نظر منتشر شده
۱۶۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 268626
رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان ناجا مطرح کردند:
جولان دادن جوانهای سرمستِ‌غرورِثروت با خودروهای‌ گران‌قیمت ازمظاهر ناامنی‌ در جامعه‌اند
اقتدار به معنای ظلم کردن و حرکت بی مهار نیست
تاریخ انتشار : يکشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۱۵
رهبر معظم انقلاب نیروی انتظامی را مظهر حاکمیت و امنیت جمهوری اسلامی دانستند و تاکید کردند: نیروی انتظامی باید اقتدار داشته باشد اما این اقتدار به معنای ظلم کردن و حرکت بی مهار نیست.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در دیدار شرکت کنندگان در همایش فرماندهان و مدیران و روسای عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی، این نیرو را «مظهر حاکمیت و امنیت» جمهوری اسلامی خواندند و با تأکید بر اینکه ایجاد امنیت فردی، اجتماعی، اخلاقی، و روحی و روانی در جامعه از مهمترین مسئولیت های نیروی انتظامی است، گفتند: لازمه برقراری امنیت، «اقتدار پلیس» است اما این اقتدار باید همراه با عدالت، مروت و ترحم باشد.

رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای سخنان خود با تبریک توفیق درک ماه رجب، این ماه و ماه شعبان را فرصت هایی گرانبها برای تقرب به ارزشهای الهی و خودسازی و مقدمه رسیدن به ماه مبارک رمضان دانستند و همه مردم را به بهره گیری بیش از پیش از برکات این ماهها توصیه کردند.

وجود امنیت را باید مردم احساس کنند

حضرت آیت الله خامنه ای، اهمیت ایجاد و استقرار امنیت به‌عنوان مأموریت اصلی نیروی انتظامی را نشان دهنده اهمیت سازمان این نیرو برشمردند و افزودند: ایجاد امنیت مقوله ای تبلیغاتی و لسانی نیست بلکه وجود امنیت را باید مردم احساس کنند.

ایشان با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی در ابعاد مختلف امنیت، اعم از امنیت در رفت و آمد جاده ای، امنیت شهرها، مرزها و مراکز مختلف نباید به هیچ حدی قانع باشد، تأمین امنیت روانی جامعه را یکی از موارد بسیار مهم دانستند و خاطر نشان کردند: مقابله با ناامنی های روانی در جامعه همچون نگرانی خانواده ها از حضور فرزندانشان در خیابانها و بوستانها به دلیل احتمال کشیده شدن آنها به سمت مواد مخدر و یا نگرانی از کشانده شدن جوانان به سمت فحشا و منکرات، بسیار با اهمیت تر از مقابله با ناامنی های فیزیکی است و باید با چنین ناامنی هایی به‌طور جدی مقابله شود.

جولان دادن برخی جوانها با خودروهای گران قیمت در خیابانها یکی از مظاهر ایجاد ناامنی روانی
رهبر انقلاب اسلامی جولان دادن برخی جوانهای سرمستِ غرورِ ثروت با خودروهای گران قیمت در خیابانها را یکی دیگر از مظاهر ایجاد ناامنی روانی در جامعه برشمردند و تأکید کردند: نیروی انتظامی باید برای ابعاد مختلف ناامنی برنامه داشته باشد و با آنها مقابله کند.

حضرت آیت الله خامنه ای لازمه ایجاد امنیت در جامعه را، عمل مقتدرانه پلیس دانستند و گفتند: نیروی انتظامی مظهر حاکمیت و امنیت جمهوری اسلامی است بنابراین باید اقتدار داشته باشد اما این اقتدار به معنای ظلم کردن و حرکت بی مهار نیست.

بدنبال اقتدار پلیسی هالیوودی و جوامع غربی و آمریکایی نیستیم

ایشان با تأکید بر اینکه ما بدنبال اقتدار پلیسی هالیوودی و جوامع غربی و آمریکایی نیستیم افزودند: چنین اقتداری نه تنها امنیت ایجاد نخواهد کرد بلکه موجب ناامنی هم خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی برخوردهای پلیس آمریکا با سیاه پوستان را نمونه هایی از اقتدار ظالمانه خواندند و خاطر نشان کردند: در آمریکا که اکنون رئیس جمهور آن هم یک سیاه پوست است، سیاهان به وسیله پلیس مورد ظلم و بی اعتنایی و تحقیر قرار می‌گیرند که چنین رفتاری موجب بروز نا آرامی ها نیز شده است.

اقتدار مطلوب نظام اسلامی، قاطعیت در کنار عدالت، مروت و ترحم است

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: اقتدار مطلوب نظام اسلامی، قاطعیت در کنار عدالت، مروت و ترحم است، همانگونه که ذات مقدس پروردگار در عین آنکه رحمن و رحیم است، صاحب عذابِ الیم نیز است.

ایشان قانونگرایی در دو بُعد مواجهه با مردم و همچنین در درون سازمان نیروی انتظامی را ضروری و با اهمیت برشمردند و گفتند: بدلیل سطح گستردگی ارتباط نیروی انتظامی با مردم، سلامت نیرو در این سازمان بسیار مهم است بگونه ای که یک نیروی درست کار و قاطع می‌تواند مایه آبروی نظام جمهوری اسلامی در مقابل دیدگان مردم شود.

لزوم ارتقای جهات اعتقادی و اخلاقی و همچنین اتکاء به علم و ابتکارات علمی

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم ارتقای جهات اعتقادی و اخلاقی و همچنین اتکاء به علم و ابتکارات علمی در نیروی انتظامی، مسئولین بخشهای مختلف را به همکاری با این نیرو توصیه کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود از زحمات و تلاشهای نیروی انتظامی بویژه در ایام نوروز تشکر و قدردانی کردند.

پیش از سخنان فرمانده کل قوا، سردار سرتیپ اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این نیرو گفت: افزایش کشف جرایم مهم، تداوم مبارزه با سوداگران مواد مخدر، ارتقای آمادگی برای کنترل مرزها، کاهش هفت درصدی تلفات ناشی از تصادفات رانندگی، گسترش ارتباط با نخبگان، حرکت پیشروانه در علم و فناوری و پاسداری و دفاع از ارزش‌های انقلابی و اسلامی سرفصل‌های اقدامات ناجا است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه برداشتن گام‌های بلند بدون سازمان متدین و انقلابی و ترویج تفکر بسیجی و مدیریت جهادی و همچنین بدون همدلی و همزبانی با مردم و همه نهادها ممکن نیست، گفت: تمام توان خود را صادقانه و خالصانه بکار می‌گیریم تا به جایگاه پلیسی در شان و تراز جمهوری اسلامی نزدیک‌تر شویم.
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۳:۵۱:۱۲
در ایران بی عدالتی بیداد میکنه
چرا عده ای باید به نان شب محتاج باشند و عده کمی با رابطه بازی صاحب ثروت
... (2848998) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۴:۲۶:۰۴
و البته نکته درد آور اینه که هروقت موقعیتی پیش میاد تا با عده ای از این صاحبان قدرت برخورد بشه ، با تکنیک های خاص گروه قدرت و ثروت جوی ایجاد میشه که افراد محتاج نون شب میان ازشون دفاع هم می کنن ؟؟؟!!!! (2849097) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۷:۰۰:۱۵
وقتی آمریکایی‌ها صریح اعلام کرده‌اند تحریم‌ها یکجا برداشته نمی‌شود تیم مذاکره‌کننده کشورمان چگونه مشغول نوشتن توافق نهایی با آنها شده‌اند؟ (2849460) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۷:۴۷:۲۹
چه ربطی به موضوع داشت؟؟؟ (2849537) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۹:۲۶:۵۵
بحث پلیس، امنیت، تضاد طبقاتی و رفتار صاحبان قدرت و مردم هست، حالا شما اومدین وسط این بحث موضوع مذاکرات هسته ای رو میکشید وسط چی رو نشون میده؟
جز اینکه نشون میده بدون توجه به موضوع فقط میخواین الکی حرفی زده باشید و انتقادی کرده باشید؟
انتقاد کورکورانه و از روی حب و بغض پیشرفتی حاصل نمیکنه و تنها برخی افراد را رسوا میکنه
هرسخن جایی و هرنکته مکانی دارد عزیز دل برادر (2849733) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۲۰:۴۸:۲۳
انها اخیرا گفتند تحریمها یکجا برداشته می شوند. حالا منتظر واکنش ما هستند (2849948) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۸:۴۹:۳۷
یکی از صاحبان قدرت که فرمودید خودرو سازی سایپا و ایران خودرو هستند که با بالا بردن تعرفه واردات خودرو زمینه ایجاد انحصار را فراهم کرده و با انتخاب بدترین و قدیمیترین و بی کیفیت ترین خودرو و خودروها و قطعات و چینی در فکر بیشترین سود هستند و فرصت سوار شدن بر خودروی با کیفیت و به روز و ایمن را از ملت ایران به خاطر بدست آوردن سود بیشتر گرفته اند و این سود به جیب مدیران شرکت و ... رفته و خرج سمینارهای و ماموریت ها و ... شده .
ضمنا آقایان نماینده مجلس بحث تحقیق از شرکت های هودروسازی چه شد ... (2849658) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۰ ۱۵:۲۰:۴۴
این همان کشور برای مستضعفان هست !آیا این نتیجه انقلاب بود !

