نظر منتشر شده
۱۷۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 490098
حضور ۶۳ درصدی داوطلبان در کنکور تجربی؛
می خواهم دکتر شوم!
نویسنده: محمد رضایتی، ۱۷ تیر۹۶
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۵
آزمون سراسری سال 96 پنجشنبه و جمعه گذشته برگزار شد. به گفته مسئولان در آزمون امسال نزدیک به 930 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که حدود 149 هزار نفر در گروه آزمایشی علوم‌ریاضی و فنی، حدود 184 هزار نفر در گروه آزمایشی علوم‌انسانی، حدود 11 هزار نفر در گروه هنر و حدود هفت‌هزار نفر در گروه زبان‌های خارجی ثبت‌نام کرده‌اند. نکته قابل تامل اما این بود که حدود 581 هزار داوطلب خواستار رقابت در گروه آزمایشی علوم‌تجربی بوده‌اند! علامت تعجب به این علت است که مجموع داوطلبان سایر گروه‌ها به تعداد داوطلبان گروه آزمایشی تجربی نمی‌رسد.

آمار سال 95 نیز از رشد داوطلبان گروه تجربی خبر می‌داد به‌طوری که در آزمون سال 95، از 860 هزار و 437 نفر ثبت‌نام‌کننده، 162 هزار و 879 نفر در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، 519 هزار و 488 نفر در گروه آزمایشی علوم‌تجربی، 161 هزار و 500 داوطلب در گروه آزمایشی علوم‌انسانی، 9 هزار و 881 نفر در گروه آزمایشی هنر و 6 هزار و 361 نفر در گروه آزمایشی زبان خارجی متقاضی شده‌اند با این تفاوت که در آزمون امسال 20 هزار نفر رشد کرده است.

اگر از مقایسه تعداد داوطلبان سال‌های مختلف بگذریم، نکته قابل‌تامل در آمار متقاضیان شرکت‌کننده در گروه‌های آزمایشی است. طبق آمار منتشرشده نزدیک به 78 درصد شرکت‌کنندگان دو گروه علوم‌تجربی و ریاضی و فنی را برای ادامه تحصیل خود در مقطع دانشگاهی برگزیده‌اند که داوطلبان علوم‌تجربی سهمی 62 درصدی دارند. همین آمار و ارقام با کمی اختلاف در سال 95 و سال‌های قبل نیز در حال تکرار است. این آمار نشان از افزایش علاقه داوطلبان کنکور طی سال اخیر به رشته‌های پزشکی دارد.

اگر کمی به عقب بازگردیم همواره هنگام هدایت تحصیلی و انتخاب رشته ملاک اصلی دانش‌آموزان این بود که کدام رشته آینده شغلی بهتری دارد. به نظر می‌رسد با توجه به همین گزاره بتوان تغییرات داوطلبان آزمون کنکور سراسری را تحلیل و بررسی کرد.

این روزها به نظر می‌رسد با تغییراتی که در پی اجرایی‌شدن نظام سلامت رخ داده است، تلقی عمومی به زبانی عامیانه این شده که «این روزها نان در پزشکی است»‌ لذا اگر در گذشته دانش‌آموزان به تحصیل در رشته‌های فنی و مهندسی ترغیب می‌شدند، اکنون این میل فروکش کرده و داوطلبان متمایل به سمت رشته‌های علوم‌تجربی شده‌اند. حالا تصور عمومی این است که در پی اجرای نظام سلامت، میزان حقوق پزشکان افزایش یافته و درآمد سرشار در دکترشدن است.

این در حالی است که براساس یک تحقیق انجام‌شده در سال 93، در سه سال گذشته حدود 80 درصد دانشجویان در 20 رشته اصلی تحصیل می‌کردند به‌طوری که حسابداری با 230 هزار دانشجو بیشترین سهم را در میان رشته‌محل‌ها به خود اختصاص داده بود، پس از آن حقوق با 170 هزار دانشجو و کامپیوتر (نرم‌افزار) در حدود 100 هزار دانشجو، مهندسی کامپیوتر (سخت‌افزار) نیز دارای 80 هزار دانشجو بود. در رشته مدیریت بازرگانی 70 هزار دانشجو، در رشته مدیریت دولتی 63 هزار دانشجو، در رشته مهندسی عمران که نهمین رشته پرجمعیت آن سال‌ها بود حدود 62 هزار دانشجو و در رشته روانشناسی حدود 60 هزار دانشجو تحصیل می‌کردند.

این موضوع با در نظر گرفتن نرخ بیکاری بیشتر قابل تامل می‌شود. براساس اعلام معاون مرکز آمار در اردیبهشت سال جاری، نرخ بیکاری در سال 95 به 4/12 افزایش یافته است. این آمار در سال 84، 5/11 درصد، در سال 89، 5/13 درصد و در سال 92 این نرخ 4/10 درصد بوده است. نرخ بیکاری در قشر جوان و دانش‌آموختگان نیز بیش از 30 تا 35 درصد عنوان شده است.

از سوی دیگر طبق مطالعات سازمان همیاری اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی در سال 93، جمعیت فعال کشور تا سال 1400 به 61 میلیون نفر خواهد رسید، در نتیجه باید سطح اشتغال نیز از رشدی 5/2 درصدی در سال برخوردار باشد. به بیان دیگر تا سال 1400 باید 29 میلیون فرصت شغلی در ایران ایجاد شود. این فرصت شغلی باید متناسب با نیاز کشور و در تمام حوزه‌ها رخ دهد و حالا تقاضای حضور در رشته‌های گروه علوم‌تجربی بیش از سایر رشته‌هاست.

علت دیگری که می‌توان درباره درخواست «دکتر شدن» نسل‌های آینده شغلی ارزیابی کرد، وضعیت نابسامان در بازار کار رشته‌های مرتبط با فنی و مهندسی است. سال گذشته بود که پس از اعلام رتبه‌های برتر کنکور ۹۵ ‌مشخص شد یک دانشجوی رشته مهندسی برق در دانشگاه صنعتی شریف، رتبه یک کنکور گروه آزمایشی تجربی را کسب کرده است! اینکه چه چیز باعث شده دانشجوی یکی از بهترین دانشگاه‌های «مهندسی» از ادامه تحصیل در این دانشگاه انصراف دهد و در رشته پزشکی درس بخواند، تحلیل‌های زیادی را در پی داشت که فصل مشترک تمام این تحلیل‌ها رکود و ورشکستگی در بازار کار فنی و مهندسی بود. چیزی که نمود آن در تعطیلی کارخانه‌ها هم دیده می‌شود.
* فرهیختگان
مرجع : فرهیختگان
 
کلمات کلیدی : دکتر شدن، رشته پزشکی، تب کنکور، تب دکتر شدن
 
خراطی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۰:۰۴:۳۲
خدمتی که دانشگاه ازاد به نابودی رشته های فنی مهندسی کرد باید ثبت تاریخ بشه! (4463510) (alef-3)
 
Austria
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۱:۰۵:۲۰
به این لیست غیر انتفاعی علمی کاربردی پیام نور رو هم اضافه کنید. (4463643) (alef-3)
 
تبریزی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۲:۲۵:۴۸
نه اینکه رشته های علوم انسانی خیلی بازار کار دارن. کشورهای پیشرفته اول به علوم انسانیشون اهمیت می دن وقتی این علوم پیشرفت کرد کل جامعه پیشرفت می کنه بعد شرایط برای پیشرفت در زمینه علوم پایه هم محقق می شه. (4463822) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۲:۴۱:۱۸
به رشته های کشاورزی هم همینطور. (4463855) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۲:۵۵:۴۵
واقعا درسته عرضه دانشجوی مهندسی بیشتر از تقاضا شده و رشته های مهندسی دیگه لوس شده. تا بخوای مهندس زیاد شده اوونم از نوع بیکارش. بعد میگن چرا متخصص های پزشک دستمزدشون بالا میره. (4463886) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۳:۱۶:۵۰
یک پرسش که امیدوارم الف پیگیری کند و پاسخ انرا دریافت کند
چرا اعلام نیجه کنکور نزدیک به یکماه زمان می برد؟ مگر نه این است که پاسخنامه ها تستی و با سوپر کامپیوتر سازمان سنجش تصحیح و نمرات محاسبه میشود! کار گردآوری پاسخنامه ها حداگثر دو روز طول میکشد (4463928) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۳:۱۸:۱۱
مشکل سهمیه ها است و نه علاقه دانش آموزان به رشته های تراز اول رشته علوم تجربی (4463931) (alef-3)
 
