعی/ تهرانپارس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۴:۲۰:۱۱
تازه دارم میفهمم که چه اشتباهی کردم سری قبل به این بابا رای دادم (4299889) (alef-13)
 
خواهید دید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۴:۲۰:۵۹
رئیس جمهور بعدی هر که باشد قطعا" روحانی نیست (4299893) (alef-13)
 
سیامک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۴:۲۱:۴۸
اصلاح طلب ها میدونن خودشون چکار کنن،سوال مهم اینه که سه نامزد اصولگرا ها کدومشون به نفع کدوم کنار میکشه هرچند از اول قرار بود کلا یه نامزد داشته باشن ولی سالهاست این شعار شده تو اصولگراها.همش حرف از وحدت میزنن اخرشده بیست تا نامزد معرفی میکنن (4299896) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۴:۲۳:۱۸
لطفا نگران خودتان باشید، اصلاح طلبان و آقایان روحانی و جهانگیری خودشان مشکلشان را حل خواهند کرد. (4299907) (alef-13)
 
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۴:۲۳:۴۸
جهانگیری مشکل نیست ، فرصت است .همانطور که دور پیش عارف بود.
شما هم الکی جو نده ای سایت مثلا بی طرف الف!!!!! (4299910) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۴:۲۴:۱۰
شما جوش نزنید اصلاح طلبان برخلاف شما دنبال قدرت به هر قیمت نیستند.
مطمئنم برخلاف چیزی که دوست دارین جهانگیری میره کنار و روحانی رای میاره (4299914) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۴:۲۴:۵۸
جهانگیری نعتی است برای این انتخابات
تمام محاسبات اصولگرایان را به هم زد
نمره 100 برای جهانگیری (4299917) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۴:۲۵:۰۵
بهتر آن است که روحانی خودش به نفع ملت کنار برود (4299918) (alef-13)
 
لادن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۴:۲۵:۴۱
روحانی به پایان اش نزدیک میشود (4299923) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۴:۲۶:۲۰
انتقام سخت ملت از غارتگران و نجومی بگیران از کیسه بیت المال (4299926) (alef-13)
 
کاربر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۴:۲۷:۴۳
استراتژی جدید اصولگرایان
اختلاف بین جهانگیری و روحانی
این بار نیز تیرتان به سنگ می خورد (4299931) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۶:۴۹:۳۹
(4300475) (alef-3)
 
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۴:۲۹:۱۳
مشکل نیست. منتها شماها سعی دارید این گونه القاء کنید و با تفرقه افکنی بین اصلاحات و دولت دوگانگی و تشتت آراء ایجاد کنید .اما خودتون هم میدونید که ره به جایی نمی برید و به عبارتی کورخوندید (4299936) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۴:۳۰:۲۷
بنظرم روحانی خیلی ساده هست و اصلاح‌طلب ها با ایشان بازی میکنند
ودر نهایت دورش زدند (4299945) (alef-13)
 
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۸:۲۲:۱۶
تو الان دلت برای کی می سوزه؟ روحانی یا این که محافظه کاران بازنده باشن؟ (4300746) (alef-3)
 
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۸:۲۴:۴۷
نویسنده محترم فعلا به این تحلیل ها ادامه بدهد، چون هنوز متوجه نشده با این سیاست هوشمندانه اصلاح طلبان ریاست جمهوری تا سه دوره آینده به هم حزبی های ایشون نخواهد رسید! (4300758) (alef-3)
 
United Arab Emirates
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۴:۳۰:۳۲
برادر سر در گمی فعلا در افکار شماست که دارید دنبال یک راهی میگردید که چطوری بتوانید بین اصلاح طلبان اختلاف بیاندازید. کاملا واضح است که افکار و عمل آقای جهانگیری و روحانی به یک نگرش تعلق دارد و هرکدام که به نفع آن دیگری کنار رود آرای مورد حمایت آن نگرش به آن دیگری تعلق دارد. طرفداران آقای جهانگیری ، طرفدار شخصی ایشان و یا اقوام ایشان نیستند بلکه طرفدار نگرش جناح مورد حمایت ایشان میباشند. بارها مردم در انتخابات مختلف صرفه نظر از اینکه طرف که است به جناح و تفکر آن رای دادند. لطفا زحمت زیاد به خودتان ندهید جناب آقای جهانگیری بعنوان معاون جناب آقای روحانی مطمنا به نفع ایشان کنار میروند و طرفداران نگرش اصلاح طلبی با تقدیر از جناب آقای روحانی به لحاظ انتخاب جناب آقای جهانگیری بعنوان معاون اول به ایشان رای میدهند و نتیجه ای جز شکست عاید جناح متقابل نمیباشد. (4299947) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۴:۳۰:۵۱
تحلیل آقای ایمانی بویژه در پاراگراف آخر خیلی سطحی است از سایت وزین الف بعید است که در حمایت از نامزدهای اصولگرا متوسل به چنین نوشته هایی شود (4299948) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۴:۳۵:۴۷
فرضهای شما در مورد دلایل اصلاح طلبان و اعتدالیون جهت ورود جهانگیری به انتخابات ، از اساس اشتباه و وارونه کردن واقعیت است و خود نیز به این موضوع واقفید.
دست از این بی اخلاقی بردارید و منصف باشید.
قطعا حضور جهانگیری به دلیل ضعف روحانی در مناظره نیست. (4299971) (alef-13)
 
