گشت ارشاد بدترین گزینه روی میز برای مقابله با بدحجابی است. (4530468) (alef-13)
من با آقای زائری موافقم، (4530662) (alef-13)
"باید گفت کار فرهنگی و زیربنائی و غیره سرجای خودش بااهمیت است و اولی
است، اما ضرورت قهریه را نفی نمی کند. مگر می شود امری را مذموم بدانیم اما قهریه را حذف کنیم؟" +++++++++++++++++++++
افرین اصل مطلب رو گفتی وگرنه با دیدگاه اقای زائری نباید با قاتل اتنا برخورد کرد
بلکه باید باهاش کار فرهنگی کرد!!!!!!!!!!!!!!!! (4534625) (alef-11)
در خود فرانسه که مهد ازادی است اگر با پیژامه به خیابان بروید جریمه می شوید
اگه الان این قانون در ایران بود مردم چه ناله ها که نمی کردن اما خوب همیشه مرغ همسایه غازه. (4534626) (alef-11)
سلام؛
دوست گرامی!
اگر نوشته آقای مهدیان را با دقت مطالعه می کردید متوجه می شدید که گشت ارشاد برای باحجاب کردن زنان نیست، بلکه برای مقابله با رفتارهای غیر متعارف و نا هنجار مانند برداشتن کامل روسری توسط بعضی زنان در جامعه است.
ما که از کشورهای غیر مسلمان و لائیک حرف نمی زنیم که بی بند و باری و تجاوز و فساد در آنها بی داد می کند.
رهبر انقلاب:
"اینجا جمهوری اسلامی است
اینجا مبنا قرآن است
مبنا اسلام است"
و حجاب یک اصل قرآنی و اسلامی است.
نزدیک به 99 درصد مردم به جمهوری اسلامی رای داده اند.
در مسیر درست موفق باشید (4530664) (alef-13)
من به استدلال آقاي مهديان انتقاد دارم و از الف درخواست مي كنم كه سوال من را چاپ كند و از آقاي مهديان هم درخواست مي كنم پاسخ روشن بدهند. ايشان يك مثال حدي مي زند كه اگر زني برهنه بيايد در خيابان چه بايد كرد. بله مثالهاي حدي گاهي به تبيين موضوع كمك مي كند به شرط آنكه ماهيت موضوع را تغيير ندهد. چرا كه از منظر اسلام قضيه بي حجابي با برهنگي يكسان نيست. سخن اسلام گرايان مخالف حجاب اجباري اين است كه مي گويند وقتی در زمان پیامبر (ص) و ائمه (ع) هیچ کس (حتی یک نفر) را در رابطه با حجاب، اجبار نکرده اند و هیچ تعذیری هم در کار نبوده خب حتماً یک دلیلی دارد. وقتی در صدر اسلام یهود و نصارا و کفار و کنیزکانِ حتی مسلمان (تأکید می کنم حتی مسلمان) حجاب را رعایت نمی کردند ولی ما حتی توریستها را هم اجبار می کنیم پس یک جای کارمان می لنگد. (البته طبق تواریخ کفار و کنیزکان حق نداشتند دامن کوتاه بالای زانو بپوشند ولی موها و بخش بزرگی از دست و پایشان نمایان بود. يعني بي حجابي آزاد و برهنگي ممنوع بود) پس حداقلش این است که برخلاف تصور رایج ، بی حجابی مساوی بی عفتی یا اشاعه فحشاء نیست وگرنه مجوز آن برای اهل کتاب و کنیزکان صادر نمی شد. (هر چند بیحجابی هم حد و مرز دارد و روایات حدود مجاز آن را بیان کرده اند) در اين رابطه معمولاً به جملات مجتهد مسلّم مرحوم آیت الله طالقانی در 20 اسفند 57 نيز استناد مي شود كه فرمودند: "حتی برای زنهای مسلمان هم در حجاب، اجباری نیست چه برسد به اقلیتهای مذهبی.. زنان عضو فعال اجتماع ما هستند... اسلام و قرآن و مراجع دین میخواهند شخصیت زن حفظ شود. هیچ اجباری هم در کار نیست.... کی در این راهپیماییها زنان ما را مجبور کرده که با حجاب یا بی حجاب بیایند؟ اینها خودشان احساس مسئولیت کردند. اما حالا اینکه روسری سر کنند یا نکنند باز هم هیچکس در آن اجباری نکرده است."
