نظر منتشر شده
۱۵۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 332120
دوقلوها متولد شدند اما مادر جوان سوخت/جزئیات حادثه دلخراش در اتاق زایمان
بخش اجتماعی الف، 27 بهمن 94
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۰۸
مادر شدن شاید بزرگ‌ترین و زیباترین اتفاق زندگی یک زن باشد؛ وقتی پس از ۹ ماه تحمل بار حاملگی، آن‌هم با زحمت بسیار انتظار تولدی را می‌کشد. شاید شوق دیدن و به آغوش کشیدن نوزاد است که تحمل سختی‌ها این ۹ ماه را آسان می‌کند و هر مشکلی را به جان می‌خرد.

به‌گزارش فارس؛ روزی را به یاد می‌آورد که پس از ۹ ماه قرار است مادر شود. مثل همه مادرانی که یک روز برای به دنیا آوردن فرزند به بیمارستان می‌روند و با خیال آسوده خود را به پزشک می‌سپارند و چشم‌انتظار پرستاری تا فرزندش را به آغوش او بسپارد.

داستان از یک زایمان ساده شروع می‌شود. از صبح روز ۲۷ دی‌ماه امسال، وقتی‌که مادر با احساس درد و ناراحتی به اورژانس بیمارستانی در شمال تهران مراجعه می‌کند. هفته سی و هفتم بارداری است و مادر انتظار دوقلوهایش را می‌کشد. به اظهار پزشک اورژانس حال مادر نامساعد تشخیص داده می‌شود و بنا به پیشنهاد وی مادر برای زایمان پیش از موعد بستری می‌شود.

مادر جوان در بیمارستان بستری و دوقلوها متولد می‌شوند. اما بعد از عمل حادثه‌ای تلخ رقم می‌خورد که شیرینی تولد دوقلوها را برای پدر و مادر تلخ می‌کند.

سوختگی به دلیل تنفس گازی که اکسیژن نبود
پس از عمل مادر به اکسیژن نیاز پیدا می‌کند؛ ولی در اتاق عمل به محض اینکه ماسک اکسیژن را روی صورت بیمار قرار می‌دهد، وی دچار سوختگی شدید می‌شود.

ظاهرا این عارضه بر اثر نوع گاز پر شده در کپسول اکسیژن است؛ اینکه به جای گاز اکسیژن گاز دیگری در آن پر شده و باعث می‌شود صورت، لب، دهان، گلو، ریه و چشمان این مادر دچار سوختگی شدید شود.

مادر بلافاصله پس از این حادثه به مدت یک روز به کما می‌رود و پس از بهوش آمدن در بخش سوختگی بیمارستان چمران بستری می‌شود و امروز تقریبا یک ماه است که روی تخت بیمارستان خوابیده است.

وی همچنان با استفاده از لوله تراکستومی که در داخل گردنش گذاشته شده است نفس می‌کشد و تغذیه می‌کند و توان صحبت کردن نیز ندارد.


به زودی گزارش بازرسی‌ها اعلام می‌شود


در همین رابطه به سراغ خسرو رحمانی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رفتیم. وی در گفت‌وگویی گفت: پس از دریافت شکایت مبنی بر مشکلاتی که برای یکی از بیماران بیمارستان شهید چمران تهران به وجود آمده بود بازرسی و بررسی‌های لازم انجام شد.

وی ادامه داد: بیمار از ناحیه صورت و لب دچار سوختگی شده که علت و جزئیات حادثه در دست بررسی است و به‌زودی موارد به پزشکی قانونی و مسئولان مربوط برای رسیدگی بیشتر اعلام خواهد شد. وی با اشاره به حال عمومی این مادر گفت: خوشبختانه خطر برطرف شده و بیمار قادر است که تنفس کند ولی متأسفانه همچنان قادر به صحبت کردن نیست و بعد ازاینکه راه‌ تنفس دهانی وی به‌طور کامل باز شد می‌توان دراین‌باره نظر داد.

معاون درمان دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: حال دوقلوها خوب است، یکی از آن‌ها بعد از تولد در Nicu بستری بود که خوشبختانه در حال حاضر بدون مشکل و در حالت طبیعی است.


با متخلفان برخورد خواهد شد
محمد حلی ساز رئیس بیمارستان شهید چمران در گفت‌وگو با فارس ضمن ابراز تأسف از حادثه رخ‌داده برای این مادر گفت: مادر و نوزادان پس از تولد نیاز به اکسیژن داشتند و ازآنجاکه در اتاق عمل امکان استفاده از دستگاه اکسیژن ساز برای ۲ بیمار بیشتر وجود نداشت، پرسنل مجبور به استفاده از کپسول اکسیژن می‌شوند.

وی ادامه داد: اما بعد از استفاده از کپسول برای مادر، وی دچار سوختگی از ناحیه صورت می‌شود. تا اینجا آنچه مشخص است اینکه کپسول حاوی اکسیژن نبوده و اشتباه گاز دیگری در آن پر شده است که در ترکیب با هوا ایجاد سوختگی می‌کند.

رئیس بیمارستان شهید چمران افزود: این کپسول‌ها در خارج از بیمارستان پر می‌شود و در حال پیگیری علت بروز این مشکل هستیم.

وی با اشاره به وضعیت بیمار گفت: بنده از روز اول در جریان کامل روند مشکل ایشان بوده‌ام و از هرگونه اقدام لازم در خصوص روند درمانشان دریغ نکرده‌ایم و امیدوارم هرچه زودتر بهبودی کامل برایشان حاصل شود.

حلی ساز در پایان گفت: در حال پیگیری تخلف انجام شده هستیم و حتما متخلفان به قانون معرفی خواهند شد و این یک گناه قابل گذشت نیست.

مسئولان یک ماهه گذشته کجا بودند؟
پدر دوقلوها ضمن گلایه از مسئولانی که در یک ماه گذشته سراغی از خانواده اش نگرفته اند، گفت: در این یک ماه به همه جا سر زدم و شکایتم را برای همه مسئولان عنوان کرده ام ولی جوابی نگرفتم و هیچ کدام از مسئولان وزارت بهداشت برای بررسی و پیگیری حضور نداشتند.

وی ادامه داد: در نهایت دست به دامن رسانه شدم شاید بتوانم مشکلم را حل کنم و جلوی بروز اینگونه حوادث را برای خانواده های دیگر بگیرم.

وی افزود: خوشبختانه بعد از ورود رسانه به موضوع، حضور مسئولان در صحنه پررنگ تر شد و ادبیات و گفتار و رفتارشان کلا نسبت به قبل تغییر کرد و تیمی هم برای بررسی به بیمارستان آمدند.

حوادث پزشکی کی تمام می‌شود؟
مادر ۹ ماه انتظار دوقلوها را کشید و امروز یک ماه است که دوقلوها انتظار مادر را می‌کشند. روزهای پس از زایمان یکی از شیرین‌ترین روزهای زندگی مادر است، البته روزهایی که هم نیاز به توجه و هم رسیدگی اطرافیان دارد و حالا این خاطرات شیرین به حادثه‌ای تلخ تبدیل شده و مادر در این مدت تنها با سرم تغذیه کرده است، همه اینها به خاطر یک حادثه که با کمی دقت و توجه قابل پیشگیری بود.

این بیمارستان دولتی از مجموعه تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است؛ هرچند این نخستین حادثه رخ داده در سیستم بهداشت و درمان کشور نیست ولی امیدواریم با همت مسئولان و رفع مشکلات نظارتی در وزارت بهداشت، این آخرین اتفاق باشد.
 