Austria
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۴:۳۶:۰۷
اصلاحات و اعتدال باهم یکپارچه و متحد در برابر اصولگرایان خواهند ایستاد انشاالله (4299972) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۴:۳۶:۳۱
خود کرده را تدبیر نیست (4299976) (alef-13)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۴:۴۰:۱۳
شما آرزوهاتونو اينجا مي نويسيد ولي بگم بهتون هيچ افتراقي ايجاد نشده
واقع بين باشيد براي انتخابات مجلس در تهران هم شما مشابه همين تحليل ها را داشتيد
درس نگرفتيد ؟ (4299995) (alef-13)
 
Canada
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۴:۴۰:۵۶
تو خودشو ناراحت نكن آقاى ايمانى
همانطور كه بار قبل مشكل بين روحانى و عارف حل شد اينبار نيز اگر مشكلى پيش بيايد بزرگان حل ميكنند
فكرى به حال خودتان بكنيد كه حتى حرف مرحوم مهدوى را هم گوش نكرديد و ... (4299996) (alef-13)
 
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۴:۴۴:۵۰
خداونددلهای پاک مردم رابه سمت یک انسان عادل وخادم به ملت هدایت کند.ان شاءالله (4300002) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۴:۴۵:۱۹
این تحلیل به طور کاملا غیرواقع بینانه و اشتباه است. این تحلیل بیشتر به دنبال آن است که به زعم خود، باعث انشقاق در میان اصلاح طلبان و حامیان دولت شود. در حالی که خود تحلیلگر محترم هم می داند که بین صفوف این عده همبستگی کاملی وجود دارد و رای همه آنها حسن روحانی خواهد بود. (4300005) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۴:۴۹:۲۴
نگران ائتلاف آقای روحانی و جهانگیری نباشید ;-) یه فکری بحال آقای ریسی و قالیباف کنین که اگه یکی به نفع دیگری کنار نره قطعا اصولگرایان شکست سختتری نسبت به انتخابات سال های 92 و 94 خوهند خورد :-)) (4300023) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۴:۵۰:۳۸
اينقدر كه جناح محافظه كار نگران شكست آقاي روحاني هستند، حاميان دولت نيستند!! آقا شما بهتر نيست نگران احمدي نژاد جديدي باشيد كه قصد دارد با يارانه و كارانه راي بخرد بدون توجه به عواقب جديد ان؟!! (4300028) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۴:۵۲:۴۰
اين تحليل مغرضانه است آقاي جهانگيري بعد از مناظره ها با اعلاميه رسمي به نفع آقاي روحاني كنارميرود وانتخابات در دور اول تمام ميشود (4300035) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۴:۵۳:۵۴
درخشش جهانگیری در مناظره تکلیف سه دوره انتخابات ریاست جمهوری آینده را مشخص کرد . مشخص شد بعد از ریاست جمهوری دوازدهم که روحانی خواهد بود رییس جمهور دوره های سیزدهم و چهاردهم آقا اسحاق می باشد پس جناح رقیب به فکر کاندیدا برای دوره پانزدهم باشد و از هم اکنون برنامه ریزی کند البته با تغییر رویه و روش می تواند موفقیت دوره پانزدهم را برای خودش رقم بزند (4300039) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۵:۴۸:۰۰
اگر هم رییس جمهور نشد میگین تقلب شده و از مثبت های سایت الف هم به عنوان مدرک اعلام میکنین! (4300268) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۶:۵۷:۰۹
شما آنقدر ديكتاتوري فكر مي كنيد كه رييس جمهور ٣ دوره را با نظر خودتان مشخص مي كنيد
يك دليل واضح براي اينكه اين دولت رأي نمي آورد اين است كه از آن خنده هاي اميد كاذب دهنده جناب ظريف ديگر خبري نيست
هرچه از آن اول گفتيم خنده شما راه علاج مشكلات نيست دم از تدبير زديد
مردم واقعا شما احساس افزايش قدرت خريد شده ايد؟
شما بِه آمار دولت اعتماد داريد؟
نقشه خط مار مي كشند تا مردم را فريب دهند (4300503) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۷:۱۹:۵۹
اینطور نیست برید سری به نظرسنجیهای بعداز مناظره بزنید نظر این بنده خدا شخصی نبوده بلکه نظرات مردم این را می گوید (4300557) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۷:۳۵:۳۲
بنده خدا چرا ناراحت می شی راست گفته نظر سنجیها اینو می گه یه مراجع کن به سایتهای مختلف ببین مردم چی میگن انشالله هرچی صلاح مردم هست و صلاح در حال حاضر تداوم دولت روحانی و بعد جهانگیری است (4300599) (alef-3)
 