شکاف بسیار زیاد بین قشرها ! قشر متوسط به قشر فقیر نزدیک شده و قشری یکدفعه در یک شب خود را حتی به بالای قشر ثروتمند پیشین رسانده ! (2859550) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۵:۵۰:۵۱
بی عدالتی بیداد نمیکند بلکه بیداد میکرده است و می کند و خواهد کرد. این از نشانه های ضعف سیستماتیک جامعه است. (2849312) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۹:۲۲:۳۴
برای از بین بردن ضعف سیستماتیک جامعه چکار باید کرد؟ (2849724) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۲۱:۳۸:۱۷
سیستم اقتصاد دولتی به خصوصی تغییر یابد تا جلوی رانت اقتصادی، اطلاعاتی، و ... گرفته شود (2850052) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۰۰:۱۴:۵۴
جولان دادن جوانهای سرمست غرور و ثروت ...!
عجیب نیست اگر جوانی خطا کند.
عجیب آن است که حاج آقاها روی جوانان را سفید کرده اند!!! (2850373) (alef-11)
 
شفیعی
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۳:۳۳:۲۲
مهم جوون و پیر نیست
مشکل اینه که اگر کسی میلیاردر باشه نباشد بهش تهمت بزنیم و بگیم شما شاد نباش
هر کسی
به اندازه ثروتش باید مالیات بدهد
هر که بامش بیش برفش بیشتر
فوتبالیسته . کارخانه داره . صرافه . معلمه . ساندویچی .....
به من و شما مربوط نیست
باید مالیات بدهد
اون شخصی که منزلش 17 میلیارد تومان ارزش دارد باید به روش پلکانی مالیات بدهد
اونی که استخر در منزل دارد
چندین ماشین مدل 215 دارد
نوش جانش اما به روش پلکانی - مثل قبض آب و گاز
مالیات بگیرین
شادی مسئله شخصی هر فردی است
وگرنه
پولها را بر میدارند میروند مسافرت تایلند و ترکیه و .... (2851490) (alef-11)
 
فرهاد
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۶:۱۲:۵۷
عجب پاسخ بجایی.بالاخره یه حرف حساب حسابی دیدیم. (2852078) (alef-11)
 
nashenas2
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۰۰:۰۶:۴۴
اگر گذرتان به کلانتری یا دادسرا بیافتد ، بهتر متوجه میشوید!!؟ (2850359) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۶:۳۱:۱۶
عده اي مزد هوش و علم خود را مي برند (2849399) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۶:۵۴:۲۱
اونایی که مزد هوش و علمشونه حقشونه نوش جونشون
اما پسر فلان سرمربی و فلان وفوتبالیست و... کدوم هوش؟ کدوم علم ؟؟ (2849452) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۰ ۲۰:۵۹:۱۹
این از فرهنگ اشتباه تربیتی ماست....
یه بار با یکی از ثروتمندای دنیا بحث میکردن گفتن این ثروتت رو چطور میخوای به فرزندت منتقل کنی گفت که من تا 30 سالگی بهش حق نمیدم بهش دست بزنه بلکه موظفه درس بخونه یه حرفه یاد بگیره اونوقت این پول بشه پشتوانه کاریش..... خیلی باهاش موافقم (2860102) (alef-11)
 
فرشید
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۷:۱۲:۳۵
نه دوست عزیز! کسانی که هوش و علم دارن در اطراف ما کم نیستن.خیلی هاشون هنوز مستاجرن چه برسه به اینکه سوار پورشه بشن و در خیابانها جولان بدن.اون عده ای که شما میگید مزد پدرسوخته بازی و رانتخواری شون رو میدن. (2849481) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۷:۲۹:۵۵
و عده اى هم مزد كلاهبردارى و رانت خوارى و بى انصافى و دزدى را ميبرند (2849510) (alef-11)
 
عبدالله
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۹:۵۱:۳۵
ممکن است اسم چند نفر از آنهایی که بدون رانت با استفاده از هوششان ثروتی اندوخته اند را نام ببرید (2849788) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۷:۲۸:۱۳
همه جاي دنيا سعي ميكنن طبقه متوسط از بيشترين امكانات برخوردار باشن نه اينكه متمولين رو از امكانات محروم كنن مسئله جاي ديگه است نداشتن ابزاري براي مهار مجرمين افراد قانونمند چه كنن
ما هميشه همه رو با يك چشم ميبينيم (2849505) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۹:۵۱:۴۵
در اقتصاد یک ضریبی به نام ضریب جینی وجود دارد که میزان نا عدالتی در پخش ثروت را نشان می دهد .
ضریب جینی ایران بالاترین در خاورمیانه و حتی از مصر هم بالاتر است که نشاندهنده وضع خراب پخش ثروت در ایران است . (2849789) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۲۰:۲۹:۳۲
بی عدالتی دیگه این وسط اینه که یکی با خودروی یک میلیاردی میاد توی خیابونها اونوقت اگه کسی ناخواسته باهاش یک تصادف کوچک بکنه باید ملیونها تومن خسارت بده خیلی بیشتر از بیمه. این یعنی بقیه مردم باید هزینه اینکه یک عده میخوان خودروی گرونقیمت سوار شن رو بپردازن.
مثل این میمونه که شما یک چیز گرونقیمت رو در جای نامناسب مثل محل رفت و آمد مردم بگذارید و ناخواسته کسی بزنه اون رو بشکونه و انوقت مجبور بشید پولش رو بپردزید.
راهش هم اینه که اگه کسی با دیگری تصادف غیرعمد داشت حداکثر به اندازه هزینه یک ماشین متوسط خسارت بده. (2849905) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۲۱:۳۷:۰۳
مشکل در دولتی بودن اقتصاد و توجه نداشتن به بخش خصوصی است (2850051) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۲۲:۴۷:۱۶
عزیزم اقتصاد دولتی بد نیست اما موضوع اینجا است که عده ای با نفوذ به بدنه حکومت از رانت حکومتی برای منافع شخصی بهره برداری می کنند (2850206) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۲۰:۳۲:۲۰
مساله اینه که اقتصاد دولتی سالم غیرممکنه. تازه در اقتصاد دولتی افراد انگیزه ای برای پیشرفت و نوآوری و بهره وری ندارند. (2852695) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۲۳:۴۸:۰۰
مشکل اصلی قوه قضاییه است که توان کافی برای جلو گیری ازین رانت ها رو نداره و نمی تونه غارتگران رو مجازات کنه (2850327) (alef-11)
 
م
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۰۲:۰۱:۱۹
وجود ثروتمند برای جامعه لازم است و سوار شدن ماشین لوکس فی نفسه بد نیست و بجای اینکه جلوی واردات آن گرفته شود که پاک کردن صورت مسأله است باید سازو کارها و فعالیت های اقتصادی شفاف شود و جلوی دور زدن قانون گرفته شود.هر کسی ظرفیت ثروتمند بودن را ندارد چون در یک اقتصاد سالم تولید ثروت یک علم است و اگر ما تمام ثروت موجود در جامعه را بطور برابر بین تمام افراد جامعه توزیع کنیم طی چند سال خواهیم دید که اغلب افرادی که ثروتمند بوده اند,ثروتمند میشوند و اغلب افراد جامعه هم توانایی نگه داشتن پول و فعالیت با آنرا ندارند. بهتر است بجای محکوم کردن ثروتمندان روز به روز طبقه متوسط در جامعه را گسترده و سطح رفاه آن را افزایش دهیم(منظور از رفاه پراید و آپارتمان 40 متری نیست) و طبقه ی ضعیف جامعه را حمایت کنیم. (2850491) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۰۸:۵۳:۳۳
سوار شدن ماشین لوکس فی نفسه بد نیست؟!
میشه بفرمایید بر اساس کدام موازین این نفس را آوردید؟
تفاخر و به رخ کشیدن ثروت نه تنها از دیدگاه دینی بلکه با نگاه انسانی هم امر قبیحی است. اینکه یه عده که معلوم نیست از کجا طی این ده بیست سال اخیر میلیاردر شدن، ثروتشون رو به رخ مردمی می کشن که تو اجاره خونشون موندن، فی نفسه بد نیست؟! (2850717) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۰۹:۰۷:۳۲
در شهرهای سنتی ایران، محلاتی بودن که اهالی آن متمول تر از سایر محلات بودن اما به طور کلی در همه محلات اختلاطی از انواع خانواده ها با سطوح درآمدی متفاوت وجود داشت. به عبارت دیگه مردم فقیر و غنی با هم زندگی می کردن و ثرونتمندان هم عموما به دنبال تفاخر و به رخ کشیدن ثروتشان نبودن. اینو توی نماهای خونه هاشون میشه دید. نمای خونه ثروتمندان با نمای خونه افراد متوسط چندان فرقی نداشت اما داخل خونه وسیع تر بود و با تزئینات بیشتر. این قضیه بدون هر نوع ضابطه و قانون و به شکل کاملا طبیعی اتفاق می افتاد چون زندگی مردم با مذهب عجین شده بود و در نگاه دینی تفاخر صفت مضمومی محسوب میشه. متاسفانه الان دیگه اینطور نیست و ثروتمندان به دنبال فخر فروشی و به رخ کشیدن ثروتشون هستن. درسته که موضوع فرهنگیه اما در این زمانه اقدامات سلبی و پیشگیرانه هم لازمه. این قضیه هم مثل موضوع حجابه که تا یه کسی میگه چرا با بی حجابی برخورد نمیشه یه عده داد میزنن که برا حجاب باید کار فرهنگی انجام داد و معلوم نیست همین جماعت چه کار فرهنگی انجام دادن! به هر حال بروز روحیه تفاخر در جامعه به شکل وحشتناکی داره گسترش پیدا میکنه! یه عده با ماشینشون! یه عده با لباس مارک و بعضی با خونشون! اونایی هم هیچ کدام رو ندارن یا دارن و کافی نمی دونن با به رخ کشیدن اندامشون !!!!!!!!!! (2850731) (alef-11)
 