منعم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۳:۴۸:۰۹
حرف دهنتو بفهم😯😐 (4464009) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۵:۰۵:۳۴
حرف منطقی بزنید.من تو شرکت خودمون فارغ التحصیل پیام نور و آزاد سراغ دارم که از سراسری های شرکتمون خیلی باسوادتر و لایق تر هستند. (4464107) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۸ ۱۴:۱۴:۱۲
بلی استثنا ها همه جا هستند ولی حرف روی عمومیت سطح سواد است (4465450) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۸ ۱۸:۱۶:۴۱
کسی که باسواد باشه در کنکور مهندسی حداقل دانشگاه دولتی قبول میشه و نمیره پول بدهد که مهندسی بخوئاند اونم با این ظرفیت زیاد و تعداد کمی که در رشته ریاضی داوطلب هستند چطور ممکنه من باسواد باشم ولی از پس کنکور برنیام؟ (4465841) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۴-۱۹ ۰۲:۲۳:۰۹
خواندن پیام نور خیلی سخت تر از رشته های دیگر است چون جزوه و...در کار نیست و باید یک کتاب کامل خوانده شود . هر امتحانش هم سراسری است . (4466232) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۲۰ ۰۲:۲۹:۲۹
به خدا به این روز عزیز قسم، مهندس عمران با پایه ۲عمران که حق امضا رو با آزمون نظام مهندسی گرفتم میانگین ماهی ۲۰۰هزِار تومن در ماه بهم ارجاع کار نظارت میخوره(سالی۲میلیون)
هیچ حقوق اولیه بیکاری نمیدن
دیروز دندونم رو پر کردم ۴۵۰هزارتومن دکتر برای یکساعت ازم گرفت :(
آخه ۴سال درس با ۷سال سابقه میشه۱۱ سال، میانگین ماهی ۲۰۰ تومن ارجاع نظام مهندسی؟
کارگاه از صبح تا شب نگهبانی کنم ماهی ۸۰۰ تومن :(
کلا دانشگاه های مهندسی خیلی زیاد شدند خیلی مهندس گرفتند
آیا با این درآمد میشه زندگی چرخوند؟ :(
ای کاش تجربی میرفتم 😔 (4468027) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۰:۰۹:۱۷
لابي دكترها ايقدر زياد است كه نه ميذارن ظرفيت دانشگاه ها ي پزشكي زياد بشه نه حقوق پزشكا رو متعادل مي كنن برعكس مهندسي و علوم انساني همينطور ظرفيت زدن و هيچ بازار كاري ندارن
كل بودجه عمراني كشور هم كه صرف طرح تحول شد و كلاه مهندسا و .. مون پس معركه (4463520) (alef-3)
 
Italy
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۲:۴۴:۱۹
خود پزشكي ظرفیتش بالا رفته.
اما لابی پزشكان متخصص خیلی خیلی قویه. در حالی که ایران به پزشك متخصص نیاز مبرم داره. (4463864) (alef-3)
 
Spain
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۲:۴۸:۵۱
حذف سریال طنز تلویزیون در مورد عملکرد شون رو هم یه نمونه دیگه از قدرت عجیب این لابی اضافه کنید (4463875) (alef-3)
 
United Kingdom
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۳:۰۴:۰۷
والا وقتی من برای عصب کشی یک دندان 2 ماه قبلش وقت می گیرم و التماس دکتر می کنم تا زودتر کارم راه بندازه یک میلیون هم برای اون پرداخت می کنم در حالی که دکتر برای عصب کشی هیچ ماده گرون قیمتی هم خرج نمی کنه و تقریبا همه یک میلیون میشه سودش، من که هیچ، بابا بزرگ 80 ساله منم انگیزه پیدا میکنه دوباره کنکور بده و دندان پزشک بشه (4463904) (alef-3)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۴-۱۹ ۰۲:۳۸:۲۹
یکی از ثمرات طرح سلامت نابودی رشته های مهندسی و نامتعادل کردن بازار کار بود . (4466239) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۲۰ ۱۲:۵۱:۳۳
نه كه تا قبل از طرح تحول بازار كار مهندسي گل و بلبل بود! (4468594) (alef-11)
 
مجيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۰:۱۷:۳۸
حالا انقدر ازين يادداشت ها بنويسيد تا ثبت نام در كنكور تجربي رو محدود كنند و دوباره شاهد يه بي عدالتي گسترده باشيم.
اگه ما نخواهيم با حقوق اداره كاري يا نهايتاً ماهي يك ميليون تومن تو كارخانه ها بيگاري كنيم كيو بايد ببينيم؟
من يه جوونم هيچي هم ندارم. نه پول نه پارتي نه سهميه نه....
شما يه راه به من نشون بده كه فقط با تلاش خودم بتونم وضع زندگيمو روبه راه كنم من قول ميدم كنكور تجربي شركت نكنم!
حالا يه عده باز ميان ميگن تو به خاطر پول ميخواي بري پزشكي! اره به خاطر پول ميخوام برم. شما ازين به بعد به پزشك ها و دندونپزشك ها حقوق اداره كاري بده ببينم كدومشون به خاطر عشق و علاقه سر شغلش باقي ميمونه!!! (4463539) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۸:۲۶:۴۹
اگر توان قبول شدن داری برو تجربی نوش جانت به حرف و نوشته کسی توجه نکن.

این نوشته یک هشدار عمومی است و ربطی به علایق شما ندارد. (4464364) (alef-3)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۸:۴۰:۰۳
عزیزم اولا همکنون هم چند ده هزار دکتر بیکار در کشور داریم که حتی به دنبال اجرای طرح خود هم نرفته اند و این که خیال کنی حتما از قیف کنکور این رشته می گزری اولین اشتباه توست و ثانیا اگر به امید یک فکر عوامی باشی که با ورود به این رشته در باغ سبز برویت باز می شود اشتباه دوم شماست چون اولا دکترهای عمومی موقعیت شغلی چندانی ندارند و در آینده هم وضع بدتر خواهد شد.اگر هم از قیف 1 به 50 بعدی یعنی تخصص عبور کنی بازهم به خیلی چیزهای دیگر برای موفقیت بالا نیاز داری مثل سرمایه کلان برای خریدن سهام یک بیمارستان که اگر چنین سرمایه ای می داشتی بدون پزشک شدن هم وضع خوبی داشتی و در طرف مقابل دکترهای متخصص مطرح ما مانند افراد مطرح سایر رشته ها قبل از آنکه نان مدرک خودشان را بخورند نان سرمایه خانوادگی یا نبوغ فنی و اقتصادی خودشان را می خورند.من هم یک مهندس هستم که در میان سالی دارای چند کارخانه و شرکت بازرگانی هستم و در امدم از 10 پزشک متخصص درجه 1 هم بیشتر است و فقط در بخش تولید تجهزات پزشکی کارم چندین پزشک در استخدام خودم دارم و مثل شما هم نه سرمایه و نه خانواده ثروتمند داشته ام چرا نمی خواهی من را الگوی خودت قرار دهی ؟تنها رمز موفقیت من بلند پروازی معقول در کنار استفاده از فرصت هایی بوده که در کنار همه است و اگر به برنامه پایش تلویزیون نگاه کنی دهها نفر مثل من را خواهی دید که در زمینه های مختلف موفق بوده اند (4464381) (alef-3)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۴-۱۹ ۰۲:۲۶:۲۷
من هم موافق شما هستم . ولی حرف شما زمانی درست است که بازار کار خودش را متعادل کند یعنی سهمیه تخصص هم مانند رشته های دیگر آزاد شود . وقتی در قسمتی از بازار کار عدم تعادل ایجاد می شود معلوم است که همه وسوسه شوند به آن سمت بروند . (4466235) (alef-11)
 
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۸:۵۸:۳۰
من وقتی درجه عاجز بودن جوانان مملکتم را می بینم که همه به دنبال گرفتن یک مدرک و استخدام شدن در یک جا هستم بسیار تاسف میخورم.برادر من شما باید با بکار انداختن فکرتان خودتان شغل ایجاد کنید نه این که به دنبال شغلی باشید که دیگری برای شما ایجاد کند.دو جوان فارغ التحصیل کشاورزی را می شناسم که با سرمایه ای کمتر از 20 میلیون تومان در یک گلخانه روزی 2 میلیون تومان خیار درختی تولید می کنند و یا شما می دانید که موسسان شرکت معظم دیجی کالا چند نفر دانشجو بوده اند؟مگر اینها از کره مریخ آمده اند اگر به فکر آن هستید که یک مدرک کاغذی چه پزشکی و چه هرچیز دیگر برای شما نان دانی شود که زهی خیال باطل چون در آینده نه چندان دور این رشته هم به سرنوشت رشته های دیگر دچار می شود .مشگل ما تن پروری فکری و جسمی و عافیت طلبی است که به دنبال لقمه آسان و سهل الوصول هستیم. (4464400) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۸ ۰۷:۴۵:۳۹
برادر نفست از جاي گرم درمياد! شغل ايجاد كردن سرمايه ميخواد.
شما اومدي ديجي كالا رو مثال ميزني كه كلا در كل كشور يه استارت اپ مث ديجي كالا تونسته اينجوري رشد كنه. من نميدونم اگه اين سايت ديوار يا ديجي كالا نبود شما چي داشتين كه بگين! مث فيسبوك در امريكا. اينا استثناست.
ضمنا اطلاعات غلط نده اگه با سرمايه ي ٢٠ ميليوني ميشد روزي دو ميليون درامد به دست اورد همه ميرفتند خيار درختي پرورش ميدادن. رفيق هاي خود من هم گلخانه داشتند اونم نه خيار درختي بلكه توت فرنگي ميدونم وضع به چه صورته.
شما يه تخصص پزشكي يا دندونپزشكي داشته باشي هركجاي اين كره خاكي كه بري مرفه ترين زندگي رو داري.
اتفاقا اينده ي رشته هاي درماني در ايران بهتر هم خواهد شد با پير شدن جمعيت ايران.
چون درامد رشته هاي درماني وابسته به ركود اقتصادي نيست و شما دندون درد بگيري شده وسيله ي زير پات رو بفروشي مجبوري بري دكتر تا از درد خلاص بشي. (4464858) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۸ ۱۴:۱۸:۵۲
احسنت ! بین تئوری و عمل بسیار فاصله است و اصولا در ایران کشاورزی شغل پرسودی نیست و همگان هم نابغه نیستند که شغل اختراع کنند برای من کارگر و شمای مهندس باید همه جا کار موجود باشد و انکس که زحمت و فکر بیشتری بکار میبرد باید درآمدش بیشتر باشد برنامه ریزی برای بازار و کسب و کار وظیفه دولت ها و اولیای امور است که متاسفانه در هزار توی درگیری های سیاسی و جناحی گم شده است (4465461) (alef-11)
 