يا علي (4531080) (alef-3)
سلام دوست گرامی
دیدگاه شما درباره اجباری نبودن حجاب قبول
قران فرموده است از شما باید گروهی باشند که به نیکی ها دعوت می کنند و امر به معروف و نهی از منکر کنند... آیه 104 سوره آل عمران
اینکه "گروهی" وجود داشته باشد جدای از وظیفه فردی امر به معروف و نهی از منکر است. در امر به معروف فردی شما وظیفه اجرای حدود اسلامی را ندارید اما اینکه گروهی وجود داشته باشد یعنی ضمانت اجرایی. پس ضرورت وجود این گروه که تابع حکومت اسلامی است ثابت می شود حالا اسم این گروه گشت ارشاد باشد یا هر چیز دیگر. اینکه به نحوه رفتار گشت ارشاد ایراد وارد هست یا نه بحث دیگری می طلبد. این که فرمودید مرز بیحجابی با بی عفتی جداست کاملا متین است اما باید از یک جایی مانع پیشروی امر ناپسند شد. چه تضمینی وجود دارد که مسامحه در برخورد با افرادی که نه تنها بی حجاب هستند بلکه رفتارشان به گونه ای است که خواهان ترویج بیحجابی نیز هستند؛ منجر به گسترش و فراگیری این کار زشت نگردد؟ (4533711) (alef-13)
مطصفي راهجو
۱۳۹۶-۰۶-۰۱ ۲۲:۵۰:۱۶
كاش مبنا براي برخورد بادزدي و غارت بيت المال توسط مسولين هم قران و اسلام ميبود. (4532094) (alef-3)
توصیه می کنم به واکنش ها به موضوع حجاب و این مطلب توجه فرمایید نتیجه گیری:
موضوع حجاب و نوع برخورد با آن مساله مهمی در جامعه است
اکثریت با نوع برخورد با موضوع حجاب مخالفند
برنامعه های گسترش حجاب در جامعه موفق نبوده
تعداد کامننت های مخالف گشت ارشادی قابل مقایسه با موافقانش نیست
کمی تامل بفرمایید و.. (4536933) (alef-11)
آقا تو فرانسه لب ساحل چطور با با حجاب ها برخورد میکنن شما فیلمشون رو بگیر بیا ایران همنطور با بی حجاب ها بر خورد کن مشکل اصلی ما قانون گریزی هست تو هر کشوری هر قانون باطلی تصویب میشه همه بهش احترام میزارن ولی تو ایران همه دنبال دور زدن قانون به بهانه های واهی هستند از افراد مذهبی غیر مذهبی دولتی و.............. قانون ما مشکل نداره
مشکل عقب موندگی و بی فرهنگی عامه مردم و مسئولین هست (مثال قانون میگه فلان شبکه اجتماعی فیلتر هست بعد دولتی که وضیفش اجرای قانون هست عضو اون شبکه هست و توش فعالیت میکنه)
حداقل احترام به قانون رو از غربی ها یاد بگیریم . (4530747) (alef-13)
یعنی به نظر شما هر کاری که تو فرانسه انجام میشه، درسته و ما هم باید همون کار رو انجام بدیم؟ مگر اصول ما با فرانسوی ها یکسان است؟ (4531644) (alef-3)
خلاصه اینکه ضرورت گشت ارشاد روشن است.
خلاصه این که برعکس؛ (4530473) (alef-13)
بهتر است نویسنده محترم یک کمی هم کتب و نظریات مخالف را مطالعه کنند تا متوجه شوند که اگر پیامبر و علی امروز می بودند این گشت ارشاد را قبول داشتند یا خیر. (4530478) (alef-13)
سلام .جناب آقای مهدیان لطفا" بفرمائید فعالیت گشت ارشاد در طول این سالها
چقدر در رفتار اچتماعی تاثیر داشته به نظر بنده بیشتر نتیجه معکوس داشته .
بنده بعنوان کسی که هر روز واز روی نیاز مسافر کشی می کنم شاهد جری شدن
وبدگوئی بسیاری از مردم اعم از زن ومرد شده ام ومتاسفانه بیشتر نگاه تنفر آمیزی به این پدیده دارند.که قطعا" ناشی از روش غلط واصرار بر ادامه آن است.
