نظر منتشر شده
۲۱۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 246261
موج سواری روی زخم های سوخته
چرا اسیدپاشی در اصفهان گرفتار شایعه شد؟
نعیمه موحد؛ 30 مهر 93
اگر ماجرای اسیدپاشی می توانست به صورت یک درد مشترک جلوه کند و دلسوزی همه مردم را در برداشته باشد، اقدامات رسانه های منتسب به یک جریان خاص که متاسفانه هم سو با رسانه های ضد انقلاب بود، مانع از این موضوع شد. آنان مثل هر اتفاق دیگری از این دست، فضا را برای تسویه حساب های سیاسی با رقیب مناسب دیدند؛ حتی اگر این فضا صورت سوخته ی زنان جوان باشد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۴
لفظ شایعه به همان اندازه که بار منفی دارد جذاب هم هست. یعنی شنونده وقتی می شنود درباره فلان اتفاق خبرهای ضد و نقیضی مطرح شده، برای سردرآوردن از صحت ماجرا وارد تار عنکبوت پیچ در پیچ شایعه می شود. وضعیت دامن زدن به شایعات و نتیجه گیری و قضاوت های عجولانه و حتی صدور احکام لفظی که جزء یکی از فرهنگ های غلط ما محسوب می شود، این روزها به شدت حال و هوای سیاسی و جناحی پیداکرده و حتی در برخی موارد به وسیله ای برای عقده گشایی طیف های خاص تبدیل شده است.

شایعه آبروی قربانیان را سوزاند!
چند خانم در یکی از شهرهای کشور با اسید سوزانده شده اند. این حادثه دردناک، رعب آور و غیرقابل پذیرش است. زنان قربانی این ماجرا این روزها بیشتر از آنکه به دست ها و صورت سوخته شان فکرکنند به آینده و سرنوشت اجتماعی از بین رفته شان می اندیشند. زندگی دیگر برای آنان به روزهای قبل بازنخواهد گشت و عمق درد درمان نشدنی شان را هم کسی درک نخواهد کرد. اشک و بغض مهمان مخاطبی ست که پای حرف های آنان می نشیند. ابراز همدردی با آسیب دیدگان و یا درخواست کمک از مسئولین و حتی خرده گرفتن به آنان برای عدم اقدام عاجل طبیعی و منطقی است. اما ساده لوحی ست که فکر کنیم همه همینطور فکر می کنند.

این میان عده ای هستند که هربار در مواجه با حوادثی از این دست تور ماهیگیری به دست، بالای سر آب گل آلود حادثه جمع می شوند و حتی خود آب را بیشتر گل آلود می کنند و حاضرند به قیمت فروختن صداقت شان شاه ماهی صید کنند. تا جایی که زنان و دختران مصدومی که این روها در بیمارستان منتظر عمل های جراحی پی در پی هستند، این نگرانی را هم در پس ذهن خود داشته باشند که در رسانه ها و اذهان مردم در موردشان چه می گذرد؟ آیا اینکه پدر و همسرشان مجبور است هر روز در مصاحبه با یکی از رسانه ها خانواده اش را از اتهام بی بندوباری تبرئه کند، کافیست و یا باید بعد از ترخیص از بیمارستان، علاوه بر پوشاندن صورت خود، نگاه های مردم به عنوان کسی که از روی بدحجابی مورد اسیدپاشی قرارگرفت را هم تحمل کند؟

واقعیت این است که اگر ماجرای اسیدپاشی در اصفهان می توانست به صورت یک درد مشترک جلوه کند و دلسوزی و توجه همه مردم را در برداشته باشد، اقدامات رسانه ها و افراد منتسب به یک جریان خاص که متاسفانه هم سو با رسانه های ضد انقلاب بود، مانع از این موضوع شد. آنان مثل هر اتفاق دیگری از این دست، فضا را برای تسویه حساب های سیاسی با رقیب مناسب دیدند؛ حتی اگر این فضا صورت سوخته ی زنان جوان و امنیت روانی هزاران نفر باشد.

چه کسی کبریت شایعه را کشید؟
شایعه اسیدپاشی به زنان بدحجاب گرچه در برخی شبکه های مجازی غیرگسترده پخش شد، اما به صورت رسمی اولین بار از خبرگزاری ایسنا منتشر شد. کبریتی که این خبرگزاری دولتی کشید، خیلی زود به انبار شایعه افتاد و شعله اش دستمایه پیدایش صفحات اجتماعی بیشتر راجع به این موضوع و حرف و حدیث های مردم شد. آش این ماجرا به قدری شور شد که در همین شبکه های اجتماعی درخواست برای مقابله به مثل و اسیدپاشی به زنان چادری و مردان ریش دار مطرح شد! در واقع این خبرگزاری دولتی به یک شایعه، بدون دلیل رسمیت بخشید و در نهایت هنگام بررسی طرح امر به معروف و نهی از منکر در مجلس، یک نماینده مجلس نیز در مخالفت با قسمت هایی از طرح، به اسیدپاشی های اصفهان استناد کرد!

این فضاسازی ها از کجا آمد؟ هنوز خبری موثق از این جریان منتشر نشده بود که به یکباره اسیدپاشی های اصفهان به جریان های حزب اللهی برای مقابله با زنان بدحجاب نسبت داده شد و تا همین دوشنبه که فرمانده انتظامی اصفهان، آخرین جزئیات از این حادثه را منتشر کرد و گفت که هیچکدام از موارد اسیدپاشی به موضوع بدحجابی مرتبط نبوده است، هیچ یک از مدعیان این شایعه نتوانستند حرف خود را با دلیل و مدرک کنار صفحات روزنامه ها و سایت ها و پست های اجتماعی شان ارائه دهند.

تمام سعی این رسانه ها این بود که هر روز با واکاوی اندک جزئیات منتشر شده از این داستان به اطلاعات و ابهامات موجود بیفزایند و به هر نحوی پای شایعه مقابله با بدحجاب را هم وسط بکشند. طوری که حتی در میان سخنان امام جمعه اصفهان، درباره عدم مجوز شرعی و قانونی برای اسیدپاشی و محکوم کردن این اقدام، از وی بپرسند که منظورتان از اینکه قبلا گفته اید امر به معروف و نهی از منکر باید از تذکر لسانی فراتر برود چیست؟!! و او را تلویحاً در موضع متهمی که باید قصد و منظورش رااز اعمال و کردارش توضیح دهد، بنشانند!

چرا یک خبرگزاری دولتی می تواند با خیال آسوده بدون ارائه مدرک و سند، شایعه ای به این سنگینی را بر سر زبان ها بیاندازد و علاوه بر تهمت و افترا به قشری خاص، امنیت و آرامش عمومی را برهم بزند، ترس به جان شهروندان بیاندازد و آبروی خانواده هایی گرفتار را در تیررس ظن و گمان عمومی قرار دهد و هیچ کس هم به آن کاری نداشته باشد؟
آیا دستگاه قضایی نمی تواند به خاطر شرایط به وجود آمده توسط ادعای بی اساس این خبرگزاری برای مسئولین آن اعلام جرم کند تا به جای اینکه از حامیان امربه معروف سند بی گناهی طلب شود، مطابق اصل برائت و مهم تر، اصل البینه علی المدعی به سراغ ایسنا و ادعای بی سندش بروند و مگر همیشه غیر ازاین بوده است که کسی که ادعا می کند باید سند ارائه دهد؟

ایسنا شایعه ای دیگر می سازد
وضعیت خبرگزاری ایسنا در ادامه ی کار جالب تر و در عین حال تأسف برانگیزتر هم می شود؛ این خبرگزاری که حالا انگار ماجرای بدحجاب ها و مقابله با امربه معروف هیجانش را برایش ازدست داده، در آخرین اخبار خود بدون اشاره به تلاش های قبلی اش در جهت القای ارتباط اسیدپاشی ها با بدحجابی می گوید: « برخی به اشتباه حوادث اسیدپاشی یک ماه گذشته اصفهان را با موضوع حجاب و عفاف مرتبط می‌دانند، این در حالی است که هیچ یک از قربانیان حجاب نامناسبی نداشته‌اند و با حجاب عرفی و قانونی در سطح شهر تردد کرده‌اند.» و در ادامه، باب شایعه ای تازه رامی گشاید که بسی بیشتر از شایعه ی قبلی می تواند خطرناک باشد و البته هیچ نهاد نظارتی ای حواسش به شایعات خلاف امنیت ملی ایسنا نیست. ایسنا این بار پای گروه های تکفیری را به پرونده باز می کند: «به نظر می‌رسد با توجه به نزدیک بودن ایام محرم گروه‌های تکفیری که از ماه‌ها قبل، جمهوری اسلامی ایران را برای برهم زدن مراسم ماه محرم تهدید کرده بودند، از هم‌اکنون فعالیت خود را از اصفهان آغاز کرده‌اند.»

معلوم نیست که رسانه ای مثل ایسنا که حامی دولت محسوب می شوند، چرا اینگونه کمر به تخریب وعده های دولت در خصوص بهبود امنیت بسته است و این بار می خواهند طوری القا کنند که مملکتی ناامن تحت اعمال نفوذ تکفیری ها قرار گرفته است! دستگاه های امنیتی وقضایی هم که یک وبلاگ ساده تا بازدید هم از چشمان رصدگرانشان دور نمی ماند، به همین راحتی اقدامات سوال برانگیز ایسنا را نمی بینند!

نقش کم رنگ پلیس و نهادهای امنیتی اصفهان
قابل کتمان نیست که بخشی عظیمی از لطمات وارد شده به افکار عمومی در این ماجرا مربوط به ضعف نهادهای پلیسی و امنیتی شهر اصفهان است. به نظر نمی رسد که موضوعی با فوریت و حساسیت بیشتر از اسیدپاشی، این روزها روی میز فرمانده انتظامی اصفهان باشد؛ اما پلیس اصفهان علاوه بر اینکه ضعف رسانه ای آشکاری از خود بروز داد و نتوانست به خوبی شایعات اطراف این موضوع را کنترل کند، بلکه کم کاری و کندی شان باعث شده تا امروز خبری از اعلام اسامی فرد یا افراد متهم نباشد و گفته شود تنها کسانی به عنوان مظنون دستگیر شده اند.

ماهیگیران هم از راه رسیدند
هنرمندانی که در کشور ما معمولا نسبت به امور اجتماعی و سیاسی بیگانه اند و ذهنیت بسیاری از آنان روی این اصل قرارگرفته که باید ناهنجاری های جامعه را تنها به تصویرکشید، نه راه حلی ارائه داد و نه حتی با استفاده از موقعیت و تخصص خود برای رفع این ناهنجاری ها قدمی برداشت، در حالی که هنوز رویکرد برخی هایشان به کشتار غزه از یاد نرفته بود، در این ماجرا فضا را به قدری برای ماهیگیری مناسب دیدند که به عنوان مثال کیانوش عیاری در مصاحبه با رسانه ها با اشاره به فیلمش که ۴سال است به خاطر صحنه های خشن توقیف شده بگوید: «فیلم من خشن تر است یا اسیدپاشی در اصفهان؟»!!

از طرف دیگر اصغر فرهادی این بار به صورت واضح و مشخص و با اشاره به اصل موضوع خواستار رسیدگی به وضعیت زنان آسیب دیده می شود و حتی از پزشکان خارجی هم درخواست کمک می کند!

از صحبت های باقی این طیف هم میتوان متوجه شد که قبول شایعه را بیشتر از صبر برای مشخص شدن ماجرا می پسندند؛ آنجا که علی رغم اعلام وزارت کشور مبنی بر اینکه اسیدپاشی ها زنجیره ای نیست در تیتر یک روزنامه های خود اسیدپاشی ها را سریالی می خوانند.

حرف غلط زدیم عذرخواهی هم نمی کنیم!
وقتی کمیل کاوه، رئیس انصار حزب الله اصفهان، که طیف فکری و اعتقادی اش این روزها مورد هجوم رسانه ای بسیاری قرار گرفته، مصاحبه می کند و با اشتباه و نادرست و غیرشرعی خواندن این عمل می گوید که اقدام افرادی که این عمل را به عناصر حزب اللهی نسبت میدهند از اسیدپاشی هم بدتر است، تمام کسانی که تا به حال نوک پیکان تهمت هایشان را به سمت این فرد و طیفش گرفته بودند سکوت می کنند.

حالا وقتی معترضین، این اقدامات را سازماندهی شده و منتسب به جریان حزب الله می دانند، چرا پیچیده شدن شایعه اسیدپاشی به زنان بدحجاب، قبل از حوادث اخیر، در فضای مجازی را سازماندهی شده ندانیم؟

چرا این اتفاقات در شهری رخ می دهد که همیشه میزبان توریست هاست و این افراد که معمولا حجاب کاملی هم ندارند باید چنین اخباری را از این کشور بشوند و این احساس ناامنی و وحشت را با خود به خارج ازایران ببرند؟

و یا چرا درست هنگامی که طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس مورد بررسی قرار می گیرد، موج بزرگ نسبت دادن اسیدپاشی در اصفهان به امربه معروف و نهی از منکر به راه می افتد؟

چرا زمانی که در خیابان ها به آمران به معروف حمله می شود، یکی مورد ضرب و شتم قرار می گیرد، یکی چشمش را از دست می دهد و علی خلیلی شهید می شود هیج کمپینی برای مقابله با قاتل راه نمی افتد و هیچ هنرمند و روزنامه ای احساس مسئولیت نمی کند و حتی بعضی با بی شرمی از قاتل دفاع هم می کنند؟

پرونده هنوز در اول راه است
ماجرای اسیدپاشی در اصفهان، چون عاملین ماجرا پیدا نشده اند هنوز روی پله اول است. حالا که خیلی دیر اما بالاخره شایعه مقابله با بدحجابی و دست داشتن نیروهای حزب الله جمع شده و مسببین شایعه خود را به آن راه زده اند! در آخرین اخبار سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس انتقام گیری شخصی را دلیل اصلی ماجرا معرفی کرده است و قائم مقام وزیرکشور از دستگیری سه تا چهارنفر به عنوان متهم خبر داده است. اظهاراتی که معلوم نیست از چه درصدی از صحت برخوردار هستند. باید و شاید که مدعی العموم حتی بدون وجود شاکی خصوصی، به این پرونده ورود کرده و فراتر از بحث اسیدپاشی و قصاص آن، مطابق اصل ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی که «هركس به‌طور گسترده، مرتكب جنايت عليه تماميت جسماني افراد، جرائم عليه امنيت داخلي يا خارجي كشور...پخش مواد سمي و ميكروبي و خطرناك ... گردد به گونه اي كه موجب اخلال شديد در نظم عمومي كشور، ناامني يا ورود خسارت عمده به تماميت جسماني افراد يا اموال عمومي و خصوصي...گردد، مفسد في الارض محسوب و به اعدام محكوم مي‌گردد.» برای مجرمین حادثه حکم اعدام صادر نماید. اما تا چه زمان باید منتظر دستگیری متهمان ماند؟ به نظر می رسد انتقاد جدی به دستگاه های امنیتی و انتظامی استان اصفهان وارد است.