یکی از مردم
۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۱۷:۵۶:۲۹
اگه انصاف داشته باشید عده کمی به نان ب محتاج و عده کمی ثرونمند و اکثر مردم در رفاه نسبی اند (2855334) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۳:۵۲:۵۰
امیدوارم دستورات مقام معظم رهبری به صورت ریشه ای اجرا شود نه دوباره با ظاهر مطلب که از ان بر می اید که برخورد با جوانان و ماشینهایشان هست چرا که ثروت اینها از پدرانشان که ناشی از رانتهای ....بدست امده است با ریشه مطلب برخورد کنید

...مطلب عامل ایجاد فاصله طبقاتی است و این ... (2849003) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۴:۵۰:۵۳
از آن مهمتر جوالان پدران سرمست قدرت و رانت در اقتصاد است (2851826) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۳:۵۳:۲۱
جولان دادن جوانهای سرمستِ‌غرورِثروت با خودروهای‌ گران‌قیمت ازمظاهر ناامنی‌ در جامعه‌اند

درسته ولی متاسفانه کسی نمیتونه جلو اینا رو بگیره (2849005) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۵:۰۲:۳۴
در واقع اگر قانون از کجا آورده ای اجرا شود، اولا که بسیاری از این افراد تازه به دوران رسیده نمی توانند نشان دهند که از راه قانونی به این ثروت ها رسیده اند ثانیا اگر یک نفر با تلاش و پشت کار به این جایگاه رسید تحت فشار نگاه مردم نخواهد بود و صد البته که حق دارد با ماشین گرانقیمتش در خیابان ها بچرخد.
نا امنی از ماشین ها نیست از فاصله طبقاتی ایجاد شده حاصل از فساد اقتصادی و اداری است. (2849183) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۷:۰۷:۲۸
از قضا خیلی ساده است.
1- این نوع خودروها وارد نشوند.
2- اگر وارد شوند برای استفاده در رینگ های مسابقاتی جولان دهند نه در خیابانها.
3- شماره گذاری نشوند.
4- تردد شبانه شان ممنوع شود. (2849474) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۸:۵۰:۴۴
شما که دوست داری زن و بچت را سوار پراید کنی جای ملت تصمیم نگیر (2849662) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۲۲:۳۲:۰۴
تو هم زن و بچه ات را سوار ماشینی بکن که پولش معادل دیه کل خانواده ات باشه. (2850164) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۲۳:۰۴:۰۷
اولا همه تمکن مالی ندارند سوار اتومبیل گرانقیمت بشن، ثانیا به تجربه دیدم و مقایسه کردم تعداد افرادی که فکر می کنند خیابون و اتوبان ، ارث پدری شون هست و هر جور که بخواهند می تازند بین راننده های اتومبیل های لوکس به مراتب بیشتره. همین طور هم راننده های ظاهرا محترم که زباله یا ته سیگارشون را از شیشه اتومبیل بیرون پرت می کنند در بین اتومبیل های لوکس بیشتر دیده شدند. این افراد متمدن با شعور زیادی که دارند فکر می کنند کارگر شهرداری ، گماشته اونهاست که اینا بریزند و بپاشند و اون بینواها تمیز کنند. (2850244) (alef-11)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۰۸:۱۷:۱۶
دوست عزیز این نظر شخصی شماست اما بنده خیلی دیدم کسانی که سوار ماشین مدل پایین شده اند در رانندگی خیلی پر خطر و خیلی بی گذشت بوده اند و از ته سیگارشون گرفته تا آشغال های دیگر زیاد از ماشین پرت میکنند بیرون ، شاید میترسند جا سیگاری ماشینشون پر بشود ، به هر حال با نظر شما کاملا مخالفم و همچنین کلا نظر بنده اینست که دولت باید دست از حمایت خودرو سازان داخلی بردارد و تعرفه واردات خودرو را در بازاری رقابتی بردارد تا ایرانیها بتوانند با پول یک پراید یا پژو سوار شدن بر خودروهای بروز با مصرف پایین و ایمنی بالا و استهلاک کم را تجربه کنند . (2850678) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۰:۳۸:۵۲
پول داشتن دلیل بر شعور بیشتر نیست (2850874) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۹:۰۹:۱۹
آیا آن زمان که مردم در پژو آتش میگرفتند و هم اکنون که در اسکانیا میسوزند یا زمانی که در پراید به دلیل نداشتن ایمن تصادف می کنند و میمیرند کسی حرفی میزند یا بفکر هست ؟ (2849694) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۲۰:۲۹:۲۴
اضافه کنید بر خودروهای لوکس مالیات بسته شود. (2849904) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۰۸:۲۰:۰۷
آخر چرا نباید ایرانیها به خاطر انحصار در خودرو سازیها و بدست آوردن سودهای بالا با مدیریت پایین ، سوار بر خودروی بی کیفیت داخلی با قیمت بالا شوند ، ایرانی لایق بهترین هاست . (2850684) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۰:۳۲:۲۷
میشه بفرمایین به چه مناسبت لایق بهترین هاست؟!؟!؟ (2850855) (alef-3)
 
محسن
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۸:۰۷:۱۹
چون خیلیها فرار مالیاتی دارند اگه روی وسایل خیلی لوکس مالیات مناسب گذاشته شود میشه گفت که این اشخاص به نحوی مالیات خود را می پردازند (2852386) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۵:۲۲:۰۷
یکی باید جلوی پدرها و پدربزرگهای جلیل القدر اینها رو بگیرد (2849217) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۹:۵۶:۰۲
آنها آنقدر نقطه ضعف پیش این آقازاده هایشان دارند که به این راحتی نمی شود سر و ته قضیه را هم آورد. (2849798) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۵:۲۵:۵۲
عده ای از همین جوانها آقازاده هستند و چون پارتی کلفتی دارند محال است با آنها برخورد شود (2849226) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۲۲:۵۱:۱۷
شایعه شده بود که اتومبیل بی ام و متعلق به یکی از آقازاده ها بوده (2850217) (alef-11)
 
صادق
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۰:۰۳:۴۱
چون "کسانی" که میتوانند جلویشان را بگیرند پدران و برادران آنهایی هستند که قرار است جلویشان گرفته شود. (2850807) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۳:۵۸:۰۳
قابل توجه وزارت صنعت و بازرگانى و گمرگات كشور و ساير مسئولان لطفا توجه كنيد به بيانات رهبر معظم انقلاب .
جولان دادن جوانهاى سرمست غرور ثروت با خودروهاى گران قيمت از مظاهر ناامنى در جامعه است ، توجه كنيد ... از مظاهر نا امنى در جامعه است .... بله اين جوانان سرمست با پولهاى نه چندان حلال پدرانشان در جامعه ايجاد ناامنى فيزيكى و حتى روانى ميكنند ، انها براحتى شكاف طبقاتى را به رخ مردم ميكشانند ، رهبرى حجت را تمام كردند ، و با اين نوع مظاهر بايد شديدا برخورد گردد . (2849016) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۴:۲۵:۲۳
يكي از دلايل پديد اومدن اين طبقه نوكيسه و فخرفروش وجود تحريما و به اصطلاح دور زدن تحريمها از سوي شركتهاي خصوصي تازه تاسيس براي اينكار است . (2849094) (alef-11)
 
عبدالله
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۲۰:۱۵:۳۴
همه چیز را به تحریم ها نچسبانید. این نو کیسه ها اگر از قانون بترسند دنبال مال حرام نمی روند. لطفا صحبت های آقای وزیر کشور را بخوانید.:
کمیته امداد بیش از 100 نفر 27 هزار خودروی لوکس در حدود 20 میلیارد وارد کشور کردند
...در یکی از جزایر 9 هزار و 570 شرکت که دو هزار و 814 شرکت فقط با یک آدرس به ثبت رسیده است داریم. همچنین کد پستی 99 درصد شرکت‌های ثبت‌شده در این جزیره یک رقم بوده است و این باعث شده معادل 20 میلیارد دلار مالیاتی که باید کشور بگیرد، انجام نداده
..ما در طی 10 سال 487 پرونده را در قوه قضاییه بررسی کردیم، جریمه ای که برای آنها داده اند 6 هزار میلیارد تومان است که در نوبت های بعدی تقاضای رسیدگی به کمتر از یک درصد رسید . (2849859) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۵:۰۴:۲۴
بنده هم وقتی ماشین ها را می بینم حسرت می خورم اما بدبختی ما از امثال شماست که فوق العاده ظاهر بین هستید و فکر می کنید رهبری منظورش جمع آوری ماشین ها از خیابان هاست.