رضا
Australia
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۰:۱۷:۵۸
این هجوم به پزشکی ، هیچ ربطی به طرح سلامت نداره. ۹۰ درصد به خاطر بیکاری شدید رشته های مهندسیه. یه فارغ التحصیل مهندسی برق با مدرک ارشد چند سال بیکاره بعدم شاید با حقوق یک تومن بتونه کار گیر بیاره.
اما یک فارغ التحصیل پزشکی یا دندان پزشکی فارغ از طرح سلامت ، میتونه بلافاصله بعد از کسب مدرکش شروع به کار کنه و در همون ابتدای کار ماهیانه در بدترین حالت دو تا سه میلیون درامد داشته باشه.
حالا شما بگو با چه انگیزه ای بریم مهندسی بخونیم؟؟؟؟ (4463541) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۳:۱۹:۳۳
خوب حداقل دو برابر مهندسی هم باید بصورت جدی و سخت هم درس بخونه (4463934) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۳:۲۰:۳۱
خوب حداقل دو برابر مهندسی هم باید بصورت جدی و سخت درس بخونه (4463938) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۵:۲۱:۴۰
شما اگر به کارهای فنی برق مسلط باشی یا به قول معروف آچار به دست باشی لازم نیست منتظر باشی بری سر کار میان دنبالت و حتی خودت هم میتونی آزاد کار کنی مدرک ارشد که هیچ دکتری هم بدرد نمیخوره کشور ما به تکنسین ماهر نیاز داره . (4464129) (alef-11)
 
رضا
Australia
۱۳۹۶-۰۴-۱۸ ۰۱:۰۴:۱۳
پس این همه بیکار مهندسی به خاطر اینه که دست به اچار نیستن. راه درست حسابی که ما رو به خرج نندازه برا دست به اچار شدن بلدی؟؟؟ (4464751) (alef-3)
 
عطا
Estonia
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۰:۲۲:۴۵
زمانی همه می خواستن مهندس بشن که به دلیل فراهم نشدن زیرساخت های اقتصادی توسط دولت همشون بیکار موندن مطمعن باشین همین اطفاق برای پزشکی در 10 سال اینده می افته (4463551) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۱:۱۲:۴۸
اتفاقا با پير شدن تدريجي جمعيت دهه شصتي كار و بار پزشكي سكه تر ميشه.
الان ظرفيت واقعا كمه و پزشك به صورت قطره چكاني داره به جامعه ي درمان وارد ميشه.
هروقت شما رفتي دندونپزشكي و بدون نوبت دادن همون موقع گفت بشين رو صندلي تا دندونتو درست كنم بدون كه تازه وضع شده مثل رشته هاي مهندسي ٢٠ سال پيش. (4463653) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۳:۲۲:۳۲
علت اینکه پزشک بصورت قطره چکانی تربیت میشه اینه که همه اساتید دانشگاه خودشان مطب دارن با درآمدهای غیرمنصافه و نجومی و البته برای خودشان رقیت نمی خواهند (4463940) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۰:۲۳:۳۱
دکتر زالی کجایی که باز بگی پزشکان بیکارند یا 2 میلیون حقوق می گیرند؟!!!
الان دروغ مقامات دولتی که حقوق پزشکان را کم جلوه می داد بر ملا شد چون همه مردم از نزدیک دیدن که پزشکان بدون مسئولیت و زحمت کمتر پول پارو می کنند (4463552) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۰:۲۳:۴۹
به زور نميشه كسي رو مجبور كرد بره يه رشته هايي كه مطلقاً بازار كار نداره.
منِ جوون اگه نذارن كنكور تجربي شركت كنم قيد تحصيل رو ميزنم كلاً. اينو به سازمان سنجش و اموزش پرورش و... هم بگيد كه سعي نكنن واسه تعصيل نشدن واحدهاي دانشگاهي ما رو به سمت رشته هاي مهندسي سوق بدن.
شما تا سال ١٤٠٠ اگه تونستيد ٢٩ ميليون فرصت شغلي ايجاد كنيد مطمئن هم باشيد كه هيچ جايگاه شغلي خالي نميمونه خيالتون راحت.
٢٩ ميليون شغل با حقوق اداره كاري ٧٠٠ هزار تومني ديگه منت گذاشتن داره؟
ما به اين دنيا اومديم كه زندگي كنيم نه اينكه فقط زنده بمونيم (4463553) (alef-11)
 
ليلا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۰:۲۵:۱۲
الانه كه مسئولان آموزش كشور واسه حل اين مشكل بيان صورت مسئله رو پاك كنند و ثبت نام در كنكور تجربي رو محدود كنند يا مثلا هزينه ي ثبت نام در كنكور تجربي رو به جاي ٢٠ هزار تومن فعلي بكنند ٢٠٠ هزار تومن! (4463556) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۴-۱۸ ۰۰:۳۲:۱۴
سطحی نگری تا کجا؟ توازن تحصیلی بهم خورده تقصیرش هم دولت هاست که زمینه شغلی دیگر رشته هارو فراهم نمیکنه (4464708) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۸ ۰۶:۰۸:۱۸
باید محدود بشه (4464816) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۸ ۰۷:۵۷:۴۸
اگه محدود بشه چي به شما ميرسه؟ (4464872) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۸ ۱۴:۲۱:۲۰
درآمد بالا البته و دست کم میشه تو کار و مطب ها شلوغتر (4465468) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۸ ۰۶:۱۰:۲۴
جالب است که 90% بحث ها سر مهندسی و پزشکی و عقب مانندن مهندسی از پزشکی است! در حالیکه علوم انسان که پایه های فکری و عقیدتی انسان های جامعه رو میسازه و در تمام کشورهای متوسط به بالا از جایگاه رفیع علمی و حتی مالی برخورداره اصلا فراموش شده در این مملکت! باید به حال مملکتی که همه به فکر تنها پر کردن جیب خود هستند تاسف خورد!!! (4464817) (alef-3)
 
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۰:۲۶:۱۵
اگه ميخواهيد تب پزشكي فروكش كنه ظرفيت پزشكي رو هم مث مهندسي ها اشباع كنيد (4463559) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۲:۰۴:۲۹
انوقت شما میتونی جرات کنی جگر گوشه ات را نزد پزشکی ببری که بدون صلاحیت و هوش و نبوغ لازم و فقط بواسطه طرح اشباعی شما به این درجه رسیده (4463777) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۸ ۱۴:۲۴:۰۲
جرات چیه ؟ میپرسم ! اگه سواد نداشت مردم هم ازش استقبال نمی کنن قانون عرضه و تقاضا سواد کم مطب خالی و سواد بیشتر مطب پر اینکه صغری کبری چیدن نمی خاد مثل صافکاری که مردم از کارش راضی باشن کار بیشتر بهش می دن و راضی نباشن نه (4465472) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۴-۱۹ ۰۲:۲۹:۴۱
نه اینکه اینهایی که با ضرب کلاس کنکور وارد دانشگاه شدند خیلی نابغه هستند و آمار اشتباهات پزشکی ما صفر هستند ؟ (4466236) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۲۲:۴۶:۱۰
این کار یعنی یک حماقت رو دوبار انجام بدهیم! باید ظرفیت های مهندسی هم به شکل گسترده ای کاهش پیدا کنه (4464614) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۰:۲۸:۲۲
عرضه و تقاضا تعيين كننده است. تا وقتي پزشكي بازار كار بهتري داشته باشه وضع به همين منوال خواهد بود.
اگه يه روزي مهندسي بازار كار بهتر و پردرامدتري داشته باشه همه هجوم ميارن سمت رياضي.
شما غصه نخوريد (4463562) (alef-3)
 
عليرضا مقيمي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۰:۳۰:۱۴
با گذر زمان و پير شدن جمعيت فراوان دهه شصتي نياز به كادر درمان بيشتري احساس ميشه.
از همين الان به فكر باشيد كه ٢٠ سال ديگه فاجعه درست نشه (4463564) (alef-3)
 
ناشناس
Romania
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۰:۳۲:۰۳
خیلی ظلم بزرگی در حق ما شد
سال 88 که کنکور دادم، اکثر بچه های قوی تر تو رشته ریاضی و فیزیک بودند و کنکورش به مراتب سخت تر از کنکور تجربی بود. دانشگاه شریف قبول شدم و هم تو کارشناسی و هم تو ارشد جز سه تا دانشجوی برتر رشته ام بودم. ولی این قدر وضعیت جامعه مهندسی و پزشکی برام تحقیرآمیز بود که از دکتری شریف انصراف دادم و شروع کردم برای کنکور تجربی خوندن
در حال حاضر بچه های ضعیف تر مدرسه مون همه رفتن تجربی و پزشک شدن، درآمدهاشون تو مناطق محروم بالای 10 تومنه، دوستان دندان پزشکم که بماند. من هر جا میرم برای کار نهایت 2 تا 2.5 بهم پیشنهاد میدن، اونم کاره سنگین؛ همه که سرمایه ندارن که کاری رو بخوان شروع کنند، بخصوص تو رشته های ما که سرمایه بره. اگه کنکور سال بعد هم نتیجه نده، ایشاالله اپلای می کنم اسکاندیناوی تا حداقل این اختلاف طبقاتی و مافیا رو شاهد نباشم (4463568) (alef-11)
 