و در پایان یک سوال اینکه آیا باید باور کنیم که پشت تمام موج رسانه ای مقابله با عاملین اسیدپاشی در اصفهان دغدغه و انسانیت موج می زند؟
 
حسام
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۰۹:۴۹:۰۵
چقدر زشت هست که روی جان آدم ها هم سیاسی کاری می کنند
فقط می خواهند به هر بهانه ای به دستورات اسلام حمله کنند وگرنه همه می دانند اسیدپاشی چقدر غیرشرعی و غیر انسانی هست (2442439) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۰:۴۸:۰۴
چرا اسیدپاشی در اصفهان گرفتار شایعه شد؟ چون صداو سیمایک ماه لالمونی گرفته بود (2442563) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۹:۴۱:۱۰
شما همونی نیستی که یمگین ما صدا و سیما رو نگاه نمیکنیم؟
همون شب خبرشو پوشش داد ولی شما ندیدی! (2443862) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۴:۳۲:۲۰
جناب حسام، امثال شماها آدم هم می کشید و بعد توجیه می کنید. اسیدپاشی که سهل است. ولی بدانید که یک روز خداوند حق مظلومان و ستمدیدگان را از شما خواهد گرفت. آن روز دیر نیست و خشم الهی بر سرتان خواهد بارید. (2443134) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۵:۲۰:۱۵
همین تهمت زدن های بی سند و مدرک هست که فضای جامعه را متشنج و دوپاه می کند و تفرقه می آورد. کاش همه به همدیگر احترام می گذاشتند.
چرا بی جهت تهمت آدم کشی می زنی؟!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2443271) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۲۳:۴۹:۴۱
تهمت گناه کبیره است از خدا مایه نذار. (2444251) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۲۱:۳۹:۰۲
من یک پیام برای مسئولان سایت الف دارم:
از مقایسه همین کامنتی که اتهام آدم کشی زده و 400 تا تایید گرفته و منتقدش که 100 تا تایید گرفته چی میفهمید؟
اینکه عمده مخاطبان فعال سایت، نه اصلاح طلب، بلکه افراطیهای اونور آبی و داخلی هستند که سعی میکنند خودشان را جای همه مردم ایران جا بزنند.
نباید در تصمیم گیریها لایک زدن این جماعت را مدنظر قرار داد.

اینکه گفتم این کامنتها، چون واقعا مردم ایران حتی اگر منتقد برخی نقایص باشند، باز اینطور کینه ای علیه افراد حرف نمیزنند (2445976) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۲ ۱۵:۱۴:۱۳
چقدر عقده و خشونت و خشم و ... با این ذهن پرآشوب چگونه در این دنیای وانفسا زندگی می کنی عزیزم
خدا انشاء‌الله به اطرافیان شما خصوصا خانوداه شما صبر دهد (2446823) (alef-13)
 
فرید
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۴:۵۳:۱۹
نکته اصلی این است: عده‌ای قبول شایعه را بیشتر از صبر برای مشخص شدن حقیقت ماجرا می پسندند.

این عده واقعیت را آنطور که مطلوب امیال آنهاست می‌خواهند نه آنگونه که واقعا هست. چرا که با این روش می‌توانند اهداف خود را پیش ببرند و حرفشان را "در ظاهر" به کرسی بنشانند. (2443199) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۸:۱۸:۳۸
بی اعتمادی مردم یا زمینه سازی برای پذیرش این شایعه ها را خود مسئولان دست اندرکار به وجود آوردند، اگر آنها مشکلی که پیش می آمد خودی و غیرخودی نمی کردند امروز افکار عمومی به چشم توجیه به سخنان مسئولان نیروی انتظامی نگاه نمی کرد. وقتی آنان اسامی و مشخصات فلان دله دزد را اعلام می کنند ولی کسانی که در کهریزک جنابت کردند، در سعادت آباد نگاه کردند و سکوت کردند و بعد حتی نیروی انتظامی از آنها دفاع کرد، مجسمه های تهران را دزدیدند و با جرثقیل بردند کسی پیدا نشد ولی چند جوان که کلیپی را در اینترنت فرستادند چند ساعته دستگیر شدند، جماعت بسیار نیروهای خودجوش حتی با تخریب و فحاشی و تهدید شکل گرفت هیچ اقدامی نکردند ولی به شدت با تجمعات غیر برخورد کردند، آیا ذره ای به مردم حق نمی دهید که به همه چیز شک کنند؟!!! وقتی که هنوز کسی دستگیر نشده خبر از سرنخ می دهند و آنها هم مانند این طرفی ها به کل انگیزه برخورد با زنان را رد می کنند، چه فرقی بین ایشان و شایعه افکنان هست؟ (2443699) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۱۱:۲۵:۴۸
شایعه ایی در کار نبوده حقیقتی تلخ است که گروهی دوست دارند اخبار مربوط به آن را شایعه قلمداد کنند ایسنا از حقیقتی پرده برداشت که رسالت خبری و حرفه ای اش آنرا در این مسیر درست قرارداد کسانی که سعی در انحراف اخبار و اطلاعات دارند و از گمراه کردن مرده خوشحال می شووند ( مانند نگارنده این مقاله ) همراهان دشمنان ملت ایران هستند چرا اخبار درست را خبرگزاری های داخلی نشنویم حتی اگر تلخ باشد و مردم را تشویق به شنیدن حقایق از خبرگزاری های بیگانه کنیم و آنها نزد ملت راستگو شوند ترس ها را باید دور ریخت و چشمها را با حقایق آشنا کرد (2444908) (alef-13)
 
الناز
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۰۱:۴۸:۴۷
چرا؟؟
مگه اونا چیکار کردن؟؟؟
جای بحث نیست!
چند تن از همشهریام الان شدن مرده ی متحرک که فقط با دیدنشون ناراحت میشیم!!!!!!!!
شکوه اندیشه ی مردن در اوست!
همه ی هستی او رفته به باد (2444369) (alef-13)
 
نادر
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۱۵:۳۲:۴۴
نه همه نمی دانند اگر همه می دانستند الان جریاناتی بنام تکفیری وجود نداشت متاسفانه در هر جامعه ای عده ای افراد نادان پیدا می شوند که با برداشتهایی سطحی از دین دست به هر کاری می زنند ودلیل آن را دین معرفی می کنند ونادانی این افراد دستمایه افراد بی دین ومعاند وقدرت طلب می شود تا از آنها درجهت اهداف شیطانی خود استفاده کنند. (2445385) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۲ ۱۰:۳۰:۴۱
داداش ربطی به اسلام نداره خیلی موضوعات رو قاطی فرمودید.

شایعه به این علت میگیرد که منابع رسمی مدتها سکوت میکنند و وقتی خبر در شبکه های اجتماعی همه گیر شد تازه دوزاری اقایان می افتد.

شایعه به این علت میگیرد که در موارد قبلی مثل سر بریدن های کرمان آخرش معلوم نشد که چه شد !!!

شایعه به این علت میگیرد که همین روزها در جوار کشور ما به اسم دین برخی ظالمین سر میبرند و ...

شایعه به این علت میگیرد که در گذشته این کشور در روز روشن با گلوله به سر مخالف زدند و مجرم علی رغم دستگیری چند روزی بیشتر مهمان زندان نبود.

شایعه به این علت میگیرد که ..... (2446469) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۰۹:۵۱:۳۳
هنوز حتی یک دلیل در مورد ارتباط اسیدپاشی ها با بدحجابی گفته نشده و بعد آن نماینده مجلس می آید به آن استناد می کند؟
به بد کسانی رای دادیم انگار (2442441) (alef-17)
 
مهناز نیازی خواه
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۱:۲۰:۵۶
تو اصلا رای ندادی .شما این یه جمله را برای ما تفسیر کن ما قبول میکنیم! این جمله اینه((مابه تذکر لسانی اکتفا نمیکنیم)) بابا خودتون گفتید سندش هم تو سایت الف است چرا هوچی گری میکنید شما این حرف ها را زدید شما که میگید به عملیات میدانی ادامه میدهیم از زیر مسئولیت فرار نکنید چرا امام جمعه ی اصفهان گفت :مگرنگفته بودم تذکر لسانی باشه .میدونم این کامنت من انقدر کوبنده است که سایت الف آن را حذف کنه.ولی انتظار میره خود سایت الف این مواضع را روشن کنه (2442660) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۱:۵۸:۴۲
بابا؛ کوبنده!!!! (2442739) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۵:۰۶:۲۱
سرکار خانم نیازی خواه

ممنون بابت کامنت کوبنـــــــده‌تان! ولی با این روشی که شما پیش می‌روید بعید می‌دانم واقعا درپی حقیقت ماجرا باشید.
کلمات قدرت فراوانی در القای معانی دارند و شما، شاید دانسته، از این قدرت سوءاستفاده کرده‌اید:

« چرا امام جمعه‌ی اصفهان گفت: "مگر" نگفته بودم تذکر لسانی باشد. »

این جمله را شما نقل کرده‌اید! ولی متن خبر الف چنین است:

« امام جمعه اصفهان درباره صحبتی که پیش از این از قول او گفته شده بود که امر به معروف و نهی از منکر باید از تذکر لسانی فراتر برود، گفت: "من نگفتم" که تذکر فراتر از لسانی باشد، گفتم آنچه وظیفه یک مسلمان است تذکری ناصحانه، مشفقانه و مودبانه است. »

تفاوت دو جمله کاملا آشکار است. (2443229) (alef-17)
 
دوست
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۸:۳۲:۵۵
خانم نیازی خواه!!!!!
با اسم به ظاهر واقعی کامنت میزاری و با تحریف سخنان دیگران سعی داری مردم را نسبت به افراد مذهبی بدبین کنی درحالی که در دین اسلام و قرآن کریم آسیب زدن به انسانهای بیگناه محکوم شده است. این فرد اسیدپاش یا روانی است یا مزدور اسرائیل تا جو را متشنج کند و شما هم که داری از آب گل آلود ماهی میگیری و به افراد مذهبی تهمت میزنی فردی مغرض هستی.
ضمنا بعضی از افرادی که مورد اسیدپاشی واقع شده اند از افراد محجبه و خانواده های مذهبی بوده اند اول خانواده مصدومین را ببین بعد اظهارنظر کن (2443739) (alef-13)
 
ف
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۱۵:۵۱:۰۸
چرا برخی از جمله خبرگزاری دولتی ایسنا سریع، می خواهند در کشور اختلاف ایجاد کرده و مردم رو در مقابل هم قرار بدن!!!!!؟؟؟؟


اسید پاشی قطعا با برنامه بوده، حال این اسید پاشی رو یا خود معارضین و مخالفین مردم مسلمان و مومن راه انداخته اند تا بهانه ای برای حمله به برخی از افراد مذهبی شود تا وحدت و همدلی را در داخل کشور ایران عزیزمان از بین ببرند

و یا یارو از روی جهالت و خصومت شخصی انجام داده

و قطعا هیچ انسان مسلمان و مومن و انقلابی چنین کاری انجام نمی دهد

الکی برخی خودشونو در تقابل با انسان های متدین و مذهبی جامعه قرار ندهند

چرا که اگر چنین بکنین، دقیقا همان آلت دست دشمنان خواهید شد که وحدت و همدلی را در داخل نمی خواهند (2445416) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۰۹:۵۴:۴۶
ضد انقلاب و ایسنا که دلشان برای آن زن ها نسوخته، می خواهد هدف سیاسی شان را پیش ببرند
آبروی آن زن ها را هم بردند. زن هایی که متین و محجبه بودند (2442446) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۵:۱۴:۰۶
چرافکر می کنید ضد انقلاب وایسنا آبرویشان را برده اند ؟! گیرم این قربانیان بدحجاب یا نه اصلا بی حجاب بودند که نبودند ! فکر کردی از نظر مردم امروزما این دلیلی بر فساد وبی اخلاقیست ؟! نه به جز جمعی اندک که تا زن ودختری را بی حجاب وکم حجاب می بینند هزار جور انگ وتهمت به او می چسبانند اکثر مردم ما چنین تصوری را ندارند ! پس نگران آبروی رفته این عزیزان نباشید چون به زعم این مردم آبرویی بر باد نرفته ! ولزومی ندارد برای حفظ آن سعی در محجبه معرفی کردن قربانیان بنمایید !! (2443248) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۰۱:۴۲:۱۶
دقیقا! تو مشهد و تهران که من دیدم اکثر خانمها دیگه مثل قبل لباس نمیپوشن! هیچ خجالتی هم نداره! خانواده ی منم هیچکدوم مثل مجری های صدا و سیما و تبلیغات توی خیابون لباس نمیپوشن! اصلا هم ما بی آبرو نیستیم! تو خانوادمون شهید دادیم جانباز دادیم واسه این کشور! بابای خودم جبهه رفته! ما هم جزیی ازین کشور هستیم! (2444364) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۱۱:۵۲:۲۵
لايك داري (2444964) (alef-3)
 
فرناز
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۰۹:۵۶:۳۳
متاسفانه عملکرد جناح مقابل در این قضیه به گونه ای بود که شک و شبه ها را هم بیشتر می کرد. مثلا" حتی یک بیانیه اعتراضی و محکومیت خشک خالی از سوی انصار حزب الله مشاهده نشده است. (2442447) (alef-17)
 
فهیم پور
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۰:۲۷:۱۸
انصار حزب الله که رد کرد. گفت غیر انسانی هست (2442504) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۲:۰۵:۰۷
همون اول بايد اين كار رو ميكرد نه اينكه انزجار و نفرت عمومي رو شاهد باشه! ظاهرا فراموش كرده ايد همزماني اين كارهاي پليد و بيانيه هاي اين گروه مبني بر وارد فاز عملياتي شدن و مصوبه مجلس را! ضمنا عملكرد سابق اين گروه هم به راحتي انگشت اتهام را به سوي انها نشانه ميگيرد. الان هم با جوي كه اتفاقا همين برادران مسئولش هستند سخت ميشه اين موضوع را از اذهان مردم پاك كرد. به نظر من ورود اين افراد به اين مسئله اشتباه بود و جز تخريب چهره اسلام و مسلمين و نظام نتيجه ديگري نخواهد داشت. (2442764) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۴:۲۹:۵۲
تحت فشار و چندین روز بعد از حادثه چاره ای نداشت این حرف را بزند. (2443127) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۵:۲۱:۳۳
اگر رد نکند، می گویید چرا رد نکرد؛ حالا که انصار رد کرده؛ می گویید تحت فشار بوده. ایرادات بنی اسراییلی نگیرید. شما به دنبال حقیقت نیستید. (2443277) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۳:۲۱:۴۵
متن رو دوباره بخوانید مصحابه کمیل کاوه را پیدا می کنید. (2442994) (alef-17)
 
