نظر منتشر شده
۸۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 253604
نامه وزیر امور خارجه به همتایانش درباره مذاکرات:
رفع تمام تحریم‌ها جزء اساسی هر توافقی است
بخش خارجی الف، 3 دی 93
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۳
وزیر امور خارجه کشورمان در این نامه تاکید کرد: همانگونه که در این مذاکرات در مقابل مطالبات نامشروع و تحقیر آمیز ایستادگی کرده و آن را قاطعانه رد می کنیم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در همین راستا راه حل هائی عملی ، متوازن و واقع‌گرایانه ارائه کرده است اما عزم و اراده راسخ جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به توافقی عادلانه و عاقلانه بر اساس منافع و احترام متقابل را نیز به نمایش گذاشته‌ایم.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان ساخت: در برنامه اقدام مشترک ما یک هدف مشترک را برای این مذاکرات در نظر گرفتیم که عبارت بود از «نیل به یک راه حل جامع درازمدت و مورد توافق که تضمین نماید برنامه هسته ای ایران منحصرا صلح آمیز خواهد بود» و «منجر به رفع کامل تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد و نیز تحریمهای چند جانبه و ملی مرتبط با برنامه هسته ای ایران بشود».

دکتر محمد جواد ظریف در مورد هدف اول برنامه اقدام مشترک تصریح کرد: دستیابی به هدف اول کار دشواری نیست چرا که ایران نه خواهان سلاح های هسته ای است و نه به آنها نیاز دارد. از دید ما سلاح های هسته ای ابزارهائی هستند متعلق به گذشته که کارائی خود را از دست داده اند و از ایجاد امنیت خارجی یا ثبات داخلی عاجز هستند. این موضوع به ویژه در مورد ایران صدق می کند، ایرانی که از وسعت ، جغرافیا ، منابع طبیعی و سرمایه انسانی خود خرسند است و در تمام سه قرن گذشته آغازگر هیچ جنگی نبوده است یک ارزیابی راهبردی هوشیارانه نشان خواهد داد که سلاح های هسته ای مضر به امنیت ایران هستند.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: ایران بر مبنای آموزه های دینی خود دارای سابقه ای ثابت و مستحکم در مخالفت با تمامی سلاح های کشتار جمعی است. حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری همانند سلف خویش حضرت امام خمینی ( ره ) اعلام کرده اند که تمام سلاح های کشتار جمعی موکدا در اسلام حرام هستند. به همین دلیل وقتی که صدام حسین،نیروهای نظامی و شهروندان ما را در مقیاسی که از جنگ جهانی اول به این سو مشاهده نشده بود مورد حمله شیمیائی قرار داد، ایران حتی برای مقابله به مثل نیز از سلاح های شمیائی استفاده نکرد.

محمد جواد ظریف در مورد برنامه غنی سازی کشورمان نیز تاکید کرد: محدودیت ها نباید شامل محدودیتهای بی دلیلی که هدف از آن محدود کردن برنامه غنی سازی ایران تا حد یک برنامه نمایشی است بشود. چنین چیزی نه عملی و نه واقعگرایانه است.

وزیر امور خارجه کشورمان در مورد دومین هدف برنامه اقدام مشترک نیز خاطر نشان ساخت: رفع تمام تحریم ها جزء اساسی هر توافقی است اما برخی نسبت به دست کشیدن از این ابزار غیر انسانی ، غیر قانونی و غیر سازنده حتی به بهای مخاطره افکندن تمام فرایندی که ایجاد اطمینان کرده و شفافیت را تضمین می نماید ، تردید دارند. تعلق خاطر شدید به تحریم ها نه تنها در مسیر حصول به یک توافق جامع دراز مدت ایجاد مانع کرده ، بلکه موجب شده حتی پس از انعقاد برنامه اقدام مشترک نیز نتواند اعتماد مردم ایران را مجددا جلب نماید.

ظریف در ادامه از برخی تلاشها در آمریکا و اروپا که به جای پایبندی به تعهدات خود مبنی بر سهل کردن تحریم ها ، کوشیده اند تا اقدامات بیشتری را برای حفظ و تقویت رژیم تحریمها تحمیل نمایند ابراز تاسف نمود و افزود: این در حالی است که ایران با اجرای تعهدات خود، حسن نیت لازم را نشان داده است.