کلمات کلیدی : زایمان، حادثه
 
قرتاسي
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۰۷:۲۱:۳۹
چقدر تاسف بار. چقدر بي مسئوليتي.چقدر مسخره بازي و بازي با جان مردم. چقدر .... (3546600) (alef-11)
 
سودا
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۰۹:۳۳:۳۵
چقدر پزشکان از خود متشکر که شوخی مهران مدیری را تاب نیاوردن ولی خودشون با جون مردم شوخی میکنن (3546836) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۰:۰۵:۴۶
سیستم سهمیه بندی دانشگاه‌ها (رانت علمی‌ و بی‌ عدالتی) که در ده شصت بنیان گذاری شده بود،حالا به ثمر نشسته و پشت سر هم دست گًل به آب میده...یا این جور فجایع، یا مادیگری بیشتر آموختگان این سیستم، یا پراید و خودرو ملی‌، یا رشد اقتصادی منفی‌، محیط زیست، کمبود آب، آلودگی‌،... تا این نسل سهمیه و بورسیه و دکتری و متخصصن آن هست، همین هست.... (3546902) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۱:۲۳:۲۷
به سیستم سهمیه بندی ربطی نداره .
متاسفانه تواین چندسال بیمارستانهای زیادی ساخته شده ولی نیروی لازم تربیت نشده وباعث شده استخدام تو مراکزدرمانی باپارتی بازی باشه
بیشترکادردرمان اصلا تخصص لازم تواون رشته روندارن ورشته دانشگاهیشون یه رشته دیگه بوده که یاباپارتی یابه خاطرکمبود نیروی متخصص تواون رشته که بیمارستان احتیاج داره ٫ اینا استخدام شدن
یا هزینهااستخدام وحقوق یه فرد متخصص زیاد بوده بیمارستان ترجیح داده نیروی غیرمتخصص به جاش استخدام کنه چون حقوق پایینتربهش بده !د
سخت گیری تو استخدام وجودنداره ومن الان چندنفرو میشناسم که با لیسانس رشته های علوم پایه ریاضی رفتن تو بیمارستانها کارپرستارو انجام میدن .یا توچندتا استخدام تو بیمارستان ها برای کادردرمانی دیدم نوشته لیسانس هررشته ای فقط فلان کاردرمانی رو بلدباشه که اونم بایه دوره چندماهه میری یادمیگیری
دیگه هرجا پارتی بازی باشه اینجا ها که جون مردم سرکارداریم بایدفقط نیروی متخصص استخدام بشه (3547062) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۱:۵۱:۱۴
دوست عزیز، این واقعیت و اتفاقی‌ است که افتاده، یعنی غلبه پارتی بازی و رانت بار شایسته سالاری علمی‌... حالا همه کارگزاران و متخصصان از همین نسل هستند و نتیجه اینکه در همه جوانب زندگی‌ جامعه ایرانی‌، مشکلات داریم و این مشکلات دارد تلنبار میشود... ولی‌ آیا آینده بهتری خواهیم داشت؟!... متاسفانه نه!... چون این نسل حالا میخوان همان نردبانی‌ را باعث طرقی ظاهری خود شد، برای فرزندان خود به ارث بگذارند و نتیجه اینکه همان سیستم اشتباه رانت علمی‌، با قدرت هر چه تمام تر، دارد پیش میرود.... (3547113) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۲۳:۱۷:۴۹
نسل آینده ایران نسلی معلول و آکنده از مشکلاتی است که در طول زندگی برایشان پیش آمده . (3549035) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۱:۵۳:۱۳
دوست عزیز، این فرمایشات شما، همه ، همان تایید عدم شایسته سالاری علمی‌ و رانت و پارتی است دیگر!!!!! (3547117) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۳:۴۶:۰۹
كساني كه لايق نبودند و شان طبابت را نميدانند ، باعث اين بلبشوى پزشكي در مملكت شدند (3547428) (alef-11)
 
حمید
۱۳۹۴-۱۱-۲۸ ۱۷:۱۴:۳۰
و دقیقا این افراد همانهایی هستند که به مهران مدیری ایراد میگرفتند و بدتر از آنها مسئولینی هستند که دستور قطع آن سریال را دادند. (3550795) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۱:۵۲:۳۲
به نظر من شما درست گفتین و قطعا اتفاقات تلخ تری در راهه از همون جریان رها کردن بیماران در بیزون شهر تا جریان بخیه ما گفتیم که اینا تازه پیش قراولان فاجعه ای هستند که در راهه بنده به شخصه منتظر یک فاجعه در این زمینه هستم و میدونم که بازتابش جهانی میشه. خدا رحم بکنه به همه ما. خروجی سیستم دهه 60 و 70 هستن وای به تحصیل کرده های دهه 80 و... (3547114) (alef-11)
 
امیر
۱۳۹۴-۱۱-۲۸ ۱۰:۱۵:۱۸
درود به شرفت (3549740) (alef-11)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۰:۲۱:۵۳
درسته کاملا (4155004) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۰:۲۰:۰۶
مطلبی میخواندام در باره سری لانکا، که هم جهان سوم است و هم جنگ داخلی‌(تامیل) داشته، هم سونامی و هم هیچ درآمد نفت و گاز و البته ادعا هم نداره غیر از کشاورزی.... ولی‌ اشاره میکرد که تحصیل در سری لانکا توسط دولت اجباری است و همه مجانی‌ و ح‌اتی دولت تغذیه و لباس فرم یک دست برای همه دانش آموزان فراهم میاورد و یکی‌ از بهترین سیستم‌های آموزشی آسیا را دارد و تا ۹۰ درصد مردم نه با سود هستند...آنجا بود که متوجه شدم چرا سری لانکا یکی‌ از کشورهایی است که بیشترین درآمد را از صدور پزشک و دانشمند دارد و بیشتر مهاجران سری لانکایی در کشورهای پیشرفته بسیار موفق تر از ایرانیها هستند.... ایرانیها اگر پول نفت نبود حتی در همان کشورها هم شانسی برای زندگی‌ بهتر از سری لانکا نداشتند....حتی نتوانستیم آموزش را اجباری کنیم و اینهمه کمبود در بخش آموزشی‌ و تحصیلات و این هم کیفیت (3546927) (alef-11)
 
من
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۴:۱۵:۳۷
وااا! چه ربطی به پزشک داره؟! (3547544) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۴:۵۵:۵۳
کپسول اکسیژن اشتباهی پر شده و هیچ ارتباطی به دکتر و پرستار نداره و این مسئله برمی گردد به کادر فنی و مدیریت بیمارستان، لطفا هر چیزی را با هم قاطی نکنید. (3547711) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۷:۲۵:۰۲
این مساله چه ارتباطی با پزشکان دارد.
کپسول اکسیژن رو مگر پزشک پر میکند؟
لطفا در کارخانه های تولید گاز اکسیژن به دنبال مقصر باشید. (3548239) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۷:۲۹:۵۲
درود به مهندسان داخلی که کپسول اکسیژن رو با گاز مرگبار پر میکنند.

امثال این ها رو حتما باید بفرستیم ناسا (3548257) (alef-11)
 
smmgh
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۸:۴۸:۵۲
همونقدر یک پزشک کپسول اکسیژن پر میکنه که یه مهندس هم! (3548470) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۲۱:۳۰:۰۹
پزشک این وسط چیکاره هست؟ پزشک کپسول رو پر کرده؟ پزشک از کپسول استفاده کرده؟ یا پرستار؟! شما و خیلی های دیگه در جامعه دچار بیماری حسادت به پزشکان هستید چون احترام دارن، درآمد خوب دارن و این باعث میشه افراد بازنده و شکست خورده در زندگی اینطور به پزشکان حمله کنن، به جای حسادت کار کنید و تلاش کنید تا زندگی بهتری داشته باشید.
ببینم پدر و مادر خانوادتون مریض شد مهران مدیری و جواد رضویان به دادتون میرسن یا همین پزشکان، از بدترین خصوصیات یک ملت...بودن است، سعی کنید اینطور نباشید.
بعید میدونم این نظر منتشر بشه قبلا هم در این مرد نوشتم که منتشر نشد، از سایت یک نماینده مجلس که باید نماد آزادی بیان باید باشد این رفتار جانبدارانه بعید است. (3548836) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۲۳:۵۸:۳۳
به پزشکان چه ربطی داره