سایت محترم الف اگه بمذاق تان خوش نیامد منتشر نکنید اما حداقل آقای مهدیان ملاحظه بفرمایند. (4530483) (alef-13)
کاش کمی وقت می گذاشتید و متن را مطالعه می کردید . (4530606) (alef-13)
به این میگن یه تحلیل منطقی مرحبا . (4530486) (alef-13)
با حجاب اجباری با هر استدلالی هم که بکنند مخالفم .مشکل افرادی مثل نویسنده محترم اینست که چشمشان روی واقعیات ملموس بسته اند و از استدلالهای تکراری استفاده می کنند. (4530489) (alef-13)
اصلا تحلیل و استدلال های این بنده خدا را خواندی؟! (4530573) (alef-13)
سخن از حجاب اجباری نیست
سخن از ناهنجاری هایی مثل برداشتن کامل روسری یا برهنگی بعضی زنان در میان جامعه اسلامی است که نامتعارف بودن آنها روشن است و باید علاج شود (4530665) (alef-13)
واقعیت ملموس!!!! ...راست می گی ...بنظر شما واقعیت باید لمس بشه ...توجه تون جلب می کنم به ایه ای از سوره بقر ه الذین یومنون بالغیب وهم بالاخره هم یوقنون. (4530767) (alef-13)
مهندس
۱۳۹۶-۰۶-۰۱ ۰۸:۳۴:۰۰
شما بگو واقیت چیه؟ تا ماهم مطلع بشیم (4530768) (alef-13)
سجادی
۱۳۹۶-۰۶-۰۴ ۰۷:۲۱:۰۵
احسنت بر منطق شما!!!!! (4534473) (alef-11)
نگاه شما به شدت حکومتی و سیاسی است و نه فقهی و عدالت جویانه و همچنین استدلالات شما (4530565) (alef-13)
اشتباه شما اینجاست که در جامعه اسلامی قرار نیست همه به زور مسلمان بشن. اینکه همه به خاطر اینکه شما به گناه نیوفتین بیان و تظاهر به رعایت حجاب و دین داری کنن بیشتر حرف زوره تا منطق دینی. (4530581) (alef-13)
ایا نویسنده به حکومت های غربی هم حق می دهد که با استفاده از استدلال ایشان، اگر حجاب را با هویت اجتماعی خود در تضاد میبینند مانع حجاب شوند؟ (4530584) (alef-13)
چهل سال است که با تفکرات این نویسنده جامعه اداره شده و اکنون وضع اینچنین است، ده سال نیز با تفکرات آقای زائری جامعه را اداره کنیم شاید که اوضاع بهبود یابد. چون مطمئنا تفکرات نویسنده آزمایش خود را پس داده و عدم موفقیتش اثبات شده است. (4530585) (alef-13)
مسلمان
۱۳۹۶-۰۶-۰۱ ۰۱:۰۲:۱۷
جناب مهديان و همفكران ايشان متوجه مغز صحبت جناب زائري نيستند. در واقع جناب زائري ميخواهد بگويد كه آقاي مهديان و مهديانها شناخت واقعي از ظرفيت ديني جامعه ندارند و متوجه اين نكته بديهي نيستند كه اگر حجاب اختياري بود اين ظرفيت جدي در زنان ايراني هست كه قاطبه آنها، خود حجاب را انتخاب كنند و خود مراقب آن باشند. اما اين اجبار و بدتر از آن اقداماتي نظير گشت ارشاد نه تنها چهره جامعه را به سمت اسلاميتر شدن نبرده، بلكه با ايجاد نوعي حس بدبيني و لجبازي اوضاع را بدتر كرده است.
متاسفانه تا اين مطلب مطرح ميشود با يك سري استدلالات تكراري غير متقن سعي در بستن دهان دلسوزان دارند. بنده از ايشان سوال ميكنم آيا در ايران قبل از انقلاب، حتي يك مورد سراغ داريد كه زني، برهنه بيرون آمده باشد؟ يا در كشورهاي اسلامي، با حجاب اختياري نظير مصر و تركيه يا حتي كشورهاي غربي، موردي را سراغ داريد كه زن برهنه در خيابان گشت بزند.