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان این نامه خطاب به همتایان خود در کشورهای مختلف جهان تاکید نمود: من اطمینان دارم که توافق جامع کاملا در دسترس می باشد. آنچه مورد نیاز است، آینده نگری ، اراده سیاسی و قبول واقعیتها و نیز جسارت برگزیدن یک انتخاب صحیح می باشد تا به جای تسلیم شدن در برابر منافع خاص و امیال گروههای فشار پر سر و صدائی که به طور فزاینده محبوبیت خود را از دست داده اند، تمامی جامعه جهانی از آن منتفع شوند.
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۱:۴۸:۵۲
آقای ظریف، بیا مانند آقای کاسترو یک ۱۸ ماه با کد خدا بشین، مشکل را حل کن... تو که میدونی‌ که اونها دیگر تا ایران تصمیم سیاسی اساسی‌ نگیره حتی دنبال صحبت با ایران هم نیستند و در حد معاون یک چند ساعتی‌ برای خالی‌ نبودن عریضه در ژنو میشینند و صبحانه کاری میخورند و مرور میکنند و البته جو هم مثبت است!!! (2562497) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۲:۴۹:۴۹
آقای ظریف :
باید منطقی باشیم. مگرتحریم ها یک شبه وضع شده که خواهان لغو یک شبه آنها هستیم؟ تحریم ها در طول 4-3 سال وضع شد و لغو آنها در کوتاه مدت، خواسته ای غیر قابل قبول توسط 5+ 1 است.
ضمنا" این ماجرا باعث می شود که از این به بعد تحریم های سازمان ملل را کاغذ پاره نپنداریم! (2562578) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۳:۱۲:۵۹
خیلی رو دارید واقعا
چطور یک شبه حاصل زحمت چندساله دانشمندان ملت رو به باد دادن
حالا چنین حرفهایی واقعا خسته نباشید داره
درود به این غیرت و شرافت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

همه چیز رو نقد به باد دادن، نسیه هم نگرفتن
واقعا که (2562620) (alef-13)
 
تمنا
۱۳۹۳-۱۰-۰۴ ۰۱:۱۰:۳۶
این همه چیز چیه؟ (2563409) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۴ ۱۲:۴۶:۳۶
یعنی برگهای برنده را به باد دادند.
اورانیومها را حد اقل میشد فروخت . آنها را اکسید کردند. این همان خیانت است (2564012) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۳:۲۰:۳۴
اینا همش حرفه.
تحریم ها باید به سرعت برداشته بشه.همونجور که وضع شده.
مگه میشه به سرعت وضع بشه ولی برداشتنش زمان بر باشه؟
این بحثی که امریکاییها مطرح می کنن دروغی بیش نیست. پر رو هستن اینا هم می خوان ایران دست از برنامه هسته ای خودش برداره هم تحریم ها ادامه داشته باشه و مثلا در طی 10 سال کم کم برداشته بشه.
مگه با احمق طرفن اینا که همچین انتظاری از ایران دارن؟ (2562637) (alef-13)
 
محمدهادی
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۳:۲۶:۰۴
سلام
آقای دکتر ظریف کاملا منطقی صحبت می کنند.

اگر پرونده هسته ای با توافق جامع به پایان برسه، اولین باری خواهد بود که کشوری از فصل هفت منشور سازمان ملل، با مذاکره بیرون آمده است.

اگر غرب واقعا قصد اتلاف وقت، چانه زنی با شرکا و مصرف داخلی پرونده هسته ای ایران و تاثیرگذاری بر مناسبتهای سیاسی داخلی را ندارد، باید به نوعی این جدیت را نشان دهد.

پذیرش پایان تحریمها از سوی غرب، مهر پیروزی منطقی ایران و پایان رویای پوشالی تندروها است. این قضیه باید حتما اتفاق بیافتد. (2562644) (alef-13)
 
سامی
۱۳۹۳-۱۰-۰۴ ۰۱:۴۲:۳۸
هدف گروه 3+3 همان طوری که رهبری گفت تغییر نگرش ایران هست نه انرژی هسته ای ،اونها میخوان یا ایران را نابود کنن یا متحد خودشون اونها حتی کشور منفعل ایران رو نمیخوان
برای این کار هزینه سنگین هم گذاشتن و کوتاه بیا هم نیستن (2563422) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۴ ۰۸:۰۳:۲۶
ایران هیچگاه زیر فصل هفت منشور نرفته است (2563518) (alef-3)
 