بی مسیولیتی شرکت های پرکننده کپسول اکسیزن رو چرا نمیگید ؟نکنه پزشکا کپسول پر میکنن (3549110) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۰۹:۳۷:۱۴
دیگه این اتفاقات عادی شده (3546845) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۰۹:۳۸:۰۲
ذکر چند نکته ضروری است :
۱- اولین مساله در کشور ما این است که عدم انجام درست مسولیت عوارض آنچنانی ندارد و پیگیری در این زمینه معمولا به جایی نمی رسد. مقایسه کنید عواقب تخریب ساختمان در اثر زلزله در تایوان با تخریب ساختمان در ایران بدون هیچ علتی برای سازندگان آن.
۲ـ نهادهای نظارتی سازمانها به جای اینکه نقش ناظر داشته باشند توجیه گر اهمال ها در مسولیت هستند. نمونه ها زیادند مانند همین سازمان نظام پزشکی یا اتحادیه اصناف که حامی گرانفروشی و فرار مالیاتی اصناف هستند.
۳- برای رفع دغدغه های مردم در نظام سلامت فقط یک راه حل وجود دارد که در تمام کشورهای پیشرفته بازار آزاد هم اجرا شده است و آن قطع ارتباط مالی پزشک و بیمار است. در این نظام پزشک درآمد بسیار خوبی دارد و مردم هم درمان استاندارد رایگان دریافت می کنند.
۴- در قوه قضاییه جرمهای عمومی که جنبه غیر سیاسی دارند عواقب کمتری دارند. اگر پیگیری این جرمها هم به جدیت جرمهای عمومی سیاسی باشد انجام این تخلفات خیلی سختتر می شود. (3546846) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۰۹:۴۵:۳۰
پزشکان و دانشجویان عزیز پزشکی ترجیح می دهند که تمرکزشون بر ساخت داب اسمش بگذارند (3546861) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۰:۱۵:۳۷
خداروشکر پزشکان و پرستاران و کادر بیمارستان و شرکت تولید گاز سالم هستند (3546923) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۰:۲۲:۳۲
نیاز به مذاکره با پزشکان و یک برجام در زمینه پزشکی محسوس است (3546940) (alef-11)
 
حکخم
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۱:۱۶:۰۵
باید با متخلفان در هر رده به شدت برخورد کرد تا هیچکس در کارش اهمال کاری نکند بخششهای بی مورد باعث بروز چنین حوادثی می شود بجای شادی آن خانواده وبچه ها تا پایان عمر غذاب خواهند کشید (3547052) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۱:۴۱:۰۵
فقط متاسفم.... (3547087) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۲:۰۸:۵۳
میگم احتمالا کپسول در بار نیسان بوده ، هنگام عزیمت به بیمارستان در مسیر خواسته برای ماشین گاز بزنه اشتباهی سر شلنگ گاز را به کپسول وصل کرده (3547156) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۳:۴۴:۳۵
مسئولين اين بيمارستان را به اشد مجازات برسانيد !! اقاى وزير بهداشت جان مردم مهم است ، همه بينارستانها و پزشكان شده اند سوداگر و تاجر و سهامدار بيمارستانها، مسئولين جلوي اين بساطها را جمع كنيد ، راه اشتباه است (3547419) (alef-11)
 
حسن
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۲۱:۲۰:۰۵
چقدر اشك ريختم واقعا دلخراش بود (3548823) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۲۳:۵۷:۰۴
ربطی به وزارت بهداشت نداره ،بیمارستان چمران یه بیمارستان نظامیه وزیر نظر بهداری ستاد کل نیروهای مسلح

مسئول این قضیه یعنی فرمانده بهداری نیروهای مسلح باید پاسخگو باشه (3549105) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۰۸:۰۶:۳۱
اگر هر بخش دیگری اینقدر مشکلات ایجاد می کرد الان نابود شده بود. دریافت زیرمیزی (باج گیری نوین)، تخلفات فراوان، اشتباهات فاحش و ... همه نشاندهنده درگیر شدن بخش ّزشکی کشور در مادیات می باشد.
وقتی پشت هر سرمایه گذاری از ساخت و ساز تا صندوق های سرمایه گذاری بخش عظیمی از پزشکان قرار دارند شما توقع دارید حواس این دوستان به بیماد باشد؟ (3546658) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۰۹:۱۸:۳۴
چشم وزیر بهداشت روشن که فقط به فکر افزایش درآمد پزشکان (و از جمله خودش و بیمارستان خصوصی‌اش) هست. (3546802) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۰۹:۲۱:۳۸
و متاسفانه جناب وزیر بهداشت با وجود اقدامات مفید از همکاران خودشان به شدت دفاع می کنند (3546806) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۰۹:۴۰:۱۴
ای کاش بخش پزشکی بود فقط !! که با آوردن پزشک خارجی حل می شد
پزشکی حل شد آیا ما فقط در همین ضمینه این مشکلات را داریم؟؟؟؟
دیگه نفت تموم شده ما هم کم کم داریم به عصر قبل نفتون بر می گردیم (3546852) (alef-11)
 
ali
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۰:۱۱:۵۲
دوستان توجه کنند :
کپسول اکسیژن توسط تامین کننده اشتباها با گاز دیگری پر شده بود !

این چه ربطی به پزشک و بیمارستان دارد ؟؟؟!!!

واقعا چرا هنوز مطلب را درک نکرده ، نظر میدهیم ،.... حداقل کمی بیشتر تامل کنیم . (3546917) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۲:۱۵:۱۶
دوست عزيز
صحبت از جان مردم است. آيا بيمارستان و سيستم پزشكي نبايد كنترل بيشتري داشته باشد. فرافكني و عدم ذيرش مسئوليت تا كي؟
حداقل بيشتر تامل كنيم! (3547170) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۲۱:۵۲:۳۵
شما به جای بقیه هم تامل کن...
به شما بگن فردا یک ساعت از کار یا خواب خودت بزن برو جلوی اون بیمارستان مسالمت آمیز اعتراض کن میری یا فقط بلدی پشت کامپیوتر تو اداره بشینی و حقوق بگیری و چای و نهر بخوری و هفته ای 2 ساعت کار مفید داشته باشی و فیس بوکت رو چک کنی و نظر بنویسی و تامل کنی؟؟؟ (3548873) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۲:۵۸:۲۸
کنترل کپسول خیلی مشکل است؟! پیش از این هم در جریان جراحی یک بیمار دیگر بهمین طریق فوت کرد بعد گفتند بما چه شرکت اشتباه کرده؟! آیا سایر ابزار جراحی کنترل نمی شود؟! شاید هم همراه بیمار باید وسایل و تجهیزات پزشکی را کنترل کند؟! مسوولیت جان بیمار بعهده شرکت پر کننده نیست بعهده پزشک جراح است البته در کشورهای دیگر! (3547269) (alef-11)
 
حمید
۱۳۹۴-۱۱-۲۸ ۱۷:۲۹:۲۰
بقول شما دوست عزیز حتما برای چک کردن این گونه کپسولها راه و روشی هست چرا باید چنین موضوع مهمی سهل شمرده شود آیا همین پزشکان اگر همسر خودشان به جای این عزیز بود این سهل انگاری اتفاق می افتاد. موضوع دیگر اینکه دوستی در پیام های بالا گفته اند پزشکان چون موفق و پولدار هستند مردم به آنها حسادت میکنند میبایست به این حضرت شریف عرض کرد که در حال حاضر پزشکان از لحاظ احترام در پایین ترین رده هستند زیرا که تمام زندگیشان شده پول پول پول .هنگام ویزیت تلفنی معامله میکنند و هنگام جراحی فکرشان پی این است که از بیمار بعدی با چه روشی مبلغ بیشتر دریافت کنند. (3550823) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۴:۵۵:۵۲
نظارت بر گاز کپسول بر عهده کیست؟ من که یه مرکز صنعتی کار میکنم و گاز برای جوشکاری درخواست میدیم، کیفیت اون و درصد خلوصش رو کنترل میکنیم چه برسه به بیمارستان، اقایی که مقصر رو سر کپسول ور کنی انداختی (3547710) (alef-11)
 