مسلم
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۰۰:۴۷:۵۴
چون شما همش اونور آبیا رو چک میکنی مطمئنا از اخبار اینور آب بی خبری (2444320) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۱۳:۴۷:۳۲
از قضا فرمانده انصار اصفهان خودش این مساله را محکوم کرد ولی متاسفانه بعضی آن رسانه هایی که شما دنبال می کنید چیزی از آن نگفتند. (2445192) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۰۹:۵۸:۱۶
حتما کار امریکاست
حالم از رسانه های اصولگرا به هم میخوره
دروغگوها (2442448) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۰:۲۶:۳۷
تا ایسنا هست و شماها هستین، چرا آمریکا؟! (2442501) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۱۴:۳۶:۳۶
لطفا تهمت نزنید
امثال شماها ین که اسلام رو درست نفهمیدن و چشماشونو میبندن و دهنشونو وا میکنن (2445280) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۰:۳۱:۲۳
اگر رسانه های اصولگرا همه چی رو به آمریکا نسبت می دن
شما که همه چی رو به اصولگراها نسبت می دید
و جالبه که اگه عالم و آدم جنایات آمریکا رو ببینند شما فقط می گید اونا متوهمند
جالبید کلا (2442518) (alef-17)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۱:۰۹:۴۸
اصول گرا و اصلاح طلب سر و ته یه کرباسند
همین افرادی که علم اصلاح طلبی را الان برداشتند زمانی به صورت مردم اسید می ریختند و پونز می چسبوندن.
اسید پاشی مربوط به بد حجابیه. (2442624) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۵:۵۵:۳۴
شماها از این شایعه اونقدر خوشحال بودین که الان بدجوری حالتون گرفته شده که این خبر فقط شایع بوده. خدا نسل شما و بی حیاها و بدحجاب ها و غارتگرهای بیت المال ذو با هم از روی زمین ورداره. (2443393) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۲۲:۲۵:۱۷
خب این گفتار و این منش که نسل یه عده ای را از بین رفته میخواهد یعنی اسید پاشیدن براش سخته؟! اگر رب العالمین به حرفهای شما به اندازه یک ارزن بها میداد غیر از خودتون و همفکراتون بشری وجود نداشت . (2444104) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۹:۳۸:۳۸
عزیزم فعلا نیازی به آمریکا نیست
همین رسانه های ایسنا و بهار و ... کارشون رو خوب بلدند انجام بدهند
همه میدونند که از خارج هیچ وقت هیچ غلطی نتونستند بکنند و نخواهند هم توانست.
تا گرگ هایی که در لباس دوست در این کشور وجود دارند و قدرت رو فعلا در دست گرفته اند نیازی به آمریکا نیست (2443856) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۲۳:۲۳:۱۲
پس برو بشین رسانه های اصلاح طلب! بی بی سی و صدای آمریکارو ببین و بیا اینجا صحبتهاشونو بلغور کن!
این بهترین راه حله!
اونام سی ساله واسه همین دارن هزینه می کنن!
عاشق چشم و ابروی تو که نیستن! (2444206) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۰۹:۵۸:۲۹
کسی دلش برای زن های قربانی نسوخته بود؛ می خواستند به انصار حزب الله فحش بدهند که دادند؛ همین
می خواستند علیه امر به معروف و نهی از منکر و دستورات اسلام بنویسن که نوشتن. چقدر ساده اید؛ فکر کردید دلشون واسه اون زن ها سوخته؟
این تلاششون دفاع از زنان قاتل و دارای روابط .... هست؛ با زنان خوب جامعه کاری ندارند که؛ بنده خدا زن هایی که صورتشون سوخت (2442449) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۱۶:۵۵:۳۸
شما از تفسیهایت معلومه چی فکر میکنی
حتما اسید پاشی را هم تائید می کنی (2445508) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۰:۰۳:۱۰
اینها حتی وقتی انصار حزب الله محکوم کرد، خودشان را به نشنیدن زدند
اگر خبر رسانی صادقانه داشتند، باید حرف های رییس انصار اصفهان هم منتشر می شد (2442457) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۴:۴۱:۵۱
یعنی به نظرت کسی میاد گردن بگیره؟ بقیه کارارو گردن گرفتن؟ (2443156) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۲۳:۲۹:۰۷
اگه همه بگن کار خودت بوده (بدون سند و مدرک) دوتا راه حل داری:
1 بگی آره که مجرم رو مشخص کردی و گردن گرفتی
2 بگی نه که خودت جواب خودتو دادی
پس با یه شایعه و تهمت در هردوصورت تو خراب شدی!
یکم بیشتر فکر کن! (2444216) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۰:۰۴:۵۶
شایعه بوده یا نبوده، جریان سازی بوده یا نبوده مهم این است که متاسفانه پلیس در چند وقت اخیر از لحاظ امنیتی و اطلاعاتی خیلی ضعیف عمل کرده از ماجرای 4 مرزبان و شایعات آن گرفته تا حوادث اخیر جنوب شرق کشور و این هم اسیدپاشی
دلیل رواج شایعه هم چیزی جز ترس سازمانهای مسئول از شفاف سازی و پاسخگو نبودن فرماندهی نیست (2442461) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۲:۱۳:۰۰
من نمیدونم چجوری پلیس تونست در عرض شش ساعت هپی ها رو دستگیر کنه اما بعد از این همه روز نتونسته اینها رو دستگیر کنهًًً (2442793) (alef-17)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۳:۲۳:۲۷
احسنت. ببینید این تفکر که ما ضعیفیم و اونا قوی هستن ما تمام تلاشمونو کردیم ولی اونا موج سواری کردن این یعنی چی؟ صدا و سیما 40 تا شبکه رادیویی و تلویزیونی راه انداخته ولی چند درصد تونسته ملتو جذب کنه؟ مسئله تعداد رسانه ها نیست. شما ببینید یه بی بی سی فارسی با اون ساعت محدود چه جذابیتی داره؟ خوب ما چه بخواهیم و چه نخواهیم باید به سمت شفاف سازی حرکت کنیم. هر چند این قضیه بسیار بسیار پیچیدست تو این کشور. ولی دریغ از یک حرکت آغازگر یک روند سازنده! اینطوری واقعاً به جایی نمیرسیم. الان سر صداوسیما دعواست که مدیر بعدی کی باشه. خوب حالا یکی میاد و میره قضیه تا چند سال بعد اما آیا دقت می کنیم که هر روز و هر لحظه به این ملت داره می گذره؟ یا نه آقایون بیان هی جلسه بذارن از همدیگه تشکر کنن که انقدر کار شده فلان شده؟ چقدر شده در معرض نقد جدی قرار بدن خودشونو؟ شما دیدی یبار آقای ضرغامی بیاد با 4 تا دانشجوی درجه یک روبرو بشه؟ این قضیه باید تو این جامعه حل بشه تا کشور قدرتمند بشه و دیگه جذابیت رسانه های خارجی از بین بره. (2442997) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۲ ۰۳:۴۴:۰۸
آفرین گل گفتی. صدا و سیمای ما که یه کلام مزخرفه مزخرف.. هر اتفاق مهمی که حالا کاری به دنیا ندارم تو همین کشور خودمون میفته . صدا و سیما لالمونی مطلق میگیره.. تو همین شهر خودم نزدیک یه ماه مردم به یه رای مجلس اعتراض میکردن . هرروز راهپیمایی بود و اعتراض اونوقت یه کلام توی تلویزیون راجبش صحبت نشد. یا وقتی شایعه دزدیدن دخترا و کشتنشون پخش شد شهر به شدت خلوت شده بود همه در رعب و وحشت بودن شدید.. اما هیچ جا خبری ازش نبود کسی نیومد تایید کنه یا تکذیب !!! هر اتفاقی که تو کشور میفته اصلن پوشش خبری داده نمیشه . فقط میخوان بگن اینجا ایرانه همه چی امن و امانه همه چی آرومه همه خوشبختن.... (2446340) (alef-13)
 
دل آرام
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۰:۰۵:۵۲
کار ایسنا آدم را یاد دیالوگ مرحوم خسرو شکیبایی می اندازد در فیلم دلشکسته که می گفت خودشان، خودشان را می گیرند؛ خودشان سند می گذارند آزاد می کنند!
ایسنا خودش شایعه را می سازد؛ خودش تکذیب می کند؛ خودش شایعه جدید می سازد
:)))) (2442462) (alef-17)
 
کشکینه وند
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۲:۱۴:۲۵
شما چرا اینقدرا دنبال سانسورید من خبرهای این حادثه شوم را نبال کردم تا صدایش توی خبرگذاریهای دنیا نه پیچید هیچ یک از مسئولین استان اصفهان و کشور تأئید و رد نکردنند وقتی اتفاقی می افته و کسی هم واکنش نشان نمیده زمینه برای شایعه فراهم میشه آفرین به خبر گذاری ایستا لابد باید خبرگذاریها را نیز تهدید کرد تا از این به بعد هیچ خبری را خبر ندهند وای بر بر این تفکر که زشت را نباید گفت و اگه قرار بود گفته شود ازش تعریف و تمجید شود (2442801) (alef-17)
 
هنگامه
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۳:۵۹:۲۶
شما حالت خوبه دل آرام خانم ؟ (2443084) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۰:۰۶:۳۸
ایسنا گفته اسید پاشی ها کار تکفیری هاست؟!! واقعا؟!!!!
چه تعطیلن این همکاران رسانه ای تون (2442464) (alef-17)
 
سیروس
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۰:۱۰:۳۷
با سلام
امروز شخصا در میدان ونک شاهد پاشیدن آب توسط عده ای از جوانان به صورت چند خانم بودم که باعث فریاد و ترس آنها و سپس گریه آنها در وسط خیابان شد. به راستی جامعه ایرانی به چه فلاکتی گرفتار شده که بجای ننگ و نفرین اینگونه حرکات بهانه ای برای تفریح عده ای به ظاهر انسان شده است. این نتیجه 35 سال مدیریت غلط فرهنگی و قضایی جامعه ایرانیست. مدیریتی که لات و جانی و اختلاس گر آزادانه میگردند و وکیل و تحصیل کرده و هنرمند به کنج انزوا و مهاجرت پناه میبرند. جامعه ای که از احساس ترس اسید پاشی به صورت بانویی بعنوان تفریح استفاده کند آینده ای جز تباهی اجتماعی و فرهنگی ندارد. مسلما اینگونه اقدامات باید به شدیدترین وجه ممکن مجازات شوند تا قبح آن در جامعه از بین نرود. معمولا اینگونه رفتار یا از افراد روانی سر میزند یا فاناتیکهای ایذئولوژیک. یک انسان عادی به هیچ وحه چنین عملی را برای خود شایسته نمیداند. (2442469) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۲:۰۱:۴۴
یعنی یک مرد اونجا نبود که گردن این بی ناموسها رو بشکنه ... خدایا چه بلایی بر سر جامعه ما اومده ؟؟؟؟ (2442751) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۲:۰۷:۵۲
چقدر اين حركت زشت و بي معني و لوس هست
بايد با اين افراد سرخوش هم برخورد بشه (2442776) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۵:۴۲:۳۴
مردم هم بی غیرت اند باید دست پای اون افراد مشکستن (2443357) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۲ ۰۸:۴۴:۳۴
شما یکبار وقتی جلو چشمت یه تصادف شد به مصدومش کمک کن تا ببینی به چه بلایی گرفتار میشی بعد فکر این باش که گردن این بی ناموس ها رو بشکنی( گرچه اگر خودم اونجا بودم همه چی رو قبول میکردم و گردنشون رو میشکستم) (2446438) (alef-13)
 
بینام
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۱۶:۱۵:۵۳
عالی تحلیل کردید ممنون (2445444) (alef-10)
 
بینام
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۱۶:۲۱:۲۲
ممنون آقای سیروس به خاطر تحلیل عالیتون (2445454) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۲ ۱۹:۵۹:۰۳
وقتی منزلت انسانی فراموش بشه و درد و رنج مردم به تمسخر گرفته بشه. نتیجه اش بهتر از نیست. (2447193) (alef-13)
 
خبرنگار
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۰:۱۶:۱۲
متاسفانه همکاران خبرگزاری ایسنای اصفهان هنوز بر این باورند که کار درستی کرده اند و باز هم به ادامه نشر این اخبار اصرار دارند.
به نظر من خبر اول اسیدپاشی برای هشدار به مسوولان کار درستی بود اما شایعه پراکنی این خبرگزاری به دور از حرفه رسانه ای بود... (2442474) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۰۶:۴۹:۱۲
میخوای الان چند تاشون بگیریم دار بزنیم تا دیگه شایعه درست نکنن. اصلا میشه ازشون اعتراف گرفت کار خودشون بوده!!! (2444482) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۰:۱۶:۴۸
شما هم که خودت داری از اب گل الود ماهی میگیری و زمین و زمانو متهم میکنی ! (2442478) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۰:۱۸:۳۴
جناب الف. طبق معمول یه طرفه به قاضی رفتی. اونی که زمینه این نوع رفتارها فراهم کرد رفتار مجلس ، تهدیدات انصارحزب الله، تندروی برخی از امامان جمعه بود.. و حتی شجونی که خواستار اعدام برای بدحجابها شده بود.. چه زود فراموش کردین .. اونی که گزک میده تندرو ها هستند.. کسانی که 8 سال چشمانشان بر روی دستان ناپاک همدستانشان بستند، حالا شدن مدعی امر به معروف. و امر به معروف را تقلیل دادند به حجاب و چشم بر روی اختلاسهای هنگفت و به یغما بردن بیت المال توسط دوستانشان بستند.
اگر فقط یه بار برادران انصار تو 8 سال گذشته در برابر این همه اختلاس و فساد امر به معروف و نهی از منکر کرده بودن من و خیلی ها قانع می شیم که این حرکتهای موهوم سیاسی نیس..
ایسنا چیزی رو نقل کرده بود که زیر پوست شهر داشت دست به دست می شد. از خودش شایعه نساخت. همونهایی که معمولا رسانه های اصول گرا سعی در لاپوشانی اش دارن و به خاطرش با شبکه های اجتماعی می چجنگند و البته تو این یکی اختلاف اساسی دارن با همفکران داعش شون !!! (2442482) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۱:۱۱:۱۶
و عده ای هم که چه راه بدی برای اثبات اشتباه بودن حرف تندروها انتخاب کردند . (2442629) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۲:۰۴:۰۶
عالی بود (2442762) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۴:۳۸:۰۷
مرگ یکبار و شیون هم یکبار. زنان ایران باید در یک روز خاص کشف حجاب کنند . (2443142) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۵:۲۳:۰۸
اول تیر که قرار بود به دستور آن خبرنگار فراری که آزادی های یواشکی راه انداخته بود، کشف حجاب کنن. چی شد پس؟ (2443283) (alef-17)
 
mitra
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۱۱:۴۲:۱۱
من موافقم (2444943) (alef-3)
 