احمد رضا
۱۳۹۳-۱۰-۰۶ ۱۶:۲۱:۳۱
دوست عزیز ما هم دوست داریم این اتفاق بیافتد و تحریم ها لغو شود
ولی سال گذشته در جریان مذاکرات و توافق اولیه با اینکه کارشناس علوم سیاسی نیستم گوشزد کردم که اگر روزی قرار باشد ما با غرب به نتیجه ای برسیم تنها در حالت اقتدار و قدرت می باشد و لا غیر
مذاکرات در صحنه های جهانی معامله است نه مذاکره . معامله هم باید پایاپای باشد نه اینکه یک طرف همه اندوخته های سالهای گذشته دانشمندان شهیدش را در یک جلسه بدهد و بعد با عنوان صداقت از طرف مقابل درخواست و در پشت پرده التماس کند . امید وارم که آقای ظریف موفق شود و حرف من و امثال من اشتباه در بیاید ولی افسوس... (2567378) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۳:۵۴:۲۹
عزیزم تحریم ها در 3-4 سال اخیر وضع نشده و سابقه 33 ساله داره و شما می خواید اونو بندازید گردن احمدی نژاد ولی حنا تون توی جامعه واقعی(ونه در جامعه مجازی) دیگه رنگی نداره و داریم میبینیم که کلیدها هم تقلبی هستند (2562708) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۴ ۰۹:۴۵:۱۷
شما یا خوابی و یا خودتو به خواب زدی !!! تحریم های سازمان ملل و شورای امنیت توسط احمدی نژاد ایجاد شد . (2563611) (alef-3)
 
مصطفی
۱۳۹۳-۱۰-۰۵ ۰۸:۱۹:۰۹
دوست عزیز به قول حضرت آقا تحریم ها از اول انقلاب بوده و در این 3-4 سال اخیر تبدیل به جنگ اقتصادی شده است (2564934) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۴:۲۵:۵۵
چي ميگي واسه خودت هاااا ؟ (2562767) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۴:۳۱:۱۹
آیا وقت آن نرسیده مسئولان "کتاب انتقاد از خود" را بنویسند؟ (2562774) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۴ ۰۹:۵۲:۵۰
کتاب انتقاد از کسانی که سنگ رو درون چاه انداختند رو بنویسید ! (2563624) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۴:۴۰:۲۱
موافقم برای دوستانی که حرف را ول میکنند و فکر میکنند هیچی نمیشه درس عبرت خوبی میشه بخصوص مدیریت کل امور جزیی جهان که الان مدتیه نطق نفرموده یه چهار تا جمله زیبا باز بفرمایند گل اقا از بیکاری دربیاد. (2562792) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۵:۰۴:۱۴
تحریم نفت و بانک که با هم و یک شبه بوده را لغو کنند بقیه را چندساله لغو کنند . خواهشا اگر هم بهتان بر نمی خورد یک ذره کمتر از امریکا دفاع کنید . (2562847) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۵:۱۱:۳۱
آقای ظریف هم نگفته تحریمه یکباره باید حذف بشن ولی حذف تحریمها را درماقبل یک برنامه اقدام مشترک و طی یک جدول زمانی مناسب گوشزد کرده است . (2562855) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۵:۲۱:۴۸
سلام لطفا" بفرمائید شما طرف کی هستید امریکا یا اروپا یا خود آنهائی

متاسفانه شما منطقی نیستید مگر لغو تحریم ساخت راکتور یاسازه های

غول آسا ااست که خواسته ای غیر معقول است . (2562863) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۶:۰۲:۵۳
خب دستاوردهای ما هم 3-4 سال طول کشیده وضع بشه ولی در عرض 1 سال از بین رفت!! ذخایر غنی سازی 20% رو خودمون با دستای خودمون به طور کامل نابود کردیم!! آیا عقل حکم نمیکرد برگ برنده خودمون رو برای رفع تحریمها نگه داریم؟؟ الآن ما پیشرفت همه چیز رو متوقف کردیم بدون اینکه تحریمی برداشته بشه!! خب مگه غرب نادانه در شرایط فعلی تحریمها رو برداره وقتی به بسیاری از خواسته های خودش تو توافق ژنو رسیده اون هم در شرایطی که هیچ امتیاز بدرد بخوری هم نداده؟؟ (2562908) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۶:۲۰:۱۷
شما سفیر 5+1 هستی ؟؟؟
مگه پیشرفت هسته ای ما یه شبه شده؟؟
اگه روز بعد از توافق تحریمها لغو نشن دیگه تضمینی برا لغوشون نیست.
ادم عاقل نقد را با نقد معامله میکنه.
دلیل دبه کردن اونا اینه که طرف ایرانی بیش از حد خودشو مشتاق نشون داد. (2562936) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۷:۱۷:۰۲
بابا جان کری ...
بابا مدافع آمریکا ...
دکتر حتما میدونه که میشه سریعتر از این حرف ها برداشته بشه .... (2562986) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۷:۳۱:۰۹
مگر اورانیوم ما یک شبه به 20 درصد رسیده بود؟!