زهرا
Germany
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۲:۴۲:۰۰
دوست عزيز اپلاي كن شك نكن، من دانشكده فني درس خوندم ما هم دقيقا همين وضعيت رو تو مدرسه داشتيم، همه تو ليسانس اپلاي كردن من ارشد هم موندم و بعدش وارد بازار كار شدم انقدر تبعيض تو كار و بي احترامي بود كه ترجيح دادم بعد از سه سال كار كردن برم از ايران. (4463858) (alef-3)
 
زهرا
Germany
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۲:۴۸:۲۵
تو مهندسي هم فيلد هاي پر درامد كم نيست ولي ازونجا كه اكثر اين شركتا پيمانكاري دولتي هستن و آقازاده هاي عزيز بالاخره يه مدركي از يه دانشگاه سطح پاييني تو مهندسي گرفتن تمام مناسب مديريت پروژه اي و غيره رو پر كردن، خدا رو شكر كه اقلا در پزشكي مسئولين نتونستن بچه هاشون رو بفرستن به دليل نبود دانشگاه هاي سطح پايين، الان تو شركتاي بزرگ پيمانكاري دولتي چندين فارغ التحصيل شريف و تهران كه با كلي آزمون و مصاحبه وارد اون شركت ها شدن زير دست آقازاده ها و خواهر زاده برادرزاده هاي مسئولين با مدرك دانشگاه هاي پايين مشغول هستن، همين تبعيضا باعث شد من رفتنو به موندن ترجيح بدم (4463874) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۲۲:۵۰:۰۱
دروغ میگی نه شریف خوندی نه دوست ضعیف پزشک داری.پزشک شدن هیچوقت راحت نبوده همون سال 88 که با رتبه 4-5 هزار مهندسی شهر تهران قبول میشدن با رتبه 1500 تجربی باید میرفتند زاهدان (4464617) (alef-3)
 
United States
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۲۳:۴۰:۱۲
آره عزیزم تو حروم شدی اپلای کن اسکاندیناوی (4464663) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۴-۱۸ ۰۰:۴۲:۵۴
ما دچار بحران شدیم ، هم جمعیتمون رو به افزایشه هم رو به پیری از این طرف هم توازن فرصت های شغلی بهم خورده و شغل برای رشته های دیگه ایجاد نمیشه یا خیل کمه(حالا چرا شغل ایجاد نمیشه خودش وارد یک فضای بحث دیگه ای میشه که همه نهاد و ارگان و کل کشور وارد موضوع میشه) همچنین قبولی در رشته پزشکی کار هرکسی نیست که به راحتی آب خوردن بگید رفتن تجربی و قطعا پزشک شدن
درضمن بقیه رشته های تجربی حال روز خوشی ندارن شما از تجربی رشته پزشکی، دندون، پرستاری و داروسازی(که در حال اشباع شدنه) رو بگیری چیزی جز بیکاری نمیمونه در کل بگم باید چرخ رشته فنی راه بیوفته تا فرصت های شغلی رشته های دیگه ایجاد بشه ، بدون صنعت داشتن شغل های خدماتی هیچ فایده ای نداره (4464721) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۸ ۰۵:۵۹:۰۴
وقتی تقریبا همه خدمات مهندسی را آقایان از چین و کره و ... وارد می کنند و وقتی کلی محصول که با مهندسی قابلیت تولید دارند، را نوچشمی ها و غیر نورچشمی ها وارد می کنند، مهندسی از رونق می افتد. اما طرف برای کشیدن دندونش که به چین نمی رود.
مهندسی اگر از رونق افتاده به خاطر بی تدبیری و طمع واردات مسئولین و نورچشمی های آن ها است. والا این مملکت که از نظر صنعتی قطعا یک خرابه بیشتر نیست و این همه همه به شغل نیاز دارد، قطعا اگر چند تا مسئول فهیم داشتیم، رونق مهندسی خیلی بیشتر از این حرف ها بود.
آقا توی این مملکت که آقایان درست کردند، فقط دلالی. به خدا فقط دلالی. من مهندسم. کلی وقت و هزینه گذاشتم چند تا محصول تولید کردم و کلی آدم از کارگر و ... منتفع شدند. اما دلالها از من تولید کننده بسیار بیشتر سود کردند. تازه چکی می خرند و پول خواب پول هم نمی دهم. تولید را رسما گذاشتم کنار و الان به دنبال شغل دلالی هستم.
حتی مسئولین ما هم برای پول دار شدن دلالی می کنند. شما برو ببین چند تاشون یا بچه هاشون تولیدی دارند. چند تاشون دلالی می کنند. بالاخره اونها کلی اطلاعاتشون از ما بیشتره (رانت اطلاعاتی دارند) اگر در تولید پول بود الان توی صف اول تولید بودند. اما الان در صف اول دلالی هستند.
گول این حرف های قشنگشون را هم نخورید. این حرف ها فقط برای ما است. خودشان در خلوت و آشکار آن کار دیگر می کنند (4464812) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۸ ۰۷:۳۵:۴۴
یک مورد فرار مغز شناسایی شد! (4464851) (alef-3)
 
متين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۰:۳۲:۰۶
دختر من سه سال هست كه پشت كنكور مونده لطفا به سازمان سنجش فشار بياريد جلوي ثبت نام مهندسان يا بچه هاي رشته رياضي در كنكور تجربي رو بگيره. اين يه بي عدالتي آشكاره (4463569) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۲:۰۶:۲۴
این چه بی عدالتی آشکاریه؟ به بچتون بگید بهتر درس بخونه تا بتونه درصدای بالاتری بیاره مطممئن باشید قبولم میشه ... (4463781) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۲:۲۲:۱۳
چرا ؟ حقشونه بخاطر تبعیض تغییر رشته بدهند. (4463812) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۳:۲۴:۵۴
مشکل سهمیه ها است که بدون رقابت جدی علمی در رشته های خوب و دانشگاه های خوب ثبت نام میشوند (4463949) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۳:۳۴:۵۸
اگه دخترت لیاقت و استعداد داشته باشه قبول میشه لازم نیست بقیه ها محدود شن تا دختر شما به زور بره دانشگاه (4463972) (alef-3)
 
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۵:۲۱:۲۲
خوب بره توی تجربی رشته ای غیر از پزشکی بخونه. کلی رشته است چرا نمیره بخونه (4464128) (alef-3)
 
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۵:۲۱:۴۸
برای اینکه دخترتان قبول شود باید درس بخواند نه اینکه جلوی بچه های مستعد دیگر را که زرنگتر و باهوش تر هستند را بگیرند! (4464130) (alef-11)
 
على
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۹ ۰۰:۲۰:۳۶
شما اگه ميتونى سهميه ها را حذف كن مشكل حل ميشه. (4466180) (alef-11)
 
مهندس
Germany
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۶:۱۳:۲۸
بی عدالتی این است که یک انسان با استعداد نابود شود (4464195) (alef-3)
 
آرزوی نابودی بیماری بیکاری
Romania
۱۳۹۶-۰۴-۱۸ ۰۱:۱۵:۴۴
باید گفت اگه میتونید رشته پزشکی قبول بشید و با افراد رشته تجربی رقابت کنید و پزشکی رو کسب کنید پس نوش جانتون چون استعداد و هوشش رو داشتید ولی اون تجربی که به امید قبولی در رشته پرستاری میاد و با اختلاف کم توسط یک شخص ریاضی جاش توی دانشگاه و طبعتا در بازار کار پر میشه رو چطوری باید تعریف کرد؟ آیا این هم حق؟بخدا نیست (4464756) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۸ ۱۴:۳۲:۲۴
بله حق هست. چون سوادش و تلاشش بيشتر از شما بوده كه تونسته رتبه بالاتري از شما كسب كنه. (4465487) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۲۰ ۱۲:۵۷:۰۷
اتفاقا اگه با محدود كردن بچه هاي رياضي شما بدون رقيب ، كنكور قبول بشيد و بريد مشغول به كار هم بشيد در اصل شما هستيد كه جاي يه فرد مستعدتر از خودتون رو اشغال كردين. كنكور يه رقابته كه رشته ي بهتر حق اوني هست كه بيشتر تست زده. حق شما رو سهميه اي ها دارن ضايع ميكنند نه بچه هاي رياضي.
من نميدونم چرا اينقدر بد استدلال ميكنيد. (4468613) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۴-۱۸ ۰۰:۵۰:۰۳
اصلنم بی عدالتی نیس. بی عدالتی اینه که من و امثال من دهه شصتی، که باهوشتر از تجربیهای زمان خودمون بودیم، رفتیم رشته ریاضی. و الان همه یا بیکاریم یا حقوق اداره کاری دارند. یه ذره به فکر ما نیستند. با این همه دانشگاه پیام نور و آزاد و امثالهم که درست کردند، امثال من که دانشگاه دولتی خوب درس خوندیم، بی ارزش شدیم. هر کی نگاه میکنی الان یه رشته مهندسی دانشگاه درجه سه خونده (که بعضا هم با پارتی پستهای خوبی گرفتند و جای ما را اشغال کردند) و باعث شده که ما که دولتی خوندیم و واقعا کار مهندسی بلدیم، بی ارزش باشیم. دولتها هم که به فکر ما نیستن. یه ذره به فکر نیستن که اقتصاد کشور را درست کنند. اگه تولید داشتیم، امثال ما الان بیکار نبودند. اون روزی که توی دبیرستان با ترغیب دبیران مدرسه رشته ریاضی را انتخاب کردم، هیچ وقت فکر نمیکردم کسی برق شریف بخونه و بیکار و افسرده باشه.
اما دوستانمون که تجربی بودند و اغلب ضریب هوشیشون کمتر از ما بود الان بیکار نیستند و چندین برابر ما درآمد دارند. بعضیهاشونم که درسها را فقط حفظ کردند. اصلا بلد نیستن تحلیل کنند و تشخیص درست بدند.
واقعا متاسفم. من نمیگذرم از تمام مسئولینی که میتونستند از این وضع جلوگیری کنند ولی کوتاهی کردند. (4464733) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۴-۱۸ ۰۱:۰۸:۳۵
حرف شما هم کاملا درسته و قبول دارم اما مردم هم ذاتشون به سمت رفتن پول بیشتر که این هم منطقیه خلاصه همه طرف ها دارن در این آتش بی برنامگی مسئولین میسوزن (4464755) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۸ ۰۷:۳۸:۲۸
مقصر شمایید که اون رو رشته ای فرستادید که احتمالا نه علاقه داره، نه استعداد. اگه داشت 3 سال پشت کنکور نمیموند! همه چیز که آینده شغلی نیست، الان دانشجو های پزشکی ای هستند که انصراف میدن یا خودکشی میکنن چون به رشتشون علاقه ندارن و فقط با فشار خانواده اومدن. (4464853) (alef-3)
 