آتنا
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۱۴:۴۹:۵۱
من اگه اندکی حجاب داشته باشم فقط به خاطر اطاعت ازفرمان خداست و هیچ وقت کشف حجاب نمیکنم

جناب مرگ یه بار شیون یه بار شما دارین به شایعه دامن میزنین اون داعشی از خدا بی خبر اسید پاش قصدش همینیه که شما فرمودید وگرنه دلشون به حال اسلام نسوخته بلکه دارن از ریشه نابودش میکنن و بدنام (2445304) (alef-13)
 
دادش
۱۳۹۳-۰۸-۰۲ ۰۲:۵۹:۴۴
اخه ادم چه ربطی داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2446333) (alef-13)
 
نبي
۱۳۹۳-۰۸-۰۲ ۱۶:۳۳:۰۶
والّا خجالت هم خوب چيزي به شما هم ميگن رهرو پيامبر و علي و زهرا و حسيني كه اين روزها روز شهيدنش به خاطر احياي دين است!!!!
لا اقل هيچي نگيد. با اين طرز تفكرمان و كارهامان هر چند گاهي بايد جنگي رخ بدهد كه كمي هم به خدا و دستوراتش فكر كنيم ما داريم كجا ميريم!!!!
به خاطر خدا به هم احترام بگذاريد و نظراتي كه در شان يك مسلمان و ايراني است بديد. (2446891) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۰:۱۸:۵۱
مردم حق دارند دچار شایعه شوند
سازندگان کلیپ هپی در عرض 6 ساعت شناسایی و دستگیر می شوند ولی اسید پاش ها بعد از دو هفته هنوز شناسایی نشده اند! نکنه از خودسر های همیشه ایمن هستند! (2442483) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۰:۴۷:۳۳
این چه استدلالیه چرتو پرتیه آخه مگه سازندگان اون کلیپ فراری بودن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟ از این مثال بالا تر چرا تروریست های عامل کشتن دانشمندان رو دیر پیدا کردن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2442562) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۱۴:۵۳:۳۵
اگه قاتلان دانشمندان دیر پیدا شدند در عوض ایران در اسرع وقت به این اقدام واکنش نشون داد

زیبایی دختران ارزشش کمتر از علم نیست.اینو من و امثال من که دختریم و عاشق درس و علمیم میفهمیم (2445307) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۵:۱۱:۵۴
تو یه کلیپ از اسیدپاش بیار تا من سه سوته دستگیرش کنم.
آخه چرا همه چی رو با هم قاطی می کنید؟ (2443242) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۰۰:۲۶:۳۱
این همه دوربین قدم به قدم
ازش هرچی کلیپ خواستی درست کن (2444291) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۱۳:۵۳:۳۸
یه خورده فکرت رو به کار بنداز دلبندم
کسی که کلیپ می سازد قیافه و اسم و هویتش معلوم است و فقط نیاز به دستگیری دارد.
اسیدپاش رو باید اول شناسایی کنی!
کلا اصلاح طلبا کار زیادی با منطق ندارند... (2445201) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۰:۱۹:۵۱
واقعا که شما خداوند سفسطه ای. مرد مومن این همه آسمان و ریسمان رو به هم بافتی که چی ؟ هیچ خانمی از برچسب بدحجابی آسیب نمیبینه در جامعه ما چرا که همه میدونن که حجاب مد نظر شما و همفکرانتون همون حجاب طالبانی هستش که زن رو به هیچ هم حساب نمی کنند.
مسئولین امنیتی و انتظامی استان ذره ای مسئولیت پذیری در وجودشون بود باید دست چمعی استعفا میداند. واقعا اگر مرد مسلمانی از غم این حادثه بمیرد چه جای ملامت است ؟ اینها دق که نمیکنن هیچ با گردن فراخ توضیح میدن و نگران تطهیر سازی از یک اقلیت فکری در جامع هستن.
از دلایل شما خنده آمد خلق را. اگر یک روحانی یا یک بسیجی در خیابان مضروب شد و هنرمندانی که همین شما و عده ای بسیجی نما دلشون رو خون کردید بیانیه ندادند و محکوم نکردند جوابش اینه که به صورت دختران مظلوم این مملکت اسید پاشیده بشه کسی هم صداش در نیاد ؟؟

اگه جرم شما از کسانی که امروز داعش را رو سفید کردن بیشتر نباشه کمتر هم نیست. لاپوشانی و فرافکنی در مورد این حادثه ننگی هست که تا ابد بر پیشانی عده ای خواهد ماند. (2442486) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۲:۱۱:۳۲
تو اين مملكت هميشه قرباني محكوم است. هواپيما ميوفته خلبان مقصره اسيد ميپاشن قرباني بد حجابه دزدي ميشه صاحبخونه قفل و بندش اشكال داره تجاوز ميشه حجاب مشكل داره رشوه و رشوه خواري ميشه رشوه گيرنده محكومه..... جل الخالق!!! (2442786) (alef-17)
 
حامد حمدایی اصل
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۰۷:۳۳:۳۰
دقیقا (2444520) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۵:۴۱:۰۳
با نظر کاملا موافقم
البته همه را نباید جمع بست
سایت الف را برای تحمل کردن نظر مخالف باید قدر دانست
ای کاش مسئولینی که مرتب ادعای دین داری می کنند بدانند بخش بزرگی از جامعه چقدر نسبت به آنها بی اعتماد است
اگر عده ای امروز فکر می کنند با اسید پاشی و چوب تر و زور شلاق و طرح های مجلس می شود مردم را به زور به بهشت برد باید بدانند که تنها باعث دین گریز می شوند که در چـــــنـــــدین دهــــه دیگر بسیار نمایان خواهد شد (2443351) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۲۲:۵۷:۵۷
شما خیلی حوصله به خرج دادی اگر تا آخر مطلب این خانم را خوانده باشی!! شما در حقشان لطف کرده و سفسطه نام نهادید اما بنده سفسطه توآم با تدلیس مینامم (2444152) (alef-13)
 
ايراني
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۰:۲۲:۳۶
نويسنده كه خودش مي گويد متهمان دستگير نشده اند حال سوال اينجاست پس از كجا مي داند دست حزب الله در كار نبوده ؟‌ و شايد تامل و كندي دستگاه‌هاي امنيتي نيز دليل بر همين موضوع است كه اگر مجرم دستگير شود و رابطه آن با حزب الله مشخص شود اتفاقات ناخوشايند بيشتري در جامعه بيفتد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2442493) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۰:۲۹:۲۷
شاید هم کار شما بوده است. چرا انقدر اصرار دارید که بی سند کسی را مجرم بدونین؟ پس حتما شما اسید پاشیدین و حالا می خواین ذهن ها برود یک طرف دیگر. باید شماها بی گناهی تون رو ثابت کنید داعشی های اسید پاش! (2442515) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۲۳:۰۳:۳۶
متولی تمام این کارها یک نفر است و او هم دچار اختلالات روانی است!!
حالا ببینید . (2444160) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۰:۲۴:۰۲
اقاي توكلي خدا وكيلي اگر اين حادثه در غزه يا أوربا عليه زنان مسلمان انجام گرفته شد ايا شما و مجلس بيانيه نمي دادي و اين حركت را محكوم مي كردي ايا اين زنان ارزش نداشتن كه رييس جمهور يا رييس مجلس يك نماينده را براي دلدلري بفرستند اصفهان براي خودم متأسف شده ام كه بعضي وقتها فكر ميكردم سياسيون و دولت مردان وجدان و شعور إنساني دارن با تشكر (2442495) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۲:۱۳:۱۰
واقعا از اقاي روحاني هم تعجب ميكنم كه به اين مسئله به اين مهمي ورود نكرده است (2442795) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۵:۳۵:۰۱
تو نگران نباش روحانی سیاستمدارانه کارهارا پیش میبره (2443330) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۲ ۰۰:۲۵:۳۴
دقیقا درست میگی.... (2446244) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۰:۲۴:۴۶
چه کردید که شایعات برای مردم قابل باور شده؟!! (2442498) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۱۴:۳۵:۱۹
حرف حسابى زدى (2445277) (alef-3)
 
سیدرضا
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۱:۱۲:۳۲
باعرض سلام واحترام
به نظراین حقیرکه اخبارداخلی وخارجی رادنبال کردم. مانند همیشه دونکته موجب بروزشایعات وعدم عکس العمل مناسب به این واقعه تاسف بارشد. ازاین دست اتفاقات مشابه وعکس العمل اشتباه به یک اتفاق بارهادرکشورشاهدبودیم. که دود آن تنهابه چشم مردم می رود.
1-ضعف اطلاع رسانی صحیح وبموقع بویژه ازرسانه ملی(چرامردم باید اخبار کشورشان رابرای اولین بار از ماهواره دریافت کنند.این ضعف سیستم اطلاع رسانی داخلی است نه دخالت و پوشش خبری رسانه های دیگر)
2-ضعف پلیس دراقدام سریع جهت بازداشت مجرمان واطلاع رسانی به مردم-پس ازچندروز هنوز فرمانده نیروی انتظامی هویت این افرادرا برای مردم بیان نکرده اند. تابه این شایعات به درستی پاسخ داده شود.
باتشکر (2442633) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۱۵:۰۳:۳۳
راست میگه چرا من باید از رسانه خارجی بفهمم اصفهان نا امن شده واقعا چرا؟ (2445329) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۱:۲۶:۲۵
آقاب الف شایعه کدومه این یه واقعیته هر اتفاقی می فته شما میگید جناح فلان چی کرد چی نکرد. (2442674) (alef-13)
 
امیر حامد
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۱:۲۷:۰۶
قدیمی ها هر مردی که زنش را آزار میداد، میگفتند مرد نیست. راستی چرا هر وقت کم میارین به زنان بند میکنید ؟ (2442676) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۱:۲۸:۲۵
متأسفانه نیرویس انتظامی در شهرهای مرکزی فقط به رسیدگی به شکایات مردمی و تلفنهای 110 می پردازد و برای برقرار نظم و تمنیت حضور ندارند شما در شهرها گشت بزنید ببینید بجز پلیس راهنمائی و رانندگی چند پلیس در سطح شهر می بینید که مشغول گشت زنی باشند باید پلیس حضور پر رنگی ذاشته باشد (2442679) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۱۵:۰۵:۲۰
راست میگه این همه جوون بیکار و تحصیل کرده بابا ورشون دارین پلیسشون کنین جامعه با نظامی بشه تا هیچ کس جرئت خراب کردن زندگی خواهرم رو نداشته باشه (2445333) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۱:۳۳:۳۳
نمی‌دونم چرا هربار با خواندن این‌گونه مطالب، یاد قتل‌های زنجیره‌ای می‌افتم (2442692) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۳:۰۷:۴۱
کاملاً درسته و بعداً مشخص گردید که قتل های زنجیره ای را افراد وابسته به بیگانه گان برای ضربه زدن به وزارت اطلاعات و نیروهای امنیتی کشور انجام دادند تا عناصر دشمن با خیال آسوده در ایران عزیز جولان بدهند. (2442955) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۲۰:۵۲:۰۱
جدا ؟! یا انداختن گردن بیگانگان تا ذهن شما از واقعیت منحرف شود ؟! (2443972) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۲۱:۱۸:۴۸
دیوار حاشا هم که بلنده . (2444009) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۰۸:۰۶:۳۶
هیچ وابستگی به بیگانگانی در آن ماجرا نبود.دروغ نگید به این واضحی لطفا (2444563) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۱:۴۳:۳۱
فرافکنی به جای پذیرش اشتباه عادت بعضی ها شده
ککشان هم نمی گزد که با آبروی یه عده بازی کردند (2442706) (alef-13)
 
ستاره
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۱:۵۵:۱۸
دیر اطلاع رسانی کردند صدا و سیما ساکت بود طبیعی است در این شرایط شایعه حرف اول را میزند. (2442729) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۲:۰۴:۴۷
متوجه نشدم اين متن ميخواهد چه بگويد وچه هدفي را دنبال ميكند (2442763) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۲۳:۳۶:۴۷
ما هم نفهمیدیم. (2444230) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۲:۰۶:۳۰
شایعه وقتی بوجود میاد که اطلاع رسانی صحیح نباشه . وسلام
اسیدی که بتونه یه آدم رو اینجوری بسوزونه رو دم بقالیها نمیفروشن و فقط از لوازم آزمایشگاهی خاص میشه تهیه کرد . درصد غلظت اون بالاست و به هر کسی نمیفروشن !!! در نتیجه خریداران محدودن و قابل پیگیری و پیگرد !!! (2442771) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۲:۰۸:۲۹
کاش زودتر این اقایان اسید پاش دستگیر بشوند هر چه بیشتر طول بکشد طبیعتا شایعه بیشتر می شود. (2442780) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۲:۱۳:۴۵
شایعات به این خاطر دامن زده می شوند که سیستم اطلاع رسانی شفاف وجود ندارد. اگر مسببین حادثه بلافاصله دستگیر و انگیزه هایشان اعلام شوند، شایعه چه بردی در جامعه خواهتد داشت؟ (2442796) (alef-17)
 