بي خبر
United States
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۸:۴۴:۳۶
مي بينم كه حالا كه كم آوردين داريد از "نقشه خط مار" و "زل زدن به دوربين" و اين حرفها استفاده ميكنيد! آقاي دمكراسي، شما كه اون موقع اون حرفها رو قبول نداشتيد، چرا حالا داريد به اونها استناد ميكنيد؟ (4300830) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۷:۳۲:۰۶
گل گفتی جهانگیری با این کار دو دوره ریاست جمهوری بعد از روحانی را برای خودش رزرو کرد البته به گفته شما دوره‌های سیزده وچهارده (4300588) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۹:۲۶:۵۶
دور بعدی ظریف را هم داریم (4300937) (alef-1)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۴:۵۶:۴۱
از این دو هرکدام باقی بماند بنده به او رای خواهم داد و اگر هر دو باشند به آنکه اقبال بیشتری دارد(به احتمال قوی روحانی).
یکی دو مناظره دلیل هیچ چیز نمی شود. (4300047) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۴:۵۷:۵۹
سلام
ببخشید چقدر دلواپس اردوگاه اصلاح طلب ها هستید شما . روحانی کجا ضعیف بود . آیا مراعات قانون و توصیه های حکیمانه رهبر معظم انقلاب کردن ضعف است . با تدبیر امید ها زنده می شود ‌ (4300052) (alef-13)
 
امیر حسین سلطان/تهران
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۴:۵۹:۵۳
مطلقا جای نگرانی ندارد. دکتر جهانگیری نامزد اصلاح طلبان است که با وجود شایستگی همانند دکتر عارف در دوره قبل به نفع دکتر روحانی می توانند عمل کنند و مطمئنا بخش قابل ملاحظه ای از آرای دکتر جهانگیری به دکتر روحانی منتقل خواهد شد لطفا در این هیچ شک نکنید. اما با همه اینها ممکن است این حالت نیز مورد ملاحظه قرار بگیرد که در این دوره شانس رای آوری دکتر جهانگیری ببیشتر از شانس رای آوری دکتر عارف در دوره قبل است. و بنابراین این آلترناتیو هم مد نظر قرار گیرد که دکتر جهانگیری در صحنه باقی بمانند و مردم در روز انتخابات انتخاب خودشان را داشته باشند و بین انتخاب جناب آقایان دکتر روحانی و دکتر جهانگیری مخیر باشند. لطفا روی این احتمال که دکتر روحانی به هر دلیلی کناره گیری نمایند ولو ذره ای(در حد یک اپسیلن) هم حسابی باز نکنید. (4300062) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۵:۰۰:۰۵
کلاه گشادی سر روحانی رفته،
هیچ جوری نمی شود جمعش کرد
ترک عمیقی ایجاد کرده که هم روحانی می شکند و هم اصلاح طلبان را شکست می دهد
به دست خودشان خودزنی کردند و روحانی و اصلاح طلبان به دست خودشان، برای همیشه از گردونه سیاسی کشور خارج می شوند، (4300064) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۷:۴۸:۱۳
فعلا که کلاه گشاد سر گروه جمنا آمده که خودشان گفتند ما از کاندیداها امضا گرفتیم که در آخر یکنفر بماند ولی قالیباف و رییسی هردو اعلام کردند تا آخر هستند و به نفع هیچکسی کنار نمیروند.قدرت طلبی چه ها که نمیکند (4300635) (alef-3)
 
شهاب
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۱۱ ۰۰:۲۵:۴۷
میرسلیم هم جزء کاندیدهای اولیه جمنا بود.ولی چون جزء 10 نفر قرار نگرفت،موتلفه نظر انها را نپذیرفت و خط خود را از انها جدا کرد.البته بنظرم کار درستی هم بود.چون شخصیت و منش میرسلیم کاملا با قالیباف متفاوت است؛و نشانی از کسب مقام به هر قیمت ندارد. (4301648) (alef-13)
 
