نظر منتشر شده
۲۰۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 286725
گفتگوی هسته‌ای اقتصادی رییس جمهور با مردم؛
منتقدان خسته نباشند/فقط صهیونیستها و جنگ طلبان از توافق عصبانی اند
بخش خبری الف، 11 مرداد 94
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۳۷
رییس جمهور کشورمان در مورد انطباق نتیجه برجام با وعده‌های خود اظهار کرد: بدون اغراق می گویم که دستاورد امروز بیش از تصورات دیروز است و آنچه که امروز به دست آورده‌ایم بیش از مقداری است که دو سال پیش به آن فکر می‌کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهور کشورمان در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای خاطرنشان کرد: من به ملت بزرگ ایران به خاطر ایستادگی ،‌صبوری و مقاومت شان خسته نباشید می‌گویم و به آن‌ها کسب موفقیت‌های بزرگ در طول تاریخ پس از انقلاب از جمله پیروزی در دفاع مقدس و پیروزی در مذاکرات هسته ای را تبریک می گویم.

محورهای مهم سخنان حسن روحانی در گفتگوی زنده تلویزیونی به این شرح است:

- ۷۷۷ روز پیش گفتم درشت گویی پیروز نمی شود؛ درست گویی پیروز می شود.

- شرایط موفقیت را یک ملت و یک رهبر باید فراهم کند. موافقت ملت یک سرمایه بود . مردم اگر کمک نمی کردند نمی توانستیم موفق شویم.

- اگر ما در زمینه هسته ای موفق نمی شدیم در تولید آب سنگین ناموفق بودیم. اگر موفق نبودیم دنیا معنا نداشت با ما مذاکره کند.

- مردم دو سرمایه به میان اوردند اولین سرمایه حضور ۷۳ درصدی در انتخابات بود.

- انتخابات ۹۲ یک نوع رفراندوم بود انتخابات که ما چگونه باید موفق شویم و چگونه باید با دنیا رفتار کنیم. من در همان مصاحبه گفتم درشت گویی پیروز نمی شود درست گویی پیروز می شود. ما راه منطق را در پیش گرفتیم .

- یک ماه بعد از انتخابات به نیویورک رفتم و همانجا به همه دولت های دنیا پیشنهاد کردم جهان عاری از خشونت و افراطی گری. این پیشنهاد مورد تصویب قرار گرفت. ملاقات ها و صحبت ها فضای تعامل را به اوج رساند و اولین دیدارها محقق شد. کلیدی که زده شده در زمینه مذاکرات. همان دیدارها بود.

- دستاورد امروز بیش از تصور دیروز است. انچه به دست آوردیم بیش از مقداری است که دو سال پیش فکر می کردیم این موفقیت ملت بزرگ ایران است و هدایت های رهبر معظم انقلاب است.

- برخی از طرفهای مذاکراتی ما با ملت ما خصومت داشته و دارند اما این دلیل نمی شود که ما با آن ها نتوانیم در یک مساله بین المللی مذاکره کنیم.

- توافق برد-باخت اولا شدنی نیست دوما پایدار نمی‌ماند.

-ما نمی‌توانیم بگوییم اعتماد ۱۰۰ درصد داریم اما مکانیسمی می‌گذاریم که در صورت به هم زدن، ضرر نکنیم.

- ما در برابر دنیا دو راه بیشتر نداریم یا تسلیم است یا شکست. این منطق نیست راه سوم تعامل با دنیا است. تعمل سازنده و توافق برد- برد. من به جد معتقد بودم که توافق باید برد- برد باشد.

- در این توافق ما سه هدف مهم داشتیم و به آنها دست پیدا کردیم و انها هم می گویند به هدف رسیدیم . هم انها و هم ما مدعی هستیم که به توافق رسیدیم.

- انچه امروز به دست امده اعتماد صد در صد نیست اما در تجارتی که هم انجام می دهید با یک کشور یا فرد صد در صد معتقد نیستید که به وعده اش عمل می کند مکانیزم می گذارید که ضرر نکنید. ما مکانیزمی در نظر می گیریم تا بتوانیم توافق را ادامه دهیم.

- امیدوارم این توافق به خوبی پیش برود یک مرحله را گذراندیم بقیه مراحل مانده و مردم حاصل و ثمر این توافق را می ببینند که مسئول توافق خود مردم هستند.

- طرف مقابل ما احساس می کند ما را از بمب اتم بازداشته است آنها می گویند بین ایران و بمب اتم فاصله انداختیم آنها این افتخارشان است این توهم است از نظر ما. مساله هسته ای که به یک معضل تبدیل شد طرف مقابل فکر کرد ما دنبا ساخت بمب هستیم . در نمونه برداری اولیه که در ایران انجام دادند آلودگی بالای ۷۰ درصد دیدند. یعنی غنی سازی بالای ۷۰ درصد . پرونده ما به این دلیل بود . ما نمی دانستیم آن زمان . بعدها روشن شد که سانتریفیوژهای خریداری شده دست دوم بوده و غنی سازی شده بوده دلیل مختصری داشتند اما در عین حال این مسیر توهم آمیز ادامه دادند و در این توافق می گویند که تاخیر انداختیم این قضیه را.

- ما در قطعنامه حقوق هسته‌ای را تثبیت کردیم و تحریم‌ها را برداشتیم و از فصل ۷ خارج شدیم.

- نخواهیم گذاشت کوچکترین اسرار نظامی و غیر نظامی کشور خدشه دار شود.

- قدرت دفاعی ما به هیچ وجه کاسته نخواهد شد.

- ملت ما می داند ما دنیال سلاح کشتار جمعی نیستیم . آن زمان که جنگ بود دنبال سلاح کشتار جمعی نرفتیم الان که دیگر جنگ نداریم. این دکترین ما نیست. رهبری ساخت و استفاده را تحریم کردند طرف مقابل ادعا کند مهم نیست. ما هیچ گاه دنبال بمب نبودیم و نیستیم مشکلی وجود ندارد.

- ما تحت فصل هفت منشور ملل متحد و ماده ۴۱ بودیم. فصل هفت سازمان ملل تشخیص می دهد این کشور صلح و امنیت جهانی را تایید می کند . تا قبل از قطعنامه اخیر ما به عنوان تهدید کننده صلح بودیم . ما بدون جنگ و خواهش و تسلیم در برابر سازمان ملل متحد در مسیر حقوقی کاری کردیم که این سازمان عنوان را عوض کرده. شش قطعنامه قبلی را لغو کرده و این دستاورد بزرگ حقوقی و سیاسی است.

- در همین قطعنامه اراک تصویب شد ، در همین قطعنامه حقوق ملت ایران تثبیت شده و تحریم ها برداشته می شود . تحریم ها و خروج از فصل هفت در همین قطعنامه بود . این پیروزی آنها و این پیروزی ما .

- برخی ها امکان دارد نگران باشند ما چیز عجیب و غریبی را قبول نکردیم و امروز آنچه بعد از اجرای توافق می پذیریم پروتکل الحاقی است بیش از ۱۴۱ کشور پروتکل را پذیرفتند . ما نخواهیم گذاشت کوچکترین اسرار این کشور نه نظامی بلکه تجاری و علمی و غیره خدشه دار شود.

- همین پروتکل را پیش از این اجرا کردیم اگر پروتکل الحاقی را قبول کردیم می آیند نهاد ریاست جمهوری و مجلس را می گردند این حرفها نیست . هیچ نگرانی وجود ندارد . قدرت نظامی ما کاسته نخواهد شد . به مردم می گویم که انهایی که می گویند دولت به دنبال سیاست خارجی و بهداشت و درمان و غیره است به دنبال تقویت بنیه دفاعی نیست !! کاری که دولت انجام داده به اندازه ۸۰ درصد ده سال قبل است . انچه دولت انجام داده است . انبار کرده ساخته و هزاران کار دیگر انجام داده است . اولین تست آر ای هشت در همین دولت انجام شد.

- یکی از دستاوردهای این توافق امنیت ملی است . کشور ما از تهدید نمی ترسد . کشوری که در سال های گذشته شبه تهدیدی برای این مردم بود این کشور نه شبه تهدید نه شبح تهدید است . ما باید یک فضای امن داشته باشیم برای فعالیت های اقتصادی اجتماعی و سیاسی. ما مشکلی برای تامین امنیت نداریم در همین قطعنامه تحریم تسلیحاتی ما به محدودیت تبدیل شده است.

- این قطعنامه هیچ محدودیتی ایجاد نمی کند. طبق این قطعنامه قدرت موشکی ما تهدید نمی شود. موشکی که کلاهک هسته ای حمل کنند ایراد دارد و اگر موشکی امکان این کار را داشته باشد ممنوع است . ما نه داریم نه طراحی می کنیم و این موفقیت خیلی خوبی است که به دست آمده است.

- تحریم موفق نخواهد بود اما موثر خواهد بود.

- این دولت از آغاز در شرایط تحریم دنبال حل مسایل اقتصادی بود یکی از دلایل پیروزی ما همین مسایل اقتصادی است. اگر تورم را نمی توانستیم پایین بیاوریم. در مذاکرات پیش نمی رفتیم . اگر بالعکس می شد ۴۳ درصد به ۴۵ درصد می رسید اصلا پیش نمی رفتیم . تا پایان دولت به حمایت مردم به تورم یک رقمی خواهیم رسید که پایدار باشد که آرزوی چهل ساله مردم است . در زمینه رشد اقتصادی به دلیل قیمت نفت و تحریم سال اینده از مشکلات عبور می کنیم . حرکت درست ما سبب توافق درست شد.

- کاسبان تحریم عصبانی هستند از توافق. در این توافق بلافاصله تمام تحریم های اقتصادی لغو می شود مالی ، بانکی ، بیمه و حمل و نقل و غیره لغو می شود. تمام تحریم های اقتصادی بسیار خوب و دقیق لغو می شود.

- من از تیم سیاسی خودمان تشکر می کنم . تیم اقتصادی و فنی و تیم خبری که این ها را کمک کردند همه دست به دست هم دادند . روزهای پر فراز و نشیبی بر ما گذشت در این دو سال. در فرصت هایی برای مردم توضیح می دهم. یک روزی ظریف و عراقچی و تخت روانچی امدند گفتند نمی توانیم به توافق برسیم امکانپذیر نیست . دست من در دست یکی از عزیزان بود گفتم کار سختی است اما موفق می شویم. من هیچ وقت نا امید نبودم و تردید در موفقیت نداشتم.

- در طول این مدت یعنی حدود ۲۳ ماه هیچ تردیدی در موفقیت این ملت نداشتم. مشکلات اقتصادی و سیاست داخلی را با کمک مردم حل می کنیم ما رهبر بزرگ و ملت منسجم و باهوش داریم . ما فرهنگ بزرگ داریم . رهبری در انتخابات گفتند کسی با نظام دلخوری دارد کشور را دوست دارد . مردم شاید در داخل و خارج با نظام مساله داشته باشند همه خوشحالند کسی که عصبانی است صهیونیست ها هستند. همه خوشحال هستند تمام کسانی که تلفنی یا کتبی نامه نوشتند همه خوشحال هستند. فقط غاصب ها و جنگ طلب ها فقط ناراحتند.

- تحت اسلام و زیر خیمه رهبری همه مشکل ها حل می شود .

- از بابت بنیه نظامی نگرانی نداریم اما واردات بی رویه نگران کننده است. یک روزگاری وضع درامد ارزی ما در سال های گذشته خیلی خوب بود ۷۰۰ میلیارد دلار پول نفتی خرج کردیم نتیجه چه شد؟ دو هزار بنگاه اقتصادی در اوج درآمد دلاری ما تعطیل شد و ۵۰۰ هزار نفر بیکار شدند. کالا را وارد کردیم اشتغال برای دیگران درست کردیم. برخی از کالاها عیب ندارد . مواد اولیه و تجهیزات بحثی ندارم. کالای مصرفی اشتباه است.