صد در صد نظر ایشان گسترش فقر و اینکه همه با هم در بدبختی زندگی کنیم نیست، منظور ایشان برخورد ریشه ای با عوامل ایجاد این فاصله طبقاتی است (2849191) (alef-11)
 
رحیم
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۲۳:۰۸:۰۱
برادرِ من اینجا کسی‌ به این چیزا فکر نمی‌کنه

ایرانیها هیچ وقت چشم نداشتن پولدار بودنِ کسِ دیگهِ رو ببینن.

تا یکیو میبینن پولداره میگن دزد، مال مردم خور و ....



هیچکس هم به این دوستانِ کامنت گذار نمیگه که چرا گناه بقیه رو میشورین.

چرا به خودتون حق میدین به بقیه توهین کنین.

چرا میخواین یک سری از مردم رو از حقوقِ اجتماعی شون محروم کنین، فقط به خاطره اینکه پولداره؟؟؟؟



الف جان لطفا منتشر کن (2850251) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۵:۵۴:۳۷
سرعت 200 تا در بزرگراه حقوق اجتماعی شونه ؟؟؟ (2852033) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۲۳:۰۸:۵۰
رهبری خودشان زنده هستند و مستقیم با مردم و مسئولان صحبت میکنند لازم نیست کسی حرفهایشان را برای مردم ترجمه کند! اگر برخورد دیگری میخواستند همان را میگفتند. (2850253) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۶:۰۴:۰۶
من چندتا سوال دارم
١- اگر كسى متكبر و مغرور از ثروت نباشه و از خودروهاى لوكس كه قانونى و طبق مقررات اين كشور وارد شده و با پرداخت گمركى كلان براى در آمد عمومى ملت در آمد ايجاد نموده هم مشكل داره و يا صرفا منظور فخر فروشى اين قشر است .
٢- بسيارى از دوستان نسبت به افرادى كه ماشينهاى آنچنانى دارد ابراز نفرت كردند حال آنكه بعضى از افراد به خاطر علايق شخصى خود تمام تلاش و در آمد خود را صرف خريد اتومبيل لوكس ميكنند در حالى كه قيمت آن كمتر از يك آپارتمان متوسط ميباشد
٣- آيا آن دانشجويان عزيزى كه براى بليط اتوبوس خود نگرانند ، تلاش كافى براى ايجاد درآمد خود دارند يا صرفا چشم به درآمدهاى افسانه اى دارند و دنبال شغلهاى مديريتى ميگردند حال آنكه در تمام دنياى پيشرفته جوانها براى كسب درآمد تن به هر كار با شرافتى ميدهند و اصولا كار را عار نميدانند (2849344) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۲۰:۲۱:۲۸
1.رهبری دقیقا سر مصداق حرف زدند. قاعدتا به سایر دارندگان بر نمی گردد.
۲ـ ابراز نفرت از حسادت است
۳ـ متاسفانه بخشی از مردم توقع دارند بدون کار و تلاش ثروتمند بشوند.
مطلقا تئوری درآمد بالا فقط با رانت را قبول ندارم. شخصی را میشناسم از لواشک ماهانه ۲۰ میلیون توان یود خالص می برد و کارش را عار نمی داند. (2849879) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۸:۳۸:۴۰
پس از این به بعد ملت بروند و سوار پراید و خودروهای بی کیفیتی چینی شوند که خودروسازان داخلی برای تولید انتخاب کرده اند تا به سود بیشتری برسند و اصلا جان مردم و مصرف بنزین و ایمنی و دود زا بودنشون هیچ مهم نیست . (2849639) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۸:۳۹:۳۳
عجب پر هر کسی از این به بعد سوار ماشین خوب و گران بشود لابد مجرم ؟ (2849641) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۲۲:۳۲:۴۳
در این کشور و این وضع اقتصادی حتما که خلافی کرده پولدار شده. (2850167) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۸:۴۰:۳۶
حتما بعد از داشتن خودروی خوب ، داشتن منزل و خوراک و پوشاک خوب و گران هم عیب میشود ! (2849644) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۹:۲۵:۱۳
ببین عزیز این خودروها 95 درصد تولید سالهای 2009 تا 2013 هستند یعنی دقیقا اوج بحران ارزی و با ارز دولتی وارد شدند ان هم در دولت دهم همان دولت مهرورزی شما واخیرا واردات خودرو بالای 2500 سی سی ممنوع شده (2849730) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۴:۰۱:۲۲
من در عمرم کلانتری نرفتم حتی به عنوان شاکی
ولی تا پلیس میبینم از ترس میلرزم و مسیرم رو عوض میکنم تا مبادا بهم گیر الکی بدن
این پلیس اصلا بهم احساس خوبی نمیده (2849024) (alef-11)
 
سلام
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۵:۳۱:۱۵
عزیز جان نگفتی چند سالته؟شاید 10 یا 15 سالته که میلرزی !!!!!!!!!!!!! تمام عمر که عدد منطقی نیست !!!!! قبوله خدایش؟ (2849244) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۲۱:۲۱:۵۷
عزیزم من سی و سه سالمه (2850019) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۷:۱۵:۴۹
حق با شماست.من هم تا به حال سه بار در خیابان بدون هیچ دلیل و یا مورد مشکوکی مورد بازخواست پلیس قرار گرفتم که اکثرا شهرستانی هم هستند و بعضا نفرت خاصی از تهرانی ها دارند. (2849487) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۷:۴۷:۴۲
یه تراول 50 هزار تومنی بزار توجیبت. دیگه لازم نیست ازشون بترسی. (2849538) (alef-3)
 
ایلاب
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۲۰:۰۰:۳۴
خوب اینها بعضی وقت ها حرکات محیرالعقولی کرده که هر جاندار ی ببینه شوکه میشه (2849812) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۴:۰۲:۱۶
پلیس آمریکا در کشتن سیاه پوست ها افتضاحات بسیاری به بار آورده است. (2849030) (alef-11)
 
افغانی
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۵:۲۴:۵۲
این الان به پلیس ایران چه ربطی داشت ؟ ضمناً مجرم ، مجرم است وفرقی بین سیاه وسفید نیست . (2849224) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۵:۵۸:۴۸
حرفِ جنابعالی درسته اما هرچی فیلمِ مستند را نگاه میکنی , قاتل و دزد و مواد فروش و جیب بر و آدمکش و هر چی کار خلافه را سیاه ها دارند انجام میدند و در کنارشون دکتر و استاد دانشگاه و رئیس جمهور و سناتورِ سیاهپوست هم میبینی. فکر کنم این سیا هها خودشون هم یخورده مشکل دارند.
الان کلیسای آمریکا رسما" به کلیپ های موسیقی سیاهپوستان اعتراض کرده و آنها را نا هنجار و ناهمخوان با جامعه بشدت مذهبی آمریکا میداند. (2849335) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۴:۰۲:۱۷
البته نکته ای که باید در ان دقت کرد این است که نظام سرمایه داری ، خصوصی سازی؛ انباشت سرمایه و احترام به سرمایه دار و سرمایه گذار را بپذیریم چگونه باید ملازمات انرا نیز قبول نکنیم که یکی داشتن فرضا خودروی گرانبهاست اما در واقع بیشتر این خودرورانان افراد ...یا فرزندان انها هستند نه ما مردمان عادی این را همه میدانند (2849031) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۵:۲۷:۵۹
بلی ملزومات خصوی سازی را باید قبول کرد ولی افسوس که اکثر این سرمایه داران پولشان را با زد و بند بدست آورده اند (2849231) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۴:۰۴:۳۴
پلیس در چند سال گذشته به عوض تشدید مقابله با کیف قاپی - موبایل دزدی- سرقت از خودرو - زورگیری - آدم ربایی به لباس پوشیدن مردم تمرکز کرده است.