مخالف طرح هدايت تحميلى
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۰:۳۳:۴۳
فقط لطفا واسه حل اين مشكل بچه ها رو مجبور نكنيد برن رياضي يا انساني (4463572) (alef-3)
 
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۰:۳۶:۲۴
وفتشه نماينده هاي محترم مجلس يه قانون تصويب كنند براي هدايت دانش اموزان به سمت رشته هاي كشاورزي و منابع طبيعي و علوم پايه تا اين رشته ها از وجود نخبه خالي نمونه. حالا درامدشم كم باشه اشكال نداره (4463577) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۱:۴۷:۱۱
شما خودت حاضری با درامد کم بری توی رشته ای که نه درامد داره نه پشتیبانی دولتی؟؟؟ (4463736) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۸ ۰۷:۳۹:۴۹
اگه 97 هم قبول بشی باید 7 سال دیگه درس بخونی تا مدرک پزشکی بگیری (4464854) (alef-3)
 
United Kingdom
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۳:۰۸:۵۳
خانم دکتر چطور خود شما به سمت این رشته های کم درآمده هدایت بشی آنچه برای دیگران می پسندی برای خود هم بپسند، از فردا بیا پیش ما باغبانی تا وضعیت کار دستت بیاد (4463917) (alef-3)
 
وحيد خدابخش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۰:۳۷:۵۰
ديروز كنكور تجربي داشتم خيلي سخت بود. فك نكنم قبول بشم از همين امروز بايد شروع كنم براي كنكور ٩٧ (4463580) (alef-3)
 
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۲:۰۹:۰۴
خواهشا قبول هم نشدی، برو تو بازار، نیای رشته مهندسی
خودت رو بیچاره کردی اگه بیای مهندسی بخونی، چون آخرش هیچهههههههههه، چهارسال رو هم که می تونستی تو بازار کاسبی کنی رو از دست دادی (4463788) (alef-3)
 
رضا
Australia
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۰:۳۸:۰۷
من ۳۰ سالمه ، میخام کنکور پزشکی بدم. چون کار پیدا نمیکنم‌. کار هست ولی هیچ امنیت شغلی نداری. هر ان ممکنه بگن برو. پس فکر کنم بد نیست پزشک یا دندان پزشک بشم. (4463581) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۳:۰۶:۳۳
داداش بزار چند سال دیگه کنکور بده پخته تر شی (4463911) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۴-۱۸ ۰۰:۴۶:۴۹
:) داداش شما کم کم باید دنبال صالحات بعدش باقیات باشی ، اول اینکه پزشک شدن و عبور از سد کنکور کار هرکسی نیست دوم خود پزشکی هم انقدر طول میکشه که ناخوداگاه بفکر باقیات میوفتی :) ، حرف زدن فقط جابجایی باد هواست. (4464724) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۸ ۰۸:۳۱:۵۳
شما غصه نخور.
اين دوستمون چه قبول بشه چه نشه چيزي از دست نميده چون همه بيكارن الان يا اگرم كار ميكنن فقط ميتونن شكمشونو سير كنن. (4464920) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۰:۳۹:۱۵
مسئولین جمهوری اسلامی (نه فقط دولت) باید در نظام آموزش و پرورش بازنگری اساسی بکنند تا دانش آموزان قبل اتمام دوره دبیرستان به شغل ها و تحصیلات مورد علاقه هدایت شوند. (4463582) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۰:۳۹:۵۷
اگه قبول شدن در كنكور تجربي از طريق گرفتن ديپلم رياضي يا اخذ مدرك مهندسي راحت تره به دوستان تجربي پيشنهاد ميكنم اين مسير رو انتخاب كنند تا ديگه گلايه نكنند (4463583) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۲:۰۹:۰۲
آفرین!
خیلی از این دوستان فکر می کنن که ما عمرمون رو تو رشته ریاضی گذاشتیم و رفتیم تو بهترین دانشگاه های دولتی درس خوندیم و کارشناسی و ارشد گرفتیم الان از سر خوشی داریم میایم تجربی شرکت می کنیم... (4463787) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۷ ۰۳:۰۴:۴۷
خوشم میاد همتونم تو بهترین دانشگاه ها مدرک مهندس گرفتین...اونی هم که از پیام نور دارقوز آباد فارغ التحصیل شده فقط منم...فقط منم...فقط منم (4524040) (alef-11)
 
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۰:۴۰:۱۶
من فوق لیسانس رشته مهندسی از یکی از بهترین دانشگاههای دولتی هستم در سیستم وزارت بهداشت.و اتاق روبروی من پزشک است با مدرک پزشکی از دانشگاه آزاد یک واحد معمولی.
حقوق من 2/5 میلیون در ماه و حقوق ایشان 10 میلیون در ماه(البته به قول وزیر بهداشت حقوق ایشان هم زیر 3 میلیون هست ولی با کارانه بالای 7 میلیونی ثابت در ماه)
آیا انتظار دارید اشتباه من را دوستان و نزدیکانم هم تکرار کنند؟؟؟
این سیستم نابرابر و بی عدالتی محض اداری وزارتخانه بهداشت و در کل دولت است که باعث می شود رتبه برتر کنکور ریاضی پس از 4 سال تحصیل در بهترین دانشگاه صنعتی به سمت این حرفه بیاید .من هم ترجیح می دهم این راه را بروم اگر مقتضای سن اجازه دهد (4463586) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۰:۴۳:۰۴
اين ٥٨١ هزار نفر بايد براي ٧٥٪ ظرفيت رشته هاي دكتري درج شده در دفترچه انتخاب رشته تلاش كنند چون ٢٥٪ ظرفيت ايثارگران هست.
لطفا يا ظرفيت رو بالاتر ببريد يا جلوي اين بي عدالتي آشكار رو بگيريد. همه ي دانش اموزان مخالف اين مدل سهميه بندي ها هستند.
امكانات اموزشي كشور محدوده اما متاسفانه هر سال ظرفيت سهميه ها اضافه تر ميشه. (4463592) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۸ ۰۶:۰۱:۴۵
من از خانواده ایثارگران نیستم. اما شما برو یک توجهی کن ببین وقتی دشمن داشت تا داخل خانه شما می آمد، همین ها بودند که جلوشو گرفتند. اون موقع خیلی ها داشتند داخل کشور عشق و حال می کردند. هر چی بهشون بدهند حقشونه. (4464813) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۸ ۰۸:۳۶:۴۷
به خودشون بدن حقشونه يا بچه هاشون؟
كسي كه زحمت بيشتري ميكشه بايد كنكور قبول بشه.
شما هم احتمالا سهميه داشتي(داري) وگرنه غيرممكنه اين حرفو بزني.
حالا كه واسه همه چيز دارن راي گيري ميكنن اسمشم ميذارن دموكراسي بهتره واسه اين سهميه ها هم از دانش اموزان كنكوري راي گيري كنند ببينن چند درصد راضي هستند.
خدا جاي حق نشسته. اگرم ميخواهيد سهميه بديد حداقل ظرفيت رو بالا ببريد (4464923) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۰:۴۴:۴۳
٥٨٠ هزار داوطلب رشته ي تجربي و درامد هنگفت مافياي كنكور
البته چاره ي ديگه اي غير از برگزاري كنكور براي تفكيك اين ٥٨٠ هزار نفر وجود نداره (4463595) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۰:۴۶:۴۹
در مورد رشته هاي پزشكي نميشه تقاضا رو پايين اورد پس بهتره عرضه رو بالا ببريم تا با اشباع شدن بازار كار تعادل ايجاد بشه (4463597) (alef-3)
 
سيدرضا قدوسي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۰:۴۸:۰۱
من خودم با سهميه شاهد الان ترم ٦ پزشكي ميخونم بهتره بگم.همچين خبري هم نيست كه بچه ها هجوم اوردند سمت تجربي. (4463599) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۲:۱۰:۳۲
جلوی ضرر رو از هر کجا بگیری منفعته