پیام
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۲:۲۲:۱۴
اگر مثل بعضی جریانات 2 ساعتع و ششساعته دستگیر کنند هیچ شایعه سازی باری ساخت شایعه زمان نخواهدداشت (2442824) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۲:۲۸:۰۳
من برای دولت متاسفم که وقتی دیروز به آقای نوبخت می‌گویند که چرا اسید پاشی را محکوم نمی‌کنید می‌گوید که ما فردا اعلام موضع می‌کنیم !!
و هنوز هم خبری نشده ! (2442839) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۱۷:۰۲:۳۱
واقعا رفتارهای دولت سوال بر انگیز شده
جرم به این مشهودی را حتی لسانی هم محکوم نمی کنند.
این یعنی چه؟؟ (2445520) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۲:۲۸:۱۷
حالا شما از کجا فهمیدین که شایعه اس؟ مدارکش موجوداه لابد؟! (2442840) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۲:۴۲:۱۰
حضور خانم آسوپار در الف انصاف را به الف بازگردانده است. این اتفاق را به آقای توکلی تبریک میگویم (2442877) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۲:۴۳:۱۰
عجب! الف با ایسنا در افتاده. فرمون چرخیده؟ (2442879) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۲:۴۴:۳۹
سیاستهای فرهنگی کشور نفرت اگیز و بسیار دور از واقعیتهای اجتماع است. (2442891) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۲:۴۷:۴۵
و اینک مشروح اخبار



کلا ما خوبیم (2442899) (alef-17)
 
مریم
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۲:۵۰:۳۲
نمیدونم کار کیه اما من این کار رو از کسانی که به کشور خیانت میکنند وبرای غرب جاسوسی واسناد هسته ای در اختیارشون قرار میدند از کسانی که سرکرده شون در کمال وقاحت خواست با تانک واسلحه از خاک عراق وارد ایران بشه وسالهاست داره سعی میکنه امریکا رو به حمله نظامی به ایران به امید رسیدن به قدرت قانع کنه صرف نظر از اینکه در این جنگ چه خسارت مالی وجانی کشور متحمل میشه بیش تر باور میکنم تا بهانه ای بشه برای مخدوش کردن چهره نظام سیاسی ایران برای تداوم تحریمها در صورت توافق هسته ای اینبار به دلیل حقو ق بشر کسی که ترغیب میکنه با اسید به چادری ها و....مقابله به مثل کنید فقط یک هدف داره جامعه رو به اشوب کشوندن و تظاهرات خیابانی راه انداختن تا یا نظام رو به خیال خودش سرنگون کنه یابهانه به دست تندروهای امریکا واسه تحریم بیشتر بده تا مثلا به دنیا ثابت کنند فقط نظام های سکولار موفق اند ونظام دینی یا داعش یا طالبان ایران تنها کشور دارای یک حکومت براساس مذهب که بیش از سی سال دوام اورده ویگانه حکومت مدافع اهل بیت واجرای احکام اسلام در دنیا (2442907) (alef-17)
 
11111111111111111
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۲۲:۲۵:۲۵
مریم خانم تا روزی که ماگناه نا توانی در امور را بگردن دشمن فرضی می اندازیم بدبختیم بابا این جرم در ایران شهر اصفهان اتفاق افتاده گیریم دست دشمن فرضی در کار بوده پس مسئولین مملکت چکاره اند بابا بس کنید (2444105) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۲۳:۲۸:۰۰
نوشته جنابعالی به لحاظ عدم رعایت قواعد ادبیات و نوع نگارش ,ضعیف , نامفهوم و گنگ است . (2444214) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۲:۵۹:۱۱
اي خدا كند هر اسيد پاش ناجوانمرد و بي وجدان را و هر سوء استفاده كننده سياسي كار از اين مسئله را
و خدا لعنت كند هر نوع مسبب اين اسيد پاشي را (2442926) (alef-17)
 
علیرضا
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۳:۰۱:۵۳
البته الف هم از پوشش اخبار ایسنا دریغ نکرد و اونها را تمام و کمال در سرتیتر خودش انتشار میداد (2442938) (alef-17)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۳:۱۵:۴۶
این عمل تروریستی کار همین جریان های رسانه ای است که از این موضوع همگام با رسانه های بیگانه سوء استفاده کرده و قصد تخریب نیروی متعهد را دارد............ (2442977) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۵:۳۷:۱۵
اون تفنگ من کجاست؟؟؟ (2443339) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۲۳:۳۴:۰۸
واقعاً اینترنت و سایت الف بدون امثال شما مطمئناً یک چیزی کم دارد. ولی انشایت خوب نیست که باید بیشتر تمرین کنی. (2444224) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۲۳:۴۵:۵۰
حمید خان,نیروی متعهد خراب شدنی نیست مگر خودش خواسته باشه که خراب بشه , هر زمان تعهد به حق الناس کمرنگ شود سراشیبی انحطاط و تخریب پررنگ میشود. (2444241) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۳:۳۸:۰۸
به نقل از خود شما :
چرا این اتفاقات در شهری رخ می دهد که همیشه میزبان توریست هاست و این افراد که معمولا حجاب کاملی هم ندارند باید چنین اخباری را از این کشور بشوند و این احساس ناامنی و وحشت را با خود به خارج ازایران ببرند؟

و یا چرا درست هنگامی که طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس مورد بررسی قرار می گیرد، موج بزرگ نسبت دادن اسیدپاشی در اصفهان به امربه معروف و نهی از منکر به راه می افتد؟
شما به این چراها جواب بدهید ! یا بهتر است بگویم ندهید چون جواب کاملا برای افکار عمومی روشن است . توجیهات شما آدم را یاد اون گفته معروف می ندازه که با آب هفت دریا هم نمیشه شستش! مردم نگاه به ادعای دستگیری افراد کلیپ هپی در عرض چند ساعت می کنند و بعد هم اسید پاشی ها را می بینند . مشخص است کسانی این کار را کرده اند که مصونیتی آهنین دارند . (2443023) (alef-17)
 
آیسا
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۳:۵۲:۰۸
تکلیف ماچیه ؟ماالان اصلاامنیت نداریم چه باحجاب چه بدحجاب به جای این که دنبال عاملش بگردین بریدخودشونوبگیریدمیدونم کاراسونی نیست ولی تقصیرماچیه که توایران به دنیااومدیم من خودم توی اصفهان زندگی میکنم وخیلی هم میترسم این کارازقتلم بدتره کاش دولت یکم درک میکردوبیش تررسیدگی میکرد (2443064) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۵:۳۸:۱۵
اگه من اونجا بودم اون اسید پاش را میگرفتم اسیدش را خالی میکردم تو حلقش (2443343) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۲۳:۲۷:۰۷
اونوقت چه فرقی بین تو و او؟ (2444212) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۱۵:۰۶:۵۵
شما هم هیچ کاری نمیکردی (2445336) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۴:۱۳:۲۵
دیگه وقتشه سر هر خیابان یک دوربین برای کنترل و ردیابی اتفاقات قرار دهند تا بتوان جمعیت رو دیده بانی کرد.اگه اولین اسیدپاشو بدون چانه زنی اعدام کرده بودند الان کسی جرات نداشت بهش فکر هم بکنه (2443105) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۴:۳۰:۱۹
نوشته اید : چه کسی کبریت شایعه را کشید؟ وادامه داده اید :
شایعه اسیدپاشی به زنان بدحجاب گرچه در برخی شبکه های مجازی غیرگسترده پخش شد، اما به صورت رسمی اولین بار از خبرگزاری ایسنا منتشر شد. کبریتی که این خبرگزاری دولتی کشید، خیلی زود به انبار شایعه افتاد.


براساس قول مسئول انتظامی اصفهان از آغاز سال جدید تا کنون 4مورد اسیدپاشی در سطح شهر داشته ایم !!! جنایتی وحشتناک که هر آن در کمین دختران شهر بوده ! وبه نظر می رسد اگر ایسنا دست به افشاگری نمی زد همچنان این عمل وحشیانه در سکوت وبی خبری مردم ادامه میافت !! کما اینکه چهارمین حادثه به دلیل همین بی خبری منجر به فاجعه شد !! چرا که اگر افکار عمومی را در جریان آن قرار میدادند شاید این عزیزان امروز قربانی این دیوانه زنجیری نمی شد! شاید اگر اطلاع رسانی می شد این بیمار روانی به دلیل عدم امنیت آنروز برای بار چهارم مرتکب این اقدام شنیع نمی شد !! شاید این دختر عزیزمان آن روز هرگز شیشه اتومبیل خود را پایین نمی کشید !! اما به هر دلیل که افکار عمومی جویای همان دلیل است ! این اطلاع رسانی صورت نگرفت !! و حال که افشا شده در فرار رو به جلو تصمیم دارند اقدام این خبرگزاری دولتی را جهت دار سیاسی وسازماندهی شده جلوه دهند !! به طوری که این روزها شاهدیم (همانها که تا دیروز ازپشت تریبونها احساسات را بر علیه بد حجابی تحریک می کردند بدون آنکه بیندیشند شاید در جمع ما باشند افراد کم ظرفیت بیماری که تحریک شده ودست به اقداماتی خودسر بزنند !!) چگونه به تلاطم افتاده تا حقایق را وارونه کنند وخود را از انگشت اشاره مردم دور سازند!! پس در فراری رو به جلو ودست پیش گرفتن گیر داده اند که چرا خبرگزاری های بیگانه آبروی این دختران قربانی را برده اند ! جل الخالق !! وادعا می کنند این قربانیان بیش از آن که نگران چهره ی نابود شده خود باشند نگران آبروی خود هستند !!! آقایان گیرم مثلا روسری این دختران عقب بوده مانتویشان رنگی وتنگ بوده آرایش هم کرده بودند !! گمان کرده اید این روزها این طرز پوشش از نظر مردم نشانه بی اخلاقی یا نشانه بی آبرویی یک دختر یا زن جوان است ؟ ظاهرا از جامعه خود بسیار دور افتاده وبی خبرید !! حتی اگر این عزیزان ما ( هرچند اطمینان داریم همگی حجاب متعارف داشته اند ) در روز حادثه بسیار بدتر از آن که بر شمردم پوشیده بودند . آنقدر عمل اسید پاشی را شنیع می دانند که هرگز کار این بی غیرت را به این بهانه توجیه وتایید نمی کنند !!! پس لطفا سعی بر دلسوزی برای آبروی این عزیزان نکنید که پیش مردم واز نظر مردم بسیار هم با آبرویند !!! اتفاقا این شمایید که با گفتن این مطلب واصرار بر آن که دختران قربانی همگی محجبه بوده اند باز هم دارید غیر مستقیم القا می کنید که : خوب اگر بد حجاب بودند باز می شد عمل این دیوانه یا دیوانگان را توجیه کرد !!!! (2443128) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۵:۵۱:۳۸
ایسنا بدون دروغ گفتن نمی توونست خبر منتشر کند؟ (2443383) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۲۱:۰۰:۴۵
از کجا معلوم دروغگو بودن ایسناخودش یه دروغ نباشه ! (2443985) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۲ ۰۰:۲۷:۵۲
از سایت الف خواهشمندم این نظرات خطرناک را تایید نکنید.
یک معظل اجتماعی را با ویران کردن ساختار هنجارهای یک جامعه می خواهید حل شود.
یک جامعه شناس (2446247) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۵:۲۷:۳۵
اگر سانسور می کنید به عنوان یک انسان به خاطر خدا یک لحظه بی طرف فکر بکنید
همه الان قبول کردند که مثلا کار صهیونیست ها بوده که بعد از اظهارات تند مجلسیان و برخی روحانیون علیه حجاب خواسته اند ترور هدف دار انجام بدهند
چرا نیروی انتظامی که در عرض 6 ساعت عده ای جوان را به خاطر ساختن کلیپ بازداشت می کند و شب در تلوزیون آنها را نشان می دهند نمی تواند اسید پاشانی که در خیابان هایی که پر از دوربین و مردم شاهد است آنها را بازداشت کند ..................................
و حرفهایی که نمی شود زد به خاطر این که تحمل برخی از شما بسیار پائین است (2443301) (alef-17)
 
ریحانه
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۷:۲۶:۲۹
چه اسید پاشی دچار شایعه شده باشه چه نشده باشه! این خبر واقعیت داره! شماهام ب جای اینکه انقدر گیر بدین به حاشیه، به اصل موضوع بپردازین!!
بعدم وقتی صدا و سیمای یک شهر حدود یک ماه روی اتفاق به این مهمی سرپوش میزاره و اونو مخفی میکنه، کعلومه که مردم دیگه حرفاشو باور نمیکنن و به امار شبکه های بیگانه که از اول همه چی رو گفتن بیشتر اعتماد می کنن!! (2443605) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۷:۴۲:۵۴
حالا که اسید پاشی شده شایعه نیست واقعیته (2443638) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۷:۵۵:۰۲
جناب الف، دارید از مسیر انصاف خارج میشوید. چرا عملکرد یک رسانه را به کل دولت ربط می‌دهید ؟ اتفاقا قائم مقام وزارت کشور به صراحت اعلام کردند که اسید پاشی‌ها سریالی نیست و مسائل شخصی‌ در میا‌ن بوده. دولت هم بر خلاف بعضی‌ سایت‌های اصولگرا با سکوت خود سعی‌ در آرام کردن جوی که ممکن بود بر علیه انقلاب ایجاد شود داشت. اینجا معلوم میشود که اصلاح طلب‌ها شعار نمی‌دهند بلکه از همه بیشتر به فکر مصلحت نظام هستند و دلسوزترند از کسانی‌ هستند که فقط شعار میدهند. (2443663) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۹:۰۱:۴۱
درو بر غیرت و شجاعت ایسنا که با اطلاع رسانی توانست جلوی این عمل غیر انسانی را بگیرد (2443802) (alef-13)
 
ارین
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۹:۲۵:۱۵
من میگم نظراتون فایده نداره فقط حرف میزنید (2443838) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۲۰:۰۳:۳۷
الف هم از اسید پاشان حمایت می کند؟مجلس چرا ساکت است؟آقای توکلی کجایید؟ (2443899) (alef-13)
 