ضمنا در استخدام ها به شخصیت افراد توجه نمی شود. کادر پلیس که از جزئی ترین مسائل خانواده ها مطلع می شوند باید از نظر شخصیت و اصالت برترین های جامعه باشند. متاسفانه در این زمینه هم نمره خوبی نداریم. (2849036) (alef-11)
 
abbas
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۴:۰۹:۴۵
مقصر اصلی نیروی انتظامی است
- کسی که ویراژ میدهد اقدام به قتل میکند و هر پلیسی باید آن را بازداشت کند چه راهنمایی و رانندگی چه نیروی انتظامی اینان علاوه بر اینکه باید جریمه بشوند به علت اقدام به قتل غیر عمد نیز باید به دادگاه صالحه ارجاع داده شوند (2849047) (alef-11)
 
حسین قارداش2415
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۴:۰۹:۵۲
آنوقت من معلم، امروز که هفتم اردیبهشت است،از حقوق 1100000تومانی ام 180000تومان باقیمانده است.
اگر دستم رسد بر چرخ گردون از او پرسم که این چون است و آن چون
یکی را داده ای صد ناز و نعمت یکی را نان جو آغشته در خون (2849048) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۰۰:۲۹:۲۰
خوش به حالت که من همینم ندارم پس خدارو شکر کن
من با موتور پیک کار میکنم که اونم از من گرفتند . (2850404) (alef-11)
 
محمد جواد
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۴:۱۵:۴۲
حالا که رهبر هم تاکید کرده کاش نیروی انتظامی با دوردوربازی و کورس سرعت یک عده آدم بی عقل که هم جون خودشون را به خطر می اندازند هم جون مردم را با شدت بیشتری برخورد کنه.
البته باید کار ریشه ای هم برای ایجاد تفریحات سالم و مفرح با هیجان متناسب جوانان ایجاد بشه. یک جوان نمیتونه فقط مثل افراد سالمند بره گوشه پارک بشینه چرت بزنه. همین جلوی خیلی از مفاسد را میگیره (2849067) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۴:۱۹:۲۱
چرا رهبری باید در همه مسائل پیش قدم شود.
مردم باید ترس زدن به اینهارو داشته باشند ترس قلدربازی و شاخ و شونه کشیدن اینها
جمعشون کنید (2849077) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۶:۰۸:۲۶
دوست عزيز ماشينهاى ارزان قيمت فاجعه نمى آفرينند و شاخ و شونه نميكشند ؟
منظور مبارزه با معضلات افرادى است كه امنيت عمومى را به مخاطره مى اندازند و گرنه اينهمه پورشه و مازراتى و بنز و بى ام و قانونى وارد نميشد و به همين پرايد داخلى اكتفا ميكرديم (2849350) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۴:۲۲:۱۴
در ایران هیچ عدالتی وجود نداره و این به خاطر سوء مدیریت به وجود آمده (2849086) (alef-11)
 
قرتاسي
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۴:۲۴:۱۰
چرا بجاي حل مشكل همش مسكن موضعي تزريق مي شه؟ (2849091) (alef-11)
 
............
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۴:۲۵:۳۷
چرا باید یک نفر که نه تخصص دارد نه کار می کند نه سواد درستی دارد باید با ماشینی که 2 میلیارد قیمت دارد برای مردم مزاحمت ایجاد کند و یک دانشجو شاغل پول مترو و اتوبوس را باید به زحمت به آخر ماه برساند .
ای....مرتب شعار می دادند که اختلاف طبقاتی را ازبین خواهند برد . حالا قضاوت با خودتان ، در زمان قبل و بعد از دوره ایشان به فاصله طبقاتی یک نگاهی بیاندازید .................................. (2849095) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۶:۱۱:۳۵
مستند و ارائه آمار صحبت كنيد قابل قبول خواهد بود و لطفا هر مسئله اى را جناحى نكنيد ، فرمايش مقام معظم رهبرى آدمهاى مست غرور ثروت است كه با خودخواهى و كبر به ديگران صدمه ميزنند (2849358) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۴:۲۷:۳۲
اوایل انقلاب هر کس پولدار بود میگفتن طاغوتیه
از کجا به این جا رسیدیم (2849103) (alef-11)
 
مازنی
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۵:۲۹:۲۷
الان به یکی که حرف میزنه میگن غربزده است . (2849236) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۲۰:۲۳:۵۳
از دولت سازندگی (2849888) (alef-3)
 
ارجمند
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۲۳:۱۵:۰۳
اول انقلاب همه كارهايمان درست نبود.اگر چه اهدافمان درست بود.
اول انقلاب(‌در ذهن مردم،در مقالات و در فيلم ها) اكثر كارخانه دارها،شحصين منفي بودند اصلا جمله((طرف از اون كارخانه دارهاست)) ناسزاي سياسي بود.اين نگرش منفي به كارخانه دار كه ثروتش را به ناچار عيان مي كرد همين وضع فعلي اشتغال را به همراه آورد وگر نه بودند كه به جاي 100 كارگر كارخانه فقط يكي دو شاگرد حجره داشتند و ثروتشان هم ده برابر كارخانه دار بود.بگذاريد آنها كه به حق-تكرار مي كنم- به حق ثروت مند شدند مظاهر ثروتشان را بروز دهند... سرمشقي مي شوند براي ديگران (2850271) (alef-11)
 
بنده‎ی خدا
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۰۱:۴۱:۴۸
قبول، فرض کنیم با زحمت این پول‎ها را به دست آورده‎اند!!! شما مطمئنی (حاضری قسم بخوری) که همه‎ی این جماعت مالیاتشان را می‎دهند! فقط مالیات را! اما، وقتی نه طلا فروش، نه مربی فوتبال و نه آن هتل وابسته به ... میانه‎ای با مالیات‎دادن ندارند، نتیجه‎اش همین است.
در مقابل، کسی که برای مردم "شغل" تولید می‎کند به جامعه‎ی اسلامی و مردمش خدمت می‎کند؛ شایسته‎ی تقدیر هم هست. در کشورهای پیشرفته این فرد تحفیف یا معافیت مالیاتی می‎گیرد. فکر کنم اگر همین کار ساده را انجام دهیم، بخشی از مشکل حل می‎شود. (2850479) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۴:۲۹:۱۳
رهبری راست میگه ولی کسی در ایران این حرفهارو اجرا نمیکنه (2849112) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۲۲:۵۲:۴۶
ماشین لوکس سوار شدن اااشکال نداره.فرهنگ استفادش مهمه.اشکال اصلی هم پیگیری نکردن 3000میلیارد واختلاسهاست.!!!!!!!!!!!!! (2850224) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۴:۳۳:۳۹
بسمه تعالی
عدم برخورد با این مظاهر باعث القا حس بدبینی بی عدالتی و ناامیدی در اقشار جوان کارگر معلم و...عزیز است ....مبارزه با رانت خواران و سرچشمه ها خواسته موکد مردم است که در بیان رهبر گرامی نمود دارد ناامنی این است القا حس بد به جامعه (2849124) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۴:۴۱:۳۳
جلوگیری از تردد جوانان سرمست نیازمند قانون است. بهتر این است که اولا اینطور خودروها که توی دل مردم خالی میکنه وارد کشور نشه. یعنی وارداتش ممنوع بشه. اما به هر حال الان که هست و راهکار دوم اینه که ترددش در خیابانها ممنوع بشه.
هر چند به نظر من مسئله فرهنگی است و مسئله فرهنگی با زور حل نمیشه. یعنی امیدوارم اینطور برداشت نشه که چون تردد این خودرو لوکس مخل امنیته، پس باید با زور ناجا جلوی ترددش گرفت. (2849137) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۵:۰۵:۰۹
درتمام دنيا ترس از پليس و جريمه هاي سنگين و توقيف ماشين و باطل کردن گواهينامه استکه جلوي تخلفات رانندگي را ميگيرد , ما که جاي خودداريم (2849192) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۵:۳۴:۴۹
به به واقعا با نظراتي زيبايي مثل نظر شما ادم جقدر به اينده اين كشور اميدوار ميشه!!! برادر من مشكل در كشور ما اين است كه هميشه با معلول برخورد مي شود نه علت يعني به جاي اينكه بكوييم كدام سياست اقتصادي و يا اجتماعي باعث شده كه به اين بي عدالتي برسيم همش دنبال اين هستيم كه با مظاهر ان برخورد كنيم اكر در جامعه همه جيز بر اساس مساوات و عدالت باشد اكر سياستهاي اقتصادي طوري باشد كه همه بتوانند از ان استفاده كنند ان موقع هيج اشكالي ندارد كه يك فرد با تكيه بر تواناييهاي فردي و عقلي و كار و كوشش بيشتر به سرمايه بزرك دست يابد و به طور مثال خودرو لوكس سوار شود اتفاقا بر خلاف نظر شما تعداد زيادي از اين افراد را مي شناسم كه با تيزهوشي و كار و تلاش فراوان و با راه اندازي يك توليدي يا يك كاسبي مناسب به سرمايه بزركي دست ييدا كرده و به جاي اينكه مثل خيليهاي ديكه سرمايه خود را برداشته و از اين كشور بروند در كشور خودشان در حال فعاليت هستند حالا به من بكوييد اكر همين شخص را در خيابان بعد از ساعت كاري جلويش را بكيرند و بكويند جرا با اين ماشين تردد مي كني جه حالي به او دست ميدهد؟ همه مثل هم نيستند تو اين شرايط فاجعه بار اقتصادي دست از شعار دادن بر داريم تا اوضاع از اين وخيم تر نشود (2849260) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۶:۴۰:۱۰
شما مطمئنی با تیز هوشی بوده؟؟؟ عزیزم تو بازار هستیم و زد و بند و رانت و رشوه رو به وضوح تو کسب کسایی که ادعای سلامت دارن می بینیم، اقتصاد ما آلودست، کسب و کار کوچک بعله اما بزرگش چندان شفاف نیست. (2849421) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۷:۵۱:۵۵
بله مطمءنم يك مثال ساده مي زنم يكي از همين دوستاني كه مي شناسم در زمينه صنعت تصفيه فاضلاب فعاليت دارد به خاطر نواوري كه داشته كارش در جند سال اخير به صورت خيره كننده اي كرفته و به سرمايه اي بزرك دست يافته كارش هم طوري است كه نه نياز به وام بانكي دارد نه زد و بندي نه رانتي . فقط به خاطر نواوري ها و ابداعاتي كه داشته به سرمايه بالايي دست ييدا كرده از قضا ايشان به اتوموبيل لوكس علاقه زيادي دارد حالا مي توان كفت تكليف جيست؟ ايا جنين شخصي و هزاران نفر شبيه او كه در اين كشور با خلاقيت و بشتكار متمول شده اند را بايد به همراه دزدان بيت المال رانتخوارن اقا زاده ها و... به يك جوب زد؟ هزاران واحد توليدي در اين كشور وجود دارد كه صاحبان ان افراد متمول و شريفي هستند انها جطور؟اكر واقعا در كسب و كار باشيد اتفاقا مي توانيد به اين نتيجه برسيد كه در كشور در حال توسعه مثل كشور ما مي توان با كمي فكر و تلاشو البته توكل به موفقيت رسيد و نق زدن و غر زدن در اين سايت و ان سايت مشكلي از كسي حل نمي كند (2849544) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۵:۱۰:۲۱
مشکل اصلی مملکت توسط بانکها ایجاد میشود . پرداخت وامهای چند صد میلیاردی به شرکتهای زیر مجموعه خودشان و دریافت بخشی از وام اهدائی توسط مدیر بانکها و اعطای وامهای کلان به کارمندان بانکها و .... (2849196) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۵:۱۵:۴۸
با فرمایش مقام معظم رهبری کاملا موافقم که جولان دادن جوانان مست از غروربا خودروهای گران قیمت از مظاهر ناامنی است ولی ای کاش بستری فراهم شود که اولا مشخص شود که از چه منبعی به این خودرو رسیده اند چون صحبت از پول میلیاردی برای اتومبیلی است که در نوع خود آهن پاره ای بیش نیست ثانیا این گونه تظاهرها نابرابری طبقاتی رابه عینه به منصه ظهورمی رساند (2849205) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۵:۲۵:۵۱
کسی که پول دارد قانون را هم میتواند بخرد
جامعه ما جامعه نرمالی نیست اصلا فرض کنیم 100 تا جوان بهشون پول به ارث رسیده وجود بقیه افرادی که اینگونه به سرعت پولدار میشوند انهم در کشوری که تولید خوابیده از کجا ناشی میشود؟ چرا فقط باید کارمند جماعت مالیاتبدهد ان هم برای ساخت خیابان و بزرگراه برای ویراژ دادن عزیزان ثروتمند ؟ (2849225) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۵:۲۷:۵۲
ضمن تشکر از رهبری «جولان دادن برخی جوانها با خودروهای گران قیمت» محصول اقتصاد همین سیستم اقتصادی معیوب ماست که با دادن رانت به عده ای، تمام بنیانهای فرهنگی جامعه را بر باد داده اند. ریشه این قشر سرمست ثروت و مغرور را باید در نابسامانیهای همین سیستم معیوب اقتصادی جستجو کرد. (2849230) (alef-13)
 