کرماشان
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۵:۴۵:۳۵
خوب نمی شد یه امتحان ساده هنگام تحویل گرفتن انجام می دادند! (3547894) (alef-11)
 
امیر
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۶:۲۳:۰۲
جناب عقل کل الان جوشکار ها قبل از جوش کاری از خلوص گاز ارگون اطمینان حاصل میکنند به نظر حضرتعالی داخل بیمارستان کسی نباید کپسول ها را کنترل کتد ? یعنی حساسیت اتاق عمل از یک جوشکاری کم تر است ? (3548034) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۲۱:۲۶:۰۴
جناب عقل کل
در بیمارستان هم گاز مورد استفاده کنترل می شود ولی کنترل ان بر عهده پزشک نیست و پرسنل مخصوص خود را دارد.نه تنها گاز بلکه تمام وسایل اتاق عمل کنترل می شوند. ایا انتظار دارید تمام این کنترل ها توسط پزشک صورت گیرد؟ پس سایر پرسنل چه وظیفه ای دارند و پزشک کی باید به وظیفه پزشکی و جراحی اش برسد؟ (3548832) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۲۳:۲۱:۴۷
می گویم یک جوشکار را بکنید رئیس بیمارستان . (3549045) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۶:۴۵:۵۶
بیمارستان موظف است که یک سیستم کنترل کیقیت برای کپسولهای پرشده داشته باشد .آیا واقعا به صرف اینکه کپسولها را برای شارژ کردن به یک شرکت میسپارند کفایت میکند؟ این کپسولها مستقیما در اختیار بیمارانی قرار میگیرد
که بایستی سلامتی آنها را تزمین کند. (3548110) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۲۱:۵۴:۱۶
استاد، تضمین را با ز نمینویسن، میگیم شما رو بگذارن ریس کل امور تخصصی بیمارستان ها خوبه؟ (3548875) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۹:۲۳:۱۶
کی این رو خریده و چرا قبل از مصرف تست نشده؟ (3548575) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۲۱:۱۹:۴۷
توجه توجه!!!!
در هنگام مراجعه به بیمارستان حتما کپسول اکسیژن بر دوش وارد شوید
در هنگام خرو ج خالی آن را با خود ببرید اگر دیسکتون اجازه داد (3548821) (alef-11)
 
مودی
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۱:۲۶:۰۴
متاسفانه این یکی رو درست میگید. در همین شهر خودمون وقتی میزان اعلام ورشکستگی کرد؛ تازه معلوم شد که هر کدوم از آقایون پزشکان بخصوص متخصص ها چه مبالغ میلیاردی و سنگینی در آین موسسه مالی سپرده گذاری کرده بودند.... (3547065) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۲۱:۴۷:۴۲
بله شما راست میگی، اختلاس های هزاران میلیاردی نتیجش مشخص شد، با راننده تاکسی هایی که بدن مجوز نرخ را افزایش میدهند برخورد شد، رشوه گیری در ادارات دولتی حل شد، از سر و ته کار زدن کارگران حل شد و دیگه پرایدی که از کارخانه بیاد بیرون و به خاطر سهل انگاری کارگر دچار مشکل بشه نداریم، کارمند بانک برای خودش و فامیل و دوستان وام جور نمیکنه، گرانفروشی بقال و میوه فروش حل شده و فقط مشکل شده، زیر میزی پزشکان،
پزشک و بقال و مهندس و خلبان و کارمندی شغل هست همشون ازجمله شما ایرانی هستید و بهتره مشکلات اخلاقی خودتون مثل طمع و دورئی و دزدی و دروغگوئی و تنبلی و قانون گریزی خودتون را حل کنید (3548863) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۰۸:۲۳:۲۹
علت و جزئیات حادثه در دست بررسی است؟ یک ماه گذشته و هنوز در دست بررسی است؟بخدا آدم نمیدونه چی بگه (3546692) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۰۹:۰۷:۲۰
من بودم يك روزه اين مسئله را حل مي كردم . يا شركت تهيه كننده گاز خطا كرده يا كارمندي كه گاز را به اتاق عمل آورده و البته دكتر هم حواسش نبوده . اين كار يك ماه زمان مي خواهد ؟‌ (3546783) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۰:۱۹:۴۶
یک ماه که چیزی نیست فکر کنم ده سال طولش بدن و اخر هم مریض مقصر و ختم قائله (3546926) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۰۸:۲۵:۵۳
به نظر من بسیار دردناک تر از اتفاق افتاده برای بیمار این جمله است که تا زمان ورود رسانه ها به موضوع مسوولین تلاش قابل توجهی برای پیگیری مشکل نکرده اند. بالاخره اتفاق و مشکلات سهوا در هر جایی ممکن است اتفاق بیافتد ولی برخورد مسولانه با موضوع مهمتر از اصل داستان است. این مساله نیاز به ریشه یابی اساسی دارد. (3546699) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۲:۴۵:۳۹
هزار مثبت
این درد ناک ترین جمله بود (3547240) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۰۱ ۰۳:۳۹:۱۶
اگه پای رسانه ها وسط نمیومد لابد اقایون می گفتند ولش کنید قسمتش این بوده که این بلا به سرش بیاد (3554401) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۰۸:۳۰:۰۲
مسوولین کجان؟؟؟؟!!!! شما بگردین ما نیز میگردیم شاید پیدا شوند........ (3546706) (alef-11)
 
ابراهيمي
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۰۹:۱۷:۴۵
من هم موافقم واقعا تا شكايت رسانه اي نشود مسئولين پشت پرده قائم مي شوند (3546798) (alef-11)
 
تبریزی
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۰۹:۴۳:۵۲
بگرد ببین هرکی داره با جیب های باد کرده و بیکار می گرده بدون که مسئول اونه! (3546858) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۰۸:۳۸:۵۱
مهران مدیری یک هزارم این ها رو هم نگفت برنامشو قطع کردن !!!! (3546722) (alef-11)
 
بیگی29
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۰۸:۳۹:۲۴
گاز اشتباه - تعویض نوزاد - ....در پزشکی؛ نمونه های بیشتر در سایر سازمان ها از ثبت گرفته تا مهندسی... انگار همه گیج هستند ! یا حساب و کتابی در کار نیست؟؟ (3546726) (alef-11)
 
حقگو
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۰۸:۴۲:۰۱
به وزیر بهداشت تبریک عرض می کنم!!!!!!!!! (3546730) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۰۹:۲۴:۲۹
کاش همه ی وزرای بهداشت مخصوصا وزیر بهداشت دولت قبل یک هزارم خدمات این وزیر را داشتند (3546811) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۹:۲۴:۰۸
وزیر دولت قبل خیلی بهتر نبود؟ (3548578) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۸ ۰۸:۴۹:۱۲
اتفاقا اين وزير بهداشت جزء بهترين بوده (3549541) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۰۹:۳۹:۴۸
بفرمایید وزیر پزشکان. ما بارها گفته ایم وزیر بهداشت باید مدیرت خونده باشد نه اینکه خودش پزشک باشه و دائم تعرفه بالا ببره در مجلس هم متاسفانه دوستان پزشک جمع شده اند و مشکلات کنونی بهداشت مردم ناشی از همین انتخابهای غلط است. (3546850) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۰۹:۴۲:۳۰
وزیر بهداشت چی کار کنه؟؟ مافیای پزشکی خیلی قوی تره از وزیره (3546857) (alef-11)
 
تبریزی
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۰۹:۴۵:۵۲
پیشنهاد می کنم جهت دلجویی از پرستاران و پزشکانی که شاهد سوختگی این خانم بودن حقوق پزشک ها 400 درصد افزایش پیدا کنه!!! (3546862) (alef-11)
 