صد البته پوشش زنان و حتي مردان، در هر جامعهاي عرف خاص خودش را دارد و اگر كسي اين عرف را بشكند خود مردم با او برخورد ميكنند، نه اينكه پليس لباس داشته باشيم و طول و عرض لباس مردم را متر بزنيم! و جوان مردم را به نظام و انقلاب و اسلام بدبين كنيم. (4530589) (alef-13)
گشت ارشاد بهترین راه دین زدایی از جوانان هست فک نمیکنم امریکا انقد بتونه (4530607) (alef-13)
متاسفانه نگارنده مطلب و امثالهم به خاطر اینکه در چهارچوب خاصی مورد حفاظت کامل قرار دارند تا به حال از چیزی به اسم دیالوگ مصون مانده اند برای همین کل مطلبشان مثابه خود گویی و خود خندی است در حقیقت این مقاله در جامعه ای باز که تضارب آرا جریان دارد و قفلی بر زبان ها نیست چنان جوابی خواهد گرفت که نویسنده به رشد فکری برسد (4530612) (alef-13)
ﺍﻭﻻ ﻓﯿﻠﻢ ﻣﺪ ﻧﻈﺮ ﺁﻗﺎﯼ ﻣﻬﺪﯾﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﮐﺜﺮﺍ ﺑﻪ ﻭﺍﺳﻄﻪ ﺷﺒﮑﻪ ﻫﺎﯼ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺩﯾﺪﻧﺪ ﻭﻟﯽ ﺷﺨﺺ ﺑﯽ ﺣﺠﺎﺑﯽ ﻧﺪﯾﺪﯾﻢ ...ﺷﺎﯾﺪ ﮐﻢ ﺣﺠﺎﺏ ﺑﻮﺩ ﻭﻟﯽ ﺑﯽ ﺣﺠﺎﺏ ﻫﺮﮔﺰ ... ﺩﻭﻣﺎ ﺑﻔﺮﺽ ﺣﺘﯽ ﻋﺮﯾﺎﻥ ﺑﻮﺩﻥ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﭘﻠﯿﺲ ﺑﻨﻈﺮ ﺁﻗﺎﯼ ﻣﻬﺪﯾﺎﻥ ﺯﯾﺒﻨﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﯾﺎ ﺧﯿﺮ ؟؟....ﻭ ﺩﺭ ﺁﺧﺮ ﺑﺎﯾﺪ ﮔﻔﺖ ﺩﺭﺳﺖ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺣﺠﺎﺏ ﺍﻣﺮﯼ ﺍﺳﺖ ﮐﺎﻣﻼ ﺩﯾﻨﯽ ﻭﻟﯽ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺩﯾﻨﯽ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﻣﺎ ﭘﺬﯾﺮﺍﯼ ﺗﻌﺪﺍﺩﯼ ﺍﻗﻠﯿﺖ ﺩﯾﻨﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﺟﻤﻌﯿﺖ ﺍﻗﻠﯿﺖ ﺭﺍ ﺩﺭ ﮐﻨﺎﺭ ﻫﻢ ﻗﺮﺍﺭ ﺑﺪﻫﯿﻢ ﺷﺎﻫﺪ ﻋﺪﺩﯼ ﺑﺰﺭﮒ ﻫﺴﺘﯿﻢ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺟﻤﻌﯿﺖ ﻫﻤﭽﻮﻥ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﻩ ﺩﺭ ﻣﺠﻠﺲ ﺷﻮﺭﺍﯼ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺣﻘﻮﻕ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﻧﯿﺰ ﻫﺴﺘﻨﺪ ... ﺁﻗﺎﯼ ﻣﻬﺪﯾﺎﻥ ﮐﺸﻮﺭ ﺭﻧﮕﯿﻦ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﺑﻪ ﺗﻬﺮﺍﻥ ﻭ ﺟﺒﻬﻪ ﻣﻄﺒﻮﻉ ﺷﻤﺎ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﺍﯾﻨﮕﻮﻧﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﮔﯿﺮﯼ ﻣﯿﮑﻨﯿﺪ ﻭ ﺩﺭ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﺑﺎﯾﺪ ﮔﻔﺖ ﺭﻓﺘﻪ ﺭﻓﺘﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺣﺠﺎﺏ ﺁﺯﺍﺩ ﻫﻤﭽﻮﻥ ﮐﺸﻮﺭﻫﺎﯼ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﻋﺮﺍﻕ ﻭ ﺳﻮﺭﯾﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺣﺮﮐﺖ ﮐﻨﯿﻢ (4530613) (alef-13)
نویسنده محترم میگن که حجاب رو باید از دید اجتماعی دید و میگن که انسان ازاده تا وقتی که عمل اون به ضرر جامعه و افراد دیگر جامعه نباشه!