خب داداش حالا که هیچ خبری نیست بیا انصراف بده و مهندسی بخون (4463790) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۳:۲۰:۰۰
دنیا به کام شما شاهد و امثال هم است. فردا کار هم به شما می دهند بقیه مردم یعنی هیچ و خس و خاک (4463937) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۳:۲۷:۲۴
سهمیه؟ از این که بدون دانش و با سهمیه رفتی ناراحت نیستی؟ (4463957) (alef-3)
 
معلم رياضي با حقوق ١.٣ ميليون!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۰:۵۰:۳۲
به نظر من بهتره هزينه ي ثبت نام در كنكوري كه تقاضا براش بيشتره رو به نسبت تعداد شركت كننده ها بالا برد مثلا براي رشته ي تجربي كه ٥٨٠ هزار داوطلب داره هزينه ي ٥٨ هزار تومن در نظر بگيريم (4463602) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۲۳ ۱۰:۲۰:۲۶
خوشا به عقلت عزیزم
اونوخ فایدش چیه؟ بچه پولدارا فقط ثبت نام کنن؟
یا فقیرا سخت تر ثبت نام کنن؟ (4473193) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۰:۵۱:۱۳
حماقت محض است کسی در این شرایط دنبال رشته های فنی برود، وقتی پزشکی عمومی از دانشگاه آزاد ناکجا آباد ماهی 20 میلیون حدقل درآمد دارد و حداقل 3 برابر استاد تمام رشته های فنی دانشگاه های تهران و شریف و غیره درآمد دارد، باید به عقل کسی شک کرد اگر در این شرایط خواهان تحصیل در رشته های فنی باشد. حالا درآمد دندانپزشکان و متخصصین بماند که سر به فلک می کشد، یکی دیگر از فواید بی شمار طرح تحول سلامت علاوه بر آفزایش نجومی درآمد پزشکان نیز این بود که دانش آموزان باهوشی را که سالهای قبل سمت رشته های ریاضی می رفتند، آگاه ساخت که آینده آنها جای دیگری است . (4463606) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۰:۵۱:۳۱
خوش به حال مسولان وزارت علوم با این ظرفیت های بی حساب و کتاب
کمی از وزارت بهداشت یاد بگیرند. (4463607) (alef-3)
 
دانش اموز كلاس نهم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۰:۵۳:۰۰
اين ٢٩ ميليون شغلي كه قراره ايجاد بشه درامدش چطوره؟ حقوق ٩٣٠ هزار تومني اداره كاري؟ ازين شغل ها نخواستيم!
ميريم همون تجربي!! (4463611) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۸ ۰۷:۴۴:۱۵
مگه همه ی تجربی ها پزشکی قبول میشن! (4464857) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۸ ۰۸:۳۸:۰۸
قبول نشن هم حداقل شانس خودشونو امتحان ميكنن (4464925) (alef-11)
 
گنجی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۰:۵۵:۲۱
وقتی دولت سال هاست فکری به حال رشته های فنی مهندسی و علوم انسانی نمی کند

وقتی که آینده ای در تحصیل در رشته های غیر پزشکی نیست

وقتی که دولت دانشجویان را فقط بخاطر این می خواهد که شهریه پرداخت کنند

وقتی که تنها راه در پیش متخصصان فنی و مهندسی کشور مهاجرت باشد

خوب معلوم است که همه سعی کنند در این ورطه بی خیالی دولت به سمت رشته های پزشکی بروند که کاری به دولت ندارد و مردم وقتی بیمار شوند مجبور به مراجعه به سرویس های درمانی باشند


شما چه توصیه ای دارید؟ (4463616) (alef-11)
 
عضو هيئت علمي دانشگاه شريف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۰:۵۵:۳۳
يه متخصص قلب كه يك دهم يه دكتراي مهندسي هم زحمت نكشيده داره ماهي ٣ ميليارد درمياره! منم بودم ميرفتم تجربي (4463617) (alef-3)
 
زالی
Germany
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۱:۲۰:۰۹
شما اگه یک شب تا صبح نخ ابیدی و درست مریض ویزیت کردی بعد بیا حرف بزن (4463676) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۴:۵۰:۲۲
از همین "نخ ابیدی" نوشتنت معلومه که مریض ویزیت کردنت چجوریه آقای دکتر (4464089) (alef-3)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۴-۱۸ ۰۰:۵۸:۱۷
اتفاقا ما در طول تحصیلمان بسیاری از شبها را بیدار بودیم. استادان به ما خیلی سخت میگرفتند و ما برا "مهندس" درست و حسابی شدن شب بیداریهای زیادی کشیدیم. شما خودت بیا دو ترم مهدسی بخون ببین اصن میتونی یانه. البته نه دانشگا پیام نور. دانشگاه درست و حسابی مثل شریف بیا. (4464747) (alef-3)
 
مهندس مملکت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۸ ۰۶:۰۵:۴۰
ما خیلی شبها تا صبح از استرس بیکاری خوابمون نمی بره. در ضمن اگه از این دکترها پیدا کردی، سلام من را بهش برسون. (4464815) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۲:۲۰:۳۶
اینکه از سختی های طاقت فرسای متخصص شدن اطلاعی ندارید و رقم فوق فضایی که عنوان کرده اید نشان میدهد شما هیئت علمی هیچ دانشگاهی نیستید. (4463808) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۳:۰۷:۴۶
ماهی سه میلیارد.سالی هم بگی باز دروغه.ولی کنتور که نداره.بگو (4463914) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۳:۴۳:۳۰
شما واسه پول درس نخوندی. خداقوت استاددد (4463998) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۹:۰۴:۱۲
بروباشه استاد شما خوبی (4464404) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۲۳:۱۴:۱۸
عمرا اگه هیئت علمی شریف باشی دروغ میگی مثل چی.دانشجویان و استادان شریف نخبه هستند و این کامنت کامنت یک فرد کم هوش هست. متخصص قلب 7 سال عمومی به علاوه 4 سال تخصص خونده که فقط عمومی 290 واحده و دکتری مهندسی 140+32+40 واحد یعنی جمعا 212 واحد.واحد هم بر اساس ساعت درسی هست.شما یک شب کشیک سال یک قلب که داخلی هست رو برو ببین چه جوری هست بعد حرف بزن.اون 3 میلیارد رو هم که گفتید دلیل دیگه ای هست برای اینکه بیسواد هستید ما توی ایران 3 هزار متخصص و فوق تخصص قلب ( افرادی که از تخصص داخلی اومدند ) داریم یعنی ماهی 9 هزار میلیارد و سالی 108 هزار میلیارد فقط حقوق کاردیولوژیست هاست که از بودجه وزارت بهداشت بیشتره تازه کاردیولوژیست ها یک اقلیت 2 درصدی از کل پزشکان هستند!! (4464639) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۲۱ ۰۴:۴۲:۴۱
زيرميزي ها رو حساب نكردي.
فك كردي كل درامد پزشكان فقط همينه كه از وزارت بهداشت ميگيرن؟ (4469906) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۰:۵۸:۴۰
اولا چرا اصرار داریم تعداد پزشک را کم نگه داریم بعد التماس کنیم که خیلی گران نگیرید خوب این همه جوان آماده، به جای اینکه ارز را ببرند روسیه و یا حتی دانشگاه آزاد و پزشکی و دندانپزشکی بخونند و غالبا هم برنگردند، ظرفیت را 3 تا 4 برابر کنید تا عرضه بر تقاضا پیشی بگیرد و خود به خود قیمت ها پایین بیاید و متناسب با توان مردم بشه، پزشکی، از یک جنبه یک رشته عمدتا مهارتی هستش ریاضیات نیست که بگیم همه از پسش بر نمی آیند، از لحاظ متون درسی هم که الکترونیک دیجیتال یا برنامه نویسی و رباتیک ... نیست این بیماری فلان علائم را دارد و آن بیماری بمان علامت را متون سرراستی است نسبتا
ثانیا الف جان وقت ات را به تعرفه ها تلف نکن روی فزونی عرضه به تقاضا تمرکز کن وقتی عرضه زیاد شد پزشک خوب، متعهد نسبت به مردم و با مسئولیت و مودب گل می کنه و پزسک بی انگیزه و بی مسئولیت هم تحت فشار قرار می گیره (4463629) (alef-11)
 
استاد دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۱:۳۷:۰۴
دقیقا باید همینطور باشه. مشکل اصلی در مافیای پزشکان است که با اینکه تقاضا زیاده اجازه افزایش ظرفیت نمیدن. به قیمت جون و وقت و سرمایه مردم تموم میشه ولی خوب جیب این تجار پزشک نما زودتر پرمیشه. البته وقتی نگاه اکثریت به رشته تحصیلی فقط درآمدش باشه و بس انتظار بهتری از این جامعه نمیتوان داشت. جامعه ای که پزشک در آن قرب و اجر داشته باشد جامعه ای پر از بیماری است. (4463712) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۵:۳۰:۵۸
یه چیزی هست به اسم مافیای پزشکی که تا همین چند سال پیش دانشگاه های روسیه رو مشروط قبول میکردند و دانشگاه های اوکراین و کشورهای بلوک شرق که هم ارزون بود و هم خیلی بهتر از پردیس ها و واحد های آزاد بود رو قبول نداشتند البته یک سالی هست که تا حدودی در برابر درخواست ها عقب نشینی کردند و بعضی دانشگاه ها رو دوباره معتبر کردند. این جماعت به شدت واهمه دارند که جمعیت جوان و پرشور مملکت رو به پزشکی بیارند و نون این ها آجر بشه درست مثل وکلا (4464146) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۶:۰۷:۳۶
حرفت مث اينه ك من بگم رياضي يعني فلان سوال فلان راه حل رو داره😂😂😂
برادر من در اولين فرصت ي رفرنس پزشكي بگير دستت (4464186) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۴-۱۸ ۰۱:۱۶:۳۷
تمام رفرنساتون حفظیه نه تحلیلی !!!!!!!!!!!!!
هر کسی توانایی حفظ کردنو داره ولی تحلیل واقعا علاوه به تلاش استعدادم میخواد پزشک عزیز!! (4464759) (alef-3)
 