منطق این نیست. مگر اینکه شما دلایل متقن داشته باشید که فرآیند لغو تحریم‌ها «از نظر اجرایی» زمان‌بر است. در اینصورت کاملا حق با شماست.

بنده هنوز از هیچ منبعی دلایل کافی در این مورد پیدا نکرده‌ام. بنابراین نمی‌توانم فکر نکنم که این مورد شیطنت طرف مقابل نباشد. (2563000) (alef-13)
 
زینب
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۷:۴۱:۰۰
طرف کی هستی برادر؟!
]چندچندی با خودت!؟
اصن میدونی حق با کیه ؟! (2563009) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۷:۴۴:۲۷
به به جناب سخنگوی5+1 (2563013) (alef-13)
 
سيد
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۸:۱۷:۳۴
مگر تصويب لغو تحريم ها در شوراي امنيت ومجالس اروپا وآمريكا ، ساختن ناو هواپيما براست كه زمان لازمه آن باشد ؟ . من متوجه نمي شوم چرا بايد لغو تحريم ها زمان ببرد ؟ اگر ايران به تمام آنچه كه بايد عمل كند ، به تدريج انجام مي داد ، شايد هم زمان بودن لغو تحريم ها منطقي بود ، اما حالا كه ايران دارد 100% توافق را اجرا مي كند ، چرا بايد تصويب لغو تحريم ها زمان بر باشد ؟ (2563055) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۸:۲۱:۵۲
لغو تحریم چهار سال وقت می خواد به نظرت؟ چیزی که نفع دو طرف در اونه. الان می خواستی بگی خیلی منطقی هستی یا اینکه وقت بخری واسه دولت! (2563060) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۸:۲۱:۵۳
آقای ناشناس :
باید منطقی باشیم.مگر دست اوردهای انرژی هسته ای یک شبه بدست امده که خواهان تقدیم یک شبه آنها هستیم ؟ دست اوردهای انرژی هسته ای در طول سالیان سال وضع شده و تقدیم آنها بدون دریافت عوض مناسب و هم شان خواسته ای غیر قابل قبول از ایران است .
ضمنا این ماجرا باعث می شود که از این به بعد بی جهت به وعده ها و دروغ های 5+1 دل خوش نکنیم
بعدالتحریر: واقعا شما با مایی یا خاله خرسه ؟ (2563061) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۸:۲۷:۴۶
منفی (2563070) (alef-13)
 
فرزند ایران
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۸:۴۳:۴۳
سلام
ما چیزی در چنته داریم که اگر همه را.واگذار کنیم دیگر بهانه ای برای مذاکره باقی نخواهد ماند و در صورت توافق دیگر امکان بازگشت نداشته و اگر برگردیم مجوز حمله نظامی را داده ایم پس شعار ندیم.
دوم منظور از کاغذ پاره خواندن تحریم ها تاثیر اون در روند چرخه هسته ای است نه معاش ملت.
که این جمله با ظاهر دیگری توسط رئیس جمهور و وزیر خارجه تکرار شد.
اقای ظریف یک استاد امور خارجه است ایشون میدونن اگر توافق مدت دار انجام شود هیچ ضمانتی برای لغو تحریم ها نیست و با بهانه جویی امریکا تقریبا بازی شروع نشده بازنده ایم.
صبر کنیم و تلاش داخلی تا دولت کارش را پیش برد (2563092) (alef-13)
 
هورا
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۸:۵۵:۴۷
حتی به صحبت های منطقی دکتر ظریف هم رحم نمی کنید. بله مردم ایران لغو همه تحریم ها را یک دفعه می خوان نه قطره چکانی. (2563106) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۹:۳۳:۱۱
مگه ما دستاوردهایی که رای به تعلیقش دادیم رو یه شبه به دست اورده بودیم مکه از دست دادیم؟!
خوبه کمی با منطق خودتون به امتیازات نقدی که دادیم و وعده های نسیه ای که گرفتیم نگاه کنین! (2563143) (alef-13)
 
مهدیار
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۹:۳۷:۲۲
"مذاکره که بیانیه خواندن نیست!"

