نظر منتشر شده
۱۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 453585
درد دل بینندگان الف؛
شرکت پست و اداره ثبت شرکت ها پاسخ دهند
بخش تعاملی الف - محمد رجب زاده
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان می توانند درد دل های خود را از اینجا برای الف ارسال کنند.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۱۶

مدتی است که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تقریبا قسمت عمده ای از فعالیت های خود را از طریق سامانه اینترنتی این سازمان به انجام می‌رساند که در جای خود باید مورد تقدیر قرار گیرد. اما ظاهرا فلسفه به کارگیری ابزارهای دیجیتال در انجام امور برای بعضی کاملا وارونه تعریف شده است.

 یکی از مهمترین دلایل استفاده از خدمات الکترونیکی این بود که این ابزار بتواند با انجام سریع، به موقع، دقیق و کم‌هزینه وظایف ارگان های دولتی، کام مردم را در به سامان رساندن امور اداریشان شیرین کند. اگر از مشکلات فنی فراوان سایت های دولتی بگذریم و اگر عبارت کلیشه‌ای و ناهنجار  " فعلا سیستم قطع است" را که دائما توسط کارمندان در پاسخ به ارباب رجوع  بیان می شود نشنیده بگیریم، ظاهرا آقایان راه اندازی سیستم های الکترونیکی را منتی بر سر ارباب رجوع می دانند و هزینه های گزافی را برای ساده ترین کارها بر مشتری تحمیل می کنند.

 در حال حاضر تمام امور ثبتی شرکت ها باید از طریق یکی از این سامانه ها انجام شود. و جالب است که همه اسناد را باز هم باید به صورت کاغذی تحویل دهید منتهی با این تفاوت که فقط از طریق پست! مثلا برای تغییر آدرس شرکت، ارسال یک برگ کاغذ صورتجلسه باید از طریق شعب خاص پست و با هزینه 20000 تومان انجام شود. پست در جواب این سوال که چرا باید برای ارسال یک برگ کاغذ این مبلغ گزاف را پرداخت می گوید این تفاهمی بوده بین شرکت پست و اداره ثبت شرکت ها! و در ادامه می گوید عده ای به کار گیری شده اند تا کارها را زودتر انجام دهند! به عبارت دیگر کارمندان محترم حقوقشان را دریافت می کنند و برای رفاه حال مردم عده ای را جداگانه به کارگیری فرموده اند و حقوق آن ها را از مردم وصول می کنند! آیا می دانید روزانه چند مورد از این اینگونه ارسال ها در کل کشور انجام می شود و حاصلضرب هریک در حداقل 20000 تومان چقدر می شود؟!

شاید فردای نه چندان دوری به هر اداره ای که رجوع کنی بگویند برای رفاه بیشتر شما و برای اینکه کارت زوتر انجام شود باید پول بدهی!
 
کلمات کلیدی : محمد رجب زاده
 
Canada
۱۳۹۵-۱۲-۲۳ ۰۸:۴۱:۱۸
احتمال هست که مبلغ ذکر شده هزینه پست سفارشی، ثبت، اعمال تغییر و بایگانی مستند در اداره ثبت شرکت ها باشد. توضیح مشخصی ندادید که آیا جز این 20 هزار تومان خود ثبت شرکت ها هم چیزی گرفته یا خیر. (4200980) (alef-11)
 
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۲۳ ۰۹:۰۸:۳۶
همانطور كه فرموديد براي ارسال صورتجلسات ، هزينه اي بيش از 20000تومان بعلاوه هزينه پوشه و پاكت مخصوص گرفته مي شود. اداره ثبت و پست در تبريز براي ارسال مدارك پلمب دفاتر هم قرارداد بسته اند و براي ارسال مدارك 21800تومان بعلاوه 1000تومان پاكت به مردم تحميل مي كنند. در حاليكه ارسال همين مدارك در تهرن با پست پيشتاز و با هزينه اي حدود 7000تومان صورت مي گيرد. اجحاف در حق مردم تا كي ؟ آن اداره اي كه زير نظر قوه محترم قضائيه انجام وظيفه مي كنند! (4201038) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۲۳ ۰۹:۳۳:۵۵
برای اخذ استعلام دادگاه در مورد پرونده ام به اداره ثبت احوال مراجعه کردم به من گفتند ابتدا مبلغی را باید کارت بکشی بعد جواب را می دهیم به آنها گفتم این نامه را دادگاه به شما زده است و شما باید جواب بدهید حتی اگر من شخصا پیگیری نکنم در جواب گفتند شما باید این پول را بپردازید تا جواب استعلام را به شما بدهیم متاسفانه اکثر ادارات برای انجام وظایفشان بی حساب و کتاب پول می گیرند و کسی هم نظارت نمی کند (4201082) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۲۹ ۰۹:۲۳:۲۰
جالبه من در شهر بجنورد ( خراسان شمالی ) زندگی میکنم جالبه که اداره ثبت شرکت ها درست دیوار به دیوار اداره پست است .
برای ارسال هر سند یا درخواستی باید از طریق پست اقدام کنی و هزینه گزافی به آقایان بپردازی ! (4210124) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۷ ۱۷:۲۱:۴۴
سوء استفاده پست از موضوعاتی همچون کارت پایان خدمت، گواهینامه، گذرنامه، کارت خودرو، سند خودرو و موارد مشابه قابل تحمل نیست.