حرف حق حتما بخونید
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۰۹:۱۵:۴۷
یکی از اقوام بنده در شهرستانی مسول نگهداری تاسیسات بیمارستانی یک بیمارستان است با بیست سال سابقه حقوق وزارت کار می گیرد
خوب آیا این درست است که تاسیسات بیمارستان که قلب بیمارستان است این حقوق را بگیرد؟
چرا فقط دکتر ها باید میلیونی حقوق بگیرند؟
مدیریت بیمارستانی ما شبیه مدیریت فوتبالی ما است
کسی که مسول کفسول اکسیژن است از کارگران نگهداری تاسیسات است (3546794) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۰:۲۰:۱۰
از کفسول نوشتنت فهمیدم همشهری ما هستی یاشا (3546928) (alef-11)
 
محسن ادبي
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۰۹:۱۶:۳۷
واقعا جاي بسي تاسف است از لحاظ قانوني همه چيز به نفع پزشكان است وهيچوقت حادثه را گردن نمي گيريند حتي در بدترين شرايط هم هيچ وقت به نفع بيمار تفسير نمي شود (3546795) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۶:۵۰:۳۵
بررسی کردند و دیدند که تقصیر مادر بچه ها بوده به جای بوسیدن نوزادهایش بخاری را بوسیده . (3548131) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۰۹:۲۳:۴۸
متاسفم و این سوال را از مسئولین می پرسم چرا این ندانم کاری های اتفاق می افتد چرا در این مملکت جان افراد ارزشی ندارد (3546810) (alef-11)
 
شاهرخ
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۰۹:۲۶:۰۱
از دشمنان برم شکایت به دوستان......
چون دوست دشمن است شکایت کجا بریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

آدم با شنیدن این اتفاقا وقتی خودش رو جای اون خانواده قرار میده دلش می خواد خودش و اون مدیر و دم و دستگاه رو به آتیش بکشه...........
چرا اون مدیر و مجموعه از خجالت نمی میرن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (3546817) (alef-11)
 
مهدی
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۰۹:۲۶:۱۷
گازهای متداول مصرفی شامل: اکسیژن، دی اکسید کربن، نیتروژن و آرگون هستن که فکر نکنم هیچکدوم چنین اثری داشته باشن .... این گاز چی بوده که اینجوری کرده (3546819) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۰:۱۲:۰۰
تنها گازی که میتونه باشه گاز کلره ! (3546918) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۵:۰۱:۰۷
اتفاقا گاز نیتروژن به شدت سوزاننده است. (3547726) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۹:۳۹:۰۳
نیتروژن مایع سوزاننده است. اون هم بخاطر سرمای 180 درجه زیر صفر.
کپسول گاز نیتروژن مایع نیستو سوزاننده نیست. (3548626) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۸ ۰۵:۰۲:۴۹
نیتروژن به صورت ترکیب دی اکسید نیتروژن برای اثر ضد درد آن استفاده می شه و هیچ اثر سوزانندگی نداره و گرنه اصولا در ترکیب گازهای بیهوشی قرار نمی گرفت. ضمنا موارد حساسی مثل این مورد باید گاز یا هر وسیله ای توسط دست کم دو مرحله یا دو دروازه کنترلی مواظبت صورت بگیره چون با جان انسانها سر و کار داره، همیشه اشتباه رخ می ده ولی باید کاری کرد که با مراجل کنترلی اشتباه به صفر برسه همونطور که می بینیم ده ها هزار پرواز هر روز انجام میشه ولی هر چند سال یک هواپیما سقوط می کنه که اون هم اکثرا مشکل انسانی هست و سیستم بلافاصله تلاش می کنه همون مشکل رو هم حل کنه ولی ما چه می کنیم؟ آیا درس می گیریم؟ آیا وزارت بهداشت یا نهادها نظارتی آیین نامه یا قانونی تصویب می کن که از این به بعد همه گازهای مورد استفاده در اتاق عمل پیش از اتصال به سیستم ارزیابی و بررسی بشن؟
می گن در یکی از ممالک غربی دختربچه ای دوازده ساله آسم داشته و یکباره دچار حمله می شه، می رن از کمدش اسپری ضد آسم رو بیارن که بچه در اون حالت رمزش رو فراموش کرده و در نهایت فوت میشه، از اون به بعد قانون می کنن که این داروها هرگز نباید در کمد قفل شده قرار بگیره.
حالا باید دید که این اتفاق جز پی گیری قضایی و حقوقی آیا منجر به دستور العمل هم میشه یا می ره تا اشتباه بعدی. (3549263) (alef-11)
 
فاطمه زهرا
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۰۹:۲۶:۱۷
یعنی چی نظرات حاوی نیش به دیگران منتشر نمی شود؟! به نظر من چند تا مسئول بی نظم و بی وجدان رو اگه اخراج کنن بقیه خودشونو جمع میکنن. این چه وضعشه؟ بالاترین حقوقو مزایا رو می گیرن، مست شدن! پرسنل بیمارستانها و پزشکا و ماما ها رو میگم. (3546820) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۰۹:۲۹:۴۰
از ماست كه بر ماست ! (3546828) (alef-11)
 
سيد محسن
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۰۹:۳۱:۲۷
اين اتفاق در بدبخت ترين كشور دنيا نيز اتفاق نمي افتد. چرا با اين مردم رفتار انساني ندارند؟ مگر نمي گويند مردم ولي نعمت هستند؟! (3546829) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۰:۰۴:۳۰
مردم فقط "ولي" "نعمت" هستند؛ درست مي گن! (3546897) (alef-11)
 
ناشناس بدبخت
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۰:۲۴:۴۳
پس فك كردي ما الان داريم كجا زندگي ميكنيم (3546945) (alef-11)
 
هومن
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۰۹:۳۴:۲۱
ضمن ابارز همدردی با این مادر و خانواده ایشانو و توافق با همه عزیزانی که نظر داده‌اند، به نظر میرسه باعث و بانی این مورد خارج از محدوده بیمارستان بوده و مقصر افراد سهل انگاری هستند که اقدام به پرکردن کپسول کرده اند.

یک نگاه به دور و برمون بیاندازیم،‌ آیا من لوله کش کارم را با دقت انجام میدهم و به این فکر میکنم که پس از رفتنم از خانه مشتری،‌ شیرش چکه میکنه یا نه؟

آیا منِ صاحب کارخانه پر کردن کپسول هیچ وقت رفتم روی سر پرسنلم بایستم و ببینم کارشان را با دقت انجام میدهند یا نه؟

بیایید ادامه مثالها را خودمان بزنیم و اول از همه به خودمان در هر جایی که هستیم نگاه کنیم. (3546837) (alef-11)
 
ح افش
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۰۹:۳۵:۴۳
این که چیزی نیست بیمارستان رسو اکرم ص فقط یک صندوقدار دارد برای تحویل ÷ول یکساعت صف ایستادم نیرو ندارند لطفا وزارت بهداشت رسیدگی کند (3546841) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۰:۱۰:۴۹
یک ساعت صف ایستادن شما یعنی از سوختن ریه و چشم صورت یک مادر بدتره که میگین " این که چیزی نیست"!!!!!! (3546912) (alef-11)
 
افشار
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۰۹:۴۷:۰۴
اون کسی که کپسول رو اشتباهی پر کرده اعدام باید گردد و حتما معتاد بوده چون (3546864) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۲۳:۴۰:۰۰
ما هم كه بلديم فقط حكم إعدام صادر كنيم!! (3549082) (alef-11)
 