- به وزیر امور خارجه فرانسه خود من با تاکید گفتم به هر کشوری که حاضر باشد تکنولوژی بیاورد خوشامد می گویم . فابیوس گفت به شرکت ها اعلام کردیم آن دوره قبلا سپری شده است این دولت زیر بار نخواهد رفت شما باید سرمایه و تکنولوژی ببرید.

- ما جلسات متعددی داریم هفته ای یک روز با تیم اقتصادی و ستاد اقتصادی برای بحث اقتصادی جلسه داریم. آنچه شما باید حواستان باشد ورود سرمایه است ما باید اشتغال برای جوانان ایجاد کنیم . برخی ها فکر می کنند ما دلمان لک زده با خارجی ها رفت و امد کنیم نه این نیست. هدف مذاکرات رونق اقتصاد است . ما اشتغال می خواهیم . در آستانه برنامه ششم این توافق شد . ما باید دنبال رشد هشت درصدی باشیم در سال های اینده باید همه تلاش کنیم تا دستوری و اجرایی شود. اگر رشد هشت درصدی ایجاد کنیم در سال ۱۴۰۰ درآمد کشور ۵۹ درصد اضافه می شود و اگر بیست سال بتوانیم با این رشد به جلو برویم درآمد کشور چهار و نیم برابر می شود. سیاست ما عوض نمی شود مسیر ما اقتصاد مقاومتی است . باید توسعه درون زا و تولید بالا و صادرات غیر نفتی شروع شود.

- من به همه منتقدین به خاطر انتقادشان خسته نباشید می گویم. جوانان در شبکه اجتماعی چه ها نکردند چه عکس های زیبایی چه عکس های خوبی و طراحی های خوب . طنز های خوب . شبکه اجتماعی را می خواستند تعطیل کنند . من مخالفم . باید راه حل دیگری پیدا کنیم. ما باید حواسمان هم به امنیت اخلاق مردم و هم دین مردم باشد . شبکه های اجتماعی کار عظیمی کردند . انتقاد منصفانه حق مردم است اما ملت ما باید از تخریب و دروغ و اتهام و تشویش افکار عمومی مبرا باشد.

- ما باید حواسمان جمع باشد آژانس یا هر نهاد بین المللی انجام وظایفی را برعهده دارد و از ملیت های مختلف هستند ما در شیمیایی شبیه همین پروتکل را داریم . سالهاست کنوانسیون داریم و بازرسی هم داریم هیچ یک از اسرار ما فاش نشده است. ما باید با دقت برخورد کنیم و قانون را بلد باشیم.

- ما باید با مسایل ریز آشنا باشیم هم سازمان انرژی اتمی ما هم نیروهای مسلح ما در این زمینه مطمئن شدند . کار کره جنوبی یک بعد از ظهر تمام شد. گروهی در آن کشور می خواستند غنی سازی انجام دهند طبق بازرسی ها آلودگی کشف شد و همه را به دادگاه سپرد و دستگیر شدند و در دادگاه تعهد کرد دنبال غنی سازی نباشد. اگر همان روز ما هم همین طور می گفتیم تمام می شد. ما باید به گونه ای عمل کنیم که هم عزت ما ایجاد شود و حفظ شود. ما در توافق عزت ملی را به دست اوردیم و پیروزی ما پیروزی غرور ملی و عزت ملی ما استو

- ما به اهداف اصلی خود دست یافتیم و احساس غرور می کنیم و افتخار می کنیم به دیپلمات های ما، درود می فرستیم به روان شهدای هسته ای خودمان. بسیار مهم است این عزت. در این توافق موفقیت های ما فقط سیاسی و حقوقی نیست از لحاظ فرهنگی پیروز شدیم. ما چرخش گفتمانی را در منطقه و جهان به وجود اوردیم ما به دنیا گفتیم تعامل سازنده و گفتگو می تواند موفق باشد . مذاکره بر مبنای تکریم.

- فردا سالگرد ۱۲ مرداد است سالگرد تنفیض است من در مجلس گفتم با زبان تهدید با مردم حرف نزنید با زبان تکریم حرف بزنید ما به این نتیجه رسیدیم که تکریم می تواند مساله را حل کند ما از لحاظ گفتمانی پیروز شدیم
ما افراط را غلط دانستیم. تعادل درست است . این نهال تا هرس شده است باید محافظت کنیم.

- بعد از تحریم دو تا کار می توانیم بکنیم پول ها را بیاوریم و خرید کنیم این یک جور است از سوی دیگر می توانیم سرمایه گذاری در خدمات کنیم. ما باید کار دوم را انجام دهیم. این توافق زمینه انسداد را بر می دارد دولت حواسش هست چگونه عمل کند. مردم دنبال این باشند رونق اقتصادی ایجاد شود و درون زایی و برون نگری در دستور کار باشد.

- من از مردم می خواهم کمک کنند. در این بیست سفر استانی ۶۰۰ پروژه میانی به دست مردم تهیه شده در این سفرها ۵۰۰ نفر مقیم خارج از کشور آمدند برخی اهل این استان بودند برخی هم ایرانی بودند همه شروع کردند کمک کردند. کمک علمی و فنی و تجاری و اقتصادی. ما اولین انتظارمان از ایرانی های خودمان است از ایرانی های داخل کشور از ایرانی های خارج از کشور. ما از همه بخش های دولتی انتظار دارم.

- ما باید ورود سرمایه را تهسیل کنیم و فضای امن ایجاد کنیم. یک وزیر خارجه به ایران آمد حالا بگوییم در بیست سال گذشه فلان کار کرده اگر بخواهیم پرونده رو بکنیم آن ها هم دارند .

- برجام نقد شود اشکالی ندارد مراحل قانونی دارد داریم طی می کنیم می رسیم به آن روز که پنج به علاوه یک اعلام می کند و ما هم شروع می کنیم به اقدامات . ظرف یک ماه آژانس هم اقدامات را تیک می زند . سانتریفیوژها را تایید می کنند تحریم ها لغو می شود . فضا عوض می شود . تکنولوژی می آید نشاط می آِید. فروش نفت تغییر می کند دستمان باز می شود برای فروش . این جور نیست امروز امضا شود فردا همه حل شود . زمان را باید سپری کند باید هم دل و همزبان باشیم در کنار هم باشیم همه حمایت کنند و ما مردم را همه جا می خواهیم . دولت هیچ کجا بی حضور مردم موفق نمی شود.

- اصول ما هیچ گاه تغییر نمی کند در خصوص مسائل منطقه و در مذاکرات هم همینطور بوده است.
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۲۲:۳۹:۴۲
روحانی مچکریم . . . (3088750) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۲۳:۴۴:۱۲
وقتی در این توافق هسته‌ای غربی‌ها برای ما تعیین تکلیف می‌کنند که چه بکنیم و چه نکنیم معنی و مفهوم آن چیست؟ آیا چیزی غیر از اطاعت‌پذیری از آنها می‌باشد. مسئولان ما چه مشکل و ضعفی در خود سراغ دارند که نمی‌توانند به مقاومت در مقابل دشمن ادامه بدهند. (3088878) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۱:۵۸:۱۰
حتما شما هزینه فایده را شنیده آید خوشبختانه دولتمردان کنونی نه ادعای معجزه کردن میدهند نه شعارهای پوپولیستی چرا طولانی مدت فکر نمی کنید چرا متوجه نیستید دشمن درست کردن کار ساده ای است میتونیم بگیم فقط ما خوبیم ... نگاه اقای روحانی به دلارهای نفتی را بسیار پسندیدم و مطمئن هستم این نوع نگاه باعث پیشرفت و آبادانی کشور میشود به امید روزی که ایران کشور اول منطقه و ابادترین کشور خاورمیانه شود (3089065) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۱:۰۸:۳۸
«۹ دی» به دلیل نقد مذاکرات هسته ای توقیف شد. (3089691) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۱:۱۴:۰۰
زمان اقای احمدی نژاد کلی چیز گفتن به صدا و سیما که چرا مجری خنثی است. حالا که خودشون به قدرت رسیدن، مجری خنثی که به کنار حتی کوچکترین نقدی از طرف صدا و سیما را قبول نمی کنند و هر روز علیه صدا و سیما موضع می گیرند اما همین صدا و سیما در زمان اقای احمدی نژاد هر برنامه ای با لحن تمسخر امیز دولت را مسخره می کرد از مسافران تا ساختمان پزشکان تا صرفا جهت اطلاع تا خنده بازار که کل هیئت دولت مسخره می کرد تا هزاران کمدی و جدی دیگر.

ان مرد که باید تخریب می شد رفت. (3089714) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۱:۲۸:۲۹
والا خروج از رکود و کاهش تورم را جناب روحانی بارها با لفظ معجزه بکار برده اند مخصوصا در سفر های استانی (3089771) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۶:۴۱:۳۵
جناب آقای روحانی فراموش نکنید مردم به شما رای دادند تا با جهان تعامل کنید تحریم ها را بر دارید و دلار را به قیمت واقعی زیر 1000 تومان آن برگردانید

در غیر اینصورت که دولت شما با دولت قبلی فرقی ندارد فقط تحریم ها برای رانتخواران و اختلاس گران برداشته می شود تا پولهای نفت ملت را در حسابهای خارجی خود براحتی جابجا کنند

تا دلار به قیمت واقعی 900 تومان خود برنگردد فقط توافق به نفع رانتخواران و اختلاس گران بوده نه ملت ایران (3090932) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۶:۴۳:۲۲
گل زمانی به نفع مردم زده خواهد شد که دلار به قیمت واقعی 1000 تومان خودش برگردد و دولت و مسئولان دست از گران نگه داشتن مصنوعی آن بردارند (3090942) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۹:۰۷:۰۰
روحانی فقط حرف میزند.خوب هم حرف میزند.گفتاردرمانی. (3091504) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۸:۵۹:۵۶
بیشترین نگرانی موجود در مسئله هسته‌ای موضوع بازرسی‌ها است که امکان انواع اذیت‌ها و بهانه‌گیری‌ها را برای دشمن فراهم می‌سازد و نیز خطر تجاوز نظامی دشمن را افزایش می‌بخشد. (3089391) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۹:۰۰:۰۹
آیا جز این است که تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان از سوی ظالمین جهان وضع شده است؟ چرا دولت پیش پای این ظالمین فرش قرمز پهن کرده است و به گرمی از آنان پذیرایی می‌کند؟ (3089393) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۶:۳۶:۳۵
مشکل مرعوب بودن (3090910) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۶:۳۷:۴۴
خدو گویی خود تصدیق کنی (3090919) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۲۳:۴۹:۵۱
با تیکه ای که به صدا و سیما انداخت خیلی حال کردم (3088889) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۰:۱۲:۵۷
عالی اومد تیکه رو. گفت این صدا و سیما از صبح تا شب در مورد برجام صحبت میکنه........ یعنی اینا رو هم بگه :))))))))))))) (3088944) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۹:۰۰:۲۴
آقای عراقچی از اعضای تیم هسته‌ای کشورمان هم قبول کرده‌اند بهانه‌جویی آمریکایی‌ها پایان نخواهد داشت سؤال ما این است که با این شناخت از غرب و دلیل عقلی و شرعی کافی چرا این قدر به آنها امتیاز داده‌اند. (3089394) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۹:۰۰:۳۳
افسوس که با وجود تذکرات مشفقانه رییس جمهور صدا وسیماهمجنان به جای همراهی با دولت بیشتر تقابل بادولت رادر دستور کار خودش قرار داده (3089395) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۷:۳۸:۵۲
مملکت رابا"تیکه" نمی توان اداره کرد! هرچندسوتی های دولت راستگویان خودش کلی "تیکه" است!! (3091169) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۲۳:۵۰:۰۷
بسیار لذت بردم و برای اولین بار از داشتن چنین رئیس جمهور زیرک منطقی خونسرد و با اعتماد بنفس احساس غرور کردم. در صورتی که اصلا تو انتخابات به هیچ کس رای ندادم.
بوقتش کنایه های گزنده داشت. بوقتش تو لفافه سختیهای تحریم رو میگفت. بوقتش ایرادای بنی اسرائیلی دلواپسان عصبی رو داد بوقتش کاسبان تحریم رو حتی به تهرانم کشوند.
مرحبا و خدا قوت جناب روحانی. اون کاریزمای رئیس جمهوریت به دل نشست. (3088890) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۲۳:۵۰:۲۸
اقاي روحاني بابت توافق مچكريم خواهش مي كنم ما نيروهاي شركتي مخابرات رو دريابيد تمنا ميكنم ما داريم زير بار حقوق كم و امنيت شغلي پايين له ميشيم كمكمون كنيم (3088891) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۲:۱۱:۲۰
دوست عزیز رئیس جمهور معجزه گر نیست به خدا درخواست اینگونه از رئیس جمهور باید عوض بشه که یک نامه بدین مشکل شما رو حل کنه ریس جمهور باید به کلیات و سیاستهای کلی برای پیشرفت کشور فکر کنه (3089072) (alef-13)
 