سامان
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۲۰:۳۳:۱۱
خودتان انصاف بدهيد .وزارت اطلاغاتي كه ميتواند ريگي را در آسمان دستگير كند ومدعي است در تمام سرويس هاي اطلاعاتي موساد وسيا و...نفوذ كرده چگونه قادر بشناسايي اين افراد دد منش نيست ؟آيا مردمي كه اين فاجعه را ميشنوند ومي بينند چگونه نبايد به شايعات بي توجه باشند ؟ هركس خودش را جاي قربانيان اين فاجعه كه هزار مرتبه از مرگ بدتر است بگذارد .خيلي مسايل بذهنش خطور خواهد كرد . خدا به قربانيان وخانواده انها صبر بدهد و جنايتكاراني كه مرتكب اين اعمال شده اند منتظر قهر وغضب الهي باشند.هر آنكس دل نمسوزد بدين درد ///خدايش هم در اين آتش نهاناد. (2443942) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۲۰:۳۵:۵۵
اعدامشون کنید در ملا عام بدون هیچ رحم و با بدترین وضع- با همان اسید ها در ملا عام قصاصشون کنید (2443946) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۲۱:۰۳:۰۱
بعلت تند رویهائی که بنام امر بمعروف و حزبالله در مملکت شده اکثریت مردم نظر خوبی در مورد آنها ندارند.
بجای اینکه ارگانهای اطلاعاتی و امنیتی و انتظامی با ارگانهای مسئول دولتی چون ید واحده دست بدست هم داده و مشکلات اقتصادی اجتماعی مفاسد کلان بیکاری و غیره را حل بکنند .تمرکزشان برای کنترل ماهواره حجاب امر بمعروف و نهی از منکر است و متاسفانه در زیر ظاهر آرامش امنیتی نا رضائی از عدم کار آئی ارگانها بتدریج ولی و خزنده در زیر جلد اجتماع در حال گسترش است.
وقتیکه از زبان یک نفر روحانی محترم که کلامش هوادارانش را بحرکت در میاورد اعلام میشود امر بمعروف و نهی از منکر باید از کلام و گفتار فراتر رود طبیعی است که این قبیل پدیده ها را برنامه ریزی شده بدانند و این نوع گفتارها برای امنیت و آرامش کشور حکم باروت را دارند.بنابر این کسانیکه به تریبون و سایر رسانه های جمعی دسترسی دارند باید خیلی مراقب گفتار و رفتار خود باشند. (2443989) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۲۱:۳۷:۳۹
خدایا کمکککککککککککککک (2444027) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۲۱:۵۵:۳۴
اللهم عجل لولیک الفرج...................امین (2444053) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۲۱:۵۸:۴۰
از الف انتظار نمیرود که خبر تائید شده را شایعه فرض کند××××!!!!!!!!!!!! (2444065) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۲۳:۰۴:۴۹
اسید پاشی از سر بریدن های داعش هم بدتر است کسانی که با هر توجیهی این عمل را انجام می دهند از وحوش هم بدترند . وچه بیجاره اند افرادی که تنها را هدایت را پاشیدن اسید تشخیص داده اند . (2444161) (alef-13)
 
هادی
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۲۳:۱۳:۵۴
سلام به همه عزیزان من خودم اهل اصفهانم قضایا اونجوری که شما فکرمیکنید نیست. اینجوری خیلی بده که همه جبه گرفتن واسه هم نه اینطوری برای ما ایرانیها تواین شرایط حساس منطقه وجهان اصلا خوب نیست توهرکشوری ازاین برنامه ها پیش میاد تفاوتش اینه که به لحظ سیاسی این اتفاقات توی مملکت ما زیر ذره بین وبزرگ نمایی میشه بعدشم شروع به تهمت زدن.همه ما ایرانی هستیم همه ما آریایی هستیم همه ما بچه مسلمونیم همه باهم باید متحد باشیم تا اون روانی رو دستگیر کنند تامشخص بشه دلیلش از اینکارا چی بوده.هنوز دستگیر نشده هر کدومامون واسه خودمون تحلیلش میکنیم .این خوب نیست وبه نفع هیچ کدومامون نیست. کشمکش ضرره.حیف این امنیت وازدست ندیم.قربون همتون یاعلی (2444173) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۲۳:۱۸:۲۹
این حرکت فقط وحدت ملی را نشانه گرفته است و جالب اینکه حتی یک نفر شهامت ندارد از این حرکت در مقابل زنان بسیار بد حجاب هم دفاع کند و آنها که تا هفته پیش بخاطر بدحجابی سینه چاک میدادند اکنون بدنبال سوراخ موش میگردند. امیدوارم مجموعه نظام محکم در برابر سخنان نسنجیده بعضی ها بایستد. (2444191) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۰۰:۲۵:۲۷
من بعید می دانم این جنایات ربطی به جریان های حزب الهی داشته باشد . درسته امر به معروف یکی از وظایف مهم هر مسلمان می باشد ولی انسان باید منطقی باشد و در این مسئله افراط نکند . اسید پاشی کردن در صورت یک دختر یک کار غیر انسانی و غیر قانونی است که هیچ منطقی آن را نمی پذیرد . مگر با اسید پاشی کردن مشکل بد حجابی حل می شود . چرا چنین جنایتی را به دین نسبت می دهید (2444289) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۰۰:۳۳:۱۰
خدایا نجاتمون بده (2444298) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۰۰:۳۳:۲۹
تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها. به جای انداختن تقصیر گردن دیگران سری به وب سایت ها و پیامک هایی بزنید که زنان رو به خاطر بدحجابی تهدید می کردند. آیا تهدید های غیر قانونی جرم نیست؟ آیا وقتی یک نفر کشته می شه اولین نفری که دستگیر و بازجویی میشه کسی نیست که تهدید کرده؟ (2444299) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۰۴:۰۸:۰۹
من اصفهان زندگي ميكنم ميترسم بيرون برم يكي به ما بگه ما چيكار كنيم و تا كي اين قصه ادامه داره (2444429) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۰۴:۲۵:۱۵
شایعه؟به راستی گاهی برای آدم سوال می شود که چطور 4 جوان برای آب بازی و یا ساخت یک کلیپ در عرض به قول خودشان 6 ساعت دستگیر می شوند و پلیس این خبر را با افتخار اعلام می کند و چند روز بعد با یک اعتراف تلویزیونی ار این جوانان پلس به افتخارات خود می افزاید .ولی تو روز روشن به صورت مرذم بیگناه اسید پاشیده می شود ولی پلیس اینجا ناتوان هست؟شایعه؟؟؟؟؟؟؟........!!!!!!! الف جان لطفا منتشر کنید .نظر ما هیح وقت منتشر نشد. (2444431) (alef-13)
 
بوشهری
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۰۶:۵۸:۳۳
اگه انگیزه افراد خاطی تا چند روز اتی گفته شد که شد اگه گفته نشد بدانید همه این حرف ها صحت داشته . بنظر شما اینطور نیست (2444485) (alef-13)
 
محمدی
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۰۷:۰۲:۱۹
هیج یک از این اظهار نظرها با نویسنده این مقاله هماهنگ نبود من جای این شخص بودم دیگر دست به قلم نمی بردم کمی هم خجالت میکشیدم (2444488) (alef-13)
 
سحر
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۰۷:۳۹:۵۰
وای سرم درد گرفته.من همین الان اونم اتفاقی در جریان قرار گرفتم.واقعا چرا اطلاع رسانی در ایران انقدر ضعیف و سیاستمدارانس.اینا وقتی دلشون برای مردم خودشون نمیسوزه از بقیه چه انتظاری میره.من هنوزم نفهمیدم اثل ماجرا چیه؟ واقعا همچین اتفاقی رخ داده و من الان در حد یه شایعه با خبر شدم.هه مملکت مارو ببین (2444529) (alef-3)
 
گل بانو
۱۳۹۳-۰۸-۰۲ ۱۳:۴۴:۲۷
واقعا برای کل ایران متاسفم
بابت تمام همدردیاشون مناسفم
اصفهان و دختران بی گناه و بی پناهش تنهان و کسی به فکرشون نیست و هر کسی تنها به فکر اینه از اوضاع پیش آمده فقط و فقط به نفع خودشون استفاده کنن
متاسفم بابت عدالت اجتماعی و جامعه اسلامی که یک گرگ توش به روی دخترای بی پناه اسید میپاشه یکی میگه بی حجاب بودن یکی میگه خصومت شخصی و پلیس تازه از خواب بیدار میشه میگه کی یود کی بود من نبودم
و تازه به فکر حل ماجرا میوفتن
چقدر دیگه یاید قربانی داد ؟
چرا آمار اشتباه میدن تز اعداد قربانی ها؟
چرا اخبار 20:30 در عرض دوشب دو حرف متفاوت زد؟
ایران دیگه مهد دلیران نیست مهد بی کفایتان و بی لیاقتان است (2446686) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۰۹:۱۴:۱۸
ایران از دیروز تا امروز ..... از قتل های زنجیره ای تا اسید پاشی. بی شک جریانی در حاکمیت هست که در صدد متشنج کردن جامعه و بهره گیری سیاسی از ان هست. مذهب یک رابطه شخصی است میان خالق و مخلوق و ربطی به هیچ احدی ندارد. (2444669) (alef-13)
 
ali
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۰۹:۴۹:۱۴
مبارزه با بدحجابي به اين طريق مختص اصلاح طلبهاست كه قبلا از تندرو ترين آدمهاي بعد از انقلاب بودند كه نمونه اش اكبر گنجي كه يك اصلاح طلب دو اتيشه شده و قبلا با فرو كردن پونز به پيشاني دخترا و كارها قبيح ديگه كه قديميا همه مي دونن انجام ميداد. اگه يادتون باشه وقتي به صورت آمنه اسيد پاشيدن و حكم قصاص صادرشد همين اصلاحطلبها و سايتهاي وابسته مثل عصر ايران و غيره كمپين تشكيل دادن تا آمنه رضايت بده وتا حكم قصاص صادرنشه و آخر هم موفق شدن از انجام قصاص جلوگيري كنن ولي الان اين سايتها و اين جناح خاص دلشون به حال اين دختران بينوا نسوخته و فقط دارن استفاده ابزاري از اينها مي كنن تا به دروغ و تهمت رقيبشون و از ميدون به در كنن ولي از اين غافلند كه مثل گذشته دروغاشون لو ميره و سرافكنده ميشن البته امكانش هست مثل قتلهاي ذنجيره اي جنايت كنندگان كه از خودشون بودن و سازماندهي شده بودن و بعد انداختن گردن جناح رقيب يا مثل دروغ بزرگ تقلب كه رسواشدن و لي مشكل اينه كه عبرت نمي گيرن الته اينا سرمايشون يه عده هستن مس خودشون كه تو شايعات سازي رقيب ندارن
البته قوه قضايي ما هم تو اين مورد مقصره چون تا بخواد حكم قصاص صادركنه يا محاكمه كنه هف هشت سال طول ميكشه همه مي دونن كه عمدا لفتش مي ده تا اسيبديده از حقش بگذره و مجبور به قصاص نشه خارجي يه موقع اگه مسئولين قضايي در موارد قبلي و زود به جنايت اسيد پاشي رسيدگي مي كردن الان يه عده دختر معصوم و بي گناه شايد براشون اين اتفاق نمي افتاد . (2444722) (alef-13)
 
احمد سعادتی
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۱۰:۳۱:۱۲
سلام به همه !
باید روحانیت بزرگوار در این مورد تفقه کنند و نظر جامعی را برای طرح یک فتوی در مورد اسید پاشی شکل بدهند .
من به عنوان یکی از احاد این جامعه معامله به مثل را در این مورد عادلانه میدونم .
اگه دودست دست اسید پاش بی معطلی از مچ قطع بشه تا دیگه از عهده کارهای روزانش بر نیاد بقیه ها خوب میفهمند که نابود کردن و یا ضایع کردن خلقت خدا در مورد یک انسان جرمی است که خدا به یقین نمی بخشه !


یکی برای این شیاطین انسی از حدیث و سنت مثال بیاره تا بفهمند که حق چنین کاری ندارند .

افراد بی حجاب و بد حجاب یا مشکل روحی روانی دارند یا مشکل عقیدتی که راهکار این نیست و هیچ جای دنیا جواب نمیده . وگرنه چرا رسول الله که روحم فداش بشه زخم زبانها و یا ناملایمات رو تحمل می کرد و روده گوسفند روش می ریختند و لی اخر کار فرد رو خجالت زده و شرمنده ابدی خودش می کرد.

با با شما کجای کارید ؟؟؟؟
تو کدوم تاریکخونه درس گرفتین ؟؟؟

افراد اسید پاش فرقی از نظز سبعیت با فرقه های ضاله نظیر تکفیریها ندارند و تاریخ ثابت کرده که خوارج همین مدلی بودند .

من میگم وقتی فلان اقازاده میره خانمی بدحجاب می گیره و بعد افتخار میکنه به مهوشی که قسمتش شده ريال عوام فکر می کنن این مده و عقب افتادگی یعنی اینکه عاری از هر پیرایشی تو جامعه ظاهر بشن .
بارها دیدم در دبیرستانها که مادران محجبه دخترانی بدحجاب دارند و یا پسر حاضره تیشه به ریشه پدر بزنه تا چهار تا دور رو بری بهش بگن " روشنفکر"


چرا تو ترکیه و حتی کشورهای غیر اسلامی زنهای مسلمون عمدتا با حجاب ظاهر می شن و تعداد رقاص خونه ها و مشروبات الکلی و فساد اطافشون در انتخابشون تاثیر نمیذاره؟؟


اینها مشکل فرهنگیه !!

ایرانی کنار تمام خوبیهایی که داره در طول تاریخ مشکل چشم و هم چشمی داشته و نظام طبقاتی و دو طبقه بالا و پایین باعث شده این عقده همیشه بصورت رفتارهای نامتعارف ظاهر بشه !!

زنی که فکر میکنه اگه اینطور باشه با کلاس تلقی میشه ....پپسری که فکر میکنه اگه زیر ابرو برداره یا موهاش تیغ تیغی باشه فشن تلقی میشه .... در حالیکه تمام عاداتشون تحمیلی هست به هزینه های خانواده هاشون .... اینها همه مشکلات فرهنگیه ..


پولداری که عوض اینکه کار افرینی کنه و مثل ژاپنیها در قبال مزیتی که جامعه بهش داده به ارتقای جامعه ای که داره توش زندگی میکنه کمک کنه ! لامبورگینی میار تو خیابونهای شش متری و ویراژ میده فقط داره نشون میده که تغییر وضعیت ناگهانی رو تجربه کرده ( یعنی تازه به دوران رسیده است و ظرفین نداره ..فکرش به چیزی جز تحمیل اولدروم بولدرومش روی دوش دیگرا نمیرسه !!!

به فرموده رهبر عزیز و نازنین ما این مشکلات فرهنگی عمیق و ریشه ای میشن تا فکری به حال فرهنگ ...فرهنگ ... تکرار می کنم فرهنگ نشه

و جالبه که بدونین معیشت مردم و نحوه کسب در امد هم گرچه به غلط جدا از فرهنگ بررسی میشه ولی تولید فرهنگ میکنه !!

پس :::::

جلوی این وحشیهایی رو که اینکارها رو می کنن بگیرید ::::

و به دختران زرنگ و شایسته و باوقار که با ارزشهای ذاتی و نه تحمیلی کسب افتخار کردن ، بورس تحصیلی بدید ...نه اینکه حرف باشه ... عمل کنین :::::

مردها یاد بگیرن که چشم چرانی نکنند .::::

چشم چرانی رو به عنو.ان اسیب از بچگی به پسرها و دخترها یاد بدین.

وو ........