حالا سوال اینجاست که بدحجابی یا اصلا به قول ابشون برهنگی کامل یک فرد چه ضرری به افراد دبگر جامعه میرسونه؟ (4530619) (alef-13)
واقعا ضرر بی حجابی به جامعه رو نمیدونی یا خودت رو به اون راه زدی؟؟!!!
ریشه بیشتر مشکلات و ناامنی هاییی که این روزا در جامعه زیاد شده از همین بی حجابیه . (4531344) (alef-3)
هیچی, من تو امریکام دارم زندگی خودم رو می کنم, هم با حجاب دیدم همی بی حجاب و برام فرقی نمی کنه به همه زن ها احترام میگذارم... این بستگی به خود ادم داره ربطی به حجاب و بی حجابی نیست... (4531525) (alef-3)
واقعا جای تاسف هست که در سایت شما هم همچنان یکطرفه با استدلال های بی اساس سعی در توجیه یک عمل نارواست. اگر برخورد قهری با دین مد نظر بود نیازی به فرستادن هزاران پیامبر نبود چرا که خداوند قادر بود مامورینی را در زمین بگمارد که مردم را به زور وادار به دستورات دین بکنند. اصولا حجاب در مقوله ی اجتماعی بیشتر تابع فرهنگ جامعه است همانطور که مثلا در مصر علی رغم حجاب اجباری، عمده مردم حجاب کامل دارند یا مثلا قبل از انقلاب علی رغم فرضیات موهومی نگارنده خانمی کاملا برهنه در مکان های عمومی تردد نمی کرد. نتیجه برخورد قهری با دین در جمهوری اسلامی متاسفانه هر روز باعث دوری بیشتر جوانان از دین شده. متاسفانه این دوستان ناتوانی خود در نشان دادن چهره ی رحمانی دین را با این رفتارهای من دراوردی که پایه ای در دین هم ندارد می خواهند جبران کنند بعد هم برای خودشان توجیه می سازند. ایکاش دوستانی مثل نگارنده محترم انقدر که به فکر محدودیت زنان برای حفظ مردان بودند در فرهنگ سازی خود مردان را به حفظ حریم خود حتی در مقابل زنان بد حجاب ترقیب می کردند همانطور که در غرب برای کسانی که از نزدیک زندگی کرده اند دیده اند که زنان علی رغم حجاب نیمه برهنه هم از امنیت به مراتب بالاتری حتی از منظر نگاه ناثواب برخوردارند. در غرب این مردان هستند که در صورت کوچکترین تعرضی به یک زن با هر حجابی مجازات می شوند اما در ایران مردان ازادانه در معابر عمومی و مترو و نمایشگاه به زنان با حجاب هم تعرض می کنند و همچنان این دوستان مشکل را در زنان دنبال می کنند. (4530629) (alef-13)
سلام به نویسنده محترم توصیه می کنم کتاب حجاب شرعی در عصر پیامبر را مطالعه بفرمایند بالاخره در مورد حجاب شرعی نظرات مختلفی هم هست .ثانیا به فرض واجب بودن حجاب چرا ما اصرار به کارهایی داریم که شکستشان پیشاپیش مشخص هست. کدام مساله دینی و اجتماعی با زور حل شده که حجاب حل شود؟ (4530630) (alef-13)
با حجاب موافقم و بايد حدود آن توسط قانون تعريف شود و البته پشتوانه إجرائي شدن هم داشته باشد با اين روند نه از اسلام نه اخلاق نه اعتماد نه امنيت چيزي نميماند البته خودم تا چند سال قبل از مخالفان حجاب بودم ولي ديدم خيلي ضرر كردم از تغيير ناگهاني ظاهرم باطنم هم بهم ريخت (4530631) (alef-13)
غذای حرام دلیل گسترش گناه (4530634) (alef-13)