شهروند
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۲۱:۲۶:۴۱
امثال ما در شرایط بد اقتصادی داریم زندگی می کنیم در طول 30 سال گذشته به ما مردم وعده سازندگی و اقتصاد پویا و عدم بیکاری و... دادند ولی این اتفاقات افتاد البته برای آقازاده ها بد نشد و تا متوجه شدیم چه به سرمان آمده آش را با جاش لیسیدند و حتی به مردم هم اهانت کردند. حال ریاست محترم جمهوی در این برنامه باز همان شعار های تکراری را تکرا کردند. عرضم اینه بنده به 40 سالگی رسیده ام باید چند سال دیگه صبر کنیم که رنگ رفاه را ببینیم . من پاسخم به ریس جمهور اینه که برای جراحی اقتصاد ابتدا باید مسکن درد تزریق کرد و بعد جراحی کرد . (3091804) (alef-13)
 
معلم منطقه 19
۱۳۹۴-۰۵-۱۴ ۰۰:۰۷:۳۹
به عنوان یک معلم از تضییع حق شما ناراحت شدم امید وارم مشکل شما حل شود (3094364) (alef-13)
 
مشکین نقاب
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۲۳:۵۷:۵۳
کسی که بلده عمل کنه، حرف نمیزنه...
کسایی که نمیتونن عمل کنن بیشتر حرف میزنن... (3088911) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۰:۰۲:۳۷
فعلا که بزرگترین وعده ی انتخاباتیش عملی شده (3088922) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۶:۵۰:۳۱
به چه بهائی ؟ (3089142) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۲:۱۱:۲۹
ما هیج چیزی رو از دست ندادیم وقتی به هزینه های وحشتناکی که نگهداری این سانتیوفیوژها به کشور تحمیل میکرد نگاه بندازیم ..غنی سازی انجام میدیم تحقیق انجام میدیم ..بدون تحریم .. (3089931) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۳:۲۳:۰۸
حداقل بهای ممکن (3090240) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۷:۰۱:۲۳
رفع حصر موسوی و کروبی و آزادی زندانیان سیاسی محقق نشده این وعده ی اصلی بود (3089155) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۲:۱۴:۴۳
1. سیاست خارجی - بحث هسته ای و لغو تحریم ها
2- اوضاع اقتصادی بعد از لغو تحریم ها
3- سیاست داخلی و آزادی های شهروندی بعد از رفع نگرانی های معیشتی مردم

این اولویت بندی دولت واقعا منطقی و دغدغه اکثریت مردم است (3089942) (alef-13)
 
نوری
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۵:۴۳:۴۰
ما هم دغدغه شما رو داریم ولی باید قبول کرد بهبود وضع معیشت و رفع تحریم دغدغه بسیار مهم تری برای کلیت مردم ایرانه. (3090755) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۷:۰۳:۰۱
در این صحبت ها فقط غرب محکوم شده و اشاره ای به سخنان تحریک آمیر احمدی نژاد از هولوکاست تا حذف از نقشه و .... که مسیر پرونده را بدتر کرد و اختلافات را بیشتر کرد، سخنی به میان نمی آید (3089156) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۳ ۱۳:۳۵:۲۷
درود بر احمدی نژاد روحانی با توتنمندی که کشور در دوره دکتر احمدی نژاد به دست آور مذاکره کرد تازه به نتیجش هم کار نداری که چقدش به باد فنارفته (3093191) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۷:۵۳:۳۹
البته شما يه ششماه صبر كن ببين نتيجه اعتماد و توافق چي ميشه بعد بگو به وعده عمل كرده يا نه!!!! (3089229) (alef-13)
 
مشکین نقاب
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۰:۱۲:۱۴
آره با باج دادن، با توافق های محرمانه، واقعا ساده تر از این میتونست کاری کنه؟؟؟ (3089539) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۱:۳۰:۰۵
عملی شده؟؟ باید 8 سال بگذرد تا تمام تحریم ها برداشته شود (3089776) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۸:۰۵:۴۷
کدومش (3091273) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۰:۱۵:۰۷
حرف های امشب فوق العاده خوب و دندان شکن و منطقی بود.... به امید روز های روشن
روحانی مچکریم !
قربانت
مملکت سر و سامون بدی
چرخ اقتصاد بچرخونی (3088949) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۸:۰۶:۳۲
با چرا غ قوه دنبال روز روشن میگردیم (3091276) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۷:۰۳:۴۰
هشت سال احمدي نژاد و جليلي فقط وقت مردم رو تلف كردن و هر روز تحريمها بيشتر شد و مردم بدبخت تر ميشدند.
روحاني تو دو سال تونست تحريمهارو برداره و تورم رو كاهش بده و الان اكثريت مردم راضي تر از زمان احمدي نژاد هستن. (3089157) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۸:۰۷:۴۷
ای خندیدم به این حرف کدوم تحریم نکن اون 100 تا شرکت بعد توافق میگی که تحریم شدن یا گرونی پیاپی اقلام مصرفی گرون شدن بنزین و........... (3091282) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۸:۱۷:۰۳
زرشک . همین توافق و اصرار طرف برای مذاکره هم در سایه هسته ای کردن احمدی نژاد و جلیلی بود و گرنه نمیدانم قرار بود چه امتیازی بدن و توافق کنند (3091327) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۵-۱۷ ۲۰:۲۷:۴۷
گروهی که از تحریم و بدبختی مردم سود میبرند هیچوقت نقاط مثبت رو نمیبینن.ما در جنگ 8ساله پیروز شدیم به چه قیمت؟؟؟پس باید اینجوری سوال کرد؟؟؟ (3102473) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۹:۱۰:۳۴
به چه قیمتی (3091520) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۳ ۱۱:۰۹:۴۳
انچه در زمان فعلی تیم مذاکره را قدرت داد تا چانه زنی کنند اقدامات زمان جلیلی بود.البته دوره جلیلی 8 سال نبود .لطفا درست امار دهید و منصفانه نقد کنید (3092745) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۷:۰۴:۴۰
تازه بعد از ده سال داريم برميگرديم به زمان قبل از احمدي نژاد كه رييس جمهور منطقي و باسوادي داشتيم و همه دنيا روي ايران حساب ميكردن. (3089159) (alef-13)
 
رضوی
۱۳۹۴-۰۵-۱۳ ۱۱:۱۲:۰۸
همان رئیس جمهور به اصطلاح منطقی و باسواد نقش اساسی در 8 ماه بحران و عقب افتادگی کشور و امیدوار کردن دشمن داشت (3092750) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۱:۴۲:۲۱
یکی نیس بگی روحانی فعلا که هیچ تحریمی لغو نشده !!! (3089053) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۲:۲۰:۴۳
باهوش چون ما تو اراک و نطنز و غردو کاری نکردیم که تحریم ها لغو بشه (3089966) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۸:۰۱:۱۴
ما باید ورود سرمایه را تهسیل کنیم و فضای امن ایجاد کنیم. یک وزیر خارجه به ایران آمد حالا بگوییم در بیست سال گذشه فلان کار کرده اگر بخواهیم پرونده رو بکنیم آن ها هم دارند .
درود و دو صد بدرود بر شرف و صداقتت.... (3089245) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۱:۳۲:۳۷
انها چه چیزی را دارند؟ ایران خون الوده وارد فرانسه کرده؟ ایران فرانسه را بمباران شیمیایی کرده؟ ایران در زمان تحریم فرانسه را رها کرده؟ ایران زیر قراردادهای هواپیمایی زده؟ ایران صنعت نفت فرانسه را رها کرده؟ ایران به پیامبر اسلان توهین کرده؟
کدامش؟ (3089789) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۸:۰۸:۳۱
اونوقت میشه بگید ما چی داریم که میترسیم رو بشه (3091287) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۲۳:۴۲:۵۰
اگر اعضای خانوادت با اون خونهای آلوده به ایدز و هپاتیت مبتلا میشدن الان نظرت جور دیگری بود!!! متإسفانه معاویه با قرآن سر نیزه آمد و همه گفتند علی(ع) حق نیست این قرآن سر نیزه بود که ماجرای عاشورا رو ایجاد کرد وای از بی بصیرتی!!!! آقا فرمودند بصیرت بصیرت! مردی منتشرش کن الف (3092091) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۱:۳۴:۰۷
امیدوارم سال دیگه این عصبانیت های اسرائیل به خوشحالی تبدیل نشود (3089790) (alef-13)
 
بیگی
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۲۲:۴۲:۱۴
حرف های آقای روحانی بسیار دل گرم کننده ولی عملا میبینیم از جغجغه تا انواع وسایل غیر لازم وارد میشود که حتی در صورت نیاز قابل تولید داخلی هستند یا تولید میشدند ولی با واردات تخته شده اند پایه دلگرمی سست میشود. (3088758) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۲۳:۵۰:۵۰
خوشحالیــــم که رییس جمهوری اسلامی ایران هستی

خوش اخلاق
خوشرو
منطقی
صبور
عاقل
و... (3088894) (alef-13)
 
سید
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۲:۴۹:۳۶
من همه اینا رو که میگی دارم
ولی زنم میگه ما پول میخواییم
اینا بدرد ما نمیخوره چه کنم؟؟؟ (3089086) (alef-13)
 