کل رحمت
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۵:۳۷:۱۰
راه کار سومش اینه که برای سوار شدن به این خودروها شرط سنی تعیین بشه مثلاً بالای 35 سال
چهارمش اینه که اصلاً برای سوار شدن خودرو هم شرط سنی رو بالاببرن مثلاً بالای 22 سال
پنجمش این که برای یک بار ویراژ دادن وسرعت غیر مجاز 3 ماه و بار دوم 1 سال گواهینامه رو ضبط و برای بارسوم کلاً کواهینامه طرف رو باطل کنن ومجازات های دیگر.... (2849269) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۵:۳۹:۱۰
ه جز فرزندان آقازاده ها کس دیگری نیست که بتواند با ماشین گران قیمت و..... در خیابان ها جولان بدهد. کس دیگری جرات چنین کاری را ندارد (2849274) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۵:۳۹:۳۷
هم خودشون و هم پدرانشون رو باید بازداشت کرد و خودرو و تمام اموالشان به نفع حکومت مصادره شود تا معلوم شود از کجا آوردن.باید پدرشونو درآورد.نترسید هیچ غلطی هم نمیتونن بکنن.وقتی عالی ترین مقام کشور این موضوع رو عنوان میکنند یعنی قضیه خیلی به جاهای باریک کشیده شده (2849275) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۵:۵۶:۲۰
بنطر میرسد اینگونه خودروها را نه تنها راهور که ماموران کلانتری و آگاهی هم در هنگام مشاهده باید متوقف کنند .

چرا که زیان آن بیش از عربده کشی و قمه کشی و یک جرم مشهود اسات . با این تفاوت که یک خودرو است. (2849323) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۶:۰۲:۴۳
اصولا برای چنین مساله سطح پایینی چرا باید رهبری ورود کند؟
شان رهبری برای مسائل کلان است.
این موضوع میتوانست توسط یکی از نمایندگان مجلس مطرح و بصورت قانونی در مورد ویراژ دادن برخورد شود.
تاسف آور است که پلیس برای انجام عادی ترین وظایف خودش باید از رهبر تذکر بگیرد. (2849339) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۶:۱۶:۲۹
برید ببینید پول پورشه و مازراتی و ... از چه مجرایی و تو چه شرایط اقتصادی میاد دست ادمایی میفته که فرق هه رو از ب تشخیص نمیدن.اون رانت و فساد رو پیگیری کنین تا پورشه دستشون نیفته وقتی افتاد باید سوار بشن دیگه پورشه مفت بزنن تو دیوار دوباره با رانت جدید ترشو بخرن
الف ببینم منتشر میکنی یا سانسور (2849365) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۶:۲۵:۱۶
...برای جوانان محلهای تفریح درست کنید ... (2849384) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۶:۴۶:۰۶
برای این طبقه نو کیسه رانتیر که از از پول بیت المال به این وضعیت رسیدن محل تفریح آن هم از پول بیت المال درست کنیم؟!!!!!!!!!!! (2849437) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۶:۴۸:۵۲
این جوانهای سرمست غرور فرزندان چه کسانی هستند?
تا زمانی که ارزش املاک به صورت کاذب بالا باشد و دلالی رونق داشنه باشد عده ای ثروت بی زحمت و کار بدست می آورند و نتیجه اش همین است. (2849442) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۲۲:۲۰:۵۹
دقيقاً نظر درستيه ، تا زماني دلالي نتيجه بهتري از كار داره شاهد همين فجايع هستيم (2850145) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۷:۳۸:۱۴
ويارو باغ گيلاس ١٠٠٠٠ مترى ده سال پيش در لواسون خريده ١٠٠ مليون تومن و حالا شده. ٧٠ ميليارد تومن خوب يك پورشه براى اقازاده يك بى ام دبليو براى دختر خانم يك بنز اى براى حاج خانم يك بنز اس دو ميلياردى هم براى خودش خريده جمعا ٤ ميليارد پول ماشين داده است حتما شصت و شش ميليارد هم گذاشته بانك سالى بيست و هشت درصد نرخ ترجيحى سود ميگيره و بريش همه ميخنده پاسپورت كانادا هم گرفته ، اين سالم ترينشه !! حالا برو سراغ رانت خوار و رشوه خوار و مال ساز و برج ساز زدو بندچى و الى اخر .... (2849527) (alef-11)
 
دانشجو
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۷:۵۷:۳۷
این حرف بسیار عالی که از باید بقول معروف انرا طلا گرفت اما چه انقلاب خوبی کردیم چه رهبر خوبی داریم که باید قدر این نعمت را داشت اما عدهای به دوران رسیده مردم بیگناه معصوم وخوب ایران را ناراضی میکند همین قدر که رهبر کشور از این موضوع اطلاع دارند بسیار خوب است امیدوارم فاصاله طبقاتی پارتی بازیهای دانشگاهی همه وهمه یک روزی بر داشته شود (2849550) (alef-11)
 
سروش
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۸:۰۳:۳۴
رهبر انقلاب اسلامی جولان دادن برخی جوانهای سرمستِ غرورِ ثروت با خودروهای گران قیمت در خیابانها را یکی دیگر از مظاهر ایجاد ناامنی روانی در جامعه برشمردند و تأکید کردند: نیروی انتظامی باید برای ابعاد مختلف ناامنی برنامه داشته باشد و با آنها مقابله کند.