راجع به حقوق جامعه و اينكه نحوه پوشش يك شخص چه ربطي به حقوق جامعه دارد متوجه منظور اقاي مهديان نشدم. و اينكه حقوق اجتماعي بر چه اساسي تعريف مي شود. ايا جامعه و اكثريت موافق حجاب اجباري ان هم به روش گشت ارشاد هستند؟ همه مي دونيم متاسفانه بازده اين نوع برخورد با مسئله حجاب در جامعه منجر به چه شرايطي شده است. اينهمه خرج نهادها و سازمانهاي فرهنگي كرديم و گشت ارشاد و امنيت اخلاقي راه انداختيم، نتيجه چي شد؟ اقاي مهديان يكم تو شهر از جنوب تا شمال بگردين تا نتيجه طرز فكرتون رو به عينه ملاحظه كنيد. بي بند و باري، فحشا، فروپاشي اخلاقي ، وضعيت خانواده ها ، ميزان جراحي هاي زيبايي ، جرائم، مواد مخدر و .... همگي نتيجه سياست هايي است كه هنوز شما روي انها اصرار مي ورزيد. گشت ارشاد در شرايط موجود فقط به شكاف بيشتر ميان جامعه و حكومت مي انجامد. اقاي مهديان عزيز بياييد و با خودمان صادق باشيم و طرحي نو در اندازيم. (4530654) (alef-13)
علت العلل تداوم و شاید گسترش بی حجابی و کم حجابی و نیز سایر مفاسد اجتماعی و اقتصادی و ناهنجاریها در جامعه در حال حاضر اینست که میزان و ترازوی افراد جامعه برای زشتی و زیبائی عملی که انجام میدهند منجمله پوشش لباس و حتی مفاسد اقتصادی و غیره نگاه عمومی جامعه و میزان تحمل عمومی در اجتماع نسبت به رفتاری است که از فرد سر میزند به طور مثال کسی با حجاب کم و شاید بی حجاب در انظار عمومی ظاهر میشود و واکنش منفی یا تذکری نمیبیند و بالعکس به نوعی خود را الگوی رفتاری در جامعه می یابد و تفکرش و عملش کپی برداری و توسعه میابد و قدم های بعدی را بلند تر بر میدارد و همینطور است برای رشوه بگیر و اختلاس گر و قاچاقچی و دزد و زورگیر و غیره این در حالی است که باید این ترازو و میزان تحمل از تشخیص جامعه به ترازوی واقعی اعمال یعنی خداپسندانه بودن و حلال و حرام بودن رفتار نزد خداوند سنجیده شود و عمل شود اگر فرد بی حجاب بداند این رفتار او چه واکنش منفی و چه اثر مخربی بر شخصیت و جودی خودش در نظام هستی برجای میگذارد و مرتبه او را نازل و بی آبرو میکند قطعا حتی اگر هیچکس تذکری هم به او ندهد و ارشادی هم بشود یا نشود رفتار درست را انتخاب خواهد کرد (4530666) (alef-13)
علی اکبر
۱۳۹۶-۰۶-۰۱ ۰۵:۲۷:۳۰
تنها راه درمان اینگونه دیدگاهها و نظریات این است که دارندگان آنها را مدتی در جایگاه یک مامور گشت ارشاد گذاشته و از ایشان نتیجه بخواهند. (4530675) (alef-13)
امثال تفکر نویسنده محترم باعث رویگردانی هر چه بیشتر نسل جدید از دین و دین گریزی و دین ستیزی مضاعف شده است
چه کنیم که فعلا ریش و قیچی دست امثال ایشان است (4530682) (alef-13)
آفرین به این تحلیل. ما باید احکام اسلام را اجرا کنیم. چون اسلام حق است حتی اگر 90 درصد جامعه هم مخالف بود باید اجرا شود. با تشکر (4530684) (alef-13)
شما اول اون فیلتر شکن خودت رو خاموش کن یا اینکه بیا ایران بعد با هم درباره اجرای اسلام صحبت می کنیم! (4531250) (alef-3)
" با ترویج دین به سبک ترویج نماز مدیر چسب هل و ترویج حجاب گشت ارشاد، به خدا نیازی به آمریکا نداریم..." این جمله رو باید با طلا نوشت. (4530712) (alef-13)
علی محمد
۱۳۹۶-۰۶-۰۱ ۰۸:۰۱:۴۹
نظر مخالفان گشت ارشاد در مورد جمع کردن پلیس از محیط های پر از اشرار که جان و مال را می گیرند و بجای آن فرهنگ سازی کردن چیست؟
هم مدیریت بلند مدت لازمه و هم مدیریت بحران ضروری است.گشت ارشاد یک نوع مدیریت بحران است.
امیدوارم همه نقش خود را درست بازی کنند و کسی به جای اصلاح نقش دیگری ریشه نقش های دیگر را نزند.