باید استفاده از خدمات پست اولا ضابطه مند شود تا هر قیمتی نتوانند اخذ کنند و ضمنا باید راهکار جایگزین پست هم برای کسانی که تمایلی به پست ندارند ایجاد شود.

بنده برای دریافت کارت و سند خودرو مدتها معطل پست بودم و دست آخر با مراجعه حضوری به مرکز شوش توانستم اسناد خود را تحویل بگیرم. (4220027) (alef-11)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۸ ۱۳:۵۰:۵۳
در تایید صحبتهای جناب محمدزاده باید عرض کنم که در صورت اشکال حتی جابجایی جملات صورتجلسه ، بسته پستی (یک برگ کاغذ) برگشت خورده و پس از اصلاح مجدد باید 20 هزار تومان پرداخت کنید و جالبتر اینکه بدانید اداره ثبت شرکتها به هیچ وجه و به هیچ وجه و اصلا متقاضی رو حضوری قبول نمیکنند و حتی پاسخ مراجعه حضوری را نمی دهند و با جمله " بصورت حضوری پاسخ داده نمی شود" شما رو دست از پا درازتر راهی می کنند و شما باید برای ثبت یک صورتجلسه تغییرات که قبلا خود اداره ثبت با کمک کارشناس ثبت شرکت ها میتونستین ثبت کنید حالا باید به یک مووسه حقوقی شرکتها رفته ، سر کیسه رو شل کنید و ...

خدایا خودت رحم کن ، میدونم که تو رحیمی ولی بندگان تو گویا بدتر از رجیم هستن
اللهم عجل لولیک الفرج (4220975) (alef-11)
 
کاوه
Germany
۱۳۹۶-۰۱-۱۰ ۰۹:۱۱:۰۷
کاملا درسته
الان زمان ثبت آگهی تغیرات در اهواز حداقل یکماه اگر صورت جلسات هیچ گونه ایرادی نداشته باشن و صورتجلسه برنگرده در حالی که زمانی که حضوری بود و اینترنتی نبود حداکثر 2هفته ای انجام میشد. (4223044) (alef-11)
 
مقدم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۱۱ ۰۳:۰۵:۰۲
با سلام
خدمات دولت الکترونیک برای سرعت و راحتی کار است اما اداره ثبت اسناد نه تنها با این کار کمکی به ارباب رجوع نمی کند بلکه مشکلات زیادی نیز ایجاد نموده است هر چند که اصل کار خوب و قابل دفاع می باشد
1-مدارک باید دستی ارسال شود به جهت امضای اصل .که ضرورت تعریف امضای دیجتال را می طلبد (در حال حاضر یکبار سیستمی بررسی میشود یکبار دستی باید اصل مدارک ارسال شود
2-هر گونه تغییر و اصلاح باید از طریق پست باشد هر چند اشتباه تایپی کوچک باشد با سامانه با اصل مدارک می بایست هزینه پست بر ارباب رجوع تحمیل و امکان اصلاح آن با مراجعه به اداره ثبت ندارد
3-تمرکز بررسی مدارک کلیه شهرستان ها در مرکز استان که کار را بسیار سخت طولانی نموده است . عملا کارکنان که قبلا فقط مرکز استان را بررسی می کردن حال باید مدارک کل استان را بررسی نمایند (4224271) (alef-11)
 
یک شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۱۲ ۱۱:۴۰:۴۴
سلام

دقیقا همین مساله برای ما پیش آمد به این صورت که برای پلمپ دو دفتر روزنامه و کل برای سال جاری برای شرکت 90000 تومن اخذ کردند. هزینه ای که پارسال یک سوم بود. شما حساب کنید وزن دفاتر رو که چه مبلغی برای پست اون دارن میگیرن. تو کشور ما دیجیتالی شدن جالبه. افتخارش برای مسئولینه و هزینش برای مردم. خواهشا این مساله رو پیگیری کنید. این مساله در آینده بسیار بدتر خواهد شد. (4225750) (alef-13)
 
ح - الف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۱۷ ۰۰:۳۹:۳۹
سلام

من هم به عنوان شخص حقیقی تمام مراحل ثبت نام جهت دریافت دفاتر را انجام دادم و چند روز بعد پیام آمد به سایت مراجعه کنید پس از چند مرتبه مراجعه موفق به ورود به سایت نشدم سپس پیام دیگری آمد که مهلت شما تمام شده است و مجبور شدم تمام مراحل واریز وجه و ثبت نام را دوباره انجام دادم این در صورتی بود که جهت مراجعه به سایت هیچ گونه مهلت زمانی اعلام نشده بود
فکر میکنم نظیر این جریان برای تعداد زیادی از بنگاه های اقتصادی پیش آورده شد . (4233401) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۱۸ ۱۱:۱۶:۱۹
یه روش جدید جهت سرکیسه کردن مردم است (4236588) (alef-11)
 
مانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۱۸ ۱۲:۵۵:۵۱
اداره ثبت شرکت ها نزدیک شرکت ماست، اما جهت تحویل مدارک باید به پست مراجعه کرد که بسیار دورتره!!! بعد کلی هزینه پست هم باید پرداخت کرد!!!
نمیدونم دقیقا چند نفر برای اجرای این طرح ""فکر "" کردن؟؟ (4236829) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.