احسنت به رهبر انقلاب
کسانی که ماشینهای گرانقیمت و خارج عرف جامعه دارند و با ان پز میدهند مصداق تبرج گرانند
خدا لعنتشان کند
فکر نکنم اینها از پول حلال باشد
امام علی ع میفرمایند هر جا کاخی بنا شده کوخی ویران شده
خدا لعنت کند تبرج گران و بعضی جوان خوشگذاران را که باعث از بین رفتن امنیت جامعه اند
تو بزرگراه حداکثر سرعت 80 یا 100 کیلومتر است طرف با 150 کیلومتر سرعت با بدن خالکوبی شده و بدنسازی شده میاد پشت سرت سبقت چراغ میده یا بصورت مارپیچ حرکت میکنه
پلیس هم که به اینا کار نداره . اگر هم کار بگیره نهایت 50 هزار تومان جریمش میکنه که پول غذای سگ این شخص هم نیس و خاصیت بازدارنگی ندارد
پلیس باید ماشین این اشخاص نابهنجار را توقیف و جریمه های سنگین برایشان ببرد (2849562) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۰:۴۷:۲۳
احسنت را باید به کسی گفت که به وطنش خدمت می کند (2850903) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۸:۰۵:۴۱
اتوموبيلهاي چند ميلياردي يا چند صد ميليوني سالهاست در تردد هستند وهيچكدام هم بدون مجوز
دولت وارد نشده اند البته اينكه فرهنگ افرادي كه از اين وسيله ها استفاده ميكنند شايد در بسياري
از انها تناسبي با سرعت و راحتي ثروتي كه اندوخته اند نيست (2849567) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۸:۳۷:۰۵
خوب جلوي اقا زاده ها را بگيريد.
و اقتصاد را ازاد كنيد تا رانت خواري از بيت برود. (2849635) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۶:۰۶:۵۰
خوب کی اینکارو انجام بده ؟؟؟ (2852058) (alef-11)
 
سازور
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۸:۵۰:۰۳
سلام عليكم سرمايه چندده هزارميلياردي ودوتابنز اس پانصدوووو براي شخصي كه متولددهه پنجاه است حتما چنين طغيانگري هايي رادرپي خواهدداشت إن الإنسان ليطغي أن رآه استغني (2849659) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۸:۵۴:۵۴
خلایق هر چه لایق (2849669) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۹:۲۲:۵۸
بچه پولدارهای بالا شهر تهران همیشه بوده اند که کارشان فقط پررویی و پز دادنه ، همین ها هم سال 88 به اصطلاح انقلابی شدند و لاستیک و سطل آشغال آتیش زدند . (2849725) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۲۳:۴۸:۳۵
از نشانی خانه هایشان پیداست که به چه طبقه ای تعلق دارند یا داشتن. (2850328) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۴:۴۳:۲۴
كسي كه بنز و پورشه سوار ميشه مياد لاستيك و سطل آشغال آتيش ميزنه؟ مگه بيكاره؟ اصلا فكر ميكني حرف ميزني؟ (2851790) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۰۶:۱۶:۱۰
یعنی تو تهرن چند میلیون پورشه سوار داریم؟؟؟ (2853213) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۹:۲۹:۲۱
کاش ذکر میشد که سیاست های چه کسانی باعث به وجود آمدن این جوانان سرمست از ثروت شده است. (2849740) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۹:۵۱:۰۷
ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ ﻣﻘﺎﻣﺎﺕ ﻋﺎﻟﻴﺮﺗﻰﻩ ﻣﺎﻫﻢ ﺑﻪ ﻣﻌﻠﻮﻟﻬﺎﺗﻮﺟﻪ ﺑﻴﺸﺘﺮﻱ ﺩﺍﺭﻧﺪﻭﺧﻮﺩﺭﺍﻓﺮﻳﺐ ﻣﻴﺪﻫﻨﺪ. (2849785) (alef-3)
 
ایرانی
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۹:۵۶:۵۶
واقعا حرف بجا و درستی است درباره جولان دادن برخی جوانان مست غرور با خودروهای گران قیمت از مصادیق ناامنی در جامعه اشاره شده است. (2849800) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۲۰:۰۱:۲۸
در ایران بی عدالتی و تبعیض به اوجش رسیده؛ دولت با نام تحول نظام سلامت پول کشور را میان پزشکان تقسیم کرد و الان طوری شده که یک پزشک عمومی حاضر نیست با حقوق ماهیانه 10 میلیون تومان در یک روستا مشغول شود در حالی که یک معلم که سطح تحصیلاتش هم در سطح پزشک عمومی است (کارشناسی ارشد) با حقوق یک میلیون تومان در همان روستا مشغول است و وقتی تفاوت 10 برابری حقوق خود و پزشک عمومی یا در جنوب کارمندان شرکت نفت را می بیند فقط احساس ظلم کرده و غصه می خورد. (2849814) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۲۳:۴۹:۱۶
فقط بین پزشکان نبود. (2850331) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۲۰:۰۱:۳۰
مشکل این مملکت همینه

عده ای پول بلیط مترو را هم ندارند و آقازاده هایی هستند که با پورشه و مازاروتی بهشان نشان میدهند که بابا و مامان وابسته به جاهای مهم... همه چیز را حل میکنه. (2849815) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۲۰:۲۷:۲۱
ریشه این نا امنی روانی سیاستهای اشتباهی است که موجب رانت برای خودروسازان و وراد کنندگان خودرو شده. اجازه دهید خودرو با قیمت واقعی وارد شود تا مثل سایر مردم دنیا(حتی افغانستان جنگ زده) داشتن یک خودرو مدل جدید برای همه ممکن شود و موجب فخر فروشی نباشد. (2849891) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۲۱:۵۴:۳۶
آیاجوانان مست غرور با خودروهای گران قیمت یارانه هم می گیرند (2850088) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۲۲:۰۴:۰۱
مدتي است كه در ساعات پاياني شب عملاً اتوبان ها به محل جولان و حركات وحشيانه عده اي تبديل مي شود كه تفريحشون به خطر انداختن جان مردمه (2850112) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۲۲:۰۵:۲۶
بسیار عالی ولی خوب چرا جلوی ورود این اتوموبیلها به کشور گرفته نمیشود؟ چرا مناطق آزاد فقط وسیله ورود اتوموبیل برای مفت خورها و ثروتمندان شده است؟ نمایش ثروت تا کی برای ندارها و نا امنی اجتماعی تا کی به وسیله این افراد؟ بسیار آسان است جلوی اینها را گرفتن.کافی است ورود این اتوموبیلها ممنوع شده و اتوموبیلهای موجود نیز جمع اوری و از ورود خودروهای خارجی ولی غیر لوکس حمایت شود (2850115) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۲۲:۱۷:۳۳
مناطق تجاری به اصطلاح آزاد! یکی از عوامل اصلی این نمایش ثروت طبقانی هستند.مناطق آزاد ایجاد شد تا عده ای دزد و رانت خوار و نوکیسه، پولهای بدست امده از راه های نادرست را در آنجا خرج بنز و بی ام و و انواع دیگر خودرو کنند و در خیابانها به ریش مردم بخندند. (2850142) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۲۲:۲۸:۲۲
همین پارسال بود که یکی از دوستان هنگام عبور از محل خط کشی عابر پیاده، نزدیک بود زیر چرخهای یکی از این ماشینهای گرانقیمت له بشه و تقصیر هم از طرف راننده بود،طرف ماشین رو متوقف کرد و با پر رویی هرچه تمام داد زد که میزنم میکشم دیه ات رو میدم،برو کنار میبینی دارم میام! (2850157) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۲۲:۴۶:۳۱
اشتباه نگیرید! منظور رهبری مذمت داشتن و سوارشدن پورشه نیست. فردا نیروی انتظامی بجان مردم و جوانان نیافتد خدای ناکرده. که این خود ناامنی میآورد.

اصلا در شان هیچ رهبری نیست که بخواهد وارد این موضوع شود. بلکه هدف و منظور مذمت اخلاقی فخرفروشی است و مذمت اخلاقی هرنوع ناامنی است. (2850203) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۰۰:۰۱:۱۷
شما سخنگو و مفسر هستید آیا؟ انقلاب نکردیم عده ای پورشه سوار شن و عده ای قسط پرایدشو نتونه پرداخت کنه.اینهم نوعی جدید از تفسیر سخن است آقای محترم؟ (2850345) (alef-11)
 