امیر
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۰۹:۴۸:۵۰
متاسفانه مدتی است که در ادارات دولتی وبخش خصوصی هیچ نظارتی وجود ندارد ، در وزارت بهداشت چون حساسیت روی بیماران قرار دارد حوادث خبرساز می شوند اما در ادارات دیگر هم این مشکلات هست اما کسی متوجه نمی شود ، از وقتی که دست حراست ها در کنترل تخلافات اداری بسته شده است وهمه کاره مدیر و معاونین ونورچشمی های اداره شده اند بروز این مشکلات هم شدیدتر شده است. بی نظمی وعدم کنترل بر تخلفات اداری وفساد و هرج و مرج در ادارات روز به روز بیش تر و بیش تر می شود ، اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج . (3546870) (alef-11)
 
صبا
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۰۹:۴۹:۵۸
وای خدای من ...
این دنیا که عدالتی نیست یعنی نذاشتن که باشه .
امیدوارم حداقل اون دنیا همشون به دردناکترین عذاب دچار بشن (3546876) (alef-11)
 
رضا
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۰۹:۵۸:۱۱
فقط به خدا باید پناه برد (3546884) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۰۹:۵۸:۲۲
داریم به کجارمیرویم ......؛آقای مسئول فکر کن زن و بچه خودت بودند, تو را به خدا نه تو را به جان عزیزتان ,دست بردارید از این همه ظاهر نمایی ؛ جان مردم که دیگه بازیچه نیستوو (3546886) (alef-11)
 
حسام
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۰:۰۳:۲۹
دمت گرم سایت الف که این خبر رو رسانه ای کردی اشک تو چشمام پر شد، وزارت بهداشت بایستی بسیار قاطع به این مسله ورود و رسیدگی کنه (3546894) (alef-11)
 
منصور
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۰:۰۵:۴۵
بابا اقای وزیر تورو خدا از اطاق بیرون بیا ببین چه خبره بیرون
بیمارستان ها افتضاحه اخه مگه میشه تو کپسول اکسیژن گاز سی ان جی بریزن من از رسانه ها تشکر میکنم که این مورد هم رسانه ای شد . اما اگه رسانه ای نمی شد تکلیف چه بود ، اقای وزیر تو رو بخدا یه کم نظارت را بیشتر کنید ، شما که اینقدر به پزشکان و کادر درمانی توجه مبکنید و حقوق انها را چند برابر کردی یه کم بفکر بیماران هم باشید ، بیمارانی که هر چقدر بهشون بگی پول پرداخت میکنند ، شما بیمارستان های ایران را با دیگر کشورها اصلا تا حالا مقایسه کردید ، من خودم یارانه ام را قطع کردم که به بهداشت کمک بشه اما با این اخبار های ناگوار که میشنوم پشیمان هستم خواهش میکنم تا دیر نشده اقدام کنید (3546901) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۰:۴۴:۴۸
گاز CNG همون گاز خانگیه و پوستو نمیسوزونه . گاز CO2 و آرگون و اکسیژن هم گازهایی خنثی هستند که در صنعت جوشکاری استفاده میشن و در بازار فروخته میشن و اصلا حالت سوزانندگی ندارن . این گاز به احتمال قریب به یقین گاز کلر بوده که به شدت حالت سوزانندگی داره و در استخرها استفاده میشه و در بازار هم بصورت آزاد فروخته میشه . به غیر را از این موارد گاز دیگه ای نداریم که آزادانه معامله بشه. حالا چطور گاز کلر به جای اکسیژن فروخته شده و به بیمار وصل شده فقط و فقط از مدیریت های چاپلوس مآبانه و نادان سالارانه و باند بازانه مدیران بخشهای مختلف ادارات و سازمانهای ایران بر میاد و مخصوص جامعه پزشکی کشور هم نیست. مشکل خیلی اساسی تر از این حرفهاست. (3546990) (alef-11)
 
هادی
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۱:۳۷:۰۰
دوست گاز دی اکسید کربن بوده نه سی ان جی! (3547080) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۳:۰۲:۱۲
دی اکسید کربن کسی را تا لحال نسوزانده! (3547279) (alef-11)
 
علي
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۲:۲۹:۴۹
اين بيمارستان نظامي و زير مجموعه صنايع دفاع هست و مديريتش امنيتي است و اصلا وزير اونجا جايگاهي ندارد (3547204) (alef-11)
 
هادی
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۵:۰۹:۱۵
دوستان بیاید منطقی به قضیه نگاه کنیم
دراینکه این اتفاق دردناکه هیچ شکی نیست
اما وزارت بهداشت چه تقصیری داره؟!!
درسته درپیگیری علت ساانحه و کمک به مصدوم و اینکه چرا هنوز علت مشخص نشده اونم باوجود گذشت یک ماه توسط وزارت بهداشت کوتاهی شده که تمامی اعتراضات بحق هستش
اما دراصل قضیه
کپسول های گاز درخارج بیمارستان پر میشه کپسول های اکسیژن متمایز از کپسول های سایر گازها هستن چه از لحاظ رنگ چه از لحاظ ظاهر و از لحاظ وزن
درکارخانه هم به دلیل فرایند تولید گازها، لاین پرکردن این کپسول ها جداهستش که احتمال جابجایی به حد صفرمیرسه
حال اینکه باتوجه به تفاوتهای ذکر شده اشتباها درون کپسول اکسیژنگازCO2 پرشده؟ به نظرم به هیچ وجه موضوع گریبانگیر وزارت بهداشت نمیباشد.. مگراینکه باکارخانجات معتبر در این زمینه قرارداد نبسته باشد! (3547762) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۸ ۰۹:۲۸:۴۹
دقیقا موافقم
جایی که کپسول و پرکرده مقصره (3549644) (alef-11)
 
jaafra
۱۳۹۴-۱۱-۳۰ ۰۰:۲۶:۴۱
پس آموزش پرورش باید نظارت کنه؟یه حرفایی میزنن بعشیا آدم توش میمونه.خب وزارت بهداشت باید راهی پیدا کنه.یعنی چی از نظر ظاهری تفاوتی نداره. (3552914) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۰:۰۸:۱۶
اوضاع پزشکی هم مثل سایر بخش ها در ایران واقعا خرابه (3546905) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۰:۰۹:۳۳
بقول ووزیر بهداشت اگر حقوق دکترها چند برابر بشود اشتباهات هم کمتر می شه ! (3546909) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۰:۵۹:۳۶
کپسولهای اکسیژن بیمارستانی در تمام دنیا سفید رنگ هستن و مخصوص کارهای پزشکی . اما این استاندارد مثل همه استاندارهای صنایع مختلف در کشور ما مثل استانداردهای ایمنی خصوصا در بخش مسکن ، کیفیت قطعات در خودروسازی و هزاران موارد دیگر اصلا در ایران رعایت نمیشه . یک سر به بیمارستان .....بزنید بخش پر کردن کپسولهای اکسیژن . در این بخش انواع و اقسام کپسولهای اکسیژن با رنگهای مختلف از نارنجی گرفته تا آبی و سیاه و سفید و قرمز در کنار همدیگه پر میشن در صورتی که کپسول آبی مخصوص اکسیژن کارهای صنعتیه نه پزشکی . کپسول نارنجی مخصوص پر کردن گاز مایع صنعتی است . کپسول سیاه مخصوص گاز Co2 و کپسول قرمز مخصوص آرگون ... (3547016) (alef-11)
 
شهرام
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۰:۳۱:۲۵
آخرش گاز چی بوده؟ (3546967) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۰:۳۵:۴۶
ببینیم کسی ازپست ومقام خوداستعفا میدهد؟ (3546974) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۰:۴۵:۳۳
حالا ببینیم نظام پزشکی چه برخوردی میکنه. (3546993) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۰:۵۴:۵۱
ظاهر !!!
ظاهر یکنفرجانش از دست میدهد (3547006) (alef-3)
 
jaafra
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۱:۰۳:۵۹
به خدا قسم دیگه شورش رو درآوردن.آه اون از قضیه کودکی که بخیه هاش رو کشیدند این از قضیه ای که علنا آدم میکشند،به خدا دیگه آدم چی بگه؟
اگر یک درصد ما جای این خانواده بودیم چی بر سر ما میومد؟چه حال وحشتناکی دارند... (3547028) (alef-11)
 