اقازاده ها هم اینقدر با اعتماد مردم بازی نکنند.


مسئولین صداقت پیشه باشند

تا مردم باور کنند میشه بی تکلف بود ولی برنده !!!
یه سر برین مالزی ! به خدا از ما وضع مالیشون بهتره ولی نه خانمها و نه اقایونشون اینقدر در بند تکلف و این مدل کارها نیستند . البته همه جا همه جور ادمی داره ولی در مجموع اونها از ما ساده زیست تر هستند.

اخر داستان دست این وحشیها رو قطع کنید . (2444813) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۱۰:۳۷:۳۲
وقتی بعضی ها فقط برا تبلیغات میان موتورسواران امر به معروفشون رو به رخ ملت میکشن میفرستیم خیابان باید بهانه دست هر دشمن و خرابکاری برا سواستفاده بدن کشور پر موتوره افراد سود جو هم زیاد فقط خودشون که موتور ندارن به نظر من مقصر تبلیغات این آقا با افرادش بود که کشور رو دچار این معضل باشه و باید باهاش به شدت برخورد بشه والا این احتمالا کار یه عده فریب خورده بیگانگان هست (2444829) (alef-13)
 
شاهد
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۱۰:۴۵:۲۹
ای بابا
هرچی این کامنتا رو خوندم،همش دعوای سیاسی بود
عزیزای من،دوستای من،هممشهریای من،هموطنای من،قربون همتون
چند نفر روزگارشون سیاه شده اونوقت ما بدون اعتنا به اونا داریم با هم دعوای کی راسته؟کی دروغه ؟میکنیم(همون دعواع همیشگی ما ایرانیا)
من دیروز تجمع اعتراضیو دیدم.همه چیز بود (بیخیالی،خنده های از ته دل،دست زدن،سوت،هورا،هوهو،زنده باد،مرده باد،خبرسازی برای رسانه های اونوری،فحش،تهمت،شعارهای تفرقه افکن بین ایرانیا،خودنمایی جریانهای مخالف،خودخواهی و دلواپسی و نگرانی برای خودشون و . . .)تنها چیزی که ندیدم سراغ گرفتن و احوالپرسی و نگرانی واسه حادثه دیده ها بود.انگار هیچ کس واسه اونا نیومده بود، انگار همه اومده بون فقط دست بزنن و شعار بدن و فقط نگرانی خودشون واسه خودشن نشون بدن.انگار همه واسه خودشون و جریان مورد علاقه خودشون اومده بودن.
دیروز اونجا چه جای بدی و چه لحظلت بدی بود. (2444843) (alef-13)
 
متین
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۱۰:۴۷:۰۴
خدامیدونه که این مطلبو با چشمان پر از اشک مینویسم خیلی خیلی تکون دهند است. اون دختر بیچاره باید تاوان چکاری رو پس بده که به این روز بیوفته والا بلا بزرگترین گناهان هم چنین جزایی نداره ولی اینها کوچکترین کناهی هم نداشتن و بازیچه یه عده انسان زیاد خواه و جاه طلب شدن اینها خواهران ما هستند تورو قرآن کسی میتونه واسه یه دقه خودشو جای اینها بزاره اینها علاوه بر صورت زندگیشون سوخته شد و تا آخر عمر باید مثل شمع آب بشن تورو خدا یه مقدار واقع بین باشین.خدایا خودت رحم کن... (2444845) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۱۱:۱۴:۱۷
بجای متهم کردن این و اون و دامن زدن به شایعات ..فکر کنید تو منطقه فقط ایران امنیت و آرامش داشت حالا میخوان اینم بگیرن!!!!!واقعأ این اتفاقا به نفع کیه؟؟ باید نیروی انتظامی و مردم هوشیار باشن. (2444889) (alef-13)
 
سپیده
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۱۱:۲۳:۴۵
من کاری ندارم که اینا کین ولی خدا حق این بنده خداها رو که قربانی شدن ازشون بگیره (2444906) (alef-3)
 
az
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۱۱:۴۱:۱۳
تنها چیزی که میشه از این ماجرا فهمید اینه چیزی به عنوان شفافسازی و صداقت وجود نداره اگه زودتر مردم و هشیار کرده بودن شاید اینقدر تلفات نمیداد خانم ها بیشتر احتباط می کردن حتی بعد ا 20 روز هم بازم دارن امار اشتباه به مردم میدن دادستان می گه 4 نفر رئیس نیرو انتظامی می گی 8 نفر اینقدر موضوع رو حل شده کم اهمیت جلوه میدن می گن نگران نباشید در حالی یک یا گروه ادم مریض احوال آزاد توی این شهر دارن می گردن و ممکنه باز زیبایی و زندگی یه دختر دیگه گرفته بشه (2444940) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۱۲:۴۱:۱۵
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۱۴:۳۰:۱۹


نوشته اید : چه کسی کبریت شایعه را کشید؟ وادامه داده اید :
شایعه اسیدپاشی به زنان بدحجاب گرچه در برخی شبکه های مجازی غیرگسترده پخش شد، اما به صورت رسمی اولین بار از خبرگزاری ایسنا منتشر شد. کبریتی که این خبرگزاری دولتی کشید، خیلی زود به انبار شایعه افتاد.


براساس قول مسئول انتظامی اصفهان از آغاز سال جدید تا کنون 4مورد اسیدپاشی در سطح شهر داشته ایم !!! جنایتی وحشتناک که هر آن در کمین دختران شهر بوده ! وبه نظر می رسد اگر ایسنا دست به افشاگری نمی زد همچنان این عمل وحشیانه در سکوت وبی خبری مردم ادامه میافت !! کما اینکه چهارمین حادثه به دلیل همین بی خبری منجر به فاجعه شد !! چرا که اگر افکار عمومی را در جریان آن قرار میدادند شاید این عزیزان امروز قربانی این دیوانه زنجیری نمی شد! شاید اگر اطلاع رسانی می شد این بیمار روانی به دلیل عدم امنیت آنروز برای بار چهارم مرتکب این اقدام شنیع نمی شد !! شاید این دختر عزیزمان آن روز هرگز شیشه اتومبیل خود را پایین نمی کشید !! اما به هر دلیل که افکار عمومی جویای همان دلیل است ! این اطلاع رسانی صورت نگرفت !! و حال که افشا شده در فرار رو به جلو تصمیم دارند اقدام این خبرگزاری دولتی را جهت دار سیاسی وسازماندهی شده جلوه دهند !! به طوری که این روزها شاهدیم (همانها که تا دیروز ازپشت تریبونها احساسات را بر علیه بد حجابی تحریک می کردند بدون آنکه بیندیشند شاید در جمع ما باشند افراد کم ظرفیت بیماری که تحریک شده ودست به اقداماتی خودسر بزنند !!) چگونه به تلاطم افتاده تا حقایق را وارونه کنند وخود را از انگشت اشاره مردم دور سازند!! پس در فراری رو به جلو ودست پیش گرفتن گیر داده اند که چرا خبرگزاری های بیگانه آبروی این دختران قربانی را برده اند ! جل الخالق !! وادعا می کنند این قربانیان بیش از آن که نگران چهره ی نابود شده خود باشند نگران آبروی خود هستند !!! آقایان گیرم مثلا روسری این دختران عقب بوده مانتویشان رنگی وتنگ بوده آرایش هم کرده بودند !! گمان کرده اید این روزها این طرز پوشش از نظر مردم نشانه بی اخلاقی یا نشانه بی آبرویی یک دختر یا زن جوان است ؟ ظاهرا از جامعه خود بسیار دور افتاده وبی خبرید !! حتی اگر این عزیزان ما ( هرچند اطمینان داریم همگی حجاب متعارف داشته اند ) در روز حادثه بسیار بدتر از آن که بر شمردم پوشیده بودند . آنقدر عمل اسید پاشی را شنیع می دانند که هرگز کار این بی غیرت را به این بهانه توجیه وتایید نمی کنند !!! پس لطفا سعی بر دلسوزی برای آبروی این عزیزان نکنید که پیش مردم واز نظر مردم بسیار هم با آبرویند !!! اتفاقا این شمایید که با گفتن این مطلب واصرار بر آن که دختران قربانی همگی محجبه بوده اند باز هم دارید غیر مستقیم القا می کنید که : خوب اگر بد حجاب بودند باز می شد عمل این دیوانه یا دیوانگان را توجیه کرد !!!! (2445072) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۱۳:۵۶:۳۷
ظاهرا نویسنده محترم مشکلی با خود اسید پاشی ندارد بلکه مشکل وی با این مسئله است که چرا این جنایات رسانه ای شده است یا چرا این جنایات به گروه خاص وشناخته شده ای که مردم با اقدامات ایشان در وقایع سه دهه اخیر کشور آشنا هستند نسبت داده میشود (2445203) (alef-13)
 
دختر اصفهانی .
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۱۴:۱۳:۱۰
به نام خدا

سلام .

- باید علیه خبرگزاری ها و افرادی که شایعه سازی کردند و یا به آن دامن زدند ، مراجع قضایی اقدام کنند !

شنونده باید عاقل باشد ! کدام فرد حزب اللهی اصلاً به مخیّله اش خطور می کند چنین عمل زشتی را ؟!!!
واقعاً که .... یعنی واقعاً عده ای این شایعات آبکی را باور می کنند ؟!!
برای این سوء ظن ها ، تهمت و بهتان ها باید جواب داد !
به فکر خدشه دار کردن فریضه ی فراموش شده هم باشید ... اینکه ضد انقلاب
چطور بین این فریضه با این عمل زشت ارتباط برقرار کرد در عالم دروغ پردازی و در راستای جنگش با نظام ، تعجبی نیست . اینکه چرا بعضی ها بازخوانی می کنند با ادبیات خود ، جای بسی تعجب است !!!!
به هر حال این زمستان هم می رود و سیاهی به ذغال خواهد نشست ، به فکر وظیفه ی خود در این میدان باشید ! (2445221) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۱۴:۵۹:۱۸
جناب اصولگرا ... جناب اصلاح طلب : کدام استقلال کدام پیروزی ؟ بس نیست ؟ در دسته بندی قرارگرفتنمان کافی نیست ؟ نور چشم دختری از بین رفت ! خانواده هایی که نابود شدند ! بسه دیگه .... بابا هم وطططططنیم (2445321) (alef-13)
 
مريم
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۱۶:۳۷:۱۶
متاسفم براي كساني كه سنگ سياست را بسينه مي زنند مشتي ارازل و اوباش زندگي چند جوان را خراب كرد اينده انها را از بين بردند خانواده ها را پريشان كردند اين است واقعيت تلخ اسيد پاشي ان از خدا بي خبران كه براي سرگرمي زندگي را تباه كردند فقط از مسولان تقاضا مي شود كه زودتر با اينگونه اقدامات برخورد شديد بنمايند كه بقيه حساب خود را بكنند وجانيان بلفطره مجازات (2445475) (alef-13)
 
مونا
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۱۷:۲۷:۰۷
چرا هر اتفاقی تو ایران میوفته در جا نسبت میدین به رسانه های غربی؟
تا کی میخواین به این توهم زایی ها ادامه بدین؟ (2445557) (alef-13)
 
بیچاره زندگیاشون
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۱۸:۱۶:۵۷
مردم حق دارند شایعها را باور کنند و یا حداقل راجعبه این اتفاقات صحبت کنند یه چیز کوچک نیست.مردم اینقدر زجر کشیدند که وقتی کوچکترین اتفاق میافتد نا خاسته مجبور به طی کردن این مسیر میشوند .حال کار ایسنا بد یا انصار.اصل ماجرا چیز دیگریست که همه میدانند.اخه عقب افتادگی و گول زدن مردم تا کی؟دیروز جریانهایی که همه میدانند امروز اسید و فردا...... (2445623) (alef-13)
 
مریم
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۱۸:۲۱:۲۴
فقط خدا کنه قضیه بی حجابی فقط در حد شایعه باشه ک اگه اینطور نباشه باید فاتحه این مملکتو خوند. (2445632) (alef-13)
 
لیل
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۲۱:۰۲:۲۷
انسان ها را با وجدان شان خواهند سنجید نه با حجابشان (2445906) (alef-13)
 
اصفهان
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۲۱:۲۸:۰۲
تعداد لایکها اکثریت تفکر جامعه ما را مشخص میکند.دوستان این مسیله ربطی به حزب نداره.باید نوع نگاه به همدیگر را عوض کنیم تا شاهد چنین مسایلی نباشیم الان اطراف کشورمون بی امنیتی بیداد میکنه...هممونم میدونیم علتش و مسببانش کیا هستند حالا صهیونیسم یا ترکیه یا عربستان به جای تهمت به یکدیگر باهم دلی امنیت را به بانوان و جامعه برگردونیم اگر یه خانم لباسش از نظر ما اشکال داره بهش نگاه بد و تهمت نزنیم .هرکسی خودش در مورد وظایفش مسیوله .خیلیها امنتظرند از این هیاهو استفادده کنند.امیدوارم نیروانتظامی جلوی این ناامنیها را خصوصا در شهر های بزرگ بگیره تا افسار از دستش نرفته.. (2445959) (alef-13)
 
بهرنگ
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۲۱:۴۷:۰۱
قصاص (2445988) (alef-13)
 
فارض
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۲۱:۵۵:۳۲
من متاسفم براى اين خانوم نويسنده. ايشون در درجه اول به عنوان يك همكار و سپس بعنوان يك زن ميبايست از اطلاع رسانى ايسنا تشكر كنه نه نگران آبروى انصار باشه! خدا وكيلى سرتاسر اين مقاله مغالطه و مصادره به مطلوب است. من نسبت به طرز تفكر ايشان اظهار تاسف ميكنم (2446008) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۲۲:۰۶:۱۵
احتمالا اگه زمان اسید پاشی آهنگ هپی میخونده بعد شش ساعت دستگیرش میکردن البته واسه آهنگه. بعدش رییس پلیس با اقتدار میومد تو تی وی میگفت ما اینو گرفتیم. ولی بابا این یارو فقط اسید پاشیده!!!!! اهنگ هپی که نخونده!!!! آب بازی که نکرده. واسه همین بعدن میگیرنش.
فقط از این وکلای!!!!!!؟؟؟ مجلس کشورمون تعجب مبکنم که همه چیزو به موسادو اسرائیل و امریکا ربط میدن. اینا تو مجلس واقعا چکار میکنن!!!؟؟؟؟؟ (2446030) (alef-13)
 