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۸:۲۷:۱۸
هنوز بدنت گرمه و متوجه نشدی تا سه دوره آینده باید با ریاست جمهوری بای بای کنید! (4300766) (alef-3)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۵:۰۰:۱۷
بنده که به شخصه اگر جهانگیری بماند نمی توانم به روحانی رای دهم چون ایشون اصلح تر هستن (4300067) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۶:۰۹:۰۶
اخلاق سیاسی و همینطور سرمایه گذاری سیاسی که اصلاح طلبان روی آقای روحانی انجام داده اند حکم میکند که ایشان در صحنه بمانند، بنده نیز آفای جهانگیری را یک ژنرال وفادار به روحانی و اصلاح طلبان میدانم که فقط به جهت حمایت از دولت آمده است . چه شما ایشان را نامزد پوششی بنامید یا هرچیز دیگر ، بنظرم اگر لازم باشد برای اثبات حقانیت اصلاحات اگر لازم باشد در مناظرات لشکرکشی هم کنیم بیراه نیست! چرا که فقط همین روزهاست که اصلاحات صداشو میتونه به گوش ملت برسونه (4300374) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۸:۴۶:۲۳
شما نگران اصلح و روحاني نباش، شما بقايي هم نيومد همين حرف رو ميزدي. (4300834) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۵:۰۸:۱۶
بدرود روحانی (4300091) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۶:۵۰:۲۵
توهم پیروزی (4300480) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۵:۰۸:۵۶
شما تفرقه افكني نكنيد و نگران اصلاح طلبان هم نباشيد بدون شك انها بهترين تصميم را خواهند گرفت و انشاله بهترين نتيجه حاصل خواهد شد (4300095) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۵:۱۴:۲۷
با سلام و احترام به نویسنده مقاله باید عرض کنم که بنده با نظر شما مخالفم، به هیچ عنوان قرار نیست جهانگیری جایگزین روحانی شود چرا که صرفنظر از آمادگی کامل آقای جهانگیری در مناظره، ریاست جمهوری مشخصه های مهم دیگری همچون قدرت تعامل با دیگر ارگانها از جمله مجلس، قوه قضاییه و مجمع تشخیص و خبرگان رهبری را نیازمند است و این ویژگی مهم جناب روحانی را، به سبب داشتن سابقه ی همکاری و قدرت چانه زنی با این ارگانها، نسبت به آقای جهانگیری اصلح میکند! در واقع به نظر بنده آقای جهانگیری صدای رسای دولت بوده وهست و اصلاح طلبان ایشان را برای سال 1400 آماده میکنند. (4300108) (alef-13)
 
United Kingdom
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۵:۱۶:۱۲
شما که از این تحلیلا بلدی برو واس قالیباف و رییسی یکاری بکن
جهانگیری و روحانی بلدن با هم کنار بیان (4300116) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۶:۲۳:۵۵
جهانگیری هیچی علیه قالیباف ندارد ، به زباله های تهران پناه برده، ولی از زباله های تهران چیزی نصیب جهانگیری نمیشه!!!!! (4300417) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۵:۱۷:۴۲
فقط در طیف اصولگرا کاندیداها به هم از پشت خنجر می زننند و کنار نمی روند! لطفا سانسور نکنید مثل همیشه (4300127) (alef-13)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۵:۱۹:۰۶
اصلا" مگر این دو نفر محبوبیت و مقبولیت قابل اعتنا و قابل توجهی در میان ملت ایران دارند که حالا بین آنها یکی بر دیگری ارجحیت داشته باشد ؟؟؟؟؟

هر دوی اینها ، یک تفکر خسارتبار و متحجرانه را دنبال میکنند و فقط چهره ی ظاهری ایشان با هم متفاوت است .
______________________________________________________________________________
ردای مسئولیت ساز ریاست جمهوری بر تن اینها بسیار گشاد و نافرم است .

این آقایان هرکدام به شکل ناراحت کننده و آزاردهنده ای از تکلیف پاسخگویی حقیقی و شفاف به نالایقی ها و بی تدبیریها و تخلفات سنگین خود و اقربایشان ، متواری و عاجزند . (4300132) (alef-13)
 
محمد رضا بزرگیان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۵:۲۰:۰۷
به آقای جهانگیری !