دکتری شیمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۱:۱۴:۱۲
سلام

وقتی من دکتر ی شیمی کار پیدا نمیکنم ولی تکنسین اناق عمل (فوق دیپلم) کار دارد و به راستی ایشون خانم دکتر هستن نه بنده، الان فکر میکنید من برادر خودم میفرسم رشته ریاضی!!!!!!!!!!! (4463657) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۴-۱۸ ۰۰:۵۶:۱۴
اتاق عمل حقوقش از یک پرستار هم کمتره بعدش اتاق عمل مثل کارگری نیست که سر چهار راه بایستی کاربگیری ، ظرفیت و تعداد ها به اندازه میخوان
همچنین شما که داری دکتری شیمی میخونی باید از همون روز اول میدونستی که علوم پایه ها در کشور های جهان سومی مثل ایران هیچ فرصت شغلی ندارن در حقیقت . کلا قشر تحصیل کرده از بیماری به نام ندانستن رشته های مورد نیاز جامعه رنج میبره (4464745) (alef-3)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۴-۱۹ ۰۲:۴۴:۵۷
ایشان از بیماری ندانستن رشته های مورد نیاز جامعه رنج نمی بره ایشان از تبعیضی که همه ارکان را در گیر کرده رنج می برد . (4466243) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۲۰ ۱۲:۵۹:۴۱
تبعيض تقصير اونه كه ظرفيت پزشكي رو پايين نگه داشته وگرنه همه جاي دنيا عرضه و تقاضا تعيين كننده است.
پزشكي و تخصص هاي پزشكي و دندانپزشكي الان نياز كشور هست نه مهندسي تو اين ركود اقتصادي (4468618) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۱:۲۱:۱۴
مافیای پزشکی هرکاری دلش میخواهد با این مملکت می کند ، برای آنکه جیبشان پر پر باشد ظرفیت جذب پزشک رو کم نگه داشتن تا حتی با جان ملت بازی بشه با کمبود دکتر در مناطق محروم ، از طرف دیگه هم دولت روحانی خزانه رو داده دست وزیر بهداشت به هرپزشک و دندان پزشک از راه رسیده ای زیر 10 میلیون تومان نمیده ، صنعت نفت و . . . دارن کار میکنن تا این پزشک ها بخورن ، چرا قانونی برای این صنف نیست ؟ (4463678) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۱:۲۶:۴۹
تا تفاوت دستمزد پزشکی و غیرپزشکی از زمین تا آسمان است همین آش است و همین کاسه (4463689) (alef-3)
 
United States
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۱:۳۶:۴۴
99 درص این دکترا که فارغ التحصیل میشند بی سواد هستند و تا ده سال اول مردم موش ازمایشگاهی هستند (4463711) (alef-3)
 
ف.خ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۱:۴۱:۲۹
این انتخاب بیشتر به خاطر وجهه اجتماعی پرشکان است. در ضمن از معدود رشته هایی است که خانم ها می توانند موفق عمل کنند و درآمد بالا داشته باشند. (4463723) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۱:۵۰:۳۰
وضع فارغ التحصیلان مهندسی بدتر از آنچیزی است که بشه فکرش رو کرد تحصیل در رشته های فنی مساوی است با مرگ . (4463745) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۱:۵۳:۴۳
دیگه الان دانشگاه شریف جلوه قبل رو نداره همه میدونن هرکی درس خونده توش باید مدرکش رو فقط قاب بگیره. (4463752) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۲:۰۲:۰۳
وقتی کسی اعتراضی به ظرفیت های کم رشته ای خدماتی مثل پزشکی نمیکنه بایدم همین باشه!!
روزبروز هم بدتر میشه شک نکینید. تنه راهش هم اینه یک شخصی با سمت مدیرتی وزارت بهداشت رو دست بگیره.
الف لطفا چاپ کن.لطفااااا! (4463768) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۲:۰۲:۴۳
من 35 سالمه دیروز کنکور تجربی دادم حس خوبی دارم کاش مشاورای اونوقت میگفتن مهندسی چیزی جز یه سراب نیست (4463773) (alef-3)
 
Sweden
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۲۰:۲۱:۰۲
خدا شفا بده برادر! (4464505) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۲۳:۲۶:۵۷
همچنین (4464649) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۸ ۰۸:۰۲:۱۷
چرا؟ به خاطر اينكه دوس داره اونطور زندگي كنه كه دلش ميخواد؟
چون حرف مردم واسش مهم نيست و تو ٣٥ سالگي ميخواد كاري رو بكنه كه دوس داره و مسير اشتباهي كه رفته رو جبران كنه؟
من خودمم ٣١ سالمه ميخوام امسال در كنكور تجربي شركت كنم. پسرم مجردم هستم . (4464878) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۴-۱۸ ۰۱:۰۷:۰۱
همه پاسوز مسئولینی هستیم که برنامه ریزی بلند مدت نکردند و آموزش رو صرفا برای سرگرم کردن جمع کثیری جهت جلوگیری از تقاضای کار همین افراد (4464754) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۴-۱۸ ۱۱:۲۵:۴۵
منم 27 سالمه ارشد مخابرات - میدان از یکی از دانشگاه های سراسری تهران دارم . همین الان با تدریس خصوصی بالای دو تومن در میارم . خب منی که هم کارم دارم هم وقتش چرا پزشکی نخونم ؟؟ اگه سه سالم هم طول بکشه تا قبول بشم مشکلی نیست . (4465122) (alef-11)
 
ارسلان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۲:۱۱:۰۷
الف شما یکی از بهترین پایگاه های خبری ایران هستید.
لطفا برای حمایت از این ملت کمپینی تشکیل بدید برای اعتراض به ظرفیت کم پزشکی و دندانپزشکی.
لطفا چاپ کنید (4463794) (alef-3)
 
هیات علمی یکی از دانشگاه های مادر کشور
Spain
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۲:۱۲:۱۲
من به عنوان هیات علمی یکی از بزرگترین دانشگاه های کشور، به هرکسی که می بینم اکیدا توصیه می کنم که فقط کنکور تجربی و فقط وارد رشته های زیر نظر وزارت بهداشت بشن.
حتی اگه لیسانس پرستاری از دانشگاه ازاد علی اباد کتول بگیرن، درامد و امنیت شغلی شون از مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف بیشتر خواهد بود. (4463797) (alef-3)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۴-۱۹ ۰۲:۴۲:۴۹
علی آباد کتول مگه پرستاری داره ؟ (4466241) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۲:۲۷:۳۹
طبیعیه که بازار کار در اولویت دانش آموزا و خانوادهاشون هست و بر همین اساس رشته های تجربی مقبول هستند. ایشالا که مسئولین محترم به فکر باشن و بازار کار رشته های دیگه هم خوب بشه. (4463824) (alef-3)
 
عضو هیات علمی ایلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۲:۳۹:۰۷
با سلام
من متولد سال ۶۰ و دکتری مهندسی برق دارم و عضو هیات علمی دانشگاه هستم،
برادر کوچکم متولد ۶۷ و پزشک عمومی است.
ایشان الان خونه و ماشین شاسی بلند داره و بنده تازه موفق شدم با وام یه واحد نقلی و یه پژو ۴۰۵ بخرم.
خداوکیلی حقوق من ۴ تومن در ماهه ولی ایشان را نمیدانم ولی قطعا بالای ۱۰ تومن درآمد داره. (4463846) (alef-3)
 
دکتری صنایع
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۲:۳۹:۲۵
علت رو فقط باید در بازار کار و درامد بالای پزشکان و حتی بازار کار خوب پرستاران و ... جستجو کرد . گرچه رشته پزشکی رشته سختی هست نه به لحاظ خواندن دروس که از این نظر رشته های فنی به لحاظ درک مفاهیم بسیار پیچیده تر هستن بلکه به دلیل داشتن شیفت و ... اما بعد از فارغ التحصیلی درامد خوبی دارن در همون ابتدای کار برعکس رشته های فنی که جز عده معدودی که میتونن شرکت بزنن بقیه درامد چندانی ندارن و بیشتر بچه های فنی نهایتن کارمند یا مدرس دانشگاه هستن با حدود 2 و 3 و نهایتا 6 میلیونی که اصلا قابل مقایسه با درامد پزشکان نیست . من به همه اطرافیان توصیه کردم و میکنم که هرگز سراغ رشته غیر تجربی و غیر از پزشکی نرند (4463848) (alef-3)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۲:۳۹:۴۹
بعضي بخاطر يك مدرك و استخدام در دستگاههاي دولتي و ارگانها به راحتي پول درمي آورند، با كلي وام و مزايا و بازنشسنگي

بعضي در كارگاهها و كارخانه ها جان ميكنند. و تا آخر عمر با هزار استرس و دلهره زنده مي مانند.