اکسیر
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۶:۳۲:۳۴
خوب عزیزم یه کمی از اونای که داری به خانمتم بده.مخصوصا"صبر" را (3090896) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۶:۵۲:۰۱
و البته وقت عصبانیت ..........خوبه که بقدر کافی منتقدین را با الفاظ مناسب نواخته است مثل بیسوادجهنمی ووووو (3089143) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۲:۱۶:۲۸
با منتقدان بی ادب باید همینطوری حرف زد (3089952) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۲۳:۵۱:۳۵
اقای روحانی عزیز به شما افتخار میکنیم رییس جمهور خوب ودوستداشتنی وخوش قلب ما پاینده باشید (3088899) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۲۳:۵۱:۵۹
جناب رئیس جمهور ما مردم ، مانند دیگر کشورها،رونق اقتصادی همراه با کاهش قیمتها را خواهانیم
رونقی که مانند سالهای قبل ،توام با افزایش قیمتها باشد نمی خواهیم (3088900) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۰:۱۱:۱۷
رونق بدونه افزایش قیمتها ((تورم استاندارد )) توهم خنده دار است (3088940) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۲۳:۵۳:۵۲
صدا و سیما نه تنها به انسجام ملی کمک نمی کند بلکه به تفرقه میان مردم هم دامن می زند. خدا وکیلی یک نگاهی به صدا و سما در طول مذاکرات هسته ای و به خصوص بعد از توافق بندازید همه چیز معلوم می شه. خدا به داد هممون برسه.
پاسخ ها (3088906) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۸:۱۱:۰۴
آره واقعا مثلا جاسه سنا آمریکا بصورت زنده پخش میشه همه هم می بینن اما اینجا چی اول ضبط می کنن میدن ببینن بعد پخش می کنن تیم هسته ای دعوت می کنن هر چی که دوست دارن به شکل کاملا یکطرفه میان میگن و میرن واقعا حرفت درست (3091299) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۴-۰۵-۱۳ ۱۷:۰۰:۳۹
صدا و سیما که همش داره طرفداری می کنه عزیز تو یجا رو بگو که یه انتقاد غیر منطقی رو گفته باشه (3093709) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۰:۱۶:۱۴
ديپلماسي ظريف واقعا بجا بود كاملا درست و منطقي و به صلاح سياست هاي كشور و مردم بود اما احمدي نژاد فقط نابود ميكرد و بي فكر و بي منطق و كاملا بدون حتي ديپلماسي تمام زيرساختها و حتي اعتقادات مردم رو هم با دروغهاش تضعيف كرد ، ما بايد الان تلاش كنيم تا تازه بتونيم برگرديم به سالهاي قبل 84 ، واقعا جاي تاسف داره!!!! (3088952) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۲:۱۳:۴۱
ما هیچ وقت به قبل از سال 84 نخواهیم رسید و اگر می خواستیم برسیم باید غنی سازی را کنار می گذاشتیم و غنی سازی ثمره زحمات دولت قبل بود. کسانی هم که می گوید غنی سازی چه بدرد ما می خورد حرفی بیهوده زده اند و یکی از دستاوردهای که این دولت به آن افتخار می کند، قبول غنی سازی است که زحمات دولت قبل است. (3089937) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۸:۱۱:۲۸
عالی بی حرف و انشالا بی غرض (3091302) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۰:۱۶:۵۳
احمدنژاد مرتکب اشتباه شده امکان ندارد کسی در جهت اهداف رسیدگی به مظلوم و حمله به ظالم و داشتن اهداف پیامبر گونه باشد اما خط قرمزهایش مرتکب انواع و اقسام فسادها شده باشند امکان ندارد کسی این اهداف را داشته باشد و دروغ و حیله و تزویر کند امکان ندارد شما به سرگذشت ائمه و پیامبران توجه کنید به یاران انها و رفتار انها را نگاه کنید پس صد درصد اهداف احمدنژاد این اهداف نمی تونسته باشه (3088956) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۶:۵۳:۳۱
جوجه را آخر پائیز میشمارند چرا متن فارسی توسط غربیها امضا نشد ؟ و چرا تا الان دو ترجمه معیوب ارائه شده ؟ (3089147) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۵:۳۵:۲۹
منتقدانی که همه ماشاالله دکتر هم هستن یعنی سواد خوندن یک متن اینگلیسی رو ندارن؟ پس چه طور دکترا گرفتن؟

وزارت خارجه هزار بار اعلام کرده که توافق اصلی همون زبان انگلیسی هست و ترجمه های ارائه شده همه غیر رسمین. اقایون گرام که روزگاری اکثرا وزرای این مملکت بودن توان خوندن چند صفحه انگلیسی رو ندارن؟ (3090727) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۶ ۱۵:۱۹:۰۹
برابر قانون تدوین معاهدات در بخش حقوقی ریاست جمهوری معاهدات باید همزمان به دو زبان تهیه شود که یک متن آن فارسی باشد و هر دو متن ارزش واحد و یکسان حقوقی داشته باشند و هر دو متن امضا شوند و مجلس بر اساس متن فارسی آن را بررسی و تصویب یا رد کند ترجمه ناقص متن توافقنامه نشان می دهد تا پایان مذاکرات مان فارسی وجود نداشته و گروه 5+1 متن فارسی را قبول ندارند ولی ما متن انگلیسی را که هنوز ترجمه واقعی آنرا نمی دانیم قبول داریم و گروه 5+1 برداشت خودشان از متن را قبول دارند و دادگاههای بین المللی نیز تفسیر آنها را قبول دارند دولت خلاف قانون عمل کرده به همین دلیل دهان منتقدان را می بندد و جو جامعه را به سمتی می برد که هر منتقد و مخالف توافقنامه را اسرائیلی اعلام نمایند رهبر فرمودند ما هیج چیز محرمانه نداریم چرا متن توافقنامه ژنو و لوزان را منتشر نمی کنند چرا آقای ظریف رو در رو دز تلویزیون یا منتقدان واقعی مناظره نمی کنند (3099775) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۹:۰۸:۴۸
نمی دونم چرا انتظار دارید که شب بخوابیم و صبح بیدار شیم و ویرانه تحویل گرفته شده گلستان شده باشه؟
گام ها رو باید یکی یکی برداشت.
از اقای روحانی متشکرم که تورم حدود 40% رو به 15% رسوندم
متشکرم که به شعار انتخاباتیشون عمل کردن و در پی تحقق چرخش سانتریفیوژ و چرخ زندگی مردم بصورت همزمان هستند.
متشکرم که زمینه بازگشایی شرکت های بزرگی که به دلیل سو مدیریت های دولت قبل تعطیل شده بودند رو مهیا کردند و با کمک های صحیح اونها رو به تولید برگردوندند.
برای مثال شرکت عظیمی مانند کارخانجات مخابراتی ایران که در دولت قبل بدلیل سو مدیریت های دولت به طور کامل تعطیل شد و الان یک سال هست که مجدد مشغول فعالیت هست.
امیدوارم که این اتفاق برای تمامی کارگاه ها و کارخانجات ایران بیفته (3089414) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۷:۴۷:۲۲
ملاک تورم جیب مردمه نه آماروارقام !! شما چهارتاکالای اساسی نام ببرکه توی این دوسال "دولت راستگویان" ارزون شده باشه ؟!!!!!!!!! (3091188) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۸:۱۲:۵۳
بله تورم صفر درصد همه جا فراوانی و ارزانی بیکاری در این دو سال به صفر رسیده مردم دیگه از شدت کار خسته شده اند فساد ها کم شده این همه کار کرده این دولت (3091308) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۴ ۱۷:۲۱:۱۵
عزیزم یه چیزی تازه بگو اینها را که هرروز جهانگیری ونوبخت هم میگن البته اونها برای رقابت وافزایش حقوق تودیگه چرا (3096367) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۲۲:۴۹:۲۵
علی‌رغم وظیفه دولت روحانی در حمایت از زادو ولد معاون سازمان تامین اجتماعی از اخراج 47 هزار زن از محل کارشان پس از استفاده از مرخصی زایمان خبر داد. اینجوری دولت تدبیر و امید می خواهد سیاستهای افزایش جمعیت را که مورد تاکید مقام معظم رهبری است را هدایت کند؟؟ (3088770) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۹:۱۰:۴۷
دوست عزیز به آمار توجه کنید می بینید که بخش زیادی از این مربوط به دولت قبل می شه.
در واقع از روز ابلاغ قانون تا چند ماه پیش رو بررسی کردن!!!
یکم تحقیق کنید حرف ها رو گوش کنید و بعد نتیجه گیری کنید. (3089418) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۲:۱۷:۳۸
عزیزم قضیه مال دوسال قبله
الان رو شده (3089957) (alef-13)
 
آزاده
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۳:۲۷:۰۶
من کاری ندارم کی در مورد افزایش جمعیت چی میگه! ولی با این وضعیت محیط زیستی و ذخیره آب های زیرزمینی، اگه میخایم حداقل 80% جمعین بتونن تا 50 سال دیگه تو کشور زندگی کنن و مجبور به مهاجرت نشن، جمعیت باید کاهش پیدا کنه، نه افزایش. (3090250) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۲۲:۵۳:۴۱
خطاب به آقای رئیس‌جمهور عرض می‌کنیم اگر همگان به رهنمودهای حکیمانه رهبری عمل می‌کردیم در مذاکرات هسته‌ای می‌توانستیم بدون گل خورده بازی را ببریم. اصلا گل خوردن ناشی از اشتباهات است. (3088780) (alef-13)
 
امیرحسین
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۲۳:۳۹:۲۰
اونیکه شما میگی میشه توافق برد-باخت
ما بدنبال توافق برد-برد بودیم که پایدار بمونه (3088867) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۰:۰۹:۲۲
3-2 یعنی برد - برد؟ (3088933) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۷:۴۴:۲۴
بله برد - برد برادر هر دو صعود کردند (3089210) (alef-13)
 
س
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۰:۲۷:۴۷
ایران از ارژانتین 1-0 باخت ولی برای مردم برد-برد بود، الانم امریکا 3-2 از ما باخته ولی از اینکه 2 گل زده راضیه ... (3089562) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۷:۴۸:۲۳
برد-برد یعنی 3-2؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!! (3091190) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۸:۱۴:۱۶
دقیقا این توافق برد برد بود کدخدا همه چی برد (3091315) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۸:۲۳:۰۷
3-2 کجاش برد برد هست هان (3091350) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۲۳:۵۹:۰۵
یک ساعت و نیم صحبت کرد که به امثال شما ها بگوید : سیاست برد - برد

شماها چقدر کم سوادید آخه ؟؟؟؟؟؟ دوباره میگه گل خوردن و گل زدن (3088913) (alef-13)
 
پیام
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۶:۳۳:۳۳
بآقای باسواد ! خودش گفته بود سه دو بردیم (3089137) (alef-13)
 
رضوی
۱۳۹۴-۰۵-۱۳ ۱۱:۱۵:۰۸
کسانی که متوجه میشند بازی 3-2 یعنی برد ما ،لطفا برای امثال من بیسواد هم توضیح دهند. (3092763) (alef-3)
 
REZA
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۸:۵۸:۱۶
جناب مگه میشه همش ما گل بزنیم باید هم گل بخوریم وهم مساوی کنیم (3089381) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۲۲:۵۳:۵۹
آیا معنی همدلی و همزبانی دولت و ملت از دید آقای رئیس‌جمهور این است که مردم و مجلس نتوانند کوچکترین اصلاح و ترمیمی را در توافق هسته‌ای به عمل آمده به وجود بیاورند؟ (3088781) (alef-13)
 
حامد حمدایی اصل
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۷:۳۹:۴۶
مجلسی که نماینده ی تهران اش با چند صد هزار رای نماینده شده نه! (3089200) (alef-13)
 
س
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۰:۳۴:۰۱
خب اگه اعتقاد به نظر مردم دارید رفراندوم بزارین تا ببینین مردم چجوری حمایت می کنن ولی اگه منظورت از مردم مجلسه که خیلی نماینده ی مردم توش نیست ولی باز هم مطمئنا بله رو به این توافق میدند اما درمورد کلمه ی "اصلاح" باید عرض کنم که این یک توافق بین المللی هستش اگه نمایندگان میتونن اصلاحاتشونو با امریکاییها هماهنگ کنن و به شورای امنیت دستور بدند که قطعنامه جدید صادر کنه که نظرات رسایی و کوچک زاده هم توش باشه بسم الله... (3089585) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۸:۱۶:۰۶
نظر ظریف هست کافی تا قیامت (3091322) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۸:۲۴:۳۰
به دنبال برد برد بودن توافق روزنامه های منتقد بسته شدند تا کسی جرات انتقاد نداشته باشد . اگر توافق به همان خوبی هست که می گویند پس از چه می ترسند (3091355) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۲۲:۵۵:۵۴
همه دولت‌ها مهار تورم و کاهش قیمت‌ها را از افتخارات کارنامه خود می‌دانند ولی در دولت تدبیر و امید همه دولتمردان و مسئولان بر طبل گرانی می‌کوبند. (3088788) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۲۳:۵۵:۴۲
با آمار حرف بزن (3088910) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۰:۱۰:۳۳
چهارشنبه ها به سخنان جناب سخنگو گوش کن امار میاد دستت (3088936) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۱:۳۶:۰۳
آمار تورم و نرخ رشد اقتصادی کاملا مشهوده اینو من نمیگم مرکز پژوهش های مجلس میگه (3089046) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۹:۱۳:۲۳
امار تورم 15% که نشون می ده حدودا 25% از زمان تحویل گرفتن دولت کاهش پیدا کرده. منبع آمار هم مرکز آمار ایران هست که نه رئیسش عوض شده و نه کارکنانش و نه فرمولش!!!