سید
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۲۲:۱۶:۱۳
فکر می کنم تابلوتر از این نمیشه که با این همه شواهد یه عده دارند یک طرح مجلس که هنوز عملی نشده را تضعیف می کنند.
فقط ذره ای فکر باعث تصدیق خیلی از اتفاقات می شود. ما موارد این چنینی را در کشور کم ندیدیم که به راحتی گول برخی شایعات را بخوریم.
البته این ها دلیل نمی شود که حقوق عده ای که مظلومانه فدا شدند را نگیریم. (2446043) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۲۳:۰۳:۴۹
این اسید پاشای بی شرف خیلی مردن.بیان تن به تن.ببینم اونوقتم میتونن اسید بپاشن .یا نه.ا (2446134) (alef-13)
 
بانو
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۲۳:۱۹:۱۵
هنوز که عاملین مشخص نشدند پس چطور یه عده میگن کارفلان گروهه و یه عده میگن نه؟؟؟سند این افراد چیه؟ (2446151) (alef-13)
 
بی خیال
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۲۳:۱۹:۳۷
پلیس باید سریعتر وارد عمل میشد...از ابتدای سال تا حالا 8 مورد اسیدپاشی در اصفهان بوده(طی 7 ماه) پلیس محترم چه می کرده اند؟ (2446152) (alef-13)
 
امیر حقگو
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۲۳:۳۲:۴۴
در کشور ما مجازات کسی که مرتکب تجاوز به عنف می شود اعدام در ملا عام است، در صورت تجاوز، یک زن از هستی ساقط نمی شود و می تواند با روان درمانی به زندگی خود ادامه دهد...ولی کسی که قربانی اسیدپاشی است از هستی ساقط میشود و تا آخر عمر با درد و رنج دست به گریبان است و هر روز می میرد و زنده می شود...هزینه های درمانی طاقت فرسا و جراحیهای مکرر، درد و رنج روحی و جسمی...یک شکنجه دائمی را برای آن زن نگونبخت به همراه دارد...من صحبت یک دختر جوان قربانی را که می شنیدم نتوانستم اشکهایم را کنترل کنم...چرا قوانین کشور ما بازدارندگی ندارد و موج اسیدپاشی و انتقام و خالی کردن عقده های آدمهای روانی رو به گسترش است؟ چرا نظارتی جدی و محکم بر فروش اسید که امروزه به یک سلاح شیمیائی در دست جانیان و از خدا بی خبران تبدیل شده وجود ندارد و...امروزه اسید حکم یک اسلحه را در جامعه پیدا کرده است...مسئولین! نیروی انتظامی! جلوی فروش اسید را بگیرید این سلاح شیمیائی را بدون مجوز نفروشند و از خریداران مشخصات...عکس...و امضا و اثزر انگشت بگیرند..به داد این ملت مظلوم برسید که تورم و بیکاری و هزار مشکل دیگر را دارند تحمل می کنند و فقط مانده رویشان اسید هم بپاشند و امنیت آنها را مختل کنند... (2446168) (alef-13)
 
سید مرتضی
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۲۳:۴۲:۴۰
اسید پاشی...

تا تهش بخون زمان 1دقیقه

خیلی جالبه خیلی ...
چند رو مونده به عید غدیر بحث لامپ تو کشور به وجود میاد و تو فیلم اسم ائمه رو می برن(بردن ابروی شیعیان و معتقدین غدیر)

خیلی جالب تر اینکه چند روز مونده به محرم و عاشورا بحث اسید پاشی به بهانه امر به معروف و نهی از منکر پیش میاد(زیر سوال بردن قیام امام حسین) چون تمام دنیا میدونه که امام حسین فرمودند قیام نمیکنم مگر برای امر به معروف و نهی از منکر و احیای دین جدم رسول الله بدین واسطه

یعنی تنها دلیل امام حسین از قیام عاشورا فقط و فقط امر به معروف و نهی از منکر بوده
اما شنیدیم و دیدیم که یه بی شرف داخل اصفهان به بهانه امر به معروف و نهی از منکر میاد روی صورت دختری اسید می پشه

کدوم عقل سلیمی باور میکنه این دردش دینه؟؟؟اگر دین داشت که مرتکب منکر نمی شد
کدوم عقل سلیمی باور میکنه این فرد دردش بد حجابی بود؟؟؟
حواستون باشه تمام این ها برنامه ریزی شدس برای اهداف چندگانه
شیعه ها حواستون باشه به وسیله این شبکه های مجازی ابزار دست وهابیت نشید (2446176) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۲ ۰۰:۲۲:۱۸
یک )
واقعه اسید پاشی را تنها انسانهای مریض و خشک مغز محکوم نمی کنند

حتی اگر به زبان گویند اما در دل چیز دیگری باشند ای بسا مریض تر و خطرناک تر باشند چرا که صفت ریا و درویی را با خود دارند که از بزرگ ترین منکرات است


دو )
این که چرا مردم به راحتی این خبر را پذیرفتند که سازمان دهی شده هست و از طرف گروه های تندرو و افراطی حمایت می شود

معنی کاملا واضح و روشنی دارد و اینکه اکثریت مردم کشور ما این گروه را طرد میکنند و ابراز انزجار میکنند از آنها (2446241) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۲ ۰۰:۲۴:۴۱
عده ای به صورت دین اسلام اسید پاشیدند
از جمله ایسنا (2446243) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۲ ۰۰:۳۹:۱۴
سايت الف ميدونم كه اين نظر را منتشر نميكنيد اما سوالم اينه كه در اين مملكت گل وبلبل چه زماني حقيقت روشن شده ؟ وجدانتون رو قاضي كنيد ايا دستگاه قضايي بي طرفي مجلس مستقلي صدا وسيمايي كه منعكس كننده حرف دل مردم باشد داريم كه مردم اعتماد كنند وشايعه ها دامن زده نشود، خدا را شاهد بگيريد همين شما طرفداران انصار حزب اله و ،،، اگه روزي بفهميد يك بيمار رواني تحت تاثير جو سازي ها فكر كرده به اسم دفاع از حجاب بايد اين كار را بكند، حاضريد بياييد معرفي كنيد وبا مردم رو راست باشيد. يا هنوز مجرم مشخص نشده ميگوييد كاري به مبارزه به بد حجابي ندارد حق اين بنده خداها مثل خيلي هاي ديگر هيچ وقت داده نخواهد شد و ملعبه بازي هاي سياسي شما وجناح رقيبتان خواهد شد (2446253) (alef-13)
 
امید
۱۳۹۳-۰۸-۰۲ ۰۰:۴۳:۵۵
اصلا عجیب با این مملکت حال میکنم،خیلی خاص هستیم
از ته دل آرزو میکنم قربانیان این حادثه انقد به خدا نزدیک بشن تا داغشون کمرنگ تر بشه
از کسانی هم که به جناح های مختلف ایراد میگیرن خواهش میکنم کمی برای فرهنگ پایین ملتمون دعا کنن،مشکل فقط از نظامو دولتو اینو اون نیس به خدا.مشکل خودمونیم.
به خدا اکثر این ملت لیاقتشون همینه. (2446254) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۲ ۰۵:۴۰:۰۲
خداریشه ظلم رو خشک کنه انشاله.حالاهرکی میخا میخاد باشه (2446354) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۸-۰۲ ۰۹:۳۸:۳۲
با سلام
اگه همه به حقوق هم احترام میگذاشتیم هیچ وقت چنین اتفاقاتی نمی افتاد. به همین ترکیه نگاه کنید وقتی انجا حضور داری همه جور آدم رو میبینی محجبه و بی حجاب اما هیچ کس به هم کاری ندارد . عیسی به دینش موسی هم به دین خودش . کاش روزی این مملکت هم این طوری شود . اتفاقا به نظر من در این فضا هست که انسان میتواند راهش رو پیدا کند . آمین (2446450) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۲ ۱۰:۲۲:۴۴
آقای الف
من یک زن هستم و دو دختر دارم.....احساس نا امنی می کنم...برای خودم و دخترانم همیشه نگرانم این احساس ناامنی همیشه با من است...... کاش یک قدرت و نیرویی ...سازمانی در حمایت زنان بود.....حالا روسری دختر 13 ساله ای من کمی عقب رفت و صورت مملو از جوش ...و موهای سیاه او که بارمحکم ترین کش دنیا بسته شده پیدا شد ...خاک بر سر آن مردی که با نگاه بیمارش از هر چیز یک زن حتی شلختگی و نامرتبش لذت ببرد....من و بچه هایم خسته ایم که به خاطر موجودی بنام مرد اینقدر بلا باید به سرمان بیاید.....آقای الف آبروی هیچ زنی بخاطر بی حجابی نرفته است آبروی همه ی مردهای روانی که اسید و آب به دستشان هست رفته....که ا ببیند چقدر احساس نا امنی می کنیم..ما زنان در این مرز و بوم .... مردی الف چاپ کن.... (2446464) (alef-13)
 
بنده خدا
۱۳۹۳-۰۸-۰۲ ۱۰:۵۶:۴۱
منم فكر ميكردم ايسنا داره عليه امر به معروف و اينا كار ميكنه ولي مطلب زيرو كه خوندم نظرم عوض شد. پيشنهاد ميكنم بخونيد. مخصوصا دوستان و مخاطبان «الف»:
http://isna.ir/fa/news/93072815831 (2446478) (alef-13)
 
احمدرضا رادان
۱۳۹۳-۰۸-۰۲ ۱۱:۲۶:۴۷
چه خبرتان است
یه طوری این موضوع اسید پاشی رو بزرگش کردین که هر کی ندونه فکر می کنه چهار تا جوون رو پشت بوم خونشون رقصیدن! (2446487) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۲ ۱۱:۴۹:۵۰
سلام
ای کاش دوستان و هموطنان و دلسوزان بعد از اولین یا دومین فاجعه بلافاصله در رسانه ملی اعلام میکردند و هشدار لازم چه از نظر ایمنی و چه از نظر اقدامات کمک های اولیه را می دادند تا لا اقل افراد کمتری مبتلا و هوشیاری افزایش میافت و لااقل مردم اگاه میشدند چگونه به کمک قربانی بشتابند. این حداقل توقع من از رسانه ملی یا لاقل شبکه اصفهان است. بهتر است به جای پاک کردن صورت مساله دوستانه بدون سیاسی کاری و .... ان را حل کنیم مگر اینکه بخواهیم از سوختن ونابینا شدن و بی چهره شدن عزیزانمان نیز استفاده های تبلیغاتی کنیم. (2446529) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۲ ۱۲:۵۴:۱۲
در آخرین اخبار سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس انتقام گیری شخصی را دلیل اصلی ماجرا معرفی کرده است و قائم مقام وزیرکشور از دستگیری سه تا چهارنفر به عنوان متهم خبر داده است.
متهم؟
سه یا چهار نفر؟
انتقام گیری شخصی؟
همه با هم؟
والا من کمی مخم هنگ کرده
برم بعدا بیام بخونم ولی اگه شما چیزی فهمیدید منم در جریان بزارید (2446625) (alef-13)
 
علی جبارزاده
۱۳۹۳-۰۸-۰۲ ۱۳:۱۰:۰۰
اهای انصاف کجایی>؟ (2446643) (alef-13)
 
دختری از اصفهان
۱۳۹۳-۰۸-۰۲ ۱۳:۵۸:۱۴
دختری اصفهانی هستم و بهتره بدونید تعداد قربانی ها از تعدادی که تو خبرگزاری ها اعلام شده خیلی خیلی بیشتره. این سکوت رسانه ما در مقابل این جنایت شک ایجاد کرده.چرا تازه بعد ازیک ماه این جریان رسانه ای شد؟؟ چرا موتورسواران اسید پاش جرات میکنن بدون پوشیدن صورتشون دست به این کار بزنند؟ مگه از شناسایی شدن ترس ندارند؟؟ چرا نیروی اطلاعات ایران تونست عبدالمالک ریگی رو داخل یه کشور دیگه دستگیر کنه اما از پس چندتا اسیدپاش که به قول خودشون به جایی وابسته نیستند برنمیاد؟؟ این بی کفایتی ها رو چه کسی باید پاسخ بده؟؟ چنان ترسی داخل شهر حاکمه که انگار داخل بازار خاک مرده پاشیدند!
کجای دین اسلام گفته شده اینطور باید امر به معروف کرد؟هرچند که قربانیان چادری و محجبه هم داشتیم
شما رو به خدا کاری کنید. ترس همه اصفهان رو گرفته (2446707) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۲ ۱۴:۴۶:۵۲
سلام خدا از سر تقصير شما نيز نگذرد،فكر ميكنم اقاي. توكلي نظارتي روي نوشته هاي سايت نداشته باشد، اينكه هنرمندان كشور موضع نگرفتند ولي با قربانيان اسيد پاشي ابراز همدردي كردند چه منافاتي دارد،چرا اينقدر نفاق سراسر وجودتان را گرفته است،جرافرمانده نيروي انتظامي اصفهان بركنار نميشود،بر فرض اينكه موضوع به حجاب ربط نداشته ،چرا وقتي تكرار شد سايت شما يك خبر نگذاشت تا وقتي خواجه. حافظ موضع گرفت! مردم به شما و تمام سياسيون چپ و راست مشكوك هستند چون وقتي شهيد امر به معروف شهيد شد همه غوغا كرديد ولي بالاي پنج زن ايراني قرباني اسيد پاشي شدند شما معترض خبر گزاري هستيد كه چرا خبر را منتشر كرده؟ ميدانيد چرا مردم كمتر احساس همدردي با مردم عزه ميكنند چون شما متولي ايجاد حس هستييد يكبار شما امتحان. كنيد و مثل قضيه اسيد پاشي سكوت كنيد ببينيد مردم غوغا ميكنند،در پايان اميدوارم براي چند روز صورت دختر نويسنده جوش بزند و واكنش او را در اين مورد ببينم، تا ديگر اينقدر سياسي يكجانبه مطلب ننويسد ،اهاي دكتر اسيد پاشيده شده، نه اب (2446778) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۲ ۱۶:۳۳:۱۰
ای بابا به هر دلیلی یا به دلیل بد حجابی یا به دلیل سیاست یا هر چیز دیگه حالا ما اصفهانی ها که امنیت نداریم چیکار کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تور رو خدا زود همه چیزو حل کنید مسئله را رسانه ای کنید که ما هم از دل شوره در بیایم (2446892) (alef-13)
 
مرجانه
۱۳۹۳-۰۸-۰۲ ۱۶:۵۴:۳۵
عجب صبری خدا دارد..................................................... (2446927) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۲ ۱۷:۰۳:۳۵
این الـــــــــــــــــــف کیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
همش میگید الف الف (2446937) (alef-13)
 
ا
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۲:۴۵:۲۴
قصاص (2450984) (alef-3)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.