سلام داداش


اونموقعی که شرطه جنایتکار رژیم سفاک عربستان به 2 نوجوان ایرانی تجاوز کردند دستگاه دیپلماسی شما چه کار کرد ؟!
دیپلماسی خنده دولت شما واقعا مایه شرمساری ملت ایران است .
آنموقعی که صدها هموطن ایرانی به خاطر سوء مدیریت حکام سعودی در حادثه منا زیر دست و پا له شدند کجا بودید ؟!

حال نگران حمله به سفارت سعودی جنایتکار شده اید ؟!

مرده شور آن صنعت توریسم را ببرن که بخواهد درآمد زایی کند برای کشور ما در قبال خدمت به جنایتکاران ! (4300138) (alef-13)
 
رحیم امیرزاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۵:۳۳:۵۶
آن کسانیکه به سفارت رژیم منحوس عربستان حمله کردند در ستاد هر شخصی باشند مایه مباهات من است و من شخصا به همان نامزد رای میدم . (4300192) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۵:۳۶:۴۷
سلام داداش

اونموقعی که شرطه جنایتکار رژیم سفاک عربستان به 2 نوجوان ایرانی تجاوز کردند به دستور دولت حج عمره تعطیل شد هنوز هم تعطیله
در مورد جادثه منا هم نهایت استفاده از دستگاه دیپپلماسی شد و دولت هر کاری میتونست کرد فرمان جنگ و..هم با دولت نیست
لذا شما بصورت شفاف بفرمایید که چه اقداماتی مد نظر شما بوده که دولت انجام نداده
بنده منتظر پاسخ شما هستم که جوابتون رو بدم از این حالت خارج بشید (4300204) (alef-13)
 
همشیره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۵:۴۲:۴۷
احسنت به این ادبیات فاخر!!!!!!!!!! (4300238) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۶:۱۱:۲۹
همان موقع کمی قبل تر شرطه های وابسته به شما به جوانان این مرز بوم همین کار را کردند (4300380) (alef-13)
 
حسن روحانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۶:۵۰:۵۸
آروم باش پسر عربستانم به موقعش برای خودش داره و خدا در کمین کافران و ظالمان است (4300482) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۶:۵۱:۰۰
کلا با همین نگاهها هست که امروز این همه بیکار داریم البته شما که سر کاری داری کار فرهنگی میکنی .خدا میدونه چه قدر پول برای کار فرهنگی شماها خرج میشه اما هیچ خروجی نداره . (4300483) (alef-3)
 
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۶:۵۵:۱۳
دولت و دستگاه دیپلماسی داشت کار خود را می کرد شما با آتش زدن سفارت عربستان، متهم را تبدیل به شاکی کردید (4300494) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۹:۳۱:۳۳
تاریخ انتخابات نشان داده هر کس تو لیست اصلاح طلبان باشد رای می آورد. زیرا بزرگترین پایگاه اجتماعی کشور هستند. هر چقدر هم میزان تحصیلات و رسانه ها بیشتر شود, آرای این طیف بیشتر می شود.
مگر اینکه کاندیداهای این طیف را باز زور رد صلاحیت کنند (4300954) (alef-1)
 
مشعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۵:۲۳:۴۲
قالیباف نباد میگفت دولت مشکل داره.
کلا نباید به دولت نقدی میشد.
اینا از نقد خوششون نمیاد. (4300152) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۶:۰۰:۱۷
نقد خوبه ولی نقد کننده هم باید بفهمه چی میگه (4300334) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۶:۱۹:۳۳
توی این چهار سال که تا تونستین نقد کردین که البته خیلی هم خوبه ! شما زمان قبل از روحانیو به یاد بیارید ببینید کی جرات داش بگه مذاکرات هسته ای چی شد؟! ولی از زمانی که تیم دکتر روحانی مسئولیت هسته ایو به عهده گرفتن منصفانه و غیر منصفانه ترین نقدها رو شاهد بودیم. انگ وطن فروشیو بهش زدین که خدا میدونه از بدترین گناهاست! (4300406) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۵:۲۳:۵۶
.................. و در نهایت قالیباف پیروز این میدان خواهد بود (4300153) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۶:۱۰:۰۹
کدام میدان ؟ میدان تره بار یا بهمن ؟ فعلا که پیروز این میادین دلال ها هستند خوبه که مرحوم هاشمی پایه مترو را گذاشت که چندتا مانور رو مترو بده ولی تو شهرسازی که واویلا کلا قالیباف بدرد کار سفت کاری می خوره نه معماری رییس جمهور باید معمار باشه که ایشون نیست (4300378) (alef-13)
 
ثمری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۵:۲۵:۲۴
قالیباف رئیس جمهور دوازدهم خواهد بود
چه خوشتون بیاد و چه بدتون بیاد .
چه این کامنت فقط 1 مثبت بگیره چه 1 میلیون (4300156) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۶:۲۲:۰۴
اگر قالیباف رای بیارد که قالیباف هست ،
اگر رییسی رای بیاره بازهم قالیباف ، تا از غصه دقت کنند دروغگوها.