شکر خدا الان کل امار یکیه نه مثل زمان دولت قبل که رییس دولت تورم رو جهش می خوند(که در هیچ جای علم اقتصاد معنا و مفهومی نداشت)، بانک مرکزی آمار خودش رو داشت، مرکز آمار آمار رسمی رو می داد و دولت انتشار آمار اوضاع زندگی مردم رو ممنوع کرده بود!!!! (3089424) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۸:۱۶:۵۶
عین امار گرون شدن نون بنزین چرا راه دور همین اخیرا گرون شدن لبنیات تو فضا زندگی می کنی (3091326) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۸:۲۵:۴۷
افزایش بیش از 50 درصدی بنزین
افزایش سه برابریزقیمت برق وو گاز
افزایش 40 درصدی قیمت نان
افزایش سه باره قیمت لبنیات در یک سال
افزایش قیمت .... (3091360) (alef-13)
 
مجتبی
۱۳۹۴-۰۵-۱۳ ۱۲:۳۰:۰۱
آیا کاهش نرخ تورم از 42درصد به 16 درصد کوبیدن بر طبل گرانی است؟؟؟؟ (3093011) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۲۲:۵۶:۴۳
چطور من فرهنگی با پنج سر عائله که هنوز یک خودرو ندارم یارانه‌ام باید قطع شود ولی بسیاری از ثروتمندان با خودروهای خارجی و چند باب منزل یارانه بگیرند؟ آیا این عدالت است؟ (3088789) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۰:۰۰:۱۳
جو سازی نکنید لطفا .

اگر واقعا با این شرایط قطع شده چرا اعتراض نمی کنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (3088915) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۰:۰۲:۰۰
به نظر می رسد این حرف شما با واقعیت منطبق نیست، این روزها سایت ها پر از این دست کامنت ها می باشد (3088919) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۲:۲۷:۱۷
فرهنگی عزیز حتما اعتزاض کن ایشالا وصل میشه. ولی بدان که قانون یارانه ها تا پایان سال ادامه داره و فکر نمی کنم مجلس به تداوم آن رای بدهد. این چند ساله پرداخت یارانه ها خیلی به کشور اسیب زد. ماهیانه بیش از 3 هزار میلیارد تومن یارانه پرداخت می شود آن وقت برای یک سرمایه گذاری ضروری برای بیمارستان یک شهر 50 میلیارد تومان نداریم. یعنی با پول یارانه ها ما می توانیم به شکل تقریبی ماهیانه 60 بیمارستان نسبتا خوب را تجهیز کنیم. حالا وقتی این پول را مستقیما به مردم دادیم چه شد؟ جز ایجاد تورم چه کرد؟ پس بیائید یک بار برای همیشه تصمیم بگیریم که هیچ پوپولیستی نتواند ما را فریب دهد چه احمدی نژاد چه غیر احمدی نژاد. (3089988) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۲۲:۵۶:۵۶
فابیوس خیلی بی ادبانه جلوی آقای روحانی نشسته بود. از ریاست محترم جمهور انتظار می رفت به طریقی به این بی ادب می فهماند اما... (3088790) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۲:۴۸:۱۱
رئیس جمهور فقط برای مردم ما زبان دارد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (3090081) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۲۳:۰۰:۱۵
در صفحه 174 کتاب «امنیت ملی و دیپلماسی هسته‌ای» آقای روحانی آمده است: «مسئله این بود که تعدادی از نمایندگان مجلس ششم طرح سه‌فوریتی برای الزام دولت به پذیرش پروتکل الحاقی امضا کرده و در پی آن بودند تا تقدیم مجلس کنند! به رئیس‌جمهور گفتم اگر طرح سه‌فوریتی در مجلس مطرح شود استعفا می‌دهم.» جناب آقای روحانی!‌ امروز چه چیزی تغییر کرده است. اوبامای سفاک که هنگام سحر و افطار خون زنان و کودکان را به وسیله نوکران سعودی‌اش می‌ریزد یا مردم ولایتمدار که درتشییع پیکر شهدا نشان دادند هنوز خواستار مقاومت، عزت و شهادت هستند؟ اگر مبنای عمل، عده‌ای از مسئولین منفعل باشند که خسته شده‌اند باید گفت حق ندارند از جیب مردم خرج کنند. (3088798) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۲:۰۶:۳۰
ایران قدرتمند از نظر اقتصادی بهتر میتونه به همفکرانش کمک کنه دشمنی کردن فقط شاخ و شو نه کشیدن نیست برادر من دنیای امروز دنیای علم و اقتصاده همین الان به آمریکا نگاه کن ما کی میتونستیم جمهوری خواهان و دموکراتیک ها رو اینجوری بندازیم به جون هم به رابطه اسرائیل با آمریکا نگاه کنین (3089069) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۲۳:۰۳:۰۴
دروووووود بر رئیس جمهور عزیز کشورم ایران. (3088807) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۲۳:۱۳:۵۹
شاید عجیب به نظر برسد! اما بعد از شنیدن مشروح سخنان آقای روحانی، وشمردن زنجیره های هندوانه هایی که ایشان ، لطف کردند و زیر بغلم نصب کردند، تا فقدان زنجیره های سانترفیوژ را احساس نکنم، دلم عجیب برای شاهنشاه عاری از مهر سوخت!

من از ایشان متشکرم، که از طریق رسانه ملی، بطور واضح، برای مجلس سنا و کنگره آمریکا، تشریح کردند که تحریمها، تا چه حد تاثیر گذار و فلج کننده بوده است و طی این سالها ما تنها وارد کننده بودیم و بعضاً اجناس را به علت تحریمها تا ۴۲ درصد بیشتر از ارزش واقعی شان وارد میکرده ایم!!!

به این میگویند یک سیاستمدار کارکشته، باهوش، و حقوقدان. حالا میفهمم که چرا شبکه من و تو ، و بی بی سی، شبانه روز برای این بهم نخوردن توافق دل میسوزانند! (3088825) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۲۳:۳۹:۵۷
واقعیت ها رو گفت چرا نباید مردم بفهمند
از هر 100 میلیارد تجارت با خارجی ها 25 میلیارد به جیب کاسبان تحریم می رفته.
رییس جمهور (3088868) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۰:۱۲:۴۳
اره کاسبان تحریم...نه اینکه همه مدیران و اقا زاده ها بهشون ثروت وارث رسیده است که زمین و شرکت و ... دارند؟ (3088943) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۶:۵۶:۱۳
حالا این کاسبهای تحریم چی گیرشان میامد از این کاسبی ؟ واردات بنزین ؟ اشتغال و رونق صنایع نفتی کشورهای صادر کننده بنزین به ما ؟ (3089152) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۱:۰۰:۵۷
نمونش بابک زنجانی ! (3089664) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۵:۴۰:۳۹
همون چیزی که گیر وارد کننده های خوردو میاد که الان سود بالای 60% (بعد از پرداخت گمرکی) به محصولاتشون می زنن به بهونه تحریم! همون سودی که بابک زنجانی رو از یک کارگاه دار به این روز تبدیل کرد. همون سودی که باعث هزاران فساد شده و دلالان رو از فرش به عرش رسوند(از لحاظ مالی) همون سودی که عده ای به بهونه واردات کالاهای اساسی میوه و اشغال جات وارد کردن و صنایع مملکت رو با پر کردن جیبشون بستند.
راستی امروز شرکت فراسو که روزی یکی از بهترین تولید کنندگان محصولات کامپیوتری بود چه کار م کنه؟ زیر همه محصولاتش made in china خورده!!! این نشون می ده که کاسب تحریم چه می کنه (3090744) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۲۳:۴۷:۰۷
حالا اگر اینها رو نمیگفت، شما میومدید میگفتید : "اگر تحریم ها اثر نداشته، پس چرا ال نشده، بل نشده و ..." (3088882) (alef-13)
 
کارون
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۰:۵۵:۲۰
بی بی سی و من و تو چیه برادر من ؟ ببین صدا و سیما چی میگه؟ (3088994) (alef-13)
 
سلمان شکیبا
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۱:۳۹:۱۳
ببینید
اولا
اونها گاگول نیستن عزیز من که نفهمن چه بلایی سر ما آوردن و لازم باشه از طریق روحانی بفهمن که تحریم بیمه ای و بندری و پرچمی چطور خسارات ما رو بالا می بره.
دوما
مردم باید بدونن که دولت چقدر اذیت شده تا بخواد گند قبلی ها رو اداره کنه.
سوما
روحانی بارها گفته که تحریم ها اثر گذار بوده اما اینکه ما رو به زانو دربیاره خیرررررررر. (3089050) (alef-13)
 
کرسنت !!!!
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۱:۲۶:۱۷
ولی اکثر حرف ها نسبت به دلالان تحریم بدون سند و مدرکه چرا که همین شریعتمداری را دلال تحریم میدانند اصلا کلا منتقدان را دلال تحریم میدانند !!!!.... دلال کیه؟ جناب بابک، ثمره چه سیستمیه ؟ ثمره سیستم اقتصاد لیبرالی، چرا ؟چون در ذات این سیستم ها دروغ و کلک وربا نهفتس تا اون جایی که جناب نایل فرگوسن بانک را معادل ربا قرار میدهد ... وایضا بقیه اقتصاد دان ها از ناکآمدی این سیستم خبر میدهند .
برای من دزد مهم نیست اون سیستم دزدی مهمه ... هنوز سیستم های منحط غربی رو دارید اجرا میکنید انتظار بهبودی شرایط رو دارید ... هر چه قدر جلو تر بریم پولدارها پولدار تر فقیران فقیر تر میشوند (نقل قول از voa : از هر 6 نفر یک نفر در آمریکا در فقر مطلق به سر میبرد !!!!!)
کسی با توافق مشکل نداره اما خانه از پای بست ویران است خواجه در فکر نقش ایوان است ...
کرسنت !!!! (3089759) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۳:۳۲:۳۱
شما دوست داری مردم میلیاردها دلار ضرر کنن، اما حرف حرف خودت باشه، و کمی از توهمات ایدئولوژیکت کوتاه نیای، اما خیلیا اینو دوس ندارن دوست عزیز! در ضمن، پروژه دشمن سازی و توهم توطئه مدتهاست عمرش به سر اومده! (3090266) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۴:۵۵:۲۷
اشتباه مثبت دادم . (3090590) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۵:۵۳:۴۹
چقدر ساده اید شما که فکر میکنید آمریکا از وضع اقتصادی ایران بیخبر بوده.!! (3090774) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۳ ۱۲:۳۵:۴۵
آره گفتن واقعیت به ملت برای امثال شما همیشه سخت بوده و هست.فکر میکنید آمریکائیها یا دیگران نمیدونستند که تحریمها چه بلایی به سر ملت ایران آورده است؟فکر میکنید آنها هم مثل بعضیها که در داخل مملکت خودشونو به خواب زدن و تحریمها را نعمت میدونند خوابیدند؟/؟؟ بس است آقا (3093024) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۲۳:۱۴:۱۶
خسته نباشی دلاور که دردوجذهه داخلی و خارجی باید بجنگی.دشمن خارجی تکلیفش روشن است امادشمن دوست نمای داخلی خطرناک است.اینجاست که باید گفت حسن جان رونالدو و ول کن غضنفرروبگير که گل بخوای نزندّ
به هرحال متشکریم انشاالله سلامت و پیروز باشید (3088826) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۲۳:۱۹:۱۰
دولت هیچ کجا بی حضور مردم موفق نمی شود.