نوید
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۱:۳۲:۵۱
چطور میشه که تو کارخونه تولید اکسیژن گاز دیگه ای پر بشه اگر رفته باشید همچین چیزی امکان نداره مثل اینه که شیر آب خونه رو باز کنی نوشابه بریزه ایراد از جای دیگه است مقصر رییس بیمارستانه نه اون که کپسول پر کرده (3547074) (alef-3)
 
کرماشان
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۶:۳۰:۴۵
چه جورممکن نیس وقتی بازرسی وسنجش وآزمایش نباشه هراشتباهی ممکنه همین گازی که باعث این سوختگی شده ممکنه درشرکت برای تهیه گازاکسیژن لازم بوده ،اماهنگام حمل به بیمارستان دراثرسهل انگاری یابی اهمیتی به جای اکسیژن واردبیمارستان شده عین اینکه می شه دراثربی دقتی به جای خرمالو ،گوجه فروخت (3548056) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۲:۰۴:۲۶
انشاله خدا شفا بده بحق امام هشتم
سال 88 پشت پدر من را در هنگام عمل قلب باز توي بيمارستان قلب تهران سوزوندند ميگفتند زخم بستر گرفته.با اون مدير بي لياقتشون و جراح بي مسئوليت شون دكتر .....بعد از 6 ماه زخم خوب نشد و متاسفانه فوت شد
ما كه ازشون نميگذريم (3547142) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۲:۴۷:۱۸
حيف اين همه شهيد.حيف اين همه جوون رعنا كه ميرن سوريه و عراق جلوي داعش ميجنگن كه يه موقع پاشون به ايران باز نشه.اونوقت مسئولين مملكت يه ماهه دارن موضوع رو بررسي ميكنن بيچاره ها خستن.نه اينكه ازين جور اتفاقا كم نداريم به خاطر همين خسته ميشن.چيزاي ديگه اي هم ميخواستم بگم ولي حيف كه الف همشو حذف ميكنه... (3547245) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۲:۵۵:۲۶
اگر رسانه ها نباشد ...

کی مفهمه چه میکنند در این مملکت (3547259) (alef-11)
 
سعید
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۲:۵۸:۵۶
تا وقتی قانون اشتباه پزشکی اعمال مجرمانه نداشته باشه اوضا همینه. پزشک در امان هست و نگران زندان و اعدام نیست. فقط دیه تازه همه حکمهای صادره به نفع پزشکان صادر میشود. وقتی و.زیر یه ماه بعد میفهمه و اینهم اگه رسانه ای نمیشد هرگز هیچکس نمیفهمید اوضا مملکت همین خواد بود (3547270) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۳:۱۱:۰۳
برخی بیمارستان های واقعا کشتارگاه هستند! (3547297) (alef-11)
 
ارس
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۳:۴۹:۵۵
گاز اکسیژن با چربی و روغن واکنش نشون میده و انفجار اتفاق میافته،احتمال داره صورت مادر یا یکی از اتصالات کپسول چرب بوده باشه....البته فقط احتمال (3547452) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۴:۳۴:۱۹
جالبه طرف با لوله نفس ميكشه همه جاش سوخته تكلم نداره طرف در بازرسي ميگه خطر رفع شده خطر فقط مردنه واقعا متاسفم (3547625) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۷:۱۲:۳۴
واقعا مسخره است باید برخورد جدی شود (3548200) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۷:۲۸:۱۵
الله و اکبر بخدا با خوندن این خبر و دیدن عکس خانم دلم خون شد و بخدا گریه کردم هیچ حرفی برای گفتن ندارم جزء شفای عاجل برای خانم و در آغوش کشیدن بچه هایش (3548252) (alef-11)
 
مهدی
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۸:۲۰:۰۰
توجه داشته باشید که تازه این بیمارستان رتبه ممتاز از وزارت بهداشت دارد!!!!! (3548390) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۸:۲۶:۳۳
انداز - حجم- قطر - رنگ - شیر واتصالات مخازن گازهای قابل اشتعال و گاز های غیر قابل اشتعال متفاوت است مگر عمدی در کار باشد .
حتی حمل آنها با هم تخلف محسوب می شود و انبارکردن در یک محل نیز ممنوع است . (3548407) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۸:۴۲:۰۸
حوادث پزشکی زمانی تموم میشه که حوادث جاده ای هم تموم شه (3548446) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۱۸:۵۷:۴۹
اعدام مجرمان و بس غلط کردن اشتباه پر کردن با جان مردم بازی می کنن جان خودت بود نمی گفتی اعدام؟ (3548493) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۲۰:۰۹:۱۹
اگر بیمارستان ها همانقدر که روی گرفتن پول و بخش گیشه و حسابداری و مالی شان تمرکز دارند و برایشان مهم است جان مردم هم برایشان مهم بود این اتفاق نمی افتاد.
وقتی میری بیمارستان تا پول را نریزی نگاهت هم نمی کنند؛ اما یک نفر ندارند که گاز را قبل از زدن به مریض امتحان کند. (3548702) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۲۰:۱۶:۳۹
این سوختگی نمی تواند مال اکسیژن باشد. حتماً مربوط به الکترو کوتر است. سوختگی های عجیب و غریب به خاطر استفاده ناشیانه از این دستگاه در اتاق های عمل ایران خیلی زیاد است. حتماً کسانی را می شناسید که بعد از عمل زیر ران یا باسنشان سوخته. الکتروکوتر یک جریان با فرکانس بالا را وارد بدن می کند و می تواند به خاطر ناشی گری تیم پزشکی یا خرابی دستگاه در جاهای مختلف بدن متمرکز شده و ایجاد سوختگی کند. (3548717) (alef-11)
 
منقاب
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۲۰:۳۹:۳۴
به نظر من در نهایت دوقلوها به جرم متولد شدن مقصر شناخته خواهند شد!!!ا (3548755) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۲۱:۲۱:۴۹
همین بیمارستان فوق تخصصی چمران در بخش اورژانسش دایسکشن آئورت برادر 27 ساله من رو تشخیص ندادن و پزشک اورژانس به اینکه برادر من مواد مصرف کرده و با مشروب خورده گیر داده بودن . سه روز رفتیم و اومدیم به اون اورژانس تا بیمارستان تخصصی نفت تشخیص دایسکشن آئورت داد و به بیمارستان قلب اعزام و عمل شد . همون سه روز عدم تشخیص توسط ان پزشک که تخصص اش طب اورژانس بود باعث شد قلب انقدر کار کنه و خونریزی بده که دچار نارسایی بشه . برادر من در اوج جوانی در 27 سالگی فوت شد . واگذار شما پزشکان مغرور مدعی به خدا . (3548827) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۲۲:۱۴:۳۷
فقط اعدام (3548919) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۲۲:۳۰:۵۳
بیمارستان چمران ,سابق بر این ,یکی ا, بهترین بیما ستانهای کشور هست....مادرم در این بیمارستان چندین عمل داشته,,,هم کادر پزشکی خوبی داره و هم پرسنل وظیفه شناس.متاسفم که این خبر رو شنیدم و چنیین اتفاقی برای این خانم اتفاق افتادخ,امیدوارم حالشون بهتر بشه (3548947) (alef-11)
 
محمود
۱۳۹۴-۱۱-۲۸ ۱۲:۲۸:۱۰
چرا دروغ مي گي (3550110) (alef-11)
 