آقای ولایتی و تیم فعلی دولت چه تصوری از مذاکرات قبلی و مذاکره کنندگان قبلی داشتند و خودشان عملا به کجا رسیدند؟ (2563148) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۴ ۱۴:۲۸:۳۴
به بیانه خواندن و نامه نگاری التماس آمیز (2564129) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۲۰:۱۲:۰۰
دولت تا وقتی که جلوی انتقاد را گرفته و منتقدین را تحقیر می‌کند عملا خود را از تصحیح اشتباهات محروم می‌کند مگر اینکه انتقاد را به رسمیت بشناسد و از انگ و تهمت زدن به منتقدین بپرهیزد. (2563167) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۲۰:۱۲:۲۹
با تغییر نگرش و به روز کردن تدبیرها آن هم در چارچوب قانون و شرع می‌توان بر مشکلات غلبه کرد و بارهایی را که بر دوش مردم سنگینی کرده برداشت. (2563168) (alef-13)
 
تقوی
۱۳۹۳-۱۰-۰۴ ۰۰:۴۱:۴۶
اشتباهی مثبت دادم. لغو تمام یا عمده تحریمها لازم است (2563385) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۴ ۰۸:۰۲:۲۷
خیر اشتباه میکنید اگر اراده برای برداشتن تحریمها باشد در ظرف یک هفته هم قابل اجرا است
این چه منطقی است که شما دارید؟ (2563517) (alef-3)
 
سعید تمر
۱۳۹۳-۱۰-۰۵ ۱۰:۳۶:۳۳
به آقایی که آقای ظریف را مخاطب خود خوانده است:
یک) بعلی بخش بزرگی از تحریم ها همان یک شبه و توسط آقای باراک اوباما اعمال شد
دو) شما بهتره به زبان مادری ایت که انگلیسی باید باشد کامنت بگذاری! درسته بحث روی نیات نیست. اما شما داری اینجور وانمود می کنی که بحث مذاکرات یک بحث درون فرایندی در طول تحریمها و غنی سازی هاست! نخیر آقا، مذاکرات شروع شد که اهداف اول و دومی که دکتر ظریف هم به آنها در متن نامه اشاره کرده اند محقق شود. یعنی بعد از اعمال همان تحریمهایی که شما چندساله نامیدید و من سه دهه ای می نامم آمدیم و مذاکره را پذیرفتیم و اهداف هر دو طرف مشخص است. چرا هدف ما مدت دار شود ولی هدف شما به صورت مکانیسم ماشه ای از شروع توافق تا الی ماشالله مقرر شود؟ شما نظارت را آنی شروع می کنی و برای مدت طولانی.
سه) نیت نامه اقای ظریف این است که اگر واقعا نیازی به توافق ندارید سریع تر لو دهید چون ما برای غیرتوافقش هم باید زنده بمانیم و این را خوب می دانیم و توقع الکی هم از شما نداریم.
آقای ظریف از مسوولیت پذیریتان واقعا ممنونم که اجازه نمیدهید مردممان را مسخره کش دادن مذاکرات کنند. (2564991) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۳:۱۹:۲۱
نامه اى بموقع و قاطع از طرف وزير امور خارجه عزيزمان ميباشد ، جمهورى اسلامى ايران حجت را به جهان تمام نموده است و ديگر اگر توافقى نشود مقصر ٥+١و ديگران هستند و ملت ايران استوارتر و محكم تر راه خودش را ادامه خواهد داد . (2562634) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۳:۲۲:۲۵
جرف های کلیشه ای (2562639) (alef-13)
 