اين شده كه همه تلاش ميكنند فقط مدرك بگيرند . (4463849) (alef-3)
 
سیفیاری
Germany
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۲:۴۴:۱۶
در حال حاضر فقط پزشکی و درآمد هنگفت و بس!!! (4463863) (alef-3)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۳:۱۹:۲۹
واقعا وزارت بهداشت خوب ظرفیت کنترل کرده و اجازه نداده دانشگاه آزاد وارد بشه وزارت علوم بابد از وزارت بهداشت باد بگیره بعد مبره دوباره 2700 کد رشته میده به دانشگاه آزاد تا پول در بیاره حالا اونایی که مهندسی می خونن تو دانشگاه دولتی
مهم نیس چون تو آزاد راحت و بی درد سرمدرک میگره (4463933) (alef-3)
 
Reza
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۳:۱۹:۴۳
راه حلش یکسان سازی درآمد مشاغل بر اساس سطح سواد و سختی کار است تا بین یک پزشک عمومی و هر فارغ التحصیل با مدرک کارشناسی ارشد تفاوتی نباشد. (4463935) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۸ ۱۴:۰۶:۳۹
من پزشک نیستم ولی با حرف شما مخالفم زحمت کشیده و در کنکور پزشکی قبول شده است و لابد استحقاق درآمد بیشتر را دارد اقتصاد سالم است که تعیین می کند چه کسی درآمد بیشتر داشته باشد و چه کسی کمتر نه تعیین سطح درآمد بوسیله بخشنامه و تعیین تعرفه خدمات (4465438) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۳:۳۳:۰۵
وقتی گفتند پالایشگاهها بایستی خصوصی سازی تمام سازمانها عملییاتی نفت خصوصی سازی وسایر شرکتها هم همینطور ما هم خدا رامیخواهیم هم خرما وقتی نیروگاههاخصوصی شرکتهای خصوصی هم درپی بهبندکشیدن جوانان (4463967) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۴:۳۰:۰۶
من يك مهندس هستم عمرم را در يك كارخانه در منطقه اي بياباني و با حداقل امكانات با حضور اكثر روز هاي سال در محل كارم با انواع توهين ها و تحقيرها با حداقل حقوق گذرانده ام و تمام اين مدت بصورت قرار دادي كار كرده ام امروز خودم را يك بازنده به تمام معنا مي بينم نه رفاه داشته ام نه آسايش روحي و رواني كسي كه در اين شرايط كشور در رشته هاي فني درس بخواند و نخواهد از كشور برود بايد در عقل او شك كرد. (4464062) (alef-3)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۵:۰۶:۴۳
به برخی تحلیل ها باید لبخند تلخ زد و از طرف دیگر موسساتی که با اغراض سیاسی و مالی شروع به دادن مدرک کردند اکنون طلبکار مردم شده اند. نا آگاهی مردم بزرگترین مانع اجرای عدالت در هر زمینه است. حکومت بیاید و برای پزشکان سطح درآمدی خاص در نظر بگیرد. نتیجه آن این است که عده ای از فقیرترین مردم جامعه از روی نا آگاهی به سرباز پیاده آنها تبدیل می شوند. اتفاقی که به طور واضح در انتخابات هم افتاد و دولتی با رویکرد سرمایه داری از مردمی با بدترین وضع اقتصادی بالاترین رای ممکن و غیر قابل باور را گرفت. وقت خود را تلف نکنید. مشکل آگاهی مردم است. (4464109) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۶:۱۲:۳۷
به نظر من کار هر بز نیست خرمن کوفتن (4464191) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۱۶:۲۹:۴۷
ظرفیت پزشکی رو هم مثل مهدسی کنید تا همه چی بصورت جادویی درست بشه. خوب منه دکتری مخابرات آرزو میکردم کسی منو راهنمایی میکرد میرفتم پزشکی (4464213) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۴-۱۸ ۰۰:۵۸:۴۸
ظرفیت پزشکی رو مثل مهندسی بکنن ؟پناه بر خدا از بازیچه تر قرار دادن جان مردم
داداش ما همین الانش هم از پزشکی های دانشگاه آزادی رنج میبریم چی داری میگی (4464748) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۸ ۰۴:۱۰:۱۴
این چه ربطی به پزشک ها داره که تو کار گیرت نمیاد‌....‌ (4464804) (alef-3)
 
Sweden
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۲۰:۱۸:۳۶
وقتی برنامه ریزی نباشد همین آش است و همین کاسه!!! همه چی به خدا واگذار شده و مسئولین هم تنها به فکر پر کردن جیب خود هستند... امان از برنامه و هدف بلند مدت (4464501) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۲۰:۴۵:۵۳
من با زتبه 200 کنکور ریاضی فارغ التحصیل ارشد برق دانشگاه شریف یک دهم یه پزشک عمومی درآمد دارم. ملت حق دارند بخوان برن پزشکی. (4464527) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۸ ۱۴:۰۳:۵۴
مهندس می خواهیم چکار یه عده باید مریض باشند و یه عده دکتر ، نفت و گاز را هم میفروشیم خرج می کنیم صادرات و این حرف ها هم همه اش چرند است کارخانه ها هم با 20 درصد ظرفیت کار میکنند پس تکرار کنید : مریض بیشتر = اقتصاد بهتر ! (4465430) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۲۲:۲۵:۵۸
غيرازرشته هاي پزشكي مابقي رشته هاي تحصيلي فقط فارق التحصيل بيكار وسربارتوليدمي كند (4464592) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۴-۱۸ ۰۱:۰۵:۰۸
الان منطق شما اینه که ملتی که نمی تونن پزشکی برن یا کشش یا پولش رو ندارن باید برن سینه قبرستون؟مشکل از مردم نیست چون ذات همه اینه که به سمت پول برن اما همه از آتشی میسوزن که حاصل بی برنامگی بلند مدت مسئولین کشوره که حوزه مهم آموزشی رو بازیچه و سرگرمی جمعی به آموزش قرار دادند که مباد روزی تقاضای کار بکنن و نتیجه فارغ التحصیلی همون جمع بازیچه همین فاجعه امروزه (4464753) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۷ ۲۳:۱۹:۱۷
درس خوندن اشتباهه. عمر خودتونو تلف نکنید. من یه میوه فروشی توپ زدم ماهی ۲۰ میلیون کاسبم. مگه مغزم عیب کردخ درس بخونم.۰ (4464644) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۸ ۱۴:۰۰:۳۱
رشته میوه فروشی هم بد نیست ولی سرمایه میخاد (4465423) (alef-3)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۴-۱۹ ۰۲:۴۰:۲۸
میوه فروشی هم مگه مغز آنچنانی می خواهد ؟ تو آمریکا همه میوه فروشها مکزیکی و ...هستند . (4466240) (alef-11)
 
پویا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۸ ۰۲:۴۹:۱۷
باید منتظر نسلی از پزشکان بود که با سواد کم فقط به دنبال منافع مالی هستند، خدا بر این ملت رحم کند. (4464792) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۸ ۰۸:۰۴:۵۳
همه دنبال منافع مالي هستند. كي از پول بدش مياد؟
باز خوبيه بعضيا بدون دلالي و كلاهبرداري ميخوان درس بخونن و زحمت بكشند و عمرشونو بذارن و با گرفتن تخصص پزشكي به پول برسن. (4464885) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۸ ۱۳:۲۱:۲۳
منتظر بود چیه خیلی وقته دارن ملت رو می چاپن و می کشن متولد چندی ؟! (4465313) (alef-3)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۸ ۰۸:۱۱:۳۴
برای رشته های مهندسی و علوم انسانی کار نیست ، فارغ التحصیلان حقوق نمی تونند پروانه وکالت بگیرند یا اینکه دفتر اسناد رسمی بزنن
پس تنها راه چاره پزشک شدن است (4464894) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۸ ۱۳:۲۲:۵۷
دعا کنید ملت بیمار بشن هر کی دوست داره دکتر بشه به ناچار به مریضی مردم هم راضیه درست مثل اون کسی که کفن می فروشه از مرگ مردم خوشحال میشه (4465315) (alef-3)
 
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۸ ۱۰:۳۰:۴۶
سیستم معیوب کشور رو به پای رشته های تحصیلی نگذارید. .مدیرت آموزشی کشور ایراد داره (4465044) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۸ ۱۳:۱۱:۱۷
تا دیر نشده حقوق های نجومی پزشکهای از خدا بی خبر رو کاهش بدید چه خبره دکتر ندیده های عقب مونده (4465286) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۸ ۱۳:۱۲:۰۵
رمز موفقیت توی کشور ما یا بچه پولدار بودن یا رفتن به رشته های پزشکی و یا دزدی هر کی موافقه لایک کنه (4465291) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۸ ۱۳:۵۸:۵۱
به غیر از رشته های پزشکی خواندن در دانشگاهها یعنی شروع بیکاری هنگام فارغ التحصیلی چون رشته های دیگر بازار کار ندارند (4465417) (alef-11)
 
مهندس
۱۳۹۶-۰۴-۱۸ ۱۶:۲۲:۲۲
من شنیدم کسکه ارشد رشته دیگه داره،نمیتونه بره کنکور تجربی بده؟یعنی نمیتونه بره پزشکی و دندون بخونه، حتی اگر از دانشگاه غیر روزانه مدرک گرفته باشه.
صحت داره؟؟؟؟؟!!! (4465685) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۲۰ ۰۵:۳۸:۰۳
بايد از يه مشاور بپرسي (4468072) (alef-11)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۲۱ ۰۸:۰۲:۵۴
دانشگاه پیام نور و دانشجویان و کتابهایش بهترین هستن در ایران. حاضرم با تمام مدعیان دانشگاه های دولتی در رشته خودم رقابت کنم. عشقه دانشگاه پیام نور (4470005) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.