مریم
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۲۳:۱۷:۰۷
اون زمانیکه زنان توخونه باکمک یه فابله خونگی بیسوادزایمان میکردن همه زائووهمه بچه درامان بود ولی امروزه علم وتکنولوژی به اصطلاح پیشرفته پزشکی بلای خانمان سوزشده برای مردم ایران.داستان بی مسئولیتی وپولپرستی وبی تعهدی مسئولین درهمه جای ایران بلاخص بیمارستان هامثنوی هزارمن شده (3549033) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۸ ۰۰:۰۷:۳۴
هم زائو و هم بچه در امان بودن؟! از آمار مرگ و میر مادر و نوزاد تا همین چند دهه ی پیش اطلاع ندارید؟ علم و تکنولوژی حتی تو ایران هم بودنش بهتر از نبودش هست. (3549118) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۸ ۰۵:۱۵:۰۵
حقوق پزشکان رو دو باره 5 برابر کنید تا گاز اشتباه وصل نکنن تمامی این مشکلات از دستمزد ناچیز پزشکانه مساله زیر میزی که حل شد الان مساله گاز رو داریم (3549267) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۸ ۰۶:۵۶:۲۱
یک نکته اساسی وجود دارد و ان اینکه اگر این حرف درست باشد که کپسول اکسیزن به اشتباه با گاز دیگری پر شده است که با ترکیب با هوا ایجاد سوختگی می کند چون پر کردن کپسولها با دستگاه و به ضورت سری و در تعداد زیاد انجام می شود ابتدا باید به صورت فوری دنبال سایر کپسول های پر شده رفت و از نظر نوع گازان نمونه گرفت برای جلوگیری از عواقب بدتر پس چون اتفاق دیگری از این نمونه گذارش نشده به نظر می رسد یا اطلاعات غلط می دهند یا باید منتطر فجایع بزرگتر بود به امید پیگیری متولیان امر (3549321) (alef-11)
 
ghh
۱۳۹۴-۱۱-۲۸ ۰۷:۲۱:۲۵
واقعا تاسف برانگيز هست خدا شفا بدهد
احتمال همه چه هست احتمال سهل انگاري
احتمال اشتاه
احتمال عمدي بودن
احتمال دشمني بودن
و احتمال لات زياد مي باشد
وبايد بررسي كرد كه علت چي بوده و واسه مردم و همه علت را پيدا نماييد و بازگو نماييد تا اينكه همه متوجه شوند كه علت چه بوده و تفكرات منفي بيرو ن بياييم و اشد مجزات با فرد خلافكار صورت پذيرد يكي از دوستان گفته بود كه اگر با چربي گاز اكسيژن تركسيب شود منجر ميشود همين علت را هم بايد بررسي كرد و تمام راه ها بررسي شد اينكه سهل انگاري از كجا پيش اومده و اينكه اشتباه يا عمد يا دشمني از كجا سر زده و تا اينكه به جواب نرسيم از موضوع نگذريم.
انشاءالله كه خداوند شفا بدهد اين خانم هم جاي ناموس ما هست واقعا تلخ هست خيلي به خدا تلخ هست .
يا خدا
خدايا خودت كمكش كن زودتر خوب شه .
پناه به خدا (3549343) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۸ ۰۷:۲۵:۲۲
جان مادر کیلوییی؟؟؟؟؟؟؟ (3549348) (alef-11)
 
مینا
۱۳۹۴-۱۱-۲۸ ۰۷:۳۰:۰۳
اینکه مسئولان توجیح می کنند خیلی برای خانواده بیمار و خود بیمار درد ناک هست.شاید اون بیمار دیگه نتونست حرف بزنه.اما از ظاهر قضیه مردم عادی که فهمیدند چی بود مسئولین نفهمیدند.آقای معاون و آقای وزیر جریان سهل انگاری خدمه و کارکنان بیمارستان هست. (3549353) (alef-11)
 
روزبه
۱۳۹۴-۱۱-۲۸ ۰۷:۵۳:۱۶
بيمارستان چمران شبانه مريض را منتقل كرده به بيمارستان كسري خدا رو شكر الان حال بيمار خوبه (3549386) (alef-11)
 
اندیشه
۱۳۹۴-۱۱-۲۸ ۰۹:۲۶:۲۳
دوستان عزیز این مورد واقعااااا ربطی به پزشکا نداره
من مدتها تو کارخونه تولید گازهای طبی و صنعتی مشغول به کار بودم و فقط خدا میدونه که روسای این شرکت چقدر تقلب تو کارشون بود گاز اکسیزن مخصوص بیمارستانها باید گرید و درجه خلوص مشخص داشته باشه و با هر کپسول باید یه سرتیفیکیت که درواقع گواهی سلامت گاز هس باید باشه. و محل نگه داریشم باید شرایط خاصی داشته باشه.
جالبه اونجا هرهفته یه مسئول از استاندارد میمد و بازدید میکرد چندبار کارخونه تا مرز پلمب شدن رفتن ولی با جعل سند و ........ این کار انجام نشد. (3549640) (alef-11)
 
علي
۱۳۹۴-۱۱-۲۸ ۰۹:۳۵:۱۰
در غرب اتفاق افتاده بود وزير استعفا ميداد. (3549658) (alef-11)
 
شاکی
۱۳۹۴-۱۱-۲۸ ۱۰:۰۹:۴۲
تا کی اینهمه بی مسئولیتی و بی مبالاتی خدا باعث و بانیشو لعنت کنه . (3549731) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۸ ۱۱:۰۴:۲۸
خدا به اين مادر و خانواده اش صبر دهد به اميد بهبود كامل اين مادر. (3549876) (alef-11)
 
ساناز
۱۳۹۴-۱۱-۲۸ ۱۳:۲۴:۰۲
یعنی همین یه گاز اکسیژن اشتباهی شده یا اینکه بازم هست؟!!! (3550267) (alef-11)
 
پژمان از ژاپن
۱۳۹۴-۱۱-۲۸ ۱۴:۳۷:۲۴
ممنون از پيگيرى اين موضوع توسط سايت الف. (3550449) (alef-11)
 
صمد
۱۳۹۴-۱۱-۲۸ ۱۵:۱۶:۰۶
واقعا که چقدر ناراحت کننده است....... (3550555) (alef-11)
 
مادر بی تو من چه کنم
۱۳۹۴-۱۱-۲۹ ۰۹:۴۰:۵۰
بنده برای مریض از خداوند شفای عاجل می طلبم. و از مسئولین درخواست پیگیری دارم.
مادرم دو سال پیش در بیمارستان دولتی امام رضای تبریز به دلیل عمل جراحی خارج از توانش و سهل انگاری پزشک معالج متاسفانه فوت کردند.
تا کی باید ما شاهد این اتفاقات باشیم. (3551769) (alef-3)
 
پيمان
۱۳۹۴-۱۱-۳۰ ۰۰:۴۸:۳۴
من خودم با شنيدن خبر دلشوره گرفتم ولي كسايي كه مسئولن حداقل كار اينه كه استعفا بدن چون خيلي ماندنشون شرم آوره.با آرزوي سلامتي هر چه زود تر (3552932) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۰۲ ۲۲:۴۷:۲۱
تصور کنید هریک از ما اگه جای این خانم بودیم ... (3558543) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۰۲ ۲۳:۳۰:۵۱
ضمن تأسف بسیار برای این بیمار لازم می‌دانم به هموطنان رنجیده از بیمارستان و پزشک یادآوری کنم که اولاً مرگ اجتناب ناپذیر است و بالاخره روزی هر کسی جان به جان آفرین تسلیم خواهد کرد. متأسفانه توقع اکثر مردم از پزشک و بیمارستان این است که هیچ بیماری فوت نکند و هیچ هزینه‌ای هم از بیمار گرفته نشود و بابت هر خطایی هم که پیش بیاید یکی دو نفر از کادر درمان ترجیحاً پزشک متخصص اعدام شوند (3558614) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۲-۰۵ ۱۶:۲۰:۰۶
بایدشرکتی که این کارراانجام داده برای همیشه بسته شودوصاحبش نیز اعدام شود تادیگه کسی برای پول بیشترباجان وسلامتی مردم بازی نکندیک لحظه خودمان راجای این خانم بگذاریم (3565016) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.