رایان
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۳:۴۸:۲۸
ظریف جان.... پیروز و زنده باشی دست داریم (2562687) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۳:۵۴:۰۸
دوست عزیز اقای ظریف کاملا این موضوع را میدونن که تحریمهای شورای امنیت به این سادگی لغو نمیشن یه چیزی باید بگن دیگه عزیزم! (2562704) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۴:۰۵:۳۱
ظريف جون تو هم كه زدي تو خط روضه خوني مثل جليلي كه! (2562730) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۴:۱۰:۱۵
قابل توجه حاميان آقاي احمدي نژاد. (2562735) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۴:۲۱:۳۳
زنده باد ظریف (2562758) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۴:۴۱:۱۵
چند روز قبل رئیس جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا گفتند اعمال تحریم پنجاه ساله کوبا برای منزوی کردن کوبا و پیشبرد سیاست‌های آمریکا مؤثر نبوده است و اکنون زمان رویکرد دیگری است به گمانم منظورشان این است که نتوانستند به انقلاب کوبا لطمه بزنند. حالا باید از روشهای دیگری استفاده نمایند. همچنین اوباما در مصاحبه و گزارش سالانه خود گفته بحث حقوق بشر بر مردمشان مطرح است این یعنی آمریکا هیچ وقت صادق نیست. این موضوع باید مورد توجه مسئولان و بخصوص مذاکره کنندگان هسته‌ای قرار گیرد. (2562797) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۴:۴۱:۲۸
در حالی که آمریکا اذعان می‌کند تحریم‌های چند ده ساله کوبا هیچ فایده‌ای نداشته اکنون هم تحریم‌های ایران برای آمریکا هیچ فایده‌ای ندارد. لذا مذاکره‌کنندگان باید سخت بگیرند و بیش از آنچه که تا الان کوتاه آمده‌اند، کوتاه نیایند. (2562800) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۴:۴۲:۰۶
از مسئولین دیپلماسی خواهش می‌کنم دوباره لانه جاسوسی پیر استعمار را برای ادامه خباثت و جاسوسی بازگشایی نکنند. (2562802) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۴:۴۲:۲۳
از آقای شیرزاد و زیباکلام سوال دارم اگر انرژی هسته‌ای ارزشی ندارد چرا آمریکا با ما دشمنی می‌کند و یاوه می‌گوید و ما را تحریم می‌کند؟ (2562803) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۴ ۰۱:۴۸:۵۹
چون بهترین بهانه است برای یاوه گویی و آوردن فشار که به دست خود ما به آنها تقدیم شده است. (2563423) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۴:۴۳:۰۵
کسانی که می‌گویند در ایران آزادی، دموکراسی و حقوق بشر وجود ندارد، باید سخنان آقای زیباکلام و شیرزاد را برای آنها ترجمه کنیم. من به عنوان کسی که در خارج زندگی می‌کنم، این را می‌گویم، کسانی که بر علیه منافع ملی کشورشان صحبت می‌کنند حتی در غرب محکوم می‌شوند. اگر در غرب کسی مثل زیباکلام و شیرزاد علیه منافع ملی کشورش صحبت کند، به شدت مجازات می‌شود ولی در ایران آن‌قدر دموکراسی وجود دارد که به راحتی این حرف‌ها را می‌زنند. پس دیگر نباید گفت در ایران آزادی وجود ندارد. (2562806) (alef-13)
 
ته چاه
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۴:۴۴:۴۵
با ندانم کاری مملکت را در چاه انداخته اند اقای ظریف چاره ای نیست باید کنار امد البته از دید دلالان تحریم باید به هر قیمت این راه کج را ادامه داد تا منافع حضرات به قیمت فشار به ملت همیشه تامین گردد (2562809) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۴ ۰۶:۲۷:۵۷
کذام ملت ؟؟ فعلا که همش شده منافع سیاسی دولت. (2563475) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۴:۵۷:۱۶
جناب ظريف نيز مي داند که طبق قوانين کشورهاي وضع کننده تحريم نمي توان تحريمها را يک شبه برداشت ولي اين غضنفرهاي داخلي هستند که چون تحريمها برايشان زيان که نداشته هيچ بلکه سود نيز داشته است لذا اين سنگ را جلوي دولت مي اندازند. آن طرف قضيه را نيز بايد ديد که اگر ايران به توافق عمل نکرد آيا مي توان تحريمهايي را که يک شبه لغو شده باز يک شبه بوجود آورد؟ (2562836) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۴:۵۸:۵۱
لغو تحریم ها خواب غیر قابل تعبیر ... اقای وزیر با این تجربه دیپلماسی چطور معادلات قدرت رو در روابط بین الملل درک نمی کنی ؟! (2562837) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۴ ۰۰:۱۰:۳۹
و شما بدون داشتن تجربه در دیپلماسی، چطور معادلات قدرت در روابط بین الملل رو بهتر از ظریف درک میکنی؟ (2563363) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۴ ۱۳:۱۳:۱۵
این نظر یک دیپلمات تحصیل کرده روابط بین الملل بود ... چون عادت دارید بدون تخصص حرف می زنید ٰ، دیگران رو هم متهم می کنید. (2564052) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۵:۵۶:۵۹
اصلا برای چی لغو شه مگه کاغذ پاره نبود (2562893) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۴ ۰۶:۲۸:۴۰
اگه لغو بشن اثری هم داره؟ مگه نگفتن ترک خورده؟ (2563476) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۵:۵۹:۲۳
باید بیشتر تحریم ها برداشته بشه مخصوصاً تحریمهای بانکی و بیمه و کشتیرانی (2562901) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۶:۱۲:۱۱
تحریمها رفع بشه یا نشه با رویه فعلی دولت توفیری برای اقتصاد نداره. باید حرکت اقتصادی دولت درست و قوی باشه اونوقت بگیم با لغو تحریمها کمک میشه که اونهم اگر نشه خیلی اثر ندارد اما با رویه فعلی نه (2562919) (alef-13)
 
norozi
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۷:۱۰:۳۶
ما ایرانیها خوب می دانیم در سیاست همیشه کم اوردیم و ناتوان هستیم چون بنیه اقتصادی مناسب نداریمو دسته بندی کشورها در تحریم ما را گوشه نشین ساخت و در شورای امنیت بین الملل عضو نیستیم که حق رای داشته باشیم وکشور های چین وروسیه پشتیبان مطمن نیستند چون خود از امریکا وانگلیس واهمه دارند حل خود این سخن مجمل بخوان که چه کند دکتر ظریف انشا الله درست می شود (2562980) (alef-13)
 