جوانان در شبکه اجتماعی چه ها نکردند چه عکس های زیبایی چه عکس های خوبی و طراحی های خوب . طنز های خوب .


شبکه اجتماعی را می خواستند تعطیل کنند . من مخالفم . باید راه حل دیگری پیدا کنیم.

کاسبان تحریم عصبانی هستند از توافق. (3088838) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۸:۵۵:۱۱
و کاسبان پساتحریم خیلی خوشحال هستند !!!!!!!! (3089376) (alef-13)
 
ف
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۱:۲۰:۵۷
ان شاالله کاسبان پسا تحریم فقط مردم هستند! (3089747) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۳ ۱۶:۰۰:۰۱
کاسبان پسا تحریم مردم هستند که رانتی ندارند و به جایی وصل نیستند و کاسبان تحریم دارو دسته احمدی نژاد بودند که دکل را با نفتش بردند . (3093602) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۲۳:۳۰:۰۶
احسنت آقای روحانی
قبولت داریم (3088854) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۰:۱۳:۳۷
کاری که دولت انجام داده به اندازه ۸۰ درصد ده سال قبل است ????????????? (3088947) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۱:۰۳:۱۰
اولش گفتن 70 درصد
بعد کفتن 80 درصد
خیلی جالب هست تناقض گویی در 10 ثانیه (3089001) (alef-13)
 
اسلامی
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۵:۳۵:۳۹
در زمینه دفاعی بوده (3089124) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۹:۱۵:۴۹
متن رو کامل بخون بعد نظر بده!
کاری که دولت در زمینه توان نظامی ایران انجام داده شامل خرید و ساخت و انبار کردن تجهیزات! (3089428) (alef-13)
 
امیرحسین
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۰:۱۷:۱۱
گگفت کاری که دولت در زمینه دفاعی انجام داده ۸۰ درصد ۱۰ سال قبله (3089546) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۷:۵۷:۴۵
5سال تحریم تسلیحاتی و8سال تحریم موشکی!!! خودگویی وخودخندی عجب دولت هنرمندی؟؟؟!!! (3091237) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۸:۱۹:۴۱
به اندازه 1000 درصد (3091334) (alef-13)
 
milad
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۰:۲۵:۲۸
اینجوری در مورد توافق حرف زدن هر کی ندگنه فکر نیکنه چه فتح الفتوحی بوده.من نمیوگنم ایشون زیای ساده هستن یا میخواستن یه جوری توافقو پیروزی نشون بدن! (3088971) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۹:۱۸:۲۱
اره فتح الفتوحی بوده برای اینکه مردم بتونن درست زندگی کنن و از حقوق اولیه خودشون بهتر بهره مند بشن و دیگه دورانی نباشه که مردم با تورم بالای 40% دست به گریبان باشند و توان رفتن تا لواسون واسه تفریح رو نداشته باشن و اقایون با بیت المال 140 نفر از اعضای خانواده رو به نیویورک ببرن واسه تفریح!!!
اینجور نباشه که مردم تو نون شبشون مونده باشند و معاون اول و رییس مبارزه با مفاسد اقتصادی دزد و اختلاس گر باشه
اینجور نباشه که مردم تو پرداخت کرایه خونشون مونده باشن و اقایی که مدعی هست حقوقی دریافت نمی کنه ساختمون 4 طبقه بسازه!! (3089436) (alef-13)
 
آزاده
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۳:۳۵:۱۰
برای امثال شما مسلماً شکست بوده، ایشون داشتن با اکثریت مردم ایران صحبت میکردن، نه اقلیتی مثل شما! (3090274) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۳ ۱۲:۴۴:۵۰
اره که فتح الفتوح بوده .دو سال زحمات شبانه روزی تیم مذاکره کننده و به نتیجه رساندن مذاکراتی که سالها در دولت احمدی نژاد به نتیجه نرسیده بود و هزینه کلانی به مملکت و مردم وارده نموده بود یک پیروزی بسیار بزرگ برای دولت تدبیر و امید است.زنده باد روحانی (3093060) (alef-13)
 
شیوا از دهدشت
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۰:۴۱:۲۲
واقعا صحبت های جناب آقای پرزدنت روحانی منطقی شفاف و صادقانه
بودش
شاید قبل از این سخنان دیدگاه بدی به مسأله هسته ای و بعضی از شبهات مربوط به مذاکرات داشتم
اما صددرصد با سخنان منطقی دیشبش قانع شدم
دست مریزاد بر جناب روحانی نرم خو آرام

واقعا. یقین دارم که روحانیون بهتر میتوانند سکاندار باشند خصوصا برای ریاست جمهوری تا بعضی از مسؤولین دیگر (3088985) (alef-13)
 
یک مدرس دانشگاه
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۱:۳۵:۲۶
ایشان یک روحانی با ذهن روشن هستند که علاوه بر مبانی حوزوی و اسلامی مسلط به علوم روز می باشند(در واقع فرزند پر افتخار حوزه و دانشگاه).
او با بهشتی و هاشمی حشر و نشر داشته است اینان خوش فکر و قدر بودند.
ایشون می توانست با کارهای عوام فریبانه و مُسکّن های موقتی مردم را راضی کند اما ایثارگرانه در پی برنامه‌های درازمدت است.
باید قدر امثال ایشان را دانست. (3089044) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۸:۲۱:۴۹
صرفه جویی کنید تو روشن کردن ذهن (3091343) (alef-13)
 
بنتادگرا
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۰:۵۳:۱۳
امشب یاد کلاه قرمزی افتادم! اونجایی که به آقای راننده میگفت: هیچ دقت کردی اون دیوار با چه سرعتی به ما نزدیک میشه؟؟؟!!!
من کلاه قرمزی، خوبه؟ بابا! آقای رئیس جمهور محترم! نمیدونم چرا دیوار داره به سرعت به ما نزدیک میشه!!؟؟ یه فکر دیگه کن! (3088993) (alef-13)
 
آزاده
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۳:۳۶:۳۴
مسملا آقای رئیس جمهور سیاستهای کشور رو با امثال شما آقا یا خانم "بنیادگرا" هماهنگ نمیکنه، شما باید یه فکر دیگه کنین دوست عزیز!! (3090279) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۵:۴۳:۱۳
اون قطار اقای احمدی نژآد بود که ترمز نداشت. نگران نباش اقای روحانی ترمز رو کشیده و کشور رو داره از اون وضعیت در میاره.یه نگاه به امارهای مرکز امار ایران و بررسی اونها همه چیز رو نشون می ده (3090752) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۳ ۱۲:۴۷:۱۲
شما برو همون کلاه قرمزی رو نگاه کن. (3093063) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۰:۵۸:۴۶
جناب روحانی هنوز وعده های انتخاباتیت روی زمین مونده وعده جدید نده به قران... با کمال احترام ملت شما رو انتقادناپذیرترین رییس جمهور این چند دهه دیدند... اقای روحانی کمی قران بخون البته اگر مشغولیت های سیاسی به شما اجازا بده (3088995) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۳ ۱۲:۴۹:۲۹
زنده باد روحانی که داره کم کم به تمام وعده های انتخاباتیش عمل میکنه. از کاهش نرخ تورم و بالا بردن رشد اقتصادی تا حل بحران مناقشات هسته ای .البته دیدن این پیشرفتها نیاز به مقداری انصاف داره.زنده و پیروز باشی روحانی (3093070) (alef-13)
 
مجتبی
۱۳۹۴-۰۵-۱۳ ۱۳:۰۲:۳۷
واقعا به داشتن چنین رئیس جمهوری افتخار میکنم و بر خود میبالم.زنده باد روحانی .زنده باد اصلاحات و زنده باد تمام دوستداران ایران زمین .درود و خسته نباشید بر ظریف و تیم مذاکره کننده پرتوان هسته ای کشورمان. (3093095) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۱:۰۲:۰۶
آقا یه سوال واسه من پیش اومده؟
میگم این سانتریفیوژهایی که باعث بهانه شدن به ایران بگن بمب اتم میخوان بسازن
رو کی و در چه دولتی خریداری کرده بودن
مگه نه همون زمان خاتمی و روحانی سردمداران مملکت بودن
چرا تفاوت سانتریفیوژ دست دوم رو با نو نفهمیدن و این همه سال با عث رنج و سختی مردم شدن

اون کسایی که در خرید سانتریفیوژ دست داشتن کیا بودن؟ (3088999) (alef-13)
 
دبیر زبان
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۱:۱۳:۱۴
طرف مقابل ما احساس می کند ما را از بمب اتم بازداشته است آنها می گویند بین ایران و بمب اتم فاصله انداختیم آنها این افتخارشان است این توهم است از نظر ما.