اینکه اثر نداشته می تونه ناشی از ناکارایی روش های فرهنگی باشه نه ناشی از بودن گشت ارشاد. (4530728) (alef-13)
اباذر
۱۳۹۶-۰۶-۰۱ ۰۸:۰۶:۳۳
زیبابود انصافا-دوبعداجتماعی وفردی بودن حجاب مطلب ظریفی است که باید دقت شود-این نشانگراینست که نیروی انتظامی کارش را درست انجام داده ولی مسئولینی که بایدبعدفرهنگی حجاب را ترویج میکردندبسیارضعیف کارکرده اند (4530733) (alef-13)
جذب افراد به رعایت اخلاق قطعا با رفتار هر آمیز سازگارنیست بی حجابی و بد حجابی معلول عوامل دیگری است ذا چنانچه قصد اصلاح آنرا داریم بایستی ابتااز خودمان شروع کنیم و آنکه مدعی اصلاح رویه ناشایست است خود باید از هر حیث در پایین ترین سطح زندگی مادی قرار بگیرد تا عنوان الگو در اذهان عموم به او اقتا کنند حال خدا وکیلی کدام مسولی در این جامعه حاضر است در این مسیر پای نهد در غیر این صورت هر چقدر هم بر شدت رفتار قهر آمیز افزوده گردد نتیجه معکوس خواهدداد (4530735) (alef-13)
"از سوی دیگر مخالفان گشت ارشاد به این سوال ساده باید پاسخ دهند که بالاخره حجاب یک اصل دینی است یا خیر؟"
البته که اصل دینی نیست، در قرآن ، حجاب برای زنان پیامبر و زنان مومنه توصیه شده است. حتی اگر انرا توصیه نه، بلکه اجبار و یا واجب هم درنظر بگیریم، اما همچنان شمول آن بر زنان پیامبر و زنان مومنه است و نه همه زنان. ضمن اینکه مومن و مومنه بودن قطعا" درونی است و از بیرون نمیتوان کسی را مومنه کرد. (4530744) (alef-13)
منصور
۱۳۹۶-۰۶-۰۱ ۱۲:۵۷:۵۷
این تفسیر به رای قران رو از کجا اوردید توصیه میکنمم تفاسیر مطمءن بخونید وگرنه عاقبت این تفسیر به رای هاتون چیزی جز عاقبت منافقین و فرقانیسم نیست (4531218) (alef-3)
فرض کنیم حرف شما قبول، حجاب از حیث اجتماعی باید توسط گشت ارشاد کنترل شود.
شما به من بگویید اختلاس و دزدی و رانت و فساد هم دو وجه فردی و اجتماعی دارد یا نه؟
چرا گشت فساد درست نمیکنید که آقازاده های فاسد را با کتک سوار ماشین گشت فساد کند و کلیپش را ما در اینترنت ببینیم؟
چرا گشت فساد درست نمیکنید که حیث اجتماعی فساد هم برطرف شود؟ (4530751) (alef-13)
اخوی انگاری شما در این مملکت نیستید؟!! این کار هزینه به مراتب کمتری دارد! (4531238) (alef-3)
جامعه شناس
۱۳۹۶-۰۶-۰۱ ۰۸:۲۱:۴۰
1-در مسایل اجتماعی، مسایل به شکل منظومه ای است و بحث بر سر چرایی برجسته سازی یک یا بعضی از آن هاست.
2-چرا و برای چه منظورهایی، گروه هایی در زمان- مکان مشخصی، بر روی مسأله خاص اجتماعی انگشت گذاشته و برجسته سازی می کند.
3-مخالفت بر سر برجسته سازی بی دلیل همانند مورد حجاب از سوی برخی مسؤولین است. در حالی که مسایل فاجعه آمیز و جامعه سوز مهم تری بوده و هست.
4- اصل حرف زائری ها لاپوشی های مسایل مهم تر و برجسته تر اجتماعی بسیاری دیگری است، که با طرح مسأله حجاب، بایگانی یا بی رنگ می شوند.