هالو
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۷:۲۰:۲۱
مسببان این وضعیت باید جوابگو بوده ومحاکمه شوند مگر میشود کشور را در معرض نابودی قرار بدهی و پاسخگو نباشی چطور مردم عادی بخاطر هر چیز باید به شما جواب دهند ولی شما نه مگر شما چه امتیازی دارید (2562990) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۷:۲۱:۰۴
تیم مذاکره کننده ما اینقدر سر کیسه را شل کردند که باید اونها هم تحریم ها را بسرعت لغو کنند در ضمن خود ظریف در یکی از سخنرانیهاش در مجلس کاغذ پاره بودن تحریمها را بیان کرده بود (2562993) (alef-13)
 
پویان
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۷:۵۴:۱۳
3-4 سال است تحریمها شروع شده اند؟!
تحریمها 35 سال است که بر ما تحمیل شده اند.
بعدش هم هسته ای بهانه است؛چرا نمیخواین اینو قبول کنین که دشمنی غرب با ما سر مسایل هسته ای نیست.
هسته ای رو بدیم؛فردا موشکیو میخوان؛موشکی بدیم فردا میگن حجابتونو وردارین....
خدا میگه تو یه قدم به سمت من بیا من صد قدم میام.
ولی شیطان تا تو یک قدم به سمتش رفتی میگه:آهان،این امتیاز داد دیگه؛از امروز بنده منه!
امیدوارم خون این همه شهید هسته ای رو بیش از این پایمال نکنید آقای ظریف.
امیدوارم عزت ما رو بیش از این خدشه دار نکنین... (2563019) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۸:۰۵:۴۴
ما به رفع کامل تحریمها احتیاجی نداریم. فعلا فقط اگر تحریم نفت و تحریم بانکی برداشته بشن تمام کارمون راه میافته. توافق را برای این شروط غیر ضروری تباه نکنید. آقای طریف بدانید آنچه را هر روز بخاطر تحریمها از دست میدهیم (میلیاردها دلار) قیمتش خیلی بیشتر از آن چیزی است که داریم برایش مذاکره میکنیم. (2563035) (alef-13)
 
sam
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۸:۲۷:۵۹
با سلام

جناب دکتر ظریف یک دیپلمات باسواد و باتجربه است و بنده هم به عنوان یک شهروند ساده این کشور خودم را در حدی نمی دانم که در کار بزرگان چون و چرا کنم، اما با این عقل ناقص خویش پیشنهاد می کنم که آقای دکتر طریف اولویت اصلی را روی حذف تحریم های بانکی و نفتی قرار دهند و نه تمامی تحریم ها. چون اصل تحریم ها تنها این دو مورد است. با تشکر (2563071) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۱۸:۵۸:۵۷
این صحبتها فقط مصرف داخلی دارد. (2563108) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۲۱:۱۶:۰۹
میگم قسم حضرت عباس رو باید باور کرد یا دم خروس را؟؟؟
هرچند دمش رو باید در پستوها دید نه در فضاهای عمومی! خروسش خاص است. (2563224) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۲۱:۳۶:۱۵
لطفا تمام خواسته های منطقی خود و ملت را پیگیری کنید.
رفع کامل تحریمها پس از این مدت خواسته همه ی جریانات سیاسی می باشد. با درایتی که در استاد سیاست ایران دکتر ظریف و همکارانشان سراغ داریم بهشون ایمان داریم. (2563234) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۲۲:۲۳:۰۹
بهتر است از شعارزدگی خارج شویم و واقعیت را بپذیریم. واقعیتی که صد میلیارد دلار ارز کشور در بانک های آنها است و کار آنها را راه می اندازد. واقعیتی که تحریم عامل رانت و فساد شدید و روزافزون و ویرانگر است و عده ای صاحب ثروت بادآورده می شوند و معمولا هم این ثروت را یا از کشور خارج می کنند یا در بازار ارز و ملک سوداگری می کنند که در هر صورت زیان ثانویه شدید علاوه بر رانت اولیه خواهد داشت.
واقعیتی که ما زندگی می خواهیم، خسته شدیم از سختی و مشقت و دلهره و نگرانی که نتیجه مذاکرات چه خواهد شد؟ نیاز جامعه ایران فقط دانش و تکنولوژی هسته ای نیست، کافی است یک سر به بازار بزنیم و لیست از اجناس چینی برداریم تا نیازهای واقعی مشخص شوند. واقعیت آن است که: نیازهای واقعی آن چیزهایی هستند که به خاطرش دلار میدهیم و دلار هم هر روز بالا می رود و متاسفانه نه به حرف احمدی نژاد و نه حسینی و نه بهمنی گوش می کرد و نه به حرف روحانی و نه طیب نیا و نه سیف گوش می کند! آخه این بچه ناخلف خیلی حرف گوش نکن هست ولی عجیب اینکه راه صحیح را میشناسد و خودش راه میافتد و میرود! (2563278) (alef-13)
 