jkjk
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۵:۳۰:۴۶
سکوت... (2851964) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۲۳:۳۸:۲۶
نا امنی انجاست که بلیس فقط شعار میدهد .ماشین سرقت شده با شیشه شکسته دو ماه در خیابان های تهران تردد میکرده و بلیس با اینهمه دوربین ومامور سرچهاراه انرا نتوانسته شناسایی ومتوقف کند حالا اگر یکدزد را دستگیر کنند چنان تبلیغاتی راه میاندازند (2850313) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۰۰:۳۵:۵۷
جولان دادن ماشین های انچنانی و ناامنی روانی مترتب با ان چه دخلی به پلیس دارد؟؟ انکس یا سازمانی که مجوز واردات می دهد و سرمایه های انچنانی که وارد میکنند و می فروشند و خریداران انچنانی.... الان هم الکی وسط بیابان یا کنار دریا کلی تابلوی منطقه ازاد علم کرده اند و تا نزدیکی شهرهای بزرگ خودروهای از انچنانی انچنانی تر با گذر موقت جولان میدهند... (2850414) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۰۷:۲۷:۵۳
دوستی در ولنجک زندگی می کند،می گوید،چند تا از این اقازاده ها،هر شب از ساعت نه و نیم،یازده و نیم و گاهی یک و نیم،چنان گاز هایی می دهند و با سرعت ۲۰۰ کیلومتر خیابان ولنجک را می روند که پنجره ها به لرزه در می اید،نزدیک به دو سال است که هر شب تکرار می شود،ولی هیچ ماموری جلوی انان را نمی گیرد. مگر می شود که به مدت دو سال،هر شب این کار را بکنی و اقایان راهنمایی و رانندگی،متوجه نشوند؟ (2850596) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۰۸:۰۰:۵۲
من خودم تاکنون از پلیس بی احترامی ندیده ام. و موضوع جولان ماشینهای انچنانی ارتباطی به پلیس ندارد بلکه راکبان این خودروها همان خودیهایی هستند که ...با دست یازی به بیت المال (البته نه همه)امروز امنیت جسمی روانی را از جامعه سلب کرده اند.. .. (2850651) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۰۸:۳۲:۲۶
در قانون جولان دادن در خیابان‌ها، چه با ماشین‌های گران‌قیمت و چه با ماشین‌های ارزان قیمت، چه سرمست از غرور و چه مملو از عدم‌اعنماد به نفس، جرم دانسته نشده است و چنان‌که رییس جمهور گفت پلیس تنها و تنها موظف به اجرای قانون است. (2850700) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۱:۳۹:۴۴
اصلا گيريم قانون و اسلام اين عمل رو جرم ندونند. پيش خودت درباره حقيقت و نتايج اين کار فکر کن درباره منزلت پيدا کردن رسوم کثيف جاهلي و حسرت خوردن دختر گل فروش کنار خيابون و سلامت مادر و بچه ي کوچيکش و اون 50000نفري که بر اثر گرسنگي و پيامد هاي اون روزانه در جهان قتل عام ميشن و... يه ذره گوهر انسانيت در وجودت زنده باشه درست قضاوت ميکني (2851018) (alef-11)
 
عبدالصمد حجازی
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۰۸:۳۳:۴۴
متأسفانه نتیجه عدم عدالت اجتماعی در جامعه، همین پدیده هاست، اگر احکام عملی اسلام اجرا می شد، هیچ گاه این همه ثروت انزد اشخاص اندک و حداقلی جامعه انباشته نمی شد و این همه مفاسد اجتماعی مانند خودفروشی،اعتیاد و قاچاق مواد مخدر،مهاجرتهای غیر قانونی به خارج، بیکاری،فقر، فروش اعضای بدن از جمله کلیه، و دهها معضل دیگر اجتماعی در جامعه اسلامی شیوع پیدا نمی گرد. در اسلام احکامی مانند خمس و زکات و صدقه و هبه و انفاق وضع شده تا افراد ثروتمند مالشان را تزکیه کرده و فقرا و مساکین نیز به حظ و بهره خود برسند، اما در شرایطی که برخی از جوانان کشورمان برای ازدواج یا تهیه جهیزیه یا دست و پا کردن شغلی با سرمایه ای اندک اقدام به فروش یکی از دو کلیه خود می کنند و رنج عمل جراحی را بر تن می پذیرند، اما عده ای دیگر با اتومبیل های چند صدمیلیونی و میلیاردی و چند میلیاردی در خیابان ها جولان می دهند، این عمل در نوع خود اخلاقی نیست به ویژه که با آن اتومبیلها ویراژ داده و امنیت را بر هم زنند. البته این دولت هست که باید قوانینی را در این خصوص وضع نموده و چهار جچوبی را مشخص کند. (2850701) (alef-11)
 
یکی
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۰۹:۱۰:۵۴
من یک کارگر ساده ام اما به من و شما چه ربطی داره که پولدارها با بهترین ماشینها بیرون میان . مگه هرکی پولدار بود حتما آدم نامرد حق مردم خوره . منم اگه پول داشتم با یه ماشین خوب بیرون می اومدم (2850736) (alef-3)
 
مصطفي
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۰۹:۱۴:۱۹
متحيرم كه چرا موضوعي كه در هيچ يك از قوانيني كشور هيچ اشاره اي به آن نشده است بايد به عنوان جرم قلمداد شود و نياز به دخالت پليس باشد. اين نشان مي‌دهد كه متاسفانه فرهنگ سياسي كشور ما هنوز نتوانسته است مدنيت و قانون گرايي را محور قرار دهد. (2850742) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۶:۱۲:۰۵
سرعت مجاز در بزگراه در هیچ قانونی نیامده ؟ (2852077) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۰۹:۴۰:۳۸
این ثروت ازکجا آمده؟ (2850773) (alef-3)
 
مردم
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۰:۵۲:۰۶
ثروتمند کدومه !. این ها از پول خمس و زکات و مالیات ما داشتن خوش گذرانی می کردند . تازه این یه نمونه است که خدا خواست و مردم عادی فهمیدند (2850922) (alef-3)
 
پری
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۱:۲۵:۴۵
ممنون آقا.حرف دل ما رو زدید. (2850974) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۲:۰۱:۴۶
امنیت روانی من از اس ام اس های مسخره مخابرات بیشتر از این سرمستان بهم میخورد. (2851095) (alef-11)
 
رهگذر
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۳:۵۹:۱۲
چند روز پیش تو محلمون حراست مجموعه که مجوز لازم رو هم دارن جلوی یه اقایی رو گرفته بود .یه تویوتا لندکروز وایساد یه پسر 17 ساله پرید پایین تو حمایت از این اقا که باهاش نسبت داشت نه میدونست چه خبره نه چیزی شروع کرد به شلوغ بازی جالب این جمله پسره بود زنگ بزن به حاجی بگو بیاد ؟؟؟

اقا معلوم نیست به کجا وصله یه ماشین 400 میلیونی انداخته زیر پای پسره به همه زور میگن هیچ کسی هم حریفشون نیست .

... (2851621) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۵:۳۱:۴۳
همین پارسال بود که یکی از دوستان هنگام عبور از محل خط کشی عابر پیاده، نزدیک بود زیر چرخهای یکی از این ماشینهای گرانقیمت له بشه و تقصیر هم از طرف راننده بود،طرف ماشین رو متوقف کرد و با پر رویی هرچه تمام داد زد که میزنم میکشم دیه ات رو میدم،برو کنار میبینی دارم میام

در جواب اين كاربر محترم بايد بگويم انوقت شما انجا فقط ايستاديد و نگاه كرديد و تو دهن اين .... نزديد كه از دزديهاي پدرش به اينجا رسيده ... (2851965) (alef-11)
 
منصور
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۸:۵۹:۱۹
پیگیر یاشید که این خودروهای گران قیمت را چه کسی وارد میکند و پول آن به جیب چه کسانی میرود ت... (2852502) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۰۰:۱۷:۰۲
یعنی چی 140 هزار تومان و 180 هزار تومان بعد از این همه زحمت برای نگه داشتن راننده!!! اصلا وقتی راننده بعد از اخطار اول پلیس نیایسته باید بعنوان فراری و جریمه ان از زندانی شروع و حداقل میلیونی باشد اینطور است که مجرمین حرمت پلیس را نگه نمیدارند اخه یک معجون سر خیابان 30 هزار تومان است و زیزاک در بزرگراه 140 هزارتومان جریمه در نیویورک تنها برای سرعت غیر مجاز 500 دلار جریمه میشود در لندن اگر کسی مدفوع سگش را بر ندارد 1000 پوند جریمه دارد واقعا جریمه ها در ایران مسخره است (2853096) (alef-3)
 
علی
۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۰۹:۰۲:۳۸
خیلی از این افراد سر مست از غرور ثروت و تجمل گرا و فخر فروش از همین آقا زاده ها و از ما بهترون هستند که ازهیچکس هم ابایی ندارند و هنجار شکنند. مگه همین آقایی که با پورشه تصادف کرد نوه ی آیت الله ربانی نبود!!! ...
همین اختلافات اجتماعی و طبقاتی ذره ذره باعث از بین رفتن انسجام و شاکله ی نظام میشه چون وقتی به اشکال مختلف شخصیت و عزت اکثریت افراد جامعه خورد و له میشه دیگه یک فرد تهی شده چیزی برای از دست دادن نداره و ...
اللهم عجل لولیک الفرج. (2853420) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۱۰:۰۲:۵۲
آنقدر مسئولین به وظیفه خود عمل نمیکنند که حضرت آقا مجبور میشود چنین مسائلی را نیز یادآوری کرده و تذکر دهند. (2853534) (alef-3)
 
مجتبی
۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۲۳:۲۵:۰۶
با سلام بنده دست بوس آقا شدم با این فرمایششون وووووووواقعا مشکل اثاثی جامعه ما همینه جوونا دارن زیر این اختلاف طبقاتی لح میشن دلیل ازدواج نکردن جوونا دققققیقا همینه دلیل بد شدن دخترا فقط همینه هههههمه چییییز شده واسه قشر پولدار و واسه کسانی که ماشین گرون و خوب سوارن ... (2856081) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۲-۰۹ ۰۲:۳۰:۲۶
هر کی داره نوش جونش.. خدا بهش بیشتر بده... اما اگه جا صاحب این ماشینا بودم به جای ماشینی که چندصباح دیگه کهنه میشه و میندازیش دور یه کاری میکردم که هم به نفع خودم باشه هم اطرافیانم و هم گره ای رو از کار کسی باز میکردم.
ولی حیف ... فعلا در حسرت پولی به اندازه قیمت تایر ماشین شمام. (2856328) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.