از اقای روحانی تقاضا دارم جملات را با دقت بیشتری بیان کنند چون در ترجمه ممکن است مفهوم مورد نظر برعکس شود . الان اگر جمله بالا را کسی که تسلط 100 در 100 به زبان فارسی نداشته باشد و تسلط کامل به نوع نگاه ایرانیان به موضوع بمب اتم نداشته باشد چگونه ترجمه میکند؟؟؟

عبارت « این توهم است » به چه چیزی اشاره دارد ؟ مرجع ضمیر « این » چیست ؟

ممکن است برداشت مترجمان این باشد که فاصله انداختن بین ایران وبمب اتم توهم است (3089023) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۱:۱۹:۲۵
به قول سعدی سه چیز بدون سه چیز پایدار نمی ماند 1- علم بدون بحث 2 - مال بدون تجارت 3- کشور داری بدون سیاست امید است با سیاست جدید شاهد رشد وپیشرفت روز افزون ایران عزیز باشیم (3089027) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۱:۲۰:۴۷
واقعا خوبه عاقبت اندیشن (3089028) (alef-13)
 
موسوی
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۱:۲۴:۱۰
سلام دکتر چون گفتی با انتقاد کاری نداری ولی به شرط اینکه مخالف برجام نباشه؟ درمورد اشتغال جوانان تحصیل کرده که نمیدونند منتظر باشند که کی نهالها شماثمر میده .یا منتظر استخدامهای دولتی مثل آموزش وپرورش باشند که بعد از 5ماه امروز فردا قرار برگذار بشه البته با چند شرط کوچیک از 5هزار نفر 1500تا برای فرزندان شهدا که نوکر شون هم هستیم 1000برا معلمان پیش دبستانی شرکتی البته برای بقیه هم فرزندان فرهنگیان و معلمین حق التدریش و... تو اولویتن تش هم یه 500تای میمونه به قول خودشون تو56رشته تو 33استان .واقعا متشکریم راستای آزمون 4ماه پیشتون هم که برای جذب 8500نفر بود که 80درصدش تبدیل وضعیت بود. چشم دکتر ما جوانهای تحصیل کرده منتظر نهالت میمونیم فقط میترسیم تا اون زمون سنمون به آزمون نهال قد نده؟ (3089032) (alef-13)
 
محمود
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۱:۳۲:۱۵
اقای روحانی تمام زحمات شما چند سال دیگه معلوم میشه ولی یه درخواستی دارم از شما / شما بیا به عنوان یک پدر برای جوانان سخنرانی کن وبهشون بگو که اعتیاد رو کنار بزارن ثادقانه باهاشون حرف بزن چون اگر بخواهین اشتغال ایجاد کنید کسی نیست که بخواد کار کنه چون خیلی ها مشغول مواد مخدر هستن و دیگر کار براشون اهمیتی نداره (3089040) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۱:۳۸:۰۱
به داشتن چنین رییس جمهوری افتخار میکنم . بسیار منطقی و شیوا مسایل را بیان میکنند. به امید آینده روشن برای مملکت زیبایم ایران. (3089047) (alef-13)
 
اکبر
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۴:۵۱:۳۷
برجام توسط اسراییل مدیریت ودر ۵+۱ و شورای امنیت تصویب شده است . هیچ طرحی بدون خواست واجازه اسراییل در شورای امنیت و اتحادیه اروپا تصویب نمی شود . مخالفت ها همه نقش بازی کردن است. فقط خدا میداند که چقدراسراییل از این توافق خوشحال است . نعل وارو زدن از اصول سیاست های شیاطین است . (3089115) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۵:۴۵:۴۵
فقط شما رو به خدا واگذار می کنم با این تفکرات جالب (3090758) (alef-13)
 
محمدحسین
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۵:۴۱:۴۷
دوسال را به امید خرابی دولت قبل سر کردی ...... دوسال را با توافق سر مردم رو گرم کردی .... بابا یک سر بزن به کارخانه ها همه دارند تعطیل می کنند . شبکه اجتماعی کیلویی چنده ... پول تو بازار نیست وضع مسکن را نمی بینی ؟؟؟؟؟ مشاوران خواب تشریف دارند . بابا انتخابات تمام شده یکی بفهمه به داد اقتصاد برسه . حرف بس است . کاسب کیه تحریم چیه ...تدبیر کن (3089126) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۸:۲۶:۵۲
اگه بجای نگاه کردن به اضافات ایشون تبلیغات بازرگانی نگاه می کردم بیشتر سود داشت (3089311) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۱:۳۸:۱۳
از این به بعد همین کار را بکن. (3089813) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۸:۲۷:۰۹
به عمل کاربراید به سخنرانی نیست (3089314) (alef-13)
 
sasan
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۸:۵۴:۰۷
سلام بر مدیرا9ن و کارکنان محترم الف
بعرض میرسانم در دعوا و جنگ چیزی بدست نمیاید ،ما باید با دنیا تعامل کنیم ودر این راستا برای بهبود وضعیت مردم وایجاد اشتغال حرکت کنیم .این راهی است که روحانی بدرستی انتخاب کرده پس درود بر او و همراهانش، راه دیگر راهیست که هشت سال گذشته رفتیم و فقر و فساد وفحشا را گسترش دادیم.درود برشما که در جهت تنویر افکار عمومی اقدام میکنید (3089371) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۸:۵۴:۲۱
واقعا ملت از چی خوشحال هستند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ فکر میکنم از آماده شدن برای حمله نظامی به ایران. (3089373) (alef-13)
 
سعيد
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۸:۵۵:۱۵
آقا همه اينا درست
آقاي روحاني چطور شكم بچه هاي مردم رو سير مي كني
آقاي روحاني من كارگزم ماهي 600 تومان حقوقمه
تو مي توني زندگي كني
خالا مياي از اين و اون برام ميگي
بچه هام گرسنه هستند بهشون بگم توافق كردن .
متاسفم براي شما (3089377) (alef-13)
 
ستاره
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۱:۱۳:۴۳
آقای کارگر محترم و زحمتکش چطور شما ساعت هشت وپنجاه وپنج دقیقه صبح روز کاری در خانه پشت کامپیوترت نشستی وداری کامنت می نویسی بهتر نیست بری دنبال یک لقمه نون حلال تا بچه هات گرسنه نباشند انصاف نیست وقتی بچه هات گرسنه اند پشت میز کامپیوتر متصل به اینترنت بشینی وسرت را گرم کنی درثانی حالا که کارگران 25 درصد افزایش حقوق دارند چطور شما هنوز 600 هزار میگیری پس زمان احمدی نژاد چقدر میگرفتی فکرکنم اون موقع بچه هات گرسنگی بیشتری کشیدند (3089712) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۵-۱۴ ۱۷:۵۳:۵۵
ستاره خانم آخه نه اینکه اشتغالزایی تواین دولت زیاد شده شغل این کارگر زحمتکش رو بازنشسته های نورچشمی که بازگشت به کار می شوند و آقای نوبخت هم برنامه ریزی کرده به ازای سه تا بازنشسته یک نفر استخدام میشه شغل ایشون رو ازش گرفتند عزیزم شما که اینقدر دقت نظر دارید یکم با هوش هم باشید لطفا (3096468) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۳ ۰۸:۱۱:۴۷
مگه تا به حال با اورانيوم غني شده شكم بچه هاتو سير ميكردي كه الان ديگه نميتوني.
تحريم باقي بود شكم بچه هات سير مي شد؟
بمب مينداختن سر زن و بچه ات گرسنگيشون برطرف مي شد؟
اگر واقعا كارگر هستي توافق هسته اي اگر سودي برات نداشته باشه نبايد ضرر هم داشته باشه. چرا ناراحتي؟
متاسفم براي شما (3092373) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۹:۴۰:۴۷
صدا و سيماي ميلي ! هنوز نتونسته مشكل مجريان را حل كند. بايد در اين مصاحبه هاي حساس از مجريان غير دولتي و آزاد و زبده استفاده شود. (3089472) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۹:۴۴:۰۶
خدایی ادبیات و منطق روحانی کجا و ادبیات و منطق احمدی نژاد کجا!!!!!!

روحانی : بعد از تحریم دو تا کار می توانیم بکنیم پول ها را بیاوریم و خرید کنیم این یک جور است از سوی دیگر می توانیم سرمایه گذاری در خدمات کنیم.

احمدی نژاد: خونه ها باید 1000 متر باشه مردم تو حیاطشون گوجه بکارن ،پیاز، سیب زمینی... پول یارانه رو خرج نکن مردم جمع کنن واسه خونه شون پرده بخرن ، تلویزیون، مبل...... (3089479) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۷:۰۴:۳۵
فک می کنم روحانی خودش توی پاستوره زبونش اینجا توی فضای مجازی
چون ظاهرا شماها بهتر از خودش حرف می زنید
تا جایی که ما یم بینیم ایشون جز توهین و تخریب دیگران چیزی نمی گن (3091036) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۹:۵۸:۵۹
سلام من دردم این است که چرا نباید از گذاشته درس بگیریم انهایی چنگ خانمان سوز بر ملت مظلوم ایران و ملت مسلمان عراق براه انداختن کی بودن . جه ضررهای مادی و معنوی متخمل شدیم جوانهایی که تقدیم ایران و اسلام شد در طول تاریخ بی نظیر بودن در عوض ان چه که نصیب ما شد همین خود باوری بود که نماد ان در مسله هسته ای و مهتر از ان همین قدرت ودانش دیپلماسی که بدست اوردیم الان فصل جدیدی برای ملت ما حاصل شد . اول کار باید اصلاح ساختار اقتصادی بشود تا جلوی فرصت طلبان اقتصادی بی درد که بزرگترین درد اقتصادی تحریم به ملت روا داشن ؟؟؟؟ دوم ایجاد زمینه مساعد کار و تلاش برای ایجاد رفاه عمومی . سوم ایجاد اگاهی لازم در ملت که سره را از ناسره تشخیص دهند . چهارم محاکمه افراد بی صلاحیت و رانت خوار که راست راست می گردند و خودشان را طلبکار می دانند ؟؟؟ در پایان هم از ملت صبور و درصحنه استدعا دارم ضمن حضور کار و تلاش به دولت برخاسته از رای ملت دلسوز فهیم فرصت دهند فقر و بد بختی و بی عدالتی که بر جامعه حاکم و بیشمار هست تا ایشالله اصلاح شود به یاری الله . روحانی ظریف و تیم هسته یی شما را صیمیم قلب دوستداریم . (3089513) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۸:۳۳:۴۸
بانکه باعث و بانی فساد اقتصادی در کشور هستند . چطور در شرایط تحریم و رکود بانکها بیش از صد در صد سود کرده اند ؟ کسی نیست به حساب و کتاب اینها رسیدگی کند ؟ چرا در کشور اسلامی ربا قانونی است . افزایش سود بانکی یعنی از بین بردن تولید داخلی (3091398) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۰:۲۵:۲۲
این دولت بلدم بلدم که همه چیزو...چرا نمیتونه قیمتها رو پائین بیاره؟
مشکل جای دیگه است عزیز.مشکل از اینه که به جای زحمت کشیدن ،میخوایم مفتکی راحت باشیم که غیر ممکنه.. (3089557) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۲:۵۴:۳۲
چرا؟ يكيش خود تو. دوزار بخواد قيمت ماشينو پايين بياره ميگي آي بدبخت شدم، بيچاره شدم كلي پول جكع كردم ماشين خريدم الان ارزون شد ضرر كردم. اون يكي ميگه رفتم كلي سكه خريدم اومده پايين، كي جوابگو هست؟!! سومي ميگه آقا مردم!! براي حفظ ارزش پولشون كلي دلار زير فرش قايم كردند، چرا با سرمايه مردم بازي ميكنين. چهارمي بخواد كمي علميترش كنه ميگه واي اگه دلار بياد پايين صادر كننده ها و واردكننده هايي كه از قبل جنس خريدند ورشكست ميشن گناه دارند. (ديگه نميگه ميتونن كمي اون سودي كه از 4 برابر شدن قيمت ارز كردند رو جاي اين ضرر نديد بگيرند)
به هر حال ما چون تا نوك دماغمونو ميبينيم همه از كاهش قيمت ناراضي هستيم و بيخودي فقط نق ميزنيم. (3090116) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۷:۳۳:۲۹
قیمت ها پایین نمیاد چون ارزش پول یک سوم شد تورم بالا بود جنس ها هم وقتی ارزون میشه که ارزش پول بالا بره خراب کردن کار دو سوت درست کردنش....
معنی تورم میدونی چیه؟ یعنی اجناس به اون نسبت گرون میشه قبلا حدود پنجاه درصد بود چیزی رو که هزار پنصد میخریدی به سبب تورم پنجاه درصدی هزار پنصد مجبور بودی بخری البته بدون در نظر گرفتن ارزش پول و بقیه چیزها.
تو اروپا و امریکا تورم کمتر از یک درصد هست. (3091152) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۰:۲۶:۰۲
بعضیا که میگن مشکلات کشوراز تحریمه قاطی کردن چون روحانی درانتخابات میگفت ده درصد مشکلات مال تحریمه وبقیه مال سوءمدیریت (3089558) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۱:۵۰:۲۵
سلام پس چرا روحانی جونتون تا یه ماه پیش آب خوردن مردمو به تحریم ربط میده
یه کم انصاف داشته باشید و از حافظه ات هم استفاده کن (3089860) (alef-13)
 