هیچکس
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۲۲:۲۹:۵۴
یک فرد این جامعه رای گرفتن یک امضاء ساده از یک پشت میز نشین در فلان اداره از هفت خوان رستم میگذرانند و دهها زیر و رو میزی از آبدارچی اداره گرفته تا اون بالا باید تقدیم کند - حالا جناب ظریف با این فرهنگ شما آزادید فکر کنید و ببینید کی با شما توافق خواهند کرد (2563282) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۲۲:۵۶:۲۸
ادای روشنفکرارو در نیارید لطفا (2563307) (alef-13)
 
مسعود
۱۳۹۳-۱۰-۰۳ ۲۳:۱۱:۰۵
حاجی ببین اگه کم و کسری چیز دیگه ای هم مونده بنویس.اتفاقا بعد از ان همه دیدار حضوری وارد مرحله نامه پراکنی شدیم.حتما مرحله بعدی میشه ارسال نظرات به حافظ حقوق 5 & 1سوییس.مبارکه.بعد از ان برمیگردیم به مدار انقلابی خودمون یعنی ::مرگ بر 5 & 1 (2563320) (alef-13)
 
با انصاف
۱۳۹۳-۱۰-۰۴ ۰۰:۵۶:۵۹
وقتیکه خودشون میگن 24 ساعته سایت هسته ای فعال میشه .چطور توقع دارین تحریم هایکه 4 سال جهت تصویب زمان برده یک شبه رفع شود. (2563401) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۴ ۰۵:۱۳:۱۰
جناب آقای ظریف خیلی خیلی شما ساده انگارید. اینها مذاکرات را برای همین میخواستند. 1. برنامه هستهای ایران را عقب بیاندازند. 2. ذخیره های اورانیوم غنی شده ایران را در حد صفر کاهش دهند. 3. ظرفیت غنی سازی ایران را به زیر 3,5% کاهش دهند. 4. برای خودشان امتیاز کسب کنند در جهان که غرب توانست ایران را پای میز مذاکره بیارد. 5. بازرسی های ( جاسوسی های) آژانس را بیشتر کنند. 6. مذاکرات را یا با تسلیم ایران ویا شکست مذاکرات و در نتیجه محکوم کردن ایران و مقصر نشان دادن ما بپایان برسانند. پائین آوردن قیمت نفت هم طرح مشترک عربستان و اسرائیل و امریکا بود از قبل مذاکرات علیه ایران که همه به طرتیب انجام شد. شما و تیمتان گول خوردید. (2563470) (alef-10)
 
عزیزیان
۱۳۹۳-۱۰-۰۴ ۱۱:۳۹:۵۸
آخه چه اصراریه که تحریمها برداشته بشه در حالی که این تحریمها کاغذ پاره ای بیش نیستند و این تحریمها باعث شد ما شکوفا بشیم و اینهمه پیشرفت کردیم و هیچ تاثیری هم نداشته (2563897) (alef-3)
 
محسن نصر
۱۳۹۳-۱۰-۰۵ ۱۷:۴۳:۴۹
اقای ظریف اینها دراین چندسال خصومت خودرانشان داده اند بعداز تصویب اقدام مشترک درمرحله اجرایی باید تحریمها همزمان لغو شود. (2565414) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۰-۰۶ ۰۷:۲۹:۴۰
من در آلمان زندگی میکنم و با وزارت خارجه این کشور تماس گرفتم واز وجود چنین نامه ای از طرف آقای ظریف با این متن جویا شدم که تائید نشد. تائید شد که نامه ای از طرف آقای ظریف با عرض تبریک برای عید مسیحیت و سال نو رسیده ولی نه با متن اعلام شده از طرف ایشان. (2566260) (alef-3)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.