نظر منتشر شده
۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 451055
۲ میلیون سال اتلاف عمر ناشی از حوادث جاده‌ای
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۷
رئیس سابق پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد ۲ میلیون سال اتلاف عمر ناشی از حوادث جاده‌ای وجود دارد که آسیب‌های اقتصادی، اجتماعی و رفتاری آن تا نسل‌ها قابل ارزیابی است.

به گزارش تسنیم، سردار تیمور حسینی رئیس دانشکده راهور ناجا و رئیس سابق پلیس راهور تهران بزرگ در همایش «تببین جایگاه اقتصاد مقاومتی در توسعه و کارآفرینی شهری» که از سوی انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و با همکاری دانشگاه علمی کاربردی استان تهران و خانه اندیشمندان علوم انسانی در سالن محراب برگزار شد، گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی تفکر و اندیشه یعنی رفتاری که منجر به اقدام عمل شود.

حسینی افزود: مادامیکه اصلاح رفتار صورت نگیرد، مهندسی و ساخت تجهیزات خلاقانه یا غیر از آن کمکی به اجرای اقتصاد مقاومتی نمی کند.

وی ادامه داد:در همه دستگاه ها پیش از آنکه به اثربخشی توجه کنند به کارایی توجه کردند یعنی به جای اینکه کار خوبی را انجام دهیم تلاش کردیم کارمان را خوب انجام دهیم. لذا به نظر می رسد فکر، اندیشه و جامعه شهری نیازمند آسیب شناسی رفتار است.

حسینی تاکید کرد: نقش ترافیک و جا به جایی جایگاه بی بدیل در اقتصاد مقاومتی دارد؛ بررسی ها نشان می دهد 2 میلیون سال اتلاف عمر ناشی از حوادث جاده ای وجود دارد که آسیبهای اقتصادی؛ اجتماعی و رفتاری آن تا نسل ها قابل ارزیابی است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی انجمن علمی اقتصاد شهری ایران، این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: نیاز اکنون کشور دانشگاههای نسل چهارمی است که به تناسب مهارت حرفه‌ای و تفکر کار آفرین ،باورها و اعتقادات دینی را در آموزش های دانشگاهی بگنجاند و مهمتر آنکه سیستم آموزشی نیازمند پتانسیلی است که بدون پیچیدگی قادر باشد مهارتهای مورد نیاز و رشته های کارآفرین را ماه به ماه تعریف کند.
 
کلمات کلیدی : حوادث جاده‌ای + آمار تصادفات + سوانح رانندگی + پلیس راهور
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۴ ۱۷:۱۵:۲۲
مقصر این کشتارهای جاده ای دولتهائی هستند که با وجود نبود زیر ساخت های جاده ای ونبود فرهنگ رانندگی در کشورخودروسازان را تقویت کردند (4186262) (alef-11)
 
آریابان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۴ ۱۸:۳۹:۰۴
یک مثلث یا سه-گانۀ رفتاری ، باید توأمان و همزمان مورد تغییرات و دگرگونی های بنیادی قرار بگیرد:
- دو مورد تغییر رفتار سخت-افزاری ( خودرو- سازی ، جاده- سازی) ؛
- یک مورد تغییر رفتار نرم-افزاری (فرهنگ-سازی راننده) ؛
وگرنه تا آن زمان سریال غمبار و دردناک کشتار جاده ای ، همچنان و بدون پایان کماکان در راه خواهد بود ؛ (4186446) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.