5- در حل مسایل اجتماعی یافتن مسایل فرعی از اصلی، فراست و زیرکی خاصی می خواهد تا مردم بوی فریب کاری و عوام زدگی(روی کرد پوپولیستی) در طرح آن ها حس نکرده و صداقت عوامل اجرایی و برنامه ریزان را بیابند. (4530752) (alef-13)
مهندس
۱۳۹۶-۰۶-۰۱ ۰۸:۲۲:۱۹
باسلام به نظر من تحلیل خوبی اقای مهدیان انجام دادن یگ مورد اجتماعی هست ومنصفانه بیان کردن (4530753) (alef-13)
ایشون می گه حجاب جزو حقوق اجتماع
خوب کدوم اجتماع؟؟؟؟ اجتماعی که فقط همفکران شما حق اظهار نظر دارن
بنده به عنوانی عضوی از اجتماع حقوقی از حجاب برای خودم متصور نیستم. منطقی نیست بنده کسی به زور وادار به انجام کاری کنم،بعد بگم این حق من (4530755) (alef-13)
تحلیل خوبی است و دست کم باب گفتگو در خصوص حجاب و مقوله فردی و اجتماعی آن را باز میکند. آقای مهدیان به نظر من درست میگوید گشت ارشاد صیانت از حقوق اجتماعی است اما واقعیت آن است که این صیانت از حقوق اجتماعی تا درون منزل شخصی افراد هم پیش میرود! اجازه دهید حق گشت ارشاد را برای صیانت از اجتماع به رسمیت بشناسیم ولی آیا گشت ارشاد یا نیروی موازی و هم جبهه آن مثلاً حق دارد به پارتیهای شبانه یا روزانه که در منزل افراد برگزار میشود هم ورود پیدا کند؟ آیا مثلاً عروسیهای افراد هم جزو این صیانت اجتماعی است که اگر کسی خواست عروسی مختلط برگزار کند حتماً مجوز نیروی انتظامی را بگیرد؟
ببینید صحبت از بی بند و باری نیست منظور تشخیص حق و حقوق است. واقعیت این است که مردم گشت ارشاد را صرفاً نیرویی برای صیانت از حقوق اجتماعی نمیشناسند و به دلایل متعدد هم میتوان ثابت کرد که این نیرو چنین نقشی برای خود قائل نیست. از این رو نمیتوان پذیرفت که تحلیل جناب مهدیان چندان منطبق بر واقعیتهای اجتماعی جامعه ما باشد . . . (4530756) (alef-13)
مشکل این نیست که کسانی می خواهند به بهشت بروند مشکل از آنجا شروع میشود که این افراد می خواهند دیگران را نیز به بهشت ببرند. (4530930) (alef-3)
مشکل امثال جناب مهدیان به صورت بسیار خلاصه این است که گناه را مساوی با جرم می دانند. (4531020) (alef-3)
......واقعیت ماجرا اینطور است که آقای زائری عزیز تصور کردند قرار است با گشت ارشاد بی حجابی را باحجاب کنیم.....
برادر عزیز وقتی ایشان را به زور میبرید و از خود و خانواده اش تعهد میگیرید که با حجاب بیاید ! پس چه میکنید؟!!!! (4531236) (alef-3)
وقتی بد حجابی و بی حجابی به زعم آقای مهدیان می شود برهنگی, یعنی زنان بی حجاب در سراسر دنیا برهنه هستند...!؟ (4531279) (alef-3)
اتکا به دموکراسی کردید. بر مبنای کدام برآورد یا شواهد معتقدید که غاطبه مردم حجاب به شکل فعلی را می خواهند؟ (4531386) (alef-3)
"در همه جای عالم حق جامعه بر حق فرد اولی است؛ این از مسلمات حقوق بشرست."
این مطلب کاملا نادرست است و در واقع بر اساس حقوق بشر، فرد نسبت به جامعه در اولویت قرار دارد. لطفا اول مطالعه کنید و بعدا سخن بگویید. (4531529) (alef-3)
من هم با اقای زایری کاملا مواقفم و فعالیت گشت ارشاد دقیقا اثر معکوس دارد
اوضعیت فعلی حجاب در نسل جوان گویای این واقعیت است (4531547) (alef-3)
رسول مشهدي
۱۳۹۶-۰۶-۰۱ ۱۶:۲۸:۴۱
وضعيت فرهنگي امروز جامعه بخوبي نشان دهنده درستي نظر آقاي زائري است. (4531628) (alef-3)
مرتضی
۱۳۹۶-۰۶-۰۱ ۲۰:۲۶:۴۴
با آفای زایری کاملا موافقم (4531939) (alef-3)
خداوند ربا خواری رو جنگ با خودش می داند اما درباره بدترین مفاسد اخلاقی و ... این تعبیر را بکار نبرده چه برسد به بی حجابی
مساله این است که فقط یک نوع گناه در کشور ما مهم است و بقهی مهم نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (4534277) (alef-11)
بله فرمایش نویسنده صحیح است اصل حقوق جامعه است و مبنای جامعه نظر اکثریت است و .... باقی (4536337) (alef-11)