روحانی که بازنده اول است، جهانگیری هم داره نقش احمدی نژاد را بازی میکند خودش را داره خراب میکند ،
بهتره جهانگیر رابطه فسادی اقتصادی برادرش را با مشایی برای مردم شفاف کنه، از زباله تهران چیزی نصیب جهانگیری نمیشه. (4300411) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۸:۵۶:۰۶
جوجه رو سي ارديبهشت ميشمرن (4300854) (alef-13)
 
خيالباف
United States
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۸:۵۷:۱۷
جوجه رو آخر پاييز ميشمرند، راي ها رو آخر ارديبهشت! (4300855) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۵:۲۵:۲۵
زنده باد دكتر قاليباف.... (4300157) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۸:۴۸:۴۳
زنده باد مخالف من، پيروز باد روحاني (4300837) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۵:۲۹:۲۹
اصولگرایان نگران مسائل و مشکلات عدیده جبهه خود باشند و نگران اقای روحانی و دولت نباشند عقلای اصلاح طلب بهترین تصمصم را میگیرند شما نگران کاندیداهای خود و حواشی آنها باشید (4300176) (alef-13)
 
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۵:۳۱:۴۸
دمت گرم دكتر قاليباف ..يكه و تنها خوب زدي به هدف . (4300186) (alef-13)
 
بانو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۵:۴۳:۲۸
واقعا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (4300244) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۶:۰۰:۲۷
رئیسی چرا سکوت کرد ؟!!!!
با سکوت نمیتوان رئیس جمهور شد (4300336) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۶:۰۱:۰۲
کدوم هدف؟ (4300337) (alef-13)
 
اكبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۵:۳۹:۲۲
دمت گرم قاليباف ..جان هر كي دوست داري اون عكسي كه جهانگيري با نجومي بگير ذخيره انقلاب توي كوه دارن باهم ورزش ميكنن رو روز مناظره به تمام مردم ايران نشون بده ...تا همه جهانگيري رو بشناسن ، كه بارها رهبر معظم انقلاب از اين حقوقهاي نجومي انتقاد كردن ولي يك نفر هم به دادگاه دولت معرفي نكرد . (4300214) (alef-13)
 
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۵:۴۸:۰۵
سلام
جناب ایمانی دقیقن در جهت تخریب اصلاحات عمل می کنند
لطفن بین مقاله تحلیلی و آگهی تبلیغاتی فرق بگذارید.
الان سال نود و ششه
مردم دیگر مردم سال هشتاد و چهار نیستند
حتا اگر این مملکت مشکل داشته باشد
حتا اگر تمام حرف های قالیباف درست باشد
قالیباف آدمی نیست که بتواند درستش کند
کسی که املاک شهر را میان هم حزبی هایش تقسیم می کند
کسی که در استخدام از فامیل باسواد مداحان ....
نمی تواند نماینده ی قشر محروم و اصلاح گر فساد اقتصادی باشد
به شعور مردم توهین نکنید اقای ایمانی (4300270) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۵:۵۷:۵۱
جهانگیری گفته مناظره باید جوندارتر باشه حالا خدا میدونه در مناظره بعدی چه اتفاقی برا قالیباف میفته قالیباف راه بدی رو در پیش گرفت این دو نفر هم که مثل اون دو نفر سال 88 مهربان نیستند بعید میدونم مناظره بعدی رو بتونه تا اخر دوام بیاره و ترس اصولگرایان از جهانگیری کاملا درسته چون هم چیزی برا از دست دادن نداره و هم روش احمدی نژاد رو میخاد پیاده بکنه و در نتیجه قالیباف در وضعیت بدی گفتار میشه
مناظره بعدی به نظر من قالیباف تا اخر مناظره دوام نمیاره (4300319) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۵:۵۸:۰۸
واقعا روحانی باید بپذیرد که جهانگیری از او مطلع تر و کار آمد تر و شجاع تر است باید روحانی به نفع جهانگیری کنار برود (4300324) (alef-13)
 