مهدی رنجوری
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۰:۳۳:۱۶
انشالله که خداوند یار و نگهدار ملت عزیز ایران باشد. به امید ایرانی بهتر برای ساکنان و دوستدارانش در سراسر گیتی (3089580) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۰:۵۳:۴۰
هنوز خیلی ازمردم ما با ایدز فرانسوی دست وپنجه نرم میکنن وحتی درمواردی به بچه هاشون هم ایدز منتقل شده.
بعدشم چند سال قبل چیه تا همین چندماه قبل فرانسه بدترین مخالف ما تو مذاکرات بود حتی تندتر از آمریکا حرف میزد....ای کاش دستم میشکست و به شما رای نمیدادم (3089638) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۰:۵۶:۲۴
امكان ندارد آنچه براي امريكا وغرب سودمنداست براي اسراييل ضرر داشته باشد واكنش اسراييل به توافق فيلمي است كه آنها بازي ميكنند تا ايران اطمينان يابد كه توافق به نفعش است هر اكابر رفته اي ميفهمد كه سراسر توافق به سود دشمنان است
...
تقريبا همه خطوط قرمز مد نظر رهبري راتيم 5+1 مو به مو به ما تحميل نمودند واقعيت اينست كه مردم عموما نميدانند (3089650) (alef-13)
 
علی اصغر
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۰:۵۷:۴۱
جناب روحانی اگر خدای نکرده یکی از خانواده خودتان جز آلوده شدگان خونی فرانسوی بود باز هم به همین راحتی می گفتید که پرونده های قدیمی را نباید رو کرد؟؟؟؟ (3089654) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۱:۲۰:۰۸
اخمدی نژاد یه صفای دیگه ای داشت. (3089745) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۱:۳۸:۴۷
بلدم بلدم منو کشته دوسال هست که از دولت شما میگذره هیچ بلدم بلدمات توشهر ما پیاده نشده و هیچ کاری تو شهر ما نکردی یه فعالیت پیش پا افتاده انجام ندادی فقط توسال هست که همش حرف از توافق میزنی و این طریق میخوای مردم آروم کنی منتشر کن الف عزیزم (3089816) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۲:۰۸:۲۰
کار کره جنوبی یک بعد از ظهر تمام شد. گروهی در آن کشور می خواستند غنی سازی انجام دهند طبق بازرسی ها آلودگی کشف شد و همه را به دادگاه سپرد و دستگیر شدند و در دادگاه تعهد کرد دنبال غنی سازی نباشد. اگر همان روز ما هم همین طور می گفتیم تمام می شد.

یعنی ما هم بله دیگه ؟؟؟؟؟؟؟؟ به دنبال سلاح بودیم ولی هیچگاه به ملت نگفتیم


جون عزیزت منتشر کن (3089920) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۲:۱۵:۱۴
لطفا سطور زیر را دوباره بخوانید

گروهی در آن کشور می خواستند غنی سازی انجام دهند طبق بازرسی ها آلودگی کشف شد و همه را به دادگاه سپرد و دستگیر شدند و در دادگاه تعهد کرد دنبال غنی سازی نباشد. >

اگر بخواهیم پرونده رو بکنیم >>> (3089945) (alef-13)
 
هموطن
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۳:۱۱:۴۰
بعضی اقایان از امام راحل هم جلوتر حرکت میکنند وقتی ایشان تصمیم به پذیرش قطعنامه گرفت حتما می دانست که بعد از ان موضوع ارتباط بین کشورها پیش خواهد امدودیدیم که در زمان حیات ایشان پیش امد حالا دوستان میفرماین که انها با ما دشمنی کردن وهیچ گاه نباید ارتباطی برقرار شود واقعا ما چه قدر ادمهای متفکر سیاسی داریم وازوجود انها استفاده نمی شود بخدا اگر در توافق امریکا وان چند کشور دیگر میپذیرفتند که مستعمره ما باشند باز این اقایان به توافق اعتراض داشتند ظاهرا تحریمها به بعضیها میچسبیده ودرهای رحمت را به روی انها گشوده است درست گفتند که سیر از گشنه خبر ندارد (3090202) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۵:۴۲:۳۵
باید با قدرت تر رابطه ایران با کشورهای صاحب قدرت بهبود پیدا کنه و از این موقعیت سعی کرد سرمایه گذاری اقتصادی و آرامش اقتصادی به کشور وارد کرد (3090751) (alef-13)
 
محمد ناصر
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۵:۴۶:۵۲
آقای روحانی سلام
من یک جوانم یادمه دوسال پیش تو چنین روزی گفتید: من با حمایت مردمی پا به میدان مسئولیت گذاشتم؛ مردمی که خواستار بهبود معیشت و منزلت خویش است، مردمی که می‌خواهند از فقر، فساد و تبعیض به دور باشند.
ولی الان با گذشت 2 سال واقعا چکار کردید؟!بیکاری کم شد؟!گرانی کم شد؟!مشکل مسکن حل شد؟! ....باور کنید ما نمیدونیم حرف شما راسته ؟حرف آقای نوبخت درسته ؟حرف آقای جهانگیری درسته ؟!
تاکی میخواید به مردم دروغ بگید ؟واقعا خداییش کی داره برای مردم کار میکنه ؟
الان جناب آقای ظریف دو ساله داره کار میکنه آقای هاشمی داره کار میکنه /
بقیه وزرا کجان ؟!چکار میکنن....... الان دیگه نوبت ایناست.
تا کی دروغ تا کی نفاق ؟....!!!!!!!!!!!!
شما که به احمدی نژاد میگفتید دروغگو ولی شما چکار کردید؟!
بدون تعارف کسایی رو که واقعا کار نمیکنن بنداز بیرون مثل آقای نعمت زاده
شمارو بخدا بیدار شین مردم خوبی داریم والله بخدا مردم خوبی داریم ولی حیف
که پای خیلی چیزا وایستادن.
آقای روحانی بترس از نفرین مظلوم .. (3090760) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۶:۰۲:۳۳
روحانی اولین رئیس چهارساله (3090794) (alef-3)
 
محمد علی
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۶:۱۸:۴۶
آقا جان اگر آسمان بروید زمین بیایید. این دولت تصیم دارد توافق را بر ملت بقبولاند هر که هم مخالف است باید موافق شود. (3090836) (alef-13)
 
سیدعباس
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۹:۴۱:۱۰
محبوبیت روحانی - مقبولیت جهانی (3091601) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۲۳:۱۲:۳۲
کاسبان فتنه، شدند کاسب تحریم و حالا کاسب نقض توافق؟؟ (3092027) (alef-13)
 
س
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۲۳:۱۳:۲۰
دولت بلدم بلدم قیمت ها یکم بیار پایین (3092030) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۳ ۰۴:۲۱:۳۹
شما کاسبان بعد از تحریم و قبلش هستید شما و دولتان و معاون اولش از کسبه قدیمی انقدر مار خورده و افعی شده اید. طوریکه خیلی راحت کشور ئملت ایران را فروختید که دلار ارزان شود. تمامی خطوط قرمز تعیین شده توسط مقام معظم رهبری را با چند پرده بازید دور زدید و دروغ گفتید به مردم و ایشان. هر روز بیک رنگیدو سر سفره دشمنان ملت ایران مینشینید و پا بوس دول عرب خائن میروید که دستشان بخون جوانان این مرزو بوم اغشته است. حال شماها شدید خادم!!! اگر هم سنگ توافق توافق بسینه میزنید فقط بخاطر جیب خودتان است نه منافع ملی. اگر دنبال این میبودید تن بن این ننگ و خفت نمیدادید و ملت را گرفتار خیانت خودتان نمکردید. (3092295) (alef-13)
 
فاطمه
۱۳۹۴-۰۵-۱۳ ۱۶:۵۳:۲۰
چرا اون قسمت از حرفای جناب رییس جمهور درباره ی اعتراضات به سفر فابیوس را ننوشتید ؟ ایشون فرمودن حالا بیست سال پیش یه اتفاقی افتاده !!!!!! واقعا مرحبا به این رییییییس جمهوررررر ! ایشون اگه خدای ناکرده خودشون پدر یکی از اون بدبختای ایدز گرفته بودن بازم می فرمودن بیست سال گذشته ؛ دیگه ولش کنین ؟!!! انصافو شکر . خاک بر سر سیاست که پدر و مادر نداره .
اگه به خاطر جمله آخرم می خوای نظرمو سانسور کنی ، همون جمله رو فقط برردار ولی پا روی حق نذار (3093696) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۴ ۱۷:۵۷:۴۴
از گبر و ترسا مي‌گذريم فقط از آن 8 سال نمي‌گذريم!
رئيس جمهور در مصاحبه زنده تلويزيوني از منتقدين ورود فابيوس به ايران انتقاد كرد و اينكه چرا مسئله 20 سال پيش را زنده كرده‌اند و اعلام نمود «گذشته‌ها گذشته است». واقعاً گذشته فقط براي ما در مقابل غربي‌ها گذشته است؟ اگر گذشته‌ها گذشته چرا رئيس جمهور باهوش امريكا(!) اجازه نداد نماينده دولت جمهوري اسلامي در نيويورك مستقر شود؟ چرا تا احمدي‌نژاد كانديداي رياست جمهوري شد بلافاصله عكس جعلي از وي منتشر كردند كه در تصرف سفارت امريكا نقش داشته است؟ آنها حتي گذشته منفي دروغين براي ما مي‌تراشند كه ماجراي انفجار مركز يهوديان آرژانتين نمونه‌اي است كه هنوز با آن ما را رها نكرده‌اند.
البته رئيس جمهور به فتنه هم كه مي‌رسد معتقد است كه گذشته‌ها گذشته است و بايد به آينده فكر كنيم. در داخل و خارج فقط يك مسئله براي دولت نگذشته است كه آن موجب بوكس استمراري و بي‌وقفه بر دولت قبلي است!
قبل از احمدي‌نژاد جزو گذشته‌ها است. مظالم غرب همه جزو گذشته است. ايران فقط تاريخ يك هشت ساله دارد كه نبايد از آن گذشت و آن هم از سال 1384 شروع و 1392 تمام مي‌شود! (3096483) (alef-1)
 
علی
۱۳۹۴-۰۵-۱۴ ۱۷:۱۲:۴۳
تا دیروز هرچیزی را به توافق وتحریم ربط دادند امروز که به قول خودشان شاهکار کرده اند می گویند این چیزی نیست که امروز توافق انجام شود وفردا نتیجه اش را ببینیم (3096344) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۷ ۰۵:۳۴:۲۳
کاسبان پسا تحریم کاسبان تحریم همه اقا زاده ها هستند مردم کوچه بازار نه کاسب تحریم اند ونه پسا تحریم اما یک عده زیادی به روحانی رای دادند چون گفت من با تعطیلی چرخ انرژِ ی هستهای چرخ اقتصاد را خواهم چرخواند اوضاع اقتصادی را گل وبلبل می کنم مردم عادی منتظر وعده اصلی یعنی بهبود اوضاع اقتصادی هستند !!نه این هر روز همه چیز گرانتر شود !! کارخونه ها با واردات بی رویه تعطیل شود ..دولتهای اروپایی صف بکشتد که بازار ایران را به دست اورند برا صادر کردن محصولاتشان (3100600) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۱۶:۱۵:۵۱
از تيم مذاكره كننده و آقاي روحاني سپاسگزارم به اميد إيراني آباد و آزاد (3109392) (alef-3)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.