Canada
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۵:۵۹:۲۸
اصولگرایان توانایی دارند که احمدی نژاد را باز تولید کنند اما نمی توانند رقیب را از بین ببرند. (4300328) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۶:۱۳:۵۸
شکست زود هنگام قالیباف و رییسی (4300388) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۶:۲۷:۵۱
جهانگيري مشکل بزرگي براي شما بخصوص قاليبافه. (4300427) (alef-3)
 
mehdi
Germany
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۶:۳۳:۲۰
برای اصلاح طلبان شخص اصالت ندارد. چه روحانی یا جهانگیری مهم کسی است که حداقل مطالبات آنها را برآورده سازد. حداقل آقای جهانگیری شخصی مقام پرست نیست (4300439) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۶:۳۹:۱۷
بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین انه خیر ناصر و معین

برادر بزرگوار جناب اقای ایمانی
سلام علیکم و رحمه الله

در طول مدتی که ما مقاله از شما برادر عزیز مرور کرده ایم مقاله ای که نقد منصفانه ای از وضعیت کشور و پیشنهادت و تحلیل های مناسب که همراه با ارائه برنامهو راهکار باشد از شما دوست عزیز و بزرگوار و جناب اقای انبارلویی ندیده ایم ایا فکر نمی کنید در برابر وقتی که مردم برای مطالعه این مقالات میگذارند مسئولیت دنیوی و اخروی دارید و نقد هم باید منصفانه و هم با مطالعه کافی و خیرخواهانه و با نیت خدمت به کشور باشد؟ میزان مطالعه ای که برای نگارش هر مقاله دارید چه مقدار است؟
ممنون خواهیم شد پاسخ شما برادر عزیز را دریافت بداریم



جناب اقای توکلی
با سلام و احترام
خواهشمندم که نقدها و تحلیلها بازنگری شده و در این خصوص تغییرات اساسی داده شود اگر دوستانی که از جناح اصولگرا هستند نمیتوانند نقدها و تحلیلهای علمی و مبتنی بر واقعیات بنویسند چه اشکالی دارد از دانشجویان و افراد صاحبنظر دانشگاهی دیگر استفاده گردد؟ این همه ما افراد تحصیل کرده داریم چرا تحلیلها باید عمدتا توسط 4 نفر نگارش شوند
با تشکر

نظر بنده فاقد توهین بوده در نهایت احترام نوشته شده است خواهشمندم جهت ارائه بازخورد منتشر گرذ
با تشکر (4300455) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۶:۴۰:۱۳
تا روحانی و خاتمی هستند هیچ مشکلی پدید نمی آید. شانتاژ هم نکنید . (4300456) (alef-3)
 
psk
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۶:۴۹:۴۹
مگه اینا برای رضای خدا نیومدن دیگه ترس چی؟ (4300476) (alef-3)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۶:۵۶:۴۳
درود به سایتهای اصولگرا بخصوص الف که نظرات مخالف رابدونه سانسور منتشر میکنه. امااکثرسایتهای اصلاح طلب حتی یک مطلب مخالفت معمولی را هم منتشر نمیکنن.من دوروز پیش یک مطلبی درمخالفت با اقای روحانی بدون کمترین توهینی درسایتهای خبری افتاب وعصرایران نسبت به اخبار نوشته شده چندکامنت گذاشتم اما هیچ کدومشو منتشر نکردند.چون مشخصه تحمل مخالف روندارن.سابقا هم نشون دادن. (4300502) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۷:۳۲:۲۴
خبرانلاین کامنت بذار اون دو تا کلا کامنتی نیستن (4300589) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۷:۰۴:۲۴
چیزی که واضحه ، جوانان و تحصیلکرده ها، بیشتر طرفدار اعتدال و دوستی با دنیا هستند. انشالله که روحانی موفق شود تا امیدو انگیزه بیشتری برای رسیدن به فردای بهتر ، در میان جامعه ایجاد کند. (4300515) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۷:۲۸:۰۶
جوانان و تحصیلکرده ها الان همشون بی کارن و دولت امید همشون رو نا امید کرده (4300576) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۸:۰۸:۳۰
بله بیکار هستن ولی این نتیجه این دولت نتیست نتیجه تحریم های 12 ساله و رکود و تورم 12 ساله است ! نه فقط این 4 سال ! (4300691) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۷:۰۹:۱۱
شما نگران نباشید، هیچ افتراقی نیست. آقای جهانگیری برخلاف برخی از آقایان برای اثبات شخص خودش نیامده. بلکه برای دفاع از گفتمان اعتدال و اصلاحات آمده و به موقع کار خودش را انجام می‌دهد.... :) (4300530) (alef-3)
 
بنیامین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۷:۳۷:۰۰
ایشالله 29 اردیبهشت روحانی با رای قاطع پیروز میشه و هیچ انشقاقی بین دولت واصلاحات نیست.اصلاح طلبان انسانهای با گذشت و فهیمی هستن به کوری چشم دشمن.
شما نگران رئیسی قالیباف و میر سلیم تون باشید. (4300605) (alef-3)
 
شکوفه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۷:۳۸:۵۱
آقایون اصولگرا خیلی دوست دارن اصلاح طلبا رو دو شقه کنن چرا که خودشون چندین شقه ان! اما زهی خیال باطل!!! برادران عزیز با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمیشه! (4300613) (alef-3)
 
بهنام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۸:۰۳:۲۳
ما اصلاح طلبان را با هم می خواهیم و هر چه بزرگان بفرمایند انتخاب می کنیم. (4300672) (alef-3)
 
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۸:۱۵:۲۶
پبش بینی من این است که اقای جهانگیری در اخرین مناظره اعلام خواهد کرد که به نفع اقای روحانی کنار می رود . (4300718) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۸:۲۱:۵۹
ناصر خان. خود گويي و خود خندي به به چه هنرمندي ! روحاني و عدم كنترل از كي جسارت و توانايي در منكوب كردن دروغ عصبانيت شده ؟ (4300743) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۲-۱۱ ۰۴:۳۷:۰۲
زنده باد روحانی (4301835) (alef-13)
 
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۸:۳۲:۰۸
یا ساده اید یا خود را به سادگی زده اید . (4300789) (alef-3)
 
m
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۹:۰۵:۴۸
بنده گرایش وتمایل به هیچ جناحی ندارم و خدا میدونه طرفدار هیچکدوم از این کاندیدها نیستم...اما خب جهانگیری کجا و ریاست جمهوری کجا...؟ بهتر نیست یکنی بیشتر تامل کنید ...؟
بهتر نیست ببینید تیپ و قامت کدوم یک از اینا بیشتر به ریاست جمهوری و نماینده و رئیس جمهور یک کشور در سطوح بین المللی میخوره....؟
زهی خیال باطل که آقای جهانگیری بشه رئیس جمهور...!!! (4300874) (alef-1)
 
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۱۹:۳۲:۲۹
من اصلاح طلبه دو آتیشه ام ولی از این شعر اصولگراها خیلی خوشم اومد
کاندیدایه پوششی حیا کن
انتخاباتو رها کن (4300962) (alef-1)
 
United States
۱۳۹۶-۰۲-۱۰ ۲۱:۴۲:۵۲
مگه باشگاه فوتباله كه حيا كن رها كن راه انداختين؟ اگر واقعا از تركيب كانديداها و اهداف اونها خبر داشتي ميدونستي كه جريان اصلاحات بهترين تاكتيك رو با توجه به وضع موجود اتخاذ كرده! (4301270) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۱ ۰۹:۴۴:۵۶
دولت فعلی در انتخابات هیچ دشواری نداره. ما هم به عنوان حامیانش هیچ دشواری داریم. شما اصولگرایان به فکر خود باشید. (4302178) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۱ ۱۱:۰۹:۱۲
به جای آقای حسن روحانی ( اصلاح طلب اجاره ای ) به آقای جهانگیری ( اصلاح طلب واقعی) رای بدهید.
اگر کسی چهار سال در جریان کارهای دولت باشد نیاز به یک شخص کمکی در دفاع از عملکرد خود ندارد. (4302397) (alef-13)
 
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۱ ۱۷:۰۰:۱۳
با دفاع جانانه ای که جهانگیری از روحانی کرد و همچنین خط سیاسی خودشو از روحانی به عنوان یک اصلاح طلب جدا کرد باید تو همین دوره آقای جهانگیری رو یه پای ریاست جمهوری دونست (4303727) (alef-13)
 
سعیدطهمورثی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۱ ۱۸:۰۲:۳۴
دولت یازدهم بواسطه داشتن حمایت مردمی وانصافا" برنامه ریزی برای بهبودکارکرد وکارآمدی واثربخشی دراداره امورکشوروقول ووعده های داده شده موجب تک نرخی شدن تورم با همین بدنه دولت بوده وبه نظرمی رسدشکاف مطروحه با جراحی ویکپارچه شدن نظرات مخالفان وموافقان برسرکاندیدواحد(علیرغم حضورروحانی وجهانگیری)درروزهای آینده شاهداین بهبودوجلوگیری ازافتراق ودودستگی دردولت خواهیم بودوحاصل آن وحدت، همدلی، همفکری وتعامل سازنده برای حضور حداکثر ی ویک مرحله ای شدن انتخابات. (4303923) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.